Wishfull thinking. Capricia heeft het kennelijk niet zo op GL-gedeelte.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:53 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zou dat werkelijk? Of ben je steeds nieuwe beren op de weg aan het verzinnen?
Nee, want er komen geen gescheiden congressen meer. Dus waar de ja of nee stemmen oorspronkelijk vandaan komen zal nooit iemand weten.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat realiseer ik me.
Toch kunnen de leden van GL heel anders over een mogelijk regeerakkoord stemmen dan die van de PvdA.
Lijkt ook al vergeten dat in 2023 er ook een gezamenlijke lijst en daarna fractie waren…quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wishfull thinking. Capricia heeft het kennelijk niet zo op GL-gedeelte.
Ik kan ook daadwerkelijk niet verzinnen waarom D66 wel bij het redelijke midden wordt gerekend en GL daar dan niet bij zou horen. Inhoudelijk slaat dat gewoon helemaal nergens op, dat is echt puur en alleen onderbuik.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:59 schreef -XOR- het volgende:
Ik snap echt de weerzin tegen GroenLinks niet. De rechtsen zijn een beetje in hun eigen leugens getrapt geloof ik.
quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik kan ook daadwerkelijk niet verzinnen waarom D66 wel bij het redelijke midden wordt gerekend en GL daar dan niet bij zou horen. Inhoudelijk slaat dat gewoon helemaal nergens op, dat is echt puur en alleen onderbuik.
Kijk eens aan. We kunnen nu ook spreken van "dom links"quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:59 schreef -XOR- het volgende:
Ik snap echt de weerzin tegen GroenLinks niet. De rechtsen zijn een beetje in hun eigen leugens getrapt geloof ik.
Thanks.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, want er komen geen gescheiden congressen meer. Dus waar de ja of nee stemmen oorspronkelijk vandaan komen zal nooit iemand weten.
Ah, dan is VVD, die verder naar rechts staan dan GL-PvdA naar links, dus al helemaal geen redelijk midden. Eerder vrij extreem rechts.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:10 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Hier het kieskompas van de vorige Tweede Kamer verkiezingen en ik kan je nu al zeggen dat PVDA-GL bij deze verkiezingen niet verder naar het midden is verschoven.
[ afbeelding ]
Volgensmij staan die op dezelfde lijn op rechts als GL-PVDA op links, maar kan aan mij liggen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ah, dan is VVD, die verder naar rechts staan dan GL-PvdA naar links, dus al helemaal geen redelijk midden. Eerder vrij extreem rechts.
In ieder geval moet BBB ook een stuk naar rechts. En PVV.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:15 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Volgensmij staan die op dezelfde lijn op rechts als GL-PVDA op links, maar kan aan mij liggen.
Maar leuk dat je blijkbaar geen argumenten hebt, behalve dan klagen dat rechts vreemde onderbuikgevoelens zou hebben over het verschil tussen D66 en PVDA/GL.
Volgensmij is het vooral jij die de vreemde ongefundeerde onderbuikgevoelens heeft over het verschil tussen D66 en PVDA/GL.
Volgensmij is het kieskompas redelijk objectief gemaakt op de verkiezingsprogrammas en zijn jouw meningen pure ongefundeerde onderbuikgevoelens.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In ieder geval moet BBB ook een stuk naar rechts. En PVV.
Kortom, er moet nog een en ander aangepast.
Dat is het versxjil met hoe ze stemmen in de kamer en wat in hun programma staat.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In ieder geval moet BBB ook een stuk naar rechts. En PVV.
Kortom, er moet nog een en ander aangepast.
Die linkse PVV blijkt keer op keer een fabeltje. Dat mensen daar nog intrappen….quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:18 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Volgensmij is het kieskompas redelijk objectief gemaakt op de verkiezingsprogrammas en zijn jouw meningen pure ongefundeerde onderbuikgevoelens.
Dat de PVV op bepaalde vlakken hartstikke links is en dat zich dus middelt mag toch geen verrassing zijn in ieder geval.
Beide zijn zeer progressief (D66 progressiever dan GL-PvdA, daar staan ze dus verder van het midden) en zeer constructief, al decennia. Dus nee, het is niet ongefundeerd. Doen alsof je met BBB een middenkabinet kunt bouwen, dat is ongefundeerd.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:15 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Volgensmij staan die op dezelfde lijn op rechts als GL-PVDA op links, maar kan aan mij liggen.
Maar leuk dat je blijkbaar geen argumenten hebt, behalve dan klagen dat rechts vreemde onderbuikgevoelens zou hebben over het verschil tussen D66 en PVDA/GL.
Volgensmij is het vooral jij die de vreemde ongefundeerde onderbuikgevoelens heeft over het verschil tussen D66 en PVDA/GL.
Heeft niets met onderbuik te maken, maar alles met kijken hoe men daadwerkelijk stemt in de kamer en niet op de populistische praatjes. Praatjes zijn gemakkelijk, daden zijn waar je ziet hoe een partij in elkaar zit. Dan is er heel erg weingi links aan de PVV.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:18 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Volgensmij is het kieskompas redelijk objectief gemaakt op de verkiezingsprogrammas en zijn jouw meningen pure ongefundeerde onderbuikgevoelens.
Dat de PVV op bepaalde vlakken hartstikke links is en dat zich dus middelt mag toch geen verrassing zijn in ieder geval.
Dat is dus eigenlijk beetje het probleem. Leuk grafiek zo op basis van partijprogramma. Alleen is stemgedrag vele malen belangrijker dan zou hele plaatje enorm gaan verschuiven.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:18 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat kan een Kieskompas natuurlijk niet van te voren weten.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heeft niets met onderbuik te maken, maar alles met kijken hoe men daadwerkelijk stemt in de kamer en niet op de populistische praatjes. Praatjes zijn gemakkelijk, daden zijn waar je ziet hoe een partij in elkaar zit. Dan is er heel erg weingi links aan de PVV.
PVV heeft wel wat weg van de oude PVDA als volkspartij ./ arbeiderspartijquote:Op dinsdag 2 september 2025 13:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Heeft niets met onderbuik te maken, maar alles met kijken hoe men daadwerkelijk stemt in de kamer en niet op de populistische praatjes. Praatjes zijn gemakkelijk, daden zijn waar je ziet hoe een partij in elkaar zit. Dan is er heel erg weingi links aan de PVV.
Ze zijn expliciet anti-kapitalistisch, dat is extremistisch. Daarnaast geloven ze in de complottheorie dat het Centraal Planbureau rechts is.quote:Op dinsdag 2 september 2025 05:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Mijn interesse heb je. Wat vind je extremistisch aan de PvdD en in welke complottheorieėn geloven ze zoal?
Is ook wel ironisch, net als de PVV altijd afgeven op onafhankelijke organisaties die het niet me de onderbuikgevoelens eens zijn.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:18 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Als jij graag van domlinks wil spreken moet je dat vooral doen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:11 schreef quo_ het volgende:
[..]
Kijk eens aan. We kunnen nu ook spreken van "dom links"
Ik vraag me oprecht af hoe het zou zijn verlopen met de NSC als we een NSC/VVD/PvdA/D66 kabinet hadden gehad.quote:Op dinsdag 2 september 2025 12:50 schreef -XOR- het volgende:
Van NSC kunnen we in ieder geval zeggen dat ze compleet naar de kloten zijn gegaan aan hun coalitiedeelname in een PVV-kabinet. Die zelfsabotage van een club op zichzelf behoorlijk intelligente mensen blijft toch bijzonder.
Dan waren ze waarschijnlijk niet iedere keer in morele verdrinkingsnood gekomen.quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:56 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik vraag me oprecht af hoe het zou zijn verlopen met de NSC als we een NSC/VVD/PvdA/D66 kabinet hadden gehad.
Dat is onzin in Nederland coalitieland. Stemmen voor dingen waar je niet per se voor bent is nou eenmaal een gegeven als je in een kabinet gaat zitten, daar een partij op afserveren bij een verkiezing is gewoonweg dom (maar helaas wel de realiteit bij de domme massa, waarom partijen zich tegenwoordig ook 2x bedenken voordat ze regeringsverantwoordelijkheid willen nemen).quote:Op dinsdag 2 september 2025 13:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |