Nee, het is inderdaad veel minder dom om in de gladde praatjes te geloven, jaar in, jaar uit, ondanks telkens zien dat ze niet doen wat ze zo hard roepen. Je hebt helemaal gelijk.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat is onzin in Nederland coalitieland. Stemmen voor dingen waar je niet per se voor bent is nou eenmaal een gegeven als je in een kabinet gaat zitten, daar een partij op afserveren bij een verkiezing is gewoonweg dom (maar helaas wel de realiteit bij de domme massa, waarom partijen zich tegenwoordig ook 2x bedenken voordat ze regeringsverantwoordelijkheid willen nemen).
Je doet alsof PVV alleen deze kabinetsperiode vaker rechts heeft gestemd vanwege de coalitieakkoord. PVV staat al jaren veel te links in Kieskompas of andere kaarten. In werkelijkheid stemmen ze veel vaker rechts op de punten waar ze beweren links te zijn.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat is onzin in Nederland coalitieland. Stemmen voor dingen waar je niet per se voor bent is nou eenmaal een gegeven als je in een kabinet gaat zitten, daar een partij op afserveren bij een verkiezing is gewoonweg dom (maar helaas wel de realiteit bij de domme massa, waarom partijen zich tegenwoordig ook 2x bedenken voordat ze regeringsverantwoordelijkheid willen nemen).
Niet verder gelezenquote:De positie in het politieke landschap van politieke partijen en van de invuller is geen simpele optelling van de antwoorden van de stellingen. Het logaritme is als volgt. Eerst wijzen wij de stellingen toe aan een van de twee dimensies (links/rechts of conservatief/progressief). Vervolgens berekenen wij het gemiddelde van de antwoorden per dimensie. Die twee getallen bepalen de positie in het landschap. bron
WTFquote:1. Gecondenseerde kennis. Op basis van onze ervaring maken we een eerste inschatting.
Dit uiteraard, dat hij keihard op zijn muil is gegaan vind ik heerlijk. Jammer dat zijn electoraat zo dom is om te denken dat het allemaal aan de rest ligt.quote:Op dinsdag 2 september 2025 14:10 schreef Kickinalfa het volgende:
Is de linkerzijde nu eigenlijk blij dat Wilders niks voor elkaar krijgt/heeft gekregen of liever een kabinet wat wel wat gedaan krijgt/had gekregen ondanks dat je het er niet mee eens bent.
Logaritme moet algoritme zijn. Matig.quote:Op dinsdag 2 september 2025 14:11 schreef -XOR- het volgende:
Kieskompas is sowieso niet serieus te nemen.
[..]
Niet verder gelezen
Oh, toch wel:
[..]
WTF
Daar doelde ik inderdaad op. Het lijkt een projectje van eerstejaars hbo-studenten cmv te zijn ofzo.quote:Op dinsdag 2 september 2025 14:21 schreef VoMy het volgende:
[..]
Logaritme moet algoritme zijn. Matig.
Zeer, zeer blij dat er bijna niks is gedaan door dit bijeengeraapte zootje. Stilstand is slecht, de verkeerde kant op gaan nog veel slechter.quote:Op dinsdag 2 september 2025 14:10 schreef Kickinalfa het volgende:
Is de linkerzijde nu eigenlijk blij dat Wilders niks voor elkaar krijgt/heeft gekregen of liever een kabinet wat wel wat gedaan krijgt/had gekregen ondanks dat je het er niet mee eens bent.
Alleen een beetje jammer dat we weer kostbare tijd zijn verloren. Stilstand is achteruitgang, zeker met veel problemen die Nederland nu heeft.quote:Op dinsdag 2 september 2025 14:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zeer, zeer blij dat er bijna niks is gedaan door dit bijeengeraapte zootje. Stilstand is slecht, de verkeerde kant op gaan nog veel slechter.
Eens, maar daadwerkelijk achteruit lopen (of de verkeerde kant op lopen) is nog veel hardere achteruitgang.quote:Op dinsdag 2 september 2025 15:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Alleen een beetje jammer dat we weer kostbare tijd zijn verloren. Stilstand is achteruitgang, zeker met veel problemen die Nederland nu heeft.
Ik vind dit eigenlijk wel goed bestuur van Palmenquote:Op dinsdag 2 september 2025 14:01 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Palmen zegt NSC vaarwel, partij chagrijnig over haar terugkeer in kabinet
Wat een partij joh
Er is al zoveel misgegaan met die toeslagenaffaire. Zij weet veel. Prima dat zij het karwei afmaakt.quote:Op dinsdag 2 september 2025 15:23 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ik vind dit eigenlijk wel goed bestuur van Palmen
Gewoon een heel matige actie van NSC om eruit te stappen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 15:23 schreef Evangelion het volgende:
[..]
idd. Al die andere ministers en staatssecretarissen zijn allemaal inwisselbaar, maar zij is hier specifiek voor aangesteld.quote:Op dinsdag 2 september 2025 15:23 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Dus de eigenlijk enige optie is danquote:
Of zouden ze zo gek zijn om de gedoogconstructie weer van stal te halen?quote:Op dinsdag 2 september 2025 15:48 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Dus de eigenlijk enige optie is dan
Vvd
Cda
Ja21
Cu
Of
Vvd
Cda
D66
Cu
Elke andere variant haalt nooit de 76
Misschien is die soort monsters niet binnenlaten een beter concept dan onze vrouwen gaan bewapenen?quote:Minister David van Weel (Justitie, VVD) zegt te peinzen over nieuwe wetten na de moord op Lisa (17) uit Abcoude. Hij wil bijvoorbeeld bekijken of pepperspray een legaal verdedigingswapen zou kunnen worden. Van Weel noemde de opgepakte verdachte van de moord ‘een monster’.
Centrum-rechts. En hoe ziet dat er uit? Wat een achterlijke is het ook.quote:
Dat zat ook in mijn achterhoofd.quote:Op dinsdag 2 september 2025 15:50 schreef nostra het volgende:
[..]
Of zouden ze zo gek zijn om de gedoogconstructie weer van stal te halen?
Ook al een zeer stabiel experiment. Dus zeker een optie.quote:Op dinsdag 2 september 2025 15:50 schreef nostra het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 2 september 2025 15:56 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ook al een zeer stabiel experiment. Dus zeker een optie.
Beetje BBB, beetje PVV, beetje JA21, beetje SGP.quote:Op dinsdag 2 september 2025 15:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Centrum-rechts. En hoe ziet dat er uit? Wat een achterlijke is het ook.
Voor stabiliteit ga je naar de fysio.quote:Op dinsdag 2 september 2025 15:56 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ook al een zeer stabiel experiment. Dus zeker een optie.
Dat hebben ze de laatste tig jaar gehad en het heeft alleen maar ellende veroorzaaktquote:
Hihi maar de busjes polen roemenen inmiddels Bulgaren (de rest is inmiddels te duur) blijven wel pendelen naar hun klotebaantjes. Want dat is goed voor de economie.quote:
Ik denk met name dat het feit dat ie compleetnonbetrouwbaar is gebleken meer telt dan dat ie niks voor elkaar heeft gekregen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 14:10 schreef Kickinalfa het volgende:
Laatst gewoon een Poolse schilder gesponsord. Genoeg Polen nog hoor, overigens had ie een teringhekel aan Oekrainers. Dat waren weer vijanden van Polen, had ik begrepen - kennelijk kunnen ze elkaar niet zo heel goed hebben. Wist ik allemaal niet.quote:Op dinsdag 2 september 2025 16:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hihi maar de busjes polen roemenen inmiddels Bulgaren (de rest is inmiddels te duur) blijven wel pendelen naar hun klotebaantjes. Want dat is goed voor de economie.
Klopt wel, die hebben in het verleden aardig wat knokpartijen gehad. Een stuk wat nu Oekraïne is was ooit zelfs Pools.quote:Op dinsdag 2 september 2025 16:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Laatst gewoon een Poolse schilder gesponsord. Genoeg Polen nog hoor, overigens had ie een teringhekel aan Oekrainers. Dat waren weer vijanden van Polen, had ik begrepen - kennelijk kunnen ze elkaar niet zo heel goed hebben. Wist ik allemaal niet.
Punt is volgens mij ook dat ze Oekraïners als reserve-Russen zien. Anyhow, van wat ik van hem begreep was zijn land naar de kloten aan het gaan vanwege de huidige politieke koers en het opvangen van Oekrainers. Kortom: overal ter wereld hetzelfde verhaal (bij narrow-minded volk). In Marokko niet anders: daar wordt geklaagd over de tsunami van mensen uit Senegal, Ghana en Nigeria.quote:Op dinsdag 2 september 2025 16:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klopt wel, die hebben in het verleden aardig wat knokpartijen gehad. Een stuk wat nu Oekraïne is was ooit zelfs Pools.
Gelukkig haten ze Russen nog veel meer.
Ik heb geen al te hoge pet op van Geert maar zo debiel zou hij toch niet zijn?quote:Op dinsdag 2 september 2025 15:50 schreef nostra het volgende:
[..]
Pools grondgebied is behoorlijk verschoven in de loop der tijd.quote:Op dinsdag 2 september 2025 16:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Klopt wel, die hebben in het verleden aardig wat knokpartijen gehad. Een stuk wat nu Oekraïne is was ooit zelfs Pools.
Gelukkig haten ze Russen nog veel meer.
Daar zit een stukje ethnic cleansing geschiedenis achter. Wolynië en Oost-Galicië. Laten we het er op houden dat zowel Polen als Oekraïne er een beleid op nahielden dat er erg weinig ruimte voor minderheden was. Zie ook de Pools-Oekraiense oorlog.quote:Op dinsdag 2 september 2025 16:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Laatst gewoon een Poolse schilder gesponsord. Genoeg Polen nog hoor, overigens had ie een teringhekel aan Oekrainers. Dat waren weer vijanden van Polen, had ik begrepen - kennelijk kunnen ze elkaar niet zo heel goed hebben. Wist ik allemaal niet.
Zo is dat. Nee, de VVD gaat niet samen regeren met een struikroverspartij als PvdA-GL die rijken en bedrijven wil afpersen d.m.v. veel hogere belastingen. En hun pro-Hamas beleid is ook helemaal prut.quote:
En hoe komen ze dan aan een meerderheid? Moet de PVV weer gaan gedogen?quote:Op dinsdag 2 september 2025 16:54 schreef Geldprintkabouter het volgende:
[..]
Zo is dat. Nee, de VVD gaat niet samen regeren met een struikroverspartij als PvdA-GL die rijken en bedrijven wil afpersen d.m.v. veel hogere belastingen. En hun pro-Hamas beleid is ook helemaal prut.
Ik durf wel te zeggen dat we daar niet veel aan gaan missen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 17:06 schreef capricia het volgende:
Met NSC hoeven de verkenners ieg geen rekening meer te houden.
[ x ]
VVD moet niets anders doen dan toekijken en achteruit leunen hoe Frans en zijn partij de onderhandelingen na de verkiezingen de grond in boort. Nederland wil een rechts kabinet en dat is onmogelijk met mafketels als GroenLinks.quote:Op dinsdag 2 september 2025 16:55 schreef capricia het volgende:
[..]
En hoe komen ze dan aan een meerderheid? Moet de PVV weer gaan gedogen?
Even kijken waar alle stemmers van NSC heen gaan, behalve naar het CDA. Waarheen nog meer?quote:Op dinsdag 2 september 2025 17:08 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik durf wel te zeggen dat we daar niet veel aan gaan missen.
Man man manquote:Op dinsdag 2 september 2025 17:06 schreef capricia het volgende:
Met NSC hoeven de verkenners ieg geen rekening meer te houden.
[ x ]
Aub geen gekke Frans of grote blonde leider etc gebruiken.quote:Op dinsdag 2 september 2025 17:11 schreef Geldprintkabouter het volgende:
[..]
VVD moet niets anders doen dan toekijken en achteruit leunen hoe Frans en zijn partij de onderhandelingen na de verkiezingen de grond in boort. Nederland wil een rechts kabinet en dat is onmogelijk met mafketels als GroenLinks.
Ik vraag me af hoe Pieter in Enschede zich hierbij voelt.quote:
Ah, op die manier...quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ze zijn expliciet anti-kapitalistisch, dat is extremistisch. Daarnaast geloven ze in de complottheorie dat het Centraal Planbureau rechts is.
Het is wel weer duidelijk dat je maar beter je eigen boontjes kunt doppen. Als je je omgeving voor jezelf zo goed mogelijk kan inrichten moet je dat doen want de overheid heeft je afgelopen tien jaar niet geholpen en de komende tien jaar ook niet.quote:Op dinsdag 2 september 2025 17:00 schreef nostra het volgende:
Ik wens de toekomstige verkenner en informateur in ieder geval veel succes en sterkte met het verlies van jullie tien levensjaren.
Uiteraard zijn er redelijk denkenden linkse mensen die niet willen meewerken aan de vorming van een rechts kabinet.quote:Op dinsdag 2 september 2025 17:11 schreef Geldprintkabouter het volgende:
[..]
VVD moet niets anders doen dan toekijken en achteruit leunen hoe Frans en zijn partij de onderhandelingen na de verkiezingen de grond in boort. Nederland wil een rechts kabinet en dat is onmogelijk met mafketels als GroenLinks.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |