bij de eerste floepte hij er binnen 3 uur uit. Wij denken dat we het ziekenhuis niet eens halen ook al wonen we er 5 min vandaan : Dquote:Op dinsdag 13 januari 2026 14:30 schreef Debsterr het volgende:
Leuk @:Drass . Thuis- of ziekenhuisbevalling gepland?
Spannend, succes!quote:Op donderdag 15 januari 2026 08:38 schreef Debsterr het volgende:
Vandaag 20 weken echo, fingers crossed!
Fijn dat alles goed was! Hoe voel jij je?quote:Op donderdag 15 januari 2026 15:28 schreef Debsterr het volgende:
Alles was goedkeurig op de gemiddeldes en alle functies goed kunnen doorlichten.
Spannend blijft het in die zin altijd. Of je nu 8, 20 of 40 weken zwanger bent. Maar gewoon vertrouwen op het positieve!quote:Op zondag 18 januari 2026 15:22 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Goedemiddag![]()
Morgen 2e echo. Toch wel spannend maar niet zo enorm spannend als de 1ste echo.
Al lees ik op internet ook zat horrorverhalen (andere fora) over gestopt met groeien of geen kloppende hartjes meer. Het is niet dat ik er naar zocht, toch gelezen.
Ja wel goed meestal! 2e trimester is prima te doenquote:Op zondag 18 januari 2026 15:23 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Fijn dat alles goed was! Hoe voel jij je?
Ik had bij m’n eerste zwangerschap echt nul spanning. Stom hè?quote:Op zondag 18 januari 2026 19:21 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Spannend blijft het in die zin altijd. Of je nu 8, 20 of 40 weken zwanger bent. Maar gewoon vertrouwen op het positieve!
Fijn nieuws!quote:Op maandag 19 januari 2026 13:56 schreef LadyTagliatelle het volgende:
[..]
Ik had bij m’n eerste zwangerschap echt nul spanning. Stom hè?
Dat haal ik nu even in. Haha!
2e echo was goed
Haha, ik ben vandaag precies op de helft en vraag me nog regelmatig af hoe ik hier ben gekomenquote:Op dinsdag 20 januari 2026 10:47 schreef Lokasenna het volgende:
Termijnecho was prima, 10 weken 5 dagen. Het lijkt ook meteen wat echter zo met bewegende ledematen in beeld.
Misschien helpt het met uit de ontkenningsfase te komen.
Even uit lurkstand maar volg je gevoel en doe dit niet, het moet goed voelen, snap je drang naar kraamzorg, maar dit voelt niet als een klik en eerder als het tegenovergestelde.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 23:27 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Hier kennis gemaakt met de kraamverzorgster… ik zie zo tegen de kraamweek op. Man … wat een ruimte nam dat mens in. Ze is vast heel lief maar ze was er om 20:00u en om 22:00u was ze nog niet weg.
Ik had aan het begin al aangegeven dat ik me prima voel maar erg moe ben en elke dag rond 21u op bed lag.
Ze praatte echt heel erg veel over zichzelf. Dwars door ons heen… en een erg harde stem. Wat ze inhoudelijk zei was verder niet gek of raar. Ze heeft ook 40 jaar ervaring.
Helaas was dit onze enige optie omdat alles vol zat. Heb een week na de test al direct gebeld en zo… maar deze ZZP’er was de enige met plek nog. Op haar website talloze positieve reviews en op google ook. Had er van te voren zo’n goed gevoel bij. Lokaal … ervaren, wat ouder. Precies wat we wilde.
Ze leek op een adhd’er die een dubbele dosis Methylfenidaat op had. En ik weet hoe dat is, want ik ben het zelf.
Maar toen ze weg was, was alle energie uit me gezogen. M’n man had hetzelfde.
Weet niet goed wat ik hier nu mee moet.
Gelukkig beval ik in het ziekenhuis en moet ik waarschijnlijk even blijven daarna. Volgens mij gaat dat van de Kraamzorg tijd af, dus dat scheelt al
Hebben de grote organisaties ook geen plek? Zo ver in je zwangerschap zit je nog niet toch? Dit klinkt niet als een goede oplossing zo, een kraamweek is al heftig genoeg. Dan moet je kraamzorg je niet ook nog actief energie kosten.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 23:27 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Hier kennis gemaakt met de kraamverzorgster… ik zie zo tegen de kraamweek op. Man … wat een ruimte nam dat mens in. Ze is vast heel lief maar ze was er om 20:00u en om 22:00u was ze nog niet weg.
Ik had aan het begin al aangegeven dat ik me prima voel maar erg moe ben en elke dag rond 21u op bed lag.
Ze praatte echt heel erg veel over zichzelf. Dwars door ons heen… en een erg harde stem. Wat ze inhoudelijk zei was verder niet gek of raar. Ze heeft ook 40 jaar ervaring.
Helaas was dit onze enige optie omdat alles vol zat. Heb een week na de test al direct gebeld en zo… maar deze ZZP’er was de enige met plek nog. Op haar website talloze positieve reviews en op google ook. Had er van te voren zo’n goed gevoel bij. Lokaal … ervaren, wat ouder. Precies wat we wilde.
Ze leek op een adhd’er die een dubbele dosis Methylfenidaat op had. En ik weet hoe dat is, want ik ben het zelf.
Maar toen ze weg was, was alle energie uit me gezogen. M’n man had hetzelfde.
Weet niet goed wat ik hier nu mee moet.
Gelukkig beval ik in het ziekenhuis en moet ik waarschijnlijk even blijven daarna. Volgens mij gaat dat van de Kraamzorg tijd af, dus dat scheelt al
Ja, ga het hier vandaag ook met m’n man over hebben want heb er echt een hard hoofd in.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 09:22 schreef Adnap het volgende:
[..]
Even uit lurkstand maar volg je gevoel en doe dit niet, het moet goed voelen, snap je drang naar kraamzorg, maar dit voelt niet als een klik en eerder als het tegenovergestelde.
Die hebben ook geen plek. Het is echt een ramp op dit moment. Zelfs september en oktober loopt al vol. Had het ook van andere zwangeren gehoord dat het echt een ramp is om iemand te vinden. Ze adviseren op hun websites zelfs om direct na een positieve test te bellen voor inschrijving. Dus dat zegt wel watquote:Op zaterdag 31 januari 2026 10:14 schreef Bami het volgende:
[..]
Hebben de grote organisaties ook geen plek? Zo ver in je zwangerschap zit je nog niet toch? Dit klinkt niet als een goede oplossing zo, een kraamweek is al heftig genoeg. Dan moet je kraamzorg je niet ook nog actief energie kosten.
Ja, straks even met m’n man overleggen en nog maar internet afspeuren … maar die zomer periode is kennelijk gewoon killing.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 11:18 schreef Debsterr het volgende:
@:ladytagliatelle ik zou echt even kijken naar alternatieven via de grote organisaties. Want niks zuigt zoveel energie als iemand zonder klik in die super belangrijke week.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |