abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 2 september 2025 @ 12:00:07 #201
236264 crew  capricia
pi_218659309
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 11:59 schreef KoosVogels het volgende:
Las dat Yesilgoz warm loopt voor een kabinet VVD-BBB-JA21-CDA-D66.

In wat voor fantasiewereld leeft zij in vredesnaam?
Als dat een meerderheid krijgt.
Kan me daar weinig bij voorstellen. 63 zetels .
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 2 september 2025 @ 12:01:47 #202
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218659322
quote:

Gaan we ooit nog een kabinet krijgen dat de 2+ jaar haalt?
pi_218659326
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 12:00 schreef capricia het volgende:

[..]
Kan me daar weinig bij voorstellen.
Krijgt waarschijnlijk geen meerderheid en het is uitgesloten dat D66 in een kabinet gaat zitten met de BBB. Jetten zal de deur niet op voorhand dichtgooien, maar die partijen komen er nooit uit. Voor het CDA geldt ongeveer hetzelfde.

Dat geldt in zekere zin ook voor JA21. Die staat veel te ver weg van Jetten en het CDA van Bontenbal.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_218659329
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2025 00:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Zie het dan ook als algehele observatie dat al die zichzelf zielig vindende burgers die klagen over de politiek, het zelf hebben veroorzaakt.
Dit dus. Ben zelf opgegroeid in een klein plattelandsstadje en het geklaag is echt ongelooflijk. Waar de stedelingen tot in het extreme klagen over ongelijkheid en je op eierschalen moet lopen om iemand niet te kwetsen, stemmen mensen van het platteland niet ten faveure van hunzelf. Ik heb familieleden die verlangen naar meer solidariteit
en minder individualisme in de maatschappij, maar ze stemmen PVV en voorheen FvD en BvNL. Ze zijn voor conservatieve (christelijke) waarden, wat hun goed recht is, maar zijn ook xenofobisch. Maar dat is geen solidariteit. Dat is solidarity for me not for thee. Hetzelfde voor boeren. Ik begrijp de stem voor BBB, maar het zijn praatjes. Ze zijn er voor De Heus en Agrifirm. Niet voor Jelle met zijn 100 melkkoeien.

Zou eigenlijk ook niet weten wat voor partij nu echt past bij mijn familieleden. In ieder geval geen FvD, JA21 of BvNL haha. PVV wellicht, als ze hun plannen laten berekenen.
  Moderator dinsdag 2 september 2025 @ 12:04:42 #205
236264 crew  capricia
pi_218659351
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 12:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Krijgt waarschijnlijk geen meerderheid en het is uitgesloten dat D66 in een kabinet gaat zitten met de BBB. Jetten zal de deur niet op voorhand dichtgooien, maar die partijen komen er nooit uit. Voor het CDA geldt ongeveer hetzelfde.

Dat geldt in zekere zin ook voor JA21. Die staat veel te ver weg van Jetten en het CDA van Bontenbal.
Al die (in)directe uitsluitingen maken veel combinaties gewoon onmogelijk. Maar onder druk wordt veel vloeibaar.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 2 september 2025 @ 12:12:11 #207
236264 crew  capricia
pi_218659433
Wat ik me wel afvraag, is hoe dat nu met die fusie van GL en PvdA zit.
Beide partijen zijn ten tijden van de verkiezingen en formatie nog niet formeel gefuseerd.
Ze kunnen wel met een gezamenlijke lijst meedoen, maar zolang er nog niet officieel 1 nieuwe partij is, vallen de kandidaten nog in een PvdA of GL fractie. Toch?

Je kunt je dus voorstellen dat de PvdA wel uitgenodigd wordt voor een formatie met de VVD en een eventueel regeerakkoord.
Maar GL niet.

Of hoe moet ik dit zien?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218659473
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 12:04 schreef capricia het volgende:

[..]
Al die (in)directe uitsluitingen maken veel combinaties gewoon onmogelijk. Maar onder druk wordt veel vloeibaar.
D66 en CDA willen per se een oplossing voor de stikstofcrisis en de veestapel verkleinen. Daar gaat BBB nooit mee akkoord. Je kunt een regeerakkoord al vergeten.

Daar komt bij dat geen van de genoemde partijen waarschijnlijk de grootste wordt. Er moeten dus al meerdere formatiepogingen zijn gestrand voordat deze coalitie in beeld komt.

En van het genoemde kwartet is het dan het CDA dat waarschijnlijk aan zet is. Bontenbal zal niet aankoersen op deze samenstelling, die zal andere coalities de voorkeur geven.
pi_218659477
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 12:12 schreef capricia het volgende:
Wat ik me wel afvraag, is hoe dat nu met die fusie van GL en PvdA zit.
Beide partijen zijn ten tijden van de verkiezingen en formatie nog niet formeel gefuseerd.
Ze kunnen wel met een gezamenlijke lijst meedoen, maar zolang er nog niet officieel 1 nieuwe partij is, vallen de kandidaten nog in een PvdA of GL fractie. Toch?

Je kunt je dus voorstellen dat de PvdA wel uitgenodigd wordt voor een formatie met de VVD en een eventueel regeerakkoord.
Maar GL niet.

Of hoe moet ik dit zien?
Nee, dat is uitgesloten.
  dinsdag 2 september 2025 @ 12:16:58 #210
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_218659484
Wanneer VVD PvdA/GL uitsluit en CDA de PVV is een kabinet formeren in de praktijk bijna onmogelijk.

PVV in combinatie met PvdA/GL, D66, SP, Volt, PVVD, DENK, CU is ondenkbaar. Zonder die partijen is 68 zetels in een zes-partijen coalitie met SGP erbij op dit moment het maximale. Wilders, Baudet en Eerdmans, v.d Plas in 1 kabinet zou dan wel weer cabaret van het hoogste niveau zijn.

PvdA/GL met CDA erbij kan ook alleen met een zes-partijen coalitie met D66, SP en b.v. Volt en CU. Op zich best een redelijk gebalanceerd links/midden-kabinet, maar wel met veel partijen.
pi_218659491
quote:

Ze denkt nog steeds de bulk van de boosrechtse mensen te kunnen trekken. Maar de PVV-doos van Pandora heeft die realiteit veranderd…
  Moderator dinsdag 2 september 2025 @ 12:17:49 #212
236264 crew  capricia
pi_218659496
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 12:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
D66 en CDA willen per se een oplossing voor de stikstofcrisis en de veestapel verkleinen. Daar gaat BBB nooit mee akkoord. Je kunt een regeerakkoord al vergeten.

Daar komt bij dat geen van de genoemde partijen waarschijnlijk de grootste wordt. Er moeten dus al meerdere formatiepogingen zijn gestrand voordat deze coalitie in beeld komt.

En van het genoemde kwartet is het dan het CDA dat waarschijnlijk aan zet is. Bontenbal zal niet aankoersen op deze samenstelling, die zal andere coalities de voorkeur geven.
Maar ook daar is een meerderheid (met de huidige peilingen dan) heel lastig.
Vandaar ook mijn vraag over die fusie hierboven.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 2 september 2025 @ 12:19:23 #213
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218659505
SGP heeft een programma

quote:
In het dinsdag gepresenteerde verkiezingsprogramma staat dat de partij wettelijk wil vastleggen dat mensen die het Nederlandse burgerschap willen krijgen als voorwaarde voor naturalisatie expliciet afstand moeten doen van antisemitische ideeën, „inclusief ontkenning van Israëls bestaansrecht”. De SGP stelt verder voor om „net als in Duitsland” inburgeraars te verplichten te ondertekenen het Joodse leven te beschermen.
En tevens is SGP "tegen elk embargo, importverbod en verbreken van economische of academische banden" met Israel.

Aldus reformatisch dagblad. En verder nog wat christelijke waarden enzovoorts enzovoorts.

Hoe christelijk is het nog om een ander af te knallen ten gunste van oprichting van Judea en Samaria. Heel erg blijkbaar. Bestaansrecht van Israel als staat staat niet ter discussie lijkt me dus ja, leuke passage maar verder zinloos.
  Moderator dinsdag 2 september 2025 @ 12:20:49 #214
236264 crew  capricia
pi_218659519
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 12:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Nee, dat is uitgesloten.
Ik vind dat toch vaag. Je stemt dan op een partij die er over een jaar niet meer is.
Lijkt me ook heel lastig formeren.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 2 september 2025 @ 12:22:10 #215
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218659530
En in other news. Partij van goed bestuur NSC doet nog altijd aan goed bestuur.

https://www.volkskrant.nl(...)rkiezingen~b4b9073e/

quote:
alle vijf de NSC-bestuursleden richting hun eigen leden dreigen dat NSC mogelijk niet mee gaat doen aan de verkiezingen als aankomende zaterdag op het partijcongres een motie van wantrouwen tegen partijvoorzitter Kilian Wawoe wordt aangenomen.
[....]

quote:
Aangezien deze secretaris Punter officieel gemachtigd is om volgende week bij de Kiesraad het lijstje met verkiesbare NSC’ers voor de Tweede Kamer in te leveren, zou dat wel eens einde oefening voor NSC kunnen betekenen. ‘Dit stelt deelname aan de verkiezingen in gevaar, aangezien de tijd te kort is om een nieuwe gemachtige aan te wijzen’, waarschuwt het bestuur.
:')
pi_218659578
Bedreig de paar leden die je nog hebt, lijkt me de meest efficiënte manier om heel snel richting 50plus/Bij1 taferelen te gaan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_218659591
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 12:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vind dat toch vaag. Je stemt dan op een partij die er over een jaar niet meer is.
Lijkt me ook heel lastig formeren.
Je maakt het te moeilijk, bij een fusie gaat gewoon de inhoud van beide partijen, inclusief alle zetels, over. Is al veel vaker gedaan in Nederland, probleemloos. Je kunt zeggen 'fuseer dan tijdens een verkiezing'... dat gaat ook niet en dan nog: welke verkiezingen? Lokaal, provinciaal, eerste kamer, tweede kamer, Europees?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator dinsdag 2 september 2025 @ 12:43:31 #218
236264 crew  capricia
pi_218659700
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 12:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je maakt het te moeilijk, bij een fusie gaat gewoon de inhoud van beide partijen, inclusief alle zetels, over. Is al veel vaker gedaan in Nederland, probleemloos. Je kunt zeggen 'fuseer dan tijdens een verkiezing'... dat gaat ook niet en dan nog: welke verkiezingen? Lokaal, provinciaal, eerste kamer, tweede kamer, Europees?
Dat realiseer ik me.

Toch kunnen de leden van GL heel anders over een mogelijk regeerakkoord stemmen dan die van de PvdA.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 2 september 2025 @ 12:50:52 #219
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218659765
Van NSC kunnen we in ieder geval zeggen dat ze compleet naar de kloten zijn gegaan aan hun coalitiedeelname in een PVV-kabinet. Die zelfsabotage van een club op zichzelf behoorlijk intelligente mensen blijft toch bijzonder.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 2 september 2025 @ 12:51:22 #220
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218659770
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 12:43 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat realiseer ik me.

Toch kunnen de leden van GL heel anders over een mogelijk regeerakkoord stemmen dan die van de PvdA.
Ik denk dat je het verschil tussen GL en PvdA wat overschat.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_218659784
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 12:00 schreef capricia het volgende:

[..]
Kan me daar weinig bij voorstellen. 63 zetels .
Daarnaast gaan D66 en CDA vast niet in zee met JA21. Dat is toch gewoon een PVV-light en daarmee niet bijster acceptabel voor serieuze middenpartijen.
  dinsdag 2 september 2025 @ 12:53:19 #222
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218659786
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 12:51 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ik denk dat je het verschil tussen GL en PvdA wat overschat.
GL is woke rechts
PVDA is een sociale arbeiderspartij , maar er zijn geen arbeiders meer
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218659789
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 12:43 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat realiseer ik me.

Zou dat werkelijk? Of ben je steeds nieuwe beren op de weg aan het verzinnen?
pi_218659804
Als de VVD persé niet met GL/PvdA een coalitie wil vormen dan kan GL/PvdA, CDA, D66, een minderheidskabinet van ca 60 zetels maken ? Met gedoogcoalities per onderwerp van DENK, SP,VOLT, CU, PvdD. Of soms rekenen op de steun van de rechtse oppositie?
Ik zeg maar wat...
  dinsdag 2 september 2025 @ 12:56:39 #225
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_218659810
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 september 2025 12:53 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Zou dat werkelijk? Of ben je steeds nieuwe beren op de weg aan het verzinnen?
Ik stel alleen maar vragen!
Antifa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')