Ik zal hem vanavond eens kijken. Wat mij betreft worden hier veel meer analyses gedeeld. Updates over wat er gebeurt aan het front waarbij wordt aangegeven welke eenheden waar bezig zijn en dan vind ik het zelf ook leuk als er verwachtingen in komen. Die van United 24 had ik nog niet gezien.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 20:22 schreef BEFEM het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Dit is wel een boeiende voor de oorlognerds onder ons.
Dat die Chad Bowes het vriendje is van die Nederlandse klapidioot die daar zich profileert als "Nederlandse Journaliste"quote:
Dus iedereen die er iets in ziet ten nadele van Zelensky zit in dezelfde bubbel als dat soort lui.quote:Moscow based Irish Journalist, History, Strategy (MA), Facts should define the Narrative, the Narrative shouldn’t define the facts. DMs for Subscribers only
quote:https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lv6ekbth5k2v
❗️🇺🇦 GUR has obtained further evidence of the abduction of Ukrainian children from temporarily occupied territories by Russians.
▪️Intelligence officers gained access to the servers of the so-called "government of Crimea".
linkje?quote:Op woensdag 30 juli 2025 12:19 schreef Discombobulate het volgende:
Die Franse leak van dat onderzeerspul is wel echt heel significant zeg.
quote:
Nee, natuurlijk doen ze dat niet.quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:07 schreef Ulx het volgende:
https://www.naval-technol(...)ential-cyber-attack/
Naval Group bevestigt het niet.
Waarom zouden ze het niet doen? Vaagheid en liegen veroorzaakt minstens zo veel reputatieschade.quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:19 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk doen ze dat niet.![]()
Maar uiteindelijk gaan we het wel zien. Grote what if.
Het gaat om de combat management systemen. En daar kun je weer veel uit afleiden.quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:40 schreef ExTec het volgende:
Realiteit is niet zoals star wars, waar de death star stiekem een zwakke plek heeft.
Iedereen kan dit soort schepen bouwen, alleen niet veel mensen doen het.
Ehm, zo gaat dat gewoon. Vooral in dit soort sectoren. Kijk naar Lockhead Martin bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom zouden ze het niet doen? Vaagheid en liegen veroorzaakt minstens zo veel reputatieschade.
India heeft sinds de onafhankelijkheid zo weinig mogelijk of geen Westerse ontwikkelingshulp willen krijgen, ondanks dat het een van de armste landen ter wereld was. Maar India heeft ook nooit geneokolonialiseerd willen worden, vandaar hun importtarievenquote:
Wat een hoop troep op dat account. Hoe kan je trouwens pretenderen neutraal te zijn en dit soort meuk posten? Hier is toch niks objectiefs aan?quote:Op woensdag 30 juli 2025 10:29 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat die Chad Bowes het vriendje is van die Nederlandse klapidioot die daar zich profileert als "Nederlandse Journaliste"
[..]
Dus iedereen die er iets in ziet ten nadele van Zelensky zit in dezelfde bubbel als dat soort lui.
Het is ook zo'n surrealistisch gebeuren.quote:
In hoofdlettersquote:Op woensdag 30 juli 2025 16:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het is ook zo'n surrealistisch gebeuren.
Al het buitenland beleid middels twitter.
In de tijd van 9/11 waren er ook geen vliegtuigen nodig. Iedereen doet nu alsof drones verrassend nieuw zijn. Maar afstandbestuurbare helikopters en vliegtuigen bestaan al decennia. Grote uitdaging blijft bereik houden. Mijn controller van 18 jaar oud haalt een paar km. Wellicht dat je nu met civiele technieken stukken verder komt.quote:Op woensdag 30 juli 2025 19:22 schreef Idisrom het volgende:
Balkan Mapper op 30-07-2025
"Mexicaanse inlichtingendiensten zouden Oekrane hebben gewaarschuwd dat sommige Mexicaanse vrijwilligers zich mogelijk bij de oorlog hebben aangesloten om ervaring op te doen met drone-oorlogsvoering, met als doel die kennis door te geven aan de kartels thuis."
Hier was ik al bang voor. Voor een volgende 9/11 hebben terreurgroepen geen vliegtuigen meer nodig; het kan veel simpeler.
Er valt weinig te verbergen als die data het publieke domein in komt via bijv. een journalist. In mijn ervaring zijn bedrijven vrij open over datalekken.quote:Op woensdag 30 juli 2025 14:08 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ehm, zo gaat dat gewoon. Vooral in dit soort sectoren. Kijk naar Lockhead Martin bijvoorbeeld.
In Europa is dat een wettelijke verplichting. Ik weet alleen niet hoe dat in de defensie-industrie of defensie-(overheid) is. Kan mij voorstellen dat ze er dan wat minder transparant in moeten zijn.quote:Op woensdag 30 juli 2025 19:59 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Er valt weinig te verbergen als die data het publieke domein in komt via bijv. een journalist. In mijn ervaring zijn bedrijven vrij open over datalekken.
Volgens mij gelden daarvoor dezelfde wetten, al vraag ik me wel af wat er gebeurt als er staats geheimen lekken.. Lijkt me dat ze dat ook gewoon moeten melden...quote:Op woensdag 30 juli 2025 20:02 schreef bleiblei het volgende:
[..]
In Europa is dat een wettelijke verplichting. Ik weet alleen niet hoe dat in de defensie-industrie of defensie-(overheid) is. Kan mij voorstellen dat ze er dan wat minder transparant in moeten zijn.
Het was alleen niet zo wijdverspreid. Een remote controlled single prop, om maar wat te noemen, heeft ook vandaag de dag wel wat voeten in de aarde. Relatief simpel is het wel, maar je kunt ze niet en masse inzetten.quote:Op woensdag 30 juli 2025 19:56 schreef bleiblei het volgende:
[..]
In de tijd van 9/11 waren er ook geen vliegtuigen nodig. Iedereen doet nu alsof drones verrassend nieuw zijn. Maar afstandbestuurbare helikopters en vliegtuigen bestaan al decennia. Grote uitdaging blijft bereik houden. Mijn controller van 18 jaar oud haalt een paar km. Wellicht dat je nu met civiele technieken stukken verder komt.
En ze zijn natuurlijk stukken makkelijker te vliegen dan vroeger.
Maar omdat ze passagiersvliegtuigen gebruikt, had het veel meer impact.
en je kan ze wss uiteindelijk ook gewoon bijna volledig maken met 3d printersquote:Op woensdag 30 juli 2025 21:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het was alleen niet zo wijdverspreid. Een remote controlled single prop, om maar wat te noemen, heeft ook vandaag de dag wel wat voeten in de aarde. Relatief simpel is het wel, maar je kunt ze niet en masse inzetten.
Drones daarentegen wel. Je hangt onder een moderne ietwat grotere drone makkelijk iets wat een mens kan doden en ze kosten relatief weinig. Het gaat vooral om het angsteffect natuurlijk.
En ja, er zijn countermeasures voor zulke dingen, maar dan moet je elke stad gaan afschermen ipv elk evenement (of zoals nu, de grotere)
Heb je een 3d printer? Ik denk dat het zelfs in de Registanwoestijn makkelijker is om een drone op Ali te bestellen dan dat je er 1 printquote:Op woensdag 30 juli 2025 21:15 schreef skysherrif het volgende:
[..]
en je kan ze wss uiteindelijk ook gewoon bijna volledig maken met 3d printers
nouja dat is ook weer zo, de diensten zullen meer opkijken van iemand die een 3d printer besteld dan een drone online, ondanks wat je met die drone kan doen.quote:Op woensdag 30 juli 2025 21:36 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Heb je een 3d printer? Ik denk dat het zelfs in de Registanwoestijn makkelijker is om een drone op Ali te bestellen dan dat je er 1 print.
Dat soort kennis wordt anders wel doorgesluisd via de actieve Colombianen of andere Latinos in het Oekranse leger.quote:Op woensdag 30 juli 2025 19:22 schreef Idisrom het volgende:
Balkan Mapper op 30-07-2025
"Mexicaanse inlichtingendiensten zouden Oekrane hebben gewaarschuwd dat sommige Mexicaanse vrijwilligers zich mogelijk bij de oorlog hebben aangesloten om ervaring op te doen met drone-oorlogsvoering, met als doel die kennis door te geven aan de kartels thuis."
Hier was ik al bang voor. Voor een volgende 9/11 hebben terreurgroepen geen vliegtuigen meer nodig; het kan veel simpeler.
Dit conflict wordt natuurlijk aan alle kanten bestudeerd door experts vanwege de paradigmatische veranderingen op het gebied van oorlogsvoering. Het gaat niet lang duren voordat we drones in alle conflicten gaan zien.quote:
Wat is er te zien? Is er alsnog Russische aanwezigheid in zuid Pokrovsk?quote:Op woensdag 30 juli 2025 21:06 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
niet goed
Enige andere land dat voorlopig directe ervaring opdoet in dit conflict is voorlopig Noord Korea, wat me ook niet al te best lijkt.quote:Op woensdag 30 juli 2025 22:04 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit conflict wordt natuurlijk aan alle kanten bestudeerd door experts vanwege de paradigmatische veranderingen op het gebied van oorlogsvoering. Het gaat niet lang duren voordat we drones in alle conflicten gaan zien.
Inmiddels bijna wel centrum te noemen.quote:Op woensdag 30 juli 2025 22:06 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat is er te zien? Is er alsnog Russische aanwezigheid in zuid Pokrovsk?
Maar gaat het om een verkenningsgroep? Als het zuidelijke deel valt is het direct klaar aangezien dat de hoogbouwzone bevat.quote:Op woensdag 30 juli 2025 22:07 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Inmiddels bijna wel centrum te noemen.
Alleen is het niet duidelijk van hoelang geleden dit is, kan nog zijn van de berichten van anderhalve week geleden natuurlijk.
Het komt van een "airborne" eenheid en die houden er vrij stricte opsec op na en posten meestal pas hun materiaal na 1 a 2 weken.
Hoogst waarschijnlijk, maar gezien het infanterie tekort aan Oekraiense zijde is een cosntante influx aan DRG groepen al snel een heel groot probleem. Immers heeft Oekraine amper de infanterie ook om zulke kleine groepen onder controle te houden.quote:Op woensdag 30 juli 2025 22:19 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar gaat het om een verkenningsgroep? Als het zuidelijke deel valt is het direct klaar aangezien dat de hoogbouwzone bevat.
Dus niet het mooiste en duurste spul wat het leger ook gebruikt?quote:Op woensdag 30 juli 2025 23:34 schreef Discombobulate het volgende:
Cartels hebben allang drones. Genoeg filmpjes van te vinden. En zelfs het mooiste en duurste spul wat het leger gebruikt. Alleen nog geen Reapers of dat soort spul.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |