abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 september 2025 @ 14:26:19 #51
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_218694349
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 14:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Das wat anders.
Sorry, wat is dat voor soort josti-band mentaliteit?

Als hij maar wat leest, dan is het goed ofzo?

Of doet de kwaliteit van die rapporten er wel toe?
pi_218694351
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 september 2025 14:26 schreef ExTec het volgende:

[..]
Sorry, wat is dat voor soort josti-band mentaliteit?

Als hij maar wat leest, dan is het goed ofzo?

Of doet de kwaliteit van die rapporten er wel toe?
Niet agressief manneke.

Het punt is, jij en ik hebben geen weet van de kwaliteit van die rapporten.

Volgens jouw Josti mentaliteit zijn het per definitie slechte of gestuurde rapporten.
Net zoals dat koelkasten worden gesloopt voor raket besturingen?
Vakman pur sang
  zaterdag 6 september 2025 @ 14:28:15 #53
6484 ExTec
pi_218694363
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 14:26 schreef Lospedrosa het volgende:

Maar we hebben wel weet van, alle andere dingen.
  zaterdag 6 september 2025 @ 14:29:43 #54
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218694408
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 14:26 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Niet agressief manneke.

Volgens jouw Josti mentaliteit zijn het per definitie slechte of gestuurde rapporten.
Net zoals dat koelkasten worden gesloopt voor raket besturingen?
Ik denk dat de EU z'n vingers zouden aflikken bij de kwaliteit die de Russische intel levert tov eigen intel.

Als ik Rob de Wijk en Boekesteijn moet geloven zijn zij één van die actoren in de intel.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_218694434
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 september 2025 14:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik denk dat de EU z'n vingers zouden aflikken bij de kwaliteit die de Russische intel levert tov eigen intel.

Als ik Rob de Wijk en Boekesteijn moet geloven zijn zij één van die actoren in de intel.
Rob de Wijk levert Intel voor Rusland?
Vakman pur sang
  zaterdag 6 september 2025 @ 14:40:47 #56
6484 ExTec
pi_218694493
quote:

[..]

En baseer je dat op nog wat anders dan de "russia stronk!" trope?

Nee he?
  zaterdag 6 september 2025 @ 14:47:03 #57
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218694541
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 september 2025 14:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Rob de Wijk levert Intel voor Rusland?
Nee. Hij koketteert nog al eens - in elk geval in het verleden - dat hij mensen spreekt op conferenties die hetzelfde denken als hij, en die mensen adviseren wel. Althans dat zegt hij.

Nu heeft weer een nieuw idee: Amerika uit de NAVO gooien.
https://www.gelderlander.(...)t-zelf-ook~a7ce570d/
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 6 september 2025 @ 14:54:06 #58
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218694602
Poetin is welkom in Kiev

quote:
Zelenski grapt over Moskou-uitnodiging van Poetin: 'Hij kan naar Kiev komen'

De Oekraïense president Volodimir Zelenski heeft opnieuw een voorstel van de Russische president Vladimir Poetin afgewezen om elkaar in Moskou te ontmoeten. In plaats daarvan stelde Zelenski, enigszins sarcastisch, voor dat Poetin naar Oekraïne mag komen.

"Hij kan naar Kiev komen", zei Zelenski lachend in een interview met ABC News. Zelenski weigerde om naar Moskou te gaan, omdat zijn land dagelijks onder Russische raketten ligt en wordt aangevallen. "Ik kan niet naar de hoofdstad van deze terrorist gaan", aldus de president.

Hoewel Poetin herhaaldelijk persoonlijke besprekingen met Zelenski uit de weg ging, beweerde hij op 3 september dat hij directe gesprekken met de Oekraïense president "nooit heeft uitgesloten". Poetin voegde eraan toe: "Als Zelenski er klaar voor is, laat hem dan naar Moskou komen."
quote:
Oekraïne Vandaag 12:11
Inlichtingendienst: bijna 700.000 Russische militairen gestationeerd in Oekraïne

Volgens de Oekraïense militaire inlichtingendienst (HUR) zijn er bijna 700.000 Russische militairen gestationeerd in Oekraïne, waaronder soldaten van de Nationale Garde, speciale eenheden en ondersteunende eenheden.

Het grootste deel is gestationeerd in de regio Donetsk, wat de prioriteiten van Rusland laat zien.

Aan Oekraïense kant heeft het leger bijna 900.000 militairen in het hele land gestationeerd, maar president Volodimir Zelenski zei in januari dat Rusland nog steeds een numeriek voordeel heeft in sommige sectoren aan het front vanwege de concentratie van troepen.
Destijds telde het Russische contingent in Oekraïne 600.000 troepen.

Hoewel er naar verluidt meer dan één miljoen soldaten zijn gedood of gewond tijdens de grootschalige oorlog, is
Rusland er steeds in geslaagd de verliezen te compenseren met nieuwe contractsoldaten, terwijl Kiev te kampen heeft met een steeds nijpender tekort aan mankracht.

Moskou heeft ook versterkingen ontvangen van Noord-Korea.

Er worden duizenden troepen verwacht, na de eerste lichting van 11.000-12.000 soldaten die eind 2024 in de Russische oblast Koersk werden gestationeerd.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218694610
Niets bewijst meer dat russische intel rammelt als een invasie die uitgelopen is op een totale ramp op ieder gebied: materieel, demografisch, economisch, financieel.

De intel is van hetzelfde niveau als in 1904-1905.

En ze werden ook compleet verrast in het Kharkiv offensief.
pi_218694627
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 september 2025 14:47 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nee. Hij koketteert nog al eens - in elk geval in het verleden - dat hij mensen spreekt op conferenties die hetzelfde denken als hij, en die mensen adviseren wel. Althans dat zegt hij.

Nu heeft weer een nieuw idee: Amerika uit de NAVO gooien.
https://www.gelderlander.(...)t-zelf-ook~a7ce570d/
Ja zijn club HCCS adviseert het kabinet.
En proest, over zijn vermeende anti VS houding.
Die zijn harder nodig dan ooit kijk maar naar de basis in Polen.
Vakman pur sang
pi_218694638
Hier is een leuk stukje van de Severstal website. De CEO vergelijkt de huidige staat van de staalindustrie met de jaren 90.

https://vmeste.severstal.(...)-s-krizisom-1990-kh/

Graan oogst is gedaald met ruim 30%. Bron: Rosstat. En de rest van de rus economie is in meer of minder dezelfde staat.

[ Bericht 0% gewijzigd door oheng op 06-09-2025 15:23:16 ]
pi_218694972
quote:
👀🇺🇦✈️ Soon we can expect Ukrainian planes in the sky over Crimea, which will strike at ground targets, — spokesman for UDA Bratchuk

https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3ly6b3e2p2k24
Ik ben benieuwd. De ene na de andere Russische radar werd de afgelopen weken naar de hel geschoten, en tenzij ze daarvan drie nieuwe per week produceren zal de luchtafweer op een bepaald moment toch gaten gaan vertonen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2025 15:49:41 ]
  zaterdag 6 september 2025 @ 15:59:53 #63
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218695131
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 15:49 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd. De ene na de andere Russische radar werd de afgelopen weken naar de hel geschoten, en tenzij ze daarvan drie nieuwe per week produceren zal de luchtafweer op een bepaald moment toch gaten gaan vertonen.
Mooi, hopelijk worden er veel Ruzzen gekrimeerd *O* 8-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_218695190
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 15:49 schreef Ulx het volgende:

[..]
We zullen zien. Ik gok dat we eerst Bayraktars boven De Krim zullen zien voordat ze bemande missies aandurven.

Ik lach me de ballen uit de broek als we ooit Bayraktars zullen zien boven Sevastopol.
  zaterdag 6 september 2025 @ 16:05:15 #65
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218695195
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 14:59 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja zijn club HCCS adviseert het kabinet.
En proest, over zijn vermeende anti VS houding.
Die zijn harder nodig dan ooit kijk maar naar de basis in Polen.
Hij wil USA van de hand doen omdat hij Trump is kneus vindt. Emotie is geen goede basis om geopolitiek mee te bedrijven.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218695227
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 15:59 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Mooi, hopelijk worden er veel Ruzzen gekrimeerd *O* 8-)
Het kan ook dat Oekraïne radars uit andere locaties naar de Krim wil laten verplaatsen. Da's natuurlijk ook een optie. Of ze willen de Russische luchtmacht boven de Krim in de lucht hebben. Dan komen ze vrij dichtbij Oekraïense luchtafweer of F-16's/Mirages met AMRAAMs of MICA's.

Maar voor de onderhandelingspositie is de Russen op de Krim met Hammers om de oren slaan geen slecht idee.
pi_218695468
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 16:04 schreef oheng het volgende:

[..]
We zullen zien. Ik gok dat we eerst Bayraktars boven De Krim zullen zien voordat ze bemande missies aandurven.

Ik lach me de ballen uit de broek als we ooit Bayraktars zullen zien boven Sevastopol.
Hebben ze die nog? In het begin van de oorlog zag je daar veel beelden van maar nu niet meer.
  zaterdag 6 september 2025 @ 16:47:08 #68
6484 ExTec
pi_218695733
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 16:26 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Hebben ze die nog? In het begin van de oorlog zag je daar veel beelden van maar nu niet meer.
Ja, zat. Maar die dingen verdwenen toen het bij rus in begon te dalen dat 3 dagen hem niet ging worden, en ze dus GBAD naar voren begonnen te schuiven. Omdat een nogal trage drone 0,0 kans maakt tegen.

Omgekeerde is dus ook waar: zie je die dingen weer, betekent dat dat oekraine alle verdediging vakkundig heeft weggesloopt.
pi_218696140
quote:
https://bsky.app/profile/maks23.bsky.social/post/3ly6dme6i5s24
🇺🇦 UK Defence Journal:

The headquarters of the Multinational Force in Ukraine, a structure created under the auspices of NATO and allied countries to coordinate actions during the ceasefire, is being formed in Kyiv.
quote:
🟢 The leadership of the MNF-U will be divided into two levels:

In Kyiv, the headquarters will be headed by a British major general, and overall control will be carried out jointly in Britain and France.

The working language of the headquarters will be English.
Gillende ruslandfans in 5....4....3...
pi_218696175
quote:

[..]

Dat verklaart de oh zo enorm succesvolle eerste fase van de invasie. Die oh zo steengoede inlichtingendienst van Rusland :')

Als ze ook maar een beetje goede intel hadden, was Putin nooit aan deze oorlog begonnen. Maar dat terzijde.
  zaterdag 6 september 2025 @ 17:21:32 #71
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_218696184
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 16:04 schreef oheng het volgende:

[..]

Had mooier geweest als ze dat al de afgelopen maanden hadden kunnen doen. Zat veel vakantie volk daar, beetje schrik aanjagen enzo.
The name is Putler, Vladimir Putler
  zaterdag 6 september 2025 @ 17:26:44 #72
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_218696244
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 14:55 schreef oheng het volgende:
Niets bewijst meer dat russische intel rammelt als een invasie die uitgelopen is op een totale ramp op ieder gebied: materieel, demografisch, economisch, financieel.

De intel is van hetzelfde niveau als in 1904-1905.

En ze werden ook compleet verrast in het Kharkiv offensief.
Ik durf geen oordeel te geven over de kwaliteit van de Russische intel.

Maar aan het einde van koude oorlog was de intel van de bijvoorbeeld de Stasi heel goed.. tenminste als het om eigen burgers ging.. waardoor buitenlandse intel geheel ondergesneeuwd was.

En aangezien de Stasi flink beïnvloed was door de KGB gok ik zomaar dat voor de KGB hetzelfde gelde. Zeker als je bijvoorbeeld kijkt hoe het regime van een Stalin werkte.
pi_218696260
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 17:26 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Ik durf geen oordeel te geven over de kwaliteit van de Russische intel.

Maar aan het einde van koude oorlog was de intel van de bijvoorbeeld de Stasi heel goed.. tenminste als het om eigen burgers ging.. waardoor buitenlandse intel geheel ondergesneeuwd was.

En aangezien de Stasi flink beïnvloed was door de KGB gok ik zomaar dat voor de KGB hetzelfde gelde. Zeker als je bijvoorbeeld kijkt hoe het regime van een Stalin werkte.
Vergeet ook niet dat de KGB FSB meer moeite steekt in propaganda en manipuleren van beeldvorming in het buitenland, dan spionage en militaire inlichtingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door havanagila op 06-09-2025 17:39:24 ]
pi_218696361
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 16:26 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Ja natuurlijk hebben ze die. Militaire hardware raakt nooit op (ook van de russen niet), omdat er productie is.
En IIRC worden er iedere maand een paar geproduceerd, mogelijk zelfs in Oekraine.
  zaterdag 6 september 2025 @ 17:33:47 #75
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_218696378
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 17:28 schreef havanagila het volgende:

[..]
Vergeet ook niet dat de KGB meer moeite steekt in propaganda en manipuleren van beeldvorming in het buitenland, dan spionage en militaire inlichtingen.
Dat ook nog eens ja, qua echte spionage moet je gok ik eerder "bang" zijn voor een China of bijvoorbeeld de USA en laten we Israël niet vergeten.

Overigens schijnen wij als kikkerlandje ook in de top te staan als het gaat om intel. Wat mss de reden is dat we hier nog niet echt grote aanslagen gehad hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')