abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218792083
quote:
🇪🇺🇺🇦 The EU is rushing to spend billions on setting up a “drone wall” with technology that has been battle-tested in Ukraine, - FT

Hours after Nato jets shot down drones that entered Poland’s airspace, Ursula von der Leyen said Europe had to “build a drone wall” on its eastern border.

https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lyzcpbjrsc2c
pi_218792124
quote:
Russian propagandist admitted that the Drama Theater in Mariupol was not "blown up from the inside by Azov militants,"as the official (&false)version of the Russian defense ministry claims,but was bombed.

Russian propagandists are beginning to stop denying the obvious and admitting their war crimes

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lyzbyexrbc2q
Goh, een Rus die niet liegt.
pi_218792241
Kupyansk verder in de problemen volgens deepstate

Volgens Oekraieners:

pi_218792267
In het zuiden is in een paar dagen ook de situatie ineens enorm kritiek geworden in de stad Yampil. Een stad die werd veroverd in khet Kharkiv counteroffensief.

Na het verliezen van het het serebryanksy bos, zijn de russen al in de buitenste huizen van het dorp gekomen, naast dat de Russen het dorp volledig platgooien.

Zie:

twitter

Blijkbaar wordt dit met name gedaan door te infiltreren als burgers (oorlogsmisdaad) en vervolgens bij burgers in hun huis binnen te drinen zodat Oekraine heel lastig hen kan uitschakelen.

Zie:

woensdag 17 september 2025 @ 10:52:14 #6
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218792575
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2025 23:31 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat mensen het niet eens zijn met mijn mening is het probleem niet.
Je hebt alleen een situatie gecreëerd dat je nu nog zo'n 10 mensen overhebt in dit topic die min of meer elkaar na papegaaien.
En laat ik jou een compliment maken: dat heb jij ook best wel door. Dus haal die feestneus maar weer van je gezicht.
Dit is een Russisch Flat blok , die zijn gebouwd onder Stalin en Chroesjtsjov , toen stond iedere jaar in de krant hoeveel flats er gebouwd waren door het collectief dat jaar

Chroetsjovka flats zegt ze

Iedere flat heeft dezelfde Meubels in het huis,
indertijd mee opgeleverd en gebouwd door een staats meubelzaak in de jaren 60

Die staan in Oekraine, Moldoca, Rusland, Kirgizie en Kazachstan , sommige staan leeg zijn in de fik gestoken en onbewoond en vaak doet de lift het niet
In Bishkeke moest je dagelijks 8 verdepingen omhoog lopen

Bekijk deze YouTube-video
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 17 september 2025 @ 10:53:29 #7
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218792587
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 10:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dit is een Russisch Flat blok , die zijn gebouwd onder Stalin en Chroesjtsjov , toen stond iedere jaar in de krant hoeveel flats er gebouwd waren door het collectief dat jaar

Die staan in Oekraine, Moldoca, Rusland, Kirgizie en Kazachstan , sommige staan leeg zijn in de fik gestoken en onbewoond
Half europa is volgebouwd met die flats.
Maar woont hier iedereen in een vila dan?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  woensdag 17 september 2025 @ 10:57:39 #8
323876 michaelmoore
pi_218792620
quote:
7s.gif Op woensdag 17 september 2025 10:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Half europa is volgebouwd met die flats.
Maar woont hier iedereen in een vila dan?
ze zegt zelf is very depressing

vreselijk die flats
echt vreselijk
en dan soms ook nog onderverdeeld , met heel veel wodka ging het wel

koud en tochten door al kieren
ramen kapot vaak , balkon onbegaanbaar
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 17 september 2025 @ 10:59:42 #9
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218792630
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 10:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ze zegt zelf is very depressing

vreselijk die flats
echt vreselijk
en dan soms ook nog onderverdeeld , met heel veel wodka ging het wel

koud en tochten door al kieren
ramen kapot vaak , balkon onbegaanbaar
Dus?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 17 september 2025 @ 11:02:02 #10
323876 michaelmoore
pi_218792656
quote:
7s.gif Op woensdag 17 september 2025 10:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dus?
Nu wil Putinka deze lifstyle opleggen aan het vrije westen?

waarom ? men wil dat niet

Men is bang voor Ruzzia
Oekraine wil dat niet ,Finland wil dat niet , Belarussia niet Baltische staten niet , Moldova niet en de russen zelf ook niet en Kirgizie al helemaal niet , daar heeft men toch de pest hekel aan de dronken Russen heel ongelooflijk

Het is beter voor iedereen als Ruzzia de grootheidswaan en het terug verlangen naar de oude USSR stopt
  woensdag 17 september 2025 @ 11:05:01 #11
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218792684
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 11:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Nu wil Putinka deze lifstyle opleggen aan het vrije westen?

waarom ? men wil dat niet

Men is bang voor Ruzzia
Oekraine wil dat niet ,Finland wil dat niet , Baltische staten niet , Moldova niet en de russen zelf ook niet

Het is beter voor iedereen als Ruzzia de grootheidswaan en het terug verlangen naar de oude USSR stopt
Poetin wil ons niks opleggen. Het is geen een of andere demagoog die een ander zijn manier van denken of leven wil opdringen.

Maar het is net alsof je meent te zeggen dat Russen minder recht van spreken hebben omdat het halve land is volgebouwd met Chroetsjovska's. Die stijl van bouwen is ook niet mijn smaak. Voor de goede orde.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Admin woensdag 17 september 2025 @ 11:05:53 #12
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_218792691
quote:
7s.gif Op woensdag 17 september 2025 00:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nou laat ik dit zeggen. Onder het huidige F(A) regime kan méér dan onder de tucht van Remlof destijds. Het is qua vrijheids van meningsuiting niet slechter geworden. Alleen zie je in die hele Oekraine discussie dat er wel degelijk bias is qua moderatie.
Je bent zelf een regime.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  woensdag 17 september 2025 @ 11:05:57 #13
323876 michaelmoore
pi_218792692
quote:
7s.gif Op woensdag 17 september 2025 11:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Poetin wil ons niks opleggen. Het is geen een of andere demagoog die een ander zijn manier van denken of leven wil opdringen.

Maar het is net alsof je meent te zeggen dat Russen minder recht van spreken hebben omdat het halve land is volgebouwd met Chroetsjovska's. Die stijl van bouwen is ook niet mijn smaak. Voor de goede orde.
het is beter voor de hele wereld als Putin heel snel doodgaat
  woensdag 17 september 2025 @ 11:06:50 #14
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218792702
quote:
17s.gif Op woensdag 17 september 2025 11:05 schreef yvonne het volgende:

[..]
Je bent zelf een regime.
Dit kwetst mij.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Admin woensdag 17 september 2025 @ 11:12:49 #15
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_218792771
quote:
7s.gif Op woensdag 17 september 2025 11:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dit kwetst mij.
Ik ben erger gekwetst.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

woensdag 17 september 2025 @ 11:12:58 #16
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_218792772
quote:
7s.gif Op woensdag 17 september 2025 11:05 schreef phpmystyle het volgende:
Het is geen een of andere demagoog die een ander zijn manier van denken of leven wil opdringen.

Neuh.
  woensdag 17 september 2025 @ 11:13:45 #17
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218792787
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 11:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
het is beter voor de hele wereld als Putin heel snel doodgaat
Dan staat er een nieuwe Putin op. Denk dat het niet veel uitmaakt.
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 17 september 2025 @ 11:15:04 #18
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218792806
quote:
17s.gif Op woensdag 17 september 2025 11:12 schreef yvonne het volgende:

[..]
Ik ben erger gekwetst.
Anyway. Jij komt hier volgens mij even "poolshoogte" nemen. Wat zijn zoal jouw bevindingen?
En wat is jouw kijk op de Russo-Ukrainian War?

Als je het juiste antwoord geeft kan wat mij betreft het topic dicht.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 17 september 2025 @ 11:15:53 #19
6484 ExTec
pi_218792815
quote:
7s.gif Op woensdag 17 september 2025 11:15 schreef phpmystyle het volgende:
kan wat mij betreft het topic dicht.
Doe maar niet.
pi_218792843
quote:
7s.gif Op woensdag 17 september 2025 11:15 schreef ExTec het volgende:

[..]
Doe maar niet.
Daar is php al maanden/jaren op uit, helaas trap ik ook vaak in de bait van de kremlinhuistroll.
pi_218792851
twitter

Stukje goed journalistiek
  Admin woensdag 17 september 2025 @ 11:19:49 #22
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_218792870
quote:

[..]
Anyway. Jij komt hier volgens mij even "poolshoogte" nemen. Wat zijn zoal jouw bevindingen?

Hier trappen wij niet in.

pi_218792871
quote:
‼️ 225 OSHP: These detonators were found at a russian ammunition depot by “Tur” reconnaissance unit.

Some of Nazi detonators from WW2 have been preserved in russian depots. Nazi weapons are still being used to kill people. Hitler and Stalin regimes are gone, but the putin regime has replaced them.

https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lyzhwn2x522g

Compleet met swastika.
  woensdag 17 september 2025 @ 11:23:59 #24
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218792913
quote:
17s.gif Op woensdag 17 september 2025 11:19 schreef yvonne het volgende:

[..]
Hier trappen wij niet in.
Ik denk dat jij best wel wat te brengen hebt qua input en kennis met jouw WO1 kennis :)

Ik ken jou alleen maar van ONZ topics enzo.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 17 september 2025 @ 11:25:31 #25
323876 michaelmoore
pi_218792937
quote:

[..]

een partizanen oorlog kun je nooit winnen, Putin moet stoppen met de oorlog, alle russen zijn het spuugzat

Zelfs Zoloslof is het zat en wil een eind aan die USSR droom van Putin
  woensdag 17 september 2025 @ 11:26:40 #26
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218792952
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 11:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
een partizanen oorlog kun je nooit winnen, Putin moet stoppen met de oorlog, alle russen zijn het spuugzat
Mweh, als ze het zat zijn moeten ze niet op Verenigd-Rusland en Poetin stemmen. De houding van de Russische burger is vooral onverschillig.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 17 september 2025 @ 11:27:09 #27
323876 michaelmoore
pi_218792958
quote:
7s.gif Op woensdag 17 september 2025 11:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Mweh, als ze het zat zijn moeten ze niet op Verenigd-Rusland en Poetin stemmen. De houding is vooral onverschillig.
en dat geld ook voor Noord Korea?
Lukashenko gaat ook de verkiezingen winnen met 89 % van de stemmen
quote:
Verkiezingen die er geen waren: Aleksandr Loekasjenko blijft ook na vandaag president van Wit-Rusland

In Wit-Rusland heeft president Aleksandr Loekasjenko de verkiezingen gewonnen met 87,6 procent van de stemmen.
Dat blijkt uit een exitpoll op de staatstelevisie.

Geen verrassing, want van een kiescampagne was amper sprake, van echte tegenkandidaten evenmin.
  woensdag 17 september 2025 @ 11:28:15 #28
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218792969
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 11:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
en dat geld ook voor Noord Korea?

Lukashenko gaat ook de verkiezingen winnen met 89 % van de stemmen
Noord Korea is een totaal ander verhaal.
Niet te vergelijken.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 17 september 2025 @ 11:30:06 #29
323876 michaelmoore
pi_218792985
quote:
7s.gif Op woensdag 17 september 2025 11:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Noord Korea is een totaal ander verhaal.
Niet te vergelijken.
Maar Orban die gaat het niet redden
  woensdag 17 september 2025 @ 11:40:58 #30
323876 michaelmoore
pi_218793083
quote:

De houding van de Russische burger is vooral onverschillig.
De Russische burger is gelaten sinds de dood van Navalny en wacht op een andere Russische president en jij ook

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 17-09-2025 11:55:19 ]
pi_218793241
Over Navalny gesproken:

quote:
Weduwe Navalny smokkelde biologisch materiaal van haar man mee, uit tests blijkt dat hij werd vergiftigd
De weduwe van Kremlincriticus Navalny zegt dat uit bloedtests is gebleken dat haar man is vergiftigd.

Joelia Navalnaja schrijft op X dat het is gelukt om biologisch materiaal van haar overleden man uit Rusland te smokkelen en dat twee laboratoria onafhankelijk van elkaar tot de conclusie zijn gekomen dat het gaat om vergiftiging.
...
https://www.ad.nl/buitenl(...)vergiftigd~ac265d74/
pi_218793311
quote:

[..]
Mweh, als ze het zat zijn moeten ze niet op Verenigd-Rusland en Poetin stemmen. De houding van de Russische burger is vooral onverschillig.
Er is geen sprake van enige oppositie grapjas, iedereen is dood, gevlucht of zit gevangen. Iedereen die de tsaar uitdaagt, verdwijnt gewoon.
  woensdag 17 september 2025 @ 12:14:47 #33
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218793371
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 12:06 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Er is geen sprake van enige oppositie grapjas, iedereen is dood, gevlucht of zit gevangen. Iedereen die de tsaar uitdaagt, verdwijnt gewoon.
Ze worden onderdrukt, in talkshows, media, dat klopt. Die tendens neem ik trouwens wel op meer plaatsen waar.
Maar de mensen kunnen gewoon op wat anders stemmen hoor. Je hoeft niet luidkeels oppositie te voeren.

De vraag is of Poetin überhaupt een verkiezingsnederlaag zou accepteren. Ik durf die vraag niet beantwoorden.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218793387
quote:
7s.gif Op woensdag 17 september 2025 12:14 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ze worden onderdrukt, in talkshows, media, dat klopt. Die tendens neem ik trouwens wel op meer plaatsen waar.
Maar de mensen kunnen gewoon op wat anders stemmen hoor. Je hoeft niet luidkeels oppositie te voeren.

De vraag is of Poetin überhaupt een verkiezingsnederlaag zou accepteren. Ik durf die vraag niet beantwoorden.
Verder nergens inderdaad. Ze kunnen volledig vrij en veilig de straat op in Rusland ja. Net als in Nederland kun je ook in Rusland gewoon luidkeels je afkeer van de zittende regering en staatshoofd kenbaar maken zonder enig gevaar te lopen. Rusland is niet meer dan een baken van vrijheid. _O_ _O_
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 17 september 2025 @ 12:21:27 #35
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218793412
quote:
10s.gif Op woensdag 17 september 2025 12:18 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Verder nergens inderdaad. Ze kunnen volledig vrij en veilig de straat op in Rusland ja. Net als in Nederland kun je ook in Rusland gewoon luidkeels je afkeer van de zittende regering en staatshoofd kenbaar maken zonder enig gevaar te lopen. Rusland is niet meer dan een baken van vrijheid. _O_ _O_
Ik snap niet waarom al die FvD-ers niet naar Rusland verhuizen als alles daar beter is dan hier.
pi_218793452
quote:

[..]

Zeer matige poging weer, 2/10.
  woensdag 17 september 2025 @ 12:29:45 #37
438527 MissButterflyy
pi_218793469
quote:
Was wel te verwachten.
  woensdag 17 september 2025 @ 12:33:26 #38
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_218793493
quote:
7s.gif Op woensdag 17 september 2025 11:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik ken jou alleen maar van ONZ topics enzo.
Dat is te merken ja
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_218793521
twitter
  woensdag 17 september 2025 @ 12:55:26 #40
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_218793659
quote:

[..]

Je praat echt alleen maar met woorden als: "ik vraag me af", "de vraag is", "dat is in andere landen ook", "Von der Leyen is niet veel beter", etc als jouw geliefde Rusland, hun dictator of zelfs Trump kritiek krijgen.
  woensdag 17 september 2025 @ 12:57:07 #41
6484 ExTec
pi_218793666
Allemaal hypocriet gezwets.

Want meneer php blijft lekker zitten waar die zit, en rot niet op naar z'n shithole heilstaat.
  woensdag 17 september 2025 @ 13:03:37 #42
6484 ExTec
pi_218794119
quote:
Trump dodged the question of when Ukraine will receive the Patriot air defense systems that the U.S. president announced two months ago.

He did not answer the Ukrainian journalist’s question and instead said that Ukraine has "serious problems."

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lyzrlcd2qs2e

Als Taco zo doorgaat heeft elk land dat de MIM-104 gebruikt een goede reden om over andere systemen te gaan nadenken. Zijn gedrag is nogal van de onbetrouwbare....
  woensdag 17 september 2025 @ 14:18:46 #44
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218794271
Wat is taco?

Ja Trump, maar wat betekent het?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218794298
pi_218794380
quote:
Ach lekker belangrijk. Navalny was nog extremer dan Putin qua imperialisme. Daar missen we niets aan
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  woensdag 17 september 2025 @ 14:48:18 #47
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218794479
twitter

Aantal ontvoerde kinderen zijn weer terug uit Rusland!
  Forum Admin woensdag 17 september 2025 @ 15:03:28 #48
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218794608
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2025 14:30 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Ach lekker belangrijk. Navalny was nog extremer dan Putin qua imperialisme. Daar missen we niets aan
Nee je mist helemaal niks aan die vent, maar het geeft wel weer aan dat het het helemaal geen democratie is. Politieke tegenstanders worden uit de weg geruimd
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218794732
twitter
  woensdag 17 september 2025 @ 15:25:33 #50
323876 michaelmoore
pi_218794832
quote:

[..]

als ie steeds de oppositie doodmaakt dan zal dat nooit gebeuren

doden die praten niet

net als Lukashenko en Kim il Un , die winnen ook steeds met 89% van de stemmen
pi_218794894
quote:
1s.gif Op woensdag 17 september 2025 14:30 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Het is vooral ons gecreëerde beeld van Navalny die we missen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 17 september 2025 @ 16:12:05 #52
323876 michaelmoore
pi_218795115
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 15:34 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
nou al was er maar en echte oppositie met de Russische verkiezingen ,

Putin is nog alleen over, de rest is dood of een handlanger van hem
en dan staan te juichen dat ie gewonnen heeft ie een beetje vreemd

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 17-09-2025 16:48:18 ]
pi_218795155
quote:
🇪🇺🇺🇦 The EU has begun preparing a mechanism for transferring ¤170 billion from frozen Russian assets to Ukraine, - FT

Most of the frozen Russian assets held in the Belgian depository Euroclear will be used to purchase interest-free EU bonds. The proceeds will be transferred to Ukraine in tranches.
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lyzz5kuj722k
quote:
Another option is the creation of a special fund, which non-European countries could also join.

Washington is calling on allies to use not only the proceeds from Russian assets, but also the capital itself. EU finance ministers are scheduled to discuss this in Denmark this week.

pi_218795174
quote:
🇵🇱☢️ "As President of Poland, I believe that Poland should participate in nuclear sharing. It should have its own nuclear, energy, civil and military capabilities. The partnership between Poland and 🇫🇷France is based on this," — Nawrocki to LCI

woensdag 17 september 2025 @ 16:25:12 #55
323876 michaelmoore
pi_218795193
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 15:34 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
zijn vrouw is er nog maar die durft ook niet meer in Ruzzia te komen, dan gaat ze ook naar de Goelag archipel

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 17-09-2025 16:52:10 ]
pi_218795415

3 Russische special forces omgekomen na een sabogae actie aan het spoor in Rusland (oerol oblast)

https://it.wikipedia.org/wiki/OMON

(4 dagen eerder)

[ Bericht 12% gewijzigd door skysherrif op 17-09-2025 17:08:33 ]
pi_218795456
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 11:18 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

Stukje goed journalistiek
Heb je ene thread?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_218795516
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 17:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Heb je ene thread?
Hmmm hoe bedoel je? Kan je niet het hele draadje lezen als je de twitter link opent?
pi_218795545
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 16:55 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]

3 Russische special forces omgekomen na een sabogae actie aan het spoor in Rusland (oerol oblast)

(4 dagen eerder)

[ afbeelding ]
Overignes komt sabotage aan het spoor enorm vaak voor, alleen hoor je er alleen van als er dus mensen dood gaan. Anders komt het nooit echt veel in het nieuws, behalve als je diep graaft en dat is gebeurd in dit artikel

Enorm interessantel longread over spoorweg sabotage die onlangs gepubliceerd is, als je de tijd hebt ( @oheng )

https://tochnyi.info/2025(...)e-railway-logistics/
pi_218795637
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 17:10 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Overignes komt sabotage aan het spoor enorm vaak voor, alleen hoor je er alleen van als er dus mensen dood gaan. Anders komt het nooit echt veel in het nieuws, behalve als je diep graaft en dat is gebeurd in dit artikel

Enorm interessantel longread over spoorweg sabotage die onlangs gepubliceerd is, als je de tijd hebt ( @:oheng )

https://tochnyi.info/2025(...)e-railway-logistics/
Thx, bijna iedere dag worden er verdachten veroordeeld wegens sabotage aan de spoorwegen.
Hier een voorbeeld van gisteren (RIA).
pi_218795659
twitter

Fighters of the "Black Forest" brigade detected and adjusted fire on the enemy self-propelled launch installation of the medium-range multifunctional SAM system "Buk-M2". After the hit on the installation, the ammunition detonated. Oh, these fireworks

Minus 1 Russische BUk M2
pi_218795734
twitter
pi_218795820
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 16:55 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]

(4 dagen eerder)

[ afbeelding ]
Good riddance
pi_218796014
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 10:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Chroetsjovka flats zegt ze

Iedere flat heeft dezelfde Meubels in het huis,
indertijd mee opgeleverd en gebouwd door een staats meubelzaak in de jaren 60

Die staan in Oekraine, Moldoca, Rusland, Kirgizie en Kazachstan , sommige staan leeg zijn in de fik gestoken en onbewoond en vaak doet de lift het niet
In Bishkeke moest je dagelijks 8 verdepingen omhoog lopen

Heb zelf maanden gewoond in een Brezhnevka flat, het ziet er niet uit maar voelde wel allemaal degelijk. Ondanks in een drukke stad hoorde ik binnen niks, ook bijna geen geluid van (drukke) buren. Dusja deze ervaring was een stuk beter dan wat ik doorgaans in Nederland aantrof (vooral post 2000-2010 bouw)
  woensdag 17 september 2025 @ 18:09:35 #65
323876 michaelmoore
pi_218796065
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 18:04 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Heb zelf maanden gewoond in een Brezhnevka flat, het ziet er niet uit maar voelde wel allemaal degelijk.

Ondanks in een drukke stad hoorde ik binnen niks, ook bijna geen geluid van (drukke) buren. Dusja deze ervaring was een stuk beter dan wat ik doorgaans in Nederland aantrof (vooral post 2000-2010 bouw)
Breznjev schijnt betere gebouwd te hebben dan chroetsjov

maar ik hou niet van zulke flats met van die kleine wiebelige liftjes en dat ieder flat de zelfde woonkamer kast heeft van Kishinev en Kiev tot Bishkeke vond ik heel bijzonder
pi_218796200
quote:

[..]
Heb zelf maanden gewoond in een Brezhnevka flat, het ziet er niet uit maar voelde wel allemaal degelijk. Ondanks in een drukke stad hoorde ik binnen niks, ook bijna geen geluid van (drukke) buren. Dusja deze ervaring was een stuk beter dan wat ik doorgaans in Nederland aantrof (vooral post 2000-2010 bouw)
Daarom blijven die flats ook zo lang staan ondanks de bombardementen.
  woensdag 17 september 2025 @ 18:26:04 #67
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218796207
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 18:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Breznjev schijnt betere gebouwd te hebben dan chroetsjov

maar ik hou niet van zulke flats met van die kleine wiebelige liftjes en dat ieder flat de zelfde woonkamer kast heeft van Kishinev en Kiev tot Bishkeke vond ik heel bijzonder
Traditionele stalinka's zijn mooier.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 17 september 2025 @ 18:26:11 #68
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218796210
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 09:39 schreef Ulx het volgende:

[..]

Al die miljarden in UA zijn een investeringen die wel degelijk zal gaan renderen - op allerlei fronten. Letterlijk en figuurlijk.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_218796218
quote:

[..]
Ik vind het ook wel wat hebben zoiets.
  woensdag 17 september 2025 @ 18:52:42 #70
323876 michaelmoore
pi_218796450
quote:
7s.gif Op woensdag 17 september 2025 18:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Traditionele stalinka's zijn mooier.
In Kiev langs de Dnjepr zijn hele mooie flats met fraai uitzicht gebouwd een kennis van me heeft er een gekocht

de rest mogen ze slopen van mij
pi_218796931
https://www.nu.nl/economi(...)-droneproductie.html

I
quote:
ndustrieconcern VDL en de provincie Limburg plannen een investering van 25 miljoen euro in een productielocatie in Born. VDL bouwde daar eerder auto's voor BMW. Nu wil het bedrijf het terrein een "brede invulling" geven, waaronder drones maken voor de defensie-industrie.[..]
Willen we meer of minder fabrieken?
  woensdag 17 september 2025 @ 19:44:31 #72
438527 MissButterflyy
pi_218796940
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 19:43 schreef Ulx het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)-droneproductie.html

I
[..]
Willen we meer of minder fabrieken?
Dit is goed.
pi_218797814
twitter
pi_218798157
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 20:45 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
dat wordt nu al een tijd geroepen maar waarom zou je zoveel troepen samentrekken en vervolgens afwachten. Dan had je die troepen beter kunnen inzetten om die doorbraak richting Dobropillia uit te buiten

Hij zegt verder dat Rusland wacht totdat Lyman ingenomen is. Erg curieus
Jij bent het zonnetje!!!
pi_218798202
quote:
Poland refuses to reopen its border with Belarus, cutting China off from a ¤25B/year trade artery. Some 90% of China-EU rail freight moves through Poland, now frozen amid Zapad-2025 drills and a Russian drone incursion. Beijing asked Warsaw to restore the route (vital for platforms like Temu & Shein) but after 3 hours of talks, FM Sikorski said no. With sea routes slower and air transport up to 30% more expensive, Europe’s e-commerce supply chains risk serious disruption. #ChinaEconomy #EUEconomy

https://x.com/KShevchenkoReal/status/1968251080015524223
Dat wordt langer wachten op je Temu rotzooi.
pi_218798256
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 21:11 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
dat wordt nu al een tijd geroepen maar waarom zou je zoveel troepen samentrekken en vervolgens afwachten. Dan had je die troepen beter kunnen inzetten om die doorbraak richting Dobropillia uit te buiten

Hij zegt verder dat Rusland wacht totdat Lyman ingenomen is. Erg curieus
Ja niemand weet zeker waar ze op wachten, ze willen denk ik iets meer doorbreken op de flanken met hun "vlees" wat ze nu inzetten voor dat ze de "echte" eenheden inzetten ook. Maar zitten nu een beetje in de spagaat dat hoe langer ze wachten, dat voorlopig het lijkt alsof oekraine iets meer druk aan het zetten is bij dobropillia.
pi_218798292
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 21:18 schreef skysherrif het volgende:
voor dat ze de "echte" eenheden inzetten ook.
Oh, dat lees ik al drie jaar.
pi_218798332
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 21:20 schreef Ulx het volgende:

[..]
?
pi_218798797
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 21:14 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Dat wordt langer wachten op je Temu rotzooi.
Temu, Shein en al die troep websites gewoon sowieso uit de lucht halen.
pi_218799040
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 21:20 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hoe veel dezelfde dingen we al wel niet de laatste drie jaar horen...
pi_218799229
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 22:00 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Hoe veel dezelfde dingen we al wel niet de laatste drie jaar horen...
Precies.

Binnenkort komen se Armata's. Binnenkort heeft Oekraïne geen soldaten meer. Binnenkort staan de Russen in Kyiv.

Allemaal uitspraken die niet waar bleken.
pi_218799325
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 22:15 schreef Ulx het volgende:

[..]
Precies.

Binnenkort komen se Armata's. Binnenkort heeft Oekraïne geen soldaten meer. Binnenkort staan de Russen in Kyiv.

Je raaskalt een beetje.

Er zit gewoon een enorm verschil in kwaliteit tussen troepen die 2 weken training krijgen en die een half jaar training hebben gekregen. Die 2e groep houden ze voor dit offensief voorlopig nog wat achter de hand. Maar hebben ze eerder constant wel ingezet.
  woensdag 17 september 2025 @ 22:24:28 #83
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218799377
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 22:15 schreef Ulx het volgende:

[..]
Precies.

Dit is nooit met zodanige stelligheid verkondigd. Zelfs een Gietelink heb ik dat niet horen zeggen..
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218799558
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 22:21 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Je raaskalt een beetje.

Er zit gewoon een enorm verschil in kwaliteit tussen troepen die 2 weken training krijgen en die een half jaar training hebben gekregen. Die 2e groep houden ze voor dit offensief voorlopig nog wat achter de hand. Maar hebben ze eerder constant wel ingezet.
twitter
  donderdag 18 september 2025 @ 03:43:07 #85
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_218800399
quote:
7s.gif Op woensdag 17 september 2025 22:24 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dit is nooit met zodanige stelligheid verkondigd. Zelfs een Gietelink heb ik dat niet horen zeggen..
https://www.nu.nl/buitenl(...)aiense-kinderen.html
  donderdag 18 september 2025 @ 08:46:07 #86
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_218800931
quote:
7s.gif Op woensdag 17 september 2025 22:24 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
100% zeker dat ik je afgelopen jaren een handvol keer heb zien posten dat de Russen alleen reserves in zetten en het echte werk nog moet komen.
  Moderator donderdag 18 september 2025 @ 08:48:12 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218800949
zou me op dit moment niet eens verbazen, je hebt geen heftig getrainde soldaten nodig om een loopgraven oorlog uit te vechten ... gewoon heel veel

zou een beetje zonde zijn als je dan je commando´s er doorheen jaagt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_218801003
quote:
88s.gif Op donderdag 18 september 2025 08:48 schreef sp3c het volgende:
zou me op dit moment niet eens verbazen, je hebt geen heftig getrainde soldaten nodig om een loopgraven oorlog uit te vechten ... gewoon heel veel

Daar heb je weer eens flink ongelijk. Je hebt ze juist wèl nodig.

https://en.wikipedia.org/wiki/Stormtroopers_(Imperial_Germany)

quote:
Stormtroopers (German: Sturmtruppen[2] or Stoßtruppen[3]) were the only elite shock troops of the Imperial German Army (Deutsches Heer) that specialized in commando style raids, infiltrating the trenches and wiping out the enemy quickly, maneuver warfare, reconnaissance, and shock tactics. In the last years of World War I, Stoßtruppen ("shock troopers" or "shove troopers") were trained to use infiltration tactics – part of the Germans' improved method of attack on enemy trench warfare.[1]

pi_218801018
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 08:55 schreef Ulx het volgende:

[..]

[..]

En de Italiaanse variant daarvan.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator donderdag 18 september 2025 @ 09:00:56 #90
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218801049
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 08:55 schreef Ulx het volgende:

[..]

[..]

dit toont mijn ongelijk niet aan
pi_218801060
Als je tevreden bent met een patstelling heb je een punt.
  Moderator donderdag 18 september 2025 @ 09:03:13 #92
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218801063
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:02 schreef Ulx het volgende:
Als je tevreden bent met een patstelling heb je een punt.
dus ik heb niet flink ongelijk?
pi_218801079
Ik deed de aanname dat je insinueerde dat de Russen in de aanval waren. Als je wil beweren dat ze in de verdediging zijn gedoken dan heb je inderdaad niet flink ongelijk.
pi_218801102
quote:
88s.gif Op donderdag 18 september 2025 08:48 schreef sp3c het volgende:

Ik dacht dat veel Russische elitetroepen ook al waren gesneuveld tijdens de mislukte landing op Hostomel en sowieso in de beginfase van de invasie.
  Moderator donderdag 18 september 2025 @ 09:08:31 #95
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218801106
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:04 schreef Ulx het volgende:
Ik deed de aanname dat je insinueerde dat de Russen in de aanval waren. Als je wil beweren dat ze in de verdediging zijn gedoken dan heb je inderdaad niet flink ongelijk.
heb ik sowieso niet en je aanname klopt ook niet
  Moderator donderdag 18 september 2025 @ 09:09:06 #96
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218801110
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:08 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik dacht dat veel Russische elitetroepen ook al waren gesneuveld tijdens de mislukte landing op Hostomel en sowieso in de beginfase van de invasie.
veel parachutisten ja maar dat is nu 3 jaar geleden, lijkt me aannemelijk dat er inmiddels nieuwe zijn
pi_218801140
quote:
88s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:09 schreef sp3c het volgende:

[..]
veel parachutisten ja maar dat is nu 3 jaar geleden, lijkt me aannemelijk dat er inmiddels nieuwe zijn
Als de instructeurs dood zijn en er geen noemenswaardige operaties zijn geweest waar potentiële instructeurs nieuwe ervaring hebben opgedaan?

Dan lijkt de training me nogal "I am from Russia, I learn fighting from book" niveau.
pi_218801144
quote:
88s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:09 schreef sp3c het volgende:

[..]
Vind ik lastig in te schatten. Er worden ook jongens met 2 weken training naar het front gestuurd. De hele economie is inmiddels om de oorlog heen gebouwd. Er zijn ook veel officieren gesneuveld of omgelegd. Geen idee of er überhaupt capaciteit is om nog mensen fatsoenlijk op te leiden laat staan commando’s.

Maar ik ben geen defensie-expert. Lastig om hier uitspraken over te doen.
pi_218801160
Geen raffinaderijen opgeblazen vannacht. Zou Oekraïne het momentum verliezen?
pi_218801176
quote:
The head of the Center for the Study of Occupation, Petro Andriushchenko, reports that unknown good people set fire to an electrical substation in Dugino, Rostov region, and it burned to the ground.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lz3rsl4yhs2j
Nice
pi_218801212
De anti-trumpers Fico en Orban en weigeren op het Amerikaanse verzoek in in te gaan.

quote:
Slovakia and Hungary push back against Trump’s pressure to cut Russian oil and gas imports, saying they won’t move until the EU finds reliable alternatives. Slovak Economy Minister Denisa Saková warned that acting prematurely could seriously damage their industry and economy.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lz3sjcqjpk27
  donderdag 18 september 2025 @ 09:37:41 #102
323876 michaelmoore
pi_218801292
Rusland die stuurt asiel zoekers naar het front, en ook de toeristen

Dat maakt daar geen verschil waarvoor je komt
https://www.rtl.nl/nieuws(...)aar-het-oorlogsfront
quote:
Opgepakt in Oekraïne
Keniaanse toerist in Rusland: 'Ik werd misleid en naar het front gestuurd'

© Anadolu / Diego Herrera CarcedoKeniaanse toerist in Rusland: 'Ik werd misleid en naar het front gestuurd'
RTL Nieuws
In Oekraïne is een Keniaan opgepakt, die volgens hemzelf als toerist naar Rusland was gekomen, maar daar werd misleid en vervolgens als soldaat naar het front werd gestuurd.
Hij werd aangehouden in de regio Charkiv.
Paspoort afgepakt
Hij zou door een man zijn uitgenodigd naar Rusland te komen.
Vervolgens bood die persoon hem 'een baan' aan. Nadat hij een aantal documenten had ondertekend, begreep hij dat het om een baan als soldaat ging.

"Toen mijn handtekening stond, werden mijn paspoort en telefoon afgepakt.
Hij zei dat ik die later terug zou krijgen.
Maar toen werd ik opgehaald door andere mensen, die me zeiden in een auto te stappen."

Rusland rekruteert massaal buitenlandse soldaten voor het front in van de oorlog in Oekraïne.
Uit Noord-Korea bijvoorbeeld. Ook Afrikanen worden ingezet als kanonnenvoer.
Na een weekje basistraining werd hij naar een militair kamp gestuurd, waar volgens hem chaos heerste.
Soldaten grepen verse rekruten hardhandig vast en schreeuwden tegen ze.

Duizenden rekruten
Evans vertelt aan de krant dat veel rekruten onervaren waren en uit allerlei landen, zoals Belarus, Tadzjikistan, uit Rusland zelf, en uit verschillende Afrikaanse landen.
De Oekraïense president Zelensky meldde eerder al dat legereenheden huurlingen hadden opgepakt uit landen als China, Oezbekistan en Pakistan.
"Er komen regelmatig verhalen naar buiten dat ze een baan krijgen aangeboden in Rusland, of een baan bijvoorbeeld ergens ver achter het front voor het Russische leger", legt Colijn uit. "
Maar dan worden ze bedrogen en naar het front gestuurd.
pi_218801309
Logisch, als je naar Rusland op vakantie gaat steun je dat land. Dus wil je voor ze vechten.
pi_218801408
Ik stoor me vooral aan die Nederlander die schijnbaar in Moskou woont en continu doet alsof het een of andere heilstaat is. Immink ofzo.
  donderdag 18 september 2025 @ 10:18:27 #105
36431 bleiblei
pi_218801616
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:53 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik stoor me vooral aan die Nederlander die schijnbaar in Moskou woont en continu doet alsof het een of andere heilstaat is. Immink ofzo.
Dat is ook gewoon wachten tot ie niet meer nuttig wordt geacht en met een ouwe AK47 richting het front wordt geduwd. En dan hebben we hier weer 2 kleine blonde kindjes met blauwe betraande oogjes in de media dat die gemene Russen hun papa de oorlog in hebben gestuurd. En of ze niet asjeblieft met mama Olga Anna naar het veilige Nederland terug mogen komen, want papa had een NL paspoort en in Rusland doen ze niet aan sociaal vangnet. Want dat is woke.
  donderdag 18 september 2025 @ 10:34:43 #106
323876 michaelmoore
pi_218801731
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 september 2025 08:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik vraag mij af of dat zo is, maar gesteld dat Poetin oorlog wil. Waarom ga je dan mee in de wens van Poetin?
dit is nu een echt russisch appartement die overal in Ruzzia staan ,
gebouwd in 1955 tot 1965 , een hele kleine lift , (als er al een lift is) met twee voordeuren ,
een stalen voor de veiligheid met 6 sloten en een dikke houten tegen de tocht

een verrot balkon en mensen slapen in de woonkamer en de kleine keuken

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 18-09-2025 12:24:06 ]
pi_218801786
Oh gelukkig. Toch gewoonde dagelijkse olieplan actie.

quote:
🔥 On the night of September 18, Special Operations Forces struck the Volgograd Refinery.

This refinery is the largest producer of fuel and oil products in the Southern Federal District. The annual processing volume is 15.7 million tons, which is 5.6%. The refinery has been stopped.

pi_218801899
quote:
0s.gif Op woensdag 17 september 2025 17:07 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Hmmm hoe bedoel je? Kan je niet het hele draadje lezen als je de twitter link opent?
Dat idd ik heb geen twitter.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_218801965
quote:
Footage confirms a large fire at the AVT-4.. one of the key installations at the Gazprom Neftekhim Salavat refinery in Bashkortostan.

https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lz3xyv3r4k27
Goeie fik. Die is voorlopig buiten gebruik.
pi_218802125
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat idd ik heb geen twitter.
Je kunt de URL uit de quote halen en dit zelf in The Reader App gooien.
  donderdag 18 september 2025 @ 12:20:20 #111
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_218802615
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:37 schreef michaelmoore het volgende:
Rusland die stuurt asiel zoekers naar het front, en ook de toeristen

Dat maakt daar geen verschil waarvoor je komt
https://www.rtl.nl/nieuws(...)aar-het-oorlogsfront
[..]

Wellicht Php zien we binnenkort voorbij steppen *O*
  donderdag 18 september 2025 @ 12:21:16 #112
6484 ExTec
pi_218802626
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 12:20 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Kunnen we een geheim teken afspreken?

Zodat we in de filmpjes weten dat hij het is?
  donderdag 18 september 2025 @ 12:56:06 #113
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218802918
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 09:14 schreef Ulx het volgende:

[..]
Als de instructeurs dood zijn en er geen noemenswaardige operaties zijn geweest waar potentiële instructeurs nieuwe ervaring hebben opgedaan?

Dan lijkt de training me nogal "I am from Russia, I learn fighting from book" niveau.
Er is nooit meer gelegenheid geweest om ervaring op te doen dan juist nu.
The End Times are wild
  donderdag 18 september 2025 @ 12:57:53 #114
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218802928
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 08:46 schreef bleiblei het volgende:

[..]
100% zeker dat ik je afgelopen jaren een handvol keer heb zien posten dat de Russen alleen reserves in zetten en het echte werk nog moet komen.
Dat klopt ook, en dat is ook een breed gedeelde assumptie dat dat gebeurt. Ze produceren veel, maar we zien het maar mondjesmaat.
De Westerse media outlet rapporteert daar met enige regelmaat over zoals onderstaand.

quote:
Secretaris-generaal Mark Rutte van de NAVO waarschuwt dat binnen vijf jaar de Russen de NAVO kunnen aanvallen. “Rusland produceert in drie maanden wat de NAVO in een heel jaar produceert”, aldus Rutte tijdens een discussie gisteravond in Londen. Volgens de oud-premier produceert de Russische defensie-industrie alleen al dit jaar 1.500 tanks, 3.000 gepantserde voertuigen en 200 Iskander-raketten.

Rutte hield een speech in het Chatham House in Londen. Om een aanval te voorkomen, moeten de bondgenoten hun aantal lucht- en raketafweersystemen vervijfvoudigen, duizenden extra tanks en pantservoertuigen aanschaffen en miljoenen artilleriegranaten produceren.
Bron: https://brusselsenieuwe.n(...)den-niet-beschermen/
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 18 september 2025 @ 12:59:46 #115
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218802939
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 12:20 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Jij kraait hier het hardst dat ik genegeerd moet worden en dat men geen aandacht moet besteden aan mij. Ik kan je oprecht vertellen dat jij één van die users bent om juist mijn aandacht te vragen op te eisen. Taggen, mijn naam noemen, posts liken.

Ik heb slecht nieuws voor je. Binnenkort een lange vakantie voor de boeg dus kan dan lastig posten of meelezen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218802960
quote:
7s.gif Op donderdag 18 september 2025 12:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Jij kraait hier het hardst dat ik genegeerd moet worden en dat men geen aandacht moet besteden aan mij. Ik kan je oprecht vertellen dat jij één van die users bent om juist mijn aandacht te vragen op te eisen. Taggen, mijn naam noemen, posts liken.

Ik heb slecht nieuws voor je. Binnenkort een lange vakantie voor de boeg dus kan dan lastig posten of meelezen.
Heb je een mooie volledig verzorgde vakantie naar Rusland aangeboden gekregen? O~)
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  PR/Manusje van alles donderdag 18 september 2025 @ 13:07:27 #118
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_218802981
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 13:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Heb je een mooie volledig verzorgde vakantie naar Rusland aangeboden gekregen? O~)
paar weekjes De Krim natuurlijk.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  donderdag 18 september 2025 @ 13:18:46 #119
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218803041
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 13:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Het wordt een heel ander continent.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 18 september 2025 @ 13:42:47 #120
323876 michaelmoore
pi_218803204
quote:
7s.gif Op donderdag 18 september 2025 13:18 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ruzzia blijft KGB
dezelfde mensen en hun kinderen zijn nu weer de baas en de USSR bllijft hun natte droom
  donderdag 18 september 2025 @ 14:01:01 #121
36431 bleiblei
pi_218803297
quote:
7s.gif Op donderdag 18 september 2025 12:57 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat klopt ook, en dat is ook een breed gedeelde assumptie dat dat gebeurt. Ze produceren veel, maar we zien het maar mondjesmaat.
De Westerse media outlet rapporteert daar met enige regelmaat over zoals onderstaand.
[..]
Bron: https://brusselsenieuwe.n(...)den-niet-beschermen/
Dus nu is wat Rutte zegt wel ineens van toepassing. Maar goed, dan weet je dus waar de stelling "waar blijven die Armata's" vandaan komt.

Vanuit o.a. jezelf (En Rutte dan). Weliswaar niet letterlijk. Maar beetje weldenkend persoon kan de cynische ondertoon wel plaatsen bij de alom herhaalde boodschap van bepaalde users en mensen.
pi_218803334
twitter

Bizar, misschien wel de meeste officieren in 1 actie gedood in de hele oorlog.
pi_218803355
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:41 schreef Ulx het volgende:
Oh gelukkig. Toch gewoonde dagelijkse olieplan actie.
[..]

Ook eentje met beeldmateriaal 1400km over de rens

twitter

twitter

Nog niet geraakt sinds de start van de augustus campagne dus dat is weer extra druk.
pi_218803375
1 ding waar Oekraiense lange afstand drones een stuk beter in zijn geworden is precisie, ook al raakt er maar 1 drone, ze weten steeds de AVT units te raken.
pi_218803392

Die gespannen netten hielpen helemaal niets _O-
  donderdag 18 september 2025 @ 14:15:33 #126
6484 ExTec
pi_218803412
quote:
7s.gif Op donderdag 18 september 2025 13:18 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
In afrika recruiteren ze ook.
pi_218803452

sinds 2 augustus
  donderdag 18 september 2025 @ 14:34:33 #128
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218803540
quote:
7s.gif Op donderdag 18 september 2025 14:15 schreef ExTec het volgende:

[..]
In afrika recruiteren ze ook.
Niet in het krugerpark denk ik.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 18 september 2025 @ 14:39:33 #129
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_218803578
quote:
7s.gif Op donderdag 18 september 2025 12:59 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
posts liken.
Laat er één zien ^O^
pi_218803585

The Sun is normaliter niet de beste krant maar dit zijn aardige filmpjes.
Wel paar keer verkeerde plaatjes bij de wapensystemen maar goed.
pi_218803997
quote:
⚡️Ukraine liberates 160 km square in 'counteroffensive operation' in Donetsk Oblast, Zelensky says.

Seven settlements have been liberated in the Dobropillia and Pokrovsk sectors during the operation, President Volodymyr Zelensky said.
https://bsky.app/profile/kyivindependent.com/post/3lz4fpcdqc22f

Lekker
pi_218804139
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 14:06 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

Bizar, misschien wel de meeste officieren in 1 actie gedood in de hele oorlog.
Bijzondere manier.
  donderdag 18 september 2025 @ 15:47:06 #133
6484 ExTec
pi_218804149
quote:
7s.gif Op donderdag 18 september 2025 14:34 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Niet in het krugerpark denk ik.
Je weet dat het niet de bedoeling is dat je daar dieren af gaat knallen?
  donderdag 18 september 2025 @ 17:14:05 #134
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218804563
Ik heb nog niet gekeken, dus ik weet niet welke talkingspoints verkondigd worden. Maar misschien de moeite waard voor mensen die breed geïnformeerd willen worden.

Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 18 september 2025 @ 17:14:47 #135
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218804569
quote:
10s.gif Op donderdag 18 september 2025 15:47 schreef ExTec het volgende:

[..]
Je weet dat het niet de bedoeling is dat je daar dieren af gaat knallen?
Ik zal alles laten staan.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218804576
quote:
De Amerikaanse president Donald Trump voelt zich 'in de steek gelaten' door zijn Russische ambtgenoot Vladimir Poetin. Trump meende de oorlog in Oekraïne snel te kunnen oplossen dankzij 'zijn verstandhouding' met Poetin, maar dat viel tegen.

,,Hij heeft me laten zakken, hij heeft me echt laten zakken", zei Trump tijdens zijn staatsbezoek in het Verenigd Koninkrijk.
https://www.ad.nl/buitenl(...)ten-zakken~a489a40c/
:')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_218804613
quote:
Joh!
The name is Putler, Vladimir Putler
  donderdag 18 september 2025 @ 17:27:18 #138
438527 MissButterflyy
pi_218804645
quote:
Goh!
pi_218804660
quote:
Doh!
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 18 september 2025 @ 17:37:21 #140
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218804694
quote:
En vervolgens blijft Trump Poetin's bips kussen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 18 september 2025 @ 17:37:28 #141
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_218804696
quote:
Want het wetboek ken ik ook
pi_218804705
quote:
Nou zeg!
pi_218804727
Het is wel weer een opening voor Poetin. Even bellen en zeggen dat hij het nooit meer zal doen en Trump eet weer uit zijn hand.
  donderdag 18 september 2025 @ 17:45:15 #144
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_218804760
quote:
Die gast is gewoon net zo dement als Biden :')
  donderdag 18 september 2025 @ 17:45:26 #145
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218804761
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 17:40 schreef Ulx het volgende:
Het is wel weer een opening voor Poetin. Even bellen en zeggen dat hij het nooit meer zal doen en Trump eet weer uit zijn hand.
Tijd voor een tweede top: in Moskou.
En wat mij betreft gaat Rutte dan mee. Maak een aanbieding die interessant is voor Poetin zodat hij dit ook kan verkopen aan zijn achterban.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218804782
quote:
7s.gif Op donderdag 18 september 2025 17:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Tijd voor een tweede top: in Moskou.
En wat mij betreft gaat Rutte dan mee. Maak een aanbieding die interessant is voor Poetin zodat hij dit ook kan verkopen aan zijn achterban.
Iedereen een kopje gifthee. :')
  donderdag 18 september 2025 @ 17:50:45 #147
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218804805
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 17:47 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Iedereen een kopje gifthee. :')
Niet tegen wodka, Russische vrouwen of Russische thee kunnen :')
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 18 september 2025 @ 18:02:40 #148
6484 ExTec
pi_218804884
quote:
7s.gif Op donderdag 18 september 2025 17:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Niet tegen polonium of novichok kunnen :')
pi_218804917
quote:
A NATO representative told Ukrainian media that part of the military equipment under the PURL program has already arrived in Ukraine.

This involves supplying weapons from U.S. stockpiles at the expense of NATO member states. So far, four packages worth about $2 billion have been funded under PURL.

Nieuwe raketten voor Himars . Handig nu de Russen zich weer groeperen voor een nieuw offensief.
pi_218804951
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 14:19 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

sinds 2 augustus
Ik vraag mij af wanneer deze acties echt effect gaan hebben op de uitgaven van de Russen. Oekraïne sloopt de olie en gas sector sneller dan dat Rusland het kan repareren.
  donderdag 18 september 2025 @ 18:42:27 #151
36431 bleiblei
pi_218805215
quote:

[..]
Je wil zeggen dat je hier uit vrije wil post en niet omdat je dat van je Russische vrouw moet :o .

Maareh, tja Trump. Interessant dat ie dit gewoon hardop durft te zeggen. Dat is niet des Trumps.
pi_218805281
quote:

[..]
Neem jij het er vooral van, je hoeft je niet in te houden. c_/
pi_218805415
quote:
🇪🇪 Estonia will completely stop importing Russian natural gas from 2026.

The government announced the decision on September 18. Currently, the country can import Russian liquefied natural gas as long as it is not used in the distribution network.

https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lz4tevxv3k2k
pi_218805427
quote:
‼️ “We have no plans to return to Russia,” said ExxonMobil CEO Darren Woods, quoted by the Financial Times.

Woods added that Exxon is in talks with Russian officials about reimbursing $4.6 billion in expropriated assets, but not about making new investments.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lz4rtzeqnk2y

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2025 19:16:42 ]
  donderdag 18 september 2025 @ 19:10:24 #155
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218805430
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 18:42 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Maareh, tja Trump. Interessant dat ie dit gewoon hardop durft te zeggen. Dat is niet des Trumps.
Trumps zijn moves zijn ondoorgrondelijk in dit dossier. Soms leaning naar Rusland, soms leaning naar EU.
Volgens mij speelt hij dit op deze manier om zoveel mogelijke gunstige deals tov de EU gedaan te krijgen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218805489
Trump is gewoon een slapjanus die doet wat de laatste gesprekspartner zegt. Spreekt de slijmbal met iemand uit Europa is hij kritisch op Poetin. Belt Poetin hem is hij weer kritisch naar Europa.

Dat is al jaren overduidelijk.
pi_218805837
quote:
Col. Valentyn Manko, head of Ukraine’s Assault Troops, says Russian forces near Dobropillia have been cut off for three weeks. Three encirclements have formed: a small one near Kucheriv Yar, a medium one around Volodymyrivka, and a large one, previously unreported, likely on the Razine–Rodynske line

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lz4rtrvmck27
quote:
Ukrainian sources report that troops have secured a foothold west of Pankivka on the Dobropillia axis, gaining control over a key section of the front. A push through Nykanorivka could cut Russian forces off from their northern supply line. Gains also reported southeast of Volodymyrivka.
En derde omsingeling. Die net geleverde raketmunitie is daar wel handig voor. Overgeven doen ze toch niet, dus je kunt ze net zo goed afmaken.
  donderdag 18 september 2025 @ 21:55:11 #158
36431 bleiblei
pi_218807445
quote:
7s.gif Op donderdag 18 september 2025 19:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Trumps zijn moves zijn ondoorgrondelijk in dit dossier. Soms leaning naar Rusland, soms leaning naar EU.
Volgens mij speelt hij dit op deze manier om zoveel mogelijke gunstige deals tov de EU gedaan te krijgen.
Trump is in alle dossiers ondoorgrondelijk. Niet alleen in dit dossier. Dus ook de stelling dat hij dit expres doet om deals uit de EU te krijgen is flauwekul. Dat ie een hekel heeft aan westerse leiders. Dat klopt weer wel. Democratie is niet echt z'n ding. Leiders die landen regeren vanuit een breder oogpunt dan hunzelf is ook niet z'n ding. Het liefste zou die man zichzelf op posters zien naast Poetin, Xi, enz. "Sterke" leiders die om zichzelf geven. Ten kostte van anderen. Grappige is dat hij de zwakste sukkel uit het rijtje is. Hij wil graag. Maar kan het niet. Want hij is incapabel en zit in het verkeerde land.

Poetin heeft tenminste z'n eigen volk in de tang en kan nog een beetje grommen naar zijn buurlanden. Dat hij zijn land daarmee op de lange termijn naar de prehistorie onder het juk van China regeert. Tja, das een detail. Gaat ie zelf denk ik niet meer meemaken.
  donderdag 18 september 2025 @ 22:05:17 #159
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218807517
twitter

7 oorlogen!
pi_218807666
Belasting op vodka om de oorlog te betalen. Wat kan er misgaan?

quote:
Russian State Duma deputy Mikhail Matveyev is proposing a 1% levy on bar and restaurant bills to support families of Russian soldiers, calling it both “material and moral.” It's a clear sign the Kremlin is feeling the financial strain of war, turning to ordinary Russians as reserves dwindle.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lz52a25nqk27
pi_218807720
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 22:05 schreef Momo het volgende:
[ x ]

7 oorlogen!
Patatjes oorlog zeker
pi_218807740
quote:
[ x ]

7 oorlogen!
Waarvan 3 tegen echtgenotes.
pi_218807799
Weer een keertje dronealarm in Rusland.

quote:
🦅 Drone threat in the Rostov and Volgograd regions, Stavropol Krai, Kuban, and the occupied part of Donetsk region.
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lz55wyctj22z
  donderdag 18 september 2025 @ 23:10:24 #164
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_218807989
quote:
[ x ]

7 oorlogen!
Wauw dat is bijna één oorlog per maand. Wat ontzettend knap. Dat wordt een Nobelprijs *O*
  Forum Admin donderdag 18 september 2025 @ 23:13:46 #165
pi_218808005
Ik heb ook wel eens 7 (patatjes)oorlog in een kort tijdsbestek beslecht
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218808009
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 23:13 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik heb ook wel eens 7 (patatjes)oorlog in een kort tijdsbestek beslecht
#VIESDIK
  Forum Admin donderdag 18 september 2025 @ 23:19:43 #167
pi_218808040
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 23:14 schreef augurk2025 het volgende:

[..]
#VIESDIK
Dirty bulk broer
  donderdag 18 september 2025 @ 23:23:57 #168
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218808060
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 22:23 schreef Ulx het volgende:
Belasting op vodka om de oorlog te betalen. Wat kan er misgaan?
[..]

Ken jij het voorstel van Bontenbal voor een vrijheidsbijdrage?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218808075
quote:
7s.gif Op donderdag 18 september 2025 23:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De vodka van de Russen duurder maken deed Nicolaas II toch ook zo rond 1916?
  donderdag 18 september 2025 @ 23:32:06 #170
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218808104
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 23:27 schreef Ulx het volgende:

[..]
De vodka van de Russen duurder maken deed Nicolaas II toch ook zo rond 1916?
Nou 1 procent, poepoe.
Desnoods stoken ze het zelf.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218808131
quote:
7s.gif Op donderdag 18 september 2025 23:32 schreef phpmystyle het volgende:

Desnoods stoken ze het zelf.
Prima. dat raakt de reguliere economie en belastingopbrengsten. Met een beetje geluk gaat het stoken nog fout en vallen er flink wat mensen om zodat daar ook weer maatschappelijke onrust en extra zorgkosten door ontstaan.

Ik heb geen bezwaar.
  donderdag 18 september 2025 @ 23:37:57 #172
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218808139
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 23:36 schreef Ulx het volgende:

[..]
Prima. dat raakt de reguliere economie en belastingopbrengsten. Met een beetje geluk gaat het stoken nog fout en vallen er flink wat mensen om zodat daar ook weer maatschappelijke onrust en extra zorgkosten door ontstaan.

Ik heb geen bezwaar.
Als je dit meent zou je eens kunnen overwegen om professionele hulp te zoeken.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218808164
quote:
7s.gif Op donderdag 18 september 2025 23:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Waarom? Ik stel niet voor dat ze dat moeten gaan doen, dat doe jij. Terwijl je toch wel weet dat mensen zichzelf nogal snel vergiftigen met zelfgestookte zooi.
  vrijdag 19 september 2025 @ 07:38:49 #174
36431 bleiblei
pi_218808808
quote:
7s.gif Op donderdag 18 september 2025 23:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Daar gaan we weer. Veinzen dat je zo een gutmensch bent. :') .
pi_218808854
Als je een dusdanige hekel hebt aan de EU dat je begint te sympathiseren met Rusland, dan ben je imo ook wel rijp voor de GGZ. Maar dat terzijde.
pi_218808855
Raid van oekraiense special forces

Trap for the “Vityaz” — GUR fighters on the Tendrivska Spit hunted down an enemy multipurpose tractor

🔥 A successful raid on the Tendrivska Spit — fighters of the “Viking” maritime operations center of the GUR Department of Active Actions of the Ministry of Defense of Ukraine carried out another night landing and installed mine barriers on the spit.

☠️ The multipurpose tractor DT-10 “Vityaz” of the Russian occupiers, which the Muscovites used to deliver personnel, weapons, and provisions to enemy positions, fell into the trap of the Ukrainian military intelligence special forces — the tracked Russian “Vityaz” was destroyed.

The fight against enemy logistics continues!

dit ding:

pi_218808989
quote:
[ x ]

7 oorlogen!
Op zijn minst!

Het worden er elke dag meer.
  vrijdag 19 september 2025 @ 09:29:42 #178
323876 michaelmoore
pi_218809384
Slim volk die Litouwers , geen GPS nodig ook geen draadje

quote:
Het Litouwse bedrijf Granta Autonomy heeft de X-WING gepresenteerd, een nieuw lucht-lancering systeem dat verticaal opstijgen combineert met de autonomie van een vastvleugelig vliegtuig.
Het systeem weegt 12 kg en is ontwikkeld om infanterie-eenheden een draagbare en modulaire precisie-aanvalsoptie te bieden, zonder de noodzaak van gespecialiseerde lanceringseenheden.

De X-WING heeft een bereik van tot 50 km en draagt een 4 kg hybride oorlogskop die zowel gepantserde als lichte doelen kan raken.

De drone werkt samen met de Hornet XR, waardoor een “sensor-naar-aanvaller”-systeem ontstaat dat verkenning en aanval integreert.
Uitrusting met kunstmatige intelligentie stelt de X-WING in staat om te navigeren in vijandige elektronische omgevingen, zelfs wanneer GPS-signalen worden geblokkeerd of vervalst.

Het op AI gebaseerde richtsysteem identificeert ook gecamoufleerde posities, terwijl thermische en visuele beeldsensoren gedetailleerde terreinmonitoring mogelijk maken.

Opgericht in 2015, levert Granta Autonomy drones aan de Oekraïense strijdkrachten sinds de eerste dagen van de Russische invasie en heeft het zijn platforms getest onder intense elektronische oorlogsvoering.

Het bedrijf beweert dat de X-WING is ontwikkeld op basis van ervaring op het slagveld en dat het systeem is ontworpen voor massaproductie, met potentieel voor duizenden eenheden per maand.

Bron: UK Defence Journal | Foto: Granta Autonomy / LinkedIn -THAMER ALSHAMMARI | Deze inhoud is gemaakt met behulp van AI en gecontroleerd door het redactieteam
  vrijdag 19 september 2025 @ 09:45:23 #179
323876 michaelmoore
pi_218809515
quote:
7s.gif Op donderdag 18 september 2025 23:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Lukashenko is de verkiezing overwinning al vast aan het voorbereiden
https://www.msn.com/nl-nl(...)357a752688489a8&ei=5

quote:
MINSK (ANP/AFP) - De Belarussische oppositiepoliticus Nikolaj Statkevitsj zit opnieuw vast en kan "spoedig komen te overlijden", suggereerde de Belarussische president Aleksandr Loekasjenko tijdens een bijeenkomst met regeringsgezinde historici en propagandisten.

Statkevitsj was afgelopen donderdag onderdeel van de groep van 52 gevangenen die gratie werd verleend na onderhandelingen met een Amerikaanse delegatie. De oppositiepoliticus weigerde echter het land te verlaten met de delegatie en is sindsdien niet meer gezien. Ook zijn vrouw heeft gezegd niet te weten waar Statkevitsj zich bevindt. Het onafhankelijke Belarussische medium Nasha Niva schrijft dat hij is teruggestuurd naar de strafkolonie in Hlybokaye waar hij eerder vastzat.

Volgens Loekasjenko zou Statkevitsj zijn gewaarschuwd dat hij opnieuw zou worden vastgezet als hij in Belarus bleef en zou hij al bij zijn vrijlating in zeer slechte gezondheid verkeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 19-09-2025 10:56:07 ]
  vrijdag 19 september 2025 @ 09:53:40 #180
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218809578
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 07:38 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Daar gaan we weer. Veinzen dat je zo een gutmensch bent. :') .
O nee hoor.
Ik heb ook geen moeite met dood en sterfte in oorlogen. Dat hoort er helaas bij.
Maar om dode Russen/Oekraïners/- insert any other enemy- op een haast devote manier te vieren getuigt van een heel laag moraal en ethisch besef. Ik besef mij ook steeds meer dat wat gebeurd is (wo2 en verder) diep in de mens ingebakken zit. Dit los je niet op met educatie en normbesef bijbrengen.

Helaas.

Ben ik heilig. Welnee. Maar ik ga niet mijzelf zitten "verlekkeren" op jonge mannen die sterven.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 19 september 2025 @ 10:29:37 #181
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218809870
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Lukashenko is de verkieizings overwinning al vast aan het voorbereiden
https://www.msn.com/nl-nl(...)357a752688489a8&ei=5
[..]

Luksashenko is een autocraat.
Maar ik snap hem wel. Hij moet koordansen tussen enerzijds Rusland die Belarus wil inkapselen, en anderzijds een oppositie die meer leunt naar de EU dat mogelijk ook spanningen tussen Belarus en Rusland triggert.
Ik snap hem wel.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 19 september 2025 @ 10:50:26 #182
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218810048
twitter

Bijzonder verhaal
  vrijdag 19 september 2025 @ 10:55:41 #183
323876 michaelmoore
pi_218810099
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maar ik snap hem wel. Hij moet koordansen tussen enerzijds Rusland die Belarus wil inkapselen, en anderzijds een oppositie die meer leunt naar de EU dat mogelijk ook spanningen tussen Belarus en Rusland triggert.
Ik snap hem wel.
jij snap hem wel

zou wilders dat hier ook doen denk jij? Of Orban?

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 19-09-2025 11:04:17 ]
pi_218810126
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
O nee hoor.
Ik heb ook geen moeite met dood en sterfte in oorlogen. Dat hoort er helaas bij.
Maar om dode Russen/Oekraïners/- insert any other enemy- op een haast devote manier te vieren getuigt van een heel laag moraal en ethisch besef. Ik besef mij ook steeds meer dat wat gebeurd is (wo2 en verder) diep in de mens ingebakken zit. Dit los je niet op met educatie en normbesef bijbrengen.

Helaas.

Ben ik heilig. Welnee. Maar ik ga niet mijzelf zitten "verlekkeren" op jonge mannen die sterven.
Och, die jonge russische mannen kozen er zelf voor. Geen medelijden mee.

Als ze allemaal zo tegen de oorlog waren schoten ze hun commandanten wel dood en gaven ze zich met bataljons tegelijk over. Ontstaan er ook gaten de linies en kan de AFU daardoor oprukken.

Maar ze schieten liever op Oekraïners.
  vrijdag 19 september 2025 @ 11:01:58 #185
323876 michaelmoore
pi_218810162
quote:

[..]
Ik snap hem wel.
Gaat heel niet goed in de wereld met die knotsgekke Russische dictators

quote:
Samenwerking Poetin en Kim Jong-un wordt inniger
Russen leveren apparatuur voor Noord-Koreaanse kernonderzeeërs

Pyongyang/Moskou- Hoe ver gaat de samenwerking tussen Noord-Korea en Rusland?
Die vraag stelt Zuid-Korea nu het onderzoekt of Moskou Pyongyang heeft voorzien van apparatuur voor kernonderzeeërs.
Ook op het gebied van de ontwikkeling van drones, waarin Noord-Korea flink investeert, zouden de Russen een rol spelen.

Noord-Korea versterkt zijn leger met hulp van Rusland, waaronder onderdelen voor kernonderzeeërs.
Russische technologie en kennis helpt Pyongyang bij de ontwikkeling van drones en AI-toepassingen.

Experts voorspellen dat deze samenwerking Kim Jong-uns dreiging uitbreidt.
Noord-Korea wil in ieder geval in de lucht en onder water een vuist maken.

Om dat op zee te doen, streeft Pyongyang al jaren naar een marine met kernenergie.

Zo werden bijvoorbeeld in 2021 tijdens een congres van Kim Jong-uns partij vijf doelen voor defensie vastgesteld.

Daartoe behoorden onder meer de ontwikkeling van kernonderzeeërs en vanaf onderzeeërs te lanceren kernwapens.
  vrijdag 19 september 2025 @ 11:03:17 #186
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218810180
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:50 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Bijzonder verhaal
Ach, wie is het niet overkomen tijdens een vakantie :@

Loop je een beetje de toerist uit te hangen op de camping aan het Gardameer, en voor je het weet sta je met een geweer in je hand in een drassig veld aan het front :@

Leg dan maar eens uit aan je werkgever dat je nog niet kan gaan werken over een week :'(
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 19 september 2025 @ 11:06:42 #187
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218810214
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:58 schreef Ulx het volgende:

[..]
Och, die jonge russische mannen kozen er zelf voor. Geen medelijden mee.

Als ze allemaal zo tegen de oorlog waren schoten ze hun commandanten wel dood en gaven ze zich met bataljons tegelijk over. Ontstaan er ook gaten de linies en kan de AFU daardoor oprukken.

Maar ze schieten liever op Oekraïners.
Dat.

Elke Ruz die in Oekraïne zit, zit daar om Oekraïners te doden.
Dus elke dode Ruz is er weer eentje minder die daarvoor gekomen is.
A murky, forgotten land.
pi_218810310
quote:

[..]
Ik snap hem wel.
Er is geen oppositie in Wit-Rusland. Lukashenko heeft Wit-Rusland aan Poetin verkocht om aan de macht te kunnen blijven. Het is daardoor een vazalstaat van Rusland geworden. Precies wat Oekraïne niet wil zijn zeg maar.
pi_218810324
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 10:50 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Bijzonder verhaal
"Visited as a tourist" :')
pi_218810338
Snappen dat een leider van de oppositie opgepakt want die is lastig en geeft gezeur...

En dan ons een lesje democratie willen geven.. lachwekkend.
  vrijdag 19 september 2025 @ 11:32:40 #191
36431 bleiblei
pi_218810464
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2025 09:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
O nee hoor.

Helaas.

Je snapt dat er een groot verschil zit tussen verlekkerd en denken "tja, deel van de oplossing"?. Je blaast het wederom op. Terwijl je zelf diegene bent die de beschaving waar je je op dagbasis in begeeft het liefst met man en muis ziet vergaan. Nogal hypocriet en gefaket allemaal. Gelukkig wel zo doorschijnend als de pest. Dan tuinen mensen die een beetje zelf nadenken er in ieder geval niet in.
  vrijdag 19 september 2025 @ 11:36:11 #192
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218810508
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 11:32 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Je snapt dat er een groot verschil zit tussen verlekkerd en denken "tja, deel van de oplossing"?. Je blaast het wederom op. Terwijl je zelf diegene bent die de beschaving waar je je op dagbasis in begeeft het liefst met man en muis ziet vergaan. Nogal hypocriet en gefaket allemaal. Gelukkig wel zo doorschijnend als de pest. Dan tuinen mensen die een beetje zelf nadenken er in ieder geval niet in.
Geen idee wat je babbelt. Maar je ziet mij niet verlekkeren op doden als in dat je het de persoon toewenst. Gebeurt hier wel. Dat is absoluut niet normaal.
Ik houd van een (t)rolletje zo nu en dan .. :P Maar nogmaals, ik zit me niet af te beren op verhalen dat mensen dood moeten of gaan.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 19 september 2025 @ 11:36:32 #193
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218810514

Haha. Ik kijk dit verder niet -kwam op mijn feed- maar blijkbaar zit ook Jan Pronk bij Gietelink en consorten aan tafel.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218810529
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 11:19 schreef The-BFG het volgende:
Snappen dat een leider van de oppositie opgepakt want die is lastig en geeft gezeur...

En dan ons een lesje democratie willen geven.. lachwekkend.
De hypocrisie van de Russen is sowieso tenhemelschreiend.
1. Eisen dat je grenzen en je veiligheidszorgen worden gerespecteerd, maar wel zelf andere landen binnenvallen.
2. Dreigen met een nucleaire oorlog als het Westen zich mengt in het conflict, maar wel zelf overal onrust stoken, terroristen bewapenen, anti-EU-sentiment aanwakkeren door het financieren van EU-kritische partijen, verkiezingen beïnvloeden, publieke opinie beïnvloeden en dergelijke.
3. Eisen dat de rechten van russischtaligen worden beschermd, maar zelf in bezette gebieden iedereen “russificeren” wat feitelijk een eufemisme is voor culturele genocide.
4. Doen alsof je een moreel, orthodox-christelijk baken bent, terwijl je je reet afveegt met basale mensenrechten en tienduizenden burgers hebt vermoord, wat op geen enkele manier valt te rijmen met de grondbeginselen van het christendom.

En dat is nog het topje van de ijsberg.
pi_218810566
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2025 11:36 schreef phpmystyle het volgende:

Haha. Ik kijk dit verder niet -kwam op mijn feed- maar blijkbaar zit ook Jan Pronk bij Gietelink en consorten aan tafel.
Waarom moeten we luisteren naar dit soort wappiepraat?
  vrijdag 19 september 2025 @ 11:46:14 #196
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218810585
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 11:43 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Waarom moeten we luisteren naar dit soort wappiepraat?
Niet alles is wappiepraat, ik ga nu even door die podcast heen en het valt mij mee qua wappiepraat. Pronk is een redelijke man.
Er is een tijd geweest dat als je het niet eens was met Jan Pronk van de PvdA dat je dan een moreel verdorven mens was volgens volkskrant columnisten. Het kan soms verkeren.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218810634
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2025 11:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Niet alles is wappiepraat, ik ga nu even door die podcast heen en het valt mij mee qua wappiepraat. Pronk is een redelijke man.
Er is een tijd geweest dat als je het niet eens was met Jan Pronk van de PvdA dat je dan een moreel verdorven mens was volgens volkskrant columnisten. Het kan soms verkeren.
Gietelink is een clown en zijn standpunten zijn al meermaals onderuit geveegd dus ik zie niet in waarom ik er tijd in moet steken.
pi_218810650
Toch geklikt. Ik heb hem random aangezet op minuut 36 en ik hoor Pronk zeggen “Westerse politici zijn uit op escalatie”. Zijn wij Rusland binnengevallen dan want dat heb ik geloof ik gemist.

En het is allemaal de schuld van de “oprukkende NAVO”.

Gelijk afgezet. Wappiepraat dus.
pi_218810708
Het is wel amusant om te horen wat deze en andere Kremlin-adepten allemaal aanvoeren om de invasie te legitimeren. Je zou erom lachen als het niet zo treurig was.

Je kan er een talkshow van 8 uur aan wijden, maar er is simpelweg geen enkel steekhoudend argument aan te voeren dat het starten van deze oorlog zou moeten legitimeren. Er zijn ongetwijfeld wel een paar Russische punten die op iets van waarheid gestoeld zijn maar niets daarvan rechtvaardigt het binnenvallen van een buurland.
  vrijdag 19 september 2025 @ 12:06:55 #200
323876 michaelmoore
pi_218810769
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 11:59 schreef Spablauw214 het volgende:
Het is wel amusant om te horen wat deze en andere Kremlin-adepten allemaal aanvoeren om de invasie te legitimeren. Je zou erom lachen als het niet zo treurig was.

Je kan er een talkshow van 8 uur aan wijden, maar er is simpelweg geen enkel steekhoudend argument aan te voeren dat het starten van deze oorlog zou moeten legitimeren. Er zijn ongetwijfeld wel een paar Russische punten die op iets van waarheid gestoeld zijn maar niets daarvan rechtvaardigt het binnenvallen van een buurland.
.

het volgende buurland is aan de beurt

quote:
ISW: 'Rusland begonnen met lastercampagne richting Finland'

Volgens het Institute for the Study of War is het Kremlin begonnen met een grootschalige lastercampagne richting Helsinki.
Zo heeft de Russische minister van Buitenlandse Zaken Lavrov gesteld dat het 'neutrale vernislaagje' van Finland eraf is gerukt en dat 'revanchisme aan het groeien is in Finland'.

Na de Winteroorlog van 1939-40 moest Finland enkele stukken land in het oosten opgeven aan de Sovjet-Unie.
Andere kopstukken in het Kremlin stellen dat de banden tussen de twee buurlanden 'niet meer zal verbeteren', vanwege het NAVO-lidmaatschap van Helsinki.

De afgelopen tijd is Finland begonnen met het versterken van de oostgrens, onder meer door het bouwen van grenshekken, camera's en het stationeren van troepen.

Experts zien een vergelijking tussen de huidige retoriek tegen Finland en de eerdere Russische retoriek gericht tegen Oekraïne voor 2022.
pi_218810819
quote:

Ik heb het gehoord. Het was grotendeels een preek van Ab Gietelink met zijn vaste standpunten naar Jan Pronk toe.
  vrijdag 19 september 2025 @ 12:12:57 #202
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218810826
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 12:11 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ik heb het gehoord. Het was grotendeels een preek van Ab Gietelink met zijn vaste standpunten naar Jan Pronk toe.
Klopt.
Maar ik vind Pronk best wel een reëel pad schetsen. Hij is ook niet afwijzend tov bewapening van Oekraine. Alleen niet voor lange afstandswapens.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 19 september 2025 @ 12:54:50 #203
36431 bleiblei
pi_218811440
quote:

[..]
Geen idee wat je babbelt. Maar je ziet mij niet verlekkeren op doden als in dat je het de persoon toewenst. Gebeurt hier wel. Dat is absoluut niet normaal.
Ik houd van een (t)rolletje zo nu en dan .. :P Maar nogmaals, ik zit me niet af te beren op verhalen dat mensen dood moeten of gaan.
Dit is wel de kern van je probleem. Begrijpend lezen is niet je kwaliteit. Dus slaan je reacties met enige regelmaat de plank nog mis.
pi_218811689
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 12:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
.

het volgende buurland is aan de beurt
[..]

Finland was neutraal totdat Rusland ging lopen rotzooien. Net als Oekraïne.

De NAVO is feitelijk een levensverzekering tegen Russisch imperialisme. Als Rusland gewoon normaal doet en zich constructief opstelt op het internationale toneel dan hoeft de hele NAVO niet te bestaan.
  vrijdag 19 september 2025 @ 13:30:21 #205
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_218811722
quote:

[..]
Ik snap hem wel.
Ja die Lukashenko is eigenlijk een heel zielig mannetje. Veel te goed voor deze wereld. Maar zit in een spagaat tussen die andere geweldenaar genaamd Poetin die Rusland weer op de kaart heeft gezet en z'n veel te liberale, woke bevolking.

Je begrijpt 'm wel.
  vrijdag 19 september 2025 @ 13:36:53 #206
323876 michaelmoore
pi_218811804
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 13:25 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

De NAVO is feitelijk een levensverzekering tegen Russisch imperialisme. Als Rusland gewoon normaal doet en zich constructief opstelt op het internationale toneel dan hoeft de hele NAVO niet te bestaan.
Als Ruzzia ook tegen Finland begint dan gaat Ruzzia eraan
pi_218812633
quote:
🇪🇺❗️Update: The EU bans Russian liquefied natural gas imports into Europe and lowers the oil price ceiling to $47.6, according to Ursula von der Leyen.

— Rosneft and Gazprom Neft, as well as other companies, particularly in China, have been hit by a complete transaction ban.
Mooi.de ban gaat 1/1/27 in, dus Orban en Fico hebben nog even om een andere leverancier te vinden.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2025 14:38:49 ]
pi_218812723
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 14:37 schreef Ulx het volgende:

[..]
Mooi.de ban gaat 1/1/27 in, dus Orban en Fico hebben nog even om een andere leverancier te vinden.
Dit moet eerst nog worden goedgekeurd door alle lidstaten.
  vrijdag 19 september 2025 @ 14:50:15 #209
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218812789
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 13:25 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Die "levensverzekering" schiet zijn doel een beetje voorbij na 91, denk je niet?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  Forum Admin vrijdag 19 september 2025 @ 14:53:39 #210
pi_218812825
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 14:50 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Die "levensverzekering" schiet zijn doel een beetje voorbij na 91, denk je niet?
Navo is juist springlevend door dat gestuntel van Rusland.

Al die jaren premie waren dus wel ergens goed voor.
pi_218812872
quote:

[..]
Kennelijk niet, want Rusland valt alleen niet-leden lastig.
pi_218812881
quote:

[..]
Zie je ook wat rusland doet bij zijn buurlanden. Of ze schieten je bevolking dood als ze niet doen wat rusland goed vindt (oekraine 2014), starten een oorlog (oekraine 2014), of schieten elke oppositie neer (wanneer de juiste persoon niet wint, belarus), valt buurlanden binnen (Oekraine, Georgie), Ontketenen oorlogen (Joegaslavie, Tjetenie). maar inderdaad, al die oostblok landen, zullen wel gek zijn of niet?
pi_218812888
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 14:53 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Navo is juist springlevend door dat gestuntel van Rusland.

Al die jaren premie waren dus wel ergens goed voor.
Ik betaal ook elk jaar met frisse tegenzin ¤300 aan de ANWB. Tot je een keer in Spanje staat en de auto doet het niet meer. Dan blijkt de hulp toch ineens wel handig.
  Forum Admin vrijdag 19 september 2025 @ 15:00:34 #214
pi_218812896
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 14:59 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik betaal ook elk jaar met frisse tegenzin ¤300 aan de ANWB. Tot je een keer in Spanje staat en de auto doet het niet meer. Dan blijkt de hulp toch ineens wel handig.
En als je dan pech hebt is het de schuld van Spanje.
pi_218812914
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 14:37 schreef Ulx het volgende:

[..]
3,5 jaar hebben ze de tijd gehad :')

Maar goed het is iets. Ik verwacht op korte termijn overigens meer van die price cap.
pi_218812923
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 15:00 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
En als je dan pech hebt is het de schuld van Spanje.
Van de Rabobank!
pi_218812956
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 15:02 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Maar goed het is iets. Ik verwacht op korte termijn overigens meer van die price cap.
Het is nog helemaal niet akkoord.
pi_218812958
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 14:44 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dit moet eerst nog worden goedgekeurd door alle lidstaten.
Gaan die twee tegen Trump in?

Awkward...
pi_218812961
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 15:05 schreef Ulx het volgende:

[..]
Gaan die twee tegen Trump in?

Awkward...
Heel irritant dat je steeds met zo'n vraag reageert terwijl het nergens op slaat.
pi_218813120
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 15:06 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Heel irritant dat je steeds met zo'n vraag reageert terwijl het nergens op slaat.
Tot nu toe werden dit soort dingen pas bekend gemaakt als die twee hun zegen al hadden gegeven.

Het tweemaandelijkse bilkenknijpen is ook wat overdreven en irritant.
  vrijdag 19 september 2025 @ 15:24:23 #221
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218813169
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 15:02 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Ach, dan komt het uit een ander land. Het is een stoelendans in de supplychain.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218813215
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2025 15:24 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Oekraine heeft aangeboden te helpen. Ze hielpen Moldavië tenslotte ook.

Fico en Orban hoeven alleen maar pretty please te zeggen.
  vrijdag 19 september 2025 @ 16:00:42 #223
323876 michaelmoore
pi_218813443
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2025 15:24 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nederland gaat zich voorbereiden op oorlog
https://www.msn.com/nl-nl(...)162ec736b6baab&ei=15

quote:
Nederlandse jongeren die dit jaar 17 jaar oud zijn of worden, kunnen vanaf dinsdag een brief van Defensie op de deurmat verwachten.
Het gaat om de tweede zogenoemde dienstplichtbrief van dit jaar.

Maar geen zorgen: het is géén oproep om in dienst te gaan.
In de brief zit voor het eerst een enquête waarin jongeren kunnen aangeven hoe zij aankijken tegen werken bij Defensie.

"Met de enquête willen we polsen hoe jongeren naar de krijgsmacht kijken", zegt een woordvoerder van Defensie tegen RTL Nieuws. "
Het biedt jongeren ook meteen de kans om bijvoorbeeld reservist te worden of verder te kijken naar een baan bij Defensie."

Maandagmiddag wordt de Kamer geïnformeerd over de brief.
"Dinsdag valt hij bij de eerste jongeren op de deurmat.
De brief wordt in batches verstuurd, in de loop van de week moet iedereen de brief gehad hebben."
  Moderator vrijdag 19 september 2025 @ 16:11:31 #224
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218813525
defensie zoekt altijd mensen

dat heeft niks met het voorbereiden op oorlog te maken
pi_218813570
PUSHMELDINGEN.
  Moderator vrijdag 19 september 2025 @ 16:17:55 #226
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218813578
NEE!
pi_218813602
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 16:17 schreef Zipportal het volgende:
PUSHMELDINGEN.
Zonde dat ze er voor hebben gekozen om die straaljagers te laten vliegen ipv ze uit de lucht te schieten.
Zonder wrijving geen glans
pi_218813607
quote:
Drie Russische straaljagers zijn zonder toestemming het luchtruim van Estland ingevlogen. Dat meldt de Estse regering. In totaal bleven de drie MiG-31-straaljagers twaalf minuten in het luchtruim van Estland.

De Estse minister van Defensie noemt de actie "ongekend brutaal".

Later meer

https://nos.nl/l/2583162
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  Forum Admin vrijdag 19 september 2025 @ 16:22:06 #229
pi_218813611
Oorloghitsers
  vrijdag 19 september 2025 @ 16:23:19 #230
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_218813621
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 16:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]

Dit is volgens mij nieuws van een paar maanden geleden
  Moderator vrijdag 19 september 2025 @ 16:25:23 #231
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218813635
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 16:21 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
quote:
MiG-31
lols
pi_218813682
Wat willen ze hier nou mee bereiken? Dat we bang worden en steun een Oekraïne intrekken? Ik vind die speldenprikjes van Rusland telkens eerder dom dan slim. Zij leren wellicht iets van onze reactie maar wij leren ook van hun actie en het motiveert ons alleen maar meer om Oekraïne te steunen en onze eigen defensie te verbeteren.

Het Kremlin leeft soms echt in hun eigen wereld met hun eigen logica. Net als dat ze denken dat ze de wil van het Oekraïense volk kunnen breken door civiele doelen te bestoken... alsof dat niet totaal averrechts werkt. Of het feit dat ze denken dat ze een grootmacht zijn.... met een economie ter grootte van Italië. Of dat de NAVO binnenkort Rusland gaat binnenvallen... alsof ze dat ooit zouden doen tegen een kernmacht. Gewoon compleet wereldvreemd in hun eigen realiteit.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_218813719
Het is gewoon de tweede Koude Oorlog. Rusland lijkt zich echter niet te beseffen dat dit er juist voor zorgt dat Europa zich meer samenspant tegen een gezamenlijke agressor.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_218813729
quote:
88s.gif Op vrijdag 19 september 2025 16:11 schreef sp3c het volgende:
defensie zoekt altijd mensen

dat heeft niks met het voorbereiden op oorlog te maken
En met de extra investeringen zoeken ze nog meer mensen.
pi_218813733
Turkije schoot het Russische vliegtuig destijds uit de lucht, daarna was het geklier door de Russen wel afgelopen.
pi_218813735
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ssische-straaljagers

Drie straaljagers
Estland meldt schending van het luchtruim door Russische straaljagers

De regering van Estland heeft een schending van het luchtruim gemeld door drie Russische straaljagers. Het NAVO-land noemt de schending 'ongekend brutaal'.

Het zou gaan om drie MiG-31 gevechtsvliegtuigen die voor twaalf minuten door het Estse luchtruim vlogen.

Niet de eerste keer
Volgens Estland is het de vierde keer dit jaar dat het luchtruim wordt geschonden door Russische toestellen. Eerder deze maand vloog er ook al een militaire helikopter in de Finse Golf, in de buurt van het eiland Vaindloo.

Polen meldde een paar dagen daarna dat er zeker negentien Russische drones het luchtruim zijn binnengevlogen. Daarvan heeft het land er meerdere uit de lucht geschoten.

Meer volgt.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_218813745
quote:
❗️Three Russian MiG-31 figther jets reportedly flew into Estonia's air space today - Politico, citing sources.

According to reports, they crossed about 5 nautical miles inside Estonia towards Tallinn and spent about 12 minutes in NATO airspace.

pi_218813762
Een klein kwartiertje laten rondvliegen geeft mooie beelden voor op het nieuws.

En een goed excuus om ze de volgende keer neer te halen.
  vrijdag 19 september 2025 @ 16:52:05 #239
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_218813789
Wanneer schieten we die dingen gewoon eens uit de lucht zeg.. Laat verdomme je tanden eens zien aan die Russische rukker.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_218813796
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 16:45 schreef Ulx het volgende:

[..]

Direct neerhalen. Toen Turkije dat deed was het ook direct klaar
Jij bent het zonnetje!!!
pi_218813820
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 16:53 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Lijkt me ook. Idem met die TU-95's die ons luchtruim invliegen.
Jaag die maar een keer niet weg en schiet ze de Noordzee in.
  Moderator vrijdag 19 september 2025 @ 17:01:52 #242
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_218813865
Boek ze uit de lucht!
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator vrijdag 19 september 2025 @ 17:03:15 #243
pi_218813878
Hoe zou Poetin eigenlijk reageren als we ze uit de lucht schieten? Meteen oorlog?
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  vrijdag 19 september 2025 @ 17:04:26 #244
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_218813892
Welnee, we moeten blijven praten met de heer Poetin.
  vrijdag 19 september 2025 @ 17:05:26 #245
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_218813899
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 17:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
Hoe zou Poetin eigenlijk reageren als we ze uit de lucht schieten? Meteen oorlog?
Dreigen met kernwapens. En zeggen dat we nu écht in oorlog zijn. Daar zal het wel bij blijven, neem ik aan.

Een laatste waarschuwing lijkt me wel verstandig. Volgende keer knallen we ze uit de lucht.

Al weet ik niet of we dat kunnen, in die korte tijd dat ze over NAVO grondgebied vlogen. Iemand?
  Moderator vrijdag 19 september 2025 @ 17:06:03 #246
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218813901
quote:
quote:
Putin condemns Turkey after Russian warplane downed near Syria border
This article is more than 9 years old
Russian president calls Turkey ‘accomplices of terrorists’ and says it was ‘obvious’ that plane posed no threat
https://www.theguardian.c(...)ar-border-with-syria
pi_218813911
quote:
Mi, mi, mi net als Bassie..
Dreugen met nukes, maar dat mag 'ie niet van Xi.
  vrijdag 19 september 2025 @ 17:10:56 #248
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218813929
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 16:22 schreef Straatcommando. het volgende:
Oorloghitsers
De gebruikelijke 'escalatie' roepers zijn opvallend stil...
A murky, forgotten land.
pi_218813934
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 16:40 schreef Nexum het volgende:
Het is gewoon de tweede Koude Oorlog. Rusland lijkt zich echter niet te beseffen dat dit er juist voor zorgt dat Europa zich meer samenspant tegen een gezamenlijke agressor.
Dit. Zelfs als het Rusland uiteindelijk lukt om Oekraïne te bezetten zal het een pyrrusoverwinning zijn. De politieke en strategische doelstelling, namelijk Oekraïne terugbrengen onder de Russische invloedssfeer, is allang niet meer haalbaar. Rusland heeft de oorlog feitelijk allang verloren.
  vrijdag 19 september 2025 @ 17:12:41 #250
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218813937
quote:
Turkije heeft een aantal jaar geleden ook een Russische straaljager uit de lucht geschoten toen ie het Turkse luchtruim binnen drong en niet meteen weg ging.

Er gebeurdr toen ook niks.
A murky, forgotten land.
  Forum Admin vrijdag 19 september 2025 @ 17:12:51 #251
pi_218813939
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 17:12 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dit. Zelfs als het Rusland uiteindelijk lukt om Oekraïne te bezetten zal het een pyrrusoverwinning zijn. De politieke en strategische doelstelling, namelijk Oekraïne terugbrengen onder de Russische invloedssfeer, is allang niet meer haalbaar. Rusland heeft de oorlog feitelijk allang verloren.
Vrijwel geen enkel (initieel) doel is nog haalbaar.
pi_218813943
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 16:22 schreef Straatcommando. het volgende:
Oorloghitsers
Ja, als dit geen oorlog uitlokken is.
pi_218813958
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 17:12 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Turkije heeft een aantal jaar geleden ook een Russische straaljager uit de lucht geschoten toen ie het Turkse luchtruim binnen drong en niet meteen weg ging.

Er gebeurdr toen ook niks.
Er kwamen een tijdje geen Russen meer naar hun wanstaltige all inclusive resorts. Dat heeft ze wel een paar knaken gekost. Maar goed, principes kosten geld.
pi_218813971
Ik zie het al; dit komt weer door GPS jamming door Oekraine.

/s
pi_218813977
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 17:12 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Vrijwel geen enkel (initieel) doel is nog haalbaar.
Het hele voortzetten van de oorlog is gekkenwerk. Alleen als Rusland ermee stopt dan stort de economie in en eindigt Poetin ondersteboven aan een pompstation. En hij wil de geschiedenis in als tsaar Vlad de Grote, en daarvoor moet alles kapot.
pi_218814007
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 17:18 schreef oheng het volgende:
Ik zie het al; dit komt weer door GPS jamming door Oekraine.

/s
Uiteindelijk is het gewoon de schuld van Verhofstadt en Van Baalen.
  vrijdag 19 september 2025 @ 17:22:12 #257
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218814008
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 17:01 schreef ChevyCaprice het volgende:
Boek ze uit de lucht!
Ben benieuwd als een land dat doet, wat dan de vervolgstappen van Rusland zouden zijn, zouden ze dan schrikken en geen drones en andere zooi meer sturen of gaan ze dat land dan volgooien daarmee?
pi_218814043
Rusland zoekt gewoon escalatie op..
  vrijdag 19 september 2025 @ 17:26:56 #259
438527 MissButterflyy
pi_218814050
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 17:22 schreef Momo het volgende:

[..]
Ben benieuwd als een land dat doet, wat dan de vervolgstappen van Rusland zouden zijn, zouden ze dan schrikken en geen drones en andere zooi meer sturen of gaan ze dat land dan volgooien daarmee?
Mag best wel eens een flinke reactie op terug komen, ze gaan al steeds een stapje verder.
pi_218814080
quote:
Die gaat echt niks doen.
A mind with a heart of it's own
  Moderator vrijdag 19 september 2025 @ 17:32:08 #261
pi_218814088
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 17:31 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Die gaat echt niks doen.
Dat hoop ik ook!
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  vrijdag 19 september 2025 @ 17:49:07 #262
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218814207
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 16:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]

Welnee.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 19 september 2025 @ 17:50:13 #263
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218814215
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 16:21 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Navigatie kapot. Is ook plausibel door die sancties.

En dat meen ik hoor! Dat meen ik! Ja echt!
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 19 september 2025 @ 17:52:29 #264
323876 michaelmoore
pi_218814238
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2025 17:49 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Welnee.

ze wilden poetin zijn hobby afpakken
Poeitn vind het veels te leuk

quote:
Een van Vladimir Poetins' adviseurs heeft zijn functie neergelegd vanwege zijn verzet tegen het beleid van de Russische president inzake de grootschalige invasie van Oekraïne, zo is gemeld.

Dmitry Kozak, die van Oekraïense afkomst is, heeft volgens de Russische publicatie RBC "ontslag genomen" als plaatsvervangend stafchef van het Kremlin.

Maar het Institute for the Study of War (ISW) stelt dat hij waarschijnlijk uit zijn functie is gezet na "jaren van onenigheid" met Poetin over de oorlog in Oekraïne.

Er wordt gezegd dat Kozak tegen de grootschalige invasie was.

Zijn vertrek uit de binnenste kring van het Kremlin onderstreept Poetins en zijn team's vastberadenheid om de oorlog voort te zetten, wat gevolgen kan hebben voor de regering-Trump, die herhaaldelijk heeft geprobeerd onderhandelingen tussen Rusland en Kyiv te faciliteren.
quote:
Olena Rohoza, een pro-Oekraïense X-gebruiker: "De enige persoon in Poetins binnenste kring die zich tegen de oorlog verzette, heeft het Kremlin verlaten."

Leonid Volkov, Russisch politiek tegenstander van Poetin, op X: "Moeten we Kozak nu ineens als anti-oorlogsfiguur zien? De man heeft 20 jaar lang meegebouwd aan het Poetinisme. Vervolgens heeft hij 3,5 jaar lang terroristen geholpen tijdens de oorlog."

Kozaks vermeende vertrek komt op een moment dat vredesonderhandelingen blijven vastlopen, ondanks herhaalde pogingen van de regering-Trump om Poetin aan tafel te krijgen.
  vrijdag 19 september 2025 @ 17:55:45 #265
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218814263
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 17:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

[..]

Poetin vindt het niet leuk dat je werkwoorden niet vervoegt 🤨
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218814317
quote:

[..]

[..]
[..]

je zou een poll kunnen maken over hoelang het duurt deze Kozak de verkeerde thee krijgt, last heeft van hoge ramen val ziekte en andere russische beroepsziekten onder politici en andere vooraanstaande beroepen.
  vrijdag 19 september 2025 @ 18:04:33 #267
323876 michaelmoore
pi_218814336
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 18:01 schreef Korenfok het volgende:

[..]
je zou een poll kunnen maken over hoelang het duurt deze Kozak de verkeerde thee krijgt, last heeft van hoge ramen val ziekte en andere russische beroepsziekten onder politici en andere vooraanstaande beroepen.
ja sluit geen levensverzekering af op zijn welbevinden de komende jaren
  vrijdag 19 september 2025 @ 18:19:40 #268
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_218814435
quote:
Nee joh.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_218814455
Na tien minuten en twintig eerdere waarschuwingen?

Nee
pi_218814650
Olie export en productie zijn beide dalende.

https://www.reuters.com/b(...)rces-say-2025-09-16/
pi_218814842
quote:

[..]

[..]
[..]

"Opgestapt" _O-

Anyway snel naar ons vluchten als ie slim is.
pi_218814913
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 19:14 schreef The-BFG het volgende:

[..]
"Opgestapt" _O-

Anyway snel naar ons vluchten als ie slim is.
In Wit-Rusland krijgen dit soort lieden nog een enkeltje naar de grenspost, maar deze man moet wel oppassen voor openstaande ramen denk ik.
pi_218814947
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 18:48 schreef oheng het volgende:
Olie export en productie zijn beide dalende.

https://www.reuters.com/b(...)rces-say-2025-09-16/
Yep,

Russian Oil Disaster
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  vrijdag 19 september 2025 @ 19:35:39 #274
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218815033
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 19 september 2025 @ 19:37:35 #275
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218815059
Zo kan het dus ook.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218815245
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2025 19:37 schreef phpmystyle het volgende:
Zo kan het dus ook.
Zouden ze alleen wat vaker moeten doen, die Russen, of zeg maar: altijd.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 19 september 2025 @ 19:51:15 #277
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218815273
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 19:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]
Zouden ze alleen wat vaker moeten doen, die Russen, of zeg maar: altijd.
Of lekker in eigen land met hun drones spelen. Kunnen ze wat mij betreft opblazen wat hun hartje begeert.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218815396
Lord Bebo :')
pi_218815505
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 15:19 schreef Ulx het volgende:

[..]
Tot nu toe werden dit soort dingen pas bekend gemaakt als die twee hun zegen al hadden gegeven.

Het tweemaandelijkse bilkenknijpen is ook wat overdreven en irritant.
Dat is onzin. Er zijn vele pakketten aangekondigd terwijl er helemaal geen overeenkomst is bereikt. En dus ook niet door zijn gegaan.
  vrijdag 19 september 2025 @ 20:20:39 #280
6484 ExTec
pi_218815725
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2025 19:37 schreef phpmystyle het volgende:
Zo kan het dus ook.
Ja, rus die zich gedraagt is idd nieuwswaardig.
pi_218815830
quote:
Het feit dat ze dit als een speciale gebeurtenis posten zegt al genoeg. Na deze video is deze Oekrainer alsnog opgeblazen door de rus. Lord Bebo is een KGB agent trouwens.

[ Bericht 2% gewijzigd door oheng op 19-09-2025 20:54:42 ]
pi_218815967
Hier een leuke recap van de afgelopen weken.

Hier de vrijdagavond video. Het gaat denk ik over... boodschappen doen ofzo (ik had het geluid uit):
  vrijdag 19 september 2025 @ 21:03:11 #283
323876 michaelmoore
pi_218816259
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 20:39 schreef oheng het volgende:
Hier een leuke recap van de afgelopen weken.

Hier de vrijdagavond video. Het gaat denk ik over... boodschappen doen ofzo (ik had het geluid uit):

gaat prima, blijven bombarderen die raffinaderijen

tot ze geen druppie benzine meer hebben

Russia have no borders , ok, and no petrol also
pi_218816318
quote:
De eerste comment onder die video zegt het al duidelijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lordbebo, een van de grootste Russische propaganda kanalen :')
pi_218816869
twitter

Dit is hoe we moeten reageren. Laf gedoe de hele tijd.
  vrijdag 19 september 2025 @ 21:57:32 #286
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_218816973
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 september 2025 16:53 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Nou nee. Het tegengestelde zelfs.

Putin verbood onder andere erna toerisme naar Turkije.
Turkije leed miljardenverliezen.
Erdogan ging op zijn knieen
Liet zelfs een "onderzoek" instellen naar diegenen betrokken bij het neerhalen van het toestel.
Vloog naar Moskou om het goed te maken
Ze aten een ijsje.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 16:56 schreef Ulx het volgende:

[..]
Lijkt me ook. Idem met die TU-95's die ons luchtruim invliegen.
Jaag die maar een keer niet weg en schiet ze de Noordzee in.
Nou nee. Dit gaat ook mis.

Die vliegen ons territoriale luchtruim niet in.
pi_218816977
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 21:50 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Dit is hoe we moeten reageren. Laf gedoe de hele tijd.
precies, geef ze 15 seconden om te identificeren en te beverstigen dat ze direct koers veranderen terug richting de russische grens, na 15 seconden radio stilte is het bommen los en het audio berichtje de wereld in
hardcoholic
  vrijdag 19 september 2025 @ 22:11:43 #288
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218817115
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 september 2025 21:57 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Nou nee. Het tegengestelde zelfs.

Putin verbood onder andere erna toerisme naar Turkije.
Turkije leed miljardenverliezen.
Erdogan ging op zijn knieen
Liet zelfs een "onderzoek" instellen naar diegenen betrokken bij het neerhalen van het toestel.
Vloog naar Moskou om het goed te maken
Ze aten een ijsje.

[ afbeelding ]
[..]
Nou nee. Dit gaat ook mis.

Die vliegen ons territoriale luchtruim niet in.
Okee, maar het had geen militaire gevolgen.
Terecht ook, zonder toestemming heb je niks in andermans luchtruim te zoeken.

Dit zijn geen foutjes of vergissingen meer.

Drones meteen neerhalen, en bij de volgende straaljagers zeer duidelijk maken dat ze per direct moeten opzouten en dat ze anders neergehaald worden.

En ook dat ze bij elke volgende keer zonder waarschuwing worden neergehaald.

Laat je het toe en doe je niks gaat ie veel verder.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 19 september 2025 @ 22:51:25 #290
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218817507
quote:
19s.gif Op vrijdag 19 september 2025 22:44 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
[ x ]
Als dit waar is -geen montage- dan is dat gruwelijk.
Wat ik nooit snap is hoe Oekraine aan die beelden komt in die positie.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218817508
quote:
19s.gif Op vrijdag 19 september 2025 22:44 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
[ x ]
Weer wat mensen “bevrijd” zo te zien.
pi_218817522
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2025 22:51 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Omdat de Russen het zelf overal op social media trots delen.
pi_218817540
quote:

[..]
Met camera’s
pi_218817558
quote:

[..]
Tsjah, snap ook niet waarom russen openlijk de beelden van hun 'human safari' delen. Ze missen daar in rusland een stukje fatsoen.

Het filmpje van die bebo is een propaganda response op dat filmpje wat ik je net liet zien.

Ze jagen op Oekrainse burgers en dieren en noemen het sport.

twitter

twitter
pi_218817576
Saillant detail, hij schiet 'm expres niet direct dood.
  vrijdag 19 september 2025 @ 22:58:49 #296
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218817582
quote:
19s.gif Op vrijdag 19 september 2025 22:55 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Tsjah, snap ook niet waarom russen openlijk de beelden van hun 'human safari' delen. Ze missen daar in rusland een stukje fatsoen.

Het filmpje van die bebo is een propaganda response op dat filmpje wat ik je net liet zien.

[ x ]
[ x ]
Ik hoop dat ze die jongen vinden en dood maken. Vieze teringlijer.
Kan er met mijn hoofd niet bij dat iemand dat doet.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 19 september 2025 @ 23:00:01 #297
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218817591
quote:
19s.gif Op vrijdag 19 september 2025 22:57 schreef TwenteFC het volgende:
Saillant detail, hij schiet 'm expres niet direct dood.
Klopt. Die soldaat mag wmb op dezelfde manier sterven.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 19 september 2025 @ 23:00:43 #298
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_218817598
quote:
19s.gif Op vrijdag 19 september 2025 22:55 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

[ x ]
[ x ]
Werkelijk waar niet te geloven. En ze vinden het écht leuk.

Onmensen :r
pi_218817600
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2025 22:58 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dezelfde vibes als dat hamas onkruid wat de huisdieren ook afschoot. Troep op deze aarde.
  vrijdag 19 september 2025 @ 23:01:29 #300
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_218817604
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 september 2025 22:58 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
en daarom noemen we ze dus orcs
  vrijdag 19 september 2025 @ 23:02:29 #301
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218817611
quote:
19s.gif Op vrijdag 19 september 2025 23:00 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Dezelfde vibes als dat hamas onkruid wat de huisdieren ook afschoot. Troep op deze aarde.
Ja, maar vlak een aantal medeusers niet uit die hier goedkeuring aan geven. Alleen dan aan de andere partij.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')