abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218219186
WK Langebaan Singapore 2025 komt eraan w/

pi_218219194
quote:
Nog geen openwaterzwemmen op het WK in Singapore: het water is te vuil

Net als op de Olympische Spelen van Parijs kan er op het WK voorlopig niet gezwommen worden in open water. "De waterkwaliteit heeft de drempelwaarde overschreden", klinkt het in Singapore.

In Singapore is vorige week het WK zwemmen begonnen met de waterpolocompetitie. Vandaag zouden de openwaterzwemmers een eerste keer in actie komen, maar dat lukte niet.

De 10 km voor vrouwen is met een dag uitgesteld omdat de kwaliteit van het water te wensen overlaat. "Ze heeft de drempelwaarde overschreden", meldt de wereldzwemfederatie World Aquatics.

Morgen proberen de vrouwen het opnieuw. Ook de mannen duiken dan (normaal gezien) het water in voor de 10 km.
  Redactie Sport dinsdag 15 juli 2025 @ 11:53:35 #3
274204 crew  Mexicanobakker
pi_218219200
Gvd wat typisch :')
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 15 juli 2025 @ 12:01:25 #4
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_218219240
Het was alle dagen ervoor prima, maar net de laatste keuring niet.
pi_218219846
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 08:37 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ja precies, dit heeft meer met Faber dan met de centralisatie an sich te maken. Wel opvallend dat Kamminga er wel voor heeft gekozen zich los te maken van dat clubje. Aan de andere kant zit hij natuurlijk wel al in de herfst van zijn carriere...
Maar ja, die koos ook niet voor Nederland..
pi_218221648
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 13:35 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Maar ja, die koos ook niet voor Nederland..
Die had een zaak voor grensoverschrijdend gedrag tegen zich lopen, waar ie weliswaar van werd vrijgesproken, maar ik snap dat de KNZB twijfelde wat ze met hem moesten. Plus het feit dat ze van twee hoofdcoaches, 1 in Eindhoven en 1 in Amsterdam, teruggingen naar maar 1 hoofdcoach in totaal. Dan snap ik het dat ze niet voor hem kozen, maar feitelijk met een compleet nieuwe hoofdcoach opnieuw zijn gestart.
pi_218221756
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 17:17 schreef TheArt het volgende:

[..]
Die had een zaak voor grensoverschrijdend gedrag tegen zich lopen, waar ie weliswaar van werd vrijgesproken, maar ik snap dat de KNZB twijfelde wat ze met hem moesten. Plus het feit dat ze van twee hoofdcoaches, 1 in Eindhoven en 1 in Amsterdam, teruggingen naar maar 1 hoofdcoach in totaal. Dan snap ik het dat ze niet voor hem kozen, maar feitelijk met een compleet nieuwe hoofdcoach opnieuw zijn gestart.
Bedoelde dat Kamminga zich dan wel losmaakte van het clubje rond Faber, maar er ook niet voor koos om in Nederland te gaan trainen
pi_218227156
Vandaag wel actie. Wellbrock wint de 10 kilometer, voor Paltrinieri en Lee.
  Redactie Sport woensdag 16 juli 2025 @ 12:19:13 #9
pi_218227666
Monaco jawel!
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 23 juli 2025 @ 10:30:35 #10
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_218295906
Kenia heeft zich ingeschreven voor vijf estafettes op het WK, tof. Wel een klein puntje: ze hebben welgeteld twee mannen en twee vrouwen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_218296152
Heeft TeamNL serieuze medaillekansen dit WK? Dat denk ik niet, al zou Marrit Steenbergen op de 100 vrij in de buurt kunnen komen. Normaal zou ik ook Korstanje zeggen, maar hij heeft een rugblessure. Een paar finaleplaatsen zou al mooi zijn (Steenbergen, Corbeau, Van Wetering, Korstanje, de estafettes).

Ik ben wel benieuwd naar Milou van Wijk, die vooral op de 50 meter vrije slag steeds beter wordt.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 23 juli 2025 @ 11:04:25 #12
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_218296169
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 11:01 schreef Riofan83 het volgende:
Heeft TeamNL serieuze medaillekansen dit WK? Dat denk ik niet, al zou Marrit Steenbergen op de 100 vrij in de buurt kunnen komen. Normaal zou ik ook Korstanje zeggen, maar hij heeft een rugblessure. Een paar finaleplaatsen zou al mooi zijn (Steenbergen, Corbeau, Van Wetering, Korstanje, de estafettes).

Ik ben wel benieuwd naar Milou van Wijk, die vooral op de 50 meter vrije slag steeds beter wordt.
Alles bij elkaar is er toch minstens enige kans op een medaille (niet zeggende dat die kans 80% is ofzo)?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Redactie Sport woensdag 23 juli 2025 @ 11:09:13 #13
pi_218296211
Steenbergen en Corbeau zijn kansjes.
pi_218299266
Misschien dat er ook nog wel wat verwacht mag worden van de 4x100 mix wisselslag estafette. Die kunnen best een behoorlijk team op de been brengen. Wellicht dat ze achter de kanonnen VS en Australië met Canada, GB, Italië en China mee kunnen strijden om brons?

rugslag: Marrit Steenbergen (als ze weer een 58'er kan zwemmen, verliest NL in het begin niet zo veel als normaal)
schoolslag: Casper Corbeau
vlinderslag: Nyls Korstanje
vrije slag: Milou van Wijk
pi_218300418
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2025 17:17 schreef Riofan83 het volgende:
Misschien dat er ook nog wel wat verwacht mag worden van de 4x100 mix wisselslag estafette. Die kunnen best een behoorlijk team op de been brengen. Wellicht dat ze achter de kanonnen VS en Australië met Canada, GB, Italië en China mee kunnen strijden om brons?

rugslag: Marrit Steenbergen (als ze weer een 58'er kan zwemmen, verliest NL in het begin niet zo veel als normaal)
schoolslag: Casper Corbeau
vlinderslag: Nyls Korstanje
vrije slag: Milou van Wijk
China gaat daar normaalgesproken met USA strijden om goud, als ze op niveau zijn.

Daarachter heb je dan Australië en de Russen als favoriet voor brons zou ik zeggen, maar Nederland heeft best een kansje, evenals Frankrijk en Italië.
pi_218300433
Overigens een hoop Amerikanen (en wat Britten) die kampen met een voedselvergiftiging, die nog niet afgereisd zijn vanuit het trainingskamp in Thailand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')