abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218440439
Van 37 naar 27 zetels:

https://www.ipsos-publiek(...)alt-buiten-de-top-3/

Dit is een gigantische afstraffing door de kiezers , blijkbaar vond men die actie van Geert niet zo leuk van laatst toen hij de coalitie had opgeblazen.
pi_218440459
Eerdmans op 7 zetels :')

Het land lijkt met momenten echt verloren.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 09:39:40 #3
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218440460
Mij echt een raadsel waarom mensen weg lopen met Bontenbal.

Ouwe wijn in nieuwe zakken.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218440477
Tot op heden heb ik nog steeds niet kunnen begrijpen waarom Geert , de coalitie van laatst had opgeblazen. Het opblazen van een coalitie zou ik eventueel wel doen als ik zeker ben van 76 zetels. Maar dat is bij de PVV dus niet het geval waardoor ik twijfel aan de gezondheid van Wilders. Was hij misschien dronken toen hij besloot de coalitie op te blazen?

Dit is dus al de 2de keer dat hij zoiets doet in zijn carriere.
pi_218440483
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 09:39 schreef thedeedster het volgende:

Niet dat ze mijn stem krijgen, maar hij doet gewoon normaal in zijn voorkomen. De meeste zijn of aan het moddergooien, hebben wat 'extreme' standpunten.. denk dat een hoop mensen daar nu ook klaar mee zijn.

En de implosie van NSC natuurlijk, daarvan keren er veel terug naar het oude nest.
pi_218440487
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 09:39 schreef Geschiedkundige het volgende:

Wat is het verschil tussen eerdmans en wilders?
  donderdag 7 augustus 2025 @ 09:43:04 #7
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218440490
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 09:41 schreef sociaalworkerr het volgende:
Tot op heden heb ik nog steeds niet kunnen begrijpen waarom Geert , de coalitie van laatst had opgeblazen. Het opblazen van een coalitie zou ik eventueel wel doen als ik zeker ben van 76 zetels. Maar dat is bij de PVV dus niet het geval waardoor ik twijfel aan de gezondheid van Wilders. Was hij misschien dronken toen hij besloot de coalitie op te blazen?

Hij zal het een derde keer weer doen als hij er geen zin meer in heeft.
Hij zit liever te twitteren op X.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_218440498
Hoe hoog peilde Ipsos de PVV ook alweer vlak voor de vorige verkiezingen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_218440501
Wilders heeft eigelijk het premierschap aan Timmermans gegeven.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 09:44:29 #10
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218440505
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 09:39 schreef Geschiedkundige het volgende:

De VVD op 20 na alle ellende van de afgelopem jaren en nu het achterna rennen van Wilders vind ik zorgwekkender.
Huilen dan.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 09:44:41 #11
438527 MissButterflyy
pi_218440507
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 09:43 schreef tesssssssss het volgende:
Nee joh, die gaat het zeker niet worden.
pi_218440510
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 09:43 schreef Weltschmerz het volgende:
Hoe hoog peilde Ipsos de PVV ook alweer vlak voor de vorige verkiezingen?
Het is niet alleen IPSOS die dit aangeeft. Alle peilingen tonen aan dat er een sterke daling is bij de PVV.
pi_218440526
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 09:44 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nee joh, die gaat het zeker niet worden.
Bontenbal?

Deze tweet vonden ook heel veel mensen veel te ver gaan:

twitter
pi_218440528
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 09:44 schreef sociaalworkerr het volgende:

[..]
Het is niet alleen IPSOS die dit aangeeft. Alle peilingen tonen aan dat er een sterke daling is bij de PVV.
En alle peilingen zater ernaast.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 09:47:32 #15
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218440530
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 09:42 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Niet dat ze mijn stem krijgen, maar hij doet gewoon normaal in zijn voorkomen. De meeste zijn of aan het moddergooien, hebben wat 'extreme' standpunten.. denk dat een hoop mensen daar nu ook klaar mee zijn.

En de implosie van NSC natuurlijk, daarvan keren er veel terug naar het oude nest.
Ik zie je punt. Ben er zelf ook klaar mee.

Toch is het eigenlijk absurd dat “Hij is toch zo gewoon gebleven” een stemmentrekker is geworden.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218440540
quote:

Het goedkope pak wijn van het laatste feestje beviel niet zo.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 09:48:55 #17
438527 MissButterflyy
pi_218440546
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 09:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
En alle peilingen zater ernaast.
Het is ook nog te ver weg, de peilingen zeggen niks.
Maar de PVV zal echt wel wat zetels verliezen, maar kan alsnog een van de grootste partijen blijven.
Denk dat dhr Wilders meer moet doen dan alleen schreeuwen op X.
pi_218440549
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 09:42 schreef sociaalworkerr het volgende:

[..]
Wat is het verschil tussen eerdmans en wilders?
Geert roeptoetert de hele dag maar wat, lijkt soms wat labiel.

Joost tracht 'fatsoenlijk rechts' te zijn, maar is eigenlijk gewoon het sukkeltje van de klas. Hij mag blij zijn met Coenradie.

Beide zijn zwaar ongeschikt om het land te leiden.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 09:50:36 #19
438527 MissButterflyy
pi_218440565
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 09:47 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Bontenbal?

Deze tweet vonden ook heel veel mensen veel te ver gaan:

[ x ]
Lijkt wel op propaganda uit de tweede wereldoorlog in nazi Duitsland. Toen hadden ze zulke plaatjes met een kwaadaardige Jood ernaast. :')

Als je zo je punt moet maken…
pi_218440568
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 09:47 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Ik zie je punt. Ben er zelf ook klaar mee.

Toch is het eigenlijk absurd dat “Hij is toch zo gewoon gebleven” een stemmentrekker is geworden.
Dat is het ook, maar zoek eens naar een goed alternatief. Daar zijn er niet zoveel van. Daarbij roept de persoon Bontenbal eigenlijk géén weerstand op, terwijl sommige al staan te schuimbekken bij de gedachte van Wilders,Timmermans of Yesilgöz in het torentje.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 09:51:48 #21
438527 MissButterflyy
pi_218440577
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 09:49 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Geert roeptoetert de hele dag maar wat, lijkt soms wat labiel.

Joost tracht 'fatsoenlijk rechts' te zijn, maar is eigenlijk gewoon het sukkeltje van de klas. Hij mag blij zijn met Coenradie.

Beide zijn zwaar ongeschikt om het land te leiden.
Ik vind Coenradie echt een topwijf.
JA21 heeft wel ideeën die oké zijn, alleen betreffende milieu en klimaat ben ik niet met ze eens.
pi_218440578
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 09:41 schreef sociaalworkerr het volgende:

Dan snap je het echt niet. Hij heeft zoveel van zijn idealen moeten inleveren. Op een gegeven moment kan je jezelf niet meer in de spiegel aankijken.
pi_218440580
quote:
7s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 09:44 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
De VVD op 20 na alle ellende van de afgelopem jaren en nu het achterna rennen van Wilders vind ik zorgwekkender.
Trouwe achterban lijkt het. Wel onbegrijpelijk eigenlijk ja..
pi_218440604
Nou kabinetje lijkt wel duidelijk

Centrum met Fransje erbij.
Dankjewel vvd.
pi_218440612
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 09:43 schreef tesssssssss het volgende:
Dus als Timmermans premier wordt en er een zootje van maakt, kunnen we alsnog de schuld aan Wilders geven? |:)
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
  donderdag 7 augustus 2025 @ 09:57:48 #26
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218440623
quote:

voor iedere verkiezing wordt er weer iemand op een voetstuk geheven om stemmen bij Wilders weg te trekken. Dit keer is dat Bontenbal.
The End Times are wild
pi_218440633
Een dag voor de vorige verkiezingen werd de PVV gepeild op 25 tot 29 zetels, hetzelfde als nu dus. Het zegt echt geen zak en de campagne en debatten moeten nog beginnen. Het zal me wel verbazen als ze geen zetels verliezen.
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
pi_218440645
Ik vind het vooral apart dat de pvda ook zakt. Misschien moeten die ook eens op zoek naar een “Bontenbal”.
pi_218440647
De kiesdeler is ca. 70k, dus +- 1 miljoen is wat ruim geschat.
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
pi_218440650
Bij de Hond staat Wilders op 29.

https://www.maurice.nl/laatste-peiling/
pi_218440658
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 09:56 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Dus als Timmermans premier wordt en er een zootje van maakt, kunnen we alsnog de schuld aan Wilders geven? |:)
Nou, ik stem zelf op geen van tweeen, maar ik denk dat veel mensen dat wel zullen blijven doen, ja.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 10:03:56 #32
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218440674
We hebben een sterk alternatief op rechts nodig!
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  donderdag 7 augustus 2025 @ 10:07:58 #33
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218440712
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 09:56 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Het lijkt me wel heel geinig om dan te gaan roepen dat ze zijn tegengewerkt.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  donderdag 7 augustus 2025 @ 10:18:16 #34
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_218440793
quote:
7s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 09:44 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat is inderdaad merkwaardig. Eveneens merkwaardig is dat mensen voor zelfkastijding aan de andere kant gaan door nu massaal op GL/PvdA te stemmen.
pi_218440853
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 10:00 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ik vind het vooral apart dat de pvda ook zakt. Misschien moeten die ook eens op zoek naar een “Bontenbal”.
Die moeten vooral af van GroenLinks.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_218440857
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 09:57 schreef LXIV het volgende:

[..]
voor iedere verkiezing wordt er weer iemand op een voetstuk geheven om stemmen bij Wilders weg te trekken. Dit keer is dat Bontenbal.
Ik heb meer het idee dat de mensen die als een malle achter verlosser Omtzigt aangerend zijn nu weer terugkeren op hun oude honk. Denk dat de verlosserverhuizing een beetje te zien is van PVV naar JA21 nu Coenradie daarheen is gegaan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 7 augustus 2025 @ 10:31:31 #37
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_218440892
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 10:00 schreef Nebelwerfer het volgende:
Niet vreemd na die walgelijke antisemitische motie van Kati Piri.

Er nieuwe fatsoenlijke links conservatieve partij zou zo 20+ zetels kunnen peilen.
pi_218440897
Eigenlijk zijn alle partijen elk op hun eigen manier kut. De PVV mag eindelijk meeregeren, zet dan iemand die volstrekt incapabel op de voor hun belangrijkste positie, zorgt constant voor sabotage door vanaf de zijlijn te roepen terwijl je nota bene mee doet, en blaast het kabinet op vage gronden op. De VVD gaat ongetwijfeld graag verder met het gebruikelijke afbraakbeleid. De partijen aan de linkerzijde hebben zich helemaal vervreemd van Jan Modaal. Partijen als de CU en CDA faciliteren het beleid van de VVD net zo goed, en mogen in ruil daarvoor af en toe ergens een vals moralistisch sausje overheen gieten. De NSC werd geleid door iemand die het goed bedoelde maar ongeschikt was, en nu in andere handen ongetwijfeld zal marginaliseren. Etc, etc.

Niemand lijkt in staat de belangrijkste nationale vraagstukken daadwerkelijk, op een rationele wijze, te kunnen verlichten.
pi_218440919
Het is ook de vraag wat je hier nou in vredesnaam weer als coalitie uit moet gaan smeden. Iets van VVD, CDA, D66 en GLPvdA ofzo.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_218441207
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 10:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Eigenlijk zijn alle partijen elk op hun eigen manier kut. De PVV mag eindelijk meeregeren, zet dan iemand die volstrekt incapabel op de voor hun belangrijkste positie, zorgt constant voor sabotage door vanaf de zijlijn te roepen terwijl je nota bene mee doet, en blaast het kabinet op vage gronden op. De VVD gaat ongetwijfeld graag verder met het gebruikelijke afbraakbeleid. De partijen aan de linkerzijde hebben zich helemaal vervreemd van Jan Modaal. Partijen als de CU en CDA faciliteren het beleid van de VVD net zo goed, en mogen in ruil daarvoor af en toe ergens een vals moralistisch sausje overheen gieten. De NSC werd geleid door iemand die het goed bedoelde maar ongeschikt was, en nu in andere handen ongetwijfeld zal marginaliseren. Etc, etc.

Niemand lijkt in staat de belangrijkste nationale vraagstukken daadwerkelijk, op een rationele wijze, te kunnen verlichten.
D66 ? Die willen alleen te snel.
pi_218441208
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 10:32 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

Komt vooral omdat er aan haalbare, uitvoerbare plannen om die nationale vraagstukken op te lossen een hoop nadelen hangen voor bijna iedereen, en je daarmee niet populair wordt.
Het is veel makkelijker om een stokpaardje te kiezen dat voor veel mensen wel populair is en daarmee kiezers te winnen.
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
  donderdag 7 augustus 2025 @ 11:13:48 #42
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_218441258
Het duurt nog bijna drie maanden voordat er gestemd wordt. Totaal onbetekenend wat er nu gezegd wordt.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_218441281
quote:
10s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 10:03 schreef SebbeSwensje het volgende:
We hebben minder rechts nodig! Als het nog rechtser moet, dan hebben we daar een nieuwe naam voor nodig, want de officiële is hier niet toegestaan.
pi_218441294
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 11:04 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:

[..]
Komt vooral omdat er aan haalbare, uitvoerbare plannen om die nationale vraagstukken op te lossen een hoop nadelen hangen voor bijna iedereen, en je daarmee niet populair wordt.
Het is veel makkelijker om een stokpaardje te kiezen dat voor veel mensen wel populair is en daarmee kiezers te winnen.
Je bedoelt: naast het verhogen van de belasting voor de rijken en bedrijven? Dat noem ik niet "bijna iedereen".
pi_218441295
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 11:17 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
We hebben minder rechts nodig! Als het nog rechtser moet, dan hebben we daar een nieuwe naam voor nodig, want de officiële is hier niet toegestaan.
Het was dan ook cynisch bedoeld van deze user
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_218441311
Waarom zijn peilingen van weken geleden weer nieuws?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 7 augustus 2025 @ 11:22:36 #47
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218441330
quote:
10s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 10:03 schreef SebbeSwensje het volgende:
Na hoeveel geflopte partijen dringt het bij sommigen door dat het probleem een weeffout is in het gehele rechtspopulischte gedachtegoed, ga je dan denken?
pi_218441344
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 11:18 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Het was dan ook cynisch bedoeld van deze user
Ik weet het :)
  Moderator / Redactie Sport donderdag 7 augustus 2025 @ 11:25:04 #49
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218441363
quote:

Één van de weinige partijen waar je naartoe kan als je de radicalisering van al het andere zat bent.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_218441432
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 11:18 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Je bedoelt: naast het verhogen van de belasting voor de rijken en bedrijven? Dat noem ik niet "bijna iedereen".
Ja, de negatieve kant van trickle-down-economics treft vaak gek genoeg wél bijna iedereen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')