abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218688816
  vrijdag 5 september 2025 @ 18:33:28 #2
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_218688822
TT 10/10
Want het wetboek ken ik ook
pi_218688838
twitter

Geolocatie, 65km van de Russische grens, 200km van het actieve front.
pi_218688847
twitter

Bizar hoeveel schade Geran drones nu doen.
pi_218688868
twitter

draadje
pi_218689002
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 18:42 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

draadje
Ik vind dit een rare. Hij zegt dat ze natuurlijk zoveel troepen niet 'te voet' laten aanvallen, wat logisch klinkt en waarschijnlijk ook is. Maar daarentegen, de herfst komt er aan of is al begonnen (heb het weerbericht in Oekraïne niet gezien) dus dan zou het heel onlogisch zijn om grootschalig gemotoriseerd aan te vallen.

Wat is waar? Of is beide waar, dat kan ook :+
pi_218689514
@skysherrif

Hier las ik dat: https://drc.ngo/resources(...)ing-site-in-ukraine/

quote:
Background

DRC Danish Refugee Council works across Ukraine and has nearly 800 employees in 10 offices across the country from west to east, providing daily support in areas just a few kilometers away from the front line.
pi_218689559
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 19:05 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Ik vind dit een rare. Hij zegt dat ze natuurlijk zoveel troepen niet 'te voet' laten aanvallen, wat logisch klinkt en waarschijnlijk ook is. Maar daarentegen, de herfst komt er aan of is al begonnen (heb het weerbericht in Oekraïne niet gezien) dus dan zou het heel onlogisch zijn om grootschalig gemotoriseerd aan te vallen.

Wat is waar? Of is beide waar, dat kan ook :+
Alhoewel je uiteraard liever verharde grond hebt, is de Rasputitsa niet overal even heftig en Pokrovsk valt het volgens mij redelijk mee.

Natuurlijk is het handiger om je voertuigen in te zetten in te zetten als de grond ofwel bevroreren is of in de zomer, maar zij zullen inschatten dat nu het moment is om Oekraine hier maximaal onder druk te zetten en Oekraine geen adempauze te geven in de moddermaanden. Waarschijnlijk hadden ze er wel op gegokt dat ze in bepaalde gebieden iets verder waren gekomen deze zomer.
pi_218690808
  zaterdag 6 september 2025 @ 00:18:40 #11
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_218691281
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 00:16 schreef MaxMark het volgende:
Puppet regime [ x ]
Same time in 2 weeks
Want het wetboek ken ik ook
  zaterdag 6 september 2025 @ 00:21:26 #12
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218691288
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 00:16 schreef MaxMark het volgende:
Puppet regime [ x ]
Wat ik zo typisch vind is dat de algemene gedachte hier is - en in NL media is - dat Poetin slechte kaarten heeft, maar zich tegelijkertijd wel deze weigerachtige houding aanmeet. Hoe verhoudt zich dat tot elkaar?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_218691298
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 september 2025 00:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat ik zo typisch vind is dat de algemene gedachte hier is - en in NL media is - dat Poetin slechte kaarten heeft, maar zich tegelijkertijd wel deze weigerachtige houding aanmeet. Hoe verhoudt zich dat tot elkaar?
Verenigd heeft Putin slechte kaarten, met appeasers niet. Ook een beetje waar dit videeotje onder andere op doelt juist.
pi_218691300
quote:

[..]
Wat een loze vraag zeg.
  zaterdag 6 september 2025 @ 00:32:02 #15
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218691308
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 00:24 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Verenigd heeft Putin slechte kaarten, met appeasers niet. Ook een beetje waar dit videeotje onder andere op doelt juist.
Als de hele wereld zich verenigt tegen Poetin dan heeft ie hele slechte kaarten. Dat klopt.
Punt is dat Rusland geopolitiek weer redelijk op de kaart staat, en dat eerdaags in de EU (Tsjechië) ook een "pro" Russische president krijgt. Misschien dan. In Polen zit nu ook een premier die wat gematigder is qua anti-Rusland retoriek.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218691318
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 september 2025 00:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Als de hele wereld zich verenigt tegen Poetin dan heeft ie hele slechte kaarten. Dat klopt.
Punt is dat Rusland geopolitiek weer redelijk op de kaart staat, en dat eerdaags in de EU (Tsjechië) ook een "pro" Russische president krijgt. Misschien dan. In Polen zit nu ook een premier die wat gematigder is qua anti-Rusland retoriek.
Hooo dat is niet helemaal correct, Nawrocki heeft vrij weinig met Oekraine, maar haat Rusland gewoon zoals bijna elke Pool.

Of zoals de Polen die ik ken het zouden omschrijven, we zien Oekraine niet als bondgenoot, maar steunen ze maar wat graag om dode Russen te zien.
  zaterdag 6 september 2025 @ 00:49:42 #17
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218691325
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 00:39 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Of zoals de Polen die ik ken het zouden omschrijven, we zien Oekraine niet als bondgenoot, maar steunen ze maar wat graag om dode Russen te zien.
Akkoord. Maar dat is ook geen commitment van Polen te laten deelnemen in de oorlog, ze willen zelfs Oekraïne niet toelaten tot de EU.

Begrijp mijn cynisme niet verkeerd he. Het is dat er geen pro-russisch topic is anders had ik daar de vraag wel gesteld welke mogelijkheden zij zien om héél Oekraïne in te nemen en elke vorm van serieuze onderhandelingen af te houden.

Met de zeer beperkte macro militaire data die jij en ik hebben kunnen we voorzichtig concluderen dat het toch wel een remise gaat worden.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218692735
quote:

[..]
Het is gewoon de standaard USSR-onderhandelingsstrategie waar hele bibliotheken over vol geschreven zijn.

Bovenin de boom gaan zitten met absurde, maximalistische eisen, geen duimbreed toegeven en hopen dat de tegenpartij het een keer opgeeft om van het gezeik af te zijn.

En iedereen op deze wereld die een kind heeft snapt dat hieraan toegeven niet werkt.
pi_218693172
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 10:47 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het is gewoon de standaard USSR-onderhandelingsstrategie waar hele bibliotheken over vol geschreven zijn.

Bovenin de boom gaan zitten met absurde, maximalistische eisen, geen duimbreed toegeven en hopen dat de tegenpartij het een keer opgeeft om van het gezeik af te zijn.

En iedereen op deze wereld die een kind heeft snapt dat hieraan toegeven niet werkt.
Daarom is er ook alles aan gelegen om Putin en Rusland echt op hun plek te wijzen. Want anders zadelen we ons nageslacht op met een probleem.
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_218693454
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 11:49 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Daarom is er ook alles aan gelegen om Putin en Rusland echt op hun plek te wijzen. Want anders zadelen we ons nageslacht op met een probleem.
Hoe gaan we dat doen dan?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_218693458
twitter
  zaterdag 6 september 2025 @ 12:36:50 #22
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218693517
KanonnenDronevoer..

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218693594
ISW heeft de lay-out veranderd en echt vervelend gemaakt. :')
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_218693635
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:36 schreef Perrin het volgende:
KanonnenDronevoer..

[ x ]
Dit snap ik niet, zonder canada, Turkije en Verenigde Staten bestaat de NAVO uit 1,6 miljoen actief diendende millitairen, daarnaast zijn er 560000 reservisten (die bekend zijn).

Dus onze europese navo krijgsmacht is net zo groot als de hele russische bevolking. We moeten dus hun zien (zoals ze gelabeld zijn door onze overheid) als een terroristische organistatie. Kunnen veel schade aanrichten, kleine stukken grond gebied controleren.
  zaterdag 6 september 2025 @ 12:58:08 #25
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218693676
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:52 schreef Korenfok het volgende:
Dus onze europese navo krijgsmacht is net zo groot als de hele russische bevolking.
Ik denk niet dat wij 140 miljoen militairen hebben :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_218693838
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:21 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Als Europa ballen tonen en hopen dat de USA weer snel normaal gaat doen.

Het is goed dat we als Europa op eigen benen willen staan. Maar op dit moment is de USA wel nodig...
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_218693927
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:21 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Frontlijn bevriezen zonder de annexatie te erkennen, een Westerse vredesmacht in Oekraïne, bevroren assets gebruiken voor de wederopbouw, muur om Rusland heen en als Poetin de pijp uit is zien we wel weer verder.
pi_218693959
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:58 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ik denk niet dat wij 140 miljoen militairen hebben :D
Inderdaad, dom van me.Maar de put waar wij uit kunnen putten is natuurlijk velen malen groter als Rusland. Russen zijn ook niet bereid te sterven voor hun land, maar vaak uit financieel oogpunt
  zaterdag 6 september 2025 @ 13:38:03 #29
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_218694065
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 10:47 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Klopt, maar wat je ook niet uit moet stuffen is het bekende fenomeen dat meneer de dictator in een bubbel leeft.

Het is bekend dat hij alleen rus1, 2 en 3 kijkt op TV, lekker z'n eigen propaganda consumeren, volgt geen sociale media, gebruikt geen computer of mobiel voor nieuwsgaring,

Sinds COVID leeft hij in een zelfgekozen isolement, aantal mensen waar hij mee spreekt zal op 1 hand te tellen zijn,

En van de week zei hij nog dat "oekraine binnen 2 maand uitgeput was".

Dus als hem alleen maar verteld wordt dat alles toppie gaat, nog 1 push, en dan hebben we gewonnen! -

Waarom zou die dan water bij de wijn gaan doen? Hij heeft toch bijna gewonnen?
pi_218694101
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 september 2025 13:38 schreef ExTec het volgende:

[..]
Klopt, maar wat je ook niet uit moet stuffen is het bekende fenomeen dat meneer de dictator in een bubbel leeft.

Het is bekend dat hij alleen rus1, 2 en 3 kijkt op TV, lekker z'n eigen propaganda consumeren, volgt geen sociale media, gebruikt geen computer of mobiel voor nieuwsgaring,

Sinds COVID leeft hij in een zelfgekozen isolement, aantal mensen waar hij mee spreekt zal op 1 hand te tellen zijn,

En van de week zei hij nog dat "oekraine binnen 2 maand uitgeput was".

Dus als hem alleen maar verteld wordt dat alles toppie gaat, nog 1 push, en dan hebben we gewonnen! -

Waarom zou die dan water bij de wijn gaan doen? Hij heeft toch bijna gewonnen?
Dat is volgens mij niet zo.
Juist als Ex KGB volgt hij nauwlettend het wereldnieuws. Althans zo wordt dat verteld.

quote:
. In het tijdschrift Newsweek verscheen vorige week een artikel met fragmenten uit het boek. Ze geven een exclusief inkijkje in het leven van Poetin. Hij slaapt graag uit, zwemt iedere dag twee uur en besteedt elke dag vele uren aan het lezen van de rapporten van zijn binnenlandse en buitenlandse inlichtingendiensten en het veiligheidsverslag van zijn presidentiële garde.
Een goed Intel rapport deelt ook stukken uit buitenlandse kranten, Social media incl analyses.
Volgens mij weet hij vrij exact wat er speelt wereldwijd en is het daarom zo’n sluwe onderhandelaar.
Vakman pur sang
  zaterdag 6 september 2025 @ 13:46:47 #31
6484 ExTec
pi_218694121
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 13:43 schreef Lospedrosa het volgende:
Althans zo wordt dat verteld.
Ja, en hij bereid ook beren in z'n blote bast.

En ze gaan nu elk moment een basis op de maan bouwen.
pi_218694124
quote:

[..]
Juist als Ex KGB volgt hij nauwlettend het wereldnieuws. Althans zo wordt dat verteld.
Hij is een man van 70 plus en voor iedereen die ooit met 70 plussers heeft gewerkt en mee discusieert weet dat leeftijd niet alleen aftakelt bij ouderdom, sterker nog mentale capaciteit gaat misschien nog wel harder.
  zaterdag 6 september 2025 @ 13:50:54 #33
6484 ExTec
pi_218694153
quote:
Hij slaapt graag uit, zwemt iedere dag twee uur en besteedt elke dag vele uren aan het lezen van de rapporten van zijn binnenlandse en buitenlandse inlichtingendiensten en het veiligheidsverslag van zijn presidentiële garde.
Moet je je eens afvragen wie precies dan die rapporten die hij leest maken.

"Shooting the messenger" is niet voor niets een parabel dat sinds de griekse oudheid al bij ons is.

Zou zomaar eens kunnen zijn dat deze of gene generaal of whatnot zich niet helemaal senang voelt als die putin slecht nieuws moet geven. Zeker als ze niet alleen de boodschapper zijn, maar ook hand erin hebben.
pi_218694212
quote:

[..]
[..]
Een goed Intel rapport deelt ook stukken uit buitenlandse kranten, Social media incl analyses.
Volgens mij weet hij vrij exact wat er speelt wereldwijd en is het daarom zo’n sluwe onderhandelaar.
Nee, hij maakt geen gebruik van internet, dus hij is 100% afhankelijk van wat hem verteld wordt door bibberende jaknikkers.

[ Bericht 0% gewijzigd door oheng op 06-09-2025 14:07:11 ]
  zaterdag 6 september 2025 @ 14:02:26 #35
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218694232
quote:

[..]
[..]
Klopt.
Het is alleen wel waar dat hij zich laat informeren. Hij heeft zelf geen social media. Kijk een Trump of Medvedev zitten meer online dan jij en ik, dat doet Vlad niet.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 6 september 2025 @ 14:03:33 #36
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218694237
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 september 2025 13:50 schreef ExTec het volgende:

[..]
Moet je je eens afvragen wie precies dan die rapporten die hij leest maken.

"Shooting the messenger" is niet voor niets een parabel dat sinds de griekse oudheid al bij ons is.

Zou zomaar eens kunnen zijn dat deze of gene generaal of whatnot zich niet helemaal senang voelt als die putin slecht nieuws moet geven. Zeker als ze niet alleen de boodschapper zijn, maar ook hand erin hebben.
Dat van dat uitslapen wist ik niet.
Houd je wel fit en mooi.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 6 september 2025 @ 14:03:59 #37
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218694239
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 13:57 schreef oheng het volgende:

[..]
Nee, hij maakt geen gebruik van internet, dus hij is 100% afhankelijk van wat hem verteld wordt door jaknikkers.
Vraag is of zijn intel bestaat uit jaknikkers. Zou wel eens mee kunnen vallen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 6 september 2025 @ 14:06:44 #38
6484 ExTec
pi_218694257
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 september 2025 14:03 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat van dat uitslapen wist ik niet.
Houd je wel fit en mooi.
Ongedisciplineerd.

Meneer is een nacht uil, uh huh.

Maar toen ik jonger was, en vakantie had maakte ik ook mee dat mijn dag langzaam verschoof. Steeds later uit je stinkende nest komen, en daarom steeds later naar bed.

Dat is een manko, geen deugd.

"Carpe diem", ooit van gehoord?
  zaterdag 6 september 2025 @ 14:06:57 #39
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_218694258
Bijzonder dat jullie precies weten hoe Poetin z'n dag doorkomt
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zaterdag 6 september 2025 @ 14:11:34 #40
6484 ExTec
pi_218694280
quote:

[..]
Ja, corruptie en incompetentie voor, boven, achter, links, rechts, tussen, in dat land,

Maar z'n Intel, nee die is toppie hoor!

LOL.
pi_218694283
quote:

[..]
Oh ja, dictators zijn dol op slecht nieuws. Reageren ze heel goed op. Voorbeelden genoeg in de geschiedenis.
pi_218694298
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 september 2025 14:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Klopt.
Het is alleen wel waar dat hij zich laat informeren. Hij heeft zelf geen social media. Kijk een Trump of Medvedev zitten meer online dan jij en ik, dat doet Vlad niet.
Dat is dan vaak ook weer geen goede zaak. :')
Vakman pur sang
  zaterdag 6 september 2025 @ 14:16:34 #43
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218694300
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 september 2025 14:06 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ongedisciplineerd.

Meneer is een nacht uil, uh huh.

Maar toen ik jonger was, en vakantie had maakte ik ook mee dat mijn dag langzaam verschoof. Steeds later uit je stinkende nest komen, en daarom steeds later naar bed.

Dat is een manko, geen deugd.

"Carpe diem", ooit van gehoord?
Ja, ik probeer ook zoveel mogelijk volgens dat principe te leven.
Laatst was zo'n docu op russia today. Daar werd hij geportretteerd als een man met een ijzeren discipline, die in de ochtend inderdaad gaat zwemmen of krachttraining doet.

Bekijk deze YouTube-video

Prachtige docu. Alleen weinig echte prikkelende vragen. Een beetje Sophie Hildebrand die Timmermans interviewt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218694305
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 14:06 schreef Parafernalia het volgende:
Dat geldt voor iedereen.
Maar er zijn journalisten die daar 3 jaar hebben gelopen en betrokkenen hebben geïnterviewd.
Kan alsnog allemaal niet waar zijn maar je moet ergens vanuit gaan.
Vakman pur sang
pi_218694313
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 september 2025 14:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Laatst was zo'n docu op russia today. Daar werd hij geportretteerd als een man met een ijzeren discipline, die in de ochtend inderdaad gaat zwemmen of krachttraining doet.

Bekijk deze YouTube-video

Prachtige docu. Alleen weinig echte prikkelende vragen. Een beetje Sophie Hildebrand die Timmermans interviewt.
Gemaakt speciaal voor de SP?
Vakman pur sang
  zaterdag 6 september 2025 @ 14:21:29 #46
6484 ExTec
pi_218694320
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 14:17 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat geldt voor iedereen.
Maar er zijn journalisten die daar 3 jaar hebben gelopen en betrokkenen hebben geïnterviewd.
Kan alsnog allemaal niet waar zijn maar je moet ergens vanuit gaan.
Het is prima aannemelijk dat hij rapporten leest. Zegt alleen bitter weinig over de kwaliteit van.
  zaterdag 6 september 2025 @ 14:22:07 #47
6484 ExTec
pi_218694324
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 september 2025 14:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Bereed hij ook beren in die docu, of niet?
pi_218694335
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 september 2025 14:21 schreef ExTec het volgende:

[..]
Het is prima aannemelijk dat hij rapporten leest. Zegt alleen bitter weinig over de kwaliteit van.
Das wat anders.
Alleen staan de inteldiensten daar niet bekend als prutsers, dus die kunnen ook best uitgebreid zijn.
Sowieso krijgen zij heel wat meer info dan jij en ik.
Vakman pur sang
  zaterdag 6 september 2025 @ 14:24:43 #49
6484 ExTec
pi_218694340
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 14:06 schreef Parafernalia het volgende:
Nou, voor de helft op z'n nest, als we de interviews/docu's moeten geloven.
pi_218694342
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 september 2025 14:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
Nou, voor de helft op z'n nest, als we de interviews/docu's moeten geloven.
De tour win je ook in bed.

Nou ja iig is het geen omzigt die overwerkt raakt en na 6 maanden weer thuis zit.
Al zit die wel veel “thuis” geloof ik.
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')