Social media/fabeltjefuikquote:Op zondag 21 september 2025 00:54 schreef Tijn het volgende:
Ik had trouwens nog nooit van die hele "Els Rechts" gehoord, joh. Hoe komen mensen toch bij die figuren terecht?
Als je eenmaal een bepaalde afslag neemt op social media dan zit je zo in een bubbelquote:Op zondag 21 september 2025 00:54 schreef Tijn het volgende:
Ik had trouwens nog nooit van die hele "Els Rechts" gehoord, joh. Hoe komen mensen toch bij die figuren terecht?
Ik ook, maar ik had ook nog nooit van Charlie Kirk gehoord. Van die social media bubbles, die langs elkaar leven denk ik dan.quote:Op zondag 21 september 2025 00:54 schreef Tijn het volgende:
Ken alleen Greta Thunberg als milieu-activiste van oa XR, van Kirk ook nog nooit gehoord, laat staan van Els 'nooitvangehoordRechts'.quote:Op zondag 21 september 2025 01:39 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik ook, maar ik had ook nog nooit van Charlie Kirk gehoord. Van die social media bubbles, die langs elkaar leven denk ik dan.
En er dan ook nog 'links' bij framen terwijl daar volgens de politiechef geen aanwijzingen voor zijn. Echt walgelijk.quote:Op zondag 21 september 2025 05:36 schreef Jigzoz het volgende:
Ik vind het wel bijzonder dat extreemrechts hier probeert te doen alsof hooligans een heel andere groep vormen, terwijl toch al heel lang heel duidelijk is in welke politieke hoek je die doorgaans kunt vinden. En dat is ook niet uniek in de wereld of in de geschiedenis; dat is altijd en overal zo.
Generaties die in hun eigen wereld leven vooral.quote:Op zondag 21 september 2025 01:39 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ik ook, maar ik had ook nog nooit van Charlie Kirk gehoord. Van die social media bubbles, die langs elkaar leven denk ik dan.
Ik vind dat vooral heel ongeloofwaardig. Alsof er bij radicaal links twijfel bestaat of PVV-tuig wel in staat zal zijn om zelfstandig te gaan rellen, terwijl er bij vrijwel elke voetbalwedstrijd een leger aan ME paraat moet staan omdat ze anders elkaar al de hersens in slaan.quote:Op zondag 21 september 2025 05:52 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
En er dan ook nog 'links' bij framen terwijl daar volgens de politiechef geen aanwijzingen voor zijn. Echt walgelijk.
En ouder worden.quote:Op zondag 21 september 2025 01:39 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Le Pen mag niet eens meer meedoen aan verkiezingen ivm een veroordeling inzake corruptie.quote:Op zondag 21 september 2025 06:45 schreef nostra het volgende:
'Eelco Heinen: ‘Eurobonds? Een groter cadeau kun je Le Pen niet geven’' https://fd.nl/politiek/15(...)p-android&gift=Tuic5 (gratis te lezen)
(Breder interview dan de EU)
Dan is je info wat oud, want Greta is tegenwoordig van de pro Palestijnse beweging.quote:Op zondag 21 september 2025 01:50 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ken alleen Greta Thunberg als milieu-activiste van oa XR, van Kirk ook nog nooit gehoord, laat staan van Els 'nooitvangehoordRechts'.
Hoe weet je dat? Waar kunnen we dat plan vinden?quote:Op zondag 21 september 2025 08:25 schreef halfway het volgende:
Ze kunnen beter in brussel gaan demonstreren aangezien landen alleen niets meer te vertellen hebben.
Het plan voor Nederland? Boeren en maakindustrie weg en degraderen tot achterstandswijk van de EU.
Heel interessant.quote:Op zondag 21 september 2025 08:25 schreef halfway het volgende:
Ze kunnen beter in brussel gaan demonstreren aangezien landen alleen niets meer te vertellen hebben.
Het plan voor Nederland? Boeren en maakindustrie weg en degraderen tot achterstandswijk van de EU.
Ik ken haar van toen ze overstapte van Els_pvv naar Els_rechts omdat ze fan was van Thierry. Dat was toen twitter nog gewoon te bekijken was en nog iets gemoedelijker.quote:Op zondag 21 september 2025 00:54 schreef Tijn het volgende:
Eelco Heinen ook. De podcast 'Betrouwbare Bronnen' fileert hem genadeloos (met heel veel cadeautjes voor de corrupte BBB en VVD achterban). Terecht.quote:Op zondag 21 september 2025 06:56 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Le Pen mag niet eens meer meedoen aan verkiezingen ivm een veroordeling inzake corruptie.Maar inderdaad, de fransen moeten eens leren wat begrotingsdiscipline is.
Ja.quote:Op zondag 21 september 2025 09:08 schreef Klopkoek het volgende:
Harry Pettit verdient een lintje.
Over 20 jaar is dat de Cleveringa en Telders van onze tijd.
Er zit eerst nog een paar jaren cel tussen vanwege 'Antifa' - verboden met een pennestreek van de minister.quote:
quote:Op zondag 21 september 2025 09:08 schreef Jigzoz het volgende:
Het is er in ieder geval weer een die het zijn van een domme hufter legitimeert met christelijkheid. Toegegeven: ik ben niet erg Bijbelvast en ik wil me ook niet wagen aan het beoordelen van wie het christen-zijn wel of niet goed uitvoert, maar ik kan me geen uitspraken van Jezus herinneren die aanzetten tot protesteren tegen het opvangen van vluchtelingen. Om van de rest van de PVV-overtuigingen nog maar te zwijgen.
quote:Wie onderwezen wordt, moet al het goede
dat hij bezit met zijn leermeester
delen. Vergis u niet, God laat niet met zich spotten: wat een mens zaait, zal hij ook oogsten.
Wie op de akker van zijn zondige
natuur zaait oogst de dood, maar wie op de akker van de Geest zaait oogst het eeuwige
leven.
'Laten we daarom het goede doen,
zonder op te geven, want als we niet verzwakken zullen we oogsten wanneer de tija daarvoor gekomen is.
Laten we dus, in de tijd
die ons nog rest, voor iedereen het goede doen, vooral voor onze geloofsgenoten.
Galaten 6
Nou nee, Harry Pettit is een volstrekt onbekend figuur die binnen een heel klein X-bubbeltje alleen maar probeert het bloed onder de nagels van mensen te trekken - en het moet gezegd, binnen dat andere bubbeltje lukt dat vrij aardig - maar de man bereikt niets, heeft geen invloed, trekt geen beweging en is een simpele docent. Dat is geen prodigy naar de volgende Telders, die raakt binnenkort gewoon zijn baantje kwijt bij, wat zit-ie Utwente?, en verdwijnt dan in de vergetelheid.quote:Op zondag 21 september 2025 09:13 schreef Klopkoek het volgende:
Er zit eerst nog een paar jaren cel tussen vanwege 'Antifa' - verboden met een pennestreek van de minister.
Geheel naar recept van Singapore en Milei.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik had verwacht dat maffe Wierd vol op het dit is de antifa verhaal was gedoken, dus het valt me erg mee van hem.quote:Op zondag 21 september 2025 09:11 schreef VoMy het volgende:
Nu zijn het weer de nihilisten die het gedaan hebben blijkbaar.
Speciaal voor jou nu op WNL op Zondag te aanschouwen. De PVVD-mediatrein dendert voort!quote:
Haha, alsof Telders en Cleveringa toen zo bekend waren onder de Nederlanders... dat is later zorgvuldig gecultiveerd.quote:Op zondag 21 september 2025 09:23 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou nee, Harry Pettit is een volstrekt onbekend figuur die binnen een heel klein X-bubbeltje alleen maar probeert het bloed onder de nagels van mensen te trekken - en het moet gezegd, binnen dat andere bubbeltje lukt dat vrij aardig - maar de man bereikt niets, heeft geen invloed, trekt geen beweging en is een simpele docent. Dat is geen prodigy naar de volgende Telders, die raakt binnenkort gewoon zijn baantje kwijt bij, wat zit-ie Utwente?, en verdwijnt dan in de vergetelheid.
Wierd Duk wil graag dat het een filosofische beweging is, zonder een sterk verlangen naar welk hokje dan ook.quote:Op zondag 21 september 2025 09:11 schreef VoMy het volgende:
De NOS doet graag mee:quote:Op zondag 21 september 2025 09:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wierd Duk wil graag dat het een filosofische beweging is, zonder een sterk verlangen naar welk hokje dan ook.
Geen PVV 'AZC-weg ermee' voetbaltuig dat je s' nachts wakker kunt maken voor rellen met de politie voor wat dan ook.
Alleen is het nogal ironisch dat Heinen ze daarover de les wil lezen. Toch ruimschoots de slechtste minister van financin van de afgelopen eeuw.quote:Op zondag 21 september 2025 06:56 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Le Pen mag niet eens meer meedoen aan verkiezingen ivm een veroordeling inzake corruptie.Maar inderdaad, de fransen moeten eens leren wat begrotingsdiscipline is.
En WNL op Zondag bekritiseert Jetten en Timmermans dat zij de rellen "politiek maken".quote:Op zondag 21 september 2025 09:52 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De NOS doet graag mee:
De depolitisering van extreemrechts geweld ("hooligans")
https://bsky.app/profile/leol.bsky.social/post/3lzbyqyxv7k22
#nosjournaal put zich uit in 't uitleggen dat er een groep vreedzame demonstranten was naast een groep relschoppers die met alcohol op en drugs duidelijk kwaad in de zin had.
Intussen hoor ik drie vreedzame demonstranten zeggen dat zij de acties van dat extreemrechtse tuig wel kunnen begrijpen...
https://bsky.app/profile/elsschot.bsky.social/post/3lzbrjg7lzk22
Onze media is stuk en gekaapt door de rechtse ********.
Nog niet zo lang geleden gaf Wilders aan dat hij acties van burgerwachten steunde in persoonlijke controles op migranten. Hij wilde er zelfs nog even langs gaan voor een schouderklopje.quote:Op zondag 21 september 2025 09:58 schreef Klopkoek het volgende:
Wanneer je extreem-rechtse "voetbalsupporters" van ADO uitnodigt voor de "bescherming" van de demonstranten tegen "AntiFa", dan weet je wat je naar je demo haalt en dat deze "beveiligers" en "burgerwachten" niet voor de demonstratie zelf komen.
Dus wat mij betreft is Els (deels) verantwoordelijk. Het OM zou goed naar deze christelijke haatheks moeten kijken.
Hoe zien ze het zelf dan? Els bedoelde met rechts dat ze rechtshandig is of zo?quote:Op zondag 21 september 2025 10:07 schreef V. het volgende:
[..]
En WNL op Zondag bekritiseert Jetten en Timmermans dat zij de rellen "politiek maken".
Je verzint het niet...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha, ik plaats dit vrijwel tegelijkertijd!quote:Op zondag 21 september 2025 10:07 schreef V. het volgende:
[..]
En WNL op Zondag bekritiseert Jetten en Timmermans dat zij de rellen "politiek maken".
Je verzint het niet...
"Een belangrijk deel van de ondervraagden heeft niet het debat gevolgd, maar de rapportage erover in de media gezien."quote:Op zondag 21 september 2025 10:10 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Hele fijne zondag allemaal!
[ x ]
Die tekst ook er onder.quote:Op zondag 21 september 2025 10:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
"Een belangrijk deel van de ondervraagden heeft niet het debat gevolgd, maar de rapportage erover in de media gezien."
Voor deze media is alles wat er gebeurt in het debat na circa 5 uur s'middags of 8 uur s'avonds minder interessant.
Tot dan toe waren alleen Yesilgz en Wilders aan het woord geweest. Rechtse dominantie in de beeldvorming dus. Wilders zet de toon en domineert uit hoofde van zijn functie de eerste uurtjes.
Daarbij: het is charlatan en manipulator Maurice de Hond, met zijn vervuilde steekproef en willekeurig mensen uit de steekproef gooien.
Van Baarle had dus een hoge score. Of de groep stemmers was niet representatief genoeg over de volle politieke breedte.quote:Op zondag 21 september 2025 10:23 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Die tekst ook er onder.
"Stephan van Baerle kon niet goed gemeten worden". 🤣
"Echte PvdA'er" Sjak Monasch: PVV, CDA, D66, VVD keuren het geweld van de demonstratie af, PvdA niet.quote:Op zondag 21 september 2025 10:08 schreef Klopkoek het volgende:
Die reactie van Heinen bij WNL over de rellen... wat een engerd. Lees/kijk het zelf. Gaat los op de reacties van Jetten en Timmermans. "We moeten het niet politiek maken". Rick Nieman knikt alleen maar. Gaslighting. Victimblaming. Gladjakker uit Laren.
[ x ]
[ x ]
P.S. Rick Nieman heeft nota bene zelf ooit de woorden "de kogel kwam van links" in de mond genomen... ook al waren ze geen lid van een linkse partij. Of hoe hij praat over het geval Charlie Kirk.
Ik ook niet! Vroeger waren celebrities breed bekend omdat we allemaal naar dezelfde massamedia keken, maar sinds iedereen z'n eigen feed heeft zijn er mensen met miljoenen volgers die op straat door niemand herkend worden. Vrij bizar, maar ja, dat is hoe de wereld is tegenwoordig.quote:Op zondag 21 september 2025 01:39 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Mattes 25:31-46 , lees het hele fragment voor een beter begripquote:Op zondag 21 september 2025 09:08 schreef Jigzoz het volgende:
....maar ik kan me geen uitspraken van Jezus herinneren die aanzetten tot protesteren tegen het opvangen van vluchtelingen. Om van de rest van de PVV-overtuigingen nog maar te zwijgen.
Wat ik begrijp van Mattes 25:31-46quote:En ten antwoord
zal de Koning tot hen zeggen:
amen is het, zeg ik u:
zoveel ge gedaan hebt aan n van dezen,
mijn geringste broeders-en-zusters,
hebt ge mij gedaan!
Ik denk dat die gedachte komt vanuit SBS6 beelden van de jaren 90? 00?quote:Op zaterdag 20 september 2025 23:52 schreef Firuze60 het volgende:
De gedachte dat iedereen op zijn reet uitkering zit te trekken komt echt uit de jaren'80 vorige eeuw.
Ja, precies. Het tegenovergestelde dus. Toch krijgen wereldwijd nogal wat rechtsradicalen en -extremisten het voor elkaar om hun haat als christelijk te presenteren.quote:Op zondag 21 september 2025 10:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Mattes 25:31-46 , lees het hele fragment voor een beter begrip
https://www.naardensebijbel.nl/tekstvandeweek/matteus-25-31-46/
[..]
Wat ik begrijp van Mattes 25:31-46
De voorspelling is dat Jezus keert terug naar de aarde en zal zeggen dat wanneer men hulpbehoevenden waaronder de vreemdeling niet hielp, men hem verwaarloosde.
Had ik ook geleerd in de katholieke kerk, lang geleden.
Daarom stemde CDA en CU tegen de strafbaarstelling van hulp aan ongedocumenteerden.
Dat heeft een directe band met Mattes 25:31-46 . SGP stemde voor... de lulligheid won het weer van christelijk humanisme. Maar later erkende de SGP hoe onchristelijk men stemde
In de weken voor 20 september waren er al berichten/roddels op het internet dat antifamensen zou komen met een tegendemonstratie, dan wel zouden gaan rellen.quote:Op zondag 21 september 2025 05:52 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
En er dan ook nog 'links' bij framen terwijl daar volgens de politiechef geen aanwijzingen voor zijn. Echt walgelijk.
haha.. dat is ook een christelijke traditie...quote:Op zondag 21 september 2025 10:48 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, precies. Het tegenovergestelde dus. Toch krijgen wereldwijd nogal wat rechtsradicalen en -extremisten het voor elkaar om hun haat als christelijk te presenteren.
Eurobonds zijn niets anders dan nivellering op Europees niveau. Door de knoflooklanden afgedwongen solidariteit. Wij mogen onze welvaartsstaat weggeven omdat zij te lamlendig zijn om een fatsoenlijke begroting op te tuigen en dat al decennia.quote:Op zondag 21 september 2025 06:45 schreef nostra het volgende:
'Eelco Heinen: ‘Eurobonds? Een groter cadeau kun je Le Pen niet geven’' https://fd.nl/politiek/15(...)p-android&gift=Tuic5 (gratis te lezen)
(Breder interview dan de EU)
Harry Pettit is een achterlijke hitser. Zet dat polariserende stuk vuilnis op het vliegtuig naar Engeland, wegwezen.quote:Op zondag 21 september 2025 09:08 schreef Klopkoek het volgende:
[ x ]
[ x ]
Harry Pettit verdient een lintje.
Over 20 jaar is dat de Cleveringa en Telders van onze tijd.
Wacht maar totdat er iemand een trans-partner heeft.quote:Op zondag 21 september 2025 09:11 schreef VoMy het volgende:
En we sturen de familie Elian terug naar Iran... over hitsers gesproken. Genspireerd door Carl Schmitt. Echte nare geesten... sympathisanten van de Sjah.quote:Op zondag 21 september 2025 11:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Harry Pettit is een achterlijke hitser. Zet dat polariserende stuk vuilnis op het vliegtuig naar Engeland, wegwezen.
Ellian is gevlucht voor het ayatollahregime. Ook al zo’n frisse club.quote:Op zondag 21 september 2025 11:13 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
En we sturen de familie Elian terug naar Iran... over hitsers gesproken.
Zoek eens op met welk tempo o.a. Griekenland, Spanje, Portugal de staatsschuld hebben afgebouwd. Itali was voordat Meloni aan trad ook best goed bezig.quote:Op zondag 21 september 2025 11:04 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Eurobonds zijn niets anders dan nivellering op Europees niveau. Door de knoflooklanden afgedwongen solidariteit. Wij mogen onze welvaartsstaat weggeven omdat zij te lamlendig zijn om een fatsoenlijke begroting op te tuigen en dat al decennia.
Gratis geld uitdelen is geen solidariteit, dat is liefdadigheid.
Ik heb dat gisteren wel in de streams gezien en gehoord.quote:Op zondag 21 september 2025 11:20 schreef Jigzoz het volgende:
Ik heb overigens nog geen 'ik keur het niet goed, maar dit gebeurt er als'-reacties gehoord. Dat lijkt me vooruitgang.
Dat doen Kinneging, Cliteur, Ellian en ander reactionairen ook. Zijn stukken effectiever geweest met o.a. Waling, Baudet, Vlaardingerbroek, Blommestijn, Boomsma als hun producten.quote:Op zondag 21 september 2025 11:17 schreef Spablauw214 het volgende:
Pettit kan gewoon als docent studenten indoctrineren met zijn walgelijke gedachtengoed.
Mee eens, alleen hoor je wel veel andere 'maren'.quote:Op zondag 21 september 2025 11:20 schreef Jigzoz het volgende:
Ik heb overigens nog geen 'ik keur het niet goed, maar dit gebeurt er als'-reacties gehoord. Dat lijkt me vooruitgang.
Ik hoop dat ze aanblijft tot na de verkiezingen.quote:Op zondag 21 september 2025 11:29 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ik hoop dat Yesilgoz komende week zo zwaar door het stof gaat dat ze aftreedt.
Die heeft wel lompere schandalen overleefd.quote:Op zondag 21 september 2025 11:29 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ik hoop dat Yesilgoz komende week zo zwaar door het stof gaat dat ze aftreedt.
Stukje achterlijkheid.quote:
Zit hij voor jou nu in dezelfde hoek als David Icke, die Israel nu om de oren slaat?quote:Op zondag 21 september 2025 11:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Harry Pettit is een achterlijke hitser. Zet dat polariserende stuk vuilnis op het vliegtuig naar Engeland, wegwezen.
Ik weet niet wie David Icke is.quote:Op zondag 21 september 2025 11:43 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Zit hij voor jou nu in dezelfde hoek als David Icke, die Israel nu om de oren slaat?
Zijn er ook zaken waar je geen extreemrechts complot/masterplan in ziet?quote:Op zondag 21 september 2025 11:13 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
En we sturen de familie Elian terug naar Iran... over hitsers gesproken. Genspireerd door Carl Schmitt. Echte nare geesten... sympathisanten van de Sjah.
https://www.scribd.com/doc/46421855/Conservatisme-in-Nederland
https://www.tegenwicht.org/43_nl_neocons/43_trepp_kort.htm
Maar het is voor het klimaat, dat stukje a12 is eigenlijk geen snelweg, de Palestijnse zaak moet onder de aandacht blijven, een demonstratie mag schuren etc etc.quote:Op zondag 21 september 2025 11:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Mee eens, alleen hoor je wel veel andere 'maren'.
Het waren hooligans; het was maar een klein groepje; laten we het niet politiek maken; antifa lokte het uit; D66 ruiten ingooien was geen politieke aanslag maar gewoon wat losgeslagen tuig etc.
Dat demonstratierecht blijkt juridisch wel wat ingewikkelder te liggen. Ik weet er ook het fijne niet van, maar ik begreep dat het demonstratierecht zwaarder weegt dan bijvoorbeeld het verbod om op de snelweg te lopen. Dus zodra er daar eenmaal sprake is van een demonstratie, kan die niet zomaar verboden worden.quote:Op zondag 21 september 2025 12:12 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar het is voor het klimaat, dat stukje a12 is eigenlijk geen snelweg, de Palestijnse zaak moet onder de aandacht blijven, een demonstratie mag schuren etc etc.
Het is allemaal heel simpel, je mag demonstreren en zodra er strafbare feiten zijn moet er opgetreden worden. Maar dat laatste gebeurt eigenlijk niet.
Ja, laten we organisatoren van demonstraties gaan vervolgen. Ze is naef en ik deel haar standpunten totaal, maar dan ook totaal, niet. Maar oproepen tot vervolging van haar terwijl zij niks heeft gesloopt, puur omdat je haar standpunten niet deelt, is extreem verwerpelijk. Dan heb je gewoon een hekel aan de democratie en de rechtsstaat en ben je niks beter dan de extremisten uit de FvD/PVV hoek.quote:Op zondag 21 september 2025 09:58 schreef Klopkoek het volgende:
Wanneer je extreem-rechtse "voetbalsupporters" van ADO uitnodigt voor de "bescherming" van de demonstranten tegen "AntiFa", dan weet je wat je naar je demo haalt en dat deze "beveiligers" en "burgerwachten" niet voor de demonstratie zelf komen.
Dus wat mij betreft is Els (deels) verantwoordelijk. Het OM zou goed naar deze christelijke haatheks moeten kijken.
Wat strafbaar is bepalen de rechtse machthebbers.quote:Op zondag 21 september 2025 12:12 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar het is voor het klimaat, dat stukje a12 is eigenlijk geen snelweg, de Palestijnse zaak moet onder de aandacht blijven, een demonstratie mag schuren etc etc.
Het is allemaal heel simpel, je mag demonstreren en zodra er strafbare feiten zijn moet er opgetreden worden. Maar dat laatste gebeurt eigenlijk niet.
Wie vervolgd wordt bepalen de 'machthebbers' helemaal niet, maar het OM en uiteindelijk de rechters.quote:Op zondag 21 september 2025 12:17 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat strafbaar is bepalen de rechtse machthebbers.
Extinction Rebellion gebruikt geen geweld en als dat wel gebeurd (er zit altijd een onverlaat tussen) dan corrigeren ze dat onderling.
Nee, je moet goed kijken of deze meid niet wat te verwijten valt.quote:Op zondag 21 september 2025 12:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, laten we organisatoren van demonstraties gaan vervolgen.
Ah ja, dat OM waar ooit Opstelten aanwijzingen aan gaf om Wilders te vervolgen.quote:Op zondag 21 september 2025 12:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wie vervolgd wordt bepalen de 'machthebbers' helemaal niet, maar het OM en uiteindelijk de rechters.
Het is dus Wilders of Bontebal. Maar Wilders lijkt wel te begrijpen dat dat niet zo'n makkelijke tegenstander is als Timmermans.quote:Op zondag 21 september 2025 12:25 schreef SurpriseGirl het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ze heeft naef gedacht dat ADO supporters uitnodigen om zich te beschermen tegen tegendemonstraties waar een aantal bezoekers bang voor waren een goed idee was. Ja, ze is daarmee wat wereldvreemd, maar wereldvreemdheid is niet strafbaar. Ze heeft een vreedzame, aangekondigde demonstratie georganiseerd op een plek waar dat hoort en waar ze toestemming voor had. Netjes volgens het boekje.quote:Op zondag 21 september 2025 12:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee, je moet goed kijken of deze meid niet wat te verwijten valt.
Ado den Haag uitnodigen als beveiliging; hooligans dagen van te voren verwelkomen op social media; een week van te voren D66 neerzetten als de grote vijand ("kom naar de demonstratie")
Het lijkt me niet de bedoeling om met het volle verstand, of gebrek aan verstand, zlf geweldshaarden naar je demo te halen.
waarom dan ook niet burgemeesters die dit toelieten?quote:Op zondag 21 september 2025 12:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee, je moet goed kijken of deze meid niet wat te verwijten valt.
Ado den Haag uitnodigen als beveiliging; hooligans dagen van te voren verwelkomen op social media; een week van te voren D66 neerzetten als de grote vijand ("kom naar de demonstratie")
Het lijkt me niet de bedoeling om met het volle verstand, of gebrek aan verstand, zlf geweldshaarden naar je demo te halen.
Ja hoor, alles is een rechts complot. Zo kennen we je weer.quote:Op zondag 21 september 2025 12:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ah ja, dat OM waar ooit Opstelten aanwijzingen aan gaf om Wilders te vervolgen.
Door de politiek benoemde rechters (de minister van justitie is vrijwel altijd rechts of altijd de VVD wanneer VVD in kabinet zit).
Die kan hij vooral wat moeilijker verwijten dat hij heel Nederland vol wil bouwen met AZC's.quote:Op zondag 21 september 2025 12:27 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het is dus Wilders of Bontebal. Maar Wilders lijkt wel te begrijpen dat dat niet zo'n makkelijke tegenstander is als Timmermans.
Je gaat nu wel aardig in de overdrive imo.quote:Op zondag 21 september 2025 12:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ah ja, dat OM waar ooit Opstelten aanwijzingen aan gaf om Wilders te vervolgen.
Door de politiek benoemde rechters (de minister van justitie is vrijwel altijd rechts of altijd de VVD wanneer VVD in kabinet zit).
Ergo, ook dit hoort bij de machthebbers.
Uitzoomend: het is een gotspe om XR te vergelijken met dit extreem-rechtse tuig.
https://www.nu.nl/binnenl(...)-a12-in-maanden.html
Ben benieuwd of er nu ook honderden aanhoudingen zullen zijn vanwege lopen op de snelweg (en erger). Vast niet.
Timmermans begint ook altijd op zo’n toon te praten alsof hij elk moment kan gaan huilen. Vooral als het over zijn stokpaardjes gaat. Daardoor is hij een makkelijk slachtoffer. Bontenbal is veel nuchterder en daardoor minder interessant om aan te vallen.quote:Op zondag 21 september 2025 12:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die kan hij vooral wat moeilijker verwijten dat hij heel Nederland vol wil bouwen met AZC's.
We hebben alleen maar centrum-rechtse meerderheden gehad. OM en rechters zijn dus verlengstukken van rechts.quote:Op zondag 21 september 2025 12:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja hoor, alles is een rechts complot. Zo kennen we je weer.
Plus dat hij weinig stellige standpunten uit. En heel hard ageren tegen 'laten we toch vooral redelijk en beschaafd zijn' is zelfs voor Wilders moeilijk.quote:Op zondag 21 september 2025 12:33 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Timmermans begint ook altijd op zo’n toon te praten alsof hij elk moment kan gaan huilen. Vooral als het over zijn stokpaardjes gaat. Daardoor is hij een makkelijk slachtoffer. Bontenbal is veel nuchterder en daardoor minder interessant om aan te vallen.
Niet mee eens, Timmermans staat voldoende stevig in zijn schoenen. Maar de plannen van PvdA/GL zijn voor de extremist Wilders gewoon makkelijker te framen als extreem-de andere kant dan die van het CDA.quote:Op zondag 21 september 2025 12:33 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Timmermans begint ook altijd op zo’n toon te praten alsof hij elk moment kan gaan huilen. Vooral als het over zijn stokpaardjes gaat. Daardoor is hij een makkelijk slachtoffer. Bontenbal is veel nuchterder en daardoor minder interessant om aan te vallen.
Ze zullen hem wel pakken op die vrijheidsbijdrage. Maar dat is vrij makkelijk te pareren als de aanval van iemand komt wiens verkiezingsprogramma grotendeels haaks staat op de grondwet en berhaupt niet is doorgerekend.quote:Op zondag 21 september 2025 12:36 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Plus dat hij weinig stellige standpunten uit. En heel hard ageren tegen 'laten we toch vooral redelijk en beschaafd zijn' is zelfs voor Wilders moeilijk.
Als mensen zich fatsoenlijk in het programma van Wilders zouden verdiepen zouden ze er berhaupt niet op stemmen.quote:Op zondag 21 september 2025 12:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet mee eens, Timmermans staat voldoende stevig in zijn schoenen. Maar de plannen van PvdA/GL zijn voor de extremist Wilders gewoon makkelijker te framen als extreem-de andere kant dan die van het CDA.
Let wel: het hoeft allemaal niet waar te zijn h. Als zijn achterban het maar gelooft.
Op het moment dat je ergens bent en er komen gemaskerde mensen met prinsenvlaggen opdagen is het sowieso beter om direct te maken dat je wegkomt. Tenzij je daar graag mee geassocieerd wil worden of een gummiknuppel in je nek wil natuurlijk.quote:Op zondag 21 september 2025 12:44 schreef Bluesdude het volgende:
Kluifje voor de politie.
Zie https://nos.nl/video/2583(...)stratie-op-malieveld
Wat doet de dame met de paraplu. Roept ze mensen op agenten bij het politiebusje aan te vallen?
Of zegt ze tegen de aanstormende massa: blijf weg.
Sowieso.... ze ging naar een relsituatie.![]()
![]()
Nee man, hoe kom je daar nou bij?quote:Op zondag 21 september 2025 12:16 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat demonstratierecht blijkt juridisch wel wat ingewikkelder te liggen. Ik weet er ook het fijne niet van, maar ik begreep dat het demonstratierecht zwaarder weegt dan bijvoorbeeld het verbod om op de snelweg te lopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |