Stamppot tijd is begonnenquote:Op donderdag 18 september 2025 18:07 schreef 12Beaufort het volgende:
Ik ga wel binnen etenHollandse pot
![]()
Bloemkool
Lijkt mij ook wel erg dik. Aurora borealis ga ik wel erm keer doen. Maart schijnt een perfecte maand te zijn. Daar wonen sowieso nooitquote:Op donderdag 18 september 2025 13:59 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja, die shit fascineert mij wel moet ik zeggen. Of een plaats als Longyearbyen.
Zal er wel nooit heen gaan want het fascineert me ook weer niet zoveel dat ik er een paar duizend euro als reis voor over heb![]()
Maar gewoon daar in December ofzo een paar dagen verblijven, en ervaren dat het gewoon 24/7 niet licht wordt. Lijkt me zo bizar. En natuurlijk noorderlicht spotten, ook een unieke ervaring lijkt me
quote:Op donderdag 18 september 2025 17:01 schreef RamboDirk het volgende:
Ik durf voorzichtig (na deze comments) de conclusie te trekken dat Nederland qua klimaat ook in een top 10 lijst voorkomt als beste land om in te wonen.
Dat heeft geen betrekking op je bioritme.quote:
Zeker waar. Je kunt je kleden op kou én je kunt prima slapen als het buiten licht is. Je kunt het immers donker maken middels gordijnen of rolluiken.quote:Op donderdag 18 september 2025 17:42 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Koutisten be like:
Op kou kan je je tenminste kleden!
Maar slapen als het buiten licht is? Onmogelijk
Nederland heeft best een goed klimaat om in te wonen ja. Maar de bewoners zijn natuurlijk stuk voor stuk koning in het zeiken.quote:Op donderdag 18 september 2025 17:01 schreef RamboDirk het volgende:
Ik durf voorzichtig (na deze comments) de conclusie te trekken dat Nederland qua klimaat ook in een top 10 lijst voorkomt als beste land om in te wonen.
Het kan echt veel beter, maar ook veel slechter.quote:Op donderdag 18 september 2025 20:33 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nederland heeft best een goed klimaat om in te wonen ja. Maar de bewoners zijn natuurlijk stuk voor stuk koning in het zeiken.
Ik kan altijd wel pitten. Soms is je lichaam ook gewoon moe van de dag, dan pit ik echt wel. Of het nou licht of donker is. Donker is natuurlijk wel logischer en beter. Mensen focussen zich soms wel te veel op tijd. Tijd is gewoon verzonnen, hèquote:Op donderdag 18 september 2025 20:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zeker waar. Je kunt je kleden op kou én je kunt prima slapen als het buiten licht is. Je kunt het immers donker maken middels gordijnen of rolluiken.
Alleen dan fop je wel een beetje enorm je bioritme. Maar het is wel gewoon hoe het daar werkt. Alsnog lijkt het me niks dat als ik keer op keer om 3 uur 's nachts naar buiten kijk, er dan volop zon in m'n gezicht straalt
Het is wel grappig voor 2 of 3 keer, maar toen was ik er wel klaar meeMet donker eveneens.
Ik had er al problemen mee met nachtdiensten. Om 6 uur klaar en dan moet je nog slapen. Werkt gewoon niet.quote:Op donderdag 18 september 2025 20:31 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zeker waar. Je kunt je kleden op kou én je kunt prima slapen als het buiten licht is. Je kunt het immers donker maken middels gordijnen of rolluiken.
Alleen dan fop je wel een beetje enorm je bioritme. Maar het is wel gewoon hoe het daar werkt. Alsnog lijkt het me niks dat als ik keer op keer om 3 uur 's nachts naar buiten kijk, er dan volop zon in m'n gezicht straalt
Het is wel grappig voor 2 of 3 keer, maar toen was ik er wel klaar meeMet donker eveneens.
Alle gordijnen open, ramen open en de zon z'n werk laten doen. Weer wat warmte voor in de murenquote:Op donderdag 18 september 2025 23:13 schreef THEFXR het volgende:
Morgen 28 graden, sleept de aircoolers weer uit de garage.
Hitte? Kortstondige warmte is het eerder.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:22 schreef 12Beaufort het volgende:
De hitte zit vooral in het zuiden morgen en duurt ook niet heel lang. Tegen de avond is het alweer onder de 20.
[ afbeelding ]
Mokerheetquote:Op vrijdag 19 september 2025 07:15 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hitte? Kortstondige warmte is het eerder.
Hele korte piekquote:
Wat jij wil.quote:Op vrijdag 19 september 2025 07:15 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Hitte? Kortstondige warmte is het eerder.
Acha, hoogstwaarschijnlijk de laatste keer dat het zo warm wordt, helaas. Dan 6-7 maanden niet meer, dus geniet ervan.quote:Op vrijdag 19 september 2025 07:57 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Wat jij wil.
Het wordt geen 30 graden, maar voor sommige mensen is dit heet. Kan zelfs benauwd worden met een dauwpunt wat richting de 18 gaat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morgen is hier alweer niets van over.quote:Op vrijdag 19 september 2025 09:24 schreef INViCTuS het volgende:
We kunnen wel concluderen dat het vandaag en morgen boffen is met het weer
quote:Op vrijdag 19 september 2025 09:13 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien dat er nog een orkaan deze kant op komt.quote:Op vrijdag 19 september 2025 08:21 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Acha, hoogstwaarschijnlijk de laatste keer dat het zo warm wordt, helaas. Dan 6-7 maanden niet meer, dus geniet ervan.
Gelukkig volgende week relatief droog en met 15-17 graden aangename temperaturen voor eind september.
Laatste weken is het opvallend rustig op de oceaan.quote:Op vrijdag 19 september 2025 10:13 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Misschien dat er nog een orkaan deze kant op komt.
Die systemen willen nog weleens voor mooi nazomer weer zorgen.
Maar voorlopig lijkt hogedruk druk te gaan heersen in onze omgeving.
Gabrielle is de 7e storm met een naam. Maar die strand waarschijnlijk op de hogedruk die hier gaat heersen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 11:47 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Laatste weken is het opvallend rustig op de oceaan.
Op dit weer valt niet te haten.quote:
Het blijft nog verdacht stil vanuit de kurkdroge, altijd zonnige en mokerhete Limburgse woestijn.quote:Op vrijdag 19 september 2025 13:26 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Op dit weer valt niet te haten.
Ja nogal logisch. Ik moest een uitputtende inspanning leveren om me een weg te banen door deze verzengende hitte richting de waterkraan en wat schaduw. Nu eindelijk verkoeling van een ijsje in de mond en ijs in de nek.quote:Op vrijdag 19 september 2025 13:43 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Het blijft nog verdacht stil vanuit de kurkdroge, altijd zonnige en mokerhete Limburgse woestijn.
O..quote:Op vrijdag 19 september 2025 13:26 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Op dit weer valt niet te haten.
quote:Op vrijdag 19 september 2025 13:51 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja nogal logisch. Ik moest een uitputtende inspanning leveren om me een weg te banen door deze verzengende hitte richting de waterkraan en wat schaduw. Nu eindelijk verkoeling van een ijsje in de mond en ijs in de nek.
Kortom: strakblauw, mokerheet in de zon en gelukkig snel weer naar fatsoenlijke temperaturen.
Dadelijk het zwembad maar in. Deze hitte is absoluut geen doe-weer.
quote:Op vrijdag 19 september 2025 13:51 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja nogal logisch. Ik moest een uitputtende inspanning leveren om me een weg te banen door deze verzengende hitte richting de waterkraan en wat schaduw. Nu eindelijk verkoeling van een ijsje in de mond en ijs in de nek.
Kortom: strakblauw, mokerheet in de zon en gelukkig snel weer naar fatsoenlijke temperaturen.
Met dit weer doe je niksquote:Op vrijdag 19 september 2025 13:51 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Mja het is vrijdag. Dan zijn we meestal met wat meer man. Dan kunnen we flink wat werk verzetten. Vandaag een deel tomaten/komkommers opgeruimd en alles netjes gemaakt. Morgen of overmorgen ff kijken hoe we de vrijgekomen grond het beste kunnen indelen en gaan benutten.quote:
50 meter verder en ik had een hitteberoerte gehad!quote:Op vrijdag 19 september 2025 14:00 schreef INViCTuS het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
uitputtende inspanning. Alsof je leven ervan hing
Basically ben je dus gewoon een boerquote:Op vrijdag 19 september 2025 14:21 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Mja het is vrijdag. Dan zijn we meestal met wat meer man. Dan kunnen we flink wat werk verzetten. Vandaag een deel tomaten/komkommers opgeruimd en alles netjes gemaakt. Morgen of overmorgen ff kijken hoe we de vrijgekomen grond het beste kunnen indelen en gaan benutten.
Wel veel op de tractor gezeten
Nou ik ben in ieder geval geen autoverkoper op de moestuin nee. Maar dat ik daar aan het boeren ben, dat had nou niemand kunnen invullen op een moestuin van die omvangquote:Op vrijdag 19 september 2025 14:29 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Basically ben je dus gewoon een boer
Wel by far de beste dag van de week tot nu toequote:
Hier niet. Afgelopen dagen was uitstekend.quote:Op vrijdag 19 september 2025 14:43 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wel by far de beste dag van de week tot nu toe
Heb je ook zo'n kraampje bij je land staanquote:Op vrijdag 19 september 2025 14:32 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nou ik ben in ieder geval geen autoverkoper op de moestuin nee. Maar dat ik daar aan het boeren ben, dat had nou niemand kunnen invullen op een moestuin van die omvang
Klinkt als een goede dag.quote:Op vrijdag 19 september 2025 14:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
50 meter verder en ik had een hitteberoerte gehad!
Ik overdrijf natuurlijk. Al had ik het wel mokerheet van het werken in de moestuin en kwam dat ijs in de nek erg gelegen. Nu zo het zwembad in
Ik deel alles uit of vreet het zelf op. Geen kraampje, geen inkomsten. Alleen veel werk en uitgavenquote:Op vrijdag 19 september 2025 14:57 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Heb je ook zo'n kraampje bij je land staan![]()
Eigenlijk is dit geen moestuin meer. Je bent gewoon groenteman driekus
Leuke vraag.quote:Op vrijdag 19 september 2025 14:57 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Heb je ook zo'n kraampje bij je land staan![]()
Vrijwel altijd veel beter dan die troep uit de winkel. Eigen land smaakt echt zoveel beter, dat veel groentes uit de supermarkt gewoon niet meer lekker zijn..quote:Op vrijdag 19 september 2025 17:13 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Leuke vraag.heerlijk van die kraampjes langs de weg.
Zeker weten! De rest van de week was matig door die stomme wind en gisteren viel ook tegen. Maar vandaag was heerlijk. Lekker met de paarden naar het water gereden, vinden ze heerlijk even flink kappen in het water en zichzelf nat spetteren.quote:Op vrijdag 19 september 2025 14:43 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wel by far de beste dag van de week tot nu toe
Vooral als die zijn aangepast aan wat ze verkopen. Hier zie je ze vaak zitten in een grote asperge of aardbei.quote:Op vrijdag 19 september 2025 17:13 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Leuke vraag.heerlijk van die kraampjes langs de weg.
Haha! Die aardbei kraampjes zie je in Duitsland ook veel. Mooie dingen. Erdbeerquote:Op vrijdag 19 september 2025 18:30 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Vooral als die zijn aangepast aan wat ze verkopen. Hier zie je ze vaak zitten in een grote asperge of aardbei.
Wat leuk.quote:Op vrijdag 19 september 2025 18:30 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Vooral als die zijn aangepast aan wat ze verkopen. Hier zie je ze vaak zitten in een grote asperge of aardbei.
Zag wel veel dikke pufferjacks zoals deze vandaag. Had een beetje medelijden met mensen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 18:48 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Heeft de zon minder kracht, dan is warm weer fluweelzacht.
Zou wel mooi zijn, maar ik ga er maar niet vanuit dat hier wat goed onweer te zien zal zijn want er komt meestal maar weinig van terecht.quote:
Trekt van het zuidwesten richting het midden en oosten.quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:06 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Zou wel mooi zijn, maar ik ga er maar niet vanuit dat hier wat goed onweer te zien zal zijn want er komt meestal maar weinig van terecht.
Wat doet mijn airco nou weer bij het lokale weerstationquote:Op vrijdag 19 september 2025 22:44 schreef 12Beaufort het volgende:
Op een aantal plekken gewoon nog boven de 20.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |