Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Er zijn verschillende dingen waar ik het niet mee eens: houding in de oorlog met Oekraïne (nu is die natuurlijk beter, maar daar is veel bizars aan voorafgegaan), de rare bezoekjes aan oliestaten in het Midden-Oosten, de werkelijk waar bespottelijke handelsoorlog en het aan banden leggen van anticonceptiemiddelen. Dit laatste is vooral een lokaal ding, maar dan nog.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 21:51 schreef Fok-it het volgende:
Misschien op een andere manier dan @:HowardRoark
Wat zou voor jou wel een move zijn van de Trump administratie waarbij je het problematisch zou gaan vinden?
Vind je niet dat hij goed werk heeft geleverd dan? De gijzelaars zijn vrij en er wordt niet meer gevochten. Dat lijkt mij een enorm belangrijke stap naar vrede.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 09:51 schreef Barbusse het volgende:
Wat is dit voor debiele TT?Een wapenstilstand dat wankel stand houdt is vrede?
Tis tegenwoordig allemaal Hamas, Antifa, communists en Marxism wat de klok slaat bij maga. Men praat alleen nog maar in krankzinnige hyperbolen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 09:55 schreef Jojoke het volgende:
Ik ben benieuwd of het komende weekend goed gaat. De opmerkingen van tevoren hebben de kenmerken van gerichte propaganda. Tegenstanders van Donald Trump worden door de fanatieke aanhangers van Donald Trump gelijkgesteld aan terroristen.
Het is overigens wel behoorlijk opmerkelijk dat MAGA het tegenwoordig nog maar amper over pedofielen heeftquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 10:07 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Tis tegenwoordig allemaal Hamas, Antifa, communists en Marxism wat de klok slaat bij maga. Men praat alleen nog maar in krankzinnige hyperbolen.
"Jamaar dat is anders hurrdurr!"quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 10:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is overigens wel behoorlijk opmerkelijk dat MAGA het tegenwoordig nog maar amper over pedofielen heeft
En het is tevens opmerkelijk dat binnen Democratische contreien en diens adepten hier ineens een grote aandacht voor is ontstaan. Ik heb hier zelfs gezien dat Trump een aantal keer voor pedofiel was weggezet, iets dat toen dat in BNW gebeurde mbt Democraten, men schuimbekkend over elkaar rolde van woede.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 10:12 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is overigens wel behoorlijk opmerkelijk dat MAGA het tegenwoordig nog maar amper over pedofielen heeft
Sterke paralellen met het verleden, toen er ook iemand was die zijn politieke stroming gelijkstelde aan de staat. Iemand die pretendeerde de volkswil te belichamen. Iemand die slechts één opvatting duldde. Iemand die andersdenkenden wegzette als vijand van de staat.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 09:55 schreef Jojoke het volgende:
Ik ben benieuwd of het komende weekend goed gaat. De opmerkingen van tevoren hebben de kenmerken van gerichte propaganda. Tegenstanders van Donald Trump worden door de fanatieke aanhangers van Donald Trump gelijkgesteld aan terroristen.
Alles en iedereen communist noemen is iets wat in de Tea Party tijdperk al gebeurde, maar het is nu inderdaad overgeslagen naar de mainstream. Het doet mij denken aan het jargon dat op Free Republic altijd werd gebruikt.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 10:07 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Tis tegenwoordig allemaal Hamas, Antifa, communists en Marxism wat de klok slaat bij maga. Men praat alleen nog maar in krankzinnige hyperbolen.
Inderdaad, kortom een autocraat. En een héle narcistische.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 10:25 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Sterke paralellen met het verleden, toen er ook iemand was die zijn politieke stroming gelijkstelde aan de staat. Iemand die pretendeerde de volkswil te belichamen. Iemand die slechts één opvatting duldde. Iemand die andersdenkenden wegzette als vijand van de staat.
Hangt ervan af wie je het vraagtquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 10:27 schreef capricia het volgende:
Hoe populair is Trump eigenlijk nog in de approval ratings?
Als je het vergelijkt met andere presidenten.
SPOILER: resultaten van verschillende pollsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Link naar site van screenshots met links naar de polls zelf
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 10:45 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Hangt ervan af wie je het vraagtNiet dramatisch dus.SPOILER: resultaten van verschillende pollsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Link naar site van screenshots met links naar de polls zelf
[ afbeelding ]
Kennelijk staan er veel Amerikanen ook achter zijn beleid."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
Bij de belangrijke swing voters is zijn approval rating wel keihard gedaaldquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 10:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Niet dramatisch dus.
Kennelijk staan er veel Amerikanen ook achter zijn beleid.
Zo'n beetje de slechtste ratings sinds 1953. Nek-aan-nek race met een andere dramatisch slechte regeerperiode: Trump 2017.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 10:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Niet dramatisch dus.
Kennelijk staan er veel Amerikanen ook achter zijn beleid.
Okay. Dat haalde ik niet uit de eerste link.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 11:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zo'n beetje de slechtste ratings sinds 1953. Nek-aan-nek race met een andere dramatisch slechte regeerperiode: Trump 2017.
[ afbeelding ]
Zelfs in 2017! T.o.v. zich zelve.🙃quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 11:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Okay. Dat haalde ik niet uit de eerste link.
Daar doet ie het beter dan/gelijk aan Biden of Bush.
Ik zie in jouw plaatje wel dat ie ook veel slechter begonnen is dan de rest.
Dat is niet goed hè.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 11:39 schreef AnneX het volgende:
[..]
Zelfs in 2017! T.o.v. zich zelve.🙃
Hij koorddanst er een pietsie boven.
Het Amerikaanse landschap is ook wel veel meer gepolariseerd vandaag de dag, waardoor 'van de andere partij' zijn al afdoende is voor een negatief oordeel van 40% van het electoraat. Het soort approval ratings dat JFK en Eisenhower hadden zul je vandaag de dag niet meer zien. Vooral interessant ook is dat b.v. in de approval tracker van de Economist Trump ook flink is ingezakt qua oordeel op subonderwerpen waar men op voorhand juist positief over hem was zoals immigratie en inflatie.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 11:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Okay. Dat haalde ik niet uit de eerste link.
Daar doet ie het beter dan/gelijk aan Biden of Bush.
Ik zie in jouw plaatje wel dat ie ook veel slechter begonnen is dan de rest.
En ze was niet eens een president.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 04:54 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Maar oh wee als je andersom zegt dat de Republikeinen deplorables zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |