abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218828473
Bijstand is 1200 euro p/m max en dan moet je wel aan heel veel voorwaarden voldoen om dat sowieso te krijgen. De gedachte dat iedereen op zijn reet uitkering zit te trekken komt echt uit de jaren'80 vorige eeuw.
  zondag 21 september 2025 @ 00:54:20 #3
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_218828559
Ik had trouwens nog nooit van die hele "Els Rechts" gehoord, joh. Hoe komen mensen toch bij die figuren terecht?
  zondag 21 september 2025 @ 00:59:09 #4
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218828566
quote:
2s.gif Op zondag 21 september 2025 00:54 schreef Tijn het volgende:
Ik had trouwens nog nooit van die hele "Els Rechts" gehoord, joh. Hoe komen mensen toch bij die figuren terecht?
Social media/fabeltjefuik
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_218828567
quote:
Als je eenmaal een bepaalde afslag neemt op social media dan zit je zo in een bubbel
pi_218828605
quote:
Ik ook, maar ik had ook nog nooit van Charlie Kirk gehoord. Van die social media bubbles, die langs elkaar leven denk ik dan.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zondag 21 september 2025 @ 01:42:20 #7
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218828608
Volgens mij mis je er weinig aan.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218828623
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 01:39 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Ik ook, maar ik had ook nog nooit van Charlie Kirk gehoord. Van die social media bubbles, die langs elkaar leven denk ik dan.
Ken alleen Greta Thunberg als milieu-activiste van oa XR, van Kirk ook nog nooit gehoord, laat staan van Els 'nooitvangehoordRechts'.
pi_218828836
Ik vind het wel bijzonder dat extreemrechts hier probeert te doen alsof hooligans een heel andere groep vormen, terwijl toch al heel lang heel duidelijk is in welke politieke hoek je die doorgaans kunt vinden. En dat is ook niet uniek in de wereld of in de geschiedenis; dat is altijd en overal zo.
pi_218828852
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 05:36 schreef Jigzoz het volgende:
Ik vind het wel bijzonder dat extreemrechts hier probeert te doen alsof hooligans een heel andere groep vormen, terwijl toch al heel lang heel duidelijk is in welke politieke hoek je die doorgaans kunt vinden. En dat is ook niet uniek in de wereld of in de geschiedenis; dat is altijd en overal zo.
En er dan ook nog 'links' bij framen terwijl daar volgens de politiechef geen aanwijzingen voor zijn. Echt walgelijk.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_218828855
quote:

[..]
Generaties die in hun eigen wereld leven vooral.

Paar maanden geleden las ik in een column in NRC over Surrounded, een debatshow op YouTube. Uit sensatiezucht ben ik de aflevering die in de column genoemd wordt gaan kijken en ik deelde de ervaring van de columnist volledig. Ik liet later een fragment waarin iemand zich fascist noemt aan mijn vrouw en dochter zien en toen zei mijn dochter dat ze die serie heel vaak met een vriendin kijkt. En vervolgens liet ze een debat van Charlie Kirk (van wie ik dus ook nog nooit gehoord had) op de universiteit van Cambridge zien. Dat was volgens haar dan grappig omdat zo'n betweterig mannetje afgemaakt werd door Engelse studenten.

De andere kant: diezelfde dochter mag straks voor het eerst stemmen, dus ik vroeg gisteren of ze al een keuze heeft gemaakt, maar ze kent dus geen landelijke politici en weet nauwelijks waar de verschillende partijen voor staan. We hebben thuis twee kranten (en via die abonnementen toegang tot veel meer), maar die leest ze nooit. Niet dat ze geen lezer is, want de hele wereldliteratuur gaat er doorheen (allemaal in het Engels, ook weer zo'n generatieding), maar kranten lezen? Nooit.

Ik denk dat de inhoudelijke 'bubbels' vooral iets zijn van de oudere generatie, maar dat de generatie die nu ergens tussen de 16 en de 25 is onderling wel degelijk dezelfde namen en kanalen kent, maar onderling sterk verschillend daarover oordeelt.
pi_218828872
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 05:52 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
En er dan ook nog 'links' bij framen terwijl daar volgens de politiechef geen aanwijzingen voor zijn. Echt walgelijk.
Ik vind dat vooral heel ongeloofwaardig. Alsof er bij radicaal links twijfel bestaat of PVV-tuig wel in staat zal zijn om zelfstandig te gaan rellen, terwijl er bij vrijwel elke voetbalwedstrijd een leger aan ME paraat moet staan omdat ze anders elkaar al de hersens in slaan.

Dat ze constant zichzelf afzetten tegen het grote antivoorbeeld Extinction Rebellion vind ik wel ironisch. Extinction Rebellion, van die 65+'ers met thermosflessen thee, klassiek muzikanten, een paar beroepsactivisten met dreadlocks en ander buitensportjassen dragend volk. Kun je van alles van vinden, maar op de tuigindex wint zelfs de Tweede Kamerfractie van de PVV het al ruimschoots van ze.
pi_218828904
quote:

[..]
En ouder worden. :+
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_218828906
'Eelco Heinen: ‘Eurobonds? Een groter cadeau kun je Le Pen niet geven’' https://fd.nl/politiek/15(...)p-android&gift=Tuic5 (gratis te lezen)

(Breder interview dan de EU)
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_218828914
quote:
6s.gif Op zondag 21 september 2025 06:45 schreef nostra het volgende:
'Eelco Heinen: ‘Eurobonds? Een groter cadeau kun je Le Pen niet geven’' https://fd.nl/politiek/15(...)p-android&gift=Tuic5 (gratis te lezen)

Le Pen mag niet eens meer meedoen aan verkiezingen ivm een veroordeling inzake corruptie. :D Maar inderdaad, de fransen moeten eens leren wat begrotingsdiscipline is.
pi_218829075
Ze kunnen beter in brussel gaan demonstreren aangezien landen alleen niets meer te vertellen hebben.
Het plan voor Nederland? Boeren en maakindustrie weg en degraderen tot achterstandswijk van de EU.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_218829113
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 01:50 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ken alleen Greta Thunberg als milieu-activiste van oa XR, van Kirk ook nog nooit gehoord, laat staan van Els 'nooitvangehoordRechts'.
Dan is je info wat oud, want Greta is tegenwoordig van de pro Palestijnse beweging.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218829114
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 08:25 schreef halfway het volgende:
Ze kunnen beter in brussel gaan demonstreren aangezien landen alleen niets meer te vertellen hebben.
Het plan voor Nederland? Boeren en maakindustrie weg en degraderen tot achterstandswijk van de EU.
Hoe weet je dat? Waar kunnen we dat plan vinden?
  zondag 21 september 2025 @ 08:53:21 #19
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218829170
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 08:25 schreef halfway het volgende:
Heel interessant.
Antifa
  zondag 21 september 2025 @ 08:55:13 #20
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218829176
quote:
Ik ken haar van toen ze overstapte van Els_pvv naar Els_rechts omdat ze fan was van Thierry. Dat was toen twitter nog gewoon te bekijken was en nog iets gemoedelijker.

Edit: https://nos.nl/artikel/23(...)u-zo-ongeloofwaardig hier wordt ze als twitteraar aangehaald (NOS-journalistiek :') ) als steun voor Baudet in een interne fittie bij de FvD.
Er was ook een een-op-eengesprek met Thierry op het FvD-kanaal. Dat was wel het begin van de teloorgang van de FvD, omdat Els_rechts alles behalve intellectueel te noemen is barstte die bubbel opeens.
Al jaren een bron van vermaak dus. Ze zal, met haar mainstream doorbraak, vanaf nu wel professioneel opiniemaker in talkshows worden. Zoekt de supermarkt in Schagen iemand anders om de kaas te snijden.

[ Bericht 19% gewijzigd door VoMy op 21-09-2025 09:40:21 ]
Antifa
pi_218829240
Het is er in ieder geval weer een die het zijn van een domme hufter legitimeert met christelijkheid. Toegegeven: ik ben niet erg Bijbelvast en ik wil me ook niet wagen aan het beoordelen van wie het christen-zijn wel of niet goed uitvoert, maar ik kan me geen uitspraken van Jezus herinneren die aanzetten tot protesteren tegen het opvangen van vluchtelingen. Om van de rest van de PVV-overtuigingen nog maar te zwijgen.
pi_218829244
twitter

twitter

Harry Pettit verdient een lintje.

Over 20 jaar is dat de Cleveringa en Telders van onze tijd.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_218829259
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 06:56 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Le Pen mag niet eens meer meedoen aan verkiezingen ivm een veroordeling inzake corruptie. :D Maar inderdaad, de fransen moeten eens leren wat begrotingsdiscipline is.
Eelco Heinen ook. De podcast 'Betrouwbare Bronnen' fileert hem genadeloos (met heel veel cadeautjes voor de corrupte BBB en VVD achterban). Terecht.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 21 september 2025 @ 09:11:31 #24
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218829265
Nu zijn het weer de nihilisten die het gedaan hebben blijkbaar.
Antifa
pi_218829269
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 09:08 schreef Klopkoek het volgende:

Ja.
Friedman on Donahue
pi_218829293
quote:
10s.gif Op zondag 21 september 2025 09:11 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja.
Er zit eerst nog een paar jaren cel tussen vanwege 'Antifa' - verboden met een pennestreek van de minister.

Geheel naar recept van Singapore en Milei.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 21 september 2025 @ 09:14:39 #27
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218829300
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 09:08 schreef Jigzoz het volgende:
Het is er in ieder geval weer een die het zijn van een domme hufter legitimeert met christelijkheid. Toegegeven: ik ben niet erg Bijbelvast en ik wil me ook niet wagen aan het beoordelen van wie het christen-zijn wel of niet goed uitvoert, maar ik kan me geen uitspraken van Jezus herinneren die aanzetten tot protesteren tegen het opvangen van vluchtelingen. Om van de rest van de PVV-overtuigingen nog maar te zwijgen.
quote:
Wie onderwezen wordt, moet al het goede
dat hij bezit met zijn leermeester
delen. Vergis u niet, God laat niet met zich spotten: wat een mens zaait, zal hij ook oogsten.
Wie op de akker van zijn zondige
natuur zaait oogst de dood, maar wie op de akker van de Geest zaait oogst het eeuwige
leven.
'Laten we daarom het goede doen,
zonder op te geven, want als we niet verzwakken zullen we oogsten wanneer de tija daarvoor gekomen is.
Laten we dus, in de tijd
die ons nog rest, voor iedereen het goede doen, vooral voor onze geloofsgenoten.

Galaten 6
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_218829437
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 09:13 schreef Klopkoek het volgende:
Er zit eerst nog een paar jaren cel tussen vanwege 'Antifa' - verboden met een pennestreek van de minister.

Geheel naar recept van Singapore en Milei.
Nou nee, Harry Pettit is een volstrekt onbekend figuur die binnen een heel klein X-bubbeltje alleen maar probeert het bloed onder de nagels van mensen te trekken - en het moet gezegd, binnen dat andere bubbeltje lukt dat vrij aardig - maar de man bereikt niets, heeft geen invloed, trekt geen beweging en is een simpele docent. Dat is geen prodigy naar de volgende Telders, die raakt binnenkort gewoon zijn baantje kwijt bij, wat zit-ie Utwente?, en verdwijnt dan in de vergetelheid.
Friedman on Donahue
pi_218829487
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 09:11 schreef VoMy het volgende:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik had verwacht dat maffe Wierd vol op het dit is de antifa verhaal was gedoken, dus het valt me erg mee van hem.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218829505
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 09:11 schreef Klopkoek het volgende:
Eelco Heinen ook.
Speciaal voor jou nu op WNL op Zondag te aanschouwen. De PVVD-mediatrein dendert voort!
Friedman on Donahue
pi_218829615
quote:
7s.gif Op zondag 21 september 2025 09:23 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou nee, Harry Pettit is een volstrekt onbekend figuur die binnen een heel klein X-bubbeltje alleen maar probeert het bloed onder de nagels van mensen te trekken - en het moet gezegd, binnen dat andere bubbeltje lukt dat vrij aardig - maar de man bereikt niets, heeft geen invloed, trekt geen beweging en is een simpele docent. Dat is geen prodigy naar de volgende Telders, die raakt binnenkort gewoon zijn baantje kwijt bij, wat zit-ie Utwente?, en verdwijnt dan in de vergetelheid.
Haha, alsof Telders en Cleveringa toen zo bekend waren onder de Nederlanders... dat is later zorgvuldig gecultiveerd.

Lekker iemands baantje afpakken omdat je zijn mening niet bevalt... de VVD anno nu. Pure uitbuiters en onderdrukkers, slavendrijvers en graaiers. Racisten.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218829661
Friedman on Donahue
pi_218829666
quote:
Wierd Duk wil graag dat het een filosofische beweging is, zonder een sterk verlangen naar welk hokje dan ook.

Geen PVV 'AZC-weg ermee' voetbaltuig dat je s' nachts wakker kunt maken voor rellen met de politie voor wat dan ook.
  zondag 21 september 2025 @ 09:48:49 #34
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218829682
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 09:43 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom gaat ie dat aan de minister vragen terwijl het helemaal geen kabinetsplan is?
Antifa
pi_218829698
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 09:43 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]
Heel mooi ingekopt.
pi_218829699
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 09:44 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Wierd Duk wil graag dat het een filosofische beweging is, zonder een sterk verlangen naar welk hokje dan ook.

Geen PVV 'AZC-weg ermee' voetbaltuig dat je s' nachts wakker kunt maken voor rellen met de politie voor wat dan ook.
De NOS doet graag mee:

De depolitisering van extreemrechts geweld ("hooligans")
https://bsky.app/profile/leol.bsky.social/post/3lzbyqyxv7k22

#nosjournaal put zich uit in 't uitleggen dat er een groep vreedzame demonstranten was naast een groep relschoppers die met alcohol op en drugs duidelijk kwaad in de zin had.

Intussen hoor ik drie vreedzame demonstranten zeggen dat zij de acties van dat extreemrechtse tuig wel kunnen begrijpen...

https://bsky.app/profile/elsschot.bsky.social/post/3lzbrjg7lzk22

Onze media is stuk en gekaapt door de rechtse ********.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218829721
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 06:56 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Alleen is het nogal ironisch dat Heinen ze daarover de les wil lezen. Toch ruimschoots de slechtste minister van financiėn van de afgelopen eeuw.
pi_218829746
Wanneer je extreem-rechtse "voetbalsupporters" van ADO uitnodigt voor de "bescherming" van de demonstranten tegen "AntiFa", dan weet je wat je naar je demo haalt en dat deze "beveiligers" en "burgerwachten" niet voor de demonstratie zelf komen.

Dus wat mij betreft is Els (deels) verantwoordelijk. Het OM zou goed naar deze christelijke haatheks moeten kijken.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 21 september 2025 @ 10:07:09 #39
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_218829823
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 09:52 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
De NOS doet graag mee:

De depolitisering van extreemrechts geweld ("hooligans")
https://bsky.app/profile/leol.bsky.social/post/3lzbyqyxv7k22

#nosjournaal put zich uit in 't uitleggen dat er een groep vreedzame demonstranten was naast een groep relschoppers die met alcohol op en drugs duidelijk kwaad in de zin had.

Intussen hoor ik drie vreedzame demonstranten zeggen dat zij de acties van dat extreemrechtse tuig wel kunnen begrijpen...

https://bsky.app/profile/elsschot.bsky.social/post/3lzbrjg7lzk22

Onze media is stuk en gekaapt door de rechtse ********.
En WNL op Zondag bekritiseert Jetten en Timmermans dat zij de rellen "politiek maken".

Je verzint het niet...
Ja inderdaad, V. ja.
pi_218829836
Die reactie van Heinen bij WNL over de rellen... wat een engerd. Lees/kijk het zelf. Gaat los op de reacties van Jetten en Timmermans. "We moeten het niet politiek maken". Rick Nieman knikt alleen maar. Gaslighting. Victimblaming. Gladjakker uit Laren.

twitter

twitter

P.S. Rick Nieman heeft nota bene zelf ooit de woorden "de kogel kwam van links" in de mond genomen... ook al waren ze geen lid van een linkse partij. Of hoe hij praat over het geval Charlie Kirk.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218829838
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 09:58 schreef Klopkoek het volgende:
Wanneer je extreem-rechtse "voetbalsupporters" van ADO uitnodigt voor de "bescherming" van de demonstranten tegen "AntiFa", dan weet je wat je naar je demo haalt en dat deze "beveiligers" en "burgerwachten" niet voor de demonstratie zelf komen.

Dus wat mij betreft is Els (deels) verantwoordelijk. Het OM zou goed naar deze christelijke haatheks moeten kijken.
Nog niet zo lang geleden gaf Wilders aan dat hij acties van burgerwachten steunde in persoonlijke controles op migranten. Hij wilde er zelfs nog even langs gaan voor een schouderklopje.

Gelukkig zijn zelfs de meest rechtse Groningers tot nu toe nog wat nuchterder dan deze slopers en ging het allemaal als een nachtkaars uit in die periode.

Maar ik denk dat hij eigenlijk dit soort type burgerwachten wel voor zich zag
pi_218829841
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 10:07 schreef V. het volgende:

[..]
En WNL op Zondag bekritiseert Jetten en Timmermans dat zij de rellen "politiek maken".

Je verzint het niet...
Hoe zien ze het zelf dan? Els bedoelde met rechts dat ze rechtshandig is of zo?
pi_218829854
Hele fijne zondag allemaal!
twitter
pi_218829856
Ik pleit voor een motie om rechts als terroristisch te bestempelen. Haalt ongetwijfeld een meerderheid dankzij FvD. Gelijke monniken gelijke kappen hoorde ik bij APB.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_218829876
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 10:07 schreef V. het volgende:

[..]

Je verzint het niet...
Haha, ik plaats dit vrijwel tegelijkertijd!

Echt belachelijk en alweer een teken dat de VVD helemaal de radicale kant op is gegaan. Compleet de weg kwijt. Pure Gaslighting en Victimblaming.

MAGA in de polder.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218829950
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 10:10 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Hele fijne zondag allemaal!
[ x ]
"Een belangrijk deel van de ondervraagden heeft niet het debat gevolgd, maar de rapportage erover in de media gezien."

Voor deze media is alles wat er gebeurt in het debat na circa 5 uur s'middags of 8 uur s'avonds minder interessant.

Tot dan toe waren alleen Yesilgöz en Wilders aan het woord geweest. Rechtse dominantie in de beeldvorming dus. Wilders zet de toon en domineert uit hoofde van zijn functie de eerste uurtjes.

Daarbij: het is charlatan en manipulator Maurice de Hond, met zijn vervuilde steekproef en willekeurig mensen uit de steekproef gooien.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218829970
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 10:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
"Een belangrijk deel van de ondervraagden heeft niet het debat gevolgd, maar de rapportage erover in de media gezien."

Voor deze media is alles wat er gebeurt in het debat na circa 5 uur s'middags of 8 uur s'avonds minder interessant.

Tot dan toe waren alleen Yesilgöz en Wilders aan het woord geweest. Rechtse dominantie in de beeldvorming dus. Wilders zet de toon en domineert uit hoofde van zijn functie de eerste uurtjes.

Daarbij: het is charlatan en manipulator Maurice de Hond, met zijn vervuilde steekproef en willekeurig mensen uit de steekproef gooien.
Die tekst ook er onder.
"Stephan van Baerle kon niet goed gemeten worden". 🤣
pi_218830016
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 10:23 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Die tekst ook er onder.
"Stephan van Baerle kon niet goed gemeten worden". 🤣
Van Baarle had dus een hoge score. Of de groep stemmers was niet representatief genoeg over de volle politieke breedte.
  zondag 21 september 2025 @ 10:32:22 #49
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218830050
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 10:08 schreef Klopkoek het volgende:
Die reactie van Heinen bij WNL over de rellen... wat een engerd. Lees/kijk het zelf. Gaat los op de reacties van Jetten en Timmermans. "We moeten het niet politiek maken". Rick Nieman knikt alleen maar. Gaslighting. Victimblaming. Gladjakker uit Laren.

[ x ]
[ x ]

P.S. Rick Nieman heeft nota bene zelf ooit de woorden "de kogel kwam van links" in de mond genomen... ook al waren ze geen lid van een linkse partij. Of hoe hij praat over het geval Charlie Kirk.
"Echte PvdA'er" Sjak Monasch: PVV, CDA, D66, VVD keuren het geweld van de demonstratie af, PvdA niet.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  zondag 21 september 2025 @ 10:35:47 #50
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_218830089
quote:

[..]
Ik ook niet! Vroeger waren celebrities breed bekend omdat we allemaal naar dezelfde massamedia keken, maar sinds iedereen z'n eigen feed heeft zijn er mensen met miljoenen volgers die op straat door niemand herkend worden. Vrij bizar, maar ja, dat is hoe de wereld is tegenwoordig.
  zondag 21 september 2025 @ 10:37:08 #51
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218830100
Vroeger zou niemand in Nederland Charlie Kirk kennen. Comjoenetie bilding is trouwens ook niet makkelijk zonder sjosjel miedia.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218830103
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 09:08 schreef Jigzoz het volgende:
....maar ik kan me geen uitspraken van Jezus herinneren die aanzetten tot protesteren tegen het opvangen van vluchtelingen. Om van de rest van de PVV-overtuigingen nog maar te zwijgen.
Matteüs 25:31-46 , lees het hele fragment voor een beter begrip
https://www.naardensebijbel.nl/tekstvandeweek/matteus-25-31-46/

quote:
En ten antwoord
zal de Koning tot hen zeggen:
amen is het, zeg ik u:
zoveel ge gedaan hebt aan één van dezen,
mijn geringste broeders-en-zusters,
hebt ge mij gedaan!
Wat ik begrijp van Matteüs 25:31-46
De voorspelling is dat Jezus keert terug naar de aarde en zal zeggen dat wanneer men hulpbehoevenden waaronder de vreemdeling niet hielp, men hem verwaarloosde.
Had ik ook geleerd in de katholieke kerk, lang geleden.

Daarom stemde CDA en CU tegen de strafbaarstelling van hulp aan ongedocumenteerden.
Dat heeft een directe band met Matteüs 25:31-46 . SGP stemde voor... de lulligheid won het weer van christelijk humanisme. Maar later erkende de SGP hoe onchristelijk men stemde

[ Bericht 7% gewijzigd door Bluesdude op 21-09-2025 10:45:10 ]
pi_218830156
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 23:52 schreef Firuze60 het volgende:
De gedachte dat iedereen op zijn reet uitkering zit te trekken komt echt uit de jaren'80 vorige eeuw.
Ik denk dat die gedachte komt vanuit SBS6 beelden van de jaren 90? 00?
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_218830217
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 10:37 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Matteüs 25:31-46 , lees het hele fragment voor een beter begrip
https://www.naardensebijbel.nl/tekstvandeweek/matteus-25-31-46/
[..]
Wat ik begrijp van Matteüs 25:31-46
De voorspelling is dat Jezus keert terug naar de aarde en zal zeggen dat wanneer men hulpbehoevenden waaronder de vreemdeling niet hielp, men hem verwaarloosde.
Had ik ook geleerd in de katholieke kerk, lang geleden.

Daarom stemde CDA en CU tegen de strafbaarstelling van hulp aan ongedocumenteerden.
Dat heeft een directe band met Matteüs 25:31-46 . SGP stemde voor... de lulligheid won het weer van christelijk humanisme. Maar later erkende de SGP hoe onchristelijk men stemde
Ja, precies. Het tegenovergestelde dus. Toch krijgen wereldwijd nogal wat rechtsradicalen en -extremisten het voor elkaar om hun haat als christelijk te presenteren.
pi_218830304
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 05:52 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
In de weken voor 20 september waren er al berichten/roddels op het internet dat antifamensen zou komen met een tegendemonstratie, dan wel zouden gaan rellen.
Dat verklaart waarom extreemrechtse reltrappers schreeuwden 'waar is antifa'... De wijze waarop men dat deed wees op georganiseerde voetbalhooligans. Het doel van hun komst was een antifagroep weg te jagen, weg te meppen.
Woke, antifa zijn spookbeelden. Het populaire idee ter uiterst rechterzijde is : Zij willen de cultuur vernietigen.
Gisteren bleek dat ook veel voetbalhooligans dit graag willen denken.
Misschien dat de grote opkomst van de voetbalpatriotten ook is gestimuleerd door de antifamotie.

En antifa framen voor extreemrechts geweld gebeurt meer ( Capitool 6 januari 2021 !)
pi_218830342
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 10:48 schreef Jigzoz het volgende:

[..]
Ja, precies. Het tegenovergestelde dus. Toch krijgen wereldwijd nogal wat rechtsradicalen en -extremisten het voor elkaar om hun haat als christelijk te presenteren.
haha.. dat is ook een christelijke traditie...
Maar verder koestert deze atheist de humanistische waarden en normen die ik als kind leerde in de kerk.
pi_218830354
quote:
6s.gif Op zondag 21 september 2025 06:45 schreef nostra het volgende:

Eurobonds zijn niets anders dan nivellering op Europees niveau. Door de knoflooklanden afgedwongen solidariteit. Wij mogen onze welvaartsstaat weggeven omdat zij te lamlendig zijn om een fatsoenlijke begroting op te tuigen en dat al decennia.

Gratis geld uitdelen is geen solidariteit, dat is liefdadigheid.
pi_218830371
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 09:08 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]

[ x ]

Harry Pettit is een achterlijke hitser. Zet dat polariserende stuk vuilnis op het vliegtuig naar Engeland, wegwezen.
pi_218830393
quote:
Wacht maar totdat er iemand een trans-partner heeft.
"Pools are perfect for holding water"
pi_218830500
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:06 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Harry Pettit is een achterlijke hitser. Zet dat polariserende stuk vuilnis op het vliegtuig naar Engeland, wegwezen.
En we sturen de familie Elian terug naar Iran... over hitsers gesproken. Geļnspireerd door Carl Schmitt. Echte nare geesten... sympathisanten van de Sjah.

https://www.scribd.com/doc/46421855/Conservatisme-in-Nederland

https://www.tegenwicht.org/43_nl_neocons/43_trepp_kort.htm
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218830593
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:13 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
En we sturen de familie Elian terug naar Iran... over hitsers gesproken.
Ellian is gevlucht voor het ayatollahregime. Ook al zo’n frisse club.

Pettit kan gewoon als docent studenten indoctrineren met zijn walgelijke gedachtengoed. En roept ondertussen op tot geweld tegen andersdenkenden en praat de moord op Charlie Kirk goed. Het bestuur van de Radboud Universiteit zou dit opruiende, polariserende stuk verdriet per direct moeten ontslaan.
pi_218830663
Ik heb overigens nog geen 'ik keur het niet goed, maar dit gebeurt er als'-reacties gehoord. Dat lijkt me vooruitgang.
pi_218830689
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:04 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Eurobonds zijn niets anders dan nivellering op Europees niveau. Door de knoflooklanden afgedwongen solidariteit. Wij mogen onze welvaartsstaat weggeven omdat zij te lamlendig zijn om een fatsoenlijke begroting op te tuigen en dat al decennia.

Gratis geld uitdelen is geen solidariteit, dat is liefdadigheid.
Zoek eens op met welk tempo o.a. Griekenland, Spanje, Portugal de staatsschuld hebben afgebouwd. Italiė was voordat Meloni aan trad ook best goed bezig.

Dan heb je ongeveer alle 'knoflooklanden' wel weer gehad.

Je praat weer erg populistisch en op de onderbuik hier.

Het ene hoeft het andere niet uit te sluiten. Het kan samen gaan.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218830708
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:20 schreef Jigzoz het volgende:
Ik heb overigens nog geen 'ik keur het niet goed, maar dit gebeurt er als'-reacties gehoord. Dat lijkt me vooruitgang.
Ik heb dat gisteren wel in de streams gezien en gehoord.
pi_218830745
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:17 schreef Spablauw214 het volgende:
Pettit kan gewoon als docent studenten indoctrineren met zijn walgelijke gedachtengoed.
Dat doen Kinneging, Cliteur, Ellian en ander reactionairen ook. Zijn stukken effectiever geweest met o.a. Waling, Baudet, Vlaardingerbroek, Blommestijn, Boomsma als hun producten.

Heel erg typisch dat je daar stukken minder moeite en emoties mee hebt.

Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218830789
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:20 schreef Jigzoz het volgende:
Mee eens, alleen hoor je wel veel andere 'maren'.

Het waren hooligans; het was maar een klein groepje; laten we het niet politiek maken; antifa lokte het uit; D66 ruiten ingooien was geen politieke aanslag maar gewoon wat losgeslagen tuig etc.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218830790
Ik hoop dat Yesilgoz komende week zo zwaar door het stof gaat dat ze aftreedt.
pi_218830803
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:29 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ik hoop dat ze aanblijft tot na de verkiezingen.
pi_218830818
twitter

Weten we nog de rel rond Norah Achahbar en wat Eelco Heinen daar mogelijk gezegd heeft?

Ik begin te denken dat dit waarschijnlijk waar was, van dit witte bevoorrechte elitekindje uit Laren.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218830897
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:29 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Die heeft wel lompere schandalen overleefd.
pi_218830920
twitter

:')
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 21 september 2025 @ 11:42:09 #72
38496 Perrin
pi_218830960
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:40 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Stukje achterlijkheid.
  Moderator zondag 21 september 2025 @ 11:42:16 #73
375570 crew  Cyan9
pi_218830962
quote:
[ x ]
Els wist echt van niks.

Met dan aan @Caland voor vinden van dit pareltje.
Ongeļnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_218830974
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:06 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Zit hij voor jou nu in dezelfde hoek als David Icke, die Israel nu om de oren slaat?
pi_218831028
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:43 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Zit hij voor jou nu in dezelfde hoek als David Icke, die Israel nu om de oren slaat?
Ik weet niet wie David Icke is.
pi_218831209
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 11:13 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
En we sturen de familie Elian terug naar Iran... over hitsers gesproken. Geļnspireerd door Carl Schmitt. Echte nare geesten... sympathisanten van de Sjah.

https://www.scribd.com/doc/46421855/Conservatisme-in-Nederland

https://www.tegenwicht.org/43_nl_neocons/43_trepp_kort.htm

Zijn er ook zaken waar je geen extreemrechts complot/masterplan in ziet?
pi_218831263
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 11:29 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Mee eens, alleen hoor je wel veel andere 'maren'.

Het waren hooligans; het was maar een klein groepje; laten we het niet politiek maken; antifa lokte het uit; D66 ruiten ingooien was geen politieke aanslag maar gewoon wat losgeslagen tuig etc.
Maar het is voor het klimaat, dat stukje a12 is eigenlijk geen snelweg, de Palestijnse zaak moet onder de aandacht blijven, een demonstratie mag schuren etc etc.

Het is allemaal heel simpel, je mag demonstreren en zodra er strafbare feiten zijn moet er opgetreden worden. Maar dat laatste gebeurt eigenlijk niet.
pi_218831286
https://www.ad.nl/binnenl(...)rechts-ben~a2a4d392/

Dit is, heel eerlijk gezegd, een best goed onderbouwd en feitelijk artikel. Het enige dat ontbreekt is inderdaad de begroeting van Els aan de Hooligans op Facebook. Voor de rest best goed gedaan.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218831293
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 12:12 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Maar het is voor het klimaat, dat stukje a12 is eigenlijk geen snelweg, de Palestijnse zaak moet onder de aandacht blijven, een demonstratie mag schuren etc etc.

Het is allemaal heel simpel, je mag demonstreren en zodra er strafbare feiten zijn moet er opgetreden worden. Maar dat laatste gebeurt eigenlijk niet.
Dat demonstratierecht blijkt juridisch wel wat ingewikkelder te liggen. Ik weet er ook het fijne niet van, maar ik begreep dat het demonstratierecht zwaarder weegt dan bijvoorbeeld het verbod om op de snelweg te lopen. Dus zodra er daar eenmaal sprake is van een demonstratie, kan die niet zomaar verboden worden.

Maar ik laat me graag verbeteren.
pi_218831300
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 09:58 schreef Klopkoek het volgende:

Ja, laten we organisatoren van demonstraties gaan vervolgen. Ze is naļef en ik deel haar standpunten totaal, maar dan ook totaal, niet. Maar oproepen tot vervolging van haar terwijl zij niks heeft gesloopt, puur omdat je haar standpunten niet deelt, is extreem verwerpelijk. Dan heb je gewoon een hekel aan de democratie en de rechtsstaat en ben je niks beter dan de extremisten uit de FvD/PVV hoek.

Iedereen heeft het recht vreedzaam te protesteren in Nederland, ook mensen die verwerpelijke standpunten hebben. Zolang die standpunten niet in zichzelf strafbaar zijn. En dus Els ook.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_218831306
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 12:12 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Wat strafbaar is bepalen de rechtse machthebbers.

Extinction Rebellion gebruikt geen geweld en als dat wel gebeurd (er zit altijd een onverlaat tussen) dan corrigeren ze dat onderling.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218831324
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 12:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Wat strafbaar is bepalen de rechtse machthebbers.

Extinction Rebellion gebruikt geen geweld en als dat wel gebeurd (er zit altijd een onverlaat tussen) dan corrigeren ze dat onderling.
Wie vervolgd wordt bepalen de 'machthebbers' helemaal niet, maar het OM en uiteindelijk de rechters.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_218831327
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 12:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, laten we organisatoren van demonstraties gaan vervolgen.
Nee, je moet goed kijken of deze meid niet wat te verwijten valt.

Ado den Haag uitnodigen als beveiliging; hooligans dagen van te voren verwelkomen op social media; een week van te voren D66 neerzetten als de grote vijand ("kom naar de demonstratie")

Het lijkt me niet de bedoeling om met het volle verstand, of gebrek aan verstand, zélf geweldshaarden naar je demo te halen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218831368

pi_218831374
De VVD is een rechtse pauperpartij op rechts onder Yesilgoz

Wij zijn Nederland scandeerde de demonstranten gisteren
Nou bij dat Nederland will ok niet horen

Aangewakkert door de haatzaaiers op rechts
pi_218831379
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 12:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wie vervolgd wordt bepalen de 'machthebbers' helemaal niet, maar het OM en uiteindelijk de rechters.
Ah ja, dat OM waar ooit Opstelten aanwijzingen aan gaf om Wilders te vervolgen.

Door de politiek benoemde rechters (de minister van justitie is vrijwel altijd rechts of altijd de VVD wanneer VVD in kabinet zit).

Ergo, ook dit hoort bij de machthebbers.

Uitzoomend: het is een gotspe om XR te vergelijken met dit extreem-rechtse tuig.

https://www.nu.nl/binnenl(...)-a12-in-maanden.html

Ben benieuwd of er nu ook honderden aanhoudingen zullen zijn vanwege lopen op de snelweg (en erger). Vast niet.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218831403
quote:
Het is dus Wilders of Bontebal. Maar Wilders lijkt wel te begrijpen dat dat niet zo'n makkelijke tegenstander is als Timmermans.
pi_218831408
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 12:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ado den Haag uitnodigen als beveiliging; hooligans dagen van te voren verwelkomen op social media; een week van te voren D66 neerzetten als de grote vijand ("kom naar de demonstratie")

Het lijkt me niet de bedoeling om met het volle verstand, of gebrek aan verstand, zélf geweldshaarden naar je demo te halen.
Ze heeft naļef gedacht dat ADO supporters uitnodigen om zich te beschermen tegen tegendemonstraties waar een aantal bezoekers bang voor waren een goed idee was. Ja, ze is daarmee wat wereldvreemd, maar wereldvreemdheid is niet strafbaar. Ze heeft een vreedzame, aangekondigde demonstratie georganiseerd op een plek waar dat hoort en waar ze toestemming voor had. Netjes volgens het boekje.

Ik ben het totaal niet eens met haar standpunten, maar dat ze die standpunten op deze nette manier kan uiten is iets waar je juist als je het niet met haar eens bent vol voor moet vechten. Alleen opkomen voor mensen waar je het mee eens bent is niet echt de democratie beschermen.
pi_218831417
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 12:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

waarom dan ook niet burgemeesters die dit toelieten?
pi_218831436
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 12:26 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Door de politiek benoemde rechters (de minister van justitie is vrijwel altijd rechts of altijd de VVD wanneer VVD in kabinet zit).

Ja hoor, alles is een rechts complot. Zo kennen we je weer.
  zondag 21 september 2025 @ 12:32:21 #91
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218831445
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 12:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]
Het is dus Wilders of Bontebal. Maar Wilders lijkt wel te begrijpen dat dat niet zo'n makkelijke tegenstander is als Timmermans.
Die kan hij vooral wat moeilijker verwijten dat hij heel Nederland vol wil bouwen met AZC's.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_218831447
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 12:26 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ergo, ook dit hoort bij de machthebbers.

Uitzoomend: het is een gotspe om XR te vergelijken met dit extreem-rechtse tuig.

Ben benieuwd of er nu ook honderden aanhoudingen zullen zijn vanwege lopen op de snelweg (en erger). Vast niet.
Je gaat nu wel aardig in de overdrive imo.
pi_218831455
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 12:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Die kan hij vooral wat moeilijker verwijten dat hij heel Nederland vol wil bouwen met AZC's.
Timmermans begint ook altijd op zo’n toon te praten alsof hij elk moment kan gaan huilen. Vooral als het over zijn stokpaardjes gaat. Daardoor is hij een makkelijk slachtoffer. Bontenbal is veel nuchterder en daardoor minder interessant om aan te vallen.
pi_218831474
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 12:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja hoor, alles is een rechts complot. Zo kennen we je weer.
We hebben alleen maar centrum-rechtse meerderheden gehad. OM en rechters zijn dus verlengstukken van rechts.

D66 stelde onlangs voor om de aanwijsbevoegdheid en het (geheime) seponeren aan banden te leggen. VVD en rechts zijn uiteraard fel tegen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218831485
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 12:33 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Timmermans begint ook altijd op zo’n toon te praten alsof hij elk moment kan gaan huilen. Vooral als het over zijn stokpaardjes gaat. Daardoor is hij een makkelijk slachtoffer. Bontenbal is veel nuchterder en daardoor minder interessant om aan te vallen.
Plus dat hij weinig stellige standpunten uit. En heel hard ageren tegen 'laten we toch vooral redelijk en beschaafd zijn' is zelfs voor Wilders moeilijk.
  zondag 21 september 2025 @ 12:37:54 #96
346939 Janneke141
pi_218831510
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 12:33 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Niet mee eens, Timmermans staat voldoende stevig in zijn schoenen. Maar de plannen van PvdA/GL zijn voor de extremist Wilders gewoon makkelijker te framen als extreem-de andere kant dan die van het CDA.

Let wel: het hoeft allemaal niet waar te zijn hč. Als zijn achterban het maar gelooft.
pi_218831565
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 12:36 schreef Jigzoz het volgende:

[..]
Plus dat hij weinig stellige standpunten uit. En heel hard ageren tegen 'laten we toch vooral redelijk en beschaafd zijn' is zelfs voor Wilders moeilijk.
Ze zullen hem wel pakken op die vrijheidsbijdrage. Maar dat is vrij makkelijk te pareren als de aanval van iemand komt wiens verkiezingsprogramma grotendeels haaks staat op de grondwet en überhaupt niet is doorgerekend.
pi_218831638
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 12:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Niet mee eens, Timmermans staat voldoende stevig in zijn schoenen. Maar de plannen van PvdA/GL zijn voor de extremist Wilders gewoon makkelijker te framen als extreem-de andere kant dan die van het CDA.

Let wel: het hoeft allemaal niet waar te zijn hč. Als zijn achterban het maar gelooft.
Als mensen zich fatsoenlijk in het programma van Wilders zouden verdiepen zouden ze er überhaupt niet op stemmen.
pi_218831667
Kluifje voor de politie.
Zie https://nos.nl/video/2583(...)stratie-op-malieveld
Wat doet de dame met de paraplu. Roept ze mensen op agenten bij het politiebusje aan te vallen?
Of zegt ze tegen de aanstormende massa: blijf weg.
Sowieso.... ze ging naar een relsituatie. :( :N
pi_218831752
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 12:44 schreef Bluesdude het volgende:
Kluifje voor de politie.
Zie https://nos.nl/video/2583(...)stratie-op-malieveld
Wat doet de dame met de paraplu. Roept ze mensen op agenten bij het politiebusje aan te vallen?
Of zegt ze tegen de aanstormende massa: blijf weg.
Sowieso.... ze ging naar een relsituatie. :( :N
Op het moment dat je ergens bent en er komen gemaskerde mensen met prinsenvlaggen opdagen is het sowieso beter om direct te maken dat je wegkomt. Tenzij je daar graag mee geassocieerd wil worden of een gummiknuppel in je nek wil natuurlijk.
pi_218831885
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 12:16 schreef Jigzoz het volgende:

[..]
Dat demonstratierecht blijkt juridisch wel wat ingewikkelder te liggen. Ik weet er ook het fijne niet van, maar ik begreep dat het demonstratierecht zwaarder weegt dan bijvoorbeeld het verbod om op de snelweg te lopen.
Nee man, hoe kom je daar nou bij?
pi_218832041
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 12:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze heeft naļef gedacht dat ADO supporters uitnodigen om zich te beschermen tegen tegendemonstraties waar een aantal bezoekers bang voor waren een goed idee was. Ja, ze is daarmee wat wereldvreemd, maar wereldvreemdheid is niet strafbaar. Ze heeft een vreedzame, aangekondigde demonstratie georganiseerd op een plek waar dat hoort en waar ze toestemming voor had. Netjes volgens het boekje.

Ik ben het totaal niet eens met haar standpunten, maar dat ze die standpunten op deze nette manier kan uiten is iets waar je juist als je het niet met haar eens bent vol voor moet vechten. Alleen opkomen voor mensen waar je het mee eens bent is niet echt de democratie beschermen.
Er is niets netjes aan de manier waarop zij haar standpunten uit.

Maar hej, hartstikke knap dat ze het zelf geweldloos doet, wat netjes van haar. Dat moeten we heus steunen.
pi_218832097
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 13:02 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee man, hoe kom je daar nou bij?
Het is complete onzin. En er wordt ook met 88 maten gemeten. XR mag in een beveiligde zone demonstreren, want anders kunnen de gasten van de KLM-lounge de demo niet horen.

Als ik nu binnen in Huis ten Bosch wil demonstreren tegen de monarchie en eis dat Willy mijn geschreeuw kan horen, denk je dat meneer de rechter daar in mee gaat?

De vraag stellen is hem beantwoorden.
pi_218832147
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 13:09 schreef probeer het volgende:

[..]

Maar hej, hartstikke knap dat ze het zelf geweldloos doet, wat netjes van haar. Dat moeten we heus steunen.
Het is een niet al te snuggere en naar het zich laat aanzien emotioneel ook weinig stabiele mevrouw, maar ze mag wel haar mening uiten natuurlijk.
pi_218832157
quote:

[..]

Zeker wel zou je haar recht om een demonstratie te mogen organiseren moeten steunen.
Dat is namelijk ook jouw recht.
pi_218832169
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 13:14 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het is een niet al te snuggere en naar het zich laat aanzien emotioneel ook weinig stabiele mevrouw, maar ze mag wel haar mening uiten natuurlijk.
Dat mag ze prima.

Maar haar meningsuiting netjes noemen gaat echt helemaal nergens over.
pi_218832228
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 13:14 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Zeker wel zou je haar recht om een demonstratie te mogen organiseren moeten steunen.
Dat is namelijk ook jouw recht.
Ik hoef helemaal niets te steunen.

Het beste wat die haatzaaier kan krijgen is dat ik haar demonstratie niet tegen werk.
pi_218832229
quote:

[..]

Je moet haar natuurlijk niet inhoudelijk steunen, maar haar recht om te demonstreren inderdaad wel. Want ja, een demonstratie aanmelden, een vergunning krijgen en op het Malieveld, dat er voor is bedoeld, gaan staan is gewoon de nette manier. En dat moet iedereen kunnen, ongeacht de mening, zolang die mening niet strafbaar is (oproepen tot geweld of groepsbelediging is natuurlijk van een andere orde).
pi_218832276
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 13:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je moet haar natuurlijk niet inhoudelijk steunen, maar haar recht om te demonstreren inderdaad wel. Want ja, een demonstratie aanmelden, een vergunning krijgen en op het Malieveld, dat er voor is bedoeld, gaan staan is gewoon de nette manier. En dat moet iedereen kunnen, ongeacht de mening, zolang die mening niet strafbaar is (oproepen tot geweld of groepsbelediging is natuurlijk van een andere orde).
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 13:17 schreef probeer het volgende:

[..]

Het beste wat die haatzaaier kan krijgen is dat ik haar demonstratie niet tegen werk.
En dan ben ik al een stuk positiever dan Els zelf, over demonstraties die haar tegen staan (XR).
pi_218832291
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 13:15 schreef probeer het volgende:

[..]
Dat mag ze prima.

Maar haar meningsuiting netjes noemen gaat echt helemaal nergens over.
Het probleem is dat er een groep mensen is die “er klaar mee zijn”. Deze groep mensen vertegenwoordigt, kijkend naar de laatste verkiezingsuitslag en actuele peilingen, echter niet een meerderheid van het electoraat. Een logische stap zou dan zijn om draagvlak te creėren voor je standpunten om zo alsnog een meerderheid te vergaren.

Van de cursussen “draagvlak creėren” en “goodwill opbouwen” is op basis van de beelden van gisteren echter weinig blijven hangen.
pi_218832316
Waar komt die onzin vandaan dat je blijkbaar elke demonstratie moet steunen, 'want het is een demonstratie en dat is een recht'?

Wat een morele leegte zeg.

Leer het verschil tussen steunen en tolereren.
  zondag 21 september 2025 @ 13:22:08 #112
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_218832324
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 13:19 schreef probeer het volgende:

[..]
[..]
En dan ben ik al een stuk positiever dan Els zelf, over demonstraties die haar tegen staan (XR).
Het is een "haatzaaier" zoals je terecht zegt, en willens en wetens werden er hooligans uitgenodigd.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 21 september 2025 @ 13:23:36 #113
346939 Janneke141
pi_218832354
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 13:21 schreef probeer het volgende:
Waar komt die onzin vandaan dat je blijkbaar elke demonstratie moet steunen, 'want het is een demonstratie en dat is een recht'?

Mensen verwarren het steunen van het demonstratierecht, en het (inhoudelijk) steunen van een demonstratie zelf. Dat is een beetje dezelfde binnenbocht dat als je het inhoudelijk oneens was met Kirk, je het dan ook wel prima vond dat ie werd neergeschoten.
  zondag 21 september 2025 @ 13:24:42 #114
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218832381
Ach ja, Els Rechts...

Die is jaren geleden al de Trump-trein opgeklauterd en het beste voorbeeld daarvan is wel haar gekopieer van Amerikaans Evangelical gedachtegoed + terminologie.

En dan gisteren een Madurodam-versie van 6 januari.

Het is echt triest hoe we al dat extremisme uit de VS de laatste jaren hierheen gehaald hebben. Toch de social media en tiktok-filmpjes?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218832388
quote:

Het recht om te demonstreren moet je steunen, dat is wat ik zeg.

Als je dat recht om te demonstreren laat afhangen van de inhoud, ben je ondemocratisch en anti-rechtstatelijk bezig.
pi_218832409
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 13:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Het is een "haatzaaier" zoals je terecht zegt, en willens en wetens werden er hooligans uitgenodigd.
Als XR enkele 'wat meer tot geweld bereidde' Antifa cellen uit zou nodigen als bewaking, zou elke rechts-stemmende Nederlander maandenlang moord, brand en terrorisme schreeuwen.

Ow wacht .. dat doen ze ook al zonder de rellen die we gister zagen.
pi_218832413
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 13:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
En dan gisteren een Madurodam-versie van 6 januari.
Er is kennelijk ook schade aangericht aan het Binnenhof, dus het is niet ver meer.
  zondag 21 september 2025 @ 13:26:49 #118
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218832422
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 13:26 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Er is kennelijk ook schade aangericht aan het Binnenhof, dus het is niet ver meer.
Dat zeg ik: Trumpiaanse naäperij.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218832471
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 13:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het recht om te demonstreren moet je steunen, dat is wat ik zeg.
Dat betwist dan ook niemand.

Waar ik op aanhaakte was het 'maar als ze die standpunten op deze nette manier kan uiten'.

Er is he-le-maal niets netjes aan haar manier.
pi_218832481
quote:

Eerlijk is eerlijk, Els begon nog met een gecrowdfund podium op het Malieveld.

De XR-vrienden van Timmermans lopen gewoon meteen de snelweg op.
pi_218832485
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 13:30 schreef probeer het volgende:

[..]
Er werd hier opgeroepen om iemand die een vreedzame demonstratie had georganiseerd en die zelf geen geweld heeft gebruikt te vervolgen... dat wordt hier dus wel betwist.
pi_218832529
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 13:30 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Wat een vergelijking. :{w
pi_218832531
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 13:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er werd hier opgeroepen om iemand die een vreedzame demonstratie had georganiseerd en die zelf geen geweld heeft gebruikt te vervolgen... dat wordt hier dus wel betwist.
Haatzaaien is strafbaar.

En er mag prima getoetst worden of Els' uitingen daar wel of niet aan voldoen.
  zondag 21 september 2025 @ 13:34:07 #124
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218832535
Els Rechts, XR, Pro-Palestina... het is allemaal radicaal activisme met één gemene deler: wij hebben de Waarheid en daar moet iedereen naar luisteren. Met of zonder geweld en vrijheidsontneming.

Nul discussie, nul debat, nul dialoog.

Wat dan wel weer hoopgevend is: het overgrote deel van dit land interesseert die clubs niets.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218832537
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 13:17 schreef probeer het volgende:

[..]

Dus je steunt niet het recht op demonstraties?
  zondag 21 september 2025 @ 13:34:15 #126
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218832539
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 13:30 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

De snelweg oplopen was het probleem ook niet. Het geweld en het aanvallen van het D66-kantoor, ja, wel.
Antifa
pi_218832552
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 13:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
Els Rechts, XR, Pro-Palestina... het is allemaal radicaal activisme met één gemene deler: wij hebben de Waarheid en daar moet iedereen naar luisteren. Met of zonder geweld en vrijheidsontneming.

Wat dan wel weer hoopgevend is: het overgrote deel van dit land interesseert die clubs niets.
Was ook een lage opkomst. Als dat nou 'rechts nederland' is.
pi_218832560
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 13:33 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Wat een vergelijking. :{w
Hoezo? XR heeft evengoed als doel om zo ontwrichtend mogelijk te werk te gaan omdat zij van mening zijn dat dat in geen verhouding staat tot het doel waar ze voor demonstreren.

Wat heeft het klimaat aan het vernielen van kunstwerken, lastigvallen van musea of het bezetten van een snelweg dan?
pi_218832563
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 13:30 schreef probeer het volgende:

[..]

Waar ik op aanhaakte was het 'maar als ze die standpunten op deze nette manier kan uiten'.

Er is he-le-maal niets netjes aan haar manier.
Ik zei dat ze de demonstratie op de nette manier heeft georganiseerd: netjes aangekondigd, een vergunning geregeld en netjes op het malieveld, waar zulke demonstraties horen. En dan beginnen met een oproep niets te slopen, geen geweld te gebruiken en geen vuurwerk af te steken. Dat noemde ik netjes, niet haar standpunten of haar taalgebruik.
  zondag 21 september 2025 @ 13:37:00 #130
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218832573
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 13:34 schreef VoMy het volgende:

[..]
De snelweg oplopen was het probleem ook niet. Het geweld en het aanvallen van het D66-kantoor, ja, wel.
XR vandaliseert dan weer liever banken en Primarks enzo. Pro-Palestina sloopt universteiten.

Het is allemaal hetzelfde slag volk.

Geen respect voor andere mensen of hun bezittingen.

Want het gaat om De Waarheid.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218832605
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 13:34 schreef VoMy het volgende:

[..]
Denk ik afgekeken van het besmeuren enzo van het kantoor van Forum.
pi_218832625
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 13:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
XR vandaliseert dan weer liever banken en Primarks enzo. Pro-Palestina sloopt universteiten.

Het is allemaal hetzelfde slag volk.

Geen respect voor andere mensen of hun bezittingen.
Er had al veel en veel eerder paal en perk gesteld moeten worden aan wat een demonstratie is en wat vernieling en ordeverstoring.
pi_218832631
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 13:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik zei dat ze de demonstratie op de nette manier heeft georganiseerd: netjes aangekondigd, een vergunning geregeld en netjes op het malieveld, waar zulke demonstraties horen. En dan beginnen met een oproep niets te slopen, geen geweld te gebruiken en geen vuurwerk af te steken. Dat noemde ik netjes, niet haar standpunten of haar taalgebruik.
Eens, maar het uitnodigen van hooligans was misschien niet zo slim.
  zondag 21 september 2025 @ 13:41:44 #134
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218832651
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 13:35 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Was ook een lage opkomst. Als dat nou 'rechts nederland' is.
Daarom zie ik XR en Pro-Palestina ook niet als 'links Nederland'.

En ergens krijgen al deze clubs ook veel te veel media-aandacht.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 21 september 2025 @ 13:42:05 #135
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218832659
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 13:40 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Er had al veel en veel eerder paal en perk gesteld moeten worden aan wat een demonstratie is en wat vernieling en ordeverstoring.
En een snelweg bezetten is dan gewoon een demonstratie. En geweld gebruiken niet.
Antifa
pi_218832682
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 13:42 schreef VoMy het volgende:

[..]
En een snelweg bezetten is dan gewoon een demonstratie. En geweld gebruiken niet.
Een snelweg bezetten is verboden.

Bovendien wordt het niet consequent toegepast. Groetjes, Jenny Douwes.
pi_218832709
quote:

[..]
Eens, dat ze die tracktor-boeren en XR figuren gewoon ongestraft steeds de wet hebben laten overtreden is wat mij betreft echt een blunder, want waar leg je dan de grens?
pi_218832730
quote:

[..]
Eens, maar het uitnodigen van hooligans was misschien niet zo slim.
Domheid is niet strafbaar, ze had schijnbaar de garantie van ADO supporters dat ze niet zouden gaan rellen. Hen op hun woord geloven is naļef, uiteraard.
pi_218832732
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 13:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
Eens, dat ze die tracktor-boeren en XR figuren gewoon ongestraft steeds de wet hebben laten overtreden is wat mij betreft echt een blunder, want waar leg je dan de grens?
Als ze die trekkers gewoon in beslag hadden genomen hadden ze mijn zegen gehad.

Bovendien werden de trekkers ook ingezet als middel om anderen te intimideren waardoor je best kan betogen dat het feitelijk wapens waren.
  zondag 21 september 2025 @ 13:47:10 #140
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_218832740
Just putting this out here, for no particular reason...

quote:
Rechts-terrorisme en -extremisme
Er bestaat een reėle kans dat personen uit het rechts-terroristische online
milieu de daad bij het woord voegen en overgaan tot geweld. In Nederland
zijn in de zomer van 2024 enkele merendeels jonge personen gearresteerd
op verdenking van opruiing tot een rechts-terroristisch misdrijf. Rechtsextremisme ondermijnt met zijn boodschap van witte superioriteit en haat
jegens minderheden de democratische rechtsorde en kan daarnaast leiden
tot gewelddadige incidenten.
quote:
Links-extremisme
De links-extremistische beweging uit zich in Nederland vooral op
activistische wijze. Er is nauwelijks sprake van gewelddadig linksextremisme. Hier is het afgelopen jaar geen verandering in gekomen. Linksextremisten voeren op eigen initiatief kleinschalige acties uit of vinden
elkaar op overkoepelende thema’s, zoals de Gaza-oorlog,
klimaatverandering, vluchtelingen, woningnood of rechts-extremisme.
Soms is sprake van hardere acties. Zo vinden er sinds het begin van het jaar
bekladdingen plaats bij defensiebedrijven, firma’s die banden hebben met
Israėl en sommige musea. Soms is er ook sprake van meer verregaande
acties, zoals kleinschalige vernielingen, intimidatie en doxing.
Bron: https://www.nctv.nl/site/(...)r+2024_DEF_nieuw.pdf
Ja inderdaad, V. ja.
pi_218832745
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 13:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Domheid is niet strafbaar, ze had schijnbaar de garantie van ADO supporters dat ze niet zouden gaan rellen. Hen op hun woord geloven is naļef, uiteraard.
O, dat wist ik niet. Klinkt als Marc Dutroux op de kinderen laten passen met de toezegging dat er echt niks gaat gebeuren :')
pi_218832747
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 13:36 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Hoezo? XR heeft evengoed als doel om zo ontwrichtend mogelijk te werk te gaan omdat zij van mening zijn dat dat in geen verhouding staat tot het doel waar ze voor demonstreren.

Wat heeft het klimaat aan het vernielen van kunstwerken, lastigvallen van musea of het bezetten van een snelweg dan?
Els Rechts heeft die hooligans uitgenodigd. Frans Timmermans is geen vrienden met XR, laat staan dat hij ze uitnodigd. Je vergelijking gaat gewoon mank.
  zondag 21 september 2025 @ 13:47:55 #143
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218832749
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 13:43 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Een snelweg bezetten is verboden.

Niet echt, het demonstratierecht voorziet gewoon in het bezetten van wegen als demonstratiemiddel.

[ Bericht 12% gewijzigd door Cyan9 op 21-09-2025 14:25:17 ]
Antifa
pi_218832790
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 13:47 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Els Rechts heeft die hooligans uitgenodigd. Frans Timmermans is geen vrienden met XR, laat staan dat hij ze uitnodigd. Je vergelijking gaat gewoon mank.
Gelul. Als ik hier een familieverjaardag hou en mijn dronken oom slaat de boel kort en klein dan is dat gedrag ook niet mijn verantwoordelijkheid.

Al is het wel dom om dit soort geteisem uit te nodigen ja.
pi_218832810
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 13:50 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Gelul. Als ik hier een familieverjaardag hou en mijn dronken oom slaat de boel kort en klein dan is dat gedrag ook niet mijn verantwoordelijkheid.

Al is het wel dom om dit soort geteisem uit te nodigen ja.
Gaat nog steeds mank.
pi_218832820
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 13:50 schreef VoMy het volgende:
Het duurt weer eens niet lang voor de misdragingen van fascisten worden aangegrepen om de politiestaat verder te verstevigen.
Stel je niet aan. Het feit dat jij hier anoniem je gal kan spuien over de gang van zaken geeft al aan dat we hier niet in een politiestaat leven.

Probeer in Moskou eens tegen het regeringsbeleid te demonstreren. Dan weet je wat een politiestaat is.
pi_218832843
quote:
[ x ]
Ik zat even te wachten en had al een idee dat redelijk milde veroordeling een aanloopje was naar een punt. En jawel.

Dat er hooligans de boel kapot maakten was 'not done'.. maar.. dat antifa "undercover" (?) was, dat was écht smerig.

Dśs .. anti-fascisten, ook al deden jullie niet zoveel, het is uiteindelijk jullie schuld.

[ Bericht 6% gewijzigd door Beathoven op 21-09-2025 14:01:38 ]
pi_218832865
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 13:47 schreef VoMy het volgende:

[..]
Niet echt, het demonstratierecht voorziet gewoon in het bezetten van wegen als demonstratiemiddel.
Kom maar met een wetsartikel waaruit dit blijkt.

[ Bericht 12% gewijzigd door Cyan9 op 21-09-2025 14:25:55 ]
pi_218832941
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 13:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

Zullen we die Waarheden even tegenover elkaar zetten?
XR, Palestina: wij willen een rechtvaardige wereld waarin niet het recht van de sterkste of de rijkste prevaleert en waarin grote problemen niet genegeerd worden omdat het grote economische belangen beter uitkomt.

Extreem rechts: wij willen slachtoffers van de door XR en pro-Palestina benoemde problemen hier niet hebben omdat ons is wijsgemaakt dat zij de oorzaak zijn van onze problemen.

Verder: het blokkeren van een snelweg is een legitiem (wettelijk) middel om te demonstreren. Het is voorgekomen dat een snelwegblokkade van XR niet doorging omdat de politie dat kon verhinderen. Je mag drie keer raden wat XR had kunnen doen om de blokkade toch te laten slagen. Hint: XR is geweldloos.
What Would Goku Do
pi_218832966
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 14:00 schreef viagraap het volgende:

[..]
XR, Palestina: wij willen een rechtvaardige wereld waarin niet het recht van de sterkste of de rijkste prevaleert en waarin grote problemen niet genegeerd worden omdat het grote economische belangen beter uitkomt.

Extreem rechts: wij willen slachtoffers van de door XR en pro-Palestina benoemde problemen hier niet hebben omdat ons is wijsgemaakt dat zij de oorzaak zijn van onze problemen.

Verder: het blokkeren van een snelweg is een legitiem (wettelijk) middel om te demonstreren. Het is voorgekomen dat een snelwegblokkade van XR niet doorging omdat de politie dat kon verhinderen. Je mag drie keer raden wat XR had kunnen doen om de blokkade toch te laten slagen. Hint: XR is geweldloos.
_O-
  zondag 21 september 2025 @ 14:01:35 #151
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218832969
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 13:55 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Kom maar met een wetsartikel waaruit dit blijkt.
Het is altijd een afweging tussen het demonstratierecht dat zegt dat je zelf plaats+locatie mag bepalen, en andere wetten.

Demonstreren op welke weg dan ook is niet bij voorbaat en onder elke omstandigheid strafbaar, hoe graag de politiestaatgeilers dat ook zouden willen.
Antifa
pi_218832983
Franse revolutie = links geweld
Russische revolutie = links geweld.
Hitlers verkiezing = links geweld.
Mao's revolutie = links geweld.
De bloederige kermis in Noord-Korea = links geweld.
  zondag 21 september 2025 @ 14:03:00 #153
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218832998
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 13:57 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat heb ik nergens beweerd. Wat ik zeg is dat er veel duidelijker afgebakend zou moeten worden wat een demonstratie is en wat vernieling en/of ordeverstoring.

Mooi dat je het demonstratierecht zoveel mogelijk wil afbreken. Heel nobel van je.
Antifa
pi_218833013
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 13:47 schreef VoMy het volgende:
Het spijt me dat ik het zo moet zeggen, maar dit is echt kolder.
Artikel 9 van de Grondwet zegt het volgende over het recht tot betoging:
quote:
1. Het recht tot vergadering en betoging wordt erkend, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
2. De wet kan regels stellen ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.
pi_218833019
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 14:01 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
_O-
Ik vind het ook hilarisch dat zulke voor de hand liggende dingen uitgelegd moeten worden ja.
What Would Goku Do
pi_218833025
quote:

[..]

Dit is wel een erg versimpelde weergave.

Ben je links? Dan ben je Jezus Christus. Ben je rechts? Dan ben je Hitler.
pi_218833051
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 14:03 schreef VoMy het volgende:

[..]
Mooi dat je het demonstratierecht zoveel mogelijk wil afbreken. Heel nobel van je.
Lees je wel wat ik schrijf? Ik zeg duidelijker afbakenen. Jij maakt ervan “zo veel mogelijk afbreken”.

Misschien eens een afspraak maken bij Pearle :')
  zondag 21 september 2025 @ 14:05:32 #158
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218833052
quote:

[..]

Teveel drogredenen en stromannen. En aperte onwaarheden. XR is niet geweldloos.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218833059
Voor alle duidelijkheid: het demonstratierecht voorziet dus ook niet in het rijden met landbouwtrekkers over de autosnelweg als demonstratiemiddel.
pi_218833071
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 14:01 schreef VoMy het volgende:

[..]
Het is altijd een afweging tussen het demonstratierecht dat zegt dat je zelf plaats+locatie mag bepalen, en andere wetten.

Demonstreren op welke weg dan ook is niet bij voorbaat en onder elke omstandigheid strafbaar, hoe graag de politiestaatgeilers dat ook zouden willen.
Dit is geen wetsartikel. Nieuwe poging.
  zondag 21 september 2025 @ 14:06:29 #161
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218833076
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 14:05 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Lees je wel wat ik schrijf? Ik zeg duidelijker afbakenen. Jij maakt ervan “zo veel mogelijk afbreken”.

Een ingeperkt demonstratierecht is een afgebroken demonstratierecht.
Antifa
  zondag 21 september 2025 @ 14:06:50 #162
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218833080
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 14:06 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dit is geen wetsartikel. Nieuwe poging.
Het demonstratierecht is een wetsartikel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cyan9 op 21-09-2025 14:26:59 ]
Antifa
pi_218833098
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 14:03 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Het spijt me dat ik het zo moet zeggen, maar dit is echt kolder.
Artikel 9 van de Grondwet zegt het volgende over het recht tot betoging:
[..]

Ff serieus hoe vaak moet dit nog uitgelegd worden op dit forum? Komen jullie allemaal voor het eerst op het internet? Weet je wat google is? Zoek anders even op wat artikel 11 van het EVRM is en wat het Kudrevicius-arrest is. Man man man, je kunt blijkbaar wel precies vinden wat jouw mening bevestigt maar daar houdt het op?
What Would Goku Do
pi_218833113
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 14:05 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Voor alle duidelijkheid: het demonstratierecht voorziet dus ook niet in het rijden met landbouwtrekkers over de autosnelweg als demonstratiemiddel.
Die trekkers hadden dan ook in beslag genomen moeten worden en de boeren in kwestie bekeurd.
pi_218833124
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 14:04 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dit is wel een erg versimpelde weergave.

Ben je links? Dan ben je Jezus Christus. Ben je rechts? Dan ben je Hitler.
Vertel me eens wat er niet klopt aan wat er staat dan, ik kan het ook niet helpen dat het de waarheid is.
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 14:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Teveel drogredenen en stromannen. En aperte onwaarheden. XR is niet geweldloos.
Wijs ze eens aan dan? Wat klopt er niet? En kom vooral eens met een voorbeeld van niet-geweldloosheid door XR, leugenaar.
What Would Goku Do
pi_218833150
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 14:06 schreef VoMy het volgende:

[..]
Het demonstratierecht is een wetsartikel.
Mijn vraag was: kom met een wetsartikel waaruit dit blijkt. Dat heb je dus niet. Weten we dat ook weer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cyan9 op 21-09-2025 14:27:27 ]
  zondag 21 september 2025 @ 14:11:06 #167
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218833151
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 14:09 schreef viagraap het volgende:

[..]
Vertel me eens wat er niet klopt aan wat er staat dan, ik kan het ook niet helpen dat het de waarheid is.
[..]
Wijs ze eens aan dan? Wat klopt er niet? En kom vooral eens met een voorbeeld van niet-geweldloosheid door XR, leugenaar.
Boterzuuraanvallen, vandalisme, beschieten met paintballkogels van ING-kantoren... Sowieso, mensen n hun vrjheid belemmeren, hetgeen die snelwegdemonstraties doen, is eveneens niet geweldloos.

Misschien heet dat allemaal 'vreedzaam' in bepaalde hoek, hier is die definitie wat strakker.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 21 september 2025 @ 14:11:17 #168
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218833153
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 14:08 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Die trekkers hadden dan ook in beslag genomen moeten worden en de boeren in kwestie bekeurd.
Waarom?
Antifa
pi_218833162
quote:
14s.gif Op zondag 21 september 2025 14:04 schreef viagraap het volgende:

[..]
Ik vind het ook hilarisch dat zulke voor de hand liggende dingen uitgelegd moeten worden ja.
Lekker in je bubbel blijven dan :)
  zondag 21 september 2025 @ 14:12:29 #170
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218833173
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 14:11 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Mijn vraag was: kom met een wetsartikel waaruit dit blijkt. Dat heb je dus niet. Weten we dat ook weer.
Het demonstratierecht.

[ Bericht 8% gewijzigd door Cyan9 op 21-09-2025 14:27:44 ]
Antifa
pi_218833176
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 14:11 schreef VoMy het volgende:

[..]
Waarom?
Omdat met landbouwvoertuigen op de snelweg rijden verboden is, en er met trekkers op hulpdiensten werd ingereden. Daarnaast waren kentekens afgeplakt.
pi_218833177
quote:

[..]

Maar wat zijn die Marokkaanse nazi's dan, die moslim met die Hitlergroet gisteren naast die uitgebrande politie auto? Welke categorie valt ie in jouw lijstje.
pi_218833220
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 14:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Boterzuuraanvallen, vandalisme, beschieten met paintballkogels van ING-kantoren... Sowieso, mensen n hun vrjheid belemmeren, hetgeen die snelwegdemonstraties doen, is eveneens niet geweldloos.

Misschien heet dat allemaal 'vreedzaam' in bepaalde hoek, hier is die definitie wat strakker.
Je lult dus maar wat? 'boterzuur aanvallen', serieus? Er is iemand flauw gevallen omdat het stonk. Vandalisme is geen geweld, als je dat zo erg vindt zou ik me maar eens druk gaan maken om de schade die een te snel veranderend klimaat oplevert en gaat opleveren, de schuldigen daarvoor zijn namelijk ook bekend. En 'mensen in hun vrijheid belemmeren'? :') Je bent wel echt een heel teer zieltje als je dat echt zo ervaart hoor :') Laat staan dat dat ook geen geweld is.
What Would Goku Do
  zondag 21 september 2025 @ 14:15:53 #174
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218833251
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 14:14 schreef viagraap het volgende:

[..]
Je lult dus maar wat? 'boterzuur aanvallen', serieus? Er is iemand flauw gevallen omdat het stonk. Vandalisme is geen geweld, als je dat zo erg vindt zou ik me maar eens druk gaan maken om de schade die een te snel veranderend klimaat oplevert en gaat opleveren, de schuldigen daarvoor zijn namelijk ook bekend. En 'mensen in hun vrijheid belemmeren'? :') Je bent wel echt een heel teer zieltje als je dat echt zo ervaart hoor :') Laat staan dat dat ook geen geweld is.
Dit geeft aan dat discussie met radicalen geen zin heeft.

"Vandalisme is geen geweld".

Maak je vooral heel druk om Els Rechts, over de PVV, over voetbalhooligans en blijf de balk in het eigen oog gewoon een beetje wegduwen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 21 september 2025 @ 14:16:06 #175
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218833253
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 14:12 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Omdat met landbouwvoertuigen op de snelweg rijden verboden is, en er met trekkers op hulpdiensten werd ingereden. Daarnaast waren kentekens afgeplakt.
Dat eerste is niet een voldoende argument want het is een manier van demonstreren.
Dat tweede is een extra argument dat alleen geldt voor de trekkers die dat daadwerkelijk deden, niet voor de anderen.
Antifa
pi_218833270
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 14:12 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Maar wat zijn die Marokkaanse nazi's dan, die moslim met die Hitlergroet gisteren naast die uitgebrande politie auto? Welke categorie valt ie in jouw lijstje.
Nazi's zijn nazi's, geen idee wat daar moeilijk aan is. Je kunt er niets aan doen dat je van Marokkaanse afkomst bent, je kunt er prima wat aan doen dat je een nazi bent. Echt werkelijk geen idee wat je hier probeert te zeggen.
What Would Goku Do
pi_218833278
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 14:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Maak je vooral heel druk om Els Rechts, over de PVV, over voetbalhooligans en blijf de balk in het eigen oog gewoon een beetje wegduwen.
_O- nu ben ik radicaal? Jij vond dat van gisteren minder erg dan wat XR doet? :') En nee, vandalisme is geen geweld. Of ben jij erg begaan met het gevoelsleven van een gebouw?
What Would Goku Do
pi_218833292
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 14:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Het doel heiligt de middelen voor deze lui. En zodra je ook maar de minste kritiek hebt op in hoeverre dit nog een demonstratie is, wordt je direct aangewreven een politiestaat te willen stichten.
  zondag 21 september 2025 @ 14:19:24 #179
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218833318
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 14:17 schreef viagraap het volgende:

[..]
_O- nu ben ik radicaal? Jij vond dat van gisteren minder erg dan wat XR doet? :')
Nee, ik, net zoals de meeste normale Nederlanders, keurt zowel wat XR doet als wat gisteren gebeurde zonder enige moeite af.

Omdat de meeste mensen een algemene afkeer hebben van geweld, vandalisme en dwingelandij. Die gaan niet eerst kijken of het verantwoordelijke clubje past binnen eigen in steen gegraveerde waarheden
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218833324
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 14:18 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het doel heiligt de middelen voor deze lui. En zodra je ook maar de minste kritiek hebt op in hoeverre dit nog een demonstratie is, wordt je direct aangewreven een politiestaat te willen stichten.
Nogmaals: leg die doelen eens naast elkaar, en beslis dan welke middelen je gerechtvaardigd vindt. Het is appels met peren vergelijken.
What Would Goku Do
  Moderator zondag 21 september 2025 @ 14:20:17 #181
375570 crew  Cyan9
pi_218833334
En nu gaat iedereen even tot 10 tellen en kappen met dat persoonlijke gekibbel op elkaar. Als je geen discussie kan voeren zonder steken onder water, dan ga je maar even wat anders doen.
Ongeļnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_218833640
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 14:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, ik, net zoals de meeste normale Nederlanders, keurt zowel wat XR doet als wat gisteren gebeurde zonder enige moeite af.

Omdat de meeste mensen een algemene afkeer hebben van geweld, vandalisme en dwingelandij. Die gaan niet eerst kijken of het verantwoordelijke clubje past binnen eigen in steen gegraveerde waarheden
Je stelt nogmaals wat er gisteren gebeurde gelijk aan wat XR doet. Kennelijk vind je geweld in alle vormen verkeerd en bovendien zeer kwalijk. Je snapt hoop ik dat dat een onwerkbaar uitgangspunt is? Wat mij betreft leven we ooit in een wereld waarin dat kan, maar tot die tijd doet de herkomst van geweld X of geweld Y er weldegelijk toe. Nog even daargelaten of het vandalisme door XR van een zelfde orde is als dat van gisteren.
What Would Goku Do
pi_218833650
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 11:33 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Weten we nog de rel rond Norah Achahbar en wat Eelco Heinen daar mogelijk gezegd heeft?

Ik begin te denken dat dit waarschijnlijk waar was, van dit witte bevoorrechte elitekindje uit Laren.
Laten we het niet politiek maken :')

Dit is alles wat de huidige top van de VVD zo walgelijk maakt. Zelf de deur openzetten richting extreemrechts en dan zo'n houding aannemen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoė: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zondag 21 september 2025 @ 14:56:52 #184
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_218834009
Geen woord van de VVD over die antisemitische leuzen gisteren. De hypocrisie is echt clownesk.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lzdonrsqyc2a

Helemaal juist! Duivelse partij voor duivelse mensen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218834138
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 14:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik vraag met af waarom mensen het zo moeilijk maken voor zichzelf. Bovenstaande is zowel makkelijk om te zeggen als in de praktijk te brengen.
  zondag 21 september 2025 @ 15:24:45 #186
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_218834443
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 14:11 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Artikel negen van de grondwet en de Wet openbare manifstaties dekken dat (o.a.). Dit is nogal een flauwe manier van discussieėren, eigenlijk. Wat je hier doet is je eigen gebrek aan kennis en luiigheid een ander in de voeten schuiven om zo op een vrij kinderlijke manier het argument te 'winnen'. Dat heeft vrij weinig te maken met tot nieuwe kennis komen en/of een standpunt uit te diepen, maar heel veel met het eigen ego even strelen.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zondag 21 september 2025 @ 15:25:38 #187
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218834459
Uiteindelijk waren er nog geen 24-uur verstreken sinds rechtse debielen een politiewagen in de fik staken tijdens rellen en het partijkantoor van D66 aanvielen voor mensen om:
- te roepen dat Timmermans en Jetten pas echt erg zijn door het politiek te maken.
- te roepen dat XR evengoed terroristen zijn
- te pleiten voor het zeer zwaar bestraffen van niet-gewelddadige demonstraties (want hut is allemaal hetzelfde).

Het is niet allemaal hetzelfde. Naar een partijkantoor trekken om de ruiten in te gooien terwijl je kankerjoden roept, is niet hetzelfde als wat er bij eerdere demonstraties gebeurde. Doen alsof dat wel zo is (uiteraard voorzien van allerlei hysterische statements over andere politici, partijen en demonstranten) is een doelbewuste poging om een discussie over de situatie vlug te verzieken met valse vergelijkingen en af te leiden van wat er gebeurde: een extreemrechtse meute trok door Den Haag om politiek gezind geweld uit te voeren.
Antifa
  zondag 21 september 2025 @ 15:27:38 #188
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218834498
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 15:25 schreef VoMy het volgende:
Uiteindelijk waren er nog geen 24-uur verstreken sinds rechtse debielen een politiewagen in de fik staken tijdens rellen en het partijkantoor van D66 aanvielen voor mensen om:
- te roepen dat Timmermans en Jetten pas echt erg zijn door het politiek te maken.
- te roepen dat XR evengoed terroristen zijn
- te pleiten voor het zeer zwaar bestraffen van niet-gewelddadige demonstraties (want hut is allemaal hetzelfde).

Het is niet allemaal hetzelfde. Naar een partijkantoor trekken om de ruiten in te gooien terwijl je kankerjoden roept, is niet hetzelfde als wat er bij eerdere demonstraties gebeurde. Doen alsof dat wel zo is (uiteraard voorzien van allerlei hysterische statements over andere politici, partijen en demonstranten) is een doelbewuste poging om een discussie over de situatie vlug te verzieken met valse vergelijkingen en af te leiden van wat er gebeurde: een extreemrechtse meute trok door Den Haag om politiek gezind geweld uit te voeren.
Dat is het wel.

Maar zolang mensen in hun schuttersputjes blijven en over en weer gaan roepen dat vooral die ander het ergst is, gaat er inderdaad niets veranderen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 21 september 2025 @ 15:28:38 #189
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_218834523
twitter

Nederland = Amerika
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218834528
Hoeveel partijkantoren zijn er inmiddels al niet gedoelwit?
Forum, BBB en nu D66.
  zondag 21 september 2025 @ 15:30:43 #191
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218834556
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 15:28 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Het is al jaren bekend hoe vatbaar extreem-links en extreem-rechts voor de meest bizarre complottheorieėn zijn.

Gaat in hand in hand met radicalisme.

Duidelijke vijandsbeelden, ontwijfelbare waarheden, en een 'elite' die ergens aan de touwtjes trekt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 21 september 2025 @ 15:34:44 #192
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_218834605
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 15:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het is al jaren bekend hoe vatbaar extreem-links en extreem-rechts voor de meest bizarre complottheorieėn zijn.

Duidelijke vijandsbeelden, ontwijfelbare waarheden, en een 'elite' die ergens aan de touwtjes trekt.
Dus je erkent dat BBB wel degelijk bij extreem-rechts hoort? Mooi.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218834699
quote:

[..]

Helaas zitten deze mensen ook op Fok.
pi_218834717
quote:
2s.gif Op zondag 21 september 2025 15:24 schreef JAM het volgende:

[..]
Artikel negen van de grondwet en de Wet openbare manifstaties dekken dat (o.a.). Dit is nogal een flauwe manier van discussieėren, eigenlijk. Wat je hier doet is je eigen gebrek aan kennis en luiigheid een ander in de voeten schuiven om zo op een vrij kinderlijke manier het argument te 'winnen'. Dat heeft vrij weinig te maken met tot nieuwe kennis komen en/of een standpunt uit te diepen, maar heel veel met het eigen ego even strelen.
Wat een lulverhaal. Wie stelt, bewijst. Hij stelt dat het recht om een snelweg te blokkeren wettelijk is vastgelegd. Dat kan hij vervolgens niet aantonen en nu is dat mijn schuld :')
  zondag 21 september 2025 @ 15:45:30 #195
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_218834721
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 15:43 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Helaas zitten deze mensen ook op Fok.
Pot verwijt de ketel... omvolkingstheorieen...
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 21 september 2025 @ 15:46:15 #196
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218834730
Ik mag hopen dat ze die relschoppers voor lange tijd in de cel smijten. Het moet niet te gemakkelijk zijn om mee te doen met dit soort dingen. Het moet ze echt flink bezuren.
pi_218834743
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 15:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Ook al weer zo'n rare theorie die je hier noemt. We zien toch dagelijks dat dat niet klopt.
pi_218834751
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 15:46 schreef Hexagon het volgende:
Ik mag hopen dat ze die relschoppers voor lange tijd in de cel smijten. Het moet niet te gemakkelijk zijn om mee te doen met dit soort dingen. Het moet ze echt flink bezuren.
Cellentekort, laat ze maar betalen.
pi_218834759
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 15:46 schreef Hexagon het volgende:
Zeker. Het volle gewicht van justitie mag op al dit soort tuig.
  zondag 21 september 2025 @ 15:49:31 #200
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218834767
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 15:48 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Cellentekort, laat ze maar betalen.
Maken ze maar wat plaats, stuur een paar drugskoeriers met een enkelband naar huis.
  zondag 21 september 2025 @ 15:52:08 #201
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_218834814
Komt er van de week een debat over die rellen, of heb ik dat verkeerd begrepen?
pi_218834815
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 15:28 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]

Is dat statenlid al bijna bevorderd tot minister?
  zondag 21 september 2025 @ 15:56:04 #203
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_218834872
twitter
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 21 september 2025 @ 16:02:23 #204
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218835010
Intussen brokkelt de BBB verder af
https://www.telegraaf.nl/(...)pitter/91664040.html
pi_218835015
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 15:45 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
37 aanhoudingen,

https://www.nu.nl/binnenl(...)kan-nog-oplopen.html

Is het nu een false flag van het extreem rechtse OM op aangeven van de radicale VVD terreur minister?
pi_218835141
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 15:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat is het wel.

Maar zolang mensen in hun schuttersputjes blijven en over en weer gaan roepen dat vooral die ander het ergst is, gaat er inderdaad niets veranderen.
Jij vindt het echt hetzelfde? Dan lul je echt maar wat, sorry hoor, meer kan ik er dan niet van maken.
quote:

[..]

Noem eens een extreemlinkse complottheorie?
What Would Goku Do
  zondag 21 september 2025 @ 16:18:21 #207
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_218835326
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 16:02 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
37 aanhoudingen,

https://www.nu.nl/binnenl(...)kan-nog-oplopen.html

Is het nu een false flag van het extreem rechtse OM op aangeven van de radicale VVD terreur minister?
Vorige week werden honderden XR demonstranten aangehouden voor op de snelweg lopen. Meer dan 400.

Laten we afwachten wat de straffen zijn.

Laten we afwachten of men gaat proberen clubjes als 'Dutch Hooligan Scene' te verbieden of online uit de lucht halen (TK stemde voor afpakken ANBI status XR).

Welk ander beleid er gaat komen, zoals o.a. bij aanpak antisemitisme (antwoord: niet).

P.S. het was VVDer Opstelten die aanwijzingen gaf om Wilders te vervolgen...

P.S.2 in China pakken ze weleens een topman op voor corruptie... zo gaat dat. Voor de vorm en symboolwerking voer je iemand aan de wolven.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 21 september 2025 @ 16:27:08 #208
510276 Geldprintkabouter
Clandestiene puntmuts
pi_218835490
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 16:18 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Vorige week werden honderden XR demonstranten aangehouden voor op de snelweg lopen. Meer dan 400.

Laten we afwachten wat de straffen zijn.

Laten we afwachten of men gaat proberen clubjes als 'Dutch Hooligan Scene' te verbieden of online uit de lucht halen (TK stemde voor afpakken ANBI status XR).

Welk ander beleid er gaat komen, zoals o.a. bij aanpak antisemitisme (antwoord: niet).

P.S. het was VVDer Opstelten die aanwijzingen gaf om Wilders te vervolgen...

P.S.2 in China pakken ze weleens een topman op voor corruptie... zo gaat dat. Voor de vorm en symboolwerking voer je iemand aan de wolven.
Ben je ook met mij eens dat Rob Jetten van d66 weer behoorlijk aan het polariseren is geslagen? Nu hitst hij de boel op na de rellen in Den Haag en wijst naar de VVD, PVV en BBB. Wat is dat toch met links die keer op keer extremisme prevaleert boven gezond verstand? Kan jij mij dat eens uitleggen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Cyan9 op 21-09-2025 17:00:17 ]
  zondag 21 september 2025 @ 16:33:48 #209
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218835668
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 16:27 schreef Geldprintkabouter het volgende:

[..]
Ben je ook met mij eens dat Rob Jetten van d66 weer behoorlijk aan het polariseren is geslagen? Nu hitst hij de boel op na de rellen in Den Haag en wijst naar de VVD, PVV en BBB. Wat is dat toch met links die keer op keer extremisme prevaleert boven gezond verstand? Kan jij mij dat eens uitleggen?
Huilon

[ Bericht 1% gewijzigd door Cyan9 op 21-09-2025 17:00:29 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218835718
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 16:27 schreef Geldprintkabouter het volgende:

[..]
Toen het CIDI of het kantoor van Forum gevandaliseerd werd, was hij toen ook zo prominent aanwezig?

[ Bericht 1% gewijzigd door Cyan9 op 21-09-2025 17:00:44 ]
  zondag 21 september 2025 @ 16:36:51 #211
510276 Geldprintkabouter
Clandestiene puntmuts
pi_218835743
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 16:35 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Toen het CIDI of het kantoor van Forum gevandaliseerd werd, was hij toen ook zo prominent aanwezig?
Het antwoord is: natuurlijk niet want de schijnheiligheid van linkse politici is ongekend.
  zondag 21 september 2025 @ 16:38:17 #212
510276 Geldprintkabouter
Clandestiene puntmuts
pi_218835774
Waar was Jetten met zijn commentaar toen de universiteit van Amsterdam werd afgebroken door linkse, jodenhatende Hamasaanhangers?
Het antwoord is: nergens.
  zondag 21 september 2025 @ 16:41:53 #213
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218835825
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 16:38 schreef Geldprintkabouter het volgende:
Waar was Jetten met zijn commentaar toen de universiteit van Amsterdam werd afgebroken door linkse, jodenhatende Hamasaanhangers?
Hier:

twitter

Dit schreef Wilders toen:

twitter

Domrechts mag dus even de muil houden en in een hoekje wondjes likken.

[ Bericht 19% gewijzigd door -XOR- op 21-09-2025 16:46:59 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218835918
quote:
2s.gif Op zondag 21 september 2025 15:24 schreef JAM het volgende:

[..]
Daar staat niet in dat je het recht hebt om een (snel)weg te blokkeren. Dat wordt dan ook altijd verboden.
pi_218835954
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 16:35 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Er gebeurde gisteren wel wat meer dan dat. Ik ga verder niet eens opzoeken wat hij daarover weldegelijk gezegd heeft, luilak. Of weet je precies wat je aan het doen bent? :r
quote:

[..]
_O- groteske omkering van de werkelijkheid hier, domrechts laat zich weer eens kennen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cyan9 op 21-09-2025 17:01:05 ]
What Would Goku Do
  zondag 21 september 2025 @ 16:50:37 #216
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_218835968
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 16:41 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Hier:

[ x ]

Dit schreef Wilders toen:

[ x ]

Domrechts mag dus even de muil houden en in een hoekje wondjes likken.

Jetten was toen nog minister. Van een heel andere portefeuille.

Dus dat hij daar iets over zegt is an sich redelijk bijzonder.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_218836020
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 16:49 schreef viagraap het volgende:

[..]
Er gebeurde gisteren wel wat meer dan dat. Ik ga verder niet eens opzoeken wat hij daarover weldegelijk gezegd heeft, luilak. Of weet je precies wat je aan het doen bent? :r
[..]
_O- groteske omkering van de werkelijkheid hier, domrechts laat zich weer eens kennen.
Het kantoor van Forum is herhaaldelijk doelwit geweest, zo ook de BBB.
En Baudet is zelfs op zijn hoofd geslagen met een fles door antifa. Zware mishandeling.

Toen zag ik Jetten niet in al die uitzendingen.
  zondag 21 september 2025 @ 16:54:29 #218
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218836033
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 16:53 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
En Baudet is zelfs op zijn hoofd geslagen met een fles door antifa. Zware mishandeling.

Is hij in die uitzendingen gevraagd dan?
pi_218836048
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 16:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Is hij in die uitzendingen gevraagd dan?
Ingestuurde stukken dan naar een krant? Aandacht in het parlement gevraagd?
Iets, maar dan ook iets? Misschien een tweetje eruit gegooid?
pi_218836073
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 16:38 schreef Geldprintkabouter het volgende:
Rechts is af
Wilders oprotten
pi_218836141
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 16:53 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]

Oh dus nu gaat het ineens om losstaande dingen. Lul niet zo slap man, ga ergens anders het eeuwige slachtoffer uithangen. En doe alsjeblieft niet alsof het niet overduidelijk is wat Jetten of D66 van zulke dingen vinden. Dat hoeven fatsoenlijke politici namelijk niet constant te benoemen, itt een Wilders of Baudet, die terecht vaker gevraagd wordt hoe ze nou eigenlijk in de wedstrijd zitten. Woorden hebben consequenties.
What Would Goku Do
  Moderator zondag 21 september 2025 @ 17:19:34 #222
236264 crew  capricia
pi_218836246
Eens?

twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 21 september 2025 @ 17:23:51 #223
346939 Janneke141
pi_218836300
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 17:19 schreef capricia het volgende:
Eens?

[ x ]
Ik ben geen jurist. Maar mijn lekenmening: nee, dit is hooliganisme en geen terrorisme. Ik zou zeggen dat terrorisme organisatie en voorbereiding vereist.
pi_218836302
quote:
Eens?

[ x ]
Ja, politieke aanval op de rechtstaat. Gelijk een voorbeeld stellen.
  zondag 21 september 2025 @ 17:25:27 #225
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218836309
quote:
Eens?

[ x ]
Neuh, die actie had niet het oogmerk om angst te zaaien waarschijnlijk, maar was gewoon een YOLO-actie van een paar doorgesnoven rechtse ADO-hooligans.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator zondag 21 september 2025 @ 17:29:08 #226
236264 crew  capricia
pi_218836328
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 17:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik ben geen jurist. Maar mijn lekenmening: nee, dit is hooliganisme en geen terrorisme. Ik zou zeggen dat terrorisme organisatie en voorbereiding vereist.
Ik zie er ook geen terroristisch oogmerk in. Voor wat ik nu weet.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 21 september 2025 @ 17:29:35 #227
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218836331
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 17:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Wat maakt dit hooliganisme? Waarom is dit niet gewoon rechtsextremistisch geweld?

Niet dat ik vind dat dit terrorisme is, zo ver zijn we nog niet.
  zondag 21 september 2025 @ 17:31:40 #228
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218836350
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 17:29 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Wat maakt dit hooliganisme? Waarom is dit niet gewoon rechtsextremistisch geweld?

Het is wel rechtsextremistisch geweld, maar niet alle rechtsextremistisch geweld is terrorisme.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 21 september 2025 @ 17:32:20 #229
38496 Perrin
pi_218836356
Geen terrorisme, wel hard aanpakken die lui.
  Moderator zondag 21 september 2025 @ 17:33:45 #230
236264 crew  capricia
pi_218836367
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 17:29 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Is daar juridisch onderscheid tussen dan? Want dat hoeft elkaar niet uit te sluiten, denk ik.
Hooliganisme en rechts extremistisch geweld.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 21 september 2025 @ 17:36:08 #231
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_218836377
Ik heb geen idee of een rechter erin meegaat om dit als terrorisme te zien, maar het is natuurlijk wel opvallend dat die Els Rechts haar volgers al een tijdje op liep te hitsen tegen met name D66 en dat gisteren dan uitgerekend hun partijgebouw het doelwit van extreem-rechts vandalisme is, daar mag best even onderzoek naar gedaan worden.
pi_218836395
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 17:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik zie er ook geen terroristisch oogmerk in. Voor wat ik nu weet.
Ik wel. Ik begreep van Rob Jetten bij Buitenhof dat er een straatsteen door het raam op een toetsenbord was beland en dat daar ook 's-zaterdags regelmatig mensen werken. Het zal je gebeuren. Ik denk dat er nu ook wel wat steviger glas ingezet gaat worden.
  zondag 21 september 2025 @ 17:39:14 #233
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218836402
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 17:33 schreef capricia het volgende:

[..]
Is daar juridisch onderscheid tussen dan? Want dat hoeft elkaar niet uit te sluiten, denk ik.
Hooliganisme en rechts extremistisch geweld.
Dat weet ik niet maar hooliganisme link ik vooral gewoon aan rellen bij sport (je ziet het vooral met name bij voetbal). Dit was gewoon een politiek evenement met rechtse invalhoek waar dus de extremisten op af kwamen. Dat daar dan groepen zitten die ook gelinkt kunnen worden aan diverse hooligangroeperingen maakt het geen hooliganisme. Ze staan daar om het te hebben over extreemrechtse standpunten.

We moeten het gewoon noemen wat het is. Men roept over XR ook wel eens dat het linksextremisme is. Dan is dit gewoon rechtsextremisme. Je ziet allerlei rechtse partijen het lekker spinnen als hooliganisme alsof zij er niets mee te maken hebben.

Els_Rechts was gewoon een groot fan van FvD waarna ze overstapte naar PVV. Wybren van Haga was er om te spreken. Er was ook sprake van antisemitisme door Sieg Heil te roepen of kankerjoden. Waar Yesilgoz normaal daar direct over tweet blijft ze over dat punt doodstil. Ik vind het veelzeggend. Ik snap dat het pijn doet als zij aan jou gelinkt kunnen worden. Maar wegkijken helpt niet.
pi_218836411
Vullings doet tegenwoordig Buitenhof trouwens. ^O^
  zondag 21 september 2025 @ 17:43:11 #235
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_218836439
Er waren in Den Haag twee demonstraties: een van ‘Els Rechts’ en een van extreem-rechtse clubjes en hooligans. Maar er blijken ook dwarsverbanden
https://www.nrc.nl/nieuws(...)rsverbanden-a4906919

Noem me maar een anti-democraat, maar ik hoop echt dat Els Noort tegen de lamp loopt en iets van opruiing of uitlokking van geweld aan de broek krijgt.

Zou mooi zijn als dat rond valt te maken (of wordt er geseponeerd en aanwijzingen gegeven?)
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 21 september 2025 @ 17:43:13 #236
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218836440
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 17:39 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Vullings doet tegenwoordig Buitenhof trouwens. ^O^
Viel die niet gewoon een keer in?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator zondag 21 september 2025 @ 17:47:19 #237
236264 crew  capricia
pi_218836464
Ik ben zelf hier echt flabbergasted van. Dorien Rookmaker, komt bij de Raad van Bestuur van de Nationale Nederlanden, ProRail, Achmea vandaan.
Via D66 naar allerlei andere partijen nu bij BVNL. Eerste Kamerlid voor FvD geweest, oud Europarlementariėr etc.

Echt ongelooflijk. Staat ze daar te schreeuwen en op te hitsen.

twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 21 september 2025 @ 17:59:49 #238
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218836561
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 17:43 schreef Klopkoek het volgende:
Er waren in Den Haag twee demonstraties: een van ‘Els Rechts’ en een van extreem-rechtse clubjes en hooligans. Maar er blijken ook dwarsverbanden
https://www.nrc.nl/nieuws(...)rsverbanden-a4906919

Noem me maar een anti-democraat, maar ik hoop echt dat Els Noort tegen de lamp loopt en iets van opruiing of uitlokking van geweld aan de broek krijgt.

Zou mooi zijn als dat rond valt te maken (of wordt er geseponeerd en aanwijzingen gegeven?)
Denk dat er geen bewijs is dat ze dit voor ogen had. Ik heb eerder het idee dat ze een keer gebotst is met dat de wereld geen spelletje is.

Ik denk dat Els zich voorlopig gedeisd gaat houden.
pi_218836566
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 17:43 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Viel die niet gewoon een keer in?
Nee, hij heeft het overgenomen van Tijs, die gaat de politiek in voor CDA dacht ik.
pi_218836656
quote:
Dan is geweld ineens gerechtvaardigd, want de Palestijnse zaak moet onder de aandacht blijven, het onderwerp is te belangrijk, het mag schuren etc.
pi_218836671
quote:
Eens?

[ x ]
Geen terrorisme. Wel een aanval op de democratie.
pi_218836718
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 17:47 schreef capricia het volgende:
Ik ben zelf hier echt flabbergasted van. Dorien Rookmaker, komt bij de Raad van Bestuur van de Nationale Nederlanden, ProRail, Achmea vandaan.
Via D66 naar allerlei andere partijen nu bij BVNL. Eerste Kamerlid voor FvD geweest, oud Europarlementariėr etc.

[ x ]
“In Den Haag zijn ze doof!”

Nee, je hebt gewoon geen meerderheid, doos. Jaren de zakken gevuld in Brussel en dan de absolute basis van een democratie niet begrijpen.
pi_218836773
quote:
Programmamaker Danny Ghosen (47) is zaterdag op het Malieveld in Den Haag ernstig verbaal belaagd door neonazi’s tijdens de ongeregeldheden die daar uitbraken.
https://www.bd.nl/binnenl(...)iel-offline~a140e0c4
pi_218836779
Werkt democratie nog wel als beide uitersten zo vol haat en onbegrip tegenover elkaar staan?
  zondag 21 september 2025 @ 18:22:19 #245
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218836796
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 18:20 schreef UitStraling het volgende:
Werkt democratie nog wel als beide uitersten zo vol haat en onbegrip tegenover elkaar staan?
Ja gezien dat randfiguren zijn die we moeten isoleren en destabiliseren.
  zondag 21 september 2025 @ 18:28:25 #246
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_218836885
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 18:10 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dan is geweld ineens gerechtvaardigd, want de Palestijnse zaak moet onder de aandacht blijven, het onderwerp is te belangrijk, het mag schuren etc.
Kun je met deze onzin eens stoppen?

Jetten sprak zich dus toen wel uit, ook al was hij toen minister van een heel andere portefeuille. De fractievoorzitter Paternotte deed dat ook, en Timmermans helemaal.

Nog even los van dat een deel van de agressie van de tegendemonstranten vandaan kwam, die tegen EW daarover gingen pochen, dat ze politieingrijpen wilde uitlokken (hun vriendje Geerten Waling schreef het op). Dat deed de zaak escaleren in de daarop volgende dagen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 21 september 2025 @ 18:28:56 #247
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218836891
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 18:00 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Nee, hij heeft het overgenomen van Tijs, die gaat de politiek in voor CDA dacht ik.
Tijs van den Brink deed geen Buitenhof, Twan Huis doet het normaalgesproken afwisselend met die vrouwelijke presentator.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218836908
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 17:59 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Denk dat er geen bewijs is dat ze dit voor ogen had. Ik heb eerder het idee dat ze een keer gebotst is met dat de wereld geen spelletje is.

Ik denk dat Els zich voorlopig gedeisd gaat houden.
Eens, gewoon een echt naļeve 26 jarige. En ja, veel jongeren van tussen de 22 en 28 zijn momenteel zo naļef.
pi_218836913
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 18:28 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Tijs van den Brink deed geen Buitenhof, Twan Huis doet het normaalgesproken afwisselend met die vrouwelijke presentator.
Oh wacht, die is van de Spindoctors toch? In ieder geval begreep ik dat het voor Vullings niet eenmalig is.
pi_218836930
quote:
Uitersten hebben altijd al wel tegenover elkaar gestaan. Probleem is dat nu een groter deel van Nederland tot die uitersten lijkt te horen. Maar ja, democratie werkt juist nu. Omdat alleen democratie uiteindelijk de verbinding en de weg naar oplossingen kan zijn.
  zondag 21 september 2025 @ 18:32:40 #251
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218836932
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 18:30 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Oh wacht, die is van de Spindoctors toch? In ieder geval begreep ik dat het voor Vullings niet eenmalig is.
Klopt en volgens mij had hij ook nog een ergens een tv-programma. Zie nu ook op de site van buitenhof Vullings als een van de presentatoren staan, vraag me af of hij daar niet een beetje te jolig voor is.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218836950
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 18:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Uitersten hebben altijd al wel tegenover elkaar gestaan. Probleem is dat nu een groter deel van Nederland tot die uitersten lijkt te horen. Maar ja, democratie werkt juist nu. Omdat alleen democratie uiteindelijk de verbinding en de weg naar oplossingen kan zijn.
De bestuurbaarheid van het land is in gevaar.
pi_218836957
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 18:32 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Klopt en volgens mij had hij ook nog een ergens een tv-programma. Zie nu ook op de site van buitenhof Vullings als een van de presentatoren staan, vraag me af of hij daar niet een beetje te jolig voor is.
Hij klonk een stuk anders net dan bij De Stemming met De Rooij. :D
  zondag 21 september 2025 @ 18:35:20 #254
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_218836962
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 18:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Eens, gewoon een echt naļeve 26 jarige. En ja, veel jongeren van tussen de 22 en 28 zijn momenteel zo naļef.
Deze groepen noemen zich nadrukkelijk 'Hooligans' met beeltenissen van prinsenvlaggen op Facebook en Els zegt "kom er leuk even bij".

Het is goed om dit uit te zoeken.

Mag jij me wel een anti-democraat vinden maar dat vind ik van de gulzig collaborerende en godvrezende ChristenUnie gehoorzaam-luitjes ook.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 21 september 2025 @ 18:35:38 #255
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218836969
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 18:34 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Hij klonk een stuk anders net dan bij De Stemming met De Rooij. :D
Ik ben wel benieuwd, vanavond maar even terugkijken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 21 september 2025 @ 18:38:12 #256
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_218837000
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 18:28 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Vullings is de vervanger van Hagens senior.

Ik ben van Vullings geen fan.

Die Maaike Schoon is de beste van het stel.

Twan Huys zit teveel op de smeuļgheid en sensatie, en het te gepersonaliseerde conflict.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 21 september 2025 @ 18:38:37 #257
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218837003
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 18:32 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ja het is tekenend voor de achteruitgang van politieke tv dat hij nu Buitenhof mag doen.
Antifa
  zondag 21 september 2025 @ 18:39:15 #258
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218837008
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 18:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Deze groepen noemen zich nadrukkelijk 'Hooligans' met beeltenissen van prinsenvlaggen op Facebook en Els zegt "kom er leuk even bij".

Het is goed om dit uit te zoeken.

Mag jij me wel een anti-democraat vinden maar dat vind ik van de gulzig collaborerende en godvrezende ChristenUnie gehoorzaam-luitjes ook.
Ik denk dat Els een beetje in haar hoofd had dat ze alle buitenlanderhatende clubjes wel even kon verenigen. Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Verder totaal niet kritisch. En denken dat ze ook wel zouden luisteren naar haar om het netjes te houden.

Ik denk dat daarom Geert Wilders de dag ervoor is afgehaakt. Die zal wel gezien hebben wie Els allemaal liep uit te nodigen en wist ook wel hoe dit af ging lopen.
pi_218837078
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 18:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik denk dat Els een beetje in haar hoofd had dat ze alle buitenlanderhatende clubjes wel even kon verenigen. Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Verder totaal niet kritisch. En denken dat ze ook wel zouden luisteren naar haar om het netjes te houden.

Ik denk dat daarom Geert Wilders de dag ervoor is afgehaakt. Die zal wel gezien hebben wie Els allemaal liep uit te nodigen en wist ook wel hoe dit af ging lopen.
Die heeft echt naļef dat beeld gehad dat ze bovenaan haar twitter had geplakt:

twitter

Ze heeft wel gedacht aan ongeregeldheden door tegendemonstraties, maar totaal niet aan het uit de hand lopen van de hele demonstratie zelf.
pi_218837135
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 18:34 schreef UitStraling het volgende:

[..]
De bestuurbaarheid van het land is in gevaar.
Er had ipv de puinhoop van Schoof ook een stabiel kabinet GLPvdA-NSC-VVD-D66 kunnen zitten. Ook na de komende verkiezingen gaat er gewoon een oplossing in het midden zijn. Als de bestuurbaarheid in het land in gevaar komt, is dat omdat het midden zich door de flanken tegen elkaar laat uitspelen (en vooral VVD trapt daar momenteel in). Dat de flanken niet goed zijn voor besturen is altijd al zo geweest.
pi_218837139
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 18:10 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Heel belangrijk voor een land als Nederland. Laatste wat je wilt is zelf in Den Haag verschijnen (pun kinda intended?).
pi_218837142
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 18:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
De polarisatie doorbreken in het parlement is het vormen van een centrumregering. Met steun van een meerderheid of grote minderheid van de Tweede Kamer.
Het moet wel een stabiele regering worden, dus goed de compromissen doorpraten, maar ook vóór de verkiezingen niet een mogelijke coalitiepartner fel aanvallen of uitsluiten.
Het zal maatschappelijk helpen als Wilders stopt met het ophitsen van de kiezers om meer zeteltjes te winnen.
Stoppen doet hij natuurlijk niet...
pi_218837164
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 18:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
De polarisatie doorbreken in het parlement is het vormen van een centrumregering. Met steun van een meerderheid of grote minderheid van de Tweede Kamer.
Het moet wel een stabiele regering worden, dus goed de compromissen doorpraten, maar ook vóór de verkiezingen niet een mogelijke coalitiepartner fel aanvallen of uitsluiten.
Eens, je zag in de APB dan ook dat Bontenbal, Timmermans, Jetten en zelfs Yeşilgöz elkaar behoorlijk heel lieten, ondanks dat ze wel verschillen probeerden te benadrukken.
pi_218837183
quote:
Ik denk het niet. Je zou eigenlijk de aanstichters moeten oppakken, maar aan beide kanten zal dat een probleem zijn (niet in de laatste plaats omdat de meeste activisten/extremisten over het algemeen gesproken geen Mensa leden zijn).
  zondag 21 september 2025 @ 18:50:02 #265
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218837184
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 18:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Het zal maatschappelijk helpen als Wilders stopt met het ophitsen van de kiezers om meer zeteltjes te winnen.
Stoppen doet hij natuurlijk niet...
Ik denk dat we ook wel wat behoefte hebben aan centrumfiguren die gewoon duidelijk visie en gezag weten op te bouwen.

Types als Ruud Lubbers, Wim Kok, Helmut Schmidt, Jean-Luc Dehaene, Tony Blair, Jaques Chirac die mis ik tegenwoordig een beetje.
pi_218837218
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 18:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er had ipv de puinhoop van Schoof ook een stabiel kabinet GLPvdA-NSC-VVD-D66 kunnen zitten. Ook na de komende verkiezingen gaat er gewoon een oplossing in het midden zijn. Als de bestuurbaarheid in het land in gevaar komt, is dat omdat het midden zich door de flanken tegen elkaar laat uitspelen (en vooral VVD trapt daar momenteel in). Dat de flanken niet goed zijn voor besturen is altijd al zo geweest.
Dit land kan voorlopig geen vluchtelingen fatsoenlijk en veilig opvangen.
pi_218837238
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 18:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik denk dat we ook wel wat behoefte hebben aan centrumfiguren die gewoon duidelijk visie en gezag weten op te bouwen.

Types als Ruud Lubbers, Wim Kok, Helmut Schmidt, Jean-Luc Dehaene, Tony Blair, Jaques Chirac die mis ik tegenwoordig een beetje.
Ik denk dat Bontenbal dat prima op zijn Balkenendes kan doen. Was misschien niet de grootste visionair, maar wist toch een groot deel van het land achter zich te krijgen en ook de samenwerking in de Kamer toen weer te vergroten. Als Bontenbal die twee dingen kan, komen de oplossingen voor problemen als klimaat, stikstof, huizenbouw en zelfs de wel bestaande problemen rondom migratie (oplossingen die eigenlijk in de Kamer veel breder gedeeld worden dan soms lijkt) echt wel.
pi_218837252
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 18:52 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Dat is echt totale onzin, als je dat denkt. Dit land kan juist prima vluchtelingen opvangen, je moet ze alleen niet allemaal op een kluitje zetten maar verspreiden in alle gemeentes en zelfs in wijken en ze vooral kans geven wat te maken van hun leven en daarbij helpen.
pi_218837276
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 18:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is echt totale onzin, als je dat denkt. Dit land kan juist prima vluchtelingen opvangen, je moet ze alleen niet allemaal op een kluitje zetten en ze vooral kans geven wat te maken van hun leven en daarbij helpen.
We hebben voorlopig even geen huizen.
pi_218837282
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 18:52 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Dat kan dit land wel, maar velen willen dit niet. Ook parlementair saboteert men die fatsoenlijke opvang...bijv intrekking spreidingswet
pi_218837311
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 18:57 schreef UitStraling het volgende:

[..]
We hebben voorlopig even geen huizen.
Maar we hebben ruimte zat om wat tijdelijke opvangplekken te maken, overal staan bijvoorbeeld scholen en bedrijven leeg.

Asielinstroom is ook echt een druppel op het huizentekort, die invloed is vrij klein. Kun je beter de arbeidsmigranten stroom aanpakken, die pikken meer huizen in.
  zondag 21 september 2025 @ 19:03:45 #272
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218837341
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 17:47 schreef capricia het volgende:

[ x ]
Een soort ontspoorde Hennis :D
  zondag 21 september 2025 @ 19:04:36 #273
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218837353
quote:
Ik hoor Dijk zeggen dat hij graag samen wil werken met het CDA.
pi_218837358
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 19:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar we hebben ruimte zat om wat tijdelijke opvangplekken te maken, overal staan bijvoorbeeld scholen en bedrijven leeg.

Asielinstroom is ook echt een druppel op het huizentekort, die invloed is vrij klein. Kun je beter de arbeidsmigranten stroom aanpakken, die pikken meer huizen in.
Hoe zie je dat voor je, dat die arbeidsmigranten iedere dag vanuit Warschau naar Nederland komen forenzen?
  zondag 21 september 2025 @ 19:06:43 #275
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218837369
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 18:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Vullings is de vervanger van Hagens senior.

Ik ben van Vullings geen fan.

Die Maaike Schoon is de beste van het stel.

Twan Huys zit teveel op de smeuļgheid en sensatie, en het te gepersonaliseerde conflict.
Vullings was ook mokerslecht bij de Tour. Toen ie weer bij de politiek zat vielen die gebreken me steeds meer op.
pi_218837377
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 19:05 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Hoe zie je dat voor je, dat die arbeidsmigranten iedere dag vanuit Warschau naar Nederland komen forenzen?
Nee, vooral het laagbetaalde arbeidsmigratie deel (in de glastuinbouw bijvoorbeeld, maar er zijn meer takken die volledig draaien op onderbetaald werk) heeft hier niks te zoeken. Als je bedrijf niet kan bestaan met de lonen die Nederlanders voor zulke banen eisen, moet je misschien je bedrijf maar verplaatsen naar Roemeniė ipv laagbetaalde Roemenen hierheen halen.

Ik zou zeggen dat een arbeidsmigrant huisvesting van zijn werkgever moet krijgen en daarnaast minstens 150% van het minimumloon. Is hij die investering niet waard, dan voegt hij blijkbaar niks toe.
  zondag 21 september 2025 @ 19:09:28 #277
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218837397
Het valt me ook dat Vullings en Marleen het steeds over politiek hebben alsof het een circus is. Ze zijn zelf nooit van de meningen of scherpe vragen helaas.
pi_218837410
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 19:09 schreef Immerdebestebob het volgende:
Het valt me ook dat Vullings en Marleen het steeds over politiek hebben alsof het een circus is. Ze zijn zelf nooit van de meningen of scherpe vragen helaas.
Vullings becommentarieert het idd alsof hij sportcommentator is, ondertussen niet door (willen) hebben hoe ingrijpend inhoudelijk politiek is.
  zondag 21 september 2025 @ 19:11:22 #279
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218837411
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 19:09 schreef Immerdebestebob het volgende:
Marleen kan alleen maar giechelen. Gelukkig zijn er ook goede podcasts zoals Betrouwbare Bronnen en die van het NRC
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Moderator zondag 21 september 2025 @ 19:14:37 #280
236264 crew  capricia
pi_218837439
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 18:16 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
“In Den Haag zijn ze doof!”

Nee, je hebt gewoon geen meerderheid, doos. Jaren de zakken gevuld in Brussel en dan de absolute basis van een democratie niet begrijpen.
Dat iemand zo af kan zakken. Vind het echt mindblowing.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218837470
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 19:14 schreef capricia het volgende:

[..]
Het doel is dan ook niet om daadwerkelijk iets te veranderen of bij te dragen, maar om deze mensen aan een zetel te helpen zodat ze geld kunnen blijven scheppen.
pi_218837486
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 19:14 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vraag me dan idd af hoe zo iemand eerder die hoge functies heeft gehad. Idd afgezakt, of was ze toen ook al ongeschikt (en ja, ik ben bij zat grotere bedrijven totaal ongeschikte financieel directeuren tegengekomen die volledig draaiden op de kennis van hun ondergeschikten, dus blijkbaar kan dat als je maar goed kunt kletsen).
pi_218837542
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 19:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik vraag me dan idd af hoe zo iemand eerder die hoge functies heeft gehad. Idd afgezakt, of was ze toen ook al ongeschikt (en ja, ik ben bij zat grotere bedrijven totaal ongeschikte financieel directeuren tegengekomen die volledig draaiden op de kennis van hun ondergeschikten, dus blijkbaar kan dat als je maar goed kunt kletsen).
Hoe hoger je in de boom komt hoe minder het draait om ervaring en competenties en hoe belangrijker kantoorpolitiek en goede contacten zijn. Daarom sterft het ook van de incapabele managers, neergezet op basis van loyaliteit in plaats van kennis, kunde en bewezen ervaring.
  zondag 21 september 2025 @ 19:42:13 #284
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218837680
Je kan altijd afzakken - zie ook Plasterk. Ik zou me pas zorgen maken als Dorien Rookmakers nu bij ProRail zit.
Antifa
  zondag 21 september 2025 @ 19:45:04 #285
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218837708
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 19:42 schreef VoMy het volgende:
Je kan altijd afzakken - zie ook Plasterk. Ik zou me pas zorgen maken als Dorien Rookmakers nu bij ProRail zit.
Is ze ontspoort?
  zondag 21 september 2025 @ 19:46:37 #286
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218837723
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 19:42 schreef VoMy het volgende:
Hmmja, jezelf profileren als XR Pro-Palestina wappie is eveneens niet echt een verheffing hoor.

Zie Ouwehand. Of Scharwacher.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 21 september 2025 @ 19:47:21 #287
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218837727
quote:
2s.gif Op zondag 21 september 2025 19:11 schreef Falco het volgende:

[..]
Marleen kan alleen maar giechelen. Gelukkig zijn er ook goede podcasts zoals Betrouwbare Bronnen en die van het NRC
Voor objectieve journalistiek moeten we echt bij NRC zijn idd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 21 september 2025 @ 19:51:48 #288
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218837765
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 18:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is echt totale onzin, als je dat denkt. Dit land kan juist prima vluchtelingen opvangen, je moet ze alleen niet allemaal op een kluitje zetten maar verspreiden in alle gemeentes en zelfs in wijken en ze vooral kans geven wat te maken van hun leven en daarbij helpen.
En aangeven dat ze zich dienen aan te passen aan de hier geldende mores.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 21 september 2025 @ 19:51:56 #289
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218837766
quote:
2s.gif Op zondag 21 september 2025 19:11 schreef Falco het volgende:

[..]
Lamyae Aharouay O+
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218837768
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 19:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, vooral het laagbetaalde arbeidsmigratie deel (in de glastuinbouw bijvoorbeeld, maar er zijn meer takken die volledig draaien op onderbetaald werk) heeft hier niks te zoeken. Als je bedrijf niet kan bestaan met de lonen die Nederlanders voor zulke banen eisen, moet je misschien je bedrijf maar verplaatsen naar Roemeniė ipv laagbetaalde Roemenen hierheen halen.

Ik zou zeggen dat een arbeidsmigrant huisvesting van zijn werkgever moet krijgen en daarnaast minstens 150% van het minimumloon. Is hij die investering niet waard, dan voegt hij blijkbaar niks toe.
Agree to disagree op bijna alles, maar hoe zie je het voor om de arbeidsmigrant tegen te houden? Er is "gewoon" vrij verkeer van goederen en personen binnen de EU.
  zondag 21 september 2025 @ 19:53:13 #291
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218837783
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 19:51 schreef -XOR- het volgende:
Lamyae Aharouay
:') :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 21 september 2025 @ 19:54:01 #292
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218837794
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 19:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
:') :')
Want? Je weet niet eens wie dat is.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218837798
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 19:26 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Hoe hoger je in de boom komt hoe minder het draait om ervaring en competenties en hoe belangrijker kantoorpolitiek en goede contacten zijn. Daarom sterft het ook van de incapabele managers, neergezet op basis van loyaliteit in plaats van kennis, kunde en bewezen ervaring.
Nou je als financieel directeur echt helemaal niks snapt van een jaarrekening, vraag ik me toch echt af wat je daar aan het doen bent. Maar goed, voorhetzelfdd geld is deze dame heel competent in leidinggeven, alleen een beroerde spreker op zo'n podium en een enorm populistisch politicus. Dat ze niet standvastig is zie je ook wel aan het rijtje politieke partijen. Zowel bij D66 als bij FvD actief lid zijn geweest, doen er vast niet veel haar na.
  zondag 21 september 2025 @ 19:54:38 #294
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218837804
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 19:54 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Want? Je weet niet eens wie dat is.
Jawel.

En ik vind je affiniteit met haar vooral voorspelbaar.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 21 september 2025 @ 19:55:31 #295
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218837811
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 19:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Jawel.

En ik vind je affiniteit met haar vooral voorspelbaar.
Zozo, verklaar je nader
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218837829
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 19:52 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Agree to disagree op bijna alles, maar hoe zie je het voor om de arbeidsmigrant tegen te houden? Er is "gewoon" vrij verkeer van goederen en personen binnen de EU.
En er is steeds meer druk binnen de EU om dat toch via een soort green card systeem te doen. De oostbloklanden balen van het vertrek van kennis, de westerse landen balen bijna allemaal van het overspoelen van de arbeidsmarkt. Je hebt wel gelijk dat je het in de EU moet regelen.

CU pleit bijvoorbeeld voor tewerkstellingsvergunningen: https://www.christenunie.nl/standpunt/arbeidsmigratie
En zowel aan de linkerkant als de rechterkant van het europees parlement zijn er partijen die zulke dingen steunen.
  zondag 21 september 2025 @ 19:59:08 #297
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218837842
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 19:55 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Zozo, verklaar je nader
Vertel ons eerst eens waarom je haar noemt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 21 september 2025 @ 19:59:51 #298
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218837845
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 19:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nou je als financieel directeur echt helemaal niks snapt van een jaarrekening, vraag ik me toch echt af wat je daar aan het doen bent. Maar goed, voorhetzelfdd geld is deze dame heel competent in leidinggeven, alleen een beroerde spreker op zo'n podium en een enorm populistisch politicus. Dat ze niet standvastig is zie je ook wel aan het rijtje politieke partijen. Zowel bij D66 als bij FvD actief lid zijn geweest, doen er vast niet veel haar na.
Ik denk niet dat ze echt dom is maar op dat fragment ziet ze er flink doorgecoked uit.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 21 september 2025 @ 20:00:17 #299
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218837849
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 19:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vertel ons eerst eens waarom je haar noemt.
Waarom denk je zelf dat ik haar noem?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  zondag 21 september 2025 @ 20:01:24 #300
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218837861
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 20:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Waarom denk je zelf dat ik haar noem?
Intersectionaliteit, diversiteit en inclusie, vooral.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 21 september 2025 @ 20:03:36 #301
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218837878
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 20:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Intersectionaliteit, diversiteit en inclusie, vooral.
LOL, je bent nogal doorgedraaid en hebt dus ook geen idee.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')