abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219027958
Laat ik even voorop stellen dat ik door mijn eigen risico allang heen ben, maar gezien de zorg toch ergens van betaald moet worden, zit ik even met de volgende vraag.

Ik heb op 2 september mijzelf is gesneden in mijn vinger, waardoor het gehecht moest worden. Nu was daar een arts en een assistent in opleiding. Er werd nog specifiek gevraagd of zij het mocht hechten.

Nouja geen probleem voor mij, anders leren ze het nooit. Dit kost bij de HAP ¤224,75. Vind het al een vrij hoge prijs voor 5 minuten werk en 2 hechtingen maar ala.

Het bloeden stopte echter niet, en de hechtingen waren er niet netjes ingezet bleek achteraf, dus in de avond weer gebeld en moest weer terug.

Nu zie ik dus dat er 2 maal een bedrag van 224,75 is gedeclareerd bij de zorgverzekering.

Is dit wel redelijk als hun de fout hebben gemaakt?

Ik heb uiteraard de zorgverzekering geprobeerd te bellen, maar daar sta ik nogal lang in de wachtrij. Maar ik vind het belachelijk hoge kosten.
pi_219027981
quote:
Maar ik vind het belachelijk hoge kosten
Dat mag, zorg buiten kantoortijden is duur en ¤200 nog wat is gewoon de prijs van een standaard consult.

Heb je al contact opgenomen met de huisartsenpost hierover?
pi_219027995
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 12:49 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Dat mag, zorg buiten kantoortijden is duur en ¤200 nog wat is gewoon de prijs van een standaard consult.

Heb je al contact opgenomen met de huisartsenpost hierover?
Dat die kosten hoog zijn is het ding niet, maar wel als je ze dubbel moet betalen.

Ik ga de huisartsenpost daarvoor niet bellen (sta je ook gerust 40 minuten in de wacht) , zijn nu overigens ook niet bereikbaar. Maar zag het net en vroeg me af of die dubbele kosten dan redelijk zijn.
pi_219028031
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 12:51 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Dat die kosten hoog zijn is het ding niet, maar wel als je ze dubbel moet betalen.

Ik ga de huisartsenpost daarvoor niet bellen (sta je ook gerust 40 minuten in de wacht) , zijn nu overigens ook niet bereikbaar. Maar zag het net en vroeg me af of die dubbele kosten dan redelijk zijn.
Dat lijkt me niet als het echt fout gehecht is zoals jij zegt, dan is er per ongeluk dubbel een consult ingeboekt.
Ze hebben tijdens kantooruren gewoon een secretariaat die je vraag kan beantwoorden of anders een klachtenfunctionaris.
pi_219028083
De zorg werkt met standaard bedragen: Twee keer een hechting is twee keer betalen.

Als de HAP niet een abnormaal aantal maandelijkse of jaarlijkse declaraties doet bij de zorgverzekeraar is er geen haan die er naar kraait.

Dus tsja, het gaat de zorgverzekeraar waarschijnlijk meer kosten om een enkele claim tot op de bodem uit te zoeken dan dat ze het oplevert.
  donderdag 16 oktober 2025 @ 13:06:50 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219028096
Je betaalt voor de inspanning, niet voor het resultaat.
The love you take is equal to the love you make.
pi_219028107
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 12:57 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Dat lijkt me niet als het echt fout gehecht is zoals jij zegt, dan is er per ongeluk dubbel een consult ingeboekt.
Ze hebben tijdens kantooruren gewoon een secretariaat die je vraag kan beantwoorden of anders een klachtenfunctionaris.
Ik zal er eens naar zoeken
pi_219028108
quote:
2s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 13:04 schreef DJKoster het volgende:
De zorg werkt met standaard bedragen: Twee keer een hechting is twee keer betalen.

Als de HAP niet een abnormaal aantal maandelijkse of jaarlijkse declaraties doet bij de zorgverzekeraar is er geen haan die er naar kraait.

Dus tsja, het gaat de zorgverzekeraar waarschijnlijk meer kosten om een enkele claim tot op de bodem uit te zoeken dan dat ze het oplevert.
Dit werkt niet helemaal zo, als de eerste hechtingen echt niet goed zijn gezet. Ik maak uit het verhaal van TS op dat dit het geval is.
  donderdag 16 oktober 2025 @ 13:12:25 #9
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_219028151
Hoe zit dat nu precies dan? Ik ben met kerst vorig jaar met spoed naar een HAP gegaan en daar nooit een rekening van gezien. Volgens mijn huisarts is dat normaal omdat het een verlengde was van de huisartsenzorg en het ook nog eens spoed was.

hangt het van het soort klacht af of je daar voor moet betalen?

dat lees ik ook hier terug
Where law ends, tyrrany begins.
  Moderator/colorchick donderdag 16 oktober 2025 @ 13:16:13 #10
382129 crew  Donna
pi_219028211
quote:
2s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 13:12 schreef Gunner het volgende:
Hoe zit dat nu precies dan? Ik ben met kerst vorig jaar met spoed naar een HAP gegaan en daar nooit een rekening van gezien. Volgens mijn huisarts is dat normaal omdat het een verlengde was van de huisartsenzorg en het ook nog eens spoed was.

Je kan wel zien wat er voor je gedeclareerd is bij je zorgverzekeraar.
Zoals TS gedaan heeft.
pi_219028222
quote:
2s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 13:12 schreef Gunner het volgende:

Huisartsenpost valt net als de huisarts onder basiszorg dus daar hoef je in principe niet voor te betalen tenzij je medicatie meekrijgt of wordt doorverwezen.
Moet je naar de SEH ben je meteen je eigen risico kwijt.
  donderdag 16 oktober 2025 @ 13:17:13 #12
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_219028235
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 13:16 schreef Donna het volgende:

[..]
Je kan wel zien wat er voor je gedeclareerd is bij je zorgverzekeraar.
Zoals TS gedaan heeft.
Ah jah ik ziet het. Niet goed genoeg gelezen, ik dacht dat er een rekening kwam.
Maar ik was op dat moment nog lang niet door m'n ER heen.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_219028364
quote:
2s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 13:17 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ah jah ik ziet het. Niet goed genoeg gelezen, ik dacht dat er een rekening kwam.
Maar ik was op dat moment nog lang niet door m'n ER heen.
Huisartsenpost is net als de huisarts geen eigen risico. Dus die factuur zie je idd alleen als je de website/app van je zorgverzekeraar in de gaten houdt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219028553
Net contact gehad met de verzekeraar, die vond het netjes dat ik dat meldde, maar de medewerker heeft wat navraag gedaan, en in principe mogen ze dat 2x factureren.

Nu ga ik nog wel even een mailtje sturen naar de organisatie waar de huisartsenpost onder valt. Even kijken wat die er van zeggen.

Het maakt voor mij financieel dus niks uit, en ook kan ik zo'n assistente in opleiding weinig kwalijk nemen. Maar het gaat mij om het belang dat zorgkosten niet onnodig uit de hand moeten lopen. De 2e keer was er overigens geen arts, maar alleen diezelfde assistent in opleiding.

Mocht er niks uitkomen ook geen big deal. Maar het is het proberen waard.
pi_219028593
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 13:06 schreef Lienekien het volgende:
Je betaalt voor de inspanning, niet voor het resultaat.
Ik denk dat je het nog een keer moet vertellen. TS snapt dit kennelijk niet.

Een arts heeft een inspanningsverplichting. Daar heeft ie (m/v) aan voldaan.

Je hebt dus geen enkele garantie op medische (be)handelingen. Alleen een inspanningsverplichting dus, geen resultaatverplichting.

Als je vind dat de behandeling niet juist is geweest moet je een klacht indienen. Over geld gaan zeuren kan je dan over laten aan je verzekering. Zonder medische klacht in te dienen maakt de verzekering zich niet druk over centjes voor die dubbelle behandeling.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_219028898
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 14:00 schreef 215 het volgende:

[..]

Je hebt dus geen enkele garantie op medische (be)handelingen. Alleen een inspanningsverplichting dus, geen resultaatverplichting.

Als je vind dat de behandeling niet juist is geweest moet je een klacht indienen. Over geld gaan zeuren kan je dan over laten aan je verzekering. Zonder medische klacht in te dienen maakt de verzekering zich niet druk over centjes voor die dubbelle behandeling.
Volgens mij heb jij mijn laatste bericht niet gelezen, het gaat niet om mijn geld, maar wel geld van de verzekeraar, en dus uiteindelijk de maatschappij.

Ik heb mijn twijfels er over als een arts(assistent) een fout maakt of het dan weer opnieuw moet worden berekend.

Als jij je auto naar de garage brengt, en de garage vergeet een kabeltje aan te sluiten, verwacht je toch ook dat de garage dat kosteloos herstelt?
  donderdag 16 oktober 2025 @ 15:03:26 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219028914
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 15:00 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Volgens mij heb jij mijn laatste bericht niet gelezen, het gaat niet om mijn geld, maar wel geld van de verzekeraar, en dus uiteindelijk de maatschappij.

Ik heb mijn twijfels er over als een arts(assistent) een fout maakt of het dan weer opnieuw moet worden berekend.

Als jij je auto naar de garage brengt, en de garage vergeet een kabeltje aan te sluiten, verwacht je toch ook dat de garage dat kosteloos herstelt?
Heeft de garage een resultaatverplichting of een inspanningsverplichting?
pi_219028955
Ze hebben geen resultaatverplichting.
Dus lijkt me correct dat ze twee keer factureren als je twee keer gaat.
Er is immers twee keer een inspanning geleverd.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219028965
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 15:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dit is je antwoord. :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219029111
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 15:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dat weet ik niet, vandaar dat ik het hier vraag.

Zorgkosten gaan behoorlijk door het dak. En de vraag is soms of dingen terecht zijn.

Ik klaag niet, ik wil geen geld zien, ik wil geen mensen beschuldigen. Ik vraag me gewoon af of iets terecht is of niet.
  donderdag 16 oktober 2025 @ 15:28:39 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219029152
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 15:20 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Dat weet ik niet, vandaar dat ik het hier vraag.

Zorgkosten gaan behoorlijk door het dak. En de vraag is soms of dingen terecht zijn.

Ik klaag niet, ik wil geen geld zien, ik wil geen mensen beschuldigen. Ik vraag me gewoon af of iets terecht is of niet.
Denk je dat de zorgkosten omlaag zouden gaan als er alleen betaald wordt bij behaalde resultaten?

Denk er eens over na wat zo’n uitgangspunt zou betekenen voor de kwaliteit van de zorg.
pi_219029252
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 15:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Denk je dat de zorgkosten omlaag zouden gaan als er alleen betaald wordt bij behaalde resultaten?

Denk er eens over na wat zo’n uitgangspunt zou betekenen voor de kwaliteit van de zorg.
Dat is het punt niet.

Als iemand jaren behandeld wordt voor kanker, en die overlijd uiteindelijk toch, dan kan je moeilijk het geld van alle behandelingen terug vragen.

Dit is gewoon een fout van assistent in opleiding. 1 hechting zat uiteindelijk namelijk niet eens in de snede...

Ik heb er zelf mee toegestemd het haar te laten doen, maar moet dat mijn probleem zijn? De arts was er op het moment van hechten overigens niet eens meer bij...

Maar ik zal wel een rare denkwijze hebben kennelijk :')
pi_219029261
quote:

[..]

Mwa als we allemaal zo zouden denken…

Vind het wel terecht dat ts hier vragen bij stelt. Maar blijkbaar zal het de verzekeraar geen zak schelen. De burger betaald de premie toch wel.
pi_219029441
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 15:41 schreef Watmoetjenou het volgende:
Dit is gewoon een fout van assistent in opleiding. 1 hechting zat uiteindelijk namelijk niet eens in de snede...

Of te wel een medische klacht indienen of het laten gaan. Veel duidelijker kan het niet zijn.

Vergeet dat gezeur over geld, dat is jouw verantwoordelijkheid niet. Maak jij je nu maar druk over het resultaat en of het beter had gekund. Die centjes is jouw probleem niet, dat is alleen wraak willen nemen en dat is niet aan jou maar aan de verzekering.
pi_219029475
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 16:11 schreef 215 het volgende:

[..]
Of te wel een medische klacht indienen of het laten gaan. Veel duidelijker kan het niet zijn.

Vergeet dat gezeur over geld, dat is jouw verantwoordelijkheid niet. Maak jij je nu maar druk over het resultaat en of het beter had gekund. Die centjes is jouw probleem niet, dat is alleen wraak willen nemen en dat is niet aan jou maar aan de verzekering.
Mwah dat vind ik dus niet de moeite, die centjes zijn uiteindelijk natuurlijk wel waarom de zorg steeds duurder wordt.

Tegen mevrouw in opleiding ga ik geen klacht tegen indienen. Ik had ook nee kunnen zeggen op de vraag of zij het mocht doen.

Ik heb wel de vraag neergelegd bij de organisatie achter de huisartsenpost. Meer hoeft van mij ook niet
pi_219029500
Ik begrijp niet hoe je kan denken dat de zorg minder *kost* als de kosten niet gedeclareerd worden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_219029501
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 16:15 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Mwah dat vind ik dus niet de moeite, die centjes zijn uiteindelijk natuurlijk wel waarom de zorg steeds duurder wordt.

Tegen mevrouw in opleiding ga ik geen klacht tegen indienen. Ik had ook nee kunnen zeggen op de vraag of zij het mocht doen.

Ik heb wel de vraag neergelegd bij de organisatie achter de huisartsenpost. Meer hoeft van mij ook niet
Dan dus stoppen met klagen hier.
pi_219029515
quote:
7s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 16:19 schreef sigme het volgende:
Ik begrijp niet hoe je kan denken dat de zorg minder *kost* als de kosten niet gedeclareerd worden.
Die mensen zijn toch aan het werk op dat moment. Dus dat ene draadje kost niet ineens ¤224 extra
pi_219029521
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 16:20 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Die mensen zijn toch aan het werk op dat moment. Dus dat ene draadje kost niet ineens ¤224 extra
Dat “toch aan het werk” moet wel betaald worden.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_219029524
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 16:19 schreef 215 het volgende:

[..]
Dan dus stoppen met klagen hier.
Ehm, ik stel een vraag en klaag niet, en ik vind jouw reacties nogal vervelend, dus heb liever dat jij stopt met reageren hier
pi_219029530
Zorg zou daadwerkelijk minder kosten als ze je niet voor een 2e keer hechten.
pi_219029534
quote:
7s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 16:21 schreef sigme het volgende:

[..]
Dat “toch aan het werk” moet wel betaald worden.
Tuurlijk, maar het is niet mijn fout dat zij het in eerste instantie niet goed doet
pi_219029540
quote:
7s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 16:22 schreef sigme het volgende:
Zorg zou daadwerkelijk minder kosten als ze je niet voor een 2e keer hechten.
Nouja, als ik niet zelf in mijn vinger had gesneden kostte het uiteraard nog minder. Dat dan weer wel
pi_219029548
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 16:21 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Ehm, ik stel een vraag en klaag niet, en ik vind jouw reacties nogal vervelend, dus heb liever dat jij stopt met reageren hier
Ik heb eigenlijk liever dat jij stopt met vervelend doen over een rekening van je HA.
pi_219029559
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 16:24 schreef 215 het volgende:

[..]
Ik heb eigenlijk liever dat jij stopt met vervelend doen over een rekening van je HA.
Maar dit is mijn vraag in mijn topic. Dus ontvolg het lekker
pi_219029572
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 16:25 schreef Watmoetjenou het volgende:

Maar dit is mijn vraag in mijn topic. Dus ontvolg het lekker
Nee, want jij stelt onterechte eisen. Zo zit de wereld niet in elkaar. De HA heeft inspanning geleverd en als jij denkt dat hij grove fouten heeft gemaakt moet je een medische klacht indienen en dus niet hier je gelijk willen halen.
pi_219029583
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 16:27 schreef 215 het volgende:

[..]
Nee, want jij stelt onterechte eisen. Zo zit de wereld niet in elkaar. De HA heeft inspanning geleverd en als jij denkt dat hij grove fouten heeft gemaakt moet je een medische klacht indienen en dus niet hier je gelijk willen halen.
Welke eis stel ik precies?
pi_219029590
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 12:44 schreef Watmoetjenou het volgende:
Nu zie ik dus dat er 2 maal een bedrag van 224,75 is gedeclareerd bij de zorgverzekering.

Is dit wel redelijk als hun de fout hebben gemaakt?

pi_219029597
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 16:30 schreef 215 het volgende:

[..]

Ohja dat is een eis.

Of toch niet gewoon een vraag?

Verder ben ik klaar hierover met jou
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 14:09:33 #40
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219036016
quote:
Welke inspanning heeft de arts (niet die in opleiding maar de gediplomeerde) verricht dan?

[ Bericht 4% gewijzigd door FrancoBolli op 17-10-2025 14:14:56 ]
Colleziono francobolli di bambini
pi_219036129
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 14:09 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Welke inspanning heeft de arts (niet die in opleiding maar de gediplomeerde) verricht dan?
Gevraagd of de arts in opleiding het mocht hechten.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_219036219
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 16:31 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Ohja dat is een eis.

Of toch niet gewoon een vraag?

Verder ben ik klaar hierover met jou
Je krijgt niet te horen wat je wilt.

Waarom ben je eigenlijk zo gefrustreerd? Die dubbele kosten voor de verzekering maakt voor jou niets uit. Dus zal er een andere reden zijn waarom je zo haatdragend bent.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 14:09 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Het toezien op en nemen van verantwoording over de handelingen die de aio doet.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 15:47:53 #43
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219036650
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 14:43 schreef 215 het volgende:
Dat heeft-ie (m/v) dus juist niet (of niet juist) gedaan maar nagelaten.
pi_219036673
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 14:43 schreef 215 het volgende:

[..]
Je krijgt niet te horen wat je wilt.

Waarom ben je eigenlijk zo gefrustreerd? Die dubbele kosten voor de verzekering maakt voor jou niets uit. Dus zal er een andere reden zijn waarom je zo haatdragend bent.
[..]
Ik ben niet gefrustreerd, en ik ben op niemand boos oid, zeker niet haatdragend. Maar ik vraag me nogmaals gewoon af of die kosten dan terecht zijn of niet.

Ik wordt binnen 6 weken gebeld.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 15:50:34 #45
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219036675
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 14:26 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Gevraagd of de arts in opleiding het mocht hechten.
Dat kan een assistente ook. Dure vraag dan..
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 15:53:19 #46
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219036696
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 15:50 schreef Watmoetjenou het volgende:
Da´s vlot!
Voor of na zijn )m/v) wintersportvakantie?
pi_219036706
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 12:51 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]

Hoezo dubbelt betaald?
Ze hebben toch 2 keer wat gedaan en gehecht.
Tis niet zo dat je garantie krijgt op dokterswerk.
Ook een mislukte operatie moet betaald worden.
Vakman pur sang
pi_219036709
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 15:50 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Dat kan een assistente ook. Dure vraag dan..
Nouja, deze niet helemaal dus :P

Verder alle respect voor hulpverleners hoor, ik zou ze persoonlijk ook nooit aanvallen of er boos op worden. Maar het is voor iedereen beter als zorg betaalbaar blijft, en ik snap dat ik het weekend het tarief voor een consult hoog is. Maar als je een fout maakt, dan vind ik dat persoonlijk niet aan mij.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 15:59:39 #49
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219036758
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 15:54 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]

Verder alle respect voor hulpverleners hoor, ik zou ze persoonlijk ook nooit aanvallen of er boos op worden. Maar het is voor iedereen beter als zorg betaalbaar blijft, en ik snap dat ik het weekend het tarief voor een consult hoog is. Maar als je een fout maakt, dan vind ik dat persoonlijk niet aan mij.
Een fout maken kan gebeuren maar herstel die fout dan kosteloos; ook bij een inspanningsverplichting (een fout maken is wat anders dan niet kunnen garanderen dat de inspanning het verwachte resultaat oplevert).
pi_219036797
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 15:59 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Een fout maken kan gebeuren maar herstel die fout dan kosteloos; ook bij een inspanningsverplichting (een fout maken is wat anders dan niet kunnen garanderen dat de inspanning het verwachte resultaat oplevert).
Nouja dat dus.

Als het wel terecht is dan is dat zo. Maar lijkt me niet heel vreemd dit aan te kaarten..

Dit kan dus ook gebeuren bij iemand die nog niet door zijn/haar eigen risico heen is. Dan is het wel knap lullig
pi_219036853
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 16:04 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Nouja dat dus.

Als het wel terecht is dan is dat zo. Maar lijkt me niet heel vreemd dit aan te kaarten..

Dit kan dus ook gebeuren bij iemand die nog niet door zijn/haar eigen risico heen is. Dan is het wel knap lullig
Basiszorg, dus geen eigen risico.
pi_219036867
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 16:13 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Basiszorg, dus geen eigen risico.
Oh dat valt dan weer mee. Dacht dat de HAP daar niet onder viel
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 17:55:11 #53
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219037284
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 15:54 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hoezo dubbelt betaald?
Ze hebben toch 2 keer wat gedaan en gehecht.
Tis niet zo dat je garantie krijgt op dokterswerk.
Ook een mislukte operatie moet betaald worden.
Eerste keer is niet goed (onkundig) gehecht. Ja, daar krijg je garantie op.
pi_219037301
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 17:55 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Eerste keer is niet goed (onkundig) gehecht. Ja, daar krijg je garantie op.
Nee hoor want ze declareren het toch?
Vakman pur sang
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 17:57:53 #55
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219037304
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 16:16 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Oh dat valt dan weer mee. Dacht dat de HAP daar niet onder viel
Ja, het valt in zoverre mee dat je het niet zelf voelt. Maar het telt wel mee voor de zorgpremie voor 2026 en verder.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 17:58:26 #56
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219037308
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 17:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee hoor want ze declareren het toch?
Klopt maar dat had dus niet gemogen. In feite is het een spookfactuur.
pi_219038096
quote:
Ik heb er zelf mee toegestemd het haar te laten doen, maar moet dat mijn probleem zijn?
Het is jouw probleem toch ook niet? Dat maak je er nu zelf van door allemaal tijd te gaan steken in een factuur die de HAP gewoon mag sturen.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 16:15 schreef Watmoetjenou het volgende:

Wat verwacht je dan? Dat een HAP alle kosten voor rekening neemt van foutjes van personeel in opleiding?

Dan krijg je namelijk het volgende: management ziet dat de kosten oplopen --> beleid wordt dat personeel in opleiding geen behandelingen meer mogen uitvoeren, want kosten moeten omlaag --> personeel wordt niet meer goed opgeleid --> kwaliteit van de zorg gaat achteruit.

Nee, daar hebben we wat aan ^O^

Niet voor niks dat er in de zorg een inspanningsverplichting is in plaats van een resultaatverplichting.
pi_219038118
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 17:58 schreef FrancoBolli het volgende:
Deze bewering kan jij onderbouwen neem ik aan?
pi_219038237
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 19:49 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Het is jouw probleem toch ook niet? Dat maak je er nu zelf van door allemaal tijd te gaan steken in een factuur die de HAP gewoon mag sturen.
[..]
Wat verwacht je dan? Dat een HAP alle kosten voor rekening neemt van foutjes van personeel in opleiding?

Dan krijg je namelijk het volgende: management ziet dat de kosten oplopen --> beleid wordt dat personeel in opleiding geen behandelingen meer mogen uitvoeren, want kosten moeten omlaag --> personeel wordt niet meer goed opgeleid --> kwaliteit van de zorg gaat achteruit.

Nee, daar hebben we wat aan ^O^

Niet voor niks dat er in de zorg een inspanningsverplichting is in plaats van een resultaatverplichting.
Stop maar met je inspanningsverplichting :')

Stop überhaupt maar.

Ik wacht het antwoord wel af van de betreffende post.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 20:27:37 #60
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219038614
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 19:50 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Deze bewering kan jij onderbouwen neem ik aan?
Wat valt er verder nog aan te onderbouwen?

De arts i.o. ( in principe nog niet volledig kundig en bevoegd) heeft de hechtingen niet goed gezet. Dat kan, maar dat had zijn mentor, die de supervisie heeft, moeten controleren en desnoods herstellen in hetzelfde consult. Dat is niet gebeurd. Daarmee is de medische ingreep onkundig uitgevoerd.

Eens?
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 20:32:37 #61
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219038687
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 19:49 schreef Accordtje het volgende:
beleid wordt dat personeel in opleiding geen behandelingen meer mogen uitvoeren, want kosten moeten omlaag --> personeel wordt niet meer goed opgeleid
Hier maak je de denkfout.

Personeel in opleiding mogen gerust behandelingen uitvoeren, maar dan wel onder supervisie en controle door een gediplomeerd arts --> personeel i.o. krijgt goede begeleiding, leert van fouten, leert hoe het wel moet en wordt prima opgeleid.

Volgens mij is het opleidingstraject ook zo bedoeld. Maar ja, personeels- en tijdgebrek enzo .... in dezelfde tijd kan de gediplomeerde arts nu een tweede of derde patiënt zien en behandelen. Uiteraard is het management daar wel blij mee ja. Maar dat mag nóóit leiden tot veronachtzaming van patiënt #1!

[ Bericht 8% gewijzigd door FrancoBolli op 17-10-2025 20:38:35 ]
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 20:50:57 #62
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219038875
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 20:27 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]

De arts i.o. ( in principe nog niet volledig kundig en bevoegd) heeft de hechtingen niet goed gezet. Dat kan, maar dat had zijn mentor, die de supervisie heeft, moeten controleren en desnoods herstellen in hetzelfde consult. Dat is niet gebeurd. Daarmee is de medische ingreep onkundig uitgevoerd.

Eens?
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 20:32 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]

Personeel in opleiding mogen gerust behandelingen uitvoeren, maar dan wel onder supervisie en controle door een gediplomeerd arts --> personeel i.o. krijgt goede begeleiding, leert van fouten, leert hoe het wel moet en wordt prima opgeleid.

Volgens mij is het opleidingstraject ook zo bedoeld. Maar ja, personeels- en tijdgebrek enzo .... in dezelfde tijd kan de gediplomeerde arts nu een tweede of derde patiënt zien en behandelen. Uiteraard is het management daar wel blij mee ja. Maar dat mag nóóit leiden tot veronachtzaming van patiënt #1!
Maar maakt dit ook dat de uitgevoerde werkzaamheden niet gedeclareerd mogen worden?
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 21:22:31 #63
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219039172
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 20:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]
[..]
Maar maakt dit ook dat de uitgevoerde werkzaamheden niet gedeclareerd mogen worden?
Niet dubbel inderdaad. Wel één keer.
pi_219039365
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 17:58 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Er waren toch 2 behandelmomenten?
Wie betalen de dure avonduren dan?
Vakman pur sang
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 21:59:11 #65
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219039435
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:22 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Niet dubbel inderdaad. Wel één keer.
Maar zo werkt dat dus niet in de zorg.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 22:23:40 #66
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219039607
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Er waren toch 2 behandelmomenten?
Wie betalen de dure avonduren dan?
Ja waarvan 1 betaald en 1 onbetaald.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 22:24:32 #67
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219039613
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dat maakt het nog niet correct.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 22:25:40 #68
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219039619
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 22:24 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Dat maakt het nog niet correct.
Dat is een andere kwestie.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 22:27:14 #69
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219039628
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 22:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dat is een andere kwestie.
Nee hoor, er wordt hier geschermd met inspanningsverplichting die dubbele betaling zou legitimeren.

Dat is een misverstand.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 22:28:24 #70
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219039641
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 22:27 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Nee hoor, er wordt hier geschermd met inspanningsverplichting die dubbele betaling zou legitimeren.

Dat is een misverstand.
Ik ga hier verder niet meer op in, want je hebt het dus echt over een andere kwestie.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 22:29:15 #71
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219039649
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 22:28 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik ga hier verder niet meer op in, want je hebt het dus echt over een andere kwestie.
Oh? :?
pi_219039661
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 22:23 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Ja waarvan 1 betaald en 1 onbetaald.
Nee er waren 2 behandel momenten waarvan beide gedeclareerd, omdat de uren besteedt zijn.
Dus inderdaad ook 2 facturen.
Lijkt mij te kloppen.

Als er 1 behandel moment 2 keer gefactureerd werd kon je pas spreken over dubbele factuur
Vakman pur sang
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 22:34:43 #73
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219039688
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 22:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee er waren 2 behandel momenten waarvan beide gedeclareerd, omdat de uren besteedt zijn.
Lijkt mij te kloppen.

Als er 1 behandel moment 2 keer gefactureerd werd kon je pas spreken over dubbele factuur
De behandeling is in eerste instantie onkundig uitgevoerd, dan horen de kosten van de herstelbehandeling voor eigen rekening te komen. Die uren zijn niet declarabel.

Of ga jij een garage ook 2x betalen als de eerste reparatie onkundig is uitgevoerd, "omdat de uren wel besteedt zijn"?
pi_219039717
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 22:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Lijkt mij te kloppen.

De behandeling of het stukje draad voor de hechting mag best berekend worden. Maar er was geen sprake meer van een consult natuurlijk. Het consult was immers al geweest.

En die 2e keer om een fout te herstellen van 5 minuten door iemand in opleiding zou nooit dat mogen kosten
pi_219039726
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]
En het dan maar raar vinden dan er wordt gekort op de zorg.. Sorry hoor
pi_219039731
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 22:40 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
De behandeling of het stukje draad voor de hechting mag best berekend worden. Maar er was geen sprake meer van een consult natuurlijk. Het consult was immers al geweest.

En die 2e keer om een fout te herstellen van 5 minuten door iemand in opleiding zou nooit dat mogen kosten
Dus toch 2 behandelingen, is 2 facturen.
Niks dubbel toch?
Vakman pur sang
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 22:43:59 #77
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219039738
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 22:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Niks dubbel toch?
1 medische ingreep, 2 behandelingen, 1 factuur.
Moeilijk?
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 22:45:10 #78
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219039749
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 22:42 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
En het dan maar raar vinden dan er wordt gekort op de zorg.. Sorry hoor
Dat punt is ook al aan bod geweest. Dit is niet een reden dat de zorg duurder wordt.
pi_219039750
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 22:34 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
De behandeling is in eerste instantie onkundig uitgevoerd, dan horen de kosten van de herstelbehandeling voor eigen rekening te komen. Die uren zijn niet declarabel.

Of ga jij een garage ook 2x betalen als de eerste reparatie onkundig is uitgevoerd, "omdat de uren wel besteedt zijn"?
Nou zo werkt het wel.
Als je een storing hebt en ze zeggen we proberen de lambada sonde en als de storing terugkomt is het de katalysator dan krijg je 2 facturen
Dan is er niks “dubbel”
Vakman pur sang
pi_219039759
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 22:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Niks dubbel toch?
Oke, bestel jij morgen een wasmachine bij bol, die het niet doet.

Sturen ze je een nieuwe toe die het wel doet, en mag je de oude houden

Wel ff 2x 800, euro betalen dan he
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 22:46:10 #81
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219039760
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 22:45 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou zo werkt het wel.
Als je een storing hebt en ze zeggen we proberen de lambada sonde en als de storing terugkomt is het de katalysator dan krijg je 2 facturen
Dan is er niks “dubbel”
Zie daar het sleutelwoord.
pi_219039767
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 22:43 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
1 medische ingreep, 2 behandelingen, 1 factuur.
Moeilijk?
2 behandelingen. Juist
Vakman pur sang
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 22:48:02 #83
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219039771
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 22:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
2 behandelingen. Juist
Klopt. 2 behandelingen, is 1 behandeling teveel.
pi_219039774
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 22:46 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Zie daar het sleutelwoord.
Ja nogmaals je krijgt geen garantie op medische ingrepen.
Vakman pur sang
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 22:49:04 #85
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219039779
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 22:48 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja nogmaals je krijgt geen garantie op medische ingrepen.
Geen garantie dat de klacht verdwijnt nee.
pi_219039828
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 15:47 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Dat heeft-ie (m/v) dus juist niet (of niet juist) gedaan maar nagelaten.
Dan moet TS een medische klacht indienen. Het over een rekening zeuren leidt dan alleen maar af wat wat ie bedoeld.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 23:01:46 #87
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219039834
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 23:00 schreef 215 het volgende:

[..]
Dan moet TS een medische klacht indienen. Het over een rekening zeuren leidt dan alleen maar af wat wat ie bedoeld.
Waar dan? De tuchtraad ofzo?
pi_219042474
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 15:54 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]

Als jij vindt dat de zorg betaalbaar gemaakt moet worden door de zorgverleners financieel ervoor te laten opdraaien als ze iets opnieuw moeten doen…..

Dan moet jij eens zien wat een ellende je binnen afzienbare tijd hebt. Om te beginnen zouden ze je niet opnieuw hechten
pi_219042486
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 20:27 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]

Eens?
Nee. De arts in opleiding is een bevoegd arts en zeker om deze (redelijk eenvoudige) handeling te doen. Als dat vervolgens niet goed gaat is dat een gevalletje van shit happens
pi_219042523
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 20:32 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]

De supervisie van artsen bestaat er niet uit dat de supervisor kijkt wat er gebeurt. De supervisie gaat in de opleiding trapsgewijs met niveaus.
1e niveau word je hand vastgehouden
Laatste niveau zit de supervisor thuis en doe je t zelfstandig en heb je evt alleen telefonisch afgestemd dat het oké is dat je die handeling verricht.

Op die manier is het een groeiproces waardoor je aan het eind een medisch specialist aflevert die zelfstandig kan handelen en superviseren
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 11:48:01 #91
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219042534
En dan pakken mensen met een ziekenhuis CAO ook nog 'ns standaard 200% op zaterdag en zondag zal dat nog wel meer zijn.
Veel te goed hebben die mensen het.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_219042911
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 11:43 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Nee. De arts in opleiding is een bevoegd arts en zeker om deze (redelijk eenvoudige) handeling te doen. Als dat vervolgens niet goed gaat
Dan is het dus de -bevoegde- arts i.o. aan te rekenen dat die onkundig een medische handeling heeft uitgevoerd. Maakt niet zo heel veel uit, de HAP declareert.

Ik las trouwens ook dat het een assistent i.o. is en geen arts i.o. Maar dat terzijde.

quote:
is dat een gevalletje van shit happens
Nee. De KwikFit kan ook niet voor de tweede keer uren rekenen als een monteur i.o. de Lambada (sic) sonde onkundig, niet goed aangedraaid of de pakkingen vergeten bv., gemonteerd heeft.

Non-conformiteit enzo.

[ Bericht 3% gewijzigd door FrancoBolli op 18-10-2025 12:52:11 ]
pi_219042938
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 11:46 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
De supervisie van artsen bestaat er niet uit dat de supervisor kijkt wat er gebeurt. De supervisie gaat in de opleiding trapsgewijs met niveaus.
1e niveau word je hand vastgehouden
Laatste niveau zit de supervisor thuis en doe je t zelfstandig en heb je evt alleen telefonisch afgestemd dat het oké is dat je die handeling verricht.

Op die manier is het een groeiproces waardoor je aan het eind een medisch specialist aflevert die zelfstandig kan handelen en superviseren
^O^

Dan heb ik dus fase 1 beschreven. Hoe dan ook, het was een reactie op het doemscenario van @215.

Het doet niets af aan de aansprakelijkheid van de HAP.
pi_219043220
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 11:41 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Als jij vindt dat de zorg betaalbaar gemaakt moet worden door de zorgverleners financieel ervoor te laten opdraaien als ze iets opnieuw moeten doen…..

Dan moet jij eens zien wat een ellende je binnen afzienbare tijd hebt. Om te beginnen zouden ze je niet opnieuw hechten
Nee, waarom zou de zorg er duurder door worden?

Ik neem toch aan dat zij (geen arts io maar verpleegkundige io) gewoon per uur krijgt betaald? Niet per handeling?

En het was ook totaal niet druk, dus ze heeft er vast niet van hoeven overwerken.

Aan de telefoon was het wel druk, en ik snap ook echt wel dat de tragisten daar ook betaald moeten worden, evenals de balie en de beveiliging. Maar dat is het punt niet.
pi_219043225
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 11:48 schreef SebbeSwensje het volgende:
En dan pakken mensen met een ziekenhuis CAO ook nog 'ns standaard 200% op zaterdag en zondag zal dat nog wel meer zijn.
Veel te goed hebben die mensen het.
Dat maakt me dan weer niet uit, ben blij dat ze er zijn
pi_219043942
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 11:41 schreef _Lily_ het volgende:
Om te beginnen zouden ze je niet opnieuw hechten
Dan gaan we al aardig richting tuchtrecht :{w
pi_219043965
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 13:27 schreef Watmoetjenou het volgende:
Ik neem toch aan dat zij (geen arts io maar verpleegkundige io) gewoon per uur krijgt betaald? Niet per handeling?
Klopt, dat zijn gewoon personeelskosten. Maar alle kosten moeten natuurlijk wel terugverdiend worden. Is niet anders dan in een bedrijf (eigenlijk is een HAP ook maar gewoon een bedrijf).

Declaraties voor behandelingen staan aan de omzetkant. Appel, peren dus.
pi_219052730
Declaratie is terecht. Er is twee keer een verrichting gedaan. Maakt niet uit of het nog een keer moest. Huisarts(enpost) mag twee keer declareren.

Anders dan in het bedrijfsleven heb je geen garanties of niet-goed-geld-terug of iets dergelijks. Verzekeraar betaalt per verrichting. Op basis van kwaliteitscontroles zal heus wel gestuurd worden op zo min mogelijk fouten, maar niet op individueel niveau.
Somebody that I used to know
pi_219052758
quote:
2s.gif Op zondag 19 oktober 2025 17:07 schreef Postbus100 het volgende:
Declaratie is terecht. Er is twee keer een verrichting gedaan. Maakt niet uit of het nog een keer moest. Huisarts(enpost) mag twee keer declareren.

Anders dan in het bedrijfsleven heb je geen garanties of niet-goed-geld-terug of iets dergelijks. Verzekeraar betaalt per verrichting. Op basis van kwaliteitscontroles zal heus wel gestuurd worden op zo min mogelijk fouten, maar niet op individueel niveau.
Dat zei ik ook al tig keer maar wordt niet begrepen
Vakman pur sang
pi_219053025
quote:
2s.gif Op zondag 19 oktober 2025 17:07 schreef Postbus100 het volgende:

quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2025 17:11 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat zei ik ook al tig keer maar wordt niet begrepen
Ik ken jullie natuurlijk niet hé, is dit jouw gevoel of zit je in die wereld en ben je overtuigd van je antwoord.

Dat maakt nogal een verschil.
pi_219053639
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 17:43 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
[..]
Ik ken jullie natuurlijk niet hé, is dit jouw gevoel of zit je in die wereld en ben je overtuigd van je antwoord.

Ik zit in die wereld.
pi_219053650
quote:
2s.gif Op zondag 19 oktober 2025 18:55 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Ik zit in die wereld.
Ah zie je?

Ik kan gewoon logisch nadenken.
En ook gewoon logisch, een behandeling wordt geregistreerd en verwerkt en daaruit volgt een declaratie.
En ook een slechte behandeling is een behandeling
Vakman pur sang
pi_219053676
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2025 18:56 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik kan gewoon logisch nadenken.
Ik heb je ook al een paar keer een +1 gegeven. Je hoeft er idd niet voor in die wereld te zitten om dit te snappen.

Ga je naar een fysiotherapeut, dan krijg je ook geen geld terug als je niet opknapt. Maakt de tandarts/ortho een foutje met een beugel en moet je een paar consulten langer komen, dan wordt het ook gewoon in rekening gebracht.
pi_219053903
quote:
2s.gif Op zondag 19 oktober 2025 18:58 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ga je naar een fysiotherapeut, dan krijg je ook geen geld terug als je niet opknapt.
Dit vind ik dus wat anders dan

quote:

[..]
Maakt de tandarts/ortho een foutje met een beugel en moet je een paar consulten langer komen, dan wordt het ook gewoon in rekening gebracht.
In het eerste geval maakt de fysiotherapeut waarschijnlijk geen fout, maar is er gewoon onherstelbare schade.

In het 2e geval vind ik het wat anders, ligt natuurlijk aan de zorgvraag. Een nabloeding oid kan voorkomen.

Maar als een gaatje niet goed is geboord, of een wortelkanaal behandeling door een student is gedaan, en je daarna voor 1100 euro opnieuw een behandeling moet ondergaan, dan twijfel ik sterk of die tandarts dan in zijn recht staat met een 2e factuur.
  zondag 19 oktober 2025 @ 22:40:41 #105
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219056818
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2025 19:28 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Dit vind ik dus wat anders dan
[..]
In het eerste geval maakt de fysiotherapeut waarschijnlijk geen fout, maar is er gewoon onherstelbare schade.

In het 2e geval vind ik het wat anders, ligt natuurlijk aan de zorgvraag. Een nabloeding oid kan voorkomen.

Maar als een gaatje niet goed is geboord, of een wortelkanaal behandeling door een student is gedaan, en je daarna voor 1100 euro opnieuw een behandeling moet ondergaan, dan twijfel ik sterk of die tandarts dan in zijn recht staat met een 2e factuur.
Maar @Postbus100 zegt toch dat er 2x gedeclareerd mag worden, ook al was de eerste keer ronduit onkundig uitgevoerd, en zij zit in die wereld (ik niet).

Jij en ik kunnen gewoon niet logisch nadenken.
  zondag 19 oktober 2025 @ 22:42:07 #106
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219056850
quote:
Ik heb je ook al een paar keer een +1 gegeven. Je hoeft er idd niet voor in die wereld te zitten om dit te snappen.
Verbazingwekkend.
quote:
Ga je naar een fysiotherapeut, dan krijg je ook geen geld terug als je niet opknapt.
Dat is toch echt heul wat anders.
pi_219057181
Ik had het laatst ook:
ik stuur een berichtje naar huisarts met vraag om medicatie. Zij bellen mij op (ivm uitvragen van de situatie). Ik neem op, maar het komt ongelegen, dus we spreken af dat ze me later opnieuw bellen. Ze bellen me een paar dagen later nog een keer, en nu heb ik tijd. Later zie ik dat er 2x is gedeclareerd.

Tja, beide keren is er contact geweest. Een huisarts werkt niet gratis. En de tarieven voor huisartsen (overdag) zijn al behoorlijk goedkoop (10 euro voor 10 minutenconsult? 5 à 6 euro voor telefonisch consult?). Je kan er wat van vinden met dat er de eerste keer niet iets inhoudelijks is besproken, maar er is wel gebeld en het kost hen op dat moment ook tijd, voorbereiding, afronding, etc.

Ik zeg: laat het gaan.
pi_219057237
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 17:43 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
[..]

De echte vraag is natuurlijk waarom je dit topic überhaupt geopend hebt als je alle onwelgevallige antwoorden toch niet accepteert.
pi_219057505
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 15:26 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Dan gaan we al aardig richting tuchtrecht :{w
Nee hoor. Dit gaat boven de artsen.
Op het moment dat opnieuw hechten een geldkwestie wordt die bij het ziekenhuis ligt beslist zo’n ziekenhuis dat ze niet opnieuw hechten als t even kan

Omdat voor een ziekenhuis uiteindelijk de financiën het belangrijkst zijn. Net als bij andere bedrijven
  maandag 20 oktober 2025 @ 01:53:51 #110
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219057928
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 23:49 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Nee hoor. Dit gaat boven de artsen.
Op het moment dat opnieuw hechten een geldkwestie wordt die bij het ziekenhuis ligt beslist zo’n ziekenhuis dat ze niet opnieuw hechten als t even kan

Omdat voor een ziekenhuis uiteindelijk de financiën het belangrijkst zijn. Net als bij andere bedrijven
En als het even niet kan, wat dan?

maandag 20 oktober 2025 @ 01:59:52 #111
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219057933
quote:
2s.gif Op zondag 19 oktober 2025 23:00 schreef Postbus100 het volgende:
Ik neem op, maar het komt ongelegen, dus we spreken af dat ze me later opnieuw bellen.
Ook dat is dus geen gevalletje onkundige behandeling.
  maandag 20 oktober 2025 @ 02:00:56 #112
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219057935
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 23:03 schreef Sweet_Jane het volgende:

[..]
De echte vraag is natuurlijk waarom je dit topic überhaupt geopend hebt als je alle onwelgevallige antwoorden toch niet accepteert.
Onwelgevallig of onrechtmatig?
pi_219057974
quote:
2s.gif Op zondag 19 oktober 2025 23:00 schreef Postbus100 het volgende:
Ik had het laatst ook:
ik stuur een berichtje naar huisarts met vraag om medicatie. Zij bellen mij op (ivm uitvragen van de situatie). Ik neem op, maar het komt ongelegen, dus we spreken af dat ze me later opnieuw bellen. Ze bellen me een paar dagen later nog een keer, en nu heb ik tijd. Later zie ik dat er 2x is gedeclareerd.

Tja, beide keren is er contact geweest. Een huisarts werkt niet gratis. En de tarieven voor huisartsen (overdag) zijn al behoorlijk goedkoop (10 euro voor 10 minutenconsult? 5 à 6 euro voor telefonisch consult?). Je kan er wat van vinden met dat er de eerste keer niet iets inhoudelijks is besproken, maar er is wel gebeld en het kost hen op dat moment ook tijd, voorbereiding, afronding, etc.

Ik zeg: laat het gaan.
Dat is wel een totaal ander geval natuurlijk.

Overigens moet ik zeggen dat ik de kosten bij een eigen huisarts misschien zelfs te goedkoop vind. Ik liet daarna uiteraard de hechtingen verwijderen, en nam meteen even de bloeddrukmeting mee. Dit kost dan nog geen 25 euro. Voor een consult van 20+ minuten
pi_219057975
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 23:03 schreef Sweet_Jane het volgende:

[..]
?
pi_219058284
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 03:14 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
?
volledig terechte vraag.
er is al meerdere malen aangegeven hier, o.a. door @Postbus100 die zelf aangeeft in die wereld te zitten, dat er werk is verricht dat er dan ook werk wordt gedeclareerd. en dat vind ook ik zeer logisch klinken.

er is door een arts in opleiding een hechting gezet. naar jouw mening (want ik lees nergens terug dat de huisartenspost heeft gemeld dat het foutief is gezet, jij vind dat het fout is gezet, bijv. "in de snede zelf"). is die foutief gezet. ik geloof niet dat het enig verschil uitmaakt of het een arts in opleiding was of niet, er is een hechting gezet en die hechting bleek achteraf niet voldoende. je hebt betaald voor het zetten van een hechting en er bleek nog een extra hechting nodig te zijn. kan gebeuren.
daar is dus vervolgens 2 keer voor gedeclareerd. ook logisch.

ik snap je gevoel heel erg dat je het oneerlijk vind. ook al is het je geld niet. je hebt een hechting laten zetten, voor jouw gevoel is die niet goed gezet en voor jouw gevoel hebben ze die vervolgens opnieuw moeten zetten. dan voelt het inderdaad oneerlijk dat men daar 2 maal voor moet betalen.
je lijf is echter geen auto reparatie. er is vooraf geen zekerheid dat wat men doet de oplossing gaat zijn. en er zit dan ook geen garantie op "reparaties". zoals het al eerder werd omschreven, er is een inspanningsverplichting en de eed van hippocrates is al eerder aangehaald, maar ik denk dat je sowieso er wel vanuit mag gaan bij een arts dat er werk verricht wordt om je beter te maken, niet om maar aan te kloten.

oftewel
tl;dr;
je mag er van vinden wat je wilt maar zolang er beide keren naar eer en geweten een hechting is gezet om het probleem op te lossen, mogen en zullen ze beide keren declareren.
de zorg in nederland werkt niet zo dat ze achteraf als jij aangeeft dat alles goed i spas mogen declareren..
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_219061503
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 03:14 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
?
Omdat in post #6 al het juiste antwoord luid en duidelijk is gegeven wat je eventueel met enige inspanning ongetwijfeld op google had kunnen verifiëren. Nu zijn we 110 posts verder en loop je nog te zemelen.
  maandag 20 oktober 2025 @ 15:05:25 #117
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219061514
quote:
Dit is gewoon een fout van assistent in opleiding. 1 hechting zat uiteindelijk namelijk niet eens in de snede.
Nee joh, dat is geen fout, dat is gewoon jouw gevoel, een hechting geheel buiten de snede ( :X ) is hooguit "niet voldoende". En binnen de zorg worden geen fouten gemaakt, hooguit behandelingen die niet tot het gewenste resultaat leiden.
  maandag 20 oktober 2025 @ 15:13:02 #118
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219061546
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 15:03 schreef 215 het volgende:

[..]
Omdat in post #6 al het juiste antwoord luid en duidelijk is gegeven wat je eventueel met enige inspanning ongetwijfeld op google had kunnen verifiëren. Nu zijn we 110 posts verder en loop je nog te zemelen.
Post #6 is volledig correct maar niet compleet. Er is namelijk onvoldoende ingespannen, ronduit onkundig broddelwerk:
quote:
1 hechting zat uiteindelijk namelijk niet eens in de snede..
en de vraag van TO is "wat dan?". Dat is, alle 110 reacties hier ten spijt, geen zemelen.
pi_219061580
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 07:32 schreef freak1 het volgende:

[..]
volledig terechte vraag.
er is al meerdere malen aangegeven hier, o.a. door @:postbus100 die zelf aangeeft in die wereld te zitten, dat er werk is verricht dat er dan ook werk wordt gedeclareerd. en dat vind ook ik zeer logisch klinken.

er is door een arts in opleiding een hechting gezet. naar jouw mening (want ik lees nergens terug dat de huisartenspost heeft gemeld dat het foutief is gezet, jij vind dat het fout is gezet, bijv. "in de snede zelf"). is die foutief gezet. ik geloof niet dat het enig verschil uitmaakt of het een arts in opleiding was of niet, er is een hechting gezet en die hechting bleek achteraf niet voldoende. je hebt betaald voor het zetten van een hechting en er bleek nog een extra hechting nodig te zijn. kan gebeuren.
daar is dus vervolgens 2 keer voor gedeclareerd. ook logisch.

ik snap je gevoel heel erg dat je het oneerlijk vind. ook al is het je geld niet. je hebt een hechting laten zetten, voor jouw gevoel is die niet goed gezet en voor jouw gevoel hebben ze die vervolgens opnieuw moeten zetten. dan voelt het inderdaad oneerlijk dat men daar 2 maal voor moet betalen.
je lijf is echter geen auto reparatie. er is vooraf geen zekerheid dat wat men doet de oplossing gaat zijn. en er zit dan ook geen garantie op "reparaties". zoals het al eerder werd omschreven, er is een inspanningsverplichting en de eed van hippocrates is al eerder aangehaald, maar ik denk dat je sowieso er wel vanuit mag gaan bij een arts dat er werk verricht wordt om je beter te maken, niet om maar aan te kloten.

oftewel
tl;dr;
je mag er van vinden wat je wilt maar zolang er beide keren naar eer en geweten een hechting is gezet om het probleem op te lossen, mogen en zullen ze beide keren declareren.
de zorg in nederland werkt niet zo dat ze achteraf als jij aangeeft dat alles goed i spas mogen declareren..
Dit is een forum, waar je in discussie gaat over bepaalde onderwerpen. Ik hoef geen gelijk te halen, ik wil alleen duidelijkheid of bepaalde dingen wel terecht zijn.

Met een kort antwoord als post 6 kan ik niet zoveel.

En je leest niet goed, mijn hechting was niet goed gezet ipv dat er eentje extra nodig was
  maandag 20 oktober 2025 @ 15:19:42 #120
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219061583
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 15:13 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Post #6 is volledig correct maar niet compleet. Er is namelijk onvoldoende ingespannen, ronduit onkundig broddelwerk:
[..]
en de vraag van TO is "wat dan?". Dat is, alle 110 reacties hier ten spijt, geen zemelen.
Dan kun je een klacht indienen, waarop je mogelijk excuses en uitleg krijgt.
  maandag 20 oktober 2025 @ 15:21:42 #121
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219061592
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2025 15:18 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Dit is een forum, waar je in discussie gaat over bepaalde onderwerpen. Ik hoef geen gelijk te halen, ik wil alleen duidelijkheid of bepaalde dingen wel terecht zijn.

En je leest niet goed, mijn hechting was niet goed gezet ipv dat er eentje extra nodig was
Terecht in welke zin? Of jijzelf en Francobolli het terecht vinden of dat de twee declaraties volgens de geldende afspraken kloppen?
pi_219061593
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2025 15:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dat heb ik dan ook gedaan. Niet zo zeer een klacht, want ik neem geen medewerker dat kwalijk. Maar gewoon de vraag neergelegd of het terecht is.

Verder de vraag hier op het forum neergelegd hoe anderen er over denkem
No hard feelings verder, maar ik wordt er nogal op aangevallen
  maandag 20 oktober 2025 @ 15:22:05 #123
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219061596
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2025 15:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Heeft-ie gedaan. En een herstelbehandeling.
  maandag 20 oktober 2025 @ 15:24:51 #124
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219061611
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2025 15:21 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Dat heb ik dan ook gedaan. Niet zo zeer een klacht, want ik neem geen medewerker dat kwalijk.
Je kunt best klagen zonder iemand persoonlijk iets kwalijk te nemen.
  maandag 20 oktober 2025 @ 15:28:57 #125
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219061641
quote:

[..]
Dat heb ik dan ook gedaan. Niet zo zeer een klacht, want ik neem geen medewerker dat kwalijk. Maar gewoon de vraag neergelegd of het terecht is.

Je wordt aangevallen op het gegeven dat je de antwoorden die je krijgt niet accepteert en steeds weer opnieuw de discussie opstart.

Je kan er gerust een andere mening over hebben, maar die twee declaraties kloppen.

En een echte klacht zou betekenen dat de HAP er ook echt wat mee moet, namelijk kritisch kijken hoe dit kon gebeuren en of er in de werkwijze aanpassingen kunnen of moeten worden gedaan om de werkwijze te verbeteren. Maar ook dat was al besproken.
  maandag 20 oktober 2025 @ 15:39:36 #126
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219061680
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2025 15:28 schreef Lienekien het volgende:
Je kan er gerust een andere mening over hebben, maar die twee declaraties kloppen.
De tweede niet, een herstelbehandeling (door onkunde en onvoldoende inspanning) behoort kosteloos te zijn. Punt. Dat daar binnen de zorg (bijna) nooit een haan naar kraait, doet daar niets aan af.
  maandag 20 oktober 2025 @ 15:55:49 #127
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219061751
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 15:39 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
De tweede niet, een herstelbehandeling (door onkunde en onvoldoende inspanning) behoort kosteloos te zijn. Punt. Dat daar binnen de zorg (bijna) nooit een haan naar kraait, doet daar niets aan af.
Ja, daar heb je de mening weer. :')
pi_219061782
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2025 15:18 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]

om er dan nogmaals serieus op in te gaan
-die duidelijkheid is in meerdere vormen gegeven, gebaseerd op de informatie die je zelf hebt gegeven.

-#6 is anders wel 100 procent feitelijk correct. je kunt wel in discussie gaan over regel, maar de onderliggende regel blijft. en die regel is dat je betaald voor het zetten van die hechting. als dat 2 keer moet, betaal je 2 keer. het is geen auto reparatie.

-ik lees ontzettend goed. jij vind dat die hechting niet goed is gezet. Heb ik je medisch diploma gemist? Tenzij de arts bij de 2e hechting heeft gezegd, joh, wat een broddelwerk die eerste hechting daar heb je echt helemaal niets aan, wat een enorme fout daar" is en blijft het jouw mening dat die eerste hechting fout is gezet. en ik lees nergens terug dat een arts die uitspraak heeft gedaan. Tenzij, en ik herhaal mezelf dan, jij een medisch diploma hebt wat ik heb gemist.

er wordt hechting 1 gezet. die wordt gedeclareerd. die is onvoldoende. vervolgens komt hechting 2. die wordt ook gedeclareerd. die is wel voldoende.
en dank u meneer Dood,
pi_219061822
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 15:05 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Nee joh, dat is geen fout, dat is gewoon jouw gevoel, een hechting geheel buiten de snede ( :X ) is hooguit "niet voldoende". En binnen de zorg worden geen fouten gemaakt, hooguit behandelingen die niet tot het gewenste resultaat leiden.
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 15:13 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
[..]
dan kunnen jullie elkaar naar de mond gaan praten maar dan is mijn wedervraag

-Waarom is het broddelwerk? waarop baseer jij dat? tenzij jij het vriendje van TS bent vraag ik me af of je bij het zetten van de hechting was dan wel de hechting hebt gezien dan wel de medische kennis en kunde hebt om te oordelen of het "broddelwerk"was.

Uiteraard komt ook de vraag naar boven, als het dan zo overduidelijk broddelwerk was, waarom heeft TS dan niet ter plekke aangegeven, hey, dit is broddelwerk? Nee, TS is zo blij als een jong speenvarken naar huis gegaan.

en achteraf is de conclusie getrokken door TS dat het onkundig was gedaan.

verder en dat is specifiek voor jou dan;
-Onkunde !=inspanning. ook een onkundige inspanning is inspanning. of het voldoende of onvoldoende is kun jij niet beoordelen in deze (ik ook niet). Kijk, als TS zijn been eraf lag en TS ging met een pleister erop naar huis, dan hadden we een discussie. maar in dit geval is er een hechting gezet en na enkele uren bleek dat er nog een hechting nodig was. dat kan.

-wat is een TO?
en dank u meneer Dood,
pi_219061829
quote:

[..]

-ik word is nooit met DT. dit ter info.

-je vraag is beantwoord door meerdere mensen. Echter, je gaat vervolgens in discussie dat je het er niet mee eens bent. dat kan, maar don't shoot the messenger.
en dank u meneer Dood,
pi_219061840
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 15:39 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
ik heb TS het woord herstel behandeling niet horen noemen. je zit echt dingen te verzinnen hier.

TS heeft een wond gehecht en later op de avond is er een hechting bijgeplaatst. klip en klaar. en dat kan he, dat een eerste hechting onvoldoende is.
maar jij begint te gooien met onkunde, broddelwerk, onvoldoende inspanning terwijl je er niet eens bij was. je gaat volledig af op een mening van TS en gaat dan ook nog eens flink het zwart-witte gedeelte ermee in.
en dank u meneer Dood,
pi_219061852
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 16:04 schreef r_one het volgende:

[..]
- dito -
ik claim nergens een medisch diploma te hebben? ik kan dus niet beoordelen of er een misser is gemaakt of niet. en dat lees ik ook nergens terug. ik lees enkel dat TS vind dat de eerste hechting foutief is geplaatst. en daar heeft TS op het moment zelf niets van gezegd maar toen het s'avonds weer open ging is TS terug gegaan. en achteraf de mening gevormd dat de eerste hechting foutief is gezet. zonder dat met een dokter te verifieeren.

mis ik hier iets? ik hoor graag je aanvulling wat ik dan heb gemist.
en dank u meneer Dood,
  maandag 20 oktober 2025 @ 16:13:53 #133
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219061881
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 16:04 schreef freak1 het volgende:

[..]
[..]
dan kunnen jullie elkaar naar de mond gaan praten maar dan is mijn wedervraag

-Waarom is het broddelwerk? waarop baseer jij dat? tenzij jij het vriendje van TS bent vraag ik me af of je bij het zetten van de hechting was dan wel de hechting hebt gezien dan wel de medische kennis en kunde hebt om te oordelen of het "broddelwerk"was.

Uiteraard komt ook de vraag naar boven, als het dan zo overduidelijk broddelwerk was, waarom heeft TS dan niet ter plekke aangegeven, hey, dit is broddelwerk? Nee, TS is zo blij als een jong speenvarken naar huis gegaan.

en achteraf is de conclusie getrokken door TS dat het onkundig was gedaan.

verder en dat is specifiek voor jou dan;
-Onkunde !=inspanning. ook een onkundige inspanning is inspanning. of het voldoende of onvoldoende is kun jij niet beoordelen in deze (ik ook niet). Kijk, als TS zijn been eraf lag en TS ging met een pleister erop naar huis, dan hadden we een discussie. maar in dit geval is er een hechting gezet en na enkele uren bleek dat er nog een hechting nodig was. dat kan.

-wat is een TO?
Blijf vooral ontkennen dat de eerste behandeling fouten zijn gemaakt die niet gemaakt hadden mogen worden. Een hechting compleet naast de snee, zelfs mijn zwakzinnige oom en de vrouw van de bakker snapt dat dat broddelwerk is, daar heb je echt geen medische bul voor nodig.

En verdiep je eens in wat inspanningsverplichting en conformiteit juridisch inhoud. Jij vraagt voor een trivialiteit naar een medisch bul, ik naar je meesterstitel in het recht. Heb je die? Ik heb 'm nog niet gezien of heb ik wat gemist?

En watmoetjenou is de TO.
  maandag 20 oktober 2025 @ 16:22:11 #134
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219061926
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 16:08 schreef freak1 het volgende:
maar toen het s'avonds weer open ging
Zo is het niet gegaan, lees de eerste post nog eens goed, ´het´ ging niet `weer open` maar heeft nooit dicht gezeten :{w
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 16:07 schreef freak1 het volgende:
je zit echt dingen te verzinnen hier.
Ik vind het sowieso al verbazingwekkend dat TO met zo'n halfbakken behandeling is heengezonden.

[ Bericht 11% gewijzigd door FrancoBolli op 20-10-2025 16:30:38 ]
pi_219061985
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 16:13 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Blijf vooral ontkennen dat de eerste behandeling fouten zijn gemaakt die niet gemaakt hadden mogen worden. Een hechting compleet naast de snee, zelfs mijn zwakzinnige oom en de vrouw van de bakker snapt dat dat broddelwerk is, daar heb je echt geen medische bul voor nodig.

En verdiep je eens in wat inspanningsverplichting en conformiteit juridisch inhoud. Jij vraagt voor een trivialiteit naar een medisch bul, ik naar je meesterstitel in het recht. Heb je die? Ik heb 'm nog niet gezien of heb ik wat gemist?

En watmoetjenou is de TO.
weet je nog in een vorig topic waar je me consequent bleef verwijten dat ik op de man speelde en er zo met gestrekt been inging?
komt het herkenbaar voor in je eigen reacties? je bent nu echt aan het uitlokken.

wederom zal ik wel netjes en serieus reageren. ondanks je aanvallende posts.

-jij blijft claimen dat het broddelwerk is, er fouten zijn gemaakt en vind het een medische misser. dat mag je allemaal vinden, maar je presenteert het als een feit. en dat terwijl alles waar wij op af kunnen gaan (tenzij jij meer info hebt?) zijn de zinnen van TS "1 hechting zat uiteindelijk namelijk niet eens in de snede.."en "Het bloeden stopte echter niet, en de hechtingen waren er niet netjes ingezet bleek achteraf," . allemaal meningen van TS. 1 hechting van de hoeveel? zei de arts dat het er niet netjes was ingezet? allemaal openstaande vragen die niet worden beantwoord. maar jij weet al voldoende, het is broddelwerk, het zijn fouten die niet gemaakt hadden mogen worden en het is eigenlijk een medische misser. het zal best allemaal maar hoeveel zwakzinnige familie je ook mag hebben, het verandert niets aan dat jij een conclusiie weet te trekken uit wel heel bijzonder weinig info.

-ik ben bekend met de inspannings verplichting en conformiteit. alhoewel dat laatste geen term is die ik bij een huisarts zou inzetten. ik zie geen enkele indicatie dat die arts in opleiding niet naar eer en geweten die hechting naar het beste kunnen heeft gezet. in het verhaal van TS zie ik geen reden om te twijfelen aan die inspanning.

-ook ik heb geen medische bul en kan dus niet beoordelen, en zeker niet van afstand,. of een hechting "broddelwerk"is, puur omdat TS het een fout vind. nergens lees ik een uitspraak van de arts terug.

-ik heb geen meestertitel in recht noch heb ik die ooit geclaimed. altijd heb ik argumenten onderbouwd met linkjes en zal ik me bij fouten door middel van een mea culpa corrigeren. in deze heb ik nog nergens iets gelezen wat er op lijkt dat ik fout zit.

-verder gebruiken we TS als Topic Starter, @TS en niet TO.
en dank u meneer Dood,
pi_219062004
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 16:22 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Zo is het niet gegaan, lees de eerste post nog eens goed, ´het´ ging niet `weer open` maar heeft nooit dicht gezeten :{w
[..]
Ik vind het sowieso al verbazingwekkend dat TO met zo'n halfbakken behandeling is heengezonden.
volgens TS stopte het bloeden niet.
en wederom, het is jouw mening over een situatie waar jij niet bij was, dat het een halfbakken behandeling was.
ik vind het nogal wat om van afstand artsen van dergelijk wangedrag te beschuldigen.
en dank u meneer Dood,
  maandag 20 oktober 2025 @ 16:43:25 #137
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219062079
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 16:33 schreef freak1 het volgende:

[..]
volgens TS stopte het bloeden niet.
Klopt. Ik lees nergens dat de wond 's avonds weer open ging.
quote:
en wederom, het is jouw mening over een situatie waar jij niet bij was, dat het een halfbakken behandeling was.
ik vind het nogal wat om van afstand artsen van dergelijk wangedrag te beschuldigen.
Maar TO TS (zo goed?) was er wél bij.

Wat jij vind, mag jij vinden maar de feiten zijn dat de hechting 0% hechting gaf. En ja, dan is het logisch dat het bloeden niet stopt, omdat de snee dan niet dicht zit. Maar daar mag jij wat anders van vinden, prima, maar presenteer het niet als feit of als enige mogelijkheid of als "op de man spelen".
pi_219062184
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 16:43 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Klopt. Ik lees nergens dat de wond 's avonds weer open ging.
[..]
Maar TO TS (zo goed?) was er wél bij.

Wat jij vind, mag jij vinden maar de feiten zijn dat de hechting 0% hechting gaf. En ja, dan is het logisch dat het bloeden niet stopt, omdat de snee dan niet dicht zit. Maar daar mag jij wat anders van vinden, prima, maar presenteer het niet als feit of als enige mogelijkheid of als "op de man spelen".
"de feiten zijn"
nee, er was een wond en die bleef, volgens TS, bloeden. ook was er 1 hechting die naast de snede zat. alvolgens TS.
jij maakt hier zelf de sprong naar dat de hechting 0 procent hechting gaf. voor hetzelfde geld was het 90 procent en bleef een klein stukje open. dat weten we niet. en dat beantwoord TS ook niet. maar voor jou is dat dus een feit? bijzonder. verder zat 1 hechting er naast. van de hoeveel? van de 1? dan is het veel. van de 20? mwah.
ik presenteer niks als feit.
jij maakt iets een feit.
en dank u meneer Dood,
  maandag 20 oktober 2025 @ 17:06:38 #139
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219062225
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 17:02 schreef freak1 het volgende:

[..]
"de feiten zijn"
nee, er was een wond en die bleef, volgens TS, bloeden. ook was er 1 hechting die naast de snede zat. alvolgens TS.
jij maakt hier zelf de sprong naar dat de hechting 0 procent hechting gaf. voor hetzelfde geld was het 90 procent en bleef een klein stukje open. dat weten we niet. en dat beantwoord TS ook niet. maar voor jou is dat dus een feit? bijzonder. verder zat 1 hechting er naast. van de hoeveel? van de 1? dan is het veel. van de 20? mwah.
ik presenteer niks als feit.
jij maakt iets een feit.
1 van de 2 lees ik. Dat verzin ik niet.

Goed jij je zin, dan zat de wond dus 50% dicht. En halfdicht is niet dicht.

Feit is wel dat een hechting NAAST de snee geen enkele, nul komma nul werking heeft. Of zie jij dat anders?
Feit is ook dat 1 hechting (die andere) onvoldoende was, anders was het bloeden op enig moment wel gestopt.
Feit is ook dat die ene hechting niet 's avonds opeens weer open ging (waardoor de snee opnieuw begon te bloeden).

Vraag: waar verdraai ik de feiten?

[ Bericht 5% gewijzigd door FrancoBolli op 20-10-2025 17:13:29 ]
  Moderator maandag 20 oktober 2025 @ 17:14:31 #140
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_219062280
De 2x declaratie is terecht, klaar.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_219062357
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 17:06 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
1 van de 2 lees ik. Dat verzin ik niet.

Goed jij je zin, dan zat de wond dus 50% dicht. En halfdicht is niet dicht.

Feit is wel dat een hechting NAAST de snee geen enkele, nul komma nul werking heeft. Of zie jij dat anders?
Feit is ook dat 1 hechting (die andere) onvoldoende was, anders was het bloeden op enig moment wel gestopt.
Feit is ook dat die ene hechting niet 's avonds opeens weer open ging (waardoor de snee opnieuw begon te bloeden).

Vraag: waar verdraai ik de feiten?
ninja edit. nice.

okay,
"1 van de 2 lees ik. Dat verzin ik niet."
welke 1 van de 2 lees je?

"Goed jij je zin, dan zat de wond dus 50% dicht. En halfdicht is niet dicht."
nee, niet mijn zin. en ook geen feit. er is gehecht. met hechtingen. TS geeft aan het blijft bloeden. prima. god weet wat TS allemaal heeft gedaan. daar is geen enkel percentage aan te koppelen. en ook niet de conclusie dat het dan maar broddelwerk was omdat het bleef bloeden. er is gehecht. ook na hechten blijft het bloeden maar moet het bloeden stoppen. dat is niet gebeurt. dat is een feit waar ik mezelf achter kan scharen. niet dat het 50 procent dicht was. oif 3. of 10. of 99.

"Feit is wel dat een hechting NAAST de snee geen enkele, nul komma nul werking heeft. Of zie jij dat anders?"
nee. feit is dat TS heeft geconcludeerd dat 1 van de X hechtingen naast de snede is gezet. ik kan niet in het hoofd van de arts kijken. wellicht was dat om de hechting af te ronden? weet ik veel. daarom zeg ik, als dat 1 van de 1 hechting is? raar. is dat 1 van de 20? mwah, benieuwd wat de reden was. ik ga er iig wel vanuit dat de arts niet denkt bij TS "ah, een speldenkussen, laat ik maar lekker voor de kat zijn kut wat hechtingen erin jassen".

"Feit is ook dat 1 hechting (die andere) onvoldoende was, anders was het bloeden op enig moment wel gestopt." hoe komt jij erbij dat het 1 hechting was? er is gehecht. dat wordt met 1 of meerdere hechtingen gedaan. dat 1 van de "loops" naast de snede zat is een conclusie van TS. prima. maar van de hoeveel? en waarom? vragen vragen. maar dat de hechting an sich niet het bloeden heeft laten stoppen, ja daar ben ik het mee eens. maar dat maakt het werkt niet automatisch broddelwerk. dat is volgens jou dan ook een feit.

"Feit is ook dat die ene hechting niet 's avonds opeens weer open ging (waardoor de snee opnieuw begon te bloeden)."
hebben we hier nu een spraakverwarring?
de wond van TS is gehecht. bij het hechten worden er hectdraden gebruikt om de wond te sluiten. vrijwel altijd bestaat die hechting dan uit meerdere "loops" (ik kan de juiste term niet vinden zo snel". dat geheel is een hechting. uit alles lees ik dat 1 van de loops niet in de snede zat. ik heb geen idee waarom.

"Vraag: waar verdraai ik de feiten?"
-door het onmiddelijk broddelwerk te noemen zonder er iets van gezien te hebben
-door de conclusie van TS meteen als feit aan te nemen
-door nergens te vragen naar wat de arts er dan van zei
en dank u meneer Dood,
pi_219062558
quote:
Maar gewoon de vraag neergelegd of het terecht is.
En wat kreeg je als antwoord?
En kan je daarmee leven of ga je een medische klacht indienen?
Hoe groot is je schade eigenlijk?
Gemiste werkdagen of gemist levensplezier? Of alleen je frustratie dat het niet in een keer goed ging?

Verder ben ik het wel eens met het volgende:
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 17:14 schreef CoolGuy het volgende:
pi_219062615
'inspanningsverplichting' :')

Man, dit ga ik ook als voorwaarde hanteren bij mijn volgende job. _O-
pi_219062685
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2025 17:52 schreef YoopY het volgende:
'inspanningsverplichting' :')

Man, dit ga ik ook als voorwaarde hanteren bij mijn volgende job. _O-
Hangt een beetje van je beroep af. Als jurist kan je inderdaad kiezen tussen 'uurtje factuurtje' of 'no cure no pay'. Als palletsorteerder is het inspanningsverplichting maar wel met gevolgen als je inspanning onvoldoende resultaat oplevert. Bij de HA werkt dat uiteindelijk ok zo maar dan moet TS wel een klacht indienen.
pi_219062748
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 17:14 schreef CoolGuy het volgende:
Wat nou klaar :')
pi_219062756
Tering hoe hard hier op word ingegaan, ik stel gewoon een vraag...

Daar is een forum voor lijkt me?
  Moderator maandag 20 oktober 2025 @ 18:18:21 #147
16180 crew  CoolGuy
pi_219062758
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 18:14 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Wat nou klaar :')
Nou, een neef van mij is trauma chirurg, die heb ik gebeld en deze casus voorgelegd, met als conclusie dat prima is toegestaan om 2x te declareren, en ik vind dat een, zeg maar, nogal betrouwbare bron.
pi_219062766
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 18:16 schreef Watmoetjenou het volgende:
Tering hoe hard hier op word ingegaan, ik stel gewoon een vraag...

Daar is een forum voor lijkt me?
je stelt een vraag, daar heb je meerdere malen een antwoord op gehad, inclusief onderbouwing, maar het begint nu op zuigen te lijken.
en dank u meneer Dood,
pi_219062770
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 17:43 schreef 215 het volgende:

[..]
En wat kreeg je als antwoord?
En kan je daarmee leven of ga je een medische klacht indienen?

Ik had al eerder op je geantwoord

quote:

[..]
Ik ben niet gefrustreerd, en ik ben op niemand boos oid, zeker niet haatdragend. Maar ik vraag me nogmaals gewoon af of die kosten dan terecht zijn of niet.

pi_219062772
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 18:18 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nou, een neef van mij is trauma chirurg, die heb ik gebeld en deze casus voorgelegd, met als conclusie dat prima is toegestaan om 2x te declareren, en ik vind dat een, zeg maar, nogal betrouwbare bron.
Zeg dat dan ipv "klaar"
  Moderator maandag 20 oktober 2025 @ 18:24:28 #151
16180 crew  CoolGuy
pi_219062795
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 18:21 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Zeg dat dan ipv "klaar"
Ja, dat deed ik alsnog he. Kijk, ik snap prima dat je er van alles van vindt, en gevoelsmatig zou ik naar alle waarschijnlijkheid hetzelfde gevoel hebben gehad als jij, en je zou nog kunnen argumenteren dat ze je in deze situatie wellicht wel wat meer tegemoet hadden kunnen komen, maar dat alles maakt niet dat het onterecht is om 2x te declareren.
pi_219063134
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 18:18 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Heb je echt gebeld? :D
pi_219063796
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 01:53 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
En als het even niet kan, wat dan?

[ afbeelding ]
Als t even niet kan dan doen ze t wsch wel maar mogelijk met heel veel goedkeuring-procedures, regels, checks en dus vertraging.

Eed van Hippocrates?
Een arts heeft die afgelegd, de raad v bestuur van een ziekenhuis niet. En de arts moet verantwoording afleggen aan de raad v bestuur
pi_219064049
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 18:20 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Ik had al eerder op je geantwoord
[..]

Ja, maar als je daarna weer doorgaat dan krijg je weer het zelfde antwoord. Geloof het eens een keer. En dat geldt nog meer voor FrancoBolli.
pi_219064183
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 18:01 schreef 215 het volgende:

[..]
Hangt een beetje van je beroep af. Als jurist kan je inderdaad kiezen tussen 'uurtje factuurtje' of 'no cure no pay'. Als palletsorteerder is het inspanningsverplichting maar wel met gevolgen als je inspanning onvoldoende resultaat oplevert. Bij de HA werkt dat uiteindelijk ok zo maar dan moet TS wel een klacht indienen.
Als palletsorteerder krijg je ook wel geld als je eens een palletje op de verkeerde plek zet en weer moet verplaatsen.
Of zou TS het prima vinden als ze een uur minder uitbetalen als hij een keer iets mindere inspanning verricht op werk?
Vakman pur sang
pi_219064493
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2025 20:33 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Als palletsorteerder krijg je ook wel geld als je eens een palletje op de verkeerde plek zet en weer moet verplaatsen.
Of zou TS het prima vinden als ze een uur minder uitbetalen als hij een keer iets mindere inspanning verricht op werk?
Dat klopt.

Maar betaald je werkgever dan die kosten, of de klant die die pallets heeft besteld?
pi_219064651
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 21:08 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Dat klopt.

Maar betaald je werkgever dan die kosten, of de klant die die pallets heeft besteld?
Het gaat steeds hypothetischer worden en begint wel op zuigen te lijken. Je hebt je antwoord en de procedures zijn meerdere malen uitgelegd.
Ben je het er niet mee eens? Dien een klacht in en laat die declaratie terugtrekken. .aar die scenarios met pallet sorteerders gaan echt nergens over
en dank u meneer Dood,
pi_219064671
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 21:28 schreef freak1 het volgende:

[..]
Het gaat steeds hypothetischer worden en begint wel op zuigen te lijken. Je hebt je antwoord en de procedures zijn meerdere malen uitgelegd.
Ben je het er niet mee eens? Dien een klacht in en laat die declaratie terugtrekken. .aar die scenarios met pallet sorteerders gaan echt nergens over
Wie begint er over pallet sorteerders?
  dinsdag 21 oktober 2025 @ 00:05:24 #159
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219065713
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 20:21 schreef 215 het volgende:
Geloof het eens een keer. En dat geldt nog meer voor FrancoBolli.
Nou, een huisgenoot van mij is meester in de rechten, die heb ik terloops gevraagd en deze casus voorgelegd, met als conclusie dat dit een typisch gevalletje van non-conformiteit is maar dat in het zorgwereldje zich daar eigenlijk nooit iemand druk om maakt want de verzekeraar vergoed zo´n declaratie toch wel blind. Ik heb geen reden om aan hem te twijfelen.

Hij was overigens heel erg duidelijk over wat nou wel en wat niet valt onder `inspanningsverplichting`. Heeft daar zelf immers ook mee te maken:
Als hij een zaak aanneemt en procedeert, is dat geen garantie dat de zaak ook gewonnen wordt. Bij verlies, jammer dan maar de uren worden gewoon wel gedeclareerd en zullen ook betaald moeten worden.
Maar als hij een bezwaar- of beroepstermijn laat verlopen (toerekenbare fout dus) en de klant wordt daardoor gedupeerd, reken maar niet dat een beroep op "inspanningsverplichting" hem dan gaat helpen. De uren die hij moet maken om zich richting rechtbank te beroepen op verschoonbare termijnoverschrijding, om nog te redden wat er te redden valt, zijn dan NIET declarabel. Herstel van zijn eigen fouten dient kosteloos te zijn.

Ik vond het wel een mooie en rake vergelijking. Doe ermee wat je wilt. Of niet, ook goed.
  dinsdag 21 oktober 2025 @ 00:09:38 #160
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219065773
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 21:32 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Touché :D

En inderdaad, dat gaat nergens over .... palletsorteerders en inspanningsverplichting :')
  dinsdag 21 oktober 2025 @ 00:16:04 #161
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219065845
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 20:02 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Als t even niet kan dan doen ze t wsch wel maar mogelijk met heel veel goedkeuring-procedures, regels, checks en dus vertraging.
Ach, zolang de patiënt maar niet doodbloed .... prima ^O^
quote:
Eed van Hippocrates?
Een arts heeft die afgelegd, de raad v bestuur van een ziekenhuis niet. En de arts moet verantwoording afleggen aan de raad v bestuur
En aan de tuchtrechter, als het zover komt. Dan kan de arts echt niet even de CEO in zijn plaats sturen hoor.
  dinsdag 21 oktober 2025 @ 00:31:25 #162
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219065888
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 17:25 schreef freak1 het volgende:

[..]
ninja edit. nice.
Huh? :?
quote:
okay,
"1 van de 2 lees ik. Dat verzin ik niet."
welke 1 van de 2 lees je?

"Goed jij je zin, dan zat de wond dus 50% dicht. En halfdicht is niet dicht."
nee, niet mijn zin. en ook geen feit. er is gehecht. met hechtingen. TS geeft aan het blijft bloeden. prima. god weet wat TS allemaal heeft gedaan. daar is geen enkel percentage aan te koppelen. en ook niet de conclusie dat het dan maar broddelwerk was omdat het bleef bloeden. er is gehecht. ook na hechten blijft het bloeden maar moet het bloeden stoppen. dat is niet gebeurt. dat is een feit waar ik mezelf achter kan scharen. niet dat het 50 procent dicht was. oif 3. of 10. of 99.

"Feit is wel dat een hechting NAAST de snee geen enkele, nul komma nul werking heeft. Of zie jij dat anders?"
nee. feit is dat TS heeft geconcludeerd dat 1 van de X hechtingen naast de snede is gezet. ik kan niet in het hoofd van de arts kijken. wellicht was dat om de hechting af te ronden? weet ik veel. daarom zeg ik, als dat 1 van de 1 hechting is? raar. is dat 1 van de 20? mwah, benieuwd wat de reden was. ik ga er iig wel vanuit dat de arts niet denkt bij TS "ah, een speldenkussen, laat ik maar lekker voor de kat zijn kut wat hechtingen erin jassen".

"Feit is ook dat 1 hechting (die andere) onvoldoende was, anders was het bloeden op enig moment wel gestopt." hoe komt jij erbij dat het 1 hechting was? er is gehecht. dat wordt met 1 of meerdere hechtingen gedaan. dat 1 van de "loops" naast de snede zat is een conclusie van TS. prima. maar van de hoeveel? en waarom? vragen vragen. maar dat de hechting an sich niet het bloeden heeft laten stoppen, ja daar ben ik het mee eens. maar dat maakt het werkt niet automatisch broddelwerk. dat is volgens jou dan ook een feit.

"Feit is ook dat die ene hechting niet 's avonds opeens weer open ging (waardoor de snee opnieuw begon te bloeden)."
hebben we hier nu een spraakverwarring?
de wond van TS is gehecht. bij het hechten worden er hectdraden gebruikt om de wond te sluiten. vrijwel altijd bestaat die hechting dan uit meerdere "loops" (ik kan de juiste term niet vinden zo snel". dat geheel is een hechting. uit alles lees ik dat 1 van de loops niet in de snede zat. ik heb geen idee waarom.

"Vraag: waar verdraai ik de feiten?"
-door het onmiddelijk broddelwerk te noemen zonder er iets van gezien te hebben
-door de conclusie van TS meteen als feit aan te nemen
-door nergens te vragen naar wat de arts er dan van zei
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 12:44 schreef Watmoetjenou het volgende:
Vind het al een vrij hoge prijs voor 5 minuten werk en 2 hechtingen maar ala.
Voor de rest reageer ik er niet meer op, je bent gewoon aan het zuigen.

Als je TO niet wilt geloven: prima, dan niet.
Als jij perse een dokters attest wilt: prima joh.

Het zal me aan m'n anus oxideren.

This is Fok, not court (waar de eiser moet BEWIJZEN).
pi_219066357
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 00:09 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Touché :D

En inderdaad, dat gaat nergens over .... palletsorteerders en inspanningsverplichting :')
touché wat? ik begon niet over pallet sorteerders. iemand anders nam dat als een simpel voorbeeldje maar dat werd even later dood geanalyseerd. dat slaat nergens op.
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 21:32 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
niet ik.
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 00:05 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Nou, een huisgenoot van mij is meester in de rechten, die heb ik terloops gevraagd en deze casus voorgelegd, met als conclusie dat dit een typisch gevalletje van non-conformiteit is maar dat in het zorgwereldje zich daar eigenlijk nooit iemand druk om maakt want de verzekeraar vergoed zo´n declaratie toch wel blind. Ik heb geen reden om aan hem te twijfelen.
als hij echt een meester in de rechten was, dan had hij om meer info gevraagd. of je hebt wederom je mening als "feiten" gepresenteerd.
het enige feit waar we het over eens kunnen zijn is dat TS nog altijd geen antwoord heeft gegeven of er een medisch professional over de eerste set hechtingen heeft gezegd dat het broddelwerk was. klip en klaar. TS vond ze niet goed. en dat is prima, maar dat is een mening,. geen feit.

mocht de eerste hechting slecht zijn gezet en inderdaad broddelwerk zijn, dan twijfel ik eraan of het een "typisch"gevalletje is, maar ja, dan kan dat zeker, ook in de medische wereld, onder non conformiteit worden geschaard. daar hebben we helemaal geen verschil van mening over. dat verzekeraars gewoon vergoeden en voor dit soort bedragen niet verder onderzoek doen is ook al hoog en breed bekend. het onderzoek kost meer dan de vergoeding.

waar wij een verschil van mening blijven hebben. en wat ik je niet aan je verstand lijk te kunnen peuteren, en niemand hier blijkbaar, is dat jij van de mening van TS (1 van de hechtingen zat ernaast en ik vind dat ze niet goed waren) het feit "het was broddelwerk en non conformiteit" hebt gemaakt. die stap is er 1 teveel voor mij.
quote:
Hij was overigens heel erg duidelijk over wat nou wel en wat niet valt onder `inspanningsverplichting`. Heeft daar zelf immers ook mee te maken:
Als hij een zaak aanneemt en procedeert, is dat geen garantie dat de zaak ook gewonnen wordt. Bij verlies, jammer dan maar de uren worden gewoon wel gedeclareerd en zullen ook betaald moeten worden.
Maar als hij een bezwaar- of beroepstermijn laat verlopen (toerekenbare fout dus) en de klant wordt daardoor gedupeerd, reken maar niet dat een beroep op "inspanningsverplichting" hem dan gaat helpen. De uren die hij moet maken om zich richting rechtbank te beroepen op verschoonbare termijnoverschrijding, om nog te redden wat er te redden valt, zijn dan NIET declarabel. Herstel van zijn eigen fouten dient kosteloos te zijn.

Ik vond het wel een mooie en rake vergelijking. Doe ermee wat je wilt. Of niet, ook goed.
dat is inderdaad een mooie vergelijking. zie echter mijn vorige stukje. jij hebt van een mening van TS een feit gemaakt in je snelheid. en TS heeft in alle 4 de paginas ondanks meerdere verzoeken nooit antwoord gegeven op de vraag of er een arts de eerste hechting heeft beoordeeld en wat zijn mening was.
zei die arts "het is foutief gedaan"dan ja, dan had dat kosteloos opnieuw moeten worden gedaan
zei die arts "prima gezet, maar het werkte niet dus we doen het opnieuw op een andere manier" dan is de declaratie volledig terecht
heeft er geen enkele arts iets van gezegd of naar gekeken dan was je ook niet zo zeker van je zaak.
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 00:31 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Huh? :?
de initieele tekst die je plaatste werd snel vervangen door een andere.
quote:
[..]
[..]
Voor de rest reageer ik er niet meer op, je bent gewoon aan het zuigen.

Als je TO niet wilt geloven: prima, dan niet.
TS niet TO. waar denk je dat TS voor staat?
quote:
Als jij perse een dokters attest wilt: prima joh.
helemaal niet. ik wil dat jij stopt met "feiten"verzinnen zoals "het was broddelwerk" en dat TS een antwoord geeft op de vraag of die eerste hechting uberhaupt is beoordeeld en wat de mening van de dienstdoende medisch professional erover was
quote:
Het zal me aan m'n anus oxideren.
daar zou ik dan ook een dokter naar laten kijken
quote:
This is Fok, not court (waar de eiser moet BEWIJZEN).
als jij met "Feiten" ankomt dan mag je verwachten dat mensen daar een basis voor vragen. en die geef je niet. ook niet als ik je zuigende vragen beantwoord.
en dank u meneer Dood,
pi_219066409
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 07:50 schreef freak1 het volgende:

[..]
touché wat? ik begon niet over pallet sorteerders. iemand anders nam dat als een simpel voorbeeldje maar dat werd even later dood geanalyseerd. dat slaat nergens op.
[..]
niet ik.
[..]
als hij echt een meester in de rechten was, dan had hij om meer info gevraagd. of je hebt wederom je mening als "feiten" gepresenteerd.
het enige feit waar we het over eens kunnen zijn is dat TS nog altijd geen antwoord heeft gegeven of er een medisch professional over de eerste set hechtingen heeft gezegd dat het broddelwerk was. klip en klaar. TS vond ze niet goed. en dat is prima, maar dat is een mening,. geen feit.

mocht de eerste hechting slecht zijn gezet en inderdaad broddelwerk zijn, dan twijfel ik eraan of het een "typisch"gevalletje is, maar ja, dan kan dat zeker, ook in de medische wereld, onder non conformiteit worden geschaard. daar hebben we helemaal geen verschil van mening over. dat verzekeraars gewoon vergoeden en voor dit soort bedragen niet verder onderzoek doen is ook al hoog en breed bekend. het onderzoek kost meer dan de vergoeding.

waar wij een verschil van mening blijven hebben. en wat ik je niet aan je verstand lijk te kunnen peuteren, en niemand hier blijkbaar, is dat jij van de mening van TS (1 van de hechtingen zat ernaast en ik vind dat ze niet goed waren) het feit "het was broddelwerk en non conformiteit" hebt gemaakt. die stap is er 1 teveel voor mij.
[..]
dat is inderdaad een mooie vergelijking. zie echter mijn vorige stukje. jij hebt van een mening van TS een feit gemaakt in je snelheid. en TS heeft in alle 4 de paginas ondanks meerdere verzoeken nooit antwoord gegeven op de vraag of er een arts de eerste hechting heeft beoordeeld en wat zijn mening was.
zei die arts "het is foutief gedaan"dan ja, dan had dat kosteloos opnieuw moeten worden gedaan
zei die arts "prima gezet, maar het werkte niet dus we doen het opnieuw op een andere manier" dan is de declaratie volledig terecht
heeft er geen enkele arts iets van gezegd of naar gekeken dan was je ook niet zo zeker van je zaak.
[..]
[..]
[..]
helemaal niet. ik wil dat jij stopt met "feiten"verzinnen zoals "het was broddelwerk" en dat TS een antwoord geeft op de vraag of die eerste hechting uberhaupt is beoordeeld en wat de mening van de dienstdoende medisch professional erover was
[..]
daar zou ik dan ook een dokter naar laten kijken
[..]
als jij met "Feiten" ankomt dan mag je verwachten dat mensen daar een basis voor vragen. en die geef je niet. ook niet als ik je zuigende vragen beantwoord.
De arts was er niet eens meer na het hechten, ook de 2e keer niet, alleen de vpk io
  dinsdag 21 oktober 2025 @ 09:15:37 #165
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219066745
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 07:50 schreef freak1 het volgende:

[..]
touché wat? ik begon niet over pallet sorteerders.
[..]
niet ik.
TO ook niet.
quote:
[..]
als hij echt een meester in de rechten was, dan had hij om meer info gevraagd.

[..]
dat is inderdaad een mooie vergelijking. zie echter mijn vorige stukje.
Ik zal de complimenten overbrengen. En hem vragen of hij voortaan eerst even contact wil opnemen met de behandelend arts.
quote:
[..]
Maar wat betekent ninja, wat is dat hier :? ? Ja, een japanse strijder, duh. En wat is er "nice" aan?

Heb volgens mij niks vervangen, wel aangevuld. Krijg ik nou straf? o|O
quote:
[..]
Waar denk je dat "zuigen" voor staat?
Volgens mij staat die onder je Ctrl-C want je strooit ermee alsof het pepernoten op 5 december is :')
quote:
[..]
Die vraag heeft TO (TS zo je wilt, boeiuh, je snapt wat/wie bedoeld wordt toch?) inmiddels beantwoord: er was geen arts meer bij om zijn vragen te beantwoorden, alleen de assistent i.o.
pi_219068321
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 09:15 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
TO ook niet.
ok.
quote:
[..]
Ik zal de complimenten overbrengen. En hem vragen of hij voortaan eerst even contact wil opnemen met de behandelend arts.
nee, jij schermt wederom met een "Waarheid want meester in rechten" echter heb je hem ook weer alleen je eigen "feiten"verteld. ze ken ik er nog wel 12.
quote:
[..]
Maar wat betekent ninja, wat is dat hier :? ? Ja, een japanse strijder, duh. En wat is er "nice" aan?
ah. dat is oldbie fok!. ninja edits zijn edits die je snel nog even doet nadat je gepost hebt zonder dat daar een "edited" notatie bij komt. ik las je post, reageerde en de post veranderde. vandaar de term "ninja edit". wordt vaak gebruikt om foutjes stiekem te verbeteren.

quote:
Heb volgens mij niks vervangen, wel aangevuld. Krijg ik nou straf? o|O
dat moet je aan Danny vragen.
quote:
[..]
Waar denk je dat "zuigen" voor staat?
die sla ik even over.
quote:
Volgens mij staat die onder je Ctrl-C want je strooit ermee alsof het pepernoten op 5 december is :')
je manier van niet reageren op inhoudelijke vragen en opmerkingen valt 100 procent onder zuigen.
quote:
[..]
Die vraag heeft TO (TS zo je wilt, boeiuh, je snapt wat/wie bedoeld wordt toch?) inmiddels beantwoord: er was geen arts meer bij om zijn vragen te beantwoorden, alleen de assistent i.o.
en daarmee blijft het dus de mening van TS dat de hechtingen foutief zijn gezet. en is dat nooit door een arts beoordeeld. dan kun je ook niet spreken van non confirmiteit. dat moet immers ook door een professional worden vastgesteld. en niet door iemand wiens vinger bloed en ontevreden is over de snelheid waarmee het bloeden stopt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 08:07 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
De arts was er niet eens meer na het hechten, ook de 2e keer niet, alleen de vpk io
check. dank voor de toelichting. zijn die eerste hechtingen die onvoldoende waren ooit behandeld door iemand anders dan de verpleegkundige? heeft die zelf gezegd "oei dat was broddelwerk" of "oei dat heb ik fout gedaan" of blijft dat je eigen interpretatie?
en dank u meneer Dood,
pi_219068494
2 behandelingen, 2 facturen.
Moeilijker wordt het niet hoor.
Vakman pur sang
pi_219068504
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 12:33 schreef freak1 het volgende:

check. dank voor de toelichting. zijn die eerste hechtingen die onvoldoende waren ooit behandeld door iemand anders dan de verpleegkundige? heeft die zelf gezegd "oei dat was broddelwerk" of "oei dat heb ik fout gedaan"
Nee en nee
pi_219068569
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 12:57 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Nee en nee
kijk, dank wederom voor de beantwoording.

dan vrees ik dat we toch echt moeten blijven refereren aan de eerdere commentaren..

nogmaals, kut dat het zo gelopen is. en ja, dit voelt heel oneerlijk. maar declaratie technisch zit hier niets foutiefs.
voor een volgende keer, als die hechtingen de eerste keer niet goed zijn gezet voor jouw gevoel, en je gaat terug, dan zou je moeten vragen aan de arts om te beoordelen of ze goed zijn gezet. bij een andere arts in dit geval. had je die statement dan had je die kunnen gebruiken om wel de non confirmiteit te claimen. dat is hier niet gebeurd.

dus. de declaratie voelt onterecht maar is terecht.
hopelijk de vraag een beetje naar wens beantwoord. snap dat de uitkomst niet naar wens is.
en dank u meneer Dood,
pi_219102532
Net teruggebeld door Medrie (op zaterdag notabene)

De 2e declaratie was niet terecht, en zal aan de zorgverzekeraar worden terugbetaald.

Het 2e bezoek betrof een herstelconsult, en die hadden ze inderdaad niet mogen declareren.

Dus stelletje wijsneuzen :')
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 16:28:46 #171
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219102627
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 16:14 schreef Watmoetjenou het volgende:

De 2e declaratie was niet terecht, en zal aan de zorgverzekeraar worden terugbetaald.

Het 2e bezoek betrof een herstelconsult, en die hadden ze inderdaad niet mogen declareren.

O-)

pompiedompiedom :s)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_219103098
Zei ik toch
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 18:16:24 #173
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_219103189
Je kunt toch nooit meer dan je eigen risico aan zorg kwijt zijn?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 19:51:08 #174
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219103980
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 18:16 schreef PzKpfw het volgende:
Je kunt toch nooit meer dan je eigen risico aan zorg kwijt zijn?
Kan best (eigen bijdrage) maar daar gaat het hier niet om.
pi_219107703
quote:

allereerst, netjes dat ze dat zo oppakken.
jammer dat jij het zo oppakt. die laatste opmerking was nergens voor nodig.
de regelgeving is je uitgelegd. ze hadden, zoals jij het verhaal tot zover vertelde, die 2e keer prima mogen declareren. ze hebben immers, en dat komt nergens in je verhaal naar boven, toegegeven dat er een medische fout is gemaakt die is hersteld. jij hebt het telkens gebracht als tweemaal gehecht. en dan mogen ze, volgens de regels, gewoon tweemaal declareren. en ben je het daar niet mee eens heb jij het recht daar tegenin te gaan.
dat ze het nu zelf op lossen zo oppakken vind ik ontzettend netjes.

onderaan de streep, fijn voor je dat het zo netjes is opgepakt door ze. jammer dat je nog even moet natrappen hier.
en dank u meneer Dood,
  zondag 26 oktober 2025 @ 12:12:25 #176
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219108420
Begrijp ik goed dat er tussen
quote:

[..]

quote:
Maar gewoon de vraag neergelegd of het terecht is.
en

quote:

geen arts er opnieuw nog eens opnieuw naar gekeken heeft?

Ze komen dus tot de conclusie 'herstelbehandeling' op basis van jouw telefoontje 's avonds en de bevindingen van de assistent i.o.?

Je klacht is dus, zonder nader onderzoek, volkomen terecht bevonden?

Onderaan de streep is er dus niet sprake van een "onverplichte terugbetaling uit coulance" maar echt van een (door de assistent i.o. gemaakte en toegegeven) medische fout?
pi_219108539
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 12:12 schreef FrancoBolli het volgende:
Begrijp ik goed dat er tussen
[..]
[..]
en
[..]
geen arts er opnieuw nog eens opnieuw naar gekeken heeft?

Ze komen dus tot de conclusie 'herstelbehandeling' op basis van jouw telefoontje 's avonds en de bevindingen van de assistent i.o.?

Je klacht is dus, zonder nader onderzoek, volkomen terecht bevonden?

Onderaan de streep is er dus niet sprake van een "onverplichte terugbetaling uit coulance" maar echt van een (door de assistent i.o. gemaakte en toegegeven) medische fout?
Ik weet niet de precieze details. Alleen hebben hun uit het dossier kunnen opmaken dat het een herstelconsult betrof, en die mogen ze niet declareren.

Overigens is dat niet in heel veel gevallen zo vertelde ze me. Als bijvoorbeeld je arm uit de kom is en hij schiet na behandeling er weer uit is het weer een ander verhaal.

Maar ik verwacht nog wel een brief naar de huisarts waarin het beschreven staat
  zondag 26 oktober 2025 @ 12:40:24 #178
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219108743
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 12:26 schreef Watmoetjenou het volgende:
Overigens is dat niet in heel veel gevallen zo vertelde ze me. Als bijvoorbeeld je arm uit de kom is en hij schiet na behandeling er weer uit is het weer een ander verhaal.
Ja maar dat is iets heel anders, de eerste handeling is dan niet non-conform uitgevoerd maar dat is een gevalletje 'shit happens'. Niet te vergelijken met hechten náást de snee.

(tenzij ze de verkeerde arm terugplaatsten in de kom, dan weer wel :P )
pi_219111382
Jammer dat door dit gezeik over die tweede declaratie een imo terechte klacht uiteindelijk pas na zo'n 170 reacties naar boven komt; dat er geen toezicht was op de behandeling van de AIO en/of dat diens werk achteraf niet gecontroleerd en goedgekeurd is door de arts.

Dat is dan ook hetgeen wat ik uit dit topic mee neem: Prima om in te stemmen met een behandeling of onderzoek door een AIO, maar wel alleen onder de voorwaarde dat de arts toezicht houdt en controleert. Als dat niet kan, dan mag de arts het zelf doen, moet zij/hij er alsnog zijn.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 26 oktober 2025 @ 16:51:37 #180
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219111482
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 16:39 schreef probeer het volgende:
Jammer dat door dit gezeik over die tweede declaratie een imo terechte klacht uiteindelijk pas na zo'n 170 reacties naar boven komt; dat er geen toezicht was op de behandeling van de AIO en/of dat diens werk achteraf niet gecontroleerd en goedgekeurd is door de arts.
Het zit 'm dan ook niet in die 170 reacties maar in de tijd die Medrie nodig had om te reageren. Met slechts 10 reacties was er niet sneller een antwoord geweest.

Dat er geen toezicht, geen controle en geen goedkeuring door een arts is geweest, was al veel langer duidelijk.

Voor de rest ben ik het je eens.

[ Bericht 6% gewijzigd door FrancoBolli op 26-10-2025 17:33:54 ]
pi_219116536
Dit wordt toch gewoon door de zorgverzekeraar betaald, dus boeien?
  zondag 26 oktober 2025 @ 23:26:29 #182
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219116559
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2025 23:22 schreef Cockwhale het volgende:
Dit wordt toch gewoon door de zorgverzekeraar betaald, dus boeien?
Ja en melk komt uit de supermarkt, niet van de koe.

Wat denk je dat het geld van de zorgverzekeraars vandaan komt?
pi_219116568
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 23:26 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Wat denk je dat het geld van de zorgverzekeraars vandaan komt?
Dude, het gaat in dit geval om TS, niet om elke Nederlander die zijn zorgverzekering moet betalen. Oftewel, BOEIEN.
  zondag 26 oktober 2025 @ 23:29:50 #184
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219116576
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2025 23:28 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Dude, het gaat in dit geval om TS, niet om elke Nederlander die zijn zorgverzekering moet betalen. Oftewel, BOEIEN.
Doe dit geintje x een factor zoveel.
Dan ook niet jammeren dat de zorgpremie elk jaar weer stijgt.

En nee, het ging niet om TS, die was al door z'n eigen risico heen.
pi_219116583
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 23:29 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Doe dit geintje x een factor zoveel.
Dan ook niet jammeren dat de zorgpremie elk jaar weer stijgt.
Ligt buiten mijn invloedsfeer, dus dan zeg ik BOEIEN.
  zondag 26 oktober 2025 @ 23:32:43 #186
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219116591
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2025 23:31 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Ligt buiten mijn invloedsfeer, dus dan zeg ik BOEIEN.
Heel Fok ligt buiten jouw invloedsfeer. Dus boeiuh.
pi_219116594
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 23:32 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Heel Fok ligt buiten jouw invloedsfeer. Dus boeiuh.
Niet helemaal waar, ik heb immers deze discussie beïnvloed.
  zondag 26 oktober 2025 @ 23:35:33 #188
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219116601
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2025 23:33 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Niet helemaal waar, ik heb immers deze discussie beïnvloed.
En TO de zorgkosten ^O^
pi_219124658
Ben blij dat er mensen zijn die wel op de zorgkosten letten.
Wat mij betreft is dat al een van de redenen waarom er wel iets van eigen risico moet zijn. Dat mensen ook gemotiveerder zijn om de rekeningen te bekijken of onnodige medicatie stop te zetten etc.

Inspanningsverplichting wordt hier steeds geroepen, wat ik begrijp.
Tegelijkertijd is dat ook niet zo zwart wit. Nee je kan bij zorg en medische handelingen geen garantie geven op het resultaat. Dat is niet logisch.

Betekent dat al het prutswerk dan maar doorbelast moet worden?
Nee natuurlijk niet. Er bestaat nog iets als redelijkheid.
Eerst denken, dan typen
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 09:34:38 #190
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219125540
Zijn ook niet de kosten voor een verrichting. Soms hebben ze lang werk, en soms kort werk. Het is gewoon een algemene prijs waarmee vele ingrepen die zowel kort- als langdurend zijn geacht worden te zijn gedekt.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 09:41:40 #191
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219125596
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 09:34 schreef phpmystyle het volgende:
Zijn ook niet de kosten voor een verrichting.
Het zijn de baten van een verrichting.

Het is maar hoe je het bekijkt: voor de zorgverzekering zijn het wel de kosten voor een verrichting.
pi_219226868
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 16:39 schreef probeer het volgende:

Dat is dan ook hetgeen wat ik uit dit topic mee neem: Prima om in te stemmen met een behandeling of onderzoek door een AIO, maar wel alleen onder de voorwaarde dat de arts toezicht houdt en controleert. Als dat niet kan, dan mag de arts het zelf doen, moet zij/hij er alsnog zijn.
Een behandeling hoeft in principe niet onder toezicht/gecontroleerd te worden door een arts zolang de AIO/doktersassistente of whatever maar bekwaam en bevoegd wordt geacht door diens verantwoordelijke. Wel is het zo dat bepaalde handelingen alleen gedaan mogen worden door de bekwame/bevoegde zolang er een arts in het gebouw is maar dat gaat dan om meer risicovolle behandelingen.

En verder, de inspanningsverplichting en daar is aan voldaan. Hoe zuur het ook is.
  maandag 10 november 2025 @ 22:37:17 #193
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219241843
quote:
99s.gif Op zondag 9 november 2025 01:20 schreef praadje het volgende:
En verder, de inspanningsverplichting en daar is aan voldaan. Hoe zuur het ook is.
Je bent 2 weken te laat én abuis ;)
pi_219245221
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 22:37 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Je bent 2 weken te laat én abuis ;)
voor het eerste punt, ja.
voor het tweede punt; laten we dat plaatje niet alweer draaien.
in de basis is er de inspanningsverplichting. die mogen ze declareren. en als ze achteraf hadden gezegd het is wel terecht gedeclareerd het ligt aan TS dat die hechting los is geschoten of wat dan ook, dan had TS nergens gestaan.
in je reacties blijf je telkens insinueren dat de basis van declareren op inspanningsverplichting foutief is.

in dit geval heeft TS het geluk dat het netjes als herstelbehandeling wordt gezien en ook zo is genoteerd en daarbij dus inderdaad geen declaratie plaats mag vinden. het zou je sieren om die punten iig toe te geven ipv telkens dat plaatje te blijven afdraaien.
en dank u meneer Dood,
  dinsdag 11 november 2025 @ 21:24:38 #195
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219247570
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 16:01 schreef freak1 het volgende:

[..]
voor het eerste punt, ja.
voor het tweede punt; laten we dat plaatje niet alweer draaien.
in de basis is er de inspanningsverplichting. die mogen ze declareren.
In de basis ja. Maar in dit geval niet en als praadje iets stellig stelt, mag ik er op reageren. En vervolgens 'draai jij het plaatje' gezellig mee .... pot, ketel.
quote:
en als ze achteraf hadden gezegd het is wel terecht gedeclareerd het ligt aan TS dat die hechting los is geschoten of wat dan ook, dan had TS nergens gestaan.
in je reacties blijf je telkens insinueren dat de basis van declareren op inspanningsverplichting foutief is.
Nee, dat doe ik niet, nergens.
Jammer dat je mij dat blijft aanwrijven.
quote:
in dit geval heeft TS het geluk dat het netjes als herstelbehandeling wordt gezien en ook zo is genoteerd en daarbij dus inderdaad geen declaratie plaats mag vinden. het zou je sieren om die punten iig toe te geven ipv telkens dat plaatje te blijven afdraaien.
Herstelbehandeling voor een eerdere non-conforme behandeling (niet omdat er hechtingen spontaan opensprongen of iemand iets te fanatiek met z'n handen heeft gewapperd). Ik zie dus niet in wat ik moet toegeven.

Aan de andere kant zou het jou sieren als jij zou toegeven dat je in dit geval de zaak verkeerd hebt ingeschat.
pi_219247788
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 21:24 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
In de basis ja. Maar in dit geval niet en als praadje iets stellig stelt, mag ik er op reageren. En vervolgens 'draai jij het plaatje' gezellig mee .... pot, ketel.
er loopt het hele topic al een discussie dat jij de inspanningsverplichting waarbij je mag factureren ook al is de uitkomst kut niet tof vind. dat mag je vinden, neemt niet weg dat dat de regel is.
quote:
[..]
Nee, dat doe ik niet, nergens.
Jammer dat je mij dat blijft aanwrijven.
al vanaf reactie 40 (je eerste reactie in het topic) insinueer je, of ben je juist zeer concreet, dat aan de inspanningsverplichting niet is voldaan. dat insinueer je in je eerste reactie al dat het neit telt omdat het door de AIO is gedaan daarna op de meest bijzondere manieren. nu niet duiken.
quote:
[..]
Herstelbehandeling voor een eerdere non-conforme behandeling (niet omdat er hechtingen spontaan opensprongen of iemand iets te fanatiek met z'n handen heeft gewapperd). Ik zie dus niet in wat ik moet toegeven.
correct. dat is, na 4 pagina's aan discussie, eindelijk wat er boven tafel kwam. tot die tijd hadden we allemaal dezelfde informatie.
quote:
Aan de andere kant zou het jou sieren als jij zou toegeven dat je in dit geval de zaak verkeerd hebt ingeschat.
correct. ik heb, op basis van de aangeleverde informatie, de aanname gedaan dat TS (en die aanname klopte achteraf) geen opgeleide arts was en daarmee geen welgeinformeerde mening kon vormen over de kwaliteit van de eerste behandeling. maar blijkbaar heeft TS ook nooit een arts ervoor gevraagd om het te checken dus zo zeker van zijn zaak was hij nou ook weer niet. pas achteraf, weken achteraf, na opvragen van dossiers, blijkt de huisartsenpost hand in eigen boezem te hebben gestoken.

prima allemaal, blij dat ze dat gedaan hebben en blij dat TS er achteraan gegaan is. maar dat kritiekloze aannemen van dat TS het wel zal weten en de artsen de boel willen naaien vind ik zum kotsen.
en dank u meneer Dood,
  dinsdag 11 november 2025 @ 23:36:14 #197
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219248368
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 22:02 schreef freak1 het volgende:

al vanaf reactie 40 (je eerste reactie in het topic)
Je weet werkelijk alles wel te verdraaien he.
Kijk even waar ik op reageerde, op welke stelling. :{w

En de analogie met een advocaat (waarin ik de inspanningsverplichting "in de basis" juist bevestig) in post #zoveel heb je schijnbaar gemist.

Geeft niet maar even for the record.
quote:
maar dat kritiekloze aannemen van dat TS het wel zal weten en de artsen de boel willen naaien
Ik had geen aanleiding om het verhaal van hem in twijfel te trekken: hechting ernaast = hechting ernaast.
quote:
vind ik zum kotsen.
Ik wil geen kotsende :r freak1 op m'n geweten hebben, tijd dus om te kappen.

:W
pi_219395355

Hierbij nog de officiële bevestiging
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')