Idiocracy.quote:Op zaterdag 20 september 2025 17:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja. De grens tussen dit en een bestorming van het Binnenhof is flinterdun.
Het is dieptriest dat we op dit punt gekomen zijn.
Valt mij dan ook vies tegen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 17:56 schreef MoreDakka het volgende:
Triest van Timmermans om meteen over andere politici te beginnen. Die XR-idioten die de snelweg blokkeren zijn ook niet zijn verantwoordelijkheid.
Er worden nu allemaal debiele moties aangenomen een groepje radicalen gesteund door de VVD, dus ik denk het niet.quote:Op zaterdag 20 september 2025 17:55 schreef Evangelion het volgende:
Rutte had nu wel de premiersbonus gepakt met een oproep denk ik. Normaal doen gvd of zo.
Maar Timmermans heeft niet jarenlang de boel lopen ophitsen dat “het land naar de klote gaat” itt Geert en Tjer. Dat is wel een wezenlijk verschil.quote:Op zaterdag 20 september 2025 17:56 schreef MoreDakka het volgende:
Triest van Timmermans om meteen over andere politici te beginnen. Die XR-idioten die de snelweg blokkeren zijn ook niet zijn verantwoordelijkheid.
Dat doet hij wel, zeker over het klimaat, maar dat is niet relevant. (Legale) demonstraties prima, geweld niet. Het is niet zo moeilijk.quote:Op zaterdag 20 september 2025 17:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar Timmermans heeft niet jarenlang de boel lopen ophitsen dat “het land naar de klote gaat” itt Geert en Tjer. Dat is wel een wezenlijk verschil.
Hangt ervan af vanuit welke hoek je dat ziet, vaak heeft Timmermans ook emotionele polariserende uitspraken gemaakt.quote:Op zaterdag 20 september 2025 17:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar Timmermans heeft niet jarenlang de boel lopen ophitsen dat “het land naar de klote gaat” itt Geert en Tjer. Dat is wel een wezenlijk verschil.
Dat heb ik dan even gemist dan.quote:Op zaterdag 20 september 2025 17:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat doet hij wel, zeker over het klimaat, maar dat is niet relevant. (Legale) demonstraties prima, geweld niet. Het is niet zo moeilijk.
Welke aanhang?quote:Op zaterdag 20 september 2025 18:02 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik kan me nog de jaren tachtig en negentig van de vorige eeuw herinneren. Demonstraties en vergaderingen van de Centrumpartij, de Centrumdemocraten en allerlei groeperingen die daaruit voortgekomen waren, eindigen ook vaak in rellen. Maar toen waren het wel de zichzelf benoemde "antifascisten" die vrijwel altijd met geweld begonnen. De aanhang van Hans Janmaat gedroeg zich op demonstraties en vergaderingen best wel netjes.
Had er ook nog nooit van gehoord, maar ik zit dan ook niet op twitter. Wat een riool is dat zeg.quote:Op zaterdag 20 september 2025 18:03 schreef nostra het volgende:
Ik dacht dat die hele Els Rechts een Speld-figuur was. Bijzonder allemaal weer dit.
Els Rechts is natuurlijk een Speld-figuur.quote:Op zaterdag 20 september 2025 18:03 schreef nostra het volgende:
Ik dacht dat die hele Els Rechts een Speld-figuur was. Bijzonder allemaal weer dit.
De CD had toch beslist een zekere aanhang.quote:
Te verwaarlozen, boer Koekoek had meer aanhang.quote:Op zaterdag 20 september 2025 18:05 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
De CD had toch beslist een zekere aanhang.
In 1994 kreeg de CD 78 gemeenteraadszetels en 3 kamerzetels.
Tja misschien moet dom-rechts dan niet antifa tot terroristische organisatie benoemen?quote:Op zaterdag 20 september 2025 17:56 schreef MoreDakka het volgende:
Misschien moet de zon wat meer schijnen?quote:Op zaterdag 20 september 2025 18:11 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Tja misschien moet dom-rechts dan niet antifa tot terroristische organisatie benoemen?
Ik vind er weinig genieten aan dat we blijkbaar zulke idioten in het land hebben. En daarnaast: je zult maar een agent zijn die bekogeld is met vuurwerk of jouw bezit zal maar zijn beschadigd door één van de vele branden.quote:Op zaterdag 20 september 2025 18:07 schreef -XOR- het volgende:
Dit is wel genieten.
Iets dichter op de verkiezingen was wel idealer geweest.
Dit is een misverstand.quote:Op zaterdag 20 september 2025 18:02 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik kan me nog de jaren tachtig en negentig van de vorige eeuw herinneren. Demonstraties en vergaderingen van de Centrumpartij, de Centrumdemocraten en allerlei groeperingen die daaruit voortgekomen waren, eindigen ook vaak in rellen. Maar toen waren het wel de zichzelf benoemde "antifascisten" die vrijwel altijd met geweld begonnen. De aanhang van Hans Janmaat gedroeg zich op demonstraties en vergaderingen best wel netjes.
Goede research!quote:Op zaterdag 20 september 2025 18:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit is een misverstand.
De fractievoorzitter van de CD in de Amsterdamse gemeenteraad, Yge Graman, heeft twee aanslagen met brandbommen gepleegd op gebouwen waar etnische minderheden gehuisvest waren. Het resulteerde in verschillende gewonden en twee jaar cel voor Graman. Een kandidaat van de CD uit Maastricht werd gearresteerd vanwege het plegen van een aanslag met vuurwerkbom op een Turks gezin. Hij kreeg 40 uur werkstraf. Martin van de Grind, leider van de CD-jongerenafdeling, bleek een nazi-skinhead met betrokkenheid bij de moord op een alternatieve jongere in 1986. CD-bestuurslid Richard van der Plas werd gearresteerd wegens illegaal wapenbezit, waarbij stickers met ‘Bevrijdt Europa van de Joden’ en ‘Buitenlanders eruit’ werden buitgemaakt door de politie.
Ik hoop niet dat er gewonde agenten zijn, maar ik ga niet hypocriet zijn: hoe meer politieauto's er in de fik vliegen hoe langer we dit als links kunnen uitmelken.quote:Op zaterdag 20 september 2025 18:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vind er weinig genieten aan dat we blijkbaar zulke idioten in het land hebben. En daarnaast: je zult maar een agent zijn die bekogeld is met vuurwerk of jouw bezit zal maar zijn beschadigd door één van de vele branden.
Meer PVV, BBB, VVD en JA21, dan komt het helemaal goed.quote:Op zaterdag 20 september 2025 18:27 schreef speknek het volgende:
Goeie demonstratie. Het gevaar van gewelddadige buitenlandse mannen is weer goed voor het voetlicht gebracht.
Wat valt er precies uit te melken?quote:Op zaterdag 20 september 2025 18:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat er gewonde agenten zijn, maar ik ga niet hypocriet zijn: hoe meer politieauto's er in de fik vliegen hoe langer we dit als links kunnen uitmelken.
Je mag wel Timmermans met van alles besmeuren maar o wee als Timmermans terecht wijst naar politici met boter op hun hoofd (Wilders en Els Rechts kennen elkaar al jaren) en in sommige gevallen met een netwerk in zulke supportersgroepen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 18:07 schreef -XOR- het volgende:
Dit is wel genieten.
Iets dichter op de verkiezingen was wel idealer geweest.
De gewelddadigheid van domrechts.quote:Op zaterdag 20 september 2025 18:29 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat valt er precies uit te melken?
Beter dat inderdaad dan dat er inhoudelijk over het migratieprobleem wordt gesproken. Want dan is links al snel klaar.quote:Op zaterdag 20 september 2025 18:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat er gewonde agenten zijn, maar ik ga niet hypocriet zijn: hoe meer politieauto's er in de fik vliegen hoe langer we dit als links kunnen uitmelken.
Neuh, dan had ze wel Els Links geheten.quote:Op zaterdag 20 september 2025 18:29 schreef Hexagon het volgende:
Els Rechts bestaat dus echt. Ik dacht dat het een faēade was van een dikke lelijke internetheld.
Het gedrag van die "bezorgde burgers" lijkt me meer een probleem dan een paar asielzoekers.quote:Op zaterdag 20 september 2025 18:31 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Beter dat inderdaad dan dat er inhoudelijk over het migratieprobleem wordt gesproken. Want dan is links al snel klaar.
Migratieprobleem of asielprobleem?quote:Op zaterdag 20 september 2025 18:31 schreef JaxStrumley het volgende:
[..]
Beter dat inderdaad dan dat er inhoudelijk over het migratieprobleem wordt gesproken. Want dan is links al snel klaar.
Dat vind ik eerlijk gezegd wel hypocriet, sorry.quote:Op zaterdag 20 september 2025 18:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zo een lijst is trouwens ook van de FvD te maken. Met gelijkwaardige daden en plannen voor aanslagen.quote:
Ik hoop ook dat een aantal van deze Neanderthalers het flink mag bezuren en eens flink wordt aangepakt door justitie.quote:Op zaterdag 20 september 2025 18:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Vast wel. Er zijn genoeg beelden lijkt me.quote:Op zaterdag 20 september 2025 18:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik hoop ook dat een aantal van deze Neanderthalers het flink mag bezuren en eens flink wordt aangepakt door justitie.
Hallo! Onzin! Niks polariseren, altijd blijven communiceren! Luisteren.quote:Op zaterdag 20 september 2025 18:41 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
Hopelijk vindt dit debat doorgang en dan met gestrekt been inhakken op de delinquenten en het tuig van FvD en PVV. Benoem dat Els Rechts en Wilders/Baudet elkaar al jaren kennen. Benoem de veroordelingen voor geweldpleging door PVV en FvD volksvertegenwoordigers (in geval van FvD raadskandidaten zelfs terrorismeverdachte)... doe je research en sla ze om de oren.
Polariseren moet! Juist nu!
AIVD mag wel even een onderzoekje instellen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 18:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik hoop ook dat een aantal van deze Neanderthalers het flink mag bezuren en eens flink wordt aangepakt door justitie.
Hier moet je gewoon rücksichtslos gebruik van maken.quote:Op zaterdag 20 september 2025 18:46 schreef -XOR- het volgende:
[..]
AIVD mag wel even een onderzoekje instellen.
Die verdienen dezelfde Halsema aanpak zoals dat met XR gebeurtquote:Op zaterdag 20 september 2025 18:44 schreef Hexagon het volgende:
Lijkt me een goed idee dat de AIVD dit aangrijpt om een aantal sleutelfiguren uit dat wereldje eens flink te grazen te nemen.
Het is veel te onbekend hoeveel PVVers betrokken zijn geweest bij vrouwenverkrachting en geweldpleging.quote:Op zaterdag 20 september 2025 18:46 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hallo! Onzin! Niks polariseren, altijd blijven communiceren! Luisteren.
Ach, hoepel toch op, vrouwenverkrachting en geweldpleging vindt plaats onder alle soorten.quote:Op zaterdag 20 september 2025 18:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is veel te onbekend hoeveel PVVers betrokken zijn geweest bij vrouwenverkrachting en geweldpleging.
De mensen die overwegen op de PVV te stemmen interesseert dat geen reet. Misschien kunnen we het beter weer eens over politiek interessante zaken gaan hebben. Zo maar een idee.quote:Op zaterdag 20 september 2025 18:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is veel te onbekend hoeveel PVVers betrokken zijn geweest bij vrouwenverkrachting en geweldpleging.
Alle blanke mannen oppakken.quote:Op zaterdag 20 september 2025 18:27 schreef speknek het volgende:
Goeie demonstratie. Het gevaar van gewelddadige buitenlandse mannen is weer goed voor het voetlicht gebracht.
uitzetten naar welk land? Wat een domme tweet zeg.quote:
Deze redenatie wordt door de PVV natuurlijk niet gebruikt!quote:Op zaterdag 20 september 2025 18:50 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ach, hoepel toch op, vrouwenverkrachting en geweldpleging vindt plaats onder alle soorten.
Er was een enorme groep zwaarbewapende agenten aanwezig, wie zegt dat er wat is gemist? Een demonstratie verbieden gaat alleen niet zomaar.quote:Op zaterdag 20 september 2025 18:52 schreef Bluesdude het volgende:
Men heeft op internet en per telefoon afspraken gemaakt. De AIVD heeft deze beweging gemist.
Men moet bekijken hoe dat ken... Nieuwe ondergrondse sites en besloten apps etc ?
Rechts ziet ook mensen met een Nederlands paspoort als buitenlander en wil hen uitzetten... (ook wanneer geen afstand kan worden gedaan van tweede nationaliteit)quote:Op zaterdag 20 september 2025 18:52 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
uitzetten naar welk land? Wat een domme tweet zeg.
Nederlanderse relschoppers vastzetten, buitenlandse relschoppers enkele reis land van herkomst
Dan valt de samenleving en economie stilquote:Op zaterdag 20 september 2025 18:51 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Alle blanke mannen oppakken.
statistiek op niveau groep 1 natuurlijk.quote:Op zaterdag 20 september 2025 18:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Deze redenatie wordt door de PVV natuurlijk niet gebruikt!
Statistisch komt het onder PVVers relatief vaak voor... vaker dan onder asielzoekers.
[ afbeelding ]
Neuh maar je kon al van tevoren uittekenen dat de hele sterrenploeg onder leiding van Wierd Duk bij de PVVD media-vehikels uitgenodigd zouden worden om van de daken te schreeuwen dat met de motie De Vos eindelijk bewezen was dat de GL-achterban bestaat uit radicale terroristen. Op rechts moet men nu een toontje lager zingen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 18:51 schreef Hanca het volgende:
Net zoals je de criminele acties van XR of pro-Palestina demonstraties niet aan GL-PvdA, Denk of PvdD kunt koppelen, kun je deze criminele acties ook gewoon niet aan een partij koppelen. De eerste koppeling afkeuren en nu wel die koppeling maken, dat is pure hypocrisie. Of je koppelt beide, of beide niet.
Misschien moet je dat tegen onze rechtse vrienden wereldwijd zeggen? Er lijkt een soort klopjacht op alles wat naar links ruikt te ontstaan, waarbij ook D66 al extreem-links is blijkbaar.quote:Op zaterdag 20 september 2025 18:51 schreef Hanca het volgende:
Net zoals je de criminele acties van XR of pro-Palestina demonstraties niet aan GL-PvdA, Denk of PvdD kunt koppelen, kun je deze criminele acties ook gewoon niet aan een partij koppelen. De eerste koppeling afkeuren en nu wel die koppeling maken, dat is pure hypocrisie. Of je koppelt beide, of beide niet.
Ok, dan alleen van de extremistische partijen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 18:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan valt de samenleving en economie stil
Dat is waar de PVV communicatie op is gericht inderdaad.quote:Op zaterdag 20 september 2025 18:56 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
statistiek op niveau groep 1 natuurlijk.
Nou ja, over de vluchtstrook rijden en je hebt er één.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:00 schreef Klopkoek het volgende:
P.S. een strafblad krijg je niet zomaar.
Ik zeg het tegen iedereen, mag dat?quote:Op zaterdag 20 september 2025 18:59 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Misschien moet je dat tegen onze rechtse vrienden wereldwijd zeggen? Er lijkt een soort klopjacht op alles wat naar links ruikt te ontstaan, waarbij ook D66 al extreem-links is blijkbaar.
hoe bizar die 30% ook is, de vergelijking is statistiek voor kleuters.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat is waar de PVV communicatie op is gericht inderdaad.
P.S. een strafblad krijg je niet zomaar.
Maar wel brullen hoe crimineel allochtonen wel niet zijn hč?quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:06 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
hoe bizar die 30% ook is, de vergelijking is statistiek voor kleuters.
zijn ze procentueel gezien ook, zie alleen al de samenstelling van de gevangenissen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:13 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Maar wel brullen hoe crimineel allochtonen wel niet zijn hč?
Indien jij doelt op het 'small N' probleem: de afgelopen 20 jaar zijn er best wat PVV volksvertegenwoordigers en kandidaten geweest (en zoals Brinkman of Lucassen weer afgevoerd). Kun je best conclusies uit trekken.
Dit hangt van de context af (even nagezocht). Het is niet per definitie een misdrijf en het komt meestal ook niet tot een strafblad.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:02 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, over de vluchtstrook rijden en je hebt er één.
Dat klopt, maar de hele PVV zit vol met dit soort vuilnis. Er circuleert een lijst van over de honderd misstanden met PVV’ers.quote:Op zaterdag 20 september 2025 18:50 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ach, hoepel toch op, vrouwenverkrachting en geweldpleging vindt plaats onder alle soorten.
Alle leden van de PVV hebben sowieso een strafbladquote:Op zaterdag 20 september 2025 19:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar de hele PVV zit vol met dit soort vuilnis. Er circuleert een lijst van over de honderd misstanden met PVV’ers.
Ze vragen arrestanten tegenwoordig naar wat ze de laatste keer gestemd hebben? Die is nieuw voor mij.quote:
Nee, de arrestant zette dus zelf op social media meerdere oproepen om PVV te stemmen. Daaruit kun je halen wat hij stemt.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ze vragen arrestanten tegenwoordig naar wat ze de laatste keer gestemd hebben? Die is nieuw voor mij.
Een rechtspersoon kan geen strafblad hebben.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:21 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Alle leden van de PVV hebben sowieso een strafblad
Er werd meerdere keren "k*nk*rjoden" geroepen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:27 schreef Bluesdude het volgende:
Beelden van de Telegraaf tonen ook prinsenvlaggen zonder VOC-logo vandaag op het Malieveld
Denk niet dat dat veel succes gaat opleveren, maar doe wat je moet doen kerel.quote:Op zaterdag 20 september 2025 18:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De gewelddadigheid van domrechts.
Ik weet eigenlijk zeker van wel. Dit is het perfecte antigif tegen de rechtse drek over groenlinks-terroristen in de media waarvan je weet dat het eraan zat te komen na de motie De Vos.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Denk niet dat dat veel succes gaat opleveren, maar doe wat je moet doen kerel.
Ouwehand, Dijk en Van Baarle. 3 chronisch verongelijkte figuren die totaal irrelevant zijn en op wier mening geen hond zit te wachten.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:22 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
[ x ]
Polariseren moet! Hup Ouwehand, Dijk en Van Baarle - doe je research en hak er in met de botte bijl.
Dit.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Denk niet dat dat veel succes gaat opleveren, maar doe wat je moet doen kerel.
Ok maar laten we eerlijk zijn: wie is er verantwoordelijk voor het aanwakkeren van dit sentiment?quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit.
Wilders was de eerste die het veroordeelde.
Wat mensen verders stemmen of willen gaan stemmen, moeten ze zelf weten.
Geef het een dag of drie, en dan is ook dit gewoon de schuld van de PvdA.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ok maar laten we eerlijk zijn: wie is er verantwoordelijk voor het aanwakkeren van dit sentiment?
Na de moord op Fortuyn werd gezegd de kogel kwam van links. Dan kan je nu zeggen: deze wantoestanden kwamen van rechts.
Ben dan ook zeer benieuwd naar de eerst volgende peilingen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ok maar laten we eerlijk zijn: wie is er verantwoordelijk voor het aanwakkeren van dit sentiment?
Na de moord op Fortuyn werd gezegd de kogel kwam van links. Dan kan je nu zeggen: deze wantoestanden kwamen van rechts.
Geef het twee weken, is het gewoon weer vergeten, op naar de volgende ophef.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Geef het een dag of drie, en dan is ook dit gewoon de schuld van de PvdA.
Deze rellen zijn over 6 weken allang weer oud nieuws, behalve voor de agenten en mensen in Den Haag die het hebben meegemaakt.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Ben dan ook zeer benieuwd naar de eerst volgende peilingen.
Of dit invloed heeft, en zo ja, hoeveel.
Net als Sanders en diverse prominente Democratische politici bij de moord op Charlie Kirk.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit.
Wilders was de eerste die het veroordeelde.
Wat mensen verders stemmen of willen gaan stemmen, moeten ze zelf weten.
Juist.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Deze rellen zijn over 6 weken allang weer oud nieuws, behalve voor de agenten en mensen in Den Haag die het hebben meegemaakt.
Ik denk dat het meevalt. De tegenstanders zien er een bevestiging in dat de PVV, FvD en consorten niet deugen. Voor de aanhang van de PVV zal dit wel aantonen dat Nederland ziek is en dat hun protest bruut is neergeslagen en dat ze door moeten gaan met hun missie om Nederland te redden van de ondergang.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Ben dan ook zeer benieuwd naar de eerst volgende peilingen.
Of dit invloed heeft, en zo ja, hoeveel.
Er waren ook veel hooligans.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:42 schreef Klopkoek het volgende:
Het wordt alweer geframed als "hooligans"
[ afbeelding ]
https://bsky.app/profile/leol.bsky.social/post/3lzbutzlg7k2w
Gelukkig, ik was even bang dat dit een georganiseerde rel was van extreemrechtse lui die, gesterkt door de meerderheid van de kamer die antifa wil verbieden, de kans benutte om het antisemitisch gedachtegoed inclusief NSB-insignia in het volle daglicht tentoon te stellen.
Maar nee dus, hooligans.
Het verschil met de XR-demonstratie van vorige week kón niet groter.
402 demonstranten werden gearresteerd, want
“Een deel van hen ging op het wegdek zitten. Anderen stonden rond een koor met een dirigent dat liederen zong.”
https://www.nu.nl/binnenl(...)%2Fduckduckgo.com%2F
Iedereen gaat alleen maar dieper in z’n schuttersputje zitten.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist.
En het gaat mensen die PVV of GL-PvdA of whatever willen stemmen, ook niet opeens compleet van gedachten doen veranderen.
Die heeft het zeer stevig veroordeelt, maar verder is dit een zaak voor de lokale driehoek, geen premier heeft zich hier verder mee te bemoeien.quote:
Zeker. Op zich ben ik het ook redelijk eens met je stellingquote:Op zaterdag 20 september 2025 19:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zeg het tegen iedereen, mag dat?
Gezien die hoeveelheid ME en klappen van de ME, gaat er nog harder geėist worden dan XR enzo ook maar eens even flink aangepakt moeten worden als ze een snelweg bezetten. Dat kun je verwachten.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik denk dat het meevalt. De tegenstanders zien er een bevestiging in dat de PVV, FvD en consorten niet deugen. Voor de aanhang van de PVV zal dit wel aantonen dat Nederland ziek is en dat hun protest bruut is neergeslagen en dat ze door moeten gaan met hun missie om Nederland te redden van de ondergang.
Het is de schuld van iedereen en z’n moeder en natuurlijk de Rabobank, maar nooit van Geert. Want die wordt alleen maar gedemoniseerd en tegengewerkt. Ofzo.
Daar kun je op wachten inderdaad.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Gezien die hoeveelheid ME en klappen van de ME, gaat er nog harder geėist worden dan XR enzo ook maar eens even flink aangepakt moeten worden als ze een snelweg bezetten. Dat kun je verwachten.
De polarisatie dendert vrolijk door.
Wat er gebeurt/gebeurd is in die zin een goede spiegel.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Gezien die hoeveelheid ME en klappen van de ME, gaat er nog harder geėist worden dan XR enzo ook maar eens even flink aangepakt moeten worden als ze een snelweg bezetten. Dat kun je verwachten.
Timmermans! Die geeft letterlijk toe dat er geen grenzen zijn op het max aantal asielzoekers.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit is gewoon potsierlijk van Plasterk.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:51 schreef Klopkoek het volgende:
Het is toch gekmakend deze klootzakken. Hele week die moord op Kirk proberen te importeren, en dan het gore lef om dit te tweeten wanneer fascistische hooligans door Den Haag marcheren.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lzbnphliz224
Schimmelpenninck is een held!
Afgezien van het slopen van de Oudemanhuispoort verlopen de meeste XR- en pro-pallie-demo’s geweldloos, hoewel er links en rechts wel wat wordt vernield en agenten uitgescholden.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Onzin.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:52 schreef halfway het volgende:
[..]
Timmermans! Die geeft letterlijk toe dat er geen grenzen zijn op het max aantal asielzoekers.
Want asielzoekers hebben vandaag lopen matten met de ME?quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:52 schreef halfway het volgende:
[..]
Timmermans! Die geeft letterlijk toe dat er geen grenzen zijn op het max aantal asielzoekers.
Ja. Ik zag dat er iemand aan het vegen was, dus maar meegeholpen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:06 schreef Firuze60 het volgende:
Wilde net reageren, Capricia, haha, dat had je snel verwijderd.
En ja, maar ook omgekeerd, de ME heeft ook onnodig geweld toegepast op de snelwegplakkers.
As if anyone cares. Obligaat tweetje.quote:
Wat moet ie doen dan?quote:
Precies, wat kan die man meer doen dan?quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat moet ie doen dan?
Hij heeft er een tweetje uitgegooid.
Het leger inzetten, net als het grote Amerikaanse voorbeeld?quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:10 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Precies, wat kan die man meer doen dan?
quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het leger inzetten, net als het grote Amerikaanse voorbeeld?
Nee, want Den Haag heeft een VVD-burgemeester. Bewaar dat idee maar als het over Amsterdam of Utrecht gaat.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het leger inzetten, net als het grote Amerikaanse voorbeeld?
In theorie kan de premier een staatsman zijn die boven de partijen uitstijgt en tot rust en kalmte maant. Maar dat gaat in zijn positie wat ingewikkeld worden.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:10 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Precies, wat kan die man meer doen dan?
Ik vind dat de koning maar even een speech mag gaan houden en daar mogen best stevige woorden bij zitten.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:24 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
In theorie kan de premier een staatsman zijn die boven de partijen uitstijgt en tot rust en kalmte maant. Maar dat gaat in zijn positie wat ingewikkeld worden.
Mensen die aan het rellen zijn tot kalmte manen? Die kijken massaal tijdens het rellen een ingelaste NPO1 uitzending als de grote leider het land toespreekt?quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:24 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
In theorie kan de premier een staatsman zijn die boven de partijen uitstijgt en tot rust en kalmte maant. Maar dat gaat in zijn positie wat ingewikkeld worden.
Schoof heeft geen enkel gezag meer. Het is een coalitie die rust op een handjevol zetels en hij heeft geen eigen partij achter zich staan.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:24 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hou toch op man.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:51 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Daar kun je op wachten inderdaad.
Al zou die vergelijking wel mank gaan omdat een snelweg bezetten in principe geweldloos is en we vandaag wel even wat anders hebben gezien.
Die willen toch allemaal af van de NPO dus ik neem aan dat ze dan ook niet kijkenquote:Op zaterdag 20 september 2025 20:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Mensen die aan het rellen zijn tot kalmte manen? Die kijken massaal tijdens het rellen een ingelaste NPO1 uitzending als de grote leider het land toespreekt?
Jij vond dit zo spannend vandaag, dat je de indruk had dat de driehoek het zelf niet aankon, en dat de minister president de rellende menigte via een ingelaste NPO uitzending tot kalmte had moeten manen?quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:24 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De koers van Netanyahu is er eentje waarin de tweede wereldoorlog en de Holocaust maar deels als verhaal in past. Wensen tot 'verzet tegen fascisme' zit daarin niet meer inbegrepen. En dat lijkt de VVD nu ook te ondersteunen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Er werd meerdere keren "k*nk*rjoden" geroepen.
Dat zal Geert niet leuk vinden, hoewel hij bij CPAC graag op een podium staat met antisemieten als Szolt Bayer, Owens en Posobiec.
Dit heb ik je niet zien schrijven toen klimaatactivisten de Rabobank aan het vernielen waren.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:24 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:31 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De koers van Netanyahu is er eentje waarin de tweede wereldoorlog en de Holocaust maar deels als verhaal in past. Wensen tot 'verzet tegen fascisme' zit daarin niet meer inbegrepen. En dat lijkt de VVD nu ook te ondersteunen.
Hoeveel mensen waren er eigenlijk?quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:37 schreef Mutant01 het volgende:
Oke jongens, de boel schoonvegen, schouders eronder en gewoon weer verder gaan. Laten we het ook niet al te veel aandacht geven. Die hele demonstratie trok al amper mensen, dat is het hele positieve aan dit alles.
Ik ook niet, zag een handjevol op het Malieveld op tv.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoeveel mensen waren er eigenlijk?
Helemaal niet meegekregen.
Klopt, hij is de leider van een kansloos zooitje.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Schoof heeft geen enkel gezag meer. Het is een coalitie die rust op een handjevol zetels en hij heeft geen eigen partij achter zich staan.
Hooguit een paar duizend dacht ik. Als ik demonstreer tegen een nieuwe kaassoort dan krijg ik al meer mensen op de been.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:39 schreef capricia het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hooguit een paar duizend dacht ik. Als ik demonstreer tegen een nieuwe kaassoort dan krijg ik al meer mensen op de been.
Neuh, die rol is voor Schoof sowieso al te hoog gegrepen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Jij vond dit zo spannend vandaag, dat je de indruk had dat de driehoek het zelf niet aankon, en dat de minister president de rellende menigte via een ingelaste NPO uitzending tot kalmte had moeten manen?
Vreemd verhaal. Ik ben sowieso tegen rellen en het slopen van dingen…quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:35 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Dit heb ik je niet zien schrijven toen klimaatactivisten de Rabobank aan het vernielen waren.
Maar nu het een D66 pand betreft, ligt dat opeens anders?
Volgens nu.nl 'enkele duizenden'.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik lees wel dat er vijf arrestaties waren op de nos.
Ik niet, ben voor 'rellen' in de zin van geweldloos protesteren. Vond de 'rode lijn' demonstratie voor Gaza in Den Haag wel indrukwekkend en dat was geweldloos.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:44 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Vreemd verhaal. Ik ben sowieso tegen rellen en het slopen van dingen…
Die drek bestaat alleen in jouw hoofd.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk zeker van wel. Dit is het perfecte antigif tegen de rechtse drek over groenlinks-terroristen in de media waarvan je weet dat het eraan zat te komen na de motie De Vos.
Haha, dit weerquote:Op zaterdag 20 september 2025 19:51 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Al zou die vergelijking wel mank gaan omdat een snelweg bezetten in principe geweldloos is
Niks mis met besneden snikkels, maar eens.. de selectieve verontwaardiging is wel bijzonder op dat punt.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:47 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
De besneden snikkelsbrigade is inderdaad opvallend stil. Geen krijsende Esther Voet, geen Edo Verdoner, geen cokesnuivende Oudkerk.
Het waren er inderdaad niet heel veel. Ze waren alleen overduidelijk aanwezig door de agressieve acties. Zag ook weinig nieuws in vergelijking met het gebruikelijje afreageren van het verlies van een willekeurige club op de politie.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:37 schreef Mutant01 het volgende:
Oke jongens, de boel schoonvegen, schouders eronder en gewoon weer verder gaan. Laten we het ook niet al te veel aandacht geven. Die hele demonstratie trok al amper mensen, dat is het hele positieve aan dit alles.
Klopt, behalve dan de bewuste aanval op een partijkantoor.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:52 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het waren er inderdaad niet heel veel. Ze waren alleen overduidelijk aanwezig door de agressieve acties. Zag ook weinig nieuws in vergelijking met het gebruikelijje afreageren van het verlies van een willekeurige club op de politie.
Sja het is verkiezingstijd hč. Dan is het extra errug.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:52 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het waren er inderdaad niet heel veel. Ze waren alleen overduidelijk aanwezig door de agressieve acties. Zag ook weinig nieuws in vergelijking met het gebruikelijje afreageren van het verlies van een willekeurige club op de politie.
En dan zijn het ook nog voetbalhooligans die de boel verzieken.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:27 schreef UitStraling het volgende:
Een rechtse demonstratie tegenover 1000 linkse demonstraties in 2025 die miljoenen hebben gekost en het hele land is in paniek.
Het is ook absurd dat wij verkiezingen niet binnen 1 of 2 maanden geregeld kunnen hebben.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Schoof heeft geen enkel gezag meer. Het is een coalitie die rust op een handjevol zetels en hij heeft geen eigen partij achter zich staan.
Zelfs dat kunnen ze traineren, uitstellen en voor zich uit schoppen. Politiek is de kunst van niks doen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is ook absurd dat wij verkiezingen niet binnen 1 of 2 maanden geregeld kunnen hebben.
Alles hangt nu al nat zand aan elkaar.
Waar moeten ze aangifte van doen nu? Volgens mij weten we allemaal wel wat ze denken over dit soort acties verder.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niks mis met besneden snikkels, maar eens.. de selectieve verontwaardiging is wel bijzonder op dat punt.
Ja, ik ben vrij uitgesproken over dat soort fascistische teksten. Want kritiek op Netanyahu, het IDF het Israelische regime in de breedste zin vind ik wat anders dan Joodse mensen van alles en nogwat toewensen.quote:
Wat klopt er niet aan dan?quote:
En dan nog maanden formeren, ja.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zelfs dat kunnen ze traineren, uitstellen en voor zich uit schoppen. Politiek is de kunst van niks doen.
Het is zo'n cope. Compleet illegaal een openbare weg blokkeren op de meest gevaarlijke manier is 'geweldloos'. Maar dat is alleen maar zo als de politie het toelaat. Hier deden ze dat niet.quote:
Maar wat kun je doen om het sneller te laten gaan?quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is ook absurd dat wij verkiezingen niet binnen 1 of 2 maanden geregeld kunnen hebben.
Alles hangt nu van nat zand aan elkaar.
Inderdaad, dat is bij hooliganisme naturel een ingeslagen ruit bij een middenstander of een bushokje. Nu was het D66 die de andere fijne liberale partij niet richting fascistisch entertainment wil volgen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt, behalve dan de bewuste aanval op een partijkantoor.
Politie en AIVD moeten onderzoeken waarom ze deze rel niet zagen aankomen. Beter extreemrechts in de gaten houden, voortaan. Nu is het rellen zonder doden, maar hoe meer felle rellen hoe groter de kans op doden of zwaargewonden.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:37 schreef Mutant01 het volgende:
Ik begreep die aanval op het D66 kantoor helemaal niet. Zit er geen PvdA/GL kantoor in Den Haag dan?quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:59 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Inderdaad, dat is bij hooliganisme naturel een ingeslagen ruit bij een middenstander of een bushokje. Nu was het D66 die de andere fijne liberale partij niet richting fascistisch entertainment wil volgen.
Wie zegt dat? Waarom denk je dat er zoveel politie en ME aanwezig was en waarom ze het al vrij snel weer rustig hadden?quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:00 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Politie en AIVD moeten onderzoeken waarom ze deze rel niet zagen aankomen.
Ik moet me nog even inlezen in het idee van Bikker, om voortaan gewoon vier jaar te blijven als kamer.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar wat kun je doen om het sneller te laten gaan?
Je zou dan
- geen nieuwe partijen mogen toestaan bij verkiezingen
- kieslijsten altijd up-to-date moeten laten zijn
- veel minder stembureaus moeten hebben, waardoor het minder werk is voor gemeentes
Ik weet niet of ik dat nou echt die ene maand sneller waard vind. En dat we geen verkiezingen houden in de zomervakantie vind ik sowieso een goed idee, dat kan nooit een optie zijn. Heb je een opkomst van 40%, waarvan 90% gepensioneerd.
Ik merk als lokaal bestuur dat dit al best snel gaat.
Surequote:Op zaterdag 20 september 2025 20:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Die drek bestaat alleen in jouw hoofd.
Je bedoelt als regering? De kamer blijft sowieso zitten.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik moet me nog even inlezen in het idee van Bikker, om voortaan gewoon vier jaar te blijven als kamer.
Hoort ook niet in dit topic. Maar vind het een interessante gedachte.
Hier begonnen ze gelijk de weg te slopen en met zwaar illegaal vuurwerk te gooien. De snelwegbezetters van XR zijn idioot, maar ik heb nooit gelezen dat ze dat deden.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:58 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is zo'n cope. Compleet illegaal een openbare weg blokkeren op de meest gevaarlijke manier is 'geweldloos'. Maar dat is alleen maar zo als de politie het toelaat. Hier deden ze dat niet.
We kiezen de kamer. Bij deze vroegtijdige verkiezingen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:03 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Je bedoelt als regering? De kamer blijft sowieso zitten.
Moest even googelen, die zit wel ergens in de stad. Maar geen idee waarom ze voor D66 gingen. Heeft Jetten wat gezegd wat die Els-blogger niet zinde ofzo?quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:00 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik begreep die aanval op het D66 kantoor helemaal niet. Zit er geen PvdA/GL kantoor in Den Haag dan?
Hoort wel in dit topic. En ik vind het idee ook interessant, met dan wel een maar: als er na 1 maand nog geen nieuw kabinet is, zou er alsnog verkiezingen moeten worden uitgeschreven. We gaan geen 10 maanden formeren met een zittende Kamer, als partijen blij zijn met hun huidige zetelaantal dan zorgen ze maar dat ze snel formeren.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik moet me nog even inlezen in het idee van Bikker, om voortaan gewoon vier jaar te blijven als kamer.
Hoort ook niet in dit topic. Maar vind het een interessante gedachte.
Hoofdkantoor van de rechterlijke machtquote:Op zaterdag 20 september 2025 21:00 schreef Firuze60 het volgende:
Ik begreep die aanval op het D66 kantoor helemaal niet.
Oja en de demissionaire regering blijft dan nog even zitten. Ok, nee, lijkt mij een stom voorstel van Bikker.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:04 schreef capricia het volgende:
[..]
We kiezen de kamer. Bij deze vroegtijdige verkiezingen.
Nee, val van kabinet is nu automatisch verkiezingen. Terwijl gemeentes en provincies dat niet hebben: val van de coalitie daar is gewoon opnieuw formeren.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:03 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Je bedoelt als regering? De kamer blijft sowieso zitten.
Gemeenteraden en provincies doen niet anders.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:06 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Oja en de demissionaire regering blijft dan nog even zitten. Ok, nee, lijkt mij een stom voorstel van Bikker.
Er staan er nu weer een paar terecht voor vandalisme en mishandeling. Zes mensen van zo'n XR demo.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hier begonnen ze gelijk de weg te slopen en met zwaar illegaal vuurwerk te gooien. De snelwegbezetters van XR zijn idioot, maar ik heb nooit gelezen dat ze dat deden.
Ik weet het niet. Dat nodigt ook wel heel erg uit tot vechtkabinetten en stilstand als er wat moet gebeuren en de chemie naar de kloten is. Er is nu nog kans op een omslag. De volle 4 jaar met Schoof 1 lijkt me wel wat teveel.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoort wel in dit topic. En ik vind het idee ook interessant, met dan wel een maar: als er na 1 maand nog geen nieuw kabinet is, zou er alsnog verkiezingen moeten worden uitgeschreven. We gaan geen 10 maanden formeren met een zittende Kamer, als partijen blij zijn met hun huidige zetelaantal dan zorgen ze maar dat ze snel formeren.
Ja, nadat de politie ingrijpt worden ze soms wel geweldadig. Maar hier begon het al met vuurwerk gooien op de snelweg gooien nog voor ze die betraden, begreep ik.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Er staan er nu weer een paar terecht voor vandalisme en mishandeling. Zes mensen van zo'n XR demo.
Ik neem aan dat men dan op basis van de zittende kamer een nieuwe regering formeert. In gemeentes is dat vrij gebruikelijk op die manier, daar doen we nooit aan tussentijdse verkiezingen (herindelingen uitgezonderd).quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:06 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Oja en de demissionaire regering blijft dan nog even zitten. Ok, nee, lijkt mij een stom voorstel van Bikker.
Ik zeg dat..... ook al zagen ze rellen aankomen (planmakers gevolgd) ... dan moet men die demonstratie verbieden.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wie zegt dat? Waarom denk je dat er zoveel politie en ME aanwezig was en waarom ze het al vrij snel weer rustig hadden?
Klopt, maar dat betekent niet dat een snelweg bezetten dan maar geweldloos is.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hier begonnen ze gelijk de weg te slopen en met zwaar illegaal vuurwerk te gooien. De snelwegbezetters van XR zijn idioot, maar ik heb nooit gelezen dat ze dat deden.
Wat mij veel belangrijker lijkt is het hele kiesbestel eens onder de loep te nemen, zoals een kiesdrempel voorstellen en dat een partij altijd democratisch moet zijn georganiseerd met meestemmende leden. Dan was die hele 'beweging' van Wilders al jaren opgerot.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, val van kabinet is nu automatisch verkiezingen. Terwijl gemeentes en provincies dat niet hebben: val van de coalitie daar is gewoon opnieuw formeren.
Dat kan redelijk geweldloos beginnen. Zo gaat het al een paar jaar met XR op de snelwegenquote:Op zaterdag 20 september 2025 21:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Klopt, maar dat betekent niet dat een snelweg bezetten dan maar geweldloos is.
Dat was haar idee idd, gewoon opnieuw formeren. Had er nu na het vertrek van PVV een poging tot NSC, VVD, PvdA-GL, D66 kunnen worden gedaan.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat men dan op basis van de zittende kamer een nieuwe regering formeert. In gemeentes is dat vrij gebruikelijk op die manier, daar doen we nooit aan tussentijdse verkiezingen (herindelingen uitgezonderd).
Ik weet niet of het zou werken, maar het idee is interessant genoeg om te onderzoeken vind ik.
Veel landen om ons heen gaan gewoon opnieuw formeren en een meerderheid zoeken op basis van de bestaande verdeling in de kamer, zonder dat er perse nieuwe verkiezingen nodig zijn.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoort wel in dit topic. En ik vind het idee ook interessant, met dan wel een maar: als er na 1 maand nog geen nieuw kabinet is, zou er alsnog verkiezingen moeten worden uitgeschreven. We gaan geen 10 maanden formeren met een zittende Kamer, als partijen blij zijn met hun huidige zetelaantal dan zorgen ze maar dat ze snel formeren.
Ondanks dat ik voor verplichte leden ben, bewijst het bestaan van FvD dat dat niks op lost.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:10 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Wat mij veel belangrijker lijkt is het hele kiesbestel eens onder de loep te nemen, zoals een kiesdrempel voorstellen en dat een partij altijd democratisch moet zijn georganiseerd met meestemmende leden. Dan was die hele 'beweging' van Wilders al jaren opgerot.
Vind ik ook.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat men dan op basis van de zittende kamer een nieuwe regering formeert. In gemeentes is dat vrij gebruikelijk op die manier, daar doen we nooit aan tussentijdse verkiezingen (herindelingen uitgezonderd).
Ik weet niet of het zou werken, maar het idee is interessant genoeg om te onderzoeken vind ik.
Juist dat bewijst dat verplichte leden dat wel oplost. FvD is geimplodeerd daar door.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ondanks dat ik voor verplichte leden ben, bewijst het bestaan van FvD dat dat niks op lost.
Een kiesdrempel maakt elke formatie alleen maar moeilijker.
Zorg gewoon? Wie dan? Dat zijn we toch zelf als kiezers?quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:16 schreef -XOR- het volgende:
Ik heb een beter idee: zorg gewoon voor een stabiele regering. Ik dacht trouwens dat 'we' zo van het problemen benoemen waren?
Als je niet steeds vallende kabinetten wilt moet je niet steeds coalities vormen met mongolenpartijen. Ga je de kamer behouden na kabinetsval dan beloon je de debieltjes voor breken.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:17 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Zorg gewoon? Wie dan? Dat zijn we toch zelf als kiezers?
Geweldloos wel, wenselijk voor de automobilist misschien niet.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Klopt, maar dat betekent niet dat een snelweg bezetten dan maar geweldloos is.
quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
CDA een zetel of 30, PvdA dat zich ontdoet van de wacko's van GL en ook 30 zetels pakt, VVD weer terug naar haar roots en van de PVV-trein af met een zetel of 20 en we zijn er.
Stabiliteit.
quote:Op woensdag 15 mei 2024 19:11 schreef EttovanBelgie het volgende: [..] Omdat de SP al sinds het vertrek van Jan Marijnissen geen enkele coherentie vertoont in leiderschap en uitermate slecht is in campagne voeren. De enige reden dat ik er op stem is omdat het in mijn ogen de linkste partij van het land is. Afgezien daarvan is de SP nooit een grote volkspartij geweest zoals de PvdA dat wel was.
Soms krijg ik weer heimwee naar het eerste paarse kabinet met Kok..quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
CDA een zetel of 30, PvdA dat zich ontdoet van de wacko's van GL en ook 30 zetels pakt, VVD weer terug naar haar roots en van de PVV-trein af met een zetel of 20 en we zijn er.
Stabiliteit.
In Gemeenteraden en Provinciale Staten liggen de politieke standpunten van de verschillende partijen in de regel veel minder ver uit elkaar dan in de Tweede Kamer. Het komt dan ook regelmatig voor dat partijen die elkaar in de Tweede Kamer de tent uitvechten, op gemeentelijk of provinciaal niveau hartelijk met elkaar samenwerken in een coalitie. Het is in een gemeente of provincie dan ook veel makkelijker om na de val van een coalitie een nieuwe coalitie te formeren.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:07 schreef Hanca het volgende:
Gemeenteraden en provincies doen niet anders.
Als GL er niet bijgezeten had was de PvdA kleiner.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
Stabiliteit.
Huh, dit is een post uit 2024.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, dat was voor de SP full-blown pro-Pallie ging.
GL is net zo extreem als PVV.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:22 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als GL er niet bijgezeten had was de PvdA kleiner.
En of je nu PvdAGL als pakket hebt of een coalitie met een losse PvdA en een losse GL maakt ook weinig verschil.
quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
GL is net zo extreem als PVV.
Stabiliteit hoef je daar niet te zoeken.
Je wil dat niet zien, maar afgaande op je reacties is dat ook logisch. Extremisten zien vaak hun eigen extremisme niet .quote:
Bijzondere meningquote:Op zaterdag 20 september 2025 21:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Tja, als je blinde woede richting moslims groter is dan je behoefte aan betere sociaal-economische ontwikkelingen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, dat was voor de SP full-blown pro-Pallie ging.
Ik vind dit niet zo een verstandig idee maar van CU wel te verwachten.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat was haar idee idd, gewoon opnieuw formeren. Had er nu na het vertrek van PVV een poging tot NSC, VVD, PvdA-GL, D66 kunnen worden gedaan.
Wat een kletskoek. De PvdA is ook ontstaan met de PSP. Het CDA met allerlei crisselijke partijen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat zou je kunnen oplossen met het verplicht opgeven van de zetel, maar dat brengt weer andere problemen met zich mee.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:25 schreef VoMy het volgende:
Bij een kiesdrempel heb je toch een scheve situatie met afsplitsers die hun zetel meenemen (maar de kiesdrempel los niet hebben gehaald). Daarom geen fan.
Jij weet blijkbaar niet eens dat de SP altijd de meest pro-Palestijnse partij van Nederland was.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je wil dat niet zien, maar afgaande op je reacties is dat ook logisch. Extremisten zien vaak hun eigen extremisme niet .
Ach zo.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:26 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Tja, als je blinde woede richting moslims groter is dan je behoefte aan betere sociaal-economische ontwikkelingen.
Niet automatisch. Is een keuze.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, val van kabinet is nu automatisch verkiezingen. Terwijl gemeentes en provincies dat niet hebben: val van de coalitie daar is gewoon opnieuw formeren.
Bij lange na niet en op dat niveau gaat ze nooit komen ook.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Met een Scharwachter in de gelederen vraag ik me dat af.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Bij lange na niet en op dat niveau gaat ze nooit komen ook.
Jarenlang SP gestemd en dan zeiken over Scharwachter die bewust niet eens op de kieslijst staat...quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Met een Scharwachter in de gelederen vraag ik me dat af.
Die komt in zijn stoutste dromen nog niet in de buurt van Wilders. Want dat is de PVV, Wilders.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Met een Scharwachter in de gelederen vraag ik me dat af.
Nee die eindigt, want ik ga Dolemite kijken.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:31 schreef Janneke141 het volgende:
Ah, het Etto-uurtje is weer begonnen zie ik.
Ja dat geeft weer dat individuen opgesloten zitten in het partijkeursmerk. Vind het wel een lastige.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat zou je kunnen oplossen met het verplicht opgeven van de zetel, maar dat brengt weer andere problemen met zich mee.
Alle formaties behalve Rutte I en Schoof zijn met volledige betrokkenheid van de fracties en soms zelfs fractie-assistenten gedaan. Grinwis zat als net begonnen assistent van de CU fractie al aan de tafel voor belastingzaken bij Rutte 3. Dit wordt dus al zo gedaan.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:27 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De formaties kunnen en moeten ook sneller, onder andere door grotere betrokkenheid van de fracties ipv een kleine kliek. Dan is er meer risico op uitlekken maar kan ook dienen als motivatie om er tempo achter te zetten.
Landelijk is dat eveneens een keuze begreep ik.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:29 schreef VoMy het volgende:
[..]
Niet automatisch. Is een keuze.
Het is eerder een democratisch defect dat er bij PS geen eerdere verkiezingen mogelijk zijn.
Het is een zij, Straatcommando.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die komt in zijn stoutste dromen nog niet in de buurt van Wilders. Want dat is de PVV, Wilders.
Ja, maar dat ligt dan weer buiten de PS zelf (en wordt nooit gebruikt).quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:32 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Landelijk is dat eveneens een keuze begreep ik.
Politiewagens in de fik zetten is inderdaad wel een beetje een hooliganhobby.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:45 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Er waren ook veel hooligans.
Maar om één of andere reden zijn veel voetbalhooligans extreemrechts. Dat dragen ze ook veelal bij hun clubs uit.
Dus konden ze vandaag mooi hun hobbies en interesses combineren.
In principe ligt het hier ook buiten de Tweede Kamer, de minister van binnenlandse zaken schrijft de verkiezingen uit en de Kamer kan dat niet tegenhouden. Hooguit de minister na dat uitschrijven wegsturen, maar dan is het al gebeurd.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:34 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, maar dat ligt dan weer buiten de PS zelf (en wordt nooit gebruikt).
Klopt. Er staat nergens in de Grondwet dat in het geval dat de ministers en staatssecretarissen hun ontslag indienen, er nieuwe verkiezingen voor de Tweede Kamer uitgeschreven moeten worden. Het is dus grondwettelijk al heel goed mogelijk om bij de val van een kabinet opnieuw te formeren met de bestaande samenstelling van de Tweede Kamer.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:32 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Landelijk is dat eveneens een keuze begreep ik.
Klopt, daarom wil Bikker hier ook een gewoon debat over, in principe is er geen wetswijziging nodig. Je zou het in het Reglement van Orde op kunnen nemen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:37 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Klopt. Er staat nergens in de Grondwet dat in het geval dat de ministers en staatssecretarissen hun ontslag indienen, er nieuwe verkiezingen voor de Tweede Kamer uitgeschreven moeten worden. Het is dus grondwettelijk al heel goed mogelijk om bij de val van een kabinet opnieuw te formeren met de bestaande samenstelling van de Tweede Kamer.
Dat is dus ook de hele basis onder het idee van Bikker, dat je als Kamerlid iig dingen durft te steunen die je het eerste jaar misschien minder populair maken, maar die daarna effect gaan hebben. 4 jaar is nog niet echt langetermijn, maar al een verbetering ten opzichte van nu.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:39 schreef Firuze60 het volgende:
Elke stemmer snakt naar een politicus met een lange termijn visie in mijn optiek, die het een beetje bij elkaar kan houden allemaal, ben er zelf eentje van.
Tja, aan politieke verkiezingsprogramma's heb je m.i. niet zoveel, want niets kan zonder compromissen.
Oja joh? Verbazingwekkend wel.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:40 schreef Bluesdude het volgende:
Meningen en nieuws over Elsfest van Chris Klomp, die was erbij en meent dat veel relschoppers voetbalhooligans waren. https://x.com/chrisklomp
Als dat nu zo was dan had Wilders iedere week een nieuwe regering laten vallen omdat hij zijn zin niet kreeg.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is dus ook de hele basis onder het idee van Bikker, dat je als Kamerlid iig dingen durft te steunen die je het eerste jaar misschien minder populair maken, maar die daarna effect gaan hebben. 4 jaar is nog niet echt langetermijn, maar al een verbetering ten opzichte van nu.
Snap ik niet. Wanneer niet ontbinden dan?quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:42 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik zou het overigens in het kader van de scheiding der machten wenselijk vinden als de regering (de uitvoerende macht) niet langer de bevoegdheid heeft om een of beide Kamers der Staten-Generaal (de wetgevende macht) te ontbinden en nieuwe verkiezingen uit te schrijven. Wat mij betreft wordt de Grondwet op dit punt wel gewijzigd.
De lange termijn is nooit populair geweest in de politiek en bij kiezers. Dan moet je denken aan het vormen van de EU, milieumanagement etc. Maar we willen het liefst op korte termijn resultaten zien. Als iets over meerdere periodes loopt dan wordt er al snel een complot aan gehangen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:39 schreef Firuze60 het volgende:
Elke stemmer snakt naar een politicus met een lange termijn visie in mijn optiek, die het een beetje bij elkaar kan houden allemaal, ben er zelf eentje van.
Tja, aan politieke verkiezingsprogramma's heb je m.i. niet zoveel, want niets kan zonder compromissen.
In theorie kan nu de minister, na overleg in de ministerraad, nieuwe verkiezingen uitschrijven zonder ook maar iets te overleggen of te melden aan de Kamer.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:44 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Snap ik niet. Wanneer niet ontbinden dan?
Nou, kan mij toch wel heugen dat bijna iedereen ooit voor de Europese unie was, hoor.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:45 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De lange termijn is nooit populair geweest in de politiek en bij kiezers. Dan moet je denken aan het vormen van de EU, milieumanagement etc. Maar we willen het liefst op korte termijn resultaten zien. Als iets over meerdere periodes loopt dan wordt er al snel een complot aan gehangen.
Transparantie is er wel, maar niemand die echt inhoudelijke interesse heeft daarin.
Tsja, de ene principes werken in de praktijk anders dan de andere. De TK heeft regelmatig vervroegde verkiezingen op eigen aandringen, de PS nooit.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
In principe ligt het hier ook buiten de Tweede Kamer, de minister van binnenlandse zaken schrijft de verkiezingen uit en de Kamer kan dat niet tegenhouden. Hooguit de minister na dat uitschrijven wegsturen, maar dan is het al gebeurd.
Ik ook, tot er een generatie of twee overheen ging.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:47 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nou, kan mij toch wel heugen dat bijna iedereen ooit voor de Europese unie was, hoor.
Twee generaties zonder oorlog.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:48 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik ook, tot er een generatie of twee overheen ging.
Artikel 64 van de Grondwet regelt ontbinding van de Kamer.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:44 schreef Firuze60 het volgende:
Snap ik niet. Wanneer niet ontbinden dan?
Dit houdt dus in dat de regering de bevoegdheid heeft om een of beide Kamers van de Staten-Generaal tussentijds te ontbinden en nieuwe verkiezingen uit te schrijven. Ik vind dat de regering niet langer die bevoegdheid zou moeten hebben, en dat de bevoegdheid tot tussentijdse ontbinding bij de betreffende Kamer zelf zou moeten liggen.quote:1. Elk der kamers kan bij koninklijk besluit worden ontbonden.
2. Het besluit tot ontbinding houdt tevens de last in tot een nieuwe verkiezing voor de ontbonden kamer en tot het samenkomen van de nieuw gekozen kamer binnen drie maanden.
3. De ontbinding gaat in op de dag waarop de nieuw gekozen kamer samenkomt.
4. De wet stelt de zittingsduur van een na ontbinding optredende Tweede Kamer vast; de termijn mag niet langer zijn dan vijf jaren. De zittingsduur van een na ontbinding optredende Eerste Kamer eindigt op het tijdstip waarop de zittingsduur van de ontbonden kamer zou zijn geėindigd.
Snap er nog steeds geen bal van. Wat wil je precies wijzigen dan? En wie moet dat ontbinden?quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:52 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Artikel 64 van de Grondwet regelt ontbinding van de Kamer.
[..]
Dit houdt dus in dat de regering de bevoegdheid heeft om een of beide Kamers van de Staten-Generaal tussentijds te ontbinden en nieuwe verkiezingen uit te schrijven. Ik vind dat de regering niet langer die bevoegdheid zou moeten hebben, en dat de bevoegdheid tot tussentijdse ontbinding bij de betreffende Kamer zelf zou moeten liggen.
Ik wil de Grondwet wijzigen zodat de regering niet langer die bevoegdheid heeft, maar dat de bevoegdheid tot tussentijdse ontbinding en nieuwe verkiezingen bij de betreffende Kamer zelf ligt. Dus dat de Kamer erover moet gaan stemmen of er nieuwe verkiezingen gehouden moeten worden.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:54 schreef Firuze60 het volgende:
Snap er nog steeds geen bal van. Wat wil je precies wijzigen dan? En wie moet dat ontbinden?
Voetbalhooligans zijn veelal ook extreemrechts. Het ene sluit het ander niet uit.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:58 schreef Bluesdude het volgende:
https://bsky.app/profile/marieke.bsky.social/post/3lzbqokyeek2e
Extreem-rechtse demonstranten in Den Haag roepen “waar is Antifa nou” (video via Telegram)
Extreem-rechtse activisten ? Zie de film. Ik denk eerder aan voetbalhooligans
Ok, begin het een klein beetje te begrijpen. Dus jij vindt dat de Kamer beslist of de regering er mee kapt. Hoe stel je je dat voor in de praktijk dan? Zo van, minister, je blijft zitten, want wij vinden dat je moet blijven zitten?quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:59 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik wil de Grondwet wijzigen zodat de regering niet langer die bevoegdheid heeft, maar dat de bevoegdheid tot tussentijdse ontbinding en nieuwe verkiezingen bij de betreffende Kamer zelf ligt. Dus dat de Kamer erover moet gaan stemmen of er nieuwe verkiezingen gehouden moeten worden.
Links bestaat enkel in hoofden van bange mensen. Gek geworden door rechtse lui.quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:11 schreef UitStraling het volgende:
Als kerstmis en bikini's je lief zijn stem je binnenkort beter niet links.
Ja, verschrikkelijk dat Portugal met die linkse regeringen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:11 schreef UitStraling het volgende:
Portugal is bijna bankroet, he, dat komt door hun linkse regering.quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, verschrikkelijk dat Portugal met die linkse regeringen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Of doe je nou alsof die 5% van de bevolking die volgens sommige dit zouden willen, die al 30 jaar 5% is en waarvan nog geen 20% orthodox (dan heb je het dus over 1% van de bevolking), nu plotseling de macht gaat overnemen als we een linkse regering hebben?
"Haatspeech"quote:Volgens de D66-leider past de aanval op het partijkantoor binnen een maatschappelijke trend. Daarbij wijst hij ook naar de politiek: "Helaas hebben we in Nederland politici die meedoen aan haatspeech. Ook deze week hoorden we Geert Wilders in de Tweede Kamer heel extreme taal uiten. Het is aan alle democratische krachten om hier een duidelijke lijn te trekken."
Dat is een ander verhaal. Dat heeft dan weer weinig met kerst of bikini's te maken.quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:25 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Portugal is bijna bankroet, he, dat komt door hun linkse regering.
Laten we de klimaatverandering inderdaad nog even doorzetten zodat we kerstmis in bikini’s kunnen gaan vieren.quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:11 schreef UitStraling het volgende:
En functie elders voor Wilders, wie krijgt inmiddels geen medelijden met die man?quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
"Haatspeech"Rot toch op man. D66 moet Jetten echt zsm lozen.
Sta er zelf redelijk neutraal in, maar een val van het kabinet na 3 jaar, dan 3 maanden opnieuw formeren en dan 9 maanden verkiezingen lijkt me ook niks.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt, daarom wil Bikker hier ook een gewoon debat over, in principe is er geen wetswijziging nodig. Je zou het in het Reglement van Orde op kunnen nemen.
Als de VVD hem indertijd niet uit de fractie gegooid had (volgens mij het domste dat de VVD ooit gedaan heeft) dan was hij nu misschien burgemeester van Venlo.quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:29 schreef Firuze60 het volgende:
En functie elders voor Wilders, wie krijgt inmiddels geen medelijden met die man?
Jetten heeft natuurlijk keihard gelijk. Centrum-rechts heeft 25 jaar lang de extreem-rechtse krachten groot gemaakt en een blinde vlek gehad.quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Volgens mij stapte hij zelf op, maar goed, het was beter geweest dat ze hem binnenboord hadden gehouden.quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:33 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Als de VVD hem indertijd niet uit de fractie gegooid had (volgens mij het domste dat de VVD ooit gedaan heeft) dan was hij nu misschien burgemeester van Venlo.
Tering wat sneu en polariserend dit.quote:
Ah, die uitkeringstrekkers die vanuit hun villawijken de problemen van de volkswijken niet kennen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:41 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Tering wat sneu en polariserend dit.
Je zou bijna de uitkeringen halveren volgende maand om links een tikje op de neus te geven.
Dat laatste: eens. En dat eerste: daarom stelde ik ook een termijn van een maand voor, je zou ook kunnen vastleggen dat de volgende verkiezingen nog minstens een jaar weg zijn, anders gewoon verkiezingen houden.quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:32 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Sta er zelf redelijk neutraal in, maar een val van het kabinet na 3 jaar, dan 3 maanden opnieuw formeren en dan 9 maanden verkiezingen lijkt me ook niks.
Eigenlijk is het meer een symptoom bestrijding overigens, want de oorzaak van het probleem is dat geen 1 kabinet de rit uitzit.
Zelfs failed state Suriname had gewoon na 2 dagen een kabinet staan. Met een vrouw als president.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:57 schreef capricia het volgende:
[..]
En dan nog maanden formeren, ja.
Balkenende III was een doorstart van II, daar gebeurde al wat Bikker zegt te willen. Vrijwillig.quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:49 schreef -XOR- het volgende:
Rutte II en Rutte III haalden gewoon de eindstreep. Rutte I was met debieltjes en bij Rutte IV ging de VVD debiel doen. Balkenende IV ook bijna en daarvoor had je weer kabinetten met gekkies.
Welke gekkies daarvoor dan? Vond kabinet Kok een en twee heel stabiel.quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:49 schreef -XOR- het volgende:
Rutte II en Rutte III haalden gewoon de eindstreep. Rutte I was met debieltjes en bij Rutte IV ging de VVD debiel doen. Balkenende IV ook bijna en daarvoor had je weer kabinetten met gekkies.
Balkenende I: LPF, Balkenende II en III: Verdonk en Rutte I: Wilders.quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:51 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Welke gekkies daarvoor dan? Vond kabinet Kok een en twee heel stabiel.
Klopt, maar zoals ik al schreef, als je zou doen wat Bikker zou willen laat Wilders iedere week een nieuw kabinet klappen. Als men niet steeds klappende kabinetten wil moet men niet steeds op debielen stemmen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:51 schreef VoMy het volgende:
[..]
Balkenende III was een doorstart van II, daar gebeurde al wat Bikker zegt te willen. Vrijwillig.
Kabinet Kok viel door de screbenica toestand.quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:52 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Balkenende I: LPF, Balkenende II en III: Verdonk en Rutte I: Wilders.
Dat was niet echt vallen, dat Kabinet zat min of meer de rit uit maar vlak voor het einde werd er nog een mooie tuimeling voor de buhne gemaakt. Rutte II en III idem.quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:54 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Kabinet Kok viel door de screbenica toestand.
Kok II heb je het nu over, toch? Want Kok I heeft glorieus de eindstreep gehaald.quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:54 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Kabinet Kok viel door de screbenica toestand.
Nee, want Wilders zou dan uiteraard niet in een kabinet komen als hij de eerste laat klappen. Dan hadden we nu een GL-PvdA, NSC, VVD, D66 kabinet gehad, als formeren was gelukt.quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, maar zoals ik al schreef, als je zou doen wat Bikker zou willen laat Wilders iedere week een nieuw kabinet klappen. Als men niet steeds klappende kabinetten wil moet men niet steeds op debielen stemmen.
Daar heb je wel gelijk in, maar in het pre-fortuyn-tijdperk klapten er ook met regelmaat kabinetten en toen werd er, op een verdwaalde boer koekoek na, toch echt een stuk minder op debielen gestemd.quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt, maar zoals ik al schreef, als je zou doen wat Bikker zou willen laat Wilders iedere week een nieuw kabinet klappen. Als men niet steeds klappende kabinetten wil moet men niet steeds op debielen stemmen.
Want zoals we allemaal kunnen zien heeft de VVD daar enorm veel zin in.quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, want Wilders zou dan uiteraard niet in een kabinet komen als hij de eerste laat klappen. Dan hadden we nu een GL-PvdA-NSC-VVD-D66 kabinet gehad, als formeren was gelukt.
Misschien niet en dan was formeren dus mislukt en zou je alsnog verkiezingen hebben.quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Want zoals we allemaal kunnen zien heeft de VVD daar enorm veel zin in.
Nee, toen werden er wel verkiezingen uitgeschreven. Bikker wil dat dus niet.quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:51 schreef VoMy het volgende:
[..]
Balkenende III was een doorstart van II, daar gebeurde al wat Bikker zegt te willen. Vrijwillig.
Ik heb het nog eens opgezocht en het is me ook niet helemaal duidelijk of hij zelf uit de fractie is gestapt, of dat hij eruit gegooid is.quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:35 schreef Firuze60 het volgende:
Volgens mij stapte hij zelf op, maar goed, het was beter geweest dat ze hem binnenboord hadden gehouden.
quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:56 schreef kladderadatsch het volgende:
[..]
Kok II heb je het nu over, toch? Want Kok I heeft glorieus de eindstreep gehaald.
2002quote:Tijdens het tweede paarse kabinet ontstaan spanningen, die in 1999 tot een tijdelijke kabinetscrisis leiden. Economische teruggang en kritiek vanwege problemen op het gebied van veiligheid, zorg en onderwijs scheppen een klimaat waarin de oppositie kan groeien. De opkomst van Pim Fortuyn en een rapport over de val van Srebrenica versterken het negatieve beeld, waarna de regeringspartijen bij de verkiezingen van 2002 hun meerderheid verliezen. Daarmee komt er na acht jaar een einde aan 'paars'.
Oh, dat kan ik mij niet meer herinneren, wel weet ik nog dat ie regelmatig optrad bij het programma Barend & van Dorp.quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:59 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik heb het nog eens opgezocht en het is me ook niet helemaal duidelijk of hij zelf uit de fractie is gestapt, of dat hij eruit gegooid is.
Hij kwam in conflict met de VVD fractie omdat hij fel tegenstander was van toetreding van Turkije tot de Europese Unie, en hij wilde, als er ooit over gestemd zou moeten worden, tegen de fractiediscipline in afwijkend van de rest van de fractie kunnen stemmen. De VVD wilde dat niet toestaan. Dat was wel de belangrijkste oorzaak van de breuk tussen Wilders en de VVD.
Mijn stem waren ze al eerder kwijt.quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Van de Balkenende-kabinetten heeft er ook niet een de eindstreep gehaald. En afgezien het fiasco met de LPF waren dat gewoon de geijkte bestuurspartijen. Balkenende IV was zelfs een kansloos ruziekabinet dat elkaar niks gunde.quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in, maar in het pre-fortuyn-tijdperk klapten er ook met regelmaat kabinetten en toen werd er, op een verdwaalde boer koekoek na, toch echt een stuk minder op debielen gestemd.
Mwah,vanaf Lubbers I tot Balkenende is het redelijk stabiel geweest. Dat is toch mooi 20 jaar. Rutte II en III waren dat ook, Balkenende IV eigenlijk ook.quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in, maar in het pre-fortuyn-tijdperk klapten er ook met regelmaat kabinetten en toen werd er, op een verdwaalde boer koekoek na, toch echt een stuk minder op debielen gestemd.
Dit klopt, Balkenende III was een overbruggingskabinet tot de verkiezingen. Waarom ze niet demissionair door gingen weet ik zo even niet.quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, toen werden er wel verkiezingen uitgeschreven. Bikker wil dat dus niet.
Waarom?quote:Op zaterdag 20 september 2025 23:05 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Mijn stem waren ze al eerder kwijt.
Meh, alleen maar gelazer en JP was eigenlijk al over datum. En toen kwam dat moment waarop Rutte met zijn “regeer of stap op” gevolgd door een zeer theatraal aangekondigde MvW de macht greep.quote:
D66 stapte uit dat kabinet maar het kabinet behield zijn meerderheid volgens mij.quote:Op zaterdag 20 september 2025 23:08 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit klopt, Balkenende III was een overbruggingskabinet tot de verkiezingen. Waarom ze niet demissionair door gingen weet ik zo even niet.
Dat viel eigenlijk best mee.quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:57 schreef Janneke141 het volgende:
D66 zat nooit in dat kabinet.quote:Op zaterdag 20 september 2025 23:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
D66 stapte uit dat kabinet maar het kabinet behield zijn meerderheid volgens mij.
In Balkenende II, daar stapten ze uit. Balkenende III was Balkenende II - D LXVIquote:
Als ik er zo naar kijk dan is het maar goed dat ze geen DC'66 heten, want dan was het pas echt een duivelse partij geweest.quote:Op zaterdag 20 september 2025 23:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
In Balkenende II, daar stapten ze uit. Balkenende III was Balkenende II - D LXVI
Ik keek nooit naar Barend & Van Dorp, dus ik kan me dat niet herinneren.quote:Op zaterdag 20 september 2025 23:02 schreef Firuze60 het volgende:
Oh, dat kan ik mij niet meer herinneren, wel weet ik nog dat ie regelmatig optrad bij het programma Barend & van Dorp.
Ja, niks mis met de Islam, maar Wilders sprak direct uit dat er best veel extremisten zaten.quote:Op zaterdag 20 september 2025 23:22 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik keek nooit naar Barend & Van Dorp, dus ik kan me dat niet herinneren.
In een van de uitzendingen van Barend & Van Dorp heeft Geert Wilders nog gezegd dat de islam een te respecteren godsdienst is.
Bekijk deze YouTube-video
Ja, dat lees ik nu ook, had dat geblurd, jammer.quote:Op zaterdag 20 september 2025 23:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
In Balkenende II, daar stapten ze uit. Balkenende III was Balkenende II - D LXVI
Doorsnee PVV-stemmer.quote:Op zaterdag 20 september 2025 23:36 schreef Spablauw214 het volgende:
[ x ]
Hier ziet u een “bezorgde burger”.
Het interesseert je niet dat een paar honderdduizend mensen dan in grote financiele nood komen?quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:41 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Je zou bijna de uitkeringen halveren volgende maand om links een tikje op de neus te geven.
Volgens mij zit er vrij veel rechtse stemmers onder uitkeringsgerechtigden (gek genoeg). Dus dan tref je de “eigen” achterban.quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:41 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Bijstand is 1200 euro p/m max en dan moet je wel aan heel veel voorwaarden voldoen om dat sowieso te krijgen. De gedachte dat iedereen op zijn reet uitkering zit te trekken komt echt uit de jaren'80 vorige eeuw.quote:Op zaterdag 20 september 2025 23:48 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het interesseert je niet dat een paar honderdduizend mensen dan in grote financiele nood komen?
Gelukkig is men niet zo gestoord om je 'geniaal' plan uit te voeren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |