Kijk eens naar de vorige post.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 18:34 schreef Scrutinizer het volgende:
D'Angelo (51)
D’Angelo, Soul’s Modern Visionary, Dead at 51
Ultieme classic waar Neophyte en Arcadipane nog een puntje aan kan zuigen. Maar die leven nog wel, dat is ook wat waard.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 19:35 schreef MadMaster het volgende:
Gabberlegende François Prijt aka DJ Chosen Few is niet meer (1972-2025).
Bekijk deze YouTube-video
Bron: https://www.vkmag.com/mag(...)sen-few-is-niet-meer
51... alvleesklierkanker ...quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 22:09 schreef Gehenna het volgende:
D'angelo wtfjonge gast nog man.
Wel briljante muziek achtergelaten. Niet altijd voor in de stemming, maar potttomme wat zat dat goed in mekaar.
Bron: Rolling Stonequote:Ace Frehley, the wild Spaceman of Kiss who played guitar in the band throughout their Seventies heyday and again during the reunion period in the Nineties, inspiring an entire generation of musicians to pick up the instrument along the way, died on Thursday in Morristown, New Jersey. He was 74.
Weer een grote.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 00:49 schreef belsen het volgende:
Ace Frehley (74)
[..]
Bron: Rolling Stone
Ik schrik alweer bij de naam Jack White.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 16:24 schreef Burnett het volgende:
Jack White (born Horst Nußbaum; 2 September 1940 – c. 16 October 2025) was a German composer, producer and footballer.
Among the songs he produced or co-produced for the international market were Laura Branigan's "Gloria" (1982), "Solitaire" (1983), "How Am I Supposed To Live Without You" (1983), "Self Control" (1984) and "The Lucky One" (1984), as well as Jermaine Jackson and Pia Zadora's "When the Rain Begins to Fall" (1984). He also worked with Paul Anka, Barry Manilow ("You're Looking Hot Tonight"), Engelbert Humperdinck and Audrey Landers.
En vergeet ook niet het nummer waarvan David Hasselhoff denkt dat het een grote bijdrage heeft geleverd aan het vallen van de Berlijnse muur.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 16:24 schreef Burnett het volgende:
( ** Die andere! ** ) Jack White (born Horst Nußbaum; 2 September 1940 – c. 16 October 2025) was a German composer, producer and footballer.
Among the songs he produced or co-produced for the international market were Laura Branigan's "Gloria" (1982), "Solitaire" (1983), "How Am I Supposed To Live Without You" (1983), "Self Control" (1984) and "The Lucky One" (1984), as well as Jermaine Jackson and Pia Zadora's "When the Rain Begins to Fall" (1984). He also worked with Paul Anka, Barry Manilow ("You're Looking Hot Tonight"), Engelbert Humperdinck and Audrey Landers.
quote:De Duitse componist en saxofonist Klaus Doldinger is overleden. Dat heeft zijn familie zaterdag gemeld aan persbureau DPA. Doldinger was onder meer bekend van de leadermuziek van de Duitse misdaadserie Tatort. Ook componeerde hij muziek voor films als Das Boot en The Neverending Story. Doldinger is 89 jaar oud geworden.
In 1971 richtte Doldinger de jazzband Passport op, waarmee hij internationale jazzgeschiedenis schreef. De band bracht sinds de jaren zeventig tientallen albums uit. De Duitse zanger Udo Lindenberg was in 1971 de eerste drummer van de groep.
In 1960 werd Doldinger tijdens zijn eerste tournee in de Verenigde Staten uitgeroepen tot ereburger van jazzmetropool New Orleans. Ter gelegenheid van Doldingers 85ste verjaardag in 2021 feliciteerde ook bondspresident Frank-Walter Steinmeier de muzikant.
quote:Sam Rivers, bassist en een van de oprichters van de Amerikaanse rockband Limp Bizkit, is overleden. Het is onbekend waaraan hij is overleden. Rivers is 48 jaar oud geworden
Heeft in de jaren 60 nog een jaartje bij PSV gevoetbald. Stond daar al bekend als iemand die beter op het biljart kon zingen, dan tegen een bal aan schoppen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 16:24 schreef Burnett het volgende:
Jack White (born Horst Nußbaum; 2 September 1940 –
Blijkbaar is gisteren U96 producer Ingo Hauss ook overleden. Zie wat berichten op social media en ook zijn wiki is opgedateerd.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 22:14 schreef maily het volgende:
Duitse componist Klaus Doldinger (89) overleden; bekend van muziek Tatort en Das Boot
[..]
quote:Op donderdag 23 oktober 2025 11:11 schreef Gehenna het volgende:
Club Bizarre is wel een dikke classic
quote:Op donderdag 23 oktober 2025 15:05 schreef bartrid het volgende:
Het gaat hard dit jaar...Dave Ball van soft cell.
https://www.theguardian.c(...)&utm_source=Facebook
Inderdaad, ook bekend van Ritmo de la Noche.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 16:53 schreef Berto het volgende:
[..]
Blijkbaar is gisteren U96 producer Ingo Hauss ook overleden. Zie wat berichten op social media en ook zijn wiki is opgedateerd.
Heel eerlijk, de naam deed niet direct een belletje rinkelen, maar ik zie dat hij op mijn halve jazz-kast speelt. van Miles Davis tot Jan Garbarekquote:Op maandag 27 oktober 2025 13:05 schreef bazbo het volgende:
[ afbeelding ]
Jack DeJohnette
(9 augustus 1942 - 27 oktober 2025)
Een van 's werelds beste jazzdrummers is overleden.![]()
Wat een muzikant was het. Nu wil ik veel van zijn schitterende werk gaan horen.
Als je door RS op plek 40 van beste drummers aller tijden gezet wordt, kun je wel wat jaquote:Op maandag 27 oktober 2025 13:05 schreef bazbo het volgende:
[ afbeelding ]
Jack DeJohnette
Auw. En niet alleen drummer hè?quote:Op maandag 27 oktober 2025 13:05 schreef bazbo het volgende:
[ afbeelding ]
Jack DeJohnette
quote:Jack DeJohnette is considered one of the most influential jazz musicians of the 20th century. He is an iconic drummer, pianist, and composer, who is able to draw inspiration from all types of music beyond jazz. He studied classical piano from age four until fourteen, when he began to play drums. In his early years in Chicago, he led his own groups, and was in demand as both a pianist and a drummer. DeJohnette joined Miles Davis' group in 1968 where he worked on the album Bitches Brew, which is recognized as one of jazz's greatest and most influential albums.
His career continued to accelerate and expand beyond working with Miles Davis, recording with Columbia, Landmark, MCA/GRP, and Toshiba/EMI/Blue Note, and ECM labels. He also worked alongside a number of other prominent jazz artists including John Coltrane, Sonny Rollins, Bill Evans, Stan Getz, Keith Jarrett, Chet Baker, Lee Morgan, Herbie Hancock, Dave Holland, Freddie Hubbard, Abbey Lincoln, and Betty Carter amongst countless others.
RS heeft de neiging om populariteit wat zwaar mee te laten tellen in dat soort lijstjes, maar in dit geval hadden ze wel gelijk, ja.quote:Op maandag 27 oktober 2025 16:45 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Als je door RS op plek 40 van beste drummers aller tijden gezet wordt, kun je wel wat ja
Da's wel een legende! Erik Engerd, J.J. de Bom, Met het mes op tafel en nog zoveel meer.....quote:Op maandag 3 november 2025 09:50 schreef iggyinthehouse het volgende:
Joost Prinsen overleden op 83 jarige leetijd
https://www.nu.nl/algemee(...)en-83-overleden.html
Frekie: Bekijk deze YouTube-video
Awww fuck, eerst Phil Lesh en nu zij...quote:Op maandag 3 november 2025 20:22 schreef StrummerMan het volgende:
Donna Jean Godchaux van The Grateful Dead.
https://en.wikipedia.org/wiki/Donna_Jean_Godchaux
https://variety.com/2025/(...)ful-dead-1236568488/
[ afbeelding ]
Hij is idd zo'n BN'er die je echt gaat missenquote:Op maandag 3 november 2025 14:03 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Da's wel een legende! Erik Engerd, J.J. de Bom, Met het mes op tafel en nog zoveel meer.....
Ja hier ook lang niet geluisterd, gaat zometeen aan.quote:Op vrijdag 7 november 2025 09:33 schreef Gehenna het volgende:
Tof album wel, moet ik weer eens luisteren. lang geleden veel gedraaid.
Wtfquote:Op zondag 16 november 2025 19:30 schreef DJ11 het volgende:
De Amerikaanse singer-songwriter Todd Snider is overleden:
https://www.mirror.co.uk/3am/beloved-music-star-dies-59-36252838
Hij raakte begin deze maand gewond, toen hij slachtoffer werd van een gewelddadige beroving. Hij belandde in het ziekenhuis en is daar niet meer levend uit gekomen.
Als ik het zo lees mocht hij het ziekenhuis juist niet in. Lang leve Amerika.quote:Op zondag 16 november 2025 19:30 schreef DJ11 het volgende:
De Amerikaanse singer-songwriter Todd Snider is overleden:
https://www.mirror.co.uk/3am/beloved-music-star-dies-59-36252838
Hij raakte begin deze maand gewond, toen hij slachtoffer werd van een gewelddadige beroving. Hij belandde in het ziekenhuis en is daar niet meer levend uit gekomen.
Ik lees dat hij uit het ziekenhuis ontslagen werd en dat hij weigerde het ziekenhuis te verlaten.quote:Op zondag 16 november 2025 20:05 schreef Dagoduck het volgende:
Als ik het zo lees mocht hij het ziekenhuis juist niet in. Lang leve Amerika.
quote:Days before his tragic death, the star was arrested outside a hospital in Salt Lake City after refusing to leave once discharged, telling officers he was still in pain and needed treatment. He explained: "I have a band, I'm famous - they ditched me."
Hij wilde er terug in maar dat mocht niet:quote:Op zondag 16 november 2025 20:26 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik lees dat hij uit het ziekenhuis ontslagen werd en dat hij weigerde het ziekenhuis te verlaten.
[..]
quote:begging to be let back into Holy Cross Hospital in Salt Lake City after they put him in handcuffs... At one point an officer asks him: "When they told you don't come back, why did you come back?" he said he didn't remember that, adding: "I walked as far as I could and I was in so much pain."
Toch ergens wel """mooi""" dat ze samen zo zijn gegaan.quote:Op maandag 17 november 2025 21:33 schreef MadMaster het volgende:
Kessler-zangeressen (89) overleden, Duitse tweeling koos voor euthanasie
De Duitse tweeling Alice en Ellen Kessler is overleden. Ze waren internationaal bekend als zangeressen, danseressen en actrices. De twee kozen ervoor samen euthanasie te ondergaan, meldt de Duitse krant Bild. De zussen zijn 89 jaar geworden.
https://www.nu.nl/muziek/(...)voor-euthanasie.html
Oh, dat nummer vond ik vroeger fantastisch! Helemaal vergeten. Je hoort het ook nooit meer ergens.quote:Op maandag 17 november 2025 15:59 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
Ik hoor net dat toetsenist Henk van Loon van Tower overleden is
Voor de grap even gezocht, op Radio 10 en vooral op Arrow Classic Rock schijnt ie nog regelmatig langs te komenquote:Op dinsdag 18 november 2025 23:43 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Oh, dat nummer vond ik vroeger fantastisch! Helemaal vergeten. Je hoort het ook nooit meer ergens.
Ik denk dat er vooral oude beelden zijn van the Stones Roses.quote:Op donderdag 20 november 2025 18:12 schreef Gehenna het volgende:
Stone Roses![]()
Toch kijk ik er wat van op dat ie bijna even oud is als mijn moederken vooral de oude beelden van hun denk ik
Triest, 2 jonge weeskinderen.quote:Op donderdag 20 november 2025 17:10 schreef bartrid het volgende:
En weer een grote naam..... Mani van stone roses
https://www.manchestereve(...)stone-roses-32913693
Atjequote:Op vrijdag 21 november 2025 12:12 schreef KinKiJan het volgende:
Zanger en presentator René Karst (59) overleden
Veel te jong ook weer! Adje voor de sfeer dan maar
Das het liedje, op René doen we een adje, als in ad fundum, voor de sfeerquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |