abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218767550
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 09:46 schreef Lospedrosa het volgende:
Nou wel klaar met dit onderwerp.
Doei.
Kom je speciaal hierheen om dat even te zeggen? :P
pi_218767574
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 10:02 schreef Mylene het volgende:

[..]
Een hoop donkere mensen die het opnemen voor Kirk. Ook bijeenkomsten.

[ x ]
Officer Tatum
Werkte vaak samen met Charlie waren goede vrienden.

Bekijk deze YouTube-video
pi_218767599
quote:
Heel subtiel draagt de schrijver bij aan polarisatie:

In het uiterste spectrum van de linkerflank wordt door een fractie gejuicht om de politieke moord. Daartegenover staan rechtse krachten die de verschrikkelijke aanslag aangrijpen om iedereen die links van hen staat verantwoordelijk te houden.

Dus bij links is het het uiterste spectrum (wat overigens duidelijk niet waar is), maar het zijn wel gewoon rechtse krachten.

Uh-huh.
pi_218767622
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 10:03 schreef VoMy het volgende:

[..]
Goeie logica man.
Mijn punt is juist dat niet iedere ‘zwarte’ persoon vindt dat Charlie Kirk een racist was. Dat narrative klopt niet.
  zondag 14 september 2025 @ 10:13:24 #280
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218767624
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 10:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

In het uiterste spectrum van de linkerflank wordt door een fractie gejuicht om de politieke moord. Daartegenover staan rechtse krachten die de verschrikkelijke aanslag aangrijpen om iedereen die links van hen staat verantwoordelijk te houden.

Dus bij links is het het uiterste spectrum (wat overigens duidelijk niet waar is), maar het zijn wel gewoon rechtse krachten.

Uh-huh.
de mensen die het geweld goedpraten veroordelen zijn een groter probleem dan de mensen die het geweld goedpraten.

can’t make this shit up
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_218767633
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 10:13 schreef Mylene het volgende:

[..]
Mijn punt is juist dat niet iedere ‘zwarte’ persoon vindt dat Charlie Kirk een racist was. Dat narrative klopt niet.
Je hebt het notabene tegen een pro pallie :P
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 14 september 2025 @ 10:15:25 #282
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218767644
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 10:05 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
En hoe vind je zelf dat het tot nu toe gaat?
QED :P
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_218767711
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 09:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Vrijheid van meningsuiting is maar onhandig. Weg ermee.
Oproepen tot geweld valt nergens onder vrijheid van meningsuiting.

Daarnaast heb je als podium wel een verantwoordelijkheid. Als iemand een lezing wil houden over hoe geweldig Adolf Hitler was dan krijgt die ook nergens een podium (hoop ik). Dat laat onverlet dat hij dat soort onzin wel mag uitkramen.
pi_218767725
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 09:43 schreef raptorix het volgende:
Dat Halsema dit toestaat is niet zo vreemd, sowieso een partij van (ex) Terroristen.
Halsema gaat daar in beginsel niet over.
pi_218767739
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 09:51 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De context is dat extreem rechts allerlei samenzweringen had van marxisme naar boze gay lover en dat hij daar met een grote grijns aan meedeed.
Ik ‘hoor’ het je zeggen…
pi_218767748
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 09:58 schreef Fretwork het volgende:

[..]
En dat is dan geen kwaadaardige media neem ik aan?
Jij vindt Vandaag Inside kwaadaardige media?
  zondag 14 september 2025 @ 10:25:43 #287
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_218767755
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 09:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat zou onzin zijn natuurlijk. Maar het is wel bizar dat Paradiso deze klootzak een podium heeft gegeven.
Ja dat was het in eerste instantie al, al snap ik dat je "kunst" een beetje vrij wil houden.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_218767761
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 10:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Natuurlijk heb je ook gewelddadige gekken bij extreem rechts (waarom wordt hier steeds over links of rechts gesproken zonder toevoeging extreem, waarmee je de plank mi behoorlijk misslaat).

Overigens: cijfers over hate crimes met een korrel zout nemen: Wilfred Reilly (Kentucky State Uni) heeft onderzoek gedaan naar hate crimes en het overgrote deel daarvan (80%) bleek een hoax te zijn. Hij heeft er zelfs een boek over geschreven.
Beetje matig kritische houding weer. het is natuurlijk niet onderzoekje = feitelijk vaststelling, maar afgezien daarvan kan ik ook niet terugvinden dat het om 80% zou gaan wat een vermeende hoax zou zijn. Als ik over dit soort onderzoek hoor in deze hoek, dan ben ik altijd benieuwd naar de concrete onderbouwing van cases en de data. Ik bedoel als je elke zaak waar uiteindelijk geen veroordeling uitkomt, maar waar in de media is gesproken over een 'mogelijke hate crime' een hoax noemt, dan kom je wellicht wel aan een mooi percentage, maar dan moet je ook elke mishandeling of inbraak die niet tot een veroordeling leidt een hoax gaan noemen en dan kom je ook wel tot mooie percentages natuurlijk. Reviews van z'n boek die ingaan op z'n wijze van dataverzameling schetsen niet per se een heel rooskleurig beeld wat dat aangaat.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 14 september 2025 @ 10:27:41 #289
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_218767769
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 10:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Jij vindt Vandaag Inside kwaadaardige media?
Niet per se, al denk ik wel dat ze makkelijk en goedkoop proberen te scoren voor betere commercie.

Jij was toch degene die de NOS kwaadaardig noemde vanwege het vertellen van een onvolledig verhaal met betrekking tot racisme?
Dan is het filmpje middenin knippen, net voordat hij het meest racistische zegt toch wel op zn minst net zo kwaadaardig?
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_218767771
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 07:59 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Die vrouw moer achter het aanrecht blijven, aldus Kirk.
Helaas voorzien de forumregels niet in sancties voor smakeloze en harteloze posts.
Maar deze is goed voor olympisch goud in die categorie.
-
pi_218767776
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 04:34 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Fijn dat Bibi nog een keer ontkent dat Israel achter de aanslag zit

[ link | afbeelding ]
img code for forums
Het lijkt erop dat Netanyahu de regering Trump aan de Epstein client list heeft herinnert:

pi_218767800
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 10:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Uh-huh.
Scherp gezien.
Links is inderdaad zeer geslepen in het downplayen en omdraaien.
-
  zondag 14 september 2025 @ 10:34:26 #293
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218767807
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 07:59 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Die vrouw moet achter het aanrecht blijven, aldus Kirk.
goed plan , misschien moeten ze dat samen uitpraten

maar dat is zijn mening , iedereen heeft recht op een mening
ik denk dat in de praktijk beiden wel eens bij het aanrecht staan

voor de afwas hebben we afwasmachines en voor het eten hebben we thuis bezorgd, dus wat moet je bij het aanrecht doen ?

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 14-09-2025 10:40:42 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 14 september 2025 @ 10:35:36 #294
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218767821
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 09:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Vrijheid van meningsuiting is maar onhandig. Weg ermee.
Als het bepaalde mensen uitkomt ja.
pi_218767840
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 10:35 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Het feit dat deze Amerikaanse overheid kritiek op een buitenlands regime wil censureren is natuurlijk vrij schokkend voor de VS, net als b.v. vlagverbrandingen waarvoor ze door het hooggerechtshof al zijn teruggefloten. Het is wat dat betreft vrij duidelijk. Deze Amerikaanse regering heeft echt helemaal niets op met de vrijheid van meningsuiting, enkel met 'de vrijheid van mijn meningsuiting'.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_218767844
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 10:26 schreef Monolith het volgende:

[..]
Beetje matig kritische houding weer. het is natuurlijk niet onderzoekje = feitelijk vaststelling, maar afgezien daarvan kan ik ook niet terugvinden dat het om 80% zou gaan wat een vermeende hoax zou zijn. Als ik over dit soort onderzoek hoor in deze hoek, dan ben ik altijd benieuwd naar de concrete onderbouwing van cases en de data. Ik bedoel als je elke zaak waar uiteindelijk geen veroordeling uitkomt, maar waar in de media is gesproken over een 'mogelijke hate crime' een hoax noemt, dan kom je wellicht wel aan een mooi percentage, maar dan moet je ook elke mishandeling of inbraak die niet tot een veroordeling leidt een hoax gaan noemen en dan kom je ook wel tot mooie percentages natuurlijk. Reviews van z'n boek die ingaan op z'n wijze van dataverzameling schetsen niet per se een heel rooskleurig beeld wat dat aangaat.
Lees het boek gewoon als je echt geïnteresseerd bent. Hij is volledig open met al zijn data en alles is te verifiëren.

Het gaat zeker niet om geen veroordeling = hoax. Nee, hij noemt het alleen een hoax als uit onderzoek is gebleken dat het een hoax is. Vaak omdat het slachtoffer de hele boel in scene heeft gezet om aandacht te vragen voor bv racisme (zoals Smollet gedaan heeft). En ook steevast: heel veel aandacht voor de zogenaamde hate crime. Blijkt het dan niet te kloppen: geen media aandacht.

Dat zijn werk word bekritiseerd is absoluut waar. Maar dat is omdat hij bloot legt dat veel narratieven over bv racisme in de VS volstrekt onwaar zijn. Wederom: op basis van verifieerbare data. Dat vinden velen heel vervelend en dus wordt zijn reputatie (zoals dat in die kringen gebruikelijk is) blootgesteld aan verdachtmakingen.

En dat werkt natuurlijk ook nog, want de meeste mensen nemen de moeite niet om te controleren wie de waarheid spreekt en geloven gewoon wat ze graag willen geloven.
pi_218767862
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 10:27 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Niet per se, al denk ik wel dat ze makkelijk en goedkoop proberen te scoren voor betere commercie.

Jij was toch degene die de NOS kwaadaardig noemde vanwege het vertellen van een onvolledig verhaal met betrekking tot racisme?
Dan is het filmpje middenin knippen, net voordat hij het meest racistische zegt toch wel op zn minst net zo kwaadaardig?
Nee, want zoals gezegd: de discussie ging over de vraag of hij had gezegd dat alle zwarte vrouwen te dom zijn.
pi_218767873
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 09:36 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
oproepen tot geweld en aanmoedigen om op mensen te gaan jagen is wel een stapje verder natuurlijk.
Wat dat betreft ook wel weer een schril contrast in hun medialandschap, waar iemand van MSNBC werd ontslagen die in feite zei dat wie wind zaait storm zal oogsten en op Fox News een host doodleuk loopt te propageren dat daklozen maar vermoord zouden moeten worden zonder enig gevolg.
pi_218767878
quote:
0s.gif Op zondag 14 september 2025 10:32 schreef quo_ het volgende:

[..]
Scherp gezien.
Links is inderdaad zeer geslepen in het downplayen en omdraaien.
Deze schrijver is verantwoordelijk voor wat hij schrijft, niet eender welke groep hij toe behoort. Anders is het ook weer een mannenprobleem.
pi_218767884
quote:
1s.gif Op zondag 14 september 2025 10:35 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Nee. Het ging niet om vvmu, maar om oproepen tot geweld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')