Bewust gedaan door Rutte dan blijft hij herinnerd worden als de beste ooit.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:18 schreef Halcon het volgende:
Bizar slechte lijsttrekker inderdaad. Inhoudelijk slecht, in het debat slecht en ze komt erg vervelend (en gemaakt) over.
Geen idee waarom ze niet gewoon Karremans of zo lijsttrekker hebben gemaakt. Of Dijkhoff lief hebben gevraagd of hij het niet wil doen...
quote:Op vrijdag 12 september 2025 18:17 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Waarom zouden banken dan in de problemen komen?
in de huizencrisis van 2009 was het grootste probleem dat veel hypotheken onder water stonden, geholpen erdoor dat de HRA toen ook voor hypotheken tot iets van 105% van de koopwaarde mochten gelden en aflossing niet verplicht was, waardoor veel mensen op en over de grens leenden en te weinig aflosten.
quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Bewust gedaan door Rutte dan blijft hij herinnerd worden als de beste ooit.
En daar hebben ze Dilan voor opgeofferd, de nuttige idioot dus
Ze wilde zo graag dat ze haar hebben laten gaan
Trut had alleen niet door dat ze na Rutte het nooit beter had kunnen doen, wel anders en dat lukte dus niet
Het is een leercurve die ze verkeerd doorloopt. Het regeren met de PVV was Rutte al slecht bekomen, niet bijster slim om dat dan nog weer te doen: met hetzelfde resultaat. Ze had van Rutte's acties (lees: miskleunen) kunnen leren.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Bizar slechte lijsttrekker inderdaad. Inhoudelijk slecht, in het debat slecht en ze komt erg vervelend (en gemaakt) over.
Geen idee waarom ze niet gewoon Karremans of zo lijsttrekker hebben gemaakt. Of Dijkhoff lief hebben gevraagd of hij het niet wil doen...
Ik vind het toch wel een punt. Een lijsttrekker die impulsief en driftig tweet, met niemand wil samenwerken en alleen maar dingen zegt die ze ingefluisterd krijgt van het campagneteam zie ik niet graag als premier van Nederland.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:45 schreef blomke het volgende:
[..]
[..]
Het is een leercurve die ze verkeerd doorloopt. Het regeren met de PVV was Rutte al slecht bekomen, niet bijster slim om dat dan nog weer te doen: met hetzelfde resultaat. Ze had van Rutte's acties (lees: miskleunen) kunnen leren.
Nu zet ze zich al tegen PvdA-GL; prima natuurlijk, maar daar wint ze geen kiezers uit die hoek mee.
Voor mijzelf vind ik een lijsttrekker geen enkel punt; ik vul de kieswijzer in. Deze keer laat ik de NOx-wetgeving (althans: de afschaffing) zwaar meewegen.
Voorheen verloren natuurlijk ook altijd de coalitiegenoten van de VVD. En er waren nu simpelweg weinig opties. Als ze in de oppositie waren gaan zitten, dan was het uitgedraaid op nieuwe verkiezingen (en zou de PVV wederom heel groot zijn geworden). Je kunt ook niet over links gaan als de PVV net 37 zetels heeft gehaald. Nog even los van dat VVD, PvdAGL en D66 samen 58 zetels hadden. Dan had daar NSC bij gemoeten.quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:45 schreef blomke het volgende:
[..]
[..]
Het is een leercurve die ze verkeerd doorloopt. Het regeren met de PVV was Rutte al slecht bekomen, niet bijster slim om dat dan nog weer te doen: met hetzelfde resultaat. Ze had van Rutte's acties (lees: miskleunen) kunnen leren.
Nu zet ze zich al tegen PvdA-GL; prima natuurlijk, maar daar wint ze geen kiezers uit die hoek mee.
Voor mijzelf vind ik een lijsttrekker geen enkel punt; ik vul de kieswijzer in. Deze keer laat ik de NOx-wetgeving (althans: de afschaffing) zwaar meewegen.
Wat verwacht je na 29 oktober?quote:Op vrijdag 12 september 2025 21:04 schreef Halcon het volgende:
En er waren nu simpelweg weinig opties. Als ze in de oppositie waren gaan zitten, dan was het uitgedraaid op nieuwe verkiezingen (en zou de PVV wederom heel groot zijn geworden).
Correct. Maar dit worden ook de tweede verkiezingen voor haar. En de eerste gingen niet lekker. Natuurlijk kan er nog van alles gebeuren…quote:Op vrijdag 12 september 2025 20:50 schreef Monolith het volgende:
Laten we ook niet vergeten dat het begin van Rutte zeer moeizaam was. Bij zijn eerste verkiezing in 2006 haalde de VVD nog slechts 22 zetels in een veel minder versnipperd landschap. Pas later groeide hij uit tot Teflon Mark.
Wat jammer, hij vergeet namelijk dat waar de vrijheid op godsdienst begint, de vrijheid van meningsuiting voor andersdenkenden ophoudt te bestaan.quote:,Als het de grens over gaat, moet je altijd staan", vindt Timmermans. ,,Als je blijft zitten, dan wek je de indruk dat je het ermee eens bent. Op het moment dat de godsdienstvrijheid hier betwist wordt, ga dan staan."
veel overstappers van VVD naar JA21quote:Op donderdag 18 september 2025 00:37 schreef RotatoR het volgende:
Zou echt gênant zijn als de VVD wordt ingehaald door D66.
Volgens de Winther zei een partijprominent dat bij een verkiezingsuitslag van minder dan 15 zetels het sowieso meteen exit is voor Yesilgöz.
Chanant hier hequote:Op donderdag 18 september 2025 00:37 schreef RotatoR het volgende:
Zou echt gênant zijn als de VVD wordt ingehaald door D66.
Volgens de Winther zei een partijprominent dat bij een verkiezingsuitslag van minder dan 15 zetels het sowieso meteen exit is voor Yesilgöz.
Dat steunt momenteel geheel op één mediageniek persoon, en als deze partijhopper vertrekt stort de boel weer in elkaar.quote:
maar voorlopig staan ze even hoog als D66quote:Op donderdag 18 september 2025 05:25 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dat steunt momenteel geheel op één mediageniek persoon, en als deze partijhopper vertrekt stort de boel weer in elkaar.
Drijfzand, dus.
Eerdmans mediageniek?quote:Op donderdag 18 september 2025 05:25 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dat steunt momenteel geheel op één mediageniek persoon, en als deze partijhopper vertrekt stort de boel weer in elkaar.
Drijfzand, dus.
Ja, dat was mij ook al opgevallen.quote:Op donderdag 18 september 2025 11:12 schreef Gia het volgende:
Gisteren op tv bij "Pauw en de Wit" ging het ook over de peilingen van 15 september, mooi staatje, alleen met een smerig detail: de winst van D66, +2 en van Ja21, +3, worden in het groen gehighlight, maar de +1 van PVV, is evenals de 0 en -1 van Pvda/gl, CDA en VVD, in het grijs.
Saillant detail is dat bij de 0 van pvda een +0 staat. Dan lijkt het nog positief.
Deze bedoel ik, inderdaad, maar volgens dit staatje hebben PVV, CDA en JA21 samen al 68 zetels, weten ze er VVD bij te halen, dan is er een meerderheid van 82.quote:Op donderdag 18 september 2025 11:19 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ja, dat was mij ook al opgevallen.
De +1 van de PVV is niet groen, en bij GL/Pvda staat er +0 ipv het neutrale 0.
[ x ]
Aparte peiling ook, omdat ik meen dat bij de afgelopen peilingen PVV en GL/Pvda ongeveer gelijk peilden.
What happened?
ik denk dat de frustratie bij de bevolking toeneemt, om het gebrek aan woningbouw en het plan van het spreiden ven asielzoekers over 300 GAZA woonoordenquote:Op donderdag 18 september 2025 11:19 schreef Montagui het volgende:
[..]
[ x ]
Aparte peiling ook, omdat ik meen dat bij de afgelopen peilingen PVV en GL/Pvda ongeveer gelijk peilden.
What happened?
En een opvolger voor Schoofquote:Op donderdag 18 september 2025 11:29 schreef RealistAtheist het volgende:
Op naar een nieuwe kabinetsformatie van een jaar en een onbestuurbaar land joepie!!!
Deze peiling bedoel ik. Dus tussen 25 augustus en 1 september heeft GL/Pvda ineens 6 zetels verloren?quote:Op donderdag 18 september 2025 11:19 schreef Montagui het volgende:
[..]
[ x ]
What happened?
CDA/GLPVDA/D66 is gewoon een mogelijkheid. Desnoods in een minderheidskabinet.quote:Op donderdag 18 september 2025 11:29 schreef RealistAtheist het volgende:
Op naar een nieuwe kabinetsformatie van een jaar en een onbestuurbaar land joepie!!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |