Voor veel mensen gaat het er een beetje om op welke manier er korte metten met terreur wordt gemaakt. Er leiden meerdere wegen naar Rome.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 09:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je bedoelt dat het Amerikaanse leger illegale drugshandel aan banden legt? Dat maakt hen natuurlijk geen terroristen. Het blijft bijzonder om dergelijke retoriek te aanschouwen met anti-Westerse sentimenten.
Of het nu over Islamitisch terreur of drugshandel gaat, binnen bepaalde kringen denkt men dan dat de partijen die daar korte metten mee willen maken het eigenlijke probleem zijn.
Natuurlijk wil de agressor dat in eerste instantie niet. Maar dat wil toch niet zeggen dat er niet op vrede ingezet moet worden?quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 09:51 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat wil Rusland toch ook helemaal niet?
En niemand zal tegen Rusland durven te zeggen dat de hel losbreekt als ze nu niet stoppen.
Definieer slagen. Wat mij betreft stopt het schieten vandaag nog en mogen alle gijzelaars naar huis. Ik denk alleen dat dit een herhaling van zetten is die Israël alle kans geeft om de etnische zuivering voort te zetten en Palestijnen om boos te blijven. Op de West Bank hebben ze ook een vorm van zelfbestuur, maar met 0 rechten. Aparte infra. Een constante angst dat een of andere kolonist besluit hun huis af te branden of het leger zich verveelt. Enz enz.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 09:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Oprechte vraag: wil jij dat dit plan (al dan niet met wat schaafwerk) slaagt, of liever niet?
Jazeker, als mensen hierbij betrokken zijn maakt dat hen drugssmokkelaars.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 09:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
geloof jij nu echt de amerikaanse propaganda en denkt je serieus dat er 11 mensen op een drugsboot zaten, daarmee verliezen smokkelaars 700 kilo smokkel gewicht. Het blijft bizar dat goed ingelichte westerse mensen doorzichtige amerikaanse propaganda omtrent het zogenaamd gelegitimeerd vermoorden van drugs smokkelaars napraten.
Verdachten van drugshandel effectueren zonder enige vorm van rechtspraak is wederom een standpunt dat ik van Hamas zou verwachten. Als die jongens Joods waren geweest had je een ledenkaart willen krijgen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 09:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je bedoelt dat het Amerikaanse leger illegale drugshandel aan banden legt? Dat maakt hen natuurlijk geen terroristen. Het blijft bijzonder om dergelijke retoriek te aanschouwen met anti-Westerse sentimenten.
Of het nu over Islamitisch terreur of drugshandel gaat, binnen bepaalde kringen denkt men dan dat de partijen die daar korte metten mee willen maken het eigenlijke probleem zijn.
Dit conflict begon zoals we weten eind 19e eeuw, begin 20e eeuw met terreur en geweld van Arabieren jegens Joden. Nadien zijn deze Arabieren een burgeroorlog begonnen die ze verloren en hebben meermaals geprobeerd Israël te vernietigen en ook nog even vijf keer een tweestatenoplossing afgewezen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 10:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Definieer slagen. Wat mij betreft stopt het schieten vandaag nog en mogen alle gijzelaars naar huis. Ik denk alleen dat dit een herhaling van zetten is die Israël alle kans geeft om de etnische zuivering voort te zetten en Palestijnen om boos te blijven. Op de West Bank hebben ze ook een vorm van zelfbestuur, maar met 0 rechten. Aparte infra. Een constante angst dat een of andere kolonist besluit hun huis af te branden of het leger zich verveelt. Enz enz.
Met tienduizenden weeskinderen klaar om gerecruteerd te worden door meerdere terroristische bewegingen in gebied, met waarschijnlijk zo'n tienduizend ton aan door Israël gedoneerde onontplofte explosieven gaat er een keer wat knallen. En dan gaat de domme meute in het westen net doen alsof de oorlog op die datum begon.
Nee. Ik geloof Israël in hun belofte dat ze iedereen betrokken bij 7 oktober gaan pakken. Vredesplan of niet, de daders die nog leven hebben de komende jaren een hoge mortaliteit.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 09:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er zijn nog steeds Hamas leiders, denk aan degenen die in Qatar zitten of de gijzelaars vasthouden. Maar die hoeven van jou dus klaarblijkelijk niet te worden berecht, jij focust je alleen op Israëlische politici en militairen. Noted.
En dat zou volledig terecht zijn.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 10:12 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nee. Ik geloof Israël in hun belofte dat ze iedereen betrokken bij 7 oktober gaan pakken. Vredesplan of niet, de daders die nog leven hebben de komende jaren een hoge mortaliteit.
Gezien verschillende Israëlische beleidsmakers in het verleden Hamas hebben ondersteund met deze reden vrees ik dat dit inderdaad de strategie is geworden.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 07:49 schreef recidivist het volgende:
[..]
Misschien is dat ook wel de bedoeling. Ideaal argument de oorlog door te zetten op elk moment of te hervatten + ideaal argument waarom je niet kan onderhandelen over twee staten oplossing en dat dus een gesloten boek blijft
Haha lol. Je eigen fantasiewereld verzinnen waardoor je non stop boos kan zijn.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 10:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit conflict begon zoals we weten eind 19e eeuw, begin 20e eeuw met terreur en geweld van Arabieren jegens Joden. Nadien zijn deze Arabieren een burgeroorlog begonnen die ze verloren en hebben meermaals geprobeerd Israël te vernietigen en ook nog even vijf keer een tweestatenoplossing afgewezen.
Dit is dan de kant die jij steunt. En het heeft ook niets met 'rechten' te maken. Tijdens het gezag van Jordanië in de Westelijke Jordaanoever hadden de Palestijnen allerlei rechten en tóch besloot men begin jaren 1960 de PLO op te richten en begon met een nieuwe reeks van terreur jegens Israël.
En hoe noem je mensen die niet zo in de intenties van dit “vredesplan” geloven?quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 10:42 schreef UitStraling het volgende:
We weten allemaal hoe we de mensen moeten noemen die nu nog tegen dit vredesplan zijn.
AIVD doe je werk.
In deze halfzachte tijden van deugvolk is het hard nodig om af en toe je blote lippenstift te laten zien.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 10:42 schreef Vliegbaard het volgende:
Howard leeft in een wereld waarin het geoorloofd is drugssmokkelaars te executeren door een bootje te bombarderen.
Als dat is waar we naartoe willen dan is de democratische rechtsstaat oprecht verloren.
Als je een beter plan hebt moet je even de huidige Amerikaanse president aanschrijven.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 10:43 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
En hoe noem je mensen die niet zo in de intenties van dit “vredesplan” geloven?
Het heeft allemaal niks met zogenaamd deugvolk te maken. Maar ik begrijp dat je dat frame graag plakt op alles en iedereen die enige kritiek uit op Israël en/of Trump.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 10:44 schreef UitStraling het volgende:
[..]
In deze halfzachte tijden van deugvolk is het hard nodig om af en toe je blote lippenstift te laten zien.
Hoe noemen we die mensen dan?quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 10:42 schreef UitStraling het volgende:
We weten allemaal hoe we de mensen moeten noemen die nu nog tegen dit vredesplan zijn.
AIVD doe je werk.
Er is geen verband.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 10:42 schreef Vliegbaard het volgende:
Howard leeft in een wereld waarin het geoorloofd is drugssmokkelaars te executeren door een bootje te bombarderen.
Als dat is waar we naartoe willen dan is de democratische rechtsstaat oprecht verloren.
Bij het aantreden van Trump 1 moest ik nog lachen om al die paarsharige meisjes die huilden. Ze bleken gewoon gelijk te hebben. We worden omringd met debieltjes wiens ego zo fragiel is, dat uit wrok vissers bombarderen opeens heel logisch lijkt.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 10:46 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het heeft allemaal niks met zogenaamd deugvolk te maken. Maar ik begrijp dat je dat frame graag plakt op alles en iedereen die enige kritiek uit op Israël en/of Trump.
Nou ja van mij mogen ze elke drugshandelaar een nekschot geven hoor.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 10:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Bij het aantreden van Trump 1 moest ik nog lachen om al die paarsharige meisjes die huilden. Ze bleken gewoon gelijk te hebben. We worden omringd met debieltjes wiens ego zo fragiel is, dat uit wrok vissers bombarderen opeens heel logisch lijkt.
Dit is het topic waar je niet van genocide mag spreken, omdat de rechter er niks over heeft gezegd. Ik verwacht daarom dat @HowardRoark en @EttovanBelgie nu heel boos op je worden dat je deze vissers drugshandelaars noemt.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 11:02 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nou ja van mij mogen ze elke drugshandelaar een nekschot geven hoor.
quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 11:12 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dit is het topic waar je niet van genocide mag spreken, omdat de rechter er niks over heeft gezegd. Ik verwacht daarom dat @:howardroark en @:ettovanbelgie nu heel boos op je worden dat je deze vissers drugshandelaars noemt.
Ja prima verder, maar wel nadat dat eerst door een onafhankelijke rechter is beoordeeld.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 11:02 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nou ja van mij mogen ze elke drugshandelaar een nekschot geven hoor.
Dat kun je op microniveau inderdaad vinden. Op macroniveau is er wel een bepaalde trend waarneembaar.quote:
Lekker terroristen steunen danquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 11:20 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
En zoals verwacht heb je weer geen morele standaard.
Nee, wat ik slaapverwekkend vind is dat je mij zoals de standaard sektariër zaken toedicht die je niet zult vinden (gisteren kon je dat ook al niet met Sinwar) wanneer je drie seconden croft.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 11:20 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
En zoals verwacht heb je weer geen morele standaard.
Welnee, ze hebben niets te eisen. Hun rol is uitgespeeld en de enige optie die ze nog hebben, is óf leven, óf sterven.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 23:25 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wat had je dan verwacht?
Dat ze meteen tekenden bij het kruisje? Ze hebben zelf 0 inbreng in het hele plan gehad. Ze willen opmaken minst onderhandelen. Dat lijkt me een prima vertrekpunt.
Heb je in overweging genomen dat ik wellicht gewoon geen idee heb wat een croft is?quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 11:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, wat ik slaapverwekkend vind is dat je mij zoals de standaard sektariër zaken toedicht die je niet zult vinden (gisteren kon je dat ook al niet met Sinwar) wanneer je drie seconden croft.
Edoch, zoals het de pro-Pallie cult betaamd, is het niet 100% meebewegen met de cult-boodschap reden genoeg om verstoten te worden als de gevaarlijke zelfdenker die de kadaverdiscipline wat in gevaar brengt en blasfemie pleegt tegenover het goddelijke, onfeilbare Verhaal.
Nog slaapverwekkender is je notie dat omdat je als een kip zonder kop overal Gaza bijsleept en met sjaaltjes en vlaggetjes een paar uur elke zaterdag een station lastigvalt, je over een morele standaard zou beschikken die anderen ontberen.
Vandaar die geeuw.
quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 11:32 schreef MagnificentAlfonso het volgende:
[..]
Welnee, ze hebben niets te eisen. Hun rol is uitgespeeld en de enige optie die ze nog hebben, is óf leven, óf sterven.
Daarover is niets meer te onderhandelen.
quote:Een vredesplan zonder verzoening is als een judaskus voor de toekomst.
Peter van Uhm
Waarom? de illegale inval in Irak had toch geen invloed op de binnenlandse democratie?quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 11:20 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat kun je op microniveau inderdaad vinden. Op macroniveau is er wel een bepaalde trend waarneembaar.
Iran bedoel je?quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 11:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom? de illegale inval in Irak had toch geen invloed op de binnenlandse democratie?
Dit klonk vast heel grappig in je hoofd.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 11:37 schreef opgebaarde het volgende:
Ik vraag mij af of er dan nog mensen bestaan die door 'die' pro-pallie cult nog niet verstoten zouden zijn
Laten we een momentje nemen om aan die mensen te denken
Dat is een handige zoekfunctie hierboven, waarmee je op users kunt zoeken en hun posts. Dat zou helpen wanneer je bijvoorbeeld een quote nodig hebt m.b.t. het 'toekijken' hoe Sinwar sterft o.i.d., dan wel zoekt naar sympathieke opmerkingen over Trump. Tenminste, als je zaken wil onderbouwen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 11:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Heb je in overweging genomen dat ik wellicht gewoon geen idee heb wat een croft is?
Als je de tweede alinea nog eens leest, denk je dan: "wauw wat een goed punt heb ik gemaakt!"? Ik heb werkelijkwaar geen flauw idee waar het over gaat.
Ben je dronken?
Wij hebben ons niet verzoend met de nazi's, noch met ISIS. Met Hamas kan Israël zich uiteraard ook niet verzoenen; hooguit met de Palestijnen. Maar die moeten nog een heel lang pad bewandelen voor ze daar klaar voor zijn.quote:
Wauw, je doet me hiermee echt pijn hoor. Hopelijk voelt het goed om eindelijk je gram te halen, omdat ik je voor schut zette toen je zogenaamd afscheid nam maar dat nog geen week volhieldquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 11:40 schreef MagnificentAlfonso het volgende:
[..]
Dit klonk vast heel grappig in je hoofd.
Keigaaf die zoekfunctie.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 11:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat is een handige zoekfunctie hierboven, waarmee je op users kunt zoeken en hun posts. Dat zou helpen wanneer je bijvoorbeeld een quote nodig hebt m.b.t. het 'toekijken' hoe Sinwar sterft o.i.d., dan wel zoekt naar sympathieke opmerkingen over Trump. Tenminste, als je zaken wil onderbouwen.
En ja, ik denk dat ik een enorm goed punt heb gemaakt. Je hoeft maar een millimeter af te wijken van je pro-Gaza cult, en je bent kennelijk ineens voorstander van het bombarderen van vissersboten en aanschouwen van ene Sinwar die sterft.
Zo werkt dat: of je neemt de hele cult-waarheid tot je, of je staat buiten. En dan krijg je allerlei ondoordachte en niet onderbouwde toespelingen die met het onderwerp zelf niets te maken hebben, maar die de buitenstaander nog wat meer moet demoniseren.
Je deed zoiets eerder ook al door uit het niets over Joden in de VS te beginnen om een punt te maken over Israël. Ook zo'n schoolvoorbeeld van zwart-wit denken dat welig tiert in de pro-Pallie cult.
Hopelijk is het zo duidelijker.
Alleen de Palestijnen of wellicht ook wat Israëliërs die oorlogsmisdrijven hebben begaan?quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 11:44 schreef MagnificentAlfonso het volgende:
[..]
Wij hebben ons niet verzoend met de nazi's, noch met ISIS. Met Hamas kan Israël zich uiteraard ook niet verzoenen; hooguit met de Palestijnen. Maar die moeten nog een heel lang pad bewandelen voor ze daar klaar voor zijn.
Zelden iemand gezien die zó obsessief bezig is met Gaza en daardoor alle ratio overboord zet, laat staan niet eens meer in staat is ietwat inhoudelijk te reageren wanneer de bekende, geliefde kaders wegvallen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 11:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Keigaaf die zoekfunctie.
Wat de rest betreft: je bent hopelijk dronken.
Ik zal het je even uitleggen want je twee voorbeelden zijn een wat vreemde vergelijking en totaal irrelevant.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 11:44 schreef MagnificentAlfonso het volgende:
[..]
Wij hebben ons niet verzoend met de nazi's, noch met ISIS. Met Hamas kan Israël zich uiteraard ook niet verzoenen; hooguit met de Palestijnen. Maar die moeten nog een heel lang pad bewandelen voor ze daar klaar voor zijn.
Amerika 2003 is een ander Amerika dan Amerika 2025. Het heeft er op vele fronten toch schijn van dat het naar een autocratie gaat bewegen.quote:
Die terroristen mogen hun niet bestaande God op de knietjes danken dat er überhaupt een vredesvoorstel ligt in plaats van onvoorwaardelijke overgave, zoals gewoonlijk is als je totaal kansloos een oorlog verliest.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 11:53 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik zal het je even uitleggen want je twee voorbeelden zijn een wat vreemde vergelijking en totaal irrelevant.
In een vredesplan moet er voor beiden partijen een voordeel zijn en beide partijen moeten zich erin kunnen vinden want anders is een vredesverdrag sowieso geen lang leven beschoren; dat kun je eerder deze week al lezen in de link die ik postte. Ik ga er dus even van uit dat je dat nog steeds niet gedaan hebt.
Kortom; je kunt het willen of niet, er zal onderhandeld moeten worden. Hetgeen overigens ook gewoon in dat plan staat. Als je het al een plan kunt noemen overigens want op dit moment is het niet meer dan het verkiezingsprogramma op 1 A4-the van de PVV.
Is het je al opgevallen dat het zwart-witte karakter van de pro-Pallie clan erg veel overeenkomsten vertoont met extremisme? Je hoort bij ons óf je bent de vijand. Je staat achter de Palestijnen óf je bent een genocidale maniak.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 11:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zelden iemand gezien die zó obsessief bezig is met Gaza en daardoor alle ratio overboord zet, laat staan niet eens meer in staat is ietwat inhoudelijk te reageren wanneer de bekende, geliefde kaders wegvallen.
Mijn voorbeelden zijn to-the-point en eenvoudig te begrijpen.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 11:53 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik zal het je even uitleggen want je twee voorbeelden zijn een wat vreemde vergelijking en totaal irrelevant.
Ik ben jou geen verantwoording verschuldigd.quote:In een vredesplan moet er voor beiden partijen een voordeel zijn en beide partijen moeten zich erin kunnen vinden want anders is een vredesverdrag sowieso geen lang leven beschoren; dat kun je eerder deze week al lezen in de link die ik postte. Ik ga er dus even van uit dat je dat nog steeds niet gedaan hebt.
Hahahaquote:Kortom; je kunt het willen of niet, er zal onderhandeld moeten worden. Hetgeen overigens ook gewoon in dat plan staat. Als je het al een plan kunt noemen overigens want op dit moment is het niet meer dan het verkiezingsprogramma op 1 A4-the van de PVV.
Je zou je eens kunnen verdiepen in WWI en WWII en wat die twee met elkaar te maken hebben.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 12:15 schreef MagnificentAlfonso het volgende:
[..]
Mijn voorbeelden zijn to-the-point en eenvoudig te begrijpen.
Ook als je daardoor geconfronteerd wordt met het feit dat jijzelf een vergelijkbare agentschap van het kwaad steunt.
[..]
Ik ben jou geen verantwoording verschuldigd.
[..]
Hahaha
Je snapt het niet, he? Ze hebben niets te willen en Israël en de VS weten dit allang. Hamas gaat weigeren en het zo spinnen dat Israël de schuld krijgt.
Ik heb het al eerder aangegeven. Hamas gaat toch niet akkoord want hun missie is Israël vernietigen of sterven. Het zijn extremisten, die denken zo zwart-wit. Maar ze zullen het als volgt spelen met oog op de toekomst (zonder hen):
- Tijdrekken (gebeurd)
- Onderhandelingen eisen (nu gebeurd)
- Aanvullende eisen stellen
- Tijdens hun ondergang hard janken dat Israël (en de VS) ze geen eerlijke kans heeft gegeven. The last hurrah.
Dat is het eindstation: gevochten tot het einde (en die van de gijzelaars, vrees ik) en Israël krijgt de schuld. Daarmee hopen ze de zaadjes te hebben geplant voor verdere terreur. Nutteloos, want die zaadjes heten antisemitisme en dat is een spook dat al eeuwen rondwaart en nooit helemaal zal verdwijnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |