SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:🇪🇺🇺🇦 The EU is rushing to spend billions on setting up a “drone wall” with technology that has been battle-tested in Ukraine, - FT
Hours after Nato jets shot down drones that entered Poland’s airspace, Ursula von der Leyen said Europe had to “build a drone wall” on its eastern border.
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lyzcpbjrsc2c
Goh, een Rus die niet liegt.quote:Russian propagandist admitted that the Drama Theater in Mariupol was not "blown up from the inside by Azov militants,"as the official (&false)version of the Russian defense ministry claims,but was bombed.
Russian propagandists are beginning to stop denying the obvious and admitting their war crimes
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lyzbyexrbc2q
Dit is een Russisch Flat blok , die zijn gebouwd onder Stalin en Chroesjtsjov , toen stond iedere jaar in de krant hoeveel flats er gebouwd waren door het collectief dat jaarquote:Op dinsdag 16 september 2025 23:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat mensen het niet eens zijn met mijn mening is het probleem niet.
Je hebt alleen een situatie gecreëerd dat je nu nog zo'n 10 mensen overhebt in dit topic die min of meer elkaar na papegaaien.
En laat ik jou een compliment maken: dat heb jij ook best wel door. Dus haal die feestneus maar weer van je gezicht.
Half europa is volgebouwd met die flats.quote:Op woensdag 17 september 2025 10:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dit is een Russisch Flat blok , die zijn gebouwd onder Stalin en Chroesjtsjov , toen stond iedere jaar in de krant hoeveel flats er gebouwd waren door het collectief dat jaar
Die staan in Oekraine, Moldoca, Rusland, Kirgizie en Kazachstan , sommige staan leeg zijn in de fik gestoken en onbewoond
Bekijk deze YouTube-video
ze zegt zelf is very depressingquote:Op woensdag 17 september 2025 10:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Half europa is volgebouwd met die flats.
Maar woont hier iedereen in een vila dan?
Dus?quote:Op woensdag 17 september 2025 10:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ze zegt zelf is very depressing
vreselijk die flats
echt vreselijk
en dan soms ook nog onderverdeeld , met heel veel wodka ging het wel
koud en tochten door al kieren
ramen kapot vaak , balkon onbegaanbaar
Nu wil Putinka deze lifstyle opleggen aan het vrije westen?quote:
Poetin wil ons niks opleggen. Het is geen een of andere demagoog die een ander zijn manier van denken of leven wil opdringen.quote:Op woensdag 17 september 2025 11:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nu wil Putinka deze lifstyle opleggen aan het vrije westen?
waarom ? men wil dat niet
Men is bang voor Ruzzia
Oekraine wil dat niet ,Finland wil dat niet , Baltische staten niet , Moldova niet en de russen zelf ook niet
Het is beter voor iedereen als Ruzzia de grootheidswaan en het terug verlangen naar de oude USSR stopt
Je bent zelf een regime.quote:Op woensdag 17 september 2025 00:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou laat ik dit zeggen. Onder het huidige F(A) regime kan méér dan onder de tucht van Remlof destijds. Het is qua vrijheids van meningsuiting niet slechter geworden. Alleen zie je in die hele Oekraine discussie dat er wel degelijk bias is qua moderatie.
het is beter voor de hele wereld als Putin heel snel doodgaatquote:Op woensdag 17 september 2025 11:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Poetin wil ons niks opleggen. Het is geen een of andere demagoog die een ander zijn manier van denken of leven wil opdringen.
Maar het is net alsof je meent te zeggen dat Russen minder recht van spreken hebben omdat het halve land is volgebouwd met Chroetsjovska's. Die stijl van bouwen is ook niet mijn smaak. Voor de goede orde.
Dit kwetst mij.quote:
Ik ben erger gekwetst.quote:
Neuh.quote:Op woensdag 17 september 2025 11:05 schreef phpmystyle het volgende:
Het is geen een of andere demagoog die een ander zijn manier van denken of leven wil opdringen.
Dan staat er een nieuwe Putin op. Denk dat het niet veel uitmaakt.quote:Op woensdag 17 september 2025 11:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het is beter voor de hele wereld als Putin heel snel doodgaat
Anyway. Jij komt hier volgens mij even "poolshoogte" nemen. Wat zijn zoal jouw bevindingen?quote:
Doe maar niet.quote:Op woensdag 17 september 2025 11:15 schreef phpmystyle het volgende:
kan wat mij betreft het topic dicht.
Daar is php al maanden/jaren op uit, helaas trap ik ook vaak in de bait van de kremlinhuistroll.quote:
Hier trappen wij niet in.quote:Op woensdag 17 september 2025 11:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Anyway. Jij komt hier volgens mij even "poolshoogte" nemen. Wat zijn zoal jouw bevindingen?
En wat is jouw kijk op de Russo-Ukrainian War?
Als je het juiste antwoord geeft kan wat mij betreft het topic dicht.
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lyzhwn2x522gquote:‼️ 225 OSHP: These detonators were found at a russian ammunition depot by “Tur” reconnaissance unit.
Some of Nazi detonators from WW2 have been preserved in russian depots. Nazi weapons are still being used to kill people. Hitler and Stalin regimes are gone, but the putin regime has replaced them.
Ik denk dat jij best wel wat te brengen hebt qua input en kennis met jouw WO1 kennisquote:
een partizanen oorlog kun je nooit winnen, Putin moet stoppen met de oorlog, alle russen zijn het spuugzatquote:Op woensdag 17 september 2025 11:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Anyway. Jij komt hier volgens mij even "poolshoogte" nemen. Wat zijn zoal jouw bevindingen?
En wat is jouw kijk op de Russo-Ukrainian War?
Als je het juiste antwoord geeft kan wat mij betreft het topic dicht.
Mweh, als ze het zat zijn moeten ze niet op Verenigd-Rusland en Poetin stemmen. De houding van de Russische burger is vooral onverschillig.quote:Op woensdag 17 september 2025 11:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een partizanen oorlog kun je nooit winnen, Putin moet stoppen met de oorlog, alle russen zijn het spuugzat
en dat geld ook voor Noord Korea?quote:Op woensdag 17 september 2025 11:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mweh, als ze het zat zijn moeten ze niet op Verenigd-Rusland en Poetin stemmen. De houding is vooral onverschillig.
quote:Verkiezingen die er geen waren: Aleksandr Loekasjenko blijft ook na vandaag president van Wit-Rusland
In Wit-Rusland heeft president Aleksandr Loekasjenko de verkiezingen gewonnen met 87,6 procent van de stemmen.
Dat blijkt uit een exitpoll op de staatstelevisie.
Geen verrassing, want van een kiescampagne was amper sprake, van echte tegenkandidaten evenmin.
Noord Korea is een totaal ander verhaal.quote:Op woensdag 17 september 2025 11:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en dat geld ook voor Noord Korea?
Lukashenko gaat ook de verkiezingen winnen met 89 % van de stemmen
Maar Orban die gaat het niet reddenquote:Op woensdag 17 september 2025 11:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Noord Korea is een totaal ander verhaal.
Niet te vergelijken.
De Russische burger is gelaten sinds de dood van Navalny en wacht op een andere Russische president en jij ookquote:Op woensdag 17 september 2025 11:26 schreef phpmystyle het volgende:
De houding van de Russische burger is vooral onverschillig.
https://www.ad.nl/buitenl(...)vergiftigd~ac265d74/quote:Weduwe Navalny smokkelde biologisch materiaal van haar man mee, uit tests blijkt dat hij werd vergiftigd
De weduwe van Kremlincriticus Navalny zegt dat uit bloedtests is gebleken dat haar man is vergiftigd.
Joelia Navalnaja schrijft op X dat het is gelukt om biologisch materiaal van haar overleden man uit Rusland te smokkelen en dat twee laboratoria onafhankelijk van elkaar tot de conclusie zijn gekomen dat het gaat om vergiftiging.
...
Er is geen sprake van enige oppositie grapjas, iedereen is dood, gevlucht of zit gevangen. Iedereen die de tsaar uitdaagt, verdwijnt gewoon.quote:Op woensdag 17 september 2025 11:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mweh, als ze het zat zijn moeten ze niet op Verenigd-Rusland en Poetin stemmen. De houding van de Russische burger is vooral onverschillig.
Ze worden onderdrukt, in talkshows, media, dat klopt. Die tendens neem ik trouwens wel op meer plaatsen waar.quote:Op woensdag 17 september 2025 12:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er is geen sprake van enige oppositie grapjas, iedereen is dood, gevlucht of zit gevangen. Iedereen die de tsaar uitdaagt, verdwijnt gewoon.
Verder nergens inderdaad. Ze kunnen volledig vrij en veilig de straat op in Rusland ja. Net als in Nederland kun je ook in Rusland gewoon luidkeels je afkeer van de zittende regering en staatshoofd kenbaar maken zonder enig gevaar te lopen. Rusland is niet meer dan een baken van vrijheid.quote:Op woensdag 17 september 2025 12:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ze worden onderdrukt, in talkshows, media, dat klopt. Die tendens neem ik trouwens wel op meer plaatsen waar.
Maar de mensen kunnen gewoon op wat anders stemmen hoor. Je hoeft niet luidkeels oppositie te voeren.
De vraag is of Poetin überhaupt een verkiezingsnederlaag zou accepteren. Ik durf die vraag niet beantwoorden.
Ik snap niet waarom al die FvD-ers niet naar Rusland verhuizen als alles daar beter is dan hier.quote:Op woensdag 17 september 2025 12:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Verder nergens inderdaad. Ze kunnen volledig vrij en veilig de straat op in Rusland ja. Net als in Nederland kun je ook in Rusland gewoon luidkeels je afkeer van de zittende regering en staatshoofd kenbaar maken zonder enig gevaar te lopen. Rusland is niet meer dan een baken van vrijheid.![]()
Zeer matige poging weer, 2/10.quote:Op woensdag 17 september 2025 12:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ze worden onderdrukt, in talkshows, media, dat klopt. Die tendens neem ik trouwens wel op meer plaatsen waar.
Maar de mensen kunnen gewoon op wat anders stemmen hoor. Je hoeft niet luidkeels oppositie te voeren.
De vraag is of Poetin überhaupt een verkiezingsnederlaag zou accepteren. Ik durf die vraag niet beantwoorden.
Was wel te verwachten.quote:Op woensdag 17 september 2025 11:57 schreef TargaFlorio het volgende:
Over Navalny gesproken:
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)vergiftigd~ac265d74/
Dat is te merken jaquote:Op woensdag 17 september 2025 11:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ken jou alleen maar van ONZ topics enzo.
Je praat echt alleen maar met woorden als: "ik vraag me af", "de vraag is", "dat is in andere landen ook", "Von der Leyen is niet veel beter", etc als jouw geliefde Rusland, hun dictator of zelfs Trump kritiek krijgen.quote:Op woensdag 17 september 2025 12:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als Taco zo doorgaat heeft elk land dat de MIM-104 gebruikt een goede reden om over andere systemen te gaan nadenken. Zijn gedrag is nogal van de onbetrouwbare....quote:Trump dodged the question of when Ukraine will receive the Patriot air defense systems that the U.S. president announced two months ago.
He did not answer the Ukrainian journalist’s question and instead said that Ukraine has "serious problems."
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lyzrlcd2qs2e
Ach lekker belangrijk. Navalny was nog extremer dan Putin qua imperialisme. Daar missen we niets aanquote:Op woensdag 17 september 2025 11:57 schreef TargaFlorio het volgende:
Over Navalny gesproken:
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)vergiftigd~ac265d74/
Nee je mist helemaal niks aan die vent, maar het geeft wel weer aan dat het het helemaal geen democratie is. Politieke tegenstanders worden uit de weg geruimdquote:Op woensdag 17 september 2025 14:30 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ach lekker belangrijk. Navalny was nog extremer dan Putin qua imperialisme. Daar missen we niets aan
als ie steeds de oppositie doodmaakt dan zal dat nooit gebeurenquote:Op woensdag 17 september 2025 12:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is vooral ons gecreëerde beeld van Navalny die we missen.quote:Op woensdag 17 september 2025 14:30 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ach lekker belangrijk. Navalny was nog extremer dan Putin qua imperialisme. Daar missen we niets aan
nou al was er maar en echte oppositie met de Russische verkiezingen ,quote:Op woensdag 17 september 2025 15:34 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is vooral ons gecreëerde beeld van Navalny die we missen.
quote:🇪🇺🇺🇦 The EU has begun preparing a mechanism for transferring ¤170 billion from frozen Russian assets to Ukraine, - FT
Most of the frozen Russian assets held in the Belgian depository Euroclear will be used to purchase interest-free EU bonds. The proceeds will be transferred to Ukraine in tranches.
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lyzz5kuj722k
quote:Another option is the creation of a special fund, which non-European countries could also join.
Washington is calling on allies to use not only the proceeds from Russian assets, but also the capital itself. EU finance ministers are scheduled to discuss this in Denmark this week.
quote:🇵🇱☢️ "As President of Poland, I believe that Poland should participate in nuclear sharing. It should have its own nuclear, energy, civil and military capabilities. The partnership between Poland and 🇫🇷France is based on this," — Nawrocki to LCI
zijn vrouw is er nog maar die durft ook niet meer in Ruzzia te komen, dan gaat ze ook naar de Goelag archipelquote:Op woensdag 17 september 2025 15:34 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het is vooral ons gecreëerde beeld van Navalny die we missen.
Heb je ene thread?quote:
Overignes komt sabotage aan het spoor enorm vaak voor, alleen hoor je er alleen van als er dus mensen dood gaan. Anders komt het nooit echt veel in het nieuws, behalve als je diep graaft en dat is gebeurd in dit artikelquote:Op woensdag 17 september 2025 16:55 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
3 Russische special forces omgekomen na een sabogae actie aan het spoor in Rusland (oerol oblast)
https://it.wikipedia.org/wiki/OMON
(4 dagen eerder)
[ afbeelding ]
Thx, bijna iedere dag worden er verdachten veroordeeld wegens sabotage aan de spoorwegen.quote:Op woensdag 17 september 2025 17:10 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Overignes komt sabotage aan het spoor enorm vaak voor, alleen hoor je er alleen van als er dus mensen dood gaan. Anders komt het nooit echt veel in het nieuws, behalve als je diep graaft en dat is gebeurd in dit artikel
Enorm interessantel longread over spoorweg sabotage die onlangs gepubliceerd is, als je de tijd hebt ( @:oheng )
https://tochnyi.info/2025(...)e-railway-logistics/
Good riddancequote:Op woensdag 17 september 2025 16:55 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
3 Russische special forces omgekomen na een sabogae actie aan het spoor in Rusland (oerol oblast)
https://it.wikipedia.org/wiki/OMON
(4 dagen eerder)
[ afbeelding ]
Heb zelf maanden gewoond in een Brezhnevka flat, het ziet er niet uit maar voelde wel allemaal degelijk. Ondanks in een drukke stad hoorde ik binnen niks, ook bijna geen geluid van (drukke) buren. Dusja deze ervaring was een stuk beter dan wat ik doorgaans in Nederland aantrof (vooral post 2000-2010 bouw)quote:Op woensdag 17 september 2025 10:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dit is een Russisch Flat blok , die zijn gebouwd onder Stalin en Chroesjtsjov , toen stond iedere jaar in de krant hoeveel flats er gebouwd waren door het collectief dat jaar
Chroetsjovka flats zegt ze
Iedere flat heeft dezelfde Meubels in het huis,
indertijd mee opgeleverd en gebouwd door een staats meubelzaak in de jaren 60
Die staan in Oekraine, Moldoca, Rusland, Kirgizie en Kazachstan , sommige staan leeg zijn in de fik gestoken en onbewoond en vaak doet de lift het niet
In Bishkeke moest je dagelijks 8 verdepingen omhoog lopen
Breznjev schijnt betere gebouwd te hebben dan chroetsjovquote:Op woensdag 17 september 2025 18:04 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Heb zelf maanden gewoond in een Brezhnevka flat, het ziet er niet uit maar voelde wel allemaal degelijk.
Ondanks in een drukke stad hoorde ik binnen niks, ook bijna geen geluid van (drukke) buren. Dusja deze ervaring was een stuk beter dan wat ik doorgaans in Nederland aantrof (vooral post 2000-2010 bouw)
Daarom blijven die flats ook zo lang staan ondanks de bombardementen.quote:Op woensdag 17 september 2025 18:04 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Heb zelf maanden gewoond in een Brezhnevka flat, het ziet er niet uit maar voelde wel allemaal degelijk. Ondanks in een drukke stad hoorde ik binnen niks, ook bijna geen geluid van (drukke) buren. Dusja deze ervaring was een stuk beter dan wat ik doorgaans in Nederland aantrof (vooral post 2000-2010 bouw)
Traditionele stalinka's zijn mooier.quote:Op woensdag 17 september 2025 18:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Breznjev schijnt betere gebouwd te hebben dan chroetsjov
maar ik hou niet van zulke flats met van die kleine wiebelige liftjes en dat ieder flat de zelfde woonkamer kast heeft van Kishinev en Kiev tot Bishkeke vond ik heel bijzonder
Al die miljarden in UA zijn een investeringen die wel degelijk zal gaan renderen - op allerlei fronten. Letterlijk en figuurlijk.quote:
Ik vind het ook wel wat hebben zoiets.quote:Op woensdag 17 september 2025 18:04 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Heb zelf maanden gewoond in een Brezhnevka flat, het ziet er niet uit maar voelde wel allemaal degelijk. Ondanks in een drukke stad hoorde ik binnen niks, ook bijna geen geluid van (drukke) buren. Dusja deze ervaring was een stuk beter dan wat ik doorgaans in Nederland aantrof (vooral post 2000-2010 bouw)
In Kiev langs de Dnjepr zijn hele mooie flats met fraai uitzicht gebouwd een kennis van me heeft er een gekochtquote:Op woensdag 17 september 2025 18:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Traditionele stalinka's zijn mooier.
Willen we meer of minder fabrieken?quote:ndustrieconcern VDL en de provincie Limburg plannen een investering van 25 miljoen euro in een productielocatie in Born. VDL bouwde daar eerder auto's voor BMW. Nu wil het bedrijf het terrein een "brede invulling" geven, waaronder drones maken voor de defensie-industrie.[..]
Dit is goed.quote:Op woensdag 17 september 2025 19:43 schreef Ulx het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)-droneproductie.html
I
[..]
Willen we meer of minder fabrieken?
dat wordt nu al een tijd geroepen maar waarom zou je zoveel troepen samentrekken en vervolgens afwachten. Dan had je die troepen beter kunnen inzetten om die doorbraak richting Dobropillia uit te buitenquote:
Dat wordt langer wachten op je Temu rotzooi.quote:Poland refuses to reopen its border with Belarus, cutting China off from a ¤25B/year trade artery. Some 90% of China-EU rail freight moves through Poland, now frozen amid Zapad-2025 drills and a Russian drone incursion. Beijing asked Warsaw to restore the route (vital for platforms like Temu & Shein) but after 3 hours of talks, FM Sikorski said no. With sea routes slower and air transport up to 30% more expensive, Europe’s e-commerce supply chains risk serious disruption. #ChinaEconomy #EUEconomy
https://x.com/KShevchenkoReal/status/1968251080015524223
Ja niemand weet zeker waar ze op wachten, ze willen denk ik iets meer doorbreken op de flanken met hun "vlees" wat ze nu inzetten voor dat ze de "echte" eenheden inzetten ook. Maar zitten nu een beetje in de spagaat dat hoe langer ze wachten, dat voorlopig het lijkt alsof oekraine iets meer druk aan het zetten is bij dobropillia.quote:Op woensdag 17 september 2025 21:11 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
dat wordt nu al een tijd geroepen maar waarom zou je zoveel troepen samentrekken en vervolgens afwachten. Dan had je die troepen beter kunnen inzetten om die doorbraak richting Dobropillia uit te buiten
Hij zegt verder dat Rusland wacht totdat Lyman ingenomen is. Erg curieus
Oh, dat lees ik al drie jaar.quote:Op woensdag 17 september 2025 21:18 schreef skysherrif het volgende:
voor dat ze de "echte" eenheden inzetten ook.
Temu, Shein en al die troep websites gewoon sowieso uit de lucht halen.quote:Op woensdag 17 september 2025 21:14 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dat wordt langer wachten op je Temu rotzooi.
Hoe veel dezelfde dingen we al wel niet de laatste drie jaar horen...quote:
Precies.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe veel dezelfde dingen we al wel niet de laatste drie jaar horen...
Je raaskalt een beetje.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Precies.
Binnenkort komen se Armata's. Binnenkort heeft Oekraïne geen soldaten meer. Binnenkort staan de Russen in Kyiv.
Allemaal uitspraken die niet waar bleken.
Dit is nooit met zodanige stelligheid verkondigd. Zelfs een Gietelink heb ik dat niet horen zeggen..quote:Op woensdag 17 september 2025 22:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Precies.
Binnenkort komen se Armata's. Binnenkort heeft Oekraïne geen soldaten meer. Binnenkort staan de Russen in Kyiv.
Allemaal uitspraken die niet waar bleken.
quote:Op woensdag 17 september 2025 22:21 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Je raaskalt een beetje.
Er zit gewoon een enorm verschil in kwaliteit tussen troepen die 2 weken training krijgen en die een half jaar training hebben gekregen. Die 2e groep houden ze voor dit offensief voorlopig nog wat achter de hand. Maar hebben ze eerder constant wel ingezet.
https://www.nu.nl/buitenl(...)aiense-kinderen.htmlquote:Op woensdag 17 september 2025 22:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit is nooit met zodanige stelligheid verkondigd. Zelfs een Gietelink heb ik dat niet horen zeggen..
100% zeker dat ik je afgelopen jaren een handvol keer heb zien posten dat de Russen alleen reserves in zetten en het echte werk nog moet komen.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dit is nooit met zodanige stelligheid verkondigd. Zelfs een Gietelink heb ik dat niet horen zeggen..
Daar heb je weer eens flink ongelijk. Je hebt ze juist wèl nodig.quote:Op donderdag 18 september 2025 08:48 schreef sp3c het volgende:
zou me op dit moment niet eens verbazen, je hebt geen heftig getrainde soldaten nodig om een loopgraven oorlog uit te vechten ... gewoon heel veel
zou een beetje zonde zijn als je dan je commando´s er doorheen jaagt
quote:Stormtroopers (German: Sturmtruppen[2] or Stoßtruppen[3]) were the only elite shock troops of the Imperial German Army (Deutsches Heer) that specialized in commando style raids, infiltrating the trenches and wiping out the enemy quickly, maneuver warfare, reconnaissance, and shock tactics. In the last years of World War I, Stoßtruppen ("shock troopers" or "shove troopers") were trained to use infiltration tactics – part of the Germans' improved method of attack on enemy trench warfare.[1]
En de Italiaanse variant daarvan.quote:Op donderdag 18 september 2025 08:55 schreef Ulx het volgende:
[..]
Daar heb je weer eens flink ongelijk. Je hebt ze juist wèl nodig.
https://en.wikipedia.org/wiki/Stormtroopers_(Imperial_Germany)
[..]
dit toont mijn ongelijk niet aanquote:Op donderdag 18 september 2025 08:55 schreef Ulx het volgende:
[..]
Daar heb je weer eens flink ongelijk. Je hebt ze juist wèl nodig.
https://en.wikipedia.org/wiki/Stormtroopers_(Imperial_Germany)
[..]
dus ik heb niet flink ongelijk?quote:Op donderdag 18 september 2025 09:02 schreef Ulx het volgende:
Als je tevreden bent met een patstelling heb je een punt.
Ik dacht dat veel Russische elitetroepen ook al waren gesneuveld tijdens de mislukte landing op Hostomel en sowieso in de beginfase van de invasie.quote:Op donderdag 18 september 2025 08:48 schreef sp3c het volgende:
zou me op dit moment niet eens verbazen, je hebt geen heftig getrainde soldaten nodig om een loopgraven oorlog uit te vechten ... gewoon heel veel
zou een beetje zonde zijn als je dan je commando´s er doorheen jaagt
heb ik sowieso niet en je aanname klopt ook nietquote:Op donderdag 18 september 2025 09:04 schreef Ulx het volgende:
Ik deed de aanname dat je insinueerde dat de Russen in de aanval waren. Als je wil beweren dat ze in de verdediging zijn gedoken dan heb je inderdaad niet flink ongelijk.
veel parachutisten ja maar dat is nu 3 jaar geleden, lijkt me aannemelijk dat er inmiddels nieuwe zijnquote:Op donderdag 18 september 2025 09:08 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik dacht dat veel Russische elitetroepen ook al waren gesneuveld tijdens de mislukte landing op Hostomel en sowieso in de beginfase van de invasie.
Als de instructeurs dood zijn en er geen noemenswaardige operaties zijn geweest waar potentiële instructeurs nieuwe ervaring hebben opgedaan?quote:Op donderdag 18 september 2025 09:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
veel parachutisten ja maar dat is nu 3 jaar geleden, lijkt me aannemelijk dat er inmiddels nieuwe zijn
Vind ik lastig in te schatten. Er worden ook jongens met 2 weken training naar het front gestuurd. De hele economie is inmiddels om de oorlog heen gebouwd. Er zijn ook veel officieren gesneuveld of omgelegd. Geen idee of er überhaupt capaciteit is om nog mensen fatsoenlijk op te leiden laat staan commando’s.quote:Op donderdag 18 september 2025 09:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
veel parachutisten ja maar dat is nu 3 jaar geleden, lijkt me aannemelijk dat er inmiddels nieuwe zijn
Nicequote:The head of the Center for the Study of Occupation, Petro Andriushchenko, reports that unknown good people set fire to an electrical substation in Dugino, Rostov region, and it burned to the ground.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lz3rsl4yhs2j
quote:Slovakia and Hungary push back against Trump’s pressure to cut Russian oil and gas imports, saying they won’t move until the EU finds reliable alternatives. Slovak Economy Minister Denisa Saková warned that acting prematurely could seriously damage their industry and economy.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lz3sjcqjpk27
quote:Opgepakt in Oekraïne
Keniaanse toerist in Rusland: 'Ik werd misleid en naar het front gestuurd'
© Anadolu / Diego Herrera CarcedoKeniaanse toerist in Rusland: 'Ik werd misleid en naar het front gestuurd'
RTL Nieuws
In Oekraïne is een Keniaan opgepakt, die volgens hemzelf als toerist naar Rusland was gekomen, maar daar werd misleid en vervolgens als soldaat naar het front werd gestuurd.
Hij werd aangehouden in de regio Charkiv.
Paspoort afgepakt
Hij zou door een man zijn uitgenodigd naar Rusland te komen.
Vervolgens bood die persoon hem 'een baan' aan. Nadat hij een aantal documenten had ondertekend, begreep hij dat het om een baan als soldaat ging.
"Toen mijn handtekening stond, werden mijn paspoort en telefoon afgepakt.
Hij zei dat ik die later terug zou krijgen.
Maar toen werd ik opgehaald door andere mensen, die me zeiden in een auto te stappen."
Rusland rekruteert massaal buitenlandse soldaten voor het front in van de oorlog in Oekraïne.
Uit Noord-Korea bijvoorbeeld. Ook Afrikanen worden ingezet als kanonnenvoer.
Na een weekje basistraining werd hij naar een militair kamp gestuurd, waar volgens hem chaos heerste.
Soldaten grepen verse rekruten hardhandig vast en schreeuwden tegen ze.
Duizenden rekruten
Evans vertelt aan de krant dat veel rekruten onervaren waren en uit allerlei landen, zoals Belarus, Tadzjikistan, uit Rusland zelf, en uit verschillende Afrikaanse landen.
De Oekraïense president Zelensky meldde eerder al dat legereenheden huurlingen hadden opgepakt uit landen als China, Oezbekistan en Pakistan.
"Er komen regelmatig verhalen naar buiten dat ze een baan krijgen aangeboden in Rusland, of een baan bijvoorbeeld ergens ver achter het front voor het Russische leger", legt Colijn uit. "
Maar dan worden ze bedrogen en naar het front gestuurd.
Dat is ook gewoon wachten tot ie niet meer nuttig wordt geacht en met een ouwe AK47 richting het front wordt geduwd. En dan hebben we hier weer 2 kleine blonde kindjes met blauwe betraande oogjes in de media dat die gemene Russen hun papa de oorlog in hebben gestuurd. En of ze niet asjeblieft met mama Olga Anna naar het veilige Nederland terug mogen komen, want papa had een NL paspoort en in Rusland doen ze niet aan sociaal vangnet. Want dat is woke.quote:Op donderdag 18 september 2025 09:53 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik stoor me vooral aan die Nederlander die schijnbaar in Moskou woont en continu doet alsof het een of andere heilstaat is. Immink ofzo.
dit is nu een echt russisch appartement die overal in Ruzzia staan ,quote:Op dinsdag 16 september 2025 08:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of dat zo is, maar gesteld dat Poetin oorlog wil. Waarom ga je dan mee in de wens van Poetin?
quote:🔥 On the night of September 18, Special Operations Forces struck the Volgograd Refinery.
This refinery is the largest producer of fuel and oil products in the Southern Federal District. The annual processing volume is 15.7 million tons, which is 5.6%. The refinery has been stopped.
Dat idd ik heb geen twitter.quote:Op woensdag 17 september 2025 17:07 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Hmmm hoe bedoel je? Kan je niet het hele draadje lezen als je de twitter link opent?
Goeie fik. Die is voorlopig buiten gebruik.quote:Footage confirms a large fire at the AVT-4.. one of the key installations at the Gazprom Neftekhim Salavat refinery in Bashkortostan.
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lz3xyv3r4k27
Je kunt de URL uit de quote halen en dit zelf in The Reader App gooien.quote:Op donderdag 18 september 2025 10:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat idd ik heb geen twitter.
Wellicht Php zien we binnenkort voorbij steppenquote:Op donderdag 18 september 2025 09:37 schreef michaelmoore het volgende:
Rusland die stuurt asiel zoekers naar het front, en ook de toeristen
Dat maakt daar geen verschil waarvoor je komt
https://www.rtl.nl/nieuws(...)aar-het-oorlogsfront
[..]
Kunnen we een geheim teken afspreken?quote:Op donderdag 18 september 2025 12:20 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Wellicht Php zien we binnenkort voorbij steppen
Er is nooit meer gelegenheid geweest om ervaring op te doen dan juist nu.quote:Op donderdag 18 september 2025 09:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als de instructeurs dood zijn en er geen noemenswaardige operaties zijn geweest waar potentiële instructeurs nieuwe ervaring hebben opgedaan?
Dan lijkt de training me nogal "I am from Russia, I learn fighting from book" niveau.
Dat klopt ook, en dat is ook een breed gedeelde assumptie dat dat gebeurt. Ze produceren veel, maar we zien het maar mondjesmaat.quote:Op donderdag 18 september 2025 08:46 schreef bleiblei het volgende:
[..]
100% zeker dat ik je afgelopen jaren een handvol keer heb zien posten dat de Russen alleen reserves in zetten en het echte werk nog moet komen.
Bron: https://brusselsenieuwe.n(...)den-niet-beschermen/quote:Secretaris-generaal Mark Rutte van de NAVO waarschuwt dat binnen vijf jaar de Russen de NAVO kunnen aanvallen. “Rusland produceert in drie maanden wat de NAVO in een heel jaar produceert”, aldus Rutte tijdens een discussie gisteravond in Londen. Volgens de oud-premier produceert de Russische defensie-industrie alleen al dit jaar 1.500 tanks, 3.000 gepantserde voertuigen en 200 Iskander-raketten.
Rutte hield een speech in het Chatham House in Londen. Om een aanval te voorkomen, moeten de bondgenoten hun aantal lucht- en raketafweersystemen vervijfvoudigen, duizenden extra tanks en pantservoertuigen aanschaffen en miljoenen artilleriegranaten produceren.
Jij kraait hier het hardst dat ik genegeerd moet worden en dat men geen aandacht moet besteden aan mij. Ik kan je oprecht vertellen dat jij één van die users bent om juist mijn aandacht te vragen op te eisen. Taggen, mijn naam noemen, posts liken.quote:Op donderdag 18 september 2025 12:20 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Wellicht Php zien we binnenkort voorbij steppen
Heb je een mooie volledig verzorgde vakantie naar Rusland aangeboden gekregen?quote:Op donderdag 18 september 2025 12:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij kraait hier het hardst dat ik genegeerd moet worden en dat men geen aandacht moet besteden aan mij. Ik kan je oprecht vertellen dat jij één van die users bent om juist mijn aandacht te vragen op te eisen. Taggen, mijn naam noemen, posts liken.
Ik heb slecht nieuws voor je. Binnenkort een lange vakantie voor de boeg dus kan dan lastig posten of meelezen.
paar weekjes De Krim natuurlijk.quote:Op donderdag 18 september 2025 13:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Heb je een mooie volledig verzorgde vakantie naar Rusland aangeboden gekregen?
Het wordt een heel ander continent.quote:Op donderdag 18 september 2025 13:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Heb je een mooie volledig verzorgde vakantie naar Rusland aangeboden gekregen?
Ruzzia blijft KGBquote:Op donderdag 18 september 2025 13:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het wordt een heel ander continent.
Dus nu is wat Rutte zegt wel ineens van toepassing. Maar goed, dan weet je dus waar de stelling "waar blijven die Armata's" vandaan komt.quote:Op donderdag 18 september 2025 12:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat klopt ook, en dat is ook een breed gedeelde assumptie dat dat gebeurt. Ze produceren veel, maar we zien het maar mondjesmaat.
De Westerse media outlet rapporteert daar met enige regelmaat over zoals onderstaand.
[..]
Bron: https://brusselsenieuwe.n(...)den-niet-beschermen/
Ook eentje met beeldmateriaal 1400km over de rensquote:Op donderdag 18 september 2025 10:41 schreef Ulx het volgende:
Oh gelukkig. Toch gewoonde dagelijkse olieplan actie.
[..]
In afrika recruiteren ze ook.quote:Op donderdag 18 september 2025 13:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het wordt een heel ander continent.
Niet in het krugerpark denk ik.quote:
Lekkerquote:⚡️Ukraine liberates 160 km square in 'counteroffensive operation' in Donetsk Oblast, Zelensky says.
Seven settlements have been liberated in the Dobropillia and Pokrovsk sectors during the operation, President Volodymyr Zelensky said.
https://bsky.app/profile/kyivindependent.com/post/3lz4fpcdqc22f
Bijzondere manier.quote:Op donderdag 18 september 2025 14:06 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Bizar, misschien wel de meeste officieren in 1 actie gedood in de hele oorlog.
Je weet dat het niet de bedoeling is dat je daar dieren af gaat knallen?quote:Op donderdag 18 september 2025 14:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet in het krugerpark denk ik.
Ik zal alles laten staan.quote:Op donderdag 18 september 2025 15:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je weet dat het niet de bedoeling is dat je daar dieren af gaat knallen?
quote:De Amerikaanse president Donald Trump voelt zich 'in de steek gelaten' door zijn Russische ambtgenoot Vladimir Poetin. Trump meende de oorlog in Oekraïne snel te kunnen oplossen dankzij 'zijn verstandhouding' met Poetin, maar dat viel tegen.
,,Hij heeft me laten zakken, hij heeft me echt laten zakken", zei Trump tijdens zijn staatsbezoek in het Verenigd Koninkrijk.
https://www.ad.nl/buitenl(...)ten-zakken~a489a40c/
En vervolgens blijft Trump Poetin's bips kussen.quote:
Tijd voor een tweede top: in Moskou.quote:Op donderdag 18 september 2025 17:40 schreef Ulx het volgende:
Het is wel weer een opening voor Poetin. Even bellen en zeggen dat hij het nooit meer zal doen en Trump eet weer uit zijn hand.
Iedereen een kopje gifthee.quote:Op donderdag 18 september 2025 17:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tijd voor een tweede top: in Moskou.
En wat mij betreft gaat Rutte dan mee. Maak een aanbieding die interessant is voor Poetin zodat hij dit ook kan verkopen aan zijn achterban.
Niet tegen wodka, Russische vrouwen of Russische thee kunnenquote:
Niet tegen polonium of novichok kunnenquote:Op donderdag 18 september 2025 17:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet tegen wodka, Russische vrouwen of Russische thee kunnen
Nieuwe raketten voor Himars . Handig nu de Russen zich weer groeperen voor een nieuw offensief.quote:A NATO representative told Ukrainian media that part of the military equipment under the PURL program has already arrived in Ukraine.
This involves supplying weapons from U.S. stockpiles at the expense of NATO member states. So far, four packages worth about $2 billion have been funded under PURL.
Ik vraag mij af wanneer deze acties echt effect gaan hebben op de uitgaven van de Russen. Oekraïne sloopt de olie en gas sector sneller dan dat Rusland het kan repareren.quote:Op donderdag 18 september 2025 14:19 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
sinds 2 augustus
Je wil zeggen dat je hier uit vrije wil post en niet omdat je dat van je Russische vrouw moetquote:Op donderdag 18 september 2025 17:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Neem jij het er vooral van, je hoeft je niet in te houden.quote:Op donderdag 18 september 2025 17:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
quote:🇪🇪 Estonia will completely stop importing Russian natural gas from 2026.
The government announced the decision on September 18. Currently, the country can import Russian liquefied natural gas as long as it is not used in the distribution network.
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lz4tevxv3k2k
quote:‼️ “We have no plans to return to Russia,” said ExxonMobil CEO Darren Woods, quoted by the Financial Times.
Woods added that Exxon is in talks with Russian officials about reimbursing $4.6 billion in expropriated assets, but not about making new investments.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lz4rtzeqnk2y
Trumps zijn moves zijn ondoorgrondelijk in dit dossier. Soms leaning naar Rusland, soms leaning naar EU.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:42 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Maareh, tja Trump. Interessant dat ie dit gewoon hardop durft te zeggen. Dat is niet des Trumps.
quote:Col. Valentyn Manko, head of Ukraine’s Assault Troops, says Russian forces near Dobropillia have been cut off for three weeks. Three encirclements have formed: a small one near Kucheriv Yar, a medium one around Volodymyrivka, and a large one, previously unreported, likely on the Razine–Rodynske line
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lz4rtrvmck27
En derde omsingeling. Die net geleverde raketmunitie is daar wel handig voor. Overgeven doen ze toch niet, dus je kunt ze net zo goed afmaken.quote:Ukrainian sources report that troops have secured a foothold west of Pankivka on the Dobropillia axis, gaining control over a key section of the front. A push through Nykanorivka could cut Russian forces off from their northern supply line. Gains also reported southeast of Volodymyrivka.
Trump is in alle dossiers ondoorgrondelijk. Niet alleen in dit dossier. Dus ook de stelling dat hij dit expres doet om deals uit de EU te krijgen is flauwekul. Dat ie een hekel heeft aan westerse leiders. Dat klopt weer wel. Democratie is niet echt z'n ding. Leiders die landen regeren vanuit een breder oogpunt dan hunzelf is ook niet z'n ding. Het liefste zou die man zichzelf op posters zien naast Poetin, Xi, enz. "Sterke" leiders die om zichzelf geven. Ten kostte van anderen. Grappige is dat hij de zwakste sukkel uit het rijtje is. Hij wil graag. Maar kan het niet. Want hij is incapabel en zit in het verkeerde land.quote:Op donderdag 18 september 2025 19:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Trumps zijn moves zijn ondoorgrondelijk in dit dossier. Soms leaning naar Rusland, soms leaning naar EU.
Volgens mij speelt hij dit op deze manier om zoveel mogelijke gunstige deals tov de EU gedaan te krijgen.
quote:Russian State Duma deputy Mikhail Matveyev is proposing a 1% levy on bar and restaurant bills to support families of Russian soldiers, calling it both “material and moral.” It's a clear sign the Kremlin is feeling the financial strain of war, turning to ordinary Russians as reserves dwindle.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lz52a25nqk27
quote:🦅 Drone threat in the Rostov and Volgograd regions, Stavropol Krai, Kuban, and the occupied part of Donetsk region.
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lz55wyctj22z
Wauw dat is bijna één oorlog per maand. Wat ontzettend knap. Dat wordt een Nobelprijsquote:
#VIESDIKquote:Op donderdag 18 september 2025 23:13 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik heb ook wel eens 7 (patatjes)oorlog in een kort tijdsbestek beslecht
Dirty bulk broerquote:
Ken jij het voorstel van Bontenbal voor een vrijheidsbijdrage?quote:Op donderdag 18 september 2025 22:23 schreef Ulx het volgende:
Belasting op vodka om de oorlog te betalen. Wat kan er misgaan?
[..]
De vodka van de Russen duurder maken deed Nicolaas II toch ook zo rond 1916?quote:Op donderdag 18 september 2025 23:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ken jij het voorstel van Bontenbal voor een vrijheidsbijdrage?
Nou 1 procent, poepoe.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
De vodka van de Russen duurder maken deed Nicolaas II toch ook zo rond 1916?
Prima. dat raakt de reguliere economie en belastingopbrengsten. Met een beetje geluk gaat het stoken nog fout en vallen er flink wat mensen om zodat daar ook weer maatschappelijke onrust en extra zorgkosten door ontstaan.quote:
Als je dit meent zou je eens kunnen overwegen om professionele hulp te zoeken.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:36 schreef Ulx het volgende:
[..]
Prima. dat raakt de reguliere economie en belastingopbrengsten. Met een beetje geluk gaat het stoken nog fout en vallen er flink wat mensen om zodat daar ook weer maatschappelijke onrust en extra zorgkosten door ontstaan.
Ik heb geen bezwaar.
Waarom? Ik stel niet voor dat ze dat moeten gaan doen, dat doe jij. Terwijl je toch wel weet dat mensen zichzelf nogal snel vergiftigen met zelfgestookte zooi.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je dit meent zou je eens kunnen overwegen om professionele hulp te zoeken.
Daar gaan we weer. Veinzen dat je zo een gutmensch bent.quote:Op donderdag 18 september 2025 23:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je dit meent zou je eens kunnen overwegen om professionele hulp te zoeken.
Op zijn minst!quote:
quote:Het Litouwse bedrijf Granta Autonomy heeft de X-WING gepresenteerd, een nieuw lucht-lancering systeem dat verticaal opstijgen combineert met de autonomie van een vastvleugelig vliegtuig.
Het systeem weegt 12 kg en is ontwikkeld om infanterie-eenheden een draagbare en modulaire precisie-aanvalsoptie te bieden, zonder de noodzaak van gespecialiseerde lanceringseenheden.
De X-WING heeft een bereik van tot 50 km en draagt een 4 kg hybride oorlogskop die zowel gepantserde als lichte doelen kan raken.
De drone werkt samen met de Hornet XR, waardoor een “sensor-naar-aanvaller”-systeem ontstaat dat verkenning en aanval integreert.
Uitrusting met kunstmatige intelligentie stelt de X-WING in staat om te navigeren in vijandige elektronische omgevingen, zelfs wanneer GPS-signalen worden geblokkeerd of vervalst.
Het op AI gebaseerde richtsysteem identificeert ook gecamoufleerde posities, terwijl thermische en visuele beeldsensoren gedetailleerde terreinmonitoring mogelijk maken.
Opgericht in 2015, levert Granta Autonomy drones aan de Oekraïense strijdkrachten sinds de eerste dagen van de Russische invasie en heeft het zijn platforms getest onder intense elektronische oorlogsvoering.
Het bedrijf beweert dat de X-WING is ontwikkeld op basis van ervaring op het slagveld en dat het systeem is ontworpen voor massaproductie, met potentieel voor duizenden eenheden per maand.
Bron: UK Defence Journal | Foto: Granta Autonomy / LinkedIn -THAMER ALSHAMMARI | Deze inhoud is gemaakt met behulp van AI en gecontroleerd door het redactieteam
Lukashenko is de verkiezing overwinning al vast aan het voorbereidenquote:Op donderdag 18 september 2025 23:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ken jij het voorstel van Bontenbal voor een vrijheidsbijdrage?
quote:MINSK (ANP/AFP) - De Belarussische oppositiepoliticus Nikolaj Statkevitsj zit opnieuw vast en kan "spoedig komen te overlijden", suggereerde de Belarussische president Aleksandr Loekasjenko tijdens een bijeenkomst met regeringsgezinde historici en propagandisten.
Statkevitsj was afgelopen donderdag onderdeel van de groep van 52 gevangenen die gratie werd verleend na onderhandelingen met een Amerikaanse delegatie. De oppositiepoliticus weigerde echter het land te verlaten met de delegatie en is sindsdien niet meer gezien. Ook zijn vrouw heeft gezegd niet te weten waar Statkevitsj zich bevindt. Het onafhankelijke Belarussische medium Nasha Niva schrijft dat hij is teruggestuurd naar de strafkolonie in Hlybokaye waar hij eerder vastzat.
Volgens Loekasjenko zou Statkevitsj zijn gewaarschuwd dat hij opnieuw zou worden vastgezet als hij in Belarus bleef en zou hij al bij zijn vrijlating in zeer slechte gezondheid verkeren.
O nee hoor.quote:Op vrijdag 19 september 2025 07:38 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Daar gaan we weer. Veinzen dat je zo een gutmensch bent..
Luksashenko is een autocraat.quote:Op vrijdag 19 september 2025 09:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Lukashenko is de verkieizings overwinning al vast aan het voorbereiden
https://www.msn.com/nl-nl(...)357a752688489a8&ei=5
[..]
jij snap hem welquote:Op vrijdag 19 september 2025 10:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Luksashenko is een autocraat.
Maar ik snap hem wel. Hij moet koordansen tussen enerzijds Rusland die Belarus wil inkapselen, en anderzijds een oppositie die meer leunt naar de EU dat mogelijk ook spanningen tussen Belarus en Rusland triggert.
Ik snap hem wel.
Och, die jonge russische mannen kozen er zelf voor. Geen medelijden mee.quote:Op vrijdag 19 september 2025 09:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
O nee hoor.
Ik heb ook geen moeite met dood en sterfte in oorlogen. Dat hoort er helaas bij.
Maar om dode Russen/Oekraïners/- insert any other enemy- op een haast devote manier te vieren getuigt van een heel laag moraal en ethisch besef. Ik besef mij ook steeds meer dat wat gebeurd is (wo2 en verder) diep in de mens ingebakken zit. Dit los je niet op met educatie en normbesef bijbrengen.
Helaas.
Ben ik heilig. Welnee. Maar ik ga niet mijzelf zitten "verlekkeren" op jonge mannen die sterven.
Gaat heel niet goed in de wereld met die knotsgekke Russische dictatorsquote:Op vrijdag 19 september 2025 10:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar ik snap hem wel. Hij moet koordansen tussen enerzijds Rusland die Belarus wil inkapselen, en anderzijds een oppositie die meer leunt naar de EU dat mogelijk ook spanningen tussen Belarus en Rusland triggert.
Ik snap hem wel.
quote:Samenwerking Poetin en Kim Jong-un wordt inniger
Russen leveren apparatuur voor Noord-Koreaanse kernonderzeeërs
Pyongyang/Moskou- Hoe ver gaat de samenwerking tussen Noord-Korea en Rusland?
Die vraag stelt Zuid-Korea nu het onderzoekt of Moskou Pyongyang heeft voorzien van apparatuur voor kernonderzeeërs.
Ook op het gebied van de ontwikkeling van drones, waarin Noord-Korea flink investeert, zouden de Russen een rol spelen.
Noord-Korea versterkt zijn leger met hulp van Rusland, waaronder onderdelen voor kernonderzeeërs.
Russische technologie en kennis helpt Pyongyang bij de ontwikkeling van drones en AI-toepassingen.
Experts voorspellen dat deze samenwerking Kim Jong-uns dreiging uitbreidt.
Noord-Korea wil in ieder geval in de lucht en onder water een vuist maken.
Om dat op zee te doen, streeft Pyongyang al jaren naar een marine met kernenergie.
Zo werden bijvoorbeeld in 2021 tijdens een congres van Kim Jong-uns partij vijf doelen voor defensie vastgesteld.
Daartoe behoorden onder meer de ontwikkeling van kernonderzeeërs en vanaf onderzeeërs te lanceren kernwapens.
Ach, wie is het niet overkomen tijdens een vakantiequote:
Dat.quote:Op vrijdag 19 september 2025 10:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Och, die jonge russische mannen kozen er zelf voor. Geen medelijden mee.
Als ze allemaal zo tegen de oorlog waren schoten ze hun commandanten wel dood en gaven ze zich met bataljons tegelijk over. Ontstaan er ook gaten de linies en kan de AFU daardoor oprukken.
Maar ze schieten liever op Oekraïners.
Er is geen oppositie in Wit-Rusland. Lukashenko heeft Wit-Rusland aan Poetin verkocht om aan de macht te kunnen blijven. Het is daardoor een vazalstaat van Rusland geworden. Precies wat Oekraïne niet wil zijn zeg maar.quote:Op vrijdag 19 september 2025 10:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik snap hem wel.
Je snapt dat er een groot verschil zit tussen verlekkerd en denken "tja, deel van de oplossing"?. Je blaast het wederom op. Terwijl je zelf diegene bent die de beschaving waar je je op dagbasis in begeeft het liefst met man en muis ziet vergaan. Nogal hypocriet en gefaket allemaal. Gelukkig wel zo doorschijnend als de pest. Dan tuinen mensen die een beetje zelf nadenken er in ieder geval niet in.quote:Op vrijdag 19 september 2025 09:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
O nee hoor.
Ik heb ook geen moeite met dood en sterfte in oorlogen. Dat hoort er helaas bij.
Maar om dode Russen/Oekraïners/- insert any other enemy- op een haast devote manier te vieren getuigt van een heel laag moraal en ethisch besef. Ik besef mij ook steeds meer dat wat gebeurd is (wo2 en verder) diep in de mens ingebakken zit. Dit los je niet op met educatie en normbesef bijbrengen.
Helaas.
Ben ik heilig. Welnee. Maar ik ga niet mijzelf zitten "verlekkeren" op jonge mannen die sterven.
Geen idee wat je babbelt. Maar je ziet mij niet verlekkeren op doden als in dat je het de persoon toewenst. Gebeurt hier wel. Dat is absoluut niet normaal.quote:Op vrijdag 19 september 2025 11:32 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Je snapt dat er een groot verschil zit tussen verlekkerd en denken "tja, deel van de oplossing"?. Je blaast het wederom op. Terwijl je zelf diegene bent die de beschaving waar je je op dagbasis in begeeft het liefst met man en muis ziet vergaan. Nogal hypocriet en gefaket allemaal. Gelukkig wel zo doorschijnend als de pest. Dan tuinen mensen die een beetje zelf nadenken er in ieder geval niet in.
De hypocrisie van de Russen is sowieso tenhemelschreiend.quote:Op vrijdag 19 september 2025 11:19 schreef The-BFG het volgende:
Snappen dat een leider van de oppositie opgepakt want die is lastig en geeft gezeur...
En dan ons een lesje democratie willen geven.. lachwekkend.
Waarom moeten we luisteren naar dit soort wappiepraat?quote:Op vrijdag 19 september 2025 11:36 schreef phpmystyle het volgende:
Haha. Ik kijk dit verder niet -kwam op mijn feed- maar blijkbaar zit ook Jan Pronk bij Gietelink en consorten aan tafel.
Niet alles is wappiepraat, ik ga nu even door die podcast heen en het valt mij mee qua wappiepraat. Pronk is een redelijke man.quote:Op vrijdag 19 september 2025 11:43 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Waarom moeten we luisteren naar dit soort wappiepraat?
Gietelink is een clown en zijn standpunten zijn al meermaals onderuit geveegd dus ik zie niet in waarom ik er tijd in moet steken.quote:Op vrijdag 19 september 2025 11:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet alles is wappiepraat, ik ga nu even door die podcast heen en het valt mij mee qua wappiepraat. Pronk is een redelijke man.
Er is een tijd geweest dat als je het niet eens was met Jan Pronk van de PvdA dat je dan een moreel verdorven mens was volgens volkskrant columnisten. Het kan soms verkeren.
.quote:Op vrijdag 19 september 2025 11:59 schreef Spablauw214 het volgende:
Het is wel amusant om te horen wat deze en andere Kremlin-adepten allemaal aanvoeren om de invasie te legitimeren. Je zou erom lachen als het niet zo treurig was.
Je kan er een talkshow van 8 uur aan wijden, maar er is simpelweg geen enkel steekhoudend argument aan te voeren dat het starten van deze oorlog zou moeten legitimeren. Er zijn ongetwijfeld wel een paar Russische punten die op iets van waarheid gestoeld zijn maar niets daarvan rechtvaardigt het binnenvallen van een buurland.
quote:ISW: 'Rusland begonnen met lastercampagne richting Finland'
Volgens het Institute for the Study of War is het Kremlin begonnen met een grootschalige lastercampagne richting Helsinki.
Zo heeft de Russische minister van Buitenlandse Zaken Lavrov gesteld dat het 'neutrale vernislaagje' van Finland eraf is gerukt en dat 'revanchisme aan het groeien is in Finland'.
Na de Winteroorlog van 1939-40 moest Finland enkele stukken land in het oosten opgeven aan de Sovjet-Unie.
Andere kopstukken in het Kremlin stellen dat de banden tussen de twee buurlanden 'niet meer zal verbeteren', vanwege het NAVO-lidmaatschap van Helsinki.
De afgelopen tijd is Finland begonnen met het versterken van de oostgrens, onder meer door het bouwen van grenshekken, camera's en het stationeren van troepen.
Experts zien een vergelijking tussen de huidige retoriek tegen Finland en de eerdere Russische retoriek gericht tegen Oekraïne voor 2022.
Ik heb het gehoord. Het was grotendeels een preek van Ab Gietelink met zijn vaste standpunten naar Jan Pronk toe.quote:Op vrijdag 19 september 2025 11:36 schreef phpmystyle het volgende:
Haha. Ik kijk dit verder niet -kwam op mijn feed- maar blijkbaar zit ook Jan Pronk bij Gietelink en consorten aan tafel.
Klopt.quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:11 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik heb het gehoord. Het was grotendeels een preek van Ab Gietelink met zijn vaste standpunten naar Jan Pronk toe.
Dit is wel de kern van je probleem. Begrijpend lezen is niet je kwaliteit. Dus slaan je reacties met enige regelmaat de plank nog mis.quote:Op vrijdag 19 september 2025 11:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geen idee wat je babbelt. Maar je ziet mij niet verlekkeren op doden als in dat je het de persoon toewenst. Gebeurt hier wel. Dat is absoluut niet normaal.
Ik houd van een (t)rolletje zo nu en dan ..Maar nogmaals, ik zit me niet af te beren op verhalen dat mensen dood moeten of gaan.
Finland was neutraal totdat Rusland ging lopen rotzooien. Net als Oekraïne.quote:Op vrijdag 19 september 2025 12:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
.
het volgende buurland is aan de beurt
[..]
Ja die Lukashenko is eigenlijk een heel zielig mannetje. Veel te goed voor deze wereld. Maar zit in een spagaat tussen die andere geweldenaar genaamd Poetin die Rusland weer op de kaart heeft gezet en z'n veel te liberale, woke bevolking.quote:Op vrijdag 19 september 2025 10:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik snap hem wel.
Als Ruzzia ook tegen Finland begint dan gaat Ruzzia eraanquote:Op vrijdag 19 september 2025 13:25 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Finland was neutraal totdat Rusland ging lopen rotzooien. Net als Oekraïne.
De NAVO is feitelijk een levensverzekering tegen Russisch imperialisme. Als Rusland gewoon normaal doet en zich constructief opstelt op het internationale toneel dan hoeft de hele NAVO niet te bestaan.
Mooi.de ban gaat 1/1/27 in, dus Orban en Fico hebben nog even om een andere leverancier te vinden.quote:🇪🇺❗️Update: The EU bans Russian liquefied natural gas imports into Europe and lowers the oil price ceiling to $47.6, according to Ursula von der Leyen.
— Rosneft and Gazprom Neft, as well as other companies, particularly in China, have been hit by a complete transaction ban.
Dit moet eerst nog worden goedgekeurd door alle lidstaten.quote:Op vrijdag 19 september 2025 14:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Mooi.de ban gaat 1/1/27 in, dus Orban en Fico hebben nog even om een andere leverancier te vinden.
Die "levensverzekering" schiet zijn doel een beetje voorbij na 91, denk je niet?quote:Op vrijdag 19 september 2025 13:25 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Finland was neutraal totdat Rusland ging lopen rotzooien. Net als Oekraïne.
De NAVO is feitelijk een levensverzekering tegen Russisch imperialisme. Als Rusland gewoon normaal doet en zich constructief opstelt op het internationale toneel dan hoeft de hele NAVO niet te bestaan.
Navo is juist springlevend door dat gestuntel van Rusland.quote:Op vrijdag 19 september 2025 14:50 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Die "levensverzekering" schiet zijn doel een beetje voorbij na 91, denk je niet?
Kennelijk niet, want Rusland valt alleen niet-leden lastig.quote:Op vrijdag 19 september 2025 14:50 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Die "levensverzekering" schiet zijn doel een beetje voorbij na 91, denk je niet?
Zie je ook wat rusland doet bij zijn buurlanden. Of ze schieten je bevolking dood als ze niet doen wat rusland goed vindt (oekraine 2014), starten een oorlog (oekraine 2014), of schieten elke oppositie neer (wanneer de juiste persoon niet wint, belarus), valt buurlanden binnen (Oekraine, Georgie), Ontketenen oorlogen (Joegaslavie, Tjetenie). maar inderdaad, al die oostblok landen, zullen wel gek zijn of niet?quote:Op vrijdag 19 september 2025 14:50 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik betaal ook elk jaar met frisse tegenzin ¤300 aan de ANWB. Tot je een keer in Spanje staat en de auto doet het niet meer. Dan blijkt de hulp toch ineens wel handig.quote:Op vrijdag 19 september 2025 14:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Navo is juist springlevend door dat gestuntel van Rusland.
Al die jaren premie waren dus wel ergens goed voor.
En als je dan pech hebt is het de schuld van Spanje.quote:Op vrijdag 19 september 2025 14:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik betaal ook elk jaar met frisse tegenzin ¤300 aan de ANWB. Tot je een keer in Spanje staat en de auto doet het niet meer. Dan blijkt de hulp toch ineens wel handig.
3,5 jaar hebben ze de tijd gehadquote:Op vrijdag 19 september 2025 14:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
Mooi.de ban gaat 1/1/27 in, dus Orban en Fico hebben nog even om een andere leverancier te vinden.
Van de Rabobank!quote:Op vrijdag 19 september 2025 15:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En als je dan pech hebt is het de schuld van Spanje.
Het is nog helemaal niet akkoord.quote:Op vrijdag 19 september 2025 15:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
3,5 jaar hebben ze de tijd gehad
Maar goed het is iets. Ik verwacht op korte termijn overigens meer van die price cap.
Gaan die twee tegen Trump in?quote:Op vrijdag 19 september 2025 14:44 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Dit moet eerst nog worden goedgekeurd door alle lidstaten.
Heel irritant dat je steeds met zo'n vraag reageert terwijl het nergens op slaat.quote:Op vrijdag 19 september 2025 15:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
Gaan die twee tegen Trump in?
Awkward...
Tot nu toe werden dit soort dingen pas bekend gemaakt als die twee hun zegen al hadden gegeven.quote:Op vrijdag 19 september 2025 15:06 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Heel irritant dat je steeds met zo'n vraag reageert terwijl het nergens op slaat.
Ach, dan komt het uit een ander land. Het is een stoelendans in de supplychain.quote:Op vrijdag 19 september 2025 15:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
3,5 jaar hebben ze de tijd gehad
Maar goed het is iets. Ik verwacht op korte termijn overigens meer van die price cap.
Oekraine heeft aangeboden te helpen. Ze hielpen Moldavië tenslotte ook.quote:Op vrijdag 19 september 2025 15:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ach, dan komt het uit een ander land. Het is een stoelendans in de supplychain.
Nederland gaat zich voorbereiden op oorlogquote:Op vrijdag 19 september 2025 15:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ach, dan komt het uit een ander land. Het is een stoelendans in de supplychain.
quote:Nederlandse jongeren die dit jaar 17 jaar oud zijn of worden, kunnen vanaf dinsdag een brief van Defensie op de deurmat verwachten.
Het gaat om de tweede zogenoemde dienstplichtbrief van dit jaar.
Maar geen zorgen: het is géén oproep om in dienst te gaan.
In de brief zit voor het eerst een enquête waarin jongeren kunnen aangeven hoe zij aankijken tegen werken bij Defensie.
"Met de enquête willen we polsen hoe jongeren naar de krijgsmacht kijken", zegt een woordvoerder van Defensie tegen RTL Nieuws. "
Het biedt jongeren ook meteen de kans om bijvoorbeeld reservist te worden of verder te kijken naar een baan bij Defensie."
Maandagmiddag wordt de Kamer geïnformeerd over de brief.
"Dinsdag valt hij bij de eerste jongeren op de deurmat.
De brief wordt in batches verstuurd, in de loop van de week moet iedereen de brief gehad hebben."
Zonde dat ze er voor hebben gekozen om die straaljagers te laten vliegen ipv ze uit de lucht te schieten.quote:
quote:Drie Russische straaljagers zijn zonder toestemming het luchtruim van Estland ingevlogen. Dat meldt de Estse regering. In totaal bleven de drie MiG-31-straaljagers twaalf minuten in het luchtruim van Estland.
De Estse minister van Defensie noemt de actie "ongekend brutaal".
Later meer
https://nos.nl/l/2583162
Dit is volgens mij nieuws van een paar maanden geledenquote:Op vrijdag 19 september 2025 16:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nederland gaat zich voorbereiden op oorlog
https://www.msn.com/nl-nl(...)162ec736b6baab&ei=15
[..]
lolsquote:
En met de extra investeringen zoeken ze nog meer mensen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 16:11 schreef sp3c het volgende:
defensie zoekt altijd mensen
dat heeft niks met het voorbereiden op oorlog te maken
quote:❗️Three Russian MiG-31 figther jets reportedly flew into Estonia's air space today - Politico, citing sources.
According to reports, they crossed about 5 nautical miles inside Estonia towards Tallinn and spent about 12 minutes in NATO airspace.
Lijkt me ook. Idem met die TU-95's die ons luchtruim invliegen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 16:53 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Direct neerhalen. Toen Turkije dat deed was het ook direct klaar
Dreigen met kernwapens. En zeggen dat we nu écht in oorlog zijn. Daar zal het wel bij blijven, neem ik aan.quote:Op vrijdag 19 september 2025 17:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
Hoe zou Poetin eigenlijk reageren als we ze uit de lucht schieten? Meteen oorlog?
quote:Op vrijdag 19 september 2025 17:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
Hoe zou Poetin eigenlijk reageren als we ze uit de lucht schieten? Meteen oorlog?
https://www.theguardian.c(...)ar-border-with-syriaquote:Putin condemns Turkey after Russian warplane downed near Syria border
This article is more than 9 years old
Russian president calls Turkey ‘accomplices of terrorists’ and says it was ‘obvious’ that plane posed no threat
Mi, mi, mi net als Bassie..quote:Op vrijdag 19 september 2025 17:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
De gebruikelijke 'escalatie' roepers zijn opvallend stil...quote:
Dit. Zelfs als het Rusland uiteindelijk lukt om Oekraïne te bezetten zal het een pyrrusoverwinning zijn. De politieke en strategische doelstelling, namelijk Oekraïne terugbrengen onder de Russische invloedssfeer, is allang niet meer haalbaar. Rusland heeft de oorlog feitelijk allang verloren.quote:Op vrijdag 19 september 2025 16:40 schreef Nexum het volgende:
Het is gewoon de tweede Koude Oorlog. Rusland lijkt zich echter niet te beseffen dat dit er juist voor zorgt dat Europa zich meer samenspant tegen een gezamenlijke agressor.
Turkije heeft een aantal jaar geleden ook een Russische straaljager uit de lucht geschoten toen ie het Turkse luchtruim binnen drong en niet meteen weg ging.quote:Op vrijdag 19 september 2025 17:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
Vrijwel geen enkel (initieel) doel is nog haalbaar.quote:Op vrijdag 19 september 2025 17:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit. Zelfs als het Rusland uiteindelijk lukt om Oekraïne te bezetten zal het een pyrrusoverwinning zijn. De politieke en strategische doelstelling, namelijk Oekraïne terugbrengen onder de Russische invloedssfeer, is allang niet meer haalbaar. Rusland heeft de oorlog feitelijk allang verloren.
Er kwamen een tijdje geen Russen meer naar hun wanstaltige all inclusive resorts. Dat heeft ze wel een paar knaken gekost. Maar goed, principes kosten geld.quote:Op vrijdag 19 september 2025 17:12 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Turkije heeft een aantal jaar geleden ook een Russische straaljager uit de lucht geschoten toen ie het Turkse luchtruim binnen drong en niet meteen weg ging.
Er gebeurdr toen ook niks.
Het hele voortzetten van de oorlog is gekkenwerk. Alleen als Rusland ermee stopt dan stort de economie in en eindigt Poetin ondersteboven aan een pompstation. En hij wil de geschiedenis in als tsaar Vlad de Grote, en daarvoor moet alles kapot.quote:Op vrijdag 19 september 2025 17:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Vrijwel geen enkel (initieel) doel is nog haalbaar.
Uiteindelijk is het gewoon de schuld van Verhofstadt en Van Baalen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 17:18 schreef oheng het volgende:
Ik zie het al; dit komt weer door GPS jamming door Oekraine.
/s
Ben benieuwd als een land dat doet, wat dan de vervolgstappen van Rusland zouden zijn, zouden ze dan schrikken en geen drones en andere zooi meer sturen of gaan ze dat land dan volgooien daarmee?quote:
Mag best wel eens een flinke reactie op terug komen, ze gaan al steeds een stapje verder.quote:Op vrijdag 19 september 2025 17:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Ben benieuwd als een land dat doet, wat dan de vervolgstappen van Rusland zouden zijn, zouden ze dan schrikken en geen drones en andere zooi meer sturen of gaan ze dat land dan volgooien daarmee?
Die gaat echt niks doen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 17:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
Dat hoop ik ook!quote:
Welnee.quote:Op vrijdag 19 september 2025 16:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nederland gaat zich voorbereiden op oorlog
[..]
Navigatie kapot. Is ook plausibel door die sancties.quote:
https://www.msn.com/nl-nl(...)162ec736b6baab&ei=15quote:
quote:Een van Vladimir Poetins' adviseurs heeft zijn functie neergelegd vanwege zijn verzet tegen het beleid van de Russische president inzake de grootschalige invasie van Oekraïne, zo is gemeld.
Dmitry Kozak, die van Oekraïense afkomst is, heeft volgens de Russische publicatie RBC "ontslag genomen" als plaatsvervangend stafchef van het Kremlin.
Maar het Institute for the Study of War (ISW) stelt dat hij waarschijnlijk uit zijn functie is gezet na "jaren van onenigheid" met Poetin over de oorlog in Oekraïne.
Er wordt gezegd dat Kozak tegen de grootschalige invasie was.
Zijn vertrek uit de binnenste kring van het Kremlin onderstreept Poetins en zijn team's vastberadenheid om de oorlog voort te zetten, wat gevolgen kan hebben voor de regering-Trump, die herhaaldelijk heeft geprobeerd onderhandelingen tussen Rusland en Kyiv te faciliteren.
quote:Olena Rohoza, een pro-Oekraïense X-gebruiker: "De enige persoon in Poetins binnenste kring die zich tegen de oorlog verzette, heeft het Kremlin verlaten."
Leonid Volkov, Russisch politiek tegenstander van Poetin, op X: "Moeten we Kozak nu ineens als anti-oorlogsfiguur zien? De man heeft 20 jaar lang meegebouwd aan het Poetinisme. Vervolgens heeft hij 3,5 jaar lang terroristen geholpen tijdens de oorlog."
Kozaks vermeende vertrek komt op een moment dat vredesonderhandelingen blijven vastlopen, ondanks herhaalde pogingen van de regering-Trump om Poetin aan tafel te krijgen.
Poetin vindt het niet leuk dat je werkwoorden niet vervoegt 🤨quote:Op vrijdag 19 september 2025 17:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ze wilden poetin zijn hobby afpakken
Poeitn vind het veels te leuk
[..]
je zou een poll kunnen maken over hoelang het duurt deze Kozak de verkeerde thee krijgt, last heeft van hoge ramen val ziekte en andere russische beroepsziekten onder politici en andere vooraanstaande beroepen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 17:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
[..]
ja sluit geen levensverzekering af op zijn welbevinden de komende jarenquote:Op vrijdag 19 september 2025 18:01 schreef Korenfok het volgende:
[..]
je zou een poll kunnen maken over hoelang het duurt deze Kozak de verkeerde thee krijgt, last heeft van hoge ramen val ziekte en andere russische beroepsziekten onder politici en andere vooraanstaande beroepen.
Nee joh.quote:Op vrijdag 19 september 2025 17:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
"Opgestapt"quote:Op vrijdag 19 september 2025 17:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
[..]
In Wit-Rusland krijgen dit soort lieden nog een enkeltje naar de grenspost, maar deze man moet wel oppassen voor openstaande ramen denk ik.quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:14 schreef The-BFG het volgende:
[..]
"Opgestapt"
Anyway snel naar ons vluchten als ie slim is.
Yep,quote:Op vrijdag 19 september 2025 18:48 schreef oheng het volgende:
Olie export en productie zijn beide dalende.
https://www.reuters.com/b(...)rces-say-2025-09-16/
Zouden ze alleen wat vaker moeten doen, die Russen, of zeg maar: altijd.quote:
Of lekker in eigen land met hun drones spelen. Kunnen ze wat mij betreft opblazen wat hun hartje begeert.quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zouden ze alleen wat vaker moeten doen, die Russen, of zeg maar: altijd.
Dat is onzin. Er zijn vele pakketten aangekondigd terwijl er helemaal geen overeenkomst is bereikt. En dus ook niet door zijn gegaan.quote:Op vrijdag 19 september 2025 15:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Tot nu toe werden dit soort dingen pas bekend gemaakt als die twee hun zegen al hadden gegeven.
Het tweemaandelijkse bilkenknijpen is ook wat overdreven en irritant.
Het feit dat ze dit als een speciale gebeurtenis posten zegt al genoeg. Na deze video is deze Oekrainer alsnog opgeblazen door de rus. Lord Bebo is een KGB agent trouwens.quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:35 schreef phpmystyle het volgende:
https://x.com/mylordbebo/status/1969015073554219266?s=46
gaat prima, blijven bombarderen die raffinaderijenquote:Op vrijdag 19 september 2025 20:39 schreef oheng het volgende:
Hier een leuke recap van de afgelopen weken.
Hier de vrijdagavond video. Het gaat denk ik over... boodschappen doen ofzo (ik had het geluid uit):
De eerste comment onder die video zegt het al duidelijk.quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:35 schreef phpmystyle het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lordbebo, een van de grootste Russische propaganda kanalen![]()
Nou nee. Het tegengestelde zelfs.quote:Op vrijdag 19 september 2025 16:53 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Direct neerhalen. Toen Turkije dat deed was het ook direct klaar
Nou nee. Dit gaat ook mis.quote:Op vrijdag 19 september 2025 16:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
Lijkt me ook. Idem met die TU-95's die ons luchtruim invliegen.
Jaag die maar een keer niet weg en schiet ze de Noordzee in.
precies, geef ze 15 seconden om te identificeren en te beverstigen dat ze direct koers veranderen terug richting de russische grens, na 15 seconden radio stilte is het bommen los en het audio berichtje de wereld inquote:Op vrijdag 19 september 2025 21:50 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Dit is hoe we moeten reageren. Laf gedoe de hele tijd.
Okee, maar het had geen militaire gevolgen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 21:57 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Nou nee. Het tegengestelde zelfs.
Putin verbood onder andere erna toerisme naar Turkije.
Turkije leed miljardenverliezen.
Erdogan ging op zijn knieen
Liet zelfs een "onderzoek" instellen naar diegenen betrokken bij het neerhalen van het toestel.
Vloog naar Moskou om het goed te maken
Ze aten een ijsje.
[ afbeelding ]
[..]
Nou nee. Dit gaat ook mis.
Die vliegen ons territoriale luchtruim niet in.
quote:Op vrijdag 19 september 2025 19:35 schreef phpmystyle het volgende:
Als dit waar is -geen montage- dan is dat gruwelijk.quote:
Omdat de Russen het zelf overal op social media trots delen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 22:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als dit waar is -geen montage- dan is dat gruwelijk.
Wat ik nooit snap is hoe Oekraine aan die beelden komt in die positie.
Met camera’squote:Op vrijdag 19 september 2025 22:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tsjah, snap ook niet waarom russen openlijk de beelden van hun 'human safari' delen. Ze missen daar in rusland een stukje fatsoen.quote:Op vrijdag 19 september 2025 22:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze die jongen vinden en dood maken. Vieze teringlijer.quote:Op vrijdag 19 september 2025 22:55 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Tsjah, snap ook niet waarom russen openlijk de beelden van hun 'human safari' delen. Ze missen daar in rusland een stukje fatsoen.
Het filmpje van die bebo is een propaganda response op dat filmpje wat ik je net liet zien.
Ze jagen op Oekrainse burgers en dieren en noemen het sport.
[ x ]
[ x ]
Klopt. Die soldaat mag wmb op dezelfde manier sterven.quote:Op vrijdag 19 september 2025 22:57 schreef TwenteFC het volgende:
Saillant detail, hij schiet 'm expres niet direct dood.
Werkelijk waar niet te geloven. En ze vinden het écht leuk.quote:Op vrijdag 19 september 2025 22:55 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Tsjah, snap ook niet waarom russen openlijk de beelden van hun 'human safari' delen. Ze missen daar in rusland een stukje fatsoen.
Het filmpje van die bebo is een propaganda response op dat filmpje wat ik je net liet zien.
Ze jagen op Oekrainse burgers en dieren en noemen het sport.
[ x ]
[ x ]
Dezelfde vibes als dat hamas onkruid wat de huisdieren ook afschoot. Troep op deze aarde.quote:Op vrijdag 19 september 2025 22:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze die jongen vinden en dood maken. Vieze teringlijer.
Kan er met mijn hoofd niet bij dat iemand dat doet.
en daarom noemen we ze dus orcsquote:Op vrijdag 19 september 2025 22:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze die jongen vinden en dood maken. Vieze teringlijer.
Kan er met mijn hoofd niet bij dat iemand dat doet.
Ja, maar vlak een aantal medeusers niet uit die hier goedkeuring aan geven. Alleen dan aan de andere partij.quote:Op vrijdag 19 september 2025 23:00 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Dezelfde vibes als dat hamas onkruid wat de huisdieren ook afschoot. Troep op deze aarde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |