Elke keer als ik iemand iets hoor zeggen over de wachtlijsten in de zorg of de teringbende die de GGZ is, dan denk ik aan de situatie in de VS en prijs ik me gelukkig dat het hier allemaal nog wel te overzien is.quote:Op zondag 7 september 2025 10:55 schreef Perrin het volgende:
Inderdaad.
De Amerikaanse opioïdencrisis ontstond uit een samenspel van misleidende farmaceutische marketing, een falend zorgsysteem en harde economische omstandigheden. In de jaren negentig brachten bedrijven als Purdue Pharma middelen als OxyContin op de markt, agressief gepresenteerd als veilig en nauwelijks verslavend. Artsen gingen massaal voorschrijven terwijl verzekeraars goedkope pillen bevoordeelden boven langdurige therapieën.
Tegelijkertijd raakten veel gemeenschappen verzwakt door de-industrialisatie, werkloosheid en stagnerende lonen. Voor mensen met fysieke klachten en/of psychische problemen boden opioïden een schijn van verlichting. Toen de overheid het voorschrijven begon in te dammen, stapten velen over op illegale alternatieven als heroïne en fentanyl, met nog desastreuzere gevolgen.
De crisis weerspiegelt niet alleen medische fouten, een slecht medisch stelsel en nietsontziende hebzucht van de betrokken partijen, maar ook decennia van neoliberale keuzes die ongelijkheid vergrootten en miljoenen in kwetsbaarheid achterlieten.
Het resultaat: een epidemie waar pijnbestrijding veranderde in massale afhankelijkheid en een groot maatschappelijk probleem. China of buitenlandse drugsproducenten zijn inderdaad geen oorzaak, ze voldoen slechts aan de Amerikaanse vraag.
(sorry voor offtopic)
En de Russen vallen regeringsgebouwen aan. Ik weet nog dat ik in het voorjaar schreef dat Oekraïne het Russische ministerie van defensie zou moeten aanvallen maar dat er werd geroepen dat dat maar tot eScaLaTiE en weetikveel wat meer zou leiden. Volgens mij kan dat argument nu wel van tafel.quote:https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lya64mahdc26
PM Yuliia Svyrydenko confirmed the fire at the Cabinet of Ministers building in Kyiv. She stated the roof and upper floors were damaged during the Russian attack. Emergency crews are on site battling the flames. "We will rebuild the building, but we cannot bring back the lives lost," she said.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 7 september 2025 14:05 schreef Ulx het volgende:
[..]
En de Russen vallen regeringsgebouwen aan. Ik weet nog dat ik in het voorjaar schreef dat Oekraïne het Russische ministerie van defensie zou moeten aanvallen maar dat er werd geroepen dat dat maar tot eScaLaTiE en weetikveel wat meer zou leiden. Volgens mij kan dat argument nu wel van tafel.Het ministerie vandegensie van het land dat jou is binnengevallen lijkt mij per definitie een legitiem doelwit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Lijkt mij ook. Maar er kwamen toen argumenten dat ambtenaren op een ministerie burgers zijn en dat het dus niet mag of zoiets.quote:Op zondag 7 september 2025 14:47 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Het ministerie vandegensie van het land dat jou is binnengevallen lijkt mij per definitie een legitiem doelwit.
quote:Commander-in-Chief Syrskyi reports that Ukrainian forces regained five times more territory than they lost in August. On the Pokrovsk front alone, around 350 attacks were repelled last week. In August, while losing 5 sq km, Ukraine regained 26 sq km. Similar results were achieved near Dobropillia.
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lyaoyjkow226
Zou eens tijd worden.quote:“We are prepared to increase pressure on Russia, but we need our European partners to follow us,” Bessent said, adding that more secondary sanctions and tariffs on countries that buy Russian oil would bring the Russian economy to “full collapse” and bring Putin to the negotiating table.
https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1964680338388418779
Het is veel zinvoller om Oekraïne veel meer munitie te geven zodat de hele olie-infrastructuur van Rusland aan puin geschoten kan worden. Die sancties daar werkt Rusland gewoon omheen, dat gaat hiermee niet lukken.quote:
Met het in puin schieten van de olieraffinaderijen heeft Oekraïne geen grote moeite meer. Dat gaat gewoon gestaag door.quote:Op zondag 7 september 2025 15:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is veel zinvoller om Oekraïne veel meer munitie te geven zodat de hele olie-infrastructuur van Rusland aan puin geschoten kan worden. Die sancties daar werkt Rusland gewoon omheen, dat gaat hiermee niet lukken.
Wel eens dat Europa meer moet doen. Het is vooral heel veel oeverloos gelul en weinig actie.
Europa doet ook weinig. Er is nog steeds voor miljarden aan import en export van en naar Rusland. Hoezo is dat niet nul. Sancties hadden bij het 3e pakket al maximaal moeten zijn.quote:Op zondag 7 september 2025 16:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
Met het in puin schieten van de olieraffinaderijen heeft Oekraïne geen grote moeite meer. Dat gaat gewoon gestaag door.
En Europa bouwt en levert gewoon. We hangen het alleen niet meer aan de grote klok. Het is vooral de VS die veel schreeuwt en dan ineens niets doet.
Terwijl we net uit de covid-crisis kwamen de gaskraan rücksichtslos dichtdraaien? Strak plan. Leg me gelijk even uit hoe je de pro-Rusland landen in de EU zover had gekregen.quote:Op zondag 7 september 2025 16:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Europa doet ook weinig. Er is nog steeds voor miljarden aan import en export van en naar Rusland. Hoezo is dat niet nul. Sancties hadden bij het 3e pakket al maximaal moeten zijn.
quote:At least 92 Americans have been killed fighting for Ukraine, with several thousand having served in the AFU. The US government avoids direct involvement, leaving groups like the RT Weatherman Foundation to support wounded volunteers, repatriate fallen soldiers and track the missing.
https://bsky.app/profile/noelreports.com/post/3lyav7dpydk26
Covid is al even voorbij. Wat is nu je excuus?quote:Op zondag 7 september 2025 16:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
Terwijl we net uit de covid-crisis kwamen de gaskraan rücksichtslos dichtdraaien? Strak plan. Leg me gelijk even uit hoe je de pro-Rusland landen in de EU zover had gekregen.
Daarnaast tuin je in het trucje van Trump om zijn nietsdoenerij af te schuiven op Europa.
Het ging net nog om 2022.quote:Op zondag 7 september 2025 17:23 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Covid is al even voorbij. Wat is nu je excuus?
ONZ / Wat zijn de lekkerste smaken soepblikken?quote:Op zondag 7 september 2025 17:43 schreef Ulx het volgende:
Anyway, Duitsland gaat voor 100 miljoen een strategische reserve aan conserven opbouwen. Dat zijn aardig wat blikken.
[ afbeelding ]
Benieuwd of de BBB in Nederland zoiets ook ziet zitten. Lastige keuze. Helpen ze de eigen achterban of willen ze toch liever bezuinigen?
quote:https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lyaypvbugk23
Monitoring Telegram channels report that a second fuel station was hit in Klimovo, near the railway area.
Ik zou bij de dwarsliggers de geldkraan dichtdoenquote:Op zondag 7 september 2025 17:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het ging net nog om 2022.
Misschien kunnen jullie even uitleggen hoe je elke regering in de EU meekrijgt met een totale boycot van Rusland? Die uitleg komt er maar niet. Dus blijft het bij kretologie.
Dan gebruiken die landen gewoon hun veto tegen elk ander EU voorstel. Heb je een beter idee?quote:Op zondag 7 september 2025 18:27 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Ik zou bij de dwarsliggers de geldkraan dichtdoen
Veto afnemen. Je zult nu wel doen alsof die politieke verzinsels natuurwetten zijnquote:Op zondag 7 september 2025 18:31 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan gebruiken die landen gewoon hun veto tegen elk ander EU voorstel. Heb je een beter idee?
Trump lult zoals altijd uit zijn dikke nek.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |