---------------------------------quote:Kamermeerderheid vindt Antifa terroristische organisatie
Een meerderheid in de Tweede Kamer wil dat Nederland, in navolging van de Verenigde Staten, de extreemlinkse beweging Antifa aanmerkt als terroristische organisatie. Een motie daartoe van Lidewij de Vos (FVD), Caroline van der Plas (BBB) en Geert Wilders (PVV) werd aangenomen met steun van VVD, SGP en JA21.
De Amerikaanse president Donald Trump bestempelde de antifascistische Antifa-beweging donderdag als terroristische organisatie. Hij voerde de recente moord op de radicaal-rechtse opiniemaker Charlie Kirk aan als directe aanleiding, hoewel die aanslag door de Amerikaanse autoriteiten nog niet in verband is gebracht met politieke groeperingen.
De indieners van het voorstel stellen ‘dat ook in ons land Antifa-cellen actief zijn, die politici bedreigen, bijeenkomsten verstoren, studenten en journalisten intimideren en er niet voor terugdeinzen om geweld te gebruiken’. In Nederland is het ‘georganiseerde links-extremisme (...) gefragmenteerd, klein qua aantal personen en divers qua ideologieën’, aldus de NCTV.
https://www.nd.nl/varia/v(...)istische-organisatie
`quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:14 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Waar staat precies in jouw linkje iets over tot terroristische organisatie? Het gaat er zelfs helemaal niet over. Als dit je verdediging is, nou poeh.
Links is altijd het grote gevaar geweest.quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
---------------------------------
Met deze motie zie je hoe Nederland gevaarlijk begint te lijken op de jaren ’30. Toen werd verzet tegen fascisme ook weggezet als crimineel terwijl de echte fascisten steeds meer macht kregen. Nu is er een meerderheid die antifascisme wil demoniseren. We weten allemaal waar dit soort retoriek destijds toe leidde en dat maakt dit ronduit angstaanjagend.
Ja, dat was mijn tekst nietquote:Op vrijdag 19 september 2025 21:24 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Links is altijd het grote gevaar geweest.
Het laat zien dat de argumenten totaal op zijn als je moet gaan doen alsof er hier op FOK! allerlei white supremacists zitten. Helaas weten we dat het hysterische gooien met allerlei labels de modus operandi in bepaalde kringen, dat is de enige manier hoe men denkt hun gram te kunnen halen, met een inhoudelijke discussie of feiten lukt het namelijk nooit.quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:15 schreef HeatWave het volgende:
Dus als je tegen antifa bent ben je vast WHITE POWER!!
En met dat soort mensen zou je als rechtse moeten "verbinden" fuck that shit
Ach, ik ben ook niet vies van een polariserende hyperbool hier en daar hoor, mea culpa etc. Maar soms zie ik echt dingen waarvan ik echt denk, moet ik daar nou proberen normaal samen mee te leven?quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het laat zien dat de argumenten totaal op zijn als je moet gaan doen alsof er hier op FOK! allerlei white supremacists zitten. Helaas weten we dat het hysterische gooien met allerlei labels de modus operandi in bepaalde kringen, dat is de enige manier hoe men denkt hun gram te kunnen halen, met een inhoudelijke discussie of feiten lukt het namelijk nooit.
Lees je even in anders.quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
`
Als je stelselmatig politieke bijeenkomsten en demonstraties onmogelijk maakt door middel van intimidatie, misleiding en de dreiging van geweld, dan oefen je terreur uit. Ze wakkeren daarmee angst bij burgemeesters en eigenaren van hotels en zalen uit om het democratische proces te verstoren. Veel duidelijker voorbeeld van terreur ga je niet krijgen. en daarom waarschuwt de AIVD dan ook voor Antifa.
Dat jij dat anders ziet is jouw fout en probleem.
Die motie zegt niet zoveel omdat een rechter daar over gaat.quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:41 schreef recursief het volgende:
Is die motie aangenomen op advies van de AIVD en de NCTV, die het in beeld brengen van terrorisme in hun takenpakket hebben, of zijn die hier gepasseerd?
Ah daarom komt in het stuk nergens het woord terreur, terreurdreiging of terroristische organisatie voor. Net zo min als de woorden intimidatie of geweld overigens. Is dit nu de cursus “creatief lezen”?quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
`
Als je stelselmatig politieke bijeenkomsten en demonstraties onmogelijk maakt door middel van intimidatie, misleiding en de dreiging van geweld, dan oefen je terreur uit. Ze wakkeren daarmee angst bij burgemeesters en eigenaren van hotels en zalen uit om het democratische proces te verstoren. Veel duidelijker voorbeeld van terreur ga je niet krijgen. en daarom waarschuwt de AIVD dan ook voor Antifa.
FDF, XR, harde kernen supporters, allemaal terroristen en vijanden van de staat.quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
`
Ik weet dat er wetgeving is op basis waarvan de rechter kan oordelen of iets wel of geen terroristische organisatie is, maar de overheid kan dat oordeel in principe ook geven (en dan kan de rechter weer oordelen of dat terecht was of niet). En de overheid leunt daarbij op de AIVD en de NCTV. Nu heeft het er alle schijn van dat die belangrijke organen in hun eigen domein gepasseerd zijn en dat vind ik eerlijk gezegd de politiek onwaardig.quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:43 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Die motie zegt niet zoveel omdat een rechter daar over gaat.
Ingediend door FvD, dus dat zegt genoeg.quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:41 schreef recursief het volgende:
Is die motie aangenomen op advies van de AIVD en de NCTV, die het in beeld brengen van terrorisme in hun takenpakket hebben, of zijn die hier gepasseerd?
FvD doet eindelijk eens iets nuttigs. Ben benieuwd wat ze nog meer in haar mars heeft.quote:Op vrijdag 19 september 2025 22:02 schreef Nober het volgende:
[ x ]
https://x.com/lidewij_devos/status/1969074527511433676
Eens kijken of ze het spookbeeld van Baudet van zich af kunnen schudden, bij hem had ik constant iets van. je hebt soms wel een punt maar je brengt het allemaal zo achterlijkquote:Op vrijdag 19 september 2025 22:06 schreef RotatoR het volgende:
[..]
FvD doet eindelijk eens iets nuttigs. Ben benieuwd wat ze nog meer in haar mars heeft.
Nee joh, dit is gewoon gehobby van uiterst rechts. Trump wil het, dus hier moet dat ook.quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:41 schreef recursief het volgende:
Moet je niet doen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 22:23 schreef LXIV het volgende:
Natuurlijk is Antifa zeer irritant en helemaal van het padje. Maar dat maakt ze nog geen terroristen. Wel activistisch, maar je kunt ze gewoon oppakken als ze de wet overtreden en dan op die specifieke actie berechten.
Als je antifa een terreurorganisatie noemt moet je de leden of aanhangers nu oppakken en opsluiten. Maar op basis van wat dan?
Ik zeg ook niet dat ze dit soort beslissingen moeten nemen, maar het in beeld brengen van terrorisme hoort bij hun takenpakket en daarmee leveren ze input aan de politiek. Dat lijkt hier niet gebeurd te zijn en dat is raar.quote:Op vrijdag 19 september 2025 22:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het AIVD en de NCTV zijn geen democratisch verkozen volksvertegenwoordigers. Als je zulke mensen de beslissingen laat nemen krijg je effectief gezien een technocratie.
[..]
Vredelievend noemen ze dat.quote:Op vrijdag 19 september 2025 22:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En verbinding 2, wat is jullie kant toch overduidelijk de goeie.
Zij kunnen dat doen, uiteindelijk is het aan de politiek of men daar iets mee doet. Het is dus niet dat elke beslissing binnen de kamer mbt terrorisme eerst moet worden afgestemd met zulke instanties.quote:Op vrijdag 19 september 2025 22:41 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat ze dit soort beslissingen moeten nemen, maar het in beeld brengen van terrorisme hoort bij hun takenpakket en daarmee leveren ze input aan de politiek. Dat lijkt hier niet gebeurd te zijn en dat is raar.
XR ook.quote:Op vrijdag 19 september 2025 22:16 schreef KareldeStoute het volgende:
Overigens is Antifa in Nederland al een jaar of dertig volstrekt marginaal.
