Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 20:19 schreef Saboo het volgende:
Ik kom hier ook maar koekeloeren.
Ik heb nu 2x een hele lichte streep gehad. Zou nog ongesteld moeten worden (deze week), dus het is erg pril en kwetsbaar.
Eerste keer, dus allemaal nieuw. In 1x raak ook.
Zit wel op de leeftijd dat de babyboom in mijn omgeving al even gaande is; en daar is het nu kommer en kwel (miskramen, niet zwanger kunnen worden etc.). Nu met een tweede positieve test (en behoorlijk wat klachten) voelt het al wat echter dat ik zwanger ben, maar durf nog niet echt aan de toekomst te denken. Voorlopig nog even fingers crossed![]()
.
Dank! Nu ook een positIeve digitale test dus dat maakt het wel echter.quote:
Ik ben mezelf juist misselijk aan het wensenquote:Op zondag 12 oktober 2025 21:45 schreef _Lily_ het volgende:
Oef sterkte saboo
Ik ben ook misselijk
Ik vind t maar ellendig met het idee dat ik pas 6 weken ben
Sterkte. Kan me niet voorstellen hoe zwaar dat is ❤.quote:Op maandag 13 oktober 2025 10:15 schreef Anne het volgende:
Ik heb mezelf de afgelopen 4 weken ook heel erg misselijk gewenst, maar helaas...
Nu in afwachting van een miskraam.
Och nee wat verdrietig.quote:Op maandag 13 oktober 2025 10:15 schreef Anne het volgende:
Ik heb mezelf de afgelopen 4 weken ook heel erg misselijk gewenst, maar helaas...
Is de 1e een jongen of een meisje?quote:Op maandag 13 oktober 2025 21:32 schreef Mathijz het volgende:
Partner is zwanger van kind 2. Nu ruim 8 weken. Wel erg misselijk en duizelig ten opzichte van de eerste. Op de echo was alles in orde dus we wachten maar af en doen kalm aan.
Sterktequote:Op maandag 13 oktober 2025 10:15 schreef Anne het volgende:
Sterktequote:Op maandag 13 oktober 2025 10:15 schreef Anne het volgende:
Wauw, dit kindje wil er heel graag bijquote:Op woensdag 15 oktober 2025 13:42 schreef Cygne het volgende:
Hier nog steeds hartactie en ook goed gegroeid, prima hartslag en beweging. Waarschijnlijk toch korter zwanger. De gynaecoloog heeft iom verloskundige zofran voorgeschreven. Dinsdag weer terug en als het dan nog goed is verwijzing vlokkentest en regionaal ziekenhuis voor het stuk medische zorg.
Ik ben nog steeds voorzichtig hoor, zo absurd weer.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 13:51 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Wauw, dit kindje wil er heel graag bij![]()
Alle nieuwe zwangeren, gefeliciteerd! En sterkte aan degenen die (weer) met een miskraam moeten dealen![]()
Haha ja.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 13:59 schreef Debsterr het volgende:
je reserves zijn begrijpelijkoverigens heb je denk ik wel een redelijke primeur gehad in het vorige topic - in 1 topic positief afzwaaien en opnieuw inzwaaien
. Zou toch prachtig zijn als dit positief afloopt
.
Nooh wat spannend weer!quote:Op woensdag 15 oktober 2025 13:42 schreef Cygne het volgende:
Hier nog steeds hartactie en ook goed gegroeid, prima hartslag en beweging. Waarschijnlijk toch korter zwanger. De gynaecoloog heeft iom verloskundige zofran voorgeschreven. Dinsdag weer terug en als het dan nog goed is verwijzing vlokkentest en regionaal ziekenhuis voor het stuk medische zorg.
Heel begrijpelijkquote:Op woensdag 15 oktober 2025 13:56 schreef Cygne het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds voorzichtig hoor, zo absurd weer.
Ik heb er kort iets in het andere topic over gelezen.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 13:56 schreef Cygne het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds voorzichtig hoor, zo absurd weer.
Wat ontzettend bijzonder! De duimen draaienquote:Op woensdag 15 oktober 2025 13:42 schreef Cygne het volgende:
Leuk en spannend!quote:Op donderdag 16 oktober 2025 16:45 schreef Zombabe het volgende:
Ik heb verlof![]()
Wat zo wordt afgetrapt met de griepprik 😒
Dit weekend gaan de klossen onder het bed en wil ik de vluchtkoffer klaar hebben. Vanaf komende week lekker freubelen met de geboortekaartjes
En wat leuk zoveel nieuwe aanwas!
Succes straks, ik duim voor julliequote:Op zaterdag 18 oktober 2025 12:37 schreef Debsterr het volgende:
Pfffff... ik heb een tabblad met een aftelklok openstaan. Nog 1 dag, 22 uur, 9 minuten tot we de afspraak hebben. Heb momenteel weer sterk het gevoel dat het niet goed zit. Dacht afgelopen maandag misselijk te worden, maar dat is weer verdwenen. In mijn hoofd is dus het hartje wel proberen te starten rond de 6 weken, maar is dat gefaald en nemen daarom nu geen klachten toe. Maak mezelf echt gek.
Ik duim voor julliequote:Op maandag 20 oktober 2025 08:51 schreef Debsterr het volgende:
Thankswe gaan het zien. Hopelijk mag ik na de echo langs de Hema voor een pakje, dat is wel onze traditie na goeie eerste echo's.
Succes vandaag!! 🍀🍀quote:Op maandag 20 oktober 2025 08:51 schreef Debsterr het volgende:
Thankswe gaan het zien. Hopelijk mag ik na de echo langs de Hema voor een pakje, dat is wel onze traditie na goeie eerste echo's.
Wat fijnquote:Op maandag 20 oktober 2025 11:22 schreef Debsterr het volgende:
De eerste echo is goed. Iets korter gemeten, dat dacht ik al obv vermoedelijke eisprong en ik denk ook late innesteling.
Maar er was een sterk hartje zichtbaar.
Jaaaquote:Op maandag 20 oktober 2025 11:22 schreef Debsterr het volgende:
De eerste echo is goed. Iets korter gemeten, dat dacht ik al obv vermoedelijke eisprong en ik denk ook late innesteling.
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 20 oktober 2025 11:22 schreef Debsterr het volgende:
Jaaa!quote:Op maandag 20 oktober 2025 11:22 schreef Debsterr het volgende:
Wat fijn debster! Gefeliciteerdquote:Op maandag 20 oktober 2025 11:22 schreef Debsterr het volgende:
Metingen nu zeggen 6+4, dus 11 juni UDquote:Op maandag 20 oktober 2025 20:06 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Wat fijn debster! Gefeliciteerd
Hoever ben je?
Succes vandaagquote:Op woensdag 15 oktober 2025 13:42 schreef Cygne het volgende:
quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 19:50 schreef Debsterr het volgende:
Goed nieuws @:cygne.
Heb je wel al een afspraak staan @:_lily_?
quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:13 schreef _Lily_ het volgende:
Duimen maar! Echt spannend
Hier op 28 oktober de eerste echo
Ik begrijp het helemaalquote:Op dinsdag 21 oktober 2025 20:00 schreef Debsterr het volgende:
Ik heb serieus nog teruggelezen. Iets met hormonen zullen we maar zeggen
Wat fijn!!quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 18:48 schreef Cygne het volgende:
So far, so good: 9+3. Bewegende armpjes en beentjes.
Zorg dat iemand vandaag oordoppen voor je meeneemt met boodschappen doen! Dan slaap je hopelijk wel met een dutjequote:Op woensdag 22 oktober 2025 08:02 schreef Bami het volgende:
De tyfus. Moeilijker in slaap komen door de hormonen, wakker worden van opvliegers door de hormonen en een peuter die 2x wakker werd tussen 23u en 6u en daarna vanaf 6u niet meer sliep levert een intens vermoeide hoogzwangere op.![]()
En we zijn een paar nachtjes weg met man zijn familie in een giga huis wat helaas best gehorig is (of iig is zijn familie heel luid), dus of een dutje erin zit voor mij/ons is ook nog maar de vraag.
Heb dan ook meteen angstbeelden dat ze straks elke dag om 6u wakker is en daarna niet meer slaapt terwijl we ook een newborn hebben, niet helpend. Al kijk ik wel uit naar de borstvoedingshormonen die me snel en diep laten slapen.
Wat geweldig!!! Zo gegundquote:Op dinsdag 21 oktober 2025 18:48 schreef Cygne het volgende:
So far, so good: 9+3. Bewegende armpjes en beentjes.
Ja behalve dat ik het gevoel van oordoppen heel slecht kan verdragen.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 08:11 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Zorg dat iemand vandaag oordoppen voor je meeneemt met boodschappen doen! Dan slaap je hopelijk wel met een dutje.
Een vlokkentest of een vruchtwaterpunctie. Verloskundige heeft een verwijzing gemaakt daarvoor. Ook heeft ze een verwijzing gemaakt naar het streekziekenhuis. Ik heb een medische indicatie dus voor dat stuk gaan zij de zorg overnemen.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 08:11 schreef Debsterr het volgende:
Hoe ziet nu voorlopig het traject eruit voor jullie @:cygne? Kan me voorstellen dat er nog wat onderzoeken gaan komen?
Mag je zelf kiezen welke test methode je wilt? Ik duim echt heel hard dat dit jullie super miracle baby blijkt te zijnquote:Op woensdag 22 oktober 2025 08:59 schreef Cygne het volgende:
[..]
Een vlokkentest of een vruchtwaterpunctie. Verloskundige heeft een verwijzing gemaakt daarvoor. Ook heeft ze een verwijzing gemaakt naar het streekziekenhuis. Ik heb een medische indicatie dus voor dat stuk gaan zij de zorg overnemen.
Ja, afhankelijk van wat mogelijk is. Mijn voorkeur heeft vlokkentest omdat dat eerder kan maar bij E. kon dat niet bij vanwege de placentaligging.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 09:16 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Mag je zelf kiezen welke test methode je wilt? Ik duim echt heel hard dat dit jullie super miracle baby blijkt te zijn.
Haha lol jij ook alquote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:50 schreef Debsterr het volgende:
Damn, ik was vergeten hoeveel honger en niet-honger tegelijkertijd je kunt hebben in het begin. Constant snaaien zodat ik niet misselijk word ook.
Dit is echt één van de meest relatable dingen die ik de afgelopen dagen heb gelezenquote:Op woensdag 22 oktober 2025 12:50 schreef Debsterr het volgende:
Damn, ik was vergeten hoeveel honger en niet-honger tegelijkertijd je kunt hebben in het begin. Constant snaaien zodat ik niet misselijk word ook.
Die metingen zijn soms ook zo lastig he, fractie van millimeters maakt soms al zo'n groot verschil..quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 09:03 schreef Cygne het volgende:
6 november gesprek met klinisch geneticus en maandag weer echo in het streekziekenhuis. Ik vind het nog echt wel spannend dat ik best wat korter zwanger bleek te zijn. Ik zou dan ook wel heel vroeg positief getest hebben. Anderzijds werden de jongens steeds ook wat kleiner gemeten en dat was icsi in kunstmatige cyclus.
Ik heb zooooo'n craving de hele tijd naar vet, zout en VLEES (wij eten thuis vegetarisch wat normaal helemaal geen issue is, maar nu denkt mijn lijf GEEF ME ALLE VLEESSSS).quote:Op donderdag 23 oktober 2025 21:10 schreef Saboo het volgende:
[..]
Dit is echt één van de meest relatable dingen die ik de afgelopen dagen heb gelezen.
Kotsen omdat je broccoli ruikt en vervolgens een chocoladekoek met meer kcal dan de zon naar binnen schuiven.
Hahahah ook dit is ook zo relatable. Ik eet al vegetarisch sinds de basisschool, en dat is normaal echt geen issue. Maar ik droom echt over borrelplankjes droge worst. Ik eet normaal gesproken ook "zo min mogelijk" zuivel (in de praktijk nog best veel hoor, vooral met avondeten, maar alles wat ik weg kon laten of vervangen deed ik...)quote:Op maandag 27 oktober 2025 09:41 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ik heb zooooo'n craving de hele tijd naar vet, zout en VLEES (wij eten thuis vegetarisch wat normaal helemaal geen issue is, maar nu denkt mijn lijf GEEF ME ALLE VLEESSSS).
Neeeee!quote:Op maandag 27 oktober 2025 11:33 schreef Cygne het volgende:
Hartje is waarschijnlijk vrij kort na de laatste echo gestopt.
Sterktequote:Op maandag 27 oktober 2025 11:33 schreef Cygne het volgende:
Ach neequote:Op maandag 27 oktober 2025 11:33 schreef Cygne het volgende:
quote:Op maandag 27 oktober 2025 11:33 schreef Cygne het volgende:
Och nee, wat intens verdrietig.quote:Op maandag 27 oktober 2025 11:33 schreef Cygne het volgende:
Sterktequote:Op maandag 27 oktober 2025 11:33 schreef Cygne het volgende:
Aww lief. Q en haar mensenpups.quote:Op maandag 27 oktober 2025 16:37 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
He verdorie cygne! Had jullie (en Q) zo graag nog een surprise ei gegund
Fijn debster! Alleen maar goed dat de klachten afnemen 😅quote:Op maandag 27 oktober 2025 09:41 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Die metingen zijn soms ook zo lastig he, fractie van millimeters maakt soms al zo'n groot verschil..
@:_lily_ nog 1 nachtje tot je echo
Ik ben vanochtend naar het hartjesspreekuur geweest, wilde ik sowieso al maar de klachten leken ook wat af te nemen de afgelopen dagen. Maar, kruimel is extra goed gegroeid, 2 dagen erbij, en mooi kloppend hartje weer.
Cygne…. Ah nee tochquote:Op maandag 27 oktober 2025 11:33 schreef Cygne het volgende:
Oh nee, dikke knuffelquote:Op maandag 27 oktober 2025 11:33 schreef Cygne het volgende:
Die was goed. Een goed kloppend hartje. Uitgeboekt als 7 weken en 6 dagen, dus 1 dagje minder ver dan ik zelf dachtquote:
Verder gaat het best prima gelukkig. Vandaag wel erg moe en voelde me niet echt fit, maar het internet zegt dat dit ook vlak voor de bevalling een ding kan zijn dus daar gaan we dan maar voor ipv een opkomende griep oid.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 22:01 schreef Zombabe het volgende:
Wat fijn @:_Lily_
Sterkte @:BamiHoe gaat het verder met je? Je bent er bijna
Zelf ben ik herstellende van griep. Ben er nog niet helemaal doorheen dus ik hoop dat ze nog ff blijft zitten zodat ik straks gewoon kan knuffelen
Verder gaat alles z’n gangetje. Ik vergeet af en toe zelfs dat ik hoogzwanger ben :’)
Duimen dat het een voorbode is van de bevalling! En niet de griep of iets..quote:Op woensdag 29 oktober 2025 22:05 schreef Bami het volgende:
[..]
Verder gaat het best prima gelukkig. Vandaag wel erg moe en voelde me niet echt fit, maar het internet zegt dat dit ook vlak voor de bevalling een ding kan zijn dus daar gaan we dan maar voor ipv een opkomende griep oid.Heb ook af en toe wat harde buiken en kramp, dus er lijkt iig wel wat voorwerk te zijn. Ben benieuwd of ze qua termijn eerder gaat komen dan haar zus, want dan moet ze wel vaart gaan maken.
![]()
Maar mag op zich niet klagen denk ik, het is alleen net ff wat moeilijker om je rust te pakken.
Fijn dat het bij jou ook goed gaat! Zou fijn zijn als ze je laatste stukje herstel dan ook nog even afwacht idd, heb je erg veel klachten gehad?
Grote zus werd met 40+1 geboren. Als kleine zus hetzelfde aanhoudt zou ze zaterdag geboren worden, daar ben ik ook wel akkoord mee haha. Maar je hebt er bar weinig over te zeggen natuurlijk.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 22:28 schreef Zombabe het volgende:
[..]
Duimen dat het een voorbode is van de bevalling! En niet de griep of iets..
Met welk termijn is grote zus geboren? Ben heel benieuwd wanneer ze komt
Heb me 2 dagen wel echt belabberd gevoeld. Heel moe, koortsig, spierpijn, verkoudheid, hoestbuien en verminderde eetlust.. En dat versterkte ook m’n maagzuur, heel fijnNu nog ‘slechts’ verkoudheid en hoesten. En moet nog ff wat bijslapen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 11:00 schreef Cygne het volgende:
Gefeliciteerd met de geboorte van Indra, ook gecondoleerd met het verlies van Indra.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Veel sterkte gewenst.I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
Wat fijn dat jullie dit zo hebben kunnen doen, klinkt heel mooi en waardevol.quote:Op zondag 2 november 2025 17:19 schreef Cygne het volgende:
Dankjulliewel!![]()
We hebben Indra gisteren begraven. Uiteindelijk onder een mooie stenen zonnewijzer. Samen met de kinderen en schoonouders. Het voelt heel gek om erkenning te geven hieraan omdat we dat voorheen nooit deden. Nu we 3 levende kinderen hebben was er ruimte om te rouwen om Indra maar ook om de 7 anderen die te ziek waren om te leven.
Wat fijn! Gefeliciteerd!quote:Op zondag 2 november 2025 18:04 schreef Bami het volgende:
Hier is vanochtend, na een soepeLe en mega snelle bevalling, onze tweede dochter geboren.
Jaaa ze is erquote:Op zondag 2 november 2025 18:04 schreef Bami het volgende:
Hier is vanochtend, na een soepeLe en mega snelle bevalling, onze tweede dochter geboren.
Wat verdrietig dat Indra toch niet gezond was, na de eerdere goede echo's. Het afscheid klinkt heel mooi, fijn dat jullie dit samen zo konden afsluiten. Veel sterktequote:Op zondag 2 november 2025 17:19 schreef Cygne het volgende:
Dankjulliewel!![]()
We hebben Indra gisteren begraven. Uiteindelijk onder een mooie stenen zonnewijzer. Samen met de kinderen en schoonouders. Het voelt heel gek om erkenning te geven hieraan omdat we dat voorheen nooit deden. Nu we 3 levende kinderen hebben was er ruimte om te rouwen om Indra maar ook om de 7 anderen die te ziek waren om te leven.
Gefeliciteerd met jullie dochter en zusjequote:Op zondag 2 november 2025 18:04 schreef Bami het volgende:
Termijnecho op 25 november.quote:
Begrijpelijk hoor, je weet ook teveel soms en bent overal veel realistischer in nu.quote:Op vrijdag 14 november 2025 03:03 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Termijnecho op 25 november.
Teveel tijd om na te denken.
Het is best gek maar ik zal opgelucht zijn als dit voorbij is. Ik zie best wel op tegen de bevalling en dat is best raar als je bedenkt dat het mijn 3e kind is en ik er bij de eerdere bevallingen ook niet bang voor was. En ze gingen ook goed. Dus waarom dan nu dit
Heb t idee dat het komt omdat het de 3e is. 4 zwangerschappen in 5 jaar zijn zwaar geweest voor mijn lichaam en geest en ik ben moe. En al die tijd heb ik gewoon fulltime gewerkt. En al 2x heb ik de pijn van een bevalling meegemaakt en ik heb er nu gewoon geen zin in haha.
En ik vind de termijnecho ook spannend. Ik hoop dat alles goed is. Ik heb al helemaal geen zin in een miskraam na 11 weken zwangerschap, als je al 3 maanden bikkelt tegen misselijkheid en vermoeidheid
Oké tot zover klaagpost van oma die eig te oud wordt voor dit soort grappen
Goed! Eerste echo was even spannend; spoedecho vanwege flink bloedverlies. Maar een prachtig kloppend hartje gezienquote:
Gefeliciteerdquote:Op maandag 17 november 2025 13:22 schreef Debsterr het volgende:
Termijnecho was goed! Hartje gehoorden officieel vastgesteld nu op 9 juni 2026.
quote:Op donderdag 20 november 2025 14:09 schreef Zombabe het volgende:
Vandaag 41 weken en geen update.
Strippoging was vanmorgen niet mogelijk, het zit nog te dicht. Zaterdag een nieuwe poging.
Heb wel vaker een harde buik en krampen, maar dat doet voorlopig nog niets helaas.
Goede nieuws is wel dat de kleine het nog steeds goed doet daarbinnenze is lekker beweeglijk en het hartje klonk ook goed
![]()
Maar ben ondertussen wel klaar met dat afwachten, ik wil haar gewoon ontmoeten
Vroeg me al af hoe het je ondertussen vergaat! Snap dat je haar heeeeel graag wil leren kennen ondertussen. Veel sterkte nog met de laatste loodjesquote:Op donderdag 20 november 2025 14:09 schreef Zombabe het volgende:
Strippoging was vanmorgen niet mogelijk, het zit nog te dicht. Zaterdag een nieuwe poging.
Heb wel vaker een harde buik en krampen, maar dat doet voorlopig nog niets helaas.
Goede nieuws is wel dat de kleine het nog steeds goed doet daarbinnenze is lekker beweeglijk en het hartje klonk ook goed
![]()
Wat spannend! Hier ook heel benieuwd of er al een kleine Zombabe isquote:Op donderdag 20 november 2025 14:09 schreef Zombabe het volgende:
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |