SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind dit een rare. Hij zegt dat ze natuurlijk zoveel troepen niet 'te voet' laten aanvallen, wat logisch klinkt en waarschijnlijk ook is. Maar daarentegen, de herfst komt er aan of is al begonnen (heb het weerbericht in Oekrane niet gezien) dus dan zou het heel onlogisch zijn om grootschalig gemotoriseerd aan te vallen.quote:
quote:Background
DRC Danish Refugee Council works across Ukraine and has nearly 800 employees in 10 offices across the country from west to east, providing daily support in areas just a few kilometers away from the front line.
Alhoewel je uiteraard liever verharde grond hebt, is de Rasputitsa niet overal even heftig en Pokrovsk valt het volgens mij redelijk mee.quote:Op vrijdag 5 september 2025 19:05 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ik vind dit een rare. Hij zegt dat ze natuurlijk zoveel troepen niet 'te voet' laten aanvallen, wat logisch klinkt en waarschijnlijk ook is. Maar daarentegen, de herfst komt er aan of is al begonnen (heb het weerbericht in Oekrane niet gezien) dus dan zou het heel onlogisch zijn om grootschalig gemotoriseerd aan te vallen.
Wat is waar? Of is beide waar, dat kan ook
Wat ik zo typisch vind is dat de algemene gedachte hier is - en in NL media is - dat Poetin slechte kaarten heeft, maar zich tegelijkertijd wel deze weigerachtige houding aanmeet. Hoe verhoudt zich dat tot elkaar?quote:
Verenigd heeft Putin slechte kaarten, met appeasers niet. Ook een beetje waar dit videeotje onder andere op doelt juist.quote:Op zaterdag 6 september 2025 00:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat ik zo typisch vind is dat de algemene gedachte hier is - en in NL media is - dat Poetin slechte kaarten heeft, maar zich tegelijkertijd wel deze weigerachtige houding aanmeet. Hoe verhoudt zich dat tot elkaar?
Wat een loze vraag zeg.quote:Op zaterdag 6 september 2025 00:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat ik zo typisch vind is dat de algemene gedachte hier is - en in NL media is - dat Poetin slechte kaarten heeft, maar zich tegelijkertijd wel deze weigerachtige houding aanmeet. Hoe verhoudt zich dat tot elkaar?
Als de hele wereld zich verenigt tegen Poetin dan heeft ie hele slechte kaarten. Dat klopt.quote:Op zaterdag 6 september 2025 00:24 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Verenigd heeft Putin slechte kaarten, met appeasers niet. Ook een beetje waar dit videeotje onder andere op doelt juist.
Hooo dat is niet helemaal correct, Nawrocki heeft vrij weinig met Oekraine, maar haat Rusland gewoon zoals bijna elke Pool.quote:Op zaterdag 6 september 2025 00:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als de hele wereld zich verenigt tegen Poetin dan heeft ie hele slechte kaarten. Dat klopt.
Punt is dat Rusland geopolitiek weer redelijk op de kaart staat, en dat eerdaags in de EU (Tsjechi) ook een "pro" Russische president krijgt. Misschien dan. In Polen zit nu ook een premier die wat gematigder is qua anti-Rusland retoriek.
Akkoord. Maar dat is ook geen commitment van Polen te laten deelnemen in de oorlog, ze willen zelfs Oekrane niet toelaten tot de EU.quote:Op zaterdag 6 september 2025 00:39 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Of zoals de Polen die ik ken het zouden omschrijven, we zien Oekraine niet als bondgenoot, maar steunen ze maar wat graag om dode Russen te zien.
Het is gewoon de standaard USSR-onderhandelingsstrategie waar hele bibliotheken over vol geschreven zijn.quote:Op zaterdag 6 september 2025 00:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Daarom is er ook alles aan gelegen om Putin en Rusland echt op hun plek te wijzen. Want anders zadelen we ons nageslacht op met een probleem.quote:Op zaterdag 6 september 2025 10:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is gewoon de standaard USSR-onderhandelingsstrategie waar hele bibliotheken over vol geschreven zijn.
Bovenin de boom gaan zitten met absurde, maximalistische eisen, geen duimbreed toegeven en hopen dat de tegenpartij het een keer opgeeft om van het gezeik af te zijn.
En iedereen op deze wereld die een kind heeft snapt dat hieraan toegeven niet werkt.
Hoe gaan we dat doen dan?quote:Op zaterdag 6 september 2025 11:49 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Daarom is er ook alles aan gelegen om Putin en Rusland echt op hun plek te wijzen. Want anders zadelen we ons nageslacht op met een probleem.
Dit snap ik niet, zonder canada, Turkije en Verenigde Staten bestaat de NAVO uit 1,6 miljoen actief diendende millitairen, daarnaast zijn er 560000 reservisten (die bekend zijn).quote:
Ik denk niet dat wij 140 miljoen militairen hebbenquote:Op zaterdag 6 september 2025 12:52 schreef Korenfok het volgende:
Dus onze europese navo krijgsmacht is net zo groot als de hele russische bevolking.
Als Europa ballen tonen en hopen dat de USA weer snel normaal gaat doen.quote:Op zaterdag 6 september 2025 12:21 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe gaan we dat doen dan?
Frontlijn bevriezen zonder de annexatie te erkennen, een Westerse vredesmacht in Oekrane, bevroren assets gebruiken voor de wederopbouw, muur om Rusland heen en als Poetin de pijp uit is zien we wel weer verder.quote:Op zaterdag 6 september 2025 12:21 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe gaan we dat doen dan?
Inderdaad, dom van me.Maar de put waar wij uit kunnen putten is natuurlijk velen malen groter als Rusland. Russen zijn ook niet bereid te sterven voor hun land, maar vaak uit financieel oogpuntquote:Op zaterdag 6 september 2025 12:58 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik denk niet dat wij 140 miljoen militairen hebben
Klopt, maar wat je ook niet uit moet stuffen is het bekende fenomeen dat meneer de dictator in een bubbel leeft.quote:Op zaterdag 6 september 2025 10:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is gewoon de standaard USSR-onderhandelingsstrategie waar hele bibliotheken over vol geschreven zijn.
Bovenin de boom gaan zitten met absurde, maximalistische eisen, geen duimbreed toegeven en hopen dat de tegenpartij het een keer opgeeft om van het gezeik af te zijn.
En iedereen op deze wereld die een kind heeft snapt dat hieraan toegeven niet werkt.
Dat is volgens mij niet zo.quote:Op zaterdag 6 september 2025 13:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Klopt, maar wat je ook niet uit moet stuffen is het bekende fenomeen dat meneer de dictator in een bubbel leeft.
Het is bekend dat hij alleen rus1, 2 en 3 kijkt op TV, lekker z'n eigen propaganda consumeren, volgt geen sociale media, gebruikt geen computer of mobiel voor nieuwsgaring,
Sinds COVID leeft hij in een zelfgekozen isolement, aantal mensen waar hij mee spreekt zal op 1 hand te tellen zijn,
En van de week zei hij nog dat "oekraine binnen 2 maand uitgeput was".
Dus als hem alleen maar verteld wordt dat alles toppie gaat, nog 1 push, en dan hebben we gewonnen! -
Waarom zou die dan water bij de wijn gaan doen? Hij heeft toch bijna gewonnen?
Een goed Intel rapport deelt ook stukken uit buitenlandse kranten, Social media incl analyses.quote:. In het tijdschrift Newsweek verscheen vorige week een artikel met fragmenten uit het boek. Ze geven een exclusief inkijkje in het leven van Poetin. Hij slaapt graag uit, zwemt iedere dag twee uur en besteedt elke dag vele uren aan het lezen van de rapporten van zijn binnenlandse en buitenlandse inlichtingendiensten en het veiligheidsverslag van zijn presidentile garde.
Ja, en hij bereid ook beren in z'n blote bast.quote:
Hij is een man van 70 plus en voor iedereen die ooit met 70 plussers heeft gewerkt en mee discusieert weet dat leeftijd niet alleen aftakelt bij ouderdom, sterker nog mentale capaciteit gaat misschien nog wel harder.quote:Op zaterdag 6 september 2025 13:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is volgens mij niet zo.
Juist als Ex KGB volgt hij nauwlettend het wereldnieuws. Althans zo wordt dat verteld.
Moet je je eens afvragen wie precies dan die rapporten die hij leest maken.quote:Hij slaapt graag uit, zwemt iedere dag twee uur en besteedt elke dag vele uren aan het lezen van de rapporten van zijn binnenlandse en buitenlandse inlichtingendiensten en het veiligheidsverslag van zijn presidentile garde.
Nee, hij maakt geen gebruik van internet, dus hij is 100% afhankelijk van wat hem verteld wordt door bibberende jaknikkers.quote:Op zaterdag 6 september 2025 13:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Juist als Ex KGB volgt hij nauwlettend het wereldnieuws. Althans zo wordt dat verteld.
[..]
Een goed Intel rapport deelt ook stukken uit buitenlandse kranten, Social media incl analyses.
Volgens mij weet hij vrij exact wat er speelt wereldwijd en is het daarom zo’n sluwe onderhandelaar.
Klopt.quote:Op zaterdag 6 september 2025 13:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
[..]
Een goed Intel rapport deelt ook stukken uit buitenlandse kranten, Social media incl analyses.
Volgens mij weet hij vrij exact wat er speelt wereldwijd en is het daarom zo’n sluwe onderhandelaar.
Dat van dat uitslapen wist ik niet.quote:Op zaterdag 6 september 2025 13:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Moet je je eens afvragen wie precies dan die rapporten die hij leest maken.
"Shooting the messenger" is niet voor niets een parabel dat sinds de griekse oudheid al bij ons is.
Zou zomaar eens kunnen zijn dat deze of gene generaal of whatnot zich niet helemaal senang voelt als die putin slecht nieuws moet geven. Zeker als ze niet alleen de boodschapper zijn, maar ook hand erin hebben.
Vraag is of zijn intel bestaat uit jaknikkers. Zou wel eens mee kunnen vallen.quote:Op zaterdag 6 september 2025 13:57 schreef oheng het volgende:
[..]
Nee, hij maakt geen gebruik van internet, dus hij is 100% afhankelijk van wat hem verteld wordt door jaknikkers.
Ongedisciplineerd.quote:Op zaterdag 6 september 2025 14:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat van dat uitslapen wist ik niet.
Houd je wel fit en mooi.
Ja, corruptie en incompetentie voor, boven, achter, links, rechts, tussen, in dat land,quote:Op zaterdag 6 september 2025 14:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vraag is of zijn intel bestaat uit jaknikkers. Zou wel eens mee kunnen vallen.
Oh ja, dictators zijn dol op slecht nieuws. Reageren ze heel goed op. Voorbeelden genoeg in de geschiedenis.quote:Op zaterdag 6 september 2025 14:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vraag is of zijn intel bestaat uit jaknikkers. Zou wel eens mee kunnen vallen.
Dat is dan vaak ook weer geen goede zaak.quote:Op zaterdag 6 september 2025 14:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt.
Het is alleen wel waar dat hij zich laat informeren. Hij heeft zelf geen social media. Kijk een Trump of Medvedev zitten meer online dan jij en ik, dat doet Vlad niet.
Ja, ik probeer ook zoveel mogelijk volgens dat principe te leven.quote:Op zaterdag 6 september 2025 14:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ongedisciplineerd.
Meneer is een nacht uil, uh huh.
Maar toen ik jonger was, en vakantie had maakte ik ook mee dat mijn dag langzaam verschoof. Steeds later uit je stinkende nest komen, en daarom steeds later naar bed.
Dat is een manko, geen deugd.
"Carpe diem", ooit van gehoord?
Dat geldt voor iedereen.quote:Op zaterdag 6 september 2025 14:06 schreef Parafernalia het volgende:
Bijzonder dat jullie precies weten hoe Poetin z'n dag doorkomt
Gemaakt speciaal voor de SP?quote:Op zaterdag 6 september 2025 14:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, ik probeer ook zoveel mogelijk volgens dat principe te leven.
Laatst was zo'n docu op russia today. Daar werd hij geportretteerd als een man met een ijzeren discipline, die in de ochtend inderdaad gaat zwemmen of krachttraining doet.
Bekijk deze YouTube-video
Prachtige docu. Alleen weinig echte prikkelende vragen. Een beetje Sophie Hildebrand die Timmermans interviewt.
Het is prima aannemelijk dat hij rapporten leest. Zegt alleen bitter weinig over de kwaliteit van.quote:Op zaterdag 6 september 2025 14:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat geldt voor iedereen.
Maar er zijn journalisten die daar 3 jaar hebben gelopen en betrokkenen hebben genterviewd.
Kan alsnog allemaal niet waar zijn maar je moet ergens vanuit gaan.
Bereed hij ook beren in die docu, of niet?quote:Op zaterdag 6 september 2025 14:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, ik probeer ook zoveel mogelijk volgens dat principe te leven.
Laatst was zo'n docu op russia today. Daar werd hij geportretteerd als een man met een ijzeren discipline, die in de ochtend inderdaad gaat zwemmen of krachttraining doet.
Prachtige docu. Alleen weinig echte prikkelende vragen. Een beetje Sophie Hildebrand die Timmermans interviewt.
Das wat anders.quote:Op zaterdag 6 september 2025 14:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is prima aannemelijk dat hij rapporten leest. Zegt alleen bitter weinig over de kwaliteit van.
Nou, voor de helft op z'n nest, als we de interviews/docu's moeten geloven.quote:Op zaterdag 6 september 2025 14:06 schreef Parafernalia het volgende:
Bijzonder dat jullie precies weten hoe Poetin z'n dag doorkomt
De tour win je ook in bed.quote:Op zaterdag 6 september 2025 14:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nou, voor de helft op z'n nest, als we de interviews/docu's moeten geloven.
Sorry, wat is dat voor soort josti-band mentaliteit?quote:
Niet agressief manneke.quote:Op zaterdag 6 september 2025 14:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Sorry, wat is dat voor soort josti-band mentaliteit?
Als hij maar wat leest, dan is het goed ofzo?
Of doet de kwaliteit van die rapporten er wel toe?
Maar we hebben wel weet van, alle andere dingen.quote:Op zaterdag 6 september 2025 14:26 schreef Lospedrosa het volgende:
Het punt is, jij en ik hebben geen weet van de kwaliteit van die rapporten.
Ik denk dat de EU z'n vingers zouden aflikken bij de kwaliteit die de Russische intel levert tov eigen intel.quote:Op zaterdag 6 september 2025 14:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Niet agressief manneke.
Het punt is, jij en ik hebben geen weet van de kwaliteit van die rapporten.
Volgens jouw Josti mentaliteit zijn het per definitie slechte of gestuurde rapporten.
Net zoals dat koelkasten worden gesloopt voor raket besturingen?
Rob de Wijk levert Intel voor Rusland?quote:Op zaterdag 6 september 2025 14:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk dat de EU z'n vingers zouden aflikken bij de kwaliteit die de Russische intel levert tov eigen intel.
Als ik Rob de Wijk en Boekesteijn moet geloven zijn zij n van die actoren in de intel.
En baseer je dat op nog wat anders dan de "russia stronk!" trope?quote:Op zaterdag 6 september 2025 14:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk dat de EU z'n vingers zouden aflikken bij de kwaliteit die de Russische intel levert tov eigen intel.
Nee. Hij koketteert nog al eens - in elk geval in het verleden - dat hij mensen spreekt op conferenties die hetzelfde denken als hij, en die mensen adviseren wel. Althans dat zegt hij.quote:Op zaterdag 6 september 2025 14:31 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Rob de Wijk levert Intel voor Rusland?
quote:Zelenski grapt over Moskou-uitnodiging van Poetin: 'Hij kan naar Kiev komen'
De Oekraense president Volodimir Zelenski heeft opnieuw een voorstel van de Russische president Vladimir Poetin afgewezen om elkaar in Moskou te ontmoeten. In plaats daarvan stelde Zelenski, enigszins sarcastisch, voor dat Poetin naar Oekrane mag komen.
"Hij kan naar Kiev komen", zei Zelenski lachend in een interview met ABC News. Zelenski weigerde om naar Moskou te gaan, omdat zijn land dagelijks onder Russische raketten ligt en wordt aangevallen. "Ik kan niet naar de hoofdstad van deze terrorist gaan", aldus de president.
Hoewel Poetin herhaaldelijk persoonlijke besprekingen met Zelenski uit de weg ging, beweerde hij op 3 september dat hij directe gesprekken met de Oekraense president "nooit heeft uitgesloten". Poetin voegde eraan toe: "Als Zelenski er klaar voor is, laat hem dan naar Moskou komen."
quote:Oekrane Vandaag 12:11
Inlichtingendienst: bijna 700.000 Russische militairen gestationeerd in Oekrane
Volgens de Oekraense militaire inlichtingendienst (HUR) zijn er bijna 700.000 Russische militairen gestationeerd in Oekrane, waaronder soldaten van de Nationale Garde, speciale eenheden en ondersteunende eenheden.
Het grootste deel is gestationeerd in de regio Donetsk, wat de prioriteiten van Rusland laat zien.
Aan Oekraense kant heeft het leger bijna 900.000 militairen in het hele land gestationeerd, maar president Volodimir Zelenski zei in januari dat Rusland nog steeds een numeriek voordeel heeft in sommige sectoren aan het front vanwege de concentratie van troepen.
Destijds telde het Russische contingent in Oekrane 600.000 troepen.
Hoewel er naar verluidt meer dan n miljoen soldaten zijn gedood of gewond tijdens de grootschalige oorlog, is
Rusland er steeds in geslaagd de verliezen te compenseren met nieuwe contractsoldaten, terwijl Kiev te kampen heeft met een steeds nijpender tekort aan mankracht.
Moskou heeft ook versterkingen ontvangen van Noord-Korea.
Er worden duizenden troepen verwacht, na de eerste lichting van 11.000-12.000 soldaten die eind 2024 in de Russische oblast Koersk werden gestationeerd.
Ja zijn club HCCS adviseert het kabinet.quote:Op zaterdag 6 september 2025 14:47 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee. Hij koketteert nog al eens - in elk geval in het verleden - dat hij mensen spreekt op conferenties die hetzelfde denken als hij, en die mensen adviseren wel. Althans dat zegt hij.
Nu heeft weer een nieuw idee: Amerika uit de NAVO gooien.
https://www.gelderlander.(...)t-zelf-ook~a7ce570d/
Ik ben benieuwd. De ene na de andere Russische radar werd de afgelopen weken naar de hel geschoten, en tenzij ze daarvan drie nieuwe per week produceren zal de luchtafweer op een bepaald moment toch gaten gaan vertonen.quote:👀🇺🇦✈️ Soon we can expect Ukrainian planes in the sky over Crimea, which will strike at ground targets, — spokesman for UDA Bratchuk
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3ly6b3e2p2k24
Mooi, hopelijk worden er veel Ruzzen gekrimeerdquote:Op zaterdag 6 september 2025 15:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd. De ene na de andere Russische radar werd de afgelopen weken naar de hel geschoten, en tenzij ze daarvan drie nieuwe per week produceren zal de luchtafweer op een bepaald moment toch gaten gaan vertonen.
We zullen zien. Ik gok dat we eerst Bayraktars boven De Krim zullen zien voordat ze bemande missies aandurven.quote:Op zaterdag 6 september 2025 15:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd. De ene na de andere Russische radar werd de afgelopen weken naar de hel geschoten, en tenzij ze daarvan drie nieuwe per week produceren zal de luchtafweer op een bepaald moment toch gaten gaan vertonen.
Hij wil USA van de hand doen omdat hij Trump is kneus vindt. Emotie is geen goede basis om geopolitiek mee te bedrijven.quote:Op zaterdag 6 september 2025 14:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja zijn club HCCS adviseert het kabinet.
En proest, over zijn vermeende anti VS houding.
Die zijn harder nodig dan ooit kijk maar naar de basis in Polen.
Het kan ook dat Oekrane radars uit andere locaties naar de Krim wil laten verplaatsen. Da's natuurlijk ook een optie. Of ze willen de Russische luchtmacht boven de Krim in de lucht hebben. Dan komen ze vrij dichtbij Oekraense luchtafweer of F-16's/Mirages met AMRAAMs of MICA's.quote:Op zaterdag 6 september 2025 15:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Mooi, hopelijk worden er veel Ruzzen gekrimeerd![]()
Hebben ze die nog? In het begin van de oorlog zag je daar veel beelden van maar nu niet meer.quote:Op zaterdag 6 september 2025 16:04 schreef oheng het volgende:
[..]
We zullen zien. Ik gok dat we eerst Bayraktars boven De Krim zullen zien voordat ze bemande missies aandurven.
Ik lach me de ballen uit de broek als we ooit Bayraktars zullen zien boven Sevastopol.
Ja, zat. Maar die dingen verdwenen toen het bij rus in begon te dalen dat 3 dagen hem niet ging worden, en ze dus GBAD naar voren begonnen te schuiven. Omdat een nogal trage drone 0,0 kans maakt tegen.quote:Op zaterdag 6 september 2025 16:26 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Hebben ze die nog? In het begin van de oorlog zag je daar veel beelden van maar nu niet meer.
quote:https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3ly6dme6i5s24
🇺🇦 UK Defence Journal:
The headquarters of the Multinational Force in Ukraine, a structure created under the auspices of NATO and allied countries to coordinate actions during the ceasefire, is being formed in Kyiv.
Gillende ruslandfans in 5....4....3...quote:🟢 The leadership of the MNF-U will be divided into two levels:
In Kyiv, the headquarters will be headed by a British major general, and overall control will be carried out jointly in Britain and France.
The working language of the headquarters will be English.
Dat verklaart de oh zo enorm succesvolle eerste fase van de invasie. Die oh zo steengoede inlichtingendienst van Ruslandquote:Op zaterdag 6 september 2025 14:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als ik Rob de Wijk en Boekesteijn moet geloven zijn zij n van die actoren in de intel.
Had mooier geweest als ze dat al de afgelopen maanden hadden kunnen doen. Zat veel vakantie volk daar, beetje schrik aanjagen enzo.quote:Op zaterdag 6 september 2025 16:04 schreef oheng het volgende:
[..]
We zullen zien. Ik gok dat we eerst Bayraktars boven De Krim zullen zien voordat ze bemande missies aandurven.
Ik lach me de ballen uit de broek als we ooit Bayraktars zullen zien boven Sevastopol.
Ik durf geen oordeel te geven over de kwaliteit van de Russische intel.quote:Op zaterdag 6 september 2025 14:55 schreef oheng het volgende:
Niets bewijst meer dat russische intel rammelt als een invasie die uitgelopen is op een totale ramp op ieder gebied: materieel, demografisch, economisch, financieel.
De intel is van hetzelfde niveau als in 1904-1905.
En ze werden ook compleet verrast in het Kharkiv offensief.
Vergeet ook niet dat de KGB FSB meer moeite steekt in propaganda en manipuleren van beeldvorming in het buitenland, dan spionage en militaire inlichtingen.quote:Op zaterdag 6 september 2025 17:26 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Ik durf geen oordeel te geven over de kwaliteit van de Russische intel.
Maar aan het einde van koude oorlog was de intel van de bijvoorbeeld de Stasi heel goed.. tenminste als het om eigen burgers ging.. waardoor buitenlandse intel geheel ondergesneeuwd was.
En aangezien de Stasi flink benvloed was door de KGB gok ik zomaar dat voor de KGB hetzelfde gelde. Zeker als je bijvoorbeeld kijkt hoe het regime van een Stalin werkte.
Ja natuurlijk hebben ze die. Militaire hardware raakt nooit op (ook van de russen niet), omdat er productie is.quote:Op zaterdag 6 september 2025 16:26 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Hebben ze die nog? In het begin van de oorlog zag je daar veel beelden van maar nu niet meer.
Dat ook nog eens ja, qua echte spionage moet je gok ik eerder "bang" zijn voor een China of bijvoorbeeld de USA en laten we Isral niet vergeten.quote:Op zaterdag 6 september 2025 17:28 schreef havanagila het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat de KGB meer moeite steekt in propaganda en manipuleren van beeldvorming in het buitenland, dan spionage en militaire inlichtingen.
Ja, intern zijn ze beter, en hebben ze een ijzeren grip op de slaafse bevolking.quote:Op zaterdag 6 september 2025 17:26 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Ik durf geen oordeel te geven over de kwaliteit van de Russische intel.
Maar aan het einde van koude oorlog was de intel van de bijvoorbeeld de Stasi heel goed.. tenminste als het om eigen burgers ging.. waardoor buitenlandse intel geheel ondergesneeuwd was.
En aangezien de Stasi flink benvloed was door de KGB gok ik zomaar dat voor de KGB hetzelfde gelde. Zeker als je bijvoorbeeld kijkt hoe het regime van een Stalin werkte.
Dan gaat men hier weer gillen dat het genocide op de Russen is.quote:Op zaterdag 6 september 2025 17:21 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Had mooier geweest als ze dat al de afgelopen maanden hadden kunnen doen. Zat veel vakantie volk daar, beetje schrik aanjagen enzo.
Die zijn er nog en ze worden ook gebruikt maar niet langer in aanvalsrol, eerder als spotters.quote:Op zaterdag 6 september 2025 16:26 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Die kritiek kreeg ik ook toen ik het opperde om die gebieden te bombarderen.. Ook nadat ik uitgelegd had dat het om bombarderen van militaire doelwitten en bijv infrastructuur.. Dus geen burgers, die moeten vooral zien dat het geen gebied is voor Russische lebensraum.quote:Op zaterdag 6 september 2025 18:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan gaat men hier weer gillen dat het genocide op de Russen is.
Voor de onderhandelingen is het weer eens opblazen van de Krimbrug misschien wel een idee. Het geeft de Russen wat om over na te denken. Als de luchtmacht daar in de buurt kan komen is reparatie ook wel een dingetje...Ook wat betreft de PR.
Vallen er doden onder Russische burgers is het genocide door de AFU, gaan er Oekraense burgers dood is het vast niet de bedoeling van de Russen geweest.quote:Op zaterdag 6 september 2025 18:34 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Die kritiek kreeg ik ook toen ik het opperde om die gebieden te bombarderen.. Ook nadat ik uitgelegd had dat het om bombarderen van militaire doelwitten en bijv infrastructuur.. Dus geen burgers, die moeten vooral zien dat het geen gebied is voor Russische lebensraum.
Er komen weer steeds meer beelden dat ze gebruikt worden. Laatst nog een dat er een bootje vol Russen bij Cherson geraakt werd.quote:Op zaterdag 6 september 2025 16:26 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Het mooiste zou zijn om eerst die brug te raken en dan de paniek te zien onder de vakantiegangers. Dat die merken dat ze niet zomaar weer weg kunnen.quote:Op zaterdag 6 september 2025 18:34 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Die kritiek kreeg ik ook toen ik het opperde om die gebieden te bombarderen.. Ook nadat ik uitgelegd had dat het om bombarderen van militaire doelwitten en bijv infrastructuur.. Dus geen burgers, die moeten vooral zien dat het geen gebied is voor Russische lebensraum.
Echt niemand zegt dit.quote:Op zaterdag 6 september 2025 19:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Vallen er doden onder Russische burgers is het genocide door de AFU, gaan er Oekraense burgers dood is het vast niet de bedoeling van de Russen geweest.
Bijvoorbeeld dat idd, kan me heugen dat vorige vakantie seizoen een strand werdt geraakt door eigen (dus Russisch) vuur. Dat was ook wel mooi.quote:Op zaterdag 6 september 2025 20:08 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Het mooiste zou zijn om eerst die brug te raken en dan de paniek te zien onder de vakantiegangers. Dat die merken dat ze niet zomaar weer weg kunnen.
Ik riep op tot oorlogsmisdaden volgens een aantal...quote:Op zaterdag 6 september 2025 19:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
Vallen er doden onder Russische burgers is het genocide door de AFU, gaan er Oekraense burgers dood is het vast niet de bedoeling van de Russen geweest.
Dat moet je even een bril gaan kopen gok ik...quote:
Dan zal niemand zich aangesproken voelen.quote:
Quotes?quote:Op zaterdag 6 september 2025 20:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan zal niemand zich aangesproken voelen.
Ja dat is wel duidelijk. En de VS gaat ons (of Japan, of Zuid-Korea) niet redden. De toekomst ziet er niet zo rooskleurig uit.quote:
en dan blijkt dat alle investeringen lucht zijnquote:Op zaterdag 6 september 2025 20:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja dat is wel duidelijk. En de VS gaat ons (of Japan, of Zuid-Korea) niet redden. De toekomst ziet er niet zo rooskleurig uit.
War is coming.
Die Remco Breuker zei bij Nieuwsuur ook nog dat het mogelijk was dat Noord Korea 100k soldaten kan sturen.quote:
Elke keer als iemand zegt dat dit de dertiger jaren zijn dan vind ik dat onzin, maar als je toch een moment zou moeten uit kiezen is dit wel een goede.quote:Op zaterdag 6 september 2025 20:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja dat is wel duidelijk. En de VS gaat ons (of Japan, of Zuid-Korea) niet redden. De toekomst ziet er niet zo rooskleurig uit.
War is coming.
Je moet idd wel ontzettend goed je best doen om je hoofd in het zand te steken om alle geopolitieke ontwikkelingen te negeren, wil je niet verontrust zijn waar dit de komende 5 jaar allemaal naar toe gaat.quote:Op zaterdag 6 september 2025 20:43 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Elke keer als iemand zegt dat dit de dertiger jaren zijn dan vind ik dat onzin, maar als je toch een moment zou moeten uit kiezen is dit wel een goede.
Een oorlog voorspellen is verrekte lastig hoor. Ja er zijn wel wat indicatoren op rood staan. Maar toch is dit wel een andere tijd.quote:Op zaterdag 6 september 2025 20:43 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Elke keer als iemand zegt dat dit de dertiger jaren zijn dan vind ik dat onzin, maar als je toch een moment zou moeten uit kiezen is dit wel een goede.
En als je alle "economie" achtige factoren nu maar blijft negeren dan blijft het allemaal "verrekte lastig hoor".quote:Op zaterdag 6 september 2025 20:58 schreef phpmystyle het volgende:
Een oorlog voorspellen is verrekte lastig hoor.
Dit dus, als je de geschiedenis een beetje kent. Toegegeven Putin had ons een beetje in slaap gesust door niet meteen zijn ware aard te laten zien.quote:Op zaterdag 6 september 2025 20:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je moet idd wel ontzettend goed je best doen om je hoofd in het zand te steken om alle geopolitieke ontwikkelingen te negeren, wil je niet verontrust zijn waar dit de komende 5 jaar allemaal naar toe gaat.
Je weet dat @phpmystyle een ticket heeft gelogd in feedback over je PI?quote:Op zaterdag 6 september 2025 21:22 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Dit dus, als je de geschiedenis een beetje kent. Toegegeven Putin had ons een beetje in slaap gesust door niet meteen zijn ware aard te laten zien.
Wel bizar dat er weer zoveel psychopaten aan de macht zijn (geholpen)
quote:Op zaterdag 6 september 2025 21:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je weet dat @:phpmystyle een ticket heeft gelogd in feedback over je PI?
phpmystyle in NWS / [NWS feedback] niet zo kinderachtig doen met zijn allen
Ik snap de aantrekkingskracht van psychopaten en narcisten ook niet.quote:Op zaterdag 6 september 2025 21:22 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Dit dus, als je de geschiedenis een beetje kent. Toegegeven Putin had ons een beetje in slaap gesust door niet meteen zijn ware aard te laten zien.
Wel bizar dat er weer zoveel psychopaten aan de macht zijn (geholpen)
Jupquote:Op zaterdag 6 september 2025 21:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je weet dat @:phpmystyle een ticket heeft gelogd in feedback over je PI?
phpmystyle in NWS / [NWS feedback] niet zo kinderachtig doen met zijn allen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The name is Putler, Vladimir Putler
Een aantal kan helaas ook heel goed sprookjes vertellen waarin bepaalde groepen in de bevolking in trappen.quote:Op zaterdag 6 september 2025 21:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik snap de aantrekkingskracht van psychopaten en narcisten ook niet.
Dit is al die tijd al het sentiment. Attritieoorlog werd twee jaar geleden al in de mond genomen.quote:Op zaterdag 6 september 2025 21:08 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Dat is niet zo slim. Hij gaat nog spijt krijgen dat hij niet akkoord ging met het staakt-het-vuren.
Vergeet de codes van pepper en de cashback via cashbackxl niet.quote:Op zaterdag 6 september 2025 21:43 schreef halfway het volgende:
Boeien! Toch maar weer 8 pakketjes op ali besteld.
Eigenlijk zou iedereen in dit topic verplicht kommersant moeten lezen, dan zou dit geen nieuws zijn 😑quote:Op zaterdag 6 september 2025 21:44 schreef skysherrif het volgende:
https://foreignpolicy.com(...)&pid=PNIHNTSIuqq0wt2
[ afbeelding ]
Goed gratis artikel voor wie wil bijlezen over de huidige economische situatie van Rusland
De Navo verdedigde ook voornamelijk de Amerikaanse belangen, dus logisch dat ze er zelf als mastodont het meeste impompen als de hele wereld om Amerika heen moest draaien.quote:
Die overige landen hebben geen reet aan de NAVO als de VS toch niet komt helpen tegen Rusland of China.quote:
Het zijn vermoedelijk meer Rusland en / of Israel die niets zien in een confrontatie. Anders was hij allang een zelfdestructieve campagne begonnen.quote:Op zondag 7 september 2025 09:21 schreef Momo het volgende:
Het is wel duidelijk dat Trump in de broek poept voor China. Op de VS moet je niet meer rekenen in dit conflict.
[ x ]
Grappig genoeg komt het huidige drugs probleem in de USA uit China...quote:Op zondag 7 september 2025 09:21 schreef Momo het volgende:
Het is wel duidelijk dat Trump in de broek poept voor China. Op de VS moet je niet meer rekenen in dit conflict.
[ x ]
Probleem? Ze spelen enkel in op de vraag uit de markt naar goedkope verdovende middelen.quote:Op zondag 7 september 2025 10:42 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Grappig genoeg komt het huidige drugs probleem in de USA uit China...
Waardoor bijna hele steden vol met zombies zitten of vele dode junkies.quote:Op zondag 7 september 2025 10:50 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Probleem? Ze spelen enkel in op de vraag uit de markt naar goedkope verdovende middelen.
De VS en GB zaten er toch goed bij mbt de invasie van Oekrane. Dat wisten ze al een jaar van te voren.quote:Op zaterdag 6 september 2025 20:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een oorlog voorspellen is verrekte lastig hoor. Ja er zijn wel wat indicatoren op rood staan. Maar toch is dit wel een andere tijd.
De mensen zijn rijk, weinig opofferingsgezind omdat religie minder een rol speelt.
Waartegen gaat de VS zichzelf beschermen op het westelijk halfrond? Agressieve pinguns? Verdwaalde ijsberen?quote:Op zondag 7 september 2025 09:21 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Venezuela is nummero uno.quote:Op zondag 7 september 2025 12:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waartegen gaat de VS zichzelf beschermen op het westelijk halfrond? Agressieve pinguns? Verdwaalde ijsberen?
Elke keer als ik iemand iets hoor zeggen over de wachtlijsten in de zorg of de teringbende die de GGZ is, dan denk ik aan de situatie in de VS en prijs ik me gelukkig dat het hier allemaal nog wel te overzien is.quote:Op zondag 7 september 2025 10:55 schreef Perrin het volgende:
Inderdaad.
De Amerikaanse opiodencrisis ontstond uit een samenspel van misleidende farmaceutische marketing, een falend zorgsysteem en harde economische omstandigheden. In de jaren negentig brachten bedrijven als Purdue Pharma middelen als OxyContin op de markt, agressief gepresenteerd als veilig en nauwelijks verslavend. Artsen gingen massaal voorschrijven terwijl verzekeraars goedkope pillen bevoordeelden boven langdurige therapien.
Tegelijkertijd raakten veel gemeenschappen verzwakt door de-industrialisatie, werkloosheid en stagnerende lonen. Voor mensen met fysieke klachten en/of psychische problemen boden opioden een schijn van verlichting. Toen de overheid het voorschrijven begon in te dammen, stapten velen over op illegale alternatieven als herone en fentanyl, met nog desastreuzere gevolgen.
De crisis weerspiegelt niet alleen medische fouten, een slecht medisch stelsel en nietsontziende hebzucht van de betrokken partijen, maar ook decennia van neoliberale keuzes die ongelijkheid vergrootten en miljoenen in kwetsbaarheid achterlieten.
Het resultaat: een epidemie waar pijnbestrijding veranderde in massale afhankelijkheid en een groot maatschappelijk probleem. China of buitenlandse drugsproducenten zijn inderdaad geen oorzaak, ze voldoen slechts aan de Amerikaanse vraag.
(sorry voor offtopic)
En de Russen vallen regeringsgebouwen aan. Ik weet nog dat ik in het voorjaar schreef dat Oekrane het Russische ministerie van defensie zou moeten aanvallen maar dat er werd geroepen dat dat maar tot eScaLaTiE en weetikveel wat meer zou leiden. Volgens mij kan dat argument nu wel van tafel.quote:https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lya64mahdc26
PM Yuliia Svyrydenko confirmed the fire at the Cabinet of Ministers building in Kyiv. She stated the roof and upper floors were damaged during the Russian attack. Emergency crews are on site battling the flames. "We will rebuild the building, but we cannot bring back the lives lost," she said.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
quote:Op zondag 7 september 2025 14:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
En de Russen vallen regeringsgebouwen aan. Ik weet nog dat ik in het voorjaar schreef dat Oekrane het Russische ministerie van defensie zou moeten aanvallen maar dat er werd geroepen dat dat maar tot eScaLaTiE en weetikveel wat meer zou leiden. Volgens mij kan dat argument nu wel van tafel.Het ministerie vandegensie van het land dat jou is binnengevallen lijkt mij per definitie een legitiem doelwit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Lijkt mij ook. Maar er kwamen toen argumenten dat ambtenaren op een ministerie burgers zijn en dat het dus niet mag of zoiets.quote:Op zondag 7 september 2025 14:47 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het ministerie vandegensie van het land dat jou is binnengevallen lijkt mij per definitie een legitiem doelwit.
quote:Commander-in-Chief Syrskyi reports that Ukrainian forces regained five times more territory than they lost in August. On the Pokrovsk front alone, around 350 attacks were repelled last week. In August, while losing 5 sq km, Ukraine regained 26 sq km. Similar results were achieved near Dobropillia.
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lyaoyjkow226
Zou eens tijd worden.quote:“We are prepared to increase pressure on Russia, but we need our European partners to follow us,” Bessent said, adding that more secondary sanctions and tariffs on countries that buy Russian oil would bring the Russian economy to “full collapse” and bring Putin to the negotiating table.
https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1964680338388418779
Het is veel zinvoller om Oekrane veel meer munitie te geven zodat de hele olie-infrastructuur van Rusland aan puin geschoten kan worden. Die sancties daar werkt Rusland gewoon omheen, dat gaat hiermee niet lukken.quote:
Met het in puin schieten van de olieraffinaderijen heeft Oekrane geen grote moeite meer. Dat gaat gewoon gestaag door.quote:Op zondag 7 september 2025 15:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is veel zinvoller om Oekrane veel meer munitie te geven zodat de hele olie-infrastructuur van Rusland aan puin geschoten kan worden. Die sancties daar werkt Rusland gewoon omheen, dat gaat hiermee niet lukken.
Wel eens dat Europa meer moet doen. Het is vooral heel veel oeverloos gelul en weinig actie.
Europa doet ook weinig. Er is nog steeds voor miljarden aan import en export van en naar Rusland. Hoezo is dat niet nul. Sancties hadden bij het 3e pakket al maximaal moeten zijn.quote:Op zondag 7 september 2025 16:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Met het in puin schieten van de olieraffinaderijen heeft Oekrane geen grote moeite meer. Dat gaat gewoon gestaag door.
En Europa bouwt en levert gewoon. We hangen het alleen niet meer aan de grote klok. Het is vooral de VS die veel schreeuwt en dan ineens niets doet.
Terwijl we net uit de covid-crisis kwamen de gaskraan rcksichtslos dichtdraaien? Strak plan. Leg me gelijk even uit hoe je de pro-Rusland landen in de EU zover had gekregen.quote:Op zondag 7 september 2025 16:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Europa doet ook weinig. Er is nog steeds voor miljarden aan import en export van en naar Rusland. Hoezo is dat niet nul. Sancties hadden bij het 3e pakket al maximaal moeten zijn.
quote:At least 92 Americans have been killed fighting for Ukraine, with several thousand having served in the AFU. The US government avoids direct involvement, leaving groups like the RT Weatherman Foundation to support wounded volunteers, repatriate fallen soldiers and track the missing.
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lyav7dpydk26
Covid is al even voorbij. Wat is nu je excuus?quote:Op zondag 7 september 2025 16:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Terwijl we net uit de covid-crisis kwamen de gaskraan rcksichtslos dichtdraaien? Strak plan. Leg me gelijk even uit hoe je de pro-Rusland landen in de EU zover had gekregen.
Daarnaast tuin je in het trucje van Trump om zijn nietsdoenerij af te schuiven op Europa.
Het ging net nog om 2022.quote:Op zondag 7 september 2025 17:23 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Covid is al even voorbij. Wat is nu je excuus?
ONZ / Wat zijn de lekkerste smaken soepblikken?quote:Op zondag 7 september 2025 17:43 schreef Ulx het volgende:
Anyway, Duitsland gaat voor 100 miljoen een strategische reserve aan conserven opbouwen. Dat zijn aardig wat blikken.
[ afbeelding ]
Benieuwd of de BBB in Nederland zoiets ook ziet zitten. Lastige keuze. Helpen ze de eigen achterban of willen ze toch liever bezuinigen?
quote:https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lyaypvbugk23
Monitoring Telegram channels report that a second fuel station was hit in Klimovo, near the railway area.
Ik zou bij de dwarsliggers de geldkraan dichtdoenquote:Op zondag 7 september 2025 17:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het ging net nog om 2022.
Misschien kunnen jullie even uitleggen hoe je elke regering in de EU meekrijgt met een totale boycot van Rusland? Die uitleg komt er maar niet. Dus blijft het bij kretologie.
Dan gebruiken die landen gewoon hun veto tegen elk ander EU voorstel. Heb je een beter idee?quote:Op zondag 7 september 2025 18:27 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ik zou bij de dwarsliggers de geldkraan dichtdoen
Veto afnemen. Je zult nu wel doen alsof die politieke verzinsels natuurwetten zijnquote:Op zondag 7 september 2025 18:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan gebruiken die landen gewoon hun veto tegen elk ander EU voorstel. Heb je een beter idee?
Trump lult zoals altijd uit zijn dikke nek.quote:
Ik zet niet voor niets in met "2 weken" he.quote:Op zondag 7 september 2025 18:39 schreef Perrin het volgende:
En mensen die bij elke hersenscheet van die oude leugenaar meteen hoopvolle posts maken, moeten zich ook afvragen waar ze mee bezig zijn.
Nee, voel je niet aangesproken hoor. Maar ik zie elders mensen dit alweer aanhalen als 'hoopvolle ontwikkeling'.quote:Op zondag 7 september 2025 18:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik zet niet voor niets in met "2 weken" he.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aangezien ik weet dat dit belangrijk voor je is, dit al gezie nvan afgelopen nacht @phpmystyle ? (trigger warning). Geen enkel militair doel in de buurt. Gewoon een manege kilometers ver van kyiv gebombardeerd.
quote:Op zondag 7 september 2025 19:07 schreef skysherrif het volgende:
Het zou een beetje raar zijn als ik dit zou goedkeuren, en als de Oekraners het doen zou afkeuren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aangezien ik weet dat dit belangrijk voor je is, dit al gezie nvan afgelopen nacht @:phpmystyle ? (trigger warning). Geen enkel militair doel in de buurt. Gewoon een manege kilometers ver van kyiv gebombardeerd.
Maar wat is de context? Waarom zijn die arme dieren dood?"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
quote:Op zondag 7 september 2025 19:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het zou een beetje raar zijn als ik dit zou goedkeuren, en als de Oekraners het doen zou afkeuren.
Maar wat is de context? Waarom zijn die arme dieren dood?
Net of dat je dat niet weet.quote:Op zondag 7 september 2025 19:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het zou een beetje raar zijn als ik dit zou goedkeuren, en als de Oekraners het doen zou afkeuren.
Maar wat is de context? Waarom zijn die arme dieren dood?
Tjah, die paarden lijken mij onmogelijk een gevaar voor Rusland en zijn verder ook niet combattant..quote:Op zondag 7 september 2025 19:35 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ x ]
alles wat mooi is in Oekraine heeft niet het recht om te leven van de Russen.
Drone aanval.quote:Op zondag 7 september 2025 19:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tjah, die paarden lijken mij onmogelijk een gevaar voor Rusland en zijn verder ook niet combattant..
Ik mis wel de context erbij. Er is een verschil tussen bijvoorbeeld aan artillerie aanval en dat die fragmenten per abuis die dieren hebben geraakt of dat gewoon infanteristen daar met mancetes hebben lopen zwaaien.
In elk geval is dit niet fraai.
*proest*quote:Op zondag 31 augustus 2025 01:04 schreef phpmystyle het volgende:
@:moderatie
Ik zie dat er een user is met Poetin (Russische president) afgebeeld met een Hitler snor. Ik vind dat serieus niet fijn. Mogen dergelijke usericons serieus? Dit is gewoon een belediging van een buitenlands staatshoofd.
Mocht Putins kop eraf geknald in het openbaar weet ik wel wat ik als UI zou nemen. Helaas kunnen we nu alleen hopen.quote:Op zondag 7 september 2025 19:47 schreef xpompompomx het volgende:
Het nadeel van op vakantie zijn is dat je wel eens een mooie post mist. Zoals onderstaande:
[..]
*proest*
Dan nog de context. Wat voor drone was het? Waren deze nog goed te besturen en hadden deze geen andere target voor ogen? Kleine anekdote - voor wat het waard is - ik had onlangs nog voor 30 usd op alie of temu drone gekocht, die is 3 keer bij een ander in de tuin belandt (na 75 meter werd het bereik slecht) en toen ik ergens ging vliegen waar er niks kon gebeuren verloor ik wederom de controle over het vliegtuigje.quote:Op zondag 7 september 2025 19:46 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Drone aanval.
[ afbeelding ]
hier
Gericht.
Rusland heeft er 1000 vannacht afgevuurd dus ze kunnen er meerdere sparen om locaties te raken die Oekraine in haar hart raken, waaronder deze. Pure terreur.
Waren de Britten niet bezig met zo'n laservoertuig om drones neer te halen?quote:Op zondag 7 september 2025 19:55 schreef skysherrif het volgende:
Zelensky claimt dat 150 drones van de 800+ die Oekraine gisteren aanvielen zijn neergehaald door interceptor drones. Zou een goede ontwikkeling zijn mits dat waar is, aangezien deze op te schalen zijn.
quote:Op zondag 7 september 2025 20:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan nog de context. Wat voor drone was het? Waren deze nog goed te besturen en hadden deze geen andere target voor ogen? Kleine anekdote - voor wat het waard is - ik had onlangs nog voor 30 usd op alie of temu drone gekocht, die is 3 keer bij een ander in de tuin beland (na 75 meter werd het bereik slecht) en toen ik ergens ging vliegen waar er niks kon gebeuren had ik wederom dat die alleen maar van mij vandaag vloog.
Anyway, het gebeurt meer dan eens dat de Russen iets "oepsie" raken dat op het eerste oog niks te maken heeft met het primair uitschakelen van militaire doelwitten. Ik sluit ook niet meer uit dat er soldaten tussen zitten die criminele zaken doen. Je zou verwachten dat de Russische militaire politie hierop ingrijpt. Maar dat zal wel ijdele hoop zijn.
Dit zijn de super deluxe in Yelabuga gemaakte Geran 2 drones die zelfs een camera hebben nu om dat ding in real time te besturen.quote:Op zondag 7 september 2025 20:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan nog de context. Wat voor drone was het? Waren deze nog goed te besturen en hadden deze geen andere target voor ogen? Kleine anekdote - voor wat het waard is - ik had onlangs nog voor 30 usd op alie of temu drone gekocht, die is 3 keer bij een ander in de tuin beland (na 75 meter werd het bereik slecht) en toen ik ergens ging vliegen waar er niks kon gebeuren had ik wederom dat die alleen maar van mij vandaag vloog.
Anyway, het gebeurt meer dan eens dat de Russen iets "oepsie" raken dat op het eerste oog niks te maken heeft met het primair uitschakelen van militaire doelwitten. Ik sluit ook niet meer uit dat er soldaten tussen zitten die criminele zaken doen. Je zou verwachten dat de Russische militaire politie hierop ingrijpt. Maar dat zal wel ijdele hoop zijn.
Ik weet nog hoe sommigen tekeer gingen tegen mij en tot aan Danny gingen klagen omdat ik die spastische reactie van Musk op de GOP winst als UI had gepload . Zie linksboven. Dus vandaar.quote:Op zondag 7 september 2025 19:47 schreef xpompompomx het volgende:
Het nadeel van op vakantie zijn is dat je wel eens een mooie post mist. Zoals onderstaande:
[..]
*proest*
Ik ben niet thuis in alle soorten en maten wat er rondvliegt. Ik weet dat die glasvezel drones heel goed zijn en een betrouwbare besturing hebben.quote:Op zondag 7 september 2025 20:00 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dit zijn de super deluxe in Yelabuga gemaakte Geran 2 drones die zelfs een camera hebben nu om dat ding in real time te besturen.
Deze dingen hebben ondertussen een warhead van 100kg overigens. Bijna vergelijkbaar met sommige kruisraketten. Alleen kunnen ze er dus nu 800 soms per nacht van afschieten.
Gaat via vooraf bepaalde coordinaten via satelliet verbinding. Eventueel kan je de nieuwste varianten bijsturen van deze drones, maar heti s niet alsof deze 800 allemaal met de hand worden bestuurd.quote:Op zondag 7 september 2025 20:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ben niet thuis in alle soorten en maten wat er rondvliegt. Ik weet dat die glasvezel drones heel goed zijn en een betrouwbare besturing hebben.
Maar is zo'n drone ook nog goed bestuurbaar als de operator deze bestuurt vanaf vermoedelijk Belarus?
Ah check, das wel een eerlijk antwoord.quote:Op zondag 7 september 2025 20:07 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Gaat via vooraf bepaalde coordinaten via satelliet verbinding. Eventueel kan je de nieuwste varianten bijsturen van deze drones, maar heti s niet alsof deze 800 allemaal met de hand worden bestuurd.
Over het algemeen is dat satelliet signaal heel goed.
Zou wel een mooie doodstraf voor Putin zijn. Helemaal als ie niet meteen dood is en nog een paar dagen mag creperen..quote:Op zondag 7 september 2025 20:20 schreef TwenteFC het volgende:
[ x ]
Anti personeelsmijnen op burgerdoelen. De russen zijn echt onmensen.
Benieuwd hoe de liefhebbers van die onmensen er weer een twist aan gaan geven.
Vlindermijnen in kherson ja , de human safari genocide moet en zal daar doorgaan.quote:Op zondag 7 september 2025 20:20 schreef TwenteFC het volgende:
[ x ]
Anti personeelsmijnen op burgerdoelen. De russen zijn echt onmensen.
Benieuwd hoe de liefhebbers van die onmensen er weer een twist aan gaan geven.
Deze paarden zijn waarschijnlijk afstammelingen van Duitse paarden die betrokken waren bij Operatie Barbarossa.quote:Op zondag 7 september 2025 19:35 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ x ]
alles wat mooi is in Oekraine heeft niet het recht om te leven van de Russen.
Dit ja.quote:Op zondag 7 september 2025 20:38 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Elon Musk blijft zon bizar zielige en ellendige vent.
Dat was al vanaf dag n duidelijk..quote:Op zondag 7 september 2025 20:32 schreef halfway het volgende:
Het mag toch inmiddels wel duidelijk zijn dat de EU rechtstreeks in een conflict met Rusland en consorten komt, kwestie van tijd meer niet.
Er wordt een Oekraense vrouw vermoord, daar wordt (eindelijk) ruchtbaarheid aan gegeven.quote:Op zondag 7 september 2025 20:38 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Elon Musk blijft zon bizar zielige en ellendige vent.
Mensen op twitter die de oek vlag hebben doen dat vanwege de oorlog, niet vanwege dat ze fan van dat volk zijn ofzo.quote:Op zondag 7 september 2025 21:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er wordt een Oekraense vrouw vermoord, daar wordt (eindelijk) ruchtbaarheid aan gegeven.
Dat lijkt mi toch gepast?
Klopt. Tenzij Rusland voor die tijd in elkaar stort. Dat heeft dan ook mijn voorkeur.quote:Op zondag 7 september 2025 20:32 schreef halfway het volgende:
Het mag toch inmiddels wel duidelijk zijn dat de EU rechtstreeks in een conflict met Rusland en consorten komt, kwestie van tijd meer niet.
Ik heb hier* wel iets gelezen over een 100kW laser voor NATO die volgens de advertentie, 20 drones/min (gedurende een korte tijd) kan neer halen. Bestel nu voor levering in 2028.quote:Op zondag 7 september 2025 20:00 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Waren de Britten niet bezig met zo'n laservoertuig om drones neer te halen?
Staate vaag iets van bij.
Hij impliceert dat mensen die een Oekraiense vlag in hun bio hebben niets zeggen over het feit dat en donkere man een oekraiense vluchteling heeft vermoord in Amerika. Wat totaal uit zijn nek geluld is en dus dit feit misbruikt om Oekraieners aan te vallen (???) en wss democratne ofzo.quote:Op zondag 7 september 2025 21:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er wordt een Oekraense vrouw vermoord, daar wordt (eindelijk) ruchtbaarheid aan gegeven.
Als je 1000 drones kunt afvuren dan kun je er ook 10.000 of 100.000 tegelijk. Dus hoe komen ze aan die spullen.quote:Op zondag 7 september 2025 21:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
Klopt. Tenzij Rusland voor die tijd in elkaar stort. Dat heeft dan ook mijn voorkeur.
Musk geeft geen neuk om dat meisje. Los daarvan is het wel bizar dat er geen media aandacht voor is.quote:Op zondag 7 september 2025 21:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
ah op die manier.quote:Op zondag 7 september 2025 21:29 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Hij impliceert dat mensen die een Oekraiense vlag in hun bio hebben niets zeggen over het feit dat en donkere man een oekraiense vluchteling heeft vermoord in Amerika. Wat totaal uit zijn nek geluld is en dus dit feit misbruikt om Oekraieners aan te vallen (???) en wss democratne ofzo.
Ja, en de dader was een born and raised yank.quote:Op zondag 7 september 2025 21:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
ah op die manier.
Ja het zou mij ook niets verbazen dat een deel van de diehard pro Oekrane achterban wel pal staat achter de massale asielmigratie en de gevolgen daarvan ontkennen.
quote:Op zondag 7 september 2025 22:11 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die heeft nog nooit enige ruggengraat getoond tegen Rusland. Verwacht er dus niks van.
Die hoek is inderdaad pijnlijk om naar te kijken. Gooien het net als met asiel puur op de emotie terwijl het juist in dit conflict zo zwart/wit is als maar kan zijn wanneer je het inhoudelijk op de feiten benadert.quote:Op zondag 7 september 2025 21:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
ah op die manier.
Ja het zou mij ook niets verbazen dat een deel van de diehard pro Oekrane achterban wel pal staat achter de massale asielmigratie en de gevolgen daarvan ontkennen.
Goh, drie jaar voor een paar M1117's.quote:🇺🇸🇺🇦 The Pentagon has signed a contract for the production and purchase of 65 MSFV armored personnel carriers for Ukraine under the USAI program.
The vehicles must be produced and delivered within 3 years.
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lybk24anyk24
quote:🇺🇦 Spokesperson of the Ukrainian military intelligence, GUR, Vadym Skibitsky:
🔹 "Russia has already used 50 to 75 percent of the Soviet weapon stockpiles in its warehouses."
▪️ Today, the threat level coming from Belarus is low.
🇰🇵 North Korea plans to send thousands of workers to Russia, both to military factories and construction sites.
▪️ The occupiers plan to employ 40,000 foreign "workers" at the "Shahed" kamikaze drone factory located in Yelabuga.
▪️ North Korean military personnel are still present in Russia, specifically in the Kursk region. Their task is to strengthen the border.
▪️ Since the beginning of the year, Russia has recruited 280,000 military personnel under contracts.
https://x.com/visionergeo/status/1964808362308051027
Ja dat was op TV, uit Afrika komen die , dan krijgen een rode armband om en dan zijn ze frontsoldaatquote:Op maandag 8 september 2025 02:51 schreef RotatoR het volgende:
▪️ Since the beginning of the year, Russia has recruited 280,000 military personnel under contracts.
Plus dat de bevolking de macht grijpt en er eens een normale leider opstaat. Eentje die snapt dat er genoeg interne problemen zijn en stopt met landje pik etc..quote:Op zondag 7 september 2025 21:26 schreef Ulx het volgende:
[..]
Klopt. Tenzij Rusland voor die tijd in elkaar stort. Dat heeft dan ook mijn voorkeur.
Makkelijker gezegd dan gedaan. Dat zou in Nederland ook niet werken. Dat de bevolking maar de leider moet afzetten is veel te moeilijk. Als we in Nederland een dictator zouden hebben dan zou het ons ook niet lukken.quote:Op maandag 8 september 2025 05:39 schreef The-BFG het volgende:
Plus dat de bevolking de macht grijpt en er eens een normale leider opstaat.
Slapquote:
Ik zou wel eens willen weten over welke bedrijven dit gaat.quote:
Vanuit mijn werk weet ik dat er nog aardig wat bedrijven zijn die - direct of indirect - zaken doen met Rusland. Veel bedrijven zijn afgehaakt door sancties, beperkingen of ethische bezwaren maar de vraag uit Rusland is niet afgenomen. Er zijn ook bedrijven zonder werkend moreel kompas, die hier simpelweg zakelijke kansen in zien. Alleen er wordt niet veel ruchtbaarheid aan gegeven want je maakt er natuurlijk geen vrienden mee.quote:Op maandag 8 september 2025 08:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik zou wel eens willen weten over welke bedrijven dit gaat.
Ze zouden allemaal op zijn minst genamed en geshamed moeten worden als de overheid weigert stappen te nemen.quote:Op maandag 8 september 2025 08:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Vanuit mijn werk weet ik dat er nog aardig wat bedrijven zijn die - direct of indirect - zaken doen met Rusland. Veel bedrijven zijn afgehaakt door sancties, beperkingen of ethische bezwaren maar de vraag uit Rusland is niet afgenomen. Er zijn ook bedrijven zonder werkend moreel kompas, die hier simpelweg zakelijke kansen in zien. Alleen er wordt niet veel ruchtbaarheid aan gegeven want je maakt er natuurlijk geen vrienden mee.
Komt bij dat, zoals ik al zo vaak heb gezegd, de sancties nog steeds niet maximaal zijn, en veel handel met Rusland dus gewoon kan doorgaan. Dus het is ook niet verboden ofzo. De koopman wint het simpelweg van de pastoor.
Zaken doen met Rusland is niet verboden als de geleverde goederen of diensten niet gesanctioneerd zijn. Dus er vallen geen stappen te ondernemen. Het is hooguit moreel verwerpelijk.quote:Op maandag 8 september 2025 08:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze zouden allemaal op zijn minst genamed en geshamed moeten worden als de overheid weigert stappen te nemen.
Daar hebben we dus een overheid en een rechtsstelsel voor. Zodat we niet zijn overgeleverd aan gewetenloze kooplui die rustig geld verdienen over lijken en tegen nationale strategische belangen in.quote:Op maandag 8 september 2025 08:56 schreef Spablauw214 het volgende:
Het zal je nog verbazen hoeveel mensen hun ethische bezwaren overboord zetten zodra er geld te verdienen valt. Er waren er ook zat die vonden dat die Vlap gewoon het bloedgeld van Spartak Moskou had moeten aanpakken bijvoorbeeld. En dit is dan nog een voorval wat de media heeft gehaald.
Ik denk dat de EU in the lead is, met hun periodieke sanctiepakket nummer zoveel.quote:Op maandag 8 september 2025 09:07 schreef skysherrif het volgende:
Zou eigenlijk wel eens benieuwd zijn of het kan lukken om iemand hier kamervragen over te laten stellen, ben wel benieuwd naar onze uitleg hierover en wat hier aan te doen is door minister.
Het is bijna onmogelijk om effectieve sancties te houden als niet ieder land meedoet. Als we niet naar Kyrchieze zouden exporteren dan zou een vierde land er weer tussen gaan zitten. Uiteindelijk is het alleen maar inefficient.quote:Op maandag 8 september 2025 08:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
SlapMet woorden stoer doen dat we Oekrane moeten steunen, maar de daden wijzen anders uit.
Je kunt heel gericht exporterende bedrijven eerst aanspreken dan aanpakken die laten zien dat ze gretig sancties omzeilen. Waar een wil is, is een weg.quote:Op maandag 8 september 2025 09:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is bijna onmogelijk om effectieve sancties te houden als niet ieder land meedoet. Als we niet naar Kyrchieze zouden exporteren dan zou een vierde land er weer tussen gaan zitten. Uiteindelijk is het alleen maar inefficient.
Dat is natuurlijk ten dele waar: hoe meer schakels er tussen zitten, hoe hoger de prijs wordt en uiteindelijk kan Ivan uit de straat het gewoon niet meer opbrengen.quote:Op maandag 8 september 2025 09:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is bijna onmogelijk om effectieve sancties te houden als niet ieder land meedoet. Als we niet naar Kyrchieze zouden exporteren dan zou een vierde land er weer tussen gaan zitten. Uiteindelijk is het alleen maar inefficient.
Allemaal zwarte band in verantwoordelijkheden ontlopen en uitstellen.quote:Op maandag 8 september 2025 09:17 schreef Spablauw214 het volgende:
Er is kennelijk geen politiek draagvlak voor maximale sancties want anders waren ze er al geweest. Ik heb nog steeds het idee dat de ernst van de situatie niet echt is doorgedrongen in de meeste Europese hoofdsteden, ze lijken nog steeds te hopen dat het allemaal zo’n vaart niet loopt en dat het ons toch niet treft ofzo.
Het is een beetje de geopolitieke tegenhanger van “links lullen, rechts vullen”. Als er weer een flat aan puin wordt geschoten is het thoughts and prayers, maar ondertussen voor miljarden aan directe export.quote:Op maandag 8 september 2025 09:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Allemaal zwarte band verantwoordelijkheden ontlopen en uitstellen.
Inderdaad. Veel retoriek en politiek poseren, weinig daden.quote:Op maandag 8 september 2025 09:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is een beetje de geopolitieke tegenhanger van “links lullen, rechts vullen”. Als er weer een flat aan puin wordt geschoten is het thoughts and prayers, maar ondertussen voor miljarden aan directe export.
Hoe zie je dat dan? Stel dat je verbiedt om naar Kirchizie te exporteren, dan gaat bijvoorbeeld Albanie dat doen. Dan exporteren bedrijven naar Albanie, via Kirchiezie naar Rusland. Een bedrijf is ook helemaal niet in staat om te achterhalen waar hun producten dan blijven.quote:Op maandag 8 september 2025 09:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je kunt heel gericht exporterende bedrijven eerst aanspreken dan aanpakken die laten zien dat ze gretig sancties omzeilen. Waar een wil is, is een weg.
Ja, dat zal wel iets schelen. Maar ik vraag me af hoeveel het aan de prijs toevoegt. Want ik denk dat de meeste schakels niet eens fysiek afgelegd worden. Dus iemand uit Albanie koopt het en exporteert het rechtstreeks naar Kirchizie. Dan wordt het toch al die richting op versleept. Dat papierwerk maakt het niet echt duurder an sich, want als Albanie het voor 2% doet wil een ander land het wel voor 1% doen. Race to the bottem.quote:Op maandag 8 september 2025 09:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ten dele waar: hoe meer schakels er tussen zitten, hoe hoger de prijs wordt en uiteindelijk kan Ivan uit de straat het gewoon niet meer opbrengen.
Je hebt gewoon iets als een end user-statement natuurlijk. En verder is het een illusie dat het niet via via alsnog het land binnenkomt. Kim rijdt ook in een splinternieuwe Benz. Het gaat erom dat je de kosten zo hoog mogelijk maakt zodat de spullen voor de gewone Rus alsnog onbereikbaar zijn.quote:Op maandag 8 september 2025 09:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe zie je dat dan? Stel dat je verbiedt om naar Kirchizie te exporteren, dan gaat bijvoorbeeld Albanie dat doen. Dan exporteren bedrijven naar Albanie, via Kirchiezie naar Rusland. Een bedrijf is ook helemaal niet in staat om te achterhalen waar hun producten dan blijven.
De enige mogelijkheid zou zijn wanneer geen enkel land nog naar Rusland zou exporteren. Maar dat gaat niet gebeuren.
Zelfde overigens voor export uit Rusland. Zolang er 1 land is dat daar nog olie haalt is het niet effectief. Want het is gewoon een waterbed-effect. Wat uit Rusland gehaald wordt komt dus niet meer uit bijvoorbeeld het Midden-Oosten. Het verdeelt zich automatisch.
Zie het als een lekke fietsband. Zolang er ergens nog een gaatje zit blijft hij leeglopen.
In Rusland wordt het internationale aanzien van het land belangrijker gevonden dan individuele welvaart. Dat is voor ons amper voor te stellen maar men is daar massaal bereid om krom te liggen voor de imperialistische droom van Vlad.quote:Op maandag 8 september 2025 09:25 schreef ExTec het volgende:
Wat ook niet helpt inzake zaken doen in rus, is dat daar de gewoonste zaak van de wereld is, dat als omzet in elkaar zakt, iedereen gewoon minder loon krijgt.
Als in west-europa een vestiging z'n broek niet meer ophoud, sluit het. Werkgever kan immers niet op eigen houtje aan je loon gaan morrelen. In rus wel.
Ik snap wat je bedoelt. De vraag is in hoeverre dat dus lukt.quote:Op maandag 8 september 2025 09:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je hebt gewoon iets als een end user-statement natuurlijk. En verder is het een illusie dat het niet via via alsnog het land binnenkomt. Kim rijdt ook in een splinternieuwe Benz. Het gaat erom dat je de kosten zo hoog mogelijk maakt zodat de spullen voor de gewone Rus alsnog onbereikbaar zijn.
Je hebt gelijk dat er altijd sluiproutes en lekken blijven bestaan, maar dat betekent niet dat landen machteloos staan. Bedrijven die actief en bewust meewerken aan omzeiling zijn zoals gezegd gericht aan te pakken.quote:Op maandag 8 september 2025 09:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe zie je dat dan? Stel dat je verbiedt om naar Kirchizie te exporteren, dan gaat bijvoorbeeld Albanie dat doen. Dan exporteren bedrijven naar Albanie, via Kirchiezie naar Rusland. Een bedrijf is ook helemaal niet in staat om te achterhalen waar hun producten dan blijven.
De enige mogelijkheid zou zijn wanneer geen enkel land nog naar Rusland zou exporteren. Maar dat gaat niet gebeuren.
Zelfde overigens voor export uit Rusland. Zolang er 1 land is dat daar nog olie haalt is het niet effectief. Want het is gewoon een waterbed-effect. Wat uit Rusland gehaald wordt komt dus niet meer uit bijvoorbeeld het Midden-Oosten. Het verdeelt zich automatisch.
Zie het als een lekke fietsband. Zolang er ergens nog een gaatje zit blijft hij leeglopen.
Gaat wel om postwar, en logisch, andersom zullen heel veel drone veteranen zich na de oorlog verkopen aan dit soort organisaties. Ik geef ze geen ongelijk.quote:Op maandag 8 september 2025 09:45 schreef ExTec het volgende:
Tja, waarom niet.
Blackwater founder and Maga disciple Erik Prince pitching services in Ukraine
Westerse importproducten zijn niet per definitie luxeproducten.quote:Op maandag 8 september 2025 09:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt. De vraag is in hoeverre dat dus lukt.
Verder is het voor de oorlogsinspanning an sich helemaal niet zo relevant of Russen in SintPetersburg of Moskou nog Westerse luxe-produkten kunnen kopen. Eigenlijk is dat gewoon niet eens ongunstig voor de handelsbalans van Rusland. Het is toch geld wat het land uitstroomt.
Machines e.d. zijn veel onmisbaarder.
Heb je wel eens gehoord van het volgende: erst essen dann die moralquote:Op maandag 8 september 2025 09:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je hebt gewoon iets als een end user-statement natuurlijk. En verder is het een illusie dat het niet via via alsnog het land binnenkomt. Kim rijdt ook in een splinternieuwe Benz. Het gaat erom dat je de kosten zo hoog mogelijk maakt zodat de spullen voor de gewone Rus alsnog onbereikbaar zijn.
Als je zin hebt in de lunch kan ingrijpen bij een heterdaadje wel wachten?quote:Op maandag 8 september 2025 11:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heb je wel eens gehoord van het volgende: erst essen dann die moral
Het betekent dat als mensen honger hebben en te weinig spullen dat ze dan onethisch zijn.quote:Op maandag 8 september 2025 12:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als je zin hebt in de lunch kan ingrijpen bij een heterdaadje wel wachten?
quote:❗️Medvedev:Helsinki is pursuing a course of war preparation& is likely setting up a bridgehead for an attack on Russia
In his column "The New Finnish Doctrine:Foolishness,Lies,Ingratitude,"Medvedev said:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lycwoqslsk2w
Daarom is het ook veel beter om de Russische burgers te raken. Geen medicijnen en graan meer naar dat land. Laat ze daar maar onethisch gaan doen tegen de Poetin-kliek.quote:Op maandag 8 september 2025 12:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het betekent dat als mensen honger hebben en te weinig spullen dat ze dan onethisch zijn.
En als je dat verbindt met de innige wens hier om de Russen via de portemonnee op de knien te krijgen heb ik daar zo mijn twijfels bij.
Je hele vergelijking gaat mank: als wij een totaal handelsverbod met Rusland zouden instellen gaat er hier helemaal niemand failliet.quote:Op maandag 8 september 2025 12:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het betekent dat als mensen honger hebben en te weinig spullen dat ze dan onethisch zijn.
En als je dat verbindt met de innige wens hier om de Russen via de portemonnee op de knien te krijgen heb ik daar zo mijn twijfels bij.
Hah, die gek eiste vandaag zelfs reparatiebetalingen van Finland, omdat ze WO2 zijn gestart.quote:Op maandag 8 september 2025 12:18 schreef Ulx het volgende:
Dronken Dimitri is weer over NAVO aan het gillen. Volgens mij heeft hij nu pas door dat sinds Finland lid is Rusland niet meer zonder gevaar Estland, Letland en Litouwen kan omsingelen.
[..]
Zo werkt dat natuurlijk niet.quote:Op maandag 8 september 2025 12:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Daarom is het ook veel beter om de Russische burgers te raken. Geen medicijnen en graan meer naar dat land. Laat ze daar maar onethisch gaan doen tegen de Poetin-kliek.
Medvedev doet soms bijzondere uitspraken.quote:Op maandag 8 september 2025 12:18 schreef Ulx het volgende:
Dronken Dimitri is weer over NAVO aan het gillen. Volgens mij heeft hij nu pas door dat sinds Finland lid is Rusland niet meer zonder gevaar Estland, Letland en Litouwen kan omsingelen.
[..]
Wait what now?quote:Op maandag 8 september 2025 12:23 schreef oheng het volgende:
[..]
Hah, die gek eiste vandaag zelfs reparatiebetalingen van Finland, omdat ze WO2 zijn gestart.
Mooi staaltje projectie weer.quote:Op maandag 8 september 2025 12:21 schreef oheng het volgende:
De rus kranten vandaag.
Goed nieuws voor de rus economie: De markt voor protheses is aan het exploderen, zo heeft prothese maker Steplife een groei van 127%.
Zo gaat het werken.quote:
Kommersant: Medvedev blamed Finland for the outbreak of World War IIquote:
Na WOII hebben ze dit al eens eerder geflikt. Ze hebben al die Oost-Europese landen voor honderden miljoenen een poot uitgedraaid onder het mom van “herstelbetalingen”.quote:Op maandag 8 september 2025 13:53 schreef oheng het volgende:
[..]
Kommersant: Medvedev blamed Finland for the outbreak of World War II
Kommersant: Medvedev: Russia has grounds to demand reparations from Finland
Kommersant: Medvedev Accuses Finland of Destroying Relations with Russia
"Ashamed of nothing, offended by everything".
quote:Op maandag 8 september 2025 12:21 schreef oheng het volgende:
De rus kranten vandaag.
Goed nieuws voor de rus economie: De markt voor protheses is aan het exploderen, zo heeft prothese maker Steplife een groei van 127%.
quote:There’s a worsening fuel crisis in occupied Donetsk and Luhansk. Drivers wait 2–3 hours at gas stations, prices have jumped to 90R/liter, and resellers ask up to 200. Fuel is rationed, so filling a full tank is impossible, and even soldiers are forced to line up with civilians and pay out of pocket.
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lyde2zxb5c22
Ter info. God's wil of kopje thee?quote:Margarita Simonyan, head of RT and the Rossiya Segodnya media group, revealed on Solovyov’s TV show that doctors diagnosed her with a “serious illness” and that she faces surgery, hinting at a mastectomy. Sources told The Moscow Times she has cancer, and her future role at RT is now in question.
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lydf3aieps22
quote:Oekraense generaal: 'Russisch offensief gestopt, we maken zelfs terreinwinst'
Het Oekraense leger heeft het Russische zomeroffensief tot stilstand gebracht en zelfs kleine terreinwinst geboekt. Dat zegt de bevelhebber van het Oekraense leger, Olexander Syrski.
“We hebben ons vooral geconcentreerd op het tegenhouden van de vijand en het toebrengen van zo groot mogelijke verliezen”, aldus de generaal op Facebook. “Het is het leger gelukt om de situatie op bedreigde frontlinies zoals Lyman, Dobropillja en Pokrowsk te stabiliseren. Door een actieve verdedigingstactiek zijn in augustus verschillende plaatsen en in totaal 58 vierkante kilometer land heroverd”, schreef Syrski.
Als meest recente herovering noemde de generale staf in Kiev het dorp Saritsjne bij Lyman, in de regio Donetsk.
Ook Oekraense militaire blogs zien de plaats in handen van de troepen uit Kiev.
De plaats is strategisch belangrijk omdat ze aan de westelijke oever van de rivier Scherebez ligt, die de opmars van de Russen in het gebied afremt.
De blog Deepstate bevestigde bovendien dat de Oekraense soldaten een Russische opmars bij Dobropillja grotendeels hebben tenietgedaan.
Buitenlandse militaire waarnemers, zoals het Institute for the Study of War (ISW) in de VS, melden eveneens dat het Russische leger ondanks zijn overwicht deze zomer geen grote doorbraak heeft kunnen realiseren.
Ja, dat is Anastasia, altijd een betrouwbare russische bron, die ik al sinds het begin volg.quote:
58 km2 heroverd en dan vergeten te melden dat er ruim 500km2 verloren is in augustus.quote:
Er zijn tien eieren van mij gejat, maar ik heb er n terug gepakt!quote:
450km2 terreinwinst voor ~1000 doden en gewonden per dag. Wat een succes.quote:Op maandag 8 september 2025 18:00 schreef BlaZ het volgende:
[..]
58 km2 heroverd en dan vergeten te melden dat er ruim 500km2 verloren is in augustus.
Toch bijna gemeente Texel.quote:Op maandag 8 september 2025 19:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
450km2 terreinwinst voor ~1000 doden en gewonden per dag. Wat een succes.
Ik vond dat al wat vreemd. Ik dacht dat hij het alleen over een bepaald gedeelte van het front had.quote:Op maandag 8 september 2025 18:00 schreef BlaZ het volgende:
[..]
58 km2 heroverd en dan vergeten te melden dat er ruim 500km2 verloren is in augustus.
Dat dacht ik ook, maar ook dan klopt het niet.quote:Op maandag 8 september 2025 19:59 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik vond dat al wat vreemd. Ik dacht dat hij het alleen over een bepaald gedeelte van het front had.
Of het een succes is of niet is niet erg relevant in deze, het gaat enkel om de feitelijke informatie omtrent het aantal km2.quote:Op maandag 8 september 2025 19:51 schreef Ulx het volgende:
[..]
450km2 terreinwinst voor ~1000 doden en gewonden per dag. Wat een succes.
quote:Op maandag 8 september 2025 19:59 schreef oheng het volgende:
[..]
Ik vond dat al wat vreemd. Ik dacht dat hij het alleen over een bepaald gedeelte van het front had.
quote:Op maandag 8 september 2025 18:00 schreef BlaZ het volgende:
[..]
https://t.me/osirskiy/1266quote:August 2025 was a month of great trials for our military, but in the end, we achieved many positive results. This is the conclusion I draw from the meeting I held to review the activities of the Armed Forces of Ukraine in August.
Our main efforts were focused on containing the enemy and inflicting the maximum possible losses on them. We had to stabilize the situation in the most threatening directions, such as Lyman, Dobropillia, Pokrovsk, Novopavlivka, while applying active defense tactics, regaining lost territories, protecting our cities from enemy missile and drone strikes, and striking deep into Russia.
At the same time, August was a month of organizational changes in the Armed Forces. We are completing the transition to a corps system; army corps are acquiring their powers, receiving troop sets, and responsibility sectors.
This reform is beginning to yield results. Command of the troops is becoming more effective and efficient.
Currently, the enemy has a threefold advantage in forces and means, and in the main directions of concentration of their efforts, they may outnumber us by four to six times. However, I express deep gratitude to our officers, sergeants, and especially soldiers: their professional skills, resilience, dedication, and courage are breaking the plans of the Russian occupiers.
In August, the enemy hoped to achieve strategic advantage, break through, and encircle our troops in the Pokrovsko-Myrnohrad agglomeration area, and planned large-scale offensive actions in the Novopavlivka and Zaporizhzhia directions. However, our troops prevented these intentions from being realized. The Russians were forced to postpone the offensive in Zaporizhzhia and redeploy marine infantry units to Donetsk region.
In fact, the month in which the occupiers hoped for breakthroughs and made maximum efforts for this became the month with comparatively the smallest territorial gains for the enemy in recent times.
For example, on the Dobropillia direction, where the enemy formed an offensive group, the Russians captured 13.5 sq km but lost 25.5 sq km. On the Pokrovsk direction, their gain was 5 sq km, while our troops regained control over 26 sq km.
The defense forces prevented territorial losses in the Huliaipole and Prydniprovske directions, and in the North Slobozhansky direction, they also repelled 4 sq km.
The enemy uses a "creeping" tactic of advancing with small infantry groups, trying to infiltrate populated areas by using the inter-positional space and avoiding direct combat.
At the same time, the Defense Forces of Ukraine have their own successes. During August, control was restored over 58 sq km of territory, and a number of settlements were liberated.
During this period, our Deep Strike assets hit 60 targets on Russian territory. The capabilities of the Russian Federation to produce fuel and lubricants for the army, their aviation strike assets, missiles and UAVs, air defense systems were weakened, and the functioning of the transport system was disrupted.
Overall, our drones struck more than 67,000 enemy objects last month. And the effectiveness of strikes under the Middle Strike program increased by 25%.
The meeting also discussed problematic issues and proposals for their resolution.
I set specific tasks for the next period. We still have a lot of work ahead, but we are defending our land, and we are on the right course: to exhaust the enemy, to destroy them, to achieve the necessary results for Ukraine.
In August alone, the occupiers' personnel losses amounted to 28,790 people.
Since the beginning of 2025, 297,350 Russian invaders have been killed or wounded.
Glory to Ukraine!
Jup waarschijnlijk een onbekend/nieuw Oekraiense kruisraket dronequote:Op maandag 8 september 2025 20:31 schreef Anton91 het volgende:
Nieuwe speeltjes voor Oekrane?
[ x ]
[ x ]
quote:Op maandag 8 september 2025 20:31 schreef Anton91 het volgende:
Nieuwe speeltjes voor Oekrane?
[ x ]
[ x ]
In 2 weken tijd inderdaad.quote:
For example, on the Dobropillia direction, where the enemy formed an offensive group, the Russians captured 13.5 sq km but lost 25.5 sq km. On the Pokrovsk direction, their gain was 5 sq km, while our troops regained control over 26 sq km.quote:Op maandag 8 september 2025 20:36 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[..]
[..]
https://t.me/osirskiy/1266
zijn hele post
87 jaar en 10 maanden.quote:Op maandag 8 september 2025 20:15 schreef ExTec het volgende:
Mss ff zo'n berekening doen: met dit tempo duurt het x jaar voor ze heel oekraine terug hebben.
Hmm hoezo klopt dat niet?quote:Op maandag 8 september 2025 21:25 schreef BlaZ het volgende:
[..]
For example, on the Dobropillia direction, where the enemy formed an offensive group, the Russians captured 13.5 sq km but lost 25.5 sq km. On the Pokrovsk direction, their gain was 5 sq km, while our troops regained control over 26 sq km.
Ja, dit klopt natuurlijk niet.
Deepstate, wat onder de diezelfde Oekranse strijdkrachten valt geeft heel andere cijfers.
https://deepstatemap.live/en#11/48.3441563/37.1667480quote:
Ik denk dat ze het moment nemen dat die vork/breakthrough bij doprobilia ontstond en de periode erna, je moet er een beetje doorheen lezen ;pquote:Op maandag 8 september 2025 21:39 schreef BlaZ het volgende:
[..]
https://deepstatemap.live/en#11/48.3441563/37.1667480
Bekijk de maand augustus rondom Pokrovsk even dan zie je gelijk dat het verhaal onzin is.
De laatste tijd begint wat dat betreft de misinformatie wel toe te nemen.
In de Kiiv Independent stond bijvoorbeeld dat Zarichne heroverd was, maar dat is op een paar straten na nooit ingenomen door de Russen (en ook niet als ingenomen geclaimd).
Ja, precies. Ook de vlagvideos zijn recentelijk nogal problematisch. Een persoon met een vlag betekent niks natuurlijk.quote:Op maandag 8 september 2025 22:00 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het moment nemen dat die vork/breakthrough bij doprobilia ontstond en de periode erna, je moet er een beetje doorheen lezen ;p
tevens denk ik dat hij vindt dat er meer is terugveroverd in sdat gebied dan deepstate nu laat zien, zo denken de meeste mensen dat er niet echt meer russiche aanwezigheid is rond kucheriv yar
(wat niet wegneemt dat je eigenlijk nooit de woorden van beide MODs serieus moet nemen en altijd gewoon af moet gaan op wat je visueel kan waarnemen en zelfs dan worden we de afgelopen weken doodgegeooid met Vlagvideos in gebieden die die kant eigenlijk heelmaal niet onder controle heeft)
Niet slecht voor 30k aan doden en gewonden.quote:
1000-1100 maanden. Met de huidige verliezen per dag moet Rusland dan rekenen op ~32 miljoen dode en gewonde soldaten.quote:Op maandag 8 september 2025 20:15 schreef ExTec het volgende:
Mss ff zo'n berekening doen: met dit tempo duurt het x jaar voor ze heel oekraine terug hebben.
Dat is ook wel erg goedkoop. Subsidiren ze brandstof?quote:Op maandag 8 september 2025 23:04 schreef Ulx het volgende:
In Rusland zelf ligt de prijs nu rond de 65 roebel.
Uiteraard.quote:Op maandag 8 september 2025 23:08 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat is ook wel erg goedkoop. Subsidiren ze brandstof?
Momenteel wel, de productieprijs van benzine is flink opgelopen door de Oekranse aanvallen.quote:Op maandag 8 september 2025 23:08 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat is ook wel erg goedkoop. Subsidiren ze brandstof?
Slim. Het resultaat van dit soort acties is vrij snel bekend bij de gewone moskovieten. Hopelijk blazen ze nog een stuk op wat van dit soort stations op.quote:Ukrainian drones struck an fuel pumping station in Russia's Vladimir Oblast overnight on Sept. 7, the Commander of Ukraine's Unmanned Systems Forces Robert "Madyar" Brovdi announced.
The attack hit a fuel pumping station that feeds diesel into the Moscow Ring Oil Product Pipeline, which supplies fuel to the capital and surrounding regions.
Drones piloted by the 14th Regiment of the Unmanned Systems Forces struck the Vtorovo station in the settlement of Penkino, Brovdi said on Sept. 8. The community is located about 210 km east of the capital.
The pumping station is operated by Transneft, a Russian state-controlled oil pipeline company based out of Moscow.
"Fuel in Moscow is acting up a little, they say," Brovdi mocked on Telegram. "Gasoline is becoming a scarce liquid, while gas and oil – fast-burning."
Neither the damage caused by the attack nor the impacts of the disruption on the Russian capital were immediately clear.
Ukraine has intensified long-range strikes against Russian energy facilities, targeting refineries and depots to cut into Moscow's war funding.
Ukraine's military has seldom targeted oil facilities in Vladimir Oblast, prioritizing locations closer to the front line that directly supply Moscow's war efforts.
The same night, Ukrainian forces struck the Ilsky oil refinery in Russia's Krasnodar Krai and the "8-N" oil pipeline control station near the village of Naitopovichi in Bryansk Oblast, Ukraine's General Staff confirmed on Sept. 7.
Ik zie russen klagen over 90/liter in st. pete's.quote:Op maandag 8 september 2025 23:04 schreef Ulx het volgende:
In Rusland zelf ligt de prijs nu rond de 65 roebel.
Ik keek gewoon op de site met de standaardprijs. Maar prima, hoe duurder hoe beter.quote:Op maandag 8 september 2025 23:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik zie russen klagen over 90/liter in st. pete's.
Ik neem wel aan dat in shithole country waar een kip een koe woont het nog 65 is, ja, maar daar is de vraag ook bijna niet bestaand.
quote:Rheinmetall CEO Armin Papperger just announced in an ZDF Interview, that this week, Rheinmetall and #Ukraine will sign a contract, worth a three digit million sum, for the delivery of a not disclosed number of Skyranger SPAAGs. Deliveries are scheduled to start this year.
1/2
https://bsky.app/profile/deaidua.org/post/3lyee5v3h5c23
De Leo1 als basis zou goed kunnen. Maar ook de Boxer zou ik niet uitsluiten.quote:PS: Given that the deliveries are scheduled to start very soon, I think it's very possible that they actually deliver the Skyranger 35 turret mounted on the Leopard 1 chassis, as it was tested a while back.
2/2
Ah, men begint te morren.quote:😂 “Other Russia” demands to freeze prices for food and gasoline in Russia.
The party stated that the Central Bank publishes misleading data for inflation, while prices are growing much faster:
“In 2025, butter rose in price by 35%, beef by 25%, bread by 18%.”
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3lyf7bphr622c
In de ingepikte gebieden is er al een probleem. En het wordt alleen maar erger.quote:Op dinsdag 9 september 2025 09:57 schreef LethalNinja het volgende:
Russen hebben straks geen brandstof meer voor hn voertuigen als dit zo doorgaat.
Die graftakken moeten niet zo zeiken, op 1 april wordt hun pensioen weer geindexeerd.quote:Op dinsdag 9 september 2025 10:12 schreef ExTec het volgende:
Oudjes gaan echt compleet voor gaas in dat hellhole.
[ afbeelding ]
Gelukkig zoekt het leger nog mensen.
Rpg en terreinbanden op je scootmobiel en gaanquote:Op dinsdag 9 september 2025 10:12 schreef ExTec het volgende:
Oudjes gaan echt compleet voor gaas in dat hellhole.
[ afbeelding ]
Gelukkig zoekt het leger nog mensen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |