abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219053676
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2025 18:56 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik kan gewoon logisch nadenken.
Ik heb je ook al een paar keer een +1 gegeven. Je hoeft er idd niet voor in die wereld te zitten om dit te snappen.

Ga je naar een fysiotherapeut, dan krijg je ook geen geld terug als je niet opknapt. Maakt de tandarts/ortho een foutje met een beugel en moet je een paar consulten langer komen, dan wordt het ook gewoon in rekening gebracht.
Somebody that I used to know
pi_219053903
quote:
2s.gif Op zondag 19 oktober 2025 18:58 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Ga je naar een fysiotherapeut, dan krijg je ook geen geld terug als je niet opknapt.
Dit vind ik dus wat anders dan

quote:

[..]
Maakt de tandarts/ortho een foutje met een beugel en moet je een paar consulten langer komen, dan wordt het ook gewoon in rekening gebracht.
In het eerste geval maakt de fysiotherapeut waarschijnlijk geen fout, maar is er gewoon onherstelbare schade.

In het 2e geval vind ik het wat anders, ligt natuurlijk aan de zorgvraag. Een nabloeding oid kan voorkomen.

Maar als een gaatje niet goed is geboord, of een wortelkanaal behandeling door een student is gedaan, en je daarna voor 1100 euro opnieuw een behandeling moet ondergaan, dan twijfel ik sterk of die tandarts dan in zijn recht staat met een 2e factuur.
  zondag 19 oktober 2025 @ 22:40:41 #105
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219056818
quote:
1s.gif Op zondag 19 oktober 2025 19:28 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Dit vind ik dus wat anders dan
[..]
In het eerste geval maakt de fysiotherapeut waarschijnlijk geen fout, maar is er gewoon onherstelbare schade.

In het 2e geval vind ik het wat anders, ligt natuurlijk aan de zorgvraag. Een nabloeding oid kan voorkomen.

Maar als een gaatje niet goed is geboord, of een wortelkanaal behandeling door een student is gedaan, en je daarna voor 1100 euro opnieuw een behandeling moet ondergaan, dan twijfel ik sterk of die tandarts dan in zijn recht staat met een 2e factuur.
Maar @Postbus100 zegt toch dat er 2x gedeclareerd mag worden, ook al was de eerste keer ronduit onkundig uitgevoerd, en zij zit in die wereld (ik niet).

Jij en ik kunnen gewoon niet logisch nadenken.
Colleziono francobolli di bambini
  zondag 19 oktober 2025 @ 22:42:07 #106
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219056850
quote:
Ik heb je ook al een paar keer een +1 gegeven. Je hoeft er idd niet voor in die wereld te zitten om dit te snappen.
Verbazingwekkend.
quote:
Ga je naar een fysiotherapeut, dan krijg je ook geen geld terug als je niet opknapt.
Dat is toch echt heul wat anders.
pi_219057181
Ik had het laatst ook:
ik stuur een berichtje naar huisarts met vraag om medicatie. Zij bellen mij op (ivm uitvragen van de situatie). Ik neem op, maar het komt ongelegen, dus we spreken af dat ze me later opnieuw bellen. Ze bellen me een paar dagen later nog een keer, en nu heb ik tijd. Later zie ik dat er 2x is gedeclareerd.

Tja, beide keren is er contact geweest. Een huisarts werkt niet gratis. En de tarieven voor huisartsen (overdag) zijn al behoorlijk goedkoop (10 euro voor 10 minutenconsult? 5 à 6 euro voor telefonisch consult?). Je kan er wat van vinden met dat er de eerste keer niet iets inhoudelijks is besproken, maar er is wel gebeld en het kost hen op dat moment ook tijd, voorbereiding, afronding, etc.

Ik zeg: laat het gaan.
pi_219057237
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 17:43 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
[..]
Ik ken jullie natuurlijk niet hé, is dit jouw gevoel of zit je in die wereld en ben je overtuigd van je antwoord.

Dat maakt nogal een verschil.
De echte vraag is natuurlijk waarom je dit topic überhaupt geopend hebt als je alle onwelgevallige antwoorden toch niet accepteert.
pi_219057505
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 15:26 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Dan gaan we al aardig richting tuchtrecht :{w
Nee hoor. Dit gaat boven de artsen.
Op het moment dat opnieuw hechten een geldkwestie wordt die bij het ziekenhuis ligt beslist zo’n ziekenhuis dat ze niet opnieuw hechten als t even kan

Omdat voor een ziekenhuis uiteindelijk de financiën het belangrijkst zijn. Net als bij andere bedrijven
  maandag 20 oktober 2025 @ 01:53:51 #110
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219057928
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 23:49 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Nee hoor. Dit gaat boven de artsen.
Op het moment dat opnieuw hechten een geldkwestie wordt die bij het ziekenhuis ligt beslist zo’n ziekenhuis dat ze niet opnieuw hechten als t even kan

Omdat voor een ziekenhuis uiteindelijk de financiën het belangrijkst zijn. Net als bij andere bedrijven
En als het even niet kan, wat dan?

maandag 20 oktober 2025 @ 01:59:52 #111
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219057933
quote:
2s.gif Op zondag 19 oktober 2025 23:00 schreef Postbus100 het volgende:
Ik neem op, maar het komt ongelegen, dus we spreken af dat ze me later opnieuw bellen.
Ook dat is dus geen gevalletje onkundige behandeling.
  maandag 20 oktober 2025 @ 02:00:56 #112
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219057935
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 23:03 schreef Sweet_Jane het volgende:

[..]
De echte vraag is natuurlijk waarom je dit topic überhaupt geopend hebt als je alle onwelgevallige antwoorden toch niet accepteert.
Onwelgevallig of onrechtmatig?
pi_219057974
quote:
2s.gif Op zondag 19 oktober 2025 23:00 schreef Postbus100 het volgende:
Ik had het laatst ook:
ik stuur een berichtje naar huisarts met vraag om medicatie. Zij bellen mij op (ivm uitvragen van de situatie). Ik neem op, maar het komt ongelegen, dus we spreken af dat ze me later opnieuw bellen. Ze bellen me een paar dagen later nog een keer, en nu heb ik tijd. Later zie ik dat er 2x is gedeclareerd.

Tja, beide keren is er contact geweest. Een huisarts werkt niet gratis. En de tarieven voor huisartsen (overdag) zijn al behoorlijk goedkoop (10 euro voor 10 minutenconsult? 5 à 6 euro voor telefonisch consult?). Je kan er wat van vinden met dat er de eerste keer niet iets inhoudelijks is besproken, maar er is wel gebeld en het kost hen op dat moment ook tijd, voorbereiding, afronding, etc.

Ik zeg: laat het gaan.
Dat is wel een totaal ander geval natuurlijk.

Overigens moet ik zeggen dat ik de kosten bij een eigen huisarts misschien zelfs te goedkoop vind. Ik liet daarna uiteraard de hechtingen verwijderen, en nam meteen even de bloeddrukmeting mee. Dit kost dan nog geen 25 euro. Voor een consult van 20+ minuten
pi_219057975
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 23:03 schreef Sweet_Jane het volgende:

[..]
?
pi_219058284
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 03:14 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
?
volledig terechte vraag.
er is al meerdere malen aangegeven hier, o.a. door @Postbus100 die zelf aangeeft in die wereld te zitten, dat er werk is verricht dat er dan ook werk wordt gedeclareerd. en dat vind ook ik zeer logisch klinken.

er is door een arts in opleiding een hechting gezet. naar jouw mening (want ik lees nergens terug dat de huisartenspost heeft gemeld dat het foutief is gezet, jij vind dat het fout is gezet, bijv. "in de snede zelf"). is die foutief gezet. ik geloof niet dat het enig verschil uitmaakt of het een arts in opleiding was of niet, er is een hechting gezet en die hechting bleek achteraf niet voldoende. je hebt betaald voor het zetten van een hechting en er bleek nog een extra hechting nodig te zijn. kan gebeuren.
daar is dus vervolgens 2 keer voor gedeclareerd. ook logisch.

ik snap je gevoel heel erg dat je het oneerlijk vind. ook al is het je geld niet. je hebt een hechting laten zetten, voor jouw gevoel is die niet goed gezet en voor jouw gevoel hebben ze die vervolgens opnieuw moeten zetten. dan voelt het inderdaad oneerlijk dat men daar 2 maal voor moet betalen.
je lijf is echter geen auto reparatie. er is vooraf geen zekerheid dat wat men doet de oplossing gaat zijn. en er zit dan ook geen garantie op "reparaties". zoals het al eerder werd omschreven, er is een inspanningsverplichting en de eed van hippocrates is al eerder aangehaald, maar ik denk dat je sowieso er wel vanuit mag gaan bij een arts dat er werk verricht wordt om je beter te maken, niet om maar aan te kloten.

oftewel
tl;dr;
je mag er van vinden wat je wilt maar zolang er beide keren naar eer en geweten een hechting is gezet om het probleem op te lossen, mogen en zullen ze beide keren declareren.
de zorg in nederland werkt niet zo dat ze achteraf als jij aangeeft dat alles goed i spas mogen declareren..
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_219061503
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 03:14 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
?
Omdat in post #6 al het juiste antwoord luid en duidelijk is gegeven wat je eventueel met enige inspanning ongetwijfeld op google had kunnen verifiëren. Nu zijn we 110 posts verder en loop je nog te zemelen.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
  maandag 20 oktober 2025 @ 15:05:25 #117
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219061514
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 15:41 schreef Watmoetjenou het volgende:
Dit is gewoon een fout van assistent in opleiding. 1 hechting zat uiteindelijk namelijk niet eens in de snede.
Nee joh, dat is geen fout, dat is gewoon jouw gevoel, een hechting geheel buiten de snede ( :X ) is hooguit "niet voldoende". En binnen de zorg worden geen fouten gemaakt, hooguit behandelingen die niet tot het gewenste resultaat leiden.
  maandag 20 oktober 2025 @ 15:13:02 #118
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219061546
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 15:03 schreef 215 het volgende:

[..]
Omdat in post #6 al het juiste antwoord luid en duidelijk is gegeven wat je eventueel met enige inspanning ongetwijfeld op google had kunnen verifiëren. Nu zijn we 110 posts verder en loop je nog te zemelen.
Post #6 is volledig correct maar niet compleet. Er is namelijk onvoldoende ingespannen, ronduit onkundig broddelwerk:
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 15:41 schreef Watmoetjenou het volgende:
1 hechting zat uiteindelijk namelijk niet eens in de snede..
en de vraag van TO is "wat dan?". Dat is, alle 110 reacties hier ten spijt, geen zemelen.
pi_219061580
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 07:32 schreef freak1 het volgende:

[..]
volledig terechte vraag.
er is al meerdere malen aangegeven hier, o.a. door @:postbus100 die zelf aangeeft in die wereld te zitten, dat er werk is verricht dat er dan ook werk wordt gedeclareerd. en dat vind ook ik zeer logisch klinken.

er is door een arts in opleiding een hechting gezet. naar jouw mening (want ik lees nergens terug dat de huisartenspost heeft gemeld dat het foutief is gezet, jij vind dat het fout is gezet, bijv. "in de snede zelf"). is die foutief gezet. ik geloof niet dat het enig verschil uitmaakt of het een arts in opleiding was of niet, er is een hechting gezet en die hechting bleek achteraf niet voldoende. je hebt betaald voor het zetten van een hechting en er bleek nog een extra hechting nodig te zijn. kan gebeuren.
daar is dus vervolgens 2 keer voor gedeclareerd. ook logisch.

ik snap je gevoel heel erg dat je het oneerlijk vind. ook al is het je geld niet. je hebt een hechting laten zetten, voor jouw gevoel is die niet goed gezet en voor jouw gevoel hebben ze die vervolgens opnieuw moeten zetten. dan voelt het inderdaad oneerlijk dat men daar 2 maal voor moet betalen.
je lijf is echter geen auto reparatie. er is vooraf geen zekerheid dat wat men doet de oplossing gaat zijn. en er zit dan ook geen garantie op "reparaties". zoals het al eerder werd omschreven, er is een inspanningsverplichting en de eed van hippocrates is al eerder aangehaald, maar ik denk dat je sowieso er wel vanuit mag gaan bij een arts dat er werk verricht wordt om je beter te maken, niet om maar aan te kloten.

oftewel
tl;dr;
je mag er van vinden wat je wilt maar zolang er beide keren naar eer en geweten een hechting is gezet om het probleem op te lossen, mogen en zullen ze beide keren declareren.
de zorg in nederland werkt niet zo dat ze achteraf als jij aangeeft dat alles goed i spas mogen declareren..
Dit is een forum, waar je in discussie gaat over bepaalde onderwerpen. Ik hoef geen gelijk te halen, ik wil alleen duidelijkheid of bepaalde dingen wel terecht zijn.

Met een kort antwoord als post 6 kan ik niet zoveel.

En je leest niet goed, mijn hechting was niet goed gezet ipv dat er eentje extra nodig was
  maandag 20 oktober 2025 @ 15:19:42 #120
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219061583
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 15:13 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Post #6 is volledig correct maar niet compleet. Er is namelijk onvoldoende ingespannen, ronduit onkundig broddelwerk:
[..]
en de vraag van TO is "wat dan?". Dat is, alle 110 reacties hier ten spijt, geen zemelen.
Dan kun je een klacht indienen, waarop je mogelijk excuses en uitleg krijgt.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 20 oktober 2025 @ 15:21:42 #121
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219061592
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2025 15:18 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Dit is een forum, waar je in discussie gaat over bepaalde onderwerpen. Ik hoef geen gelijk te halen, ik wil alleen duidelijkheid of bepaalde dingen wel terecht zijn.

En je leest niet goed, mijn hechting was niet goed gezet ipv dat er eentje extra nodig was
Terecht in welke zin? Of jijzelf en Francobolli het terecht vinden of dat de twee declaraties volgens de geldende afspraken kloppen?
pi_219061593
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2025 15:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dat heb ik dan ook gedaan. Niet zo zeer een klacht, want ik neem geen medewerker dat kwalijk. Maar gewoon de vraag neergelegd of het terecht is.

Verder de vraag hier op het forum neergelegd hoe anderen er over denkem
No hard feelings verder, maar ik wordt er nogal op aangevallen
  maandag 20 oktober 2025 @ 15:22:05 #123
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219061596
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2025 15:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Heeft-ie gedaan. En een herstelbehandeling.
  maandag 20 oktober 2025 @ 15:24:51 #124
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219061611
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2025 15:21 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Dat heb ik dan ook gedaan. Niet zo zeer een klacht, want ik neem geen medewerker dat kwalijk.
Je kunt best klagen zonder iemand persoonlijk iets kwalijk te nemen.
  maandag 20 oktober 2025 @ 15:28:57 #125
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219061641
quote:

[..]
Dat heb ik dan ook gedaan. Niet zo zeer een klacht, want ik neem geen medewerker dat kwalijk. Maar gewoon de vraag neergelegd of het terecht is.

Je wordt aangevallen op het gegeven dat je de antwoorden die je krijgt niet accepteert en steeds weer opnieuw de discussie opstart.

Je kan er gerust een andere mening over hebben, maar die twee declaraties kloppen.

En een echte klacht zou betekenen dat de HAP er ook echt wat mee moet, namelijk kritisch kijken hoe dit kon gebeuren en of er in de werkwijze aanpassingen kunnen of moeten worden gedaan om de werkwijze te verbeteren. Maar ook dat was al besproken.
  maandag 20 oktober 2025 @ 15:39:36 #126
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219061680
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2025 15:28 schreef Lienekien het volgende:
Je kan er gerust een andere mening over hebben, maar die twee declaraties kloppen.
De tweede niet, een herstelbehandeling (door onkunde en onvoldoende inspanning) behoort kosteloos te zijn. Punt. Dat daar binnen de zorg (bijna) nooit een haan naar kraait, doet daar niets aan af.
  maandag 20 oktober 2025 @ 15:55:49 #127
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_219061751
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 15:39 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
De tweede niet, een herstelbehandeling (door onkunde en onvoldoende inspanning) behoort kosteloos te zijn. Punt. Dat daar binnen de zorg (bijna) nooit een haan naar kraait, doet daar niets aan af.
Ja, daar heb je de mening weer. :')
pi_219061782
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2025 15:18 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]

om er dan nogmaals serieus op in te gaan
-die duidelijkheid is in meerdere vormen gegeven, gebaseerd op de informatie die je zelf hebt gegeven.

-#6 is anders wel 100 procent feitelijk correct. je kunt wel in discussie gaan over regel, maar de onderliggende regel blijft. en die regel is dat je betaald voor het zetten van die hechting. als dat 2 keer moet, betaal je 2 keer. het is geen auto reparatie.

-ik lees ontzettend goed. jij vind dat die hechting niet goed is gezet. Heb ik je medisch diploma gemist? Tenzij de arts bij de 2e hechting heeft gezegd, joh, wat een broddelwerk die eerste hechting daar heb je echt helemaal niets aan, wat een enorme fout daar" is en blijft het jouw mening dat die eerste hechting fout is gezet. en ik lees nergens terug dat een arts die uitspraak heeft gedaan. Tenzij, en ik herhaal mezelf dan, jij een medisch diploma hebt wat ik heb gemist.

er wordt hechting 1 gezet. die wordt gedeclareerd. die is onvoldoende. vervolgens komt hechting 2. die wordt ook gedeclareerd. die is wel voldoende.
en dank u meneer Dood,
pi_219061822
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 15:05 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Nee joh, dat is geen fout, dat is gewoon jouw gevoel, een hechting geheel buiten de snede ( :X ) is hooguit "niet voldoende". En binnen de zorg worden geen fouten gemaakt, hooguit behandelingen die niet tot het gewenste resultaat leiden.
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 15:13 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
[..]
dan kunnen jullie elkaar naar de mond gaan praten maar dan is mijn wedervraag

-Waarom is het broddelwerk? waarop baseer jij dat? tenzij jij het vriendje van TS bent vraag ik me af of je bij het zetten van de hechting was dan wel de hechting hebt gezien dan wel de medische kennis en kunde hebt om te oordelen of het "broddelwerk"was.

Uiteraard komt ook de vraag naar boven, als het dan zo overduidelijk broddelwerk was, waarom heeft TS dan niet ter plekke aangegeven, hey, dit is broddelwerk? Nee, TS is zo blij als een jong speenvarken naar huis gegaan.

en achteraf is de conclusie getrokken door TS dat het onkundig was gedaan.

verder en dat is specifiek voor jou dan;
-Onkunde !=inspanning. ook een onkundige inspanning is inspanning. of het voldoende of onvoldoende is kun jij niet beoordelen in deze (ik ook niet). Kijk, als TS zijn been eraf lag en TS ging met een pleister erop naar huis, dan hadden we een discussie. maar in dit geval is er een hechting gezet en na enkele uren bleek dat er nog een hechting nodig was. dat kan.

-wat is een TO?
en dank u meneer Dood,
pi_219061829
quote:

[..]

-ik word is nooit met DT. dit ter info.

-je vraag is beantwoord door meerdere mensen. Echter, je gaat vervolgens in discussie dat je het er niet mee eens bent. dat kan, maar don't shoot the messenger.
en dank u meneer Dood,
pi_219061840
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 15:39 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
ik heb TS het woord herstel behandeling niet horen noemen. je zit echt dingen te verzinnen hier.

TS heeft een wond gehecht en later op de avond is er een hechting bijgeplaatst. klip en klaar. en dat kan he, dat een eerste hechting onvoldoende is.
maar jij begint te gooien met onkunde, broddelwerk, onvoldoende inspanning terwijl je er niet eens bij was. je gaat volledig af op een mening van TS en gaat dan ook nog eens flink het zwart-witte gedeelte ermee in.
en dank u meneer Dood,
pi_219061852
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 16:04 schreef r_one het volgende:

[..]
- dito -
ik claim nergens een medisch diploma te hebben? ik kan dus niet beoordelen of er een misser is gemaakt of niet. en dat lees ik ook nergens terug. ik lees enkel dat TS vind dat de eerste hechting foutief is geplaatst. en daar heeft TS op het moment zelf niets van gezegd maar toen het s'avonds weer open ging is TS terug gegaan. en achteraf de mening gevormd dat de eerste hechting foutief is gezet. zonder dat met een dokter te verifieeren.

mis ik hier iets? ik hoor graag je aanvulling wat ik dan heb gemist.
en dank u meneer Dood,
  maandag 20 oktober 2025 @ 16:13:53 #133
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219061881
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 16:04 schreef freak1 het volgende:

[..]
[..]
dan kunnen jullie elkaar naar de mond gaan praten maar dan is mijn wedervraag

-Waarom is het broddelwerk? waarop baseer jij dat? tenzij jij het vriendje van TS bent vraag ik me af of je bij het zetten van de hechting was dan wel de hechting hebt gezien dan wel de medische kennis en kunde hebt om te oordelen of het "broddelwerk"was.

Uiteraard komt ook de vraag naar boven, als het dan zo overduidelijk broddelwerk was, waarom heeft TS dan niet ter plekke aangegeven, hey, dit is broddelwerk? Nee, TS is zo blij als een jong speenvarken naar huis gegaan.

en achteraf is de conclusie getrokken door TS dat het onkundig was gedaan.

verder en dat is specifiek voor jou dan;
-Onkunde !=inspanning. ook een onkundige inspanning is inspanning. of het voldoende of onvoldoende is kun jij niet beoordelen in deze (ik ook niet). Kijk, als TS zijn been eraf lag en TS ging met een pleister erop naar huis, dan hadden we een discussie. maar in dit geval is er een hechting gezet en na enkele uren bleek dat er nog een hechting nodig was. dat kan.

-wat is een TO?
Blijf vooral ontkennen dat de eerste behandeling fouten zijn gemaakt die niet gemaakt hadden mogen worden. Een hechting compleet naast de snee, zelfs mijn zwakzinnige oom en de vrouw van de bakker snapt dat dat broddelwerk is, daar heb je echt geen medische bul voor nodig.

En verdiep je eens in wat inspanningsverplichting en conformiteit juridisch inhoud. Jij vraagt voor een trivialiteit naar een medisch bul, ik naar je meesterstitel in het recht. Heb je die? Ik heb 'm nog niet gezien of heb ik wat gemist?

En watmoetjenou is de TO.
  maandag 20 oktober 2025 @ 16:22:11 #134
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219061926
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 16:08 schreef freak1 het volgende:
maar toen het s'avonds weer open ging
Zo is het niet gegaan, lees de eerste post nog eens goed, ´het´ ging niet `weer open` maar heeft nooit dicht gezeten :{w
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 16:07 schreef freak1 het volgende:
je zit echt dingen te verzinnen hier.
Ik vind het sowieso al verbazingwekkend dat TO met zo'n halfbakken behandeling is heengezonden.

[ Bericht 11% gewijzigd door FrancoBolli op 20-10-2025 16:30:38 ]
pi_219061985
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 16:13 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Blijf vooral ontkennen dat de eerste behandeling fouten zijn gemaakt die niet gemaakt hadden mogen worden. Een hechting compleet naast de snee, zelfs mijn zwakzinnige oom en de vrouw van de bakker snapt dat dat broddelwerk is, daar heb je echt geen medische bul voor nodig.

En verdiep je eens in wat inspanningsverplichting en conformiteit juridisch inhoud. Jij vraagt voor een trivialiteit naar een medisch bul, ik naar je meesterstitel in het recht. Heb je die? Ik heb 'm nog niet gezien of heb ik wat gemist?

En watmoetjenou is de TO.
weet je nog in een vorig topic waar je me consequent bleef verwijten dat ik op de man speelde en er zo met gestrekt been inging?
komt het herkenbaar voor in je eigen reacties? je bent nu echt aan het uitlokken.

wederom zal ik wel netjes en serieus reageren. ondanks je aanvallende posts.

-jij blijft claimen dat het broddelwerk is, er fouten zijn gemaakt en vind het een medische misser. dat mag je allemaal vinden, maar je presenteert het als een feit. en dat terwijl alles waar wij op af kunnen gaan (tenzij jij meer info hebt?) zijn de zinnen van TS "1 hechting zat uiteindelijk namelijk niet eens in de snede.."en "Het bloeden stopte echter niet, en de hechtingen waren er niet netjes ingezet bleek achteraf," . allemaal meningen van TS. 1 hechting van de hoeveel? zei de arts dat het er niet netjes was ingezet? allemaal openstaande vragen die niet worden beantwoord. maar jij weet al voldoende, het is broddelwerk, het zijn fouten die niet gemaakt hadden mogen worden en het is eigenlijk een medische misser. het zal best allemaal maar hoeveel zwakzinnige familie je ook mag hebben, het verandert niets aan dat jij een conclusiie weet te trekken uit wel heel bijzonder weinig info.

-ik ben bekend met de inspannings verplichting en conformiteit. alhoewel dat laatste geen term is die ik bij een huisarts zou inzetten. ik zie geen enkele indicatie dat die arts in opleiding niet naar eer en geweten die hechting naar het beste kunnen heeft gezet. in het verhaal van TS zie ik geen reden om te twijfelen aan die inspanning.

-ook ik heb geen medische bul en kan dus niet beoordelen, en zeker niet van afstand,. of een hechting "broddelwerk"is, puur omdat TS het een fout vind. nergens lees ik een uitspraak van de arts terug.

-ik heb geen meestertitel in recht noch heb ik die ooit geclaimed. altijd heb ik argumenten onderbouwd met linkjes en zal ik me bij fouten door middel van een mea culpa corrigeren. in deze heb ik nog nergens iets gelezen wat er op lijkt dat ik fout zit.

-verder gebruiken we TS als Topic Starter, @TS en niet TO.
en dank u meneer Dood,
pi_219062004
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 16:22 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Zo is het niet gegaan, lees de eerste post nog eens goed, ´het´ ging niet `weer open` maar heeft nooit dicht gezeten :{w
[..]
Ik vind het sowieso al verbazingwekkend dat TO met zo'n halfbakken behandeling is heengezonden.
volgens TS stopte het bloeden niet.
en wederom, het is jouw mening over een situatie waar jij niet bij was, dat het een halfbakken behandeling was.
ik vind het nogal wat om van afstand artsen van dergelijk wangedrag te beschuldigen.
en dank u meneer Dood,
  maandag 20 oktober 2025 @ 16:43:25 #137
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219062079
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 16:33 schreef freak1 het volgende:

[..]
volgens TS stopte het bloeden niet.
Klopt. Ik lees nergens dat de wond 's avonds weer open ging.
quote:
en wederom, het is jouw mening over een situatie waar jij niet bij was, dat het een halfbakken behandeling was.
ik vind het nogal wat om van afstand artsen van dergelijk wangedrag te beschuldigen.
Maar TO TS (zo goed?) was er wél bij.

Wat jij vind, mag jij vinden maar de feiten zijn dat de hechting 0% hechting gaf. En ja, dan is het logisch dat het bloeden niet stopt, omdat de snee dan niet dicht zit. Maar daar mag jij wat anders van vinden, prima, maar presenteer het niet als feit of als enige mogelijkheid of als "op de man spelen".
pi_219062184
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 16:43 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
Klopt. Ik lees nergens dat de wond 's avonds weer open ging.
[..]
Maar TO TS (zo goed?) was er wél bij.

Wat jij vind, mag jij vinden maar de feiten zijn dat de hechting 0% hechting gaf. En ja, dan is het logisch dat het bloeden niet stopt, omdat de snee dan niet dicht zit. Maar daar mag jij wat anders van vinden, prima, maar presenteer het niet als feit of als enige mogelijkheid of als "op de man spelen".
"de feiten zijn"
nee, er was een wond en die bleef, volgens TS, bloeden. ook was er 1 hechting die naast de snede zat. alvolgens TS.
jij maakt hier zelf de sprong naar dat de hechting 0 procent hechting gaf. voor hetzelfde geld was het 90 procent en bleef een klein stukje open. dat weten we niet. en dat beantwoord TS ook niet. maar voor jou is dat dus een feit? bijzonder. verder zat 1 hechting er naast. van de hoeveel? van de 1? dan is het veel. van de 20? mwah.
ik presenteer niks als feit.
jij maakt iets een feit.
en dank u meneer Dood,
  maandag 20 oktober 2025 @ 17:06:38 #139
510581 FrancoBolli
pedofilatelist
pi_219062225
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 17:02 schreef freak1 het volgende:

[..]
"de feiten zijn"
nee, er was een wond en die bleef, volgens TS, bloeden. ook was er 1 hechting die naast de snede zat. alvolgens TS.
jij maakt hier zelf de sprong naar dat de hechting 0 procent hechting gaf. voor hetzelfde geld was het 90 procent en bleef een klein stukje open. dat weten we niet. en dat beantwoord TS ook niet. maar voor jou is dat dus een feit? bijzonder. verder zat 1 hechting er naast. van de hoeveel? van de 1? dan is het veel. van de 20? mwah.
ik presenteer niks als feit.
jij maakt iets een feit.
1 van de 2 lees ik. Dat verzin ik niet.

Goed jij je zin, dan zat de wond dus 50% dicht. En halfdicht is niet dicht.

Feit is wel dat een hechting NAAST de snee geen enkele, nul komma nul werking heeft. Of zie jij dat anders?
Feit is ook dat 1 hechting (die andere) onvoldoende was, anders was het bloeden op enig moment wel gestopt.
Feit is ook dat die ene hechting niet 's avonds opeens weer open ging (waardoor de snee opnieuw begon te bloeden).

Vraag: waar verdraai ik de feiten?

[ Bericht 5% gewijzigd door FrancoBolli op 20-10-2025 17:13:29 ]
  Moderator maandag 20 oktober 2025 @ 17:14:31 #140
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_219062280
De 2x declaratie is terecht, klaar.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_219062357
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 17:06 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
1 van de 2 lees ik. Dat verzin ik niet.

Goed jij je zin, dan zat de wond dus 50% dicht. En halfdicht is niet dicht.

Feit is wel dat een hechting NAAST de snee geen enkele, nul komma nul werking heeft. Of zie jij dat anders?
Feit is ook dat 1 hechting (die andere) onvoldoende was, anders was het bloeden op enig moment wel gestopt.
Feit is ook dat die ene hechting niet 's avonds opeens weer open ging (waardoor de snee opnieuw begon te bloeden).

Vraag: waar verdraai ik de feiten?
ninja edit. nice.

okay,
"1 van de 2 lees ik. Dat verzin ik niet."
welke 1 van de 2 lees je?

"Goed jij je zin, dan zat de wond dus 50% dicht. En halfdicht is niet dicht."
nee, niet mijn zin. en ook geen feit. er is gehecht. met hechtingen. TS geeft aan het blijft bloeden. prima. god weet wat TS allemaal heeft gedaan. daar is geen enkel percentage aan te koppelen. en ook niet de conclusie dat het dan maar broddelwerk was omdat het bleef bloeden. er is gehecht. ook na hechten blijft het bloeden maar moet het bloeden stoppen. dat is niet gebeurt. dat is een feit waar ik mezelf achter kan scharen. niet dat het 50 procent dicht was. oif 3. of 10. of 99.

"Feit is wel dat een hechting NAAST de snee geen enkele, nul komma nul werking heeft. Of zie jij dat anders?"
nee. feit is dat TS heeft geconcludeerd dat 1 van de X hechtingen naast de snede is gezet. ik kan niet in het hoofd van de arts kijken. wellicht was dat om de hechting af te ronden? weet ik veel. daarom zeg ik, als dat 1 van de 1 hechting is? raar. is dat 1 van de 20? mwah, benieuwd wat de reden was. ik ga er iig wel vanuit dat de arts niet denkt bij TS "ah, een speldenkussen, laat ik maar lekker voor de kat zijn kut wat hechtingen erin jassen".

"Feit is ook dat 1 hechting (die andere) onvoldoende was, anders was het bloeden op enig moment wel gestopt." hoe komt jij erbij dat het 1 hechting was? er is gehecht. dat wordt met 1 of meerdere hechtingen gedaan. dat 1 van de "loops" naast de snede zat is een conclusie van TS. prima. maar van de hoeveel? en waarom? vragen vragen. maar dat de hechting an sich niet het bloeden heeft laten stoppen, ja daar ben ik het mee eens. maar dat maakt het werkt niet automatisch broddelwerk. dat is volgens jou dan ook een feit.

"Feit is ook dat die ene hechting niet 's avonds opeens weer open ging (waardoor de snee opnieuw begon te bloeden)."
hebben we hier nu een spraakverwarring?
de wond van TS is gehecht. bij het hechten worden er hectdraden gebruikt om de wond te sluiten. vrijwel altijd bestaat die hechting dan uit meerdere "loops" (ik kan de juiste term niet vinden zo snel". dat geheel is een hechting. uit alles lees ik dat 1 van de loops niet in de snede zat. ik heb geen idee waarom.

"Vraag: waar verdraai ik de feiten?"
-door het onmiddelijk broddelwerk te noemen zonder er iets van gezien te hebben
-door de conclusie van TS meteen als feit aan te nemen
-door nergens te vragen naar wat de arts er dan van zei
en dank u meneer Dood,
pi_219062558
quote:
Maar gewoon de vraag neergelegd of het terecht is.
En wat kreeg je als antwoord?
En kan je daarmee leven of ga je een medische klacht indienen?
Hoe groot is je schade eigenlijk?
Gemiste werkdagen of gemist levensplezier? Of alleen je frustratie dat het niet in een keer goed ging?

Verder ben ik het wel eens met het volgende:
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 17:14 schreef CoolGuy het volgende:
pi_219062615
'inspanningsverplichting' :')

Man, dit ga ik ook als voorwaarde hanteren bij mijn volgende job. _O-
pi_219062685
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2025 17:52 schreef YoopY het volgende:
'inspanningsverplichting' :')

Man, dit ga ik ook als voorwaarde hanteren bij mijn volgende job. _O-
Hangt een beetje van je beroep af. Als jurist kan je inderdaad kiezen tussen 'uurtje factuurtje' of 'no cure no pay'. Als palletsorteerder is het inspanningsverplichting maar wel met gevolgen als je inspanning onvoldoende resultaat oplevert. Bij de HA werkt dat uiteindelijk ok zo maar dan moet TS wel een klacht indienen.
pi_219062748
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 17:14 schreef CoolGuy het volgende:
Wat nou klaar :')
pi_219062756
Tering hoe hard hier op word ingegaan, ik stel gewoon een vraag...

Daar is een forum voor lijkt me?
  Moderator maandag 20 oktober 2025 @ 18:18:21 #147
16180 crew  CoolGuy
pi_219062758
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 18:14 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Wat nou klaar :')
Nou, een neef van mij is trauma chirurg, die heb ik gebeld en deze casus voorgelegd, met als conclusie dat prima is toegestaan om 2x te declareren, en ik vind dat een, zeg maar, nogal betrouwbare bron.
pi_219062766
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 18:16 schreef Watmoetjenou het volgende:
Tering hoe hard hier op word ingegaan, ik stel gewoon een vraag...

Daar is een forum voor lijkt me?
je stelt een vraag, daar heb je meerdere malen een antwoord op gehad, inclusief onderbouwing, maar het begint nu op zuigen te lijken.
en dank u meneer Dood,
pi_219062770
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 17:43 schreef 215 het volgende:

[..]
En wat kreeg je als antwoord?
En kan je daarmee leven of ga je een medische klacht indienen?

Ik had al eerder op je geantwoord

quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 15:50 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Ik ben niet gefrustreerd, en ik ben op niemand boos oid, zeker niet haatdragend. Maar ik vraag me nogmaals gewoon af of die kosten dan terecht zijn of niet.

Ik wordt binnen 6 weken gebeld.
pi_219062772
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 18:18 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Nou, een neef van mij is trauma chirurg, die heb ik gebeld en deze casus voorgelegd, met als conclusie dat prima is toegestaan om 2x te declareren, en ik vind dat een, zeg maar, nogal betrouwbare bron.
Zeg dat dan ipv "klaar"
  Moderator maandag 20 oktober 2025 @ 18:24:28 #151
16180 crew  CoolGuy
pi_219062795
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 18:21 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Zeg dat dan ipv "klaar"
Ja, dat deed ik alsnog he. Kijk, ik snap prima dat je er van alles van vindt, en gevoelsmatig zou ik naar alle waarschijnlijkheid hetzelfde gevoel hebben gehad als jij, en je zou nog kunnen argumenteren dat ze je in deze situatie wellicht wel wat meer tegemoet hadden kunnen komen, maar dat alles maakt niet dat het onterecht is om 2x te declareren.
pi_219063134
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 18:18 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Heb je echt gebeld? :D
pi_219063796
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 01:53 schreef FrancoBolli het volgende:

[..]
En als het even niet kan, wat dan?

[ afbeelding ]
Als t even niet kan dan doen ze t wsch wel maar mogelijk met heel veel goedkeuring-procedures, regels, checks en dus vertraging.

Eed van Hippocrates?
Een arts heeft die afgelegd, de raad v bestuur van een ziekenhuis niet. En de arts moet verantwoording afleggen aan de raad v bestuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')