abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218797593
quote:
Timmermans wil aantal opvanglocaties voor asielzoekers enorm uitbreiden
GL/PvdA-voorman Frans Timmermans zegt in reactie op vragen van CDA-voorman Henri Bontenbal dat hij het aantal opvanglocaties voor asielzoekers flink wil uitbreiden. Hij wil wel 'tweehonderd tot driehonderd veel kleinschaliger opvanglocaties' extra in Nederland hebben, verspreid over het hele land. Bontenbal wil weten of GL/PvdA in kan stemmen met de strengere asielwetten.

Nee, is het antwoord van Timmermans. Hij noemt het strafbaar maken van illegaliteit en het tweestatussenstelsel 'symboolmaatregelen'. Wel is hij voor het Europese migratiepact. Andere concrete maatregelen voor het inperken de asielmigratie geeft hij niet. "U komt zelf maar met voorstellen", zegt hij tegen VVD-voorvrouw Dilan Yesilgöz. Het afschaffen van de permanente verblijfsvergunning? "Nee!", antwoordt Timmermans. Een 'ongewenstverklaring' dan?

Ook dat is volgens Timmermans 'pure symboolpolitiek' waar hij niets van wil weten. "Daarom gaat het nooit met links werken", concludeert Yesilgöz. CDA'er Bontenbal voelt 'geen enkele beweging' op het dossier asielmigratie bij Timmermans. Volgens Bontenbal hebben de sociaaldemocraten in andere landen, waaronder in Duitsland, immers wél maatregelen genomen. "Nemen uw partijgenoten daar dan ook symboolmaatregelen?", wil Bontenbal weten.
GroenLInks-PvdA wil dus het aantal opvanglocaties voor asielzoekers door heel Nederland enorm uitbreiden. Nu zal dit zeker Ter Apel ontlasten, maar gezien het ontbreken van draagvlak, de enorme weerstand hebben we de laatste tijd zeer duidelijk kunnen zien, lijkt mij dit moeilijk realiseerbaar.

Met strengere asielwetten wil GroenLinks-PvdA niet instemmen, maar deze partij is wel voorstander van een Europees migratiepact. Zoals te lezen valt heeft GroenLinks-PvdA zelf geen concrete ideeën m.b.t. deze problematiek.

https://www.telegraaf.nl/(...)reiden/90971911.html
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_218797608
Jottum. Nee, echt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218797677
Gezien het huidige klimaat onder de mensen met wat er allemaal plaatsvindt met asielzoekers in binnen- en buitenland vind ik dit een zeer gewaagde stelling van Fransiemans. Dit gaat hem geheid stemmen kosten.
pi_218797695
Ben het niet vaak met GL-PvdA eens, maar dit lijkt me gewoon een logische keuze voor elke partij die een geslaagd immigratiebeleid wil.

Kleinschalige opvang is veel beter voor de integratie.
Heb liever 1000 locaties met maximaal 10 asielzoekers per locatie dan het beleid van vroeger waarin we 10 locaties met 1000 asielzoekers openden, vaak in dorpen met een paar duizend inwoners :')
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  woensdag 17 september 2025 @ 20:40:31 #5
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_218797721
Die 50.000 migranten die ze per jaar binnen wilen halen moeten toch ergens wonen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_218797749
Het was natuurlijk allang duidelijk dat als deze partij aan de macht de migratie alles behalve zal gaan worden beperkt, maar alleen maar verder worden gefaciliteerd. En dat staat dan op 28 (?) zetels in de virtuele peilingen. Tja ..
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218797750
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 20:38 schreef Mikeytt het volgende:
Ben het niet vaak met GL-PvdA eens, maar dit lijkt me gewoon een logische keuze voor elke partij die een geslaagd immigratiebeleid wil.

Heb liever 1000 locaties met maximaal 10 asielzoekers per locatie dan het beleid van vroeger waarin we 10 locaties met 1000 asielzoekers openden, vaak in dorpen met een paar duizend inwoners :')
Jij weet nogal veel over China. Hoeveel opvanglocaties voor asielzoekers heeft dit enorme land eigenlijk?
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_218797764
quote:
14s.gif Op woensdag 17 september 2025 20:40 schreef MichaelScott het volgende:
Die 50.000 migranten die ze per jaar binnen wilen halen moeten toch ergens wonen.
50.000? Het migratiesaldo momenteel is 109.000 voor 2024, dus prima ontwikkeling lijkt me?
pi_218797785
quote:

Liever helemaal geen opvanglocaties...
:')
  woensdag 17 september 2025 @ 20:44:26 #10
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_218797796
Neem ze op in je eigen huis graaier
Want het wetboek ken ik ook
pi_218797811
Met GL/PvdA ben je dus verzekerd van nog meer overlast, criminaliteit, geweld en zedendelicten door asielzoekers in het gehele land. Want vele kleinschalige opvanglocaties maken van het geheel een nog grotere puinhoop dan wat het nu is.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_218797815
Schijnbaar willen ze een slechte verkiezingsuitslag.
pi_218797827
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 20:41 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Jij weet nogal veel over China. Hoeveel opvanglocaties voor asielzoekers heeft dit enorme land eigenlijk?
Geen idee hoeveel opvanglocaties. Is zover ik weet geen openbare info, maar ze hebben wel ongeveer 1000~ asielzoekers.

Zijn verder in tegenstelling met Nederland ook niet actief militair bemoeiend met andere landen in de regio, dus hoeven zich geen zorgen te maken over een instroom.
pi_218797828
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 20:30 schreef rutger05 het volgende:
geen enkele beweging' op het dossier asielmigratie
Alsof er bij het cda wel beweging op dit vlak is. Wat dat betreft zijn Timmermans en Bontenbal tweede handen op 1 buik. Alleen is Timmermans wat eerlijker.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_218797836
Ik vraag mij ook steeds af;
Wíe gaan daar toch steeds werken?
Overal personeelstekort, maar bij het COA blijkbaar niet...
pi_218797855
quote:
10s.gif Op woensdag 17 september 2025 20:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Met GL/PvdA ben je dus verzekerd van nog meer overlast, criminaliteit, geweld en zedendelicten door asielzoekers in het gehele land. Want vele kleinschalige opvanglocaties maken van het geheel een nog grotere puinhoop dan wat het nu is.
Vraag het eens aan de inwoners van de kleine dorpen met 500 man, wat men vindt van de opvangcentra van 1000 man in hun dorp en of ze liever 50 man hadden gewild.
pi_218797866
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 20:47 schreef Toine51 het volgende:
Het COA heeft al jaren een personeelstekort. Zo nijpend dat het vrijwel niet mogelijk is om de wettelijke eisen te halen zelfs.
pi_218797888
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 20:48 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Het COA heeft al jaren een personeelstekort. Zo nijpend dat het vrijwel niet mogelijk is om de wettelijke eisen te halen zelfs.
Ja, dus die extra locaties komen er ook niet...
pi_218797902
Ik denk dat er nog wel plek zat is in Frans zijn eigen omgeving. Kan hij zelf ondervinden hoe fijn de multiculti samenleving is.
pi_218797917
Als het aan Timmermans, wat een geesteszieke gek :') Sowieso dat er weinig animo onder gemeentes zal zijn om aan zijn (natte)droom mee te werken.
Ook in moeilijke tijden.
pi_218797918
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 20:47 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Vraag het eens aan de inwoners van de kleine dorpen met 500 man, wat men vindt van de opvangcentra van 1000 man in hun dorp en of ze liever 50 man hadden gewild.
Het COA heeft liever van zulke megalocaties omdat het operationeel beter uitvoerbaar is. Dus in de praktijk zullen die gewenste kleinschalige opvanglocaties ook grote opvanglocaties worden aangezien de wettekst van de spreidingswet nergens borgt dat het kleinschalige opvanglocaties moeten zijn en er iets met de integratie gedaan moet worden. Een grote leugen van immigratie-aanjager PvdA/GL dus.
pi_218797929
We hebben straks weer een leger, misschien dat we ergens in Afrika een mooie lap grond kunnen veroveren waar we ze allemaal kunnen huisvesten. Weer een beetje VOC mentaliteit.
  woensdag 17 september 2025 @ 20:54:46 #23
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218797942
Kunnen we alles en iedereen op Schiermonnikoog niet elders huisvesten en daar één groot AZC van maken?
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218797973
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2025 20:54 schreef SebbeSwensje het volgende:
Kunnen we alles en iedereen op Schiermonnikoog niet elders huisvesten en daar één groot AZC van maken?
Ik heb al eerder geopperd om asielzoekers ergens op de Tweede Maasvlakte te huisvesten.
pi_218798036
quote:
10s.gif Op woensdag 17 september 2025 20:45 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Een kleinere opvanglocatie is toch beter beheersbaar?
pi_218798084
quote:
Zullen veel externe inhuur hebben vanwege personeelstekort waardoor de rekening doorgeschoven wordt naar de belastingbetaler. Is wel weer goed voor de economie!
pi_218798100
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 21:03 schreef torentje het volgende:

[..]
Een kleinere opvanglocatie is toch beter beheersbaar?
Als je tuig over het hele land verspreidt dan heb je nog steeds tuig wat overal samen gaat klonteren en rotzooi gaat trappen.
pi_218798123
Na de moord op Lisa en al die criminaliteit en overlast in de steden nu nog steeds AZC's pushen is ronduit misdadig.
pi_218798139
quote:

Waarom zou je überhaupt een immigratiebeleid willen? Het ging toch om asiel?!?!
pi_218798160
twitter

Ook vandaag in het nieuws. Dit is dus wat je in ieder dorp krijgt als het aan GL/PvdA ligt.
pi_218798190
Die Timmermans is en blijft een staatsgevaarlijke idioot. Als het aan hem ligt, komt er op elke hoek van de straat een azc.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_218798196
quote:

Integratie? Heb je de laatste pak em beet 30 jaar onder een steen geleefd? Deze lui voegen op een uitzondering hier en daar na niks toe. Sterker nog, ze zijn alleen tot last vaak en zorgen voor minder zorg, minder huizen, meer criminaliteit enz. Weg ermee. Het liefst met terugwerkende kracht dus.
pi_218798331
Wanne dwaas.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 17 september 2025 @ 21:27:22 #34
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_218798403
Nou ja op zich lijkt het me wel een goed idee om overal een paar asielzoekers te hebben en niet op een paar plaatsen heel veel asielzoekers.

Als ze er dan toch moeten zijn, kan je beter de onwenselijke situatie voorkomen dat ze door de groepsdynamiek een hele stad overnemen/terroriseren. Je ziet het bij asielzoekerscentra, je ziet het bij voetbalwedstrijden, je ziet het bij protesten van links tot rechts, een gezamenlijke IQ van een groep is gelijk aan die van de domste deelnemer.

En hoe groter de groep asielzoekers, hoe meer ze denken dat ze op de oude voet door kunnen gaan. Wat dat betreft is er wat voor te zeggen.
Laffe huichelaar
  woensdag 17 september 2025 @ 21:30:03 #35
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218798444
Als je met deze partij in zee gaat, dan ben je niet goed bij je hoofd.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Forum Admin woensdag 17 september 2025 @ 21:31:00 #36
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218798464
Het probleem hier is dat er onder Rutte jarenlang locaties zijn gesloten. Dat is ook een van de redenen waarom Ter Apel zo vol zit. Daarnaast zijn kleinschaligere opvangplekken beter voor zowel de omgeving als de asielzoeker zelfs.

Is er nog draagvlak voor? Dat denk ik dus niet, zeker niet op deze schaal.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218798475
Landverraad kent geen grenzen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  woensdag 17 september 2025 @ 21:33:48 #38
182233 thedeedster
pi_218798516
quote:
Dat is ook het gestoorde; wél asiel, maar geen arbeidsmigratie. Wie gaat die opvanglocaties bouwen, die bussen rijden etc. etc.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 17 september 2025 @ 21:38:51 #39
182233 thedeedster
pi_218798631
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2025 21:31 schreef Straatcommando. het volgende:
Het probleem hier is dat er onder Rutte jarenlang locaties zijn gesloten. Dat is ook een van de redenen waarom Ter Apel zo vol zit. Daarnaast zijn kleinschaligere opvangplekken beter voor zowel de omgeving als de asielzoeker zelfs.

Is er nog draagvlak voor? Dat denk ik dus niet, zeker niet op deze schaal.
Tja, asiel kost geld. Veel geld. Geld dat we ook aan alle belastingbetalers zouden kunnen terug geven.
  woensdag 17 september 2025 @ 21:43:00 #40
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_218798754
Ja joh, knettergek die lui.

In plaats van zorgen dat die lui niet meer hierheen komen en in de regio worden opgevangen lekker problemen zoals Ter Apel over heel Nederland veroorzaken...
  Forum Admin woensdag 17 september 2025 @ 21:45:10 #41
pi_218798796
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 21:38 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Tja, asiel kost geld. Veel geld. Geld dat we ook aan alle belastingbetalers zouden kunnen terug geven.
Het kost nu vooral veel geld omdat er dus al heel lang onvoldoende plek is, aan de instroom doen we weinig. Dat betekent niet dat we maar gelaten moeten toekijken hoe alles vast loopt overigens. Er mag veel kritischer worden gekeken naar wie we wel en hoe we die opvangen en vooral wie we een status toekennen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218798817
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 21:38 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Maar asiel kan wel veel goedkoper. Bijvoorbeeld door het te spreiden en gemeenten daarin een rol te geven.
Beetje naar voor de eigenaars van hotels en schepen die nu goud geld verdienen. Maar daar heb ik weinig medelijden mee.
Dat werkt ook beter dan allerlei luchtkastelen.
  woensdag 17 september 2025 @ 21:52:32 #43
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218798913
Goeie keuze van PvdA/GL ^O^

Meer opvanglocaties, zullen de mensen blij mee zijn. Men geeft er geen flikker om dat deze locaties dan kleiner zijn. Men wil ze gewoonweg niet.

Kost ze stemmen. _O_
pi_218799005
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2025 21:45 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het kost nu vooral veel geld omdat er dus al heel lang onvoldoende plek is, aan de instroom doen we weinig. Dat betekent niet dat we maar gelaten moeten toekijken hoe alles vast loopt overigens. Er mag veel kritischer worden gekeken naar wie we wel en hoe we die opvangen en vooral wie we een status toekennen.
Het is echt onzin dat er niks gedaan kan worden aan de instroom. Europese landen zonder opt-out zoals Zweden hebben een koerswijziging voor elkaar weten te krijgen en de instroom drastisch zien verminderen.
  Forum Admin woensdag 17 september 2025 @ 22:01:54 #45
pi_218799050
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2025 21:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Het is echt onzin dat er niks gedaan kan worden aan de instroom. Europese landen zonder opt-out zoals Zweden hebben een koerswijziging voor elkaar weten te krijgen en de instroom drastisch zien verminderen.
Ik zeg ook weinig, niet niks. Daarnaast is belangrijker wat je er mee doet.
pi_218799057
Hoe lang wil zo'n Timmermans nou doorgaan met asiel? 100 jr? 200 jr? Net zo lang totdat dit land 1 grote banlieue is geworden?
  woensdag 17 september 2025 @ 22:08:33 #47
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218799145
quote:
5s.gif Op woensdag 17 september 2025 22:03 schreef Alpha0 het volgende:
Hoe lang wil zo'n Timmermans nou doorgaan met asiel? 100 jr? 200 jr? Net zo lang totdat dit land 1 grote banlieue is geworden?
Hoe lang wil het volk dat hij nog doorgaat? 1 week? 1 maand?
pi_218799305
quote:
5s.gif Op woensdag 17 september 2025 22:03 schreef Alpha0 het volgende:
Tja, met een beetje realisme besef je dat asiel niet zomaar verdwijnt. En dat het ook geen drama is om vluchtelingen op te vangen.

Maar als je niet verder komt dan alle grenzen per definitie dicht, dan is dat ook prima.
pi_218799333
quote:
10s.gif Op woensdag 17 september 2025 22:20 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Tja, met een beetje realisme besef je dat asiel niet zomaar verdwijnt. En dat het ook geen drama is om vluchtelingen op te vangen.

Maar als je niet verder komt dan alle grenzen per definitie dicht, dan is dat ook prima.
Is het ook niet... dat je vereist dat die mensen zich aan passen is ook geen drama
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 17 september 2025 @ 22:27:50 #50
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_218799426
quote:
10s.gif Op woensdag 17 september 2025 21:46 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Maar asiel kan wel veel goedkoper. Bijvoorbeeld door het te spreiden en gemeenten daarin een rol te geven.
Beetje naar voor de eigenaars van hotels en schepen die nu goud geld verdienen. Maar daar heb ik weinig medelijden mee.
Dat werkt ook beter dan allerlei luchtkastelen.
Hoe gaat dit geld besparen dan? Veel kleine opvang locaties. Waar bij elke opvang mensen moeten zijn om te begeleiden, integratieles te geven, vragen te beantwoorden, etcetera. ipv 5 COA medewerkers om 100 man op 1 plek te begeleiden gaan we dus 20 man inzetten om 10 man op 10 plekken te begeleiden? Of gaan we ze voor dat soort dingen dan maar weer met de taxi naar een centrale locatie brengen? Het is net als met bejaardentehuizen die ze nooit hadden moeten sluiten. Door centralisering en schaalvergroting kun je juist de personeelsdruk verlagen.
pi_218799441
Prima, zolang iedere locatie binnen 250 meter van de woning van een 2e kamerlid komt. ^O^
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_218799492
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 22:28 schreef Cheeseburgert het volgende:
Prima, zolang iedere locatie binnen 250 meter van de woning van een 2e kamerlid komt. ^O^
20 meter van een gl/pvda lid beter.
Op naar de 0 zetels voor ze en gun ze de asieloverlast en alle negatieve effecten direct persoonlijk mee te maken.

Zum kotsen die partij.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218799496
quote:

[..]

Dus je wilt hiermee voor altijd doorgaan? En jij vindt dat niet erg? Dit gaat op de lange termijn je land onherstelbaar veranderen. Zie je dat echt niet in?
pi_218799501
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 22:27 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Hoe gaat dit geld besparen dan? Veel kleine opvang locaties. Waar bij elke opvang mensen moeten zijn om te begeleiden, integratieles te geven, vragen te beantwoorden, etcetera. ipv 5 COA medewerkers om 100 man op 1 plek te begeleiden gaan we dus 20 man inzetten om 10 man op 10 plekken te begeleiden? Of gaan we ze voor dat soort dingen dan maar weer met de taxi naar een centrale locatie brengen? Het is net als met bejaardentehuizen die ze nooit hadden moeten sluiten. Door centralisering en schaalvergroting kun je juist de personeelsdruk verlagen.
Joh, dat wordt allemaal voor niks gedaan, want overheidsgeld.
  woensdag 17 september 2025 @ 22:35:15 #55
182233 thedeedster
pi_218799524
quote:
5s.gif Op woensdag 17 september 2025 22:33 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Dus je wilt hiermee voor altijd doorgaan? En jij vindt dat niet erg? Dit gaat op de lange termijn je land onherstelbaar veranderen. Zie je dat echt niet in?
Het stopt niet vanzelf.

Maar ik weiger dit als een natuurfenomeen te zien dat we gelaten moeten accepteren.

Gratis is niet natuurlijk.
  woensdag 17 september 2025 @ 22:36:39 #56
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_218799542
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 22:33 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Joh, dat wordt allemaal voor niks gedaan, want overheidsgeld.
Dat lijken sommige mensen dus blijkbaar te denken ja. En dat personeelstekort wat er nu al is bij het COA zal ook magischerwijs verdwijnen door nog veel meer mensen nodig te hebben blijkbaar.
pi_218799559
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 22:27 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Nu organiseert het COA het op een hele dure manier. Als je dat structureel organiseert wordt het heel veel goedkoper…
pi_218799566
quote:
5s.gif Op woensdag 17 september 2025 22:33 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Ik zie daarin inderdaad niet de sprookjes waarin jij graag gelooft ;).
  woensdag 17 september 2025 @ 22:39:56 #59
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_218799578
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 22:28 schreef Cheeseburgert het volgende:
In elke achtertuin van een PvdA/GL'er aub. En speciaal voor Timmermans mag hij een opvang voor veiliglanders in zijn achtertuin. Heeft hij ook dochters?

[ Bericht 0% gewijzigd door RealistAtheist op 17-09-2025 23:12:11 ]
  woensdag 17 september 2025 @ 22:40:43 #60
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_218799588
quote:
10s.gif Op woensdag 17 september 2025 22:38 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Nu organiseert het COA het op een hele dure manier. Als je dat structureel organiseert wordt het heel veel goedkoper…
Lekker vaag antwoord weer. :')
  woensdag 17 september 2025 @ 22:43:12 #61
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_218799614
quote:

[..]
Ik zie daarin inderdaad niet de sprookjes waarin jij graag gelooft ;).
Jij snapt serieus niet dat een oneindige toestroom van mensen die niets of weinig gaan bijdragen omdat ze gewoon de capaciteiten niet hebben om mee te kunnen doen de algehele welvaart omlaag brengt?
pi_218799902
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 21:13 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Integratie? Heb je de laatste pak em beet 30 jaar onder een steen geleefd? Deze lui voegen op een uitzondering hier en daar na niks toe. Sterker nog, ze zijn alleen tot last vaak en zorgen voor minder zorg, minder huizen, meer criminaliteit enz. Weg ermee. Het liefst met terugwerkende kracht dus.
Er is zwaar bezuinigd op integratie. Dat gebeurt niet vanzelf. Kleinschalige opvang is daar dus objectief een goed idee voor. Iemand die tussen honderden of zelfs duizenden van zijn landgenoten leeft integreert niet. Iemand die er slechts een een handvol landgenoten om zich heen heeft heeft geen keus. Net zoals je zou moeten inzetten op participatie. Stuur de kinderen naar school, en laat de volwassenen werken.

Op dit moment is het beleid eigenlijk: de overheid doet zo min mogelijk, en de problemen komen terecht bij de maatschappij. Dat dat niet werkt lijkt mij inmiddels wel duidelijk?
  woensdag 17 september 2025 @ 23:09:19 #63
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_218799911
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2025 21:45 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het kost op alle vlakken veel geld. Wij hebben geen maatschappij voor onopgeleiden / laaggeletterden met allerhande GGZ problematiek.
  woensdag 17 september 2025 @ 23:10:36 #64
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_218799921
quote:

[..]

Ooit naar het aantal inwoners / km2 van Nederland gekeken?
pi_218799960
De spreidingswet gaat helpen :') ons land is ook zo ongelooflijk groot dat je niet binnen anderhalf uur per trein half Nederland kunt bestrijken.

Alsof asielzoekers die gehuisvest zijn in Oude Pekela daags niet naar Groningen gaan of vanuit Anna Paulowna naar Alkmaar. Om daar lekker de schappen leeg te trekken en rotzooi te schoppen.

Dat wordt in no time onderdeel van het probleem. Hoe simpel kun je zijn zeg.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218799988
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 23:18 schreef inslagenreuring het volgende:
De spreidingswet gaat helpen :') ons land is ook zo ongelooflijk groot dat je niet binnen anderhalf uur per trein half Nederland kunt bestrijken.

Alsof asielzoekers die gehuisvest zijn in Oude Pekela daags niet naar Groningen gaan of vanuit Anna Paulowna naar Alkmaar. Om daar lekker de schappen leeg te trekken en rotzooi te schoppen.

Dat wordt in no time onderdeel van het probleem. Hoe simpel kun je zijn zeg.
Dat is al de realiteit voor Utrecht. Overlast rondom stationsgebied daar is afkomstig van lui die over het hele land worden opgevangen en daar naartoe gaan vanwege de centrale ligging.
pi_218800032
quote:

[..]

Het getuigt juist van weinig realisme om te denken dat asiel ons maar overkomt en je er niets aan kunt doen.

Een land als Zweden is het wel gelukt om de asielinstroom drastisch te verlagen.
pi_218800053
De totale ineenstorting van de Westerse samenleving maken wij in ons leven gewoon mee in slowmotion.

Vet kut natuurlijk, maar ergens toch ook wel een beetje vereerd ofzo. O+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 18 september 2025 @ 00:03:22 #69
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_218800149
Salonsocialist Timmermans die zelf in een dikke villa woont ver van alle problemen.
pi_218800170
Wat gaat er toch in om bij die domkoppen van PvdA-GL...
pi_218800175
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 00:10 schreef Cockwhale het volgende:
Voornamelijk minachting voor Nederland, haat naar onze cultuur en bewondering voor terroristen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_218800179
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 00:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Salonsocialist Timmermans die zelf in een dikke villa woont ver van alle problemen.
een miljoenenwoning in een villapark in maastricht met energielabel E nog wel ja
pi_218800183
Kijk, op zich hebben ze gelijk dat een betere spreiding met aanzienlijk minder asielzoekers per AZC waarschijnlijk zal leiden tot betere integratie en minder problemen. Het probleem is vooral dat deze dompies met dit idee de instroom lekker ongeremd willen laten doorgaan, want hey er is weer plek, jongens!
pi_218800198
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 23:26 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Dat is al de realiteit voor Utrecht. Overlast rondom stationsgebied daar is afkomstig van lui die over het hele land worden opgevangen en daar naartoe gaan vanwege de centrale ligging.
Precies, en hebben ze het daar verbruid gaan ze naar Amsterdam of whatever. Om daar gezamenlijk de hyena uit te hangen.

De "spreidingswet" is er gewoon ordinair om de opvangcapaciteit te vergroten. Alsof progressief Nederland een hol geeft om het 'ontzien van ter Apel'. Schijnheilig volk.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218800203
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 00:18 schreef Cockwhale het volgende:
Kijk, op zich hebben ze gelijk dat een betere spreiding met aanzienlijk minder asielzoekers per AZC waarschijnlijk zal leiden tot betere integratie en minder problemen. Het probleem is vooral dat deze dompies met dit idee de instroom lekker ongeremd willen laten doorgaan, want hey er is weer plek, jongens!
Dan gaan ze inderdaad net zo lang door tot ieder dorp mag genieten van de overlast en buiten liggende asielzoekers.
  donderdag 18 september 2025 @ 06:09:47 #76
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_218800467
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 20:42 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
50.000? Het migratiesaldo momenteel is 109.000 voor 2024, dus prima ontwikkeling lijkt me?
0 zou nog veel beter zijn.

Nou vooruit, 50 plekken per jaar voor de paar echte asielzoekers die overblijven als je ze Europees spreidt.

De standaard aanpakken dat iedereen uit een shithole country maar asiel krijgt is dan natuurlijk wel de eerste stap.

Dat is nog beter op de lange termijn ook: als je de mensen die zien dat het daar anders zou moeten hier opvangt dan verandert er daar nooit iets.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  donderdag 18 september 2025 @ 07:20:25 #77
182233 thedeedster
pi_218800579
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 00:10 schreef Cockwhale het volgende:
“Gaza, Gaza, Gaza.”

“Er is een doorstromingsprobleem, dit land is nog lang niet vol - want; weilanden - en geld is geen probleem”

En “Witte Man Slecht!”
pi_218800587
Nederland moet 10 miljoen asielzoekers opvangen zolang ze maar niet bij mij in de buurt komen wonen.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_218800589
Timmermans en consorten... :N

donderdag 18 september 2025 @ 07:35:46 #80
22565 asco
Los in deze tent
pi_218800621
Ondertussen zitten we in 2025 en worden er nog steeds zo goed als dezelfde discussies gevoerd als in 1994...

(21-10-1994, Het Parool)
pi_218800644
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 22:43 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Jij snapt serieus niet dat een oneindige toestroom van mensen die niets of weinig gaan bijdragen omdat ze gewoon de capaciteiten niet hebben om mee te kunnen doen de algehele welvaart omlaag brengt?
Je haalt een niet bestaande situatie er bij. Dus weer zo’n sprookje ;).
pi_218800654
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2025 23:34 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Het getuigt juist van weinig realisme om te denken dat asiel ons maar overkomt en je er niets aan kunt doen.

Een land als Zweden is het wel gelukt om de asielinstroom drastisch te verlagen.
Voor een aanzienlijk deel overkomt het je wel gewoon. Het aantal asielzoekers in heel Europa en ook hier daalt nu fors. Maar dat komt echt niet doordat Faber zo boos kon kijken…
Of iets als de impact van de oorlog in Oekraïne, ook dat overkwam ons.
Natuurlijk is er in enige mate te sturen. Dat doet Nederland ook, en al veel langer dan Zweden.
Maar dromen van een Nederland veilig opgesloten achter dijken met dichte grenzen acht ik niet bijster realistisch.
pi_218800799
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 00:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Iedereen die hier tegen is woont vast niet in of om Ter Apel.

Wel jammer dat het blijft bij de onmenselijke situatie in Ter Apel oplossen en geen andere concrete plannen om de instroom niet te groot te laten worden.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 18 september 2025 @ 08:55:49 #84
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_218801008
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 08:23 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Iedereen die hier tegen is woont vast niet in of om Ter Apel.

Wel jammer dat het blijft bij de onmenselijke situatie in Ter Apel oplossen en geen andere concrete plannen om de instroom niet te groot te laten worden.
Het is in de huidige situatie vooral uitsmeren van problemen over heel Nederland.

Zolang er (te) weinig wordt gedaan met zaken als snellere procedures, actief handhaven en terugsturen van uitgeprocedeerden en veiligelanders blijft het etteren.
pi_218801105
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 08:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Het is in de huidige situatie vooral uitsmeren van problemen over heel Nederland.

Zolang er (te) weinig wordt gedaan met zaken als snellere procedures, actief handhaven en terugsturen van uitgeprocedeerden en veiligelanders blijft het etteren.
Nouja, iedereen een klein beetje van het probleem geven is wel minder waardeloos dan het VVD-beleid van 1 regio in de tyfuszooi te zetten.
pi_218801261
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:08 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Nouja, iedereen een klein beetje van het probleem geven is wel minder waardeloos dan het VVD-beleid van 1 regio in de tyfuszooi te zetten.
Nee. Het blijft mensen hun regering die hun leven slechter maakt door schorem en schooiers van over de hele wereld in hun buurt neer te zetten waar ze dan zo goed als ongestraft kunnen roven, intimideren en aanranden. Het is allebei even immoreel.

Spreiden is slechts om het probleem alsmaar groter te laten worden zonder dat het teveel opvalt, om nog meer ellende binnen te kunnen halen zonder dat het lijntje breekt want eenmaal binnen is maar binnen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_218801354
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:29 schreef Weltschmerz het volgende:
om het probleem alsmaar groter te laten worden zonder dat het teveel opvalt
De vraag is natuurlijk of er een probleem bestaat als het niet opvalt, want misschien is het probleem dan dus wel van minder grote omvang dan jij nu denkt.

Ik geloof niet dat het dan helemaal niet meer opvalt, incidenten ga je namelijk nog steeds wel houden. Ik ben het er wel zowaar mee eens dat dit geen vrijbrief moet zijn om andere maatregelen als irrelevant te zien. Dat vind ik net zoiets als partijen die denken alle problemen op te lossen door een asielstop. Ik vind het wel jammer dat er daardoor niets inhoudelijks wordt benoemd omdat dit helaas toch ook een relevant thema blijft, zelfs al vind ik andere thema's belangrijker dan dit.
  donderdag 18 september 2025 @ 09:57:29 #88
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218801442
Timmermans lijkt nog een grotere volksmenner dan Wilders. :D Gister ook weer met die gefabriceerde foto uit Gaza erbij in de algemene beschouwingen :')
pi_218801447
Ben er nog niet over uit of de spreidingswet nu goed of slecht is. Momenteel is het in Budel, hier vlakbij, een drama. Daar zit denk ik na Ter Apel het grootste AZC van NL. Wat overigens binnen nu en een paar jaar weer gaat verdwijnen omdat het weer net als vroeger een kazerne wordt voor het leger, want dat schijnt nodig te zijn.

Daar wonen ook veel alleenstaande jonge mannen en het geeft veel overlast. Mensen durven nauwelijks nog met de trein vanaf het dichtstbijzijnde station. Erg triest wat je daar langs de weg ziet lopen.
In mijn eigen gemeente was afgelopen jaar een tijdelijke kleinschalige opvang. Amper gemerkt dat die er was.

Dus wat dat betreft zou je denken inderdaad liever meerdere kleinschalige, dan een paar grote. Maar ik denk dat het vooral uitmaakt wie er geplaatst worden. Bij die kleinschalige waren dat een paar lieve gezinnetjes. Denk als daar de alleenstaande jonge mannen waren geplaatst dat je net zo'n ellende had als in Budel.
  donderdag 18 september 2025 @ 09:59:49 #90
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218801461
Is de stille hoop van GL/PVDA ook niet gewoon dat bij meer spreiding de grote problemen meer kleine lokale problemen worden waar weinig aandacht voor zal zijn. In de hoop dat de angel uit het anti asiel sentiment wordt getrokken.
  donderdag 18 september 2025 @ 10:00:26 #91
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_218801466
quote:
10s.gif Op donderdag 18 september 2025 07:41 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Je haalt een niet bestaande situatie er bij. Dus weer zo’n sprookje ;).
Je hebt de nieuwsberichten dat allochtonen en asielzoekers onevenredig veel van zorg gebruikmaken en dus veel capaciteit opslurpen de laatste jaren gemist? Of allochtonen/asielzoekers die veel meer begeleiding op school nodig hebben, waardoor de leraar overbelast wordt? Gewoon meerdere keren in het nieuws geweest de afgelopen jaren. De enige die in een sprookjeswereld lijkt te leven ben jij. :')
pi_218801482
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:57 schreef bloodymary1 het volgende:
Ben er nog niet over uit of de spreidingswet nu goed of slecht is. Momenteel is het in Budel, hier vlakbij, een drama. Daar zit denk ik na Ter Apel het grootste AZC van NL. Wat overigens binnen nu en een paar jaar weer gaat verdwijnen omdat het weer net als vroeger een kazerne wordt voor het leger, want dat schijnt nodig te zijn.

Daar wonen ook veel alleenstaande jonge mannen en het geeft veel overlast. Mensen durven nauwelijks nog met de trein vanaf het dichtstbijzijnde station. Erg triest wat je daar langs de weg ziet lopen.
In mijn eigen gemeente was afgelopen jaar een tijdelijke kleinschalige opvang. Amper gemerkt dat die er was.

Dus wat dat betreft zou je denken inderdaad liever meerdere kleinschalige, dan een paar grote. Maar ik denk dat het vooral uitmaakt wie er geplaatst worden. Bij die kleinschalige waren dat een paar lieve gezinnetjes. Denk als daar de alleenstaande jonge mannen waren geplaatst dat je net zo'n ellende had als in Budel.
Klinkt bij mij meer als "het is een rommel op zolder en in plaats van opruimen gooi ik nu rommel door het hele huis heen"

Slecht idee, je moet zorgen dat je gaat opruimen en de echte rommel weg gooit en de waardevolle zaken bewaard"
pi_218801493
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:57 schreef bloodymary1 het volgende:

Ik betwijfel eigenlijk of het veel zal uitmaken zolang er niet meer stokken achter de deur komen om echt iets te doen aan de raddraaiers. Zoals terecht eerder in dit topic opgemerkt, ook asielzoekers kunnen binnen Nederland makkelijk reizen, ze trekken naar elkaar en naar de grote steden. Kun je ze wel spreiden maar de echte probleemgevallen blijven niet braaf de hele dag in een dorpje naar koetjes en bloemetjes kijken.
pi_218801503
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ik betwijfel eigenlijk of het veel zal uitmaken zolang er niet meer stokken achter de deur komen om echt iets te doen aan de raddraaiers. Zoals terecht eerder in dit topic opgemerkt, ook asielzoekers kunnen binnen Nederland makkelijk reizen, ze trekken naar elkaar en naar de grote steden. Kun je ze wel spreiden maar de echte probleemgevallen blijven niet braaf de hele dag in een dorpje naar koetjes en bloemetjes kijken.
Mee eens, en dat is dus het verschil tussen die gezinnetjes die hier zaten, die dat wel deden en die klojo's.
pi_218801508
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:59 schreef RamboDirk het volgende:
Is de stille hoop van GL/PVDA ook niet gewoon dat bij meer spreiding de grote problemen meer kleine lokale problemen worden waar weinig aandacht voor zal zijn. In de hoop dat de angel uit het anti asiel sentiment wordt getrokken.
En dat levert ze toch weer 15 tot 20 jaar aan ongebreidelde instroom op.
pi_218801541
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:47 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
De vraag is natuurlijk of er een probleem bestaat als het niet opvalt, want misschien is het probleem dan dus wel van minder grote omvang dan jij nu denkt.
Het komt pas in het nieuws als het helemaal uit de hand loopt zoals in Ter Apel. Maar dat maakt niet dat de winkel die nog net niet dicht hoeft vanwege de diefstallen geen probleem heeft.

quote:
Ik geloof niet dat het dan helemaal niet meer opvalt, incidenten ga je namelijk nog steeds wel houden. Ik ben het er wel zowaar mee eens dat dit geen vrijbrief moet zijn om andere maatregelen als irrelevant te zien. Dat vind ik net zoiets als partijen die denken alle problemen op te lossen door een asielstop. Ik vind het wel jammer dat er daardoor niets inhoudelijks wordt benoemd omdat dit helaas toch ook een relevant thema blijft, zelfs al vind ik andere thema's belangrijker dan dit.
Incidenten als een meisje dat gekeeld wordt op weg naar huis? En hoezo blijf je die houden? Waar haal je het recht vandaan om je bevolking bloot te stellen aan dat soort gevaar en andere misdrijven? Het is immoreel.
pi_218801584
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2025 21:07 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Als je tuig over het hele land verspreidt dan heb je nog steeds tuig wat overal samen gaat klonteren en rotzooi gaat trappen.
Jij snapt dus niet wat kleinschalige opvanglocaties betekend?
pi_218801648
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:09 schreef Weltschmerz het volgende:
Incidenten als een meisje dat gekeeld wordt op weg naar huis? En hoezo blijf je die houden? Waar haal je het recht vandaan om je bevolking bloot te stellen aan dat soort gevaar en andere misdrijven? Het is immoreel.
Ja, na een asielstop zal er nooit meer iemand vermoord worden in Nederland. Oke, ik ben om.
pi_218801722
Ik weet iets beters. laat iedereen die vind dat er nog genoeg ruimte is voor gelukzoekers ze gewoon verplicht in huis nemen. moet je kijken hoe snel het is afgelopen.
pi_218801795
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:03 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Je kan ook gewoon net als België mannelijk asielzoekers geen opvang meer bieden ipv het probleem over heel Nederland uit smeren.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_218801806
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:33 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Ik weet iets beters. laat iedereen die vind dat er nog genoeg ruimte is voor gelukzoekers ze gewoon verplicht in huis nemen. moet je kijken hoe snel het is afgelopen.
Laat iedereen die lichamelijk 100% is de handen uit de mouwen steken en gaan helpen met bouwen van woningen. Dat lijkt mij een beter idee.
pi_218801807
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:22 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ja, na een asielstop zal er nooit meer iemand vermoord worden in Nederland. Oke, ik ben om.
Dus omdat er op een bevolking van 17 miljoen weleens een paar gevaarlijke gekken worden geproduceerd mag je moordenaars en verkachters uit het buitenland op je bevolking loslaten? Zoals ik al zei, immoreel.
pi_218801886
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dus omdat er op een bevolking van 17 miljoen weleens een paar gevaarlijke gekken worden geproduceerd mag je moordenaars en verkachters uit het buitenland op je bevolking loslaten? Zoals ik al zei, immoreel.
Exact, naast je 'eigen' problematiek haal je ook nog eens extra problematiek binnen, die je dan ook nog eens positief moet discrimineren en met een mantel der liefde en een kopje thee moet aanpakken want anders... 'racisme'.

Wat is er mis met gelijke behandeling, handhaven, profileren en aanpakken?

Gewoon onze westerse wetten, normen en waarden.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_218801940
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:59 schreef RamboDirk het volgende:
Exact. Plus dan hebben ze weer een aantal jaar ongebreidelde instroom weten te faciliteren voordat het overal weer gaat piepen en kraken. PvdA/GL is inmiddels zo kwaadaardig en anti-Nederland dat het me niet eens meer zal verbazen.
  donderdag 18 september 2025 @ 10:58:41 #105
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_218801962
goed bezig frans.
enkelband
pi_218802014
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dus omdat er op een wereldbevolking van 6 miljard wel eens een paar gevaarlijke gekken worden geproduceerd mogen Belgen hier het land niet meer in? Of geldt dit alleen voor bepaalde bevolkingsgroepen?
  donderdag 18 september 2025 @ 11:11:50 #107
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218802063
quote:
10s.gif Op donderdag 18 september 2025 11:04 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dus omdat er op een wereldbevolking van 6 miljard wel eens een paar gevaarlijke gekken worden geproduceerd mogen Belgen hier het land niet meer in? Of geldt dit alleen voor bepaalde bevolkingsgroepen?
Wat hebben asielzoekers ons eigenlijk gebracht? Waar zit de grote winst voor Nederland?
pi_218802088
quote:
10s.gif Op donderdag 18 september 2025 11:04 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Het geldt voor de overgrote meerderheid van de 8 miljard mensen aangezien dat er 500 keer meer zijn dan de eigen bevolking. Dus die hebben niet het recht om hier heen te komen wanneer ze willen laat staan zich hier te vestigen, laat staan zich hier te vestigen op kosten van de Nederlanders, laat staan zich hier te vestigen om zich ernstig te misdragen op kosten van de Nederlanders.

Dan moet je dus kiezen wie je wel toelaat in het belang van het wel te vertegenwoordigen volk, en mensen uit gebieden met een culturele en morele achterstand zijn de allerslechtste keuze en een regelrecht gevaar.
  donderdag 18 september 2025 @ 11:19:47 #109
182233 thedeedster
pi_218802104
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 11:11 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Wat hebben asielzoekers ons eigenlijk gebracht? Waar zit de grote winst voor Nederland?
Je hebt een hele asielindustrie en mensen die hier gewoon grof geld aan verdienen. Sommigen hebben hier dus baat bij.

Maar het hele land?
pi_218802122
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 11:11 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
We hebben gewoon meer handen nodig tegen de mannen die lichamelijk wel 100% zijn maar geestelijk nog geen 10% zijn. Daar zit de grote winst.
pi_218802243
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:00 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Je hebt de nieuwsberichten dat allochtonen en asielzoekers onevenredig veel van zorg gebruikmaken en dus veel capaciteit opslurpen de laatste jaren gemist? Of allochtonen/asielzoekers die veel meer begeleiding op school nodig hebben, waardoor de leraar overbelast wordt? Gewoon meerdere keren in het nieuws geweest de afgelopen jaren. De enige die in een sprookjeswereld lijkt te leven ben jij. :')
Je brabbelde iets over een oneindige toestroom. Dat is op z’n best een verzinsel maar vermoedelijk gewoon een leugen van je.
pi_218802259
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Exact. Plus dan hebben ze weer een aantal jaar ongebreidelde instroom weten te faciliteren voordat het overal weer gaat piepen en kraken. PvdA/GL is inmiddels zo kwaadaardig en anti-Nederland dat het me niet eens meer zal verbazen.

Waarom kan je enkel maar liegen en lasteren?
Ben je zover de fabeltjesfuik ingezwommen dat feiten eng zijn geworden?

Of geloof je oprecht wat je bazelt :o ?
pi_218802304
quote:
10s.gif Op donderdag 18 september 2025 11:37 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Je brabbelde iets over een oneindige toestroom. Dat is op z’n best een verzinsel maar vermoedelijk gewoon een leugen van je.
Nee hoor, wat er staan toch elke maand weer nieuwe mensen klaar? De influx stopt niet op een bepaald moment en is dus wel degelijk oneindig. Je kunt dit op de site van het CBS zelf bekijken: Hoeveel asielzoekers komen naar Nederland?

Ondanks dat de instroom fluctueert per jaar maand is er nooit een totale stop en zelfs geen duidelijke afname, het begin van de coronaperiode hier even buiten beschouwing gelaten. Kortom, het lijkt er vooral op dat jij zelf nogal moeite met feiten hebt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218802330
Overal ellende.

Ik kan niet wachten op de grote ruiming.
Dat is wat je automatisch krijgt namelijk, hoe eerder we dat achter de rug hebben, des te beter.
In plaats van dat mijn kind dat nog moet mee maken als volwassene.
  donderdag 18 september 2025 @ 11:59:19 #115
182233 thedeedster
pi_218802426
quote:
10s.gif Op donderdag 18 september 2025 11:37 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
quote:
Ter Apel telt weer te veel asielzoekers: COA ziet boete oplopen tot 200.000 euro

In het aanmeldcentrum in Ter Apel zijn in de nacht van woensdag op donderdag te veel asielzoekers verbleven. Daarom moet het COA voor de vierde keer een dwangsom betalen. Het totale bedrag is opgelopen naar 200.000 euro.

https://www.nu.nl/asielcr(...)tot-200000-euro.html
Vandaag nog in het nieuws.

[ Bericht 3% gewijzigd door thedeedster op 18-09-2025 12:05:18 ]
pi_218802586
quote:
10s.gif Op donderdag 18 september 2025 11:38 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Waarom kan je enkel maar liegen en lasteren?
Ben je zover de fabeltjesfuik ingezwommen dat feiten eng zijn geworden?

Of geloof je oprecht wat je bazelt :o ?
Dat liegen en lasteren over rechtse partijen en politici zien we natuurlijk vooral terug aan de andere kant van het politieke spectrum.

GL/PvdA ziet deze migratiestromen als een natuurverschijnsel waar niks tegen te doen is, alleen het uit de grond stampen van honderden meer AZC's om deze mensen allemaal op te vangen zijn bespreekbaar. Immigratiebeperkende maatregelen zijn onbespreekbaar en worden telkens gedwarsboomd, zo bleek gisteren ook weer uit het debat. GL/PvdA staat met andere woorden een ongebreidelde immigratie voor wat we allemaal maar over ons heen moeten laten komen. Ook de culturele diversiteit die het met zich meebrengt vinden ze allemaal wel prima, het liefst ook nog ten koste van de Nederlandse cultuur.
  donderdag 18 september 2025 @ 12:20:32 #117
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_218802617
quote:

[..]
Zie de post van Howardroark. Maar lekker je kop in het zand blijven steken en anderen van leugens betichten.

En ook lekker handig mijn stuk van mensen die niks toevoegen en dus de algemene welvaart naar beneden halen door onevenredig beroep doen allerlei voorzieningen weglaten en focussen op het woordje oneindige toestroom wat ook nog eens gewoon correct is (cbs-cijfers). Nogmaals de enige die brabbelt ben je zelf. :')
pi_218802622
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 11:44 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Overal ellende.

Ik kan niet wachten op de grote ruiming.
Dat is wat je automatisch krijgt namelijk, hoe eerder we dat achter de rug hebben, des te beter.
In plaats van dat mijn kind dat nog moet mee maken als volwassene.
Het liefst ook dat de lieden en partijen ter verantwoording worden geroepen over de ellende die ze willens en wetens over dit land en de bevolking hebben uitgestort.
pi_218802676
quote:
11s.gif Op woensdag 17 september 2025 20:36 schreef Drxx het volgende:
Gezien het huidige klimaat onder de mensen met wat er allemaal plaatsvindt met asielzoekers in binnen- en buitenland vind ik dit een zeer gewaagde stelling van Fransiemans. Dit gaat hem geheid stemmen kosten.
Het is nu wel interessant om op de peilingen te gaan letten, ja.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 18 september 2025 @ 12:27:13 #120
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_218802680
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 12:20 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Het liefst ook dat de lieden en partijen ter verantwoording worden geroepen over de ellende die ze willens en wetens over dit land en de bevolking hebben uitgestort.
Waaronder die latente homo Rutte ^p^
"Hoka Hey!"
  donderdag 18 september 2025 @ 12:32:52 #121
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_218802725
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:58 schreef recidivist het volgende:
goed bezig frans.
Met dit soort stellingen draait hij een grote potentiele verkiezingswinst wel aardig de nek om ja.
pi_218802747
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2025 20:54 schreef SebbeSwensje het volgende:
liever rottumerplaat..
pi_218802756
twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 18 september 2025 @ 12:43:42 #124
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_218802817
quote:

[..]
Iets structureel organiseren staat gelijk aan honderden kleine opvanglocties openen? Bijzonder, dat wist ik niet.
  donderdag 18 september 2025 @ 12:45:09 #125
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_218802829
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 12:35 schreef vulgarismagistralis het volgende:

[..]
liever rottumerplaat..
Schier is een mooi eiland het zou wel zonde zijn om dat vol te gooien met een mega AZC ja. Neem dan de 2e maasvlakte ofzo. Ruimte zat en geen mooi gebied verder.
pi_218802831
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 12:43 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Iets structureel organiseren staat gelijk aan honderden kleine opvanglocties openen? Bijzonder, dat wist ik niet.
En iedere kleine opvanglocatie krijgt natuurlijk een manager, die vorstelijk betaald gaat worden. En zo heeft de asielmaffia weer een nieuw business model.
pi_218802845
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:57 schreef RamboDirk het volgende:
Timmermans lijkt nog een grotere volksmenner dan Wilders. :D Gister ook weer met die gefabriceerde foto uit Gaza erbij in de algemene beschouwingen :')
Hij lijkt dat niet alleen maar heeft dat al meermaals bewezen..
  donderdag 18 september 2025 @ 12:47:46 #128
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_218802848
Het punt is natuurlijk dat voor elke asielzoeker die doorstroomt naar een woning er weer tien klaar staan in Ter Apel.

Je kunt wel overal opvanglocaties openen maar die mensen moeten daar vroeg of laat toch een keer uit. En als je dan geen woningen hebt en er wordt veel te weinig actief uitgezet of geremigreerd worden de problemen onhoudbaar op termijn. Eigenlijk zijn ze dat al.
  donderdag 18 september 2025 @ 13:05:30 #129
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_218802973
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 20:44 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Neem ze op in je eigen huis graaier
Frans begon te stotteren toen Geert hem vroeg of die zelf een AZC om de hoek heeft .

Alles best zolang die er zelf geen last van heeft.
RED ONS HENNIEGOD
pi_218803533
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 12:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het punt is natuurlijk dat voor elke asielzoeker die doorstroomt naar een woning er weer tien klaar staan in Ter Apel.

Je kunt wel overal opvanglocaties openen maar die mensen moeten daar vroeg of laat toch een keer uit. En als je dan geen woningen hebt en er wordt veel te weinig actief uitgezet of geremigreerd worden de problemen onhoudbaar op termijn. Eigenlijk zijn ze dat al.
Er zouden geen problemen zijn als iedereen die lichamelijk 100% is, zijn handen uit de mouwen zou steken en zou gaan helpen met het bouwen van woningen.
pi_218803575
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 14:33 schreef torentje het volgende:

[..]
Er zouden geen problemen zijn als iedereen die lichamelijk 100% is, zijn handen uit de mouwen zou steken en zou gaan helpen met het bouwen van woningen.
Mooie taak voor jou dan.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_218803586
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 14:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Mooie taak voor jou dan.
Ik ben slechts geestelijk 100% en dus niet lichamelijk 100%.
pi_218803613
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 14:40 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik ben slechts geestelijk 100% en dus niet lichamelijk 100%.
Dat gelooft niemand hier. Volgens jouw eigen woorden vind je jezelf 'te mooi van uiterlijk en geest om te hoeven werken'.
pi_218804677
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 12:45 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Schier is een mooi eiland het zou wel zonde zijn om dat vol te gooien met een mega AZC ja. Neem dan de 2e maasvlakte ofzo. Ruimte zat en geen mooi gebied verder.
Liever een die dagelijks schoon spoelt..
pi_218804756
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 14:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dat gelooft niemand hier. Volgens jouw eigen woorden vind je jezelf 'te mooi van uiterlijk en geest om te hoeven werken'.
Jij vergeet de context te vermelden waardoor dat door mij gezegd werd.
pi_218804794
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 17:44 schreef torentje het volgende:

[..]
Jij vergeet de context te vermelden waardoor dat door mij gezegd werd.
Nou vertel, in welke contact gaf jij aan dat je niet wilde werken omdat 'ik daar van uiterlijk en geest te mooi voor ben'
pi_218804806
quote:
14s.gif Op donderdag 18 september 2025 11:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, wat er staan toch elke maand weer nieuwe mensen klaar? De influx stopt niet op een bepaald moment en is dus wel degelijk oneindig. Je kunt dit op de site van het CBS zelf bekijken: Hoeveel asielzoekers komen naar Nederland?

Ondanks dat de instroom fluctueert per jaar maand is er nooit een totale stop en zelfs geen duidelijke afname, het begin van de coronaperiode hier even buiten beschouwing gelaten. Kortom, het lijkt er vooral op dat jij zelf nogal moeite met feiten hebt.
Ok, tienduizenden is een oneindige stroom? Er zijn wereldwijd 130 miljoen ontheemden, dan noem ik dit bepaald geen oneindige toestroom.
pi_218804841
quote:
De instroom is flink gedaald. We hebben de rest van de keten gewoon niet goed voor elkaar. Daarom was de spreidingswet ook gewoon een goed idee.

quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 12:17 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Dat liegen en lasteren over rechtse partijen en politici zien we natuurlijk vooral terug aan de andere kant van het politieke spectrum.

GL/PvdA ziet deze migratiestromen als een natuurverschijnsel waar niks tegen te doen is, alleen het uit de grond stampen van honderden meer AZC's om deze mensen allemaal op te vangen zijn bespreekbaar. Immigratiebeperkende maatregelen zijn onbespreekbaar en worden telkens gedwarsboomd, zo bleek gisteren ook weer uit het debat. GL/PvdA staat met andere woorden een ongebreidelde immigratie voor wat we allemaal maar over ons heen moeten laten komen. Ook de culturele diversiteit die het met zich meebrengt vinden ze allemaal wel prima, het liefst ook nog ten koste van de Nederlandse cultuur.
Ok, je gelooft dus echt in je eigen leugens.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 12:20 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Zie de post van Howardroark. Maar lekker je kop in het zand blijven steken en anderen van leugens betichten.

En ook lekker handig mijn stuk van mensen die niks toevoegen en dus de algemene welvaart naar beneden halen door onevenredig beroep doen allerlei voorzieningen weglaten en focussen op het woordje oneindige toestroom wat ook nog eens gewoon correct is (cbs-cijfers). Nogmaals de enige die brabbelt ben je zelf. :')
Ok, je hanteert je eigen feiten en waarheden. Prima. Maar niet bijster realistisch.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 12:32 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Met dit soort stellingen draait hij een grote potentiele verkiezingswinst wel aardig de nek om ja.
De mensen die allerlei verzinsels over asielzoekers geloven, stemden sowieso toch al niet op PvdA/GL?

quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 12:43 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Het is een manier om het te organiseren. Je kan ook minder maar vooral grote opvangplekken realiseren. Dat heeft weer andere voor- en nadelen. Maar dat meer structurele plekken vrij praktisch zijn om de kosten in de hand te houden is vrij duidelijk. Anders zit je vast aan peperdure hotels en cruiseschepen…
pi_218804899
quote:

De spreidingsweg was er om asieldruk en overlast te spreiden. Maar de hele overheid wilt vervolgens niet de toestroom indammen. Dit is opzettelijke omvolking er is geen andere conclusie mogelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door InzolVC op 18-09-2025 18:18:06 ]
  donderdag 18 september 2025 @ 18:11:02 #140
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218804953
Als we de asielinstroom niet afremmen dan zitten die kleine azc's ook binnen no time overvol.

Het blijft dweilen met de kraan open.
  donderdag 18 september 2025 @ 18:11:07 #141
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_218804954
quote:
10s.gif Op donderdag 18 september 2025 17:50 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ok, tienduizenden is een oneindige stroom? Er zijn wereldwijd 130 miljoen ontheemden, dan noem ik dit bepaald geen oneindige toestroom.
Wat heeft een oneindige stroom te maken met de totale hoeveelheid? Elke dag 1 persoon binnenlaten tot in het oneindige is ook een oneindige stroom. Wat een sneue manier van discussiëren is dit zeg, of het is niet eens discussiëren eigenlijk. Dingen zeggen, daar reageert iemand op en dan met totaal andere niet gerelateerde en niet gezegde dingen terugkomen waardoor je denkt dat je een punt maakt? :')
pi_218805015
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 18:11 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Wat heeft een oneindige stroom te maken met de totale hoeveelheid? Elke dag 1 persoon binnenlaten tot in het oneindige is ook een oneindige stroom. Wat een sneue manier van discussiëren is dit zeg, of het is niet eens discussiëren eigenlijk. Dingen zeggen, daar reageert iemand op en dan met totaal andere niet gerelateerde en niet gezegde dingen terugkomen waardoor je denkt dat je een punt maakt? :')
Nederland kan deze situatie en huidige toestroom niet aan. Dus dan dien je als normaal mens te concluderen dat je de massale instroom van zogenaamde asielzoekers maar moet beperken. 900-1000 overlastgevers elke week erbij kan nederland niet aan. De hamvraag blijft dus waarom wilt links opzettelijk onze nederlandse maatschappij destabiliseren?
  donderdag 18 september 2025 @ 18:21:30 #143
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_218805018
quote:
10s.gif Op donderdag 18 september 2025 17:56 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
De instroom is flink gedaald. We hebben de rest van de keten gewoon niet goed voor elkaar. Daarom was de spreidingswet ook gewoon een goed idee.
[..]
Ok, je gelooft dus echt in je eigen leugens.
[..]
Ok, je hanteert je eigen feiten en waarheden. Prima. Maar niet bijster realistisch.
[..]
De mensen die allerlei verzinsels over asielzoekers geloven, stemden sowieso toch al niet op PvdA/GL?
[..]
Het is een manier om het te organiseren. Je kan ook minder maar vooral grote opvangplekken realiseren. Dat heeft weer andere voor- en nadelen. Maar dat meer structurele plekken vrij praktisch zijn om de kosten in de hand te houden is vrij duidelijk. Anders zit je vast aan peperdure hotels en cruiseschepen…
Overal op reageren met 0 feiten ook als anderen gewoon met nieuwsberichten komen. En deels je eigen woorden continu verdraaien (zie onze discussie) eerst zei je dat kleine opvang goed was. Ik vroeg waarom dan? Kleinschalige opvang kost meer capaciteit want je moet ondersteunende diensten verspreiden over nog meer locaties, daar kwam je niet op terug en toen had je het ineens alleen over herstructuren maar gaf niet aan wat dat in jouw ogen dan wel is. En je strooit continu met teksten als "sprookjes" "jullie geloven in jullie eigen waarheden" ( terwijl mensen gewoon met bronnen en feiten aankomen) en nog meer van dat soort denigrerende teksten. Maar blijf lekker doorgaan met je "iedereen is gek behalve ik" act. Je lijkt wat dat betreft ook precies op Timmermans met dat hautaine toontje van je. :') wel goed om te weten dat het geen zin heeft om een normale discussie met jou aan te gaan. Hoef ik daar mijn tijd en moeite niet meer aan te besteden.

[ Bericht 0% gewijzigd door RealistAtheist op 18-09-2025 18:49:57 ]
  donderdag 18 september 2025 @ 18:21:55 #144
182233 thedeedster
pi_218805025
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 18:11 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Dit dus. En laten we nu niet doen of bij gelijkblijvend beleid de toestroom gaat afnemen. Mensen zullen altijd blijven komen.
Wie weet begint spoedig de Gaza-migratiestroom. Of de Venezolanen. Er zal altijd wel ergens een conflict zijn.

En een overvolle emmer is nog steeds overvol.

Hoe Kan Timmermans trouwens over zoveel nieuwe locaties spreken, als het zou afnemen?
pi_218805034
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 17:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Nou vertel, in welke contact gaf jij aan dat je niet wilde werken omdat 'ik daar van uiterlijk en geest te mooi voor ben'
De sfeer in de discussie was toen jolig.
pi_218805043
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 18:11 schreef Mubassie het volgende:
Als we de asielinstroom niet afremmen dan zitten die kleine azc's ook binnen no time overvol.

Het blijft dweilen met de kraan open.
Dan wordt gewoon de taakstelling naar boven bijgesteld zoals ook met de huisvesting van statushouders gebeurt.

De spreidingswet is een rookgordijn van PvdA/GL om de opvangcapaciteit te vergroten om zo nog meer asielzoekers onder te kunnen brengen in Nederland.
pi_218805072
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 18:21 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Overal op reageren met 0 feiten ook als anderen gewoon met nieuwsberichten komen. En deels je eigen woorden continu verdraaien (zie onze discussie) eerst zei je dat kleine opvang goed was. Ik vroeg waarom dan? Kleinschalige opvang kost meer capaciteit want je moet ondersteunende diensten verspreiden over nog meer locaties, daar kwam je niet op terug en toen had je het ineens alleen over herstructuren maar gaf niet aan wat dat in jouw ogen dan wel is. En je strooit continu met teksten als "sprookjes" "jullie geloven in jullie eigen waarheden" ( terwijl mensen gewoon met bronnen en feiten aankomen) en nog meer van dat soort denigrerende teksten. Maar blijf lekker doorgaan met je "iedereen is gek behalve ik" act. Je lijkt wat dat betreft ook precies op Timmermans dat hautaine toontje van je. :') wel goed om te weten dat het geen zin heeft om een normale discussie met jou aan te gaan. Hoef ik daar mijn tijd en moeite niet meer aan te besteden.
Links lastert mensen alleen maar. Daar kun je dus nooit een normale discussie mee voeren.
pi_218805162
quote:

[..]
Ik vind je definitie van oneindige instroom nogal creatief.
pi_218805166
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 18:04 schreef InzolVC het volgende:

[..]
De spreidingsweg was er om asieldruk en overlast te spreiden. Maar de hele overheid wilt vervolgens niet de toestroom indammen. Dit is opzettelijke omvolking er is geen andere conclusie mogelijk.
Terwijl de spreidingswet niet blijkt te helpen tegen overlast doordat ze alsnog vanuit het hele land naar Utrecht afreizen.
pi_218805169
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 18:26 schreef InzolVC het volgende:

[..]
Links lastert mensen alleen maar. Daar kun je dus nooit een normale discussie mee voeren.
Links is toch bereid om te luisteren naar de klachten van de rechtsstemmers? Maar kan daar niks aan veranderen omdat ze wel geestelijk 100% zijn maar dus niet lichamelijk 100%.
pi_218805170
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 18:21 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]
Overal op reageren met 0 feiten ook als anderen gewoon met nieuwsberichten komen. En deels je eigen woorden continu verdraaien (zie onze discussie) eerst zei je dat kleine opvang goed was. Ik vroeg waarom dan? Kleinschalige opvang kost meer capaciteit want je moet ondersteunende diensten verspreiden over nog meer locaties, daar kwam je niet op terug en toen had je het ineens alleen over herstructuren maar gaf niet aan wat dat in jouw ogen dan wel is. En je strooit continu met teksten als "sprookjes" "jullie geloven in jullie eigen waarheden" ( terwijl mensen gewoon met bronnen en feiten aankomen) en nog meer van dat soort denigrerende teksten. Maar blijf lekker doorgaan met je "iedereen is gek behalve ik" act. Je lijkt wat dat betreft ook precies op Timmermans dat hautaine toontje van je. :') wel goed om te weten dat het geen zin heeft om een normale discussie met jou aan te gaan. Hoef ik daar mijn tijd en moeite niet meer aan te besteden.
Excuus dat ik je fabeltjesfuik zo heb doorgeprikt ;(.
  donderdag 18 september 2025 @ 18:39:34 #152
182233 thedeedster
pi_218805179
quote:
10s.gif Op donderdag 18 september 2025 18:37 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ik vind je definitie van oneindige instroom nogal creatief.
Oneindig; zonder einde.

Niks creatief.
  Forum Admin donderdag 18 september 2025 @ 18:40:00 #153
pi_218805186
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 18:26 schreef InzolVC het volgende:

[..]
met iemand die zo simpel en binair denkt ook niet.
pi_218805195
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 18:21 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Dit dus. En laten we nu niet doen of bij gelijkblijvend beleid de toestroom gaat afnemen. Mensen zullen altijd blijven komen.
Wie weet begint spoedig de Gaza-migratiestroom. Of de Venezolanen. Er zal altijd wel ergens een conflict zijn.

En een overvolle emmer is nog steeds overvol.

Hoe Kan Timmermans trouwens over zoveel nieuwe locaties spreken, als het zou afnemen?
De instroom is ondanks een gebrek aan nieuw beleid gewoon flink afgenomen. Zie de link naar het CBS eerder dit topic.

En je kan toch niet gemist hebben dat de opvang nu van allerlei noodverbanden aan elkaar hangt? Dat vraagt inderdaad om een andere, structurele, aanpak.
pi_218805212
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 18:39 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Oneindig; zonder einde.

Niks creatief.
Ik zou denken dat daar ook iets van omvang mee te maken heeft. Dat is op zijn minst ook wat er gesuggereerd werd ;).
  donderdag 18 september 2025 @ 18:44:08 #156
182233 thedeedster
pi_218805229
quote:
10s.gif Op donderdag 18 september 2025 18:42 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ik zou denken dat daar ook iets van omvang mee te maken heeft. Dat is op zijn minst ook wat er gesuggereerd werd ;).
Dit begint een discussie over semantiek te worden. Jij ziet dingen gewoon anders dan ik.

Edit; en dat is helemaal prima.
pi_218805231
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 18:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
met iemand die zo simpel en binair denkt ook niet.
Wat kan links nog meer behalve anderen nazi, facist, putinversteher of racist noemen. Niets. Dat bedoel ik.
pi_218805239
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 18:23 schreef torentje het volgende:

[..]
De sfeer in de discussie was toen jolig.
In ieder topic in dit subforum maak jij duidelijk dat je nooit voor een werkgever zal werken omdat werkgevers volgens jou het ultieme kwaad zijn en verantwoordelijk zijn voor zo'n beetje alle problemen in deze wereld. En vandaag geef jij aan dat alle gezonde Nederlanders zich maar bezig moeten houden met het bouwen van huizen om zo de woningnood op te lossen.

Als ik dan aangeef dat dat een mooi klusje voor jou is blijk jij ineens fysiek beperkt en blijken eerdere uitspraken van jou daarover een grapje gemaakt in een jolige sfeer.

Begrijp je dat dat niet bepaald geloofwaardig overkomt?
  Forum Admin donderdag 18 september 2025 @ 18:46:03 #159
pi_218805250
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 18:44 schreef InzolVC het volgende:

[..]
Wat kan links nog meer behalve anderen nazi, facist, putinversteher of racist noemen. Niets. Dat bedoel ik.
Wat is dit nou voor simpele zienswijze, wat is links? "Links" is geen homogene groep, net als rechts dat niet is.
  donderdag 18 september 2025 @ 18:53:47 #160
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218805311
quote:
10s.gif Op donderdag 18 september 2025 18:41 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
De instroom is ondanks een gebrek aan nieuw beleid gewoon flink afgenomen. Zie de link naar het CBS eerder dit topic.
Als het zo doorzet als de laatste maanden dan zit je nog op plusminus 35000 - 40000 per jaar. Het is nogal. Momenteel stijgende lijn, en dan moet het najaar nog komen waar veelal de grote pieken zichtbaar zijn.
pi_218805318
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 18:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
In ieder topic in dit subforum maak jij duidelijk dat je nooit voor een werkgever zal werken omdat werkgevers volgens jou het ultieme kwaad zijn en verantwoordelijk zijn voor zo'n beetje alle problemen in deze wereld. En vandaag geef jij aan dat alle gezonde Nederlanders zich maar bezig moeten houden met het bouwen van huizen om zo de woningnood op te lossen.

Als ik dan aangeef dat dat een mooi klusje voor jou is blijk jij ineens fysiek beperkt en blijken eerdere uitspraken van jou daarover een grapje gemaakt in een jolige sfeer.

Begrijp je dat dat niet bepaald geloofwaardig overkomt?
Is niet ongeloofwaardig als je kijkt in welke context en tegen wie uitspraken door mij zijn gedaan.
pi_218806669
quote:
10s.gif Op donderdag 18 september 2025 17:50 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Een oneindige stroom gaat niet om de absolute aantallen, maar dat er geen einde aan komt. Dat zegt het woord ook hè: oneindig. Kortom, een instroom zonder stop of einde. Dat is natuurlijk een groot probleem want dat betekent dus dat Nederland elk jaar opnieuw duizenden (vaak kansarme) migranten moeten opvangen, disproportioneel uit niet-Westerse en Islamitische landen. Dat gaat natuurlijk op de lange termijn voor een enorme demografische verandering zorgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')