abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218440439
Van 37 naar 27 zetels:

https://www.ipsos-publiek(...)alt-buiten-de-top-3/

Dit is een gigantische afstraffing door de kiezers , blijkbaar vond men die actie van Geert niet zo leuk van laatst toen hij de coalitie had opgeblazen.
pi_218440459
Eerdmans op 7 zetels :')

Het land lijkt met momenten echt verloren.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 09:39:40 #3
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218440460
Mij echt een raadsel waarom mensen weg lopen met Bontenbal.

Ouwe wijn in nieuwe zakken.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218440477
Tot op heden heb ik nog steeds niet kunnen begrijpen waarom Geert , de coalitie van laatst had opgeblazen. Het opblazen van een coalitie zou ik eventueel wel doen als ik zeker ben van 76 zetels. Maar dat is bij de PVV dus niet het geval waardoor ik twijfel aan de gezondheid van Wilders. Was hij misschien dronken toen hij besloot de coalitie op te blazen?

Dit is dus al de 2de keer dat hij zoiets doet in zijn carriere.
pi_218440483
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 09:39 schreef thedeedster het volgende:

Niet dat ze mijn stem krijgen, maar hij doet gewoon normaal in zijn voorkomen. De meeste zijn of aan het moddergooien, hebben wat 'extreme' standpunten.. denk dat een hoop mensen daar nu ook klaar mee zijn.

En de implosie van NSC natuurlijk, daarvan keren er veel terug naar het oude nest.
pi_218440487
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 09:39 schreef Geschiedkundige het volgende:

Wat is het verschil tussen eerdmans en wilders?
  donderdag 7 augustus 2025 @ 09:43:04 #7
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218440490
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 09:41 schreef sociaalworkerr het volgende:
Tot op heden heb ik nog steeds niet kunnen begrijpen waarom Geert , de coalitie van laatst had opgeblazen. Het opblazen van een coalitie zou ik eventueel wel doen als ik zeker ben van 76 zetels. Maar dat is bij de PVV dus niet het geval waardoor ik twijfel aan de gezondheid van Wilders. Was hij misschien dronken toen hij besloot de coalitie op te blazen?

Hij zal het een derde keer weer doen als hij er geen zin meer in heeft.
Hij zit liever te twitteren op X.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_218440498
Hoe hoog peilde Ipsos de PVV ook alweer vlak voor de vorige verkiezingen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_218440501
Wilders heeft eigelijk het premierschap aan Timmermans gegeven.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 09:44:29 #10
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218440505
quote:

De VVD op 20 na alle ellende van de afgelopem jaren en nu het achterna rennen van Wilders vind ik zorgwekkender.
Huilen dan.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 09:44:41 #11
438527 MissButterflyy
pi_218440507
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 09:43 schreef tesssssssss het volgende:
Nee joh, die gaat het zeker niet worden.
pi_218440510
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 09:43 schreef Weltschmerz het volgende:
Hoe hoog peilde Ipsos de PVV ook alweer vlak voor de vorige verkiezingen?
Het is niet alleen IPSOS die dit aangeeft. Alle peilingen tonen aan dat er een sterke daling is bij de PVV.
pi_218440526
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 09:44 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nee joh, die gaat het zeker niet worden.
Bontenbal?

Deze tweet vonden ook heel veel mensen veel te ver gaan:

twitter
pi_218440528
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 09:44 schreef sociaalworkerr het volgende:

[..]
Het is niet alleen IPSOS die dit aangeeft. Alle peilingen tonen aan dat er een sterke daling is bij de PVV.
En alle peilingen zater ernaast.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 09:47:32 #15
182233 thedeedster
pi_218440530
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 09:42 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Niet dat ze mijn stem krijgen, maar hij doet gewoon normaal in zijn voorkomen. De meeste zijn of aan het moddergooien, hebben wat 'extreme' standpunten.. denk dat een hoop mensen daar nu ook klaar mee zijn.

En de implosie van NSC natuurlijk, daarvan keren er veel terug naar het oude nest.
Ik zie je punt. Ben er zelf ook klaar mee.

Toch is het eigenlijk absurd dat “Hij is toch zo gewoon gebleven” een stemmentrekker is geworden.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218440540
quote:

Het goedkope pak wijn van het laatste feestje beviel niet zo.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 09:48:55 #17
438527 MissButterflyy
pi_218440546
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 09:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Het is ook nog te ver weg, de peilingen zeggen niks.
Maar de PVV zal echt wel wat zetels verliezen, maar kan alsnog een van de grootste partijen blijven.
Denk dat dhr Wilders meer moet doen dan alleen schreeuwen op X.
pi_218440549
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 09:42 schreef sociaalworkerr het volgende:

[..]
Wat is het verschil tussen eerdmans en wilders?
Geert roeptoetert de hele dag maar wat, lijkt soms wat labiel.

Joost tracht 'fatsoenlijk rechts' te zijn, maar is eigenlijk gewoon het sukkeltje van de klas. Hij mag blij zijn met Coenradie.

Beide zijn zwaar ongeschikt om het land te leiden.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 09:50:36 #19
438527 MissButterflyy
pi_218440565
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 09:47 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Bontenbal?

[ x ]
Lijkt wel op propaganda uit de tweede wereldoorlog in nazi Duitsland. Toen hadden ze zulke plaatjes met een kwaadaardige Jood ernaast. :')

Als je zo je punt moet maken…
pi_218440568
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 09:47 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Ik zie je punt. Ben er zelf ook klaar mee.

Toch is het eigenlijk absurd dat “Hij is toch zo gewoon gebleven” een stemmentrekker is geworden.
Dat is het ook, maar zoek eens naar een goed alternatief. Daar zijn er niet zoveel van. Daarbij roept de persoon Bontenbal eigenlijk géén weerstand op, terwijl sommige al staan te schuimbekken bij de gedachte van Wilders,Timmermans of Yesilgöz in het torentje.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 09:51:48 #21
438527 MissButterflyy
pi_218440577
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 09:49 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Geert roeptoetert de hele dag maar wat, lijkt soms wat labiel.

Joost tracht 'fatsoenlijk rechts' te zijn, maar is eigenlijk gewoon het sukkeltje van de klas. Hij mag blij zijn met Coenradie.

Beide zijn zwaar ongeschikt om het land te leiden.
Ik vind Coenradie echt een topwijf.
JA21 heeft wel ideeën die oké zijn, alleen betreffende milieu en klimaat ben ik niet met ze eens.
pi_218440578
quote:

Dan snap je het echt niet. Hij heeft zoveel van zijn idealen moeten inleveren. Op een gegeven moment kan je jezelf niet meer in de spiegel aankijken.
pi_218440580
quote:
7s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 09:44 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
De VVD op 20 na alle ellende van de afgelopem jaren en nu het achterna rennen van Wilders vind ik zorgwekkender.
Trouwe achterban lijkt het. Wel onbegrijpelijk eigenlijk ja..
pi_218440604
Nou kabinetje lijkt wel duidelijk

Centrum met Fransje erbij.
Dankjewel vvd.
pi_218440612
quote:
Dus als Timmermans premier wordt en er een zootje van maakt, kunnen we alsnog de schuld aan Wilders geven? |:)
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
  donderdag 7 augustus 2025 @ 09:57:48 #26
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218440623
quote:

voor iedere verkiezing wordt er weer iemand op een voetstuk geheven om stemmen bij Wilders weg te trekken. Dit keer is dat Bontenbal.
The End Times are wild
pi_218440633
Een dag voor de vorige verkiezingen werd de PVV gepeild op 25 tot 29 zetels, hetzelfde als nu dus. Het zegt echt geen zak en de campagne en debatten moeten nog beginnen. Het zal me wel verbazen als ze geen zetels verliezen.
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
pi_218440645
Ik vind het vooral apart dat de pvda ook zakt. Misschien moeten die ook eens op zoek naar een “Bontenbal”.
pi_218440647
De kiesdeler is ca. 70k, dus +- 1 miljoen is wat ruim geschat.
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
pi_218440650
Bij de Hond staat Wilders op 29.

https://www.maurice.nl/laatste-peiling/
pi_218440658
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 09:56 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Dus als Timmermans premier wordt en er een zootje van maakt, kunnen we alsnog de schuld aan Wilders geven? |:)
Nou, ik stem zelf op geen van tweeen, maar ik denk dat veel mensen dat wel zullen blijven doen, ja.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 10:03:56 #32
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218440674
We hebben een sterk alternatief op rechts nodig!
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  donderdag 7 augustus 2025 @ 10:07:58 #33
503714 SebbeSwensje
pi_218440712
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 09:56 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Het lijkt me wel heel geinig om dan te gaan roepen dat ze zijn tegengewerkt.
Appears.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 10:18:16 #34
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_218440793
quote:
7s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 09:44 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat is inderdaad merkwaardig. Eveneens merkwaardig is dat mensen voor zelfkastijding aan de andere kant gaan door nu massaal op GL/PvdA te stemmen.
pi_218440853
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 10:00 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ik vind het vooral apart dat de pvda ook zakt. Misschien moeten die ook eens op zoek naar een “Bontenbal”.
Die moeten vooral af van GroenLinks.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_218440857
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 09:57 schreef LXIV het volgende:

[..]
voor iedere verkiezing wordt er weer iemand op een voetstuk geheven om stemmen bij Wilders weg te trekken. Dit keer is dat Bontenbal.
Ik heb meer het idee dat de mensen die als een malle achter verlosser Omtzigt aangerend zijn nu weer terugkeren op hun oude honk. Denk dat de verlosserverhuizing een beetje te zien is van PVV naar JA21 nu Coenradie daarheen is gegaan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 7 augustus 2025 @ 10:31:31 #37
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_218440892
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 10:00 schreef Nebelwerfer het volgende:
Niet vreemd na die walgelijke antisemitische motie van Kati Piri.

Er nieuwe fatsoenlijke links conservatieve partij zou zo 20+ zetels kunnen peilen.
pi_218440897
Eigenlijk zijn alle partijen elk op hun eigen manier kut. De PVV mag eindelijk meeregeren, zet dan iemand die volstrekt incapabel op de voor hun belangrijkste positie, zorgt constant voor sabotage door vanaf de zijlijn te roepen terwijl je nota bene mee doet, en blaast het kabinet op vage gronden op. De VVD gaat ongetwijfeld graag verder met het gebruikelijke afbraakbeleid. De partijen aan de linkerzijde hebben zich helemaal vervreemd van Jan Modaal. Partijen als de CU en CDA faciliteren het beleid van de VVD net zo goed, en mogen in ruil daarvoor af en toe ergens een vals moralistisch sausje overheen gieten. De NSC werd geleid door iemand die het goed bedoelde maar ongeschikt was, en nu in andere handen ongetwijfeld zal marginaliseren. Etc, etc.

Niemand lijkt in staat de belangrijkste nationale vraagstukken daadwerkelijk, op een rationele wijze, te kunnen verlichten.
pi_218440919
Het is ook de vraag wat je hier nou in vredesnaam weer als coalitie uit moet gaan smeden. Iets van VVD, CDA, D66 en GLPvdA ofzo.
pi_218441207
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 10:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Eigenlijk zijn alle partijen elk op hun eigen manier kut. De PVV mag eindelijk meeregeren, zet dan iemand die volstrekt incapabel op de voor hun belangrijkste positie, zorgt constant voor sabotage door vanaf de zijlijn te roepen terwijl je nota bene mee doet, en blaast het kabinet op vage gronden op. De VVD gaat ongetwijfeld graag verder met het gebruikelijke afbraakbeleid. De partijen aan de linkerzijde hebben zich helemaal vervreemd van Jan Modaal. Partijen als de CU en CDA faciliteren het beleid van de VVD net zo goed, en mogen in ruil daarvoor af en toe ergens een vals moralistisch sausje overheen gieten. De NSC werd geleid door iemand die het goed bedoelde maar ongeschikt was, en nu in andere handen ongetwijfeld zal marginaliseren. Etc, etc.

Niemand lijkt in staat de belangrijkste nationale vraagstukken daadwerkelijk, op een rationele wijze, te kunnen verlichten.
D66 ? Die willen alleen te snel.
pi_218441208
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 10:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

Komt vooral omdat er aan haalbare, uitvoerbare plannen om die nationale vraagstukken op te lossen een hoop nadelen hangen voor bijna iedereen, en je daarmee niet populair wordt.
Het is veel makkelijker om een stokpaardje te kiezen dat voor veel mensen wel populair is en daarmee kiezers te winnen.
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
  donderdag 7 augustus 2025 @ 11:13:48 #42
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_218441258
Het duurt nog bijna drie maanden voordat er gestemd wordt. Totaal onbetekenend wat er nu gezegd wordt.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_218441281
quote:
10s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 10:03 schreef SebbeSwensje het volgende:
We hebben minder rechts nodig! Als het nog rechtser moet, dan hebben we daar een nieuwe naam voor nodig, want de officiële is hier niet toegestaan.
pi_218441294
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 11:04 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Komt vooral omdat er aan haalbare, uitvoerbare plannen om die nationale vraagstukken op te lossen een hoop nadelen hangen voor bijna iedereen, en je daarmee niet populair wordt.
Het is veel makkelijker om een stokpaardje te kiezen dat voor veel mensen wel populair is en daarmee kiezers te winnen.
Je bedoelt: naast het verhogen van de belasting voor de rijken en bedrijven? Dat noem ik niet "bijna iedereen".
pi_218441295
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 11:17 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
We hebben minder rechts nodig! Als het nog rechtser moet, dan hebben we daar een nieuwe naam voor nodig, want de officiële is hier niet toegestaan.
Het was dan ook cynisch bedoeld van deze user
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_218441311
Waarom zijn peilingen van weken geleden weer nieuws?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 7 augustus 2025 @ 11:22:36 #47
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218441330
quote:
10s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 10:03 schreef SebbeSwensje het volgende:
Na hoeveel geflopte partijen dringt het bij sommigen door dat het probleem een weeffout is in het gehele rechtspopulischte gedachtegoed, ga je dan denken?
pi_218441344
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 11:18 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Het was dan ook cynisch bedoeld van deze user
Ik weet het :)
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 augustus 2025 @ 11:25:04 #49
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218441363
quote:

Één van de weinige partijen waar je naartoe kan als je de radicalisering van al het andere zat bent.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_218441432
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 11:18 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Je bedoelt: naast het verhogen van de belasting voor de rijken en bedrijven? Dat noem ik niet "bijna iedereen".
Ja, de negatieve kant van trickle-down-economics treft vaak gek genoeg wél bijna iedereen.
pi_218441471
quote:

Dilan is enorm onsympathiek en incapabel dus dan is Bontenbal een middenrechts alternatief door geen gekke dingen te doen. Zegt dus meer over de rest dan over hem.
pi_218441482
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 09:51 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik vind Coenradie echt een topwijf.
JA21 heeft wel ideeën die oké zijn, alleen betreffende milieu en klimaat ben ik niet met ze eens.
Coenradie is zo'n figuur dat alle non mainstream partijen langs gaat om ze van binnen te slopen en uiteindelijk bij D66 terecht komt.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 11:40:14 #53
182233 thedeedster
pi_218441514
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 11:36 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Dilan is enorm onsympathiek en incapabel dus dan is Bontenbal een middenrechts alternatief door geen gekke dingen te doen. Zegt dus meer over de rest dan over hem.
Ben het wel met je eens dat het armoe troef is. Ik kan alleen maar cynisch worden van die politici. -O-
pi_218441527
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 11:37 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Coenradie is zo'n figuur dat alle non mainstream partijen langs gaat om ze van binnen te slopen en uiteindelijk bij D66 terecht komt.
Blijft ook altijd wel hilarisch hoe de grootste partij van Nederland die meerdere keren heeft deelgenomen aan een regering met kamerleden die al lang en breed tot het meubilair behoren 'non-mainstream' is.
Het mag wel eens afgelopen zijn met dat leven in de jaren '90. Bijna alle vormen van kritiek op migranten en moslims is al lang en breed salonfähig.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 12:04:34 #55
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_218441683
quote:

Als er iets ouwe wijn is, dan is het Wilders wel. Al sinds 2006 hetzelfde truukje.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 12:06:44 #56
182233 thedeedster
pi_218441690
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 12:04 schreef Zelva het volgende:

[..]
Als er iets ouwe wijn is, dan is het Wilders wel. Al sinds 2006 hetzelfde truukje.
Klopt, maar het zit nog steeds in dezelfde oude zak. ;)
pi_218441725
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 11:40 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Ben het wel met je eens dat het armoe troef is. Ik kan alleen maar cynisch worden van die politici. -O-
Laat me voorop stellen dat het me een enorm ondankbare klus lijkt en ik het voor geen goud zou willen doen. Maar het is ook wel een beetje dat de topbestuurders niet echt in de politiek gaan. Die kunnen vaak vele, vele malen meer verdienen in het bedrijfsleven. Dan blijven de mindere goden wel over en dan nog moet het echt een passie of roeping zijn want anders ga je toch lekker wat anders doen.
pi_218441758
quote:

Nette, joviale jongen die wel durft te zeggen dát er problemen zijn.

Dat het politiek niks gaat veranderen maakt verder weinig uit, want dat geldt voor elk ander poppetje ook.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 7 augustus 2025 @ 12:22:02 #59
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_218441797
quote:

Het nieuwe glimmende ding waar de zwevende kiezer/ekster naartoe vliegt. Zit iedere verkiezingen wel zoiets tussen.
pi_218441810
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 12:22 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Het nieuwe glimmende ding waar de zwevende kiezer/ekster naartoe vliegt. Zit iedere verkiezingen wel zoiets tussen.
Valt wel mee, meestal hoppen die van de ene naar de andere domme populist. Baudet, Carolientje, Wilders, Eerdmans wellicht nu. Bontenbal past daar niet echt tussen
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218441978
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 12:24 schreef Caland het volgende:

[..]
Valt wel mee, meestal hoppen die van de ene naar de andere domme populist. Baudet, Carolientje, Wilders, Eerdmans wellicht nu. Bontenbal past daar niet echt tussen
HENRI HENRI HENRI
pi_218442068
quote:

Wilders peilt alsnog groter en dat is oude wijn in oude zakken.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_218442167
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 12:58 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Wilders peilt alsnog groter en dat is oude wijn in oude zakken.
Is hij nu Milders of Wilder?
pi_218442230
quote:

Het is imho een teken hoe zwak alle politieke partijen zijn. Ik heb al tijden niemand enthousiast gehoord over een partij. Het is kiezen tussen het minst kutte. Zelfs met dit wappie rechtse kabinet van incompetente ruziemakers kwam de oppositie voornamelijk in het nieuws met eigen geneuzel ipv een hoopvol toekomstplan.
pi_218442247
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 12:24 schreef Caland het volgende:

[..]
Na hoeveel maanden zal de eerste afsplitsing bij een Eerdmans partij van 10 zetels zijn?
  donderdag 7 augustus 2025 @ 13:14:47 #66
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_218442249
Wilders maakt half oktober gewoon weer een ritje langs het dierenasiel voor zetels.
pi_218442317
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 11:25 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Één van de weinige partijen waar je naartoe kan als je de radicalisering van al het andere zat bent.
Ja.
Maar toch heb ik het gevoel dat je met een stem op het CDA er gratis ook de radicalen van GL bij krijgt.
Dat wordt dan immers zo goed als zeker wel de coalitie.
Ik zit daar persoonlijk niet op te wachten. Maar ieder zijn keuze.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218442397
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 13:22 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja.
Maar toch heb ik het gevoel dat je met een stem op het CDA er gratis ook de radicalen van GL bij krijgt.
Weinig radicaals aan GL als je ziet wat er zoal op rechts zit. Zullen er best tussen zitten, maar vergeet niet dat de gemiddelde GL-stemmer het hoogst is opgeleid dus het zal wel meevallen. Het is vooral een frame van rechts dat ze radicaal zouden zijn en ik hoop dan ook van harte dat VVD volledig kapot gaat met Dilan.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 13:36:26 #69
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218442410
quote:

[..]
Ja.
Radicalen van GL? Leg eens uit wie dat zijn?

Of heb je teveel naar Yesilgoz geluisterd :')?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_218442436
Weert Gilders :')

VVD _O_
pi_218442527
quote:
2s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 13:36 schreef Falco het volgende:

[..]
Radicalen van GL? Leg eens uit wie dat zijn?

Of heb je teveel naar Yesilgoz geluisterd :')?
De Piri's van deze wereld.
Met hun 'Israel mag zich niet verdedigen' moties.

Een normaal denkend mens houdt zich daar verre van.
Het is natuurlijk ook niet voor niets dat GL zich nooit op eigen kracht tot regeringsdeelname heeft kunnen opwerken. En het is maar de vraag of CDAers wel hierop zitten te wachten.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 7 augustus 2025 @ 13:56:26 #72
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218442563
quote:

[..]
Ja.
Oeeeh. Nieuwsgierig. Wat ga jij doen?

Kan mij herinneren dat het nog niet zo heel lang geleden was dat jij een VOLT uit had.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_218442568
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 13:51 schreef capricia het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook niet voor niets dat GL zich nooit op eigen kracht tot regeringsdeelname heeft kunnen opwerken.
Een "normaal denkend" mens als Geert Wilders natuurlijk wel die blijkbaar achter genocide staat. Een groot deel van de nederlandse bevolking is niets meer dan een SBS6 kijkende voetbalproleet. Kan daar weinig normaal denkends aan vinden. Kijk anders ook even naar de VS wat daar gebeurt. :D
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_218442595
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 13:57 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Een "normaal denkend" mens als Geert Wilders natuurlijk wel die blijkbaar achter genocide staat. Een groot deel van de nederlandse bevolking is niets meer dan een SBS6 kijkende voetbalproleet. Kan daar weinig normaal denkends aan vinden. Kijk anders ook even naar de VS wat daar gebeurt. :D
Kijk mensen:
Dit is het dedain naar de kiezer toe. Als je niet op de juiste partij stemt, dan ben je een proleet.

Succes met je GL-gelijkgestemden, wordt vast een fijn feestje zo onderling!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218442618
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 13:57 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Niemand geeft een neuk om de genocide die gaande is in Soedan. Smerige proleet dat je bent.
pi_218442633
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 14:00 schreef capricia het volgende:

[..]
Kijk mensen:
Dit is het dedain naar de kiezer toe. Als je niet op de juiste partij stemt, dan ben je een proleet.

Ik stem niet eens GroenLinks. Laten we eerlijk zijn, als ik om me heen kijk in Nederland en ook hier in NWS zie ik zeer veel randdebielen. Er staan ruim veertig mensen bij mij op ignore.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 14:06:34 #77
3542 Gia
User under construction
pi_218442645
Om deelnemer te worden van het panel van Ipsos moet je een vragenlijst invullen. Eén van de vragen luidt: Op welke partij heb je gestemd bij de laatste verkiezingen voor de 2de kamer? Je mag ook invullen: "wil ik niet zeggen". Maar Ipsos kan dus gebaseerd op deze antwoorden gericht peilingen versturen naar deelnemers om aan een gewenst resultaat te komen. Voor de beeldvorming.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 14:07:32 #78
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218442652
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 13:14 schreef Aberkullie het volgende:
Wilders maakt half oktober gewoon weer een ritje langs het dierenasiel voor zetels.
Hij wordt asielzoeker 😱
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_218442675
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 13:12 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Het is imho een teken hoe zwak alle politieke partijen zijn. Ik heb al tijden niemand enthousiast gehoord over een partij. Het is kiezen tussen het minst kutte. Zelfs met dit wappie rechtse kabinet van incompetente ruziemakers kwam de oppositie voornamelijk in het nieuws met eigen geneuzel ipv een hoopvol toekomstplan.
Ik ben blij met Volt :)
pi_218442687
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 13:14 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Na hoeveel maanden dagen zal de eerste afsplitsing bij een Eerdmans partij van 10 zetels zijn?
Je bent te optimistisch ;)
pi_218442721
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 14:11 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Je bent te optimistisch ;)
Ik had enige twijfel of ik er weken zou neerzetten.
pi_218442772
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 14:06 schreef Gia het volgende:
Om deelnemer te worden van het panel van Ipsos moet je een vragenlijst invullen. Eén van de vragen luidt: Op welke partij heb je gestemd bij de laatste verkiezingen voor de 2de kamer? Je mag ook invullen: "wil ik niet zeggen". Maar Ipsos kan dus gebaseerd op deze antwoorden gericht peilingen versturen naar deelnemers om aan een gewenst resultaat te komen. Voor de beeldvorming.
Voor de beeldvorming besluit je maar een partij als Ipsos zonder enig bewijs verdacht te maken? Bevalt de peiling je niet?
pi_218442793
Schrikbarend hoeveel mensen de omvolking dus steunen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_218443008
quote:
Die motie van Piri is een goede strategische zet gebleken, want het heeft ertoe geleid dat een aantal lastige leden van de PvdA de partij verlaten hebben.
pi_218443016
quote:
IPSOS is sowieso niet integer. Sjoemelen met de daadwerkelijk gestelde vraag en de gepubliceerde uitkomst bijvoorbeeld.
pi_218443225
quote:
Het is een complooohoooot.
Er zijn vrij logische redenen om dit soort vragen te stellen. Van subgroepanalyse tot weging, maar goed, dan moet je ook wel iets van statistiek begrijpen.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 15:09:31 #87
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218443240
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 15:08 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het is een complooohoooot.
Er zijn vrij logische redenen om dit soort vragen te stellen. Van subgroepanalyse tot weging, maar goed, dan moet je ook wel iets van statistiek begrijpen.
Jaja. Aldus de man die voorspelde in 2016 dat Trump niet kon winnen o.b.v. zijn eigen statistische inzicht.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  donderdag 7 augustus 2025 @ 15:12:10 #88
182233 thedeedster
pi_218443257
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 14:46 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Die motie van Piri is een goede strategische zet gebleken, want het heeft ertoe geleid dat een aantal lastige leden van de PvdA de partij verlaten hebben.
Hè, mensen met een andere mening. Altijd vervelend.
pi_218443292
Het probleem is gewoon dat er nog te weinig mensen op rechts stemmen, anders hadden ze echt wel wat voor elkaar gekregen. Wilders zag dat goed en grijpt het momentum om nu echt eens een goed rechts kabinet te kunnen maken en dit land uit het slop te trekken!!
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_218443302
quote:

Van alle lijsttrekkers voel ik bij hem geen schaamte als hij Nederland vertegenwoordigt in het buitenland.
pi_218443317
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 14:24 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Schrikbarend hoeveel mensen de omvolking dus steunen.
Schrikbarend hoeveel mensen het normaal vinden als je zoiets post.
pi_218443319
Valt me ook op dat Groenlinks-PvdA flink heeft verloren vergeleken bij de peiling daarvoor.
pi_218443320
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 15:16 schreef Ludachrist het volgende:
Het probleem is gewoon dat er nog te weinig mensen op rechts stemmen, anders hadden ze echt wel wat voor elkaar gekregen. Wilders zag dat goed en grijpt het momentum om nu echt eens een goed rechts kabinet te kunnen maken en dit land uit het slop te trekken!!
Nu écht.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218443340
quote:
10s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 15:19 schreef Caland het volgende:

[..]
Nu écht.
Het gaat gebeuren vriend, hodl hodl en blijf rechts stemmen.
pi_218443342
quote:
Ja, allemaal op Wilders stemmen is waarschijnlijk de beste manier om op termijn weer een normale regering en bestuur te hebben. Een feudaal land worden.
pi_218443361
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 15:12 schreef thedeedster het volgende:
Hè, mensen met een andere mening. Altijd vervelend.
Het gaat hier niet zomaar om mensen met een andere mening. Dat moet natuurlijk kunnen. Het gaat er ook niet om dat ze kritisch staan tegenover de voorgenomen fusie van PvdA en GroenLinks.

Het blijkt dat het hier alleen maar gaat om een stel politieke hooligans die alleen maar onrust binnen de PvdA willen schoppen en de boel op stelten willen zetten.

Vanaf het begin dat ze met die groepering Rood Vooruit zijn begonnen, hebben ze gespeculeerd over het oprichten van een nieuwe partij. Ik zou nog enig respect voor ze kunnen opbrengen als ze dat inderdaad hadden gedaan en besloten hadden om met de komende verkiezingen mee te doen. Maar inmiddels hebben ze juist besloten om daarvan af te zien.
pi_218443365
quote:

dat is het hem juist. glad to be grey zou je kunnen zeggen. het is saai, het is niet flitsend, het is ook niet grillig, inconsistent of schreeuwerig.

men is het zat dat Kamerleden zich als een stel agressieve zeemeeuwen gedragen die om aas vechten. veel geschreeuw alles ondergescheten en er is niks opgelost. alleen veel grote woorden gebruikt, nog hogere muurtjes opgetrokken en veel tijd verknoeid. dan maar kijken of iemand die in zijn doen en laten beleefd overkomt en geen gratis bier belooft er wel iets van kan bakken
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 augustus 2025 @ 15:41:21 #98
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218443474
quote:

[..]
Ja.
Wat dat betreft kan je beter helemaal niet stemmen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 7 augustus 2025 @ 15:45:25 #99
403820 Aberkullie
pi_218443496
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 15:25 schreef Sabata het volgende:

[..]
dat is het hem juist. glad to be grey zou je kunnen zeggen. het is saai, het is niet flitsend, het is ook niet grillig, inconsistent of schreeuwerig.

men is het zat dat Kamerleden zich als een stel agressieve zeemeeuwen gedragen die om aas vechten. veel geschreeuw alles ondergescheten en er is niks opgelost. alleen veel grote woorden gebruikt, nog hogere muurtjes opgetrokken en veel tijd verknoeid. dan maar kijken of iemand die in zijn doen en laten beleefd overkomt en geen gratis bier belooft er wel iets van kan bakken
Ja dat succes hebben we al gezien bij zogenaamde voice of reason Pieter Omtzigt
pi_218443672
Ik zie CDA nog wel volgend jaar de minister-president leveren. Misschien is dat wel een mooie middenweg. Het is nog maar afwachten wat links doet in de verkiezingen. Het is altijd weer een verrassing. Op PVV hoef je helemaal niet meer te rekenen bij de informatie- en formatieronde.
pi_218443735
Ik zal het topic een kick geven op 30 oktober. Kunnen we lachen.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 16:17:14 #102
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218443737
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 09:50 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Lijkt wel op propaganda uit de tweede wereldoorlog in nazi Duitsland. Toen hadden ze zulke plaatjes met een kwaadaardige Jood ernaast. :')

Als je zo je punt moet maken…
We mogen hem niet in een bepaalde hoek zetten hier. Maar hij doet anders zijn uiterste best om in die hoek te gaan zitten.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 16:18:34 #103
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218443744
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 14:00 schreef capricia het volgende:

[..]
Kijk mensen:

Hij heeft gewoon gelijk.
pi_218443793
quote:

[..]
Bontenbal?

[ x ]
Een uitstekende twee! Straalt een korte maar krachtige boodschap uit: Welke toekomst wil je?

Niet dat ik overigens (weer) op Wilders stem: Zijn kans is geweest.
pi_218443845
Ik ga bij de volgende verkiezingen blanco stemmen. Geen enkele partij verdient mijn stem en ik wil ook niet in de kiesdeler terecht komen.
pi_218443951
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 16:35 schreef Telefoonvork het volgende:
Ik ga bij de volgende verkiezingen blanco stemmen. Geen enkele partij verdient mijn stem en ik wil ook niet in de kiesdeler terecht komen.
Als ik de moeite nog neem om deel te nemen aan deze poppenkast doe ik hetzelfde.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 16:53:09 #107
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218443957
Beetje vroeg nog dit.

Al zal de PVV zeker wat verliezen, maar uiteindelijk toch weer de grootste worden. En dan begint het circus weer opnieuw.

Ik denk dat GL/PvdA nog flink wat zetels kan winnen als ze Timmermans de deur wijzen.
  Moderator donderdag 7 augustus 2025 @ 17:03:38 #108
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218444028
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 09:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Verzonnen verhalen *O*

https://nl.m.wikipedia.or(...)ingen_2023/Peilingen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_218444127
quote:

[..]
Bontenbal?

[ x ]
_O-
  donderdag 7 augustus 2025 @ 17:47:00 #110
22565 asco
Los in deze tent
pi_218444356
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 16:52 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Als ik de moeite nog neem om deel te nemen aan deze poppenkast doe ik hetzelfde.
Ik ga nog wel stemmen ook al weet ik zeker dat er helemaal NIETS door niemand gaat worden opgelost.
pi_218444475
quote:
Ik tel de exitpoll even niet mee maar zelfs die zat er fors naast. Ipsos zat er 10 zetels naast, I&O 9 zetels. Dat is ongeveer 25% terwijl de afwijking bij alle andere partijen niet alleen veel kleiner zijn, maar de VVD bijvoorbeeld altijd te hoog werd ingeschat. Een poging tot het bandwagon effect dan wel incompetentie.

Ipsos peilde Wilders of 27 zetels vlak voor de verkiezingen, en Ipsos peilt nu Wilders op 27 zetels, er wordt dus helemaal niks afgestraft, er is niets veranderd.
pi_218444486
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 14:05 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ik stem niet eens GroenLinks. Laten we eerlijk zijn, als ik om me heen kijk in Nederland en ook hier in NWS zie ik zeer veel randdebielen. Er staan ruim veertig mensen bij mij op ignore.
En iedereen heeft kunnen zien hoe die ignore-lijst tot stand komt bij jou. Jij bent het levende bewijs wat er met je gebeurt als je kniediep in een ideologische bubbel zit. Dan zie je overal gevaren die je klaarblijkelijk moet gaan negeren, of deze er nu daadwerkelijk zijn of niet. Maar goed, moet jij weten. Ik verwacht niet dat je met jouw kijk op de wereld tot enige zelfreflectie in staat bent.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  Moderator donderdag 7 augustus 2025 @ 18:06:04 #113
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218444509
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 18:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ik tel de exitpoll even niet mee maar zelfs die zat er fors naast. Ipsos zat er 10 zetels naast, I&O 9 zetels. Dat is ongeveer 25% terwijl de afwijking bij alle andere partijen niet alleen veel kleiner zijn, maar de VVD bijvoorbeeld altijd te hoog werd ingeschat. Een poging tot het bandwagon effect dan wel incompetentie.

Ipsos peilde Wilders of 27 zetels vlak voor de verkiezingen, en Ipsos peilt nu Wilders op 27 zetels, er wordt dus helemaal niks afgestraft, er is niets veranderd.
ow die niet _O-

feit is dat volgens de peilingen de PVV het altijd goed ging doen dus je claim klopt voor geen meter
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_218444777
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 17:47 schreef asco het volgende:

[..]
Ik ga nog wel stemmen ook al weet ik zeker dat er helemaal NIETS door niemand gaat worden opgelost.
;(
pi_218444884
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 17:47 schreef asco het volgende:

[..]
Het hele land moet een keer voor iets plat liggen voordat men echt tot actie over zal gaan
pi_218444894
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 18:52 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Het hele land moet een keer voor iets plat liggen voordat men echt tot actie over zal gaan
Drie keer is scheepsrecht.
pi_218444941
quote:
Het beleid is toch altijd rechts geweest? Zou er ooit links beleid zijn geweest dan was er nooit zoveel geluidsoverlast en milieuvervuiling in verstedelijkte gebieden.
pi_218444996
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 19:00 schreef torentje het volgende:

[..]
Het beleid is toch altijd rechts geweest? Zou er ooit links beleid zijn geweest dan was er nooit zoveel geluidsoverlast en milieuvervuiling in verstedelijkte gebieden.
Nee, maar écht rechts, met razzia's, tribunalen, werkkampen en dergelijke
pi_218445324
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 19:00 schreef torentje het volgende:

[..]
Je ziet duidelijk dat het beleid niet rechts genoeg was: er zijn immers nog problemen die opgelost zouden zijn met rechts beleid.
pi_218445345
Ik zie Bontenbal wel langzaam richting de overwinning gaan. Momenteel staat hij vrijwel gelijk aan Timmermans en boven de VVD. Met de PVV is nu geen coalitie meer te vormen. M.a.w. we gaan richting Bontenbal I. Waarschijnlijk in een coalitie met PvdA/GL, VVD en D66. Andere mogelijkheden zijn er namelijk niet echt. Zal wel weer een heel moeilijk verhaal worden met een kabinet dat na een jaar of 2 valt, vermoedelijk doordat de Groenlinksers het niet meer volhouden.
Mja
  donderdag 7 augustus 2025 @ 19:58:11 #121
438527 MissButterflyy
pi_218445391
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 19:51 schreef TAmaru het volgende:
Ik zie Bontenbal wel langzaam richting de overwinning gaan. Momenteel staat hij vrijwel gelijk aan Timmermans en boven de VVD. Met de PVV is nu geen coalitie meer te vormen. M.a.w. we gaan richting Bontenbal I. Waarschijnlijk in een coalitie met PvdA/GL, VVD en D66. Andere mogelijkheden zijn er namelijk niet echt. Zal wel weer een heel moeilijk verhaal worden met een kabinet dat na een jaar of 2 valt, vermoedelijk doordat de Groenlinksers het niet meer volhouden.
Heb je je glazen bol opgepoetst ofzo?
pi_218445458
GL/PvdA fors gezakt ten opzichte van de vorige peiling. Dat is erg mooi.
pi_218445527
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 19:49 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Je ziet duidelijk dat het beleid niet rechts genoeg was: er zijn immers nog problemen die opgelost zouden zijn met rechts beleid.
Rechts maakt toch zelf geluidsoverlast en milieuvervuiling in verstedelijkte gebieden? De geluidsoverlast is zelfs zodanig dat het veel meer op lawaaiprotesten lijkt.
pi_218445595
quote:
Waar zie jij dat dan?

Op de site schrijven ze namelijk het volgende:
quote:
Een andere veelgestelde vraag is: wie zijn de mensen die meedoen? Of: waarom wordt mij niets gevraagd?
Bij landelijk opinie- en draagvlakonderzoek trekken we onze steekproeven in het I&O Research Panel. Dit is onze steekproefbasis.
Het I&O Research Panel telt ruim 40.000 actieve panelleden en is ISO 20252-Annex A-gecertificeerd.
Panelleden worden actief door ons geworven via aselecte steekproeven, bijvoorbeeld uit landelijke adressenbestanden.
Het is niet mogelijk je zelf aan te melden, omdat dit zou kunnen leiden tot een selectiebias (alleen in onderzoek geïnteresseerde personen zouden zich aan kunnen melden).
pi_218445758
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 19:51 schreef TAmaru het volgende:
Bewaren voor het nageslacht.
Ik ben namelijk dol op voorspellingen. O+
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218445791
quote:

[..]
Jij houdt wel van wat tegengeluid. _O-
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 7 augustus 2025 @ 20:39:43 #127
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218445853
quote:
Maar wat zou het nut daarvan zijn? Het pogen tot sturen doormiddel van peilingen?

Het probleem is natuurlijk dat men als dit niet lukt afgestraft wordt met incorrecte peilingen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 20:40:10 #128
56749 BlaZ
pi_218445857
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 14:10 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ik ben blij met Volt :)
Ik dacht dat je bij de SP zat eigenlijk.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 21:01:56 #129
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218446113
quote:

[..]
Zoek het eens bij jezelf.
pi_218446579
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 20:31 schreef capricia het volgende:

[..]
Bewaren voor het nageslacht.
Ik ben namelijk dol op voorspellingen. O+
Deze zal correct zijn, geloof me
Mja
pi_218446583
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 19:58 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Heb je je glazen bol opgepoetst ofzo?
Deze gaat beslist kloppen.
Mja
pi_218447031
quote:
88s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 18:06 schreef sp3c het volgende:

[..]
ow die niet _O-

feit is dat volgens de peilingen de PVV het altijd goed ging doen dus je claim klopt voor geen meter
De exit poll is van na het stemmen he? Zelfs daarbij hadden ze nog twee zetels te weinig, de dagen ervoor zaten ze op 10 zetels te weinig. 10 zetels! 15% van de stemmen, meer dan 25% van de PVV stemmen.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 20:39 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Maar wat zou het nut daarvan zijn? Het pogen tot sturen doormiddel van peilingen?

Het probleem is natuurlijk dat men als dit niet lukt afgestraft wordt met incorrecte peilingen.
Maakt niet uit. Ze zaten er hopeloos naast maar geen enkele gevolgen voor hen, ze mogen gewoon weer terugkomen en de NPO factureren. De NPO hoopt ook op het bandwagon effect dus die praten dat wel goed, de peilingen waren niet ondeugdelijk, de kiezer is de laatste dag van mening veranderd. Bontebal zal dus ook wel een stuk lager uitvallen want die wordt zo hard geplugd.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 22:24:23 #133
56749 BlaZ
pi_218447162
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 22:07 schreef Weltschmerz het volgende:

Maakt niet uit. Ze zaten er hopeloos naast maar geen enkele gevolgen voor hen, ze mogen gewoon weer terugkomen en de NPO factureren. De NPO hoopt ook op het bandwagon effect dus die praten dat wel goed, de peilingen waren niet ondeugdelijk, de kiezer is de laatste dag van mening veranderd. Bontebal zal dus ook wel een stuk lager uitvallen want die wordt zo hard geplugd.
Ik nam aan dat dat wel naar voren komt als de peilingen niet deugdelijk zijn. Persoonlijk mag ik die Bontebal niet, erg vervelend accentje en een arrogante Amsterdammer.
pi_218447174
Hoe gek is het dat de PVV momenteel terugzakt? Ik denk dat Geert zich geen zorgen hoeft te maken. Zijn kiezers zijn "tegenstemmers". Door de komkommertijd is alleen het nieuws waar deze mensen op triggeren een beetje weinig aanwezig. Zodra het nieuws weer gedomineerd wordt door zaken als:

• ##naam grote gemeente## gaat ondanks protesten toch asielzoekers opnemen.
• Asielzoeker verdacht van meerdere pogingen tot aanranding.
• Islamitische scholen bezig aan een opmars.
• Meer dan de helft van de fatbike ongelukken veroorzaakt door allochtonen

heeft Geert zijn zetels terug.
_-L'avenir est déja là
  donderdag 7 augustus 2025 @ 22:26:58 #135
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_218447176
quote:

Ik drink liever oude wijn dan de natuurazijn van Yesilgoz of Timmermans
Laffe huichelaar
pi_218447231
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 22:24 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ik nam aan dat dat wel naar voren komt als de peilingen niet deugdelijk zijn.
De vorige verkiezingen hebben we daar heel weinig over gehoord. Intern zal afwijking ten nadele van de populisten ook wel de voorkeur hebben.

quote:
Persoonlijk mag ik die Bontebal niet, erg vervelend accentje en een arrogante Amsterdammer.
Vervelende, nare kerel, je zal er op een feestje maar naast komen te zitten.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 23:11:19 #137
56749 BlaZ
pi_218447590
Overigens, wat hier ook al eerder opgemerkt. Denk ik dat ook de VVD met Yesilgöz geen bijzonder sterke kandidate heeft en ik denk dat de VVD het met Brekelmans, of iemand anders wellicht, beter zou doen.
pi_218447607
quote:
Wat is er mis met Eerdmans? Ik heb hem niet op een onzinnige uitspraak kunnen betrappen.
pi_218447612
quote:

[..]
Persoonlijk mag ik die Bontebal niet, erg vervelend accentje en een arrogante Amsterdammer.
Ben je slechthorend?
  donderdag 7 augustus 2025 @ 23:16:36 #140
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218447627
quote:

[..]
Ik nam aan dat dat wel naar voren komt als de peilingen niet deugdelijk zijn. Persoonlijk mag ik die Bontebal niet, erg vervelend accentje en een arrogante Amsterdammer.
Amsterdammer :'). Meen je dit serieus?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_218447738
Mijn stem heeft hij verloren.
pi_218447744
quote:
2s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 23:16 schreef Falco het volgende:

[..]
Amsterdammer :'). Meen je dit serieus?
Amsterdam, Rotterdam allebei een pot nat.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 23:54:35 #143
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218447820
quote:

[..]
Het is gewoon een ultrakakker.
pi_218447880
Voor de verkiezing: Arbeid gaat lonen. Vermogensbelasting omlaag. Huurbevriezing etc. etc.

Na de verkiezing: Meer belasting, hogere prijzen, geen huurbevriezing en noem maar op

Opbokken met die populist. Neem die floddertante Caroline ook meteen mee.
pi_218447890
quote:

Hij will niet de grootste zijn. Hij wil ook niet regeren. Zolang hij rond de 5 zetels zit, zit hij tot zijn dood gebakken. Het gaat hem om geld en nul verantwoordelijkheid. Zijn Kamerleden lopen hem alleen voor de voeten. Hoe minder, hoe beter.
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 01:15:11 #146
3542 Gia
User under construction
pi_218448071
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 14:23 schreef archito het volgende:

[..]
Voor de beeldvorming besluit je maar een partij als Ipsos zonder enig bewijs verdacht te maken? Bevalt de peiling je niet?
Hoezo verdacht maken? Die vraag wordt echt gesteld bij aanmelding.
Ben zelf hiervoor aangemeld en ben niet gevraagd voor deze peiling. Uberhaupt nog nooit gevraagd voor een peiling op wie ik zou stemmen voor de 2de kamer.
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 01:17:37 #147
3542 Gia
User under construction
pi_218448076
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 20:39 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Als de peilingen gunstig zijn voor een partij, trekt dat kiezers. Mensen willen bij het winnende kamp horen.
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 01:19:03 #148
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218448082
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 16:35 schreef Telefoonvork het volgende:
Had graag gezien dat iedere blanco stem een stem op een lege stoel zou betekenen. Straks een kamer met lege stoelen, ze verdienen het immers geen van allen ons als volk te mogen vertegenwoordigen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218448268
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 01:15 schreef Gia het volgende:

[..]
Hoezo verdacht maken? Die vraag wordt echt gesteld bij aanmelding.
Ben zelf hiervoor aangemeld en ben niet gevraagd voor deze peiling. Uberhaupt nog nooit gevraagd voor een peiling op wie ik zou stemmen voor de 2de kamer.
Waar heb jij je aangemeld dan?
pi_218448270
quote:

met momenten?
het is verloren, tientallen splinterpartijen, grote partijen die A zeggen en C of zelfs niets doen, politiek is nederland dood en moet er schoon schip gemaakt worden
pi_218448271
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 22:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
De exit poll is van na het stemmen he? Zelfs daarbij hadden ze nog twee zetels te weinig, de dagen ervoor zaten ze op 10 zetels te weinig. 10 zetels! 15% van de stemmen, meer dan 25% van de PVV stemmen.
[..]
Het te laag peilen van partijen als de PVV een probleem dat niet alleen in Nederland voorkomt. Volgens mij is het lastiger omdat mensen die op zulke partijen stemmen daar niet altijd voor uit willen komen en zij vanwege een gebrek aan vertrouwen in oa de journalistiek minder snel meewerken aan zulke onderzoeken.
pi_218448453
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 23:11 schreef BlaZ het volgende:
Overigens, wat hier ook al eerder opgemerkt. Denk ik dat ook de VVD met Yesilgöz geen bijzonder sterke kandidate heeft en ik denk dat de VVD het met Brekelmans, of iemand anders wellicht, beter zou doen.
Dat is natuurlijk ook wel een beetje de vloek van Rutte. Iedere opvolger zal het minder doen. De huidige doet het gewoon slecht maar dan steeds weer wisselen, naar steeds minder bekende opvolgers, lijkt ook op paniekvoetbal. Dit kunnen ze gewoon niet goed doen.
pi_218448464
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 05:40 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Het te laag peilen van partijen als de PVV een probleem dat niet alleen in Nederland voorkomt. Volgens mij is het lastiger omdat mensen die op zulke partijen stemmen daar niet altijd voor uit willen komen en zij vanwege een gebrek aan vertrouwen in oa de journalistiek minder snel meewerken aan zulke onderzoeken.
Het is ook zo dat sommige trends ook gewoon lastig te voorspellen zijn. De winst van de PVV zit in een vrij late draai van een bepaalde groep. Daar hebben ze net zo goed wel eens last van gehad waardoor ze minder scoorden dan de peilingen.

Overigens heeft De Hond volgens mij zat volgelingen van populisten in zijn panel :+
pi_218448492
quote:

[..]
Bontenbal?

[ x ]
Links! Links!
Vakman pur sang
pi_218448498
Trouwens zie je dat de FvD de meest stabiele partij is in Nederland?
Vakman pur sang
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 09:24:07 #156
3542 Gia
User under construction
pi_218448942
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 05:34 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Waar heb jij je aangemeld dan?
I&O research panel. Uitnodiging via de mail.
pi_218449531
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 05:40 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Het is hun werk om goed te peilen en dus de representatie goed voor mekaar te hebben. Als vertrouwen daarbij helpt moet je dat misschien vergroten ipv voor het bandwagon effect te gaan of aan wishful thinking te doen.

Hoe dan ook, als jij claimt te peilen wat Nederlanders gaan stemmen en je zit er zo enorm naast dan heb je hopeloos gefaald.
pi_218449615
quote:

Hij schreeuwt niet, i.t.t. Wilders, Yessilguz en Timmerfrans.
pi_218449633
quote:

Wat gaat hij brengen wat PVV, NSC, LPF, FVD niet konden brengen?
pi_218449677
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 20:12 schreef torentje het volgende:

[..]
Rechts maakt toch zelf geluidsoverlast en milieuvervuiling in verstedelijkte gebieden? De geluidsoverlast is zelfs zodanig dat het veel meer op lawaaiprotesten lijkt.
Geert Wilders laten regeren zodat alles heftig omvalt en dan helemaal opnieuw beginnen. Hopelijk zonder al te veel slachtoffers, maar dat wordt moeilijk.
pi_218449684
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 22:26 schreef Paddo het volgende:
Hoe gek is het dat de PVV momenteel terugzakt? Ik denk dat Geert zich geen zorgen hoeft te maken. Zijn kiezers zijn "tegenstemmers". Door de komkommertijd is alleen het nieuws waar deze mensen op triggeren een beetje weinig aanwezig. Zodra het nieuws weer gedomineerd wordt door zaken als:

• ##naam grote gemeente## gaat ondanks protesten toch asielzoekers opnemen.
• Asielzoeker verdacht van meerdere pogingen tot aanranding.
• Islamitische scholen bezig aan een opmars.
• Meer dan de helft van de fatbike ongelukken veroorzaakt door allochtonen

heeft Geert zijn zetels terug.
"Het is de schuld van alle anderen!"
pi_218449703
Het CDA onder Bontenbal kan het goed met GroenLinks vinden en lijkt economisch op de VVD zonder de scherpe randjes. Het sociale zie ik echter niet zo, dus de PvdA heeft zich dan weer naar de coalitiegenoten te schikken.
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 12:02:34 #163
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218450089
quote:

[..]

Het is natuurlijk ook niet voor niets dat GL zich nooit op eigen kracht tot regeringsdeelname heeft kunnen opwerken. En het is maar de vraag of CDAers wel hierop zitten te wachten.
Zeer aanmatigend om mensen met een andere mening dan jou als 'niet normaal denkend' te beschouwen. Ik zal proberen nogmaals serieus met je een discussie te voeren, maar goed...

De motie van Piri kan je als controversieel beschouwen, aan de andere kant gebeuren in de Gazastrook natuurlijk veel controversiëlere zaken waar we als politiek niet echt lekker mee omgaan. Het is gewoonweg een heel gevoelig en vervelend dossier.

Om dan zomaar personen gelijk te stellen aan radicaal links doet de discussie geen goed. En overigens: Piri is niet van GL. Dus... ik probeer het nog eens: wie zijn de radicalen van GL?
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 12:05:29 #164
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218450105
Sowieso is het "ISRAEL MAG ZICH NIET VERDEDIGEN!!!" een nogal suf frame. Niemand zegt of vindt dat.
Huilen dan.
pi_218450176
Mooi. Het is tijd om een einde te maken aan rechts populisme. Deze beweging heeft in het Westen tot niets meer en niets minder geleid dan nog extremere verdeeldheid, polarisatie, bangmakerij, zondebokpolitiek en het opjagen van mensen hun onderbuikgevoelens ipv pragmatische, humane politiek.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_218450286
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 11:19 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Geert Wilders laten regeren zodat alles heftig omvalt en dan helemaal opnieuw beginnen. Hopelijk zonder al te veel slachtoffers, maar dat wordt moeilijk.
De rechtse partijen laten regeren is toch al decennia slecht gebleken voor de leefbaarheid in verstedelijkte gebieden?
Want de rechtse partijen laten de verstedelijkte gebieden gewoon volproppen met mensen die voor veel geluidsoverlast, onrust, financiële en geestelijke armoede en milieuvervuiling zorgen.
pi_218450364
quote:

Exact. Nutteloze politicus en met het CDA komt dit land toch niet verder
pi_218450398
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 12:37 schreef torentje het volgende:

[..]
De rechtse partijen laten regeren is toch al decennia slecht gebleken voor de leefbaarheid in verstedelijkte gebieden?
Want de rechtse partijen laten de verstedelijkte gebieden gewoon volproppen met mensen die voor veel geluidsoverlast, onrust, financiële en geestelijke armoede en milieuvervuiling zorgen.
Dat boeit toch allemaal niet? Alles voor de heilige Economie, ten koste van alles en ten faveure van het Grootkapitaal!
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 12:55:30 #169
403820 Aberkullie
pi_218450410
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 12:37 schreef torentje het volgende:

[..]
De oplossing is dan ook om nóg rechtser te stemmen.
pi_218450411
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 12:05 schreef Isdatzo het volgende:
Sowieso is het "ISRAEL MAG ZICH NIET VERDEDIGEN!!!" een nogal suf frame. Niemand zegt of vindt dat.
Klopt. Maar het doet het zo lekker.
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 12:56:57 #171
3542 Gia
User under construction
pi_218450419
quote:
Jawel. Men wil massaal alle wapenleveringen aan Israël stopzetten, zodat ze de iron dome niet meer kunnen gebruiken. En dan zijn ze een sitting duck in die regio.
Als Israël vernietigd wordt, dan gaan die moslimstaten zich gereed maken om richting het westen oorlog te gaan voeren. En dat begint al met het infiltreren van zoveel mogelijk landen, middels migratie en dan zoveel mogelijk kinderen te krijgen. Allemaal onderdeel van het grotere plan: wereldoverheersing door de islam.

Gaat nog wel een jaartje of 50 aanlopen, maar als we nu niet ingrijpen en standhouden, dan is het voor toekomstige generaties een verloren zaak.
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 13:16:11 #172
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218450527
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 12:56 schreef Gia het volgende:

[..]
Jawel. Men wil massaal alle wapenleveringen aan Israël stopzetten, zodat ze de iron dome niet meer kunnen gebruiken. En dan zijn ze een sitting duck in die regio.
Als Israël vernietigd wordt, dan gaan die moslimstaten zich gereed maken om richting het westen oorlog te gaan voeren. En dat begint al met het infiltreren van zoveel mogelijk landen, middels migratie en dan zoveel mogelijk kinderen te krijgen. Allemaal onderdeel van het grotere plan: wereldoverheersing door de islam.

Gaat nog wel een jaartje of 50 aanlopen, maar als we nu niet ingrijpen en standhouden, dan is het voor toekomstige generaties een verloren zaak.
Is dát het doel van wapenleveringen tijdelijk willen stopzetten?
Huilen dan.
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 13:16:57 #173
3542 Gia
User under construction
pi_218450533
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 13:16 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Is dát het doel van wapenleveringen tijdelijk willen stopzetten?
Nee, het resultaat. Dus niet doen.
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 13:18:26 #174
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218450544
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 13:16 schreef Gia het volgende:

[..]
Nee
Oh.

Dus dan klopt het frame dat Israël zich niet zou mogen verdedigen toch niet?
Huilen dan.
pi_218450554
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 12:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Ah, dat klinkt als een oproep om Israël veel wapens te geven, zodat ze snel alle buurlanden kunnen annexeren en alle verkeerddenkenden in die regio kunnen zuiveren.
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 13:23:42 #176
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218450576
quote:
Ffies he, door wie werd ook alweer de piri motie gesteund?
1947-2016
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 13:25:32 #177
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218450589
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 13:23 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ffies he, door wie werd ook alweer de piri motie gesteund?
Niet door mij.
Huilen dan.
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 13:28:08 #178
3542 Gia
User under construction
pi_218450607
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 13:19 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ah, dat klinkt als een oproep om Israël veel wapens te geven, zodat ze snel alle buurlanden kunnen annexeren en alle verkeerddenkenden in die regio kunnen zuiveren.
Nee, hamas moet weg, de gijzelaars vrij en Israël moet met rust gelaten worden. Aangezien dat niet lukt, heeft Netanyahu besloten om dan heel Gaza maar te bezetten, hamas uit te roeien en dan een nieuwe regering te installeren die het wel uit hun kop laat om Israël nog lastig te vallen.

Ook is het nu zo dat voedseltransporten massaal worden onderschept en dit voedsel later tegen woekerprijzen op de markten ligt. Alles om hamas te spekken. Het is dus beter als Israël de hele regio controleert en zorgt dat alle burgers eten hebben. Hamas hoeft niets, die hebben zat in hun voorraad liggen.

Er moet gewoon controle komen in dat gebied. Het is nu gewoon onduidelijk wie wat doet. Hamas produceert massaal propagandafilmpjes met zieke kindjes. Je maakt mij niet wijs dat een kind uitgemergeld is van de honger, terwijl de moeder die het kind draagt overgewicht heeft. Waarom zijn er alleen uitgemergelde kinderen die getoond worden? Waar zijn de uitgemergelde moeders? Een moeder voedt eerst haar kind en dan pas zichzelf.
pi_218450666
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 13:28 schreef Gia het volgende:

[..]
Nee, hamas moet weg, de gijzelaars vrij en Israël moet met rust gelaten worden. Aangezien dat niet lukt, heeft Netanyahu besloten om dan heel Gaza maar te bezetten, hamas uit te roeien en dan een nieuwe regering te installeren die het wel uit hun kop laat om Israël nog lastig te vallen.

Ook is het nu zo dat voedseltransporten massaal worden onderschept en dit voedsel later tegen woekerprijzen op de markten ligt. Alles om hamas te spekken. Het is dus beter als Israël de hele regio controleert en zorgt dat alle burgers eten hebben. Hamas hoeft niets, die hebben zat in hun voorraad liggen.

Er moet gewoon controle komen in dat gebied. Het is nu gewoon onduidelijk wie wat doet. Hamas produceert massaal propagandafilmpjes met zieke kindjes. Je maakt mij niet wijs dat een kind uitgemergeld is van de honger, terwijl de moeder die het kind draagt overgewicht heeft. Waarom zijn er alleen uitgemergelde kinderen die getoond worden? Waar zijn de uitgemergelde moeders? Een moeder voedt eerst haar kind en dan pas zichzelf.
Dat zeg ik. Als ik dat zo lees, moeten de mensen die nu nog in Gaza wonen worden uitgeroeid, samen met iedereen die het voor hun opneemt. De buurlanden, dus.

Je weet dat Israël atoombommen heeft? Maar die zullen ze niet gebruiken op Gaza, want dat zien ze als hun eigen grondgebied. Misschien op de buurlanden? In verband met het uitroeien van de vijanden en het afdwingen van hun controle op die hele regio? Maar dan hoogstens op de hoofdsteden, ook niet op de grensgebieden. Als we iets van Israël weten is dat annexatie hun hoogste prioriteit is.
pi_218450681
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 12:55 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
De oplossing is dan ook om nóg rechtser te stemmen.
Nou nee, want die zijn voor boeren en laten dus de boeren gewoon hun lastpakken exporteren naar verstedelijkte gebieden.
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 13:47:27 #181
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218450744
quote:

[..]
Hij is Rotterdammer :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_218450757
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 13:39 schreef torentje het volgende:

[..]
Nou nee, want die zijn voor boeren en laten dus de boeren gewoon hun lastpakken exporteren naar verstedelijkte gebieden.
Je denkt te klein. Als Geert Wilders de meerderheid van de stemmen krijgt, is hij de baas. Nexit, grenzen dicht. Regeren met harde hand. Politiestaat, alle mensen die hem niet bevallen oppakken en deporteren, of als dat niet lukt in werkkampen stoppen. Zijn woord is wet. Dan hoeven we ook niet meer te gaan stemmen.

Ok, het duurt een tijdje voordat hij dat allemaal voor elkaar heeft gekregen en de hoop is dan dat de bevolking in opstand komt en het binnenhof afbrand, zodat we weer met een schone lei opnieuw kunnen beginnen met een democratie.
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 13:52:47 #183
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218450791
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 13:25 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Niet door mij.
Door mij ook niet, maar je kon er wel uit opmaken dat er een hele hoop volk is wat vind dat Israel het recht ontnomen moet worden om zich te verdedigen.
1947-2016
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 13:54:14 #184
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218450802
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 13:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Door mij ook niet, maar je kon er wel uit opmaken dat er een hele hoop volk is wat vind dat Israel het recht ontnomen moet worden om zich te verdedigen.
Dat is niet wat in motie-Piri staat maar goed.
pi_218450806
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 13:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik denk eerder, dat er een hele hoop volk is die willen dat Israël stopt met het uitroeien van de mensen die daar nog wonen en met iedereen in de regio vrede gaat sluiten.
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 13:55:52 #186
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218450812
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 13:54 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dat is niet wat in motie-Piri staat maar goed.
Ah, het moet er natuurlijk letterlijk in staan wil iedereen het begrijpen...

Het is politiek, niks is letterlijk en alles staat tussen de regels.
1947-2016
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 13:56:59 #187
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218450819
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 13:54 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ik denk eerder, dat er een hele hoop volk is die willen dat Israël stopt met het uitroeien van de mensen die daar nog wonen en met iedereen in de regio vrede gaat sluiten.
Dan moet je hamas en support uitroeien. Jeweetwel, een terrororganisatie wat als doel heeft Israel te vernietigen en alle Joden uit de regio tussen de rivieren te verdrijven.

Niet naar Israel wijzen.
1947-2016
pi_218450922
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 13:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dan moet je hamas en support uitroeien. Jeweetwel, een terrororganisatie wat als doel heeft Israel te vernietigen en alle Joden uit de regio tussen de rivieren te verdrijven.

Niet naar Israel wijzen.
Ja, die hebben helemaal geen reden om Israël zo te haten. Israël is al sinds de oprichting bezig de vredesduif te spelen. Ze hebben nooit grondgebied geannexeerd of de bewoners daarvan gedeporteerd. Ze doen altijd moeite om een politieke oplossing te vinden bij conflicten, in plaats van dat ze meteen beginnen te schieten en het laten escaleren.

Of vind je dat ze gewoon steeds harder moeten schoppen en steeds meer mensen moeten uitroeien totdat de buurlanden begrijpen dat hun aanvallen gelijk staat aan collectieve zelfmoord? Onderdrukking, dus. Politieke annexatie.

Niet dat hun vijanden nou zo vredelievend zijn, maar dat hebben ze voor een groot gedeelte aan zichzelf te danken.
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 14:10:42 #189
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218450929
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 14:09 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
(...)
Niet dat hun vijanden nou zo vredelievend zijn, maar dat hebben ze voor een groot gedeelte aan zichzelf te danken.
Pure gaslighting dit.
1947-2016
pi_218450944
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 14:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Pure gaslighting dit.
Zwart/wit denken. Je moet een kant kiezen, dat zijn dan de goeden en de andere partij zijn de slechten. Simpeler wordt het niet.

Bij voetbal kun je dat doen, maar niet als je de hooligans zware wapens geeft.

[ Bericht 4% gewijzigd door SymbolicFrank op 08-08-2025 14:21:29 ]
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 14:55:41 #191
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 14:59:23 #192
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_218451225
Ja Timmermans, sta je dan samen met Wilders, Baudet, Yesilgoz en van Baarle in het impopulaire deel...

CDA Boomerpartij
GL-PvdA bakvissenpartij

[ Bericht 23% gewijzigd door AchJa op 08-08-2025 15:07:33 ]
pi_218451248
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 14:59 schreef AchJa het volgende:
Ja Timmermans, sta je dan samen met Wilders, Baudet, Yesilgoz en van Baarle in het impopulaire deel...

[ afbeelding ]
Dat zegt natuurlijk geen ruk. Timmermans is wel zo'n beetje de kop van jut voor alles wat ook maar een beetje naar rechtsconservatief neigt. Nederland heeft geen tweepartijenstelsel dus je kunt de grote winnaar zijn met 50 zetels, maar nog steeds enorm impopulair zijn omdat het gros van de kiezers je niet uit kan staan. Dat zie je feitelijk ook aan de positie van Wilders.
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:06:33 #194
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218451290
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 14:12 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Zwart/wit denken. Je moet een kant kiezen, dat zijn dan de goeden en de andere partij zijn de slechten. Simpeler wordt het niet.

Bij voetbal kun je dat doen, maar niet als je de hooligans zware wapens geeft.
Nog meer gaslighting.
1947-2016
pi_218451920
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 13:48 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Je denkt te klein. Als Geert Wilders de meerderheid van de stemmen krijgt, is hij de baas. Nexit, grenzen dicht. Regeren met harde hand. Politiestaat, alle mensen die hem niet bevallen oppakken en deporteren, of als dat niet lukt in werkkampen stoppen. Zijn woord is wet. Dan hoeven we ook niet meer te gaan stemmen.

Ok, het duurt een tijdje voordat hij dat allemaal voor elkaar heeft gekregen en de hoop is dan dat de bevolking in opstand komt en het binnenhof afbrand, zodat we weer met een schone lei opnieuw kunnen beginnen met een democratie.
Gezien de geestelijke armoede in ons land is het al decennia een politiestaat, er worden namelijk nergens in ons land zinnige gesprekken gevoerd.
pi_218452541
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 15:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nog meer gaslighting.
Dus, ik moet voor hetzelfde team zijn als jij en mag geen dingen posten die hun goedheid aan de kaak stelt? Veel te ingewikkeld?

Ik dacht net, dat we dat "discussiëren" noemen: de mening van de ander proberen te beïnvloeden. Optioneel kan dat zelfs "leren" worden. Alhoewel je natuurlijk ook voor de gezelligheid over koetjes en kalfjes kunt praten, of elkaar naar de mond kunt praten. Dan krijg je topics die nergens over gaan of echokamers. En jij prefereert dat laatste :)
pi_218452693
Zit die godse plucheplakker er nog steeds?
1998 belde, ze willen hun rattenvanger terug.
Radio Espantoso
pi_218514892
  vrijdag 15 augustus 2025 @ 23:49:40 #199
56749 BlaZ
pi_218515004
quote:
quote:
pi_218515208
LOL die NSC
  zaterdag 16 augustus 2025 @ 09:29:55 #201
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_218516102
Een kabinet PVDA-CDA-D66-PvdD-Volt-SP-CU ligt in het verschiet! 😁

Slechts 7 partijen.
- CU krijgt Asiel
- Volt Digitalisering
- SP Volkshuisvesting
- PvdD Landbouw
- D66 Binnenlandse Zaken en Defensie
- CDA Buitenlandse Zaken, Infrastructuur en Financiën
- PvdA Economische Zaken, Klimaat en Justitie.

De kruimels kan nog weekje over onderhandeld worden. Premier wie de grootste van de zeven wordt.

Done. In november een nieuw kabinet!
pi_218516154
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 09:29 schreef mcmlxiv het volgende:
Een kabinet PVDA-CDA-D66-PvdD-Volt-SP-CU ligt in het verschiet! 😁

Slechts 7 partijen.
- CU krijgt Asiel
- Volt Digitalisering
- SP Volkshuisvesting
- PvdD Landbouw
- D66 Binnenlandse Zaken en Defensie
- CDA Buitenlandse Zaken, Infrastructuur en Financiën
- PvdA Economische Zaken, Klimaat en Justitie.

De kruimels kan nog weekje over onderhandeld worden. Premier wie de grootste van de zeven wordt.

Done. In november een nieuw kabinet!
ExTrEeMrEcHtS I gaat er komen. Maak de borst maar nat.
pi_218516162
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 09:36 schreef Nober het volgende:

[..]
Ik hoop het, tokkies die nog armer gaan worden.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 16 augustus 2025 @ 11:57:19 #204
403588 mcmlxiv
pi_218517208
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 09:36 schreef Nober het volgende:

[..]
Geniet je er al van? Als rasechte masochistische nexiter moet je toch smullen van deze mooie kans jezelf nog meer te verneuken en vernederen.
pi_218517272
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 11:57 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Geniet je er al van? Als rasechte masochistische nexiter moet je toch smullen van deze mooie kans jezelf nog meer te verneuken en vernederen.
De instituties gaan nog meer moord en brand schreeuwen zoals ze ook doen in de VS want verkeerde wint de verkiezing.

Nog meer rechtsstaat geneuzel, weigerambtenaren, media vol op 't orgel met linkse duiders.

En dat vanwege het resultaat van een democratisch tot stand gekomen verkiezingsuitslag.

En maar niet willen zien laatstaan bespreken wat de vorige kabinetten hebben veroorzaakt.
  zaterdag 16 augustus 2025 @ 12:07:05 #206
403820 Aberkullie
pi_218517274
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 12:06 schreef Nober het volgende:

[..]
De instituties gaan nog meer moord en brand schreeuwen zoals ze ook doen in de VS want verkeerde wint de verkiezing.

Nog meer rechtsstaat geneuzel, weigerambtenaren, media vol op 't orgel met linkse duiders.

En dat vanwege het resultaat van een democratisch tot stand gekomen verkiezingsuitslag.
Straks bestormen ze nog het Capitool
pi_218517281
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 12:07 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Extreemlinkse clubs zoals antifa en xr zijn er wel toe in staat inderdaad.
pi_218517306
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 12:08 schreef Nober het volgende:

[..]
Ondertussen is er afgelopen week juist weer een extreemrechtse dwaas met wapens in huis opgepakt. Maar dat negeer je uiteraard.
  zaterdag 16 augustus 2025 @ 12:22:35 #209
403820 Aberkullie
pi_218517361
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 12:08 schreef Nober het volgende:

[..]
Alleen extreemlinkse clubs hebben dat niet gedaan he
pi_218517377
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 12:22 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Alleen extreemlinkse clubs hebben dat niet gedaan he
Die zal je ook niet horen over dat de verkiezingen gemanipuleerd zijn oid. Een geluid dat bij FvD wel duidelijk klonk.
Maar goed, dit soort feiten past niet echt in zijn denkraam :+.
  zaterdag 16 augustus 2025 @ 12:41:10 #211
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218517448
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 12:13 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ondertussen is er afgelopen week juist weer een extreemrechtse dwaas met wapens in huis opgepakt. Maar dat negeer je uiteraard.
Weer? :D
pi_218517477
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 12:41 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Weer? :D
Ja, het is niet bepaald uniek.
Dat extreemrechts geweld in allerlei vormen niet schuwt is toch geen nieuws voor je?
  zaterdag 16 augustus 2025 @ 12:47:23 #213
3542 Gia
User under construction
pi_218517498
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 13:48 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]

Als binnen nu en de dag van de verkiezingen hier duizenden Palestijnen voor de poort staan, geloof maar dat Wilders weer flink gaat stijgen in de peilingen.
  zaterdag 16 augustus 2025 @ 12:54:33 #214
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218517535
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 12:45 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ja, het is niet bepaald uniek.
Dat extreemrechts geweld in allerlei vormen niet schuwt is toch geen nieuws voor je?
Leg eens uit:

"Niet bepaald uniek" en "geweld in allerlei vormen".

Ik neem aan dat we het over Nederland hebben.
pi_218517581
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 12:54 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Leg eens uit:

"Niet bepaald uniek" en "geweld in allerlei vormen".

Ik neem aan dat we het over Nederland hebben.
Ik praat toch geen Swhali?
Wat snap er precies niet aan? Want dit is wel basiskennis.
  zaterdag 16 augustus 2025 @ 13:19:48 #216
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218517632
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 13:06 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ik praat toch geen Swhali?
Wat snap er precies niet aan? Want dit is wel basiskennis.
Niet gelijk zo denigrerend, chef.

Geef eens wat recente voorbeelden.
  zaterdag 16 augustus 2025 @ 16:36:24 #217
403588 mcmlxiv
pi_218518364
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 12:06 schreef Nober het volgende:

[..]

En maar niet willen zien laatstaan bespreken wat de vorige kabinetten hebben veroorzaakt.
Democratie is maar lastig hè?
  zaterdag 16 augustus 2025 @ 22:17:17 #218
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_218521785
quote:

Omdat nog een aanzienlijk deel van Nederland gristen is. Die deels naar de Bayer BedrijfsBond waren overgestapt en nu weer terugkomen naar de boeren/gezin is de hoeksteen van de samenleving (maar dan wel alleen een traditioneel gezin) hypocrietjes van het CDA. Zo voorspelbaar dit :')
  zondag 17 augustus 2025 @ 02:02:56 #219
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218523202
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 13:19 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Niet gelijk zo denigrerend, chef.

Geef eens wat recente voorbeelden.
Dat dacht ik al
pi_218524225
Mensen komen iets terug van de racisme.
En van de emotionele belachelijke onzin genaamd NSC.
pi_218524941
Hopelijk worden het er 2 miljoen
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  zondag 17 augustus 2025 @ 11:10:22 #222
503714 SebbeSwensje
pi_218525004
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 09:48 schreef bianconeri het volgende:
Mensen komen iets terug van de racisme.
En van de emotionele belachelijke onzin genaamd NSC.
Zelfs al zou ik een hardcore racist zijn zou ik me toch afvragen of de PVV wel helemaal mijn partij is.
Appears.
  zondag 17 augustus 2025 @ 11:55:49 #224
3542 Gia
User under construction
pi_218525346
quote:
Dit zijn allemaal zaken waar een verdenking was van voorbereiden van een aanslag. Heb je ook voorbeelden van daadwerkelijke aanslagen?

Overigens zit er een voorbeeld bij waarbij het 'delict' in België was, maar "Rechts Nederlands is voor de dienstplicht" is schijnbaar ook al terrorisme.
En 2011 noem ik niet echt recent.
pi_218525453
De PVV gaat nog veel meer verliezen

Je wordt altijd afgestraft als je bewust een kabinet laat vallen

Wilders overschat zichzelf
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
pi_218525456
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 11:55 schreef Gia het volgende:

[..]
Dit zijn allemaal zaken waar een verdenking was van voorbereiden van een aanslag. Heb je ook voorbeelden van daadwerkelijke aanslagen?

Overigens zit er een voorbeeld bij waarbij het 'delict' in België was, maar "Rechts Nederlands is voor de dienstplicht" is schijnbaar ook al terrorisme.
En 2011 noem ik niet echt recent.
Ze kochten die wapens natuurlijk om zichzelf te beschermen.
  zondag 17 augustus 2025 @ 12:23:46 #227
3542 Gia
User under construction
pi_218525557
quote:
10s.gif Op zondag 17 augustus 2025 12:11 schreef KareldeStoute het volgende:

Ze kochten die wapens natuurlijk om zichzelf te beschermen.
IK zou best een paar wapens in huis willen hebben om mezelf te beschermen, mocht het ooit nodig zijn.
Want wat kunnen we doen als 7 oktober in Nederland zou gebeuren? Zonder wapen ben je nergens!
Dus ja, ik kan me voorstellen dat zij die wapens vooral hebben ter zelfbescherming, maar het wel leuk vinden om stoer te verkondigen dat ze moslims om willen gaan leggen.

Nu zijn de mensen die opgepakt worden vanwege dreiging van terrorisme, verenigd in online rechts extremistische groepen, dus zijn ze 'fair game', maar ik wil ze niet de kost geven die gewoon stilletjes, stiekem wat wapens hebben aangeschaft ter zelfverdediging, die niet online stoer gaan lopen doen of bij een groepering horen. Die worden niet gepakt, omdat men (AIVD/politie) dit niet weet.
pi_218525639
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 12:10 schreef klaasweetalles het volgende:

Hij wordt ook steeds extremer.
pi_218525754
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 12:10 schreef klaasweetalles het volgende:

Er zijn hier gewoon veel teveel religieuze groepen (hoge omes) die het hier voor het zeggen hebben, er wordt niet gewerkt naar wens van sociaal betrokken medemensen.
Sociaal betrokken medemensen krijgen van die hoge omes geen koninklijke ontvangst.
Dat probleem is ook voor Wilders onoplosbaar.
pi_218526599
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 12:37 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Hij wordt ook steeds extremer.
Hij is zwaar gefrustreerd

de grootste partij en dan zo verneuken en niets voor elkaar krijgen

hij denkt dat door het klappen van het kabinet hij bij nieuwe verkiezingen 50 zetels kan halen

het gaat helemaal tot nu toe de andere kant op
pi_218526614
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 12:48 schreef torentje het volgende:

[..]
Er zijn hier gewoon veel teveel religieuze groepen (hoge omes) die het hier voor het zeggen hebben, er wordt niet gewerkt naar wens van sociaal betrokken medemensen.
Sociaal betrokken medemensen krijgen van die hoge omes geen koninklijke ontvangst.
Dat probleem is ook voor Wilders onoplosbaar.
het kabinet wilders heeft helemaal niets met medemensen

wilders heeft het alleen over asiel

en de vvd wil al ons belastinggeld aan de grote bedrijven weggeven
  zondag 17 augustus 2025 @ 14:22:09 #232
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218526661
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 12:23 schreef Gia het volgende:

[..]
IK zou best een paar wapens in huis willen hebben om mezelf te beschermen, mocht het ooit nodig zijn.
Want wat kunnen we doen als 7 oktober in Nederland zou gebeuren? Zonder wapen ben je nergens!
Hardop gelachen. Gelukkig sla je de theatrale onzin lekker over.
Dit, dus.
pi_218526734
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 14:17 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
het kabinet wilders heeft helemaal niets met medemensen

wilders heeft het alleen over asiel

en de vvd wil al ons belastinggeld aan de grote bedrijven weggeven
Asiel is dan ook een belangrijk thema, er kan niet vaak genoeg gewezen worden naar de hoge omes die daar de lusten van hebben en de gewone arbeiders slechts de lasten.
Maar vaak blijkt dat de arbeiders geen commentaar op de leiding van het land mogen geven, want dan krijgen die kritische arbeiders geen royaal betaalde baan.
  zondag 17 augustus 2025 @ 17:35:36 #234
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218528202
quote:
Goede poging, dat waardeer ik.

Maar geen enkele daad. Alleen wat illegaal wapenbezit en mogelijk het plannen van een aanslag. 5 stuks en sommigen gaan ver terug.

Dus het is wel redelijk uniek en wat je dan bedoelt met "geweld in allerlei vormen niet schuwen" is me nog niet duidelijk zo.
  zondag 17 augustus 2025 @ 23:39:01 #235
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_218530675
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 12:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Jeetje, ik dacht dat zelfs de groep 'boze burgers', als ik zo vrij mag zijn jou daar onder te scharen, wel in zou zien dat meer wapens niet de oplossing is. Je ziet in de VS wat een ramp dat is.

Waarom zou je een wapen in huis willen hebben om jezelf te beschermen? Als iemand me hier komt overvallen, mogen ze alles uitkiezen wat ze willen, geef ik ze een hand en laat ik ze hun weg gaan. Heb ik een wapen en wil ik me verdedigen, ben ik ervan overtuigd dat hij hem beduidend vaker heeft gebruikt dan ik en eindig ik in het ziekenhuis of in het graf.

Nemen allerlei mensen wapens mee naar een festival, waar 7 oktober plaatsvond, is de kans oneindig veel groter dat er mensen sterven in een vechtpartij dan in een georganiseerde aanval. Je hoort toch ook de nieuwsberichten wel na koningsdag of oud en nieuw of om het even welke feestavond? Bedenk dan even hoe dat zal zijn als er wapens bij betrokken zijn.

Ik dacht echt dat we in Nederland, ondanks de bizarre polarisatie, het er allemaal wel over eens waren dat die situatie onwenselijk is. Het is toch wel even schrikken dat we niet alleen bij de extremisten dit soort gedachtegoed vinden...
Laffe huichelaar
  maandag 18 augustus 2025 @ 11:12:22 #236
3542 Gia
User under construction
pi_218532573
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 23:39 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Jeetje, ik dacht dat zelfs de groep 'boze burgers', als ik zo vrij mag zijn jou daar onder te scharen, wel in zou zien dat meer wapens niet de oplossing is. Je ziet in de VS wat een ramp dat is.

Waarom zou je een wapen in huis willen hebben om jezelf te beschermen? Als iemand me hier komt overvallen, mogen ze alles uitkiezen wat ze willen, geef ik ze een hand en laat ik ze hun weg gaan. Heb ik een wapen en wil ik me verdedigen, ben ik ervan overtuigd dat hij hem beduidend vaker heeft gebruikt dan ik en eindig ik in het ziekenhuis of in het graf.

Nemen allerlei mensen wapens mee naar een festival, waar 7 oktober plaatsvond, is de kans oneindig veel groter dat er mensen sterven in een vechtpartij dan in een georganiseerde aanval. Je hoort toch ook de nieuwsberichten wel na koningsdag of oud en nieuw of om het even welke feestavond? Bedenk dan even hoe dat zal zijn als er wapens bij betrokken zijn.

Ik dacht echt dat we in Nederland, ondanks de bizarre polarisatie, het er allemaal wel over eens waren dat die situatie onwenselijk is. Het is toch wel even schrikken dat we niet alleen bij de extremisten dit soort gedachtegoed vinden...
En wat als ze je woning willen hebben? Wat als ze je willen doden? Ik heb het niet over simpele diefstal.
  maandag 18 augustus 2025 @ 11:17:17 #237
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218532599
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 11:12 schreef Gia het volgende:

[..]
En wat als ze je woning willen hebben? Wat als ze je willen doden? Ik heb het niet over simpele diefstal.
Als ze je woning willen hebben? Nou, vuurwapens in huis of geen vuurwapens in huis, dan zullen ze toch eerst naar de notaris moeten :') .
Huilen dan.
  maandag 18 augustus 2025 @ 11:23:19 #238
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218532637
Als je jezelf wil bewapenen omdat je bang bent dat een 7 oktober ook in jouw woning kan gebeuren dan lijkt me de psychiater een zinvollere besteding van gelden dan een wapen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 18 augustus 2025 @ 11:32:28 #239
3542 Gia
User under construction
pi_218532697
quote:
10s.gif Op maandag 18 augustus 2025 11:17 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Als ze je woning willen hebben? Nou, vuurwapens in huis of geen vuurwapens in huis, dan zullen ze toch eerst naar de notaris moeten :') .
Ja joh, en dat werkt zo als er strijd komt tussen islam en het vrije westen? En ik denk dat dat niet heel lang meer gaat duren voordat die vlam in de pan slaat.
  maandag 18 augustus 2025 @ 11:35:11 #240
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218532715
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 11:32 schreef Gia het volgende:

[..]
Ja joh, en dat werkt zo als er strijd komt tussen islam en het vrije westen? En ik denk dat dat niet heel lang meer gaat duren voordat die vlam in de pan slaat.
Huilen dan.
  maandag 18 augustus 2025 @ 11:37:21 #241
403820 Aberkullie
pi_218532725
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 11:23 schreef Caland het volgende:
Als je jezelf wil bewapenen omdat je bang bent dat een 7 oktober ook in jouw woning kan gebeuren dan lijkt me de psychiater een zinvollere besteding van gelden dan een wapen.
Die beginnen daar niet aan hoor
pi_218532790
Ach, Gia.
  maandag 18 augustus 2025 @ 11:59:49 #243
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_218532846
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 11:12 schreef Gia het volgende:

[..]
Waarom zou iemand mijn woning inkomen om me te vermoorden? Dat klinkt niet echt logisch, tenzij ze het specifiek op mij gemunt hebben en, hoewel je het hier op dit forum niet direct zou zeggen, ben ik best een vriendelijk persoon dus dat kan ik me niet voorstellen.

En zoals gezegd, als iedereen op straat een wapen bij zich draagt 'om zich te verdedigen', zie ik de kans dat ik gedood worden enkel groter worden
Laffe huichelaar
  maandag 18 augustus 2025 @ 12:04:21 #244
3542 Gia
User under construction
pi_218532862
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 11:59 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Waarom zou iemand mijn woning inkomen om me te vermoorden? Dat klinkt niet echt logisch, tenzij ze het specifiek op mij gemunt hebben en, hoewel je het hier op dit forum niet direct zou zeggen, ben ik best een vriendelijk persoon dus dat kan ik me niet voorstellen.
Heb dit al eerder genoemd, maar ik ben door een islamitische man, verderop in de straat, erop aangesproken dat hij het belachelijk vindt dat wij, twee 60 plussers, een grote vrijstaande woning (koop) hebben, met een grote tuin, terwijl hij met 3 kinderen een klein (echt klein) rijtjeshuis (huur) heeft, met een tuintje van 25 m2. Hij zou het eerlijk vinden als we zouden ruilen!
Dus, ja, dat komt op mij best dreigend over.
quote:
En zoals gezegd, als iedereen op straat een wapen bij zich draagt 'om zich te verdedigen', zie ik de kans dat ik gedood worden enkel groter worden
Ik heb het sowieso niet over 'bij me dragen', maar over 'in huis hebben, just in case'.
  maandag 18 augustus 2025 @ 12:56:04 #245
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218533162
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 12:04 schreef Gia het volgende:

[..]
Heb dit al eerder genoemd, maar ik ben door een islamitische man, verderop in de straat, erop aangesproken dat hij het belachelijk vindt dat wij, twee 60 plussers, een grote vrijstaande woning (koop) hebben, met een grote tuin, terwijl hij met 3 kinderen een klein (echt klein) rijtjeshuis (huur) heeft, met een tuintje van 25 m2. Hij zou het eerlijk vinden als we zouden ruilen!
[..]
Ik heb het sowieso niet over 'bij me dragen', maar over 'in huis hebben, just in case'.
Als iedereen "just in case" wapens heeft, wat denk je dat de boefjes dan doen wanneer ze iets van je willen?
Huilen dan.
  maandag 18 augustus 2025 @ 13:07:57 #246
3542 Gia
User under construction
pi_218533213
quote:
7s.gif Op maandag 18 augustus 2025 12:56 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Als iedereen "just in case" wapens heeft, wat denk je dat de boefjes dan doen wanneer ze iets van je willen?
Iets wat ze ook gaan doen als niemand wapens heeft, want het zijn, in 'oorlogstijd' barbaren. Dat hebben we wel gezien op 7 oktober, toch? Die kinderen op dat festival hadden geen wapens.
  maandag 18 augustus 2025 @ 13:11:07 #247
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218533230
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 13:07 schreef Gia het volgende:

[..]
Iets wat ze ook gaan doen als niemand wapens heeft, want het zijn, in 'oorlogstijd' barbaren. Dat hebben we wel gezien op 7 oktober, toch? Die kinderen op dat festival hadden geen wapens.
Wat is 'iets'? Wie zijn 'ze'? Wat heeft 7 oktober ermee te maken?
Huilen dan.
  maandag 18 augustus 2025 @ 13:25:48 #248
182233 thedeedster
pi_218533293
Verkeerde draad :@
pi_218533339
quote:
7s.gif Op maandag 18 augustus 2025 12:56 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Als iedere burger zwaar bewapend zou zijn, dan kon iedere burger de boefjes toch uit de omgeving verjagen? Want al tijden weten de boefjes dat ze zich niet hoeven te misdragen bij een bemand politieburo en misdragen zich daar dus ook niet.
  maandag 18 augustus 2025 @ 13:35:43 #250
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218533345
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 13:34 schreef torentje het volgende:

[..]
Als iedere burger zwaar bewapend zou zijn, dan kon iedere burger de boefjes toch uit de omgeving verjagen?
Werkt dat ook zo in landen waar wapens vrijelijk verkrijgbaar zijn, ja?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 18 augustus 2025 @ 13:39:35 #251
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218533370
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 13:34 schreef torentje het volgende:

[..]
Als iedere burger zwaar bewapend zou zijn, dan kon iedere burger de boefjes toch uit de omgeving verjagen? Want al tijden weten de boefjes dat ze zich niet hoeven te misdragen bij een bemand politieburo en misdragen zich daar dus ook niet.
We zien in de VS hoe fantastisch dat uitpakt. De boefjes zorgen er dan gewoon voor dat ze zwaarder bewapend en beter voorbereid zijn.
Huilen dan.
pi_218533413
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 13:35 schreef Caland het volgende:

[..]
Werkt dat ook zo in landen waar wapens vrijelijk verkrijgbaar zijn, ja?
De bemande politieburo's hier in het land worden toch gemeden door boefjes?
  maandag 18 augustus 2025 @ 13:54:51 #253
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218533460
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 13:46 schreef torentje het volgende:

[..]
De bemande politieburo's hier in het land worden toch gemeden door boefjes?
Is daar dan geld te halen, ofzo?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218533485
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 13:54 schreef Caland het volgende:

[..]
Is daar dan geld te halen, ofzo?
Dat vraag ik toch aan jou, waarom de boefjes wel de bemande politieburo's mijden maar niet de buurten waar nette onbewapende burgers wonen? Jouw wedervraag is dus irrelevant.
pi_218533487
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2025 11:10 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Zelfs al zou ik een hardcore racist zijn zou ik me toch afvragen of de PVV wel helemaal mijn partij is.
Dan kun je inderdaad beter naar een partij als D66, GLPvdA en andere inclusieve linkse clubs die mensen met een andere mening het zwijgen op willen leggen.
  maandag 18 augustus 2025 @ 14:01:09 #256
503714 SebbeSwensje
pi_218533501
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 13:59 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat vraag ik toch aan jou, waarom de boefjes wel de bemande politieburo's mijden maar niet de buurten waar nette onbewapende burgers wonen? Jouw wedervraag is dus irrelevant.
Die worden niet vermeden hoor. Als ze weer eens kogelwerende vesten of politiekleding nodig hebben bijvoorbeeld.
Appears.
pi_218533539
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2025 14:01 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Die worden niet vermeden hoor. Als ze weer eens kogelwerende vesten of politiekleding nodig hebben bijvoorbeeld.
Ik heb echter nog nooit gehoord dat bewapende boefjes zich misdroegen bij een bemand politieburo.
  maandag 18 augustus 2025 @ 14:11:53 #258
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218533560
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 13:59 schreef torentje het volgende:

[..]
En jij denkt dat als iedereen bewapend is de boefjes ineens wel gaan werken voor hun geld in plaats van andermans spullen af te pakken?
Huilen dan.
  maandag 18 augustus 2025 @ 14:14:37 #259
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218533575
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 14:08 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik heb echter nog nooit gehoord dat bewapende boefjes zich misdroegen bij een bemand politieburo.
Bekijk deze YouTube-video

Eerst hit op google.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218533651
quote:
10s.gif Op maandag 18 augustus 2025 14:11 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En jij denkt dat als iedereen bewapend is de boefjes ineens wel gaan werken voor hun geld in plaats van andermans spullen af te pakken?
Als de boefjes weten dat een wijk bewaakt wordt door zwaarbewapende nette burgers die terugschieten, dan zullen die boefjes wel een slachtoffer gaan zoeken in een andere wijk.
  maandag 18 augustus 2025 @ 14:31:33 #261
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218533686
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 14:26 schreef torentje het volgende:

[..]
Als de boefjes weten dat een wijk bewaakt wordt door zwaarbewapende nette burgers die terugschieten, dan zullen die boefjes wel een slachtoffer gaan zoeken in een andere wijk.
Dus welk probleem lossen we precies op door iedereen en z'n oma te gaan bewapenen?
Huilen dan.
  maandag 18 augustus 2025 @ 14:48:54 #262
3542 Gia
User under construction
pi_218533815
quote:
7s.gif Op maandag 18 augustus 2025 13:11 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wat is 'iets'? Wie zijn 'ze'? Wat heeft 7 oktober ermee te maken?
Zie de rellen in Parijs, zie de jodenjacht in Amsterdam, zie zoveel voorbeelden,....die lui zijn gek! Als de zaken hier op scherp komen te staan omdat de oorspronkelijke bevolking het niet meer pikt, dan kan dat knokken en rellen worden. En ik verwacht dat het dan lelijk wordt en misschien wel compleet tot anarchie gaat leiden. En die lui vechten met messen. En heel eerlijk.....dan schiet ik ze het liefst ter plekke dood, als ze mijn woning zouden binnendringen.
  maandag 18 augustus 2025 @ 14:51:01 #263
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218533834
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 14:48 schreef Gia het volgende:

[..]
Zie de rellen in Parijs, zie de jodenjacht in Amsterdam, zie zoveel voorbeelden,....die lui zijn gek! Als de zaken hier op scherp komen te staan omdat de oorspronkelijke bevolking het niet meer pikt, dan kan dat knokken en rellen worden. En ik verwacht dat het dan lelijk wordt en misschien wel compleet tot anarchie gaat leiden. En die lui vechten met messen. En heel eerlijk.....dan schiet ik ze het liefst ter plekke dood, als ze mijn woning zouden binnendringen.
Gaat verder alles nog wel goed met je?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218533840
quote:
7s.gif Op maandag 18 augustus 2025 14:31 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dus welk probleem lossen we precies op door iedereen en z'n oma te gaan bewapenen?
Er zou dan toch minder drukte en geluidsoverlast zijn in de wijken waar de nette burgers wonen? Alle nette mensen zouden dan evenveel woongenot hebben als de adellijke familiehoofden.
  maandag 18 augustus 2025 @ 14:52:47 #265
3542 Gia
User under construction
pi_218533847
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 14:51 schreef Caland het volgende:

[..]
Gaat verder alles nog wel goed met je?
Nog wel.
  maandag 18 augustus 2025 @ 14:54:20 #266
403820 Aberkullie
pi_218533856
quote:

[..]
Randstad perikelen
  maandag 18 augustus 2025 @ 14:55:31 #267
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218533874
quote:

[..]
Ik vind lui die zichzelf willen gaan bewapenen omdat ze bang zijn in één of andere burgeroorlog verzeild te raken anders ook behoorlijk gestoord overkomen.
Huilen dan.
  maandag 18 augustus 2025 @ 14:56:35 #268
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218533878
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 14:51 schreef torentje het volgende:

[..]
Er zou dan toch minder drukte en geluidsoverlast zijn in de wijken waar de nette burgers wonen? Alle nette mensen zouden dan evenveel woongenot hebben als de adellijke familiehoofden.
Huilen dan.
pi_218534042
quote:
7s.gif Op maandag 18 augustus 2025 14:55 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik vind lui die zichzelf willen gaan bewapenen omdat ze bang zijn in één of andere burgeroorlog verzeild te raken anders ook behoorlijk gestoord overkomen.
Nogal. Maar van enige radicalisatie op rechts is echt geen sprake hoor :’).
  maandag 18 augustus 2025 @ 16:05:45 #270
403820 Aberkullie
pi_218534504
quote:

[..]
Vrede kan een minderjarige van een flink aantal mensen slechts krijgen als die een krachtiger wapen heeft, als men dat ontkent dan is men van bedenkelijk allooi.
  maandag 18 augustus 2025 @ 16:35:36 #272
3542 Gia
User under construction
pi_218534672
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2025 16:05 schreef Aberkullie het volgende:
@:Gia misschien is dit iets voor je.

https://www.funda.nl/deta(...)estraatweg/89475935/
Da's nog verder reizen!
  maandag 18 augustus 2025 @ 18:02:12 #273
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_218535305
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 12:04 schreef Gia het volgende:

[..]
[..]
Een praatje met de buren houden terwijl zij gewoon hun ding willen doen en met uitschuifnek over de schutting met afgunst naar de buren kijken. Mogelijkerwijs de ergste eigenschappen van Nederlanders. Je kan zeggen wat ie wil, wel goed ingeburgerd
Laffe huichelaar
pi_218539459
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 12:07 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Of dit.

twitter

https://x.com/EYakoby/status/1956841995705753629
pi_218539472
quote:
Oh my..

Komt de godwin: in je wehrmacht of ss outfit over omaha beach paraderen terwijl je het horst wessel lied zingt.

No. Fucking. Shame.
1947-2016
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:37:59 #276
319979 Fok-it
All is well
pi_218539730
Haha Gia

Smakelijk gelachen zo op de dinsdagmorgen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_218539734
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 10:37 schreef Fok-it het volgende:
Haha Gia

Smakelijk gelachen zo op de dinsdagmorgen
Ik denk dat dit de user is waar ik - na epicbeardnerd uiteraard - het meest nieuwsgierig naar ben
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:42:36 #278
319979 Fok-it
All is well
pi_218539748
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 10:39 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ik denk dat dit de user is waar ik - na epicbeardnerd uiteraard - het meest nieuwsgierig naar ben
Die 2 staan wel in de top 5 denk ik ja. Viesdik ook. De overige 2 is lastig kiezen. Misschien ga ik dan voor Eagles en Roos
pi_218539775
quote:

[..]
Ja, we weten allemaal onder welke bevolkingsgroepen de kalashnikovs circuleren dus dat wordt een kansloos verhaal.
pi_218539808
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 10:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Ja, we weten allemaal onder welke bevolkingsgroepen de kalashnikovs circuleren dus dat wordt een kansloos verhaal.
Nou vertel! Ik ben benieuwd welke bevolkingsgroepen in dit land bekend staan om complete arsenalen aan wapens en specifiek de kalashnikovs.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:01:49 #281
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218539832
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 10:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Nou vertel! Ik ben benieuwd welke bevolkingsgroepen in dit land bekend staan om complete arsenalen aan wapens en specifiek de kalashnikovs.
Racisten misschien?

https://www.nu.nl/misdaad(...)ou-voorbereiden.html
Huilen dan.
pi_218539989
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 10:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
De Mocromafia? Ik welk Frans stadje waren er ook alweer vuurgevechten met machinegeweren een paar jaar geleden?
pi_218541258
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 11:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
De Mocromafia? Ik welk Frans stadje waren er ook alweer vuurgevechten met machinegeweren een paar jaar geleden?
Ah, ik wist niet dat de Mocromaffia een bevolkingsgroep was.
Allah Al Watan Al Malik
pi_218541263
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 11:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Niet alleen daar.
Complete bommen gaan hier in woonwijken.
1947-2016
  Forum Admin dinsdag 19 augustus 2025 @ 15:19:47 #285
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218541269
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 15:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Nooit gehoord van mocro reizigers? Mo Wagner, Soufian Duits.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218541272
Wilders weet het allemaal niet meer

hij dacht dat hij echt naar de 50 zetels zou gaan hahahahahaha

hij is gewoon genaaid door maurice de hond met zijn kut nep peilingen
pi_218541539
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 augustus 2025 15:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Een bevolkingsgroep heeft er meer banden mee dan wij.
pi_218548495
Gewoon allemaal weer vol gas op Wilders zodat de NPO Nederland weer als racisten kan proberen weg te zetten. Uiteindelijk gaat het kwartje wel vallen (hoop ik)

[ Bericht 0% gewijzigd door vul_maar_in op 20-08-2025 14:52:32 ]
pi_218548545
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 14:45 schreef vul_maar_in het volgende:
Gewoon allemaal weer vol gas op Wilders zodat de NPO Nederland weer als racisten kan proberen weg te zetten. Uiteindelijk gaat het kwartje wel vallen (hoop ik)
Dat een regering onder leiding van Wilders een grote teringbende zal blijven? Ik hoop dat dat kwartje eens valt ja.
pi_218548592
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 14:53 schreef Monolith het volgende:

[..]
Dat een regering onder leiding van Wilders een grote teringbende zal blijven? Ik hoop dat dat kwartje eens valt ja.
Ik bedoel meer dat dat er dan (hopelijk) wat andere partijen met wat ervaring de boodschap begrijpen. De PVV is geen regeringspartij maar ik weiger pertinent een van de anderen zonder koerswijziging weer aan de macht te helpen.
pi_218548595
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 15:01 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Ik bedoel meer dat dat er dan (hopelijk) wat andere partijen met wat ervaring de boodschap begrijpen. De PVV is geen regeringspartij maar ik weiger pertinent een van de anderen zonder koerswijziging weer aan de macht te helpen.
En wat is die boodschap precies?
pi_218548623
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 15:01 schreef Monolith het volgende:

[..]
En wat is die boodschap precies?
Ja ik ga jou even in 1 post vertellen wat er mis is gegaan, waarom en hoe het op te lossen. Luister gewoon een paar dagen radio NPO1. Als jij je daarin herkent gewoon lekker stemmen wat goed voelt. Mensen die daar een ander gevoel bij hebben zullen wellicht minder geneigd zijn die koers te volgen.
pi_218548665
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 15:07 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Ja ik ga jou even in 1 post vertellen wat er mis is gegaan, waarom en hoe het op te lossen. Luister gewoon een paar dagen radio NPO1. Als jij je daarin herkent gewoon lekker stemmen wat goed voelt. Mensen die daar een ander gevoel bij hebben zullen wellicht minder geneigd zijn die koers te volgen.
Tja, kennelijk is er van alles mis, maar veel verder dan 'alle buitenlanders oprotten' komt de gemiddelde PVV stemmer niet, dus ik was benieuwd of er misschien interessante inzichten te verkrijgen waren. Maar het is me al wel weer duidelijk. Veel geschreeuw, weinig wol.
pi_218548802
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 15:12 schreef Monolith het volgende:

[..]
Tja, kennelijk is er van alles mis, maar veel verder dan 'alle buitenlanders oprotten' komt de gemiddelde PVV stemmer niet, dus ik was benieuwd of er misschien interessante inzichten te verkrijgen waren. Maar het is me al wel weer duidelijk. Veel geschreeuw, weinig wol.
Eerlijk? Ik mocht willen dat ik het antwoord had. Minder immigratie is een prima begin, maar zeker niet zaligmakend. Er moet nog een hoop water onder de brug door voor we hier uit zijn.

Overigens wel een beetje jammer dat als ik aangeef dat het erg complex is, jij me even een "alle buitenlanders raus" stropop aannaait.
pi_218548828
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 15:32 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Eerlijk? Ik mocht willen dat ik het antwoord had. Minder immigratie is een prima begin, maar zeker niet zaligmakend. Er moet nog een hoop water onder de brug door voor we hier uit zijn.

Overigens wel een beetje jammer dat als ik aangeef dat het erg complex is, jij me even een "alle buitenlanders raus" stropop aannaait.
Omdat je de PVV contrasteert met letterlijk het hele politieke spectrum. Het enige waar ze afwijken is nog rabiatere retoriek op het gebied van migranten (of nazaten van migranten) dan het gros van de andere partijen.

De PVV kan natuurlijk zo hard schreeuwen omdat ze nooit en te nimmer ergens verantwoordelijkheid voor nemen. En daar wringt te schoen natuurlijk elke keer weer. Moet de PVV gaan leveren dan krijgen we mevrouw 'ik ben beleid' die werkelijk niets heeft bereikt omdat de AIVD een initiële keuze voor een dubbelagent van de Mossad niet zo zag zitten.
pi_218548866
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 15:37 schreef Monolith het volgende:

[..]
Omdat je de PVV contrasteert met letterlijk het hele politieke spectrum. Het enige waar ze afwijken is nog rabiatere retoriek op het gebied van migranten (of nazaten van migranten) dan het gros van de andere partijen.

De PVV kan natuurlijk zo hard schreeuwen omdat ze nooit en te nimmer ergens verantwoordelijkheid voor nemen. En daar wringt te schoen natuurlijk elke keer weer. Moet de PVV gaan leveren dan krijgen we mevrouw 'ik ben beleid' die werkelijk niets heeft bereikt omdat de AIVD een initiële keuze voor een dubbelagent van de Mossad niet zo zag zitten.
helemaal gelijk het zijn een stel koekenbakkers :'(
pi_218548879
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 15:43 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
helemaal gelijk het zijn een stel koekenbakkers :'(
Het zijn koekenbakkers omdat ze radicaal zijn en geen realistische, werkbare ideeën hebben. Dus als dat is waar je voor stemt, dan kan je lang wachten tot er een koerswijziging komt bij anderen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_218548891
quote:
2s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 15:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Het zijn koekenbakkers omdat ze radicaal zijn en geen realistische, werkbare ideeën hebben. Dus als dat is waar je voor stemt, dan kan je lang wachten tot er een koerswijziging komt bij anderen.
Die komt er in ieder geval niet als we ze gewoon weer lekker verder laten gaan waar ze gebleven waren. Maar wij gaan elkaar niet overtuigen en dat geeft niet, je mag me zo dom wegzetten als je nodig acht. Maar je kan je misschien ook afvragen waarom mensen het opportuun achten om op de clownswagen die de PVV is te stemmen.
pi_218548895
quote:
Nee aan Israël
pi_218548905
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 15:47 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Die komt er in ieder geval niet als we ze gewoon weer lekker verder laten gaan waar ze gebleven waren. Maar wij gaan elkaar niet overtuigen en dat geeft niet, je mag me zo dom wegzetten als je nodig acht. Maar je kan je misschien ook afvragen waarom mensen het opportuun achten om op de clownswagen die de PVV is te stemmen.
Ik heb nergens gezegd dat je dom bent, en we gaan elkaar inderdaad niet overtuigen. Want als je het opportuun acht om op de clownswagen te stemmen dan zit je inderdaad ver, ver, ver, ver van mijn belevingswereld / normen en waarden af.

Maar die mensen die op de clownswagen stemmen mogen zich ook afvragen of het wel zo opportuun is om op de PVV te stemmen. Ik heb niet de indruk dat ze dat namelijk doen, na de zoveelste faalhazerij van deze partij.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 20 augustus 2025 @ 15:50:25 #301
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_218548909
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2025 15:47 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Je hebt toch wel een mening over meer zaken dan alleen maar 'buutnlanders moeten allemaal weg!!!'?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')