abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218806537
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 20:20 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik ben het met veel eens.
Ik denk dat iedereen het wel eens is (behalve Timmermans) dat het allemaal anders moet.
Het programma van JA21 is prima. Het zou alleen uitgevoerd moeten worden door een heel groot CDA, PVDA en misschien VVD. Gewone partijen met gewone mensen. Gesteund door het overgrote deel van de burgers.

Het is echt heel schadelijk dat GL nu zegt 40-60K asielinstroom gaan we voor en dat CDA daar gewoon in meegaat. Dat wil niemand met het volle verstand. Onbegrijpelijk
We zitten nu al aan 46.000 ingewilligde aanvragen voor 2025.

RamboDirk in NWS / Duitse grenscontroles blijken ’succesvol’

Gewoon een kleine stad per jaar erbij. Dit is onhoudbaar.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 18 september 2025 @ 20:34:48 #277
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218806594
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 20:30 schreef capricia het volgende:

[..]
We zitten nu al aan 46.000 ingewilligde aanvragen voor 2025.

RamboDirk in NWS / Duitse grenscontroles blijken ’succesvol’

Gewoon een kleine stad per jaar erbij. Dit is onhoudbaar.
Dat.

Ook al zou morgen opeens het woningtekort volledig zijn opgelost, dan nog moet je elk jaar een kleine stad erbij moeten bouwen om niet weer achter te blijven.

Maar helaas is woningtekort morgen niet opgelost, maar wordt het juist alleen maar groter op termijn.

Àls ik een garagebedrijf heb, en ik koop meer auto's in dan ik verkoop, dan is op een gegeven moment de showroom en mijn terrein bomvol met auto's.

Dan moet ik op een gegeven moment ook stoppen met inkopen tot ik weer plek heb.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Graag verwijderen
pi_218806637
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 20:34 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Dat.

Ook al zou morgen opeens het woningtekort volledig zijn opgelost, dan nog moet je elk jaar een kleine stad erbij moeten bouwen om niet weer achter te blijven.

Maar helaas is woningtekort morgen niet opgelost, maar wordt het juist alleen maar groter op termijn.

Àls ik een garagebedrijf heb, en ik koop meer auto's in dan ik verkoop, dan is op een gegeven moment de showroom en mijn terrein bomvol met auto's.

Dan moet ik op een gegeven moment ook stoppen met inkopen tot ik weer plek heb.
Er is ook geen maatschappelijk draagvlak meer om zoveel mensen hier op te vangen.
Los van dat het schier onmogelijk is om daar tegenop te bouwen en tegelijkertijd de achterstand aan woningen weg te werken.

Het kan gewoon niet.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  donderdag 18 september 2025 @ 20:38:27 #279
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218806641
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 20:34 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Dat.

door die stikstof smoes blijft het probleem in stand
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 18 september 2025 @ 20:39:37 #280
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218806659
quote:
1s.gif Op donderdag 18 september 2025 20:38 schreef capricia het volgende:

Los van dat het schier onmogelijk is om daar tegenop te bouwen en tegelijkertijd de achterstand aan woningen weg te werken.

Het kan gewoon niet.
kan makkelijk , het kan niet sneller dan het gaat maar 100.000 woningen per jaar dat kan makkelijk
maar dan moeten ze wel in weilanden gaan bouwen

In mijn tijd werden er 200.000 premie woningen gebouwd per jaar en in weilanden ja, das veel makkelijker
veehouder kreeg een zeer dikke prijs en de gemeenteraad kon forse slagen maken, waren woningen opgeleverd ,dan was de straat nog niet klaar, maar wat dondert dat , maandje met je fiets door het zand

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 18-09-2025 21:01:39 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 23 september 2025 @ 00:03:21 #281
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218848933
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 20:39 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
kan makkelijk , het kan niet sneller dan het gaat maar 100.000 woningen per jaar dat kan makkelijk
maar dan moeten ze wel in weilanden gaan bouwen

In mijn tijd werden er 200.000 premie woningen gebouwd per jaar en in weilanden ja, das veel makkelijker
veehouder kreeg een zeer dikke prijs en de gemeenteraad kon forse slagen maken, waren woningen opgeleverd ,dan was de straat nog niet klaar, maar wat dondert dat , maandje met je fiets door het zand
Het punt is dat er geen woningtekort is.
De autochtone bevolking is <13m en zakkende.

Trek de stoute schoenen aan en ga heel critisch door de regels, mensen, wat ze toevoegen, en zet alles uit wat niks toevoegd.
BAM, alles opgelost.
Veiligheid, stikstof, files, openbaarvervoer, woningen, financiën, overvolle coa,
COA wordt compleet ontmanteld en vervangen door types Helga.
Vakman pur sang
  dinsdag 23 september 2025 @ 09:30:28 #283
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218849039
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 09:13 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Trek de stoute schoenen aan en ga heel critisch door de regels, mensen, wat ze toevoegen, en zet alles uit wat niks toevoegd.
BAM, alles opgelost.
Veiligheid, stikstof, files, openbaarvervoer, woningen, financiën, overvolle coa,
Er is wel individualisme, alleenwonenden, huishoudensverdunning door vergrijzing
daarom moet men gaan bouwen voor doelgroepen

thuisplusflats wat leefbaar doet in Rotterdam

en als men asielzoekers gaat voortrekken op jonge Nederlanders dan komt er echt pas instroom

dan vraag je erom
  dinsdag 23 september 2025 @ 09:35:03 #284
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_218849072
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 09:13 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

BAM, alles opgelost.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)uatie/huishoudens-nu

Kijk nou gewoon even naar de cijfers. Het aantal personen per huishouden neemt gewoon heel erg af, veel sterker af dan het inwonersaantal stijgt.

Het is feitelijk onjuist wat je zegt. Als je het huizenprobleem op wil lossen, heb je er niks aan door de problemen niet te herkennen. Mensen zijn veel minder vaak samen dan in het verleden, het aantal scheidingen neemt toe, wanneer een van de oude besjes doodgaat, blijft de ander nog 20 jaar in het koophuis zitten, mensen gaan op veel latere leeftijd samenwonen, mensen wonen minder op kamers met een boel andere mensen etc etc etc
Laffe huichelaar
  dinsdag 23 september 2025 @ 09:36:56 #285
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_218849085
Je kan veel van onze import zeggen, maar die Roemenen wonen gewoon lekker met zijn 8-en in een huurhuis dus een grote toename van het aantal huishoudens kan je ze neit verwijten
Laffe huichelaar
pi_218850322
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 09:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Er is wel individualisme, alleenwonenden, huishoudensverdunning door vergrijzing
daarom moet men gaan bouwen voor doelgroepen

thuisplusflats wat leefbaar doet in Rotterdam

en als men asielzoekers gaat voortrekken op jonge Nederlanders dan komt er echt pas instroom

dan vraag je erom
Nou ja eens.
Maar als je eens 2 miljoen mensen die netto geld kosten uitzet moet je eens zien zien wat dat doet voor een land. Rust, veiligheid en ruimte komen terug.
Vakman pur sang
pi_218850342
Je zou met enkele regels en beter betaalbare woningen makkelijk ervoor kunnen zorgen dat mensen eerder samenwonen. En zelfs meer kinderen krijgen.
Dat dat niet gebeurt is pure onwil.
Het lijkt er zelfs op dan men liever de islam ziet groeien.
Wel degelijk een groter probleem.
Vakman pur sang
  dinsdag 23 september 2025 @ 12:57:11 #288
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218850470
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou ja eens.
Maar als je eens 2 miljoen mensen die netto geld kosten uitzet moet je eens zien zien wat dat doet voor een land. Rust, veiligheid en ruimte komen terug.
Hoe meer mensen, hoe meer de maatschappij/leefbaarheid verandert.

Neem de jaren 90, met het liedje van Fluitsma en Van Tijn oud, 15 miljoen mensen.
Nu pakweg 30 jaar later zijn dat er 18 miljoen.

Ik weet wel welk van die 2 maatschappijen in alle opzichten fijner en leefbaarder was.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
Graag verwijderen
  dinsdag 23 september 2025 @ 12:57:57 #289
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218850478
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou ja eens.
kan zijn maar dat gaat niet gebeuren
Nederland is een immigratie magneet geworden

we moeten gaan wonen volgens een doelrgoepen beginsel
Het traditionele gezin dat gaat eindigen
pi_218850524
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:57 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Hoe meer mensen, hoe meer de maatschappij/leefbaarheid verandert.

Neem de jaren 90, met het liedje van Fluitsma en Van Tijn oud, 15 miljoen mensen.
Nu pakweg 30 jaar later zijn dat er 18 miljoen.

Ik weet wel welk van die 2 maatschappijen in alle opzichten fijner en leefbaarder was.
Zonder migratie waren er nu < 13 miljoen.
Vakman pur sang
  dinsdag 23 september 2025 @ 17:52:01 #291
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218852708
twitter
  woensdag 24 september 2025 @ 08:49:20 #292
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_218856036
quote:
Heeft haar naam ook niet mee als het om genocide gaat
Laffe huichelaar
pi_218856135
quote:
0s.gif Op donderdag 18 september 2025 15:10 schreef Gia het volgende:

[..]
Maar een minderheidskabinet over rechts, krijgt voor veel zaken wel de steun van vvd en andere centrum/rechtse partijen.
Links kan niet aan voldoende steun komen. Die krijgen niets voor elkaar.
En welke rechtse politicus uit een minderheidskabinet gaat dan precies het sonderen oppakken, welke rechtse politicus gaat het politieke handwerk doen om meerderheden in de eerste en tweede kamer te regelen?

Bij Schoof 1 hoorde ik al vaak dat ze tegengewerkt werden en dat was met 88 zetels in de tweede kamer en 30 in de eerste. Waarom denk je dat dit met het minderheidskabinet op rechts anders gaat?
  woensdag 24 september 2025 @ 11:45:52 #294
3542 Gia
User under construction
pi_218857433
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 08:58 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
En welke rechtse politicus uit een minderheidskabinet gaat dan precies het sonderen oppakken, welke rechtse politicus gaat het politieke handwerk doen om meerderheden in de eerste en tweede kamer te regelen?

Bij Schoof 1 hoorde ik al vaak dat ze tegengewerkt werden en dat was met 88 zetels in de tweede kamer en 30 in de eerste. Waarom denk je dat dit met het minderheidskabinet op rechts anders gaat?
Omdat er wel een rechtse meerderheid in de kamer is. VVD en BBB regeren dan misschien niet mee, maar ze steunen wel een groot aantal rechtse standpunten. Die gaan het echt niet ineens eens zijn met Links.
pi_218857661
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 11:45 schreef Gia het volgende:

[..]
Omdat er wel een rechtse meerderheid in de kamer is. VVD en BBB regeren dan misschien niet mee, maar ze steunen wel een groot aantal rechtse standpunten. Die gaan het echt niet ineens eens zijn met Links.
Welke partijen zie je dan precies wel voor je? En waarom, als het zo gemakkelijk is, lukte het met Schoof 1 niet? Toen was die meerderheid er toch ook gewoon in de tweede kamer?
pi_218857678
quote:
Eva Bruin?! Wat is de kans dat dat haar echte naam is?
  woensdag 24 september 2025 @ 12:21:42 #297
3542 Gia
User under construction
pi_218857681
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 12:18 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Welke partijen zie je dan precies wel voor je? En waarom, als het zo gemakkelijk is, lukte het met Schoof 1 niet? Toen was die meerderheid er toch ook gewoon in de tweede kamer?
NSC zette zijn voet dwars. Waarna BBB volgde. Stelletje lafbekken. Ze durven geen hard beleid te voeren.
En eerlijk gezegd, als het over links moet gaan, wordt het alleen maar erger. Dan moeten straks Nederlanders samen gaan wonen, om huizen vrij te maken voor asielzoekers. Want mensen tot 40 jaar, zonder kinderen, hoeven geen huis bezet te houden in hun eentje.
pi_218857703
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 12:21 schreef Gia het volgende:

[..]
NSC zette zijn voet dwars. Waarna BBB volgde. Stelletje lafbekken. Ze durven geen hard beleid te voeren.
Ook bijvoorbeeld het CDA en SGP waren tegen de asielwetten omdat de PVV de strafbaar stelling illegaliteit erin fietste. Verwacht je niet dat de PVV haar profileringsdrang vaker een stok in de wielen van beleid zal zijn?
pi_218866551
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 12:21 schreef Gia het volgende:

[..]
En eerlijk gezegd, als het over links moet gaan, wordt het alleen maar erger. Dan moeten straks Nederlanders samen gaan wonen, om huizen vrij te maken voor asielzoekers. Want mensen tot 40 jaar, zonder kinderen, hoeven geen huis bezet te houden in hun eentje.
Van NSC snap ik het ook totaal niet. Die wisten dat ze er enorm slecht voorstonden in de peilingen en waarschijnlijk geen zetel meer overhouden. Als je er als partij geen zin meer in hebt, hef dan gewoon je partij op.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_218867473
https://www.vvd.nl/nieuws/dilan-staat-aan-jouw-kant-2/

Wie stuurt hem ff door naar Douwe Bob :?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')