SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind dit een rare. Hij zegt dat ze natuurlijk zoveel troepen niet 'te voet' laten aanvallen, wat logisch klinkt en waarschijnlijk ook is. Maar daarentegen, de herfst komt er aan of is al begonnen (heb het weerbericht in Oekraïne niet gezien) dus dan zou het heel onlogisch zijn om grootschalig gemotoriseerd aan te vallen.quote:
quote:Background
DRC Danish Refugee Council works across Ukraine and has nearly 800 employees in 10 offices across the country from west to east, providing daily support in areas just a few kilometers away from the front line.
Alhoewel je uiteraard liever verharde grond hebt, is de Rasputitsa niet overal even heftig en Pokrovsk valt het volgens mij redelijk mee.quote:Op vrijdag 5 september 2025 19:05 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ik vind dit een rare. Hij zegt dat ze natuurlijk zoveel troepen niet 'te voet' laten aanvallen, wat logisch klinkt en waarschijnlijk ook is. Maar daarentegen, de herfst komt er aan of is al begonnen (heb het weerbericht in Oekraïne niet gezien) dus dan zou het heel onlogisch zijn om grootschalig gemotoriseerd aan te vallen.
Wat is waar? Of is beide waar, dat kan ook
Wat ik zo typisch vind is dat de algemene gedachte hier is - en in NL media is - dat Poetin slechte kaarten heeft, maar zich tegelijkertijd wel deze weigerachtige houding aanmeet. Hoe verhoudt zich dat tot elkaar?quote:
Verenigd heeft Putin slechte kaarten, met appeasers niet. Ook een beetje waar dit videeotje onder andere op doelt juist.quote:Op zaterdag 6 september 2025 00:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat ik zo typisch vind is dat de algemene gedachte hier is - en in NL media is - dat Poetin slechte kaarten heeft, maar zich tegelijkertijd wel deze weigerachtige houding aanmeet. Hoe verhoudt zich dat tot elkaar?
Wat een loze vraag zeg.quote:Op zaterdag 6 september 2025 00:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat ik zo typisch vind is dat de algemene gedachte hier is - en in NL media is - dat Poetin slechte kaarten heeft, maar zich tegelijkertijd wel deze weigerachtige houding aanmeet. Hoe verhoudt zich dat tot elkaar?
Als de hele wereld zich verenigt tegen Poetin dan heeft ie hele slechte kaarten. Dat klopt.quote:Op zaterdag 6 september 2025 00:24 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Verenigd heeft Putin slechte kaarten, met appeasers niet. Ook een beetje waar dit videeotje onder andere op doelt juist.
Hooo dat is niet helemaal correct, Nawrocki heeft vrij weinig met Oekraine, maar haat Rusland gewoon zoals bijna elke Pool.quote:Op zaterdag 6 september 2025 00:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als de hele wereld zich verenigt tegen Poetin dan heeft ie hele slechte kaarten. Dat klopt.
Punt is dat Rusland geopolitiek weer redelijk op de kaart staat, en dat eerdaags in de EU (Tsjechië) ook een "pro" Russische president krijgt. Misschien dan. In Polen zit nu ook een premier die wat gematigder is qua anti-Rusland retoriek.
Akkoord. Maar dat is ook geen commitment van Polen te laten deelnemen in de oorlog, ze willen zelfs Oekraïne niet toelaten tot de EU.quote:Op zaterdag 6 september 2025 00:39 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Of zoals de Polen die ik ken het zouden omschrijven, we zien Oekraine niet als bondgenoot, maar steunen ze maar wat graag om dode Russen te zien.
Het is gewoon de standaard USSR-onderhandelingsstrategie waar hele bibliotheken over vol geschreven zijn.quote:Op zaterdag 6 september 2025 00:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Daarom is er ook alles aan gelegen om Putin en Rusland echt op hun plek te wijzen. Want anders zadelen we ons nageslacht op met een probleem.quote:Op zaterdag 6 september 2025 10:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is gewoon de standaard USSR-onderhandelingsstrategie waar hele bibliotheken over vol geschreven zijn.
Bovenin de boom gaan zitten met absurde, maximalistische eisen, geen duimbreed toegeven en hopen dat de tegenpartij het een keer opgeeft om van het gezeik af te zijn.
En iedereen op deze wereld die een kind heeft snapt dat hieraan toegeven niet werkt.
Hoe gaan we dat doen dan?quote:Op zaterdag 6 september 2025 11:49 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Daarom is er ook alles aan gelegen om Putin en Rusland echt op hun plek te wijzen. Want anders zadelen we ons nageslacht op met een probleem.
Dit snap ik niet, zonder canada, Turkije en Verenigde Staten bestaat de NAVO uit 1,6 miljoen actief diendende millitairen, daarnaast zijn er 560000 reservisten (die bekend zijn).quote:
Ik denk niet dat wij 140 miljoen militairen hebbenquote:Op zaterdag 6 september 2025 12:52 schreef Korenfok het volgende:
Dus onze europese navo krijgsmacht is net zo groot als de hele russische bevolking.
Als Europa ballen tonen en hopen dat de USA weer snel normaal gaat doen.quote:Op zaterdag 6 september 2025 12:21 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe gaan we dat doen dan?
Frontlijn bevriezen zonder de annexatie te erkennen, een Westerse vredesmacht in Oekraïne, bevroren assets gebruiken voor de wederopbouw, muur om Rusland heen en als Poetin de pijp uit is zien we wel weer verder.quote:Op zaterdag 6 september 2025 12:21 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe gaan we dat doen dan?
Inderdaad, dom van me.Maar de put waar wij uit kunnen putten is natuurlijk velen malen groter als Rusland. Russen zijn ook niet bereid te sterven voor hun land, maar vaak uit financieel oogpuntquote:Op zaterdag 6 september 2025 12:58 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik denk niet dat wij 140 miljoen militairen hebben
Klopt, maar wat je ook niet uit moet stuffen is het bekende fenomeen dat meneer de dictator in een bubbel leeft.quote:Op zaterdag 6 september 2025 10:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is gewoon de standaard USSR-onderhandelingsstrategie waar hele bibliotheken over vol geschreven zijn.
Bovenin de boom gaan zitten met absurde, maximalistische eisen, geen duimbreed toegeven en hopen dat de tegenpartij het een keer opgeeft om van het gezeik af te zijn.
En iedereen op deze wereld die een kind heeft snapt dat hieraan toegeven niet werkt.
Dat is volgens mij niet zo.quote:Op zaterdag 6 september 2025 13:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Klopt, maar wat je ook niet uit moet stuffen is het bekende fenomeen dat meneer de dictator in een bubbel leeft.
Het is bekend dat hij alleen rus1, 2 en 3 kijkt op TV, lekker z'n eigen propaganda consumeren, volgt geen sociale media, gebruikt geen computer of mobiel voor nieuwsgaring,
Sinds COVID leeft hij in een zelfgekozen isolement, aantal mensen waar hij mee spreekt zal op 1 hand te tellen zijn,
En van de week zei hij nog dat "oekraine binnen 2 maand uitgeput was".
Dus als hem alleen maar verteld wordt dat alles toppie gaat, nog 1 push, en dan hebben we gewonnen! -
Waarom zou die dan water bij de wijn gaan doen? Hij heeft toch bijna gewonnen?
Een goed Intel rapport deelt ook stukken uit buitenlandse kranten, Social media incl analyses.quote:. In het tijdschrift Newsweek verscheen vorige week een artikel met fragmenten uit het boek. Ze geven een exclusief inkijkje in het leven van Poetin. Hij slaapt graag uit, zwemt iedere dag twee uur en besteedt elke dag vele uren aan het lezen van de rapporten van zijn binnenlandse en buitenlandse inlichtingendiensten en het veiligheidsverslag van zijn presidentiële garde.
Ja, en hij bereid ook beren in z'n blote bast.quote:
Hij is een man van 70 plus en voor iedereen die ooit met 70 plussers heeft gewerkt en mee discusieert weet dat leeftijd niet alleen aftakelt bij ouderdom, sterker nog mentale capaciteit gaat misschien nog wel harder.quote:Op zaterdag 6 september 2025 13:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is volgens mij niet zo.
Juist als Ex KGB volgt hij nauwlettend het wereldnieuws. Althans zo wordt dat verteld.
Moet je je eens afvragen wie precies dan die rapporten die hij leest maken.quote:Hij slaapt graag uit, zwemt iedere dag twee uur en besteedt elke dag vele uren aan het lezen van de rapporten van zijn binnenlandse en buitenlandse inlichtingendiensten en het veiligheidsverslag van zijn presidentiële garde.
Nee, hij maakt geen gebruik van internet, dus hij is 100% afhankelijk van wat hem verteld wordt door bibberende jaknikkers.quote:Op zaterdag 6 september 2025 13:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Juist als Ex KGB volgt hij nauwlettend het wereldnieuws. Althans zo wordt dat verteld.
[..]
Een goed Intel rapport deelt ook stukken uit buitenlandse kranten, Social media incl analyses.
Volgens mij weet hij vrij exact wat er speelt wereldwijd en is het daarom zo’n sluwe onderhandelaar.
Klopt.quote:Op zaterdag 6 september 2025 13:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
[..]
Een goed Intel rapport deelt ook stukken uit buitenlandse kranten, Social media incl analyses.
Volgens mij weet hij vrij exact wat er speelt wereldwijd en is het daarom zo’n sluwe onderhandelaar.
Dat van dat uitslapen wist ik niet.quote:Op zaterdag 6 september 2025 13:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Moet je je eens afvragen wie precies dan die rapporten die hij leest maken.
"Shooting the messenger" is niet voor niets een parabel dat sinds de griekse oudheid al bij ons is.
Zou zomaar eens kunnen zijn dat deze of gene generaal of whatnot zich niet helemaal senang voelt als die putin slecht nieuws moet geven. Zeker als ze niet alleen de boodschapper zijn, maar ook hand erin hebben.
Vraag is of zijn intel bestaat uit jaknikkers. Zou wel eens mee kunnen vallen.quote:Op zaterdag 6 september 2025 13:57 schreef oheng het volgende:
[..]
Nee, hij maakt geen gebruik van internet, dus hij is 100% afhankelijk van wat hem verteld wordt door jaknikkers.
Ongedisciplineerd.quote:Op zaterdag 6 september 2025 14:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat van dat uitslapen wist ik niet.
Houd je wel fit en mooi.
Ja, corruptie en incompetentie voor, boven, achter, links, rechts, tussen, in dat land,quote:Op zaterdag 6 september 2025 14:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vraag is of zijn intel bestaat uit jaknikkers. Zou wel eens mee kunnen vallen.
Oh ja, dictators zijn dol op slecht nieuws. Reageren ze heel goed op. Voorbeelden genoeg in de geschiedenis.quote:Op zaterdag 6 september 2025 14:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vraag is of zijn intel bestaat uit jaknikkers. Zou wel eens mee kunnen vallen.
Dat is dan vaak ook weer geen goede zaak.quote:Op zaterdag 6 september 2025 14:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt.
Het is alleen wel waar dat hij zich laat informeren. Hij heeft zelf geen social media. Kijk een Trump of Medvedev zitten meer online dan jij en ik, dat doet Vlad niet.
Ja, ik probeer ook zoveel mogelijk volgens dat principe te leven.quote:Op zaterdag 6 september 2025 14:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ongedisciplineerd.
Meneer is een nacht uil, uh huh.
Maar toen ik jonger was, en vakantie had maakte ik ook mee dat mijn dag langzaam verschoof. Steeds later uit je stinkende nest komen, en daarom steeds later naar bed.
Dat is een manko, geen deugd.
"Carpe diem", ooit van gehoord?
Dat geldt voor iedereen.quote:Op zaterdag 6 september 2025 14:06 schreef Parafernalia het volgende:
Bijzonder dat jullie precies weten hoe Poetin z'n dag doorkomt
Gemaakt speciaal voor de SP?quote:Op zaterdag 6 september 2025 14:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, ik probeer ook zoveel mogelijk volgens dat principe te leven.
Laatst was zo'n docu op russia today. Daar werd hij geportretteerd als een man met een ijzeren discipline, die in de ochtend inderdaad gaat zwemmen of krachttraining doet.
Bekijk deze YouTube-video
Prachtige docu. Alleen weinig echte prikkelende vragen. Een beetje Sophie Hildebrand die Timmermans interviewt.
Het is prima aannemelijk dat hij rapporten leest. Zegt alleen bitter weinig over de kwaliteit van.quote:Op zaterdag 6 september 2025 14:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat geldt voor iedereen.
Maar er zijn journalisten die daar 3 jaar hebben gelopen en betrokkenen hebben geïnterviewd.
Kan alsnog allemaal niet waar zijn maar je moet ergens vanuit gaan.
Bereed hij ook beren in die docu, of niet?quote:Op zaterdag 6 september 2025 14:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja, ik probeer ook zoveel mogelijk volgens dat principe te leven.
Laatst was zo'n docu op russia today. Daar werd hij geportretteerd als een man met een ijzeren discipline, die in de ochtend inderdaad gaat zwemmen of krachttraining doet.
Prachtige docu. Alleen weinig echte prikkelende vragen. Een beetje Sophie Hildebrand die Timmermans interviewt.
Das wat anders.quote:Op zaterdag 6 september 2025 14:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is prima aannemelijk dat hij rapporten leest. Zegt alleen bitter weinig over de kwaliteit van.
Nou, voor de helft op z'n nest, als we de interviews/docu's moeten geloven.quote:Op zaterdag 6 september 2025 14:06 schreef Parafernalia het volgende:
Bijzonder dat jullie precies weten hoe Poetin z'n dag doorkomt
De tour win je ook in bed.quote:Op zaterdag 6 september 2025 14:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nou, voor de helft op z'n nest, als we de interviews/docu's moeten geloven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |