SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
Alweer aangenaam, ja!quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:36 schreef Geschiedkundige het volgende:
Het is weer aangenaam buiten
Blij dat het op zaterdag is jaquote:Op zaterdag 20 september 2025 11:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Alweer aangenaam, ja!
Dit is het beste voor iedereen wel. Zeker in het weekend. Gezellig en druk in de stad, vrolijke mensen en terrassen vol. Gewoon prima.
Zeg, kop jij dan even die bui die hier ieder moment toe kan slaan als eerste voortaan?quote:Op zaterdag 20 september 2025 11:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Alweer aangenaam, ja!
Dit is het beste voor iedereen wel. Zeker in het weekend. Gezellig en druk in de stad, vrolijke mensen en terrassen vol. Gewoon prima.
Vandaag is niks aangenaam aan. Vies benauwd.quote:Op zaterdag 20 september 2025 11:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Alweer aangenaam, ja!
Ja, tot 19 uur ongeveer.quote:Op zaterdag 20 september 2025 12:28 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Vandaag is niks aangenaam aan. Vies benauwd.
Gisteravond was prima.
Ow, ik zie die regen nu pas. Is dat niet veel te vroegquote:Op zaterdag 20 september 2025 12:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zeg, kop jij dan even die bui die hier ieder moment toe kan slaan als eerste voortaan?
Staat sinds donderdag al in de kaarten. Wist toen al dat alleen vrijdag hier mooi ging worden, terwijl vandaag in eerste instantie de warmere dat zou zijn.quote:Op zaterdag 20 september 2025 12:32 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ow, ik zie die regen nu pas. Is dat niet veel te vroeg
Ja, maar ik dacht zelf dat dat later zou komenquote:Op zaterdag 20 september 2025 12:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Staat sinds donderdag al in de kaarten. Wist toen al dat alleen vrijdag hier mooi ging worden, terwijl vandaag in eerste instantie de warmere dat zou zijn.
Je moet niet zo veel denkenquote:Op zaterdag 20 september 2025 12:38 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, maar ik dacht zelf dat dat later zou komen
Ik zou denk ik ook nooit lang voor een ander kunnen werken.quote:Op zaterdag 20 september 2025 13:01 schreef bloodymary1 het volgende:
Goede keuze gemaakt door gisterenmiddag lekker naar buiten te gaan en vandaag te gaan werken. Wat heerlijk toch om eigen baas te zijn!
Na 19 uur pas eigenlijk juistquote:Op zaterdag 20 september 2025 12:32 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, tot 19 uur ongeveer.
Momenteel wel wat vochtig, ja. Stond langs de lijn op voetbalveld. Zweten
Dit is je eerste jaar in Spanje?quote:Op zaterdag 20 september 2025 15:45 schreef dick_laurent het volgende:
30 graden. Onbewolkt.
Bijna oktober
BIZAR. DAT DIT KAN IN SPANJE!!!!!!quote:Op zaterdag 20 september 2025 16:10 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dit is je eerste jaar in Spanje?
Oktoberfest ook 28 groaden.quote:Op zaterdag 20 september 2025 16:40 schreef Dven het volgende:
Berlijn. 30 graden. Zonnig.
Bijna oktober
Neequote:Op zaterdag 20 september 2025 16:10 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dit is je eerste jaar in Spanje?
ik vond op ziggo sport die drinkpauze in Madrid daarnet al zo opmerkelijkquote:Op zaterdag 20 september 2025 15:45 schreef dick_laurent het volgende:
30 graden. Onbewolkt.
Bijna oktober
Niet eens regen hierquote:Op zaterdag 20 september 2025 16:32 schreef DemonRage het volgende:
En uiteraard hier weer geen onweer gehad.
gister was het genieten, hele dag strand gedaan, zalig!!!quote:Op zaterdag 20 september 2025 10:26 schreef Paul het volgende:
Jammer dat vandaag tegenvalt, weekie terug ofzo zou vandaag ook topshowdagje wordne
Ja ik had al een vermoeden dat vandaag tegen zou vallenquote:Op zaterdag 20 september 2025 10:30 schreef Paul het volgende:
Ik wil het weer van gisteren op vandaag
Dit zeggende om 20:11 als de zon al onder is vind ik... bijzonder.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
Ik zweet me helemaal de teringtyfus. Opbokken met die hitte
* Geschiedkundige gaat gauw naar binnen.
Is het ook. Het is nog geen lange mouwen temperatuur, denk dat dat hem dwars zit.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dit zeggende om 20:11 als de zon al onder is vind ik... bijzonder.
Het koelt amper af. Nog ruim 22 graden en stikbenauwd.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dat bestaat dan ook niet in Nederlandquote:Op zaterdag 20 september 2025 20:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Is het ook. Het is nog geen lange mouwen temperatuur, denk dat dat hem dwars zit.
Nog 24 graden nuquote:Op zaterdag 20 september 2025 20:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
WANNEER NIETquote:Op zaterdag 20 september 2025 22:03 schreef Starhopper het volgende:
Morgenochtend gaat t waaien lees ik
Als het niet waaitquote:
Bijna oktoberquote:
Jaaaa!!!! WOEIquote:
Jup, gaat lekker tekeer. Met name behoorlijke stoten, tussendoor valt het eigenlijk nog wel mee.quote:
Wel weer beetje jammer, ja. Doe dan stabiel graadje of 18 voor paar wekenquote:
Temperatuur komt toch best vaak onder de 10, hoor. Dan is een vestje wel fijnquote:Op zaterdag 20 september 2025 21:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat bestaat dan ook niet in Nederland
Done deal.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:36 schreef Zipportal het volgende:
Na vannacht koude nachten incoming.
Mooi weer, inderdaad. Graad of 8 erbij en het is perfect voor nuquote:Op maandag 22 september 2025 10:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
Godenweertje. Hier kun je niet over klagen
Dat valt nog nét binnen de toegestane marge. Vooruit dan.quote:Op maandag 22 september 2025 10:09 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Mooi weer, inderdaad. Graad of 8 erbij en het is perfect voor nu
Nog niet nodig om nu al daarnaar uit te kijken toch? Jullie hebben veelal zonnig weer bij 17 a 18 graden komende tijd. Dat is gewoon lenteachtigquote:
Zon is altijd goed.quote:Op maandag 22 september 2025 10:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
Jawel hoor, dat het te hard waait! Verder mooi hoor. Maar zo klaar met die wind.quote:Op maandag 22 september 2025 10:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
Windkracht 3 valt best meequote:Op maandag 22 september 2025 15:32 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Jawel hoor, dat het te hard waait! Verder mooi hoor. Maar zo klaar met die wind.
Morgen is het herfst.quote:Op maandag 22 september 2025 15:06 schreef Nattekat het volgende:
Gelukkig is het momenteel nog zomer
Nee, werd gemeld in een X post van Helgaquote:
Helaas, trui alweer een tijdje aan en vandaag een nieuwe winterjas gekocht. Winddicht, waterdicht en koudeproof...heb het de laatste twee jaar echt een paar maanden per jaar steenkoud. Hopelijk nu niet meerquote:Op maandag 22 september 2025 16:24 schreef Evangelion het volgende:
Tijd voor truien en dikke dekens.2
En over een jaar is de zomer ook alweer voorbijquote:Op maandag 22 september 2025 15:48 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Morgen is het herfst.
Officieel zelfs vandaag al om 23.20 uur.
Zeker geen storm. Maar ik vind het irritant, net te hard, zeker als je in het open veld bent.quote:Op maandag 22 september 2025 15:48 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Windkracht 3 valt best mee
Tot 20 maart. Tussendoor ongeveer 2 weekjes winter. Meer krijgen we tegenwoordig niet meerquote:Op maandag 22 september 2025 15:48 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Morgen is het herfst.
Eerderquote:Op maandag 22 september 2025 15:48 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Morgen is het herfst.
Begint? Wat is er nu weer niet goed?quote:Op dinsdag 23 september 2025 07:45 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Begint ergens op te lijken ja.
's Nachts nog wat kouder. Rijp op de velden met een ochtendzonnetjequote:Op dinsdag 23 september 2025 08:06 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Begint? Wat is er nu weer niet goed?
Behalve dat het vanmiddag nog beter is met 17 graden
Hoop hier nog wel een paar twintigers in oktoberquote:Op dinsdag 23 september 2025 08:26 schreef dick_laurent het volgende:
Zomer is hier nu ook echt eindelijk klaar. Graadje of 25 overdag nu, nachten ook wat koeler. Aircootje kan nu echt uit
Perfect.quote:Op dinsdag 23 september 2025 09:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Prachtig herfstweer hoor de komende tijd, frisse nachten en zo te zien veel zon. Overdag voorlopig 16-18 graden is![]()
Waarom doe je datquote:Op dinsdag 23 september 2025 09:41 schreef Evangelion het volgende:
Ik ga maar de sinds maart openstaande ramen dichtdoen.
Een week later en je bent nog steeds zichtbaar overstuur door mijn post.quote:Op dinsdag 23 september 2025 15:20 schreef Dven het volgende:
33 graden in Krasnyj Kut. Onbewolkt.
Bijna oktober
Nog steeds geen kachel aanquote:Op woensdag 24 september 2025 07:34 schreef MissButterflyy het volgende:
Fijn dat het even weer warmer wordt. Nu staat er maar een koude wind.
Het was ook een prima zomer en een mooie lentequote:Op woensdag 24 september 2025 08:53 schreef Pisces29 het volgende:
Boh, die Indian Sunmer doet zijn ding.
Krijgen we net zo’n fijne herfst als afgelopen jaar? Mooie dagen in het vooruitzicht.
Met een beetje geluk hoeft dat ook pas over een ruime maand. Als het overdag echt richting 10-12 graden gaat zul je het in huis gaan voelen.quote:
Had hem vorig jaar aan gedaan op 1 november, maar dat was wel pittig laat. Wij gaan sowieso niet onder 19 graden thuis hoor. Dat vind ik niet meer prettig.quote:Op woensdag 24 september 2025 08:59 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Met een beetje geluk hoeft dat ook pas over een ruime maand. Als het overdag echt richting 10-12 graden gaat zul je het in huis gaan voelen.
21,4 hierquote:Op woensdag 24 september 2025 09:18 schreef 12Beaufort het volgende:
Wel onder de 20 graden hier in huis.
Maar de zon schijnt
Rustig wennen omdat het geen 24°C meer is? Heb je er eentje uit ZO-Aziė gekocht?quote:Op woensdag 24 september 2025 09:58 schreef Tjacka het volgende:
[..]
21,4 hier
Dat is prima. Dan kan mijn vriendin ook rustig wennen dat het niet meer 24 is standaard.
nee, finlandgodquote:Op woensdag 24 september 2025 10:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Rustig wennen omdat het geen 24°C meer is? Heb je er eentje uit ZO-Aziė gekocht?
Die is natuurlijk gewend om 24/7 in de sauna te zitten thuis. Waar in Finland, eigenlijk?quote:Op woensdag 24 september 2025 10:46 schreef Tjacka het volgende:
[..]
nee, finlandgod
maar ze heeft het altijd koud in huis
zouden daar wel altijd hoog stoken ofzo
Mikkeliquote:Op woensdag 24 september 2025 10:53 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die is natuurlijk gewend om 24/7 in de sauna te zitten thuis. Waar in Finland, eigenlijk?
Die Russen doen echt niks hoor.quote:Op woensdag 24 september 2025 11:01 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Mikkeli
Het Merengebied
Prachtig daar, maar door ome Putin is het niet zo interessant voor ons om daar op dit moment te wonen
Dat is juist ook het probleem...quote:Op woensdag 24 september 2025 11:02 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Die Russen doen echt niks hoor.
Je wilt er alleen wonen als ze wel wat gaan doen?quote:Op woensdag 24 september 2025 11:07 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Dat is juist ook het probleem...
Haha, nee, het is niet dat we alleen willen wonen als er iets gebeurt. Het punt is juist dat het nu niet interessant is om in Mikkeli of omgeving te wonen.quote:Op woensdag 24 september 2025 11:08 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je wilt er alleen wonen als ze wel wat gaan doen?
Ah ja, die zat de hele dag in de sauna natuurlijkquote:Op woensdag 24 september 2025 10:46 schreef Tjacka het volgende:
[..]
nee, finlandgod
maar ze heeft het altijd koud in huis
zouden daar wel altijd hoog stoken ofzo
SAUNAGODquote:Op woensdag 24 september 2025 11:29 schreef Dven het volgende:
[..]
Ah ja, die zat de hele dag in de sauna natuurlijk
Ik geloof overigens wel dat de thermometer gemiddeld genomen bij Nederlanders vrij laag staat.
Ah op die fiets. Ja als het economisch ook gewoon kak is, dan beter niet gaan. Toekomst wellicht dan hopelijk ooit voor je. Ik zal komende jaren eens een keer naar Finland gaan. Nog meer aanraders?quote:Op woensdag 24 september 2025 11:18 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Haha, nee, het is niet dat we alleen willen wonen als er iets gebeurt. Het punt is juist dat het nu niet interessant is om in Mikkeli of omgeving te wonen.
De werkloosheid is vrij hoog, de lokale economie ligt zwaar onder druk en het toerisme is door ome Putin grotendeels ingestort. Mijn droom is natuurlijk om een klein Airbnb’tje te hebben en wat activiteiten aan te bieden, maar praktisch gezien valt daar nu weinig te verdienen.
Voor 2023 zat Mikkeli trouwens in zomer én winter al vol met rijke Russen uit Sint-Petersburg, terwijl West-Europeanen het gebied nog niet echt hebben ontdekt. Zweden en Noorwegen trekken momenteel meer toeristen dan Finland, maar lang niet zoveel als de populaire gebieden in Zuid-Europa.
Ook vind ik dat met de huidige geopolitieke dreiging er wel kansen kunnen ontstaan dat er iets verandert, maar dat is weer een hele andere discussie.
De hamvraag is natuurlijk wat we daar voor een biertje betalen.quote:Op woensdag 24 september 2025 11:18 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Haha, nee, het is niet dat we alleen willen wonen als er iets gebeurt. Het punt is juist dat het nu niet interessant is om in Mikkeli of omgeving te wonen.
De werkloosheid is vrij hoog, de lokale economie ligt zwaar onder druk en het toerisme is door ome Putin grotendeels ingestort. Mijn droom is natuurlijk om een klein Airbnb’tje te hebben en wat activiteiten aan te bieden, maar praktisch gezien valt daar nu weinig te verdienen.
Voor 2023 zat Mikkeli trouwens in zomer én winter al vol met rijke Russen uit Sint-Petersburg, terwijl West-Europeanen het gebied nog niet echt hebben ontdekt. Zweden en Noorwegen trekken momenteel meer toeristen dan Finland, maar lang niet zoveel als de populaire gebieden in Zuid-Europa.
Ook vind ik dat met de huidige geopolitieke dreiging er wel kansen kunnen ontstaan dat er iets verandert, maar dat is weer een hele andere discussie.
quote:Op woensdag 24 september 2025 11:42 schreef Elan het volgende:
[..]
De hamvraag is natuurlijk wat we daar voor een biertje betalen.
quote:Op woensdag 24 september 2025 11:38 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ah op die fiets. Ja als het economisch ook gewoon kak is, dan beter niet gaan. Toekomst wellicht dan hopelijk ooit voor je. Ik zal komende jaren eens een keer naar Finland gaan. Nog meer aanraders?
quote:Op woensdag 24 september 2025 11:42 schreef Elan het volgende:
[..]
De hamvraag is natuurlijk wat we daar voor een biertje betalen.
Met de economie zo is wonen nu niet aantrekkelijk inderdaad, al zijn de huizen wel tering goedkoop, maar Mikkeli is een perfecte uitvalsbasis voor een roadtrip of ontdekkingstocht. Voor geschiedenisliefhebbers is de Salpalijn interessant om te zien, en het militair museum van Mikkeli is ook de moeite waard. In Savonlinna vind je het middeleeuwse Olavinlinna kasteel, en Koli National Park biedt indrukwekkende uitzichten en oude rotstekeningen.quote:
Wat moet je daar?quote:Op woensdag 24 september 2025 11:35 schreef Tjacka het volgende:
[..]
SAUNAGOD
ik zit ook 4 dagen per week
Klimaatverandering.quote:Op woensdag 24 september 2025 10:38 schreef Dven het volgende:
Steevast op en rond de 20°C in het land.
Begin oktober!
[ afbeelding ]
Eigenlijk ken ik heel mijn lange leven al wel 20'ers in oktober. En hij woont in Bulgarije.quote:Op woensdag 24 september 2025 12:43 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Klimaatverandering.
Over een aantal jaar is dit normaal, als het dat nu al niet is.
Jij woont in Limbabwe lieverdquote:Op woensdag 24 september 2025 12:53 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Eigenlijk ken ik heel mijn lange leven al wel 20'ers in oktober. En hij woont in Bulgarije.
Alsof dat nooit eerder is gebeurd? Niks mis mee. Met deze setting eigenlijk zelfs logisch. Toevallig nu een standvastig hogedrukgebied. Daardoor duurt het langer. Wat eigenlijk gewoon positief is.quote:Op woensdag 24 september 2025 10:38 schreef Dven het volgende:
Steevast op en rond de 20°C in het land.
Begin oktober!
[ afbeelding ]
Ik wilde eigenlijk volgende week op vakantie. Blijf nu gewoon lekker in de tuin zitten en naar de SAUNA.quote:Op woensdag 24 september 2025 13:08 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Alsof dat nooit eerder is gebeurd? Niks mis mee. Met deze setting eigenlijk zelfs logisch. Toevallig nu een standvastig hogedrukgebied. Daardoor duurt het langer. Wat eigenlijk gewoon positief is.
Het kaartje betreft het midden van Nederlandquote:Op woensdag 24 september 2025 12:53 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Eigenlijk ken ik heel mijn lange leven al wel 20'ers in oktober. En hij woont in Bulgarije.
Zo'n lange reeks van 20 graden is niet wat normaal is in september, zeker niet richting het einde van de maand.quote:Op woensdag 24 september 2025 12:53 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Inderdaad ver van de norm. Ell had er...quote:Op woensdag 24 september 2025 13:26 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Zo'n lange reeks van 20 graden is niet wat normaal is in september, zeker niet richting het einde van de maand.
voor oktober is de gemiddelde maximale temperatuur net boven de 15 graden.
Dus het is vrij warm voor de tijd van het jaar.
Ell valt net buiten het woestijngebied waar @bloodymary1 en ik wonen. Tropische waardes jaarrond hier.quote:Op woensdag 24 september 2025 13:34 schreef Dven het volgende:
[..]
Inderdaad ver van de norm. Ell had er...
2024: 3
2023: 10
2022: 7 (waarvan 5 in de laatste week)
2021: 0
2020: 1
2019: 4
2018: 10
2017: 6
2016: 0
2015: 0
Tijd om naar Groningen te verhuizen!quote:Op woensdag 24 september 2025 13:37 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ell valt net buiten het woestijngebied waar @:bloodymary1 en ik wonen. Tropische waardes jaarrond hier.
Edoch, wel fijn, prettig en aangenaam! Zeker met de zon erbij. Prima weer om buiten te werken. Heb toch liever dit dan dat bout weer van vorige week. Veel te vaak veel wind, frisser, grijs en regen.quote:Op woensdag 24 september 2025 13:26 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Zo'n lange reeks van 20 graden is niet wat normaal is in september, zeker niet richting het einde van de maand.
Lijkt me oprecht best saaiquote:Op woensdag 24 september 2025 13:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Tijd om naar Groningen te verhuizen!
Right now op het KNMI als tekst bij de verwachtingen:quote:Op woensdag 24 september 2025 13:50 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Edoch, wel fijn, prettig en aangenaam! Zeker met de zon erbij. Prima weer om buiten te werken. Heb toch liever dit dan dat bout weer van vorige week. Veel te vaak veel wind, frisser, grijs en regen.
Dat het niet helemaal volgens de norm is, dat klopt. Braam ik, maar maal er niet om
Zo warm ist ook niet. 16/17, dus wel aangenaamquote:Op woensdag 24 september 2025 14:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Right now op het KNMI als tekst bij de verwachtingen:
Perioden met zon en droog. In het zuiden van Limburg kan af en toe wat lichte regen vallen. De middagtemperaturen komen over het algemeen uit op 17 į 18°C en dat is rond het langjarig gemiddelde.
24/09/2025 04.46 uur LT
Maar sommigen hier be like HUUUUUUUU wat is het enorm warrum voor de tijd van het jaar HUUUUUUUU
Huuuuu doet een paard.quote:Op woensdag 24 september 2025 14:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Right now op het KNMI als tekst bij de verwachtingen:
Perioden met zon en droog. In het zuiden van Limburg kan af en toe wat lichte regen vallen. De middagtemperaturen komen over het algemeen uit op 17 į 18°C en dat is rond het langjarig gemiddelde.
24/09/2025 04.46 uur LT
Maar sommigen hier be like HUUUUUUUU wat is het enorm warrum voor de tijd van het jaar HUUUUUUUU
quote:Op woensdag 24 september 2025 14:27 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Huuuuu doet een paard.
Ik zie hier overigens niemand beweren dat het 'enorm warrum' is.
Ok, 'vrij warm' dan.quote:Op woensdag 24 september 2025 13:26 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Dat klinkt heel anders.quote:
Best een leuk stadjequote:
Donderdag 25 september 2025 is het niet met je eensquote:Op woensdag 24 september 2025 14:46 schreef 12Beaufort het volgende:
Over de zon hoeven we in ieder geval niet te klagen de komende dagen![]()
[ afbeelding ]
Na zaterdag danquote:Op woensdag 24 september 2025 15:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Donderdag 25 september 2025 is het niet met je eens
Nee nu maak je het te bont.quote:
Die gaat niet eerder dan ergens november waarschijnlijk 4 december pas aanquote:
heel specifiekquote:Op woensdag 24 september 2025 16:48 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Die gaat niet eerder dan ergens november waarschijnlijk 4 december pas aan
Niks mis mee iddquote:Op woensdag 24 september 2025 16:51 schreef MissHobje het volgende:
Verder prachtig weer, gister precies ff een regenbui op mijn kop en de wind is knetter fris maar weinig te klagen over de zon.
Uit de wind op balkon is genieten
Ik zit wel heel dichtbij Ell hoor. 15 km, hemelsbreed nog een stuk minder. Ik woon letterlijk in De Groote Peel.quote:Op woensdag 24 september 2025 13:37 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ell valt net buiten het woestijngebied waar @:bloodymary1 en ik wonen. Tropische waardes jaarrond hier.
Ik heb hem net even aangezet. Het was 19 maar voelde zo killig. Nu is het weer lekker.quote:Op woensdag 24 september 2025 16:48 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Die gaat niet eerder dan ergens november waarschijnlijk 4 december pas aan
quote:Op woensdag 24 september 2025 18:39 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik heb hem net even aangezet. Het was 19 maar voelde zo killig. Nu is het weer lekker.
Al doe je hem maar even 1 of 2 uurtjes aan, dan is het al weer aangenaam. Waarom zou je dat uitstellen. Niet jezelf kwellen.quote:Op woensdag 24 september 2025 18:41 schreef Pisces29 het volgende:
[..]![]()
Het is hier ook fris. Nu wil ik ook.![]()
Wil het nog een tijd uitstellen maar niet extreem. Geloof ook niet dat het heel goed en gezond voor je huis is, die kou en vochtigheid en dan maanden rekken met verwarmen.
Graad of 17-18 zou niet zo'n punt moeten zijn lijkt me?quote:Op woensdag 24 september 2025 18:41 schreef Pisces29 het volgende:
[..]![]()
Het is hier ook fris. Nu wil ik ook.![]()
Wil het nog een tijd uitstellen maar niet extreem. Geloof ook niet dat het heel goed en gezond voor je huis is, die kou en vochtigheid en dan maanden rekken met verwarmen.
Ell en Ospel liggen beide vlakbij Weert. Grensgebied Kempen en Peel. Allemaal zelfde weertype tot aan de Maas.quote:Op woensdag 24 september 2025 13:37 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat snap ik dus ook nooit dat mensen daar een sport van maken. Voor die paar tientjes zit je dan twee maanden in een huis wat je eigenlijk te koud vind. Onbegrijpelijk.quote:Op woensdag 24 september 2025 18:45 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Al doe je hem maar even 1 of 2 uurtjes aan, dan is het al weer aangenaam. Waarom zou je dat uitstellen. Niet jezelf kwellen.
Venlo is altijd zeiknat ja. Ligt hier 10km vandaan. Hier woestijnklimaatquote:Op woensdag 24 september 2025 19:28 schreef Boogyman_2 het volgende:
[..]
Ell en Ospel liggen beide vlakbij Weert. Grensgebied Kempen en Peel. Allemaal zelfde weertype tot aan de Maas.
Liggen in een kom. Venlo valt er net buiten. Opvallend microklimaat.
I know, was ook een grapjequote:Op woensdag 24 september 2025 18:34 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik zit wel heel dichtbij Ell hoor. 15 km, hemelsbreed nog een stuk minder. Ik woon letterlijk in De Groote Peel.
Voor iemand die slecht gaat op warm en extreem droog weer ben je wel verdacht vaak aan het opscheppen over je woestijnklimaat...quote:Op woensdag 24 september 2025 19:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Venlo is altijd zeiknat ja. Ligt hier 10km vandaan. Hier woestijnklimaat
Ja. Ik hou ervan om te lijden. Dag in, dag uit.quote:Op woensdag 24 september 2025 20:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Voor iemand die slecht gaat op warm en extreem droog weer ben je wel verdacht vaak aan het opscheppen over je woestijnklimaat...
Soort zelfkastijding ofzo?
Dat duurt (overdag toch) nog wel evenquote:Op woensdag 24 september 2025 15:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Jij hebt daar ook best een extreem klimaat he. Volgende week vriest het ofzo
Als het verschil echt zo groot is, dan meet jij misschien gewoon verkeerd? Tussen de bebouwing in de dorpen/steden is het natuurlijk nogal anders.quote:Op woensdag 24 september 2025 20:06 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja. Ik hou ervan om te lijden. Dag in, dag uit.
Maar het verschil met luttele kilometers verderop is gewoon bizar. Er ligt geen bergmassief tussen ofzo.
En het is nog niet eens oktober!quote:Op woensdag 24 september 2025 16:02 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Na zaterdag dan![]()
Morgen wordt het amper 15 graden ook
17 in huis is wel karig. Heb het nu 18.5. gezien de vooruitzichten blijft het daar nog wel een week op, maar de nachten zijn soms wel koud. Zodra het 17 is gaat de verwarming echt wel aan.quote:Op woensdag 24 september 2025 19:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Graad of 17-18 zou niet zo'n punt moeten zijn lijkt me?
Nu al zo fris?? Ik zit rond 22 gelukkig en zolang het zonnig blijft, blijft dat zoquote:Op woensdag 24 september 2025 20:19 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
17 in huis is wel karig. Heb het nu 18.5. gezien de vooruitzichten blijft het daar nog wel een week op, maar de nachten zijn soms wel koud. Zodra het 17 is gaat de verwarming echt wel aan.
Over twee weken een stationnetje op de zuidelijke grens van Zweeds Lapland installeren.quote:Op woensdag 24 september 2025 20:16 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Als het verschil echt zo groot is, dan meet jij misschien gewoon verkeerd? Tussen de bebouwing in de dorpen/steden is het natuurlijk nogal anders.
Waar heb jij dat ding staan dan? Op het land? Vaak zijn wind meters bij amateurs niet representatief. Staan bijna altijd onder invloed.
Ik fietste net op de dijk langs de IJssel en daar is het echt een stuk kouder dan in de wijk.
Midden-achter in onze tuin. We wonen aan de rand van de wijk.quote:Op woensdag 24 september 2025 20:16 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Als het verschil echt zo groot is, dan meet jij misschien gewoon verkeerd? Tussen de bebouwing in de dorpen/steden is het natuurlijk nogal anders.
Waar heb jij dat ding staan dan? Op het land? Vaak zijn wind meters bij amateurs niet representatief. Staan bijna altijd onder invloed.
Ik fietste net op de dijk langs de IJssel en daar is het echt een stuk kouder dan in de wijk.
Slaapkamer mag wel een pak kouder zijn tochquote:Op woensdag 24 september 2025 20:19 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
17 in huis is wel karig. Heb het nu 18.5. gezien de vooruitzichten blijft het daar nog wel een week op, maar de nachten zijn soms wel koud. Zodra het 17 is gaat de verwarming echt wel aan.
Niet meer zoveel zonlicht naar binnen. Pas laat. En grote bomen. Handig in de zomer, maar warmte ook snel wegquote:Op woensdag 24 september 2025 20:20 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Nu al zo fris?? Ik zit rond 22 gelukkig en zolang het zonnig blijft, blijft dat zo
Weinig te watertanden dan hoor. Dik joggingpak aan en onder de dekens. Dan gebeurt er niet veel als het echt zo koud zou zijn. Slaapkamer kan wat dat betreft beter lekker warm en zwoel zijn.quote:Op woensdag 24 september 2025 20:23 schreef Dven het volgende:
[..]
Slaapkamer mag wel een pak kouder zijn toch
onee. Airco op 16. Tot het niet meer nodig isquote:Op woensdag 24 september 2025 20:24 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Weinig te watertanden dan hoor. Dik joggingpak aan en onder de dekens. Dan gebeurt er niet veel als het echt zo koud zou zijn. Slaapkamer kan wat dat betreft beter lekker warm en zwoel zijn.
quote:Op woensdag 24 september 2025 20:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Voor iemand die slecht gaat op warm en extreem droog weer ben je wel verdacht vaak aan het opscheppen over je woestijnklimaat...
Soort zelfkastijding ofzo?
Nee hij heeft gelijk. Venlo heeft regelmatig extreme regenbuien. Ten zuiden daarvan ligt een kom. Daar valt extreem weining neerslag. Ik woon in Weert. In onze regio valt heel weinig neerslag en is de temperatuur meestal 3 a 4 graden hoger dan in de Bilt. Een verschijnsel dat systematisch wordt genegeerd door het KNMI. Het leuke is dat ik pensionadoos tegenkom die om die reden naar Weert zijn verhuisd om daarvan te profiteren.quote:Op woensdag 24 september 2025 20:06 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja. Ik hou ervan om te lijden. Dag in, dag uit.
Maar het verschil met luttele kilometers verderop is gewoon bizar. Er ligt geen bergmassief tussen ofzo.
Heerlijk die avonden/nachten. Lekker onder de wolquote:Op donderdag 25 september 2025 09:10 schreef 12Beaufort het volgende:
Goedemorgen.
Ik slaap altijd beter als het kouder is
Die komt er toch nietquote:Op donderdag 25 september 2025 08:15 schreef Geschiedkundige het volgende:
Guur dagje in Limbabwe vandaag. De eerste tekenen van een ijskoude winter, waarin we Limbabwe moeten omdopen naar Limberiė.
IJspegels aan de neusquote:Op donderdag 25 september 2025 11:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik hoop van wel, ijskoud en zonnig
Zie voor hier de eerste sneeuwkansen alweer in het ENS staan.quote:Op donderdag 25 september 2025 11:29 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Eerst een halve meter sneeuw
Het is te hopen dat wij hier een keer aan de goede kant zitten. De kou stroomt vaker jouw kant op.quote:Op donderdag 25 september 2025 12:27 schreef Dven het volgende:
[..]
Zie voor hier de eerste sneeuwkansen alweer in het ENS staan.
[ afbeelding ]
Bijna oktober
Ja, maar dan kan ik beter gewoon de verwarming aan zettenquote:Op donderdag 25 september 2025 13:21 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Kan die airco van jou ook verwarmen?
De koude stroomt waar dan ook vaker toe dan naar Nederlandquote:Op donderdag 25 september 2025 12:36 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Het is te hopen dat wij hier een keer aan de goede kant zitten. De kou stroomt vaker jouw kant op.
Ja helaasquote:Op donderdag 25 september 2025 15:15 schreef Dven het volgende:
[..]
De koude stroomt waar dan ook vaker toe dan naar Nederland
25°C
Noorden het beste papieren gehad dusquote:
Eindelijk een keer andersomquote:Op donderdag 25 september 2025 21:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Noorden het beste papieren gehad dus
Dat mag wel vakerquote:
In de winter mag het van mij. Het noorden alle sneeuw, het zuiden geen sneeuw.quote:Op vrijdag 26 september 2025 00:09 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dat mag wel vakervooral straks in de winter
In het midden ookquote:Op vrijdag 26 september 2025 13:19 schreef DemonRage het volgende:
[..]
In de winter mag het van mij. Het noorden alle sneeuw, het zuiden geen sneeuw.
Het weer in het zuiden vandaag past beter bij eind november.
Dan zijn we het daar mee eensquote:Op vrijdag 26 september 2025 13:19 schreef DemonRage het volgende:
[..]
In de winter mag het van mij. Het noorden alle sneeuw, het zuiden geen sneeuw.
Het weer in het zuiden vandaag past beter bij eind november.
Dat is al bekend?quote:Op vrijdag 26 september 2025 18:58 schreef Maver24 het volgende:
Over 2 weken krijgen we elke dag regen in Zuid Holland met een westen wind. Hallo herfst
Dat kan prima kloppen, zeker in deze tijd.quote:Op vrijdag 26 september 2025 19:25 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Buienradar 14 dagen vooruit zegt 14 graden met regen. Westenwind.
Prima voor oktober.quote:Op vrijdag 26 september 2025 18:58 schreef Maver24 het volgende:
Over 2 weken krijgen we elke dag regen in Zuid Holland met een westen wind. Hallo herfst
hello darkness my old friendquote:Op vrijdag 26 september 2025 20:38 schreef ZaZoe het volgende:
En over een maand de klok weer een uur terug,...welkom donkere dagen voor kerst
Over exact 4 weken, ja. Knaak is dat. Beginnen de donkere dagen voor kerst. Traditioneel het startsein van de (voornamelijk) grijze treurnis ohne ende periode. Voor 75/80% dan.quote:Op vrijdag 26 september 2025 20:38 schreef ZaZoe het volgende:
quote:Op vrijdag 26 september 2025 20:38 schreef ZaZoe het volgende:
Tegenwoordig kunnen ze alles. Kunnen ze daar niet eens wat voor verzinnenquote:Op vrijdag 26 september 2025 20:46 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Over exact 4 weken, ja. Knaak is dat. Beginnen de donkere dagen voor kerst. Traditioneel het startsein van de (voornamelijk) grijze treurnis ohne ende periode. Voor 75/80% dan.
Achja, jaarlijks terugkerend. Hoort erbij.
Ach over 6 maanden gaat de klok alweer vooruit. Over 3 maanden worden de dagen alweer steeds langer.quote:
Dus de komende 6 maanden is het erger dan vandaag.quote:Op vrijdag 26 september 2025 21:13 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ach over 6 maanden gaat de klok alweer vooruit. Over 3 maanden worden de dagen alweer steeds langer.
Mooi vooruitzicht tochquote:Op vrijdag 26 september 2025 21:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus de komende 6 maanden is het erger dan vandaag.
Qua weer nietquote:
Ach, voor je het weet komen de krokusjes alweer uit de grondquote:Op vrijdag 26 september 2025 23:23 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Qua weer niet. Steeds minder zon de komende tijd. En steeds kouder
Ja was het nog warm, nu is het de hele week al fris.. vandaag weer saai grauwe regenquote:Op zaterdag 27 september 2025 08:25 schreef INViCTuS het volgende:
Zo, wat een verschil met vorige week zaterdag. Toen was het hier echt stukken beter.
Voor je het weet is het weer zomer johquote:Op vrijdag 26 september 2025 23:23 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Qua weer niet. Steeds minder zon de komende tijd. En steeds kouder
Ja half november ff paar wekenquote:Op zaterdag 27 september 2025 09:19 schreef Dven het volgende:
[..]
Voor je het weet is het weer zomer joh
Weer maandje Egypte zeker? Beterquote:Op zaterdag 27 september 2025 09:20 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Ja half november ff paar weken
Ja zoietsquote:Op zaterdag 27 september 2025 09:22 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Weer maandje Egypte zeker? Beter
Nou hier vooral door de windkracht 7-8 storm 2 weken geleden. Met tak en al.quote:Wie de afgelopen weken wel eens een boswandeling heeft gemaakt is het misschien opgevallen; het bos ligt nu al bezaaid met eikels.
"Dit jaar is een van de vroegste jaren ooit dat de eikels uit de boom vielen en dat heeft te maken met de hoge temperaturen in de lente en de zomer", zegt Arnold van Vliet, bioloog Wageningen Universiteit.
Warempel, hier ook!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
M'n ouders hebben een eikenboom in de tuin en daar lag de oprit een maand geleden al helemaal vol. Volgens mij hebben ze inmiddels al een keer of acht de boel bij elkaar geschept, het houdt niet opquote:Op zaterdag 27 september 2025 12:02 schreef Evangelion het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)rjonging-van-het-bos
[..]
Nou hier vooral door de windkracht 7-8 storm 2 weken geleden. Met tak en al.
Oh was al gepost. De tweet was hier nog niet geladen.
Vooruit, dit is wel acceptabel. Kan beter, maar het kan er mee door.quote:
Een situatieschets van RamboDirk op een willekeurige zondag in het walhalla dat Holland heet.quote:Op zondag 28 september 2025 09:01 schreef RamboDirk het volgende:
De heurlijke avondjes bij de keet beginnen weer. Met zijn allen rond de vuurkorf, beugel in de hand, guitigheid allom. Sterrenhemel, kjelvik softshell werktrui an, langzaam mist over het weiland, heurlijk hollandsch tafereeltje. Eind van de avond, deern op de knie.
Nederland
Prachtig
Speelt het Nederlands elftal?quote:Op zondag 28 september 2025 11:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Een situatieschets van RamboDirk op een willekeurige zondag in het walhalla dat Holland heet.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi weer voor een wandelingquote:Op zondag 28 september 2025 13:24 schreef MissHobje het volgende:
Zalige bos wandeling gemaakt![]()
Waterpeil is weer best laag zag ik.
Kleine impressie:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik had al het idee dat er iets niet klopte buiten, nu weet ik het.quote:Op zondag 28 september 2025 13:38 schreef Evangelion het volgende:
Windkracht 1
Is this the real life? Or is this just fantasy????
For sure dudequote:Op zondag 28 september 2025 13:38 schreef Evangelion het volgende:
Windkracht 1
Is this the real life? Or is this just fantasy????
En de middag ook. Aangenaam welquote:Op zondag 28 september 2025 09:32 schreef heywoodu het volgende:
Verder wel weer een wereldse ochtend ja
Het echt frisse is er wel een beetje af nu, maar dat mag de pret niet drukken. Genieton.
2 ook?quote:Op zondag 28 september 2025 15:39 schreef INViCTuS het volgende:
Dit mag zo nog wel een maandje blijven.
geen problemen met nog 2 maanden 18-20 gradenquote:
Mooie dag. Maar "eerste mooie dag" of "laatste mooie dag" is toch een andere mood.quote:Op zondag 28 september 2025 18:30 schreef ZaZoe het volgende:
Lijkt wel of de lente weer is begonnen,..prima dagje dit
quote:Op maandag 29 september 2025 08:24 schreef Dven het volgende:
Deze zag ik niet aankomen. Vrijdag in Lapland. Zo'n 12°C.
Bulgarije? Bakken met regen, mogelijk sneeuw en overdag nog geen 5°CNegatief dagrecord inkomende en bijna 20°C onder de norm
Zie je, ik zat er niet ver naastquote:Op woensdag 24 september 2025 15:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Jij hebt daar ook best een extreem klimaat he. Volgende week vriest het ofzo
Je hebt het gejinxtquote:Op maandag 29 september 2025 08:55 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
[..]
Zie je, ik zat er niet ver naast
Regio Valencia weer heel slechtquote:Op maandag 29 september 2025 10:52 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Can confirm: de stoeptegels zijn nat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |