SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Dit was het dan, de herfst/winter zit er alweer op. Halverwege deze week begint de lente weer.quote:Op maandag 15 september 2025 13:50 schreef INViCTuS het volgende:
Gelukkig bijna nazomer. Hebben we wel verdiend
quote:Op maandag 15 september 2025 14:06 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dit was het dan, de herfst/winter zit er alweer op. Halverwege deze week begint de lente weer.
[ afbeelding ]
Was het maar zo'n feestquote:Op maandag 15 september 2025 14:06 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dit was het dan, de herfst/winter zit er alweer op. Halverwege deze week begint de lente weer.
[ afbeelding ]
Ben je windows 11 aan het installeren?quote:Op maandag 15 september 2025 15:07 schreef Resistor het volgende:
Ik wil bij de hogere delen van de installatie komen, maar de hoogwerker begint te zwiepen en te piepen door de wind
Zoveel wind staat er nou toch ook weer niet?quote:Op maandag 15 september 2025 17:34 schreef Haags het volgende:
De brandweer in regio Haaglanden heeft het nogal druk met omgewaaide bomen.
@Haags en ik moeten smakelijk lachen om deze extreem kortzichtige reactie.quote:Op maandag 15 september 2025 17:44 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zoveel wind staat er nou toch ook weer niet?
Moet eerlijk zeggen dat ik me er aardig in verkeken heb. Windvlagen zijn behoorlijk. Al is het wel over het hoogtepunt heen nu, volgens mij.quote:Op maandag 15 september 2025 17:44 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ohh over half uurtje hier dan hopelijk want ik zie de regen steeds horizontaal vallenquote:Op maandag 15 september 2025 17:45 schreef Haags het volgende:
[..]
Moet eerlijk zeggen dat ik me er aardig in verkeken heb. Windvlagen zijn behoorlijk. Al is het wel over het hoogtepunt heen nu, volgens mij.
Wij hebben vanmiddag met vijf buren als ballast een uurtje onderop een zeven meter hoge schilderssteiger gezeten die aan de wandel ging (en aan de kantel wilde).quote:Op maandag 15 september 2025 15:07 schreef Resistor het volgende:
Ik wil bij de hogere delen van de installatie komen, maar de hoogwerker begint te zwiepen en te piepen door de wind
Ga je nog een vreugdevuur aanstekenquote:Op maandag 15 september 2025 17:45 schreef Haags het volgende:
[..]
Moet eerlijk zeggen dat ik me er aardig in verkeken heb. Windvlagen zijn behoorlijk. Al is het wel over het hoogtepunt heen nu, volgens mij.
Valt mee:quote:Op maandag 15 september 2025 17:44 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Jij woont niet aan de kust vermoed ik...quote:Op maandag 15 september 2025 17:44 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Vooral in de bossen toch?quote:Op maandag 15 september 2025 19:21 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik kom nooit in dit topic maar de herfst is nu begonnen? Door het weer? Wat ik dan mis is de vochtige, kruidige geur die je dan altijd ruikt.
Oh ik dacht dat die kruidige geur overal was. Daarom mis ik ‘m ook. Petrichor, dat ken ik niet. Heb jij ook houtduiven die in de lente gaan koeren of hoe heet dat?quote:Op maandag 15 september 2025 19:29 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Vooral in de bossen toch?
En in het voorjaar heb je petrichor, ook zo'n karakteristiek jaargetijde-aroma.
Is petrichor alleen in het voorjaar.quote:Op maandag 15 september 2025 19:29 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Vooral in de bossen toch?
En in het voorjaar heb je petrichor, ook zo'n karakteristiek jaargetijde-aroma.
Petrichor heeft met droogte te maken, inderdaad. Niet zozeer met een seizoen. Al ruim je dat in de winter volgens mij niet echt want dan is alles toch constant nat/vochtig.quote:Op maandag 15 september 2025 19:51 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Is petrichor alleen in het voorjaar.
Ik dacht dat dat juist iets te maken had met regen die valt na een lange droogte. Wat vooral in de lente/zomer is.
Zo ongeveer wel. Maar ik vond het wel meevallen. Niet super heftig ofzo. Die onweersbui met forse vind een paar dagen geleden vond ik indrukwekkender. Hoorde wel dat het een paar km verderop wel heftig tekeer ging bij een bui. Waarschijnlijk was de heftige wind dus meer plaatselijk rondom de buien?quote:Op maandag 15 september 2025 19:27 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Jij woont niet aan de kust vermoed ik...
Echt herfstig bout weer. Gelukkig verbetering in zicht.quote:Op maandag 15 september 2025 23:51 schreef MissHobje het volgende:
Ik dacht dat het wel een beetje klaar was met de harde woei..maar inmiddels gaat het weer flink tekeer..hoelang duurt die grap nog?
Nu is zeker nog te snelquote:Op dinsdag 16 september 2025 07:01 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Echt herfstig bout weer. Gelukkig verbetering in zicht.
Niet voor het eerst dit jaarquote:
Waarom doe je altijd zo onaardig tegen mij. Ik bedoel natuurlijk de eerste keer van het seizoen.quote:
Ik ben vooral klaar met de regen, wind vind ik nog wel te doen maar steeds van die korte heftige buien is vervelend.quote:Op maandag 15 september 2025 23:51 schreef MissHobje het volgende:
Ik dacht dat het wel een beetje klaar was met de harde woei..maar inmiddels gaat het weer flink tekeer..hoelang duurt die grap nog?
De bolchrysanten waren uit de pot gerukt bij ons achter het huis en de rolcontainer lag bij de buren.quote:Op dinsdag 16 september 2025 07:59 schreef WrappedEuphoria het volgende:
[..]
Ik ben vooral klaar met de regen, wind vind ik nog wel te doen maar steeds van die korte heftige buien is vervelend.
Hebben hier ook behoorlijke windstoten gehad, vroeg me af of de bomen in de tuin het wel zouden houden maar is tot dusver nog goed gegaan... Het was nog niet zo erg dat planten uit de pot zijn geruktquote:Op dinsdag 16 september 2025 08:00 schreef Tjacka het volgende:
[..]
De bolchrysanten waren uit de pot gerukt bij ons achter het huis en de rolcontainer lag bij de buren.
Ik twijfel of de baas ze wel goed er in heb gezet hoor in eerste instantie.quote:Op dinsdag 16 september 2025 08:02 schreef WrappedEuphoria het volgende:
[..]
Hebben hier ook behoorlijke windstoten gehad, vroeg me af of de bomen in de tuin het wel zouden houden maar is tot dusver nog goed gegaan... Het was nog niet zo erg dat planten uit de pot zijn gerukt
Beetje meer naar het oosten, valt de wind best mee. Al heb ik het idee dat het iets harder waait dan gisteren.quote:Op dinsdag 16 september 2025 09:02 schreef bloodymary1 het volgende:
Hier ook zon en blauwe lucht. Maar wel harde klotewind. Niks aan zo.
Ellende! Blij dat ik nu eindelijk weer met een t-shirt aan naar buiten kanquote:Op dinsdag 16 september 2025 09:23 schreef dick_laurent het volgende:
Heb met de deur open en ventilator vol aan in de deurpost om buitenlucht naar binnen te blazen in mijn kantoortje nu 26.4 graden op de thermo weten te krijgen.
Even genieten van de fris voordat het vanmiddag weer oploopt naar 28/29!
Ik wil niet liever regen, behalve als het maanden aan een stuk gortdroog is. Dan snak ik naar regen.quote:Op dinsdag 16 september 2025 08:59 schreef Tjacka het volgende:
[..]
hier regen
hoe kan jij altijd zon hebben
en je wilt liever regen
Ja ik nog niet, shirtloos is nog steeds de standaard hier. Wel lekker makkelijk.quote:Op dinsdag 16 september 2025 09:38 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ellende! Blij dat ik nu eindelijk weer met een t-shirt aan naar buiten kan
Normaal een pauper hemd aan of helemaal niks?quote:Op dinsdag 16 september 2025 09:38 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ellende! Blij dat ik nu eindelijk weer met een t-shirt aan naar buiten kan
ben je echt zo'n zieke pauperquote:Op dinsdag 16 september 2025 09:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja ik nog niet, shirtloos is nog steeds de standaard hier. Wel lekker makkelijk.
Maar t-shirt kan vanaf begin oktober wel weer aan denk ik ja
Omdat ik shirtloos in mijn eigen huis achter mijn laptop zit? Wat is daar pauper aan?quote:
oh in je huis vind ik wel wat anders. hopelijk ben je wel goed afgetraind anders is het zielig voor je buurvrouwquote:Op dinsdag 16 september 2025 09:57 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Omdat ik shirtloos in mijn eigen huis achter mijn laptop zit? Wat is daar pauper aan?
als ik op straat loop heb ik uiteraard wel een t-shirt aan jah
Niks. Zo'n hemd werkt niet. Of koelvestje uiteraard, maar is bij 24 graden ook niet direct nodigquote:Op dinsdag 16 september 2025 09:42 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Normaal een pauper hemd aan of helemaal niks?
Gelukkig korte pieken nu. Is het ook niet om 10 uur 's morgens al 24 graden. Dat vind ik echt verschrikkelijk.quote:Op dinsdag 16 september 2025 10:39 schreef INViCTuS het volgende:
Lekker dit op vrijdag en zaterdag
[ x ]
Prima als het dan zondag en maandag weer afkoelt naar aangename temperaturen, lijkt me een uitstekend compromis.quote:Op dinsdag 16 september 2025 10:39 schreef INViCTuS het volgende:
Lekker dit op vrijdag en zaterdag
[ x ]
Lekker zonnetje hier. Genieten vandaag. Net even met de vlieger op pad geweest. Bij de Maas ging dat primaquote:Op dinsdag 16 september 2025 11:34 schreef dick_laurent het volgende:
@:Geschiedkundige graag nog een keer melden dat je zon hebt. Vinden ze leuk.
Zondag en maandag ook nog aangenaam met 22 en 20quote:Op dinsdag 16 september 2025 11:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Prima als het dan zondag en maandag weer afkoelt naar aangename temperaturen, lijkt me een uitstekend compromis.
Ja, hebben nog niet genoeg gehad immersquote:Op dinsdag 16 september 2025 12:07 schreef 12Beaufort het volgende:
En er komt nog de nodige neerslag aan.
Vooral in het noorden.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 16 september 2025 13:05 schreef INViCTuS het volgende:
Typisch november weertje vandaag. Kansloze treurnis
Wat jij nu hebt is de gemiddelde wind hier in het westen het hele jaar door.quote:
Haha, ja zou je denken. Lijkt me wat dat betreft niks nee in NL dicht bij de kust wonen. Maar hier is nu 5, vind ik best veel.quote:Op dinsdag 16 september 2025 14:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat jij nu hebt is de gemiddelde wind hier in het westen het hele jaar door.
Graadje of 14, grijs, nat en winderigquote:
Klinkt als een matige dag in Januari.quote:Op dinsdag 16 september 2025 14:31 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Graadje of 14, grijs, nat en winderig
quote:Op dinsdag 16 september 2025 14:32 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Niet echt een keus maar straks fietsen met die wind.
Valt tegen.
14 graden in januari klinkt goedquote:Op dinsdag 16 september 2025 14:39 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Klinkt als een matige dag in Januari.
Bij windkracht 6 hoor je mensen hier echt spreken van storm enzo. Een Zeeuw vindt dat een briesjequote:Op dinsdag 16 september 2025 14:21 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Haha, ja zou je denken. Lijkt me wat dat betreft niks nee in NL dicht bij de kust wonen. Maar hier is nu 5, vind ik best veel.
Hahaha mooi toch, zal dat in november weer ff doen, goed ideequote:Op dinsdag 16 september 2025 11:34 schreef dick_laurent het volgende:
@:Geschiedkundige graag nog een keer melden dat je zon hebt. Vinden ze leuk.
Ja het zijn ook echt van die terror buienquote:Op dinsdag 16 september 2025 07:59 schreef WrappedEuphoria het volgende:
[..]
Ik ben vooral klaar met de regen, wind vind ik nog wel te doen maar steeds van die korte heftige buien is vervelend.
Wat? Ons lekker maken dat jij zon hebt in Egypte?quote:Op dinsdag 16 september 2025 17:46 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Hahaha mooi toch, zal dat in november weer ff doen, goed idee
Mooi uitzicht!quote:Op dinsdag 16 september 2025 18:25 schreef 12Beaufort het volgende:
Ik zie weer een bui naderen![]()
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ah kijk! Mijn goede vriend...Cooper Cooper Cooperquote:
En vandaag weer een dag treurnis. Vanaf morgen t/m maandag iig warmer en betere temperaturenquote:Op dinsdag 16 september 2025 23:43 schreef Kriegel het volgende:
Wéér zo'n terreurbui hier, al de dertigste vandaag
Kans is meestal nihil. Mag welquote:Op dinsdag 16 september 2025 21:53 schreef 12Beaufort het volgende:
Dit in de winter a.u.b.![]()
[ afbeelding ]
Mooi voor de zaterdagavondquote:Op woensdag 17 september 2025 08:49 schreef 12Beaufort het volgende:
Zaterdag waarschijnlijk een van de laatste kansen op echt onweer. Hoge temperaturen, en de cape en lifted zijn voldoende aanwezig.
[ afbeelding ]
Wat een weelde op zaterdagquote:Op woensdag 17 september 2025 08:42 schreef 12Beaufort het volgende:
Warmer idd.
Na zaterdag weer minder warm.
[ afbeelding ]
Donderdag, vrijdag en zaterdag een stuk warmerquote:Op woensdag 17 september 2025 09:05 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Mooi voor de zaterdagavond
[..]
Wat een weelde op zaterdag
Gelukkig daarna ook nog 18-19 en niet gelijk weer 14-15.quote:Op woensdag 17 september 2025 09:22 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Donderdag, vrijdag en zaterdag een stuk warmer
Zomerse dagen, eind septemberquote:Op woensdag 17 september 2025 08:42 schreef 12Beaufort het volgende:
Warmer idd.
Na zaterdag weer minder warm.
[ afbeelding ]
Aan de kust wel vanaf maandag erg fris met 15-16 graden.quote:Op woensdag 17 september 2025 09:37 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Gelukkig daarna ook nog 18-19 en niet gelijk weer 14-15.
Redelijke standaard setting voor 75/80% vanaf ingang wintertijd voor 5 maand. Wen er maar aan. Alleen dan ook nog koud.quote:
Goh, koud ja in de maanden november t/m maart?quote:Op woensdag 17 september 2025 11:11 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Redelijke standaard setting voor 75/80% vanaf ingang wintertijd voor 5 maand. Wen er maar aan. Alleen dan ook nog koud.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |