abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 00:21:07 #1
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218922812
quote:
Israël stemt in met Amerikaans plan voor vrede in en toekomst van Gaza

De Israëlische premier Benjamin Netanyahu heeft maandag ingestemd met een Amerikaans plan voor vrede in de Gazaoorlog. Het plan voorziet in het vertrek van Hamas uit Gaza, de vrijlating van de laatste Israëlische gijzelaars in het gebied en een nieuw internationaal orgaan, inclusief vredestroepen, dat moet toezien op de wederopbouw van de Palestijnse enclave.

Tijdens zijn gezamenlijke persmoment met Netanyahu, die Trump maandag bezocht in Washington, roemde de Amerikaanse president zijn eigen vredesinitiatief, dat volgens hem "eeuwige vrede in het Midden Oosten" binnen bereik brengt. "Mogelijk is dit een van de beste dagen van de menselijke beschaving."

Volgens de Israëlische premier zou het Amerikaanse voorstel, wanneer aangenomen, ervoor zorgen dat "al onze oorlogsdoelen worden bereikt". Netanyahu was ook vol lof voor zijn gastheer. "U hebt keer op keer bewezen wat ik heel vaak heb gezegd: u bent de grootste vriend die Israël ooit heeft gehad in het Witte Huis", zei hij tegen Trump.

Trump en Netanyahu stelden beiden dat het wachten nu is op de reactie van Hamas, volgens hen de enige partij die nog overstag moet gaan om de vrede te bereiken. Trump maakte duidelijk dat een weigering gevolgen zal hebben. De VS zal Netanyahu dan "volledig steunen om te doen wat hij moet doen" om de veiligheid van Israël te garanderen.

'Meteen vrede als Hamas akkoord gaat'
Het Amerikaanse plan voorziet in een onmiddelijk einde aan het geweld in Gaza als ook Hamas akkoord gaat. De extremistische Palestijnse organisatie dient binnen 72 uur alle resterende Israëlische gijzelaars vrij te laten, zo'n twintig mensen, en de stoffelijke resten van ongeveer dertig anderen over te dragen. Israël trekt zijn troepen terug uit Gaza en Israël zal geen delen van de enclave bezetten of annexeren.

Hamas dient te accepteren dat het op geen enkele manier meer betrokken zal zijn bij het bestuur van Gaza. Opvallend is dat het Amerikaanse plan voorziet in een amnestie voor Hamas-strijders die hun wapens inleveren en hun verdere levens in vrede willen doorbrengen. Hamas-leden die Gaza willen verlaten om af te reizen naar landen die bereid zijn hen te ontvangen krijgen een vrijgeleide.

Voor premier Netanyahu, die na 7 oktober beloofde Hamas compleet te zullen vernietigen, is dat waarschijnlijk lastig uit te leggen aan de twee extreemrechtse partijen in zijn regeringscoalitie. Zij zouden ook het liefste zien dat Israël de hele Gazastrook inlijft. Netanyahu zei maandag dat het Amerikaanse plan wat hem betreft voorziet in de volledige militaire en politieke ontmanteling van Hamas in Gaza en zijn belofte aan zijn volk daarmee wordt ingelost.

Toekomst voor Gaza moet in handen van 'internationaal comité' komen
Na het sluiten van de vrede moet een nog op te zetten internationaal comité gaan toezien op het bestuur van Gaza. Dat zal bestaan uit "gekwalificeerde Palestijnen en internationale experts". Trump neemt de rol van voorzitter op zich en zal ook andere regeringsleiders en prominenten uitnodigen. Een van hen is de Britse oud-premier Tony Blair.

Een "internationale stabilisatiemacht", waarvoor de VS onder meer wil samenwerken met Arabische landen in de regio, moet de veiligheid en stabiliteit in het gebied gaan waarborgen.

https://www.nu.nl/buitenl(...)ekomst-van-gaza.html
-------------------------------

Op papier klinkt dit plan misschien heel mooi en eindelijk vrede. Maar eh… Hamas en de Palestijnen hebben totaal niet meegepraat. Het is een deal die Amerika en Israël samen bedenken en Hamas “moet gewoon tekenen”?

En dan de voorwaarden: binnen 72 uur alle gijzelaars vrijlaten, geen rol meer in Gaza en volledig ontwapenen? Maar als je alles inlevert, hoe verdedig je je dan nog tegen Israël als die zich later toch niet aan afspraken houdt? Dit voelt meer als capitulatie dan als een eerlijk vredesplan.

# niet mijn op
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 00:22:34 #2
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218922815
quote:
bron: nos
Hamas wil niet zomaar akkoord gaan met voorstel Trump voor einde oorlog'

Hamas lijkt niet van plan gelijk akkoord te gaan met het voorstel van president Trump om de oorlog in Gaza permanent te stoppen. Een deel van de top wil op zijn minst een aantal aanpassingen aan het plan, schrijven onder meer de BBC en persbureau AFP. De hoogste leider van de militaire tak van Hamas zou vastbesloten zijn om door te vechten tegen het Israëlische leger.
Daar gaat het plan..... van 72uur
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 16:57:06 #3
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218928545
quote:
bron: nu.nl
De Amerikaanse president Donald Trump heeft Hamas uitstel gegeven voor het sluiten van een vredesdeal met Israël. Eerder gaf de beweging aan meer tijd nodig te hebben om Trumps twintigpuntenplan te bestuderen. Hamas heeft tot maandag middernacht (Nederlandse tijd) om te reageren.
quote:
bron: trumptruth .....
RELEASES THE HOSTAGES, ALL OF THEM, INCLUDING THE BODIES OF THOSE THAT ARE DEAD, NOW! An Agreement must be reached with Hamas by Sunday Evening at SIX (6) P.M., Washington, D.C. time. Every Country has signed on! If this LAST CHANCE agreement is not reached, all HELL, like no one has ever seen before, will break out against Hamas. THERE WILL BE PEACE IN THE MIDDLE EAST ONE WAY OR THE OTHER.
....

24-48-72 80 uur leestijd erbij.
Geen idee verder wat er voor hamas valt te bestuderen van het 20-punten plan

[ Bericht 27% gewijzigd door Vallon op 03-10-2025 17:02:44 ]
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 17:10:12 #4
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_218928627
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 september 2025 20:39 schreef Vallon het volgende:

[..]
Dat is mijn vraag hier(in ) ook.

Hoe graag ik het zou zien, zie ik niet wat hier dit voor hamas c.s. enig nut heeft of aan betekenis geeft.
Hamas moet haar troeven uit handen geven, wapens inleveren zich opheffen om uit te zien dat ze geen rol meer zal hebben onder..... een "vredesmacht" met in een Palestijnse Staat onder leiding van Abbas.

Ik zie het niet enne jezelf opofferen is alleen maar goed om de beloning van het hiernamaals in ontvangst te nemen.
we hebben gelijk gehad.
pi_218928760
quote:
3s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 16:57 schreef Vallon het volgende:

[..]
[..]
....

24-48-72 80 uur leestijd erbij.
Geen idee verder wat er voor hamas valt te bestuderen van het 20-punten plan
Op de podcast van Boekestijn en De Wijk hadden ze het over de "deal". Bibi heeft na het voorstel over alle positieve punten voor Palestijnen gezegd dat het niet gaat gebeuren. Geen eigen staat, of terugtrekking van het leger. Wellicht dat Trump die uitspraken eens zou moeten bestuderen, want de dealmaker staat weer voor lul.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 17:40:18 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218928779
Ik begrijp de houding van de Hamas top hier wel. Die worden natuurlijk ook opgeknoopt door hun eigen mensen als ze zomaar snel bij het kruisje tekenen.

Als Trump slim is geeft hij ze een schijn van onderhandeling. Dan tekenen die lui wel. Dat ze het niet meteen afschieten laat wel merken dat er een kans is.
pi_218928804
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 17:40 schreef Hexagon het volgende:
Ik begrijp de houding van de Hamas top hier wel. Die worden natuurlijk ook opgeknoopt door hun eigen mensen als ze zomaar snel bij het kruisje tekenen.

Als Trump slim is geeft hij ze een schijn van onderhandeling. Dan tekenen die lui wel. Dat ze het niet meteen afschieten laat wel merken dat er een kans is.
Hamas is een terreurorganisatie. Ze hebben niet zoveel te willen.
pi_218928832
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 17:40 schreef Hexagon het volgende:

Waarom zouden ze? Netanyahu heeft al van meerdere punten gezegd dat ze zich er niet aan gaan houden en volgens mij geloofd niemand in enige vrije aftocht voor Hamas leden. Het hele plan is een grote propaganda win voor Israël, maar daar is het wel mee gezegd.
pi_218928841
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 17:43 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Hamas is een terreurorganisatie. Ze hebben niet zoveel te willen.
Na 2 jaar oorlog ligt er nog geen enkel plan om ze te verslaan, dus hoe kun je dit nou zeggen?
  Moderator vrijdag 3 oktober 2025 @ 17:49:16 #10
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_218928849
Ik denk dat we wel mogen aannemen dat de enige persoon op deze wereld die denkt dat Trump een goede onderhandelaar is, Trump zelf is.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 17:51:06 #11
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218928855
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 17:37 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Op de podcast van Boekestijn en De Wijk hadden ze het over de "deal". Bibi heeft na het voorstel over alle positieve punten voor Palestijnen gezegd dat het niet gaat gebeuren. Geen eigen staat, of terugtrekking van het leger. Wellicht dat Trump die uitspraken eens zou moeten bestuderen, want de dealmaker staat weer voor lul.
Als ik het goed heb gelezen,,, bevat het plan van Trump geen verbindende autonomie voor Gaza en heeft al helemaal niets te maken met de rest van een Palestijnse Staat.
De terugtrekking van het Israëlische leger gaat (kan/zal?) formeel wel gebeuren met dat er een "International Stabilization Force" komt dat (natuurlijk conform Israëls eisen) de "vrede" gaat bewaren.

Ik geef toe dat de uitleg van Bibi (Hebreeuws) ) zelf een iets andere is dan Trump (in Engels) zal hebben gehoord.

Toekomst van Gaza als genoemd in het plan de eis:
quote:
Gaza will be governed under the temporary transitional governance of a technocratic, apolitical Palestinian committee, responsible for delivering the day-to-day running of public services and municipalities for the people in Gaza.
pi_218928857
Wat zou Trump bedoelen met "dat de hel zou uitbreken tegen Hamas."

https://www.rtl.nl/nieuws(...)en-deal-laatste-kans

Zoals hierin staat.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_218928866
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 17:46 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Waarom zouden ze? Netanyahu heeft al van meerdere punten gezegd dat ze zich er niet aan gaan houden en volgens mij geloofd niemand in enige vrije aftocht voor Hamas leden. Het hele plan is een grote propaganda win voor Israël, maar daar is het wel mee gezegd.
Is dat zo ja?
pi_218928873
ZEER GROOT nieuws mensen iedereen zegt het! Donald Trump is de ENIGE die ooit serieus kans maakt om vrede te brengen tussen Israël en de Palestijnen. Anderen hebben het geprobeerd, tientallen jaren lang, mislukt, totaal mislukt. Maar met Trump, gaat het anders. We hadden al de Abraham-akkoorden, FANTASTISCH succes, niemand had het verwacht behalve ik. En nu praten we over nog GROTERE vrede. Het wordt HISTORISCH.

De Palestijnen weten dat Trump sterk is, Israël weet dat hij de beste vriend is die ze ooit hebben gehad. Iedereen respecteert hem, zelfs landen die hem niet mogen! Zelfs de NAVO weet het. Biden kan dit niet, Obama kon het niet, Bush ook niet. Alleen Trump. Vrede door KRACHT, niet door zwakte.

Blijf kijken, dit wordt HET GROOTSTE vredesakkoord ooit. Misschien wel de deal van de eeuw en geloof me: Trump maakt de ALLERBESTE deals! 🇺🇸
pi_218928877
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 17:51 schreef tesssssssss het volgende:
Wat zou Trump bedoelen met "dat de hel zou uitbreken tegen Hamas."

https://www.rtl.nl/nieuws(...)en-deal-laatste-kans

Zoals hierin staat.
Ik vermoed dat de oorlog dan doorgaat totdat de laatste Hamas terrorist is uitgeschakeld.
  Moderator vrijdag 3 oktober 2025 @ 17:56:07 #16
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_218928887
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 17:54 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Ik vermoed dat de oorlog dan doorgaat totdat de laatste Hamas terrorist is uitgeschakeld.
Wat niet gaat lukken.
pi_218928899
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 17:49 schreef xpompompomx het volgende:
Ik denk dat we wel mogen aannemen dat de enige persoon op deze wereld die denkt dat Trump een goede onderhandelaar is, Trump zelf is.
Zelfs allerlei Arabische en Islamitische landen staan achter het plan. Hamas is hier het probleem, niet Trump.
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 17:56 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat niet gaat lukken.
Wil jij eigenlijk wel dat Hamas wordt verslagen?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218928917
🥳🥳🥳
pi_218928928
quote:

[..]
Wat niet gaat lukken.
Dan kunnen ze dus nog wat langer door gaan om fundamentalistisch islamitische broeinestjes te bombarderen. Als jij al zegt dat het nooit klaar is dan is dit een mooie commitment om tot in lengte van dagen de wereld te blijven beschermen tegen de strenge islam en terroristen uit die hoek. Alleen maar goed toch?
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 18:04:46 #20
3542 Gia
User under construction
pi_218928942
quote:

[..]
Wat niet gaat lukken.
Hoezo niet? Tuurlijk gaat dat lukken. Gaat waarschijnlijk nog jaren en jaren duren, maar goed, daar kiezen ze voor als ze niet akkoord gaan met dit plan.
pi_218928947
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 17:52 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Is dat zo ja?
Boekestijn en De Wijk · Episode
vanaf 18:00
pi_218929002
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 18:04 schreef Gia het volgende:

[..]
Hoezo niet? Tuurlijk gaat dat lukken. Gaat waarschijnlijk nog jaren en jaren duren, maar goed, daar kiezen ze voor als ze niet akkoord gaan met dit plan.
Ik heb als kind mijn vader uit mogen zwaaien voor de forever war tegen tereur in Afghanistan. Na 20 jaar was de oorlog alsnog verloren. The Forever War is toevallig ook een boek dat is geschreven door een Vietnam veteraan terwijl die oorlog nog bezig was.
pi_218929113
In die Boekestijn en de Wijk podcast hebben ze het filmpje van Netanyahu niet goed begrepen denk ik.

Het Netanyahu filmpje: https://x.com/DropSiteNew(...)mt-het-genocide.html

Punt 3: If both sides agree to this proposal, the war will immediately end. Israeli forces will withdraw to the agreed-upon line to prepare for a hostage release. During this time, all military operations, including aerial and artillery bombardment, will be suspended, and battle lines will remain frozen until conditions are met for the complete staged withdrawal.

Netanyahu zegt dat het leger in het grootste gedeelte van Gaza blijft, terwijl gijzelaars worden vrijgelaten. Technisch gezien is het volgens de kaart niet “het grootste gedeelte”, maar een “groot gedeelte”. Ik ben geen fan van Netanyahu, maar hij zegt hier niet duidelijk iets wat tegen het plan ingaat.

Daarna zegt ie dat hij nooit akkoord is gegaan met een Palestijnse staat en er tegen is. Dat gaat ook niet tegen het akkoord in. Nergens staat in het plan dat Israel akkoord moet gaan met een Palestijnse staat. Ik denk persoonlijk dat het een goede stap zou zijn voor beide volken, maar dat is hier niet relevant.

Daarnaast framen ze in die podcast de deal als een overwinning voor Netanyahu, als Hamas akkoord gaat. Ja dat klopt, maar nog belangrijker zou het een overwinning voor Israëlis en Gazanen zijn.
pi_218929150
Ik heb de podcast alleen maar vanaf 18:00 beluisterd, maar hebben ze het ook nog een keer over wat goed zou zijn voor de burgers van beide kanten? Ipv dit is goed voor Netanyahu / slecht voor Hamas.
pi_218929245
Als Hamas niet akkoord gaat wordt het tijd om de handen ineen te slaan als rest van de wereld en dat onkruid net als IS uit te woekeren. Toch?
pi_218929259
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 18:43 schreef MoreDakka het volgende:
Als Hamas niet akkoord gaat wordt het tijd om de handen ineen te slaan als rest van de wereld en dat onkruid net als IS uit te woekeren. Toch?
Ja doe maar
  Moderator vrijdag 3 oktober 2025 @ 18:46:40 #27
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_218929260
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 18:11 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik heb als kind mijn vader uit mogen zwaaien voor de forever war tegen tereur in Afghanistan. Na 20 jaar was de oorlog alsnog verloren. The Forever War is toevallig ook een boek dat is geschreven door een Vietnam veteraan terwijl die oorlog nog bezig was.
Niet zo realistisch doen, vriend.
pi_218929265
quote:
Eerst de wooncrisis oplossen, voordat je met de macht naar andere landen gaat.
pi_218929335
quote:
13s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 18:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Niet zo realistisch doen, vriend.
Sorry!
pi_218929366
quote:
Grootste nieuws vindt ik eigenlijk dat Trump pro Hamas is. Hij praat met terroristen alsof ze wat te vertellen hebben!
pi_218929372
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 18:56 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Grootste nieuws vindt ik eigenlijk dat Trump pro Hamas is. Hij praat met terroristen alsof ze wat te vertellen hebben!
Leuk grapje!
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 18:57:47 #32
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218929380
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 17:46 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dan moeten ze juist positief reageren. En kunnen ze Israel de schuld geven van het mislukken.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 19:03:58 #33
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218929415
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 18:29 schreef oblo het volgende:
Ik heb de podcast alleen maar vanaf 18:00 beluisterd, maar hebben ze het ook nog een keer over wat goed zou zijn voor de burgers van beide kanten? Ipv dit is goed voor Netanyahu / slecht voor Hamas.
Goede post. Daar zou het eigenlijk over moeten gaan.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_218929463
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 18:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dan moeten ze juist positief reageren. En kunnen ze Israel de schuld geven van het mislukken.
Als Hamas weigert het vredesvoorstel te tekenen, kan Netanyahu zeggen dat hij het geprobeerd heeft. Trump ook.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_218929475
Ach ja, de Europese landen die een Palestijnse staat erkend hebben geven Hamas mooi rugdekking. Waarom akkoord gaan als ze krijgen wat ze willen?
pi_218930144
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 19:13 schreef MoreDakka het volgende:
Ach ja, de Europese landen die een Palestijnse staat erkend hebben geven Hamas mooi rugdekking. Waarom akkoord gaan als ze krijgen wat ze willen?
Wat doe je op een nieuwsforum als je nooit voorbij titels leest? Het ene gedrag past niet bij het andere zeg maar.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2025 20:11:43 ]
pi_218930187
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 18:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Na alle wapens en gijzelaars uit handen te hebben gegeven Israël de schuld geven? En dan? Wachten tot de wereld weer niks doet?
pi_218930197
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 18:56 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Leuk grapje!
Het is een verwijt wat je fok serieus krijgt als je zegt dat Israël zou moeten onderhandelen.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 21:03:35 #39
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218930699
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 17:58 schreef HowardRoark het volgende:
Op vrijdag 3 oktober 2025 17:56 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat niet gaat lukken.

Wil jij eigenlijk wel dat Hamas wordt verslagen?
Kritisch zijn op inhoud van een doelstelling wil niet zeggen dat iemand daarmee voor/tegen is.

Men kan wel naar wens een aangemerkt* hamas-lid elimineren maar daarmee niet het ontstaan van die ideologie vernietigen. Hamas is verder maar één van de vele tribale partijen.
Het gedachtegoed en de "drang tot" gaat dan simpel onder een andere naam en/of in een versluierde gedaante.
Ik heb zelf weinig hoop dat iemand hier verslaan, vrede (wasda hier?) gaat betekenen.

Het kenmerken en daarmee legitimeren van "verslaan" wie dan precies in welk hoedanigheid hamas(lid) zou zijn, lijkt mij een heel ingewikkelde.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 21:06:16 #40
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218930713
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 17:47 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Na 2 jaar oorlog ligt er nog geen enkel plan om ze te verslaan, dus hoe kun je dit nou zeggen?
:')

welicht omdat ze zelf al twee jaar veilig elders zitten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 21:08:12 #41
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218930723
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 20:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Het is een verwijt wat je fok serieus krijgt als je zegt dat Israël zou moeten onderhandelen.
Precies, onderhandelen met een entiteit die je vernietigen wil.

Welk mens met hersens uitgerust wil dat nu niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 21:10:07 #42
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218930741
Fijn, die steeds openlijker wordende sympathie voor Hamas uit de gebruikelijke hoek.

Je moet wat met teveel tijd en teveel witte erfschuld.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218930862
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 19:03 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Goede post. Daar zou het eigenlijk over moeten gaan.
Ja, dat denk ik ook. Om hier nog even op in te haken: er kwam een poll langs op Israëlische televisie. 71% van de Israelis steunt het plan en 93% van de Arabische Israelis steunt het plan.
pi_218931110
PUSHMELDINGEN.
pi_218931140
https://www.nu.nl/algemee(...)redesplan-trump.html

Hamas zegt vrijdagavond akkoord te gaan met het vrijlaten van alle Israëlische gijzelaars. De militante beweging wil ook onderhandelen over het overdragen van het bestuur van Gaza.
pi_218931183
Gaat Kati Piri ook al akkoord?
pi_218931188
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 21:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
:')

welicht omdat ze zelf al twee jaar veilig elders zitten.

Jaja iedereen zit in een villa veilig in Arabische landen bla bla.

Ik weet nog dat jij blij was bij het zien van de stervende Sinwar die nog probeerde een drone weg te slaan.
pi_218931204
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 21:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Precies, onderhandelen met een entiteit die je vernietigen wil.

Welk mens met hersens uitgerust wil dat nu niet.
Tr geplaatst voor het steunen van oktober 7.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 22:17:16 #49
438527 MissButterflyy
pi_218931237
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 22:04 schreef Mylene het volgende:
https://www.nu.nl/algemee(...)redesplan-trump.html

Hamas zegt vrijdagavond akkoord te gaan met het vrijlaten van alle Israëlische gijzelaars. De militante beweging wil ook onderhandelen over het overdragen van het bestuur van Gaza.
Dat is goed nieuws. Hopelijk snel dat het rustiger wordt daar. Toch een overwinning voor Trump?
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 22:20:21 #50
438527 MissButterflyy
pi_218931263
Om je geheugen op te frissen hier nog het 20-puntenplan van Trump waar Hamas dus per direct over wil doorpraten:

Als Hamas akkoord zou gaan, voorziet het plan in een onmiddellijk einde aan het geweld
Hamas moet na akkoord binnen 72 uur de resterende gegijzelden vrijlaten en stoffelijke resten van omgekomen gegijzelden overdragen. Israel laat daarna zo’n tweeduizend Palestijnse gevangenen vrij en overhandigt stoffelijke resten van gedode Gazanen.
Israël trekt zijn troepen in fases terug uit Gaza. Daarbij behoudt Israël militaire bufferzones en de volledige controle over de buitengrenzen van het gebied
Israël mag geen delen van Gaza bezetten of annexeren
Hamas mag niet meer betrokken zijn bij het bestuur van Gaza
Hamas-strijders die hun wapens inleveren en hun verdere leven in vrede willen doorbrengen, krijgen amnestie
Hamas-leden die Gaza willen verlaten om naar een ander land af te reizen, mogen dat veilig doen
Na het sluiten van vrede moet er een internationaal comité komen onder leiding van Trump, met "gekwalificeerde Palestijnen en internationale experts"
Een "internationale stabilisatiemacht", waarvoor de VS onder meer wil samenwerken met Arabische landen in de regio, moet de veiligheid en stabiliteit in het gebied gaan waarborgen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')