abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218989409
Morgen houd Antifa een grote 'tegendemonstratie' in Amsterdam waar rechts Nederland dan ook demonstreert maar dan tegen asielzoekers. Dat gaat natuurlijk compleet uit de hand lopen.

Drukke protestdag in Amsterdam zondag: Rechts, Defend én Antifa tegelijk aanwezig
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_218989450
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 12:50 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Jouw screenshot moet ons doen geloven dat AFA de post geplaatst heeft. En AFA is, zoals ik je eerder al uitlegde nog steeds niet hetzelfde als 'Antifa'.
[..]
AFA is niet actief op Facebook. Onderstaande komt van de site waarvan je zelf de link in dat andere topic plaatste in een poging om 'aan te tonen' dat 'Antifa' wel degelijk een organisatie zou zijn:
[..]
Dus nee, 'Antifa' heeft niet wat nieuws. En ook AFA heeft dit ook niet geplaatst. Een anti-fascistische groepering die oproept om Nederlandse vlaggen te verbieden is op zich al ongeloofwaardig natuurlijk, maar kennelijk werkt het wel :+
Ik heb het van een voetbal nieuwssite. Het had qua identiteitspolitiek prima in het door Antifa gewenste wereldbeeld gepast. Welke van de Antifa accounts dan wel of niet echt zijn houd ik mij verder niet mee bezig. Het mag duidelijk zijn dat dit niet de beweging is die ik volg. Het is alleen wel opmerkelijk te zien dat er meteen iemand klaarstaat om het voor Antifa op te nemen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218989485
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 13:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik heb het van een voetbal nieuwssite. Het had qua identiteitspolitiek prima in het door Antifa gewenste wereldbeeld gepast. Welke van de Antifa accounts dan wel of niet echt zijn houd ik mij verder niet mee bezig. Het mag duidelijk zijn dat dit niet de beweging is die ik volg. Het is alleen wel opmerkelijk te zien dat er meteen iemand klaarstaat om het voor Antifa op te nemen.
Het klinkt ook wel logisch.
Iedere keer als er een groep demonstreert voor iets wat niet binnen hun zienswijze valt dan moet er tegengeluid komen.

Zou dom zijn om als niet Antifa lid zoiets te plaatsen, want je weet dat er altijd mensen zijn die dit gaan doen.
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:48:47 #104
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_218989499
quote:
Het is alleen wel opmerkelijk te zien dat er meteen iemand klaarstaat om het voor Antifa op te nemen. mijn feitenvrije bullshit door te prikken.
FTFY
Robert Moog died for our synths
pi_218989543
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 13:48 schreef Gehenna het volgende:

[..]
FTFY
Nee hoor, in het eerste deel van dit topic waren er ook al allerlei mensen die in de bres sprongen voor Antifa. Zodra er iets over deze terreurbeweging wordt gezegd dan staan er mensen paraat die vervolgens proberen dat te weerleggen. Dat geeft aan dat het zulke individuen erg hoog zit dat deze groepering wordt bekritiseerd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218989583
quote:

[..]
Mwah, je weet doorgaans heel goed wat je post, dus deze reactie vind ik dan weer opmerkelijk. Te meer als je eerder op de onjuistheid van voorstelling van zaken bent gewezen. Prima natuurlijk, maar doorzichtig, net als je laatste opmerking dat een zwakke poging is om jouw misser om te zetten in een verwijt richting mij.

Zoals ik zei, je kwam zelf met die AFA- site op de proppen in een ander topic. Jij probeerde ermee aan te tonen dat 'Antifa' wel degelijk een organisatie zou zijn omdat ze een site hadden. Daarvoor had ik nooit van die lui gehoord. Als ik jou dan wijs op de onjuistheid ervan, een reactie uitblijft en ik je hier even later weer met een veronderstelde post van AFA als een post van 'Antifa' op de proppen zie komen vind ik dat wel opmerkelijk.

Dan sta ik dus niet klaar om het op te nemen voor Antifa, AFA of Che Guevara, maar dan sta ik klaar om jou nogmaals te wijzen op het delen van iets wat niet klopt.

edit: Gezien de reacties van mensen die direct geloven dat dit gewoon een bericht van 'Antifa' zou zijn, kennelijk niet overbodig. Zeker niet in deze tijd met al dat nepnieuws.

[ Bericht 5% gewijzigd door KinKiJan op 11-10-2025 14:05:12 ]
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_218989631
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 13:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Morgen houd Antifa een grote 'tegendemonstratie' in Amsterdam waar rechts Nederland dan ook demonstreert maar dan tegen asielzoekers. Dat gaat natuurlijk compleet uit de hand lopen.

Drukke protestdag in Amsterdam zondag: Rechts, Defend én Antifa tegelijk aanwezig
Ik kijk nu al uit naar de highlights
pi_218989677
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 14:04 schreef oblo het volgende:

[..]
Ik kijk nu al uit naar de highlights
Hoop dat het meevalt; met Amsterdam heb ik niet veel, maar een ongeplande herinrichting van straatmeubilair is nergens voor nodig.
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 14:14:59 #109
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218989694
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 12:50 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Jouw screenshot moet ons doen geloven dat AFA de post geplaatst heeft. En AFA is, zoals ik je eerder al uitlegde nog steeds niet hetzelfde als 'Antifa'.
[..]
AFA is niet actief op Facebook. Onderstaande komt van de site waarvan je zelf de link in dat andere topic plaatste in een poging om 'aan te tonen' dat 'Antifa' wel degelijk een organisatie zou zijn:
[..]
Dus nee, 'Antifa' heeft niet wat nieuws. En ook AFA heeft dit ook niet geplaatst. Een anti-fascistische groepering die oproept om Nederlandse vlaggen te verbieden is op zich al ongeloofwaardig natuurlijk, maar kennelijk werkt het wel :+
Vind je?

Het weg-met-alles-wat-Nederlands-is riedeltje doet het al een jaar of tien prima in bepaalde hoek. Zo verbazingwekkend vind ik het niet, laat staan ongeloofwaardig.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218990268
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 13:59 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Mwah, je weet doorgaans heel goed wat je post, dus deze reactie vind ik dan weer opmerkelijk. Te meer als je eerder op de onjuistheid van voorstelling van zaken bent gewezen. Prima natuurlijk, maar doorzichtig, net als je laatste opmerking dat een zwakke poging is om jouw misser om te zetten in een verwijt richting mij.

Zoals ik zei, je kwam zelf met die AFA- site op de proppen in een ander topic. Jij probeerde ermee aan te tonen dat 'Antifa' wel degelijk een organisatie zou zijn omdat ze een site hadden. Daarvoor had ik nooit van die lui gehoord. Als ik jou dan wijs op de onjuistheid ervan, een reactie uitblijft en ik je hier even later weer met een veronderstelde post van AFA als een post van 'Antifa' op de proppen zie komen vind ik dat wel opmerkelijk.

Dan sta ik dus niet klaar om het op te nemen voor Antifa, AFA of Che Guevara, maar dan sta ik klaar om jou nogmaals te wijzen op het delen van iets wat niet klopt.

edit: Gezien de reacties van mensen die direct geloven dat dit gewoon een bericht van 'Antifa' zou zijn, kennelijk niet overbodig. Zeker niet in deze tijd met al dat nepnieuws.
Integendeel, het is geen verwijt richting jou, slechts een constatering.

Het zou heel goed kunnen dat het desbetreffende account satirisch is. Zoals ik al aangaf heb ik dit van een voetbal nieuwssite, dat staat ook vol met transferroddels en dient dus altijd met een korreltje zout te worden genomen en ik ga daar dan ook niet elk bericht factchecken. Daarnaast volg Antifa dus ook niet zou dus ook niet weten hoeveel echte accounts en/of nepaccount er van deze terreurgroepering zijn.

Wat ik daarentegen wel merk is dat zodra er iets over Antinfa wordt gezegd er meteen een aantal mensen klaarstaan om te proberen deze kritiek te weerleggen. Dat doet men natuurlijk niet als men niet het gevoel heeft in de bres te moeten springen voor deze groepering.

En dat is verder helemaal geen verwijt, want het staat mensen vrij om dit te doen, maar het valt wel op en roept de vraag op waarom kritiek op Antifa zo gevoelig ligt in bepaalde kringen. Dat zagen we eerder in dit topic ook al. Er zijn een aanzienlijk aantal mensen die het gevoel hebben het voor Antifa te moeten opnemen als de groepering bekritiseert wordt.

GroenLinks–PvdA bracht zelfs een paginalang statement uit op hun website nadat een kamermeerderheid had besloten dat Antifa vanaf nu als terreurbeweging kan worden gezien.
pi_218990321
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 14:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vind je?

Het weg-met-alles-wat-Nederlands-is riedeltje doet het al een jaar of tien prima in bepaalde hoek. Zo verbazingwekkend vind ik het niet, laat staan ongeloofwaardig.
Zeker! Dergelijke groeperingen hebben hun focus op extreme uitingen van nationalisme of haat en daarbij horende symbolen. Een simpele nationale vlag is nog altijd een neutraal symbool. Het oproepen van een verbod op zo'n vlag zou impliceren dat ze de hele staat als fascistisch zouden zien. Aangezien dat niet het geval is, is zo'n oproep ongeloofwaardig.
pi_218990595
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 15:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Integendeel, het is geen verwijt richting jou, slechts een constatering.

Het zou heel goed kunnen dat het desbetreffende account satirisch is. Zoals ik al aangaf heb ik dit van een voetbal nieuwssite, dat staat ook vol met transferroddels en dient dus altijd met een korreltje zout te worden genomen en ik ga daar dan ook niet elk bericht factchecken. Daarnaast volg Antifa dus ook niet zou dus ook niet weten hoeveel echte accounts en/of nepaccount er van deze terreurgroepering zijn.

Wat ik daarentegen wel merk is dat zodra er iets over Antinfa wordt gezegd er meteen een aantal mensen klaarstaan om te proberen deze kritiek te weerleggen. Dat doet men natuurlijk niet als men niet het gevoel heeft in de bres te moeten springen voor deze groepering.

En dat is verder helemaal geen verwijt, want het staat mensen vrij om dit te doen, maar het valt wel op en roept de vraag op waarom kritiek op Antifa zo gevoelig ligt in bepaalde kringen. Dat zagen we eerder in dit topic ook al. Er zijn een aanzienlijk aantal mensen die het gevoel hebben het voor Antifa te moeten opnemen als de groepering bekritiseert wordt.

GroenLinks–PvdA bracht zelfs een paginalang statement uit op hun website nadat een kamermeerderheid had besloten dat Antifa vanaf nu als terreurbeweging kan worden gezien.
Dat geldt voor zowel links als rechts. Verschillende topics over verschillende onderwerpen laten dit consequent zien. Wat mij daarbij opvalt is dat van beide kanten de ruimte voor nuance zeer beperkt wordt gehouden.

Antifa is geen organisatie, net zo min als bepaalde extreem rechtse bewegingen dat zijn. In feite is het niet meer dan een verzamelnaam voor verschillende bewegingen met soortgelijke ideologieën. Juridisch gezien kun je die niet als organisatie aanpakken; er is geen juridische entiteit om aansprakelijk te stellen voor wandaden. Dergelijke nuances worden al snel van de hand gedaan als 'het opnemen voor Antifa'.

Extreme individuele figuren van beide kanten van het spectrum worden bij wangedrag waar mogelijk -terecht- aangepakt op basis van bestaande wetten. De vraag zou moeten zijn wat daar beter aan zou kunnen. Zo’n motie om een verzamelnaam van groeperingen als terroristisch te bestempelen voegt wat dat betreft niets toe. Integendeel, zoals je in de maatschappij en hier op het forum ook ziet werkt het juist polarisatie in de hand.

De politiek heeft daar een grote rol in, GL-PvdA doet daar inderdaad net zo hard aan mee als andere partijen. Een voorbeeld is Timmermans die de rellen rond 'Elsfest' meteen aangreep om er een politieke sneer mee te kunnen geven. Totaal niet nodig en heeft juist een averechtse werking.
pi_218992070
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 14:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ook vandaag in het nieuws:

quote:
Gemeente Uithoorn haalt Nederlandse vlaggen weg uit openbare ruimte: ‘Inwoners geïntimideerd’
De gemeente Uithoorn is begonnen met het weghalen van Nederlandse vlaggen die in de openbare ruimte zijn opgehangen. De vlaggen, die vermoedelijk bedoeld zijn als steunbetuiging aan een aangekondigde demonstratie volgende week, zorgen volgens het gemeentebestuur voor problemen. Zo kwamen er meerdere meldingen binnen van inwoners die zich geïntimideerd voelden door de aanwezigheid van de vlaggen.

Ook zouden ze de verkeersveiligheid in gevaar kunnen brengen. ,,Vlaggen op plekken die daar niet voor zijn bedoeld, kunnen afleiden voor weggebruikers,” aldus de gemeente in een verklaring.
https://www.ad.nl/112-nie(...)ntimideerd~a945e747/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 20:10:56 #114
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218992084
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 20:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
[..]

Hang gewoon alles vol met Palestina-vlaggen. Totaal niet intimiderend.

Echt zo vermoeiend dit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218992849
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 20:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
[..]

Zelfde jankers als in gb, en hetzelfde soort kramp bij de gemeenten. Net als in gb.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')