SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met paarden. Dat weet ik.quote:Op zondag 27 juli 2025 15:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zoek voor de grap eens op hoe de Duitsers in de tweede wereldoorlog hun logistiek organiseerden.
Ja, anders waren de Duitsers allemaal in januari 1943 in Stalingrad al helemaal uitgehongerd.quote:Op zondag 27 juli 2025 15:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zoek voor de grap eens op hoe de Duitsers in de tweede wereldoorlog hun logistiek organiseerden.
quote:Offensive actions of the enemy supported by 6 tanks, 3 APCs, 6 MT-LBs, an armored recovery vehicle, 12 ATGMs, 2 buggies, 41 motorcycles (54th separate mechanized brigade, 81st separate airmobile brigade)
Is dat de Siversk helemaal in het hoekie wat ze al 3 jaar niet kunnen veroveren?quote:Op zondag 27 juli 2025 16:38 schreef skysherrif het volgende:
Grote gemechaniseerde aanval afgeslagen bij Siversk, ik wacht even tot iemand anders hem op twitter upload.
[..]
quote:Op zondag 27 juli 2025 16:46 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Is dat de Siversk helemaal in het hoekie wat ze al 3 jaar niet kunnen veroveren?
NOSquote:Polen en bondgenoten hebben vannacht gevechtsvliegtuigen ingezet om de veiligheid van het Poolse luchtruim te garanderen, meldt het Poolse leger. Aanleiding hiervoor waren Russische aanvallen op het westen van Oekrane, in de buurt van de Poolse grens.
Rond 03.30 uur Nederlandse tijd waren er waarschuwingen voor luchtaanvallen in het grootste deel van Oekrane. Het is niet voor het eerst dat Polen gevechtsvliegtuigen inzet om de grens te bewaken.
Bij de Russische aanvallen werd volgens het Oekraense leger een flatgebouw getroffen in het zuidoosten van Kyiv. Hierbij zouden ten minste acht mensen gewond zijn geraakt. Een van de gewonden zou er ernstig aan toe zijn.
Zeeeeeker zeeeeeker.quote:Op maandag 28 juli 2025 09:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is voldoende gedocumenteerd en ook herkend, is niet controversieel meer.
Het is weer de bekende trope dat oekraine blijkbaar zelf niet van hun kremlin-oriented oligarchen af wilde, maar ze dat alleen deden omdat ze willoze trekpoppen zijn die altijd doen wat de VS/de EU willen.quote:Op maandag 28 juli 2025 10:05 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik zeg het niet graag dit ben ik wel met php eens.
Ik zie deze langskomen, ja.quote:Op maandag 28 juli 2025 10:53 schreef oheng het volgende:
Totale chaos weer in de rus vliegwereld. Door een lek in hun systemen zijn 7000 servers, databases etc gewist. Hopelijk hebben ze ook de backups weten te corrumperen.
RIA: Aeroflot announces cancellation of 42 flights
Als de malware een X aantal maanden slapend aanwezig was heeft een restore ook weinig nut. Helemaal als die malware op meerdere VMs staat. De kans dat die weer actief wordt na een restore is waarschijnlijk tegen de 100%. Dan wordt het gewoon jaartapes terugzetten.quote:Op maandag 28 juli 2025 11:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik zie deze langskomen, ja.
[ x ]
Zelfs met een volledige uptodate backup zit je tegen ~200 dagen werk aan te kijken, ~65 dagen als je 24/7 aan de slag gaat. En dat is smooth sailing, dan gaat er niks mis.
Bron: al die BCP documenten die ik heb geschreven.
Dat is de truc altijd, zorg dat je de over een langere tijd de backups pakt.quote:Op maandag 28 juli 2025 11:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als de malware een X aantal maanden slapend aanwezig was heeft een restore ook weinig nut. Helemaal als die malware op meerdere VMs staat. De kans dat die weer actief wordt na een restore is waarschijnlijk tegen de 100%. Dan wordt het gewoon jaartapes terugzetten.
Ouch.
Als ze de jaarbackup hebben besmet -als ze die in januari maken is dat zo- is er gegarandeerd een probleem voor Aeroflot.quote:Op maandag 28 juli 2025 12:12 schreef oheng het volgende:
[..]
Dat is de truc altijd, zorg dat je de over een langere tijd de backups pakt.
Backup/restore testen en disaster recovery is voor mietjes immers.
Perun heeft weer een fijne video gemaakt vol cijfers:
Bekijk deze YouTube-video
Hah ik wil het gezicht wel zien van de arme ITer die de tape uit de kluis haalt en erachter komt dat alles corrupt/encrypted is.quote:Op maandag 28 juli 2025 12:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als ze de jaarbackup hebben besmet -als ze die in januari maken is dat zo- is er gegarandeerd een probleem voor Aeroflot.
hoewel dat waar is is de vergelijking met Oekrane weer een hele slechte.quote:Op maandag 28 juli 2025 10:05 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik zeg het niet graag dit ben ik wel met php eens. Door de avonturen van de VS zitten wij hier wel met een berg migranten en alle sociale en maatschappelijke problemen die hieruit voortvloeien zijn ook voor ons.
Misschien de VS eens een factuur sturen als ze weer lopen te zaniken dat de EU op hen parasiteert.
Bekijk deze YouTube-videoquote:AI-overzicht
The current price for Urals crude oil is approximately $65.49 USD per barrel.
More specifically, the Crude Oil Urals Europe CFR Spot price is at $65.49, according to Investing.com.
The price is delayed by 25 minutes.
The price is also reported as 65.49 on Investing.com India.
For reference, Urals oil is a Russian export blend of crude oil.
Nee we zitten met een hele berg migranten omdat wij onze grens niet goed bewaken, daar hebben de Amerikanen geen reet mee te makenquote:Op maandag 28 juli 2025 10:05 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik zeg het niet graag dit ben ik wel met php eens. Door de avonturen van de VS zitten wij hier wel met een berg migranten en alle sociale en maatschappelijke problemen die hieruit voortvloeien zijn ook voor ons.
Misschien de VS eens een factuur sturen als ze weer lopen te zaniken dat de EU op hen parasiteert.
Wat moet ik me daar bij voorstellen? Welke praktische dingen zijn nu niet uit te voeren?quote:Op maandag 28 juli 2025 11:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik zie deze langskomen, ja.
[ x ]
Zelfs met een volledige uptodate backup zit je tegen ~200 dagen werk aan te kijken, ~65 dagen als je 24/7 aan de slag gaat. En dat is smooth sailing, dan gaat er niks mis.
Bron: al die BCP documenten die ik heb geschreven.
Ik leef met hem mee.quote:Op maandag 28 juli 2025 12:28 schreef oheng het volgende:
[..]
Hah ik wil het gezicht wel zien van de arme ITer die de tape uit de kluis haalt en erachter komt dat alles corrupt/encrypted is.
Blyat, hash no good!
Die krijgt heel snel een kopje thee aangeboden denk ikquote:Op maandag 28 juli 2025 12:28 schreef oheng het volgende:
[..]
Hah ik wil het gezicht wel zien van de arme ITer die de tape uit de kluis haalt en erachter komt dat alles corrupt/encrypted is.
Blyat, hash no good!
quote:Trump haalt bestandsdeadline voor Poetin van 50 dagen naar voren
Donald Trump vervroegt de deadline die hij aan Rusland had gegeven.
De Amerikaanse president kondigde veertien dagen geleden aan dat zijn Russische ambtgenoot Vladimir Poetin vijftig dagen had om een staakt-het-vuren te sluiten met Oekrane, anders zouden er zware heffingen volgen. Trump zei niet hoeveel hij die periode wil inkorten.
"Ik ben teleurgesteld in president Poetin, zeer teleurgesteld", zei Trump tegen verslaggevers bij zijn ontmoeting met de Britse premier Keir Starmer in Schotland. "
Daarom ga ik de vijftig dagen die ik hem heb gegeven terugbrengen naar een kleiner aantal."
Trump heeft vaker gezegd teleurgesteld te zijn in Poetin, omdat die niet bereid zou zijn om de oorlog te beindigen.
Hij dreigde daarom twee weken geleden met nieuwe sancties voor Rusland als het land niet snel zou instemmen met een bestand.
Na de opgelegde deadline van Trump is er nog geen duidelijke doorbraak geweest in het vredesproces. .
Kremlin doesn't care.quote:Op maandag 28 juli 2025 15:01 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)-voren/80233004.html
[..]
quote:Op maandag 28 juli 2025 13:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
hoewel dat waar is is de vergelijking met Oekrane weer een hele slechte.
Dat is inderdaad gelul maar ik denk dat die post dan weggehaald is ofzo want dat zag ik niet staan. Alsof er miljoenen mensen de straat op gingen omdat de VS het zegt. Yanukovich was een corrupte eikel die het land voor miljarden heeft bestolen en is meer dan terecht weggejaagd.quote:Op maandag 28 juli 2025 10:11 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is weer de bekende trope dat oekraine blijkbaar zelf niet van hun kremlin-oriented oligarchen af wilde, maar ze dat alleen deden omdat ze willoze trekpoppen zijn die altijd doen wat de VS/de EU willen.
Dat is inderdaad het beeld dat ze graag neerzetten, de stoere russen.quote:
Volgens mij interesseert het ze gewoon echt niet in plaats van dat ze stoer proberen te doen.quote:Op maandag 28 juli 2025 15:33 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het beeld dat ze graag neerzetten, de stoere russen.
Maar bij elke hint naar onderhandelingen is vraag 1; De sancties waar ze geen last van hebben verlichten.
Het gaat nog veel verder, de Russen eisen niet alleen dat alle sancties van tafel gaan, ze eisen ook dat Europa weer Russisch gas gaat kopen. Beetje bezijden de realiteit, maar goed.quote:Op maandag 28 juli 2025 15:33 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Maar bij elke hint naar onderhandelingen is vraag 1; De sancties waar ze geen last van hebben verlichten.
Het gaat economisch echt niet goed in Rusland, het hangt van ducttape aan elkaar. Banken worden gedwongen om geld uit te lenen dat nooit meer zal worden terugbetaald. Dit is niet houdbaar. Maar ze houden het wel langer vol dan menigeen had voorspeld.quote:Op maandag 28 juli 2025 15:39 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Volgens mij interesseert het ze gewoon echt niet in plaats van dat ze stoer proberen te doen.
Nee we zitten er helaas ondanks wat de russen zeggen toch naast volgens Discombobulate.quote:Op maandag 28 juli 2025 15:53 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het gaat nog veel verder, de Russen eisen niet alleen dat alle sancties van tafel gaan, ze eisen ook dat Europa weer Russisch gas gaat kopen. Beetje bezijden de realiteit, maar goed.
Bij de Soviet Unie was het uiteenvallen ook plotseling. Dat zal met Rusland niet anders zijn vrees ik. Echt een NPC volk wat ondanks armoede, onrecht en ontevredenheid toch eindeloos doorgaat alsof het normaal is.quote:Op maandag 28 juli 2025 15:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het gaat economisch echt niet goed in Rusland, het hangt van ducttape aan elkaar. Banken worden gedwongen om geld uit te lenen dat nooit meer zal worden terugbetaald. Dit is niet houdbaar. Maar ze houden het wel langer vol dan menigeen had voorspeld.
Ja, dat horen we al meer dan een jaar.quote:Op maandag 28 juli 2025 15:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het gaat economisch echt niet goed in Rusland, het hangt van ducttape aan elkaar. Banken worden gedwongen om geld uit te lenen dat nooit meer zal worden terugbetaald. Dit is niet houdbaar. Maar ze houden het wel langer vol dan menigeen had voorspeld.
Nee, dat volgt niet uit wat ik zeg h.quote:Op maandag 28 juli 2025 15:58 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Nee we zitten er helaas ondanks wat de russen zeggen toch naast volgens Discombobulate.
Het gaat dan ook al meer dan een jaar niet goed met de russische economie.quote:Op maandag 28 juli 2025 16:39 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, dat horen we al meer dan een jaar.
Nee dat was mijn fout, ik beoordeelde het aan de hand van hun acties aan de onderhandelingstafel in plaats van op jouw verwachtingen en gevoelens. Dat was dom van mij.quote:Op maandag 28 juli 2025 16:39 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nee, dat volgt niet uit wat ik zeg h.
We hebben ook beeld. Trump is teleurgesteld in Poetin die toch niet zijn vriendje blijkt te zijn.quote:Op maandag 28 juli 2025 15:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
quote:Op maandag 28 juli 2025 17:15 schreef RotatoR het volgende:
[..]
We hebben ook beeld. Trump is teleurgesteld in Poetin die toch niet zijn vriendje blijkt te zijn.
[ x ]
Die 300 miljard dollar in EU banks is van oligarchen , dat gaan we nu gebruiken voor wapensquote:trump’s ‘deadlines’ are as empty as moscovia’s promises.
Ukraine needs real action, not performative ultimatums.
Morgen nieuwe IMF forcecast.quote:Op maandag 28 juli 2025 16:39 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, dat horen we al meer dan een jaar.
De Russen hebben hem letterlijk in het zadel geholpen. Denk dat dit meer een hardnodige afleiding is naar de problemen rondom zijn overleden('zelfmoord') vriendje.quote:Op maandag 28 juli 2025 17:15 schreef RotatoR het volgende:
[..]
We hebben ook beeld. Trump is teleurgesteld in Poetin die toch niet zijn vriendje blijkt te zijn.
[ x ]
quote:France's warship builder Naval Group investigates 1TB data breach
France's state-owned defense firm Naval Group is investigating a cyberattack after 1TB of allegedly stolen data was leaked on a hacking forum.
The company characterized this as a "destabilization attempt" and a "reputational attack," to which it has responded by filing a complaint to protect its client's data.
Meanwhile, Naval Group is investigating with the assistance of external experts to determine if the leaked data originated from them.
Despite the gravity of the claims, the company maintains that it sees no signs of an IT systems breach, and its operations haven't been impacted.
"We immediately launched technical investigations with the support of a team of cybersecurity experts and the Naval Group's CERT in close collaboration with the French Authorities," reads the public statement.
"All our teams and resources are currently mobilized to analyze and verify the authenticity, origin, and ownership of the data as quickly as possible."
"At this stage, no intrusion into our IT environments has been detected and there has been no impact on our activities."
Naval Group (formerly DCNS) is a French defense contractor specializing in naval defense systems and warships. It is majority-owned by the French government, with the rest held by defense giant Thales Group.
The company designs, builds, and maintains military naval vessels, including frigates, destroyers, nuclear submarines, and aircraft carriers, as well as maritime combat systems and digital warfare technology.
Naval Group is the primary supplier to the French Navy, but it also exports to countries such as Australia, Brazil, India, and Egypt.
On July 23, 2025, a threat actor using the moniker 'Neferpitou' published a large sample of 13 GB of data allegedly stolen from Naval Group. The data contained what appears to be classified CMS for military vessels, technical documents, development VMs with simulation data, and internal communications.
The threat actor gave Naval Group 72 hours to message them to negotiate an extortion payment. Soon after, Neferpitou leaked the entire 1TB dataset on the forum.
Notably, the data was posted on DarkForums, which has seen a 600% surge in activity after BreachForums' collapse in April 2025, acting as the new exchange hub for the clearweb cybercrime community.
It should be noted that Thales suffered a data breach in 2022 by the LockBit 3.0 ransomware operation. Hence, the leaked data could be a recycle of what was stolen by the notorious threat group at the time.
Ik vind een getal voor 'break-even' niet altijd correct.quote:Op maandag 28 juli 2025 13:23 schreef michaelmoore het volgende:
Olie en gas prijs blijft dalen Poetin krijgt steeds minder inkomsten hij heeft steeds MEER nodig
TTF gas aangeland in Rotterdam is steeds goedkoper in samenwerking met Qatar en Saoedie Arabie
op jaar basis
https://finance.yahoo.com/quote/TTF=F/
Dutch LNG gas is nu gelijk aan de 2021 prijs
van 2022 met uitbreken van de oorlog een 330 dollar naar nu 33 dollar in een sterk gedaalde dollar koers
break even oil for Ruzzia is 70 dollar
[..]
https://businessam.be/gaz(...)iljard-euro-in-2024/quote:Op maandag 28 juli 2025 18:11 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik vind een getal voor 'break-even' niet altijd correct.
Het suggereert dat het 70 dollar kost om een vat olie op te pompen en te verkopen.
De operationale kosten om olie om te pompen zijn heel en heel laag.
Het probleem is dat, als de prijs te laag is, je geen geld overhoudt voor nieuwe capaciteit, of vervangen huidige capaciteit.
Kortom, ook met een lage olieprijs heeft Rusland een positieve cash-flow, en dat is belangrijk in tijden van crisis en/of oorlog.
quote:Gazprom rapporteert een "voorlopig" verlies van 11 miljard euro in 2024
Dat weten we, ongeacht wat Trump gaat doen, nu ook al. Hij is totaal onvoorspelbaar.quote:Op maandag 28 juli 2025 18:15 schreef Discombobulate het volgende:
Binnen 10-12 dagen geen secundaire sancties dan weten we ook meteen wat Trump waard is.
Je zou toch zeggen dat dit soort bedrijven inmiddels wel de nodige maatregelen heeft genomen... Zo bizar altijd dat ze soms meerdere soorten datasets weten te jatten..quote:Op maandag 28 juli 2025 18:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bleepingcomputer
Misschien onze bestelling bij Naval toch maar eens herzien.
ISW meldt het ook met de niet geheel onbelangrijke toevoeging "advanced"...quote:Op zondag 27 juli 2025 16:38 schreef skysherrif het volgende:
Grote gemechaniseerde aanval afgeslagen bij Siversk, ik wacht even tot iemand anders hem op twitter upload.
quote:Russian forces recently advanced northeast of Siversk during a reinforced company-sized mechanized assault.
Geolocated footage published on July 27 indicates that Russian forces recently advanced northeast of Siversk during a reinforced company-sized mechanized assault.[1] The Ukrainian brigade that repelled the assault reported that Russian forces used six tanks, three armored personnel carriers (APCs), six MT-LB armored fighting vehicles (AFVs), an armored recovery vehicle, 12 civilian vehicles, two buggies, and 41 motorcycles.[2] Ukraine's Khortytsia Group of Forces reported on July 26 that Ukrainian forces repelled a Russian motorized assault comprised of up to 80 unspecified pieces of armored and motorized vehicles northeast of Siversk, and the July 27 geolocated footage likely shows one wave of the July 26 assault.[3] Russian forces have long attempted to seize Siversk and have consistently attacked along the front line in the Siversk direction since at least Summer 2024. Russian forces conducted a series of battalion-sized mechanized assaults in the Siversk direction in November and December 2024 but have otherwise largely conducted slow, grinding infantry assaults in this direction.[4] Russian forces re-intensified offensive operations in the Siversk direction in early Summer 2025, and Russian milbloggers began claiming in late June 2025 that Russian sabotage and reconnaissance groups are operating in the eastern outskirts of Siversk.[5] Recent Russian advances northeast of Siversk indicate that Russian forces are within several kilometers of Siversk, and Russian forces may begin to launch more concerted attacks into the town in the near future.
quote:Op maandag 28 juli 2025 18:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
ISW meldt het ook met de niet geheel onbelangrijke toevoeging "advanced"...
[..]
We leven in een wereld waarin een ultimatum van een Amerikaanse president geen ene zak voorstelt. Het wordt niet eens breed uitgemeten in de media meer.quote:Op maandag 28 juli 2025 18:15 schreef Discombobulate het volgende:
Binnen 10-12 dagen geen secundaire sancties dan weten we ook meteen wat Trump waard is.
Ik vind dit soort nieuwberichten lastig.quote:Op maandag 28 juli 2025 18:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://businessam.be/gaz(...)iljard-euro-in-2024/
In Saoudie Arabia wel, in Siberie is dat anders
[..]
Volgens mij is een aanzienlijker groter aandeel gefinancierd door 4 Europese en Duitse (staats) energiebedrijven.quote:Op maandag 28 juli 2025 18:53 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik vind dit soort nieuwberichten lastig.
Bijvoorbeeld Nordstream. Elke leiding kostte 5 miljard, 4 leidingen, dus 20 miljard ligt er op de zeebodem. Okee, 1 vd 4 werkt nog, maar laten we alles maar afschrijven.
2 waren in 100% Rusland (NS2), 2 voor 50%.
Nu je dit in 1 keer moet afschrijven, zou Gazprom een verlies hebben van 15 miljard.
Maar het is niet zo dat het bedrijf 15 miljard kwijt is. De leidingen zijn al betaald, het staal gekocht, de installatie gedaan. Alleen brengt het nu geen geld op -> nou ja geen probleem, zolang er niet de directe noodzaak is die leidingen te vernieuwen. Als het geld is geleend voor de leiding, moet dat eventejs weggemoffeld worden in de boekhouding.
Het betekent wel dat de banken, of andere financiers binnen Rusland, schulden moeten gaan dragen.
Voor mij is het heel simpel : cash-flow = cash-flow en dat heeft Rusland nodig om de oorlog door te zetten.
Dat Rusland uiteindelijk roofbouw pleegt op de economie, is duidelijk.
quote:Vijf grote westerse energiebedrijven onderschreven langlopende financieringsafspraken goed voor totale bijdragen van circa 50 % van het projectbudget:
• Wintershall Dea (Duitsland)
• Uniper (Duitsland, voormalig E.ON)
• Royal Dutch Shell (VK/NL)
• OMV (Oostenrijk)
• ENGIE (Frankrijk)
• Elk van deze bedrijven leverde tot circa 950 miljoen aan financiering, waarvan bij afronding ongeveer 285 miljoen (30 %) al is verstrekt, en de rest als toekomstige kredieten gepland was
Ik gok dat Rusland dan wraak neemt door een groot bombardement op Oekrane... Putin mist dan toch de ballen om de USA te raken..quote:Op maandag 28 juli 2025 18:48 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat zou er gebeuren als de VS met B2 bommenwerpers, samen met de NAVO diverse strategische doelen zou bombarderen in Rusland?
Niet de kernwapens maar de drone productie, opslag locaties, en leger basissen?
Wateroversteken/brugslagen zijn altijd linke soep... De Dnjepr is ondertussen aardig gevuld met lijken van beide kanten.quote:
Als Rusland dat zou kunnen dan zouden ze dat allang gedaan hebben.quote:Op maandag 28 juli 2025 19:19 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Ik gok dat Rusland dan wraak neemt door een groot bombardement op Oekrane... Putin mist dan toch de ballen om de USA te raken..
Of we krijgen zo'n afgesproken wraak als van Iran op Isral..
Bedoel eigenlijk vooral dat Oekrane de wraak zal voelen en niet de USAquote:Op maandag 28 juli 2025 19:35 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Als Rusland dat zou kunnen dan zouden ze dat allang gedaan hebben.
Eigenlijk doen ze het al elke nacht.
Ja dat bedoel ik ook. Ik weet niet wat jij onder een 'groot bombardement' verstaat maar in principe doen ze dat elke avond al. En als je het groter voorstelt dan zou Rusland dat al gedaan hebben als ze het konden.quote:Op maandag 28 juli 2025 19:40 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Bedoel eigenlijk vooral dat Oekrane de wraak zal voelen en niet de USA
Extra burgerdoelen raken bijvoorbeeld of ineens roque bewakers die POW gaan martelen en executeren..quote:Op maandag 28 juli 2025 19:41 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik ook. Ik weet niet wat jij onder een 'groot bombardement' verstaat maar in principe doen ze dat elke avond al. En als je het groter voorstelt dan zou Rusland dat al gedaan hebben als ze het konden.
Laat dat ineens maar weg, dit is de normale gang van zaken (volgens alle overleveringen van teruggekeerde pows, maar ook instanties die pows opvangen)quote:Op maandag 28 juli 2025 19:52 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Extra burgerdoelen raken bijvoorbeeld of ineens roque bewakers die POW gaan martelen en executeren..
De Russen zijn vrij goed in op ziekelijke wijze wraak nemen.
En toen Trump de russen aanbood dat Oekraine nooit in de NAVO zou komen, kwamen ze gelijk met nieuwe eisen.quote:Op maandag 28 juli 2025 15:33 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Dat moet toch wel de ultieme nachtmerrie zijn. Zit je dan in je gare, overbeladen, doodskist met een FOV van 30 graden (oid) vs een echt mobiele tank.quote:Op maandag 28 juli 2025 18:49 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ook wel gaaf, wat we niet heel vaak zien, wat tank on tank action:
[ x ]
Dat komt doordat de Russen door de bank genomen van mening zijn dat deel uitmaken van een wereldrijk met internationaal aanzien, belangrijker is dan individuele welvaart.quote:Op maandag 28 juli 2025 16:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Bij de Soviet Unie was het uiteenvallen ook plotseling. Dat zal met Rusland niet anders zijn vrees ik. Echt een NPC volk wat ondanks armoede, onrecht en ontevredenheid toch eindeloos doorgaat alsof het normaal is.
Disaster recovery test/plan? Backups? Redundantie? We don't need that in Russia...quote:
Dat zag je ook in de USSR, volgens sommige bronnen ging op het einde een zeer groot deel op aan defensie. Denk 40%.quote:Op maandag 28 juli 2025 20:24 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat komt doordat de Russen door de bank genomen van mening zijn dat deel uitmaken van een wereldrijk met internationaal aanzien, belangrijker is dan individuele welvaart.
Uiteraard voor de beeldvorming, want dat het met dat aanzien allemaal wel meevalt, dat bereikt de gemiddelde Rus helemaal niet.
Gaan ze pizza's bezorgen.quote:
Dat, maar de bevolking laat het zich ook allemaal aanleunen. Alles voor de imperialistische droom van ome Vlad, en dat Igor daarvoor moet bloeden interesseert de bevolking helemaal niets.quote:Op maandag 28 juli 2025 20:51 schreef oheng het volgende:
[..]
Dat zag je ook in de USSR, volgens sommige bronnen ging op het einde een zeer groot deel op aan defensie. Denk 40%.
Daarom is het hilarisch om te zien dat de rus weer exact dezelfde fouten maakt, en de USSR economie nabouwt.
Russische tanks zijn niet minder mobiel dan westerse. En wat je hier ziet, ik heb geen idee wat er onder die stellage zit. Gezien het serieus naar beneden veren van de voorkant bij het remmen denk ik eerder dat het een stuk geschut (artillerie) is.quote:Op maandag 28 juli 2025 20:19 schreef oheng het volgende:
[..]
Dat moet toch wel de ultieme nachtmerrie zijn. Zit je dan in je gare, overbeladen, doodskist met een FOV van 30 graden (oid) vs een echt mobiele tank.
Ik weet ook niet wat voor model de Oekrainsche tank is (T-55? Leo2?) maar ik weet wel dat die een stuk mobieler is, en de geschutskoepel vrij is.quote:Op maandag 28 juli 2025 21:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Russische tanks zijn niet minder mobiel dan westerse. En wat je hier ziet, ik heb geen idee wat er onder die stellage zit. Gezien het serieus naar beneden veren van de voorkant bij het remmen denk ik eerder dat het een stuk geschut (artillerie) is.
Over het algemeen zijn soviet tanks toch juist mobieler?quote:Op maandag 28 juli 2025 21:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Russische tanks zijn niet minder mobiel dan westerse. En wat je hier ziet, ik heb geen idee wat er onder die stellage zit. Gezien het serieus naar beneden veren van de voorkant bij het remmen denk ik eerder dat het een stuk geschut (artillerie) is.
welke tanks zijn dit eigenlijk?quote:Op maandag 28 juli 2025 20:19 schreef oheng het volgende:
[..]
Dat moet toch wel de ultieme nachtmerrie zijn. Zit je dan in je gare, overbeladen, doodskist met een FOV van 30 graden (oid) vs een echt mobiele tank.
Als je in een uitzichtloos shithole country leeft, dan is je enige lichtpuntje dat jouw land aanzien en/of angst inboezemt bij de rest van de wereld.quote:Op maandag 28 juli 2025 21:05 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat, maar de bevolking laat het zich ook allemaal aanleunen. Alles voor de imperialistische droom van ome Vlad, en dat Igor daarvoor moet bloeden interesseert de bevolking helemaal niets.
In dit geval ook een stukje makkelijker terugrennen naar eigen liniequote:Op maandag 28 juli 2025 21:29 schreef oheng het volgende:
[..]
Geen idee, weet wel dat ik in dit geval liever in de Oekrainsche tank zou zitten.
Ja oa omdat het ontsnappen uit een "storage shed" een stuk moeilijker is.quote:Op maandag 28 juli 2025 21:29 schreef skysherrif het volgende:
[..]
In dit geval ook een stukje makkelijker terugrennen naar eigen linie
Hebben een luik zitten aan de onderzijde toch (wat het overigens inderdaad alsnog een stuk moeiljker maakt :p )quote:Op maandag 28 juli 2025 21:33 schreef oheng het volgende:
[..]
Ja oa omdat het ontsnappen uit een "storage shed" een stuk moeilijker is.
Ze zijn lichter en hebben bredere tracks, ze doen het beter op de wat drassigere/zachte ondergrond.quote:Op maandag 28 juli 2025 21:23 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Over het algemeen zijn soviet tanks toch juist mobieler?
Dacht ik altijd te horen iig van Oekraiense tankers die in zowel navo als soviet tanks hebben gereden.
Het is ook wel lastig vergelijken, Rusland heeft vanwege de gigantische afstanden regionale benzine- en gasprijzen. De koopkracht ligt wel relatief hoge door het lage aantal hypotheken op huizen en hoge mate van eigendom.quote:Op maandag 28 juli 2025 20:38 schreef oheng het volgende:
RIA: exportban voor benzine wordt uitgebreid
Er was vandaag ook een hilarisch artikel waarin aangekondigd werd dat het glorieuze rusland maar liefst op de 15e plek staat qua "benzine koopkracht", in Europa. Probleem was dat als je de cijfers terugrekende, je uitkwam op een gemiddeld rus inkomen van 85.000 roebels.
Artikel is helaas offline gehaald na hoongelach in de commentsectie.
De vraag is of het eigenlijk wel een fout is. Wellicht is het juist het doel om de bevolking wat armer te houden? De huidige Russische economie lijkt overigens in geen velden of wegen op de USSR.quote:Op maandag 28 juli 2025 20:51 schreef oheng het volgende:
[..]
Dat zag je ook in de USSR, volgens sommige bronnen ging op het einde een zeer groot deel op aan defensie. Denk 40%.
Daarom is het hilarisch om te zien dat de rus weer exact dezelfde fouten maakt, en de USSR economie nabouwt.
Ik krijg steeds meer het idee dat trump de richting kiest waar hij het laatste argumenten voor heeft gehoord.quote:Op maandag 28 juli 2025 15:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Hij is behoorlijk wispelturig inderdaad.quote:Op maandag 28 juli 2025 22:54 schreef Shotty het volgende:
[..]
Ik krijg steeds meer het idee dat trump de richting kiest waar hij het laatste argumenten voor heeft gehoord.
Nu heeft hij veel tijd doorgebracht met van Leyen, en klinkt er weer pro-Oekrains geluid.
Als hij weer is met Putin lult gaat hij weer de andere richting op.
van der Leyen en Rutte die likken zich wezenloosquote:Op maandag 28 juli 2025 22:54 schreef Shotty het volgende:
[..]
Ik krijg steeds meer het idee dat trump de richting kiest waar hij het laatste argumenten voor heeft gehoord.
Nu heeft hij veel tijd doorgebracht met van Leyen, en klinkt er weer pro-Oekrains geluid.
Als hij weer is met Putin lult gaat hij weer de andere richting op.
Ah, daar issie weer. De tanks zijn wederom op.quote:
Valt wel wat mee, brandstof prijzen zijn gesubsidieerd, en schelen per oblast uit mijn hoofd iets van +- 20 roebel per liter, maximaal. Raffinaderijen staan overal in rusland.quote:Op maandag 28 juli 2025 22:41 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is ook wel lastig vergelijken, Rusland heeft vanwege de gigantische afstanden regionale benzine- en gasprijzen. De koopkracht ligt wel relatief hoge door het lage aantal hypotheken op huizen en hoge mate van eigendom.
Nee, dat staat daar niet.quote:Op maandag 28 juli 2025 22:56 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ah, daar issie weer. De tanks zijn wederom op.
Dat zijn ze al een tijdje.quote:Op maandag 28 juli 2025 22:56 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ah, daar issie weer. De tanks zijn wederom op.
Waarachijnlijk is armoede het doel. Net als dat goedkope wodka een strategie is om de bevolking onder de duim te houden.quote:Op maandag 28 juli 2025 22:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De vraag is of het eigenlijk wel een fout is. Wellicht is het juist het doel om de bevolking wat armer te houden? De huidige Russische economie lijkt overigens in geen velden of wegen op de USSR.
Ah, de tanks zijn op, maar eigenlijk toch niet.quote:Op maandag 28 juli 2025 23:01 schreef oheng het volgende:
[..]
Nee, dat staat daar niet.
Probeer eens de titel hardop voor te lezen.
Wie weet. Misschien doen ze wel hetzelfde als met shells:quote:Op maandag 28 juli 2025 23:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat zijn ze al een tijdje.
Bijna alleen nog maar nieuwe
of lees het artike lzelf waarin ze de nuance plaatse ndat ze liever oude shit van partners gebruiken of op een heel traag niveau oude soviet troep die ze herstellen omdat dat nu voldoende resultaat oplevert waardoor ze hun nieuwe spul niet hoeven op te offeren.quote:Op maandag 28 juli 2025 23:01 schreef oheng het volgende:
[..]
Nee, dat staat daar niet.
Probeer eens de titel hardop voor te lezen.
Daarnaast is het slagveld ook flink aan het veranderen en zetten beide partijen ook veel minder tanks offensief in. Vooral door de opkomst van drones maar ook omdat de beschikbaarheid minder groot is.quote:Op maandag 28 juli 2025 23:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat zijn ze al een tijdje.
Bijna alleen nog maar nieuwe
Ingrijpen op sociale communicatiemiddelen is echter totalitair, dat heeft verder niks met het economische systeem te maken. Moet je de belastingtarieven in Rusland eens bezien, dat heeft niks met communisme van doen.quote:Op maandag 28 juli 2025 23:05 schreef oheng het volgende:
[..]
Waarachijnlijk is armoede het doel. Net als dat goedkope wodka een strategie is om de bevolking onder de duim te houden.
Overigens heb ik nooit gezegd dat ze de USSR economie status al hebben bereikt.
Ze doen alleen verdomd hun best. Vandaag was Whatsapp en VPN's aan de beurt. Het IJzeren Gordijn keert ook terug.
Ja, 20 roebel is meer dan 25% van de benzineprijs.quote:Op maandag 28 juli 2025 23:00 schreef oheng het volgende:
[..]
Valt wel wat mee, brandstof prijzen zijn gesubsidieerd, en schelen per oblast uit mijn hoofd iets van +- 20 roebel per liter, maximaal. Raffinaderijen staan overal in rusland.
Koopkracht is ronduit kut te noemen. Ik ken de prijzen van zo'n beetje alles wat je kunt kopen. En we weten het pensioenbedrag, minimumloon, etc in rusland.
Als je de prijzen in de prinsensteden weet, weet je de ondergrens. In de shitholes verderop is het bijna per definitie duurder.quote:Op maandag 28 juli 2025 23:48 schreef BlaZ het volgende:
Je kunt de prijzen van zowat alles niet kennen aangezien de prijzen, ook in supermarkten, nogal verschillen qua regio,
Dat hangt af van de lokale productie. Wat lokaal geproduceerd wordt is goedkoper, de rest is duurder.quote:Op maandag 28 juli 2025 23:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als je de prijzen in de prinsensteden weet, weet je de ondergrens. In de shitholes verderop is het bijna per definitie duurder.
Alles wordt vervangen door 1 app: Max. Inclusief betaalmiddelen. En met de invoering van de digitale roebel wil het kremlin totale controle over het financiele en economische verkeer.quote:Op maandag 28 juli 2025 23:32 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ingrijpen op sociale communicatiemiddelen is echter totalitair, dat heeft verder niks met het economische systeem te maken. Moet je de belastingtarieven in Rusland eens bezien, dat heeft niks met communisme van doen.
Ja, dat is ook de interessante tegenstelling. De staatscontrole is totalitair te noemen, maar het economische systeem is eerder fascistisch of oligarchisch, dan communistisch van aard. Het lijkt haast wel een terugkeer naar het 19e eeuwse Rusland.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 00:08 schreef oheng het volgende:
[..]
Alles wordt vervangen door 1 app: Max. Inclusief betaalmiddelen. En met de invoering van de digitale roebel wil het kremlin totale controle over het financiele en economische verkeer.
Alle grotere bedrijven zijn in handen van het kremlin en consorten.
En iedere dag regent het met nieuws van maatregelen die juist voor de ellende in de soviet unie zorgden.
Let op dat ik nergens communisme noemde.
Er zijn regelmatig index lijsten voor productgroepen per regio. Bovendien kun je in in een supermarkt zelf de regio selecteren.quote:Op maandag 28 juli 2025 23:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, 20 roebel is meer dan 25% van de benzineprijs.
Je kunt de prijzen van zowat alles niet kennen aangezien de prijzen, ook in supermarkten, nogal verschillen qua regio, laat staan de prijzen op lokale boerenmarkten waar de meerderheid van de voedselmiddelen buiten steden verkocht worden.
Of hoe (niet alleen joodse) bedrijven in handen kwamen van nazi kopstukken.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 00:16 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja, dat is ook de interessante tegenstelling. De staatscontrole is totalitair te noemen, maar het economische systeem is eerder fascistisch of oligarchisch, dan communistisch van aard. Het lijkt haast wel een terugkeer naar het 19e eeuwse Rusland.
Blijkbaar werkt het. Wees blij dat er mensen zijn die het willen doen. Hoewel vooral Rutte natuurlijk wel wat goed te maken heeft voor 14 jaar “beleid”.quote:Op maandag 28 juli 2025 22:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
van der Leyen en Rutte die likken zich wezenloos
Waarom specifiek Rostov en Yekaterinburg?quote:Op dinsdag 29 juli 2025 00:22 schreef oheng het volgende:
[..]
Er zijn regelmatig index lijsten voor productgroepen per regio. Bovendien kun je in in een supermarkt zelf de regio selecteren.
Maar laten we wel wezen, who cares wat de prijzen in Siberie zijn. rusland = Moskou+Petersburg+Rostov+Yekaterinburg. De rest van het land doet niet mee.
Daar heeft Napoleon niks van gemerkt en Hitler ook nietquote:Op maandag 28 juli 2025 23:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Transport is ook lastig binnen Rusland, hou er rekening mee dat Moskou dichter bij Parijs dan bij Novosibirsk ligt, van Novosibirsk is het dan nog 5700km tot Vladivostok.
Soloslof is zich al moed aan het inpratenquote:Op dinsdag 29 juli 2025 01:11 schreef 3rr0r het volgende:
Wat zal het nou worden 10 of 12 dagen, spannend
Bekijk deze YouTube-videoquote:Vladimir Solovyov says Russia is losing its patience with America and Europe
Na 9,5 dag gaat Rusland doen alsof ze serieus aan tafel willen, vervolgens wat geouwehoer waar niks concreets uitkomt. 2 a 3 weken verstreken, met wat mazzel is Trump anders gaan denken over eea.quote:
iedereen is druk in Rusland met de oorlog, verkoopwaarde van de productie is nul, maar ze verdienen wel geld met het werk , corruptie is er ook goed meequote:Op dinsdag 29 juli 2025 02:13 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Na 9,5 dag gaat Rusland doen alsof ze serieus aan tafel willen, vervolgens wat geouwehoer waar niks concreets uitkomt. 2 a 3 weken verstreken, met wat mazzel is Trump anders gaan denken over eea.
Werkt prima.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 09:27 schreef raptorix het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre dit zou werken: [ afbeelding ]
Ik begreep dat Rusland ze al gebruikt, die dingen kun je natuurlijk niet over je hele grens heen zetten, maar wel in stedelijke gebieden, zeker omdat die brommer drones redelijk uit de zelfde richting komen.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 10:34 schreef ExTec het volgende:
[..]
Werkt prima.
Moet rus alleen ff het hele land volzetten met deze dingen.
Ja, moeten ze niet eromheen vliegen en dan omkeren.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 10:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik begreep dat Rusland ze al gebruikt, die dingen kun je natuurlijk niet over je hele grens heen zetten, maar wel in stedelijke gebieden, zeker omdat die brommer drones redelijk uit de zelfde richting komen.
Dat is het punt, in die laatste fase zijn ze aan het dalen en kunnen ze niet zoveel corrigeren.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 10:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, moeten ze niet eromheen vliegen en dan omkeren.
Dit is gewoon heel beperkt van nut.
Zowel rus als oekraine zijn op dit punt zeer bedreven in een pad uitstippelen wat eerst tig keer naar links gaat, dan naar rechts, we doen nog een cirkeltje, gaan we weer verder, herhaal.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 10:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is het punt, in die laatste fase zijn ze aan het dalen en kunnen ze niet zoveel corrigeren.
Nouja, je zou misschien wel bij strategische objecten kunnen proberen, bijvoorbeeld energie centrales.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 10:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zowel rus als oekraine zijn op dit punt zeer bedreven in een pad uitstippelen wat eerst tig keer naar links gaat, dan naar rechts, we doen nog een cirkeltje, gaan we weer verder, herhaal.
Dat kunnen we dagelijks zien.
Niet alles gaat lijnrecht op z'n doel af.
Dan mag je je objecten gewoon integraal inpakken met die dingen.
Dus: pleur rus maar gewoon vol, dan komt het goed.
NOSquote:Bij een Russische luchtaanval in de Oekraense regio's Zaporizja en Dnipro zijn zeker 22 doden gevallen. Ook raakten zeker 80 mensen gewond. Bij de luchtaanval in Zaporizja is een gevangenis zwaar beschadigd geraakt. Ten minste zestien doden waren gevangenen, melden de Oekraense autoriteiten. In Dnipro zijn zorginstellingen getroffen.
Dat staat er niet, alleen dat ze meer produceren en inkopen dan dat ze verschieten en dat een van de redenen een mogelijk conflict met een navo land is.quote:Op maandag 28 juli 2025 23:05 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ah, de tanks zijn op, maar eigenlijk toch niet.
[..]
Wie weet. Misschien doen ze wel hetzelfde als met shells:
Gady said: “I suspect they are relying on North Korean ammunition to help them keep persistent fire rates on the front line in Ukraine, while also allowing stockpiling higher quality Russian ammunition to prepare themselves for any future conflict involving Nato”.
Want nog steeds plannen om NATO te steamrollen zo te lezen.
Daar over gesproken, hoe gaat het met de energie in Oekrane? Dat was een lange tijd elke dag in het nieuws maar is lang geleden. Komt dat deze winter weer naar boven?quote:Op dinsdag 29 juli 2025 10:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nouja, je zou misschien wel bij strategische objecten kunnen proberen, bijvoorbeeld energie centrales.
😂quote:Op dinsdag 29 juli 2025 01:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Soloslof is zich al moed aan het inpraten
[..]
quote:Op dinsdag 29 juli 2025 10:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nouja, je zou misschien wel bij strategische objecten kunnen proberen, bijvoorbeeld energie centrales.
Zijn dat "gewoon" netten? Of iets van staal... Bij een gewoon net hebben de slimme gasten vast snel wat bedacht om door dat net heen te komen...quote:Op dinsdag 29 juli 2025 09:27 schreef raptorix het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre dit zou werken: [ afbeelding ]
10 Werkdagenquote:
Ik vrees nog steeds dat hij over 10 dagen/ 2 weken doodleuk aankondigt dat hij er klaar mee is en zich niet meer met het conflict gaat bemoeien. En dat als Europa maar betaald ze altijd Amerikaanse wapens kunnen kopen.quote:
10 dagen of nu nog 35 dagen (= de 50 dagen van 14 juli minus 15 verstreken dagen). Zolang Trump en Zelensky niet verder komen dan een onvoorwaardelijke wapenstilstand, dan kun je net zo goed niks voorstellen.quote:
quote:Op dinsdag 29 juli 2025 16:56 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
Damn...
Oekraiense "drone hinderlagen" in Sumy
Prima toch? Zolang hij dan verder geen eisen gaat stellen.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 21:18 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik vrees nog steeds dat hij over 10 dagen/ 2 weken doodleuk aankondigt dat hij er klaar mee is en zich niet meer met het conflict gaat bemoeien. En dat als Europa maar betaald ze altijd Amerikaanse wapens kunnen kopen.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Andrey Kartapolov says Russia wants Alaska back
Ik zal hem vanavond eens kijken. Wat mij betreft worden hier veel meer analyses gedeeld. Updates over wat er gebeurt aan het front waarbij wordt aangegeven welke eenheden waar bezig zijn en dan vind ik het zelf ook leuk als er verwachtingen in komen. Die van United 24 had ik nog niet gezien.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 20:22 schreef BEFEM het volgende:
Dit is wel een boeiende voor de oorlognerds onder ons.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |