Basiszorg, dus geen eigen risico.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 16:04 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Nouja dat dus.
Als het wel terecht is dan is dat zo. Maar lijkt me niet heel vreemd dit aan te kaarten..
Dit kan dus ook gebeuren bij iemand die nog niet door zijn/haar eigen risico heen is. Dan is het wel knap lullig
Oh dat valt dan weer mee. Dacht dat de HAP daar niet onder vielquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 16:13 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Basiszorg, dus geen eigen risico.
Eerste keer is niet goed (onkundig) gehecht. Ja, daar krijg je garantie op.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 15:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoezo dubbelt betaald?
Ze hebben toch 2 keer wat gedaan en gehecht.
Tis niet zo dat je garantie krijgt op dokterswerk.
Ook een mislukte operatie moet betaald worden.
Nee hoor want ze declareren het toch?quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 17:55 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Eerste keer is niet goed (onkundig) gehecht. Ja, daar krijg je garantie op.
Ja, het valt in zoverre mee dat je het niet zelf voelt. Maar het telt wel mee voor de zorgpremie voor 2026 en verder.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 16:16 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Oh dat valt dan weer mee. Dacht dat de HAP daar niet onder viel
Klopt maar dat had dus niet gemogen. In feite is het een spookfactuur.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 17:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee hoor want ze declareren het toch?
Het is jouw probleem toch ook niet? Dat maak je er nu zelf van door allemaal tijd te gaan steken in een factuur die de HAP gewoon mag sturen.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 15:41 schreef Watmoetjenou het volgende:
Ik heb er zelf mee toegestemd het haar te laten doen, maar moet dat mijn probleem zijn?
Wat verwacht je dan? Dat een HAP alle kosten voor rekening neemt van foutjes van personeel in opleiding?quote:Op donderdag 16 oktober 2025 16:15 schreef Watmoetjenou het volgende:
Mwah dat vind ik dus niet de moeite, die centjes zijn uiteindelijk natuurlijk wel waarom de zorg steeds duurder wordt.
Tegen mevrouw in opleiding ga ik geen klacht tegen indienen. Ik had ook nee kunnen zeggen op de vraag of zij het mocht doen.
Deze bewering kan jij onderbouwen neem ik aan?quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 17:58 schreef FrancoBolli het volgende:
Klopt maar dat had dus niet gemogen. In feite is het een spookfactuur.
Stop maar met je inspanningsverplichtingquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 19:49 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Het is jouw probleem toch ook niet? Dat maak je er nu zelf van door allemaal tijd te gaan steken in een factuur die de HAP gewoon mag sturen.
[..]
Wat verwacht je dan? Dat een HAP alle kosten voor rekening neemt van foutjes van personeel in opleiding?
Dan krijg je namelijk het volgende: management ziet dat de kosten oplopen --> beleid wordt dat personeel in opleiding geen behandelingen meer mogen uitvoeren, want kosten moeten omlaag --> personeel wordt niet meer goed opgeleid --> kwaliteit van de zorg gaat achteruit.
Nee, daar hebben we wat aan![]()
Niet voor niks dat er in de zorg een inspanningsverplichting is in plaats van een resultaatverplichting.
Wat valt er verder nog aan te onderbouwen?quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 19:50 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Deze bewering kan jij onderbouwen neem ik aan?
Hier maak je de denkfout.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 19:49 schreef Accordtje het volgende:
beleid wordt dat personeel in opleiding geen behandelingen meer mogen uitvoeren, want kosten moeten omlaag --> personeel wordt niet meer goed opgeleid
quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 20:27 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Wat valt er verder nog aan te onderbouwen?
De arts i.o. ( in principe nog niet volledig kundig en bevoegd) heeft de hechtingen niet goed gezet. Dat kan, maar dat had zijn mentor, die de supervisie heeft, moeten controleren en desnoods herstellen in hetzelfde consult. Dat is niet gebeurd. Daarmee is de medische ingreep onkundig uitgevoerd.
Eens?
Maar maakt dit ook dat de uitgevoerde werkzaamheden niet gedeclareerd mogen worden?quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 20:32 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Hier maak je de denkfout.
Personeel in opleiding mogen gerust behandelingen uitvoeren, maar dan wel onder supervisie en controle door een gediplomeerd arts --> personeel i.o. krijgt goede begeleiding, leert van fouten, leert hoe het wel moet en wordt prima opgeleid.
Volgens mij is het opleidingstraject ook zo bedoeld. Maar ja, personeels- en tijdgebrek enzo .... in dezelfde tijd kan de gediplomeerde arts nu een tweede of derde patiënt zien en behandelen. Uiteraard is het management daar wel blij mee ja. Maar dat mag nóóit leiden tot veronachtzaming van patiënt #1!
Niet dubbel inderdaad. Wel één keer.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 20:50 schreef Lienekien het volgende:
[..]
[..]
Maar maakt dit ook dat de uitgevoerde werkzaamheden niet gedeclareerd mogen worden?
Er waren toch 2 behandelmomenten?quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 17:58 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Klopt maar dat had dus niet gemogen. In feite is het een spookfactuur.
Maar zo werkt dat dus niet in de zorg.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 21:22 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Niet dubbel inderdaad. Wel één keer.
Ja waarvan 1 betaald en 1 onbetaald.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 21:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Er waren toch 2 behandelmomenten?
Wie betalen de dure avonduren dan?
Dat maakt het nog niet correct.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 21:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar zo werkt dat dus niet in de zorg.
Dat is een andere kwestie.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 22:24 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Dat maakt het nog niet correct.
Nee hoor, er wordt hier geschermd met inspanningsverplichting die dubbele betaling zou legitimeren.quote:
Ik ga hier verder niet meer op in, want je hebt het dus echt over een andere kwestie.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 22:27 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Nee hoor, er wordt hier geschermd met inspanningsverplichting die dubbele betaling zou legitimeren.
Dat is een misverstand.
Oh?quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 22:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ga hier verder niet meer op in, want je hebt het dus echt over een andere kwestie.
Nee er waren 2 behandel momenten waarvan beide gedeclareerd, omdat de uren besteedt zijn.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 22:23 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Ja waarvan 1 betaald en 1 onbetaald.
De behandeling is in eerste instantie onkundig uitgevoerd, dan horen de kosten van de herstelbehandeling voor eigen rekening te komen. Die uren zijn niet declarabel.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 22:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee er waren 2 behandel momenten waarvan beide gedeclareerd, omdat de uren besteedt zijn.
Dus inderdaad ook 2 facturen.
Lijkt mij te kloppen.
Als er 1 behandel moment 2 keer gefactureerd werd kon je pas spreken over dubbele factuur
De behandeling of het stukje draad voor de hechting mag best berekend worden. Maar er was geen sprake meer van een consult natuurlijk. Het consult was immers al geweest.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 22:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee er waren 2 behandel momenten waarvan beide gedeclareerd, omdat de uren besteedt zijn.
Dus inderdaad ook 2 facturen.
Lijkt mij te kloppen.
Als er 1 behandel moment 2 keer gefactureerd werd kon je pas spreken over dubbele factuur
En het dan maar raar vinden dan er wordt gekort op de zorg.. Sorry hoorquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 21:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar zo werkt dat dus niet in de zorg.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |