abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 september 2025 @ 01:46:51 #201
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218766382
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 01:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je komt nu zelf met polarisatie, door een hele gemeenschap verantwoordelijk te houden voor een moord die door een individu is gepleegd.
Klopt, fucking sue me, ze staan als rabiate ratten te feesten in mijn stad, ik ben wel klaar met dit gezeik.

En die gemeenschap begint per capita nogal link te worden, er waren blijkbaar nog meer mensen op de hoogte van de plannen om hem te vermoorden.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_218766390
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 01:46 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Klopt, fucking sue me, ze staan als rabiate ratten te feesten in mijn stad, ik ben wel klaar met dit gezeik.
Oh, die mag je best aanpakken.

quote:
En die gemeenschap begint per capita nogal link te worden, er waren blijkbaar nog meer mensen op de hoogte van de plannen om hem te vermoorden.
En dat is polariseren.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zondag 14 september 2025 @ 01:55:47 #203
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218766391
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 01:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Oh, die mag je best aanpakken.
[..]
En dat is polariseren.
Ja, had ik allang toegegeven, ik doe het voor 2 man midden in de nacht, zij openbaar op Discord en voeren het uit, ik kan wel leven met mezelf.
Get woke, go broke!
pi_218766392
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 01:46 schreef HeatWave het volgende:

[..]

wanneer deze jongen een relatie had met een transsexueel, zou nog enige verklaring geven voor deze nutteloze moordm

maar transexuele zijn nu geweldadig volgens jou, maar een kant toch:

In 2023 zijn er alleen al 23 transgeders vermoord in hate crimes.

zelfde jaar;

Homeland Security officials said they saw a rise in attacks and threats toward LGBTQ people -- including bomb threats toward schools, hospitals and libraries that supported LGBTQ events, including Pride parades and drag shows.

https://abcnews.go.com/US(...)t/story?id=105036934

Maar nee, rechts is nooit gewelddadig.
pi_218766394
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 09:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja die meent dat je iemand met een andere mening dan een volstrekt linkse mening mag dodoschieten of zoals ze het zegt het zwijgen opleggen

Ik heb wel gemerkt dat je een BAN krijgt als je op FOK iets ten nadele van D66 of Groen Links post , maar doodschieten dat is iets nieuws voor mij

[ afbeelding ]
Zo zie je maar, mensen beweerden dat die drie pijltjes op een kogel een link met antifa betekende. Is het een verwijzing naar een bom in een videospel.
  zondag 14 september 2025 @ 01:57:52 #206
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218766395
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 01:56 schreef Korenfok het volgende:

[..]
wanneer deze jongen een relatie had met een transsexueel, zou nog enige verklaring geven voor deze nutteloze moordm

zelfde jaar;

Homeland Security officials said they saw a rise in attacks and threats toward LGBTQ people -- including bomb threats toward schools, hospitals and libraries that supported LGBTQ events, including Pride parades and drag shows.

Don't care, ik sta het niet op straat schuimbekkend te vieren.
Get woke, go broke!
pi_218766402
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 01:57 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Je zei toch dat het geweld alleen maar van een kant kwam?
  zondag 14 september 2025 @ 02:09:18 #208
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218766411
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 02:03 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Je zei toch dat het geweld alleen maar van een kant kwam?
Nee, ik zei dat het zogenaamde polariseren voornamelijk van 1 kant komt, die kant staat met tienduizenden online te juichen om een moord, nu openbaar op straat etc.

Wat voor enorme polarisering komt er van de andere kant dan? Dat ik persoonlijk klaar ben met dit soort totaal achterlijke oproepen tot geweld en moord?

Wederom, kan ik wel mee leven.
Get woke, go broke!
pi_218766418
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 02:09 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nee, ik zei dat het zogenaamde polariseren voornamelijk van 1 kant komt, die kant staat met tienduizenden online te juichen om een moord, nu openbaar op straat etc.

Wat voor enorme polarisering komt er van de andere kant dan? Dat ik persoonlijk klaar ben met dit soort totaal achterlijke oproepen tot geweld en moord?

Wederom, kan ik wel mee leven.
In deze thread is bijvoorbeeld een klopjacht te vinden op eenieder die mogelijk blij is dat Kirk is vermoord.
Dat is ook polariseren.
  zondag 14 september 2025 @ 02:18:12 #210
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_218766420
quote:

[..]

zelfde jaar;

ja ik had over het "weer" heen gelezen voordat ik een duimpje gaf. Maar de rest was ik het alsnog wel mee eens.
  zondag 14 september 2025 @ 02:18:58 #211
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_218766421
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 02:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
In deze thread is bijvoorbeeld een klopjacht te vinden op eenieder die mogelijk blij is dat Kirk is vermoord.
Dat is ook polariseren.
Klopjacht nog wel. Je komt toch verdulleme zelf in dit topic posten?

En volgens mij wordt er nog steeds gemodereerd hier, dus met het verbale geweld zal het ook wel meevallen.
  zondag 14 september 2025 @ 02:19:43 #212
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_218766422
quote:

[..]
Dat is ook polariseren.
En dan? Worden ze ook in koelen bloede doodgeschoten en gaan daar dan weer duizenden mensen om staan te juichen?

Nee, er is een heel duidelijk verschil tussen de 2 kanten.
Get woke, go broke!
pi_218766425
quote:

[..]
Dat is ook polariseren.
Inderdaad, gelukkig is er geen klopjacht geweest op het slachtoffer.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218766429
twitter
pi_218766433
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 02:18 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Klopjacht nog wel. Je komt toch verdulleme zelf in dit topic posten?
Het zijn geen Fokkers die een klopjacht zijn gestart.
Is ook vrij zinloos, aangezien we hier met zijn allen in Nederland zitten.

In deze thread is een link geplaatst naar een klopjacht.

quote:
En volgens mij wordt er nog steeds gemodereerd hier, dus met het verbale geweld zal het ook wel meevallen.
De link plaatsen lijkt me dan ook niet tegen de regels.
pi_218766434
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 02:19 schreef HeatWave het volgende:

[..]
En dan? Worden ze ook in koelen bloede doodgeschoten en gaan daar dan weer duizenden mensen om staan te juichen?
Dat zal de komende tijd moeten uitwijzen.

quote:
Geen idee, dat is te prematuur.
pi_218766569
Opiniestuk ut Grunn:

Hoe gaan we meer kogels voorkomen? Die vraag is belangrijker dan waar die vandaan kwam
quote:
De kogel komt van links, stelt Raisa Blommestijn op ON. Het is de zoveelste lading olie op de veenbrand die in het Westen woedt, de zoveelste aanjager van polarisatie. Terwijl de wereld juist behoefte heeft aan verbinding en gedeelde waardes die links, rechts, progessief en conservatief overstijgen.

In het echte leven walgen de meeste mensen aan de linkerkant van het spectrum van de moord op Charlie Kirk. Aan de rechterzijde begrijpt de meerderheid dat hun links georinteerde vrienden niet schuldig zijn aan de moord. Zij aan zij wordt getreurd om de aanslag op het vrije woord en het verdriet voor de nabestaanden. Op social media is de dynamiek anders

Links of rechts, zeg het maar

In het uiterste spectrum van de linkerflank wordt door een fractie gejuicht om de politieke moord. Daartegenover staan rechtse krachten die de verschrikkelijke aanslag aangrijpen om iedereen die links van hen staat verantwoordelijk te houden. Die reacties voelen vanuit die eigen bubbels legitiem en rechtvaardig, maar deze dynamiek is juist de oorzaak.

Veel is nog onduidelijk over de moord op de Amerikaanse politiek activist. Toch kreeg links al snel de schuld, wat logisch is gezien de opvattingen van Kirk en hoe die worden ontvangen door progressieve stemmers. Daartegenover staat dat de vermoedelijke dader uit een uiterst republikeins gezin komt. Een paar jaar geleden liep hij op Halloween rond als Trump.

Voorbeelden

Kortom: het is nog veel te vroeg om daar ook maar iets zinnigs te zeggen over zijn motieven. Daarbij komt dat de feiten, beelden, gevolgen en het verdriet zijn al erg genoeg zonder het prematuur wijzen met de vinger. Bovendien is het geen kwestie van links of rechts. Laffe aanslagen, moorden, intimidatie en geweld vanuit politieke motivaties komen op beide flanken voor.

In juni werd in Amerika een democratische politica, haar man en hun hond dood geschoten door een Trump-adept die zich voordeed als agent. Bij de arrestatie bleek dat de dader nog 70 andere democratische politici op zijn lijst staan. De moordaanslag op mij kwam uit uiterst rechtse hoek omdat ik had geschreven over corona en complotten over kindermisbruik.

Levensgevaarlijke cocktail

Dit zijn zomaar een paar voorbeelden die aantonen dat geweld voorkomt in de krochten van links en rechts. Dat geldt ook voor gescheld, pure intimidaties of erger op social media vanwege een andere opvatting. De ruimte voor het normaal en vriendelijk wisselen van standpunten, wat in de kroeg, op werk, school, tribune of op de sportvereniging wel gebeurt, is er niet.

Zo kom ik uit bij de gemene deler van al die lafaards die overgaan tot geweld omdat iemand wat zegt wat hen niet zint: het gaat om fragiele mannen die erg vatbaar zijn voor het verharde, nare en verstikkende klimaat op social media. Ze vullen de dagen met (vaak ongefundeerde) ophitsende kwaadsprekerij en raken op drift op de golven van haat.

Die cocktail is levensgevaarlijk.

De enige remedie is wat liever voor elkaar zijn en elkaar de ruimte gunnen voor een andere opvatting. Wees het hardgrondig oneens, bestook elkaar met argumenten op het scherpst van de snede. Maar onthoudt dat achter iedere polarisatie en generalisatie mensen schuilen die daar de dupe van zijn. Oog om oog maakt de wereld blind
pi_218766580
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 september 2025 23:47 schreef 2172619626795 het volgende:
Ter aanvulling van:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ link | afbeelding ]
afbeelding omzetten naar url

[ link | afbeelding ]
afbeelding omzetten naar url

[ link | afbeelding ]

En nee, dit is eigenlijk geen eens satire:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Korte recap van de huidige VS ☝ smh
Fijn dat Bibi nog een keer ontkent dat Israel achter de aanslag zit

img code for forums

[ Bericht 0% gewijzigd door 2172619626795 op 14-09-2025 05:24:00 ]
pi_218766598
Lol

twitter

twitter
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_218766612
Sad.
twitter
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_218766617
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 september 2025 22:22 schreef Jippie het volgende:
[modbreak] Persoonlijke aanvallen of schelden op een andere user worden verwijderd en genote (daaronder valt geen stevig weerwoord of kritiek). Hou de discussie een beetje fatsoenlijk ajb [/modbreak]
Dit topic staat vol met persoonlijke aanvallen.

En dit is dan ook de achilleshiel van deze site: als je hier mee wil doen moet je er tegen kunnen dat iedereen je voor van alles uitmaakt, want als je iets terugzegt (bring a shot gun to a knife fight - met een stevig weerwoord kom je er niet) dan wordt dat wel weggehaald.

Op Reddit is er praktisch geen enkele moderatie en kun je een trol wel in z’n hemd zetten. Die laten het dan ook wel om te blijven trollen, omdat ze inzien dat ze zowel op inhoud als verbaal niet meekunnen.

Tip: laat users het onderling uitvechten of voer een zero tolerance beleid in.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Ik heb het hier wel weer gezien.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_218766633
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 05:36 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

En dit is dan ook de achilleshiel van deze site: als je hier mee wil doen moet je er tegen kunnen dat iedereen je voor van alles uitmaakt, want als je iets terugzegt (bring a shot gun to a knife fight - met een stevig weerwoord kom je er niet) dan wordt dat wel weggehaald.

Op Reddit is er praktisch geen enkele moderatie en kun je een trol wel in z’n hemd zetten. Die laten het dan ook wel om te blijven trollen, omdat ze inzien dat ze zowel op inhoud als verbaal niet meekunnen.

Het probleem is dat in de serieuze fora er totaal geen beleid is om trollen te weren, en het erge is dat users die wel serieus bijdragen daardoor afhaken, een perfecte manier om een forum om zeep te helpen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 14 september 2025 @ 06:16:19 #223
485843 crew  Jippie
pi_218766635
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 05:36 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Wij zien graag een fatsoenlijke discussie, die mag best op het allerscherpst van de snede zijn.

Maar elkaar uitmaken voor rotte vis of erger gaat weg. Dat is ook geen trollen te noemen maar het verzieken van een discussie.

Als iemand zijn gesprekspartner moet beledigen om zijn/haar punt te bekrachtigen beschikken ze over een te kleine woordenschat of ze zijn niet in staat tot een fatsoenlijke discussie.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 14 september 2025 @ 06:18:11 #224
485843 crew  Jippie
pi_218766637
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 06:12 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het probleem is dat in de serieuze fora er totaal geen beleid is om trollen te weren, en het erge is dat users die wel serieus bijdragen daardoor afhaken, een perfecte manier om een forum om zeep te helpen.
Zullen we deze discussie voortzetten in feedback?

Terug naar het nieuws rondom de moord op Charlie Kirk.
pi_218766709
quote:
2s.gif Op zondag 14 september 2025 06:18 schreef Jippie het volgende:

[..]
Zullen we deze discussie voortzetten in feedback?

Terug naar het nieuws rondom de moord op Charlie Kirk.
Dit hele forum is allang uit de hand gelopen daar helpt niks meer tegen. Ook niet een zogenaamde discussie voor de honderdste keer in fb.
pi_218766729
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 07:17 schreef Document1 het volgende:

[..]
Dit hele forum is allang uit de hand gelopen daar helpt niks meer tegen. Ook niet een zogenaamde discussie voor de honderdste keer in fb.
Onzin.
pi_218766806
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 05:26 schreef superniger het volgende:
Sad.
[ x ]
Die vrouw moer achter het aanrecht blijven, aldus Kirk.
pi_218766816
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 07:59 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Meeste vrouwen zouden daar een moord voor doen, helaas zijn er ook armlastige mannen.
pi_218766893
quote:

[..]
Dat is ook polariseren.
O
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 02:19 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja dat hebben we verschillende keren gezien. Sterker nog deze Chris stond er om te juichen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_218767069
Ik zag iets voorbij komen van een zwarte dame op TikTok die opriep Kirk z'n hele familie uit te roeien, van zijn kinderen tot z'n grootouders en daarna verder te gaan naar de burgemeester, allerlei mensen in de overheid, CEO's enz.

Dit soort figuren moeten echt achter de tralies verdwijnen, maar dat zal vast niet gebeuren.
  zondag 14 september 2025 @ 09:24:17 #231
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218767104
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 09:18 schreef ToT het volgende:
Ik zag iets voorbij komen van een zwarte dame op TikTok die opriep Kirk z'n hele familie uit te roeien, van zijn kinderen tot z'n grootouders en daarna verder te gaan naar de burgemeester, allerlei mensen in de overheid, CEO's enz.

Dit soort figuren moeten echt achter de tralies verdwijnen, maar dat zal vast niet gebeuren.
Cause she is black
pi_218767165
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 09:18 schreef ToT het volgende:

Wellicht dat je melding bij de politie zou moeten maken ipv bronloos een sfeertje neerzetten op fok.
  zondag 14 september 2025 @ 09:34:45 #233
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218767185
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 09:29 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Onbegrip vooral, dat zo'n flutband hier gewoon mag optreden na hun uitlatingen eerder.
Vrijheid van meningsuiting is maar onhandig. Weg ermee.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_218767192
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 01:57 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Nee ga op fok schuimbekkend zelf door met polariseren. *O*

En ben daarna weer boos op de uitkomsten van deze polarisatie golf. -O-
pi_218767206
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 09:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
oproepen tot geweld en aanmoedigen om op mensen te gaan jagen is wel een stapje verder natuurlijk.
  zondag 14 september 2025 @ 09:38:22 #236
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218767213
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 09:36 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
oproepen tot geweld en aanmoedigen om op mensen te gaan jagen is wel een stapje verder natuurlijk.
Dat is zodra het om joden gaat niet zo’n probleem schijnbaar.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_218767217
quote:
16s.gif Op zondag 14 september 2025 09:33 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Het verschil hierin is dat jullie wel stellen dat ik ongelijk heb in mijn opvatting dat aan de linkerzijde dit soort kwesties niet veroordeelt worden, maar het vervolgens niet willen veroordelen. Dat terwijl aan beide kanten wel wordt uitgesproken dat Kick onzinnige opvattingen had, spreek ik nu zelfs uit. Zie je het verschil?
Als je zo graag de moraalridder wilt uithangen, dan moet je ook alle berichten in de 20 delen gaan lezen om te kijken of iemand wel heeft voldaan aan jouw eis om dit voorval te veroordelen.

En dat heb je duidelijk niet gedaan.
  zondag 14 september 2025 @ 09:39:22 #238
131800 Tarado
cap de fusca
pi_218767219
quote:

[..]
Het moet kunnen inderdaad, maar het punt is dat deze meneer vindt dat iemand met een andere mening wel afgeschoten mag worden, dus walgelijk is het wel.
pi_218767225
quote:
16s.gif Op zondag 14 september 2025 09:33 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Het verschil hierin is dat jullie wel stellen dat ik ongelijk heb in mijn opvatting dat aan de linkerzijde dit soort kwesties niet veroordeelt worden, maar het vervolgens niet willen veroordelen. Dat terwijl aan beide kanten wel wordt uitgesproken dat Kick onzinnige opvattingen had, spreek ik nu zelfs uit. Zie je het verschil?
Dit is geen veroordeling.
  zondag 14 september 2025 @ 09:41:02 #240
346939 Janneke141
pi_218767234
quote:

[..]
Ah, dus de vvmu is toch begrensd? Interessant.
  zondag 14 september 2025 @ 09:41:28 #241
346939 Janneke141
pi_218767236
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 09:39 schreef Tarado het volgende:
dus walgelijk is het wel.
Dat sowieso.
  zondag 14 september 2025 @ 09:43:20 #242
459912 FlippingCoin
pi_218767259
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 09:40 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dit is geen veroordeling.
lijkt mij wel een indicatie dat ik het niet met zijn opvattingen eens ben, wat verwacht je nog meer. :D
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_218767264
Dat Halsema dit toestaat is niet zo vreemd, sowieso een partij van (ex) Terroristen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_218767267
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 september 2025 21:15 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar je jokt wel vaker he.
Ja, jij vindt het al liegen als ik op een link van Bluesky reageer met dat het Bluesky is, dus als feiten die jou niet uitkomen liegen is, dan zeker.
  zondag 14 september 2025 @ 09:43:55 #245
459912 FlippingCoin
pi_218767268
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 09:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Als je zo graag de moraalridder wilt uithangen, dan moet je ook alle berichten in de 20 delen gaan lezen om te kijken of iemand wel heeft voldaan aan jouw eis om dit voorval te veroordelen.

En dat heb je duidelijk niet gedaan.
nee dat is helemaal niet nodig hoor.
pi_218767285
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 21:16 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Mwa, het ging wel verder dan alleen dat. De aanslagpleger op de man van Pelosi werd met een grote grijns besproken. Dat iemand gewoon even de borgtocht op moest hoesten.

Het was gewoon tuig van de richel, die gozer.
Verkeerde context. Hij stelde vragen bij die gebeurtenis en het ophoesten van borgtocht was dan ook bedoeld om die vragen te kunnen stellen.
pi_218767287
quote:
15s.gif Op zondag 14 september 2025 09:34 schreef Perrin het volgende:
Zijn jullie nu nog steeds bezig met Karel Kurk? Het is wel een continent verderop h.
Je bent er zelf anders ook aardig mee bezig om ieder de maat te nemen 😩😩.
pi_218767290
Nou wel klaar met dit onderwerp.
Doei.
Vakman pur sang
pi_218767291
quote:
16s.gif Op zondag 14 september 2025 08:50 schreef FlippingCoin het volgende:
https://x.com/telegraaf/status/1966958956414197896

Paradiso juicht massaal om de dood van Kick, ook moeten joden gevonden worden op straat.

We hebben een heel groot probleem met linkse honden dat blijkt maar weer, hoe veel ze het hier ook willen ontkennen.

Ik ben helemaal klaar met het 2 maten geziek.
pi_218767299
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 09:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Verkeerde context. Hij stelde vragen bij die gebeurtenis en het ophoesten van borgtocht was dan ook bedoeld om die vragen te kunnen stellen.
“Ik stel alleen maar vragen”
  zondag 14 september 2025 @ 09:47:23 #251
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_218767303
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 09:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, tot oproepen tot geweld jegens andere personen. Dat is niets nieuws.
pi_218767310
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 22:01 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Ah, dat is net toevallig dan zeg! Doe maar een linkje.

Charlie Kirk heeft jarenlang een bewuste aanval geopend op zwarte Amerikanen, en nogmaals, hij heeft inderdaad niet alle zwarte vrouwen dom genoemd, maar kennelijk zijn 4 zwarte vrouwen die bewezen hebben een Ivy League educatie makkelijk aan te kunnen, zo extreem beperkt in hun denken dat hij er een punt over moet maken.

Aldus meneertje community college
Onder meer in Vandaag Inside vrijdag (denk ik, de dag dat Vlam aan de bar zat) precies daarvoor geknipt.
pi_218767317
quote:

[..]
ja dat is het idd.

quote:
De vrijheid van meningsuiting is inderdaad niet onbeperkt; de Nederlandse Grondwet en internationale verdragen beschermen dit recht, maar stellen wel grenzen om andere rechten en belangen te beschermen. Wettelijke beperkingen zijn onder andere vastgelegd in het Wetboek van Strafrecht en omvatten strafbare feiten zoals opruiing, belediging, bedreiging, smaad en laster.
Goh.
pi_218767324
quote:
16s.gif Op zondag 14 september 2025 09:43 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
lijkt mij wel een indicatie dat ik het niet met zijn opvattingen eens ben, wat verwacht je nog meer. :D
Ergens niet mee eens zijn en veroordelen zijn twee verschillende dingen. Ik was niet op dat concert, omdat ik het niet met hem eens ben, toch moet ik het veroordelen van je. Rules for thee not for flippingcoin?
pi_218767327
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 09:47 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ja, tot oproepen tot geweld jegens andere personen. Dat is niets nieuws.
Lock her up.

Door de huidige president van de VS jaren gescandeerd en de rechtsen hier hoorden we er niet over. Zichtbare hypocrisie.
pi_218767334
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 september 2025 22:54 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Ik kan nu al niet wachten tot dit als gedrag van heel links Nederland wordt neergezet -O-
Dat zou onzin zijn natuurlijk. Maar het is wel bizar dat Paradiso deze klootzak een podium heeft gegeven.
pi_218767342
quote:

[..]
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 09:43 schreef raptorix het volgende:
Dat Halsema dit toestaat is niet zo vreemd, sowieso een partij van (ex) Terroristen.
Ze heeft zich niet zo ingespannen voor de Joods-Isralische comedian Yohay Sponde. Toen was ze stil.
pi_218767350
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 09:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De context is dat extreem rechts allerlei samenzweringen had van marxisme naar boze gay lover en dat hij daar met een grote grijns aan meedeed.
  zondag 14 september 2025 @ 09:52:22 #259
459912 FlippingCoin
pi_218767355
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 09:49 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ergens niet mee eens zijn en veroordelen zijn twee verschillende dingen. Ik was niet op dat concert, omdat ik het niet met hem eens ben, toch moet ik het veroordelen van je. Rules for thee not for flippingcoin?
Toon mij iedereuitspraak van Kick waarin die geweld goedpraat of er tot opropet en ik veroordeel deze ondubbelzinnig. Dat maakt het wel wat minder vaag.
  zondag 14 september 2025 @ 09:54:27 #260
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_218767382
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 09:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Lock her up.

Door de huidige president van de VS jaren gescandeerd en de rechtsen hier hoorden we er niet over. Zichtbare hypocrisie.
Ok.
pi_218767392
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 09:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Lock her up.

Criminelen willen opsluiten is inderdaad oproepen tot geweld ja, en zou strafbaar moeten zijn. Gevangenisstrafje misschien?

Oh, wacht...
pi_218767408
quote:
16s.gif Op zondag 14 september 2025 09:52 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Toon mij iedereuitspraak van Kick waarin die geweld goedpraat of er tot opropet en ik veroordeel deze ondubbelzinnig. Dat maakt het wel wat minder vaag.
Ik heb net al specifiek gemaakt wat je zou moeten veroordelen. Duiken, verdraaien en rekken. Het is goed met je
pi_218767410
quote:

[..]
“Freedom of expression doesn’t mean freedom of consequences” zoals men in de progressieve kringen graag hysterisch krijst.
  zondag 14 september 2025 @ 09:58:58 #264
423121 Fretwork
Acte d'loquence
pi_218767420
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 09:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Onder meer in Vandaag Inside vrijdag (denk ik, de dag dat Vlam aan de bar zat) precies daarvoor geknipt.
En dat is dan geen kwaadaardige media neem ik aan?
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_218767427
quote:

[..]
Voor iemand die zo intelligent zou zijn stel je best wel domme vragen.
  zondag 14 september 2025 @ 09:59:58 #266
459912 FlippingCoin
pi_218767429
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 09:57 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik heb net al specifiek gemaakt wat je zou moeten veroordelen. Duiken, verdraaien en rekken. Het is goed met je
Nee dat heb je niet? Anders kan je dat toch wel even herhalen. Erg flauw dat je jouw ongelijk niet wil toegeven.

Ik wil wel heel vaag roepen dat ik al het geweld veroordeel, ongeacht wie er toe oproept. Maar dat heb ik al eerder gedaan dit topic. :lijstje:
  zondag 14 september 2025 @ 10:01:51 #267
346939 Janneke141
pi_218767444
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 09:59 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Ik doe onderzoek naar het onderwerp 'hypocrisie'.
pi_218767451
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 09:24 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Cause she is black
Een hoop donkere mensen die het opnemen voor Kirk. Ook bijeenkomsten.

twitter
pi_218767458
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 09:55 schreef ToT het volgende:

[..]
Criminelen willen opsluiten is inderdaad oproepen tot geweld ja, en zou strafbaar moeten zijn. Gevangenisstrafje misschien?

Oh, wacht...
In ons westers rechtsysteem is iemand pas crimineel als deze door een onafhankelijke rechter schuldig bevonden is. Iemand die presidentskandidaat is kan toch niet zomaar oproepen om niet schuldige mensen zonder proces op te sluiten. Dat is het monopoly van geweld door de staat willen misbruiken.

Oh wacht dat gebeurt nu ook al met trump en zijn regerging.....
  zondag 14 september 2025 @ 10:03:06 #270
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218767470
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 10:02 schreef Mylene het volgende:

[..]

[ x ]
Goeie logica man.
Antifa
pi_218767489
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 09:59 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Ik heb het idee dat "Ik hoop dat iemand die in het bezit is van een bolt-action rifle die dit leest, tijdens het debat van Charlie op een dak gaat zitten en hem een kogel door de halsslagader gaat jagen als hij het over trans-shooters gaat hebben" door sommigen hier ook als vrijheid van meningsuiting gezien zou worden.
pi_218767499
quote:

[..]

[ x ]
Ja maar hee: dit is geen bewijs dat hij geen racist was he! _O-
pi_218767515
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 10:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]
In ons westers rechtsysteem is iemand pas crimineel als deze door een onafhankelijke rechter schuldig bevonden is. Iemand die presidentskandidaat is kan toch niet zomaar oproepen om niet schuldige mensen zonder proces op te sluiten. Dat is het monopoly van geweld door de staat willen misbruiken.

Oh wacht dat gebeurt nu ook al met trump en zijn regerging.....
Wie zegt dat hij het over "zonder proces" had?
pi_218767524
quote:

[..]

zelfde jaar;

Natuurlijk heb je ook gewelddadige gekken bij extreem rechts (waarom wordt hier steeds over links of rechts gesproken zonder toevoeging extreem, waarmee je de plank mi behoorlijk misslaat).

Overigens: cijfers over hate crimes met een korrel zout nemen: Wilfred Reilly (Kentucky State Uni) heeft onderzoek gedaan naar hate crimes en het overgrote deel daarvan (80%) bleek een hoax te zijn. Hij heeft er zelfs een boek over geschreven.
pi_218767527
quote:
6s.gif Op zondag 14 september 2025 10:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik doe onderzoek naar het onderwerp 'hypocrisie'.
En hoe vind je zelf dat het tot nu toe gaat?
pi_218767550
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 09:46 schreef Lospedrosa het volgende:
Nou wel klaar met dit onderwerp.
Doei.
Kom je speciaal hierheen om dat even te zeggen? :P
pi_218767574
quote:

[..]

[ x ]
Officer Tatum
Werkte vaak samen met Charlie waren goede vrienden.

Bekijk deze YouTube-video
pi_218767599
quote:
Heel subtiel draagt de schrijver bij aan polarisatie:

In het uiterste spectrum van de linkerflank wordt door een fractie gejuicht om de politieke moord. Daartegenover staan rechtse krachten die de verschrikkelijke aanslag aangrijpen om iedereen die links van hen staat verantwoordelijk te houden.

Dus bij links is het het uiterste spectrum (wat overigens duidelijk niet waar is), maar het zijn wel gewoon rechtse krachten.

Uh-huh.
pi_218767622
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 10:03 schreef VoMy het volgende:

[..]
Goeie logica man.
Mijn punt is juist dat niet iedere ‘zwarte’ persoon vindt dat Charlie Kirk een racist was. Dat narrative klopt niet.
  zondag 14 september 2025 @ 10:13:24 #280
459912 FlippingCoin
pi_218767624
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 10:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

In het uiterste spectrum van de linkerflank wordt door een fractie gejuicht om de politieke moord. Daartegenover staan rechtse krachten die de verschrikkelijke aanslag aangrijpen om iedereen die links van hen staat verantwoordelijk te houden.

Dus bij links is het het uiterste spectrum (wat overigens duidelijk niet waar is), maar het zijn wel gewoon rechtse krachten.

Uh-huh.
de mensen die het geweld goedpraten veroordelen zijn een groter probleem dan de mensen die het geweld goedpraten.

can’t make this shit up
pi_218767633
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 10:13 schreef Mylene het volgende:

[..]
Mijn punt is juist dat niet iedere ‘zwarte’ persoon vindt dat Charlie Kirk een racist was. Dat narrative klopt niet.
Je hebt het notabene tegen een pro pallie :P
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 14 september 2025 @ 10:15:25 #282
346939 Janneke141
pi_218767644
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 10:05 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
En hoe vind je zelf dat het tot nu toe gaat?
QED :P
pi_218767711
quote:

[..]
Oproepen tot geweld valt nergens onder vrijheid van meningsuiting.

Daarnaast heb je als podium wel een verantwoordelijkheid. Als iemand een lezing wil houden over hoe geweldig Adolf Hitler was dan krijgt die ook nergens een podium (hoop ik). Dat laat onverlet dat hij dat soort onzin wel mag uitkramen.
pi_218767725
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 09:43 schreef raptorix het volgende:
Halsema gaat daar in beginsel niet over.
pi_218767739
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 09:51 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De context is dat extreem rechts allerlei samenzweringen had van marxisme naar boze gay lover en dat hij daar met een grote grijns aan meedeed.
Ik ‘hoor’ het je zeggen…
pi_218767748
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 09:58 schreef Fretwork het volgende:

[..]
En dat is dan geen kwaadaardige media neem ik aan?
Jij vindt Vandaag Inside kwaadaardige media?
  zondag 14 september 2025 @ 10:25:43 #287
423121 Fretwork
Acte d'loquence
pi_218767755
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 09:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat zou onzin zijn natuurlijk. Maar het is wel bizar dat Paradiso deze klootzak een podium heeft gegeven.
Ja dat was het in eerste instantie al, al snap ik dat je "kunst" een beetje vrij wil houden.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_218767761
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 10:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Natuurlijk heb je ook gewelddadige gekken bij extreem rechts (waarom wordt hier steeds over links of rechts gesproken zonder toevoeging extreem, waarmee je de plank mi behoorlijk misslaat).

Overigens: cijfers over hate crimes met een korrel zout nemen: Wilfred Reilly (Kentucky State Uni) heeft onderzoek gedaan naar hate crimes en het overgrote deel daarvan (80%) bleek een hoax te zijn. Hij heeft er zelfs een boek over geschreven.
Beetje matig kritische houding weer. het is natuurlijk niet onderzoekje = feitelijk vaststelling, maar afgezien daarvan kan ik ook niet terugvinden dat het om 80% zou gaan wat een vermeende hoax zou zijn. Als ik over dit soort onderzoek hoor in deze hoek, dan ben ik altijd benieuwd naar de concrete onderbouwing van cases en de data. Ik bedoel als je elke zaak waar uiteindelijk geen veroordeling uitkomt, maar waar in de media is gesproken over een 'mogelijke hate crime' een hoax noemt, dan kom je wellicht wel aan een mooi percentage, maar dan moet je ook elke mishandeling of inbraak die niet tot een veroordeling leidt een hoax gaan noemen en dan kom je ook wel tot mooie percentages natuurlijk. Reviews van z'n boek die ingaan op z'n wijze van dataverzameling schetsen niet per se een heel rooskleurig beeld wat dat aangaat.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 14 september 2025 @ 10:27:41 #289
423121 Fretwork
Acte d'loquence
pi_218767769
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 10:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Jij vindt Vandaag Inside kwaadaardige media?
Niet per se, al denk ik wel dat ze makkelijk en goedkoop proberen te scoren voor betere commercie.

Jij was toch degene die de NOS kwaadaardig noemde vanwege het vertellen van een onvolledig verhaal met betrekking tot racisme?
Dan is het filmpje middenin knippen, net voordat hij het meest racistische zegt toch wel op zn minst net zo kwaadaardig?
pi_218767771
quote:

[..]
Helaas voorzien de forumregels niet in sancties voor smakeloze en harteloze posts.
Maar deze is goed voor olympisch goud in die categorie.
-
pi_218767776
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 04:34 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Fijn dat Bibi nog een keer ontkent dat Israel achter de aanslag zit

[ link | afbeelding ]
img code for forums
Het lijkt erop dat Netanyahu de regering Trump aan de Epstein client list heeft herinnert:

pi_218767800
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 10:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Uh-huh.
Scherp gezien.
Links is inderdaad zeer geslepen in het downplayen en omdraaien.
-
  zondag 14 september 2025 @ 10:34:26 #293
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218767807
quote:

[..]
Die vrouw moet achter het aanrecht blijven, aldus Kirk.
goed plan , misschien moeten ze dat samen uitpraten

maar dat is zijn mening , iedereen heeft recht op een mening
ik denk dat in de praktijk beiden wel eens bij het aanrecht staan

voor de afwas hebben we afwasmachines en voor het eten hebben we thuis bezorgd, dus wat moet je bij het aanrecht doen ?

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 14-09-2025 10:40:42 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 14 september 2025 @ 10:35:36 #294
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218767821
quote:

[..]
Als het bepaalde mensen uitkomt ja.
pi_218767840
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 10:35 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Het feit dat deze Amerikaanse overheid kritiek op een buitenlands regime wil censureren is natuurlijk vrij schokkend voor de VS, net als b.v. vlagverbrandingen waarvoor ze door het hooggerechtshof al zijn teruggefloten. Het is wat dat betreft vrij duidelijk. Deze Amerikaanse regering heeft echt helemaal niets op met de vrijheid van meningsuiting, enkel met 'de vrijheid van mijn meningsuiting'.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_218767844
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 10:26 schreef Monolith het volgende:

[..]
Beetje matig kritische houding weer. het is natuurlijk niet onderzoekje = feitelijk vaststelling, maar afgezien daarvan kan ik ook niet terugvinden dat het om 80% zou gaan wat een vermeende hoax zou zijn. Als ik over dit soort onderzoek hoor in deze hoek, dan ben ik altijd benieuwd naar de concrete onderbouwing van cases en de data. Ik bedoel als je elke zaak waar uiteindelijk geen veroordeling uitkomt, maar waar in de media is gesproken over een 'mogelijke hate crime' een hoax noemt, dan kom je wellicht wel aan een mooi percentage, maar dan moet je ook elke mishandeling of inbraak die niet tot een veroordeling leidt een hoax gaan noemen en dan kom je ook wel tot mooie percentages natuurlijk. Reviews van z'n boek die ingaan op z'n wijze van dataverzameling schetsen niet per se een heel rooskleurig beeld wat dat aangaat.
Lees het boek gewoon als je echt genteresseerd bent. Hij is volledig open met al zijn data en alles is te verifiren.

Het gaat zeker niet om geen veroordeling = hoax. Nee, hij noemt het alleen een hoax als uit onderzoek is gebleken dat het een hoax is. Vaak omdat het slachtoffer de hele boel in scene heeft gezet om aandacht te vragen voor bv racisme (zoals Smollet gedaan heeft). En ook steevast: heel veel aandacht voor de zogenaamde hate crime. Blijkt het dan niet te kloppen: geen media aandacht.

Dat zijn werk word bekritiseerd is absoluut waar. Maar dat is omdat hij bloot legt dat veel narratieven over bv racisme in de VS volstrekt onwaar zijn. Wederom: op basis van verifieerbare data. Dat vinden velen heel vervelend en dus wordt zijn reputatie (zoals dat in die kringen gebruikelijk is) blootgesteld aan verdachtmakingen.

En dat werkt natuurlijk ook nog, want de meeste mensen nemen de moeite niet om te controleren wie de waarheid spreekt en geloven gewoon wat ze graag willen geloven.
pi_218767862
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 10:27 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Niet per se, al denk ik wel dat ze makkelijk en goedkoop proberen te scoren voor betere commercie.

Jij was toch degene die de NOS kwaadaardig noemde vanwege het vertellen van een onvolledig verhaal met betrekking tot racisme?
Dan is het filmpje middenin knippen, net voordat hij het meest racistische zegt toch wel op zn minst net zo kwaadaardig?
Nee, want zoals gezegd: de discussie ging over de vraag of hij had gezegd dat alle zwarte vrouwen te dom zijn.
pi_218767873
quote:

[..]
Wat dat betreft ook wel weer een schril contrast in hun medialandschap, waar iemand van MSNBC werd ontslagen die in feite zei dat wie wind zaait storm zal oogsten en op Fox News een host doodleuk loopt te propageren dat daklozen maar vermoord zouden moeten worden zonder enig gevolg.
pi_218767878
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 10:32 schreef quo_ het volgende:

[..]
Scherp gezien.
Links is inderdaad zeer geslepen in het downplayen en omdraaien.
Deze schrijver is verantwoordelijk voor wat hij schrijft, niet eender welke groep hij toe behoort. Anders is het ook weer een mannenprobleem.
pi_218767884
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 10:35 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Nee. Het ging niet om vvmu, maar om oproepen tot geweld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')