Best positieve cijfers. Van die tienduizenden illegale migranten die zijn tegengehouden is een deel wellicht alsnog binnengekomen, maar al met al blijken grenscontroles dus nuttig te zijn.quote:Duitse grenscontroles blijken ’succesvol’: tienduizenden illegale migranten aan de grens tegengehouden en meer arrestaties
Al precies een jaar lang worden de Duitse grenzen door de federale politie streng gecontroleerd. BILD onthult nu de cijfers, waaruit blijkt dat de grenscontroles ’succesvol’ zijn. Zo zijn er tienduizenden illegale migranten aan de grens tegengehouden en veel meer criminelen in de boeien geslagen.
De Duitse politie voert sinds precies een jaar geleden strengere grenscontroles uit „om de binnenlandse veiligheid en de openbare orde te beschermen, en om illegale secundaire migratie te verminderen”. De Duitse krant BILD onthult wat dit jaar aan grenscontroles voor effect heeft gehad. De cijfers gaan over de periode van 16 september 2024 tot en met 16 september 2025.
Sinds 16 september 2024 zijn er „54.091 ongeautoriseerde binnenkomsten, inclusief pogingen daartoe” geregistreerd in Duitsland. Ruim twee derde daarvan werd aan de grens afgewezen. Dat gaat om 36.529 personen. Ook werden er van de 19.511 illegale migranten sinds 7 mei 2025, 14.160 aan de grens tegengehouden.
Uit de cijfers blijkt daarbij dat sinds 7 mei 2025 slechts 987 mensen asiel hebben aangevraagd in ons buurland, waarvan er 796 aanvragen zijn afgewezen. „201 mensen met een asielaanvraag kregen toegang” omdat ze als „kwetsbaar” werden beschouwd, bijvoorbeeld wegens ziekte of ouderdom.
De politie is door de strengere grenscontrole er ook in geslaagd om meer arrestaties te verrichten. Zo konden zij meer smokkelaars, gezochte criminelen en extremisten in de boeien slaan. Al met al noemt de Duitse krant BILD de grenscontroles „succesvol”.
https://www.telegraaf.nl/(...)taties/91392612.html
Je bedoelt met schurken de mensen die "kan niet" en "mag niet" zeggen maar eigenlijk elke maatregel niet willen?quote:Op donderdag 18 september 2025 19:08 schreef Lospedrosa het volgende:
Als je maar iets doet helpt het al.
Het leek in de EU wel een paradijs voor schurken.
Ik rij wel eens naar Oostenrijk en dan kies ik de A73 Venlo route ondanks dat de a12 vlakbij is.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:58 schreef Moonversion het volgende:
Hoeveel illegalen hebben ze op de dagelijkse files op de a1&a12 tegen gehouden?
quote:Uit de cijfers blijkt daarbij dat sinds 7 mei 2025 slechts 987 mensen asiel hebben aangevraagd in ons buurland, waarvan er 796 aanvragen zijn afgewezen.
Ook.quote:Op donderdag 18 september 2025 19:13 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Je bedoelt met schurken de mensen die "kan niet" en "mag niet" zeggen maar eigenlijk elke maatregel niet willen?
quote:Op donderdag 18 september 2025 19:20 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hoe kan dat, bij ons zijn die aantallen per week.
https://www.rijksoverheid(...)oom-per-week-in-2025quote:De asielinstroom van week 35 bedroeg ongeveer 900
De asielinstroom van week 35, bestaande uit eerste asielaanvragen, herhaalde asielaanvragen, hervestiging, herplaatsing en ...
Nieuwsbericht | 01-09-2025 | 14:30
De asielinstroom van week 34 bedroeg ongeveer 900
De asielinstroom van week 34, bestaande uit eerste asielaanvragen, herhaalde asielaanvragen, hervestiging, herplaatsing en ...
Nieuwsbericht | 25-08-2025 | 09:52
De asielinstroom van week 33 bedroeg ongeveer 900
De asielinstroom van week 33, bestaande uit eerste asielaanvragen, herhaalde asielaanvragen, hervestiging, herplaatsing en ...
Nieuwsbericht | 19-08-2025 | 11:10
De asielinstroom van week 32 bedroeg ongeveer 900
De asielinstroom van week 32, bestaande uit eerste asielaanvragen, herhaalde asielaanvragen, hervestiging, herplaatsing en ...
Nieuwsbericht | 11-08-2025 | 12:47
De asielinstroom van week 31 bedroeg ongeveer 800
De asielinstroom van week 31, bestaande uit eerste asielaanvragen, herhaalde asielaanvragen, hervestiging, herplaatsing en ...
Nieuwsbericht | 04-08-2025 | 10:45
De asielinstroom van week 30 bedroeg ongeveer 800
De asielinstroom van week 30, bestaande uit eerste asielaanvragen, herhaalde asielaanvragen, hervestiging, herplaatsing en ...
Nieuwsbericht | 28-07-2025 | 10:00
De asielinstroom van week 29 bedroeg ongeveer 900
De asielinstroom van week 29, bestaande uit eerste asielaanvragen, herhaalde asielaanvragen, hervestiging, herplaatsing en ...
Nieuwsbericht | 21-07-2025 | 09:36
De asielinstroom van week 28 bedroeg ongeveer 900
De asielinstroom van week 28, bestaande uit eerste asielaanvragen, herhaalde asielaanvragen, hervestiging, herplaatsing en ...
Nieuwsbericht | 14-07-2025 | 09:57
De asielinstroom van week 27 bedroeg ongeveer 800
De asielinstroom van week 27, bestaande uit eerste asielaanvragen, herhaalde asielaanvragen, hervestiging, herplaatsing en ...
Nieuwsbericht | 07-07-2025 | 11:09
De asielinstroom van week 26 bedroeg ongeveer 800
De asielinstroom van week 26, bestaande uit eerste asielaanvragen, herhaalde asielaanvragen, hervestiging, herplaatsing en ...
Nieuwsbericht | 30-06-2025 | 09:29
De asielinstroom van week 25 bedroeg ongeveer 900
De asielinstroom van week 25, bestaande uit eerste asielaanvragen, herhaalde asielaanvragen, hervestiging, herplaatsing en ...
Nieuwsbericht | 23-06-2025 | 11:49
De asielinstroom van week 24 bedroeg ongeveer 800
De asielinstroom van week 24, bestaande uit eerste asielaanvragen, herhaalde asielaanvragen, hervestiging, herplaatsing en ...
Nieuwsbericht | 16-06-2025 | 09:56
De asielinstroom van week 23 bedroeg ongeveer 800
De asielinstroom van week 23, bestaande uit eerste asielaanvragen, herhaalde asielaanvragen, hervestiging, herplaatsing en ...
Nieuwsbericht | 10-06-2025 | 11:48
Volgens mij houden ze vooral gerichte controles e.g. ze halen alleen verdachte voertuigen ertussenuit.quote:Op donderdag 18 september 2025 19:18 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ik rij wel eens naar Oostenrijk en dan kies ik de A73 Venlo route ondanks dat de a12 vlakbij is.
Maar Venlo route is gewoon fijner rijden en ik ben nog geen 1x politiecontrole tegengekomen bij de grensovergang daar, terwijl A12 altijd file is vanwege de vaste controle.
Bij Venlo heb je pas door dat je in Duitsland zit als je 'Ausfahrt' bordjes ziet.
Nederland:quote:Op donderdag 18 september 2025 18:59 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Goed zo Duitsland, ga zo door. Nu wij ook nog.
Bij A12 is het gewoon een vaste fuik waar iedereen in wordt geleid en sommige eruit worden gehaald om te controleren.quote:Op donderdag 18 september 2025 19:26 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Volgens mij houden ze vooral gerichte controles e.g. ze halen alleen verdachte voertuigen ertussenuit.
Ze hebben daar geen last van het etnisch profileren gedoe.quote:Op donderdag 18 september 2025 19:26 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Volgens mij houden ze vooral gerichte controles e.g. ze halen alleen verdachte voertuigen ertussenuit.
heel dit land gaat naar de tyfusquote:Op donderdag 18 september 2025 19:24 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
45.000 tot nog toe in 2025
Ja maar dat is alleen maar een spreidingsprobleem.quote:Op donderdag 18 september 2025 19:24 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
Kon minderquote:Op donderdag 18 september 2025 19:24 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
honderden grensovergangen van illegalen?quote:Op donderdag 18 september 2025 20:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
Weer een pracht van een Telegraaf-artikel. Alle steekwoorden die telegraaflezers willen lezen, staan er in.
10.000 per jaar, dat is gemiddeld 28 per dag. Als je dan weet dat er honderden grensovergangen zijn in Duitsland.... Dat noemt BILD succesvol, echter is er een beste kans dat die 10.000 een dag later een andere grensovergang gebruiken.
Maargoed. Doe maar artikeltje schrijven met de woorden arrestaties, illegalen en grenscontroles.
Nee..honderden waar je zo kan oversteken. Google maps navigeert je overigens naadloos langs een controle heen. Het kost vooral veel geld.quote:Op donderdag 18 september 2025 20:04 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
honderden grensovergangen van illegalen?
Meer werk aan de winkel dus.quote:Op donderdag 18 september 2025 20:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee..honderden waar je zo kan oversteken. Google maps navigeert je overigens naadloos langs een controle heen. Het kost vooral veel geld.
Als je graag weer een 'IJzeren gordijn' wil wel ja..quote:Op donderdag 18 september 2025 20:09 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Meer werk aan de winkel dus.
Dat kan omdat het hier asiel aanvragen bij de grenscontroles betreft. In alleen juni van dit jaar hadden ze 6800 aanvragen in totaal, met 72k in totaal de eerste 6 maanden.quote:Op donderdag 18 september 2025 19:20 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het netto effect kan nog wel eens vele malen groter zijn dan de 10.000 die weggestuurd zijn. Het feit dat je niet meer zomaar Duitsland binnen kan lopen/rijden doet snel genoeg de ronde in het booking punt com van de mensensmokkel business.quote:Op donderdag 18 september 2025 20:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
10.000 per jaar, dat is gemiddeld 28 per dag. Als je dan weet dat er honderden grensovergangen zijn in Duitsland.... Dat noemt BILD succesvol, echter is er een beste kans dat die 10.000 een dag later een andere grensovergang gebruiken.
alles beter dan nuquote:Op donderdag 18 september 2025 20:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Als je graag weer een 'IJzeren gordijn' wil wel ja..
Duitsland controleert o.a. de Flixbussen.quote:Op donderdag 18 september 2025 20:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee..honderden waar je zo kan oversteken. Google maps navigeert je overigens naadloos langs een controle heen. Het kost vooral veel geld.
Hoeveel van die migranten zijn een halfuurtje later 10km verderop de grens over gegaan? Hoeveel van die boefjes zijn er nou echt extra gepakt en zijn er misdrijven waar minder arrestaties voor waren? Zijn die agenten ergens anders weggetrokken waardoor daar nu extra misdrijven zijn? Hadden extra investeringen in het opsporingsapparaat zonder al die nutteloze terugstuur acties in de Schengen zone voor meer gepakte boefjes kunnen zorgen? Wegen de kosten van de paar duizend immigranten op tegen de dagelijkse files aan alle grenzen? Zomaar wat vraagjes die ik in een minuut kan verzinnen die relevant zijn bij de succesvraag.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:57 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Best positieve cijfers. Van die tienduizenden illegale migranten die zijn tegengehouden is een deel wellicht alsnog binnengekomen, maar al met al blijken grenscontroles dus nuttig te zijn.
Ik denk dat je die controles houdt zolang de EU geen gezamelijk uitzet beleid heeft.quote:Op donderdag 18 september 2025 20:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hoeveel van die migranten zijn een halfuurtje later 10km verderop de grens over gegaan? Hoeveel van die boefjes zijn er nou echt extra gepakt en zijn er misdrijven waar minder arrestaties voor waren? Zijn die agenten ergens anders weggetrokken waardoor daar nu extra misdrijven zijn? Hadden extra investeringen in het opsporingsapparaat zonder al die nutteloze terugstuur acties in de Schengen zone voor meer gepakte boefjes kunnen zorgen? Wegen de kosten van de paar duizend immigranten op tegen de dagelijkse files aan alle grenzen? Zomaar wat vraagjes die ik in een minuut kan verzinnen die relevant zijn bij de succesvraag.
Zoek het even uit en laat het ons weten.quote:Op donderdag 18 september 2025 20:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hoeveel van die migranten zijn een halfuurtje later 10km verderop de grens over gegaan? Hoeveel van die boefjes zijn er nou echt extra gepakt en zijn er misdrijven waar minder arrestaties voor waren? Zijn die agenten ergens anders weggetrokken waardoor daar nu extra misdrijven zijn? Hadden extra investeringen in het opsporingsapparaat zonder al die nutteloze terugstuur acties in de Schengen zone voor meer gepakte boefjes kunnen zorgen? Wegen de kosten van de paar duizend immigranten op tegen de dagelijkse files aan alle grenzen? Zomaar wat vraagjes die ik in een minuut kan verzinnen die relevant zijn bij de succesvraag.
Ja die dingen pendelen allemaal hier naar toe, dat valt mij ook op.quote:Op donderdag 18 september 2025 20:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Duitsland controleert o.a. de Flixbussen.
Lijkt prima succesvol te zijn.
Dat zijn alleen asielaanvragen aan de grens dus niet het totaal aantal aanvragen.quote:Op donderdag 18 september 2025 19:20 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik denk dat we die controles houden zolang politici denken achterlijkheid nodig te hebben om partijen als AFD klein te houden. Ik ben alleen bang dat de doelgroep toch niks geloofd van successen en een bevestiging krijgt dat ze het juiste idee hebben.quote:Op donderdag 18 september 2025 20:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat je die controles houdt zolang de EU geen gezamelijk uitzet beleid heeft.
Daar zijn ze wel mee bezig. Maar duurt allemaal maar lang.![]()
Ook aan de Duitse oostgrens controleren ze daar echt veel op. Die grenscontroles daar zijn al wat langer dan aan onze kant.quote:Op donderdag 18 september 2025 20:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja die dingen pendelen allemaal hier naar toe, dat valt mij ook op.
Ja echt gek. Internationale treinen richting Amsterdam komen ook allemaal de grens over.quote:Op donderdag 18 september 2025 20:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja die dingen pendelen allemaal hier naar toe, dat valt mij ook op.
Een keer een tocht naar Berlijn gedaan vanuit Groningen met zo'n bus en ze stoppen echt in van die godverlaten plekken voor extra passagiers. Dan kan het zomaar zijn dat de snelweg niet de snelste route is. Het kostte toen iets van 10 euro en een gebroken start van de vakantie.quote:Op donderdag 18 september 2025 20:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Ook aan de Duitse oostgrens controleren ze daar echt veel op. Die grenscontroles daar zijn al wat langer dan aan onze kant.
En men weet precies waar die flixbussen de grens over gaan (vaak niet eens bij een snelweg), en daar pikken ze die er uit.
Bijna altijd wel raak.
Zitten die ook allemaal vol asielzoekers en arbeidsmigranten?quote:Op donderdag 18 september 2025 20:36 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja echt gek. Internationale treinen richting Amsterdam komen ook allemaal de grens over.
Alleen houdt het dus niemand tegen. Niemand.quote:Op donderdag 18 september 2025 20:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Ook aan de Duitse oostgrens controleren ze daar echt veel op. Die grenscontroles daar zijn al wat langer dan aan onze kant.
En men weet precies waar die flixbussen de grens over gaan (vaak niet eens bij een snelweg), en daar pikken ze die er uit.
Bijna altijd wel raak.
Ik ga heel erg vaak langs en door die controles. Ik ken ze goedquote:Op donderdag 18 september 2025 20:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Bijna altijd wel raak.
quote:Op donderdag 18 september 2025 20:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zitten die ook allemaal vol asielzoekers en arbeidsmigranten?
Die zitten er ook in ja. Net als vakantiegangers.quote:Op donderdag 18 september 2025 20:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zitten die ook allemaal vol asielzoekers en arbeidsmigranten?
Doorgaans ben je duidelijker in je reacties.quote:Op donderdag 18 september 2025 20:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik denk dat we die controles houden zolang politici denken achterlijkheid nodig te hebben om partijen als AFD klein te houden. Ik ben alleen bang dat de doelgroep toch niks geloofd van successen en een bevestiging krijgt dat ze het juiste idee hebben.
Dan is het nogal raar om te beweren dat ze werkenquote:Op donderdag 18 september 2025 20:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ga heel erg vaak langs en door die controles. Ik ken ze goed
Ja de ratio is daar in wel een beetje zoekquote:Op donderdag 18 september 2025 20:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
Die zitten er ook in ja. Net als vakantiegangers.
Ik zeg ook dat ze niet werkenquote:Op donderdag 18 september 2025 20:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dan is het nogal raar om te beweren dat ze werken
Als die mensen via een veilig land naar Duitsland (of NL) reizen, dan zouden ze in dat veilige land asiel aan moeten vragen en niet in DL (of NL).quote:Op donderdag 18 september 2025 20:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Alleen houdt het dus niemand tegen. Niemand.
Want asiel aanvragen mag gewoon aan de grens (althans: je moet worden doorgelaten zodat je daadwerkelijk asiel aan kan vragen) en de rest gaat een paar uur of een paar dagen later bij een onbewaakte grensovergang het land alsnog in.
Kortom: kost veel geld, levert niets op.
Verdrag van Dublin toch. Daar gaat nog genoeg mis. Al is het maar omdat er ook mensen zijn die die landen doorkruisen zonder staande gehouden te worden.quote:Op donderdag 18 september 2025 20:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Als die mensen via een veilig land naar Duitsland (of NL) reizen, dan zouden ze in dat veilige land asiel aan moeten vragen en niet in DL (of NL).
Ja. Daar gaat heel veel mis.quote:Op donderdag 18 september 2025 20:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Verdrag van Dublin toch. Daar gaat nog genoeg mis. Al is het maar omdat er ook mensen zijn die die landen doorkruisen zonder staande gehouden te worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |