abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218816372
quote:
Kamermeerderheid vindt Antifa terroristische organisatie

Een meerderheid in de Tweede Kamer wil dat Nederland, in navolging van de Verenigde Staten, de extreemlinkse beweging Antifa aanmerkt als terroristische organisatie. Een motie daartoe van Lidewij de Vos (FVD), Caroline van der Plas (BBB) en Geert Wilders (PVV) werd aangenomen met steun van VVD, SGP en JA21.

De Amerikaanse president Donald Trump bestempelde de antifascistische Antifa-beweging donderdag als terroristische organisatie. Hij voerde de recente moord op de radicaal-rechtse opiniemaker Charlie Kirk aan als directe aanleiding, hoewel die aanslag door de Amerikaanse autoriteiten nog niet in verband is gebracht met politieke groeperingen.

De indieners van het voorstel stellen ‘dat ook in ons land Antifa-cellen actief zijn, die politici bedreigen, bijeenkomsten verstoren, studenten en journalisten intimideren en er niet voor terugdeinzen om geweld te gebruiken’. In Nederland is het ‘georganiseerde links-extremisme (...) gefragmenteerd, klein qua aantal personen en divers qua ideologieën’, aldus de NCTV.

https://www.nd.nl/varia/v(...)istische-organisatie
---------------------------------

[ Bericht 11% gewijzigd door HeatWave op 19-09-2025 21:24:05 ]
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_218816374
Dus als je tegen antifa bent ben je vast WHITE POWER!!

En met dat soort mensen zou je als rechtse moeten "verbinden" fuck that shit :')
Get woke, go broke!
pi_218816454
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 21:14 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Waar staat precies in jouw linkje iets over tot terroristische organisatie? Het gaat er zelfs helemaal niet over. Als dit je verdediging is, nou poeh.
`
Als je stelselmatig politieke bijeenkomsten en demonstraties onmogelijk maakt door middel van intimidatie, misleiding en de dreiging van geweld, dan oefen je terreur uit. Ze wakkeren daarmee angst bij burgemeesters en eigenaren van hotels en zalen uit om het democratische proces te verstoren. Veel duidelijker voorbeeld van terreur ga je niet krijgen. en daarom waarschuwt de AIVD dan ook voor Antifa.

Dat jij dat anders ziet is jouw fout en probleem.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_218816502
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 21:15 schreef HeatWave het volgende:

[..]
---------------------------------

Met deze motie zie je hoe Nederland gevaarlijk begint te lijken op de jaren ’30. Toen werd verzet tegen fascisme ook weggezet als crimineel terwijl de echte fascisten steeds meer macht kregen. Nu is er een meerderheid die antifascisme wil demoniseren. We weten allemaal waar dit soort retoriek destijds toe leidde en dat maakt dit ronduit angstaanjagend.
Links is altijd het grote gevaar geweest.
Mja
pi_218816508
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 21:24 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Links is altijd het grote gevaar geweest.
Ja, dat was mijn tekst niet :P.
Get woke, go broke!
pi_218816622
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 september 2025 21:15 schreef HeatWave het volgende:
Dus als je tegen antifa bent ben je vast WHITE POWER!!

En met dat soort mensen zou je als rechtse moeten "verbinden" fuck that shit :')
Het laat zien dat de argumenten totaal op zijn als je moet gaan doen alsof er hier op FOK! allerlei white supremacists zitten. Helaas weten we dat het hysterische gooien met allerlei labels de modus operandi in bepaalde kringen, dat is de enige manier hoe men denkt hun gram te kunnen halen, met een inhoudelijke discussie of feiten lukt het namelijk nooit.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218816655
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 september 2025 21:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het laat zien dat de argumenten totaal op zijn als je moet gaan doen alsof er hier op FOK! allerlei white supremacists zitten. Helaas weten we dat het hysterische gooien met allerlei labels de modus operandi in bepaalde kringen, dat is de enige manier hoe men denkt hun gram te kunnen halen, met een inhoudelijke discussie of feiten lukt het namelijk nooit.
Ach, ik ben ook niet vies van een polariserende hyperbool hier en daar hoor, mea culpa etc. Maar soms zie ik echt dingen waarvan ik echt denk, moet ik daar nou proberen normaal samen mee te leven? :').

Mensen dwepen met Hamas, drugscriminelen, CEO killers, Kirk-killers, Antifa en weet ik nog wat, wat heb ik in godsnaam gemeen met mensen die zo denken?
Get woke, go broke!
pi_218816738
Is die motie aangenomen op advies van de AIVD en de NCTV, die het in beeld brengen van terrorisme in hun takenpakket hebben, of zijn die hier gepasseerd?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_218816759
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 21:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
`
Als je stelselmatig politieke bijeenkomsten en demonstraties onmogelijk maakt door middel van intimidatie, misleiding en de dreiging van geweld, dan oefen je terreur uit. Ze wakkeren daarmee angst bij burgemeesters en eigenaren van hotels en zalen uit om het democratische proces te verstoren. Veel duidelijker voorbeeld van terreur ga je niet krijgen. en daarom waarschuwt de AIVD dan ook voor Antifa.

Lees je even in anders.

https://nos.nl/artikel/2583188-oud-aivd-er-antifa-wel-extremistisch-maar-niet-terroristisch
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_218816770
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 21:41 schreef recursief het volgende:
Is die motie aangenomen op advies van de AIVD en de NCTV, die het in beeld brengen van terrorisme in hun takenpakket hebben, of zijn die hier gepasseerd?
Die motie zegt niet zoveel omdat een rechter daar over gaat.
pi_218816771
Ach ik vind Antifa wel aandoenlijk... al die van huis uit gesubsideerde Sterres en Jan-Willems die hun opgelegde witte erfschuld proberen in te lossen door met Palestina-vaandels te wapperen.

Laat ze lekker, de schattebouten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 19 september 2025 @ 21:46:33 #12
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_218816824
quote:

[..]
`

Ah daarom komt in het stuk nergens het woord terreur, terreurdreiging of terroristische organisatie voor. Net zo min als de woorden intimidatie of geweld overigens. Is dit nu de cursus “creatief lezen”?
pi_218816858
Ik heb ook een hekel aan dat tuig, maar terroristisch :') echt los shit op daar in Den Haag. Trieste bende.

quote:

[..]
`

FDF, XR, harde kernen supporters, allemaal terroristen en vijanden van de staat.

Maak iets van wetgeving zodat die debielen niet meer op de weg mogen gaan zitten en pak het via die weg aan.

Het extremistische gedeelte van antifa is toch wel in beeld bij instanties.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_218816896
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 21:43 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Die motie zegt niet zoveel omdat een rechter daar over gaat.
Ik weet dat er wetgeving is op basis waarvan de rechter kan oordelen of iets wel of geen terroristische organisatie is, maar de overheid kan dat oordeel in principe ook geven (en dan kan de rechter weer oordelen of dat terecht was of niet). En de overheid leunt daarbij op de AIVD en de NCTV. Nu heeft het er alle schijn van dat die belangrijke organen in hun eigen domein gepasseerd zijn en dat vind ik eerlijk gezegd de politiek onwaardig.

Als deze motie wordt uitgevoerd kan een rechter natuurlijk er alsnog een streep door zetten.
pi_218816900
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 21:42 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Lees je even in anders.

Lees je anders even in:
https://www.aivd.nl/actue(...)rgemeesters-over-afa
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_218816928
quote:
Ingediend door FvD, dus dat zegt genoeg.
pi_218817065
quote:
FvD doet eindelijk eens iets nuttigs. Ben benieuwd wat ze nog meer in haar mars heeft.
pi_218817110
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 22:06 schreef RotatoR het volgende:

[..]
FvD doet eindelijk eens iets nuttigs. Ben benieuwd wat ze nog meer in haar mars heeft.
Eens kijken of ze het spookbeeld van Baudet van zich af kunnen schudden, bij hem had ik constant iets van. je hebt soms wel een punt maar je brengt het allemaal zo achterlijk :').
Get woke, go broke!
pi_218817138
quote:
Nee joh, dit is gewoon gehobby van uiterst rechts. Trump wil het, dus hier moet dat ook.
pi_218817155
Overigens is Antifa in Nederland al een jaar of dertig volstrekt marginaal.
pi_218817166
Tegen Antifa zijn maakt je niet uiterst rechts.

Kaalkopjes die vol nazi-tattoo's en vlaggen door je straten marcheren en oproepen om alles met een kleurtje naar de kampen te sturen, dat is uiterst rechts.

Verbinden roepen, anderen uitmaken voor uiterst rechts, zo komen er wel :').
Get woke, go broke!
  vrijdag 19 september 2025 @ 22:23:05 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218817214
Natuurlijk is Antifa zeer irritant en helemaal van het padje. Maar dat maakt ze nog geen terroristen. Wel activistisch, maar je kunt ze gewoon oppakken als ze de wet overtreden en dan op die specifieke actie berechten.
Als je antifa een terreurorganisatie noemt moet je de leden of aanhangers nu oppakken en opsluiten. Maar op basis van wat dan?
The End Times are wild
pi_218817288
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 22:23 schreef LXIV het volgende:
Natuurlijk is Antifa zeer irritant en helemaal van het padje. Maar dat maakt ze nog geen terroristen. Wel activistisch, maar je kunt ze gewoon oppakken als ze de wet overtreden en dan op die specifieke actie berechten.
Als je antifa een terreurorganisatie noemt moet je de leden of aanhangers nu oppakken en opsluiten. Maar op basis van wat dan?
Moet je niet doen.

Je moet genieten van hun zondagsactivisme, deugneuzerij en naïviteit.

En vooral: ze heel hard uitlachen, met hun XR, regenbogen en Pallievlaggen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 19 september 2025 @ 22:31:51 #25
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218817312
Opnemen voor antifa. Dan ben je toch echt wel van het padje af.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218817416
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 september 2025 22:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het AIVD en de NCTV zijn geen democratisch verkozen volksvertegenwoordigers. Als je zulke mensen de beslissingen laat nemen krijg je effectief gezien een technocratie.
[..]
Ik zeg ook niet dat ze dit soort beslissingen moeten nemen, maar het in beeld brengen van terrorisme hoort bij hun takenpakket en daarmee leveren ze input aan de politiek. Dat lijkt hier niet gebeurd te zijn en dat is raar.
pi_218817535
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 september 2025 22:20 schreef HeatWave het volgende:

[..]
En verbinding 2, wat is jullie kant toch overduidelijk de goeie :').
Vredelievend noemen ze dat.
pi_218817648
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 22:41 schreef recursief het volgende:

[..]
Ik zeg ook niet dat ze dit soort beslissingen moeten nemen, maar het in beeld brengen van terrorisme hoort bij hun takenpakket en daarmee leveren ze input aan de politiek. Dat lijkt hier niet gebeurd te zijn en dat is raar.
Zij kunnen dat doen, uiteindelijk is het aan de politiek of men daar iets mee doet. Het is dus niet dat elke beslissing binnen de kamer mbt terrorisme eerst moet worden afgestemd met zulke instanties.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218819140
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 00:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Jep. Dan zien we inderdaad.
Heb je eindelijk enige zelfkennis opgedaan?
pi_218819559
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 september 2025 22:16 schreef KareldeStoute het volgende:
Overigens is Antifa in Nederland al een jaar of dertig volstrekt marginaal.
XR ook.

Daarom is die motie meer een poging om 'iets' te doen tegen maatschappij ontwrichtende, met vanalles dreigende, totaal intolerant tegen andere meningen, extreem linkse groeperingen.

Het is een begin.

Al die extreem linkse groeperingen (van 'anti fascisme', milieu, gender ideologie, Zwarte Piet, Palestina, etc etc) lopen in elkaar over. Je ziet dezelfde personen telkens terug. Zie bv Greta, of een Afriyie.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_218819580
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 09:36 schreef Montagui het volgende:

Al die extreem linkse groeperingen (van 'anti fascisme', milieu, gender ideologie, Zwarte Piet, Palestina, etc etc) lopen in elkaar over. Je ziet dezelfde personen telkens terug. Zie bv Greta, of een Afriyie.
Ik denk daarom ook dat het groepje ook eigenlijk veel kleiner is. Ik kan met tien dezelfde mensen ook wel tien verschillende clubjes oprichten.
pi_218819609
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 09:36 schreef Montagui het volgende:

[..]
XR ook.

Daarom is die motie meer een poging om 'iets' te doen tegen maatschappij ontwrichtende, met vanalles dreigende, totaal intolerant tegen andere meningen, extreem linkse groeperingen.

Het is een begin.

Waarom roepen ze dan niet op tot een verbod op die clubjes of FDF?
pi_218819642
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 september 2025 08:09 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Heb je eindelijk enige zelfkennis opgedaan?
Daar ben jij blijkbaar niet zo van.

Hoe zat het ook alweer met pvv politici en touwen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218819666
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 september 2025 09:45 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Waarom roepen ze dan niet op tot een verbod op die clubjes of FDF?
Omdat 'antifa' al sinds decennia representatief is voor extreem links maatschappij ontwrichtende acties en geweld (zie bv de BLM riots in de VS, met als culminatie het oprichten van een anarchistische eigen autonome zone - CHAZ in het centrum van Seattle).
pi_218819669
Het is vooral een heerlijke boksbal voor rechts, die net als bij het extreme woke gedachtegoed doet alsof het een grote bedreiging is voor onze samenleving. Terwijl het in de praktijk een zeer kleine groep is die dit extreem-linkse gedachtegoed aanhangt.
  zaterdag 20 september 2025 @ 10:00:01 #36
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218819676
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 09:58 schreef Breekfast het volgende:
Het is vooral een heerlijke boksbal voor rechts, die net als bij het extreme woke gedachtegoed doet alsof het een grote bedreiging is voor onze samenleving. Terwijl het in de praktijk een zeer kleine groep is die dit extreem-linkse gedachtegoed aanhangt.
Het draait niet om gedachtengoed. Het draait om acties.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218819696
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 09:58 schreef Montagui het volgende:

[..]
Omdat 'antifa' al sinds decennia representatief is voor extreem links maatschappij ontwrichtende acties en geweld (zie bv de BLM riots in de VS, met als culminatie het oprichten van een anarchistische eigen autonome zone - CHAZ in het centrum van Seattle).
Aha, vanwege iets in de VS kan je hier niet direct clubjes aanpakken die ontwrichtend zouden zijn?
Dat is toch een wat gemankeerde redenatie.
pi_218819710
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 10:00 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Het draait niet om gedachtengoed. Het draait om acties.
En welke actie is ook alweer de aanleiding om in Nederland deze motie aan te nemen? Heb ik iets gemist in het nieuws?
pi_218819719
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 10:00 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ik maak me een stuk meer zorgen over de extreem rechtse tendens in Nederland. Ik zie het hier dagelijks in NWS.
Dat is inderdaad een stuk concretere bedreiging. Maar dat zullen ze wel weer in alle toonaarden ontkennen…
pi_218819728
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 10:04 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Hé, daar komen de verdachtmakingen weer.

Was natuurlijk een kwestie van tijd.
Volgens mij reageerde ik op een vrij ranzige verdachtmaking. Maar uiteraard reageer je daar niet op _O-
pi_218819733
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 september 2025 10:05 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat is inderdaad een stuk concretere bedreiging. Maar dat zullen ze wel weer in alle toonaarden ontkennen…
Jamaar jamaar jamaar jamaaaaaaaaaar
1947-2016
pi_218819735
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 09:58 schreef Breekfast het volgende:
In 2018 was het mogelijk een kleine groep die in beeld was bij de AIVD/NCTV.

Maar m.i. is dat niet meer zo. Dat komt met name door de extreme vrijheid die ze gekregen hebben mbt hun 'demonstraties' en 'acties' en de bovenmatige aandacht in de media.

Dat trekt aan.
pi_218819739
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 10:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Kom met bewijs dan.
Je postgeschiedenis is daar toch het overduidelijke bewijs van?
Maar hoe zit het nou met PVV en touw?
pi_218819778
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 10:06 schreef Montagui het volgende:
[ afbeelding ] Op zaterdag 20 september 2025 09:58 schreef Breekfast het volgende:
quote:
In 2018 was het mogelijk een kleine groep die in beeld was bij de AIVD/NCTV.

Maar m.i. is dat niet meer zo. Dat komt met name door de extreme vrijheid die ze gekregen hebben mbt hun 'demonstraties' en 'acties' en de bovenmatige aandacht in de media.

Dat trekt aan.
AIVD rapport:
https://www.aivd.nl/binar(...)5/DTN+Juni+2025+.pdf

quote:
Het georganiseerde links-extremisme is in Nederland gefragmenteerd, klein
qua aantal personen en divers qua ideologieën. Er issinds een aantal jaar
wel sprake van een groei van de links-extremistische scene, onder andere
door de aansluiting van buitenlandse extremisten die in Nederland
verblijven. Het links-extremisme vormt op dit moment een beperkte
geweldsdreiging.
over rechts-extremisme:
quote:
Er bestaan onverminderd grote zorgen over de snelle online radicalisering
en mogelijke geweldsdreiging van met name jongeren in rechtsterroristische online netwerken. Door lastige detectie kunnen individuen
buiten het zicht van instanties verder radicaliseren.
Maar jouw onderbuik zal vast een betrouwbaarder beeld opleveren.
pi_218819804
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 10:11 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Jaar in, jaar uit.

En dan nog een normale reactie verwachten.
We weten het inmiddels.
1947-2016
pi_218819821
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 september 2025 10:02 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Aha, vanwege iets in de VS kan je hier niet direct clubjes aanpakken die ontwrichtend zouden zijn?
Dat is toch een wat gemankeerde redenatie.
Nee, het is maar een voorbeeld van 'antifa' wat een paraplu naam is voor extreem links groeperingen met een MO van anarchistische maatschappij ontwrichtende acties en geweld. OOK in Nederland.

quote:
Volgens de AIVD spelen antifascistische organisaties als de AFA en Kafka een rol bij het overdrijven van het gevaar van extreemrechts. "Ze ontlenen hun bestaansrecht aan de dreiging die hiervan uitgaat en cultiveren het beeld dat deze groot is en groeit", zo stelt de AIVD in een rapport over extreemrechts uit 2010.[13] Volgens de AIVD gebruiken antifascisten juist geweld bij legale betogingen van extreemrechts. Ook bij hun strijd om extreemrechts uit het publieke domein te weren gebruiken AFA en Kafka ondemocratische middelen, stelt de inlichtingendienst.[14]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Anti-Fascistische_Aktie
pi_218819866
quote:
AIVD rapport:
https://www.aivd.nl/binar(...)5/DTN+Juni+2025+.pdf
[..]
over rechts-extremisme:
[..]
Maar jouw onderbuik zal vast een betrouwbaarder beeld opleveren.
Haha, alsof ik de 'groei' van extreem rechts niet zou erkennen? Dat is zeker zorgwekkend.

Niettemin zie ik geen tegendemonstraties tegen bv pro Palestina demonstraties zoals we die elke keer weer wel zien wanneer er een demo is met een mening die extreem links niet kan tolereren. Het intimiderende karakter daarvan (en dreiging van geweld) is niet van de lucht.

Maar dat zal mijn onderbuik wel zijn.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 20 september 2025 @ 10:30:30 #48
485843 crew  Jippie
pi_218819946
Fascisten-geneuzel geveegd

pi_218820127
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 september 2025 10:30 schreef Jippie het volgende:
Fascisten-geneuzel geveegd

[ afbeelding ]
Veeg die smaad en laster shit dan ook weg.
Wat een niveau weer.
1947-2016
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 20 september 2025 @ 10:54:58 #50
485843 crew  Jippie
pi_218820152
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 10:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Veeg die smaad en laster shit dan ook weg.
Wat een niveau weer.
Als jij de moeite neemt om die van een TR re voorzien, zal moderatie ze beoordelen ^O^
pi_218820181
De regering heeft denk ik drie opties:

1. Deze motie naast zich neerleggen.
2. Deze motie volgen en Antifa op de terreurlijst zetten
3. Advies vragen aan AIVD+NCTV

Consequenties:

ad 1. Ofwel niets ofwel een motie van wantrouwen. En dan? Dit kabinet naar huis sturen? :')

ad 2. Dan kun je een rechtszaak verwachten. Aangezien deze motie geen echte onderbouwing heeft en slechts steunt op het gegeven dat de regering Trump iets dergelijks heeft gedaan verwacht ik dat iedere rechter gehakt er van maakt.

ad 3. Ik hoop dat de regering hier voor kiest. Deze stap levert immers de meeste duidelijkheid op. Als ik een schot voor de boeg mag doen: Afgaande op eerdere rapportages denk ik dat deze motie alsnog de prullenbak in gaat.
pi_218820195
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 10:58 schreef recursief het volgende:
De regering heeft denk ik drie opties:

1. Deze motie naast zich neerleggen.
2. Deze motie volgen en Antifa op de terreurlijst zetten
3. Advies vragen aan AIVD+NCTV

Consequenties:

ad 1. Ofwel niets ofwel een motie van wantrouwen. En dan? Dit kabinet naar huis sturen? :')

ad 2. Dan kun je een rechtszaak verwachten. Aangezien deze motie geen echte onderbouwing heeft en slechts steunt op het gegeven dat de regering Trump iets dergelijks heeft gedaan verwacht ik dat iedere rechter gehakt er van maakt.

ad 3. Ik hoop dat de regering hier voor kiest. Deze stap levert immers de meeste duidelijkheid op. Als ik een schot voor de boeg mag doen: Afgaande op eerdere rapportages denk ik dat deze motie alsnog de prullenbak in gaat.
Ze leggen het naast zich neer en er gaat niets gebeuren. VVD en BBB gaan hun eigen kabinet niet opblazen en het is bijna verkiezingen.
pi_218820232
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 11:00 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ze leggen het naast zich neer en er gaat niets gebeuren. VVD en BBB gaan hun eigen kabinet niet opblazen en het is bijna verkiezingen.
Daar ben ik ook bang voor, maar toch hoop ik op de 3e optie. Die geeft namelijk wel het krachtigste signaal af.
pi_218820236
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 september 2025 10:54 schreef Jippie het volgende:

[..]
Als jij de moeite neemt om die van een TR re voorzien, zal moderatie ze beoordelen ^O^
Gedaan.
Het is ook zeker niet de eerste keer over deze user. Nota bene zit die zelf ook nog regelmatig te klagen in fb over anderen. En dan nu zelf met het gedrag aankomen waarvan hij een ander beschuldigd.

Ben er wel een keer klaar mee.
1947-2016
pi_218820261
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 22:31 schreef thedeedster het volgende:
Opnemen voor antifa. Dan ben je toch echt wel van het padje af.
Kritisch zijn op deze populistische bullshitmotie is niet hetzelfde als het opnemen voor Antifa.
pi_218820356
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 11:06 schreef recursief het volgende:

[..]
Kritisch zijn op deze populistische bullshitmotie is niet hetzelfde als het opnemen voor Antifa.
Inderdaad. Blijkt een erg ingewikkeld concept.
pi_218820375
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 11:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Gedaan.
Het is ook zeker niet de eerste keer over deze user. Nota bene zit die zelf ook nog regelmatig te klagen in fb over anderen. En dan nu zelf met het gedrag aankomen waarvan hij een ander beschuldigd.

Ben er wel een keer klaar mee.
Tikje hypocriet gezien je eigen eindeloze stroom persoonlijke aanvallen en gelaster…
Ga je dat verhaal over een touw en de PVV nog duiden?
pi_218820473
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 september 2025 11:17 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Tikje hypocriet gezien je eigen eindeloze stroom persoonlijke aanvallen en gelaster…
Ga je dat verhaal over een touw en de PVV nog duiden?
Doe je het weer.
'Beschuldig de ander van je eigen gedragingen.'

Wie zei dat ook alweer? ;)
Spiegeltje spiegeltje...
1947-2016
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 20 september 2025 @ 11:30:23 #59
485843 crew  Jippie
pi_218820487
En nu is het wel klaar met het elkaar beschuldigen met van alles. Discussiëren is geen synoniem voor elkaar afzeiken en beledigen.
  zaterdag 20 september 2025 @ 11:32:46 #60
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218820500
De VVD heeft zich weer eens laten kennen. Wat een treurigheid.
pi_218820529
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 11:32 schreef Hexagon het volgende:
Bizar ook dat BBB het klakkeloos steunt en het ondertussen opneemt voor oa tractorboeren. Dan ben je niet goed hoor. Maar goed, dat wisten we al.
  zaterdag 20 september 2025 @ 11:39:22 #62
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218820558
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 11:35 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Bizar ook dat BBB het klakkeloos steunt en het ondertussen opneemt voor oa tractorboeren. Dan ben je niet goed hoor. Maar goed, dat wisten we al.
Inderdaad, dan de FDF ook op de terreurlijst.
pi_218820564
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 11:32 schreef Hexagon het volgende:
Ooit voorvechters van het liberalisme. Maar daar is verdomd weinig van over.
  zaterdag 20 september 2025 @ 13:54:03 #64
403588 mcmlxiv
pi_218821817
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 11:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Inderdaad, dan de FDF ook op de terreurlijst.
Tja FDF is de gewapende tak van de BBB natuurlijk. Het hele idee dat BBB een politieke partij is is al te zot voor woorden. BBB is en blijft het briljante project van de agro-maffia die de boerenstand dusdanig tot slavernij heeft gebracht dat elke verandering door boeren met angst en beven tegemoet wordt gezien. Aan het infuus van de Rabobank, wurgcontracten met de agrarische industrie, geplet door supermarkt-conglomeraten zijn boeren een even groot slachtoffer als de maatschappij in het algemeen.

BBB/FDF zijn de echte terroristen in dit land. Gaan over lijken, veroorzaken voor vele tientallen miljarden aan maatschappelijke en gebouwen infrastructuur, gewelddadige acties via de FDF wanneer het nodig is, vergiftigingen van de bodem en de leefomgeving voor decennia. En dat alles voor de winst, waarbij deze industrie via het marketingbureau Remarkable tonnen in BBB heeft gestopt.

Verbijsterende criminaliteit waar partijen nog mee samenwerken ook.
  zaterdag 20 september 2025 @ 14:28:30 #65
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218822334
twitter

Wanneer gaan ze stemmen voor een aantal extreemrechtse organisaties?
pi_218822388
Het word tijd dat extreem links zoveel mogelijk verboden werd.
Je kan zeuren over extreem rechts, maar ook dat is veelal een verboden ding, denk aan neonazis.
Antifa is daar gelijk aan.
pi_218822418
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 14:28 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Wat is de context hiervan?
  zaterdag 20 september 2025 @ 14:36:31 #68
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
  zaterdag 20 september 2025 @ 14:41:35 #69
403588 mcmlxiv
pi_218822494
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 14:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je kan zeuren over extreem rechts, maar ook dat is veelal een verboden ding, denk aan neonazis.
FvD is al verboden?
pi_218822637
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 14:28 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Zoals de hooligans van bijvoorbeeld FC Den Bosch?
pi_218822645
Terroristische organisatie lijkt me wel een stap te ver. Inhoudelijk is het vrij fors en de kans dat de motie uiteindelijk werkelijkheid wordt, wordt ook kleiner. Op de lijst met verboden organisaties zetteen is voldoende en haalbaarder.

Maar die proxy-communisten hier die zich in allerlei bochten wringen om maar antifa te kunnen bagatelliseren.

"Ja maar extreem-rechts komt meer voor / is gevaarlijker". Stel dat dat waar is, dus?
A) Dat is al verboden
B) In de basis falende logica: het ene vergrijp niet willen criminaliseren, omdat een ander vergrijp vaker voorkomt.
C) Daarbij het eveneens falende veronderstelde marginaliteitsargument. Dus je wil wachten tot het wél een groot probleem wordt? Het is duidelijk dat linksextremisme in opmars is, dus laten we dat indammen voor het een groter probleem wordt.
pi_218822660
quote:
Och jeetje, hoe kan ik dat gemist hebben. Ik zie hooligans, Voorpost met prinsenvlaggen (inclusief VOC-logo), een brandende politieauto en een geblokkeerde A12. Oh en iemand met een vlag waar Pim Fortuyn en Charlie Kirk gebroederlijk op staan afgebeeld. Wat een rariteitenkabinet zeg.
pi_218822750
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 13:54 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Tja FDF is de gewapende tak van de BBB natuurlijk. Het hele idee dat BBB een politieke partij is is al te zot voor woorden. BBB is en blijft het briljante project van de agro-maffia die de boerenstand dusdanig tot slavernij heeft gebracht dat elke verandering door boeren met angst en beven tegemoet wordt gezien. Aan het infuus van de Rabobank, wurgcontracten met de agrarische industrie, geplet door supermarkt-conglomeraten zijn boeren een even groot slachtoffer als de maatschappij in het algemeen.

BBB/FDF zijn de echte terroristen in dit land. Gaan over lijken, veroorzaken voor vele tientallen miljarden aan maatschappelijke en gebouwen infrastructuur, gewelddadige acties via de FDF wanneer het nodig is, vergiftigingen van de bodem en de leefomgeving voor decennia. En dat alles voor de winst, waarbij deze industrie via het marketingbureau Remarkable tonnen in BBB heeft gestopt.

Verbijsterende criminaliteit waar partijen nog mee samenwerken ook.
Ah, voedselvoorziening is terrorisme, duidelijk.

En in het verlengde is dan zo'n beetje iedere industrie terrorisme. Metaal, plastic, farmacie, bouwmaterialen, alle leidinggevenden in Den Haag berechten.
pi_218822792
quote:
twitter

twitter

Er kan ook wel een streep door het sprookje dat het altijd de "linkse" demos zijn die gewelddadig zijn.
pi_218822805
Domme mongolen hier.. er is gewoon een motie aangenomen.
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
pi_218822837
Ik heb alleen iets tegen haat pridiken, geweld, aanzetten tot geweld e.d.
Voor de rest moet Antifa lekker elkaar blijven aftrekken in rukbunkers.

Maar als antifa mag, heb je ook geen recht om de hells angels te verbieden
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
  zaterdag 20 september 2025 @ 15:28:00 #77
403588 mcmlxiv
pi_218823357
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 14:53 schreef silverhill het volgende:

[..]
Ah, voedselvoorziening is terrorisme, duidelijk.

En in het verlengde is dan zo'n beetje iedere industrie terrorisme. Metaal, plastic, farmacie, bouwmaterialen, alle leidinggevenden in Den Haag berechten.
Kijk het schoolvoorbeeld waarom criminele organisaties als BBB zo succesvol kunnen opereren. Gevallen voor de emotie van slagzinnen als “zonder de boer geen voer”. Zo schattig. De realiteit is dat de Nederlandse landbouwsector alleen maar voedsel omzet en daarbij continu vele miljarden calorieën vernietigd. De Nederlandse sector maakt van veel plantaardig voedsel ongeveer eenderde dierlijk voedsel. Zonder de Nederlandse landbouw zou er meer voedsel op de wereld zijn. Betekent dat dat de sector niet deugt? Nee hoor, alleen criminelen en terroristen als BBB en FDF niet, die bestaan om de vervuiling, de afbraak te laten bestaan, in plaats van te vervangen door iets duurzamers met meer balans en meer toekomstperspectief.

Echt niet elke industrie is crimineel. Degenen die ons vergiftigen, die onze huizen willens en wetens ondermijnen, degenen die mensen omkopen of chanteren om leugens in rapporten te zetten, degenen die geen probleem hebben met profijt ten koste van alles dus. Criminele clubs als Remarkable, maar ook Chemours, Tata, Harsco, Pelt & Hooykaas, Bayer Monsanto, Cargill om wat discutabele broeders te noemen.

BBB doet er alles aan om de winst van de agrarische multinationals zeker te stellen, daar zijn ze voor opgericht, daar worden ze door gefinancierd, ook ten koste van de boeren. BBB geeft geen shit om boeren.

Jouw nageslacht wordt langzaam vergiftigd door partijen die winst belangrijker vinden dan gezondheid. De politiek zou er moeten zijn om dat te voorkomen.

pi_218823592
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 14:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Profa is toch niet verboden?
pi_218823704
Dat moet wel inderdaad goed worden onderzocht.

https://speld.nl/2025/09/(...)stische-organisatie/

quote:
Opa Harm was tot voor kort dé trots van de familie: hij zat tijdens de Tweede Wereldoorlog in het verzet tegen de nazi’s. Het was deze week dan ook een nare verrassing dat het blijkt dat hij lid was van de terroristische organisatie Antifa. “Dit kwam wel echt even binnen”, zegt kleinzoon Pieter.

“Maar we zien hier inderdaad dat opa tegen fascisten was, en er alles aan deed ze te saboteren. Dat plaatst bijvoorbeeld zijn overval van een door de nazi’s gerund postkantoor in een heel nieuw daglicht: dat was pure terreur tegen een ten onrechte gedemoniseerde tegenstander. Opa was geen verzetsheld, hij was een terrorist.”

pi_218824208
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 15:28 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Kijk het schoolvoorbeeld waarom criminele organisaties als BBB zo succesvol kunnen opereren. Gevallen voor de emotie van slagzinnen als “zonder de boer geen voer”. Zo schattig. De realiteit is dat de Nederlandse landbouwsector alleen maar voedsel omzet en daarbij continu vele miljarden calorieën vernietigd. De Nederlandse sector maakt van veel plantaardig voedsel ongeveer eenderde dierlijk voedsel. Zonder de Nederlandse landbouw zou er meer voedsel op de wereld zijn. Betekent dat dat de sector niet deugt? Nee hoor, alleen criminelen en terroristen als BBB en FDF niet, die bestaan om de vervuiling, de afbraak te laten bestaan, in plaats van te vervangen door iets duurzamers met meer balans en meer toekomstperspectief.

Echt niet elke industrie is crimineel. Degenen die ons vergiftigen, die onze huizen willens en wetens ondermijnen, degenen die mensen omkopen of chanteren om leugens in rapporten te zetten, degenen die geen probleem hebben met profijt ten koste van alles dus. Criminele clubs als Remarkable, maar ook Chemours, Tata, Harsco, Pelt & Hooykaas, Bayer Monsanto, Cargill om wat discutabele broeders te noemen.

BBB doet er alles aan om de winst van de agrarische multinationals zeker te stellen, daar zijn ze voor opgericht, daar worden ze door gefinancierd, ook ten koste van de boeren. BBB geeft geen shit om boeren.

Jouw nageslacht wordt langzaam vergiftigd door partijen die winst belangrijker vinden dan gezondheid. De politiek zou er moeten zijn om dat te voorkomen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Het enige wat er gebeurt als je de Nederlandse landbouw stopt, is dat het ergens anders naartoe verplaatst. En zeer waarschijnlijk naar een plek waar het er minder efficiënt aan toe gaat. Je verplaatst de vervuiling dan, en netto wordt die waarschijnlijk zelfs erger. Leg jouw kaartje eens over de kaart van bevolkingsdichtheid. Dan doet Nederland het zo slecht niet, en vallen bijvoorbeeld ineens regio's in Hongarije en Roemenië op.

En je (nogal activistisch ogende) creatieve herdefiniëring van wat wel en geen voedsel is ook 'schattig'. Veehouderij is een globaal iets. De vraag daarnaar is dat ook. Als je dat een probleem vindt, prima, maar wederom is er in Nederland mee stoppen gewoon het verplaatsen van het probleem.

En ja er zijn specifieke bedrijven die schromelijk de regels aan hun laars lappen en de werkelijkheid proberen te manipuleren. Maar het punt is dat vervuiling (en andere negatieve gevolgen) inherent is aan het verzorgen van onze levensstandaard. En daar geef jij aan een probleem mee te hebben, niet uitsluitend degenen die de wet overtreden.

En daar laat is het bij. Voedselvoorziening heeft nut, Antifa niet, en daar ging het over :D

[ Bericht 2% gewijzigd door silverhill op 20-09-2025 16:30:36 ]
  zaterdag 20 september 2025 @ 16:56:00 #81
403588 mcmlxiv
pi_218824483
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 16:25 schreef silverhill het volgende:

En daar laat is het bij. Voedselvoorziening heeft nut, Antifa niet, en daar ging het over :D
Zeker voedselvoorziening heeft nut. Zelfs beperkte veeteelt heeft nut. Maar 80% van de huidige Nederlandse landbouw is alleen maar economisch schadelijk. Tientallen miljarden (of zelfs meer) aan funderingsschade veroorzaakt door waterschappen in opdracht van de boerensector. Roofbouw, zoals alles in die sector roofbouw is. De economische opbrengst is zwaar negatief, we vernietigen de toekomst van ons land zonder er echt iets aan te verdienen zelfs.

Antifa zit in dezelfde categorie als XR, FDF en BBB. Nut is afhankelijk van wat je belangrijk vindt.

Antifa/XR figuren moeten nooit de macht krijgen, maar als gezond tegenwicht ten opzichte van de huidige situatie is zeker niet verkeerd. Een beetje minder roofbouw, een beetje gezonder leefomgeving, een beetje meer aandacht voor leefbaarheid naast winst-winst-winst is best een aardig idee.
pi_218829102
Zo'n beetje terwijl hier over gestemd werd, is dit buiten aan de hand: https://nos.nl/artikel/25(...)d-geweld-in-den-haag

Een protest van mensen van de andere kant van het spectrum die zich 'niet veilig voelen'.

De ironie :') als het satire was, zou je het niet kunnen bedenken
Robert Moog died for our synths
  zondag 21 september 2025 @ 08:58:28 #83
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218829190
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 08:30 schreef Gehenna het volgende:
Zo'n beetje terwijl hier over gestemd werd, is dit buiten aan de hand: https://nos.nl/artikel/25(...)d-geweld-in-den-haag

Een protest van mensen van de andere kant van het spectrum die zich 'niet veilig voelen'.

De ironie :') als het satire was, zou je het niet kunnen bedenken
De andere kant van antifa. Die worden hooligans genoemd.
pi_218829749
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 08:58 schreef Mubassie het volgende:

[..]
De andere kant van antifa. Die worden hooligans genoemd.
Laten we die dan ook even op het terroristen lijstje zetten, lijkt me niet meer dan logisch
Robert Moog died for our synths
  zondag 21 september 2025 @ 10:06:35 #85
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218829819
quote:
1s.gif Op zondag 21 september 2025 09:59 schreef Gehenna het volgende:

[..]
Laten we die dan ook even op het terroristen lijstje zetten, lijkt me niet meer dan logisch
Want Antifa staat dat ook?

Van mij mag het trouwens hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')