Las het net, Jebus…quote:Op donderdag 21 augustus 2025 18:46 schreef Gehenna het volgende:
Brent Hinds, was onlangs uit Mastodon gestapt. 51 slechts, motorongeluk
https://www.atlantanewsfi(...)ta-motorcycle-crash/
Erg triest. Hoorde het tijdens pre-party van Down the Hill festival afgelopen donderdag waar een van de bands een nummer aan hem opdroeg. Tijdens festival zelf werden ook diverse keren nummers aan hem opgedragen.quote:Op donderdag 21 augustus 2025 18:46 schreef Gehenna het volgende:
Brent Hinds, was onlangs uit Mastodon gestapt. 51 slechts, motorongeluk
https://www.atlantanewsfi(...)ta-motorcycle-crash/
En schrijver van Massiel's La La Laquote:Op woensdag 27 augustus 2025 00:50 schreef chufi het volgende:
Manuel de la Calva, 88 jaar van Duo Dinamico
chufi in MUZ / Spaanstalige nummers #32 Vaya verano nos espera
quote:Op vrijdag 5 september 2025 22:09 schreef Ulx het volgende:
Ach, Flo van Flo & Eddie, Zappa en the Turtles....vandaag, 78 jaar
Bekijk deze YouTube-video
Jazeker.quote:Op maandag 8 september 2025 08:23 schreef PippenScottie het volgende:
Zet die maar in het rijtje Grote Namen Die Ons In 2025 Ontvielen
Zojuist opgezet, genieten weer!quote:Op maandag 8 september 2025 05:41 schreef bazbo het volgende:
Au.
Richard Davies van Supertramp. Eenentachtig.
22 juli 1944 - 5 september 2025, ziekte van Kahler.
Op het album Crime Of The Century staan in mijn oren veel van zijn beste songs.
Dat is zeker 'au'quote:Op maandag 8 september 2025 05:41 schreef bazbo het volgende:
Au.
Richard Davies van Supertramp. Eenentachtig.
22 juli 1944 - 5 september 2025, ziekte van Kahler.
[ afbeelding ]
Op het album Crime Of The Century staan in mijn oren veel van zijn beste songs.
Ain't nobody but me, From Now On, Goodbye Stranger...quote:Op maandag 8 september 2025 17:52 schreef SonicVolcano het volgende:
Heb Rick's nummers altijd mooier gevonden dan die van Roger.
Rudy vooral![]()
RIP
Ach. Zo jong.quote:
Rip.quote:Op zondag 14 september 2025 13:02 schreef peaceman het volgende:
Gerard Cox overleden. Net op de radio.
Zanger en acteur Gerard Cox op 85-jarige leeftijd overleden https://www.nu.nl/algemee(...)ftijd-overleden.html
Damn...quote:Op zondag 14 september 2025 13:50 schreef DJ11 het volgende:
Stephen Luscombe, voormalig toetsenist van de Britse synthpop-band Blancmange, is overleden. Dat blijkt uit een bericht van zanger Neil Arthur op Facebook. De band had vooral in eigen land een reeks hits in de eerste helft van de jaren 80, waaronder een cover van The Day Before You Came van ABBA. In Nederland zijn ze minder bekend gebleven, maar het nummer Don't Tell Me haalde hier in 1984 de hitlijsten.
Blancmange – Don’t Tell Me (1984)
Blancmange - The Day Before You Came (1984)
Ach, mijn Facebook coverfoto.quote:Op dinsdag 16 september 2025 11:57 schreef Gehenna het volgende:
Fuck, krijg bericht dat Tomas Lindberg (o.a. van At the Gates, Disfear, Lock Up en Skitsystem) overleden is. 52 jaar nog maar.
Bron: (Zweeds) https://www.aftonbladet.s(...)s-tompa-lindberg-dod
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
Jaren geleden gezien op North Sea Jazz. Een indrukwekkende muzikant met een uniek oeuvre.quote:
quote:Op dinsdag 16 september 2025 14:02 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ach, mijn Facebook coverfoto.Vet! Into the grave toevallig?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Robert Moog died for our synths
Yep!quote:
quote:. buiten Pentangle speelde Thompson bas op een behoorlijk aantal classics: ISB's the 5000 Spirits, Jansch's Birthday Blues, Five Leaves Left, Solid Air, Live at Leeds, One World, The Dreaming, Hounds of Love, PG's Up, Colour of Spring, Spirit of Eden, Brilliant Trees, Secrets of the Beehive etc
Heb een hoop van die albums hier in de kast staan. Allemaal pareltjes!quote:Op donderdag 25 september 2025 11:07 schreef Bosbeetle het volgende:
Danny Thompson van pentangle maar ook vaste bassist van John Martyn.
En speelde op een hele waslijst aan albums o.a. five leafs left, hounds of love en colour of spring
Zeker niet de minste albums
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lznjranqds2h
[..]
quote:De Belgische muziekwereld is een icoon armer. Paul Van Bruystegem, beter bekend als ‘Lange Polle’ of ‘Monsieur Paul’ en de ex-bassist van Triggerfinger, is op 66-jarige leeftijd overleden. Dat hebben zijn voormalige bandleden Ruben Block en Mario Goossens zaterdagochtend bekendgemaakt. De muzikant streed al een lange tijd tegen een slepende ziekte.
“Wij zijn diep bedroefd door het overlijden van onze dierbare vriend en kompaan Paul Van Bruystegem, ‘Monsieur Paul’, ‘Lange Polle’, na een lange strijd tegen ziekte”, schrijft frontman Ruben Block. “Een uiterst inspirerende bandmaat, persoonlijkheid, muzikant en broer. Zijn grote gestalte herbergde een immense liefde voor muziek en een ontembare drang om te spelen.”
“Meer dan 20 jaar konden we leunen op zijn ‘grooving thunder’ tijdens talloze tournees, van het kleinste kot tot de grootste podia in Europa, en hij speelde op elk ervan even graag”, gaat hij verder. “Hij perste het maximum, en meer, uit wat het leven te bieden had. Het leven zal minder kleurrijk aanvoelen zonder hem. Vaarwel, Nonkel.”
Ach.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 11:45 schreef maily het volgende:
Ex-bassist van Triggerfinger Paul van Bruystege overleden op 66-jarige leeftijd
[..]
Hier schrik ik toch wel even van...quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 11:45 schreef maily het volgende:
Ex-bassist van Triggerfinger Paul van Bruystege overleden op 66-jarige leeftijd
[..]
"Technisch' gezien dus de zoon van Ike Turner en de 'bonuszoon' van Tina.quote:Op maandag 6 oktober 2025 10:22 schreef iggyinthehouse het volgende:
De zoon van Tina Turner, Ike Turner jr., overleden op 67 jarige leeftijd
https://www.nu.nl/muziek/(...)ftijd-overleden.html
Ik heb het even opgezocht.quote:Op maandag 6 oktober 2025 10:22 schreef iggyinthehouse het volgende:
De zoon van Tina Turner, Ike Turner jr., overleden op 67 jarige leeftijd
https://www.nu.nl/muziek/(...)ftijd-overleden.html
Bekijk deze YouTube-videoquote:Zanger en stemacteur Edward Reekers is dinsdag na een kort ziekbed overleden. Dat laat zijn familie dinsdag aan het ANP weten. Reekers was 68 jaar oud.
De in Hengelo geboren artiest brak eind jaren zeventig door toen de symfonische rockband Kayak een nieuwe zanger zocht. Hij kwam door de auditie heen. De band oogstte met hun nieuwe voorman groot succes met het album Phantom of the Night (1979) en de hit Ruthless Queen.
Reekers bracht ook diverse solo-albums uit, waaronder The Last Forest (1980), Stages (1993), Child of the Water (2008) en The Liberty Project (2023). Hij werkte samen met gerenommeerde muzikanten als Pim Koopman, Syb van der Ploeg, Harry Sacksioni, Lee Towers en Anita Meyer.
Daarnaast maakte de zanger naam als stemacteur en regisseur van nasynchronisaties voor film en televisie. Zijn stem was te horen in talloze Disneyfilms en hij regisseerde onder meer de Nederlandse versies van de Harry Potter-films.
Ach, die van Ruthless Queenquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 19:15 schreef maily het volgende:
Edward Reekers (68) overleden.
Na een slopende ziekte.
Kayakzanger en stem-acteur.
https://www.tubantia.nl/s(...)%2Fwww.google.com%2F
Hij heeft zoveel gedaan. Het zat er helaas aan te komen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 19:15 schreef maily het volgende:
Edward Reekers (68) overleden.
Na een slopende ziekte.
Kayakzanger en stem-acteur.
https://www.tubantia.nl/s(...)%2Fwww.google.com%2F
Dat is nog 'snel' gegaanquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 19:15 schreef maily het volgende:
Kayak-zanger en stemacteur Edward Reekers (68) overleden
[..]
Inderdaad zeg! Niet lang geleden zag ik 'm nog live in z'n progproms-formatie. Dat ie niet meer zou optreden werd onlangs wel wel duidelijk, maar dat het zo snel al gedaan zou zijn niet.quote:
Merci dat jij er wasquote:Edward Reekers (68) is ongeneeslijk ziek. De zanger, die zijn karakteristieke stem verleende aan de iconische Merci-reclame in de jaren 90, heeft uitgezaaide longkanker en stelt dat genezing niet meer mogelijk is. Het nieuws komt zeer onverwachts: volgende maand zou Reekers nog vijf keer optreden in een uitverkocht 013 in Tilburg.
Reekers laat weten dat hij zich met ‘de grootst mogelijke tegenzin’ terugtrekt uit het openbare leven. Zijn artsen werken aan een behandelplan, waarover begin september meer duidelijkheid komt. Optreden zit er echter vrijwel zeker niet meer in. „Genezing is niet meer mogelijk, alleen levensverlengende behandelingen”, tempert de zanger de verwachtingen.
In een verklaring bedankt hij ‘al zijn vrienden en fans’ voor de steun en het enthousiasme die hij al die jaren heeft mogen ervaren. „En alle collega’s die mij op mijn muzikale reis hebben begeleid: enorm bedankt! Zonder jullie was het maar half zo leuk geweest.”
Unieke shows
Reekers is een van de meest ervaren zangers van Nederland en staat al bijna een halve eeuw op het podium. Hij werkte samen met talloze nationale en internationale artiesten. Volgende maand zou hij opnieuw deelnemen aan de reeks concerten van Ayreon: het progrockproject van Arjen Lucassen dat wereldwijd duizenden fans trekt.
Die shows in 013 zijn uniek: slechts eens in de paar jaar wordt Ayreon live uitgevoerd, met tientallen gastmuzikanten op één podium, indrukwekkende decors en een internationale fanbasis die speciaal naar Tilburg afreist.
‘Dit heeft me enorm geraakt’
Voor veel bezoekers waren de aankomende concerten dé gelegenheid om Reekers nog één keer live te zien schitteren. Arjen Lucassen noemt Reekers niet alleen een ‘goede vriend’, maar ook een ‘onmisbaar onderdeel van het Ayreon-universum’.
Hij herinnert eraan dat Reekers de allereerste stem was die ooit op een Ayreon-album te horen was. Lucassen reageert aangeslagen. ‘Dit heeft me enorm geraakt. Ik wens je heel veel kracht in deze moeilijke periode, mijn getalenteerde vriend, en weet dat wij er allemaal voor je zijn.’
‘Merci, dat jij er bent’
Reekers verliet zijn band Kayak (bekend van de hit Ruthless Queen) in 1982 en stortte zich daarna op uiteenlopende muzikale projecten. In 2023 verscheen zijn vierde soloalbum, waarop hij grootheden als Damian Wilson, Mark Lennon, Harry Sacksioni, Steve Hackett (ex-Genesis) en Arjen Lucassen samenbracht. „Al deze muzikanten hadden hiervoor nog nooit samen op één plaat gestaan. Ik voel me vereerd de bindende factor te zijn geweest”, zei Reekers destijds in een interview met deze site.
Naast zijn muziekcarrière raakte Reekers bij het brede publiek bekend dankzij zijn herkenbare stemgeluid. „Jij bent het lichtste puntje aan mijn horizon. Jij bent de kleurenpracht in mijn grijze dag”, zong hij in de iconische reclames voor Merci, met als afsluitende zin: „Merci, dat jij er bent.”
Ook sprak hij stemmen in voor de Nederlandse versies van de Harry Potter-films en verschillende Disneyklassiekers. In de film Assepoester vertolkte hij de rol van de prins.
‘Niet te bevatten’
Het nieuws over zijn ziekte leidt tot talloze steunbetuigingen uit de muziek- en theaterwereld. ‘Dat je ernstig ziek bent is niet te bevatten’, schrijft Tom van der Poel, directeur van theater De Speeldoos in Baarn. ‘De laatste jaren heb ik je ook zoveel mogen bewonderen bij mij in het theater met je ongeëvenaarde stem. Maar ik kon je ook altijd bellen als ik je hulp nodig had.’
Reekers trad zelfs op tijdens het verjaardagsfeest van Van der Poel. ‘Jouw optreden was de verrassing voor iedereen.’
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |