Zowaar gelijkquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 14:00 schreef AgnesGru het volgende:
Eens kijken hoe snel Jeroen het door heeft dat Marrit het niet gaat redden
8:04 om 8:05 jaquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 14:23 schreef heywoodu het volgende:
McIntosh is blijkbaar de favoriete, is die zo enorm goed geworden op de 800 vrij ook?
Hopen dat het spannend wordt in elk geval
Vind McIntosh hier niet de uitgesproken favoriete itt haar andere onderdelen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 14:23 schreef heywoodu het volgende:
McIntosh is blijkbaar de favoriete, is die zo enorm goed geworden op de 800 vrij ook?
Hopen dat het spannend wordt in elk geval
Op de 1500 zat die er halverwege ook aardig bij.quote:
Ja, ze zal ook vast nog wel terug gaan zakken, maar ik vind het wel tof dat ze het gewoon zo probeertquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 14:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Op de 1500 zat die er halverwege ook aardig bij.
En dan nog met drie ookquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 14:32 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Een spannende lange afstand, het moet niet veel gekker worden
quote:
5, 6, 5, 6quote:
Jammer, maar dit was toch wel uitermate vermakelijk, als het zo'n race is vind ik het niet zo erg dat Ledecky wintquote:
Ja leuk, nu moet ik natuurlijk Phelps vs Cavic maar weer eens opzoeken.quote:
2024 zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 14:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
De eerste leuke 800 dames op een mondiaal kampioenschap sinds.. wat is het, 2009?
Zo zie je ze niet vaakquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 14:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
De eerste leuke 800 dames op een mondiaal kampioenschap sinds.. wat is het, 2009?
Dat was toch puur bedrog!quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 14:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja leuk, nu moet ik natuurlijk Phelps vs Cavic maar weer eens opzoeken.
Akkoord, Doha tel ik effectief niet mee gezien de miljoen afwezigen maar vooruit, die in Parijs was ook wel leuk.quote:
Ja, absoluut. Het maakt geen reet uit voor het eindresultaat en als alles door elkaar heen loopt zit je eigenlijk 375 meter lang te wachten wie er nou wel of niet goed bij ligt.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 14:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Stelling: Ik vind dat de volgorde van mannen en vrouwen bij dit nummer vast moet zijn.
Iets ten noordwesten van Nieuw-Zeeland.quote:
Met vrouwen beginnen tegen mannen geeft toch een nadeel? Althans dacht ik ooit gelezen te hebben qua stroming, golfjes etcquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 14:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, absoluut. Het maakt geen reet uit voor het eindresultaat en als alles door elkaar heen loopt zit je eigenlijk 375 meter lang te wachten wie er nou wel of niet goed bij ligt.
Iets te veel gokken dusquote:
Oh dat zou wel kunnen ja. Dan zou je zeggen dat iedereen met mannen begint, dus. Wat kennelijk ook zo is, ik zie acht keer M, M, F, Fquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 14:50 schreef franklop het volgende:
[..]
Met vrouwen beginnen tegen mannen geeft toch een nadeel? Althans dacht ik ooit gelezen te hebben qua stroming, golfjes etc
Dat deed geen enkele man in deze finale, overigensquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 14:55 schreef DeLuna het volgende:
Tja je kan gewoon niet met een man aankomen die een 49'er zwemt
Op basis van de finale tijden op 100m en met overname voordeel had het iets sneller gekund welquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 14:55 schreef heywoodu het volgende:
53.06 voor Van Wijk is eigenlijk gewoon prima natuurlijk, 52.18 voor Steenbergen.
Nee dat is juist wel goedquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 14:56 schreef heywoodu het volgende:
47.87 voor Tjon-a-Joe is toch helemaal niet verkeerd?
Nou ja, dat wel, maar dan vergelijk je het met wat zonder twijfel de race van haar leven wasquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 14:55 schreef franklop het volgende:
[..]
Op basis van de finale tijden op 100m en met overname voordeel had het iets sneller gekund wel
53.06 is wel haar matigste 100 denk ik dit toernooi als je overnamevoordeel meeneemt.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 14:55 schreef heywoodu het volgende:
53.06 voor Van Wijk is eigenlijk gewoon prima natuurlijk, 52.18 voor Steenbergen.
Mwa is vergelijkbaar met de 54.0 in de seriesquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 14:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
53.06 is wel haar matigste 100 denk ik dit toernooi als je overnamevoordeel meeneemt.
Ja, precies, ik zie dat zijn PR hoog in de 48 staat nota bene. Volgens mij heeft de ploeg dan gewoon degelijk gepresteerd, niemand die écht het niveau niet haalde ofzo. Dat Steenbergen een 51'er zwemt kun je ook niet elke keer weer verwachten, zeker zo aan het eind van een WKquote:
Zolang er maar niet teveel groei inzitquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 17:25 schreef TheVulture het volgende:
Als Van Wijk zich zo kan blijven ontwikkelen zit daar gewoon een toekomstig Olympisch kampioene in op de 50 en 100 vrij
CORREDquote:𝗧𝗲𝗮𝗺𝗡𝗟 𝗲𝘀𝘁𝗮𝗳𝗲𝘁𝘁𝗲𝘁𝗲𝗮𝗺 𝗻𝗮𝗮𝗿 𝗳𝗶𝗻𝗮𝗹𝗲 𝗶𝗻 𝗻𝗶𝗲𝘂𝘄 𝗡𝗲𝗱𝗲𝗿𝗹𝗮𝗻𝗱𝘀 𝗿𝗲𝗰𝗼𝗿𝗱
De mannen van het TeamNL estafetteteam, 4 x 100 wissel, hebben met Kai van Westering (rug, 53.89), Caspar Corbeau (school, 58.60), Nyls Korstanje (vlinder, 51.11) en Sean Niewold (borstcrawl, 47.47) een nieuw Nederlands record* behaald in 3:31.07. Ze zijn als vijfde door naar de finale.
Op de 400 wissel mannen wist Thomas Jansen (4.14.19 / 11e) zich niet te plaatsen voor de finale.
De 4 x 100 wissel vrouwen is op doktersadvies niet gestart.
Zwom Chalmers rugcrawl dan ofzo?quote:Op zondag 3 augustus 2025 08:55 schreef heywoodu het volgende:
47,47 voor Niewold trouwens, dat lijkt me wel echt prima (nota bene slechts 0,01 langzamer dan Pan Zhanle en bijna een seconde (!) sneller dan Chalmers). Wat zonde dat hij ziek was dan, de vorm was kennelijk uitstekend
Wellicht eerder van Vriesema, die wordt 64 zie ik.quote:Op zondag 3 augustus 2025 13:01 schreef heywoodu het volgende:
Martin kondigt Grueter aan alsof dit Grueter's afscheid is.
Past beter bij wielercommentaar, als Jeroen en Karsten het doen terwijl het peloton gestaag kilometer na kilometer afwerkt is het toch wat rustgevenderquote:Op zondag 3 augustus 2025 13:02 schreef wimderon het volgende:
Doe dit lekker buiten de uitzending om
Daar zie je niks door al het opspattende water.quote:Op zondag 3 augustus 2025 13:07 schreef wimderon het volgende:
De verschillen zijn niet 'heel, heel, klein'
Dat zijaanzicht tot halverwege bij de 50 meters mogen ze wel een keer mee stoppen overigens.
Moeten een camera van schuin boven neerzettenquote:Op zondag 3 augustus 2025 13:07 schreef wimderon het volgende:
De verschillen zijn niet 'heel, heel, klein'
Dat zijaanzicht tot halverwege bij de 50 meters mogen ze wel een keer mee stoppen overigens.
Gewoon recht boven het bad in de nok van het stadion, hebben we best wel eens gehad door de jaren heen en dat geeft perfect overzichtquote:Op zondag 3 augustus 2025 13:10 schreef Szura het volgende:
[..]
Moeten een camera van schuin boven neerzetten
Ook niet bij de estafette neem ik aan, dus die zien we nooit meer terug!quote:
Zeker geen 30 jaar.quote:Op zondag 3 augustus 2025 13:13 schreef Faraday01 het volgende:
Hoe lang doet Ruta Meilutyte al niet mee
Schijnt dat ze al records zwom in de baarmoeder, dus zoveel scheelt het niet!quote:
Even lang als Ledecky, zijn ook van hetzelfde jaar (1997)quote:Op zondag 3 augustus 2025 13:13 schreef Faraday01 het volgende:
Hoe lang doet Ruta Meilutyte al niet mee
Ryan Lochte is WOEST.quote:Op zondag 3 augustus 2025 13:17 schreef heywoodu het volgende:
Eerste afstand bij de vrouwen zonder Amerikaanse medaille trouwens, dit WK.
15 jaar oud toenquote:
Ik vind het ook bizar om te bedenken dat Sjöström, die natuurlijk wat ouder is, toen al een gevestigde naam was met olympische ervaring, een wereldtitel, meerdere WK-medailles, meerdere Europese titels, etc. En dat die nu nog maar 31 is.quote:Op zondag 3 augustus 2025 13:17 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Even lang als Ledecky, zijn ook van hetzelfde jaar (1997)
Die braken alle drie door toen ze 15 waren toch?quote:Op zondag 3 augustus 2025 13:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik vind het ook bizar om te bedenken dat Sjöström, die natuurlijk wat ouder is, toen al een gevestigde naam was met olympische ervaring, een wereldtitel, meerdere WK-medailles, meerdere Europese titels, etc. En dat die nu nog maar 31 is.
Tja als je in 2008 op je 14e al Europees kampioen wordtquote:Op zondag 3 augustus 2025 13:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik vind het ook bizar om te bedenken dat Sjöström, die natuurlijk wat ouder is, toen al een gevestigde naam was met olympische ervaring, een wereldtitel, meerdere WK-medailles, meerdere Europese titels, etc. En dat die nu nog maar 31 is.
Bij Sjostrom dacht ik 5 jaar geleden al dat ze richting zwempensioen gingquote:Op zondag 3 augustus 2025 13:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Sjöström zelfs nog wat eerder, volgens mij op haar 14e al in Eindhovenquote:Op zondag 3 augustus 2025 13:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die braken alle drie door toen ze 15 waren toch?
50%!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Absoluut. 40% op een medaille, gok ikquote:
37.5% durf ik wel te zeggen.quote:Op zondag 3 augustus 2025 13:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Absoluut. 40% op een medaille, gok ik
Dat kijk ik straks wel lekker terug bij HBOquote:Op zondag 3 augustus 2025 13:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ff opschieten met de kinderfietsjes, ging net al mis bij de 50 school, toen moest ik mijn stream pauzeren
Voor zwemmen lijkt het mij ook niet verkeerd.quote:Op zondag 3 augustus 2025 13:23 schreef Faraday01 het volgende:
1 meter 94, die had ook volleybalster of basketbalster kunnen worden
quote:Op zondag 3 augustus 2025 13:23 schreef Faraday01 het volgende:
1 meter 94, die had ook volleybalster of basketbalster kunnen worden
Ja, niet.quote:Stomverbaasd waren de ouders van Van Wijk toen hun dochter tien jaar geleden voor de televisie naar Ranomi Kromowidjojo wees en vertelde dat ze ook wilde gaan zwemmen. "Jij, zwemmen? Dat vond je toch helemaal niets?"
Van Wijk zat tot dat moment op basketbal, maar ging op advies van de dokters op zoek naar een minder blessuregevoelige sport. De artsen kenden Van Wijk al jaren. Haar nicht merkte toen ze anderhalf jaar oud was op dat het ene been van Van Wijk langer is dan het andere.
Onderzoeken in het ziekenhuis wezen uit dat Van Wijk het syndroom van Beckwith-Wiedemann heeft. Het is een zeldzaam groeisyndroom waarbij kinderen meestal groter en zwaarder zijn dan hun leeftijdsgenoten. "Ik struikelde bij het rennen over mijn benen", vertelt ze.
Binnen drie jaar tijd liep Van Wijk vijf botbreuken op. "Toen was ik helemaal klaar met basketbal", zegt ze. "Ik wilde niet meer vallen, ik wilde niet meer iets breken en dus ben ik gestopt. Toen werd zwemmen mijn uitlaatklep, zoals basketbal dat altijd was."
Dat reken ik ook tot de startquote:Op zondag 3 augustus 2025 13:25 schreef DeLuna het volgende:
De start was juist beter dan de vorige keren, alleen het boven water komen (break out) was echt ranzig slecht
Bķjna verslagen door Palestina.quote:Op zondag 3 augustus 2025 13:31 schreef Pino112 het volgende:
Anthem troep
Israhel laten ze wel gewoon toe.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
Baan 1 kan best.quote:
Rustig aan gedaan.quote:Op zondag 3 augustus 2025 14:06 schreef Felagund het volgende:
Heeft Marchand zo matig gezwommen in de halve finale dat hij nu in baan 1 start?
Om in baan 1 te komen? Wel een risico.quote:
Dat wil ik wel geloven, ik begin langzamerhand immers wel het idee te krijgen dat hij daadwerkelijk kans maakt op deze afstand.quote:
Alleen zit het WR er niet in.quote:Op zondag 3 augustus 2025 14:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat wil ik wel geloven, ik begin langzamerhand immers wel het idee te krijgen dat hij daadwerkelijk kans maakt op deze afstand.
Je moet wel een beetje een psychopaat zijn om zoveel te kunnen winnen.quote:Op zondag 3 augustus 2025 14:16 schreef heywoodu het volgende:
Ik blijf het wel een beetje hilarisch vinden dat iemand half depressief overkomt omdat ze naar huis gaat met vier wereldtitels in een week zwemmen.
Zouden ze wel eens aandacht aan mogen geven, misschien een nieuwsbericht of zo!quote:Op zondag 3 augustus 2025 14:17 schreef heywoodu het volgende:
Jeetje, Zidi Yu dan, die is nog maar 12.
Dit wordt, ja, niet leuker.quote:Op zondag 3 augustus 2025 14:09 schreef heywoodu het volgende:
Wat een enorme anticlimax als laatste individuele finale bij de mannen.
Jeetje, Klochkova ja. Ik voel mij ineens oud.quote:Op zondag 3 augustus 2025 14:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit wordt, ja, niet leuker.
Sowieso heb ik bij de wisselslag heel vaak het gevoel dat er iemand héél dominant is. Phelps (behalve toen Lochte heel goed was), Marchand, Klochkova, Hosszu, McIntosh...
Die hoort wel bij mijn eerste zwemherinneringen.quote:Op zondag 3 augustus 2025 14:22 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jeetje, Klochkova ja. Ik voel mij ineens oud.
Voor mijn gevoel was die nog wel van wat later, 2008 ofzo, maar Sydney en Athene en die hele cyclus vooral blijkbaarquote:Op zondag 3 augustus 2025 14:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die hoort wel bij mijn eerste zwemherinneringen.
Dat is meer iets voor de 200 school inderdaad.quote:Op zondag 3 augustus 2025 14:24 schreef DeLuna het volgende:
Dubbel zilver op de 400 wissel is wel uniek
Of 100 vlinderquote:Op zondag 3 augustus 2025 14:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is meer iets voor de 200 school inderdaad.
Gewat?quote:
Is sowieso wat lastig lijkt mij.quote:
Op de 4x100 doen ze er dan weer een stuk minder moeilijk over, daar geven ze er gewoon 4 weg.quote:
Over een paar jaar groeien die uit naar nog veel meer onderdelen!quote:
Beide lijstjes Phelps?quote:Op zondag 3 augustus 2025 14:30 schreef heywoodu het volgende:
Overigens is McIntosh pas de derde persoon ooit met vijf individuele medailles op een WK, kort quizvraagje: wie zijn de andere twee?
Ze is ook de vijfde persoon ooit met vier individuele gouden medailles op een WK, zelfde vraag verder, wie zijn de andere vier?
Even om de tijd te doden
Phelps staat op allebei ja, Sjöström slechts op één van de tweequote:Op zondag 3 augustus 2025 14:32 schreef franklop het volgende:
[..]
Beide lijstjes Phelps?
Misschien Sjostrom
Lochte?quote:Op zondag 3 augustus 2025 14:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Phelps staat op allebei ja, Sjöström slechts op één van de twee
Al besprokenquote:
Die staat nķet met Sjöström op een lijst, maar staat er wel bij jaquote:
5 gouden zelfs bij Phelpsquote:Op zondag 3 augustus 2025 14:34 schreef heywoodu het volgende:
Nou, we gaan weer zwemmen.
Vijf individuele medailles op één WK: Phelps, Sjöström, McIntosh
Vier individuele wereldtitels op één WK: Phelps, Lochte, Ledecky, Dressel, McIntosh
Dappere pogingen!
Het meest walgelijke WK ooit. Wat een galbak is dat tochquote:
Van mij mogen ze helemaal opdonderenquote:Op zondag 3 augustus 2025 14:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind dat de Neutrale atleten niet aan de estafette zouden mogen deelnemen.
Nederlands Judo > Nederlands Zwemmenquote:Op zondag 3 augustus 2025 14:42 schreef Pino112 het volgende:
Zelfs de zevende plaats kunnen ze niet vasthouden.
Nederland flopland opdoeken die knzb
Dat vind ik nog een andere discussie rondom individuele atleten, maar dit is effectief gewoon een Russisch team, oprotten.quote:
Gewoon blijven doneren!quote:Op zondag 3 augustus 2025 14:42 schreef Pino112 het volgende:
Zelfs de zevende plaats kunnen ze niet vasthouden.
Nederland flopland opdoeken die knzb
Achquote:Op zondag 3 augustus 2025 14:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit wordt een roemloze achtste plek.
Geef ze geen ideeėn bij de FINAquote:Op zondag 3 augustus 2025 14:45 schreef DeLuna het volgende:
1500 schoolslag.
Jezus kunnen ze nu niks bij de NOS?
Mokerzwaar nummer wel.quote:Op zondag 3 augustus 2025 14:45 schreef DeLuna het volgende:
1500 schoolslag.
quote:Op zondag 3 augustus 2025 14:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
Een 8.5 tot 9
Ze steken het gezeik van jullie allen in hun reet.
1500 vlinderslag zie ik wel zittenquote:Op zondag 3 augustus 2025 14:45 schreef DeLuna het volgende:
1500 schoolslag.
Ik heb een keer 3000 schoolslag in open water gedaan (dat is in Nederland gewoon een vast onderdeel in het open water zwemmen) en dat duurde mij echt veel te langquote:
Lamme armen op het eind.quote:
Hopen dat het WK Masters ook daar is, dan neem ik het mee in overweging. 2017 was ook genotquote:Op zondag 3 augustus 2025 15:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat was het weer. Tot over 2 jaar in Boedapest, waar ik zelf overigens bij hoop te zijn (niet in het water, voor de duidelijkheid)
Wij willen ook nog een keer naar Sziget, is mooi te combineren in 1 verkansie.quote:Op zondag 3 augustus 2025 15:01 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Hopen dat het WK Masters ook daar is, dan neem ik het mee in overweging. 2017 was ook genot
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |