SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019
Onze top 50 eurovisieliedjes:
staat op Spotify
[2020] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist
[2021] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist
ESF_FOK Twitter
https://twitter.com/ESF_FOK
De gouden tip: ESF / Docu 'Achter de Schermen bij het Songfestival'
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
klinkt wel topquote:Op vrijdag 19 september 2025 21:46 schreef Redefine het volgende:
Het was een hele mooie reis.Weer veel gezienHelaas wel nog ziek geweest aan het begin, maar daar gelukkig weer doorheen gekomen.
Bij terugkomst van dit soort landen ben ik vooral weer blij gewoon kraanwater te kunnen drinken i.p.v. constant flessen water te moeten kopen.
Verder qua eten wel prima daar, maar wel het minste van de hele Balkan wat mij betreft. En het Roemeense brood is niet te eten, daar zijn de Roemenen het zelf overigens mee eens
In delen van Roemenië zou je het ook wel kunnen drinken. Maar ze hebben daar nog wel veel oude leidingen liggen, dus is het niet echt aan te raden. En in bijvoorbeeld Portugal en Hongarije is het dan wel weer veilig om te drinken, maar zit er een behoorlijke chloorsmaak aan, waardoor je dan toch liever voor flessenwater kiest.quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:49 schreef Koen66 het volgende:
[..]
klinkt wel top
Waar ik in Griekenland zat was het water wel safe om te drinken, maar er zat een rare bijsmaak aan
altijd leuk die leveringen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:57 schreef Redefine het volgende:
Tijdens mijn vakantie ook nog wat pakketjes gedoe. Had eerder dit jaar een vloerreiniger van Philips gekocht, daar zat dan een gratis schoonmaakpakket bij. Die hadden ze heel lang niet op voorraad, maar uiteraard precies aan het begin van mijn vakantie de melding dat ze die kwamen bezorgen. Via GLS, dus een stuk beperkter qua opties.
Naar een pakketautomaat sturen zou geen zin hebben, want dan was die al teruggestuurd voordat ik terug was. Kon dan nog wel kiezen voor een latere bezorging, vandaag. Als ik geen vertraging had gehad, had ik die overigens nog zelf kunnen ontvangen, maar ja. Had ingesteld dat ze het pakketje gewoon voor mijn voordeur neer konden leggen (daar ligt het droog en veilig), mocht het toch nog gejat worden zou het niet boeiend zijn.
Kom ik thuis, geen pakketje voor de deur. Wel een briefje met scancode dat ze het hadden afgeleverd voor mijn deur... Het was een halfuur voordat ik thuis was, dus kans dat het meegenomen was, was erg klein. Krijg ik net een mail dat ze het hebben bezorgd bij buren (nou ja buren, twee etages lager)....
Lekker handig dat ze het dan daar bezorgen en niet in de buurtquote:Op vrijdag 19 september 2025 22:01 schreef Koen66 het volgende:
[..]
altijd leuk die leveringen.
Gisteren zou ik een nieuwe klep voor in de vriezer geleverd krijgen via DHL.
Helaas waren we niet thuis, klep gelijk naar een DHL afleverpunt.
Helaas, ze boden excuses aan, maar het kwam bij het verkeerde DHL afleverpunt. Dus compleet aan de andere kant van Zoetermeer, meer dan 15 minuten met de auto. Terwijl ze ook gewoon in de wijk zitten hierEn in het centrum, ook veel dichter bij
en kennelijk proberen ze het ook niet bij de buren ofzoquote:Op vrijdag 19 september 2025 22:02 schreef Redefine het volgende:
[..]
Lekker handig dat ze het dan daar bezorgen en niet in de buurt
Fijn dat Roemenië je uitlevering uiteindelijk toch heeft geaccepteerd!quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:39 schreef Redefine het volgende:
Sinds begin van de avond ben ik ook weer in het Rijk der Nederlanden na bijna twee weken Roemenië.
zonder die terugroepactie was ik morgen teruggevlogenquote:Op vrijdag 19 september 2025 22:22 schreef Strani het volgende:
Is iedereen hier nu dan weer gewoon thuis of zijn er nog mensen op reis ergens?
En dat nog wel nadat ik kasteel Bran, het 'Dracula' kasteel een tourist trap heb genoemdquote:Op vrijdag 19 september 2025 22:22 schreef Strani het volgende:
[..]
Fijn dat Roemenië je uitlevering uiteindelijk toch heeft geaccepteerd!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Als jij als reisleider van deze SC even alle koppen telt om te kijken of iedereen weer binnen is.quote:Op vrijdag 19 september 2025 22:22 schreef Strani het volgende:
Tijdens de reis werd er verteld dat het heel normaal is dat 2% van de groep gemist raakt. Het was weliswaar in Cyprus maar toch.quote:Op vrijdag 19 september 2025 22:28 schreef Redefine het volgende:
[..]
Als jij als reisleider van deze SC even alle koppen telt om te kijken of iedereen weer binnen is.
Die 2% bevonden zich dan ook in de Bermuda driehoek.quote:Op vrijdag 19 september 2025 22:30 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Tijdens de reis werd er verteld dat het heel normaal is dat 2% van de groep gemist raakt. Het was weliswaar in Cyprus maar toch.
We zijn er dan ook erg dankbaar voor dat @BillDauterive ook dit jaar weer heeft aangeboden om als vermist te worden opgegevenquote:Op vrijdag 19 september 2025 22:30 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Tijdens de reis werd er verteld dat het heel normaal is dat 2% van de groep gemist raakt. Het was weliswaar in Cyprus maar toch.
is dat z'n kink?quote:Op vrijdag 19 september 2025 22:50 schreef Strani het volgende:
[..]
We zijn er dan ook erg dankbaar voor dat @:billdauterive ook dit jaar weer heeft aangeboden om als vermist te worden opgegeven
Laatste beelden van Billie:quote:Op vrijdag 19 september 2025 22:50 schreef Strani het volgende:
[..]
We zijn er dan ook erg dankbaar voor dat @:billdauterive ook dit jaar weer heeft aangeboden om als vermist te worden opgegeven
Nicequote:Op vrijdag 19 september 2025 22:59 schreef NailQueen het volgende:
Ik kom hier ook even vermelden dat ik nu een 1000 dagen streak heb op Duolingo. Daar moet op geproost worden. Allora!
En merk je ook echt dat je IJslands vooruit is gegaan?quote:Op vrijdag 19 september 2025 22:59 schreef NailQueen het volgende:
Ik kom hier ook even vermelden dat ik nu een 1000 dagen streak heb op Duolingo. Daar moet op geproost worden. Allora!
Ja, ja.quote:Op vrijdag 19 september 2025 23:01 schreef Strani het volgende:
[..]
En merk je ook echt dat je IJslands vooruit is gegaan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Ik ben niet weer thuis, ik ben nog steeds thuis.quote:Op vrijdag 19 september 2025 22:22 schreef Strani het volgende:
Was ik maar op reisquote:Op vrijdag 19 september 2025 22:22 schreef Strani het volgende:
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op vrijdag 19 september 2025 23:01 schreef Strani het volgende:
[..]
En merk je ook echt dat je IJslands vooruit is gegaan?
Ik ga volgende week nog een paar dagen naar het buitenlandquote:Op vrijdag 19 september 2025 22:22 schreef Strani het volgende:
2% maar. Oh, mij was altijd geleerd dat je 10% mag kwijtraken.quote:Op vrijdag 19 september 2025 22:30 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Inderdaad, er komt altijd wel een punt waar je weer kan aanvullen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 07:47 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
2% maar. Oh, mij was altijd geleerd dat je 10% mag kwijtraken.
Naar welk buitenland? En met welk vervoermiddelquote:Op zaterdag 20 september 2025 01:40 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik ga volgende week nog een paar dagen naar het buitenland
Ik ga vandaag op reisquote:Op vrijdag 19 september 2025 22:22 schreef Strani het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klinkt spannend!quote:Op vrijdag 19 september 2025 22:50 schreef Strani het volgende:
[..]
Als het vliegtuig vandaag neerstort, dan is het jouw schuld, hè.quote:Op vrijdag 19 september 2025 22:50 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik woon ongeveer standaard op reis.quote:Op vrijdag 19 september 2025 22:22 schreef Strani het volgende:
Voortdurend onderweg naar morgen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 10:16 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik woon ongeveer standaard op reis.
En als de zon in de ochtend mooi schijnt, dan lijkt het hier net de goudkustquote:Op zaterdag 20 september 2025 10:17 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Voortdurend onderweg naar morgen.
Ik over twee weken, voor het eerst in jaren.quote:Op zaterdag 20 september 2025 01:40 schreef H_T het volgende:
[..]
Ik ga volgende week nog een paar dagen naar het buitenland
quote:Op zaterdag 20 september 2025 10:02 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik ga vandaag op reisEen paar daagjes naar Boedapest.
Vanmiddag vlieg ik naar Hongarije. Daar is het morgen en overmorgen 29 graden. Heerlijk.Veel plezier.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Luctor.et.Emergo op 20-09-2025 12:56:17 ]Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
En welk buitenland mag zich verheugen op jouw aanwezigheid?quote:Op zaterdag 20 september 2025 10:58 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik over twee weken, voor het eerst in jaren.
(als we die paar keer dat ik per ongeluk België binnenreed niet meetellen iig)
Denemarken, nog nooit geweest.quote:Op zaterdag 20 september 2025 14:04 schreef Arizona het volgende:
[..]
En welk buitenland mag zich verheugen op jouw aanwezigheid?
quote:Op zaterdag 20 september 2025 10:14 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Als het vliegtuig vandaag neerstort, dan is het jouw schuld, hè.
Eén voordeel voor mijn nabestaanden is dan wel dat ik van de week nog even het doucheputje heb schoongemaakt. Dan hoeven zij dat niet te doen, dat zullen ze waarderen.
Ik was vanmorgen naar de sportschool geweest. Toen was het nog prima weer. Ik kwam thuis, toen was het al wat bewolkt geworden. Ik had mijn kleding buiten aan de waslijn gehangen. Ongeveer een kwartier later begon het met regenen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 16:40 schreef NailQueen het volgende:
Ik ben zo slim geweest om met verkoudheid toch de stad in te gaan want ik moest het huis uit. Ik had mezelf gekleed naar het weer vandaag. Korte broek, T-shirt, dichte schoenen en een paraplu
Jeetjequote:Op zaterdag 20 september 2025 16:34 schreef zorro28 het volgende:
Er was hier net echte een flinke knal onweer, ik schrok echt
Ik heb ook een verkoudheid meegenomen uit Madrid. Dat de wetenschappers dáár nou eens een einde aan maken hèquote:Op zaterdag 20 september 2025 16:40 schreef NailQueen het volgende:
Ik ben zo slim geweest om met verkoudheid toch de stad in te gaan want ik moest het huis uit. Ik had mezelf gekleed naar het weer vandaag. Korte broek, T-shirt, dichte schoenen en een paraplu
Engeland (Londen) en weet ik nog nietquote:Op zaterdag 20 september 2025 09:30 schreef Arizona het volgende:
[..]
Naar welk buitenland? En met welk vervoermiddel?
Leuk! Waarheen?quote:Op zaterdag 20 september 2025 10:58 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik over twee weken, voor het eerst in jaren.
(als we die paar keer dat ik per ongeluk België binnenreed niet meetellen iig)
Leukquote:Op zaterdag 20 september 2025 17:10 schreef H_T het volgende:
[..]
Engeland (Londen) en weet ik nog niet
Ja je moet mensen wel een béétje tijd geven om zich voor te bereiden hèquote:Op zaterdag 20 september 2025 17:10 schreef H_T het volgende:
[..]
Engeland (Londen) en weet ik nog niet
De directe aanleiding is om Penn & Teller te zienquote:
Penn & Teller zijn goed. Geniet ervan straks.quote:Op zaterdag 20 september 2025 17:28 schreef H_T het volgende:
[..]
De directe aanleiding is om Penn & Teller te zienEn als ik dan toch ga kan ik net zo goed een extra nachtje blijven en nog een show zien
Het was de eigenlijk de enige show die ik heb overwogen toen ik een nachtje in Vegas was, maar toen niet gegaan. Dus nu maar deze kans gegrepenquote:Op zaterdag 20 september 2025 19:49 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Penn & Teller zijn goed. Geniet ervan straks.
Naar Lønstrup, ergens bovenin.quote:
Dat kan daar vast prima. Veel plezier alvast!quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:00 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Naar Lønstrup, ergens bovenin.
Geen speciale plannen, huisje gehuurd en even helemaal overal uit weg zijn is het enige idee.
Dat lijkt me een fijn vooruitzicht, geniet ervanquote:Op zaterdag 20 september 2025 20:00 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Naar Lønstrup, ergens bovenin.
Geen speciale plannen, huisje gehuurd en even helemaal overal uit weg zijn is het enige idee.
Ik moet google chatgpt weer eens raadplegen geloof ikquote:Op zaterdag 20 september 2025 17:28 schreef H_T het volgende:
[..]
De directe aanleiding is om Penn & Teller te zienEn als ik dan toch ga kan ik net zo goed een extra nachtje blijven en nog een show zien
Amerikaanse goochelaars die nu vieren dat ze al 50 jaar in het vak zitten. Penn had af en toe ook een gastrol in Sabrina the Teenage Witchquote:Op zaterdag 20 september 2025 20:45 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dat lijkt me een fijn vooruitzicht, geniet ervan
[..]
Ik moet google chatgpt weer eens raadplegen geloof ik![]()
Jij ook vast heel veel plezier!
Jimmy Fallon mag hier nog welquote:Op zaterdag 20 september 2025 20:45 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dat lijkt me een fijn vooruitzicht, geniet ervan
[..]
Ik moet google chatgpt weer eens raadplegen geloof ik![]()
Jij ook vast heel veel plezier!
Zelfs op zondag?quote:Op zondag 21 september 2025 09:29 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Goedemorgen![]()
De ESF SC is weer geopend.
Ik wist niet eens dat ik 'm op slot gedaan had.quote:
Even een dagje rust van de pakketjes, treinvertragingen, vakanties en Meke’s verjaardagen mag best wel.quote:Op zondag 21 september 2025 11:07 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik voel mij hier inderdaad niet prettig bij.
Oh ja, ik ga met de trein naar en van Londen. Ik had nog een reisdag op Interrail en heb de gok gewaagd op een gunstige tijd met Eurostar Snap, en daar is mijn 2e keus uit gekomen. Best okay dusquote:Op zondag 21 september 2025 11:12 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Even een dagje rust van de pakketjes, treinvertragingen, vakanties en Meke’s verjaardagen mag best wel.
Dat zal de SGP niet leuk vindenquote:
Die willen ook geen sport op zondag. Hebben het ook niet op de lhbti+.quote:
Nog maar 69 punten achter. Het kan nog.quote:
Haha 69quote:Op zondag 21 september 2025 15:45 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Nog maar 69 punten achter. Het kan nog.
Nopequote:Op zondag 21 september 2025 15:44 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Die willen ook geen sport op zondag. Hebben het ook niet op de lhbti+.
De wedstrijd zelf ook.quote:Op zondag 21 september 2025 16:17 schreef Strani het volgende:
Ik zit PSV - Ajax te kijken en wat is dat commentaar toch verschrikkelijk tam eigenlijk. Het hoeft niet direct naar niveautje Latijns-Amerika maar dit is om bij in slaap te vallen.
Had je Piastri ook nog laten winnen?quote:Op zondag 21 september 2025 16:31 schreef egeltje1985 het volgende:
Nou, ik had winst psv en winst nec voorspeld, dit gaat niet best.
Ha nee, dat kijk ik dan weer nietquote:Op zondag 21 september 2025 16:35 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Had je Piastri ook nog laten winnen?
Maar ze zijn nu wel ¤ 0,59 of meer.quote:Op zondag 21 september 2025 16:48 schreef Strani het volgende:
Ik zie (in een reclame) dat bij jullie de Aldi nog gewoon plastic tasjes heeft. Hier alleen papieren zakken.
En dan nog klagen over jullie stikstofgedoe terwijl jullie gewoon in decadente plastic luxe blijven leven
Dat sowieso. Alleen zo kunnen we de wereld reddenquote:Op zondag 21 september 2025 17:10 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Maar ze zijn nu wel ¤ 0,59 of meer.
Het beste is gewoon om een tas mee te nemen die je meerdere keren kan gebruiken.
quote:Op zondag 21 september 2025 21:30 schreef Strani het volgende:
Dit was wel een bedroevend trage zondag hier trouwens, jullie hoefden de zondagsrust ook weer niet zó serieus te nemen.
Doe normaalquote:Op zondag 21 september 2025 22:03 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Weekend weer voorbij. Tijd voor bed.
quote:Op zondag 21 september 2025 22:13 schreef Strani het volgende:
[..]
Oké doe toch maar geen zondagsrust dan
Nou vooruit dan maar.quote:Op zondag 21 september 2025 22:14 schreef Strani het volgende:
[..]
Doe normaalWe hebben nog tot middernacht!
Ik heb geen Disney+, dus ik was het al aan het boycotten en ik ga voorlopig ook niet naar Disneyland Paris.quote:Op zondag 21 september 2025 22:50 schreef Strani het volgende:
Hoe voelen we ons hier eigenlijk over het eventueel boycotten van Disney en gerelateerde producten vanwege het schorsen van Jimmy Kimmel? Als ik Disney+ had gehad zou ik het nu voorlopig hebben opgezegd (ik gebruik af en toe het account van iemand anders maar dat doe ik dan voorlopig ook niet).
Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Ik heb geen Disney abonnement. Maar weet niet of zoiets echt effect zou hebben als de helft van de Europeanen dat al zou doen. Ze blijven toch wel Trump pleasen, net als die andere bedrijven. Trump zou hun natuurlijk veel schade kunnen aan doen als hij maar iets van irritatie krijgt op Disney (sneu dat dit de realiteit is tegenwoordig in de VS).quote:Op zondag 21 september 2025 22:50 schreef Strani het volgende:
Hoe voelen we ons hier eigenlijk over het eventueel boycotten van Disney en gerelateerde producten vanwege het schorsen van Jimmy Kimmel? Als ik Disney+ had gehad zou ik het nu voorlopig hebben opgezegd (ik gebruik af en toe het account van iemand anders maar dat doe ik dan voorlopig ook niet).
Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Goede serie wel.quote:Op zondag 21 september 2025 23:11 schreef NailQueen het volgende:
* Ik die net Disney+ heeft aangeslingerd om Once upon a time te kijken
[ afbeelding ]
Hmm dat weet ik niet, of het echt geen zin heeft. Ik las net al iets dat er al gesprekken gaande zijn met Kimmel over een eventuele terugkeer. Ik denk dat het wel degelijk helpt als grote bedrijven als Disney het in hun eigen financiën gaan voelen en dus een middenweg moeten kiezen tussen politici pleasen en hun merk beschermen.quote:Op zondag 21 september 2025 22:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb geen Disney abonnement. Maar weet niet of zoiets echt effect zou hebben als de helft van de Europeanen dat al zou doen. Ze blijven toch wel Trump pleasen, net als die andere bedrijven. Trump zou hun natuurlijk veel schade kunnen aan doen als hij maar iets van irritatie krijgt op Disney (sneu dat dit de realiteit is tegenwoordig in de VS).
Nou ja dat is ook een antwoord.quote:Op zondag 21 september 2025 23:11 schreef NailQueen het volgende:
* Ik die net Disney+ heeft aangeslingerd om Once upon a time te kijken
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |