abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 00:21:07 #1
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218922812
quote:
Israël stemt in met Amerikaans plan voor vrede in en toekomst van Gaza

De Israëlische premier Benjamin Netanyahu heeft maandag ingestemd met een Amerikaans plan voor vrede in de Gazaoorlog. Het plan voorziet in het vertrek van Hamas uit Gaza, de vrijlating van de laatste Israëlische gijzelaars in het gebied en een nieuw internationaal orgaan, inclusief vredestroepen, dat moet toezien op de wederopbouw van de Palestijnse enclave.

Tijdens zijn gezamenlijke persmoment met Netanyahu, die Trump maandag bezocht in Washington, roemde de Amerikaanse president zijn eigen vredesinitiatief, dat volgens hem "eeuwige vrede in het Midden Oosten" binnen bereik brengt. "Mogelijk is dit een van de beste dagen van de menselijke beschaving."

Volgens de Israëlische premier zou het Amerikaanse voorstel, wanneer aangenomen, ervoor zorgen dat "al onze oorlogsdoelen worden bereikt". Netanyahu was ook vol lof voor zijn gastheer. "U hebt keer op keer bewezen wat ik heel vaak heb gezegd: u bent de grootste vriend die Israël ooit heeft gehad in het Witte Huis", zei hij tegen Trump.

Trump en Netanyahu stelden beiden dat het wachten nu is op de reactie van Hamas, volgens hen de enige partij die nog overstag moet gaan om de vrede te bereiken. Trump maakte duidelijk dat een weigering gevolgen zal hebben. De VS zal Netanyahu dan "volledig steunen om te doen wat hij moet doen" om de veiligheid van Israël te garanderen.

'Meteen vrede als Hamas akkoord gaat'
Het Amerikaanse plan voorziet in een onmiddelijk einde aan het geweld in Gaza als ook Hamas akkoord gaat. De extremistische Palestijnse organisatie dient binnen 72 uur alle resterende Israëlische gijzelaars vrij te laten, zo'n twintig mensen, en de stoffelijke resten van ongeveer dertig anderen over te dragen. Israël trekt zijn troepen terug uit Gaza en Israël zal geen delen van de enclave bezetten of annexeren.

Hamas dient te accepteren dat het op geen enkele manier meer betrokken zal zijn bij het bestuur van Gaza. Opvallend is dat het Amerikaanse plan voorziet in een amnestie voor Hamas-strijders die hun wapens inleveren en hun verdere levens in vrede willen doorbrengen. Hamas-leden die Gaza willen verlaten om af te reizen naar landen die bereid zijn hen te ontvangen krijgen een vrijgeleide.

Voor premier Netanyahu, die na 7 oktober beloofde Hamas compleet te zullen vernietigen, is dat waarschijnlijk lastig uit te leggen aan de twee extreemrechtse partijen in zijn regeringscoalitie. Zij zouden ook het liefste zien dat Israël de hele Gazastrook inlijft. Netanyahu zei maandag dat het Amerikaanse plan wat hem betreft voorziet in de volledige militaire en politieke ontmanteling van Hamas in Gaza en zijn belofte aan zijn volk daarmee wordt ingelost.

Toekomst voor Gaza moet in handen van 'internationaal comité' komen
Na het sluiten van de vrede moet een nog op te zetten internationaal comité gaan toezien op het bestuur van Gaza. Dat zal bestaan uit "gekwalificeerde Palestijnen en internationale experts". Trump neemt de rol van voorzitter op zich en zal ook andere regeringsleiders en prominenten uitnodigen. Een van hen is de Britse oud-premier Tony Blair.

Een "internationale stabilisatiemacht", waarvoor de VS onder meer wil samenwerken met Arabische landen in de regio, moet de veiligheid en stabiliteit in het gebied gaan waarborgen.

https://www.nu.nl/buitenl(...)ekomst-van-gaza.html
-------------------------------

Op papier klinkt dit plan misschien heel mooi en eindelijk vrede. Maar eh… Hamas en de Palestijnen hebben totaal niet meegepraat. Het is een deal die Amerika en Israël samen bedenken en Hamas “moet gewoon tekenen”?

En dan de voorwaarden: binnen 72 uur alle gijzelaars vrijlaten, geen rol meer in Gaza en volledig ontwapenen? Maar als je alles inlevert, hoe verdedig je je dan nog tegen Israël als die zich later toch niet aan afspraken houdt? Dit voelt meer als capitulatie dan als een eerlijk vredesplan.

# niet mijn op
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 00:22:34 #2
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218922815
quote:
bron: nos
Hamas wil niet zomaar akkoord gaan met voorstel Trump voor einde oorlog'

Hamas lijkt niet van plan gelijk akkoord te gaan met het voorstel van president Trump om de oorlog in Gaza permanent te stoppen. Een deel van de top wil op zijn minst een aantal aanpassingen aan het plan, schrijven onder meer de BBC en persbureau AFP. De hoogste leider van de militaire tak van Hamas zou vastbesloten zijn om door te vechten tegen het Israëlische leger.
Daar gaat het plan..... van 72uur
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 16:57:06 #3
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218928545
quote:
bron: nu.nl
De Amerikaanse president Donald Trump heeft Hamas uitstel gegeven voor het sluiten van een vredesdeal met Israël. Eerder gaf de beweging aan meer tijd nodig te hebben om Trumps twintigpuntenplan te bestuderen. Hamas heeft tot maandag middernacht (Nederlandse tijd) om te reageren.
quote:
bron: trumptruth .....
RELEASES THE HOSTAGES, ALL OF THEM, INCLUDING THE BODIES OF THOSE THAT ARE DEAD, NOW! An Agreement must be reached with Hamas by Sunday Evening at SIX (6) P.M., Washington, D.C. time. Every Country has signed on! If this LAST CHANCE agreement is not reached, all HELL, like no one has ever seen before, will break out against Hamas. THERE WILL BE PEACE IN THE MIDDLE EAST ONE WAY OR THE OTHER.
....

24-48-72 80 uur leestijd erbij.
Geen idee verder wat er voor hamas valt te bestuderen van het 20-punten plan

[ Bericht 27% gewijzigd door Vallon op 03-10-2025 17:02:44 ]
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 17:10:12 #4
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_218928627
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 september 2025 20:39 schreef Vallon het volgende:

[..]
Dat is mijn vraag hier(in ) ook.

Hoe graag ik het zou zien, zie ik niet wat hier dit voor hamas c.s. enig nut heeft of aan betekenis geeft.
Hamas moet haar troeven uit handen geven, wapens inleveren zich opheffen om uit te zien dat ze geen rol meer zal hebben onder..... een "vredesmacht" met in een Palestijnse Staat onder leiding van Abbas.

Ik zie het niet enne jezelf opofferen is alleen maar goed om de beloning van het hiernamaals in ontvangst te nemen.
we hebben gelijk gehad.
pi_218928760
quote:
3s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 16:57 schreef Vallon het volgende:

[..]
[..]
....

24-48-72 80 uur leestijd erbij.
Geen idee verder wat er voor hamas valt te bestuderen van het 20-punten plan
Op de podcast van Boekestijn en De Wijk hadden ze het over de "deal". Bibi heeft na het voorstel over alle positieve punten voor Palestijnen gezegd dat het niet gaat gebeuren. Geen eigen staat, of terugtrekking van het leger. Wellicht dat Trump die uitspraken eens zou moeten bestuderen, want de dealmaker staat weer voor lul.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 17:40:18 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218928779
Ik begrijp de houding van de Hamas top hier wel. Die worden natuurlijk ook opgeknoopt door hun eigen mensen als ze zomaar snel bij het kruisje tekenen.

Als Trump slim is geeft hij ze een schijn van onderhandeling. Dan tekenen die lui wel. Dat ze het niet meteen afschieten laat wel merken dat er een kans is.
pi_218928804
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 17:40 schreef Hexagon het volgende:
Ik begrijp de houding van de Hamas top hier wel. Die worden natuurlijk ook opgeknoopt door hun eigen mensen als ze zomaar snel bij het kruisje tekenen.

Als Trump slim is geeft hij ze een schijn van onderhandeling. Dan tekenen die lui wel. Dat ze het niet meteen afschieten laat wel merken dat er een kans is.
Hamas is een terreurorganisatie. Ze hebben niet zoveel te willen.
pi_218928832
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 17:40 schreef Hexagon het volgende:

Waarom zouden ze? Netanyahu heeft al van meerdere punten gezegd dat ze zich er niet aan gaan houden en volgens mij geloofd niemand in enige vrije aftocht voor Hamas leden. Het hele plan is een grote propaganda win voor Israël, maar daar is het wel mee gezegd.
pi_218928841
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 17:43 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Hamas is een terreurorganisatie. Ze hebben niet zoveel te willen.
Na 2 jaar oorlog ligt er nog geen enkel plan om ze te verslaan, dus hoe kun je dit nou zeggen?
  Moderator vrijdag 3 oktober 2025 @ 17:49:16 #10
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_218928849
Ik denk dat we wel mogen aannemen dat de enige persoon op deze wereld die denkt dat Trump een goede onderhandelaar is, Trump zelf is.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 17:51:06 #11
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218928855
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 17:37 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Op de podcast van Boekestijn en De Wijk hadden ze het over de "deal". Bibi heeft na het voorstel over alle positieve punten voor Palestijnen gezegd dat het niet gaat gebeuren. Geen eigen staat, of terugtrekking van het leger. Wellicht dat Trump die uitspraken eens zou moeten bestuderen, want de dealmaker staat weer voor lul.
Als ik het goed heb gelezen,,, bevat het plan van Trump geen verbindende autonomie voor Gaza en heeft al helemaal niets te maken met de rest van een Palestijnse Staat.
De terugtrekking van het Israëlische leger gaat (kan/zal?) formeel wel gebeuren met dat er een "International Stabilization Force" komt dat (natuurlijk conform Israëls eisen) de "vrede" gaat bewaren.

Ik geef toe dat de uitleg van Bibi (Hebreeuws) ) zelf een iets andere is dan Trump (in Engels) zal hebben gehoord.

Toekomst van Gaza als genoemd in het plan de eis:
quote:
Gaza will be governed under the temporary transitional governance of a technocratic, apolitical Palestinian committee, responsible for delivering the day-to-day running of public services and municipalities for the people in Gaza.
pi_218928857
Wat zou Trump bedoelen met "dat de hel zou uitbreken tegen Hamas."

https://www.rtl.nl/nieuws(...)en-deal-laatste-kans

Zoals hierin staat.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_218928866
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 17:46 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Waarom zouden ze? Netanyahu heeft al van meerdere punten gezegd dat ze zich er niet aan gaan houden en volgens mij geloofd niemand in enige vrije aftocht voor Hamas leden. Het hele plan is een grote propaganda win voor Israël, maar daar is het wel mee gezegd.
Is dat zo ja?
pi_218928873
ZEER GROOT nieuws mensen iedereen zegt het! Donald Trump is de ENIGE die ooit serieus kans maakt om vrede te brengen tussen Israël en de Palestijnen. Anderen hebben het geprobeerd, tientallen jaren lang, mislukt, totaal mislukt. Maar met Trump, gaat het anders. We hadden al de Abraham-akkoorden, FANTASTISCH succes, niemand had het verwacht behalve ik. En nu praten we over nog GROTERE vrede. Het wordt HISTORISCH.

De Palestijnen weten dat Trump sterk is, Israël weet dat hij de beste vriend is die ze ooit hebben gehad. Iedereen respecteert hem, zelfs landen die hem niet mogen! Zelfs de NAVO weet het. Biden kan dit niet, Obama kon het niet, Bush ook niet. Alleen Trump. Vrede door KRACHT, niet door zwakte.

Blijf kijken, dit wordt HET GROOTSTE vredesakkoord ooit. Misschien wel de deal van de eeuw en geloof me: Trump maakt de ALLERBESTE deals! 🇺🇸
pi_218928877
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 17:51 schreef tesssssssss het volgende:
Wat zou Trump bedoelen met "dat de hel zou uitbreken tegen Hamas."

https://www.rtl.nl/nieuws(...)en-deal-laatste-kans

Zoals hierin staat.
Ik vermoed dat de oorlog dan doorgaat totdat de laatste Hamas terrorist is uitgeschakeld.
  Moderator vrijdag 3 oktober 2025 @ 17:56:07 #16
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_218928887
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 17:54 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Ik vermoed dat de oorlog dan doorgaat totdat de laatste Hamas terrorist is uitgeschakeld.
Wat niet gaat lukken.
pi_218928899
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 17:49 schreef xpompompomx het volgende:
Ik denk dat we wel mogen aannemen dat de enige persoon op deze wereld die denkt dat Trump een goede onderhandelaar is, Trump zelf is.
Zelfs allerlei Arabische en Islamitische landen staan achter het plan. Hamas is hier het probleem, niet Trump.
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 17:56 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat niet gaat lukken.
Wil jij eigenlijk wel dat Hamas wordt verslagen?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218928917
🥳🥳🥳
pi_218928928
quote:

[..]
Wat niet gaat lukken.
Dan kunnen ze dus nog wat langer door gaan om fundamentalistisch islamitische broeinestjes te bombarderen. Als jij al zegt dat het nooit klaar is dan is dit een mooie commitment om tot in lengte van dagen de wereld te blijven beschermen tegen de strenge islam en terroristen uit die hoek. Alleen maar goed toch?
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 18:04:46 #20
3542 Gia
User under construction
pi_218928942
quote:

[..]
Wat niet gaat lukken.
Hoezo niet? Tuurlijk gaat dat lukken. Gaat waarschijnlijk nog jaren en jaren duren, maar goed, daar kiezen ze voor als ze niet akkoord gaan met dit plan.
pi_218928947
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 17:52 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Is dat zo ja?
Boekestijn en De Wijk · Episode
vanaf 18:00
pi_218929002
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 18:04 schreef Gia het volgende:

[..]
Hoezo niet? Tuurlijk gaat dat lukken. Gaat waarschijnlijk nog jaren en jaren duren, maar goed, daar kiezen ze voor als ze niet akkoord gaan met dit plan.
Ik heb als kind mijn vader uit mogen zwaaien voor de forever war tegen tereur in Afghanistan. Na 20 jaar was de oorlog alsnog verloren. The Forever War is toevallig ook een boek dat is geschreven door een Vietnam veteraan terwijl die oorlog nog bezig was.
pi_218929113
In die Boekestijn en de Wijk podcast hebben ze het filmpje van Netanyahu niet goed begrepen denk ik.

Het Netanyahu filmpje: https://x.com/DropSiteNew(...)mt-het-genocide.html

Punt 3: If both sides agree to this proposal, the war will immediately end. Israeli forces will withdraw to the agreed-upon line to prepare for a hostage release. During this time, all military operations, including aerial and artillery bombardment, will be suspended, and battle lines will remain frozen until conditions are met for the complete staged withdrawal.

Netanyahu zegt dat het leger in het grootste gedeelte van Gaza blijft, terwijl gijzelaars worden vrijgelaten. Technisch gezien is het volgens de kaart niet “het grootste gedeelte”, maar een “groot gedeelte”. Ik ben geen fan van Netanyahu, maar hij zegt hier niet duidelijk iets wat tegen het plan ingaat.

Daarna zegt ie dat hij nooit akkoord is gegaan met een Palestijnse staat en er tegen is. Dat gaat ook niet tegen het akkoord in. Nergens staat in het plan dat Israel akkoord moet gaan met een Palestijnse staat. Ik denk persoonlijk dat het een goede stap zou zijn voor beide volken, maar dat is hier niet relevant.

Daarnaast framen ze in die podcast de deal als een overwinning voor Netanyahu, als Hamas akkoord gaat. Ja dat klopt, maar nog belangrijker zou het een overwinning voor Israëlis en Gazanen zijn.
pi_218929150
Ik heb de podcast alleen maar vanaf 18:00 beluisterd, maar hebben ze het ook nog een keer over wat goed zou zijn voor de burgers van beide kanten? Ipv dit is goed voor Netanyahu / slecht voor Hamas.
pi_218929245
Als Hamas niet akkoord gaat wordt het tijd om de handen ineen te slaan als rest van de wereld en dat onkruid net als IS uit te woekeren. Toch?
pi_218929259
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 18:43 schreef MoreDakka het volgende:
Als Hamas niet akkoord gaat wordt het tijd om de handen ineen te slaan als rest van de wereld en dat onkruid net als IS uit te woekeren. Toch?
Ja doe maar
  Moderator vrijdag 3 oktober 2025 @ 18:46:40 #27
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_218929260
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 18:11 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik heb als kind mijn vader uit mogen zwaaien voor de forever war tegen tereur in Afghanistan. Na 20 jaar was de oorlog alsnog verloren. The Forever War is toevallig ook een boek dat is geschreven door een Vietnam veteraan terwijl die oorlog nog bezig was.
Niet zo realistisch doen, vriend.
pi_218929265
quote:
Eerst de wooncrisis oplossen, voordat je met de macht naar andere landen gaat.
pi_218929335
quote:
13s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 18:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Niet zo realistisch doen, vriend.
Sorry!
pi_218929366
quote:
Grootste nieuws vindt ik eigenlijk dat Trump pro Hamas is. Hij praat met terroristen alsof ze wat te vertellen hebben!
pi_218929372
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 18:56 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Grootste nieuws vindt ik eigenlijk dat Trump pro Hamas is. Hij praat met terroristen alsof ze wat te vertellen hebben!
Leuk grapje!
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 18:57:47 #32
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218929380
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 17:46 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dan moeten ze juist positief reageren. En kunnen ze Israel de schuld geven van het mislukken.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 19:03:58 #33
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218929415
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 18:29 schreef oblo het volgende:
Ik heb de podcast alleen maar vanaf 18:00 beluisterd, maar hebben ze het ook nog een keer over wat goed zou zijn voor de burgers van beide kanten? Ipv dit is goed voor Netanyahu / slecht voor Hamas.
Goede post. Daar zou het eigenlijk over moeten gaan.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_218929463
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 18:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dan moeten ze juist positief reageren. En kunnen ze Israel de schuld geven van het mislukken.
Als Hamas weigert het vredesvoorstel te tekenen, kan Netanyahu zeggen dat hij het geprobeerd heeft. Trump ook.
pi_218929475
Ach ja, de Europese landen die een Palestijnse staat erkend hebben geven Hamas mooi rugdekking. Waarom akkoord gaan als ze krijgen wat ze willen?
pi_218930144
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 19:13 schreef MoreDakka het volgende:
Ach ja, de Europese landen die een Palestijnse staat erkend hebben geven Hamas mooi rugdekking. Waarom akkoord gaan als ze krijgen wat ze willen?
Wat doe je op een nieuwsforum als je nooit voorbij titels leest? Het ene gedrag past niet bij het andere zeg maar.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2025 20:11:43 ]
pi_218930187
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 18:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Na alle wapens en gijzelaars uit handen te hebben gegeven Israël de schuld geven? En dan? Wachten tot de wereld weer niks doet?
pi_218930197
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 18:56 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Leuk grapje!
Het is een verwijt wat je fok serieus krijgt als je zegt dat Israël zou moeten onderhandelen.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 21:03:35 #39
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218930699
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 17:58 schreef HowardRoark het volgende:
Op vrijdag 3 oktober 2025 17:56 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat niet gaat lukken.

Wil jij eigenlijk wel dat Hamas wordt verslagen?
Kritisch zijn op inhoud van een doelstelling wil niet zeggen dat iemand daarmee voor/tegen is.

Men kan wel naar wens een aangemerkt* hamas-lid elimineren maar daarmee niet het ontstaan van die ideologie vernietigen. Hamas is verder maar één van de vele tribale partijen.
Het gedachtegoed en de "drang tot" gaat dan simpel onder een andere naam en/of in een versluierde gedaante.
Ik heb zelf weinig hoop dat iemand hier verslaan, vrede (wasda hier?) gaat betekenen.

Het kenmerken en daarmee legitimeren van "verslaan" wie dan precies in welk hoedanigheid hamas(lid) zou zijn, lijkt mij een heel ingewikkelde.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 21:06:16 #40
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218930713
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 17:47 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Na 2 jaar oorlog ligt er nog geen enkel plan om ze te verslaan, dus hoe kun je dit nou zeggen?
:')

welicht omdat ze zelf al twee jaar veilig elders zitten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 21:08:12 #41
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218930723
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 20:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Het is een verwijt wat je fok serieus krijgt als je zegt dat Israël zou moeten onderhandelen.
Precies, onderhandelen met een entiteit die je vernietigen wil.

Welk mens met hersens uitgerust wil dat nu niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 21:10:07 #42
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218930741
Fijn, die steeds openlijker wordende sympathie voor Hamas uit de gebruikelijke hoek.

Je moet wat met teveel tijd en teveel witte erfschuld.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218930862
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 19:03 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Goede post. Daar zou het eigenlijk over moeten gaan.
Ja, dat denk ik ook. Om hier nog even op in te haken: er kwam een poll langs op Israëlische televisie. 71% van de Israelis steunt het plan en 93% van de Arabische Israelis steunt het plan.
pi_218931110
PUSHMELDINGEN.
pi_218931140
https://www.nu.nl/algemee(...)redesplan-trump.html

Hamas zegt vrijdagavond akkoord te gaan met het vrijlaten van alle Israëlische gijzelaars. De militante beweging wil ook onderhandelen over het overdragen van het bestuur van Gaza.
pi_218931183
Gaat Kati Piri ook al akkoord?
pi_218931188
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 21:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
:')

welicht omdat ze zelf al twee jaar veilig elders zitten.

Jaja iedereen zit in een villa veilig in Arabische landen bla bla.

Ik weet nog dat jij blij was bij het zien van de stervende Sinwar die nog probeerde een drone weg te slaan.
pi_218931204
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 21:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Precies, onderhandelen met een entiteit die je vernietigen wil.

Welk mens met hersens uitgerust wil dat nu niet.
Tr geplaatst voor het steunen van oktober 7.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 22:17:16 #49
438527 MissButterflyy
pi_218931237
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 22:04 schreef Mylene het volgende:
https://www.nu.nl/algemee(...)redesplan-trump.html

Hamas zegt vrijdagavond akkoord te gaan met het vrijlaten van alle Israëlische gijzelaars. De militante beweging wil ook onderhandelen over het overdragen van het bestuur van Gaza.
Dat is goed nieuws. Hopelijk snel dat het rustiger wordt daar. Toch een overwinning voor Trump?
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 22:20:21 #50
438527 MissButterflyy
pi_218931263
Om je geheugen op te frissen hier nog het 20-puntenplan van Trump waar Hamas dus per direct over wil doorpraten:

Als Hamas akkoord zou gaan, voorziet het plan in een onmiddellijk einde aan het geweld
Hamas moet na akkoord binnen 72 uur de resterende gegijzelden vrijlaten en stoffelijke resten van omgekomen gegijzelden overdragen. Israel laat daarna zo’n tweeduizend Palestijnse gevangenen vrij en overhandigt stoffelijke resten van gedode Gazanen.
Israël trekt zijn troepen in fases terug uit Gaza. Daarbij behoudt Israël militaire bufferzones en de volledige controle over de buitengrenzen van het gebied
Israël mag geen delen van Gaza bezetten of annexeren
Hamas mag niet meer betrokken zijn bij het bestuur van Gaza
Hamas-strijders die hun wapens inleveren en hun verdere leven in vrede willen doorbrengen, krijgen amnestie
Hamas-leden die Gaza willen verlaten om naar een ander land af te reizen, mogen dat veilig doen
Na het sluiten van vrede moet er een internationaal comité komen onder leiding van Trump, met "gekwalificeerde Palestijnen en internationale experts"
Een "internationale stabilisatiemacht", waarvoor de VS onder meer wil samenwerken met Arabische landen in de regio, moet de veiligheid en stabiliteit in het gebied gaan waarborgen
pi_218931300
Een deal maken met Hamas, hoe dom kan je zijn. Leren het ook nooit
graag op anoniem
pi_218931329
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 22:25 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Een deal maken met Hamas, hoe dom kan je zijn. Leren het ook nooit
Het alternatief is 'carpet-bombing' of een nuke. Wat wil je precies?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 22:31:28 #53
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_218931339
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 22:30 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Het alternatief is 'carpet-bombing' of een nuke. Wat wil je precies?
Carpet-bombing. ^O^
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_218931371
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 22:31 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Carpet-bombing. ^O^
Bekijk deze YouTube-video
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_218931443
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 22:17 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat is goed nieuws. Hopelijk snel dat het rustiger wordt daar. Toch een overwinning voor Trump?
Die nobelprijs kan hem niet meer ontgaan.
En hij kan meteen beslag leggen op de eerstvolgende edities, want niemand wil de prijs dan nog hebben lijkt mij
-
pi_218931549
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 22:43 schreef quo_ het volgende:

[..]
En hij kan meteen beslag leggen op de eerstvolgende edities, want niemand wil de prijs dan nog hebben lijkt mij

Heeft Hamas al toegezegd dan? Volledig?
pi_218931573
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 22:43 schreef quo_ het volgende:

[..]

Niet zo snel. Er is een eerste stap van Hamas.

Op zich vind ik dat al een mega-stap, maar niettemin is het pas een eerste stap.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_218931586
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 23:03 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Heeft Hamas al toegezegd dan? Volledig?
Nee er zijn tegeneisen. Wat dacht je anders van Hamas. Valt niet mee te praten die lui
graag op anoniem
pi_218931597
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 23:10 schreef uitkeringsgenieter het volgende:

[..]
Nee er zijn tegeneisen. Wat dacht je anders van Hamas. Valt niet mee te praten die lui
Ik geloof er ook eigenlijk niet zo in.
pi_218931626
Nu kan Kaag met de wederopbouw starten, eindelijk.
life is like a box of chocolates
pi_218931653
quote:

[..]
Wat had je dan verwacht?
Dat ze meteen tekenden bij het kruisje? Ze hebben zelf 0 inbreng in het hele plan gehad. Ze willen opmaken minst onderhandelen. Dat lijkt me een prima vertrekpunt.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 23:32:38 #62
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218931678
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 22:10 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Jaja iedereen zit in een villa veilig in Arabische landen bla bla.

Ik weet nog dat jij blij was bij het zien van de stervende Sinwar die nog probeerde een drone weg te slaan.
:') 8)7 :W

croft eens op mijn naam en sinwar.

Radicaliseer nog fijn een stukje verder.

[ Bericht 5% gewijzigd door EttovanBelgie op 03-10-2025 23:42:11 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 23:34:18 #63
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218931689
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 22:12 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Tr geplaatst voor het steunen van oktober 7.
Zoek hulp, echt
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218931774
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 23:32 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
:') 8)7 :W

croft eens op mijn naam en sinwar.

Radicaliseer nog fijn een stukje verder.
Dus je claim kan niet waar zijn en je reactie is: jij bent radicaaaaall :'(
pi_218931780
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 23:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zoek hulp, echt
Je wordt nogal bozig als je gewezen wordt op logische inconsistenties.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 23:52:02 #66
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218931787
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 23:48 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dat vond ik al een maand of 2 terug toen je ineens Joden uit de VS erbij sleepte.

Gaza is je obsessie en religie geworden. Wil je daar eigenlijk wel vrede en een eind aan leed of is dit zo;n stuk zingeving geworden dat je van gekkigheid niet weet waar je je over moet opwinden als het Trump plan slaagt en dat leed waar je zegt tegen te zijn idd eindigt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218931792
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 23:48 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Denk dat de meeste Fok! users dit inmiddels al weten hoor.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 23:54:19 #68
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218931795
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 23:50 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je wordt nogal bozig als je gewezen wordt op logische inconsistenties.
Bozig? Ik lach de ballen uit mijn broek wanneer ik zo'n pro-Pallie wap weer zie doorslaan.

Nergens lees ik iets in de wetten van Israël dat over genocide gaat jegens anderen. Het Hamas handvest is er op gegrondvest.

Dat pro-Pallie in Nederland al zo ver heen is dat het de kont likt van terreurclubs als Hamas is niet eens verbazingwekkend, maar tenenkrommend blijft het wel. En humoristisch, ook, wanneer je ziet hoe allerlei verder oh zo progressief regenboogvolk meemarcheert.

Wanneer is je volgende 'protestaksie'?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218931818
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 23:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat vond ik al een maand of 2 terug toen je ineens Joden uit de VS erbij sleepte.

Gaza is je obsessie en religie geworden. Wil je daar eigenlijk wel vrede en een eind aan leed of is dit zo;n stuk zingeving geworden dat je van gekkigheid niet weet waar je je over moet opwinden als het Trump plan slaagt en dat leed waar je zegt tegen te zijn idd eindigt.
Ik geloof niet dat dit vrede gaat opleveren. Hoogstens een frozen conflict. Er moeten wat Israëlische ministers en militairen naar de gevangenis om enige hoop op vrede te hebben. De onderdrukking en rechteloze status van Palestijnen gaat onder de 20 punten niet veranderen.
pi_218931822
Zou een enorme overwinning zijn voor Trump als dit lukt. Nobelprijs waardig. Dat moeten zelfs de meest chronische Trump haters erkennen dan.
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 00:02:13 #71
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218931827
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 00:01 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat dit vrede gaat opleveren. Hoogstens een frozen conflict. Er moeten wat Israëlische ministers en militairen naar de gevangenis om enige hoop op vrede te hebben. De onderdrukking en rechteloze status van Palestijnen gaat onder de 20 punten niet veranderen.
Nog wat eisen voor Hamas-leden ook?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218931840
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 00:01 schreef RotatoR het volgende:
Zou een enorme overwinning zijn voor Trump als dit lukt. Nobelprijs waardig. Dat moeten zelfs de meest chronische Trump haters erkennen dan.
Dat dertig meter hoge gouden standbeeld van hem gaat er zeker komen in Khan Younis :Y
graag verwijderen
pi_218931848
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 00:04 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Dat dertig meter hoge gouden standbeeld van hem gaat er zeker komen in Khan Younis :Y
Piri en Ouwehand worden ZIEDEND als dat gebeurt.
pi_218931870
quote:

[..]
Lijkt je dat niet logisch? Het is een plan waarbij ze niet uitgenodigd waren. Als Israel geen tegeneisen duldt moeten ze een onvoorwaardelijke overgave eisen, wat ze in feite hiermee ook al wel deden.
pi_218931882
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 00:12 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Lijkt je dat niet logisch? Het is een plan waarbij ze niet uitgenodigd waren. Als Israel geen tegeneisen duldt moeten ze een onvoorwaardelijke overgave eisen, wat ze in feite hiermee ook al wel deden.
Onderhandelen doe je niet met terroristen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218931886
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 22:17 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Linksom of rechtsom probeert hij meer dan Europa te bewerkstelligen. Wat doen wij: Israël boycotten van het OSF en andere symboolpolitiek dat geen enkel slachtoffer dient. Tuurlijk vist Trump naar die prijs, ik ga er vanuit dat de prestatie voor die prijs getoetst wordt.
pi_218931889
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 00:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zoals gezegd, dan moeten we het denk ik gewoon behandelen als een onvoorwoordelijke overgave en zouden ze het ook zo moeten noemen. Vrij raar om het een "vredesplan" te noemen daarmee, al zou het mooi zijn als het vechten daar wel stopt natuurlijk.
pi_218931890
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 00:18 schreef Justinn het volgende:

[..]
Linksom of rechtsom probeert hij meer dan Europa te bewerkstelligen. Wat doen wij: Israël boycotten van het OSF en andere symboolpolitiek dat geen enkel slachtoffer dient. Tuurlijk vist Trump naar die prijs, ik ga er vanuit dat de prestatie voor die prijs getoetst wordt.
Europa lijkt niets te durven, maar nee hoor een groot europa zou ieders grote droom moeten zijn :')
pi_218931893
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 00:18 schreef Justinn het volgende:

[..]
Europa heeft geen eigen militaire capaciteiten en niet 1 mond in die zin, vooral wat economische en diplomatieke soft power.
pi_218931906
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 00:20 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Europa heeft geen eigen militaire capaciteiten en niet 1 mond in die zin, vooral wat economische en diplomatieke soft power.
Ik doelde eigenlijk op 'Europese landen' maargoed. We laten het maar weer over aan de VS, net zoals de oorlog in Oekraïne eigenlijk. Ik veracht het stilzitten en niet (echt) doorpakken. Het maakt ons zwak en we geven deels zelf de macht uit handen aan Trump.
pi_218931927
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 00:26 schreef Justinn het volgende:

[..]
Ik doelde eigenlijk op 'Europese landen' maargoed. We laten het maar weer over aan de VS, net zoals de oorlog in Oekraïne eigenlijk. Ik veracht het stilzitten en niet (echt) doorpakken. Het maakt ons zwak en we geven deels zelf de macht uit handen aan Trump.
Oh, maar als je de VS vergelijkt met willekeurig welk individueel Europees land qua macht is het al helemaal geen enkel vergelijk denk ik. Als we wat dat betreft meer in de melk te brokkelen willen hebben (wie krijgen immers steeds te maken met bv de vluchtelingenstromen dankzij ondermeer Amerikaans geklooi in het Midden Oosten of waar dan ook), ontkom je er denk ik niet aan om meer samen te werken.
pi_218931957
quote:
:Y
pi_218931984
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 18:04 schreef Gia het volgende:

[..]
Israël heeft het afgelopen jaar geen enkele vooruitgang geboekt. Dat is geen toeval. Hamas is zeker niet onverslaanbaar, maar met deze tactiek zitten ze er over 20 jaar nog steeds.
Incelfrikandel
pi_218932097
quote:

[..]
Daarom snap ik ook niet waarom ze met Israël onderhandelen.

Hamas schijnt akkoord te gaan met de vrijlating van de gevangen.
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 07:49:11 #85
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_218932313
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 01:21 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Israël heeft het afgelopen jaar geen enkele vooruitgang geboekt. Dat is geen toeval. Hamas is zeker niet onverslaanbaar, maar met deze tactiek zitten ze er over 20 jaar nog steeds.
Misschien is dat ook wel de bedoeling. Ideaal argument de oorlog door te zetten op elk moment of te hervatten + ideaal argument waarom je niet kan onderhandelen over twee staten oplossing en dat dus een gesloten boek blijft
enkelband
pi_218932340
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 18:23 schreef oblo het volgende:
In die Boekestijn en de Wijk podcast hebben ze het filmpje van Netanyahu niet goed begrepen denk ik.

Ik denk niet dat het verkeerd begrijpen is, maar dat deze heren gewoon hun eigen alternatieve waarheid hebben.
pi_218932358
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 00:01 schreef RotatoR het volgende:
Lees dit topic nog eens goed na… nee, men zal het gewoon onderdrukking blijven noemen. Een ‘koloniaal’ bewind. Gooi er nog wat bingo termen door als intersectioneel en je bent er weer. Kom op, straks moeten ze weer gaan protesteren tegen het gebruik van olie…
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 08:11:15 #88
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_218932372
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 23:18 schreef hondonspain het volgende:
Nu kan Kaag met de wederopbouw starten, eindelijk.
Die is al ontslagen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_218932534
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 23:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Bozig? Ik lach de ballen uit mijn broek wanneer ik zo'n pro-Pallie wap weer zie doorslaan.

Nergens lees ik iets in de wetten van Israël dat over genocide gaat jegens anderen. Het Hamas handvest is er op gegrondvest.

Dat pro-Pallie in Nederland al zo ver heen is dat het de kont likt van terreurclubs als Hamas is niet eens verbazingwekkend, maar tenenkrommend blijft het wel. En humoristisch, ook, wanneer je ziet hoe allerlei verder oh zo progressief regenboogvolk meemarcheert.

Wanneer is je volgende 'protestaksie'?
Gaza is dus niet verwoest om Hamas te vernietigen? Waarom dan wel?
pi_218932545
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 00:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nog wat eisen voor Hamas-leden ook?
Laten we de top opgraven en alsnog berechten!!!
pi_218932623
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 08:55 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Oprechte vraag: wil jij dat dit plan (al dan niet met wat schaafwerk) slaagt, of liever niet?
pi_218932667
quote:
Genoeg users hier die dit graag in de bios zouden willen zien met cola en zoute popcorn
pi_218932687
quote:

[..]
Het Amerikaanse leger pleegt op dit moment staat terreur tegen mensen op de caribische zee dus deze eenzijdige deal van de een terrorist tegen de andere is dan wel erg bizar. :D
pi_218932738
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 09:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Het Amerikaanse leger pleegt op dit moment staat terreur tegen mensen op de caribische zee dus deze eenzijdige deal van de een terrorist tegen de andere is dan wel erg bizar. :D
Je bedoelt dat het Amerikaanse leger illegale drugshandel aan banden legt? Dat maakt hen natuurlijk geen terroristen. Het blijft bijzonder om dergelijke retoriek te aanschouwen met anti-Westerse sentimenten.

Of het nu over Islamitisch terreur of drugshandel gaat, binnen bepaalde kringen denkt men dan dat de partijen die daar korte metten mee willen maken het eigenlijke probleem zijn.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 09:43:19 #95
438527 MissButterflyy
pi_218932760
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 00:26 schreef Justinn het volgende:

[..]
Volgens mij zijn we toch aardig bezig met hybride oorlogsvoering in Oekraïne.
pi_218932772
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 08:55 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Er zijn nog steeds Hamas leiders, denk aan degenen die in Qatar zitten of de gijzelaars vasthouden. Maar die hoeven van jou dus klaarblijkelijk niet te worden berecht, jij focust je alleen op Israëlische politici en militairen. Noted.
pi_218932773
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 09:43 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Volgens mij zijn we toch aardig bezig met hybride oorlogsvoering in Oekraïne.
Zeker, maar totaal niet bezig met met pogen vrede te bewerkstelligen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 09:51:58 #98
438527 MissButterflyy
pi_218932804
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 09:47 schreef vosss het volgende:

[..]
Zeker, maar totaal niet bezig met met pogen vrede te bewerkstelligen.
Dat wil Rusland toch ook helemaal niet?
En niemand zal tegen Rusland durven te zeggen dat de hel losbreekt als ze nu niet stoppen.
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 09:53:00 #99
438527 MissButterflyy
pi_218932813
Rusland, het land met de meeste kernwapens in bezit VS Hamas, die er waarschijnlijk niks van bezit. Van Hamas is nog maar weinig over.
De vergelijking is onzinnig in mijn ogen.
pi_218932833
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 09:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je bedoelt dat het Amerikaanse leger illegale drugshandel aan banden legt? Dat maakt hen natuurlijk geen terroristen. Het blijft bijzonder om dergelijke retoriek te aanschouwen met anti-Westerse sentimenten.

geloof jij nu echt de amerikaanse propaganda en denkt je serieus dat er 11 mensen op een drugsboot zaten, daarmee verliezen smokkelaars 700 kilo smokkel gewicht. Het blijft bizar dat goed ingelichte westerse mensen doorzichtige amerikaanse propaganda omtrent het zogenaamd gelegitimeerd vermoorden van drugs smokkelaars napraten.
pi_218932835
quote:

[..]

Of het nu over Islamitisch terreur of drugshandel gaat, binnen bepaalde kringen denkt men dan dat de partijen die daar korte metten mee willen maken het eigenlijke probleem zijn.
Voor veel mensen gaat het er een beetje om op welke manier er korte metten met terreur wordt gemaakt. Er leiden meerdere wegen naar Rome.
pi_218932871
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 09:51 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat wil Rusland toch ook helemaal niet?
En niemand zal tegen Rusland durven te zeggen dat de hel losbreekt als ze nu niet stoppen.
Natuurlijk wil de agressor dat in eerste instantie niet. Maar dat wil toch niet zeggen dat er niet op vrede ingezet moet worden?

Israël wou geen vrede. Hamas ook niet. Toch wordt daar nu op ingezet. Wat goed is. Oekraïne en Rusland is van hetzelfde laken een pak. Ook daar moet ingezet worden op vrede. Dat doen "wij" totaal niet. Wij escaleren, Rusland escaleert, dan wij weer et cetera.

Wie er uiteindelijk begonnen is met oorlog voeren en/of escaleren doet er niet zo heel veel toe. Elke oorlog stopt met vrede en het zou ons sieren sls wij daar vol op inzetten om dat te bereiken. En dat doen we zoals gezegd niet, we lopen als een schoothondje achter Amerika aan, maar als het verder escaleert dan zijn wij de eerste die daar de zure vruchten van plukken.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam, met dubbel s welteverstaan.
pi_218932889
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 09:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Oprechte vraag: wil jij dat dit plan (al dan niet met wat schaafwerk) slaagt, of liever niet?
Definieer slagen. Wat mij betreft stopt het schieten vandaag nog en mogen alle gijzelaars naar huis. Ik denk alleen dat dit een herhaling van zetten is die Israël alle kans geeft om de etnische zuivering voort te zetten en Palestijnen om boos te blijven. Op de West Bank hebben ze ook een vorm van zelfbestuur, maar met 0 rechten. Aparte infra. Een constante angst dat een of andere kolonist besluit hun huis af te branden of het leger zich verveelt. Enz enz.

Met tienduizenden weeskinderen klaar om gerecruteerd te worden door meerdere terroristische bewegingen in gebied, met waarschijnlijk zo'n tienduizend ton aan door Israël gedoneerde onontplofte explosieven gaat er een keer wat knallen. En dan gaat de domme meute in het westen net doen alsof de oorlog op die datum begon.
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 10:05:36 #104
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218932897
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 09:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]
geloof jij nu echt de amerikaanse propaganda en denkt je serieus dat er 11 mensen op een drugsboot zaten, daarmee verliezen smokkelaars 700 kilo smokkel gewicht. Het blijft bizar dat goed ingelichte westerse mensen doorzichtige amerikaanse propaganda omtrent het zogenaamd gelegitimeerd vermoorden van drugs smokkelaars napraten.
Jazeker, als mensen hierbij betrokken zijn maakt dat hen drugssmokkelaars.

En ik zou mij meer zorgen maken om Westerse mensen die vallen voor Arabische en Islamitische propaganda.

Amerika is onze bondgenoot, Arabische en Islamitische landen niet. Hoe komt het eigenlijk dat jij als Westerling een behoorlijk anti-Westerse wereldbeeld omarmd?
pi_218932903
quote:

[..]

Verdachten van drugshandel effectueren zonder enige vorm van rechtspraak is wederom een standpunt dat ik van Hamas zou verwachten. Als die jongens Joods waren geweest had je een ledenkaart willen krijgen.
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 10:09:29 #106
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218932912
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 10:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Definieer slagen. Wat mij betreft stopt het schieten vandaag nog en mogen alle gijzelaars naar huis. Ik denk alleen dat dit een herhaling van zetten is die Israël alle kans geeft om de etnische zuivering voort te zetten en Palestijnen om boos te blijven. Op de West Bank hebben ze ook een vorm van zelfbestuur, maar met 0 rechten. Aparte infra. Een constante angst dat een of andere kolonist besluit hun huis af te branden of het leger zich verveelt. Enz enz.

Met tienduizenden weeskinderen klaar om gerecruteerd te worden door meerdere terroristische bewegingen in gebied, met waarschijnlijk zo'n tienduizend ton aan door Israël gedoneerde onontplofte explosieven gaat er een keer wat knallen. En dan gaat de domme meute in het westen net doen alsof de oorlog op die datum begon.
Dit conflict begon zoals we weten eind 19e eeuw, begin 20e eeuw met terreur en geweld van Arabieren jegens Joden. Nadien zijn deze Arabieren een burgeroorlog begonnen die ze verloren en hebben meermaals geprobeerd Israël te vernietigen en ook nog even vijf keer een tweestatenoplossing afgewezen.

Dit is dan de kant die jij steunt. En het heeft ook niets met 'rechten' te maken. Tijdens het gezag van Jordanië in de Westelijke Jordaanoever hadden de Palestijnen allerlei rechten en tóch besloot men begin jaren 1960 de PLO op te richten en begon met een nieuwe reeks van terreur jegens Israël.
pi_218932921
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 09:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er zijn nog steeds Hamas leiders, denk aan degenen die in Qatar zitten of de gijzelaars vasthouden. Maar die hoeven van jou dus klaarblijkelijk niet te worden berecht, jij focust je alleen op Israëlische politici en militairen. Noted.
Nee. Ik geloof Israël in hun belofte dat ze iedereen betrokken bij 7 oktober gaan pakken. Vredesplan of niet, de daders die nog leven hebben de komende jaren een hoge mortaliteit.
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 10:14:50 #108
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218932928
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 10:12 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nee. Ik geloof Israël in hun belofte dat ze iedereen betrokken bij 7 oktober gaan pakken. Vredesplan of niet, de daders die nog leven hebben de komende jaren een hoge mortaliteit.
En dat zou volledig terecht zijn.
1947-2016
pi_218932986
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 07:49 schreef recidivist het volgende:

[..]
Misschien is dat ook wel de bedoeling. Ideaal argument de oorlog door te zetten op elk moment of te hervatten + ideaal argument waarom je niet kan onderhandelen over twee staten oplossing en dat dus een gesloten boek blijft
Gezien verschillende Israëlische beleidsmakers in het verleden Hamas hebben ondersteund met deze reden vrees ik dat dit inderdaad de strategie is geworden.
Incelfrikandel
pi_218932995
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 10:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En dat zou volledig terecht zijn.
Nou niet echt als je ze amnestie hebt beloofd.
pi_218933011
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 10:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit conflict begon zoals we weten eind 19e eeuw, begin 20e eeuw met terreur en geweld van Arabieren jegens Joden. Nadien zijn deze Arabieren een burgeroorlog begonnen die ze verloren en hebben meermaals geprobeerd Israël te vernietigen en ook nog even vijf keer een tweestatenoplossing afgewezen.

Dit is dan de kant die jij steunt. En het heeft ook niets met 'rechten' te maken. Tijdens het gezag van Jordanië in de Westelijke Jordaanoever hadden de Palestijnen allerlei rechten en tóch besloot men begin jaren 1960 de PLO op te richten en begon met een nieuwe reeks van terreur jegens Israël.
Haha lol. Je eigen fantasiewereld verzinnen waardoor je non stop boos kan zijn.
pi_218933053
We weten allemaal hoe we de mensen moeten noemen die nu nog tegen dit vredesplan zijn.

AIVD doe je werk.
graag verwijderen
pi_218933054
Howard leeft in een wereld waarin het geoorloofd is drugssmokkelaars te executeren door een bootje te bombarderen.

Als dat is waar we naartoe willen dan is de democratische rechtsstaat oprecht verloren.
pi_218933064
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 10:42 schreef UitStraling het volgende:
We weten allemaal hoe we de mensen moeten noemen die nu nog tegen dit vredesplan zijn.

AIVD doe je werk.
En hoe noem je mensen die niet zo in de intenties van dit “vredesplan” geloven?
pi_218933073
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 10:42 schreef Vliegbaard het volgende:
Howard leeft in een wereld waarin het geoorloofd is drugssmokkelaars te executeren door een bootje te bombarderen.

Als dat is waar we naartoe willen dan is de democratische rechtsstaat oprecht verloren.
In deze halfzachte tijden van deugvolk is het hard nodig om af en toe je blote lippenstift te laten zien.
graag verwijderen
pi_218933080
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 10:43 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
En hoe noem je mensen die niet zo in de intenties van dit “vredesplan” geloven?
Als je een beter plan hebt moet je even de huidige Amerikaanse president aanschrijven.
graag verwijderen
pi_218933083
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 10:44 schreef UitStraling het volgende:

[..]
In deze halfzachte tijden van deugvolk is het hard nodig om af en toe je blote lippenstift te laten zien.
Het heeft allemaal niks met zogenaamd deugvolk te maken. Maar ik begrijp dat je dat frame graag plakt op alles en iedereen die enige kritiek uit op Israël en/of Trump.
pi_218933130
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 10:42 schreef UitStraling het volgende:

AIVD doe je werk.
Hoe noemen we die mensen dan?
pi_218933142
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 10:42 schreef Vliegbaard het volgende:

Er is geen verband.
pi_218933147
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 10:46 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Het heeft allemaal niks met zogenaamd deugvolk te maken. Maar ik begrijp dat je dat frame graag plakt op alles en iedereen die enige kritiek uit op Israël en/of Trump.
Bij het aantreden van Trump 1 moest ik nog lachen om al die paarsharige meisjes die huilden. Ze bleken gewoon gelijk te hebben. We worden omringd met debieltjes wiens ego zo fragiel is, dat uit wrok vissers bombarderen opeens heel logisch lijkt.
pi_218933162
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 10:57 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Bij het aantreden van Trump 1 moest ik nog lachen om al die paarsharige meisjes die huilden. Ze bleken gewoon gelijk te hebben. We worden omringd met debieltjes wiens ego zo fragiel is, dat uit wrok vissers bombarderen opeens heel logisch lijkt.
Nou ja van mij mogen ze elke drugshandelaar een nekschot geven hoor.
graag verwijderen
pi_218933196
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 11:02 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Dit is het topic waar je niet van genocide mag spreken, omdat de rechter er niks over heeft gezegd. Ik verwacht daarom dat @HowardRoark en @EttovanBelgie nu heel boos op je worden dat je deze vissers drugshandelaars noemt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2025 11:12:52 ]
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 11:15:30 #123
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218933208
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 11:12 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dit is het topic waar je niet van genocide mag spreken, omdat de rechter er niks over heeft gezegd. Ik verwacht daarom dat @:howardroark en @:ettovanbelgie nu heel boos op je worden dat je deze vissers drugshandelaars noemt.
:O
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218933210
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 11:02 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ja prima verder, maar wel nadat dat eerst door een onafhankelijke rechter is beoordeeld.
pi_218933225
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 11:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
:O
En zoals verwacht heb je weer geen morele standaard.
pi_218933227
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 10:56 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Er is geen verband.
Dat kun je op microniveau inderdaad vinden. Op macroniveau is er wel een bepaalde trend waarneembaar.
pi_218933254
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 11:20 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Lekker terroristen steunen dan _O-
graag verwijderen
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 11:25:29 #128
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218933258
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 11:20 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nee, wat ik slaapverwekkend vind is dat je mij zoals de standaard sektariër zaken toedicht die je niet zult vinden (gisteren kon je dat ook al niet met Sinwar) wanneer je drie seconden croft.

Edoch, zoals het de pro-Pallie cult betaamd, is het niet 100% meebewegen met de cult-boodschap reden genoeg om verstoten te worden als de gevaarlijke zelfdenker die de kadaverdiscipline wat in gevaar brengt en blasfemie pleegt tegenover het goddelijke, onfeilbare Verhaal.

Nog slaapverwekkender is je notie dat omdat je als een kip zonder kop overal Gaza bijsleept en met sjaaltjes en vlaggetjes een paar uur elke zaterdag een station lastigvalt, je over een morele standaard zou beschikken die anderen ontberen.

Vandaar die geeuw.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218933306
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 23:25 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Wat had je dan verwacht?
Dat ze meteen tekenden bij het kruisje? Ze hebben zelf 0 inbreng in het hele plan gehad. Ze willen opmaken minst onderhandelen. Dat lijkt me een prima vertrekpunt.
Welnee, ze hebben niets te eisen. Hun rol is uitgespeeld en de enige optie die ze nog hebben, is óf leven, óf sterven.

Daarover is niets meer te onderhandelen.
pi_218933334
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 11:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, wat ik slaapverwekkend vind is dat je mij zoals de standaard sektariër zaken toedicht die je niet zult vinden (gisteren kon je dat ook al niet met Sinwar) wanneer je drie seconden croft.

Edoch, zoals het de pro-Pallie cult betaamd, is het niet 100% meebewegen met de cult-boodschap reden genoeg om verstoten te worden als de gevaarlijke zelfdenker die de kadaverdiscipline wat in gevaar brengt en blasfemie pleegt tegenover het goddelijke, onfeilbare Verhaal.

Nog slaapverwekkender is je notie dat omdat je als een kip zonder kop overal Gaza bijsleept en met sjaaltjes en vlaggetjes een paar uur elke zaterdag een station lastigvalt, je over een morele standaard zou beschikken die anderen ontberen.

Vandaar die geeuw.
Heb je in overweging genomen dat ik wellicht gewoon geen idee heb wat een croft is?

Als je de tweede alinea nog eens leest, denk je dan: "wauw wat een goed punt heb ik gemaakt!"? Ik heb werkelijkwaar geen flauw idee waar het over gaat.

Ben je dronken?
pi_218933341
quote:
10s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 11:32 schreef MagnificentAlfonso het volgende:

[..]
Welnee, ze hebben niets te eisen. Hun rol is uitgespeeld en de enige optie die ze nog hebben, is óf leven, óf sterven.

Daarover is niets meer te onderhandelen.
quote:
Een vredesplan zonder verzoening is als een judaskus voor de toekomst.

Peter van Uhm
pi_218933354
Ik vraag mij af of er dan nog mensen bestaan die door 'die' pro-pallie cult nog niet verstoten zouden zijn

Laten we een momentje nemen om aan die mensen te denken
pi_218933358
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 11:20 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dat kun je op microniveau inderdaad vinden. Op macroniveau is er wel een bepaalde trend waarneembaar.
Waarom? de illegale inval in Irak had toch geen invloed op de binnenlandse democratie?
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 11:39:17 #134
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_218933382
pi_218933384
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 11:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Waarom? de illegale inval in Irak had toch geen invloed op de binnenlandse democratie?
Iran bedoel je?
pi_218933387
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 11:37 schreef opgebaarde het volgende:
Ik vraag mij af of er dan nog mensen bestaan die door 'die' pro-pallie cult nog niet verstoten zouden zijn

Laten we een momentje nemen om aan die mensen te denken
Dit klonk vast heel grappig in je hoofd.
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 11:42:00 #137
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218933409
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 11:34 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Heb je in overweging genomen dat ik wellicht gewoon geen idee heb wat een croft is?

Als je de tweede alinea nog eens leest, denk je dan: "wauw wat een goed punt heb ik gemaakt!"? Ik heb werkelijkwaar geen flauw idee waar het over gaat.

Ben je dronken?
Dat is een handige zoekfunctie hierboven, waarmee je op users kunt zoeken en hun posts. Dat zou helpen wanneer je bijvoorbeeld een quote nodig hebt m.b.t. het 'toekijken' hoe Sinwar sterft o.i.d., dan wel zoekt naar sympathieke opmerkingen over Trump. Tenminste, als je zaken wil onderbouwen.

En ja, ik denk dat ik een enorm goed punt heb gemaakt. Je hoeft maar een millimeter af te wijken van je pro-Gaza cult, en je bent kennelijk ineens voorstander van het bombarderen van vissersboten en aanschouwen van ene Sinwar die sterft.

Zo werkt dat: of je neemt de hele cult-waarheid tot je, of je staat buiten. En dan krijg je allerlei ondoordachte en niet onderbouwde toespelingen die met het onderwerp zelf niets te maken hebben, maar die de buitenstaander nog wat meer moet demoniseren.

Je deed zoiets eerder ook al door uit het niets over Joden in de VS te beginnen om een punt te maken over Israël. Ook zo'n schoolvoorbeeld van zwart-wit denken dat welig tiert in de pro-Pallie cult.

Hopelijk is het zo duidelijker.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218933422
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 11:35 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
[..]

Wij hebben ons niet verzoend met de nazi's, noch met ISIS. Met Hamas kan Israël zich uiteraard ook niet verzoenen; hooguit met de Palestijnen. Maar die moeten nog een heel lang pad bewandelen voor ze daar klaar voor zijn.
pi_218933427
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 11:40 schreef MagnificentAlfonso het volgende:

[..]
Dit klonk vast heel grappig in je hoofd.
Wauw, je doet me hiermee echt pijn hoor. Hopelijk voelt het goed om eindelijk je gram te halen, omdat ik je voor schut zette toen je zogenaamd afscheid nam maar dat nog geen week volhield
pi_218933475
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 11:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat is een handige zoekfunctie hierboven, waarmee je op users kunt zoeken en hun posts. Dat zou helpen wanneer je bijvoorbeeld een quote nodig hebt m.b.t. het 'toekijken' hoe Sinwar sterft o.i.d., dan wel zoekt naar sympathieke opmerkingen over Trump. Tenminste, als je zaken wil onderbouwen.

En ja, ik denk dat ik een enorm goed punt heb gemaakt. Je hoeft maar een millimeter af te wijken van je pro-Gaza cult, en je bent kennelijk ineens voorstander van het bombarderen van vissersboten en aanschouwen van ene Sinwar die sterft.

Zo werkt dat: of je neemt de hele cult-waarheid tot je, of je staat buiten. En dan krijg je allerlei ondoordachte en niet onderbouwde toespelingen die met het onderwerp zelf niets te maken hebben, maar die de buitenstaander nog wat meer moet demoniseren.

Je deed zoiets eerder ook al door uit het niets over Joden in de VS te beginnen om een punt te maken over Israël. Ook zo'n schoolvoorbeeld van zwart-wit denken dat welig tiert in de pro-Pallie cult.

Hopelijk is het zo duidelijker.
Keigaaf die zoekfunctie.

Wat de rest betreft: je bent hopelijk dronken.
pi_218933476
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 11:39 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Iran bedoel je?
Uh? Nee Irak. Irak 2003
pi_218933488
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 11:44 schreef MagnificentAlfonso het volgende:

[..]
Wij hebben ons niet verzoend met de nazi's, noch met ISIS. Met Hamas kan Israël zich uiteraard ook niet verzoenen; hooguit met de Palestijnen. Maar die moeten nog een heel lang pad bewandelen voor ze daar klaar voor zijn.
Alleen de Palestijnen of wellicht ook wat Israëliërs die oorlogsmisdrijven hebben begaan?
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 11:52:26 #143
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218933523
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 11:48 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Keigaaf die zoekfunctie.

Wat de rest betreft: je bent hopelijk dronken.
Zelden iemand gezien die zó obsessief bezig is met Gaza en daardoor alle ratio overboord zet, laat staan niet eens meer in staat is ietwat inhoudelijk te reageren wanneer de bekende, geliefde kaders wegvallen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218933537
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 11:44 schreef MagnificentAlfonso het volgende:

[..]
Ik zal het je even uitleggen want je twee voorbeelden zijn een wat vreemde vergelijking en totaal irrelevant.

In een vredesplan moet er voor beiden partijen een voordeel zijn en beide partijen moeten zich erin kunnen vinden want anders is een vredesverdrag sowieso geen lang leven beschoren; dat kun je eerder deze week al lezen in de link die ik postte. Ik ga er dus even van uit dat je dat nog steeds niet gedaan hebt.

Kortom; je kunt het willen of niet, er zal onderhandeld moeten worden. Hetgeen overigens ook gewoon in dat plan staat. Als je het al een plan kunt noemen overigens want op dit moment is het niet meer dan het verkiezingsprogramma op 1 A4-the van de PVV.
pi_218933546
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 11:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Uh? Nee Irak. Irak 2003
Amerika 2003 is een ander Amerika dan Amerika 2025. Het heeft er op vele fronten toch schijn van dat het naar een autocratie gaat bewegen.
pi_218933566
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 11:53 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik zal het je even uitleggen want je twee voorbeelden zijn een wat vreemde vergelijking en totaal irrelevant.

In een vredesplan moet er voor beiden partijen een voordeel zijn en beide partijen moeten zich erin kunnen vinden want anders is een vredesverdrag sowieso geen lang leven beschoren; dat kun je eerder deze week al lezen in de link die ik postte. Ik ga er dus even van uit dat je dat nog steeds niet gedaan hebt.

Kortom; je kunt het willen of niet, er zal onderhandeld moeten worden. Hetgeen overigens ook gewoon in dat plan staat. Als je het al een plan kunt noemen overigens want op dit moment is het niet meer dan het verkiezingsprogramma op 1 A4-the van de PVV.
Die terroristen mogen hun niet bestaande God op de knietjes danken dat er überhaupt een vredesvoorstel ligt in plaats van onvoorwaardelijke overgave, zoals gewoonlijk is als je totaal kansloos een oorlog verliest.
graag verwijderen
pi_218933613
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 11:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zelden iemand gezien die zó obsessief bezig is met Gaza en daardoor alle ratio overboord zet, laat staan niet eens meer in staat is ietwat inhoudelijk te reageren wanneer de bekende, geliefde kaders wegvallen.
Is het je al opgevallen dat het zwart-witte karakter van de pro-Pallie clan erg veel overeenkomsten vertoont met extremisme? Je hoort bij ons óf je bent de vijand. Je staat achter de Palestijnen óf je bent een genocidale maniak.

Only a Sith deals in absolutes.

(Ik vraag me wel eens af of George Lucas wel doorhad hoe briljant die zin eigenlijk is.)
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 12:08:19 #148
438527 MissButterflyy
pi_218933675
Ik snap wel dat er mensen zijn die sceptisch zijn hoor. Het is prachtig dat er nu een vredesplan ligt dat door alle partijen wordt geaccepteerd, maar dat is nu.
Ben benieuwd hoe de vlag er over een paar maanden bijhangt, en hoe de uitvoerbaarheid van het vredesplan gaat verlopen.
In die regio is het natuurlijk al heel lang onrustig, de ene oorlog na de andere. Maar goed, een begin is er.
pi_218933744
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 11:53 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Mijn voorbeelden zijn to-the-point en eenvoudig te begrijpen.

Ook als je daardoor geconfronteerd wordt met het feit dat jijzelf een vergelijkbare agentschap van het kwaad steunt.
quote:
Ik ben jou geen verantwoording verschuldigd.
quote:
Hahaha :D

Je snapt het niet, he? Ze hebben niets te willen en Israël en de VS weten dit allang. Hamas gaat weigeren en het zo spinnen dat Israël de schuld krijgt.

Ik heb het al eerder aangegeven. Hamas gaat toch niet akkoord want hun missie is Israël vernietigen of sterven. Het zijn extremisten, die denken zo zwart-wit. Maar ze zullen het als volgt spelen met oog op de toekomst (zonder hen):
- Tijdrekken (gebeurd)
- Onderhandelingen eisen (nu gebeurd)
- Aanvullende eisen stellen
- Tijdens hun ondergang hard janken dat Israël (en de VS) ze geen eerlijke kans heeft gegeven. The last hurrah.

Dat is het eindstation: gevochten tot het einde (en die van de gijzelaars, vrees ik) en Israël krijgt de schuld. Daarmee hopen ze de zaadjes te hebben geplant voor verdere terreur. Nutteloos, want die zaadjes heten antisemitisme en dat is een spook dat al eeuwen rondwaart en nooit helemaal zal verdwijnen.
pi_218933775
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 12:15 schreef MagnificentAlfonso het volgende:

[..]
Mijn voorbeelden zijn to-the-point en eenvoudig te begrijpen.

Ook als je daardoor geconfronteerd wordt met het feit dat jijzelf een vergelijkbare agentschap van het kwaad steunt.
[..]
Ik ben jou geen verantwoording verschuldigd.
[..]
Hahaha :D

Je snapt het niet, he? Ze hebben niets te willen en Israël en de VS weten dit allang. Hamas gaat weigeren en het zo spinnen dat Israël de schuld krijgt.

Ik heb het al eerder aangegeven. Hamas gaat toch niet akkoord want hun missie is Israël vernietigen of sterven. Het zijn extremisten, die denken zo zwart-wit. Maar ze zullen het als volgt spelen met oog op de toekomst (zonder hen):
- Tijdrekken (gebeurd)
- Onderhandelingen eisen (nu gebeurd)
- Aanvullende eisen stellen
- Tijdens hun ondergang hard janken dat Israël (en de VS) ze geen eerlijke kans heeft gegeven. The last hurrah.

Dat is het eindstation: gevochten tot het einde (en die van de gijzelaars, vrees ik) en Israël krijgt de schuld. Daarmee hopen ze de zaadjes te hebben geplant voor verdere terreur. Nutteloos, want die zaadjes heten antisemitisme en dat is een spook dat al eeuwen rondwaart en nooit helemaal zal verdwijnen.
Je zou je eens kunnen verdiepen in WWI en WWII en wat die twee met elkaar te maken hebben.
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 12:24:39 #151
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218933812
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 10:57 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 11:12 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dit is het topic waar je niet van genocide mag spreken, omdat de rechter er niks over heeft gezegd. Ik verwacht daarom dat @:howardroark en @:ettovanbelgie nu heel boos op je worden dat je deze vissers drugshandelaars noemt.
Ah, drugssmokkelaars zijn nu ineens 'vissers'.

Waarom ben jij zo geradicaliseerd in anti-Westers gedachtegoed?
pi_218933829
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 12:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]

Gaaf. Nu kun je nooit meer klagen als we Israël een genocide land noemen.

Onderdeel van westerse waarden is criminelen voor de rechter proberen te krijgen ipv lukraak doodschieten. Wellicht dat je weer iets teveel door je Hamas bril aan het kijken bent en dat vergeten bent.
pi_218933919
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 09:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Hoezeer ik het ook veroordeel wat de VS dat doet, in welk universum is het compleet willen uitroeien van alle Joden en Israël definitief van de kaart vegen daarmee vergelijkbaar?

Echt, wat zit je dan vast in extreemlinkse denkbeelden…
pi_218933936
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 12:18 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Je zou je eens kunnen verdiepen in WWI en WWII en wat die twee met elkaar te maken hebben.
De haat blijft toch wel, als dat is waar je op doelt. Dat zit in de Arabische cultuur verweven. Israël is nu afgestapt met het op de westerse manier behandelen van uitingen van die haat. Ze volgen nu een doctrine van "wanneer je je hand uitsteekt hakken wij hem eraf". Let op het woord "wanneer"; niet "als".
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 12:40:11 #155
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218933949
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 12:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Gaaf. Nu kun je nooit meer klagen als we Israël een genocide land noemen.

Onderdeel van westerse waarden is criminelen voor de rechter proberen te krijgen ipv lukraak doodschieten. Wellicht dat je weer iets teveel door je Hamas bril aan het kijken bent en dat vergeten bent.
Nee, onderdeel van de Westerse cultuur is dat je een functionerend moreel kompas hebt en partijen die een gevaar vormen voor het Westen hard aanpakt. De geallieerden hebben alle Duitsers of Japanners niet netjes gearresteerd maar met harde hand verslagen. En deze twee vragen staan nog voor je open:

Waarom noem jij drugssmokkelaars 'vissers' en waarom ben je zo geradicaliseerd in anti-Westers gedachtegoed?
pi_218933963
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 12:08 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik snap wel dat er mensen zijn die sceptisch zijn hoor. Het is prachtig dat er nu een vredesplan ligt dat door alle partijen wordt geaccepteerd, maar dat is nu.
Ben benieuwd hoe de vlag er over een paar maanden bijhangt, en hoe de uitvoerbaarheid van het vredesplan gaat verlopen.
In die regio is het natuurlijk al heel lang onrustig, de ene oorlog na de andere. Maar goed, een begin is er.
Ik denk een voortzetting van het proces dat vóór deze ellende al plaatsvond. Arabische landen en Israël die toenadering beginnen te zoeken en de voordelen beginnen te zien van samenwerking.

Met als nieuwe factor dat de Arabieren met de neus op de feiten zijn gedrukt, voor de zoveelste keer, dat ze Israël niet militair en nu ook niet meer met terreur kunnen verslaan.
pi_218933964
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 10:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Je zal toch met stap 1 moeten beginnen en dat is dat de vijandigheden stoppen. Daarna kun je tot normalisatie komen.

Dus slagen is voor mij dat we weer terug kunnen keren naar een vorm die er was van voor 7 oktober, maar dan wanneer er miljarden die kant op gaan ze niet worden besteed aan een plan om Joden te vermoorden, maar om de Palestijnse bevolking een waardig leven te geven. En dat laatste is wat Hamas de Palestijnen heeft aangedaan.
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 12:44:21 #158
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218933980
quote:
In the Name of Allah, the Most Gracious, the Most Merciful

In an effort to halt the aggression and war of extermination being waged against our steadfast people in the Gaza Strip, and based on national responsibility and concern for the fundamentals, rights, and supreme interests of our people, the Islamic Resistance Movement (Hamas) has held in-depth consultations within its leadership institutions, extensive consultations with Palestinian forces and factions, and consultations with mediators and friends to reach a responsible position in dealing with US President Donald Trump’s plan.

After a thorough study, the movement made its decision and submitted the following response to the mediating brothers:

The Islamic Resistance Movement, Hamas, appreciates the Arab, Islamic, and international efforts, as well as the efforts of US President Donald Trump, calling for an end to the war on the Gaza Strip, an exchange of prisoners, the immediate entry of aid, the rejection of the occupation of the Gaza Strip, and the displacement of our Palestinian people from it.

In this context, and in order to achieve a cessation of hostilities and a complete withdrawal from the Gaza Strip, the movement announces its agreement to release all Israeli prisoners, both living and dead, according to the exchange formula contained in President Trump’s proposal, provided the field conditions for the exchange are met. In this context, the movement affirms its readiness to immediately enter into negotiations through the mediators to discuss the details of this agreement.

The movement also renews its agreement to hand over the administration of the Gaza Strip to a Palestinian body of independents (technocrats), based on Palestinian national consensus and Arab and Islamic support.

The other issues mentioned in President Trump’s proposal regarding the future of the Gaza Strip and the inherent rights of the Palestinian people are linked to a comprehensive national position and based on relevant international laws and resolutions. They are to be discussed within a comprehensive Palestinian national framework. Hamas will be part of it and will contribute to it with full responsibility.

https://www.timesofisrael(...)-returning-hostages/
Uh, was een voorwaarde niet:

quote:
13. Hamas and other factions agree to not have any role in the governance of Gaza, directly, indirectly, or in any form.

Bron
pi_218934020
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 12:44 schreef Qarrad het volgende:

[..]
[..]

Lijkt wel dat er geen afspraken met een terreurorganisatie gemaakt kunnen worden ;(
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 12:52:35 #160
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218934023
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 12:44 schreef Qarrad het volgende:

[..]
[..]

Dat maakt ook dat hamas op grond van haar constitutie niet akkoord kan gaan met het eenzijdige 'vredesplan*' cq 'overgaveplan' dat immers haar bestaan zal uitwissen. We gaan zien wat het gaat worden.
pi_218934042
Hama
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 12:52 schreef Vallon het volgende:

[..]
Dat maakt ook dat hamas op grond van haar constitutie niet akkoord kan gaan met het eenzijdige 'vredesplan*' cq 'overgaveplan' dat immers haar bestaan zal uitwissen. We gaan zien wat het gaat worden.
Hamas geeft niks te willen. Die moeten kiezen, bestaan en vrijlaten of uitgeroeid worden.
Vakman pur sang
pi_218934059
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 12:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je zal toch met stap 1 moeten beginnen en dat is dat de vijandigheden stoppen. Daarna kun je tot normalisatie komen.

Dus slagen is voor mij dat we weer terug kunnen keren naar een vorm die er was van voor 7 oktober, maar dan wanneer er miljarden die kant op gaan ze niet worden besteed aan een plan om Joden te vermoorden, maar om de Palestijnse bevolking een waardig leven te geven. En dat laatste is wat Hamas de Palestijnen heeft aangedaan.
Punt is dat normalisatie niet normaal is daar. Voor 7 oktober had Israël honderden Palestijnen vastzitten zonder enige vorm van rechtsspraak in gevangenissen waarvan we weten dat mensen er gemarteld en verkracht worden. Gaza was al jaren onder een blokkade. Op de West Bank werd al jaren beetje bij beetje meer land gejat. Palestijnen daar leven onder een apartheidsregime. Daar is niks "normaals" aan. De gezellig rechtse regering in Israël heeft beloofd dat er niks aan die situatie gaat veranderen na een deal.

Stel morgen stopt het schieten, de IDF gaat naar huis en dan? Gaza is compleet naar de tering geschoten en gebuldozerd. Landbouw gaat er decennia over doen om te herstellen. De rest van de economie is compleet vernietigd. Er zijn tienduizenden wezen. Tienduizenden boze mannen die hun kinderen dood hebben zien hongeren of bloeden. De meeste van die gasten heeft niks te doen voor afleiding want werk en school is er niet. Scholen zijn namelijk opgeblazen op vet grappige tiktok filmpjes van militairen. Israël heeft zijn genoegdoening gehad, maar voor hun zal het er niet komen tenzij ze zelf wat doen.

Israël gaat niks betalen aan het herstel. Oorlogsmisdadigers worden gevierd als helden. Na jaren propaganda is een groot deel van de bevolking boos dat ondanks de hoge kosten de klus niet is afgemaakt en daders van 7 oktober nog leven. Alle ingrediënten om weer met een gigantische overreactie te springen op een volgend incident.

En dit alles gaat er vanuit dat Israël ter goede trouw met dit voorstel is. Zodra de oorlog stopt mag Bibi weer voor de rechter komen vanwege corruptie en bij vorige rustpauzes voor onderhandelingen escaleerde hij alles de pan uit.
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 12:59:09 #163
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218934067
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 12:52 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik weet het ook niet meer. Je ziet her en der wel openlijk verzet vanuit de Gazanen zelf tegen Hamas nu, met eergisteren een halve veldslag met de Al Majayda-clan als voorlopig exces (6 doden aan die kant, minstens 11 aan de kant van Hamas) maar het is denk ik te veel om te verwachten dat na bijna 20 jaar ongehinderde indoctrinatie en onderdrukking die mensen zelf de boel schoonvegen, hoe gefrustreerd ze ook raken. Vergeet ook niet dat een Hamas-lid in betere conditie verkeert dan Mohammed-met-de-pet door het monopolie op levensbehoeften.

Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat een partij die alles te verliezen heeft vrijwillig en ordentelijk de aftocht blaast en het verlies aanvaardt, dus de vraag is niet of dit een staartje gaat krijgen, maar hoe lang en ingewikkeld het wordt.

Hopen op het beste dan maar (en de gebruikelijke puinhoop verwachten tegelijkertijd).
pi_218934075
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 12:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, onderdeel van de Westerse cultuur is dat je een functionerend moreel kompas hebt en partijen die een gevaar vormen voor het Westen hard aanpakt. De geallieerden hebben alle Duitsers of Japanners niet netjes gearresteerd maar met harde hand verslagen. En deze twee vragen staan nog voor je open:

Waarom noem jij drugssmokkelaars 'vissers' en waarom ben je zo geradicaliseerd in anti-Westers gedachtegoed?

Omdat verdachten onschuldig zijn tot het tegendeel bewezen is.
pi_218934077
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 12:57 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Punt is dat normalisatie niet normaal is daar. Voor 7 oktober had Israël honderden Palestijnen vastzitten zonder enige vorm van rechtsspraak in gevangenissen waarvan we weten dat mensen er gemarteld en verkracht worden. Gaza was al jaren onder een blokkade. Op de West Bank werd al jaren beetje bij beetje meer land gejat. Palestijnen daar leven onder een apartheidsregime. Daar is niks "normaals" aan. De gezellig rechtse regering in Israël heeft beloofd dat er niks aan die situatie gaat veranderen na een deal.

Stel morgen stopt het schieten, de IDF gaat naar huis en dan? Gaza is compleet naar de tering geschoten en gebuldozerd. Landbouw gaat er decennia over doen om te herstellen. De rest van de economie is compleet vernietigd. Er zijn tienduizenden wezen. Tienduizenden boze mannen die hun kinderen dood hebben zien hongeren of bloeden. De meeste van die gasten heeft niks te doen voor afleiding want werk en school is er niet. Scholen zijn namelijk opgeblazen op vet grappige tiktok filmpjes van militairen. Israël heeft zijn genoegdoening gehad, maar voor hun zal het er niet komen tenzij ze zelf wat doen.

Israël gaat niks betalen aan het herstel. Oorlogsmisdadigers worden gevierd als helden. Na jaren propaganda is een groot deel van de bevolking boos dat ondanks de hoge kosten de klus niet is afgemaakt en daders van 7 oktober nog leven. Alle ingrediënten om weer met een gigantische overreactie te springen op een volgend incident.

En dit alles gaat er vanuit dat Israël ter goede trouw met dit voorstel is. Zodra de oorlog stopt mag Bibi weer voor de rechter komen vanwege corruptie en bij vorige rustpauzes voor onderhandelingen escaleerde hij alles de pan uit.
Begrijp ik nu goed dat je vindt dat Hamas deze handreiking die het vredesplan is moet weigeren?
pi_218934082
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 08:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Lees dit topic nog eens goed na… nee, men zal het gewoon onderdrukking blijven noemen. Een ‘koloniaal’ bewind. Gooi er nog wat bingo termen door als intersectioneel en je bent er weer. Kom op, straks moeten ze weer gaan protesteren tegen het gebruik van olie…
Er is pas vrede als de bezetting stopt en er onafhankelijkheid is voor Palestijnen.
pi_218934090
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 13:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Begrijp ik nu goed dat je vindt dat Hamas deze handreiking die het vredesplan is moet weigeren?
Dat begrijp je verkeerd. Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt of Hamas wel of niet akkoord gaat.

Ik zou dit vredesplan geen handreiking noemen.
pi_218934276
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 13:03 schreef Chadi het volgende:

[..]
Er is pas vrede als de bezetting stopt en er onafhankelijkheid is voor Palestijnen.
Lijkt me niet erg verstandig, opgevoed met een intense haat voor Joden, liefde voor de dood en een gemiddeld IQ van 70.
graag verwijderen
pi_218934412
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 12:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]

Jij bent echt de grap van FOK! geworden zeg.

Iemand is anti-Westers als hij/zij oproept tot vrede?
Ik vind jou juist anti-Westers, jij schreeuwt en jankt over alle Westerse normen en waarden.

In het Westen accepteren wij geen onnodig geweld. Geen genocide. Geen constante overtredingen van oorlogs en humanitaire rechten.
pi_218934463
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 13:47 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Lijkt me niet erg verstandig, opgevoed met een intense haat voor Joden, liefde voor de dood en een gemiddeld IQ van 70.
Goh, gezien alle ellende die Palestijnen de afgelopen tientallen jaren meegemaakt hebben moet je ook niet veel anders verwachten.

Denk aan de kijk tegen Duitsland/Duitsers.
Na WO2 heeft dat ook tientallen jaren geduurd, of zelfs nog. Veel van die WO2 overlevenden hebben nog altijd een afkeer tegen Duitsland.

Waarom zou dat voor Palestijnen anders zijn? Zeker gezien de genocide van de afgelopen 2 jaar.
Mensen gaan je echt niet leuk vinden als je zo veel ellende uitspookt.

En zelfs al zou Israel nu eindelijk stoppen met alle ellende van al die tientallen jaren dan nog is die haat (hoewel begrijpelijk) een probleem dat nog tientallen jaren zal blijven.
pi_218934499
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 14:01 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Goh, gezien alle ellende die Palestijnen de afgelopen tientallen jaren meegemaakt hebben moet je ook niet veel anders verwachten.

Denk aan de kijk tegen Duitsland/Duitsers.
Na WO2 heeft dat ook tientallen jaren geduurd, of zelfs nog. Veel van die WO2 overlevenden hebben nog altijd een afkeer tegen Duitsland.

Waarom zou dat voor Palestijnen anders zijn? Zeker gezien de genocide van de afgelopen 2 jaar.
Mensen gaan je echt niet leuk vinden als je zo veel ellende uitspookt.

En zelfs al zou Israel nu eindelijk stoppen met alle ellende van al die tientallen jaren dan nog is die haat (hoewel begrijpelijk) een probleem dat nog tientallen jaren zal blijven.
Genocideroepen is totaalkwats en mag wat mij betreft strafbaar worden gemaakt.
graag verwijderen
pi_218934974
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 14:03 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Genocideroepen is totaalkwats en mag wat mij betreft strafbaar worden gemaakt.
Genocide ontkennen vind ik eerder strafbaar.
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 15:12:07 #173
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218935023
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 13:59 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Jij bent echt de grap van FOK! geworden zeg.

Iemand is anti-Westers als hij/zij oproept tot vrede?
Ik vind jou juist anti-Westers, jij schreeuwt en jankt over alle Westerse normen en waarden.

In het Westen accepteren wij geen onnodig geweld. Geen genocide. Geen constante overtredingen van oorlogs en humanitaire rechten.
De user in kwestie roept niet op tot vrede, hij is voornamelijk tegen Israël en tegen het Westen.

Daarnaast heeft het Westen zelf meer dan eens geweld gebruikt in oorlogen en conflicten, dus die laatste zin gaat niet op.
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 13:05 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dat begrijp je verkeerd. Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt of Hamas wel of niet akkoord gaat.

Vreemd, want er is toch een zogenaamde genocide gaande, maar tegelijkertijd is dit vredesplan geen handreiking. Maar als er nu vrede komt, dan stopt de zogenaamde genocide. Dat zou dan binnen jouw denkwijze toch juist een enorme handreiking moeten zijn?
pi_218935091
meer of minder genocide
pi_218935177
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 15:12 schreef HowardRoark het volgende:

Daarnaast heeft het Westen zelf meer dan eens geweld gebruikt in oorlogen en conflicten, dus die laatste zin gaat niet op.

Ah ja... Sure...
Het Westen heeft lang lang geleden ook misselijke dingen gedaan, maar dat heeft niets met het huidige Westen te maken.

Het Westen heeft nooit genocide gepleegd, nooit structureel oorlogs en/of humanitaire misdaden gepleegd.
En het recent Westen is ook geen vaste bezetters van meerdere vrije landen.
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 16:08:18 #176
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218935704
https://www.wsj.com/world(...)-peace-deal-50643a6d

quote:
Political leaders in Qatar lean toward accepting President Trump’s plan, but military commanders in Gaza resist surrendering arms and giving up hostages
Normaliter zijn het juist de mensen die zelf niet in de shit zitten in Gaza die de boel willen blijven aanjagen, nu is het blijkbaar andersom.
pi_218935938
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 16:08 schreef Qarrad het volgende:
https://www.wsj.com/world(...)-peace-deal-50643a6d
[..]
Normaliter zijn het juist de mensen die zelf niet in de shit zitten in Gaza die de boel willen blijven aanjagen, nu is het blijkbaar andersom.
Alsof de realiteit de haatdroom aan het inhalen is. :)
pi_218935958
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 15:12 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De user in kwestie roept niet op tot vrede, hij is voornamelijk tegen Israël en tegen het Westen.

[..]
Vreemd, want er is toch een zogenaamde genocide gaande, maar tegelijkertijd is dit vredesplan geen handreiking. Maar als er nu vrede komt, dan stopt de zogenaamde genocide. Dat zou dan binnen jouw denkwijze toch juist een enorme handreiking moeten zijn?
Je bent van het padje af.
pi_218936277
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 16:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Prachtige reactie _O_
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 17:13:40 #180
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218936338
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 16:19 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Haal even drie keer adem. Lees je stukje nog een keer. Hoe vindt je zelf dat het gaat?

Je wil mij neerzetten als antisemiet, omdat ik verwacht dat Israël zich aan zijn eigen plan gaat houden:
[..]
Als je mijn stukjes leest dan zie je trouwens dat ik die hoop totaal niet heb dat die schurkenstaat zich aan zijn eigen voorstel gaat houden. Als je nog enigszins rationeel bezig was zou dat in nog een beetje een logische route zijn om mij een antisemiet te noemen.

Ik ben er trouwens voor om de top van Hamas en iedereen die betrokken was bij de financiering van die terreurgroep heel lang op te sluiten. Als ik met mijn vingers kon knippen gebeurde dat meteen. Nadeel is dat er niemand van de regering in Israël over is om de vrede te ondertekenen.
https://www.timesofisrael(...)hamas-liberman-says/
https://en.wikipedia.org/wiki/Israeli_support_for_Hamas
Bijzonder wel. Hamas afkeuren maar de schuld vervolgens bij Israël leggen. Wat weet je het toch weer leuk te draaien.
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 16:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Een paar normale vragen beantwoorden lukt niet zo blijkt, maar projecteren heb je minder moeite mee.
pi_218936543
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 17:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bijzonder wel. Hamas afkeuren maar de schuld vervolgens bij Israël leggen. Wat weet je het toch weer leuk te draaien.
[..]
Een paar normale vragen beantwoorden lukt niet zo blijkt, maar projecteren heb je minder moeite mee.
Valt wel mee hoor. Jij ziet een bad guy en denkt dat de tegenstander dan net zoals in Marvel films een good guy moet zijn. In de echte wereld zijn vechtende partijen vaak allemaal gradaties van kut. Je bent met deze post bezig met financiers van Hamas verdedigen, omdat je denkt dat ik pro hamas bent. Hoe fucked ben je dan?

<Knip>

[ Bericht 4% gewijzigd door Jippie op 04-10-2025 18:04:15 ]
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 17:42:10 #182
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218936680
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 17:28 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
, omdat je denkt dat ik pro hamas bent.
Ben je ook.
We kennen je pohi inmiddels en bijbehorende mo van draaien, geniepig uithalen naar israel en vervolgens weer de vermoorde onschuld spelen.
1947-2016
pi_218936943
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 13:03 schreef Chadi het volgende:

[..]
Die kans hebben de Palestijnen middels hun leiders vakkundig om zeep geholpen in het verleden.

Nu moeten ze eerst eens laten zien dat ze echt in staat zijn om normaal te doen.
pi_218936952
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 13:05 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Maar wil je nu wel of niet dat dit plan slaagt?
pi_218937083
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 13:47 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Het lijkt je niet verstandig dat mensen hun rechten mogen uitoefenen.
pi_218937093
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 18:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Die kans hebben de Palestijnen middels hun leiders vakkundig om zeep geholpen in het verleden.

Nu moeten ze eerst eens laten zien dat ze echt in staat zijn om normaal te doen.
Nou nee het is geen gunst van iemand. Het is waar ze rechte op hebben.
pi_218937117
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 18:15 schreef Chadi het volgende:

[..]
Het lijkt je niet verstandig dat mensen hun rechten mogen uitoefenen.
Als je een oorlog begint en vervolgens verliest moet je stil gaan zitten terwijl ze je gaan scheren.

Japan had er in augustus '45 ook voor kunnen kiezen om compleet met atoombommen vernietigd te worden, nu drijven en peddelen ze mooi mee op de warme zee van het vrije moraal superieure Westen.
graag verwijderen
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 18:25:15 #188
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218937204
quote:
2s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 17:28 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Valt wel mee hoor. Jij ziet een bad guy en denkt dat de tegenstander dan net zoals in Marvel films een good guy moet zijn. In de echte wereld zijn vechtende partijen vaak allemaal gradaties van kut. Je bent met deze post bezig met financiers van Hamas verdedigen, omdat je denkt dat ik pro hamas bent. Hoe fucked ben je dan?

<Knip>
Ah, Israël heeft dus zelf Hamas opgetuigd en al die jaren gefinancierd? Niets is natuurlijk minder waar. Niet Israël heeft Hamas gefinancierd, maar Israël heeft financiering vanuit Qatar naar Hamas toegestaan waarbij het de gok nam dat een hogere mate van welvaart de terreurgroepering ervan zou weerhouden nieuwe poging tot oorlogsvoering te ondernemen. Dit staat nota bene in de bron die je zelf aanlevert:
quote:
Yossi Kuperwasser, an Israeli intelligence and security expert, said that Qatari's support for Hamas could help deter the group from war by improving life in Gaza. Kuperwasser stated in 2015:

"We believe that better conditions in Gaza would lessen the incentive of Hamas and the population to go again to a war. So in a way, it is helping the deterrence. But the purpose is to improve the conditions of the people of Gaza and enable them to live a respectable life."

Qatar started sending money to the Gaza Strip on a monthly basis in 2018. $15 million worth of cash-filled suitcases were transported into Gaza by the Qataris via Israeli territory.

The payments commenced due to the 2017 decision by the Palestinian Authority (PA), an administration in the Israeli-occupied West Bank and rival to Hamas, to cut government employee salaries in Gaza. At the time, the PA objected to the funds, which Hamas said was intended for both medical and governmental salary payments. In August 2018, Israel's government approved the agreement.

That same year, Meir Ben-Shabbat, the then National Security Advisor, received a note in Hebrew written by Yahya Sinwar, the leader of Hamas in the Gaza Strip, addressed to Netanyahu, titled "Calculated risk." The note was part of a broader strategy by Sinwar to portray Hamas as open to a long-term truce and also referring to Israel's agreement with Qatar to allow Qatari aid to enter to Gaza in order to pay civil servants, as well as to families in need.
Hier maak jij vervolgens van: 'Israël heeft Hamas gefinancierd' (dit is dus niet waar), waar je vervolgens ook nog eens iedereen in de regering bij Israël de schuld van geeft (ook dit is niet waar).
pi_218937206
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 17:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ben je ook.
We kennen je pohi inmiddels en bijbehorende mo van draaien, geniepig uithalen naar israel en vervolgens weer de vermoorde onschuld spelen.
Wat is "geniepig uithalen" nou weer? Waarom wordt je zo boos als je iemand ziet die wel consequent anti terrorisme is? Denk je niet dat je veel gelukkiger wordt als je ook gewoon consequent voor westerse waarden gaat staan?
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 18:26:35 #190
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218937221
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 18:25 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wat is "geniepig uithalen" nou weer? Waarom wordt je zo boos als je iemand ziet die wel consequent anti terrorisme is? Denk je niet dat je veel gelukkiger wordt als je ook gewoon consequent voor westerse waarden gaat staan?
Jij bent niet consequent anti-terrorisme, je bent consequent anti-Israël. En je bent daardoor bereid alles zo te draaien dat je in elke situatie Israël de schuld kunt geven.
pi_218937222
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 18:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maar wil je nu wel of niet dat dit plan slaagt?
Volgens mij 3 posts geleden al gevraagd wat volgens jou nou slagen is.
pi_218937240
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 18:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Jij bent niet consequent anti-terrorisme, je bent consequent anti-Israël. En je bent daardoor bereid alles zo te draaien dat je in elke situatie Israël de schuld kunt geven.
Dat is de laatste twee jaar vaak hetzelfde geweest.
pi_218937284
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 18:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, Israël heeft dus zelf Hamas opgetuigd en al die jaren gefinancierd? Niets is natuurlijk minder waar. Niet Israël heeft Hamas gefinancierd, maar Israël heeft financiering vanuit Qatar naar Hamas toegestaan waarbij het de gok nam dat een hogere mate van welvaart de terreurgroepering ervan zou weerhouden nieuwe poging tot oorlogsvoering te ondernemen. Dit staat nota bene in de bron die je zelf aanlevert:
[..]
Hier maak jij vervolgens van: 'Israël heeft Hamas gefinancierd' (dit is dus niet waar), waar je vervolgens ook nog eens iedereen in de regering bij Israël de schuld van geeft (ook dit is niet waar).
Selectieve quotes zoals gebruikelijk. En als je Qatar smeekt geld over te maken ben je nog een stap erger dan Qatar.

Achter de knip staat trouwens dat je niet kan tellen. Extreme beschuldiging natuurlijk.
pi_218937335
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 18:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Selectieve quotes zoals gebruikelijk. En als je Qatar smeekt geld over te maken ben je nog een stap erger dan Qatar.

Achter de knip staat trouwens dat je niet kan tellen. Extreme beschuldiging natuurlijk.
Doe nou maar rustig, je vriendjes hebben verloren en de gewone bevolking (voor zover bestaand) krijgt een nieuwe kans om een normaal leven op te bouwen.
graag verwijderen
pi_218937370
Sponsoren Iraanse regime en Qatar ook al akkoord?
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 18:41:53 #196
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_218937394
En denk er aan GLPvdA was hier op tegen.
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 18:50:48 #197
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218937457
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 18:41 schreef Zoddie het volgende:
En denk er aan GLPvdA was hier op tegen.
Dit geldt voor meerderen in de pro-Palestijnse contreien. Nogal vreemd, want zij claimen dus ook dat er een genocide gaande is, maar zijn blijkbaar dan voor een voortzetting van die vermeende genocide.

De realiteit is natuurlijk dat velen binnen die contreien dondersgoed weten dat er geen genocide gaande is, maar deze situatie simpelweg willen gebruiken om Israël zoveel als mogelijk kapot te maken en men heeft de hoop dat als de oorlog nog even zou voortduren er bijvoorbeeld wellicht allerlei economische sancties op het land konden worden geplaatst.

Ook zijn velen helemaal niet zo tegen Hamas als men probeert te beweren. Men weet alleen dat men Hamas publiekelijk wel moet afkeuren om niet keihard gezichtsverlies op te lopen, maar intern ziet men Hamas simpelweg als gerechtvaardigd verzet.
pi_218937474
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 18:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En wat zou dáár nou de onderliggende reden voor zijn? :%
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 19:06:47 #199
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218937581
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 18:53 schreef MagnificentAlfonso het volgende:

[..]
En wat zou dáár nou de onderliggende reden voor zijn? :%
In eerste instantie anti-Westers gedachtegoed.

Kortom de overtuiging dat alles in deze regio koek en ei was tot het Westen zich ermee ging bemoeien, dat Israël een 'blanke' koloniale staat is van het Westen en de Palestijnen de zogenaamd inheemse bewoners die verschrikkelijk onderdrukt zijn en vechten tegen de Westers 'bezetters/kolonisten' voor zelfbeschikking.

Niets is natuurlijk minder waar. Deze regio heeft in de geschiedenis verschillende heersers gekend en het argument is lastig te maken dat Arabieren, de Arabische taal en de Islam hier inheems zijn. Tevens worden de Palestijnen niet onderdrukt, maar zijn zij de enige aanstichters van dit al langlopende conflict, die niet strijden voor zelfbeschikking maar voor de vernietiging van Israël en de verwijdering van alle Joden in dit gebied.
pi_218937825
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 19:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
In eerste instantie anti-Westers gedachtegoed.

Kortom de overtuiging dat alles in deze regio koek en ei was tot het Westen zich ermee ging bemoeien, dat Israël een 'blanke' koloniale staat is van het Westen en de Palestijnen de zogenaamd inheemse bewoners die verschrikkelijk onderdrukt zijn en vechten tegen de Westers 'bezetters/kolonisten' voor zelfbeschikking.

Niets is natuurlijk minder waar. Deze regio heeft in de geschiedenis verschillende heersers gekend en het argument is lastig te maken dat Arabieren, de Arabische taal en de Islam hier inheems zijn. Tevens worden de Palestijnen niet onderdrukt, maar zijn zij de enige aanstichters van dit al langlopende conflict, die niet strijden voor zelfbeschikking maar voor de vernietiging van Israël en de verwijdering van alle Joden in dit gebied.
Ze vechten elkaar daar al 3500 jaar de tent uit. Ver voordat er westerse beschavingen bestonden.

Dat gezegd hebbende, is het natuurlijk wel zo dat de Britten het op zo een manier achter gelaten hebben, dat er wel ellende op moest volgen. Maar goed, dat hebben ze met alle voormalige kolonieen gedaan (zie bijvoorbeeld India Pakistan, of Kenya Tanzania)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')