abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 2 september 2025 @ 12:00:07 #201
236264 crew  capricia
pi_218659309
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 11:59 schreef KoosVogels het volgende:
Las dat Yesilgoz warm loopt voor een kabinet VVD-BBB-JA21-CDA-D66.

In wat voor fantasiewereld leeft zij in vredesnaam?
Als dat een meerderheid krijgt.
Kan me daar weinig bij voorstellen. 63 zetels .
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 2 september 2025 @ 12:01:47 #202
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218659322
quote:

Gaan we ooit nog een kabinet krijgen dat de 2+ jaar haalt?
pi_218659326
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 12:00 schreef capricia het volgende:

[..]
Kan me daar weinig bij voorstellen.
Krijgt waarschijnlijk geen meerderheid en het is uitgesloten dat D66 in een kabinet gaat zitten met de BBB. Jetten zal de deur niet op voorhand dichtgooien, maar die partijen komen er nooit uit. Voor het CDA geldt ongeveer hetzelfde.

Dat geldt in zekere zin ook voor JA21. Die staat veel te ver weg van Jetten en het CDA van Bontenbal.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_218659329
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 00:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Zie het dan ook als algehele observatie dat al die zichzelf zielig vindende burgers die klagen over de politiek, het zelf hebben veroorzaakt.
Dit dus. Ben zelf opgegroeid in een klein plattelandsstadje en het geklaag is echt ongelooflijk. Waar de stedelingen tot in het extreme klagen over ongelijkheid en je op eierschalen moet lopen om iemand niet te kwetsen, stemmen mensen van het platteland niet ten faveure van hunzelf. Ik heb familieleden die verlangen naar meer solidariteit
en minder individualisme in de maatschappij, maar ze stemmen PVV en voorheen FvD en BvNL. Ze zijn voor conservatieve (christelijke) waarden, wat hun goed recht is, maar zijn ook xenofobisch. Maar dat is geen solidariteit. Dat is solidarity for me not for thee. Hetzelfde voor boeren. Ik begrijp de stem voor BBB, maar het zijn praatjes. Ze zijn er voor De Heus en Agrifirm. Niet voor Jelle met zijn 100 melkkoeien.

Zou eigenlijk ook niet weten wat voor partij nu echt past bij mijn familieleden. In ieder geval geen FvD, JA21 of BvNL haha. PVV wellicht, als ze hun plannen laten berekenen.
  Moderator dinsdag 2 september 2025 @ 12:04:42 #205
236264 crew  capricia
pi_218659351
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 12:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Krijgt waarschijnlijk geen meerderheid en het is uitgesloten dat D66 in een kabinet gaat zitten met de BBB. Jetten zal de deur niet op voorhand dichtgooien, maar die partijen komen er nooit uit. Voor het CDA geldt ongeveer hetzelfde.

Dat geldt in zekere zin ook voor JA21. Die staat veel te ver weg van Jetten en het CDA van Bontenbal.
Al die (in)directe uitsluitingen maken veel combinaties gewoon onmogelijk. Maar onder druk wordt veel vloeibaar.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 2 september 2025 @ 12:12:11 #207
236264 crew  capricia
pi_218659433
Wat ik me wel afvraag, is hoe dat nu met die fusie van GL en PvdA zit.
Beide partijen zijn ten tijden van de verkiezingen en formatie nog niet formeel gefuseerd.
Ze kunnen wel met een gezamenlijke lijst meedoen, maar zolang er nog niet officieel 1 nieuwe partij is, vallen de kandidaten nog in een PvdA of GL fractie. Toch?

Je kunt je dus voorstellen dat de PvdA wel uitgenodigd wordt voor een formatie met de VVD en een eventueel regeerakkoord.
Maar GL niet.

Of hoe moet ik dit zien?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218659473
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 12:04 schreef capricia het volgende:

[..]
Al die (in)directe uitsluitingen maken veel combinaties gewoon onmogelijk. Maar onder druk wordt veel vloeibaar.
D66 en CDA willen per se een oplossing voor de stikstofcrisis en de veestapel verkleinen. Daar gaat BBB nooit mee akkoord. Je kunt een regeerakkoord al vergeten.

Daar komt bij dat geen van de genoemde partijen waarschijnlijk de grootste wordt. Er moeten dus al meerdere formatiepogingen zijn gestrand voordat deze coalitie in beeld komt.

En van het genoemde kwartet is het dan het CDA dat waarschijnlijk aan zet is. Bontenbal zal niet aankoersen op deze samenstelling, die zal andere coalities de voorkeur geven.
pi_218659477
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 12:12 schreef capricia het volgende:
Wat ik me wel afvraag, is hoe dat nu met die fusie van GL en PvdA zit.
Beide partijen zijn ten tijden van de verkiezingen en formatie nog niet formeel gefuseerd.
Ze kunnen wel met een gezamenlijke lijst meedoen, maar zolang er nog niet officieel 1 nieuwe partij is, vallen de kandidaten nog in een PvdA of GL fractie. Toch?

Je kunt je dus voorstellen dat de PvdA wel uitgenodigd wordt voor een formatie met de VVD en een eventueel regeerakkoord.
Maar GL niet.

Of hoe moet ik dit zien?
Nee, dat is uitgesloten.
  dinsdag 2 september 2025 @ 12:16:58 #210
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_218659484
Wanneer VVD PvdA/GL uitsluit en CDA de PVV is een kabinet formeren in de praktijk bijna onmogelijk.

PVV in combinatie met PvdA/GL, D66, SP, Volt, PVVD, DENK, CU is ondenkbaar. Zonder die partijen is 68 zetels in een zes-partijen coalitie met SGP erbij op dit moment het maximale. Wilders, Baudet en Eerdmans, v.d Plas in 1 kabinet zou dan wel weer cabaret van het hoogste niveau zijn.

PvdA/GL met CDA erbij kan ook alleen met een zes-partijen coalitie met D66, SP en b.v. Volt en CU. Op zich best een redelijk gebalanceerd links/midden-kabinet, maar wel met veel partijen.
pi_218659491
quote:

Ze denkt nog steeds de bulk van de boosrechtse mensen te kunnen trekken. Maar de PVV-doos van Pandora heeft die realiteit veranderd…
  Moderator dinsdag 2 september 2025 @ 12:17:49 #212
236264 crew  capricia
pi_218659496
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 12:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
D66 en CDA willen per se een oplossing voor de stikstofcrisis en de veestapel verkleinen. Daar gaat BBB nooit mee akkoord. Je kunt een regeerakkoord al vergeten.

Daar komt bij dat geen van de genoemde partijen waarschijnlijk de grootste wordt. Er moeten dus al meerdere formatiepogingen zijn gestrand voordat deze coalitie in beeld komt.

En van het genoemde kwartet is het dan het CDA dat waarschijnlijk aan zet is. Bontenbal zal niet aankoersen op deze samenstelling, die zal andere coalities de voorkeur geven.
Maar ook daar is een meerderheid (met de huidige peilingen dan) heel lastig.
Vandaar ook mijn vraag over die fusie hierboven.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 2 september 2025 @ 12:19:23 #213
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218659505
SGP heeft een programma

quote:
In het dinsdag gepresenteerde verkiezingsprogramma staat dat de partij wettelijk wil vastleggen dat mensen die het Nederlandse burgerschap willen krijgen als voorwaarde voor naturalisatie expliciet afstand moeten doen van antisemitische ideeën, „inclusief ontkenning van Israëls bestaansrecht”. De SGP stelt verder voor om „net als in Duitsland” inburgeraars te verplichten te ondertekenen het Joodse leven te beschermen.
En tevens is SGP "tegen elk embargo, importverbod en verbreken van economische of academische banden" met Israel.

Aldus reformatisch dagblad. En verder nog wat christelijke waarden enzovoorts enzovoorts.

Hoe christelijk is het nog om een ander af te knallen ten gunste van oprichting van Judea en Samaria. Heel erg blijkbaar. Bestaansrecht van Israel als staat staat niet ter discussie lijkt me dus ja, leuke passage maar verder zinloos.
  Moderator dinsdag 2 september 2025 @ 12:20:49 #214
236264 crew  capricia
pi_218659519
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 12:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Nee, dat is uitgesloten.
Ik vind dat toch vaag. Je stemt dan op een partij die er over een jaar niet meer is.
Lijkt me ook heel lastig formeren.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 2 september 2025 @ 12:22:10 #215
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218659530
En in other news. Partij van goed bestuur NSC doet nog altijd aan goed bestuur.

https://www.volkskrant.nl(...)rkiezingen~b4b9073e/

quote:
alle vijf de NSC-bestuursleden richting hun eigen leden dreigen dat NSC mogelijk niet mee gaat doen aan de verkiezingen als aankomende zaterdag op het partijcongres een motie van wantrouwen tegen partijvoorzitter Kilian Wawoe wordt aangenomen.
[....]

quote:
Aangezien deze secretaris Punter officieel gemachtigd is om volgende week bij de Kiesraad het lijstje met verkiesbare NSC’ers voor de Tweede Kamer in te leveren, zou dat wel eens einde oefening voor NSC kunnen betekenen. ‘Dit stelt deelname aan de verkiezingen in gevaar, aangezien de tijd te kort is om een nieuwe gemachtige aan te wijzen’, waarschuwt het bestuur.
:')
pi_218659578
Bedreig de paar leden die je nog hebt, lijkt me de meest efficiënte manier om heel snel richting 50plus/Bij1 taferelen te gaan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_218659591
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 12:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vind dat toch vaag. Je stemt dan op een partij die er over een jaar niet meer is.
Lijkt me ook heel lastig formeren.
Je maakt het te moeilijk, bij een fusie gaat gewoon de inhoud van beide partijen, inclusief alle zetels, over. Is al veel vaker gedaan in Nederland, probleemloos. Je kunt zeggen 'fuseer dan tijdens een verkiezing'... dat gaat ook niet en dan nog: welke verkiezingen? Lokaal, provinciaal, eerste kamer, tweede kamer, Europees?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator dinsdag 2 september 2025 @ 12:43:31 #218
236264 crew  capricia
pi_218659700
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 12:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je maakt het te moeilijk, bij een fusie gaat gewoon de inhoud van beide partijen, inclusief alle zetels, over. Is al veel vaker gedaan in Nederland, probleemloos. Je kunt zeggen 'fuseer dan tijdens een verkiezing'... dat gaat ook niet en dan nog: welke verkiezingen? Lokaal, provinciaal, eerste kamer, tweede kamer, Europees?
Dat realiseer ik me.

Toch kunnen de leden van GL heel anders over een mogelijk regeerakkoord stemmen dan die van de PvdA.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 2 september 2025 @ 12:50:52 #219
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218659765
Van NSC kunnen we in ieder geval zeggen dat ze compleet naar de kloten zijn gegaan aan hun coalitiedeelname in een PVV-kabinet. Die zelfsabotage van een club op zichzelf behoorlijk intelligente mensen blijft toch bijzonder.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 2 september 2025 @ 12:51:22 #220
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218659770
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 12:43 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat realiseer ik me.

Toch kunnen de leden van GL heel anders over een mogelijk regeerakkoord stemmen dan die van de PvdA.
Ik denk dat je het verschil tussen GL en PvdA wat overschat.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218659784
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 12:00 schreef capricia het volgende:

[..]
Kan me daar weinig bij voorstellen. 63 zetels .
Daarnaast gaan D66 en CDA vast niet in zee met JA21. Dat is toch gewoon een PVV-light en daarmee niet bijster acceptabel voor serieuze middenpartijen.
  dinsdag 2 september 2025 @ 12:53:19 #222
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218659786
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 12:51 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik denk dat je het verschil tussen GL en PvdA wat overschat.
GL is woke rechts
PVDA is een sociale arbeiderspartij , maar er zijn geen arbeiders meer
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218659789
quote:

[..]
Dat realiseer ik me.

Zou dat werkelijk? Of ben je steeds nieuwe beren op de weg aan het verzinnen?
pi_218659804
Als de VVD persé niet met GL/PvdA een coalitie wil vormen dan kan GL/PvdA, CDA, D66, een minderheidskabinet van ca 60 zetels maken ? Met gedoogcoalities per onderwerp van DENK, SP,VOLT, CU, PvdD. Of soms rekenen op de steun van de rechtse oppositie?
Ik zeg maar wat...
  dinsdag 2 september 2025 @ 12:56:39 #225
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218659810
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 september 2025 12:53 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ik stel alleen maar vragen!
Antifa
  dinsdag 2 september 2025 @ 12:56:42 #226
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218659811
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 september 2025 12:53 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Wishfull thinking. Capricia heeft het kennelijk niet zo op GL-gedeelte.
pi_218659812
quote:

[..]
Dat realiseer ik me.

Nee, want er komen geen gescheiden congressen meer. Dus waar de ja of nee stemmen oorspronkelijk vandaan komen zal nooit iemand weten.
  dinsdag 2 september 2025 @ 12:59:18 #228
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218659824
Ik snap echt de weerzin tegen GroenLinks niet. De rechtsen zijn een beetje in hun eigen leugens getrapt geloof ik.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218659825
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 12:56 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Wishfull thinking. Capricia heeft het kennelijk niet zo op GL-gedeelte.
Lijkt ook al vergeten dat in 2023 er ook een gezamenlijke lijst en daarna fractie waren…
pi_218659872
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 12:59 schreef -XOR- het volgende:
Ik snap echt de weerzin tegen GroenLinks niet. De rechtsen zijn een beetje in hun eigen leugens getrapt geloof ik.
Ik kan ook daadwerkelijk niet verzinnen waarom D66 wel bij het redelijke midden wordt gerekend en GL daar dan niet bij zou horen. Inhoudelijk slaat dat gewoon helemaal nergens op, dat is echt puur en alleen onderbuik.
pi_218659918
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 13:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik kan ook daadwerkelijk niet verzinnen waarom D66 wel bij het redelijke midden wordt gerekend en GL daar dan niet bij zou horen. Inhoudelijk slaat dat gewoon helemaal nergens op, dat is echt puur en alleen onderbuik.

Hier het kieskompas van de vorige Tweede Kamer verkiezingen en ik kan je nu al zeggen dat PVDA-GL bij deze verkiezingen niet verder naar het midden is verschoven.
pi_218659924
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 12:59 schreef -XOR- het volgende:
Kijk eens aan. We kunnen nu ook spreken van "dom links"
-
  Moderator dinsdag 2 september 2025 @ 13:14:04 #233
236264 crew  capricia
pi_218659944
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 12:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, want er komen geen gescheiden congressen meer. Dus waar de ja of nee stemmen oorspronkelijk vandaan komen zal nooit iemand weten.
Thanks.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218659948
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 13:10 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]

Hier het kieskompas van de vorige Tweede Kamer verkiezingen en ik kan je nu al zeggen dat PVDA-GL bij deze verkiezingen niet verder naar het midden is verschoven.
[ afbeelding ]
Ah, dan is VVD, die verder naar rechts staan dan GL-PvdA naar links, dus al helemaal geen redelijk midden. Eerder vrij extreem rechts.
pi_218659951
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 13:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ah, dan is VVD, die verder naar rechts staan dan GL-PvdA naar links, dus al helemaal geen redelijk midden. Eerder vrij extreem rechts.
Volgensmij staan die op dezelfde lijn op rechts als GL-PVDA op links, maar kan aan mij liggen.

Maar leuk dat je blijkbaar geen argumenten hebt, behalve dan klagen dat rechts vreemde onderbuikgevoelens zou hebben over het verschil tussen D66 en PVDA/GL.

Volgensmij is het vooral jij die de vreemde ongefundeerde onderbuikgevoelens heeft over het verschil tussen D66 en PVDA/GL.
  Moderator dinsdag 2 september 2025 @ 13:17:23 #236
5428 crew  miss_sly
pi_218659968
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 13:15 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Volgensmij staan die op dezelfde lijn op rechts als GL-PVDA op links, maar kan aan mij liggen.

Maar leuk dat je blijkbaar geen argumenten hebt, behalve dan klagen dat rechts vreemde onderbuikgevoelens zou hebben over het verschil tussen D66 en PVDA/GL.

Volgensmij is het vooral jij die de vreemde ongefundeerde onderbuikgevoelens heeft over het verschil tussen D66 en PVDA/GL.
In ieder geval moet BBB ook een stuk naar rechts. En PVV.

Kortom, er moet nog een en ander aangepast.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218659974
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 september 2025 13:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Volgensmij is het kieskompas redelijk objectief gemaakt op de verkiezingsprogrammas en zijn jouw meningen pure ongefundeerde onderbuikgevoelens.
Dat de PVV op bepaalde vlakken hartstikke links is en dat zich dus middelt mag toch geen verrassing zijn in ieder geval.
pi_218660026
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 september 2025 13:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is het versxjil met hoe ze stemmen in de kamer en wat in hun programma staat.
De PVV heeft best linkse punten, maar stemt dan toch weer vaak met rechts mee. Of laat diemlinkse punten dan bij onderhandelingen sneller vallen.
Make my day!
pi_218660029
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 13:18 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Volgensmij is het kieskompas redelijk objectief gemaakt op de verkiezingsprogrammas en zijn jouw meningen pure ongefundeerde onderbuikgevoelens.
Dat de PVV op bepaalde vlakken hartstikke links is en dat zich dus middelt mag toch geen verrassing zijn in ieder geval.
Die linkse PVV blijkt keer op keer een fabeltje. Dat mensen daar nog intrappen….
pi_218660042
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 13:15 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]

Beide zijn zeer progressief (D66 progressiever dan GL-PvdA, daar staan ze dus verder van het midden) en zeer constructief, al decennia. Dus nee, het is niet ongefundeerd. Doen alsof je met BBB een middenkabinet kunt bouwen, dat is ongefundeerd.

Zelfs al zet je VVD dus net zo rechts als GL-PvdA links, dan kom je dan dus in het midden uit.

Het kieskompas is trouwens geen beste bron voor zulke zaken, namelijk gebaseerd op een 20tal onderwerpen (niet op basis van hele programma's) en vaak juist de meest polariserende.
  Moderator dinsdag 2 september 2025 @ 13:28:21 #241
5428 crew  miss_sly
pi_218660058
quote:

[..]
Heeft niets met onderbuik te maken, maar alles met kijken hoe men daadwerkelijk stemt in de kamer en niet op de populistische praatjes. Praatjes zijn gemakkelijk, daden zijn waar je ziet hoe een partij in elkaar zit. Dan is er heel erg weingi links aan de PVV.
  dinsdag 2 september 2025 @ 13:31:53 #242
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218660087
quote:

[..]
Dat is dus eigenlijk beetje het probleem. Leuk grafiek zo op basis van partijprogramma. Alleen is stemgedrag vele malen belangrijker dan zou hele plaatje enorm gaan verschuiven.
pi_218660102
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 september 2025 13:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Heeft niets met onderbuik te maken, maar alles met kijken hoe men daadwerkelijk stemt in de kamer en niet op de populistische praatjes. Praatjes zijn gemakkelijk, daden zijn waar je ziet hoe een partij in elkaar zit. Dan is er heel erg weingi links aan de PVV.
Dat kan een Kieskompas natuurlijk niet van te voren weten.
Die kan alleen af gaan op een aantal stellingen.
Dat hele fracties of delen van fracties vervolgens anders stemmen of totaal niet op komen dagen bij syemmingen, moet je er zelf maar bij bedenken
Make my day!
  dinsdag 2 september 2025 @ 13:34:19 #244
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218660106
quote:

[..]
PVV heeft wel wat weg van de oude PVDA als volkspartij ./ arbeiderspartij

Pvda was niet echt links maar wel sociaal
PVV is wel rechts maar ook sociaal
GL is niet sociaal maar wel erg woke , tegen schiphol en voor groen weiland en voor snelwegplakken
JA21 is wel rechts
D66 is niet woke maar wel tegen ver vliegen
CDA is niet woke maar wel gristelijk
BBB is wel rechts en popie jopie

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 02-09-2025 14:03:13 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218660175
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 05:13 schreef Jigzoz het volgende:

[..]
Mijn interesse heb je. Wat vind je extremistisch aan de PvdD en in welke complottheorieën geloven ze zoal?
Ze zijn expliciet anti-kapitalistisch, dat is extremistisch. Daarnaast geloven ze in de complottheorie dat het Centraal Planbureau rechts is.
pi_218660185
quote:

[..]
Is ook wel ironisch, net als de PVV altijd afgeven op onafhankelijke organisaties die het niet me de onderbuikgevoelens eens zijn.
  dinsdag 2 september 2025 @ 13:54:28 #247
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218660266
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 13:11 schreef quo_ het volgende:

[..]
Kijk eens aan. We kunnen nu ook spreken van "dom links"
Als jij graag van domlinks wil spreken moet je dat vooral doen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218660279
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 12:50 schreef -XOR- het volgende:
Van NSC kunnen we in ieder geval zeggen dat ze compleet naar de kloten zijn gegaan aan hun coalitiedeelname in een PVV-kabinet. Die zelfsabotage van een club op zichzelf behoorlijk intelligente mensen blijft toch bijzonder.
Ik vraag me oprecht af hoe het zou zijn verlopen met de NSC als we een NSC/VVD/PvdA/D66 kabinet hadden gehad.
  dinsdag 2 september 2025 @ 13:58:16 #249
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218660308
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 13:56 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik vraag me oprecht af hoe het zou zijn verlopen met de NSC als we een NSC/VVD/PvdA/D66 kabinet hadden gehad.
Dan waren ze waarschijnlijk niet iedere keer in morele verdrinkingsnood gekomen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218660320
quote:

[..]
Dat is onzin in Nederland coalitieland. Stemmen voor dingen waar je niet per se voor bent is nou eenmaal een gegeven als je in een kabinet gaat zitten, daar een partij op afserveren bij een verkiezing is gewoonweg dom (maar helaas wel de realiteit bij de domme massa, waarom partijen zich tegenwoordig ook 2x bedenken voordat ze regeringsverantwoordelijkheid willen nemen).
  Moderator dinsdag 2 september 2025 @ 14:01:52 #252
5428 crew  miss_sly
pi_218660332
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 13:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Dat is onzin in Nederland coalitieland. Stemmen voor dingen waar je niet per se voor bent is nou eenmaal een gegeven als je in een kabinet gaat zitten, daar een partij op afserveren bij een verkiezing is gewoonweg dom (maar helaas wel de realiteit bij de domme massa, waarom partijen zich tegenwoordig ook 2x bedenken voordat ze regeringsverantwoordelijkheid willen nemen).
Nee, het is inderdaad veel minder dom om in de gladde praatjes te geloven, jaar in, jaar uit, ondanks telkens zien dat ze niet doen wat ze zo hard roepen. Je hebt helemaal gelijk.
  dinsdag 2 september 2025 @ 14:05:16 #253
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218660361
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 13:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Je doet alsof PVV alleen deze kabinetsperiode vaker rechts heeft gestemd vanwege de coalitieakkoord. PVV staat al jaren veel te links in Kieskompas of andere kaarten. In werkelijkheid stemmen ze veel vaker rechts op de punten waar ze beweren links te zijn.
  dinsdag 2 september 2025 @ 14:08:18 #254
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218660376
PVV heeft geen economisch programma. "We gaan netto-ontvanger van de EU worden, YOLO" is niet serieus te nemen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218660388
Is de linkerzijde nu eigenlijk blij dat Wilders niks voor elkaar krijgt/heeft gekregen of liever een kabinet wat wel wat gedaan krijgt/had gekregen ondanks dat je het er niet mee eens bent.
  dinsdag 2 september 2025 @ 14:11:13 #256
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218660390
Kieskompas is sowieso niet serieus te nemen. :')

quote:
De positie in het politieke landschap van politieke partijen en van de invuller is geen simpele optelling van de antwoorden van de stellingen. Het logaritme is als volgt. Eerst wijzen wij de stellingen toe aan een van de twee dimensies (links/rechts of conservatief/progressief). Vervolgens berekenen wij het gemiddelde van de antwoorden per dimensie. Die twee getallen bepalen de positie in het landschap. bron
Niet verder gelezen :')

Oh, toch wel:

quote:
1. Gecondenseerde kennis. Op basis van onze ervaring maken we een eerste inschatting.
WTF _O-

[ Bericht 43% gewijzigd door -XOR- op 02-09-2025 14:16:50 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 2 september 2025 @ 14:14:42 #257
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218660401
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 14:10 schreef Kickinalfa het volgende:
Is de linkerzijde nu eigenlijk blij dat Wilders niks voor elkaar krijgt/heeft gekregen of liever een kabinet wat wel wat gedaan krijgt/had gekregen ondanks dat je het er niet mee eens bent.
Dit uiteraard, dat hij keihard op zijn muil is gegaan vind ik heerlijk. Jammer dat zijn electoraat zo dom is om te denken dat het allemaal aan de rest ligt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 2 september 2025 @ 14:21:52 #258
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218660442
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 14:11 schreef -XOR- het volgende:
Kieskompas is sowieso niet serieus te nemen. :')
[..]
Niet verder gelezen :')

Oh, toch wel:
[..]
WTF _O-

Logaritme moet algoritme zijn. Matig.
Antifa
  dinsdag 2 september 2025 @ 14:26:31 #259
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218660479
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 14:21 schreef VoMy het volgende:

[..]
Logaritme moet algoritme zijn. Matig.
Daar doelde ik inderdaad op. Het lijkt een projectje van eerstejaars hbo-studenten cmv te zijn ofzo.

[ Bericht 0% gewijzigd door -XOR- op 02-09-2025 14:52:47 ]
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218660645
quote:
Zeer, zeer blij dat er bijna niks is gedaan door dit bijeengeraapte zootje. Stilstand is slecht, de verkeerde kant op gaan nog veel slechter.
  Forum Admin dinsdag 2 september 2025 @ 15:12:25 #261
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218660926
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 14:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Zeer, zeer blij dat er bijna niks is gedaan door dit bijeengeraapte zootje. Stilstand is slecht, de verkeerde kant op gaan nog veel slechter.
Alleen een beetje jammer dat we weer kostbare tijd zijn verloren. Stilstand is achteruitgang, zeker met veel problemen die Nederland nu heeft.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218660990
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 15:12 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Alleen een beetje jammer dat we weer kostbare tijd zijn verloren. Stilstand is achteruitgang, zeker met veel problemen die Nederland nu heeft.
Eens, maar daadwerkelijk achteruit lopen (of de verkeerde kant op lopen) is nog veel hardere achteruitgang.
pi_218661051
quote:
Ik vind dit eigenlijk wel goed bestuur van Palmen :P
pi_218661100
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 15:23 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Er is al zoveel misgegaan met die toeslagenaffaire. Zij weet veel. Prima dat zij het karwei afmaakt.
Mogelijk is er pas volgend jaar juli een nieuw kabinet
  dinsdag 2 september 2025 @ 15:34:48 #265
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218661126
quote:

[..]
Gewoon een heel matige actie van NSC om eruit te stappen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218661187
quote:

[..]
idd. Al die andere ministers en staatssecretarissen zijn allemaal inwisselbaar, maar zij is hier specifiek voor aangesteld.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_218661223
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 september 2025 15:46 schreef nostra het volgende:
[ x ]
Dus de eigenlijk enige optie is dan
Vvd
Cda
Ja21
Cu

Of
Vvd
Cda
D66
Cu

Elke andere variant haalt nooit de 76
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_218661235
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 15:48 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Dus de eigenlijk enige optie is dan
Vvd
Cda
Ja21
Cu

Of
Vvd
Cda
D66
Cu

Elke andere variant haalt nooit de 76
Of zouden ze zo gek zijn om de gedoogconstructie weer van stal te halen?
pi_218661238
https://www.ad.nl/politie(...)uwe-wetten~ae39a073/

quote:
Minister David van Weel (Justitie, VVD) zegt te peinzen over nieuwe wetten na de moord op Lisa (17) uit Abcoude. Hij wil bijvoorbeeld bekijken of pepperspray een legaal verdedigingswapen zou kunnen worden. Van Weel noemde de opgepakte verdachte van de moord ‘een monster’.
Misschien is die soort monsters niet binnenlaten een beter concept dan onze vrouwen gaan bewapenen?
blablablabla
pi_218661245
quote:
[ x ]
Centrum-rechts. En hoe ziet dat er uit? Wat een achterlijke is het ook.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator dinsdag 2 september 2025 @ 15:54:35 #272
236264 crew  capricia
pi_218661260
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 september 2025 15:50 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat zat ook in mijn achterhoofd.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218661279
quote:
[ x ]
Gelukkig was het vorige experiment wel lekker stabiel _O-
pi_218661283
quote:

[..]
Ook al een zeer stabiel experiment. Dus zeker een optie.
  dinsdag 2 september 2025 @ 15:57:06 #275
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_218661288
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 september 2025 15:56 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ook al een zeer stabiel experiment. Dus zeker een optie.
:D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_218661294
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 september 2025 15:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Centrum-rechts. En hoe ziet dat er uit? Wat een achterlijke is het ook.
Beetje BBB, beetje PVV, beetje JA21, beetje SGP.
pi_218661307
quote:
[ x ]
Dat hebben ze de laatste tig jaar gehad en het heeft alleen maar ellende veroorzaakt :')
A mind with a heart of it's own
  Forum Admin dinsdag 2 september 2025 @ 16:05:09 #279
pi_218661335
quote:
[ x ]
Hihi maar de busjes polen roemenen inmiddels Bulgaren (de rest is inmiddels te duur) blijven wel pendelen naar hun klotebaantjes. Want dat is goed voor de economie.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218661396
quote:
[ x ]
Nou ja wel duidelijkheid vanuit de VVD, volledig inzetten op je strategie.
pi_218661404
quote:
Ik denk met name dat het feit dat ie compleetnonbetrouwbaar is gebleken meer telt dan dat ie niks voor elkaar heeft gekregen.
Beetje jammer dat er nog steeds zoveel mensen zijn die blind achter hem aan blijven lopen.
A mind with a heart of it's own
pi_218661414
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 16:05 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Hihi maar de busjes polen roemenen inmiddels Bulgaren (de rest is inmiddels te duur) blijven wel pendelen naar hun klotebaantjes. Want dat is goed voor de economie.
Laatst gewoon een Poolse schilder gesponsord. Genoeg Polen nog hoor, overigens had ie een teringhekel aan Oekrainers. Dat waren weer vijanden van Polen, had ik begrepen - kennelijk kunnen ze elkaar niet zo heel goed hebben. Wist ik allemaal niet.
Allah Al Watan Al Malik
  Forum Admin dinsdag 2 september 2025 @ 16:23:00 #283
pi_218661434
quote:
9s.gif Op dinsdag 2 september 2025 16:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Laatst gewoon een Poolse schilder gesponsord. Genoeg Polen nog hoor, overigens had ie een teringhekel aan Oekrainers. Dat waren weer vijanden van Polen, had ik begrepen - kennelijk kunnen ze elkaar niet zo heel goed hebben. Wist ik allemaal niet.
Klopt wel, die hebben in het verleden aardig wat knokpartijen gehad. Een stuk wat nu Oekraïne is was ooit zelfs Pools.

Gelukkig haten ze Russen nog veel meer.
pi_218661449
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 16:23 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Klopt wel, die hebben in het verleden aardig wat knokpartijen gehad. Een stuk wat nu Oekraïne is was ooit zelfs Pools.

Punt is volgens mij ook dat ze Oekraïners als reserve-Russen zien. Anyhow, van wat ik van hem begreep was zijn land naar de kloten aan het gaan vanwege de huidige politieke koers en het opvangen van Oekrainers. Kortom: overal ter wereld hetzelfde verhaal (bij narrow-minded volk). In Marokko niet anders: daar wordt geklaagd over de tsunami van mensen uit Senegal, Ghana en Nigeria.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 2 september 2025 @ 16:30:58 #285
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218661476
quote:

[..]
Ik heb geen al te hoge pet op van Geert maar zo debiel zou hij toch niet zijn?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  dinsdag 2 september 2025 @ 16:32:01 #286
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218661480
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 16:23 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Pools grondgebied is behoorlijk verschoven in de loop der tijd.

Bekijk deze YouTube-video
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  Moderator dinsdag 2 september 2025 @ 16:42:25 #287
236264 crew  capricia
pi_218661530
quote:
9s.gif Op dinsdag 2 september 2025 16:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Daar zit een stukje ethnic cleansing geschiedenis achter. Wolynië en Oost-Galicië. Laten we het er op houden dat zowel Polen als Oekraïne er een beleid op nahielden dat er erg weinig ruimte voor minderheden was. Zie ook de Pools-Oekraiense oorlog.
Allemaal natiestaat-vorming rond 1919 (er gebeurde rond die tijd heel veel in Europa).

En toen de Duitsers het vuurtje in de 2eWO nog even aanwakkerde liep dat nogal uit de hand aan Oekraïense zijde.

Wel heel interessante materie trouwens. Want het heeft direct te maken met het mislukken van de vorming van de Oekraïense natiestaat, waarvan wij nu nog de erfenis hebben.

[ Bericht 6% gewijzigd door capricia op 02-09-2025 16:51:11 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 2 september 2025 @ 16:54:22 #288
510276 Geldprintkabouter
Clandestiene puntmuts
pi_218661614
quote:
[ x ]
Zo is dat. Nee, de VVD gaat niet samen regeren met een struikroverspartij als PvdA-GL die rijken en bedrijven wil afpersen d.m.v. veel hogere belastingen. En hun pro-Hamas beleid is ook helemaal prut.
Geld maakt niet gelukkig tenzij versleten schoenen wanhopig naar je staren
  Moderator dinsdag 2 september 2025 @ 16:55:55 #289
236264 crew  capricia
pi_218661637
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 16:54 schreef Geldprintkabouter het volgende:

[..]
Zo is dat. Nee, de VVD gaat niet samen regeren met een struikroverspartij als PvdA-GL die rijken en bedrijven wil afpersen d.m.v. veel hogere belastingen. En hun pro-Hamas beleid is ook helemaal prut.
En hoe komen ze dan aan een meerderheid? Moet de PVV weer gaan gedogen?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 2 september 2025 @ 17:06:02 #291
236264 crew  capricia
pi_218661744
Met NSC hoeven de verkenners ieg geen rekening meer te houden.

twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 2 september 2025 @ 17:08:57 #292
375570 crew  Cyan9
pi_218661768
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 17:06 schreef capricia het volgende:

[ x ]
Ik durf wel te zeggen dat we daar niet veel aan gaan missen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  dinsdag 2 september 2025 @ 17:11:22 #293
510276 Geldprintkabouter
Clandestiene puntmuts
pi_218661792
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 16:55 schreef capricia het volgende:

[..]
En hoe komen ze dan aan een meerderheid? Moet de PVV weer gaan gedogen?
VVD moet niets anders doen dan toekijken en achteruit leunen hoe Frans en zijn partij de onderhandelingen na de verkiezingen de grond in boort. Nederland wil een rechts kabinet en dat is onmogelijk met mafketels als GroenLinks.

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 02-09-2025 17:12:58 ]
Geld maakt niet gelukkig tenzij versleten schoenen wanhopig naar je staren
  Moderator dinsdag 2 september 2025 @ 17:11:54 #294
236264 crew  capricia
pi_218661798
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 17:08 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik durf wel te zeggen dat we daar niet veel aan gaan missen.
Even kijken waar alle stemmers van NSC heen gaan, behalve naar het CDA. Waarheen nog meer?
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 2 september 2025 @ 17:11:54 #295
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218661799
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 17:06 schreef capricia het volgende:

[ x ]
Man man man
  Moderator dinsdag 2 september 2025 @ 17:13:44 #296
236264 crew  capricia
pi_218661815
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 17:11 schreef Geldprintkabouter het volgende:

[..]
VVD moet niets anders doen dan toekijken en achteruit leunen hoe Frans en zijn partij de onderhandelingen na de verkiezingen de grond in boort. Nederland wil een rechts kabinet en dat is onmogelijk met mafketels als GroenLinks.
Aub geen gekke Frans of grote blonde leider etc gebruiken.
Dank je. :)
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 2 september 2025 @ 17:15:15 #297
236264 crew  capricia
pi_218661825
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 17:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Man man man
Ik vraag me af hoe Pieter in Enschede zich hierbij voelt.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218661862
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 13:39 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ze zijn expliciet anti-kapitalistisch, dat is extremistisch. Daarnaast geloven ze in de complottheorie dat het Centraal Planbureau rechts is.
Ah, op die manier...
  dinsdag 2 september 2025 @ 17:22:06 #299
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218661874
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 september 2025 17:00 schreef nostra het volgende:
Ik wens de toekomstige verkenner en informateur in ieder geval veel succes en sterkte met het verlies van jullie tien levensjaren.
Het is wel weer duidelijk dat je maar beter je eigen boontjes kunt doppen. Als je je omgeving voor jezelf zo goed mogelijk kan inrichten moet je dat doen want de overheid heeft je afgelopen tien jaar niet geholpen en de komende tien jaar ook niet.
pi_218661913
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 17:11 schreef Geldprintkabouter het volgende:

[..]
Uiteraard zijn er redelijk denkenden linkse mensen die niet willen meewerken aan de vorming van een rechts kabinet.
Een meerderheid van de nieuwe Tweede Kamer zal - zoals altijd- rechts zijn.
En na de mislukking van het rechtse kabinet Schoof is te verwachten dat een nieuw rechts kabinet er niet zal komen.
Schuld van de grote rechtse partijen....PVV en VVD
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')