abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218525456
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 11:55 schreef Gia het volgende:

[..]
Dit zijn allemaal zaken waar een verdenking was van voorbereiden van een aanslag. Heb je ook voorbeelden van daadwerkelijke aanslagen?

Overigens zit er een voorbeeld bij waarbij het 'delict' in België was, maar "Rechts Nederlands is voor de dienstplicht" is schijnbaar ook al terrorisme.
En 2011 noem ik niet echt recent.
Ze kochten die wapens natuurlijk om zichzelf te beschermen.
  zondag 17 augustus 2025 @ 12:23:46 #227
3542 Gia
User under construction
pi_218525557
quote:
10s.gif Op zondag 17 augustus 2025 12:11 schreef KareldeStoute het volgende:

Ze kochten die wapens natuurlijk om zichzelf te beschermen.
IK zou best een paar wapens in huis willen hebben om mezelf te beschermen, mocht het ooit nodig zijn.
Want wat kunnen we doen als 7 oktober in Nederland zou gebeuren? Zonder wapen ben je nergens!
Dus ja, ik kan me voorstellen dat zij die wapens vooral hebben ter zelfbescherming, maar het wel leuk vinden om stoer te verkondigen dat ze moslims om willen gaan leggen.

Nu zijn de mensen die opgepakt worden vanwege dreiging van terrorisme, verenigd in online rechts extremistische groepen, dus zijn ze 'fair game', maar ik wil ze niet de kost geven die gewoon stilletjes, stiekem wat wapens hebben aangeschaft ter zelfverdediging, die niet online stoer gaan lopen doen of bij een groepering horen. Die worden niet gepakt, omdat men (AIVD/politie) dit niet weet.
  zondag 17 augustus 2025 @ 12:37:07 #228
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_218525639
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 12:10 schreef klaasweetalles het volgende:
De PVV gaat nog veel meer verliezen

Je wordt altijd afgestraft als je bewust een kabinet laat vallen

Wilders overschat zichzelf
Hij wordt ook steeds extremer.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_218525754
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 12:10 schreef klaasweetalles het volgende:
De PVV gaat nog veel meer verliezen

Je wordt altijd afgestraft als je bewust een kabinet laat vallen

Wilders overschat zichzelf
Er zijn hier gewoon veel teveel religieuze groepen (hoge omes) die het hier voor het zeggen hebben, er wordt niet gewerkt naar wens van sociaal betrokken medemensen.
Sociaal betrokken medemensen krijgen van die hoge omes geen koninklijke ontvangst.
Dat probleem is ook voor Wilders onoplosbaar.
pi_218526599
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 12:37 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Hij wordt ook steeds extremer.
Hij is zwaar gefrustreerd

de grootste partij en dan zo verneuken en niets voor elkaar krijgen

hij denkt dat door het klappen van het kabinet hij bij nieuwe verkiezingen 50 zetels kan halen

het gaat helemaal tot nu toe de andere kant op
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_218526614
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 12:48 schreef torentje het volgende:

[..]
Er zijn hier gewoon veel teveel religieuze groepen (hoge omes) die het hier voor het zeggen hebben, er wordt niet gewerkt naar wens van sociaal betrokken medemensen.
Sociaal betrokken medemensen krijgen van die hoge omes geen koninklijke ontvangst.
Dat probleem is ook voor Wilders onoplosbaar.
het kabinet wilders heeft helemaal niets met medemensen

wilders heeft het alleen over asiel

en de vvd wil al ons belastinggeld aan de grote bedrijven weggeven
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  zondag 17 augustus 2025 @ 14:22:09 #232
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218526661
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 12:23 schreef Gia het volgende:

[..]
IK zou best een paar wapens in huis willen hebben om mezelf te beschermen, mocht het ooit nodig zijn.
Want wat kunnen we doen als 7 oktober in Nederland zou gebeuren? Zonder wapen ben je nergens!
Hardop gelachen. Gelukkig sla je de theatrale onzin lekker over.
Dit, dus.
pi_218526734
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 14:17 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
het kabinet wilders heeft helemaal niets met medemensen

wilders heeft het alleen over asiel

en de vvd wil al ons belastinggeld aan de grote bedrijven weggeven
Asiel is dan ook een belangrijk thema, er kan niet vaak genoeg gewezen worden naar de hoge omes die daar de lusten van hebben en de gewone arbeiders slechts de lasten.
Maar vaak blijkt dat de arbeiders geen commentaar op de leiding van het land mogen geven, want dan krijgen die kritische arbeiders geen royaal betaalde baan.
  zondag 17 augustus 2025 @ 17:35:36 #234
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218528202
quote:
Goede poging, dat waardeer ik.

Maar geen enkele daad. Alleen wat illegaal wapenbezit en mogelijk het plannen van een aanslag. 5 stuks en sommigen gaan ver terug.

Dus het is wel redelijk uniek en wat je dan bedoelt met "geweld in allerlei vormen niet schuwen" is me nog niet duidelijk zo.
  zondag 17 augustus 2025 @ 23:39:01 #235
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_218530675
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 12:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Jeetje, ik dacht dat zelfs de groep 'boze burgers', als ik zo vrij mag zijn jou daar onder te scharen, wel in zou zien dat meer wapens niet de oplossing is. Je ziet in de VS wat een ramp dat is.

Waarom zou je een wapen in huis willen hebben om jezelf te beschermen? Als iemand me hier komt overvallen, mogen ze alles uitkiezen wat ze willen, geef ik ze een hand en laat ik ze hun weg gaan. Heb ik een wapen en wil ik me verdedigen, ben ik ervan overtuigd dat hij hem beduidend vaker heeft gebruikt dan ik en eindig ik in het ziekenhuis of in het graf.

Nemen allerlei mensen wapens mee naar een festival, waar 7 oktober plaatsvond, is de kans oneindig veel groter dat er mensen sterven in een vechtpartij dan in een georganiseerde aanval. Je hoort toch ook de nieuwsberichten wel na koningsdag of oud en nieuw of om het even welke feestavond? Bedenk dan even hoe dat zal zijn als er wapens bij betrokken zijn.

Ik dacht echt dat we in Nederland, ondanks de bizarre polarisatie, het er allemaal wel over eens waren dat die situatie onwenselijk is. Het is toch wel even schrikken dat we niet alleen bij de extremisten dit soort gedachtegoed vinden...
Laffe huichelaar
  maandag 18 augustus 2025 @ 11:12:22 #236
3542 Gia
User under construction
pi_218532573
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 23:39 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Jeetje, ik dacht dat zelfs de groep 'boze burgers', als ik zo vrij mag zijn jou daar onder te scharen, wel in zou zien dat meer wapens niet de oplossing is. Je ziet in de VS wat een ramp dat is.

Waarom zou je een wapen in huis willen hebben om jezelf te beschermen? Als iemand me hier komt overvallen, mogen ze alles uitkiezen wat ze willen, geef ik ze een hand en laat ik ze hun weg gaan. Heb ik een wapen en wil ik me verdedigen, ben ik ervan overtuigd dat hij hem beduidend vaker heeft gebruikt dan ik en eindig ik in het ziekenhuis of in het graf.

Nemen allerlei mensen wapens mee naar een festival, waar 7 oktober plaatsvond, is de kans oneindig veel groter dat er mensen sterven in een vechtpartij dan in een georganiseerde aanval. Je hoort toch ook de nieuwsberichten wel na koningsdag of oud en nieuw of om het even welke feestavond? Bedenk dan even hoe dat zal zijn als er wapens bij betrokken zijn.

Ik dacht echt dat we in Nederland, ondanks de bizarre polarisatie, het er allemaal wel over eens waren dat die situatie onwenselijk is. Het is toch wel even schrikken dat we niet alleen bij de extremisten dit soort gedachtegoed vinden...
En wat als ze je woning willen hebben? Wat als ze je willen doden? Ik heb het niet over simpele diefstal.
  maandag 18 augustus 2025 @ 11:17:17 #237
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218532599
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 11:12 schreef Gia het volgende:

[..]
En wat als ze je woning willen hebben? Wat als ze je willen doden? Ik heb het niet over simpele diefstal.
Als ze je woning willen hebben? Nou, vuurwapens in huis of geen vuurwapens in huis, dan zullen ze toch eerst naar de notaris moeten :') .
Huilen dan.
  maandag 18 augustus 2025 @ 11:23:19 #238
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218532637
Als je jezelf wil bewapenen omdat je bang bent dat een 7 oktober ook in jouw woning kan gebeuren dan lijkt me de psychiater een zinvollere besteding van gelden dan een wapen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 18 augustus 2025 @ 11:32:28 #239
3542 Gia
User under construction
pi_218532697
quote:
10s.gif Op maandag 18 augustus 2025 11:17 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Als ze je woning willen hebben? Nou, vuurwapens in huis of geen vuurwapens in huis, dan zullen ze toch eerst naar de notaris moeten :') .
Ja joh, en dat werkt zo als er strijd komt tussen islam en het vrije westen? En ik denk dat dat niet heel lang meer gaat duren voordat die vlam in de pan slaat.
  maandag 18 augustus 2025 @ 11:35:11 #240
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218532715
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 11:32 schreef Gia het volgende:

[..]
Ja joh, en dat werkt zo als er strijd komt tussen islam en het vrije westen? En ik denk dat dat niet heel lang meer gaat duren voordat die vlam in de pan slaat.
Huilen dan.
pi_218532725
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 11:23 schreef Caland het volgende:
Als je jezelf wil bewapenen omdat je bang bent dat een 7 oktober ook in jouw woning kan gebeuren dan lijkt me de psychiater een zinvollere besteding van gelden dan een wapen.
Die beginnen daar niet aan hoor
pi_218532790
Ach, Gia.
  maandag 18 augustus 2025 @ 11:59:49 #243
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_218532846
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 11:12 schreef Gia het volgende:

[..]
Waarom zou iemand mijn woning inkomen om me te vermoorden? Dat klinkt niet echt logisch, tenzij ze het specifiek op mij gemunt hebben en, hoewel je het hier op dit forum niet direct zou zeggen, ben ik best een vriendelijk persoon dus dat kan ik me niet voorstellen.

En zoals gezegd, als iedereen op straat een wapen bij zich draagt 'om zich te verdedigen', zie ik de kans dat ik gedood worden enkel groter worden
Laffe huichelaar
  maandag 18 augustus 2025 @ 12:04:21 #244
3542 Gia
User under construction
pi_218532862
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 11:59 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Waarom zou iemand mijn woning inkomen om me te vermoorden? Dat klinkt niet echt logisch, tenzij ze het specifiek op mij gemunt hebben en, hoewel je het hier op dit forum niet direct zou zeggen, ben ik best een vriendelijk persoon dus dat kan ik me niet voorstellen.
Heb dit al eerder genoemd, maar ik ben door een islamitische man, verderop in de straat, erop aangesproken dat hij het belachelijk vindt dat wij, twee 60 plussers, een grote vrijstaande woning (koop) hebben, met een grote tuin, terwijl hij met 3 kinderen een klein (echt klein) rijtjeshuis (huur) heeft, met een tuintje van 25 m2. Hij zou het eerlijk vinden als we zouden ruilen!
Dus, ja, dat komt op mij best dreigend over.
quote:
En zoals gezegd, als iedereen op straat een wapen bij zich draagt 'om zich te verdedigen', zie ik de kans dat ik gedood worden enkel groter worden
Ik heb het sowieso niet over 'bij me dragen', maar over 'in huis hebben, just in case'.
  maandag 18 augustus 2025 @ 12:56:04 #245
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218533162
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 12:04 schreef Gia het volgende:

[..]
Heb dit al eerder genoemd, maar ik ben door een islamitische man, verderop in de straat, erop aangesproken dat hij het belachelijk vindt dat wij, twee 60 plussers, een grote vrijstaande woning (koop) hebben, met een grote tuin, terwijl hij met 3 kinderen een klein (echt klein) rijtjeshuis (huur) heeft, met een tuintje van 25 m2. Hij zou het eerlijk vinden als we zouden ruilen!
Dus, ja, dat komt op mij best dreigend over.
[..]
Ik heb het sowieso niet over 'bij me dragen', maar over 'in huis hebben, just in case'.
Als iedereen "just in case" wapens heeft, wat denk je dat de boefjes dan doen wanneer ze iets van je willen?
Huilen dan.
  maandag 18 augustus 2025 @ 13:07:57 #246
3542 Gia
User under construction
pi_218533213
quote:
7s.gif Op maandag 18 augustus 2025 12:56 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Als iedereen "just in case" wapens heeft, wat denk je dat de boefjes dan doen wanneer ze iets van je willen?
Iets wat ze ook gaan doen als niemand wapens heeft, want het zijn, in 'oorlogstijd' barbaren. Dat hebben we wel gezien op 7 oktober, toch? Die kinderen op dat festival hadden geen wapens.
  maandag 18 augustus 2025 @ 13:11:07 #247
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218533230
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 13:07 schreef Gia het volgende:

[..]
Iets wat ze ook gaan doen als niemand wapens heeft, want het zijn, in 'oorlogstijd' barbaren. Dat hebben we wel gezien op 7 oktober, toch? Die kinderen op dat festival hadden geen wapens.
Wat is 'iets'? Wie zijn 'ze'? Wat heeft 7 oktober ermee te maken?
Huilen dan.
  maandag 18 augustus 2025 @ 13:25:48 #248
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218533293
Verkeerde draad :@
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218533339
quote:
7s.gif Op maandag 18 augustus 2025 12:56 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Als iedere burger zwaar bewapend zou zijn, dan kon iedere burger de boefjes toch uit de omgeving verjagen? Want al tijden weten de boefjes dat ze zich niet hoeven te misdragen bij een bemand politieburo en misdragen zich daar dus ook niet.
  maandag 18 augustus 2025 @ 13:35:43 #250
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218533345
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2025 13:34 schreef torentje het volgende:

[..]
Als iedere burger zwaar bewapend zou zijn, dan kon iedere burger de boefjes toch uit de omgeving verjagen?
Werkt dat ook zo in landen waar wapens vrijelijk verkrijgbaar zijn, ja?
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')