Als dat een meerderheid krijgt.quote:Op dinsdag 2 september 2025 11:59 schreef KoosVogels het volgende:
Las dat Yesilgoz warm loopt voor een kabinet VVD-BBB-JA21-CDA-D66.
In wat voor fantasiewereld leeft zij in vredesnaam?
Gaan we ooit nog een kabinet krijgen dat de 2+ jaar haalt?quote:Op dinsdag 2 september 2025 11:59 schreef KoosVogels het volgende:
Krijgt waarschijnlijk geen meerderheid en het is uitgesloten dat D66 in een kabinet gaat zitten met de BBB. Jetten zal de deur niet op voorhand dichtgooien, maar die partijen komen er nooit uit. Voor het CDA geldt ongeveer hetzelfde.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Als dat een meerderheid krijgt.
Kan me daar weinig bij voorstellen.
Dit dus. Ben zelf opgegroeid in een klein plattelandsstadje en het geklaag is echt ongelooflijk. Waar de stedelingen tot in het extreme klagen over ongelijkheid en je op eierschalen moet lopen om iemand niet te kwetsen, stemmen mensen van het platteland niet ten faveure van hunzelf. Ik heb familieleden die verlangen naar meer solidariteitquote:Op maandag 1 september 2025 00:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zie het dan ook als algehele observatie dat al die zichzelf zielig vindende burgers die klagen over de politiek, het zelf hebben veroorzaakt.
Al die (in)directe uitsluitingen maken veel combinaties gewoon onmogelijk. Maar onder druk wordt veel vloeibaar.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Krijgt waarschijnlijk geen meerderheid en het is uitgesloten dat D66 in een kabinet gaat zitten met de BBB. Jetten zal de deur niet op voorhand dichtgooien, maar die partijen komen er nooit uit. Voor het CDA geldt ongeveer hetzelfde.
Dat geldt in zekere zin ook voor JA21. Die staat veel te ver weg van Jetten en het CDA van Bontenbal.
D66 en CDA willen per se een oplossing voor de stikstofcrisis en de veestapel verkleinen. Daar gaat BBB nooit mee akkoord. Je kunt een regeerakkoord al vergeten.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Al die (in)directe uitsluitingen maken veel combinaties gewoon onmogelijk. Maar onder druk wordt veel vloeibaar.
Nee, dat is uitgesloten.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:12 schreef capricia het volgende:
Wat ik me wel afvraag, is hoe dat nu met die fusie van GL en PvdA zit.
Beide partijen zijn ten tijden van de verkiezingen en formatie nog niet formeel gefuseerd.
Ze kunnen wel met een gezamenlijke lijst meedoen, maar zolang er nog niet officieel 1 nieuwe partij is, vallen de kandidaten nog in een PvdA of GL fractie. Toch?
Je kunt je dus voorstellen dat de PvdA wel uitgenodigd wordt voor een formatie met de VVD en een eventueel regeerakkoord.
Maar GL niet.
Of hoe moet ik dit zien?
Ze denkt nog steeds de bulk van de boosrechtse mensen te kunnen trekken. Maar de PVV-doos van Pandora heeft die realiteit veranderd…quote:Op dinsdag 2 september 2025 11:59 schreef KoosVogels het volgende:
Maar ook daar is een meerderheid (met de huidige peilingen dan) heel lastig.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
D66 en CDA willen per se een oplossing voor de stikstofcrisis en de veestapel verkleinen. Daar gaat BBB nooit mee akkoord. Je kunt een regeerakkoord al vergeten.
Daar komt bij dat geen van de genoemde partijen waarschijnlijk de grootste wordt. Er moeten dus al meerdere formatiepogingen zijn gestrand voordat deze coalitie in beeld komt.
En van het genoemde kwartet is het dan het CDA dat waarschijnlijk aan zet is. Bontenbal zal niet aankoersen op deze samenstelling, die zal andere coalities de voorkeur geven.
En tevens is SGP "tegen elk embargo, importverbod en verbreken van economische of academische banden" met Israel.quote:In het dinsdag gepresenteerde verkiezingsprogramma staat dat de partij wettelijk wil vastleggen dat mensen die het Nederlandse burgerschap willen krijgen als voorwaarde voor naturalisatie expliciet afstand moeten doen van antisemitische ideeën, „inclusief ontkenning van Israëls bestaansrecht”. De SGP stelt verder voor om „net als in Duitsland” inburgeraars te verplichten te ondertekenen het Joodse leven te beschermen.
Ik vind dat toch vaag. Je stemt dan op een partij die er over een jaar niet meer is.quote:
[....]quote:alle vijf de NSC-bestuursleden richting hun eigen leden dreigen dat NSC mogelijk niet mee gaat doen aan de verkiezingen als aankomende zaterdag op het partijcongres een motie van wantrouwen tegen partijvoorzitter Kilian Wawoe wordt aangenomen.
quote:Aangezien deze secretaris Punter officieel gemachtigd is om volgende week bij de Kiesraad het lijstje met verkiesbare NSC’ers voor de Tweede Kamer in te leveren, zou dat wel eens einde oefening voor NSC kunnen betekenen. ‘Dit stelt deelname aan de verkiezingen in gevaar, aangezien de tijd te kort is om een nieuwe gemachtige aan te wijzen’, waarschuwt het bestuur.
Je maakt het te moeilijk, bij een fusie gaat gewoon de inhoud van beide partijen, inclusief alle zetels, over. Is al veel vaker gedaan in Nederland, probleemloos. Je kunt zeggen 'fuseer dan tijdens een verkiezing'... dat gaat ook niet en dan nog: welke verkiezingen? Lokaal, provinciaal, eerste kamer, tweede kamer, Europees?quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind dat toch vaag. Je stemt dan op een partij die er over een jaar niet meer is.
Lijkt me ook heel lastig formeren.
Dat realiseer ik me.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je maakt het te moeilijk, bij een fusie gaat gewoon de inhoud van beide partijen, inclusief alle zetels, over. Is al veel vaker gedaan in Nederland, probleemloos. Je kunt zeggen 'fuseer dan tijdens een verkiezing'... dat gaat ook niet en dan nog: welke verkiezingen? Lokaal, provinciaal, eerste kamer, tweede kamer, Europees?
Ik denk dat je het verschil tussen GL en PvdA wat overschat.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat realiseer ik me.
Toch kunnen de leden van GL heel anders over een mogelijk regeerakkoord stemmen dan die van de PvdA.
Daarnaast gaan D66 en CDA vast niet in zee met JA21. Dat is toch gewoon een PVV-light en daarmee niet bijster acceptabel voor serieuze middenpartijen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Als dat een meerderheid krijgt.
Kan me daar weinig bij voorstellen. 63 zetels .
GL is woke rechtsquote:Op dinsdag 2 september 2025 12:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik denk dat je het verschil tussen GL en PvdA wat overschat.
Zou dat werkelijk? Of ben je steeds nieuwe beren op de weg aan het verzinnen?quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat realiseer ik me.
Toch kunnen de leden van GL heel anders over een mogelijk regeerakkoord stemmen dan die van de PvdA.
Ik stel alleen maar vragen!quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:53 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zou dat werkelijk? Of ben je steeds nieuwe beren op de weg aan het verzinnen?
Wishfull thinking. Capricia heeft het kennelijk niet zo op GL-gedeelte.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:53 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zou dat werkelijk? Of ben je steeds nieuwe beren op de weg aan het verzinnen?
Nee, want er komen geen gescheiden congressen meer. Dus waar de ja of nee stemmen oorspronkelijk vandaan komen zal nooit iemand weten.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat realiseer ik me.
Lijkt ook al vergeten dat in 2023 er ook een gezamenlijke lijst en daarna fractie waren…quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wishfull thinking. Capricia heeft het kennelijk niet zo op GL-gedeelte.
Ik kan ook daadwerkelijk niet verzinnen waarom D66 wel bij het redelijke midden wordt gerekend en GL daar dan niet bij zou horen. Inhoudelijk slaat dat gewoon helemaal nergens op, dat is echt puur en alleen onderbuik.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:59 schreef -XOR- het volgende:
Ik snap echt de weerzin tegen GroenLinks niet. De rechtsen zijn een beetje in hun eigen leugens getrapt geloof ik.
quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik kan ook daadwerkelijk niet verzinnen waarom D66 wel bij het redelijke midden wordt gerekend en GL daar dan niet bij zou horen. Inhoudelijk slaat dat gewoon helemaal nergens op, dat is echt puur en alleen onderbuik.
Kijk eens aan. We kunnen nu ook spreken van "dom links"quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:59 schreef -XOR- het volgende:
Ik snap echt de weerzin tegen GroenLinks niet. De rechtsen zijn een beetje in hun eigen leugens getrapt geloof ik.
Thanks.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, want er komen geen gescheiden congressen meer. Dus waar de ja of nee stemmen oorspronkelijk vandaan komen zal nooit iemand weten.
Ah, dan is VVD, die verder naar rechts staan dan GL-PvdA naar links, dus al helemaal geen redelijk midden. Eerder vrij extreem rechts.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:10 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Hier het kieskompas van de vorige Tweede Kamer verkiezingen en ik kan je nu al zeggen dat PVDA-GL bij deze verkiezingen niet verder naar het midden is verschoven.
[ afbeelding ]
Volgensmij staan die op dezelfde lijn op rechts als GL-PVDA op links, maar kan aan mij liggen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ah, dan is VVD, die verder naar rechts staan dan GL-PvdA naar links, dus al helemaal geen redelijk midden. Eerder vrij extreem rechts.
In ieder geval moet BBB ook een stuk naar rechts. En PVV.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:15 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Volgensmij staan die op dezelfde lijn op rechts als GL-PVDA op links, maar kan aan mij liggen.
Maar leuk dat je blijkbaar geen argumenten hebt, behalve dan klagen dat rechts vreemde onderbuikgevoelens zou hebben over het verschil tussen D66 en PVDA/GL.
Volgensmij is het vooral jij die de vreemde ongefundeerde onderbuikgevoelens heeft over het verschil tussen D66 en PVDA/GL.
Volgensmij is het kieskompas redelijk objectief gemaakt op de verkiezingsprogrammas en zijn jouw meningen pure ongefundeerde onderbuikgevoelens.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In ieder geval moet BBB ook een stuk naar rechts. En PVV.
Kortom, er moet nog een en ander aangepast.
Dat is het versxjil met hoe ze stemmen in de kamer en wat in hun programma staat.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In ieder geval moet BBB ook een stuk naar rechts. En PVV.
Kortom, er moet nog een en ander aangepast.
Die linkse PVV blijkt keer op keer een fabeltje. Dat mensen daar nog intrappen….quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:18 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Volgensmij is het kieskompas redelijk objectief gemaakt op de verkiezingsprogrammas en zijn jouw meningen pure ongefundeerde onderbuikgevoelens.
Dat de PVV op bepaalde vlakken hartstikke links is en dat zich dus middelt mag toch geen verrassing zijn in ieder geval.
Beide zijn zeer progressief (D66 progressiever dan GL-PvdA, daar staan ze dus verder van het midden) en zeer constructief, al decennia. Dus nee, het is niet ongefundeerd. Doen alsof je met BBB een middenkabinet kunt bouwen, dat is ongefundeerd.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:15 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Volgensmij staan die op dezelfde lijn op rechts als GL-PVDA op links, maar kan aan mij liggen.
Maar leuk dat je blijkbaar geen argumenten hebt, behalve dan klagen dat rechts vreemde onderbuikgevoelens zou hebben over het verschil tussen D66 en PVDA/GL.
Volgensmij is het vooral jij die de vreemde ongefundeerde onderbuikgevoelens heeft over het verschil tussen D66 en PVDA/GL.
Heeft niets met onderbuik te maken, maar alles met kijken hoe men daadwerkelijk stemt in de kamer en niet op de populistische praatjes. Praatjes zijn gemakkelijk, daden zijn waar je ziet hoe een partij in elkaar zit. Dan is er heel erg weingi links aan de PVV.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:18 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Volgensmij is het kieskompas redelijk objectief gemaakt op de verkiezingsprogrammas en zijn jouw meningen pure ongefundeerde onderbuikgevoelens.
Dat de PVV op bepaalde vlakken hartstikke links is en dat zich dus middelt mag toch geen verrassing zijn in ieder geval.
Dat is dus eigenlijk beetje het probleem. Leuk grafiek zo op basis van partijprogramma. Alleen is stemgedrag vele malen belangrijker dan zou hele plaatje enorm gaan verschuiven.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:18 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat kan een Kieskompas natuurlijk niet van te voren weten.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heeft niets met onderbuik te maken, maar alles met kijken hoe men daadwerkelijk stemt in de kamer en niet op de populistische praatjes. Praatjes zijn gemakkelijk, daden zijn waar je ziet hoe een partij in elkaar zit. Dan is er heel erg weingi links aan de PVV.
PVV heeft wel wat weg van de oude PVDA als volkspartij ./ arbeiderspartijquote:Op dinsdag 2 september 2025 13:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heeft niets met onderbuik te maken, maar alles met kijken hoe men daadwerkelijk stemt in de kamer en niet op de populistische praatjes. Praatjes zijn gemakkelijk, daden zijn waar je ziet hoe een partij in elkaar zit. Dan is er heel erg weingi links aan de PVV.
Ze zijn expliciet anti-kapitalistisch, dat is extremistisch. Daarnaast geloven ze in de complottheorie dat het Centraal Planbureau rechts is.quote:Op dinsdag 2 september 2025 05:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Mijn interesse heb je. Wat vind je extremistisch aan de PvdD en in welke complottheorieën geloven ze zoal?
Is ook wel ironisch, net als de PVV altijd afgeven op onafhankelijke organisaties die het niet me de onderbuikgevoelens eens zijn.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:18 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Als jij graag van domlinks wil spreken moet je dat vooral doen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:11 schreef quo_ het volgende:
[..]
Kijk eens aan. We kunnen nu ook spreken van "dom links"
Ik vraag me oprecht af hoe het zou zijn verlopen met de NSC als we een NSC/VVD/PvdA/D66 kabinet hadden gehad.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:50 schreef -XOR- het volgende:
Van NSC kunnen we in ieder geval zeggen dat ze compleet naar de kloten zijn gegaan aan hun coalitiedeelname in een PVV-kabinet. Die zelfsabotage van een club op zichzelf behoorlijk intelligente mensen blijft toch bijzonder.
Dan waren ze waarschijnlijk niet iedere keer in morele verdrinkingsnood gekomen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:56 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik vraag me oprecht af hoe het zou zijn verlopen met de NSC als we een NSC/VVD/PvdA/D66 kabinet hadden gehad.
Dat is onzin in Nederland coalitieland. Stemmen voor dingen waar je niet per se voor bent is nou eenmaal een gegeven als je in een kabinet gaat zitten, daar een partij op afserveren bij een verkiezing is gewoonweg dom (maar helaas wel de realiteit bij de domme massa, waarom partijen zich tegenwoordig ook 2x bedenken voordat ze regeringsverantwoordelijkheid willen nemen).quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, het is inderdaad veel minder dom om in de gladde praatjes te geloven, jaar in, jaar uit, ondanks telkens zien dat ze niet doen wat ze zo hard roepen. Je hebt helemaal gelijk.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat is onzin in Nederland coalitieland. Stemmen voor dingen waar je niet per se voor bent is nou eenmaal een gegeven als je in een kabinet gaat zitten, daar een partij op afserveren bij een verkiezing is gewoonweg dom (maar helaas wel de realiteit bij de domme massa, waarom partijen zich tegenwoordig ook 2x bedenken voordat ze regeringsverantwoordelijkheid willen nemen).
Je doet alsof PVV alleen deze kabinetsperiode vaker rechts heeft gestemd vanwege de coalitieakkoord. PVV staat al jaren veel te links in Kieskompas of andere kaarten. In werkelijkheid stemmen ze veel vaker rechts op de punten waar ze beweren links te zijn.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat is onzin in Nederland coalitieland. Stemmen voor dingen waar je niet per se voor bent is nou eenmaal een gegeven als je in een kabinet gaat zitten, daar een partij op afserveren bij een verkiezing is gewoonweg dom (maar helaas wel de realiteit bij de domme massa, waarom partijen zich tegenwoordig ook 2x bedenken voordat ze regeringsverantwoordelijkheid willen nemen).
Niet verder gelezenquote:De positie in het politieke landschap van politieke partijen en van de invuller is geen simpele optelling van de antwoorden van de stellingen. Het logaritme is als volgt. Eerst wijzen wij de stellingen toe aan een van de twee dimensies (links/rechts of conservatief/progressief). Vervolgens berekenen wij het gemiddelde van de antwoorden per dimensie. Die twee getallen bepalen de positie in het landschap. bron
WTFquote:1. Gecondenseerde kennis. Op basis van onze ervaring maken we een eerste inschatting.
Dit uiteraard, dat hij keihard op zijn muil is gegaan vind ik heerlijk. Jammer dat zijn electoraat zo dom is om te denken dat het allemaal aan de rest ligt.quote:Op dinsdag 2 september 2025 14:10 schreef Kickinalfa het volgende:
Is de linkerzijde nu eigenlijk blij dat Wilders niks voor elkaar krijgt/heeft gekregen of liever een kabinet wat wel wat gedaan krijgt/had gekregen ondanks dat je het er niet mee eens bent.
Logaritme moet algoritme zijn. Matig.quote:Op dinsdag 2 september 2025 14:11 schreef -XOR- het volgende:
Kieskompas is sowieso niet serieus te nemen.
[..]
Niet verder gelezen
Oh, toch wel:
[..]
WTF
Daar doelde ik inderdaad op. Het lijkt een projectje van eerstejaars hbo-studenten cmv te zijn ofzo.quote:Op dinsdag 2 september 2025 14:21 schreef VoMy het volgende:
[..]
Logaritme moet algoritme zijn. Matig.
Zeer, zeer blij dat er bijna niks is gedaan door dit bijeengeraapte zootje. Stilstand is slecht, de verkeerde kant op gaan nog veel slechter.quote:Op dinsdag 2 september 2025 14:10 schreef Kickinalfa het volgende:
Is de linkerzijde nu eigenlijk blij dat Wilders niks voor elkaar krijgt/heeft gekregen of liever een kabinet wat wel wat gedaan krijgt/had gekregen ondanks dat je het er niet mee eens bent.
Alleen een beetje jammer dat we weer kostbare tijd zijn verloren. Stilstand is achteruitgang, zeker met veel problemen die Nederland nu heeft.quote:Op dinsdag 2 september 2025 14:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zeer, zeer blij dat er bijna niks is gedaan door dit bijeengeraapte zootje. Stilstand is slecht, de verkeerde kant op gaan nog veel slechter.
Eens, maar daadwerkelijk achteruit lopen (of de verkeerde kant op lopen) is nog veel hardere achteruitgang.quote:Op dinsdag 2 september 2025 15:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Alleen een beetje jammer dat we weer kostbare tijd zijn verloren. Stilstand is achteruitgang, zeker met veel problemen die Nederland nu heeft.
Ik vind dit eigenlijk wel goed bestuur van Palmenquote:Op dinsdag 2 september 2025 14:01 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Palmen zegt NSC vaarwel, partij chagrijnig over haar terugkeer in kabinet
Wat een partij joh
Er is al zoveel misgegaan met die toeslagenaffaire. Zij weet veel. Prima dat zij het karwei afmaakt.quote:Op dinsdag 2 september 2025 15:23 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ik vind dit eigenlijk wel goed bestuur van Palmen
Gewoon een heel matige actie van NSC om eruit te stappen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 15:23 schreef Evangelion het volgende:
[..]
idd. Al die andere ministers en staatssecretarissen zijn allemaal inwisselbaar, maar zij is hier specifiek voor aangesteld.quote:Op dinsdag 2 september 2025 15:23 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Dus de eigenlijk enige optie is danquote:
Of zouden ze zo gek zijn om de gedoogconstructie weer van stal te halen?quote:Op dinsdag 2 september 2025 15:48 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Dus de eigenlijk enige optie is dan
Vvd
Cda
Ja21
Cu
Of
Vvd
Cda
D66
Cu
Elke andere variant haalt nooit de 76
Misschien is die soort monsters niet binnenlaten een beter concept dan onze vrouwen gaan bewapenen?quote:Minister David van Weel (Justitie, VVD) zegt te peinzen over nieuwe wetten na de moord op Lisa (17) uit Abcoude. Hij wil bijvoorbeeld bekijken of pepperspray een legaal verdedigingswapen zou kunnen worden. Van Weel noemde de opgepakte verdachte van de moord ‘een monster’.
Centrum-rechts. En hoe ziet dat er uit? Wat een achterlijke is het ook.quote:
Dat zat ook in mijn achterhoofd.quote:Op dinsdag 2 september 2025 15:50 schreef nostra het volgende:
[..]
Of zouden ze zo gek zijn om de gedoogconstructie weer van stal te halen?
Ook al een zeer stabiel experiment. Dus zeker een optie.quote:Op dinsdag 2 september 2025 15:50 schreef nostra het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 2 september 2025 15:56 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ook al een zeer stabiel experiment. Dus zeker een optie.
Beetje BBB, beetje PVV, beetje JA21, beetje SGP.quote:Op dinsdag 2 september 2025 15:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Centrum-rechts. En hoe ziet dat er uit? Wat een achterlijke is het ook.
Voor stabiliteit ga je naar de fysio.quote:Op dinsdag 2 september 2025 15:56 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ook al een zeer stabiel experiment. Dus zeker een optie.
Dat hebben ze de laatste tig jaar gehad en het heeft alleen maar ellende veroorzaaktquote:
Hihi maar de busjes polen roemenen inmiddels Bulgaren (de rest is inmiddels te duur) blijven wel pendelen naar hun klotebaantjes. Want dat is goed voor de economie.quote:
Ik denk met name dat het feit dat ie compleetnonbetrouwbaar is gebleken meer telt dan dat ie niks voor elkaar heeft gekregen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 14:10 schreef Kickinalfa het volgende:
Laatst gewoon een Poolse schilder gesponsord. Genoeg Polen nog hoor, overigens had ie een teringhekel aan Oekrainers. Dat waren weer vijanden van Polen, had ik begrepen - kennelijk kunnen ze elkaar niet zo heel goed hebben. Wist ik allemaal niet.quote:Op dinsdag 2 september 2025 16:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hihi maar de busjes polen roemenen inmiddels Bulgaren (de rest is inmiddels te duur) blijven wel pendelen naar hun klotebaantjes. Want dat is goed voor de economie.
Klopt wel, die hebben in het verleden aardig wat knokpartijen gehad. Een stuk wat nu Oekraïne is was ooit zelfs Pools.quote:Op dinsdag 2 september 2025 16:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Laatst gewoon een Poolse schilder gesponsord. Genoeg Polen nog hoor, overigens had ie een teringhekel aan Oekrainers. Dat waren weer vijanden van Polen, had ik begrepen - kennelijk kunnen ze elkaar niet zo heel goed hebben. Wist ik allemaal niet.
Punt is volgens mij ook dat ze Oekraïners als reserve-Russen zien. Anyhow, van wat ik van hem begreep was zijn land naar de kloten aan het gaan vanwege de huidige politieke koers en het opvangen van Oekrainers. Kortom: overal ter wereld hetzelfde verhaal (bij narrow-minded volk). In Marokko niet anders: daar wordt geklaagd over de tsunami van mensen uit Senegal, Ghana en Nigeria.quote:Op dinsdag 2 september 2025 16:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klopt wel, die hebben in het verleden aardig wat knokpartijen gehad. Een stuk wat nu Oekraïne is was ooit zelfs Pools.
Gelukkig haten ze Russen nog veel meer.
Ik heb geen al te hoge pet op van Geert maar zo debiel zou hij toch niet zijn?quote:Op dinsdag 2 september 2025 15:50 schreef nostra het volgende:
[..]
Pools grondgebied is behoorlijk verschoven in de loop der tijd.quote:Op dinsdag 2 september 2025 16:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klopt wel, die hebben in het verleden aardig wat knokpartijen gehad. Een stuk wat nu Oekraïne is was ooit zelfs Pools.
Gelukkig haten ze Russen nog veel meer.
Daar zit een stukje ethnic cleansing geschiedenis achter. Wolynië en Oost-Galicië. Laten we het er op houden dat zowel Polen als Oekraïne er een beleid op nahielden dat er erg weinig ruimte voor minderheden was. Zie ook de Pools-Oekraiense oorlog.quote:Op dinsdag 2 september 2025 16:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Laatst gewoon een Poolse schilder gesponsord. Genoeg Polen nog hoor, overigens had ie een teringhekel aan Oekrainers. Dat waren weer vijanden van Polen, had ik begrepen - kennelijk kunnen ze elkaar niet zo heel goed hebben. Wist ik allemaal niet.
Zo is dat. Nee, de VVD gaat niet samen regeren met een struikroverspartij als PvdA-GL die rijken en bedrijven wil afpersen d.m.v. veel hogere belastingen. En hun pro-Hamas beleid is ook helemaal prut.quote:
En hoe komen ze dan aan een meerderheid? Moet de PVV weer gaan gedogen?quote:Op dinsdag 2 september 2025 16:54 schreef Geldprintkabouter het volgende:
[..]
Zo is dat. Nee, de VVD gaat niet samen regeren met een struikroverspartij als PvdA-GL die rijken en bedrijven wil afpersen d.m.v. veel hogere belastingen. En hun pro-Hamas beleid is ook helemaal prut.
Ik durf wel te zeggen dat we daar niet veel aan gaan missen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 17:06 schreef capricia het volgende:
Met NSC hoeven de verkenners ieg geen rekening meer te houden.
[ x ]
VVD moet niets anders doen dan toekijken en achteruit leunen hoe Frans en zijn partij de onderhandelingen na de verkiezingen de grond in boort. Nederland wil een rechts kabinet en dat is onmogelijk met mafketels als GroenLinks.quote:Op dinsdag 2 september 2025 16:55 schreef capricia het volgende:
[..]
En hoe komen ze dan aan een meerderheid? Moet de PVV weer gaan gedogen?
Even kijken waar alle stemmers van NSC heen gaan, behalve naar het CDA. Waarheen nog meer?quote:Op dinsdag 2 september 2025 17:08 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik durf wel te zeggen dat we daar niet veel aan gaan missen.
Man man manquote:Op dinsdag 2 september 2025 17:06 schreef capricia het volgende:
Met NSC hoeven de verkenners ieg geen rekening meer te houden.
[ x ]
Aub geen gekke Frans of grote blonde leider etc gebruiken.quote:Op dinsdag 2 september 2025 17:11 schreef Geldprintkabouter het volgende:
[..]
VVD moet niets anders doen dan toekijken en achteruit leunen hoe Frans en zijn partij de onderhandelingen na de verkiezingen de grond in boort. Nederland wil een rechts kabinet en dat is onmogelijk met mafketels als GroenLinks.
Ik vraag me af hoe Pieter in Enschede zich hierbij voelt.quote:
Ah, op die manier...quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ze zijn expliciet anti-kapitalistisch, dat is extremistisch. Daarnaast geloven ze in de complottheorie dat het Centraal Planbureau rechts is.
Het is wel weer duidelijk dat je maar beter je eigen boontjes kunt doppen. Als je je omgeving voor jezelf zo goed mogelijk kan inrichten moet je dat doen want de overheid heeft je afgelopen tien jaar niet geholpen en de komende tien jaar ook niet.quote:Op dinsdag 2 september 2025 17:00 schreef nostra het volgende:
Ik wens de toekomstige verkenner en informateur in ieder geval veel succes en sterkte met het verlies van jullie tien levensjaren.
Uiteraard zijn er redelijk denkenden linkse mensen die niet willen meewerken aan de vorming van een rechts kabinet.quote:Op dinsdag 2 september 2025 17:11 schreef Geldprintkabouter het volgende:
[..]
VVD moet niets anders doen dan toekijken en achteruit leunen hoe Frans en zijn partij de onderhandelingen na de verkiezingen de grond in boort. Nederland wil een rechts kabinet en dat is onmogelijk met mafketels als GroenLinks.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |