Dat mag, zorg buiten kantoortijden is duur en ¤200 nog wat is gewoon de prijs van een standaard consult.quote:Maar ik vind het belachelijk hoge kosten
Dat die kosten hoog zijn is het ding niet, maar wel als je ze dubbel moet betalen.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 12:49 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Dat mag, zorg buiten kantoortijden is duur en ¤200 nog wat is gewoon de prijs van een standaard consult.
Heb je al contact opgenomen met de huisartsenpost hierover?
Dat lijkt me niet als het echt fout gehecht is zoals jij zegt, dan is er per ongeluk dubbel een consult ingeboekt.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 12:51 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Dat die kosten hoog zijn is het ding niet, maar wel als je ze dubbel moet betalen.
Ik ga de huisartsenpost daarvoor niet bellen (sta je ook gerust 40 minuten in de wacht) , zijn nu overigens ook niet bereikbaar. Maar zag het net en vroeg me af of die dubbele kosten dan redelijk zijn.
Ik zal er eens naar zoekenquote:Op donderdag 16 oktober 2025 12:57 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet als het echt fout gehecht is zoals jij zegt, dan is er per ongeluk dubbel een consult ingeboekt.
Ze hebben tijdens kantooruren gewoon een secretariaat die je vraag kan beantwoorden of anders een klachtenfunctionaris.
Dit werkt niet helemaal zo, als de eerste hechtingen echt niet goed zijn gezet. Ik maak uit het verhaal van TS op dat dit het geval is.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 13:04 schreef DJKoster het volgende:
De zorg werkt met standaard bedragen: Twee keer een hechting is twee keer betalen.
Als de HAP niet een abnormaal aantal maandelijkse of jaarlijkse declaraties doet bij de zorgverzekeraar is er geen haan die er naar kraait.
Dus tsja, het gaat de zorgverzekeraar waarschijnlijk meer kosten om een enkele claim tot op de bodem uit te zoeken dan dat ze het oplevert.
Je kan wel zien wat er voor je gedeclareerd is bij je zorgverzekeraar.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 13:12 schreef Gunner het volgende:
Hoe zit dat nu precies dan? Ik ben met kerst vorig jaar met spoed naar een HAP gegaan en daar nooit een rekening van gezien. Volgens mijn huisarts is dat normaal omdat het een verlengde was van de huisartsenzorg en het ook nog eens spoed was.
hangt het van het soort klacht af of je daar voor moet betalen?
dat lees ik ook hier terug
Huisartsenpost valt net als de huisarts onder basiszorg dus daar hoef je in principe niet voor te betalen tenzij je medicatie meekrijgt of wordt doorverwezen.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 13:12 schreef Gunner het volgende:
Hoe zit dat nu precies dan? Ik ben met kerst vorig jaar met spoed naar een HAP gegaan en daar nooit een rekening van gezien. Volgens mijn huisarts is dat normaal omdat het een verlengde was van de huisartsenzorg en het ook nog eens spoed was.
hangt het van het soort klacht af of je daar voor moet betalen?
dat lees ik ook hier terug
Ah jah ik ziet het. Niet goed genoeg gelezen, ik dacht dat er een rekening kwam.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 13:16 schreef Donna het volgende:
[..]
Je kan wel zien wat er voor je gedeclareerd is bij je zorgverzekeraar.
Zoals TS gedaan heeft.
Huisartsenpost is net als de huisarts geen eigen risico. Dus die factuur zie je idd alleen als je de website/app van je zorgverzekeraar in de gaten houdt.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 13:17 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ah jah ik ziet het. Niet goed genoeg gelezen, ik dacht dat er een rekening kwam.
Maar ik was op dat moment nog lang niet door m'n ER heen.
Ik denk dat je het nog een keer moet vertellen. TS snapt dit kennelijk niet.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 13:06 schreef Lienekien het volgende:
Je betaalt voor de inspanning, niet voor het resultaat.
Volgens mij heb jij mijn laatste bericht niet gelezen, het gaat niet om mijn geld, maar wel geld van de verzekeraar, en dus uiteindelijk de maatschappij.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 14:00 schreef 215 het volgende:
[..]
Ik denk dat je het nog een keer moet vertellen. TS snapt dit kennelijk niet.
Een arts heeft een inspanningsverplichting. Daar heeft ie (m/v) aan voldaan.
Je hebt dus geen enkele garantie op medische (be)handelingen. Alleen een inspanningsverplichting dus, geen resultaatverplichting.
Als je vind dat de behandeling niet juist is geweest moet je een klacht indienen. Over geld gaan zeuren kan je dan over laten aan je verzekering. Zonder medische klacht in te dienen maakt de verzekering zich niet druk over centjes voor die dubbelle behandeling.
Heeft de garage een resultaatverplichting of een inspanningsverplichting?quote:Op donderdag 16 oktober 2025 15:00 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij mijn laatste bericht niet gelezen, het gaat niet om mijn geld, maar wel geld van de verzekeraar, en dus uiteindelijk de maatschappij.
Ik heb mijn twijfels er over als een arts(assistent) een fout maakt of het dan weer opnieuw moet worden berekend.
Als jij je auto naar de garage brengt, en de garage vergeet een kabeltje aan te sluiten, verwacht je toch ook dat de garage dat kosteloos herstelt?
Dit is je antwoord.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 15:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heeft de garage een resultaatverplichting of een inspanningsverplichting?
Dat weet ik niet, vandaar dat ik het hier vraag.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 15:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Heeft de garage een resultaatverplichting of een inspanningsverplichting?
Denk je dat de zorgkosten omlaag zouden gaan als er alleen betaald wordt bij behaalde resultaten?quote:Op donderdag 16 oktober 2025 15:20 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, vandaar dat ik het hier vraag.
Zorgkosten gaan behoorlijk door het dak. En de vraag is soms of dingen terecht zijn.
Ik klaag niet, ik wil geen geld zien, ik wil geen mensen beschuldigen. Ik vraag me gewoon af of iets terecht is of niet.
Dat is het punt niet.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 15:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Denk je dat de zorgkosten omlaag zouden gaan als er alleen betaald wordt bij behaalde resultaten?
Denk er eens over na wat zo’n uitgangspunt zou betekenen voor de kwaliteit van de zorg.
Mwa als we allemaal zo zouden denken…quote:Op donderdag 16 oktober 2025 14:00 schreef 215 het volgende:
[..]
Ik denk dat je het nog een keer moet vertellen. TS snapt dit kennelijk niet.
Je hebt dus geen enkele garantie op medische (be)handelingen. Alleen een inspanningsverplichting dus, geen resultaatverplichting.
Als je vind dat de behandeling niet juist is geweest moet je een klacht indienen. Over geld gaan zeuren kan je dan over laten aan je verzekering. Zonder medische klacht in te dienen maakt de verzekering zich niet druk over centjes voor die dubbelle behandeling.
Of te wel een medische klacht indienen of het laten gaan. Veel duidelijker kan het niet zijn.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 15:41 schreef Watmoetjenou het volgende:
Dit is gewoon een fout van assistent in opleiding. 1 hechting zat uiteindelijk namelijk niet eens in de snede...
Mwah dat vind ik dus niet de moeite, die centjes zijn uiteindelijk natuurlijk wel waarom de zorg steeds duurder wordt.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 16:11 schreef 215 het volgende:
[..]
Of te wel een medische klacht indienen of het laten gaan. Veel duidelijker kan het niet zijn.
Vergeet dat gezeur over geld, dat is jouw verantwoordelijkheid niet. Maak jij je nu maar druk over het resultaat en of het beter had gekund. Die centjes is jouw probleem niet, dat is alleen wraak willen nemen en dat is niet aan jou maar aan de verzekering.
Dan dus stoppen met klagen hier.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 16:15 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Mwah dat vind ik dus niet de moeite, die centjes zijn uiteindelijk natuurlijk wel waarom de zorg steeds duurder wordt.
Tegen mevrouw in opleiding ga ik geen klacht tegen indienen. Ik had ook nee kunnen zeggen op de vraag of zij het mocht doen.
Ik heb wel de vraag neergelegd bij de organisatie achter de huisartsenpost. Meer hoeft van mij ook niet
Die mensen zijn toch aan het werk op dat moment. Dus dat ene draadje kost niet ineens ¤224 extraquote:Op donderdag 16 oktober 2025 16:19 schreef sigme het volgende:
Ik begrijp niet hoe je kan denken dat de zorg minder *kost* als de kosten niet gedeclareerd worden.
Dat “toch aan het werk” moet wel betaald worden.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 16:20 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Die mensen zijn toch aan het werk op dat moment. Dus dat ene draadje kost niet ineens ¤224 extra
Ehm, ik stel een vraag en klaag niet, en ik vind jouw reacties nogal vervelend, dus heb liever dat jij stopt met reageren hierquote:
Tuurlijk, maar het is niet mijn fout dat zij het in eerste instantie niet goed doetquote:Op donderdag 16 oktober 2025 16:21 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat “toch aan het werk” moet wel betaald worden.
Nouja, als ik niet zelf in mijn vinger had gesneden kostte het uiteraard nog minder. Dat dan weer welquote:Op donderdag 16 oktober 2025 16:22 schreef sigme het volgende:
Zorg zou daadwerkelijk minder kosten als ze je niet voor een 2e keer hechten.
Ik heb eigenlijk liever dat jij stopt met vervelend doen over een rekening van je HA.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 16:21 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ehm, ik stel een vraag en klaag niet, en ik vind jouw reacties nogal vervelend, dus heb liever dat jij stopt met reageren hier
Maar dit is mijn vraag in mijn topic. Dus ontvolg het lekkerquote:Op donderdag 16 oktober 2025 16:24 schreef 215 het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk liever dat jij stopt met vervelend doen over een rekening van je HA.
Nee, want jij stelt onterechte eisen. Zo zit de wereld niet in elkaar. De HA heeft inspanning geleverd en als jij denkt dat hij grove fouten heeft gemaakt moet je een medische klacht indienen en dus niet hier je gelijk willen halen.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 16:25 schreef Watmoetjenou het volgende:
Maar dit is mijn vraag in mijn topic. Dus ontvolg het lekker
Welke eis stel ik precies?quote:Op donderdag 16 oktober 2025 16:27 schreef 215 het volgende:
[..]
Nee, want jij stelt onterechte eisen. Zo zit de wereld niet in elkaar. De HA heeft inspanning geleverd en als jij denkt dat hij grove fouten heeft gemaakt moet je een medische klacht indienen en dus niet hier je gelijk willen halen.
quote:Op donderdag 16 oktober 2025 12:44 schreef Watmoetjenou het volgende:
Nu zie ik dus dat er 2 maal een bedrag van 224,75 is gedeclareerd bij de zorgverzekering.
Is dit wel redelijk als hun de fout hebben gemaakt?
Welke inspanning heeft de arts (niet die in opleiding maar de gediplomeerde) verricht dan?quote:Op donderdag 16 oktober 2025 14:00 schreef 215 het volgende:
Gevraagd of de arts in opleiding het mocht hechten.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 14:09 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Welke inspanning heeft de arts (niet die in opleiding maar de gediplomeerde) verricht dan?
Je krijgt niet te horen wat je wilt.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 16:31 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ohja dat is een eis.
Of toch niet gewoon een vraag?
Verder ben ik klaar hierover met jou
Het toezien op en nemen van verantwoording over de handelingen die de aio doet.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 14:09 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Welke inspanning heeft de arts (niet die in opleiding maar de gediplomeerde) verricht dan?
Dat heeft-ie (m/v) dus juist niet (of niet juist) gedaan maar nagelaten.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 14:43 schreef 215 het volgende:
Het toezien op en nemen van verantwoording over de handelingen die de aio doet.
Ik ben niet gefrustreerd, en ik ben op niemand boos oid, zeker niet haatdragend. Maar ik vraag me nogmaals gewoon af of die kosten dan terecht zijn of niet.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 14:43 schreef 215 het volgende:
[..]
Je krijgt niet te horen wat je wilt.
Waarom ben je eigenlijk zo gefrustreerd? Die dubbele kosten voor de verzekering maakt voor jou niets uit. Dus zal er een andere reden zijn waarom je zo haatdragend bent.
[..]
Het toezien op en nemen van verantwoording over de handelingen die de aio doet.
Dat kan een assistente ook. Dure vraag dan..quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 14:26 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Gevraagd of de arts in opleiding het mocht hechten.
Hoezo dubbelt betaald?quote:Op donderdag 16 oktober 2025 12:51 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Dat die kosten hoog zijn is het ding niet, maar wel als je ze dubbel moet betalen.
Ik ga de huisartsenpost daarvoor niet bellen (sta je ook gerust 40 minuten in de wacht) , zijn nu overigens ook niet bereikbaar. Maar zag het net en vroeg me af of die dubbele kosten dan redelijk zijn.
Nouja, deze niet helemaal dusquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 15:50 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Dat kan een assistente ook. Dure vraag dan..
Een fout maken kan gebeuren maar herstel die fout dan kosteloos; ook bij een inspanningsverplichting (een fout maken is wat anders dan niet kunnen garanderen dat de inspanning het verwachte resultaat oplevert).quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 15:54 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Nouja, deze niet helemaal dus
Verder alle respect voor hulpverleners hoor, ik zou ze persoonlijk ook nooit aanvallen of er boos op worden. Maar het is voor iedereen beter als zorg betaalbaar blijft, en ik snap dat ik het weekend het tarief voor een consult hoog is. Maar als je een fout maakt, dan vind ik dat persoonlijk niet aan mij.
Nouja dat dus.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 15:59 schreef FrancoBolli het volgende:
[..]
Een fout maken kan gebeuren maar herstel die fout dan kosteloos; ook bij een inspanningsverplichting (een fout maken is wat anders dan niet kunnen garanderen dat de inspanning het verwachte resultaat oplevert).
Basiszorg, dus geen eigen risico.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 16:04 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Nouja dat dus.
Als het wel terecht is dan is dat zo. Maar lijkt me niet heel vreemd dit aan te kaarten..
Dit kan dus ook gebeuren bij iemand die nog niet door zijn/haar eigen risico heen is. Dan is het wel knap lullig
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |