abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 januari 2026 @ 14:30:06 #201
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_219825318
Leuk @Drass . Thuis- of ziekenhuisbevalling gepland?
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_219826992
quote:
17s.gif Op dinsdag 13 januari 2026 14:30 schreef Debsterr het volgende:
Leuk @:Drass . Thuis- of ziekenhuisbevalling gepland?
bij de eerste floepte hij er binnen 3 uur uit. Wij denken dat we het ziekenhuis niet eens halen ook al wonen we er 5 min vandaan : D
  donderdag 15 januari 2026 @ 08:38:33 #203
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_219837705
Vandaag 20 weken echo, fingers crossed!
pi_219841421
quote:
17s.gif Op donderdag 15 januari 2026 08:38 schreef Debsterr het volgende:
Vandaag 20 weken echo, fingers crossed!
Spannend, succes!
  donderdag 15 januari 2026 @ 15:28:48 #205
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_219841472
Alles was goed :) keurig op de gemiddeldes en alle functies goed kunnen doorlichten.
pi_219866908
Goedemiddag :)

Morgen 2e echo. Toch wel spannend maar niet zo enorm spannend als de 1ste echo.

Al lees ik op internet ook zat horrorverhalen (andere fora) over gestopt met groeien of geen kloppende hartjes meer. Het is niet dat ik er naar zocht, toch gelezen.
Born to Lose, but Built to Win.
pi_219866911
quote:
17s.gif Op donderdag 15 januari 2026 15:28 schreef Debsterr het volgende:
Alles was goed :) keurig op de gemiddeldes en alle functies goed kunnen doorlichten.
Fijn dat alles goed was! Hoe voel jij je?
  zondag 18 januari 2026 @ 19:21:54 #208
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_219869499
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 15:22 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Goedemiddag :)

Morgen 2e echo. Toch wel spannend maar niet zo enorm spannend als de 1ste echo.

Al lees ik op internet ook zat horrorverhalen (andere fora) over gestopt met groeien of geen kloppende hartjes meer. Het is niet dat ik er naar zocht, toch gelezen.
Spannend blijft het in die zin altijd. Of je nu 8, 20 of 40 weken zwanger bent. Maar gewoon vertrouwen op het positieve!
  zondag 18 januari 2026 @ 19:22:21 #209
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_219869505
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 15:23 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]
Fijn dat alles goed was! Hoe voel jij je?
Ja wel goed meestal! 2e trimester is prima te doen :).
pi_219876436
quote:
17s.gif Op zondag 18 januari 2026 19:21 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Spannend blijft het in die zin altijd. Of je nu 8, 20 of 40 weken zwanger bent. Maar gewoon vertrouwen op het positieve!
Ik had bij m’n eerste zwangerschap echt nul spanning. Stom hè?
Dat haal ik nu even in. Haha!

2e echo was goed :)
  maandag 19 januari 2026 @ 14:09:19 #211
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_219876548
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 13:56 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]
Ik had bij m’n eerste zwangerschap echt nul spanning. Stom hè?
Dat haal ik nu even in. Haha!

2e echo was goed :)
Fijn nieuws!
pi_219882130
Termijnecho was prima, 10 weken 5 dagen. Het lijkt ook meteen wat echter zo met bewegende ledematen in beeld.
Misschien helpt het met uit de ontkenningsfase te komen. :P
  dinsdag 20 januari 2026 @ 14:27:07 #213
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_219883899
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2026 10:47 schreef Lokasenna het volgende:
Termijnecho was prima, 10 weken 5 dagen. Het lijkt ook meteen wat echter zo met bewegende ledematen in beeld.
Misschien helpt het met uit de ontkenningsfase te komen. :P
Haha, ik ben vandaag precies op de helft en vraag me nog regelmatig af hoe ik hier ben gekomen :').
pi_219921473
Hier ook ineens alweer 21 weken!
20 weken echo afgelopen week was helemaal in orde. Heel blij mee

Tot nu toe vind ik het een leuke zwangerschap. Niet zo spannend als de eerste maar daardoor geniet ik ook des te meer.
Vind het nog steeds een onwerkelijk idee dat er weer een baby groeit. En benieuwd hoe deze baby zal zijn
pi_219934734
13 weken echo goed. O+ NIPT was ook al goed. O+
De klachten lijken ook wel iets af te nemen, dus lijkt allemaal de goede kant op te gaan.
pi_219966066
Inmiddels is m'n partner alweer voorbij de 23 weken. Baby was niet lekker te voelen vandaag dus even kort langsgeweest bij de verloskundige maar ze was gedraaid.
pi_219967050
Hier kennis gemaakt met de kraamverzorgster… ik zie zo tegen de kraamweek op. Man … wat een ruimte nam dat mens in. Ze is vast heel lief maar ze was er om 20:00u en om 22:00u was ze nog niet weg.
Ik had aan het begin al aangegeven dat ik me prima voel maar erg moe ben en elke dag rond 21u op bed lag.
Ze praatte echt heel erg veel over zichzelf. Dwars door ons heen… en een erg harde stem. Wat ze inhoudelijk zei was verder niet gek of raar. Ze heeft ook 40 jaar ervaring.

Helaas was dit onze enige optie omdat alles vol zat. Heb een week na de test al direct gebeld en zo… maar deze ZZP’er was de enige met plek nog. Op haar website talloze positieve reviews en op google ook. Had er van te voren zo’n goed gevoel bij. Lokaal … ervaren, wat ouder. Precies wat we wilde.
Ze leek op een adhd’er die een dubbele dosis Methylfenidaat op had. En ik weet hoe dat is, want ik ben het zelf.
Maar toen ze weg was, was alle energie uit me gezogen. M’n man had hetzelfde.

Weet niet goed wat ik hier nu mee moet.
Gelukkig beval ik in het ziekenhuis en moet ik waarschijnlijk even blijven daarna. Volgens mij gaat dat van de Kraamzorg tijd af, dus dat scheelt al :X
  zaterdag 31 januari 2026 @ 09:22:34 #218
386633 Adnap
I love Life !
pi_219968113
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 23:27 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Hier kennis gemaakt met de kraamverzorgster… ik zie zo tegen de kraamweek op. Man … wat een ruimte nam dat mens in. Ze is vast heel lief maar ze was er om 20:00u en om 22:00u was ze nog niet weg.
Ik had aan het begin al aangegeven dat ik me prima voel maar erg moe ben en elke dag rond 21u op bed lag.
Ze praatte echt heel erg veel over zichzelf. Dwars door ons heen… en een erg harde stem. Wat ze inhoudelijk zei was verder niet gek of raar. Ze heeft ook 40 jaar ervaring.

Helaas was dit onze enige optie omdat alles vol zat. Heb een week na de test al direct gebeld en zo… maar deze ZZP’er was de enige met plek nog. Op haar website talloze positieve reviews en op google ook. Had er van te voren zo’n goed gevoel bij. Lokaal … ervaren, wat ouder. Precies wat we wilde.
Ze leek op een adhd’er die een dubbele dosis Methylfenidaat op had. En ik weet hoe dat is, want ik ben het zelf.

Gelukkig beval ik in het ziekenhuis en moet ik waarschijnlijk even blijven daarna. Volgens mij gaat dat van de Kraamzorg tijd af, dus dat scheelt al :X
Even uit lurkstand maar volg je gevoel en doe dit niet, het moet goed voelen, snap je drang naar kraamzorg, maar dit voelt niet als een klik en eerder als het tegenovergestelde.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_219968419
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 23:27 schreef LadyTagliatelle het volgende:

Hebben de grote organisaties ook geen plek? Zo ver in je zwangerschap zit je nog niet toch? Dit klinkt niet als een goede oplossing zo, een kraamweek is al heftig genoeg. Dan moet je kraamzorg je niet ook nog actief energie kosten.
  zaterdag 31 januari 2026 @ 11:18:45 #220
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_219968843
@LadyTagliatelle ik zou echt even kijken naar alternatieven via de grote organisaties. Want niks zuigt zoveel energie als iemand zonder klik in die super belangrijke week.
pi_219974790
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 09:22 schreef Adnap het volgende:

[..]
Even uit lurkstand maar volg je gevoel en doe dit niet, het moet goed voelen, snap je drang naar kraamzorg, maar dit voelt niet als een klik en eerder als het tegenovergestelde.
Ja, ga het hier vandaag ook met m’n man over hebben want heb er echt een hard hoofd in.
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 10:14 schreef Bami het volgende:

[..]
Hebben de grote organisaties ook geen plek? Zo ver in je zwangerschap zit je nog niet toch? Dit klinkt niet als een goede oplossing zo, een kraamweek is al heftig genoeg. Dan moet je kraamzorg je niet ook nog actief energie kosten.
Die hebben ook geen plek. Het is echt een ramp op dit moment. Zelfs september en oktober loopt al vol. Had het ook van andere zwangeren gehoord dat het echt een ramp is om iemand te vinden. Ze adviseren op hun websites zelfs om direct na een positieve test te bellen voor inschrijving. Dus dat zegt wel wat :)

[ Bericht 9% gewijzigd door LadyTagliatelle op 01-02-2026 08:23:35 ]
pi_219974814
quote:
17s.gif Op zaterdag 31 januari 2026 11:18 schreef Debsterr het volgende:
@:ladytagliatelle ik zou echt even kijken naar alternatieven via de grote organisaties. Want niks zuigt zoveel energie als iemand zonder klik in die super belangrijke week.
Ja, straks even met m’n man overleggen en nog maar internet afspeuren … maar die zomer periode is kennelijk gewoon killing.

Ik zit er ook niet op te wachten dat ik straks elke dag een ander aan m’n kraambed heb staan.

M’n man heeft wel gezegd dat al ze t.z.t. in m’n irritatie zone zet, hij haar gewoon buiten zet.
Gelukkig neemt hij vakantie zolang zij er is. Dus dat vind ik wel erg fijn.

Maar heb nog steeds niet de inschrijving bevestigd omdat het me dus zo dwars zit. Dacht dat het na een paar dagen wel beter zou zijn, misschien stelde ik me aan, last van hormonen… maar we zijn nu 5 dagen verder en ben nog niet bijgedraaid.

Het is gewoon voornamelijk het punt dat ze zoooo lang bleef zitten en zo veel praatte over zichzelf en in herhaling viel, dat alle energie uit me werd gezogen. En dat heb ik écht niet snel.

Ik heb wel gezien dat ze echt superveel positieve reviews heeft. Dus ergens denk ik dat het gewoon aan mij ligt en/of hoop ik dat ze in functie wel die voelsprieten heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')