Als dat een meerderheid krijgt.quote:Op dinsdag 2 september 2025 11:59 schreef KoosVogels het volgende:
Las dat Yesilgoz warm loopt voor een kabinet VVD-BBB-JA21-CDA-D66.
In wat voor fantasiewereld leeft zij in vredesnaam?
Gaan we ooit nog een kabinet krijgen dat de 2+ jaar haalt?quote:Op dinsdag 2 september 2025 11:59 schreef KoosVogels het volgende:
Krijgt waarschijnlijk geen meerderheid en het is uitgesloten dat D66 in een kabinet gaat zitten met de BBB. Jetten zal de deur niet op voorhand dichtgooien, maar die partijen komen er nooit uit. Voor het CDA geldt ongeveer hetzelfde.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Als dat een meerderheid krijgt.
Kan me daar weinig bij voorstellen.
Dit dus. Ben zelf opgegroeid in een klein plattelandsstadje en het geklaag is echt ongelooflijk. Waar de stedelingen tot in het extreme klagen over ongelijkheid en je op eierschalen moet lopen om iemand niet te kwetsen, stemmen mensen van het platteland niet ten faveure van hunzelf. Ik heb familieleden die verlangen naar meer solidariteitquote:Op maandag 1 september 2025 00:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zie het dan ook als algehele observatie dat al die zichzelf zielig vindende burgers die klagen over de politiek, het zelf hebben veroorzaakt.
Al die (in)directe uitsluitingen maken veel combinaties gewoon onmogelijk. Maar onder druk wordt veel vloeibaar.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Krijgt waarschijnlijk geen meerderheid en het is uitgesloten dat D66 in een kabinet gaat zitten met de BBB. Jetten zal de deur niet op voorhand dichtgooien, maar die partijen komen er nooit uit. Voor het CDA geldt ongeveer hetzelfde.
Dat geldt in zekere zin ook voor JA21. Die staat veel te ver weg van Jetten en het CDA van Bontenbal.
D66 en CDA willen per se een oplossing voor de stikstofcrisis en de veestapel verkleinen. Daar gaat BBB nooit mee akkoord. Je kunt een regeerakkoord al vergeten.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Al die (in)directe uitsluitingen maken veel combinaties gewoon onmogelijk. Maar onder druk wordt veel vloeibaar.
Nee, dat is uitgesloten.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:12 schreef capricia het volgende:
Wat ik me wel afvraag, is hoe dat nu met die fusie van GL en PvdA zit.
Beide partijen zijn ten tijden van de verkiezingen en formatie nog niet formeel gefuseerd.
Ze kunnen wel met een gezamenlijke lijst meedoen, maar zolang er nog niet officieel 1 nieuwe partij is, vallen de kandidaten nog in een PvdA of GL fractie. Toch?
Je kunt je dus voorstellen dat de PvdA wel uitgenodigd wordt voor een formatie met de VVD en een eventueel regeerakkoord.
Maar GL niet.
Of hoe moet ik dit zien?
Ze denkt nog steeds de bulk van de boosrechtse mensen te kunnen trekken. Maar de PVV-doos van Pandora heeft die realiteit veranderd…quote:Op dinsdag 2 september 2025 11:59 schreef KoosVogels het volgende:
Maar ook daar is een meerderheid (met de huidige peilingen dan) heel lastig.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
D66 en CDA willen per se een oplossing voor de stikstofcrisis en de veestapel verkleinen. Daar gaat BBB nooit mee akkoord. Je kunt een regeerakkoord al vergeten.
Daar komt bij dat geen van de genoemde partijen waarschijnlijk de grootste wordt. Er moeten dus al meerdere formatiepogingen zijn gestrand voordat deze coalitie in beeld komt.
En van het genoemde kwartet is het dan het CDA dat waarschijnlijk aan zet is. Bontenbal zal niet aankoersen op deze samenstelling, die zal andere coalities de voorkeur geven.
En tevens is SGP "tegen elk embargo, importverbod en verbreken van economische of academische banden" met Israel.quote:In het dinsdag gepresenteerde verkiezingsprogramma staat dat de partij wettelijk wil vastleggen dat mensen die het Nederlandse burgerschap willen krijgen als voorwaarde voor naturalisatie expliciet afstand moeten doen van antisemitische ideeën, „inclusief ontkenning van Israëls bestaansrecht”. De SGP stelt verder voor om „net als in Duitsland” inburgeraars te verplichten te ondertekenen het Joodse leven te beschermen.
Ik vind dat toch vaag. Je stemt dan op een partij die er over een jaar niet meer is.quote:
[....]quote:alle vijf de NSC-bestuursleden richting hun eigen leden dreigen dat NSC mogelijk niet mee gaat doen aan de verkiezingen als aankomende zaterdag op het partijcongres een motie van wantrouwen tegen partijvoorzitter Kilian Wawoe wordt aangenomen.
quote:Aangezien deze secretaris Punter officieel gemachtigd is om volgende week bij de Kiesraad het lijstje met verkiesbare NSC’ers voor de Tweede Kamer in te leveren, zou dat wel eens einde oefening voor NSC kunnen betekenen. ‘Dit stelt deelname aan de verkiezingen in gevaar, aangezien de tijd te kort is om een nieuwe gemachtige aan te wijzen’, waarschuwt het bestuur.
Je maakt het te moeilijk, bij een fusie gaat gewoon de inhoud van beide partijen, inclusief alle zetels, over. Is al veel vaker gedaan in Nederland, probleemloos. Je kunt zeggen 'fuseer dan tijdens een verkiezing'... dat gaat ook niet en dan nog: welke verkiezingen? Lokaal, provinciaal, eerste kamer, tweede kamer, Europees?quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind dat toch vaag. Je stemt dan op een partij die er over een jaar niet meer is.
Lijkt me ook heel lastig formeren.
Dat realiseer ik me.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je maakt het te moeilijk, bij een fusie gaat gewoon de inhoud van beide partijen, inclusief alle zetels, over. Is al veel vaker gedaan in Nederland, probleemloos. Je kunt zeggen 'fuseer dan tijdens een verkiezing'... dat gaat ook niet en dan nog: welke verkiezingen? Lokaal, provinciaal, eerste kamer, tweede kamer, Europees?
Ik denk dat je het verschil tussen GL en PvdA wat overschat.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat realiseer ik me.
Toch kunnen de leden van GL heel anders over een mogelijk regeerakkoord stemmen dan die van de PvdA.
Daarnaast gaan D66 en CDA vast niet in zee met JA21. Dat is toch gewoon een PVV-light en daarmee niet bijster acceptabel voor serieuze middenpartijen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Als dat een meerderheid krijgt.
Kan me daar weinig bij voorstellen. 63 zetels .
GL is woke rechtsquote:Op dinsdag 2 september 2025 12:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik denk dat je het verschil tussen GL en PvdA wat overschat.
Zou dat werkelijk? Of ben je steeds nieuwe beren op de weg aan het verzinnen?quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat realiseer ik me.
Toch kunnen de leden van GL heel anders over een mogelijk regeerakkoord stemmen dan die van de PvdA.
Ik stel alleen maar vragen!quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:53 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zou dat werkelijk? Of ben je steeds nieuwe beren op de weg aan het verzinnen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |