Succes met je verjaardagsetentje voorbereidenquote:Op vrijdag 12 september 2025 15:01 schreef foodlover het volgende:
Dit weekend jarig. Geen taart, wel zelfgemaakte babi pangang, nasi zoals de chinees, kipsate, Gado gado en lontong, kroepoek.
Je kunt het ook in een bakje leggen en dat bakje in heet water (gewoon in de gootsteen). Ontdooid snel zat.quote:Op vrijdag 12 september 2025 15:03 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik ben vergeten vlees uit de vriezer te halen. Dat worden boterhammen. Met pindakaas. Vloer volkoren.
Ah goede tip!quote:Op vrijdag 12 september 2025 15:12 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Succes met je verjaardagsetentje voorbereiden
[..]
Je kunt het ook in een bakje leggen en dat bakje in heet water (gewoon in de gootsteen). Ontdooid snel zat.
Ziet er goed uit Mike!quote:Op vrijdag 12 september 2025 19:32 schreef Mikeytt het volgende:
kapsalon gemaaktMet vegan shoarma, patat uit de airfryer, kaas en extra salade
![]()
[ afbeelding ]
Leuk! En gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 12 september 2025 15:01 schreef foodlover het volgende:
Dit weekend jarig. Geen taart, wel zelfgemaakte babi pangang, nasi zoals de chinees, kipsate, Gado gado en lontong, kroepoek.
Boh, al heel lang niet op en nu heb ik er ineens zin inquote:
quote:Op zaterdag 13 september 2025 15:32 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik gebakken aardappeltjes (Opperdoeser ronde) met panko, gebraden runderburgertjes en een salade van komkommer en tomaat met een vinaigrette.
Gnocchi!quote:Op maandag 15 september 2025 16:37 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik een variant op dit recept van romige gnocchi met spinazie en spekjes.
In plaats van de tuinerwten los toevoegen heb ik een crème van tuinerwten, bosui, knoflook en olijfolie gemaakt.
Bloemkool, broccoli en sperziebonen.quote:Op maandag 15 september 2025 16:54 schreef SoS87 het volgende:
Bistrokrieltjes, kidneybonen met tijm en 2 gepaneerde schnitzels.
Nu eerst nog een pilsje.
En dat vond ik heel lekkerquote:Op maandag 15 september 2025 16:37 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik een variant op dit recept van romige gnocchi met spinazie en spekjes.
In plaats van de tuinerwten los toevoegen heb ik een crème van tuinerwten, bosui, knoflook en olijfolie gemaakt.
Zo, dat ziet er lekker uit!quote:Op maandag 15 september 2025 20:14 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Char siu van kippendij, geroerbakte sugarsnaps en Basmati.
Dat vind ik ook de minste van Aviko, de zwitserse is where its at.quote:Op maandag 15 september 2025 23:56 schreef -Sigaartje het volgende:
Griekse aardappelschotel van Aviko (diepvrieszak) met een broodje hamburger.
De Aviko-zak lag al een tijdje in de vriezer. In de koekenpan gedaan. Het rook lekker, maar de geur bleek lekkerder dan de smaak. Het was wat smakeloos. Ik maak meestal zelf opgebakken aardappeltjes (met koken erbij) en als je dat gewend bent, dan is zo'n diepvrieszak.... afknapper is een groot woord, maar wel een tegenvaller. Het is het gewoon net niet.
De hamburger kwam wel uit eigen keuken, gemaakt van rundergehakt, en vormde een schril contrast wat smaak betreft. Het is en blijft toch een groot verschil als je zelf je handen uit de mouwen steekt met verse spullen dan als je uit gemak wat uit de supermarktdiepvries haalt.
Sorry Aviko, maar je wordt geen herhaling.
Je had heel vroeger de Turkse, die was erg goed. Maar zoals altijd dingen die goed verkopen, worden snel uit het assortiment gehaald.quote:Op dinsdag 16 september 2025 14:40 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
Dat vind ik ook de minste van Aviko, de zwitserse is where its at.
Team Zwitserse aardappelschotel (met extra ui en ei of bacon)quote:Op dinsdag 16 september 2025 14:40 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
Dat vind ik ook de minste van Aviko, de zwitserse is where its at.
En zo lagen de kreeftjes bij Simonis op mij te wachten:quote:Op dinsdag 16 september 2025 15:07 schreef Blues het volgende:
We waren in den Haag voor wat anders en reden voor een late lunch door naar Simonis op de haven van Scheveningen.
Ik had de tonijn tataki met verse jusdorange en @:golfer een halve kreeft thermidor met een appelsap erbij.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Smaakt dat goed? Ik denk het wel, want er staan altijd zoveel mensen daar die broodjes te eten.quote:
Het is vulling, bij geen honger had ik m niet gekocht zeg maarquote:Op dinsdag 16 september 2025 17:45 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Smaakt dat goed? Ik denk het wel, want er staan altijd zoveel mensen daar die broodjes te eten.
Ik denk dat veel mensen zich daarmee belonen omdat ze de meubelspeurtocht voltooid hebben. Kleinigheidje, snackje, kan gerust.quote:Op dinsdag 16 september 2025 17:45 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Smaakt dat goed? Ik denk het wel, want er staan altijd zoveel mensen daar die broodjes te eten.
Het is superslimme marketing. Heel goedkoop hapje en drankje voor een mini bedragje na afloop van shoppen. Geeft je het gevoel dat je een enorm goeie deal hebt gesloten ookal heb je bij de kassa ervoor net ¤900,- aan Billy's afgerekendquote:Op dinsdag 16 september 2025 18:10 schreef maily het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen zich daarmee belonen omdat ze de meubelspeurtocht voltooid hebben. Kleinigheidje, snackje, kan gerust.
Of uit frustratie als de speurtocht niet gelukt is.
quote:Op dinsdag 16 september 2025 18:21 schreef Molo het volgende:
[..]
Het is superslimme marketing. Heel goedkoop hapje en drankje voor een mini bedragje na afloop van shoppen. Geeft je het gevoel dat je een enorm goeie deal hebt gesloten ookal heb je bij de kassa ervoor net ¤900,- aan Billy's afgerekend
Laatste gevoel blijft hangen en dus kom je terug met een blije bakkes
Altijd lekkerrrrrrquote:Op dinsdag 16 september 2025 17:14 schreef golfer het volgende:
Straks maak ik kip, patat en appelmoes.
Oftewel gemarineerde gegrilde kippendijstukjes, patat van Friethoes en appelcompote.
Dat geeft echt een andere smaak, gochujang is gefermenteerd.quote:Op woensdag 17 september 2025 12:13 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik uit Project Gezond Koreaans stoofvlees met noedels, maar ipv gochujang gebruik ik sambal badjak.
Weet ik. Hadden we ook in huis, maar vinden wij allebei niet lekker.quote:Op woensdag 17 september 2025 12:17 schreef Curiosity het volgende:
Dat geeft echt een andere smaak, gochujang is gefermenteerd.
Gewoon te krijgen bij AH
quote:Op woensdag 17 september 2025 12:13 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik uit Project Gezond Koreaans stoofvlees met noedels, maar ipv gochujang gebruik ik sambal badjak.
Oh dat is lekker!quote:Op woensdag 17 september 2025 22:57 schreef foodlover het volgende:
Ik vond "Fleckerl" eierpasta bij een supermarkt hier in ES. Ik maakte kip met paprika roomsaus met de eierpasta erbij.
Prima eten hoor, volgende keer Opperdoezers in de schil laten?quote:Op woensdag 17 september 2025 21:16 schreef -Sigaartje het volgende:
Beetje simpel, maar wel erg lekker. Rundergehaktballetje met Opperdoezer aardappeltjes en veldslasalade.
[ afbeelding ]
Ach, die simpele gerechtjes van vroeger vind ik nog het meest lekker.
Opperdoezers moet je schrappen.quote:Op woensdag 17 september 2025 23:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh dat is lekker!
[..]
Prima eten hoor, volgende keer Opperdoezers in de schil laten?
Hier preischotel met gehakt en kaas. Lekker, zit nu aan een tweede portie want hongerlap
Dat doen we hier thuis echt nooitquote:Op donderdag 18 september 2025 09:01 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Opperdoezers moet je schrappen.
Omdat het schilletje echt heel dun is.quote:Op donderdag 18 september 2025 10:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat doen we hier thuis echt nooit
Waarom moet dat?
Ik was ze gewoon alleen, en dan kokenquote:Op donderdag 18 september 2025 14:16 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Omdat het schilletje echt heel dun is.
Dit was een 10quote:Op donderdag 18 september 2025 16:37 schreef golfer het volgende:
Ik maak confit de canard met spitskool en krokante aardappels.
Lekker!quote:Op donderdag 18 september 2025 16:37 schreef golfer het volgende:
Ik maak confit de canard met spitskool en krokante aardappels.
Boh, lekker! Goeie foto ook!quote:Op donderdag 18 september 2025 18:41 schreef Blues het volgende:
[..]
Dit was een 10![]()
![]()
[ link | afbeelding ]
Dit klinkt ook fantastisch zegquote:Op donderdag 18 september 2025 19:30 schreef Kanaroe het volgende:
Okonomyaki's gemaakt, chinese kool, wortel en restje prei als basis
Zelf wat Japanse stijl mayo (kewpie vind ik duur en niet lekker) en rode saus gemaakt
Ze waren heerlijk maar wel wat zwaar want best veel deegbeslag door de groenten geroerd
Mijn reactie komt door dat je een vraagteken gebruikte bij Opperdoezers in de schil laten.quote:Op donderdag 18 september 2025 16:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik was ze gewoon alleen, en dan koken
Schillen en schrappen toch niet nodig? Superlekker schilletje om te eten
LOL, die user had zijn Opperdoezers helemaal geschild en dat vond ik zonde. Vandaar mijn vraagquote:Op donderdag 18 september 2025 20:43 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Mijn reactie komt door dat je een vraagteken gebruikte bij Opperdoezers in de schil laten.
Maar dat doe je dus 😀
quote:Op vrijdag 19 september 2025 18:25 schreef Molo het volgende:
Hier pizza. Crosta & Mollica. Was druk in de Appie, derde in de rij voor het vriesvak die allemaal die pizza's wilden pakken
Waar was dat Dubai-ijs van? De ijssalon hier had het, maar de kadaifi was taai dus dan is het niet te vretenquote:Op vrijdag 19 september 2025 18:31 schreef maily het volgende:
[..]
Wij hebben ook weer Crosta Mollica gekocht. Oa. Stromboli. Ben benieuwd.
En vanmiddag had ik een bakje Dubai-ijs. Voor de gein, om te proberen.
Niks aan.
Oooh, dat ziet er goed uit, lekkere kippetjesquote:Op vrijdag 19 september 2025 12:50 schreef FutureFairytale het volgende:
Vanavond uit eten (op het terras) bij The Fat Pelican.
Top gekokkereldquote:Op vrijdag 19 september 2025 17:44 schreef Blues het volgende:
Beetje vroeg gegeten.
Ik maakte dit:
https://uitpaulineskeuken.nl/recept/open-lasagne
Met restant lasagnebladen die op moesten en restant uitgebakken spekjes als extra erdoor.
Truffelpesto dat ze niet hadden vervangen door truffeltapenade en de ricotta vervangen door een laco-vrije roomkaas die ik ipv koud erop even heb verwarmd.
En *tromgeroffel* voor iemand die nooit kookt was het lekker!![]()
[ link | afbeelding ]
Een ijskraam in een winkelcentrum. Met idd taaie kadaifi. En de smaak vond ik niet geweldig.quote:Op vrijdag 19 september 2025 18:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Waar was dat Dubai-ijs van? De ijssalon hier had het, maar de kadaifi was taai dus dan is het niet te vreten
Klinkt heerlijk! Een Philly met blauwe kaasquote:Op vrijdag 19 september 2025 18:42 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Oooh, dat ziet er goed uit, lekkere kippetjes![]()
Veel plezier en geniet ervan!
[..]
Top gekokkereld![]()
Pauline wordt hier ook regelmatig geraadpleegd ter inspiratie
O.T.
Soort Philly Cheese Steak gemaakt
Biefstuk afgeblust met balsamico en balsamicosiroop, rood van binnen en in plakken gesneden
Sjalotjes gefruit, groene paprika en champignons erbij gebakken
Dat op een doorgesneden baguette en afgetopt met superzachte gorgonzola erop
Efkes onder de grill........goddelijk lekker
Big tastyquote:Op zaterdag 20 september 2025 18:31 schreef Kanaroe het volgende:
Meneer had zin in mc donalds, ikke niet
Toch gedaan, ik nam een big tasty met frietjes en mc saus.
Hij nam een korean chicken o.i.d. en frietjes
Samen nog kaassnackjes gedeeld.
Ik heb nu trek in echt eten
Dat vond ik juist zo lekker, toen het nog echt BIG tasty was. Omdat het vlees en de tomaat zelf zo weinig smaak heeft denkquote:Op zaterdag 20 september 2025 18:51 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Mwah, ik vind die saus erg overheersend
Maar het viel niet héél erg tegen
Ja, die eerdere versie was echt wel lekkerder, en groter!quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:47 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dat vond ik juist zo lekker, toen het nog echt BIG tasty was. Omdat het vlees en de tomaat zelf zo weinig smaak heeft denk
quote:Op zaterdag 20 september 2025 07:38 schreef Tuindier het volgende:
Deze ochtend smoothiebowl en vanavond krijgen we eters en maak ik dahl, rijst, tofu tikka massala, polak tofu, beans aloo, chutney en platbrood.
Wasquote:Op zondag 21 september 2025 16:14 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik uit Project Gezond een pastasalade met gerookte kip en honing-mosterdsaus.
Lekker zeg!quote:Op zondag 21 september 2025 18:19 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Rendang met Basmati rijst en siracha kroepoek.
Oh oh zo lekker weerquote:Op maandag 22 september 2025 15:44 schreef golfer het volgende:
Wegens succes vanavond geprolongeerd:
Confit de canard met krokante krielaardappels, maar ipv met spitskool maak ik dit keer geroosterde spruiten uit de airfryer erbij met zelfgemaakte kerrie mayonaise.
quote:Op dinsdag 23 september 2025 13:50 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik een preistamppot met rundersaucijzen.
quote:Op woensdag 24 september 2025 12:59 schreef golfer het volgende:
Voor vanavond maak ik uit Project Gezond Youvetsi . Staat nu al te pruttelen en i.p.v. orzo doe ik er een restant gebakken rijst bij. En verder botersla met een vinaigrette erbij.
Viel mij ook al op.quote:Op woensdag 24 september 2025 22:11 schreef Kanaroe het volgende:
Is @:Karzai op vakans?
Of misschien ook ff geen zin om te tiepen, kan ook
quote:Op woensdag 24 september 2025 22:11 schreef Kanaroe het volgende:
Er staat een streep door zijn naam... al een tijdje geleden was ik ook al op zoek. Heb m een DM gestuurd, maar daar reageert ie niet op.quote:Op woensdag 24 september 2025 22:11 schreef Kanaroe het volgende:
Oh, een streep is toch een ban?quote:Op donderdag 25 september 2025 15:06 schreef Blues het volgende:
[..]
Er staat een streep door zijn naam... al een tijdje geleden was ik ook al op zoek. Heb m een DM gestuurd, maar daar reageert ie niet op.
Of het kan niet, weet ik niet hoe het met bans gaat nowadays.
quote:Op donderdag 25 september 2025 14:15 schreef golfer het volgende:
Vanavond maak ik: geroosterde waspeen met ui, knoflook, basilicum, tijm en karwijzaad uit de oven. Geroosterde krielaardappels ook uit de oven en gebakken kabeljauwhaasjes.
Prima maaltje tochquote:Op vrijdag 26 september 2025 19:37 schreef Boca_Raton het volgende:
Een cordon bleu met twee sinaasappels. De afgelopen dagen weer trouw gekookt dus een beetje spoken mag wel.
Pannekoeken vind ik het lekkerst met zoet. Morgen hier ook weer AVG op het menu.quote:Op vrijdag 26 september 2025 20:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Prima maaltje toch
Hier spinaziepannekoeken, blijven toch pannekoeken en dus natte tosti achtige zwakke maaltijdtoestanden
Morgen weer ècht eten
Ik eet liever een kom bloemkool dan pannekoekenquote:Op vrijdag 26 september 2025 20:24 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Pannekoeken vind ik het lekkerst met zoet. Morgen hier ook weer AVG op het menu.
Die koekjes horen krokant te zijn, inmiddels heb ik geleerd dat je zelfgebakken koekjes met een bakje droge rijst in de trommel erbij kunt bewaren, tegen zacht worden. Of alles meteen opetenquote:Op zaterdag 27 september 2025 15:18 schreef Molo het volgende:
Hoort dat, die gemberkoekjes zacht? Ik piep ongewenst zachtgeworden koekjes weleens op in de airfryer, werkt fantastisch
Hier Pringles sour Cream & Onion, lekker! Kende ik nog niet
Straks een tartaartje, bloemkool en zelf in elkaar geflanste Buldak kaas dumplings met rijstvelletje
Ah kijk, ja ik probeer me in te houden qua koekjes eten, maar gevolg is wel dat ze toch soms oud en zacht worden. Ah well, beter dan 170 kilo wegen hierquote:Op zaterdag 27 september 2025 15:38 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Die koekjes horen krokant te zijn, inmiddels heb ik geleerd dat je zelfgebakken koekjes met een bakje droge rijst in de trommel erbij kunt bewaren, tegen zacht worden. Of alles meteen opeten
Ze smaken nog wel trouwens, maar krokant is beter
Buldak kaas dumplings klinkt ook bijzonder, kan me er niets bij voorstellen
Liever te dik in de kist dan een koekje/dumpling/worstje etc.etc. gemist is mijn deviesquote:Op zaterdag 27 september 2025 16:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Ah kijk, ja ik probeer me in te houden qua koekjes eten, maar gevolg is wel dat ze toch soms oud en zacht worden. Ah well, beter dan 170 kilo wegen hier
https://myriadrecipes.com/spicy-ramen-dumplings/
Erg lekker, hier smaak 'hot chicken cheese' gebruikt, niet alle Buldaksaus want ik als Hollander trek dat niveau pittig niet
Erbij nog extra kaas gedaan (Goudse) en wat mascarpone om te blussen. Af laten koelen, straks lenteuitjes door en dan in rijstvellen stoppen en even bakken
Dan wordt het dit
Aanrader!
[ afbeelding ]
Brandersfeesten yooooquote:Op zaterdag 27 september 2025 16:51 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Bij ons feest in de stad dus vanmiddag lekker broodje paling op en een een portie churros met kaneelasuiker.
Hierna nog wat repen chocolade gehaald bij de Bonte koe.
2 wit, 1 pandan, 1 bobby gin en een pistache Künefe.
Oh ja en 4 champagne kogels.
Zit je in een andere tijdzone of ben je gewoon absurd vroeg?quote:Op zaterdag 27 september 2025 17:05 schreef Boca_Raton het volgende:
Vanavond weer tijd voor een ordentelijke maaltijd. Het werd boerenkool met een varkenshaasje. Het vervelende was dat stukjes van de boerenkool af en toe mijn luchtpijp invlogen waardoor ik bleef hoestenHet toetje ben ik zoals gebruikelijk, vergeten.
Ik eet altijd vroeg. Als het later wordt heb ik geen trek meer.quote:Op zaterdag 27 september 2025 17:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Zit je in een andere tijdzone of ben je gewoon absurd vroeg?
Hoe groot is jouw pan??quote:Op zaterdag 27 september 2025 17:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Had een prachtig stuk runderrib, ca 2 kilo, zo rond 1 uur gekruid en aangebraden, geblust met rode wijn en lekker op laag vuur (af en toe wat water en wijn erbij) laten sudderen met knoflook en tomaat. Daarbij eten we opperdoes en spruitjes. Het smaakt nu al superumami.
We hebben de rekening gedeeld.quote:Op zaterdag 27 september 2025 17:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Brandersfeesten yoooo![]()
Lekker man, kost je wel een fortuin daar, maar wel heerlijk spul!
Lang grote hit op YouTube geweest en ziet er zo lekker uitquote:Op zaterdag 27 september 2025 16:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Ah kijk, ja ik probeer me in te houden qua koekjes eten, maar gevolg is wel dat ze toch soms oud en zacht worden. Ah well, beter dan 170 kilo wegen hier
https://myriadrecipes.com/spicy-ramen-dumplings/
Erg lekker, hier smaak 'hot chicken cheese' gebruikt, niet alle Buldaksaus want ik als Hollander trek dat niveau pittig niet
Erbij nog extra kaas gedaan (Goudse) en wat mascarpone om te blussen. Af laten koelen, straks lenteuitjes door en dan in rijstvellen stoppen en even bakken
Dan wordt het dit
Aanrader!
[ afbeelding ]
Genieten zeg!quote:Op zaterdag 27 september 2025 16:51 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Bij ons feest in de stad dus vanmiddag lekker broodje paling op en een portie churros met kaneelasuiker.
Hierna nog wat repen chocolade gehaald bij de Bonte koe.
2 wit, 1 pandan, 1 bobby gin en een pistache Künefe.
Oh ja en 4 champagne kogels.
quote:Op zondag 28 september 2025 11:16 schreef Molo het volgende:
Zelfgebakken zuurdesem met pistachecreme
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |