abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218751758
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 17:14 schreef blomke het volgende:

[..]
Gaan politici bewust de discussie uit de weg, of is het al duidelijk wat er met een hypotheek zonder HRA gebeurt?
Daar hoor je weinig over. Niks zelfs.

Geen idee. Uiteindelijk zal men het geld allemaal ergens vandaan moeten halen.
pi_218751793
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 17:14 schreef Toefjes het volgende:
Het is zo duidelijk, en dan nog een tikkeltje dreigend over 400 a 500 euro per maand die zoveel huishoudens gaan missen. Dus alle die partijen uitsluiten die dat willen. Het is zo'n genante vertoning geworden.
Het hele politieke spel is een gnante vertoning geworden.

Mijn werkgever wil nieuwe installaties bouwen, ontwerp en plannen in vergevorderd stadium. Grond is er, infrastructuur is er, kapitaal is er.

Al bij voorbaat wordt de natuurvergunning door de Provincie geweigerd .. want zoveel mmol NOx/ha uitstoot. Nou ja, dan de oude installatie met zoveel mol NOx/ha uitstoot laten draaien, want die zijn 40 jaar geleden wel vergund. Dat kan je de Provincie niet kwalijk nemen, die hebben de teugels aangespannen gekregen door Den Haag die de limieten bepaalt. Zolang we uit Den Haag geen groen licht krijgen, blijft alles in een impasse; ook de woningbouw.
Mijn hobby is glas-in-lood maken en herstellen. Ook voor u
pi_218751829
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 17:16 schreef Halcon het volgende:
Daar hoor je weinig over. Niks zelfs.

Geen idee. Uiteindelijk zal men het geld allemaal ergens vandaan moeten halen.
Paar overwegingen:

1) hypotheek met betaalde hypotheekrente staat nu in box 1. Stel, verhuist naar box 3.
2) Dan krijg je effectief meer belastingdruk vanwege wegvallen HRA en EWF bijtelling; Wet Hillen afgebouwd.
3) In box 3 krijg je juist verlaging van de belastingdruk want hypotheek = schuld en die kan je in mindering brengen na drempel?
pi_218751832
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 22:21 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, echt totaal niet interessant de HRA. Box 3 is veel interessanter. Wel of geen HRA jaagt geen mensen de grens over, wat ze met box 3 gaan doen wel.
De VVD zou voor afschaffing van Box 3 moeten pleiten als compensatie voor de HRA. Er komt met Box 3 maar zo'n 4 miljard binnen terwijl er straks allerlei administratieve rompslomp opgetuigd moet worden voor de vermogensaanwasbelasting.
pi_218751853
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 september 2025 17:23 schreef RotatoR het volgende:

[..]
De VVD zou voor afschaffing van Box 3 moeten pleiten als compensatie voor de HRA. Er komt met Box 3 maar zo'n 4 miljard binnen terwijl er straks allerlei administratieve rompslomp opgetuigd moet worden voor de vermogensaanwasbelasting.
Ja, ze moeten dit slim aanpakken. HRA moet eraf, daar is niet aan te ontkomen. Belastingstelsel moet verder simpeler en zou fijn zijn als de belastingdruk daalt.

Maar ja, dat doen ze niet. Ze zijn ze kat in het nauw in het HRA-dossier en maken alles veel ingewikkelder.
  vrijdag 12 september 2025 @ 17:37:47 #206
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218751944
HRA afschaffen, jullie maar denken dat de politiek daarover gaat :|W
Als de huizenprijzen met 20% dalen dan komen de banken in de problemen en dus gaat DNB lobbyen om dat tegen te houden
Anders worden bankiers weer aangeklaagd van wanbeleid en moet de staat weer de banken redden
  vrijdag 12 september 2025 @ 17:40:33 #207
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218751964
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 22:17 schreef blomke het volgende:
Yesilgz voert met die HRA een achterhoedegevecht. Gros van de stemmers (ook VVD-ers) hebben daar geen fundamentele bezwaren meer tegen, gaat er aan.
Echter Yesilgz denkt er nog stemmers mee te trekken.
Ik heb Dilan nog nooit op enig denkvermogen kunnen betrappen

Vrouw
Buitenlandse afkomst
Huidskleurtje
Afgestemde kleding en sieraden
Afgestemde momenten in beeld en juist ook niet
Tassen gedragen van Rutte
Prietpraat van woordvoerder herhalen op camera
Zelfde kunstje herhalen netzolang totdat je erin trapt
Eigen inbreng = 0,0
pi_218752359
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 september 2025 17:37 schreef ikweethetookniet het volgende:
Als de huizenprijzen met 20% dalen dan komen de banken in de problemen
Waarom zouden banken dan in de problemen komen?

in de huizencrisis van 2009 was het grootste probleem dat veel hypotheken onder water stonden, geholpen erdoor dat de HRA toen ook voor hypotheken tot iets van 105% van de koopwaarde mochten gelden en aflossing niet verplicht was, waardoor veel mensen op en over de grens leenden en te weinig aflosten.

Als heel veel mensen mogelijk problemen hebben hun krediet af te lossen en de dekking van dat krediet wegvalt, kan dat indirekt ook problemen voor banken geven om meer kredieten uit te geven, dat ze immers ook moet afdekken met hun eigen kredietpositie en die wordt bepaald hoe goed hun uitstaande leningen afgedekt zijn

Maar sindsdien is er al een stevige reorganisatie gekomen en is de schuldpositie van hypotheekgevers enorm verbeterd (ook door de eerdere aanpassingen van de regels voor de HRA: mensen mogen om in aanmerking voor HRA te komen niet meer dan de marktprijs lenen en zelfs iets minder en ze moeten minstens annuitair alles aflossen) .. Ook banken zijn door strengere stabiliteits-regels gedwongen minder risicovol te lenen en meer in te zetten op goed gedekte leningen, die dus ook veels nuttiger voor hen zijn.

In 2013, bij een woningprijsdaling van 20% (tov 2008) was in totaal 33% van de hypotheken onder water komen te staan..
En ja, dat geeft natuurlijk stevige stabiliteitsproblemen en enkele kredietinstituten kwamen te wankelen, terwijl de economie ook te leiden had dat nieuwe kredieten uitgeven plots heel moeilijk werd voor banken die al een slechte schuldpositie hadden...

Bij berekeningen van de DNB in 2022, kwam men erop uit dat het aantal woningen dat bij een soortgelijke huizenprijsdaling van 20% _nu_ onder water zou komen te staan, slechts 7,5% is.
https://nos.nl/artikel/24(...)-huizenprijzen-dalen

Zelfs _als een huizenprijsdaling van 20% optreed, is dat voor de bankensector zelf geen onoverkomelijk probleem en zal dat niet tot een vergelijkbare crisis als in 2008-2013 leiden (Overigens, ook analysten geven aan dat het waarschijnlijk niet eens tot een prijsdaling komt enkel van een afschaffing van de huidige HRA, hooguit een minder sterke stijging van de huizenprijzen in de komende jaren; )
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_218752805
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 september 2025 17:37 schreef ikweethetookniet het volgende:
HRA afschaffen, jullie maar denken dat de politiek daarover gaat :|W
Als de huizenprijzen met 20% dalen dan komen de banken in de problemen en dus gaat DNB lobbyen om dat tegen te houden
Anders worden bankiers weer aangeklaagd van wanbeleid en moet de staat weer de banken redden
Waar haal je deze wijsheid nou weer vandaan _O- Hoe komen de banken dan in de problemen? Zijn daar studies naar gedaan?

En waarom zou DNB opeens van standpunt veranderen omtrent de HRA? Die zijn vrij duidelijk hoor: Afbouwen en geleidelijk afschaffen.
pi_218753626
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 september 2025 17:40 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Ik heb Dilan nog nooit op enig denkvermogen kunnen betrappen

Vrouw
Buitenlandse afkomst
Huidskleurtje
Afgestemde kleding en sieraden
Afgestemde momenten in beeld en juist ook niet
Tassen gedragen van Rutte
Prietpraat van woordvoerder herhalen op camera
Zelfde kunstje herhalen netzolang totdat je erin trapt
Eigen inbreng = 0,0
Bizar slechte lijsttrekker inderdaad. Inhoudelijk slecht, in het debat slecht en ze komt erg vervelend (en gemaakt) over.

Geen idee waarom ze niet gewoon Karremans of zo lijsttrekker hebben gemaakt. Of Dijkhoff lief hebben gevraagd of hij het niet wil doen...
  vrijdag 12 september 2025 @ 20:35:19 #211
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218753812
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 20:18 schreef Halcon het volgende:
Bizar slechte lijsttrekker inderdaad. Inhoudelijk slecht, in het debat slecht en ze komt erg vervelend (en gemaakt) over.
Geen idee waarom ze niet gewoon Karremans of zo lijsttrekker hebben gemaakt. Of Dijkhoff lief hebben gevraagd of hij het niet wil doen...
Bewust gedaan door Rutte dan blijft hij herinnerd worden als de beste ooit.
En daar hebben ze Dilan voor opgeofferd, de nuttige idioot dus
Ze wilde zo graag dat ze haar hebben laten gaan
Trut had alleen niet door dat ze na Rutte het nooit beter had kunnen doen, wel anders en dat lukte dus niet
pi_218753891
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 18:17 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Waarom zouden banken dan in de problemen komen?

in de huizencrisis van 2009 was het grootste probleem dat veel hypotheken onder water stonden, geholpen erdoor dat de HRA toen ook voor hypotheken tot iets van 105% van de koopwaarde mochten gelden en aflossing niet verplicht was, waardoor veel mensen op en over de grens leenden en te weinig aflosten.

:Y

Sinds 2013 zijn annutaire hypotheken veel meer afgesloten dan aflossingsvrije. Denk dat het gros al 20% heeft afgelost.
pi_218753924
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 september 2025 20:35 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
Bewust gedaan door Rutte dan blijft hij herinnerd worden als de beste ooit.
En daar hebben ze Dilan voor opgeofferd, de nuttige idioot dus
Ze wilde zo graag dat ze haar hebben laten gaan
Trut had alleen niet door dat ze na Rutte het nooit beter had kunnen doen, wel anders en dat lukte dus niet
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 20:18 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het is een leercurve die ze verkeerd doorloopt. Het regeren met de PVV was Rutte al slecht bekomen, niet bijster slim om dat dan nog weer te doen: met hetzelfde resultaat. Ze had van Rutte's acties (lees: miskleunen) kunnen leren.

Nu zet ze zich al tegen PvdA-GL; prima natuurlijk, maar daar wint ze geen kiezers uit die hoek mee.

Voor mijzelf vind ik een lijsttrekker geen enkel punt; ik vul de kieswijzer in. Deze keer laat ik de NOx-wetgeving (althans: de afschaffing) zwaar meewegen.
pi_218753961
Laten we ook niet vergeten dat het begin van Rutte zeer moeizaam was. Bij zijn eerste verkiezing in 2006 haalde de VVD nog slechts 22 zetels in een veel minder versnipperd landschap. Pas later groeide hij uit tot Teflon Mark.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_218753987
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 20:45 schreef blomke het volgende:

[..]
[..]
Het is een leercurve die ze verkeerd doorloopt. Het regeren met de PVV was Rutte al slecht bekomen, niet bijster slim om dat dan nog weer te doen: met hetzelfde resultaat. Ze had van Rutte's acties (lees: miskleunen) kunnen leren.

Nu zet ze zich al tegen PvdA-GL; prima natuurlijk, maar daar wint ze geen kiezers uit die hoek mee.

Voor mijzelf vind ik een lijsttrekker geen enkel punt; ik vul de kieswijzer in. Deze keer laat ik de NOx-wetgeving (althans: de afschaffing) zwaar meewegen.
Ik vind het toch wel een punt. Een lijsttrekker die impulsief en driftig tweet, met niemand wil samenwerken en alleen maar dingen zegt die ze ingefluisterd krijgt van het campagneteam zie ik niet graag als premier van Nederland.
pi_218754093
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 20:45 schreef blomke het volgende:

[..]
[..]

Voorheen verloren natuurlijk ook altijd de coalitiegenoten van de VVD. En er waren nu simpelweg weinig opties. Als ze in de oppositie waren gaan zitten, dan was het uitgedraaid op nieuwe verkiezingen (en zou de PVV wederom heel groot zijn geworden). Je kunt ook niet over links gaan als de PVV net 37 zetels heeft gehaald. Nog even los van dat VVD, PvdAGL en D66 samen 58 zetels hadden. Dan had daar NSC bij gemoeten.

Ik kijk ook naar het programma, maar ik ga niet op iemand stemmen die ik slecht over vind komen. Dat iemand geen handige debater is, is dan nog niet zo erg, maar Dilan is ook gewoon erg gemaakt en komt erg nitwit over. Dan zou ik stemmen op iemand anders op de lijst.
pi_218754580
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 21:04 schreef Halcon het volgende:
En er waren nu simpelweg weinig opties. Als ze in de oppositie waren gaan zitten, dan was het uitgedraaid op nieuwe verkiezingen (en zou de PVV wederom heel groot zijn geworden).
Wat verwacht je na 29 oktober?

Als ik de Peiling Ipsos I&O (niet dat die mij veel zeggen) zie, draait het weer op een ellenlange formatie uit; PVV: 31 (-6) CDA: 25 (+20) GL-PvdA: 23 (-2) VVD: 15 (-9) D66: 11 (+2) JA21: 9 (+8) zie ik geen enkele zinnige meerderheid. PVV wordt uitgesloten, VVD zal de oppositie in gaan houd je GL-PvdA, D'66 en CDA als regeringskandidaten over. Met 59 zetels. Met VVD 74.
pi_218754638
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 20:50 schreef Monolith het volgende:
Laten we ook niet vergeten dat het begin van Rutte zeer moeizaam was. Bij zijn eerste verkiezing in 2006 haalde de VVD nog slechts 22 zetels in een veel minder versnipperd landschap. Pas later groeide hij uit tot Teflon Mark.
Correct. Maar dit worden ook de tweede verkiezingen voor haar. En de eerste gingen niet lekker. Natuurlijk kan er nog van alles gebeuren…
pi_218794997
LIVE DEBAT | Yesilgz onder vuur om gedroomde coalitie: ‘U maakt Nederland zo onbestuurbaar’

https://www.ad.nl/politie(...)estuurbaar~a646de90/

*O* *O*
pi_218795713
quote:
,Als het de grens over gaat, moet je altijd staan", vindt Timmermans. ,,Als je blijft zitten, dan wek je de indruk dat je het ermee eens bent. Op het moment dat de godsdienstvrijheid hier betwist wordt, ga dan staan."
Wat jammer, hij vergeet namelijk dat waar de vrijheid op godsdienst begint, de vrijheid van meningsuiting voor andersdenkenden ophoudt te bestaan.
  donderdag 18 september 2025 @ 00:21:33 #223
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_218800190
JA21God _O_
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_218800218
Zou echt gnant zijn als de VVD wordt ingehaald door D66.

Volgens de Winther zei een partijprominent dat bij een verkiezingsuitslag van minder dan 15 zetels het sowieso meteen exit is voor Yesilgz.
  donderdag 18 september 2025 @ 00:44:49 #225
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218800231
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 00:37 schreef RotatoR het volgende:

Volgens de Winther zei een partijprominent dat bij een verkiezingsuitslag van minder dan 15 zetels het sowieso meteen exit is voor Yesilgz.
veel overstappers van VVD naar JA21
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218800285
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 00:37 schreef RotatoR het volgende:

Chanant hier he ;)
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 18 september 2025 @ 05:25:14 #227
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218800441
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 00:21 schreef MacorgaZ het volgende:
JA21God _O_
Dat steunt momenteel geheel op n mediageniek persoon, en als deze partijhopper vertrekt stort de boel weer in elkaar.

Drijfzand, dus.
pi_218800938
Partijen missen zelfreflectie bij VVD na 15 jaar regeren

Nieuws Verschillende partijen vinden dat VVD-leider Dilan Yeşilgz in de Algemene Politieke Beschouwingen te weinig zelfreflectie toonde, onder meer over de afgelopen vijftien jaar aan regeringsdeelname van haar partij. GroenLinks-PvdA en Partij voor de Dieren vinden dat de VVD zelf verantwoordelijk is voor verschillende crises die Yeşilgz zegt te willen oplossen, zoals de stikstofcrisis. _O_

Ook viel Frans Timmermans (GroenLinks-PvdA) erover dat Yeşilgz graag een "centrumrechts kabinet" wil, terwijl het de VVD zelf was die het centrumrechtse kabinet-Rutte IV ten val bracht. "Al jren zit u aan de knoppen, en u wil alleen maar terug naar dat centrumrechtse kabinet. Zo help je het land niet uit de penarie."

Yeşilgz denkt dat Nederland "een stabiel kabinet nodig heeft, dat centrum-rechts beleid levert". Zij zegt dat zij niet eerder zo veel VVD-plannen in een coalitieakkoord heeft kunnen krijgen. "Maar wij konden ook niet vermoeden dat partijen zomaar zouden weglopen voor hun verantwoordelijkheid", zei ze over coalitiepartner PVV.

https://www.nd.nl/varia/v(...)d-na-15-jaar-regeren

PVV en weglopen :|W
Nee trut er is er maar een in Nederland die al 20 jaar in een safe house zit om iets te veranderen in Nederland ;)
pi_218801029
"Wie breekt betaalt" is een haags gezegde. Maar waar de PVV dan afgerekend zou moeten worden door de kiezer gebeurt dat niet en betaalt de VVD de rekening vooralsnog.
Bij de start van de campagne wilde de VVD het minder over asielmigratie hebben maar het lijkt er op dat die koers verlaten is. Waarschijnlijk te laat.
  donderdag 18 september 2025 @ 09:58:07 #230
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218801453
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 05:25 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Dat steunt momenteel geheel op n mediageniek persoon, en als deze partijhopper vertrekt stort de boel weer in elkaar.

Drijfzand, dus.
maar voorlopig staan ze even hoog als D66

er is wel behoeft aan een rechts ven het midden partij die niet Wilders of Baudet is , en Coenradie die wil weer aan de slag
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 18 september 2025 @ 10:02:48 #231
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218801479
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 05:25 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Drijfzand, dus.
Eerdmans mediageniek?
Is toch gewoon een dubbeltje broodpoliticus in een pak wat nooit een kwartje zal worden.
  donderdag 18 september 2025 @ 11:12:33 #232
3542 Gia
User under construction
pi_218802068
Gisteren op tv bij "Pauw en de Wit" ging het ook over de peilingen van 15 september, mooi staatje, alleen met een smerig detail: de winst van D66, +2 en van Ja21, +3, worden in het groen gehighlight, maar de +1 van PVV, is evenals de 0 en -1 van Pvda/gl, CDA en VVD, in het grijs.
Saillant detail is dat bij de 0 van pvda een +0 staat. Dan lijkt het nog positief.
pi_218802101
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 11:12 schreef Gia het volgende:
Gisteren op tv bij "Pauw en de Wit" ging het ook over de peilingen van 15 september, mooi staatje, alleen met een smerig detail: de winst van D66, +2 en van Ja21, +3, worden in het groen gehighlight, maar de +1 van PVV, is evenals de 0 en -1 van Pvda/gl, CDA en VVD, in het grijs.
Saillant detail is dat bij de 0 van pvda een +0 staat. Dan lijkt het nog positief.
Ja, dat was mij ook al opgevallen.

De +1 van de PVV is niet groen, en bij GL/Pvda staat er +0 ipv het neutrale 0.

twitter

Aparte peiling ook, omdat ik meen dat bij de afgelopen peilingen PVV en GL/Pvda ongeveer gelijk peilden.

What happened?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 18 september 2025 @ 11:26:16 #234
3542 Gia
User under construction
pi_218802150
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 11:19 schreef Montagui het volgende:

[..]

[ x ]

Aparte peiling ook, omdat ik meen dat bij de afgelopen peilingen PVV en GL/Pvda ongeveer gelijk peilden.

What happened?
Deze bedoel ik, inderdaad, maar volgens dit staatje hebben PVV, CDA en JA21 samen al 68 zetels, weten ze er VVD bij te halen, dan is er een meerderheid van 82.
Tja en anders maar een minderheidskabinet over rechts en steeds de meerderheid zoeken bij wetsvoorstellen.
  donderdag 18 september 2025 @ 11:27:41 #235
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218802164
quote:

[..]

[ x ]

What happened?
ik denk dat de frustratie bij de bevolking toeneemt, om het gebrek aan woningbouw en het plan van het spreiden ven asielzoekers over 300 GAZA woonoorden
Groen Links + 0 , PVV + 1
  donderdag 18 september 2025 @ 11:29:44 #236
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_218802180
Op naar een nieuwe kabinetsformatie van een jaar en een onbestuurbaar land joepie!!! :')
  donderdag 18 september 2025 @ 11:32:12 #237
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218802197
Mij wel benieuwen wat het CDA wil. Als ze met GL/PVDA willen kan ze dat zetels kosten.
pi_218802202
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 11:29 schreef RealistAtheist het volgende:
Op naar een nieuwe kabinetsformatie van een jaar en een onbestuurbaar land joepie!!! :')
En een opvolger voor Schoof _O-

Zal een hele klus worden om een nog slechtere te vinden dan deze flapdrol _O-
pi_218802205
quote:

[..]

[ x ]

What happened?
Deze peiling bedoel ik. Dus tussen 25 augustus en 1 september heeft GL/Pvda ineens 6 zetels verloren?

twitter
  donderdag 18 september 2025 @ 11:33:18 #240
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218802207
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 11:29 schreef RealistAtheist het volgende:
CDA/GLPVDA/D66 is gewoon een mogelijkheid. Desnoods in een minderheidskabinet.
  donderdag 18 september 2025 @ 11:36:49 #241
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218802236
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 10:02 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Eerdmans mediageniek?
Is toch gewoon een dubbeltje broodpoliticus in een pak wat nooit een kwartje zal worden.
Hij niet, maar Coenradie wel.
  donderdag 18 september 2025 @ 11:38:02 #242
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218802255
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 11:33 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Dat het een minderheidskabinet gaat wordend dat is duidelijk , en dat is niet verkeerd, de VVD coalities uit het verleden bracht weinig goeds
  donderdag 18 september 2025 @ 11:44:24 #243
3542 Gia
User under construction
pi_218802326
quote:

[..]
Als er een minderheidskabinet komt, neem ik aan dat de grootste partij dit eerst mag vormen. Waarom zou kabouter butplug mogen formeren met 9 zetels minder dan de PVV?
  donderdag 18 september 2025 @ 11:46:31 #244
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218802342
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 11:44 schreef Gia het volgende:

[..]
Als er een minderheidskabinet komt, neem ik aan dat de grootste partij dit eerst mag vormen. Waarom zou kabouter butplug mogen formeren met 9 zetels minder dan de PVV?
Dat is ook zo. Maar niemand gaat eruit komen met de PVV en Ja21 gaan hun handen niet branden aan de PVV. Dus gaan andere partijen formeren en dan is CDA/GLPVDA/D66 de enige haalbare variant.
  donderdag 18 september 2025 @ 13:12:12 #245
3542 Gia
User under construction
pi_218803002
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 11:46 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Dat is ook zo. Maar niemand gaat eruit komen met de PVV en Ja21 gaan hun handen niet branden aan de PVV. Dus gaan andere partijen formeren en dan is CDA/GLPVDA/D66 de enige haalbare variant.
59 zetels! noem jij een haalbare variant? Dan gebeurt er weer niks in Nederland, want compleet rechts, alle 82 zetels, gaan ervoor liggen.
  donderdag 18 september 2025 @ 13:15:46 #246
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218803019
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 13:12 schreef Gia het volgende:

[..]
59 zetels! noem jij een haalbare variant? Dan gebeurt er weer niks in Nederland, want compleet rechts, alle 82 zetels, gaan ervoor liggen.
Welke variant lijkt jou logisch? je lijkt kijk op het spelletje te hebben, ben benieuwd.
pi_218803025
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 11:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik denk dat de frustratie bij de bevolking toeneemt, om het gebrek aan woningbouw en het plan van het spreiden ven asielzoekers over 300 GAZA woonoorden
Groen Links + 0 , PVV + 1
[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 september 2025 21:51 schreef matspontius het volgende:

[..]
Geloof je hetzelf? _O-
En nu dus al op 12 zetels kort voor de verkiezingen.
Twee zetels onder de VVD
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 18 september 2025 @ 13:26:25 #248
3542 Gia
User under construction
pi_218803093
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 13:15 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Welke variant lijkt jou logisch? je lijkt kijk op het spelletje te hebben, ben benieuwd.
Bij voorkeur pvv, cda, vvd en ja21
Eventueel minderheidskabinet met bbb i.p.v. cda of vvd.

Vvd wil zeker niet met groenlinks.
Daarbij is vvd het op veel vlakken eens met pvv. Dus heeft een rechts minderheidskabinet meer kans op succes dan een links minderheidskabinet.
  donderdag 18 september 2025 @ 13:30:03 #249
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218803122
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 13:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
[..]
En nu dus al op 12 zetels kort voor de verkiezingen.
Twee zetels onder de VVD
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 12:57 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]
Alles wat bij hen weggaat, gaat waarschijnlijk terug naar de PVV of erger nog naar FvD denk ik, dat is dan weer de keerzijde.
Ja 21 zit een een duidelijk opwaartse trend, net als CDA , VVD in een neerwaartse trend
hoe dat komt, daar kun je naar raden

Yesilgoz is met haar reebruine ogen een aanwinst in andere programma's maar niet uit om het land te leiden
  donderdag 18 september 2025 @ 13:30:33 #250
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218803127
quote:

[..]
En we noemen dan dit kabinet; fluim in je gezicht I :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218803154
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 13:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]
Ja 21 zit een een duidelijk opwaartse trend, net als CDA , VVD in een neerwaartse trend
hoe dat komt, daar kun je naar raden

Yesilgoz is met haar reebruine ogen een aanwinst in andere programma's maar niet uit om het land te leiden
Nogmaals het blijft speculeren, maar zo rondverkiezingstijd kunnen trends die er al jaren waren ineens enorm verschuiven.
Een heer met stijl
  donderdag 18 september 2025 @ 13:34:42 #252
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218803161
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 13:26 schreef Gia het volgende:

[..]
Bij voorkeur pvv, cda, vvd en ja21
Eventueel minderheidskabinet met bbb i.p.v. cda of vvd.

Vvd wil zeker niet met groenlinks.
Daarbij is vvd het op veel vlakken eens met pvv. Dus heeft een rechts minderheidskabinet meer kans op succes dan een links minderheidskabinet.
VVD wil met de huidige stand helemaal niet lijkt mij. En waarom zou je als politieke partij nu nog met Wilders willen? Hij heeft nu al meerdere keren bewezen een kabinet waar hij deel vanuit maakt te ondermijnen. Evenals Wilders je als coalitiegenoot gewoon voor de bus gooit op twitter. Veel mensen en andere politieke partijen steunen zijn punten maar hij is onbetrouwbaar en niet constructief gebleken. Daarnaast lukt het hem nog altijd niet capabele mensen te binden. Met de PVV in zee gaan is een enorme liabilty.

[ Bericht 3% gewijzigd door RamboDirk op 18-09-2025 13:41:13 ]
  donderdag 18 september 2025 @ 13:36:00 #253
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218803167
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 13:33 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]
Nogmaals het blijft speculeren, maar zo rondverkiezingstijd kunnen trends die er al jaren waren ineens enorm verschuiven.
ik verwacht het niet , het is een Europese trend, misschien zelfs een global trend , het communisme is dood
  donderdag 18 september 2025 @ 13:36:22 #254
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_218803172
quote:

[..]

[ x ]

What happened?
Ik denk dat ze pas bij 2 of meer groen/rood gaan kleuren. Bij GL/PvdA had net zo goed -0 kunnen staan. Lood om oud ijzer.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_218803175
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 13:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik verwacht het niet , het is een Europese trend, misschien zelfs een global trend , het communisme is dood
We zullen zien.
Een heer met stijl
pi_218803396
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 13:30 schreef thedeedster het volgende:
En we noemen dan dit kabinet; fluim in je gezicht I :Y
Dat werd een keer tijd, na die jarenlange anale vernederingen van Rutte is mijn anus nu uitgescheurd ondanks kilo,s vaseline
  donderdag 18 september 2025 @ 15:10:35 #257
3542 Gia
User under construction
pi_218803780
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 13:34 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
VVD wil met de huidige stand helemaal niet lijkt mij. En waarom zou je als politieke partij nu nog met Wilders willen? Hij heeft nu al meerdere keren bewezen een kabinet waar hij deel vanuit maakt te ondermijnen. Evenals Wilders je als coalitiegenoot gewoon voor de bus gooit op twitter. Veel mensen en andere politieke partijen steunen zijn punten maar hij is onbetrouwbaar en niet constructief gebleken. Daarnaast lukt het hem nog altijd niet capabele mensen te binden. Met de PVV in zee gaan is een enorme liabilty.
Maar een minderheidskabinet over rechts, krijgt voor veel zaken wel de steun van vvd en andere centrum/rechtse partijen.
Links kan niet aan voldoende steun komen. Die krijgen niets voor elkaar.
pi_218804279
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 13:34 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Veel rechtse stemmers zullen naar NSC wijzen als ondermijnende partij in die coalitie.
pi_218804783
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 11:33 schreef Montagui het volgende:

[..]
Deze peiling bedoel ik. Dus tussen 25 augustus en 1 september heeft GL/Pvda ineens 6 zetels verloren?

[ x ]
Andere peiler. Ze lopen nogal uit elkaar…
  donderdag 18 september 2025 @ 17:54:24 #260
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218804828
Ik vind JA21 op 12 toch wel zeer bijzonder, haast groter dan de aloude VVD

.
pi_218804842
JA21 wordt gewoon enorm gehyped de laatste weken. De media helpt ook een handje door deze partij gezien hun huidige grootte en impact buitensporig veel aandacht te geven.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_218804843
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 17:54 schreef michaelmoore het volgende:

.[ afbeelding ]
Beetje PVV-light spelen is electoraal best slim. Heeft de VVD ook lang goed gedaan.
  donderdag 18 september 2025 @ 17:59:21 #263
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218804857
quote:
10s.gif Op donderdag 18 september 2025 17:57 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Beetje PVV-light spelen is electoraal best slim. Heeft de VVD ook lang goed gedaan.
klopt , PVV kon niet leveren daar profiteren ze van met capabele mensen

alsof ze zeggen wij doen het wel
pi_218804897
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 17:54 schreef michaelmoore het volgende:

.[ afbeelding ]
Ze hebben ook wel wat interessante bullets in hun partijprogramma die mij ook wel aanstaan.
Echter geen vertrouwen in de poppetjes.
Al denk ik dat ze meer goede mensen kunnen aantrekken dan Isral Asset Wilders.

quote:
Kernpunten JA21 2025
1. Immigratie & asiel
• Zeer forse immigratiebeperking, in het bijzonder voor asielzoekers. 
• Strengere regels voor gezinshereniging. 
• Opvang van vluchtelingen in de regio of in partnerlanden buiten EU. 
• Internationale verdragen (zoals het vluchtelingenverdrag / EVRM) moderniseren om meer controle over de eigen grenzen terug te krijgen. 
2. Veiligheid & justitie
• Meer investeren in politie, OM, gevangenissen: zwaardere straffen, sneller optreden. 
• Wijkbureaus weer verankerd in wijken, meer blauw op straat. 
• Straffen volledig uitzitten; illegaliteit en overlast hard aanpakken. 
3. Welvaart, belastingen & ondernemen
• Lagere lasten: eenvoudiger belastingstelsel, lagere belastingen voor werkenden en gezinnen. 
• Regeldruk verminderen, ruimte geven aan ondernemers en ZZP’ers. 
• Toeslagen systeem hervormen zodat het overzichtelijker en eerlijker wordt. 
4. Overheid & democratie
• Overheid efficinter maken: minder regels, kleiner apparaat. 
• Invoering van een correctief bindend referendum: burgers meer invloed, ook n verkiezingen. 
• Er komt (voorstellen om) twee nieuwe bewindsposten: staatssecretaris voor kernenergie, minister voor overheidsefficintie en autonomie. 
5. Defensie & buitenlands beleid
• Forsere investeringen in defensie; doel om tegen 2035 circa 200.000 medewerkers in militaire n civiele defensie te hebben. 
• Steun aan NAVO-norm van minstens 2% van BBP. 
6. Landbouw, milieu, natuur
• JA21 wil af van de ‘kritische depositiewaarde’ (KDW) in de stikstofaanpak; voorkeur voor regionale maatwerkoplossingen. 
• Meer controle op diertransport en dierenwelzijn; kortere afstanden; strengere handhaving. 
• Praktische aanpassingen in water- en milieuafspraken — bijvoorbeeld waar doelen onhaalbaar zijn, wil JA21 opties tot uitstel of aanpassing. 
7. Onderwijs, identiteit & cultuur
• Nederlandse cultuur en Westerse waarden leidend; streng toezicht op islamitische scholen waar nodig. 
• Vrijheid van meningsuiting behouden; verzet tegen overmatige controle of surveillancesystemen. 
8. Zorg
• Meer efficintie in het zorgsysteem; gebruik maken van bestaande infrastructuur buiten reguliere tijden; gespecialiseerde zorg dichter bij huis via samenwerking ziekenhuis / wijkposten. 
• Vrije keuze van arts behouden. 
• Bekostiging meer sturen op uitkomsten en toegankelijkheid in plaats van puur productie. 
Vakman pur sang
  donderdag 18 september 2025 @ 18:20:01 #265
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218805006
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 18:04 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ze hebben ook wel wat interessante bullets in hun partijprogramma die mij ook wel aanstaan.
Echter geen vertrouwen in de poppetjes.
Al denk ik dat ze meer goede mensen kunnen aantrekken dan Isral Asset Wilders.
[..]

quote:
. Landbouw, milieu, natuur
• JA21 wil af van de ‘kritische depositiewaarde’ (KDW) in de stikstofaanpak; voorkeur voor regionale maatwerkoplossingen. 
• Meer controle op diertransport en dierenwelzijn; kortere afstanden; strengere handhaving. 
• Praktische aanpassingen in water- en milieuafspraken — bijvoorbeeld waar doelen onhaalbaar zijn, wil JA21 opties tot uitstel of aanpassing. 
pi_218805154
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 17:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
klopt , PVV kon niet leveren daar profiteren ze van met capabele mensen

alsof ze zeggen wij doen het wel
Terwijl ze zeker zo incapabel zijn _O-
pi_218805283
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 18:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]

Wat vind je ervan?
Vakman pur sang
pi_218805293
quote:
10s.gif Op donderdag 18 september 2025 18:37 schreef KareldeStoute het volgende:
Terwijl ze zeker zo incapabel zijn _O-
Sweder van Wijnbergen: ‘De VVD-ministers zijn niet heel stom, de rest is volslagen idioot’

https://fd.nl/economie/15(...)-is-volslagen-idioot

Duidelijk nu :P
  donderdag 18 september 2025 @ 18:59:00 #269
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218805352
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 18:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat vind je ervan?
ach wat moet je ermee
Niet woningen willen bouwen daar hou ik het op
quote:
De drempelwaarden voor stikstofdepositie in Natura 2000-gebieden variren sterk per land; Duitsland hanteert 7 tot 21 mol/ha/jaar,
Denemarken 14 tot 50 mol/ha/jaar, en Nederland een extreem lage 0,005 mol/ha/jaar, hoewel er een voorstel voor 1 mol per hectare is, die in februari 2025 nog niet definitief was.
Duitsland
Drempelwaarde: 7-21 mol/ha/jaar, afhankelijk van de bron.
Complexiteit: Sommige bronnen noemen 7,14 mol/ha/jaar (100 gram stikstof), met een foutmarge van 20% vanwege rekenmodellen.

Denemarken
Variatie: De norm varieert tussen 14 en 50 mol/ha/jaar, afhankelijk van de locatie en nabijheid van andere bedrijven.
Voorbeelden:
Gebieden zonder nabijgelegen bedrijven: 50 mol/ha/jaar.
Met andere bedrijven: 28 mol/ha/jaar.
In clusters met meerdere bedrijven: 14 mol/ha/jaar.

Nederland
Extreem Lage Waarde: Nederland hanteert een veel strengere drempel van 0,005 mol/ha/jaar (0,07 gram), wat tot discussie leidde en juridische problemen veroorzaakte.
pi_218805410
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 18:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ach wat moet je ermee
Niet woningen willen bouwen daar hou ik het op
[..]

Spreek je eens duidelijker uit.
Wat vind jij?
Vakman pur sang
  donderdag 18 september 2025 @ 19:41:48 #271
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218805849
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 19:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Spreek je eens duidelijker uit.
Wat vind jij?
ik heb niet echt meer het idee dat men een probleem op wil lossen

De belastingdienst is de grootste puinzooi ooit , de VVD heeft die bewust zo in elkaar gedraaid met dat gestoorde boxen stelsel en toeslagen

Ik vraag me af welke partij er echt serieus wil gaan regeren

1. Het pensioenstelsel moet snel verder hervormd worden
2. De belastingdienst moet totaal hervormd
3. Woningbouw moet enorm vaart maken
4. Toeslagen stelsel moet weg
5. Werken moet weer gaan lonen
6. Stikstof "probleem" is een lachertje .
7. Lelystad airport moet open ,
8. Lelylijn naar Denemarken moet aangelegd , Brussel heeft nog 7 miljard subsidie op de plank liggen
9. Hypotheek rente aftrek moet weg
10. Saldering had 10 jaar geleden al weg gemoeten ( nu laat ik zelf ook de lampen aan als ik op vakantie ga , want we hebben saldering |:( )

Achteraf bezien heeft de VVD de laatste 20 jaar meer verziekt dan gewerkt
Door asielcentra te sluiten , gevangenissen sluiten , bejaardencentra sluiten, allemaal ultrakorte termijn politiek uit de onderbuik
Het scheelde weinig of ze hadden ook de dividend belasting afgeschaft , allemaal kadootjes uitdelen
Rutte heeft weinig goeds gedaan

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 18-09-2025 20:16:41 ]
pi_218805919
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 19:41 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik heb niet echt meer het idee dat men een probleem op wil lossen

De belastingdienst is de grootste puinzooi ooit , de VVD heeft die bewust zo in elkaar gedraaid met dat gestoorde boxen stelsel en toeslagen

Ik vraag me af welke partij er echt serieus wil gaan regeren

Het pensioenstelsel moet snel verder hervormd worden
De belastingdienst moet totaal hervormd
Woningbouw moet enorm vaart maken
Toeslagen stelsel moet weg
Werken moet weer gaan lonen
Stikstof "probleem" is een lachertje
Lelystad airport moet open ,
Lelylijn moet aangelegd , Brussel heeft nog 7 miljard subsidie op de plank liggen
Hypotheek rente aftrek moet weg
Saldering had 10 jaar geleden al weg gemoeten ( nu laat ik zelf ook de lampen aan als ik op vakantie ga , want we hebben saldering |:( )

Achteraf bezien heeft de VVD de laatste 20 jaar meer verziekt dan gewerkt
Door asielcentra te sluiten , gevangenissen sluiten , bejaardencentra sluiten, allemaal ultrakorte termijn politiek uit de onderbuik

Rutte heeft weinig goeds gedaan
Te negatief.
De belastingsdienst kan efficinter maar functioneert prima.
Het is ook ok als de Lelylijn er niet komt.
Stikstof is opgelost als we dezelfde waardes als Duitsland hanteren, gewoon doen dus.

Werken mag lonen, toeslagenstelsel mag anders
Ja klopt.
Belangrijkste is wel weer 130 rijden op de snelweg overdag. Is mijn persoonlijke mening .
Vakman pur sang
  donderdag 18 september 2025 @ 20:15:34 #273
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218806405
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 19:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Te negatief.
De belastingsdienst kan efficinter maar functioneert prima.
Het is ook ok als de Lelylijn er niet komt.
Stikstof is opgelost als we dezelfde waardes als Duitsland hanteren, gewoon doen dus.

Werken mag lonen, toeslagenstelsel mag anders
Ja klopt.
Belangrijkste is wel weer 130 rijden op de snelweg overdag. Is mijn persoonlijke mening .
Ji wil 130 rijden en met de rest ben je het wel eens dus

dan kunnen wij wel een coalitie vormen
pi_218806442
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 20:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Ji wil 130 rijden en met de rest ben je het wel eens dus

dan kunnen wij wel een coalitie vormen
Ik ben het met veel eens.
Ik denk dat iedereen het wel eens is (behalve Timmermans) dat het allemaal anders moet.
Het programma van JA21 is prima. Het zou alleen uitgevoerd moeten worden door een heel groot CDA, PVDA en misschien VVD. Gewone partijen met gewone mensen. Gesteund door het overgrote deel van de burgers.

Het is echt heel schadelijk dat GL nu zegt 40-60K asielinstroom gaan we voor en dat CDA daar gewoon in meegaat. Dat wil niemand met het volle verstand. Onbegrijpelijk
Vakman pur sang
  donderdag 18 september 2025 @ 20:27:16 #275
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218806508
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 20:20 schreef Lospedrosa het volgende:

Het is echt heel schadelijk dat GL nu zegt 40-60K asielinstroom gaan we voor en dat CDA daar gewoon in meegaat. Dat wil niemand met het volle verstand. Onbegrijpelijk
Nu dat is geen probleem als men zich dan gaat aanmelden in een land in Afrika, dan kun je daar beslissen wie hierheen komt

Het is niet goed om hier 300 van de moslim woonoorden te gaan maken compleet met Koranschool , Moskee en iedere woonoord een eigen IMAM

Dat gaat mij teveel op 300 GAZA oorden lijken

verder moet er heel fors woningen gebouwd gaan worden, de HRA afschaffen en de Hyp termijn van 30 jaar naar 40 jaar
Afschaffen Boxen stelsel en verder gaan met het Pensioenstelsel hervormen , heeft wat mij betreft prioriteit
pi_218806537
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 20:20 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik ben het met veel eens.
Ik denk dat iedereen het wel eens is (behalve Timmermans) dat het allemaal anders moet.
Het programma van JA21 is prima. Het zou alleen uitgevoerd moeten worden door een heel groot CDA, PVDA en misschien VVD. Gewone partijen met gewone mensen. Gesteund door het overgrote deel van de burgers.

We zitten nu al aan 46.000 ingewilligde aanvragen voor 2025.

RamboDirk in NWS / Duitse grenscontroles blijken ’succesvol’

Gewoon een kleine stad per jaar erbij. Dit is onhoudbaar.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 18 september 2025 @ 20:34:48 #277
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218806594
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 20:30 schreef capricia het volgende:

[..]
We zitten nu al aan 46.000 ingewilligde aanvragen voor 2025.

RamboDirk in NWS / Duitse grenscontroles blijken ’succesvol’

Gewoon een kleine stad per jaar erbij. Dit is onhoudbaar.
Dat.

Ook al zou morgen opeens het woningtekort volledig zijn opgelost, dan nog moet je elk jaar een kleine stad erbij moeten bouwen om niet weer achter te blijven.

Maar helaas is woningtekort morgen niet opgelost, maar wordt het juist alleen maar groter op termijn.

ls ik een garagebedrijf heb, en ik koop meer auto's in dan ik verkoop, dan is op een gegeven moment de showroom en mijn terrein bomvol met auto's.

Dan moet ik op een gegeven moment ook stoppen met inkopen tot ik weer plek heb.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Graag verwijderen
pi_218806637
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 20:34 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Dat.

Ook al zou morgen opeens het woningtekort volledig zijn opgelost, dan nog moet je elk jaar een kleine stad erbij moeten bouwen om niet weer achter te blijven.

Maar helaas is woningtekort morgen niet opgelost, maar wordt het juist alleen maar groter op termijn.

ls ik een garagebedrijf heb, en ik koop meer auto's in dan ik verkoop, dan is op een gegeven moment de showroom en mijn terrein bomvol met auto's.

Dan moet ik op een gegeven moment ook stoppen met inkopen tot ik weer plek heb.
Er is ook geen maatschappelijk draagvlak meer om zoveel mensen hier op te vangen.
Los van dat het schier onmogelijk is om daar tegenop te bouwen en tegelijkertijd de achterstand aan woningen weg te werken.

Het kan gewoon niet.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 18 september 2025 @ 20:38:27 #279
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218806641
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 20:34 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Dat.

door die stikstof smoes blijft het probleem in stand
  donderdag 18 september 2025 @ 20:39:37 #280
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218806659
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 20:38 schreef capricia het volgende:

Los van dat het schier onmogelijk is om daar tegenop te bouwen en tegelijkertijd de achterstand aan woningen weg te werken.

Het kan gewoon niet.
kan makkelijk , het kan niet sneller dan het gaat maar 100.000 woningen per jaar dat kan makkelijk
maar dan moeten ze wel in weilanden gaan bouwen

In mijn tijd werden er 200.000 premie woningen gebouwd per jaar en in weilanden ja, das veel makkelijker
veehouder kreeg een zeer dikke prijs en de gemeenteraad kon forse slagen maken, waren woningen opgeleverd ,dan was de straat nog niet klaar, maar wat dondert dat , maandje met je fiets door het zand

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 18-09-2025 21:01:39 ]
  dinsdag 23 september 2025 @ 00:03:21 #281
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218848933
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 20:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
kan makkelijk , het kan niet sneller dan het gaat maar 100.000 woningen per jaar dat kan makkelijk
maar dan moeten ze wel in weilanden gaan bouwen

In mijn tijd werden er 200.000 premie woningen gebouwd per jaar en in weilanden ja, das veel makkelijker
veehouder kreeg een zeer dikke prijs en de gemeenteraad kon forse slagen maken, waren woningen opgeleverd ,dan was de straat nog niet klaar, maar wat dondert dat , maandje met je fiets door het zand
Het punt is dat er geen woningtekort is.
De autochtone bevolking is <13m en zakkende.

Trek de stoute schoenen aan en ga heel critisch door de regels, mensen, wat ze toevoegen, en zet alles uit wat niks toevoegd.
BAM, alles opgelost.
Veiligheid, stikstof, files, openbaarvervoer, woningen, financin, overvolle coa,
COA wordt compleet ontmanteld en vervangen door types Helga.
Vakman pur sang
  dinsdag 23 september 2025 @ 09:30:28 #283
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218849039
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 09:13 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Trek de stoute schoenen aan en ga heel critisch door de regels, mensen, wat ze toevoegen, en zet alles uit wat niks toevoegd.
BAM, alles opgelost.
Veiligheid, stikstof, files, openbaarvervoer, woningen, financin, overvolle coa,
Er is wel individualisme, alleenwonenden, huishoudensverdunning door vergrijzing
daarom moet men gaan bouwen voor doelgroepen

thuisplusflats wat leefbaar doet in Rotterdam

en als men asielzoekers gaat voortrekken op jonge Nederlanders dan komt er echt pas instroom

dan vraag je erom
  dinsdag 23 september 2025 @ 09:35:03 #284
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_218849072
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 09:13 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

BAM, alles opgelost.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)uatie/huishoudens-nu

Kijk nou gewoon even naar de cijfers. Het aantal personen per huishouden neemt gewoon heel erg af, veel sterker af dan het inwonersaantal stijgt.

Het is feitelijk onjuist wat je zegt. Als je het huizenprobleem op wil lossen, heb je er niks aan door de problemen niet te herkennen. Mensen zijn veel minder vaak samen dan in het verleden, het aantal scheidingen neemt toe, wanneer een van de oude besjes doodgaat, blijft de ander nog 20 jaar in het koophuis zitten, mensen gaan op veel latere leeftijd samenwonen, mensen wonen minder op kamers met een boel andere mensen etc etc etc
Laffe huichelaar
  dinsdag 23 september 2025 @ 09:36:56 #285
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_218849085
Je kan veel van onze import zeggen, maar die Roemenen wonen gewoon lekker met zijn 8-en in een huurhuis dus een grote toename van het aantal huishoudens kan je ze neit verwijten
Laffe huichelaar
pi_218850322
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 09:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Er is wel individualisme, alleenwonenden, huishoudensverdunning door vergrijzing
daarom moet men gaan bouwen voor doelgroepen

thuisplusflats wat leefbaar doet in Rotterdam

en als men asielzoekers gaat voortrekken op jonge Nederlanders dan komt er echt pas instroom

dan vraag je erom
Nou ja eens.
Maar als je eens 2 miljoen mensen die netto geld kosten uitzet moet je eens zien zien wat dat doet voor een land. Rust, veiligheid en ruimte komen terug.
Vakman pur sang
pi_218850342
Je zou met enkele regels en beter betaalbare woningen makkelijk ervoor kunnen zorgen dat mensen eerder samenwonen. En zelfs meer kinderen krijgen.
Dat dat niet gebeurt is pure onwil.
Het lijkt er zelfs op dan men liever de islam ziet groeien.
Wel degelijk een groter probleem.
Vakman pur sang
  dinsdag 23 september 2025 @ 12:57:11 #288
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218850470
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou ja eens.
Maar als je eens 2 miljoen mensen die netto geld kosten uitzet moet je eens zien zien wat dat doet voor een land. Rust, veiligheid en ruimte komen terug.
Hoe meer mensen, hoe meer de maatschappij/leefbaarheid verandert.

Neem de jaren 90, met het liedje van Fluitsma en Van Tijn oud, 15 miljoen mensen.
Nu pakweg 30 jaar later zijn dat er 18 miljoen.

Ik weet wel welk van die 2 maatschappijen in alle opzichten fijner en leefbaarder was.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Graag verwijderen
  dinsdag 23 september 2025 @ 12:57:57 #289
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218850478
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou ja eens.
kan zijn maar dat gaat niet gebeuren
Nederland is een immigratie magneet geworden

we moeten gaan wonen volgens een doelrgoepen beginsel
Het traditionele gezin dat gaat eindigen
pi_218850524
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:57 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Hoe meer mensen, hoe meer de maatschappij/leefbaarheid verandert.

Neem de jaren 90, met het liedje van Fluitsma en Van Tijn oud, 15 miljoen mensen.
Nu pakweg 30 jaar later zijn dat er 18 miljoen.

Ik weet wel welk van die 2 maatschappijen in alle opzichten fijner en leefbaarder was.
Zonder migratie waren er nu < 13 miljoen.
Vakman pur sang
  dinsdag 23 september 2025 @ 17:52:01 #291
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218852708
twitter
  woensdag 24 september 2025 @ 08:49:20 #292
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_218856036
quote:
Heeft haar naam ook niet mee als het om genocide gaat
Laffe huichelaar
pi_218856135
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 15:10 schreef Gia het volgende:

[..]
Maar een minderheidskabinet over rechts, krijgt voor veel zaken wel de steun van vvd en andere centrum/rechtse partijen.
Links kan niet aan voldoende steun komen. Die krijgen niets voor elkaar.
En welke rechtse politicus uit een minderheidskabinet gaat dan precies het sonderen oppakken, welke rechtse politicus gaat het politieke handwerk doen om meerderheden in de eerste en tweede kamer te regelen?

Bij Schoof 1 hoorde ik al vaak dat ze tegengewerkt werden en dat was met 88 zetels in de tweede kamer en 30 in de eerste. Waarom denk je dat dit met het minderheidskabinet op rechts anders gaat?
  woensdag 24 september 2025 @ 11:45:52 #294
3542 Gia
User under construction
pi_218857433
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 08:58 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
En welke rechtse politicus uit een minderheidskabinet gaat dan precies het sonderen oppakken, welke rechtse politicus gaat het politieke handwerk doen om meerderheden in de eerste en tweede kamer te regelen?

Bij Schoof 1 hoorde ik al vaak dat ze tegengewerkt werden en dat was met 88 zetels in de tweede kamer en 30 in de eerste. Waarom denk je dat dit met het minderheidskabinet op rechts anders gaat?
Omdat er wel een rechtse meerderheid in de kamer is. VVD en BBB regeren dan misschien niet mee, maar ze steunen wel een groot aantal rechtse standpunten. Die gaan het echt niet ineens eens zijn met Links.
pi_218857661
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 11:45 schreef Gia het volgende:

[..]
Omdat er wel een rechtse meerderheid in de kamer is. VVD en BBB regeren dan misschien niet mee, maar ze steunen wel een groot aantal rechtse standpunten. Die gaan het echt niet ineens eens zijn met Links.
Welke partijen zie je dan precies wel voor je? En waarom, als het zo gemakkelijk is, lukte het met Schoof 1 niet? Toen was die meerderheid er toch ook gewoon in de tweede kamer?
pi_218857678
quote:
Eva Bruin?! Wat is de kans dat dat haar echte naam is?
  woensdag 24 september 2025 @ 12:21:42 #297
3542 Gia
User under construction
pi_218857681
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 12:18 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Welke partijen zie je dan precies wel voor je? En waarom, als het zo gemakkelijk is, lukte het met Schoof 1 niet? Toen was die meerderheid er toch ook gewoon in de tweede kamer?
NSC zette zijn voet dwars. Waarna BBB volgde. Stelletje lafbekken. Ze durven geen hard beleid te voeren.
En eerlijk gezegd, als het over links moet gaan, wordt het alleen maar erger. Dan moeten straks Nederlanders samen gaan wonen, om huizen vrij te maken voor asielzoekers. Want mensen tot 40 jaar, zonder kinderen, hoeven geen huis bezet te houden in hun eentje.
pi_218857703
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 12:21 schreef Gia het volgende:

[..]
NSC zette zijn voet dwars. Waarna BBB volgde. Stelletje lafbekken. Ze durven geen hard beleid te voeren.
Ook bijvoorbeeld het CDA en SGP waren tegen de asielwetten omdat de PVV de strafbaar stelling illegaliteit erin fietste. Verwacht je niet dat de PVV haar profileringsdrang vaker een stok in de wielen van beleid zal zijn?
pi_218866551
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 12:21 schreef Gia het volgende:

[..]
En eerlijk gezegd, als het over links moet gaan, wordt het alleen maar erger. Dan moeten straks Nederlanders samen gaan wonen, om huizen vrij te maken voor asielzoekers. Want mensen tot 40 jaar, zonder kinderen, hoeven geen huis bezet te houden in hun eentje.
Van NSC snap ik het ook totaal niet. Die wisten dat ze er enorm slecht voorstonden in de peilingen en waarschijnlijk geen zetel meer overhouden. Als je er als partij geen zin meer in hebt, hef dan gewoon je partij op.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_218867473
https://www.vvd.nl/nieuws/dilan-staat-aan-jouw-kant-2/

Wie stuurt hem ff door naar Douwe Bob :?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')