Ik denk daarom ook dat het groepje ook eigenlijk veel kleiner is. Ik kan met tien dezelfde mensen ook wel tien verschillende clubjes oprichten.quote:Op zaterdag 20 september 2025 09:36 schreef Montagui het volgende:
Al die extreem linkse groeperingen (van 'anti fascisme', milieu, gender ideologie, Zwarte Piet, Palestina, etc etc) lopen in elkaar over. Je ziet dezelfde personen telkens terug. Zie bv Greta, of een Afriyie.
Waarom roepen ze dan niet op tot een verbod op die clubjes of FDF?quote:Op zaterdag 20 september 2025 09:36 schreef Montagui het volgende:
[..]
XR ook.
Daarom is die motie meer een poging om 'iets' te doen tegen maatschappij ontwrichtende, met vanalles dreigende, totaal intolerant tegen andere meningen, extreem linkse groeperingen.
Het is een begin.
Al die extreem linkse groeperingen (van 'anti fascisme', milieu, gender ideologie, Zwarte Piet, Palestina, etc etc) lopen in elkaar over. Je ziet dezelfde personen telkens terug. Zie bv Greta, of een Afriyie.
Daar ben jij blijkbaar niet zo van.quote:Op zaterdag 20 september 2025 08:09 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Heb je eindelijk enige zelfkennis opgedaan?
Omdat 'antifa' al sinds decennia representatief is voor extreem links maatschappij ontwrichtende acties en geweld (zie bv de BLM riots in de VS, met als culminatie het oprichten van een anarchistische eigen autonome zone - CHAZ in het centrum van Seattle).quote:Op zaterdag 20 september 2025 09:45 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Waarom roepen ze dan niet op tot een verbod op die clubjes of FDF?
Het draait niet om gedachtengoed. Het draait om acties.quote:Op zaterdag 20 september 2025 09:58 schreef Breekfast het volgende:
Het is vooral een heerlijke boksbal voor rechts, die net als bij het extreme woke gedachtegoed doet alsof het een grote bedreiging is voor onze samenleving. Terwijl het in de praktijk een zeer kleine groep is die dit extreem-linkse gedachtegoed aanhangt.
Aha, vanwege iets in de VS kan je hier niet direct clubjes aanpakken die ontwrichtend zouden zijn?quote:Op zaterdag 20 september 2025 09:58 schreef Montagui het volgende:
[..]
Omdat 'antifa' al sinds decennia representatief is voor extreem links maatschappij ontwrichtende acties en geweld (zie bv de BLM riots in de VS, met als culminatie het oprichten van een anarchistische eigen autonome zone - CHAZ in het centrum van Seattle).
En welke actie is ook alweer de aanleiding om in Nederland deze motie aan te nemen? Heb ik iets gemist in het nieuws?quote:Op zaterdag 20 september 2025 10:00 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Het draait niet om gedachtengoed. Het draait om acties.
Dat is inderdaad een stuk concretere bedreiging. Maar dat zullen ze wel weer in alle toonaarden ontkennen…quote:Op zaterdag 20 september 2025 10:00 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik maak me een stuk meer zorgen over de extreem rechtse tendens in Nederland. Ik zie het hier dagelijks in NWS.
Volgens mij reageerde ik op een vrij ranzige verdachtmaking. Maar uiteraard reageer je daar niet opquote:Op zaterdag 20 september 2025 10:04 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Hé, daar komen de verdachtmakingen weer.
Was natuurlijk een kwestie van tijd.
Jamaar jamaar jamaar jamaaaaaaaaaarquote:Op zaterdag 20 september 2025 10:05 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een stuk concretere bedreiging. Maar dat zullen ze wel weer in alle toonaarden ontkennen…
In 2018 was het mogelijk een kleine groep die in beeld was bij de AIVD/NCTV.quote:Op zaterdag 20 september 2025 09:58 schreef Breekfast het volgende:
Het is vooral een heerlijke boksbal voor rechts, die net als bij het extreme woke gedachtegoed doet alsof het een grote bedreiging is voor onze samenleving. Terwijl het in de praktijk een zeer kleine groep is die dit extreem-linkse gedachtegoed aanhangt.
Je postgeschiedenis is daar toch het overduidelijke bewijs van?quote:
AIVD rapport:quote:Op zaterdag 20 september 2025 10:06 schreef Montagui het volgende:
[ afbeelding ] Op zaterdag 20 september 2025 09:58 schreef Breekfast het volgende:In 2018 was het mogelijk een kleine groep die in beeld was bij de AIVD/NCTV.quote:Het is vooral een heerlijke boksbal voor rechts, die net als bij het extreme woke gedachtegoed doet alsof het een grote bedreiging is voor onze samenleving. Terwijl het in de praktijk een zeer kleine groep is die dit extreem-linkse gedachtegoed aanhangt.
Maar m.i. is dat niet meer zo. Dat komt met name door de extreme vrijheid die ze gekregen hebben mbt hun 'demonstraties' en 'acties' en de bovenmatige aandacht in de media.
Dat trekt aan.
over rechts-extremisme:quote:Het georganiseerde links-extremisme is in Nederland gefragmenteerd, klein
qua aantal personen en divers qua ideologieën. Er issinds een aantal jaar
wel sprake van een groei van de links-extremistische scene, onder andere
door de aansluiting van buitenlandse extremisten die in Nederland
verblijven. Het links-extremisme vormt op dit moment een beperkte
geweldsdreiging.
Maar jouw onderbuik zal vast een betrouwbaarder beeld opleveren.quote:Er bestaan onverminderd grote zorgen over de snelle online radicalisering
en mogelijke geweldsdreiging van met name jongeren in rechtsterroristische online netwerken. Door lastige detectie kunnen individuen
buiten het zicht van instanties verder radicaliseren.
We weten het inmiddels.quote:Op zaterdag 20 september 2025 10:11 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Jaar in, jaar uit.
En dan nog een normale reactie verwachten.
Nee, het is maar een voorbeeld van 'antifa' wat een paraplu naam is voor extreem links groeperingen met een MO van anarchistische maatschappij ontwrichtende acties en geweld. OOK in Nederland.quote:Op zaterdag 20 september 2025 10:02 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Aha, vanwege iets in de VS kan je hier niet direct clubjes aanpakken die ontwrichtend zouden zijn?
Dat is toch een wat gemankeerde redenatie.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Anti-Fascistische_Aktiequote:Volgens de AIVD spelen antifascistische organisaties als de AFA en Kafka een rol bij het overdrijven van het gevaar van extreemrechts. "Ze ontlenen hun bestaansrecht aan de dreiging die hiervan uitgaat en cultiveren het beeld dat deze groot is en groeit", zo stelt de AIVD in een rapport over extreemrechts uit 2010.[13] Volgens de AIVD gebruiken antifascisten juist geweld bij legale betogingen van extreemrechts. Ook bij hun strijd om extreemrechts uit het publieke domein te weren gebruiken AFA en Kafka ondemocratische middelen, stelt de inlichtingendienst.[14]
Haha, alsof ik de 'groei' van extreem rechts niet zou erkennen? Dat is zeker zorgwekkend.quote:AIVD rapport:
https://www.aivd.nl/binar(...)5/DTN+Juni+2025+.pdf
[..]
over rechts-extremisme:
[..]
Maar jouw onderbuik zal vast een betrouwbaarder beeld opleveren.
Veeg die smaad en laster shit dan ook weg.quote:Op zaterdag 20 september 2025 10:30 schreef Jippie het volgende:
Fascisten-geneuzel geveegd
[ afbeelding ]
Als jij de moeite neemt om die van een TR re voorzien, zal moderatie ze beoordelenquote:Op zaterdag 20 september 2025 10:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Veeg die smaad en laster shit dan ook weg.
Wat een niveau weer.
Ze leggen het naast zich neer en er gaat niets gebeuren. VVD en BBB gaan hun eigen kabinet niet opblazen en het is bijna verkiezingen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 10:58 schreef recursief het volgende:
De regering heeft denk ik drie opties:
1. Deze motie naast zich neerleggen.
2. Deze motie volgen en Antifa op de terreurlijst zetten
3. Advies vragen aan AIVD+NCTV
Consequenties:
ad 1. Ofwel niets ofwel een motie van wantrouwen. En dan? Dit kabinet naar huis sturen?![]()
ad 2. Dan kun je een rechtszaak verwachten. Aangezien deze motie geen echte onderbouwing heeft en slechts steunt op het gegeven dat de regering Trump iets dergelijks heeft gedaan verwacht ik dat iedere rechter gehakt er van maakt.
ad 3. Ik hoop dat de regering hier voor kiest. Deze stap levert immers de meeste duidelijkheid op. Als ik een schot voor de boeg mag doen: Afgaande op eerdere rapportages denk ik dat deze motie alsnog de prullenbak in gaat.
Daar ben ik ook bang voor, maar toch hoop ik op de 3e optie. Die geeft namelijk wel het krachtigste signaal af.quote:Op zaterdag 20 september 2025 11:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ze leggen het naast zich neer en er gaat niets gebeuren. VVD en BBB gaan hun eigen kabinet niet opblazen en het is bijna verkiezingen.
Gedaan.quote:Op zaterdag 20 september 2025 10:54 schreef Jippie het volgende:
[..]
Als jij de moeite neemt om die van een TR re voorzien, zal moderatie ze beoordelen
Kritisch zijn op deze populistische bullshitmotie is niet hetzelfde als het opnemen voor Antifa.quote:Op vrijdag 19 september 2025 22:31 schreef thedeedster het volgende:
Opnemen voor antifa. Dan ben je toch echt wel van het padje af.
Inderdaad. Blijkt een erg ingewikkeld concept.quote:Op zaterdag 20 september 2025 11:06 schreef recursief het volgende:
[..]
Kritisch zijn op deze populistische bullshitmotie is niet hetzelfde als het opnemen voor Antifa.
Tikje hypocriet gezien je eigen eindeloze stroom persoonlijke aanvallen en gelaster…quote:Op zaterdag 20 september 2025 11:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gedaan.
Het is ook zeker niet de eerste keer over deze user. Nota bene zit die zelf ook nog regelmatig te klagen in fb over anderen. En dan nu zelf met het gedrag aankomen waarvan hij een ander beschuldigd.
Ben er wel een keer klaar mee.
Doe je het weer.quote:Op zaterdag 20 september 2025 11:17 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Tikje hypocriet gezien je eigen eindeloze stroom persoonlijke aanvallen en gelaster…
Ga je dat verhaal over een touw en de PVV nog duiden?
Bizar ook dat BBB het klakkeloos steunt en het ondertussen opneemt voor oa tractorboeren. Dan ben je niet goed hoor. Maar goed, dat wisten we al.quote:Op zaterdag 20 september 2025 11:32 schreef Hexagon het volgende:
De VVD heeft zich weer eens laten kennen. Wat een treurigheid.
Inderdaad, dan de FDF ook op de terreurlijst.quote:Op zaterdag 20 september 2025 11:35 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Bizar ook dat BBB het klakkeloos steunt en het ondertussen opneemt voor oa tractorboeren. Dan ben je niet goed hoor. Maar goed, dat wisten we al.
Ooit voorvechters van het liberalisme. Maar daar is verdomd weinig van over.quote:Op zaterdag 20 september 2025 11:32 schreef Hexagon het volgende:
De VVD heeft zich weer eens laten kennen. Wat een treurigheid.
Tja FDF is de gewapende tak van de BBB natuurlijk. Het hele idee dat BBB een politieke partij is is al te zot voor woorden. BBB is en blijft het briljante project van de agro-maffia die de boerenstand dusdanig tot slavernij heeft gebracht dat elke verandering door boeren met angst en beven tegemoet wordt gezien. Aan het infuus van de Rabobank, wurgcontracten met de agrarische industrie, geplet door supermarkt-conglomeraten zijn boeren een even groot slachtoffer als de maatschappij in het algemeen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 11:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Inderdaad, dan de FDF ook op de terreurlijst.
Wat is de context hiervan?quote:Op zaterdag 20 september 2025 14:28 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Wanneer gaan ze stemmen voor een aantal extreemrechtse organisaties?
FvD is al verboden?quote:Op zaterdag 20 september 2025 14:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Het word tijd dat extreem links zoveel mogelijk verboden werd.
Je kan zeuren over extreem rechts, maar ook dat is veelal een verboden ding, denk aan neonazis.
Antifa is daar gelijk aan.
Zoals de hooligans van bijvoorbeeld FC Den Bosch?quote:Op zaterdag 20 september 2025 14:28 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Wanneer gaan ze stemmen voor een aantal extreemrechtse organisaties?
Och jeetje, hoe kan ik dat gemist hebben. Ik zie hooligans, Voorpost met prinsenvlaggen (inclusief VOC-logo), een brandende politieauto en een geblokkeerde A12. Oh en iemand met een vlag waar Pim Fortuyn en Charlie Kirk gebroederlijk op staan afgebeeld. Wat een rariteitenkabinet zeg.quote:Op zaterdag 20 september 2025 14:36 schreef Momo het volgende:
[..]
NWS / [Livetopic] Elsfest 20-09 #1: met een afwezige Geert
Ah, voedselvoorziening is terrorisme, duidelijk.quote:Op zaterdag 20 september 2025 13:54 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Tja FDF is de gewapende tak van de BBB natuurlijk. Het hele idee dat BBB een politieke partij is is al te zot voor woorden. BBB is en blijft het briljante project van de agro-maffia die de boerenstand dusdanig tot slavernij heeft gebracht dat elke verandering door boeren met angst en beven tegemoet wordt gezien. Aan het infuus van de Rabobank, wurgcontracten met de agrarische industrie, geplet door supermarkt-conglomeraten zijn boeren een even groot slachtoffer als de maatschappij in het algemeen.
BBB/FDF zijn de echte terroristen in dit land. Gaan over lijken, veroorzaken voor vele tientallen miljarden aan maatschappelijke en gebouwen infrastructuur, gewelddadige acties via de FDF wanneer het nodig is, vergiftigingen van de bodem en de leefomgeving voor decennia. En dat alles voor de winst, waarbij deze industrie via het marketingbureau Remarkable tonnen in BBB heeft gestopt.
Verbijsterende criminaliteit waar partijen nog mee samenwerken ook.
quote:Op zaterdag 20 september 2025 14:36 schreef Momo het volgende:
[..]
NWS / [Livetopic] Elsfest 20-09 #1: met een afwezige Geert
Kijk het schoolvoorbeeld waarom criminele organisaties als BBB zo succesvol kunnen opereren. Gevallen voor de emotie van slagzinnen als “zonder de boer geen voer”. Zo schattig. De realiteit is dat de Nederlandse landbouwsector alleen maar voedsel omzet en daarbij continu vele miljarden calorieën vernietigd. De Nederlandse sector maakt van veel plantaardig voedsel ongeveer eenderde dierlijk voedsel. Zonder de Nederlandse landbouw zou er meer voedsel op de wereld zijn. Betekent dat dat de sector niet deugt? Nee hoor, alleen criminelen en terroristen als BBB en FDF niet, die bestaan om de vervuiling, de afbraak te laten bestaan, in plaats van te vervangen door iets duurzamers met meer balans en meer toekomstperspectief.quote:Op zaterdag 20 september 2025 14:53 schreef silverhill het volgende:
[..]
Ah, voedselvoorziening is terrorisme, duidelijk.
En in het verlengde is dan zo'n beetje iedere industrie terrorisme. Metaal, plastic, farmacie, bouwmaterialen, alle leidinggevenden in Den Haag berechten.
Profa is toch niet verboden?quote:Op zaterdag 20 september 2025 14:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Het word tijd dat extreem links zoveel mogelijk verboden werd.
Je kan zeuren over extreem rechts, maar ook dat is veelal een verboden ding, denk aan neonazis.
Antifa is daar gelijk aan.
quote:Opa Harm was tot voor kort dé trots van de familie: hij zat tijdens de Tweede Wereldoorlog in het verzet tegen de nazi’s. Het was deze week dan ook een nare verrassing dat het blijkt dat hij lid was van de terroristische organisatie Antifa. “Dit kwam wel echt even binnen”, zegt kleinzoon Pieter.
“Maar we zien hier inderdaad dat opa tegen fascisten was, en er alles aan deed ze te saboteren. Dat plaatst bijvoorbeeld zijn overval van een door de nazi’s gerund postkantoor in een heel nieuw daglicht: dat was pure terreur tegen een ten onrechte gedemoniseerde tegenstander. Opa was geen verzetsheld, hij was een terrorist.”
Het enige wat er gebeurt als je de Nederlandse landbouw stopt, is dat het ergens anders naartoe verplaatst. En zeer waarschijnlijk naar een plek waar het er minder efficiënt aan toe gaat. Je verplaatst de vervuiling dan, en netto wordt die waarschijnlijk zelfs erger. Leg jouw kaartje eens over de kaart van bevolkingsdichtheid. Dan doet Nederland het zo slecht niet, en vallen bijvoorbeeld ineens regio's in Hongarije en Roemenië op.quote:Op zaterdag 20 september 2025 15:28 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Kijk het schoolvoorbeeld waarom criminele organisaties als BBB zo succesvol kunnen opereren. Gevallen voor de emotie van slagzinnen als “zonder de boer geen voer”. Zo schattig. De realiteit is dat de Nederlandse landbouwsector alleen maar voedsel omzet en daarbij continu vele miljarden calorieën vernietigd. De Nederlandse sector maakt van veel plantaardig voedsel ongeveer eenderde dierlijk voedsel. Zonder de Nederlandse landbouw zou er meer voedsel op de wereld zijn. Betekent dat dat de sector niet deugt? Nee hoor, alleen criminelen en terroristen als BBB en FDF niet, die bestaan om de vervuiling, de afbraak te laten bestaan, in plaats van te vervangen door iets duurzamers met meer balans en meer toekomstperspectief.
Echt niet elke industrie is crimineel. Degenen die ons vergiftigen, die onze huizen willens en wetens ondermijnen, degenen die mensen omkopen of chanteren om leugens in rapporten te zetten, degenen die geen probleem hebben met profijt ten koste van alles dus. Criminele clubs als Remarkable, maar ook Chemours, Tata, Harsco, Pelt & Hooykaas, Bayer Monsanto, Cargill om wat discutabele broeders te noemen.
BBB doet er alles aan om de winst van de agrarische multinationals zeker te stellen, daar zijn ze voor opgericht, daar worden ze door gefinancierd, ook ten koste van de boeren. BBB geeft geen shit om boeren.
Jouw nageslacht wordt langzaam vergiftigd door partijen die winst belangrijker vinden dan gezondheid. De politiek zou er moeten zijn om dat te voorkomen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zeker voedselvoorziening heeft nut. Zelfs beperkte veeteelt heeft nut. Maar 80% van de huidige Nederlandse landbouw is alleen maar economisch schadelijk. Tientallen miljarden (of zelfs meer) aan funderingsschade veroorzaakt door waterschappen in opdracht van de boerensector. Roofbouw, zoals alles in die sector roofbouw is. De economische opbrengst is zwaar negatief, we vernietigen de toekomst van ons land zonder er echt iets aan te verdienen zelfs.quote:Op zaterdag 20 september 2025 16:25 schreef silverhill het volgende:
En daar laat is het bij. Voedselvoorziening heeft nut, Antifa niet, en daar ging het over![]()
De andere kant van antifa. Die worden hooligans genoemd.quote:Op zondag 21 september 2025 08:30 schreef Gehenna het volgende:
Zo'n beetje terwijl hier over gestemd werd, is dit buiten aan de hand: https://nos.nl/artikel/25(...)d-geweld-in-den-haag
Een protest van mensen van de andere kant van het spectrum die zich 'niet veilig voelen'.
De ironieals het satire was, zou je het niet kunnen bedenken
Laten we die dan ook even op het terroristen lijstje zetten, lijkt me niet meer dan logischquote:Op zondag 21 september 2025 08:58 schreef Mubassie het volgende:
[..]
De andere kant van antifa. Die worden hooligans genoemd.
Want Antifa staat dat ook?quote:Op zondag 21 september 2025 09:59 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Laten we die dan ook even op het terroristen lijstje zetten, lijkt me niet meer dan logisch
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |