abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219034199

quote:
Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.

Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219034204
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 21:51 schreef Fok-it het volgende:
Misschien op een andere manier dan @:HowardRoark

Wat zou voor jou wel een move zijn van de Trump administratie waarbij je het problematisch zou gaan vinden?
Er zijn verschillende dingen waar ik het niet mee eens: houding in de oorlog met Oekraïne (nu is die natuurlijk beter, maar daar is veel bizars aan voorafgegaan), de rare bezoekjes aan oliestaten in het Midden-Oosten, de werkelijk waar bespottelijke handelsoorlog en het aan banden leggen van anticonceptiemiddelen. Dit laatste is vooral een lokaal ding, maar dan nog.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219034231
Wat is dit voor debiele TT? :') Een wapenstilstand dat wankel stand houdt is vrede?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_219034242
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 09:51 schreef Barbusse het volgende:
Wat is dit voor debiele TT? :') Een wapenstilstand dat wankel stand houdt is vrede?
Vind je niet dat hij goed werk heeft geleverd dan? De gijzelaars zijn vrij en er wordt niet meer gevochten. Dat lijkt mij een enorm belangrijke stap naar vrede.

Ik snap verder dat velen het wellicht anders zullen zien en dat TTs hier vooral worden gebruikt als bash tegen Trump en de Republikeinen, maar voor de verandering wilde ik het even iets positiever benaderen. Daar moet ook ruimte voor zijn.
pi_219034263
Ik ben benieuwd of het komende weekend goed gaat. De opmerkingen van tevoren hebben de kenmerken van gerichte propaganda. Tegenstanders van Donald Trump worden door de fanatieke aanhangers van Donald Trump gelijkgesteld aan terroristen.
pi_219034356
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 09:55 schreef Jojoke het volgende:
Ik ben benieuwd of het komende weekend goed gaat. De opmerkingen van tevoren hebben de kenmerken van gerichte propaganda. Tegenstanders van Donald Trump worden door de fanatieke aanhangers van Donald Trump gelijkgesteld aan terroristen.
Tis tegenwoordig allemaal Hamas, Antifa, communists en Marxism wat de klok slaat bij maga. Men praat alleen nog maar in krankzinnige hyperbolen.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_219034406
quote:
15s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 10:07 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Tis tegenwoordig allemaal Hamas, Antifa, communists en Marxism wat de klok slaat bij maga. Men praat alleen nog maar in krankzinnige hyperbolen.
Het is overigens wel behoorlijk opmerkelijk dat MAGA het tegenwoordig nog maar amper over pedofielen heeft ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219034424
quote:
9s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 10:12 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het is overigens wel behoorlijk opmerkelijk dat MAGA het tegenwoordig nog maar amper over pedofielen heeft ;)
"Jamaar dat is anders hurrdurr!" _O-
pi_219034491
quote:
9s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 10:12 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En het is tevens opmerkelijk dat binnen Democratische contreien en diens adepten hier ineens een grote aandacht voor is ontstaan. Ik heb hier zelfs gezien dat Trump een aantal keer voor pedofiel was weggezet, iets dat toen dat in BNW gebeurde mbt Democraten, men schuimbekkend over elkaar rolde van woede.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:25:20 #10
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219034576
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 09:55 schreef Jojoke het volgende:
Sterke paralellen met het verleden, toen er ook iemand was die zijn politieke stroming gelijkstelde aan de staat. Iemand die pretendeerde de volkswil te belichamen. Iemand die slechts één opvatting duldde. Iemand die andersdenkenden wegzette als vijand van de staat.
Huilen dan.
  Moderator vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:27:55 #11
236264 crew  capricia
pi_219034590
Hoe populair is Trump eigenlijk nog in de approval ratings?

Als je het vergelijkt met andere presidenten.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:32:37 #12
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219034621
https://www.economist.com/interactive/trump-approval-tracker

FAKE approval ratings! Total scam! Everyone knows the real numbers are tremendous. The best ever!
Huilen dan.
pi_219034681
quote:
15s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 10:07 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Alles en iedereen communist noemen is iets wat in de Tea Party tijdperk al gebeurde, maar het is nu inderdaad overgeslagen naar de mainstream. Het doet mij denken aan het jargon dat op Free Republic altijd werd gebruikt.
pi_219034729
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 10:25 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Sterke paralellen met het verleden, toen er ook iemand was die zijn politieke stroming gelijkstelde aan de staat. Iemand die pretendeerde de volkswil te belichamen. Iemand die slechts één opvatting duldde. Iemand die andersdenkenden wegzette als vijand van de staat.
Inderdaad, kortom een autocraat. En een héle narcistische.
pi_219034776
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 10:27 schreef capricia het volgende:
Hoe populair is Trump eigenlijk nog in de approval ratings?

Als je het vergelijkt met andere presidenten.
Hangt ervan af wie je het vraagt ;)

SPOILER: resultaten van verschillende polls
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Link naar site van screenshots met links naar de polls zelf

“Surrounded by losers, misfits and boozers”
  Moderator vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:51:18 #16
236264 crew  capricia
pi_219034850
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 10:45 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Hangt ervan af wie je het vraagt ;)

SPOILER: resultaten van verschillende polls
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Link naar site van screenshots met links naar de polls zelf

[ afbeelding ]
Niet dramatisch dus.
Kennelijk staan er veel Amerikanen ook achter zijn beleid.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219034898
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 10:51 schreef capricia het volgende:

[..]
Niet dramatisch dus.
Bij de belangrijke swing voters is zijn approval rating wel keihard gedaald

https://www.commondreams.org/news/trump-impeachment-poll

45% wil zelfs dat hij wordt impeached. Dat is ongekend hoog. Zelfs Nixon na Watergate had een minder hoog percentage.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:02:08 #18
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219034937
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 10:51 schreef capricia het volgende:

[..]
Niet dramatisch dus.
Zo'n beetje de slechtste ratings sinds 1953. Nek-aan-nek race met een andere dramatisch slechte regeerperiode: Trump 2017.

Huilen dan.
  Moderator vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:14:21 #19
236264 crew  capricia
pi_219035004
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 11:02 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Zo'n beetje de slechtste ratings sinds 1953. Nek-aan-nek race met een andere dramatisch slechte regeerperiode: Trump 2017.

[ afbeelding ]
Okay. Dat haalde ik niet uit de eerste link.
Daar doet ie het beter dan/gelijk aan Biden of Bush.

Ik zie in jouw plaatje wel dat ie ook veel slechter begonnen is dan de rest.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219035168
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 11:14 schreef capricia het volgende:

[..]

Zelfs in 2017! T.o.v. zich zelve.🙃

Hij koorddanst er een pietsie boven.
  Moderator vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:47:02 #21
236264 crew  capricia
pi_219035203
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 11:39 schreef AnneX het volgende:

[..]
Zelfs in 2017! T.o.v. zich zelve.🙃

Hij koorddanst er een pietsie boven.
Dat is niet goed hè.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219035310
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 11:14 schreef capricia het volgende:

[..]

Het Amerikaanse landschap is ook wel veel meer gepolariseerd vandaag de dag, waardoor 'van de andere partij' zijn al afdoende is voor een negatief oordeel van 40% van het electoraat. Het soort approval ratings dat JFK en Eisenhower hadden zul je vandaag de dag niet meer zien. Vooral interessant ook is dat b.v. in de approval tracker van de Economist Trump ook flink is ingezakt qua oordeel op subonderwerpen waar men op voorhand juist positief over hem was zoals immigratie en inflatie.

Daarnaast is ook de uitgangspositie relevant. Trump erfde een ideale situatie. In tegenstelling tot wat hij zelf van de daken schreeuwde draaide de economie als een zonnetje, de inflatie was gestaag dalende en ga zo maar door.
Trump lijkt zelf wanhopig bezig om dat allemaal om zeep te helpen, maar voorlopig lijkt de economie nog redelijk bestand tegen al die verstorende factoren. Als echter de AI-bubbel ook nog eens knapt, dan gaan Amerikanen echt de gevolgen van het destructieve beleid merken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_219035491
De anti-ICE demonstranten gooien het over een andere boeg vanwege het geweld richting de demonstranten.
Verkleed als opblaas kikkers , bananen, Spongebob of Martians proberen ze zonder agressie op te wekken hun boodschap te verkondigen :D
Sta je daar met je mitrailleur tegenover in je ICE pak :')

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 11% gewijzigd door Dutch_view op 17-10-2025 12:42:42 ]
pi_219035524
Ik denk dat de bot farms in de VS ook uiterst effectief waren tijdens de afgelopen verkiezingen. Door Harris af te schilderen als "te links" of "niet links genoeg" of "het maakt allemaal niet uit, ze zijn allebei slecht", en dat continu herhalen, zorgt er ook voor dat een deel van de kiezers is thuisgebleven en dat heeft bijgedragen aan Trump's winst.

Die mensen vinden Trump eigenlijk ook niets, maar ze hebben ook niet op Harris gestemd. Waardoor er nu toch Trump-2 is.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 13:04:46 #25
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219035673
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 04:54 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Maar oh wee als je andersom zegt dat de Republikeinen deplorables zijn.
En ze was niet eens een president.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')