Ik heb je ook al een paar keer een +1 gegeven. Je hoeft er idd niet voor in die wereld te zitten om dit te snappen.quote:
Dit vind ik dus wat anders danquote:Op zondag 19 oktober 2025 18:58 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ga je naar een fysiotherapeut, dan krijg je ook geen geld terug als je niet opknapt.
In het eerste geval maakt de fysiotherapeut waarschijnlijk geen fout, maar is er gewoon onherstelbare schade.quote:Op zondag 19 oktober 2025 18:58 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Maakt de tandarts/ortho een foutje met een beugel en moet je een paar consulten langer komen, dan wordt het ook gewoon in rekening gebracht.
Maar @Postbus100 zegt toch dat er 2x gedeclareerd mag worden, ook al was de eerste keer ronduit onkundig uitgevoerd, en zij zit in die wereld (ik niet).quote:Op zondag 19 oktober 2025 19:28 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Dit vind ik dus wat anders dan
[..]
In het eerste geval maakt de fysiotherapeut waarschijnlijk geen fout, maar is er gewoon onherstelbare schade.
In het 2e geval vind ik het wat anders, ligt natuurlijk aan de zorgvraag. Een nabloeding oid kan voorkomen.
Maar als een gaatje niet goed is geboord, of een wortelkanaal behandeling door een student is gedaan, en je daarna voor 1100 euro opnieuw een behandeling moet ondergaan, dan twijfel ik sterk of die tandarts dan in zijn recht staat met een 2e factuur.
Verbazingwekkend.quote:Op zondag 19 oktober 2025 18:58 schreef Postbus100 het volgende:
Ik heb je ook al een paar keer een +1 gegeven. Je hoeft er idd niet voor in die wereld te zitten om dit te snappen.
Dat is toch echt heul wat anders.quote:Ga je naar een fysiotherapeut, dan krijg je ook geen geld terug als je niet opknapt.
De echte vraag is natuurlijk waarom je dit topic überhaupt geopend hebt als je alle onwelgevallige antwoorden toch niet accepteert.quote:Op zondag 19 oktober 2025 17:43 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
[..]
Ik ken jullie natuurlijk niet hé, is dit jouw gevoel of zit je in die wereld en ben je overtuigd van je antwoord.
Dat maakt nogal een verschil.
Nee hoor. Dit gaat boven de artsen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 15:26 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Dan gaan we al aardig richting tuchtrecht
En als het even niet kan, wat dan?quote:Op zondag 19 oktober 2025 23:49 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Nee hoor. Dit gaat boven de artsen.
Op het moment dat opnieuw hechten een geldkwestie wordt die bij het ziekenhuis ligt beslist zo’n ziekenhuis dat ze niet opnieuw hechten als t even kan
Omdat voor een ziekenhuis uiteindelijk de financiën het belangrijkst zijn. Net als bij andere bedrijven
Ook dat is dus geen gevalletje onkundige behandeling.quote:Op zondag 19 oktober 2025 23:00 schreef Postbus100 het volgende:
Ik neem op, maar het komt ongelegen, dus we spreken af dat ze me later opnieuw bellen.
Onwelgevallig of onrechtmatig?quote:Op zondag 19 oktober 2025 23:03 schreef Sweet_Jane het volgende:
[..]
De echte vraag is natuurlijk waarom je dit topic überhaupt geopend hebt als je alle onwelgevallige antwoorden toch niet accepteert.
Dat is wel een totaal ander geval natuurlijk.quote:Op zondag 19 oktober 2025 23:00 schreef Postbus100 het volgende:
Ik had het laatst ook:
ik stuur een berichtje naar huisarts met vraag om medicatie. Zij bellen mij op (ivm uitvragen van de situatie). Ik neem op, maar het komt ongelegen, dus we spreken af dat ze me later opnieuw bellen. Ze bellen me een paar dagen later nog een keer, en nu heb ik tijd. Later zie ik dat er 2x is gedeclareerd.
Tja, beide keren is er contact geweest. Een huisarts werkt niet gratis. En de tarieven voor huisartsen (overdag) zijn al behoorlijk goedkoop (10 euro voor 10 minutenconsult? 5 à 6 euro voor telefonisch consult?). Je kan er wat van vinden met dat er de eerste keer niet iets inhoudelijks is besproken, maar er is wel gebeld en het kost hen op dat moment ook tijd, voorbereiding, afronding, etc.
Ik zeg: laat het gaan.
?quote:Op zondag 19 oktober 2025 23:03 schreef Sweet_Jane het volgende:
[..]
De echte vraag is natuurlijk waarom je dit topic überhaupt geopend hebt als je alle onwelgevallige antwoorden toch niet accepteert.
volledig terechte vraag.quote:
Omdat in post #6 al het juiste antwoord luid en duidelijk is gegeven wat je eventueel met enige inspanning ongetwijfeld op google had kunnen verifiëren. Nu zijn we 110 posts verder en loop je nog te zemelen.quote:
Nee joh, dat is geen fout, dat is gewoon jouw gevoel, een hechting geheel buiten de snede (quote:Op donderdag 16 oktober 2025 15:41 schreef Watmoetjenou het volgende:
Dit is gewoon een fout van assistent in opleiding. 1 hechting zat uiteindelijk namelijk niet eens in de snede.
Post #6 is volledig correct maar niet compleet. Er is namelijk onvoldoende ingespannen, ronduit onkundig broddelwerk:quote:Op maandag 20 oktober 2025 15:03 schreef 215 het volgende:
[..]
Omdat in post #6 al het juiste antwoord luid en duidelijk is gegeven wat je eventueel met enige inspanning ongetwijfeld op google had kunnen verifiëren. Nu zijn we 110 posts verder en loop je nog te zemelen.
en de vraag van TO is "wat dan?". Dat is, alle 110 reacties hier ten spijt, geen zemelen.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 15:41 schreef Watmoetjenou het volgende:
1 hechting zat uiteindelijk namelijk niet eens in de snede..
Dit is een forum, waar je in discussie gaat over bepaalde onderwerpen. Ik hoef geen gelijk te halen, ik wil alleen duidelijkheid of bepaalde dingen wel terecht zijn.quote:Op maandag 20 oktober 2025 07:32 schreef freak1 het volgende:
[..]
volledig terechte vraag.
er is al meerdere malen aangegeven hier, o.a. door @:postbus100 die zelf aangeeft in die wereld te zitten, dat er werk is verricht dat er dan ook werk wordt gedeclareerd. en dat vind ook ik zeer logisch klinken.
er is door een arts in opleiding een hechting gezet. naar jouw mening (want ik lees nergens terug dat de huisartenspost heeft gemeld dat het foutief is gezet, jij vind dat het fout is gezet, bijv. "in de snede zelf"). is die foutief gezet. ik geloof niet dat het enig verschil uitmaakt of het een arts in opleiding was of niet, er is een hechting gezet en die hechting bleek achteraf niet voldoende. je hebt betaald voor het zetten van een hechting en er bleek nog een extra hechting nodig te zijn. kan gebeuren.
daar is dus vervolgens 2 keer voor gedeclareerd. ook logisch.
ik snap je gevoel heel erg dat je het oneerlijk vind. ook al is het je geld niet. je hebt een hechting laten zetten, voor jouw gevoel is die niet goed gezet en voor jouw gevoel hebben ze die vervolgens opnieuw moeten zetten. dan voelt het inderdaad oneerlijk dat men daar 2 maal voor moet betalen.
je lijf is echter geen auto reparatie. er is vooraf geen zekerheid dat wat men doet de oplossing gaat zijn. en er zit dan ook geen garantie op "reparaties". zoals het al eerder werd omschreven, er is een inspanningsverplichting en de eed van hippocrates is al eerder aangehaald, maar ik denk dat je sowieso er wel vanuit mag gaan bij een arts dat er werk verricht wordt om je beter te maken, niet om maar aan te kloten.
oftewel
tl;dr;
je mag er van vinden wat je wilt maar zolang er beide keren naar eer en geweten een hechting is gezet om het probleem op te lossen, mogen en zullen ze beide keren declareren.
de zorg in nederland werkt niet zo dat ze achteraf als jij aangeeft dat alles goed i spas mogen declareren..
Dan kun je een klacht indienen, waarop je mogelijk excuses en uitleg krijgt.quote:Op maandag 20 oktober 2025 15:13 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Post #6 is volledig correct maar niet compleet. Er is namelijk onvoldoende ingespannen, ronduit onkundig broddelwerk:
[..]
en de vraag van TO is "wat dan?". Dat is, alle 110 reacties hier ten spijt, geen zemelen.
Terecht in welke zin? Of jijzelf en Francobolli het terecht vinden of dat de twee declaraties volgens de geldende afspraken kloppen?quote:Op maandag 20 oktober 2025 15:18 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Dit is een forum, waar je in discussie gaat over bepaalde onderwerpen. Ik hoef geen gelijk te halen, ik wil alleen duidelijkheid of bepaalde dingen wel terecht zijn.
Met een kort antwoord als post 6 kan ik niet zoveel.
En je leest niet goed, mijn hechting was niet goed gezet ipv dat er eentje extra nodig was
Dat heb ik dan ook gedaan. Niet zo zeer een klacht, want ik neem geen medewerker dat kwalijk. Maar gewoon de vraag neergelegd of het terecht is.quote:Op maandag 20 oktober 2025 15:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan kun je een klacht indienen, waarop je mogelijk excuses en uitleg krijgt.
Heeft-ie gedaan. En een herstelbehandeling.quote:Op maandag 20 oktober 2025 15:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan kun je een klacht indienen, waarop je mogelijk excuses en uitleg krijgt.
Je kunt best klagen zonder iemand persoonlijk iets kwalijk te nemen.quote:Op maandag 20 oktober 2025 15:21 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Dat heb ik dan ook gedaan. Niet zo zeer een klacht, want ik neem geen medewerker dat kwalijk.
Je wordt aangevallen op het gegeven dat je de antwoorden die je krijgt niet accepteert en steeds weer opnieuw de discussie opstart.quote:Op maandag 20 oktober 2025 15:21 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Dat heb ik dan ook gedaan. Niet zo zeer een klacht, want ik neem geen medewerker dat kwalijk. Maar gewoon de vraag neergelegd of het terecht is.
Verder de vraag hier op het forum neergelegd hoe anderen er over denkem
No hard feelings verder, maar ik wordt er nogal op aangevallen
De tweede niet, een herstelbehandeling (door onkunde en onvoldoende inspanning) behoort kosteloos te zijn. Punt. Dat daar binnen de zorg (bijna) nooit een haan naar kraait, doet daar niets aan af.quote:Op maandag 20 oktober 2025 15:28 schreef Lienekien het volgende:
Je kan er gerust een andere mening over hebben, maar die twee declaraties kloppen.
Ja, daar heb je de mening weer.quote:Op maandag 20 oktober 2025 15:39 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
De tweede niet, een herstelbehandeling (door onkunde en onvoldoende inspanning) behoort kosteloos te zijn. Punt. Dat daar binnen de zorg (bijna) nooit een haan naar kraait, doet daar niets aan af.
om er dan nogmaals serieus op in te gaanquote:Op maandag 20 oktober 2025 15:18 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Dit is een forum, waar je in discussie gaat over bepaalde onderwerpen. Ik hoef geen gelijk te halen, ik wil alleen duidelijkheid of bepaalde dingen wel terecht zijn.
Met een kort antwoord als post 6 kan ik niet zoveel.
En je leest niet goed, mijn hechting was niet goed gezet ipv dat er eentje extra nodig was
quote:Op maandag 20 oktober 2025 15:05 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Nee joh, dat is geen fout, dat is gewoon jouw gevoel, een hechting geheel buiten de snede () is hooguit "niet voldoende". En binnen de zorg worden geen fouten gemaakt, hooguit behandelingen die niet tot het gewenste resultaat leiden.
dan kunnen jullie elkaar naar de mond gaan praten maar dan is mijn wedervraagquote:Op maandag 20 oktober 2025 15:13 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Post #6 is volledig correct maar niet compleet. Er is namelijk onvoldoende ingespannen, ronduit onkundig broddelwerk:
[..]
en de vraag van TO is "wat dan?". Dat is, alle 110 reacties hier ten spijt, geen zemelen.
-ik word is nooit met DT. dit ter info.quote:Op maandag 20 oktober 2025 15:21 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Dat heb ik dan ook gedaan. Niet zo zeer een klacht, want ik neem geen medewerker dat kwalijk. Maar gewoon de vraag neergelegd of het terecht is.
Verder de vraag hier op het forum neergelegd hoe anderen er over denkem
No hard feelings verder, maar ik wordt er nogal op aangevallen
ik heb TS het woord herstel behandeling niet horen noemen. je zit echt dingen te verzinnen hier.quote:Op maandag 20 oktober 2025 15:39 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
De tweede niet, een herstelbehandeling (door onkunde en onvoldoende inspanning) behoort kosteloos te zijn. Punt. Dat daar binnen de zorg (bijna) nooit een haan naar kraait, doet daar niets aan af.
ik claim nergens een medisch diploma te hebben? ik kan dus niet beoordelen of er een misser is gemaakt of niet. en dat lees ik ook nergens terug. ik lees enkel dat TS vind dat de eerste hechting foutief is geplaatst. en daar heeft TS op het moment zelf niets van gezegd maar toen het s'avonds weer open ging is TS terug gegaan. en achteraf de mening gevormd dat de eerste hechting foutief is gezet. zonder dat met een dokter te verifieeren.quote:
Blijf vooral ontkennen dat de eerste behandeling fouten zijn gemaakt die niet gemaakt hadden mogen worden. Een hechting compleet naast de snee, zelfs mijn zwakzinnige oom en de vrouw van de bakker snapt dat dat broddelwerk is, daar heb je echt geen medische bul voor nodig.quote:Op maandag 20 oktober 2025 16:04 schreef freak1 het volgende:
[..]
[..]
dan kunnen jullie elkaar naar de mond gaan praten maar dan is mijn wedervraag
-Waarom is het broddelwerk? waarop baseer jij dat? tenzij jij het vriendje van TS bent vraag ik me af of je bij het zetten van de hechting was dan wel de hechting hebt gezien dan wel de medische kennis en kunde hebt om te oordelen of het "broddelwerk"was.
Uiteraard komt ook de vraag naar boven, als het dan zo overduidelijk broddelwerk was, waarom heeft TS dan niet ter plekke aangegeven, hey, dit is broddelwerk? Nee, TS is zo blij als een jong speenvarken naar huis gegaan.
en achteraf is de conclusie getrokken door TS dat het onkundig was gedaan.
verder en dat is specifiek voor jou dan;
-Onkunde !=inspanning. ook een onkundige inspanning is inspanning. of het voldoende of onvoldoende is kun jij niet beoordelen in deze (ik ook niet). Kijk, als TS zijn been eraf lag en TS ging met een pleister erop naar huis, dan hadden we een discussie. maar in dit geval is er een hechting gezet en na enkele uren bleek dat er nog een hechting nodig was. dat kan.
-wat is een TO?
Zo is het niet gegaan, lees de eerste post nog eens goed, ´het´ ging niet `weer open` maar heeft nooit dicht gezetenquote:
Ik vind het sowieso al verbazingwekkend dat TO met zo'n halfbakken behandeling is heengezonden.quote:
weet je nog in een vorig topic waar je me consequent bleef verwijten dat ik op de man speelde en er zo met gestrekt been inging?quote:Op maandag 20 oktober 2025 16:13 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Blijf vooral ontkennen dat de eerste behandeling fouten zijn gemaakt die niet gemaakt hadden mogen worden. Een hechting compleet naast de snee, zelfs mijn zwakzinnige oom en de vrouw van de bakker snapt dat dat broddelwerk is, daar heb je echt geen medische bul voor nodig.
En verdiep je eens in wat inspanningsverplichting en conformiteit juridisch inhoud. Jij vraagt voor een trivialiteit naar een medisch bul, ik naar je meesterstitel in het recht. Heb je die? Ik heb 'm nog niet gezien of heb ik wat gemist?
En watmoetjenou is de TO.
volgens TS stopte het bloeden niet.quote:Op maandag 20 oktober 2025 16:22 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Zo is het niet gegaan, lees de eerste post nog eens goed, ´het´ ging niet `weer open` maar heeft nooit dicht gezeten
[..]
Ik vind het sowieso al verbazingwekkend dat TO met zo'n halfbakken behandeling is heengezonden.
Klopt. Ik lees nergens dat de wond 's avonds weer open ging.quote:Op maandag 20 oktober 2025 16:33 schreef freak1 het volgende:
[..]
volgens TS stopte het bloeden niet.
Maar TO TS (zo goed?) was er wél bij.quote:en wederom, het is jouw mening over een situatie waar jij niet bij was, dat het een halfbakken behandeling was.
ik vind het nogal wat om van afstand artsen van dergelijk wangedrag te beschuldigen.
"de feiten zijn"quote:Op maandag 20 oktober 2025 16:43 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Klopt. Ik lees nergens dat de wond 's avonds weer open ging.
[..]
Maar TO TS (zo goed?) was er wél bij.
Wat jij vind, mag jij vinden maar de feiten zijn dat de hechting 0% hechting gaf. En ja, dan is het logisch dat het bloeden niet stopt, omdat de snee dan niet dicht zit. Maar daar mag jij wat anders van vinden, prima, maar presenteer het niet als feit of als enige mogelijkheid of als "op de man spelen".
1 van de 2 lees ik. Dat verzin ik niet.quote:Op maandag 20 oktober 2025 17:02 schreef freak1 het volgende:
[..]
"de feiten zijn"
nee, er was een wond en die bleef, volgens TS, bloeden. ook was er 1 hechting die naast de snede zat. alvolgens TS.
jij maakt hier zelf de sprong naar dat de hechting 0 procent hechting gaf. voor hetzelfde geld was het 90 procent en bleef een klein stukje open. dat weten we niet. en dat beantwoord TS ook niet. maar voor jou is dat dus een feit? bijzonder. verder zat 1 hechting er naast. van de hoeveel? van de 1? dan is het veel. van de 20? mwah.
ik presenteer niks als feit.
jij maakt iets een feit.
ninja edit. nice.quote:Op maandag 20 oktober 2025 17:06 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
1 van de 2 lees ik. Dat verzin ik niet.
Goed jij je zin, dan zat de wond dus 50% dicht. En halfdicht is niet dicht.
Feit is wel dat een hechting NAAST de snee geen enkele, nul komma nul werking heeft. Of zie jij dat anders?
Feit is ook dat 1 hechting (die andere) onvoldoende was, anders was het bloeden op enig moment wel gestopt.
Feit is ook dat die ene hechting niet 's avonds opeens weer open ging (waardoor de snee opnieuw begon te bloeden).
Vraag: waar verdraai ik de feiten?
En wat kreeg je als antwoord?quote:Op maandag 20 oktober 2025 15:21 schreef Watmoetjenou het volgende:
Maar gewoon de vraag neergelegd of het terecht is.
quote:
Hangt een beetje van je beroep af. Als jurist kan je inderdaad kiezen tussen 'uurtje factuurtje' of 'no cure no pay'. Als palletsorteerder is het inspanningsverplichting maar wel met gevolgen als je inspanning onvoldoende resultaat oplevert. Bij de HA werkt dat uiteindelijk ok zo maar dan moet TS wel een klacht indienen.quote:Op maandag 20 oktober 2025 17:52 schreef YoopY het volgende:
'inspanningsverplichting'![]()
Man, dit ga ik ook als voorwaarde hanteren bij mijn volgende job.
Nou, een neef van mij is trauma chirurg, die heb ik gebeld en deze casus voorgelegd, met als conclusie dat prima is toegestaan om 2x te declareren, en ik vind dat een, zeg maar, nogal betrouwbare bron.quote:
je stelt een vraag, daar heb je meerdere malen een antwoord op gehad, inclusief onderbouwing, maar het begint nu op zuigen te lijken.quote:Op maandag 20 oktober 2025 18:16 schreef Watmoetjenou het volgende:
Tering hoe hard hier op word ingegaan, ik stel gewoon een vraag...
Daar is een forum voor lijkt me?
Ik had al eerder op je geantwoordquote:Op maandag 20 oktober 2025 17:43 schreef 215 het volgende:
[..]
En wat kreeg je als antwoord?
En kan je daarmee leven of ga je een medische klacht indienen?
quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 15:50 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ik ben niet gefrustreerd, en ik ben op niemand boos oid, zeker niet haatdragend. Maar ik vraag me nogmaals gewoon af of die kosten dan terecht zijn of niet.
Ik wordt binnen 6 weken gebeld.
Zeg dat dan ipv "klaar"quote:Op maandag 20 oktober 2025 18:18 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, een neef van mij is trauma chirurg, die heb ik gebeld en deze casus voorgelegd, met als conclusie dat prima is toegestaan om 2x te declareren, en ik vind dat een, zeg maar, nogal betrouwbare bron.
Ja, dat deed ik alsnog he. Kijk, ik snap prima dat je er van alles van vindt, en gevoelsmatig zou ik naar alle waarschijnlijkheid hetzelfde gevoel hebben gehad als jij, en je zou nog kunnen argumenteren dat ze je in deze situatie wellicht wel wat meer tegemoet hadden kunnen komen, maar dat alles maakt niet dat het onterecht is om 2x te declareren.quote:
Heb je echt gebeld?quote:Op maandag 20 oktober 2025 18:18 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, een neef van mij is trauma chirurg, die heb ik gebeld en deze casus voorgelegd, met als conclusie dat prima is toegestaan om 2x te declareren, en ik vind dat een, zeg maar, nogal betrouwbare bron.
Als t even niet kan dan doen ze t wsch wel maar mogelijk met heel veel goedkeuring-procedures, regels, checks en dus vertraging.quote:Op maandag 20 oktober 2025 01:53 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
En als het even niet kan, wat dan?
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |