Dan begrijpen mensen hoe slecht dat beleid is. Dat willen ze niet natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 16:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat is er mis met het vertellen van de waarheid over het beleid?
En binnenkort verschijnt 'Trump des Willens' in de bios.quote:
Et tu, JD?quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 18:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Trump is een soort Nero 2.0. Nero bouwde zijn ‘Domus Aureus’, zijn Gouden Huis, vol met kitsch. Trump is het Witte Huis aan het omvormen tot de nieuwe versie ervan met al zijn kitsch gouden ornamenten. Nero had zijn ronddraaiende eetzaal in het Gouden Huis, Trump heeft zijn ballroom. Nero liet een 30 meter hoge Colossus van zichzelf in de voortuin zetten, Trump wil een triomfboog.
Je zit er ongeveer 120 jaar naast.quote:
Was een gebbetje. Dat was Juliusquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 21:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je zit er ongeveer 120 jaar naast.
Qualis pacem factor pereo, denk ik.
Leesvoer:quote:
?????quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 15:15 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Komen we toch weer aan op dat punt dat 'sommige mensen geen rechten verdienen'.
Ik had dus volledig gelijk.
Ze mogen best bestaan, maar dat moet dan maar in het land van herkomst. Op asielzoekers na kunnen ze allen terug naar huis gaan, ik snap oprecht niet wat daar zo controversieel aan is.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 15:37 schreef beefkeek het volgende:
Links egoïstisch noemen wanneer je als MAGA vindt dat gastarbeiders, illegalen en asielzoekers geen recht hebben om te bestaan. Hardop gelachen.
Wat een droevenis.
Je snapt de rol van een persvoorlichter toch wel. Die zit er niet om “de waarheid” te vertellen, die zit er om de regering te verdedigen. Het zou anders wel een erg makkelijk baantje zijn hè als je slechts feiten moet oplepelen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 16:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wat is er mis met het vertellen van de waarheid over het beleid?
Maar links is inderdaad egoïstisch.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 21:29 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ze mogen best bestaan, maar dat moet dan maar in het land van herkomst. Op asielzoekers na kunnen ze allen terug naar huis gaan, ik snap oprecht niet wat daar zo controversieel aan is.
Verdedigen door te liegen?quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 21:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je snapt de rol van een persvoorlichter toch wel. Die zit er niet om “de waarheid” te vertellen, die zit er om de regering te verdedigen. Het zou anders wel een erg makkelijk baantje zijn hè als je slechts feiten moet oplepelen.
Ik begrijp van @Chivaz dat dit heel normaal is.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 22:28 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Zelfs op fok hadden ze zijn reactie weggegooid
En dan wordt er verwacht dat je normaal in discussie gaat met zo iemand. Zonder normen en principes. Liegen en crimineel gedrag is allemaal prima, zolang je het maar doet onder het mom van vreemdelingenhaat en met een christofas*-sausje. Maar god verhoede dat je het een labeltje geeft.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 22:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Verdedigen door te liegen?
Jij hebt wel een heel bijzondere maatstaf.
Hij was dacht ik ook een streng gelovige christen. "Leg over andere geen valse getuigenis af."quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 23:03 schreef Friggles het volgende:
[..]
En dan wordt er verwacht dat je normaal in discussie gaat met zo iemand. Zonder normen en principes. Liegen en crimineel gedrag is allemaal prima, zolang je het maar doet onder het mom van vreemdelingenhaat en met een christofas*-sausje. Maar god verhoede dat je het een labeltje geeft.
Precies, jij bepaalt wel even dat ze geen rechten verdienen. Dat mag je vinden, maar dan moag ik het ook benoemen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 21:29 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ze mogen best bestaan, maar dat moet dan maar in het land van herkomst. Op asielzoekers na kunnen ze allen terug naar huis gaan, ik snap oprecht niet wat daar zo controversieel aan is.
Het is blijkbaar ook de taak van de speaker om met leugens de president te verdedigen.quote:Johnson: "Last time I checked, Americans have more freedom right now to express themselves and speak their minds after Republicans took over and ended the years of Americans voices silenced during the lefts cancel culture. it's the Republicans who restored your right to share and speak your mind."
The Newsspeaker of the House...quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 02:01 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het is blijkbaar ook de taak van de speaker om met leugens de president te verdedigen.
En dat met 'het transparantste kabinet ooit'.quote:
Nu ja, ze verbergen niet echt waar ze voor staan ondertussen. So there's that...quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 02:19 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En dat met 'het transparantste kabinet ooit'.
Dat boek is betrekkelijk eenvoudig samen te vatten:quote:
Maar Nero kon wel mooi harp spelen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 18:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Trump is een soort Nero 2.0. Nero bouwde zijn ‘Domus Aureus’, zijn Gouden Huis, vol met kitsch. Trump is het Witte Huis aan het omvormen tot de nieuwe versie ervan met al zijn kitsch gouden ornamenten. Nero had zijn ronddraaiende eetzaal in het Gouden Huis, Trump heeft zijn ballroom. Nero liet een 30 meter hoge Colossus van zichzelf in de voortuin zetten, Trump wil een triomfboog.
Santos komt nog beter weg dan Andrew Windsor, formerly known as "Prince".quote:
Nou, dat vond Nero vooral zelf. De omgeving was minder enthousiast. De latere keizer Vespasianus viel regelmatig in slaap tijdens optredens.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 07:47 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Maar Nero kon wel mooi harp spelen.
Dat zie/hoor ik Trump niet doen.
Het enkelvoud van politici is politicus.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 08:28 schreef Jaeger85 het volgende:
https://www.nu.nl/verkiez(...)ge-santos.html#nujij
Trump geeft een onterecht gratie aan de grootste oplichter en fraude in Congress ooit, alleen omdat hij op Trump heeft gestemd.
Wat een bananenrepubliek begint dat te worden. Trump geeft hier ook steeds meer het signaal af dat je alles kunt maken zo lang je maar in het goede kamp zit. Het is een kwestie van tijd dat een Democratische politici wordt omgelegd door een MAGA en Trump hem vrijuit laat gaan.
Ruim tweeduizend jaar later lees ik graag Romeinse weetjes. Dus geen klassieke opvoeding gehad.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 09:58 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nou, dat vond Nero vooral zelf. De omgeving was minder enthousiast. De latere keizer Vespasianus viel regelmatig in slaap tijdens optredens.
Nou, ik ben een bron van Romeinse weetjes, hoor. En het huidige Amerika behoort ieder beschaafd mens te doen griezelen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 10:01 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ruim tweeduizend jaar later lees ik graag Romeinse weetjes. Dus geen klassieke opvoeding gehad.
De actuele Amerikaanse doen mij griezelen.
quote:HuffPost asked the White House who suggested Budapest as the location for President Trump and President Putin’s next summit.
White House Press Secretary Karoline Leavitt replied:
“Your mom did.”
White House Communications Director Steven Cheung replied:
“Your mom.”
Ik zit er ook net aan te denken. Naar verwachting zal de opkomst iig enorm zijn en het is ook nog eens in alle 50 staten tegelijk. Ik vrees ook met grote vreze want er hoeven maar een paar honderd provocateurs tussen te lopen en de ellende is niet te overzien...quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 10:36 schreef livelink het volgende:
Ik maak me zorgen over de No King-demonstraties. Ik vrees dat het een aanleiding gaat worden voor het activeren van de Insurrection Act met alle gevolgen van dien.
Het lukt natuurlijk nooit om alle demonstraties volledig vreedzaam te laten verlopen en ze zullen alle wanordelijkheden aangrijpen.
Aan de ene kant juich ik de demonstraties toe, maar ik vrees dat het tot veel ellende gaat leiden. Maar goed, van nature ben ik dan ook geen optimist, dus hopelijk valt het mee.
Geert is erbij gehaald als voorbeeld maar Geert is zeker geen F*#@sT of een Nazi. Wel een goede debater en een onmogelijke bestuurder maar niet dat andere.quote:Het brengt historicus Rees tot twaalf waarschuwingen die sterk overeenkomen met wat journaliste Rosan Smits haar lezers voorhoudt. Als een politicus de volgende gevoelens bij je oproept, en dan ook nog allemaal tegelijk, dan is het oppassen geblazen, schrijven ze. Je trapt er namelijk zomaar in. We pikken er hier drie uit.
1. Het verleden was mooi, daar moeten we naar terug
Hitler sprak van een Derde Rijk. Hij verbond zijn plannen zo met de gloriedagen van het Heilige Roomse Rijk van 962 tot 1806, en het Duitsland van Bismarck van 1871 tot 1918.
Trump wil Amerika weer groots maken. Toen oliebaronnen nog ongestoord konden ‘drillen’ en de witte man gewoon de baas was. Nederlanders weer op één, zegt Wilders. Het land was ooit ‘van ons’, maar is afgebroken door ‘massa-immigratie’ en ‘klimaatdictaten’.
2. We zijn het slachtoffer van een complot
De Dolkstootlegende stelde dat Duitsland de Eerste Wereldoorlog had verloren door verraad van linkse en Joodse elementen.
Donald Trump noemt de verkiezingen van 2019, toen Biden van hem won, gestolen: ‘Stop the steal’. De EU is opgericht om de VS ‘te naaien’ en binnen de VS is er een ‘deep state’, een vermeende schaduwmacht van ambtenaren, rechters en veiligheidsdiensten, zegt hij ook. Befaamde uitspraak: „Ze zitten niet achter mij aan, maar achter jullie – ik sta alleen maar in de weg.”
Bij Wilders zijn het de ‘linkse kerk’, ‘woke multiculturalisme’ en ‘ongekozen Eurocommissarissen’ die de samenleving ondermijnen.
3. Ze werken ons tegen
Hitler had een hekel aan advocaten die zijn daden in twijfel trokken en aan priesters, want de Duitsers moesten allereerst in hém geloven.
Trump noemt journalisten onomwonden ‘vijanden van het volk’ en pakt tv-presentatoren die de spot met hem drijven.
Wilders noemt journalisten ‘enge activisten’ en ‘tuig van de richel’, hekelt ‘D66-rechters’ en wil de publieke omroep afschaffen. Onafhankelijke denkers kunnen namelijk het zand in de propagandamachine zijn. Volgens Smits en Rees willen sterke leiders geen lastige vragen.
Dat wordt 'm niet. Qua verkiezingen winnen. Veel te vrouw, te links en te kleur.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 10:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[ afbeelding ]
Republican tantrum coming in 3…..2……1…..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |