abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Frontpage / Forummod zaterdag 4 oktober 2025 @ 11:46:53 #51
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_218933462
Ik hoor net op de radio dat de voormalige bassist van Triggerfinger, Paul Van Bruystegem - in de muziekwereld gekend als 'Lange Polle' overleden is. Slechts 66 jaar oud.

https://www.vrt.be/vrtnws(...)ruystegem-overleden/
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_218933482
Monsieur Paul ;(
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_218933501
Ach Monsieur Paul, wat een presence had die man
pi_218934142
De gisteren overleden actrice Patricia Routledge (96) gaat voor altijd de boeken in als Hyacinth Bucket uit Keeping Up Appearances (Schone Schijn), maar heeft ook de nodige muziek opgenomen. Ze bracht een jazz- / easy listening-album uit en speelde mee in meerdere musicals.

Op deze opname, van een paar jaar geleden, vertolkt ze een nummer van Noel Coward:

Bekijk deze YouTube-video
Dame Patricia Routledge - I Went To A Marvellous Party (2021)

Of wat te denken van haar uitvoering van Climb Ev'ry Mountain uit The Sound Of Music:

Patricia Routledge - Climb Ev'ry Mountain (1967)
pi_218934185
Deze zomer Triggerfinger nog gezien. Was toch heel anders dan met Monsieur Paul. Al was de nieuwe bassist erg goed, daar lag het niet aan hoor. Ze waren een beetje tammetjes. Kan ook net een momentopname zijn geweest natuurlijk.
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 13:34:53 #56
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_218934216
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_218934243
ik had Paul veel jonger geschat
Robert Moog died for our synths
pi_218935281
Monsieur Paul ;(
  Moderator zaterdag 4 oktober 2025 @ 15:46:46 #59
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_218935434
quote:
Hier schrik ik toch wel even van...

[ Bericht 0% gewijzigd door belsen op 04-10-2025 22:49:04 ]
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Redactie Frontpage zondag 5 oktober 2025 @ 06:32:27 #60
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_218940240

Och. Slechts één keer live mogen meemaken, op 2 augustus 2012 tijdens een Frank Zappa-eerbetoonfestival, nota bene. Onuitwisbare indruk achtergelaten. Wat een rotsblok, deze vent.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  maandag 6 oktober 2025 @ 10:22:22 #61
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_218950507
De zoon van Tina Turner, Ike Turner jr., overleden op 67 jarige leeftijd

https://www.nu.nl/muziek/(...)ftijd-overleden.html
pi_218950767
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 10:22 schreef iggyinthehouse het volgende:

"Technisch' gezien dus de zoon van Ike Turner en de 'bonuszoon' van Tina.
Te jong overleden helaas.
pi_218955034
We are saddened to hear Dave 'Blockhead' Wright keyboard player with The Beat from 1980 to 1983 has sadly passed away. RIP

https://www.facebook.com/(...)et=a.288083946009277

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Beat_(British_band)
pi_218958096
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 10:22 schreef iggyinthehouse het volgende:

Ik heb het even opgezocht.
Tina Turner had 4 zoons, 2 biologisch en 2 geadopteerd:
- Ike Turner Jr. (geadopteerd, kind van Ike Turner) (1958-2025, nierfalen)
- Raymond Craig (van Raymond Hill) (1958-2018, zelfmoord)
- Michael Turner (geadopteerd, kind van Ike Turner) (1959-heden)
- Ronnie Turner (van Ike Turner) (1960-2022, darmkanker)
Alleen Michael is nog in leven, maar hij leeft rolstoelgebonden in een zorgcentrum als gevolg van verslavingen, epileptische aanvallen en beroertes)

Wat een hoop ellende ;(
  Spellchecker dinsdag 7 oktober 2025 @ 19:15:32 #65
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218962571
Kayak-zanger en stemacteur Edward Reekers (68) overleden
quote:
Zanger en stemacteur Edward Reekers is dinsdag na een kort ziekbed overleden. Dat laat zijn familie dinsdag aan het ANP weten. Reekers was 68 jaar oud.

De in Hengelo geboren artiest brak eind jaren zeventig door toen de symfonische rockband Kayak een nieuwe zanger zocht. Hij kwam door de auditie heen. De band oogstte met hun nieuwe voorman groot succes met het album Phantom of the Night (1979) en de hit Ruthless Queen.

Reekers bracht ook diverse solo-albums uit, waaronder The Last Forest (1980), Stages (1993), Child of the Water (2008) en The Liberty Project (2023). Hij werkte samen met gerenommeerde muzikanten als Pim Koopman, Syb van der Ploeg, Harry Sacksioni, Lee Towers en Anita Meyer.

Daarnaast maakte de zanger naam als stemacteur en regisseur van nasynchronisaties voor film en televisie. Zijn stem was te horen in talloze Disneyfilms en hij regisseerde onder meer de Nederlandse versies van de Harry Potter-films.

[ Bericht 55% gewijzigd door maily op 07-10-2025 19:32:10 ]
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 19:28:09 #66
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218962702
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 19:15 schreef maily het volgende:
Edward Reekers (68) overleden.
Na een slopende ziekte.
Kayakzanger en stem-acteur.
https://www.tubantia.nl/s(...)%2Fwww.google.com%2F

Ach, die van Ruthless Queen ;(
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 19:28:37 #67
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_218962707
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 19:15 schreef maily het volgende:
Edward Reekers (68) overleden.
Na een slopende ziekte.
Kayakzanger en stem-acteur.
https://www.tubantia.nl/s(...)%2Fwww.google.com%2F

Hij heeft zoveel gedaan. Het zat er helaas aan te komen.

Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_218963766
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 20:09 schreef Blues het volgende:

[..]
Dat is nog 'snel' gegaan ;(
:'(
Inderdaad zeg! Niet lang geleden zag ik 'm nog live in z'n progproms-formatie. Dat ie niet meer zou optreden werd onlangs wel wel duidelijk, maar dat het zo snel al gedaan zou zijn niet. :{
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
  Redactie Frontpage dinsdag 7 oktober 2025 @ 21:00:57 #70
165583 crew  bazbo
& his rubber chicken
pi_218963819
-O-

Ken eigenlijk alleen maar z'n werk bij Kayak. Mocht hem rond 2011 of zo een paar keer met Kayak zien en horen optreden. Was gaaf.
Nu maar eens een paar ouwe Kayakplaten draaien.

:Y
'Slechte gedichten bestaan niet; er bestaan alleen slechte mensen' (Willem Bierman)
Meer informatie op www.bazbo.net
  Spellchecker dinsdag 7 oktober 2025 @ 21:10:07 #71
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218963899
Eerder nieuws uit augustus:

Edward Reekers (68) bekend van Merci-reclame en Ayreon-concerten is ongeneeslijk ziek
quote:
Edward Reekers (68) is ongeneeslijk ziek. De zanger, die zijn karakteristieke stem verleende aan de iconische Merci-reclame in de jaren 90, heeft uitgezaaide longkanker en stelt dat genezing niet meer mogelijk is. Het nieuws komt zeer onverwachts: volgende maand zou Reekers nog vijf keer optreden in een uitverkocht 013 in Tilburg.

Reekers laat weten dat hij zich met ‘de grootst mogelijke tegenzin’ terugtrekt uit het openbare leven. Zijn artsen werken aan een behandelplan, waarover begin september meer duidelijkheid komt. Optreden zit er echter vrijwel zeker niet meer in. „Genezing is niet meer mogelijk, alleen levensverlengende behandelingen”, tempert de zanger de verwachtingen.

In een verklaring bedankt hij ‘al zijn vrienden en fans’ voor de steun en het enthousiasme die hij al die jaren heeft mogen ervaren. „En alle collega’s die mij op mijn muzikale reis hebben begeleid: enorm bedankt! Zonder jullie was het maar half zo leuk geweest.”

Unieke shows
Reekers is een van de meest ervaren zangers van Nederland en staat al bijna een halve eeuw op het podium. Hij werkte samen met talloze nationale en internationale artiesten. Volgende maand zou hij opnieuw deelnemen aan de reeks concerten van Ayreon: het progrockproject van Arjen Lucassen dat wereldwijd duizenden fans trekt.

Die shows in 013 zijn uniek: slechts eens in de paar jaar wordt Ayreon live uitgevoerd, met tientallen gastmuzikanten op één podium, indrukwekkende decors en een internationale fanbasis die speciaal naar Tilburg afreist.

‘Dit heeft me enorm geraakt’
Voor veel bezoekers waren de aankomende concerten dé gelegenheid om Reekers nog één keer live te zien schitteren. Arjen Lucassen noemt Reekers niet alleen een ‘goede vriend’, maar ook een ‘onmisbaar onderdeel van het Ayreon-universum’.

Hij herinnert eraan dat Reekers de allereerste stem was die ooit op een Ayreon-album te horen was. Lucassen reageert aangeslagen. ‘Dit heeft me enorm geraakt. Ik wens je heel veel kracht in deze moeilijke periode, mijn getalenteerde vriend, en weet dat wij er allemaal voor je zijn.’

‘Merci, dat jij er bent’
Reekers verliet zijn band Kayak (bekend van de hit Ruthless Queen) in 1982 en stortte zich daarna op uiteenlopende muzikale projecten. In 2023 verscheen zijn vierde soloalbum, waarop hij grootheden als Damian Wilson, Mark Lennon, Harry Sacksioni, Steve Hackett (ex-Genesis) en Arjen Lucassen samenbracht. „Al deze muzikanten hadden hiervoor nog nooit samen op één plaat gestaan. Ik voel me vereerd de bindende factor te zijn geweest”, zei Reekers destijds in een interview met deze site.

Naast zijn muziekcarrière raakte Reekers bij het brede publiek bekend dankzij zijn herkenbare stemgeluid. „Jij bent het lichtste puntje aan mijn horizon. Jij bent de kleurenpracht in mijn grijze dag”, zong hij in de iconische reclames voor Merci, met als afsluitende zin: „Merci, dat jij er bent.”

Ook sprak hij stemmen in voor de Nederlandse versies van de Harry Potter-films en verschillende Disneyklassiekers. In de film Assepoester vertolkte hij de rol van de prins.

‘Niet te bevatten’
Het nieuws over zijn ziekte leidt tot talloze steunbetuigingen uit de muziek- en theaterwereld. ‘Dat je ernstig ziek bent is niet te bevatten’, schrijft Tom van der Poel, directeur van theater De Speeldoos in Baarn. ‘De laatste jaren heb ik je ook zoveel mogen bewonderen bij mij in het theater met je ongeëvenaarde stem. Maar ik kon je ook altijd bellen als ik je hulp nodig had.’

Reekers trad zelfs op tijdens het verjaardagsfeest van Van der Poel. ‘Jouw optreden was de verrassing voor iedereen.’
Merci dat jij er was _O_ O+
pi_218964320
Mooi Maily O+
pi_218964404
-O- :'(
Juin uit Eigen Tuin!
  woensdag 8 oktober 2025 @ 11:33:21 #74
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218966727
https://www.ad.nl/show/ma(...)angeres-af~afd57277/

Pfoei, gelukkig vals alarm. Als Dolly Parton ook gaat, is de wereld een stuk kapotter meteen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')