![rfp0qef.jpg]()
Welkom in de ESF-SC
De Slowchat van ESF, sinds 2017 hét topic voor al uw (non-)ESF-gerelateerde dagelijkse beslommeringen.Hier kan je kwijt wat je vanavond gaat eten, dat je ruzie hebt met de tante van de buurvrouw van je teckel, dat Martin Österdahl en Gerard Joling kwallen zijn, Herman Finkers de beste cabaretier is, wat je vakantieplannen zijn, wat er vanavond op tv komt, wat je favoriete ESF-liedje van dit jaar is, dat je brinta op hebt (of wijn), dat je midden in de nacht een feestje geeft, dat je jezelf een weinig subtiel naamtopic geeft, je slechtste grappen, hoe erg je spinnen haat, hoeveel meltdowns alles je bezorgd heeft, je laatste ervaring met afgelopen ESF, dat je niet wist dat Spock een broer heeft, dat je zenuwachtig bent omdat je kind op vakantie gaat, hoe harig jij het graag ziet, je aanschaf van een airfryer, waar pizza met ananas gewoon mag (

), dat jij een canvas met kerstboomprint stiekem ook nooit gezien hebt, dat je je vóór het ontbijt al volpropt, dat je de verkeerde jas hebt meegenomen uit het café, wanneer je de kerstverlichting uit het vet haalt, en dat je geen idee hebt wat je moet kopen voor vader/moeder/(groot)ouder/dag.
Haalt u hier uw tickets voor Doezepwa-utopia.
En uiteraard ook over serieuze zaken die je bezig houden of kwijt wilt. (En daar hoef je geen sorry voor te zeggen. Nee niet. Geen sorry. Hou op met gesorry. GEEN sorrrrry! ook geen sorrie.) Bekijk deze YouTube-video
![cheer-crazy.gif]()
![Pw8cZk6.png]()
![DZOnCsT.png]()
![HyF4la3.gif]()

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
Nou, ik ga maar pasta maken
Ja oké nu snap ik het wel een beetje
Goed dat geen bittergarnituur heb gedaan. Anders was het allemaal naar de tv gegooid.
GeorgeM
1963-2016
quote:
Dat wordt helemaal een drama ben ik bang.
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
Ik heb het afgezet. Ik geloof het wel en mijn eten is klaar.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Het totaal aantal doelpunten heb je goed.
Fuck the EBU.
Leuk sportdagje zo, de Tour is over en het EK ook (voor Nederland dan).
Lasagne is ook prima hoor. Maar ik wilde vandaag niet te lang in de keuken staan.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op woensdag 9 juli 2025 20:18 schreef Strani het volgende:[..]
Klopt. Ik merk aan de meeste users hier dat ze echt uit vorm zijn. Zal wel een zomerdip zijn. Hopelijk wordt de postkwaliteit snel weer beter!
Maar dat begint altijd bij jou als aanvoerder. Ietsje beter mag wel, dan volgen wij vanzelf wel qua niveau.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op woensdag 9 juli 2025 20:21 schreef Strani het volgende:[..]
Nee sorry ik was in 2017 nog heel sterk maar ondertussen ben ik toch wel een beetje de Spitse van deze SC

Maar desondanks zijn wij nog steeds wel gebaat bij jouw lange
ballen posts die ons
diep moeten sturen in in diepgravende discussies moeten storten. Dat je door je mindere snelheid af en toe een post moet laten lopen nemen we voor lief.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Helaas ben ik al jarenlang niet fit beste Straan. Mijn scherpte is daarom helemaal weg

Puur op basisethiek kan ik nog wel af en toe scoren, maar na tweederde topic ben ik wel weer rijp voor een wissel.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op woensdag 9 juli 2025 20:29 schreef Strani het volgende:[..]
é
Misschien kunnen we nog een paar jaar door op een forum in Saoedi-Arabië

Nemen we @:fred_b ook meteen mee.
Of anders in de Major Forum League in de VS of de Juich League in Japan.
quote:
Op woensdag 9 juli 2025 20:29 schreef Strani het volgende:[..]
é
Misschien kunnen we nog een paar jaar door op een forum in Saoedi-Arabië

Nemen we @:fred_b ook meteen mee.
Tegen een redelijke vergoeding plaats ik mijn briljante posts net zo graag op het Forum al-Foq
En dat er homo’s van flatgebouwen worden gegooid is vervelend, maar wij hebben ook de Toeslagenaffaire natuurlijk. En de stikstofproblematiek. En Waddinxveen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
quote:
Op woensdag 9 juli 2025 21:10 schreef Strani het volgende:[..]
Precies! En dan zien we ook door de vingers dat de café's in Saoedi-Arabië niet warmlopen voor het vrouwenvoetbal.
Ja, nu wil ik wel de nuance aanbrengen dat je in Saoedi-Arabië nooit lang hoeft warm te lopen.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Daar zitten de oliesjeiks er inderdaad letterlijk en figuurlijk warmpjes bij.
Strani
Beroemde influencer
Ondertussen staat PSG in 9 minuten met 2-0 voor tegen Real Madrid in de halve finale van de Club World Cup.
Op
02-02-2020 20:20:20 schreef
Strani iets
2006 Time Person of the Year
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op woensdag 9 juli 2025 21:19 schreef Strani het volgende:Ondertussen staat PSG in 9 minuten met 2-0 voor tegen Real Madrid in de halve finale van de Club World Cup.
Dat is sneller dan Nederland er twee tegen kreeg. Ergo Real Madrid is nog slechter dan Oranje.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Dat lijkt mij flink proppen in de oven.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Op woensdag 9 juli 2025 21:19 schreef Strani het volgende:Ondertussen staat PSG in 9 minuten met 2-0 voor tegen Real Madrid in de halve finale van de Club World Cup.
Nog helemaal niks van gezien. En dat ga ik zo houden.
Fuck the EBU.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Vermoeden van een kapotte klok die twee keer per dag gelijk heeft.
quote:
Chelsea-PSG als finale gaat de sceptici niet overtuigen, vrees ik.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Zijn geen ploegen die ik graag zie voetballen.
Fuck the EBU.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Ik trap er niet in.
Fuck the EBU.
GeorgeM
1963-2016
quote:
Ja!
2-1 inmiddels (P)
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Dan kunnen ze dus winnen van Engeland?
Fuck the EBU.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op woensdag 9 juli 2025 21:53 schreef BillDauterive het volgende:[..]
Volgens mij heb ik ooit een ander gifje uit die serie gepost, maar toen was je er waarschijnlijk niet, want toen begreep niemand waar mijn gifje vandan kwam.
Het kan ook zijn dat het in de top 2000 topics was.
Ik kan mij inderdaad niet herinneren die toen gezien te hebben. Of het moet zijn dat ik de serie toen nog niet had gezien.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op woensdag 9 juli 2025 21:55 schreef BillDauterive het volgende:Maar misschien is Redefine beter in het succesvol plaatsen van serie-gifjes en moet ik gewoon nog even oefenen.
[
afbeelding ]
Ik vraag me af of iemand hier deze geweldige serie kent.
Dit gifje zegt mij niks, dus waarschijnlijk heb ik deze serie nooit gezien.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Ah die versie heb ik nog niet gezien.
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Op woensdag 9 juli 2025 23:21 schreef BillDauterive het volgende:[..]
Tof

Oef... ik dacht vanavond nog: "Wie gaat daar nou weer heen en hoezo staan ze in de ArenA? Hoe is die band zo groot geworden?"

Hahaha!
Nou ik dus

en er was sowieso een heel gemeleerd publiek. Ze waren erg goed. Goede zang, alle hits, indrukwekkende show met veel pyro en ook smoky plynths

(en een goede ontblote borstkas was ook niet verkeerd

)
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Op woensdag 9 juli 2025 23:28 schreef BillDauterive het volgende:[..]
Was het uitverkocht? Je bent wel lekker vroeg thuis! Naja, de wegen zijn nu ook rustig, dat helpt.
En leuk dat ze het liedje 'Amsterdam' speelden

We zitten in een hotel op steenworp afstand van de Arena

We gaan morgen nog een dagje de toerist uithangen.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC