Het is een beetje de geopolitieke tegenhanger van “links lullen, rechts vullen”. Als er weer een flat aan puin wordt geschoten is het thoughts and prayers, maar ondertussen voor miljarden aan directe export.quote:Op maandag 8 september 2025 09:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Allemaal zwarte band verantwoordelijkheden ontlopen en uitstellen.
Inderdaad. Veel retoriek en politiek poseren, weinig daden.quote:Op maandag 8 september 2025 09:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is een beetje de geopolitieke tegenhanger van “links lullen, rechts vullen”. Als er weer een flat aan puin wordt geschoten is het thoughts and prayers, maar ondertussen voor miljarden aan directe export.
Hoe zie je dat dan? Stel dat je verbiedt om naar Kirchizie te exporteren, dan gaat bijvoorbeeld Albanie dat doen. Dan exporteren bedrijven naar Albanie, via Kirchiezie naar Rusland. Een bedrijf is ook helemaal niet in staat om te achterhalen waar hun producten dan blijven.quote:Op maandag 8 september 2025 09:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je kunt heel gericht exporterende bedrijven eerst aanspreken dan aanpakken die laten zien dat ze gretig sancties omzeilen. Waar een wil is, is een weg.
Ja, dat zal wel iets schelen. Maar ik vraag me af hoeveel het aan de prijs toevoegt. Want ik denk dat de meeste schakels niet eens fysiek afgelegd worden. Dus iemand uit Albanie koopt het en exporteert het rechtstreeks naar Kirchizie. Dan wordt het toch al die richting op versleept. Dat papierwerk maakt het niet echt duurder an sich, want als Albanie het voor 2% doet wil een ander land het wel voor 1% doen. Race to the bottem.quote:Op maandag 8 september 2025 09:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ten dele waar: hoe meer schakels er tussen zitten, hoe hoger de prijs wordt en uiteindelijk kan Ivan uit de straat het gewoon niet meer opbrengen.
Je hebt gewoon iets als een end user-statement natuurlijk. En verder is het een illusie dat het niet via via alsnog het land binnenkomt. Kim rijdt ook in een splinternieuwe Benz. Het gaat erom dat je de kosten zo hoog mogelijk maakt zodat de spullen voor de gewone Rus alsnog onbereikbaar zijn.quote:Op maandag 8 september 2025 09:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe zie je dat dan? Stel dat je verbiedt om naar Kirchizie te exporteren, dan gaat bijvoorbeeld Albanie dat doen. Dan exporteren bedrijven naar Albanie, via Kirchiezie naar Rusland. Een bedrijf is ook helemaal niet in staat om te achterhalen waar hun producten dan blijven.
De enige mogelijkheid zou zijn wanneer geen enkel land nog naar Rusland zou exporteren. Maar dat gaat niet gebeuren.
Zelfde overigens voor export uit Rusland. Zolang er 1 land is dat daar nog olie haalt is het niet effectief. Want het is gewoon een waterbed-effect. Wat uit Rusland gehaald wordt komt dus niet meer uit bijvoorbeeld het Midden-Oosten. Het verdeelt zich automatisch.
Zie het als een lekke fietsband. Zolang er ergens nog een gaatje zit blijft hij leeglopen.
In Rusland wordt het internationale aanzien van het land belangrijker gevonden dan individuele welvaart. Dat is voor ons amper voor te stellen maar men is daar massaal bereid om krom te liggen voor de imperialistische droom van Vlad.quote:Op maandag 8 september 2025 09:25 schreef ExTec het volgende:
Wat ook niet helpt inzake zaken doen in rus, is dat daar de gewoonste zaak van de wereld is, dat als omzet in elkaar zakt, iedereen gewoon minder loon krijgt.
Als in west-europa een vestiging z'n broek niet meer ophoud, sluit het. Werkgever kan immers niet op eigen houtje aan je loon gaan morrelen. In rus wel.
Ik snap wat je bedoelt. De vraag is in hoeverre dat dus lukt.quote:Op maandag 8 september 2025 09:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je hebt gewoon iets als een end user-statement natuurlijk. En verder is het een illusie dat het niet via via alsnog het land binnenkomt. Kim rijdt ook in een splinternieuwe Benz. Het gaat erom dat je de kosten zo hoog mogelijk maakt zodat de spullen voor de gewone Rus alsnog onbereikbaar zijn.
Je hebt gelijk dat er altijd sluiproutes en lekken blijven bestaan, maar dat betekent niet dat landen machteloos staan. Bedrijven die actief en bewust meewerken aan omzeiling zijn zoals gezegd gericht aan te pakken.quote:Op maandag 8 september 2025 09:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe zie je dat dan? Stel dat je verbiedt om naar Kirchizie te exporteren, dan gaat bijvoorbeeld Albanie dat doen. Dan exporteren bedrijven naar Albanie, via Kirchiezie naar Rusland. Een bedrijf is ook helemaal niet in staat om te achterhalen waar hun producten dan blijven.
De enige mogelijkheid zou zijn wanneer geen enkel land nog naar Rusland zou exporteren. Maar dat gaat niet gebeuren.
Zelfde overigens voor export uit Rusland. Zolang er 1 land is dat daar nog olie haalt is het niet effectief. Want het is gewoon een waterbed-effect. Wat uit Rusland gehaald wordt komt dus niet meer uit bijvoorbeeld het Midden-Oosten. Het verdeelt zich automatisch.
Zie het als een lekke fietsband. Zolang er ergens nog een gaatje zit blijft hij leeglopen.
Gaat wel om postwar, en logisch, andersom zullen heel veel drone veteranen zich na de oorlog verkopen aan dit soort organisaties. Ik geef ze geen ongelijk.quote:Op maandag 8 september 2025 09:45 schreef ExTec het volgende:
Tja, waarom niet.
Blackwater founder and Maga disciple Erik Prince pitching services in Ukraine
Westerse importproducten zijn niet per definitie luxeproducten.quote:Op maandag 8 september 2025 09:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt. De vraag is in hoeverre dat dus lukt.
Verder is het voor de oorlogsinspanning an sich helemaal niet zo relevant of Russen in SintPetersburg of Moskou nog Westerse luxe-produkten kunnen kopen. Eigenlijk is dat gewoon niet eens ongunstig voor de handelsbalans van Rusland. Het is toch geld wat het land uitstroomt.
Machines e.d. zijn veel onmisbaarder.
Heb je wel eens gehoord van het volgende: erst essen dann die moralquote:Op maandag 8 september 2025 09:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je hebt gewoon iets als een end user-statement natuurlijk. En verder is het een illusie dat het niet via via alsnog het land binnenkomt. Kim rijdt ook in een splinternieuwe Benz. Het gaat erom dat je de kosten zo hoog mogelijk maakt zodat de spullen voor de gewone Rus alsnog onbereikbaar zijn.
Als je zin hebt in de lunch kan ingrijpen bij een heterdaadje wel wachten?quote:Op maandag 8 september 2025 11:55 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heb je wel eens gehoord van het volgende: erst essen dann die moral
Het betekent dat als mensen honger hebben en te weinig spullen dat ze dan onethisch zijn.quote:Op maandag 8 september 2025 12:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als je zin hebt in de lunch kan ingrijpen bij een heterdaadje wel wachten?
quote:❗️Medvedev:Helsinki is pursuing a course of war preparation& is likely setting up a bridgehead for an attack on Russia
In his column "The New Finnish Doctrine:Foolishness,Lies,Ingratitude,"Medvedev said:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lycwoqslsk2w
Daarom is het ook veel beter om de Russische burgers te raken. Geen medicijnen en graan meer naar dat land. Laat ze daar maar onethisch gaan doen tegen de Poetin-kliek.quote:Op maandag 8 september 2025 12:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het betekent dat als mensen honger hebben en te weinig spullen dat ze dan onethisch zijn.
En als je dat verbindt met de innige wens hier om de Russen via de portemonnee op de knieën te krijgen heb ik daar zo mijn twijfels bij.
Je hele vergelijking gaat mank: als wij een totaal handelsverbod met Rusland zouden instellen gaat er hier helemaal niemand failliet.quote:Op maandag 8 september 2025 12:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het betekent dat als mensen honger hebben en te weinig spullen dat ze dan onethisch zijn.
En als je dat verbindt met de innige wens hier om de Russen via de portemonnee op de knieën te krijgen heb ik daar zo mijn twijfels bij.
Hah, die gek eiste vandaag zelfs reparatiebetalingen van Finland, omdat ze WO2 zijn gestart.quote:Op maandag 8 september 2025 12:18 schreef Ulx het volgende:
Dronken Dimitri is weer over NAVO aan het gillen. Volgens mij heeft hij nu pas door dat sinds Finland lid is Rusland niet meer zonder gevaar Estland, Letland en Litouwen kan omsingelen.
[..]
Zo werkt dat natuurlijk niet.quote:Op maandag 8 september 2025 12:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Daarom is het ook veel beter om de Russische burgers te raken. Geen medicijnen en graan meer naar dat land. Laat ze daar maar onethisch gaan doen tegen de Poetin-kliek.
Medvedev doet soms bijzondere uitspraken.quote:Op maandag 8 september 2025 12:18 schreef Ulx het volgende:
Dronken Dimitri is weer over NAVO aan het gillen. Volgens mij heeft hij nu pas door dat sinds Finland lid is Rusland niet meer zonder gevaar Estland, Letland en Litouwen kan omsingelen.
[..]
Wait what now?quote:Op maandag 8 september 2025 12:23 schreef oheng het volgende:
[..]
Hah, die gek eiste vandaag zelfs reparatiebetalingen van Finland, omdat ze WO2 zijn gestart.
Mooi staaltje projectie weer.quote:Op maandag 8 september 2025 12:21 schreef oheng het volgende:
De rus kranten vandaag.
Bekijk deze YouTube-video
Goed nieuws voor de rus economie: De markt voor protheses is aan het exploderen, zo heeft prothese maker Steplife een groei van 127%.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |